Ik heb ook een set hydrofiel luiers, zou handig zijn als handdoek, en lekker in gebruik zegt men?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:45 schreef YPPY het volgende:
Vanochtend vertelde een oud-collega juist dat zij de hydrofiele luiers voor in het bedje onder het hoofdje gebruikte.
waarschijnlijk bedoelen ze zacht in vergelijking met een handdoek? Die van ons zijn teminste best ruw. Ik las dat je geen onderzeiltje tot aan het hoofdeinde mag leggen, maar een lakentje en molton enzo toch wel? Man, het is net hogere wiskunde ditquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:08 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Ik heb ook een set hydrofiel luiers, zou handig zijn als handdoek, en lekker in gebruik zegt men?
Maar ik vind ze niet echt zacht![]()
Flannel is toch wel zacht ?
Op zich lijkt het me ook wel handig om iets onder het hoofdje te leggen, zodat je niet alles hoeft te verschonen. Maar aan de andere kant lees je weer dat je niet alles tot boven mag opmaken omdat het verstikkend kan zijn. Misschien een spoegdoekje ?!
Wat lief!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:24 schreef Moonah het volgende:
Qua kleertjes: Mijn lief vond dat ik niet genoeg stoere broekjes had gekocht. Van de week is hij zelf op pad gegaan, de schat, en leeeeeuuuk! Echt superleuke dingen gekocht.
"Ja, dit broekje lijkt me zo leuk bij dat truitje dat we van die-en-die hebben gekregen, en dan deze spijkerbroek bij dat shirtje."
"Ehm... liefie, dat truitje is maat 56 en je hebt een broekje maat 74 gekocht..."
Och, wat zeik ik! We rollen gewoon de pijpen wat op!
oké, oké, ik heb maar even een mailtje gestuurd. Telefoon was in gesprek, en ik heb geen geduld vandaag. Ook geen zin meer om wat dan ook te doen op mijn werk, dus ik zit mijn tijd nu uit te zitten. Ik zal mezelf nog even een schop geven....quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:29 schreef Xanthe het volgende:
Heb de intake al een paar weken terug gehad. Meen dat het meestal rond de 32 weken gebeurd , dus even voor de zekerheid bellen kan geen kwaad Linda , je weet maar nooit....
Met flanel krijg je kindje amper droogquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:08 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Ik heb ook een set hydrofiel luiers, zou handig zijn als handdoek, en lekker in gebruik zegt men?
Maar ik vind ze niet echt zacht![]()
Flannel is toch wel zacht ?
Ja, zien!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:25 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb trouwens foto''s gemaakt van de uitstalling dus die zal ik nog showen!
Dus nog ff wachten met de babysleep, en pas halen als uk een voorkeurs houding heeft...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:55 schreef chacama het volgende:
Inky...babysleep hier ook gebruikt om voorkeurshouding tegen te gaan. fysio gaf hier ook het advies voor handoek aan. Voordeel van babysleep was dat ze dan ook niet op de buik door kon rollen...
Chinese voorspelling
ik zou niet al teveel kleding maat 50/56 halen die baby's zitten vaak binnen no time op 60quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:25 schreef PM-girl het volgende:
Heb eigenlijk meteen een vraagje, heb net alle spulletjes op het bed uitgestald. Wat een verzameling tot nu toe. Wel lekker om te doen, nu heb ik een overzicht van wat er nog nodig is.
Bij een aantal dingen heb ik mijn twijfels, bijvoorbeeld een flanellen luier, is dat nodig als je al hydrofiele hebt? Hij zou meer voor bakeren gebruikt worden, maar daar heb je toch omslagdoeken voor?
En hoeveel rompertjes 50-56 en kleding 50-56 is normaal voor de geboorte?
Ik zag ergens babyzeep staan, wat is dat precies?
Ik heb trouwens foto''s gemaakt van de uitstalling dus die zal ik nog showen!
Het gaat om je leeftijd en de maand van bevruchting, dus dat het mei is geweest maakt niks uit, je moet je leeftijd dan even veranderenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:51 schreef pinquit het volgende:
hehehe nee![]()
oh ik kan die berekening helemaal niet doen, het is dit jaar ook al mei geweest![]()
dan is t wel een jongen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:39 schreef Anitra het volgende:
[..]
Het gaat om je leeftijd en de maand van bevruchting, dus dat het mei is geweest maakt niks uit, je moet je leeftijd dan even veranderen
Hahahaha ik ookquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:11 schreef nebelung het volgende:
Ik vond navelbandjes handig om in m'n beha te stoppen voor het lekken.
Klopt, ik heb ze bij beide kids gebruikt. In de tijd dat het navelstompje er nog aan zit. Als het er eenmaal afgevallen is zijn de bandjes niet meer nodig.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:17 schreef Lois het volgende:
Van wat ik begrepen heb, maar ik kan er ook helemaal naast zitten, sla je ze om het middeltje van de baby, zo dat het bandje het navelstompje bedekt.
Wat evenstar zegt dus![]()
ik gebruikte een door midden geknipt maandverbandje zonder vleugelsquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:11 schreef nebelung het volgende:
Ik vond navelbandjes handig om in m'n beha te stoppen voor het lekken.
Ik vond 18 weken eigenlijk nog wel vroeg daarvoor (zeker omdat ik bij Saskia echt bijna nooit een harde buik heb gehad). Weet ook eigenlijk niet vanaf wanneer harde buiken 'normaal' zijnquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:27 schreef poemojn het volgende:
Ik heb overigens ook al een tijdje harde buiken ET. Vervelend gevoel steeds he.
plus dat je baarmoeder het allemaal al eens heeft meegemaakt en wat sneller geirriteerd isquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:35 schreef Elegantly Wasted het volgende:
O en E.T. ik had tijdens mijn zwangerschap van Kady ook al relatief vroeg last van harde buik(en). Komt volgens mij gewoon omdat je het toch drukker hebt. Je pakt je rust gewoon ook wat minder makkelijk als er al een lieverd rondloopt die ook aandacht nodig heeft en wil spelen.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 09:33 schreef Xanthe het volgende:
Wij hebben een "druk" dagje voor de boeg. Gaan de laatste boodschapjes halen en daarna n
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 09:36 schreef Xanthe het volgende:
Snoopy ik drukte prongeluk (blijkbaar) met mijn hand op een knopje op het toetsenbord waardoor het bericht te vroeg geplaatst werd
Deal!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 08:41 schreef Sugar het volgende:
Zo, zwangere zeugjes, wat gaan we doen vandaag?
Bevallen?![]()
Deal?
Je hebt inmiddels al meer info lees ik.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:16 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik vond 18 weken eigenlijk nog wel vroeg daarvoor (zeker omdat ik bij Saskia echt bijna nooit een harde buik heb gehad). Weet ook eigenlijk niet vanaf wanneer harde buiken 'normaal' zijn
Jij voelt je aangesproken door de term "zwangere zeug"?quote:
inmiddels.... ja....quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:28 schreef Moonah het volgende:
Jij voelt je aangesproken door de term "zwangere zeug"?![]()
Ik hoop het ook voor je....
Mijn yogajuf heeft ons allen op het hart gedrukt dat dat dus he-le-maal niet per se hoeft!!! Ze zei dat ze in het zkh natuurlijk voor de voor hun gemakkelijkste optie kiezen, platliggen dus. Maar je kunt gewoon vragen om bewegingsvrijheid hoor. Of het bed in 'zitstand'. Mondig zijn, zei ze.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:34 schreef owlet het volgende:
vooral omdat ik het plat liggen aan een ctg nu al zo vervelend vind. Laat staan als je op dat moment pijn hebt.
Ik snap je precies...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:42 schreef PM-girl het volgende:
En dan heb ik heel erg moeite met mensen die roepen: als er IETS is, laten we het weghalen....
Sorry, dat moest ik ff kwijt, zit al lang in mijn hoofd maar werd vanmorgen door de krant dus weer even omhoog gebracht.
(lijkt me wel, hoe zou je een zo geschreven naam anders moeten uitspreken?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:56 schreef owlet het volgende:
Gefeliciteerd met het mooie ventje!
(spreek je het uit zoals je het schrijft? mie-kaa-el?)
Ik vind dit veel te makkelijk uitgesproken. Doorgaans gaat aan een ks een gewoon begin vooraf hoor.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:45 schreef PM-girl het volgende:
Een gewone bevalling kost fysiek meer inspanning op dat moment, een ks weer later.
Helemaal als je inderdaad meeberekend dat de meeste keizersnedes nog steeds uit nood geboren zijn en er dus een vaak zwaardere (lichamelijk en geestelijk) bevalling aan vooraf gaat om dat het allemaal niet soepel loopt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:03 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik vind dit veel te makkelijk uitgesproken. Doorgaans gaat aan een ks een gewoon begin vooraf hoor.
Zo bedoelde ik het ook niet. In jouw geval is het zeker net zo inspannend (of misschien wel meer door de stress?)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:03 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik vind dit veel te makkelijk uitgesproken. Doorgaans gaat aan een ks een gewoon begin vooraf hoor.
Ik heb 24 uur weeen gehad en dat vind ik echt wel een gewone bevalling en fysiek inspannend. Alleen het allerlaatste stukje kon dus niet zelf omdat mijn dochter in nood kwam.
Kijk, dat klinkt weer wat positiever en eigenlijk wist ik het ook wel. Ik merk nu alleen toch wel het verschil in mondigheid als je zwanger bent. Al die dingen die van te voren zo makkelijk en vanzelfsprekend lijken maken me nu ineens een beetje banging en zo ben ik helemaal nietquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Mijn yogajuf heeft ons allen op het hart gedrukt dat dat dus he-le-maal niet per se hoeft!!! Ze zei dat ze in het zkh natuurlijk voor de voor hun gemakkelijkste optie kiezen, platliggen dus. Maar je kunt gewoon vragen om bewegingsvrijheid hoor. Of het bed in 'zitstand'. Mondig zijn, zei ze.
En trouwens, toen ik van de week aan de CTG lag, kon ik ook best rond het bed scharrelen.
Afgezien van de vergissingen idd, ik heb er van mijn collega ook zo eentje gehoord (maar ook die is van 18 jaar terug, weet niet of er nu nog zulke vergissingen plaats vinden?)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:56 schreef Suzanna het volgende:
PM-girl, ik ben het daar dus ook he-le-maal niet mee eens en vind het zelfs misdadig als ik heel eerlijk ben. Een vriendin van mij zou volgens de artsen heel zwaar gehandicapt ter wereld komen, een kasplantje zogezegd. De moeder heeft toen toch gekozen voor 'het kindje houden' en nou bleek ze dus volkomen gezond te zijn
Das toch ok PM, geen sorry zeggen hoorquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:09 schreef PM-girl het volgende:
Niet slim van mij, want er zijn idd ks die na uren van weeën komen. Sorry!
Er is wat dit getreft geen "goede" of "slechte" keuze. Aan alle mogelijkheden kunnen negatieve consequenties zitten. In dit geval waren bij jou die consequenties dus "alleen maar" die reacties op gym.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:19 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Afgezien van de vergissingen idd, ik heb er van mijn collega ook zo eentje gehoord (maar ook die is van 18 jaar terug, weet niet of er nu nog zulke vergissingen plaats vinden?)
Wat mij vooral boos maakt is dat sommige mensen dus roepen dat ze het weg laten halen, zonder ook maar een fractie van de emotie en angst mee te maken die een negatieve uitslag van onderzoek met je mee brengt. En dan toch zo stellig zijn. Dát maakt mij boos.
Ik kreeg overigens op de gym een aantal negatieve reacties (niet persoonlijk bedoeld) over de keus die wij maakten over de punctie. Niemand daar zou daar voor hebben gekozen na onze hoge kansberekening, gezien het risico ervan.
Ik stond daar van te kijken, tot nu toe heeft niemand dat zo genoemd. Ik snap het wel hoor, want er is een risico. Maar mijn idee was, wij kiezen de nt-meting om dingen uit te sluiten, dus ook de punctie. Ook om zekerheid te hebben, anders zit je nog al die maanden in spanning, of om weer 'gewoon' te kunnen genieten.
Zo is mijn broer ook geboren en we noemen dat tot op de dag van vandaag de Supermanhoudingquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:05 schreef Ke2v2in het volgende:
Hij is geboren met zijn handje naast zijn hoofdEn dat voel ik nu nog
![]()
wat grappigquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Zo is mijn broer ook geboren en we noemen dat tot op de dag van vandaag de SupermanhoudingFijn om te lezen dat Mika het zo goed doet en het is inderdaad een knap kereltje zeg
Maar je kon dus echt STAAN onder de douche? Ik stond echt te tollen op mijn benen namelijk. Nou heb ik wel twee keer wat complicaties gehad, dat maakt misschien verschil, maar ik kon dus echt geen ruk, een dag of 4.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:18 schreef Sugar het volgende:
Ik kon ook gewoon douchen een dag na de ks. En zelf voorzichtig uit bed komen enzo. En ook zelf de baby pakken, zelfs daar hoor ik andere verhalen over.![]()
Valt volgens mij weinig over te zeggen. Sommigen (waaronder ik) hebben helemaal geen lekkende borsten tijdens de zwangerschap gehad.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:18 schreef ik80 het volgende:
Vanaf wanneer krijg je trouwens last van lekkende borsten?
(NIet erg veel hoor, en alleen maar 's nachts. misschien door een bepaalde druk?)
Is ook zoquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:23 schreef Belana het volgende:
zoals iedere "normale" bevalling anders is, zal ook wel iedere KS anders zijn denk ik leah?
Same here. Daarna ben ik ook meteen even wat gaan eten. Maar verder voelde ik me super en was ik helemaal hyper.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:28 schreef pinquit het volgende:
ik stond zo'n 2 uur na de bevalling ofzo alweeer zelf te douchen.
maar ik had wel een makkelijke bevalling hoor..
was eerst wel een beetje dizzy maar dat kwam ook door mijn lage bloedsuikerspiegel
ik heb er niet heel veel bij stil gestaan. Liam heeft zich altijd makkelijk aangepast en ik verwachtte geen grote problemen. Ik was wel benieuwd hoe hij het zou vinden. vlak na de bevalling was ik voornamelijk met mezelf en Ezra bezig, dat moest even zeg maar. Maar toen Liam er was, was ik vreselijk ontroerd, mijn grote ventquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:05 schreef Luchtbel het volgende:
Ja daarom. Het lijkt me nogal wat voor zo'n kleintje ook. Dacht je daar over na vlak na de bevalling?
Oke lief. Ik vroeg me af of je na de geboorte wel dat moment samen voelt met je kindje zeg maar of dat je toch steeds aan je andere kind ook moet denken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:33 schreef Belana het volgende:
[..]
ik heb er niet heel veel bij stil gestaan. Liam heeft zich altijd makkelijk aangepast en ik verwachtte geen grote problemen. Ik was wel benieuwd hoe hij het zou vinden. vlak na de bevalling was ik voornamelijk met mezelf en Ezra bezig, dat moest even zeg maar. Maar toen Liam er was, was ik vreselijk ontroerd, mijn grote venten heb ik hem veel aandacht gegeven. Dat had hij harder nodig dan Ezra op dat moment vond ik. en hij was zo lief meteen... "heej Ezra, heej Ezra....heee-eeeejj"
![]()
Nou, wel een beetje stom, ik wist van te voren dat het een KS zou worden, maar toen ik eenmaal te vroeg begon heb ik er ff niet meer over na gedacht dat het weer een couveuse zou worden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:12 schreef poemojn het volgende:
Wat jammer en wat lief, Leah.. Maar waarom stom? Het was onvoorzien toch? En er is dan al zovéél om aan te denken waarschijnlijk.
Ik heb juist erg dat ik 't met z'n 4en wil doen, die kennismaking, zonder overige familie ed erbij (al zouden die evt op Myrthe passen dan). Gelukkig is mijn man 't daar wel helemaal mee eens dus dat zal wel gaan lukken.En verder de baby in 't begin zo min mogelijk aan iedereen uit handen geven enzo maar daar ging al eens een topic over.
Wat me nog het meest verbaasd is het feit dat ik normaal toch bovengemiddeld (om het maar zacht uit te drukkenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:13 schreef Luchtbel het volgende:
Ja dat lijkt me ook wel jammer ja zoiets maar ja achteraf enzo he! En je hebt zo te horen een hele mooie foto.
Zo gaan die dingen toch? Denk ik dan, onder invloed van hormonen, pijn, opwinding, spanning, verliefdheid enzo. Kan je maken dat je overal aan denkt of juist helemaal numb.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:18 schreef Leah het volgende:
[..]
Wat me nog het meest verbaasd is het feit dat ik normaal toch bovengemiddeld (om het maar zacht uit te drukken) mondig ben. Maar vlak na een bevalling blijk ik dus echt niet van deze wereld te zijn
![]()
Dan moet manlief wat harder zijn best doen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:49 schreef poemojn het volgende:
Nou, niet als je er midden in de nacht achter komt dat je baby een spuitluier heeft maar geen schone setjes kleding in de kast...
Tuurlijk, dat snap ik. En ik zeg het ook wel makkelijk en uiteraard is het voor de man ook heel heftig allemaal.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:52 schreef poemojn het volgende:
Dat was een taak van de kraamverzorgster eigenlijk, en die is toen een dag aan het wassen gegaan maar was niet zo huishoudelijk ingesteld.Maar ook voor een man is alles nieuw, en die krijgt ook een slag ervan mee hoor..
En 'dan kom ik er nog wel achter'.quote:Maargoed, misschien mag jij volgende zomer (en Stinkie)
hahaha, dat dacht ik ook in het begin van de zwangerschap.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:55 schreef Brighteyes het volgende:
het huis hoeft ook niet per se aan alle kanten te glimmen. Dat scheelt iig al een stuk.
Owlet, misschien ben je nu al aan het bevallen (hoop ik wel voor je). Maar misschien wil je mijn inleidingservaring even lezen:quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:34 schreef owlet het volgende:
Ik ben trouwens voor mijn eigen gemoedsrust wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die ingeleid zijn. Ik merk dat ik daar best wel huiverig voor ben, hoewel dat helemaal niet terecht hoeft te zijn. Maar het idee om een bevalling vanaf de eerste seconde in het ziekenhuis te moeten doen schrikt me een beetje af, vooral omdat ik het plat liggen aan een ctg nu al zo vervelend vind. Laat staan als je op dat moment pijn hebt.
Ik wil voorkomen dat ik er straks een teleurgesteld gevoel aan over hou dus probeer ik er nu maar een realistisch beeld van te krijgen inplaats van een beeld wat gevormd wordt door de nare ervaring van die paar keer aan een CTG liggen.
Ja dat zijn ze ook wel denk ik. Het duurt eigenlijk gewoon te lang voor ze, de spanning loopt een beetje te hoog op. Ach, zolang ze dat bij zichzelf houden vind ik het bestquote:Op zondag 6 augustus 2006 11:55 schreef snoopy het volgende:
haha, eigenlijk zou je ze gewoon in die waan moeten laten Owlet
Ze zijn nog zenuwachtiger dan jij lijkt wel.
ja, vind ik geweldig. Ik had een hele zenuwachtige broer aan de telefoonquote:Op zondag 6 augustus 2006 12:26 schreef Githa het volgende:
Spannend Belana, ook heel gezellig zoveel kindjes zo dicht op elkaar![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:24 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Owlet die kleine van jou wilt echt niet buiten spelen he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |