abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40505210
ET, ik vond het ook vroeg hoor, maar het kan volgens intenet idd al vanaf de 2e maand. Zolang er geen regelmaat in zit en het niet op weeen lijkt (langer dan een halve minuut, meer dan 5 per uur, etc) hoef je je vk niet te bellen blijkbaar. En baby trapt dus harde buik is dus normaal. Of teveel gelopen etc.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 10:10:43 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_40505250
Ik voel het ook niet als falen, hoor. Ik vind het alleen zo maf dat ik twee kinderen heb en geen idee heb hoe het voelt om een harde buik te hebben of wat een wee is. Maar je hoort mij niet klagen, hoor
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 10:13:48 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40505273
Nee, precies. Ik heb ook niet zoveel met dat idee van falen.
Wel met niet-meemaken, dat was voor mij bij Maria ook de reden om tóch een stuitbevalling te willen. Ik wilde het graag allemaal meemaken en niet de laatste weken 'voor spek en bonen zwanger zijn'.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 10:31:25 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_40505514
nou sugar, die opmerking heeft niets te maken met een KS wat mij betreft en dat je het dan minder goed zou hebben gedaan hoor. Maar een vaginale bevalling is wel degelijk een prestatie zeg maar. Los daarvan een KS ook, want dat is een verdomd zware manier van je kindje krijgen ook lijkt me.
stormy waters...
sailin'
pi_40505606
het herstel dan vooral
Dat is pas een wereld van verschil.
  † In Memoriam † zaterdag 5 augustus 2006 @ 10:51:32 #131
81992 Githa
pi_40505843
MeNicole en Kevin van harte gefeliciteerd met jullie zoon, Mikael
pi_40505844
Gefeliciteerd met Mikael! Mooi mannetje

Hier heb ik echt olifantspootjes. Mijn voeten evenaren bijna die van Kozakken (foto 2 topics geleden) en het doet pijn! Gisteren te lang op mijn benen gestaan, en vannacht in een hotel geslapen waar we vergeten waren om extra kussens te vragen. Dus ik kon niet echt met mijn voeten omhoog, en vanochtend waren ze dus nog bijna net zo dik. En dan 2 uur in de auto zitten, dat helpt ook niet.
Ik voel me even k*t. Dingen die je normaal zo even doet, kosten zoveel moeite! Douchen in een bad, maar hoe stap je er in vredesnaam in als je je benen bijna niet op kunt tillen? Even iets oprapen, een trap oplopen, uit een stoel overeind komen.... Vandaag ben ik het even zat!
Nog maar 7 weekjes (of 9..)

Kozakken en Owlet. hoe zat moeten jullie het niet zijn! Hoe gaat het trouwens?

Harde buiken had ik ook vroeg. Te vroeg vond de vk, maar het kwam niet door stress, maar doordat ik niet snel genoeg naar de wc ging als ik eigenlijk moest. Nu eigenlijk bijna geen last meer.
Eva
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:06:06 #133
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_40506114
MeNicole en Ke2v2in van harte gefeliciteerd!! Wat een mooi knulletje!
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
pi_40506271
Waah! Mikael plus ouders gefeli! wat ben je mooi!!!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40506282
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 08:41 schreef Sugar het volgende:
Zo, zwangere zeugjes, wat gaan we doen vandaag?
Bevallen?

Deal?
Deal!

hoop ik
  † In Memoriam † zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:17:47 #136
81992 Githa
pi_40506355
Owlet, ik vind dat jij vandaag aan de beurt bent.... jeetje, wat een geduld heb jij, zo komt het iig over.
Respect hoor maar nu heeft het lang genoeg geduurd.
Huppakee! bevallen jij
pi_40506434
Nicole en Kevin, gefeliciteerd met Mikael
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:28:23 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40506575
Wat fijn dat Mikael er is!
Gefeliciteerd Nicole en Kevin!
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:16 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik vond 18 weken eigenlijk nog wel vroeg daarvoor (zeker omdat ik bij Saskia echt bijna nooit een harde buik heb gehad). Weet ook eigenlijk niet vanaf wanneer harde buiken 'normaal' zijn
Je hebt inmiddels al meer info lees ik.
Ik had ze ook al erg snel (met 16 weken al wel 20 per dag), maar aan mij kun je wat dat betreft maar beter geen voorbeeld nemen....
Gisteravond en vannacht paar uur wat zeurende menstruatiepijn en onregelmatige harde buiken. Leek me niet echt verontrustend. Ik voel nu natuurlijk ook álles wat er in mijn buik gebeurt...
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:14 schreef owlet het volgende:

[..]

Deal!

hoop ik
Jij voelt je aangesproken door de term "zwangere zeug"?
Ik hoop het ook voor je....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_40506682
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:28 schreef Moonah het volgende:

Jij voelt je aangesproken door de term "zwangere zeug"?
Ik hoop het ook voor je....
inmiddels.... ja....

Vanochtend wel de slijmprop verloren. Dat zegt niets natuurlijk maar het is wéér een stapje dichterbij en in ieder geval een bevestiging dat er weer wat meer verweekt is als het goed is. En dan is fijn want hoe meer verweking, hoe meer kans van slagen het "laatste-kans-strippen" maandag gaat hebben.
Niet dat dat nodig gaat zijn, beby gaat gewoon dit weekend komen

Ik ben trouwens voor mijn eigen gemoedsrust wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die ingeleid zijn. Ik merk dat ik daar best wel huiverig voor ben, hoewel dat helemaal niet terecht hoeft te zijn. Maar het idee om een bevalling vanaf de eerste seconde in het ziekenhuis te moeten doen schrikt me een beetje af, vooral omdat ik het plat liggen aan een ctg nu al zo vervelend vind. Laat staan als je op dat moment pijn hebt.
Ik wil voorkomen dat ik er straks een teleurgesteld gevoel aan over hou dus probeer ik er nu maar een realistisch beeld van te krijgen inplaats van een beeld wat gevormd wordt door de nare ervaring van die paar keer aan een CTG liggen.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:37:17 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40506757
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:34 schreef owlet het volgende:
vooral omdat ik het plat liggen aan een ctg nu al zo vervelend vind. Laat staan als je op dat moment pijn hebt.
Mijn yogajuf heeft ons allen op het hart gedrukt dat dat dus he-le-maal niet per se hoeft!!! Ze zei dat ze in het zkh natuurlijk voor de voor hun gemakkelijkste optie kiezen, platliggen dus. Maar je kunt gewoon vragen om bewegingsvrijheid hoor. Of het bed in 'zitstand'. Mondig zijn, zei ze.

En trouwens, toen ik van de week aan de CTG lag, kon ik ook best rond het bed scharrelen.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:42:50 #141
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40506881
Harde buiken kunnen allerlei oorzaken hebben zei mijn vk. Groei, inspanning, hormonen, door de banden, stress of gewoon zomaar. Ook lang niet iedere vrouw heeft ze, anderen wel vanaf heel vroeg (zoals Moonah en ik). Het is geen enkel risico voor de baby en diens groei, wel is het ongemakkelijk voor moeders. Het kán een teken zijn van te veel inspanning en dan moet je dus rustig aan doen. (deed ik ook maar toen bleven ze nog, nu uiteindelijk wordt het wat minder).

Ik ben wel voor wat bevallingen hier, niet de mijne natuurlijk! Maar owlet bijvoorbeeld, we houden je niet tegen!

Ik heb heerlijk geslapen tot kwart voor elf!!! Ga zo weer verder met de kleertjes wassen en uitzoeken en strijken.
Heb net in de krant gelezen welke problemen de nieuwe regelgeving rondom echoscopie en nt-metingen met zich meebrengen. Ik heb er dan toch altijd moeite mee als er staat: Als er iets is, laten we het weghalen. Op de gym zei een van de deelneemsters dat ook.
Voor mijn gevoel (maar dat komt omdat wij het meegemaakt hebben denk ik) is dat zo kort door de bocht. Tuurlijk denk je er over na van te voren, maar om het zo te zeggen? 'Iets' kan ook een hazenlip zijn, of een klompvoetje. Of het syndroom van Down. Ik vind dat persoonlijk geen redenen tot beëindiging. Het enige waar wij wel een keus bij gemaakt hadden was bij trisomie 13 of 18 en het Turner Syndroom. Deze afwijkingen werden ons toen ook genoemd en daarbij heb je niet eens echt een keus, omdat het kindje wrs. niet eens de bevalling haalt.
Maar dan nog kun je m.i. nooit van te voren zeggen dat je het bij een afwijking weg laat halen, omdat je die keus pas echt kunt maken als het echt zo is denk ik. Want dan gaat het om jóuw kind met jóuw emoties. EN dat is heel anders praten dan theoretisch.
En dan heb ik heel erg moeite met mensen die roepen: als er IETS is, laten we het weghalen....

Sorry, dat moest ik ff kwijt, zit al lang in mijn hoofd maar werd vanmorgen door de krant dus weer even omhoog gebracht.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:43:49 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40506909
Belana, ik vind een ks ook geen prestatie. Ik vind het opvangen van de weeën die ik had ook geen prestatie. Wel heel naar en zwaar en rot om te doen en dus heus niet een eitje of makkie, maar ik heb iets met dat woord prestatie in die context. Kan het niet beter uitleggen vrees ik, dus dan maar mijn mond houden vanaf nu erover.

Owlet, deal. Dames eerst.

PM, ik snap dat gevoel wel, wat jij hebt. Maar sowieso is het natuurlijk met heel veel dingen zo dat je pas weet wat je echt doet als je het echt doet. Dat betekent niet dat je er niet over kunt denken wat je zou doen, vind ik.

Maar als mensen het zo stellen dat wanneer er iets mis is, ze het maar weg laten halen, krijg ik daar ook een naar gevoel bij. Ik hoop en denk ook dat dat in werkelijkheid (als er echt iets blijkt te zijn) niet zo simpel werkt voor die mensen. Ik heb zelf wel ook bedacht wat ik zou doen in zeeer ernstige gevallen en daar had ik toch wel een idee over. Namelijk inderdaad de zwangerschap afbreken en het kindje dus weghalen, als het echt een kwalitatief non-leven tegemoet zou gaan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:45:25 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40506944
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:42 schreef PM-girl het volgende:
En dan heb ik heel erg moeite met mensen die roepen: als er IETS is, laten we het weghalen....

Sorry, dat moest ik ff kwijt, zit al lang in mijn hoofd maar werd vanmorgen door de krant dus weer even omhoog gebracht.
Ik snap je precies...
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:45:54 #144
94046 PM-girl
pi_40506956
O Owlet, je bent dus echt al een stapje verder lees ik nu!
Ik vind overigens beide bevallingen een prestatie, de keus voor ks wordt nooit zomaar gemaakt en de negen maanden ervoor zijn ook een prestatie, met of zonder kwaaltjes. Je moet er nl. wel dingen voor laten en bewuster leven. Dat telt ook vind ik.
Een gewone bevalling kost fysiek meer inspanning op dat moment, een ks weer later.
*
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:49:03 #145
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40507035
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:56 schreef owlet het volgende:
Gefeliciteerd met het mooie ventje!
(spreek je het uit zoals je het schrijft? mie-kaa-el?)
(lijkt me wel, hoe zou je een zo geschreven naam anders moeten uitspreken? )

Gefeliciteerd MeNicole!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:50:31 #146
94046 PM-girl
pi_40507065
Ik denk trouwens dat Mikael als Michael wordt uitgesproken. Zie je wel vaker. Maar wie weet is het ook als Michaël. Of Mi-ka-el.
*
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:56:52 #147
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40507229
MeNicole en Kevin, van harte met jullie zoontje!!!! Wat een schatje ... (en zo klein vergeleken met die 'grote' handen...

PM-girl, ik ben het daar dus ook he-le-maal niet mee eens en vind het zelfs misdadig als ik heel eerlijk ben. Een vriendin van mij zou volgens de artsen heel zwaar gehandicapt ter wereld komen, een kasplantje zogezegd. De moeder heeft toen toch gekozen voor 'het kindje houden' en nou bleek ze dus volkomen gezond te zijn
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:59:02 #148
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40507279
Vind je het misdadig vanwege de kans dat er toch minder aan de hand is dan gedacht?
Of sowieso?
pi_40507349
MeNicole en Ke2v2in, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!! Wat een lieverd
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_40507385
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:45 schreef PM-girl het volgende:

Een gewone bevalling kost fysiek meer inspanning op dat moment, een ks weer later.
Ik vind dit veel te makkelijk uitgesproken. Doorgaans gaat aan een ks een gewoon begin vooraf hoor.

Ik heb 24 uur weeen gehad en dat vind ik echt wel een gewone bevalling en fysiek inspannend. Alleen het allerlaatste stukje kon dus niet zelf omdat mijn dochter in nood kwam.

Nicole en Kevin gefeliciteerd!
Variety is the spice of life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')