abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 22:46:01 #201
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40524108
Ik voelde me juist erg verdeeld, op dat moment. Freek was iets minder van mij (kwam later helemaal goed hoor!). Net alsof de twee eenheid die ik met hem had verbroken was. Kwam ie ook nog binnen in kleren die helemaal niet bij elkaar pasten, en Oma had zijn haar heel gek gekamd . Doet er allemaal niet toe, maar werkte wel extra bevreemdend, zeg maar.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 22:53:53 #202
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40524376
Ja dat dus. Gewoon alsof dat pact dat je hebt met je oudste kind, of dat ineens anders voelt en of je daar ook mee bezig bent op dat moment. ja en dat kan ik me dus helemaal voorstellen in zo'n twilight zone na de geboorte dat ineens zulke dingen een beetje raar zijn.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 22:57:25 #203
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40524503
Het was ook echt alleen maar de eerste keer hoor, daarna had ik een pact met allebei . Maar het is nog weleens bevreemdend om ze terug te krijgen met raar gekamd haar
pi_40524648
Leah, kun je Freek niet leren zelf gel in zijn haar te doen? Dan is het in elk geval een bekend vreemd kapsel.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:04:10 #205
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40524714

Ik kan het hem ongetwijfeld leren, maar ik denk niet dat het minder bevreemdend werkt .
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:04:34 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40524730
Oh ja dat bedoelde ik ook niet. Gewoon echt of je daar op dat moment ook mee bezig bent enzo. ja of als ze ineens heel groot zijn geworden soms, dat heb ik wel eens als ik Jolie bij de oppas door het raam bekijk terwijl het toch echt hetzelfde kind is als ik s morgen daar heb achtergelaten
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:07:56 #207
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40524865
Ik was er wel mee bezig, maar ook dat zal voor iedereen weer anders zijn. Ik ben ook niet bij het moment geweest dat Freek zijn brusje voor het eerst zag, die lag namelijk nog in de couveuse, en Hub heeft hem toen mee genomen. Ook zo stom dat ik daar niet bij stil gestaan heb toen, liet het allemaal maar gebeuren, terwijl ik dat achteraf zo jammer vind.... Gelukkig heb ik er wel een hele mooie foto van, Freek die met twee handjes tegen die couveuse geplakt staat
pi_40525083
Wat jammer en wat lief, Leah.. Maar waarom stom? Het was onvoorzien toch? En er is dan al zovéél om aan te denken waarschijnlijk.

Ik heb juist erg dat ik 't met z'n 4en wil doen, die kennismaking, zonder overige familie ed erbij (al zouden die evt op Myrthe passen dan). Gelukkig is mijn man 't daar wel helemaal mee eens dus dat zal wel gaan lukken. En verder de baby in 't begin zo min mogelijk aan iedereen uit handen geven enzo maar daar ging al eens een topic over.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:13:34 #209
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40525110
Ja net als dat iedere zwangerschap/bevalling/keizersnede/kraamtijd/baby anders is maar wilde gewoon even weten. Ja dat lijkt me ook wel jammer ja zoiets maar ja achteraf enzo he! En je hebt zo te horen een hele mooie foto.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:13:45 #210
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40525123
MeNicol en Kevin... van harte gefeliciteerd met jullie zoon Mikael. Hele dikke knuffel van mij

Aldus Diaan73 die nog ingelogd is onder de naam van Peaceman.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:15:41 #211
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40525185
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:12 schreef poemojn het volgende:
Wat jammer en wat lief, Leah.. Maar waarom stom? Het was onvoorzien toch? En er is dan al zovéél om aan te denken waarschijnlijk.

Ik heb juist erg dat ik 't met z'n 4en wil doen, die kennismaking, zonder overige familie ed erbij (al zouden die evt op Myrthe passen dan). Gelukkig is mijn man 't daar wel helemaal mee eens dus dat zal wel gaan lukken. En verder de baby in 't begin zo min mogelijk aan iedereen uit handen geven enzo maar daar ging al eens een topic over.
Nou, wel een beetje stom, ik wist van te voren dat het een KS zou worden, maar toen ik eenmaal te vroeg begon heb ik er ff niet meer over na gedacht dat het weer een couveuse zou worden.

Als je de kans krijgt moet je het idd lekker met zijn vieren doen. En dat uit handen geven deed ik ook zo weinig mogelijk idd.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:18:34 #212
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40525275
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:13 schreef Luchtbel het volgende:
Ja dat lijkt me ook wel jammer ja zoiets maar ja achteraf enzo he! En je hebt zo te horen een hele mooie foto.
Wat me nog het meest verbaasd is het feit dat ik normaal toch bovengemiddeld (om het maar zacht uit te drukken ) mondig ben. Maar vlak na een bevalling blijk ik dus echt niet van deze wereld te zijn
pi_40525339
En dan beweert het kraambezoek dat een baby dat toch niet merkt, als iedereen hem even vasthoudt.

Dan nog Leah, je kunt niet overal aan denken.. is meer iets voor oplettende verpleegkundigen vind ik om daar bij stil te staan en je erop te attenderen (maar ja die hebben weer te weinig tijd waarschijnlijk).
Maar zoals LB al zegt, achteraf enzo.. iedereen heeft vast wel iets dat-ie dan anders had willen doen.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:28:08 #214
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40525548
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:18 schreef Leah het volgende:

[..]

Wat me nog het meest verbaasd is het feit dat ik normaal toch bovengemiddeld (om het maar zacht uit te drukken ) mondig ben. Maar vlak na een bevalling blijk ik dus echt niet van deze wereld te zijn
Zo gaan die dingen toch? Denk ik dan, onder invloed van hormonen, pijn, opwinding, spanning, verliefdheid enzo. Kan je maken dat je overal aan denkt of juist helemaal numb.
  Jubileum moderator zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:29:50 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40525596
Ik had gelukkig een heel mondig zusje die had bedacht dat ik het wel heel erg zou vinden als iedereen Iris al gezien had terwijl ik zelf nog niet uit de narcose was. Zij heeft iedereen zo'n beetje tegengehouden zodat ik eerst zelf Iris kon vasthouden e.d. en daar ben ik nog steeds enorm blij mee.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40525774
Wat lief van haar!
Ik had idd ook verhalen gehoord over baby's die al gezien waren door de fam. voor de moeder bijgekomen was. Ivm de afstand voor ons niet erg waarschijnlijk toen maar ik heb dat wel vooraf met man/fam besproken voor het geval dat.. en die hebben netjes aangegeven dat dat idd niet leuk is voor de moeder.

Vwb kennismaken met alleen eigen gezin of meer mensen erbij: scheelt denk ik ook wel wat voor verwachtinggen die ervan hebben. Hier hoor ik vooral van mensen om me heen 'O wat zal ze dat leuk vinden, een broertje of zusje! Wat fijn voor haar!' ed (en dan bedoelen ze echt vanaf het eerste begin) terwijl ik wil dat ze kan kennismaken zonder de druk om de baby geweldig leuk te vinden.. nu vindt ze op kraambezoek baby's de ene keer heel interessant en de andere keer totaal niet, en bij een eigen broertje/zusje moet ze gewoon op haar manier kunnen reageren vind ik (vinden wij). Nu nog de praktijk afwachten.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:36:44 #217
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40525803
Mijn cesartherapeute heeft me nu al een uitbedkom verbod gegeven voor de eerste dagen kraamtijd! Maar of dat speciaal voor mij gold of voor alle kraamvrouwen weet ik eigenlijk niet. VOor het lijf vond zij het beter om minimaal 5 a 6 dagen toch echt zoveel mogelijk in bed te verblijven.

Ik80, lekkende borsten heb ik sinds 20 weken geloof ik , maar soms wat dagen minder dan weer wat meer.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40525854
Leuk bedacht, maar dan mag je wel heel veel mantelzorg hebben (gemiddeld krijg je nu 40-44 uur kraamzorg).
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:40:59 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40525922
Wat zou je dan de rest van de tijd per se moeten doen? (Bij een eerste kindje dan he?)
Zo veel mogelijk in bed lees ik als af en toe even naar beneden om een boterham te maken of naar het toilet te gaan maar verder in bed blijven. Daar heb je toch ook niet heel veel mantelzorg voor nodig?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:41:02 #220
94046 PM-girl
pi_40525924
40-44 uur over 8 dagen toch? Dus dan kom je gemiddeld op 5 uur per dag? (min bevalling, dus misschien wel minder?
*
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:41:29 #221
94046 PM-girl
pi_40525937
Vriendje is thuis dan, en ik denk ook de nodige familie die niet weg te slaan zal zijn...
*
pi_40526073
Ik had bij Myrthe 40 uur (excl bevalling) en dat was echt niet teveel. Koken, stofzuigen ed viel er niet onder, gewassen werd er nauwelijks, boodschappen halen ed kwam allemaal neer op m'n man (die wel halve dagen werkte maar zijn vrije dagen opspaarde voor als de kraamverzorgster weg was).
Je bent wel steeds bezig met voeden, verschonen, voeden, in mijn geval tussendoor steriliseren (tepelhoedjes), baby troosten bij krampjes, enz. 's Nachts slaap je niet veel (omgekeerd dag-nachtritme) en heb je een grotere kans op terugslag (aanleggen loopt moeilijker, niemand die kan helpen als de baby niet goed pakt). Dat soort dingen gewoon, kost allemaal best energie/tijd. Als de kraamverzogster om 8 uur komt is ze rond 13u weer weg en moet je toch best nog veel zelf doen.
O, en ik had vreselijk dorst bij elke voeding dus kon dan weer naar de koelkast om drinken en floradix enzo.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:48:31 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40526131
Het stofzuigen en wassen zal me echt een zorg zijn tegen die tijd hoor!
En dat de man boodschappen moet doen na zijn werk... dat doe ik nu ook na mijn werk...
pi_40526154
Nou, niet als je er midden in de nacht achter komt dat je baby een spuitluier heeft maar geen schone setjes kleding in de kast...

En die boodschappen: tuurlijk, maar dan komt er ook kraamverband bij bijv en dat moet voor zessen bij de drogist (hoeveel voorraad moet je hebben ) en je man is ook moe want slaapt ook nauwelijks 's nachts. 40 uur vind ik echt eerder minimaal (bij verder geen mantelzorg) dan comfortabel.
pi_40526158
Hier kwam de kraam tegen uurtje of half 9 9 uur en bleef tot half 5 5 uur en dat 10 dagen lang net de laatste 2 dagen ging ze wat eerder weg.

Het was dat ik mezelf enorm goed voelde en eigenlijk echt naar bed gestuurd moest worden anders ging ik gewoon door.
Maar we hadden dan ook een ontzettend lieve leuke gezellige kraam die echt heel veel gedaan heeft (net verhuist enzo)

En marco was ook 14 dagen thuis
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')