plus dat je baarmoeder het allemaal al eens heeft meegemaakt en wat sneller geirriteerd isquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:35 schreef Elegantly Wasted het volgende:
O en E.T. ik had tijdens mijn zwangerschap van Kady ook al relatief vroeg last van harde buik(en). Komt volgens mij gewoon omdat je het toch drukker hebt. Je pakt je rust gewoon ook wat minder makkelijk als er al een lieverd rondloopt die ook aandacht nodig heeft en wil spelen.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 09:33 schreef Xanthe het volgende:
Wij hebben een "druk" dagje voor de boeg. Gaan de laatste boodschapjes halen en daarna n
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 09:36 schreef Xanthe het volgende:
Snoopy ik drukte prongeluk (blijkbaar) met mijn hand op een knopje op het toetsenbord waardoor het bericht te vroeg geplaatst werd
Deal!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 08:41 schreef Sugar het volgende:
Zo, zwangere zeugjes, wat gaan we doen vandaag?
Bevallen?![]()
Deal?
Je hebt inmiddels al meer info lees ik.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:16 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik vond 18 weken eigenlijk nog wel vroeg daarvoor (zeker omdat ik bij Saskia echt bijna nooit een harde buik heb gehad). Weet ook eigenlijk niet vanaf wanneer harde buiken 'normaal' zijn
Jij voelt je aangesproken door de term "zwangere zeug"?quote:
inmiddels.... ja....quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:28 schreef Moonah het volgende:
Jij voelt je aangesproken door de term "zwangere zeug"?![]()
Ik hoop het ook voor je....
Mijn yogajuf heeft ons allen op het hart gedrukt dat dat dus he-le-maal niet per se hoeft!!! Ze zei dat ze in het zkh natuurlijk voor de voor hun gemakkelijkste optie kiezen, platliggen dus. Maar je kunt gewoon vragen om bewegingsvrijheid hoor. Of het bed in 'zitstand'. Mondig zijn, zei ze.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:34 schreef owlet het volgende:
vooral omdat ik het plat liggen aan een ctg nu al zo vervelend vind. Laat staan als je op dat moment pijn hebt.
Ik snap je precies...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:42 schreef PM-girl het volgende:
En dan heb ik heel erg moeite met mensen die roepen: als er IETS is, laten we het weghalen....
Sorry, dat moest ik ff kwijt, zit al lang in mijn hoofd maar werd vanmorgen door de krant dus weer even omhoog gebracht.
(lijkt me wel, hoe zou je een zo geschreven naam anders moeten uitspreken?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:56 schreef owlet het volgende:
Gefeliciteerd met het mooie ventje!
(spreek je het uit zoals je het schrijft? mie-kaa-el?)
Ik vind dit veel te makkelijk uitgesproken. Doorgaans gaat aan een ks een gewoon begin vooraf hoor.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:45 schreef PM-girl het volgende:
Een gewone bevalling kost fysiek meer inspanning op dat moment, een ks weer later.
Helemaal als je inderdaad meeberekend dat de meeste keizersnedes nog steeds uit nood geboren zijn en er dus een vaak zwaardere (lichamelijk en geestelijk) bevalling aan vooraf gaat om dat het allemaal niet soepel loopt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:03 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik vind dit veel te makkelijk uitgesproken. Doorgaans gaat aan een ks een gewoon begin vooraf hoor.
Zo bedoelde ik het ook niet. In jouw geval is het zeker net zo inspannend (of misschien wel meer door de stress?)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:03 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik vind dit veel te makkelijk uitgesproken. Doorgaans gaat aan een ks een gewoon begin vooraf hoor.
Ik heb 24 uur weeen gehad en dat vind ik echt wel een gewone bevalling en fysiek inspannend. Alleen het allerlaatste stukje kon dus niet zelf omdat mijn dochter in nood kwam.
Kijk, dat klinkt weer wat positiever en eigenlijk wist ik het ook wel. Ik merk nu alleen toch wel het verschil in mondigheid als je zwanger bent. Al die dingen die van te voren zo makkelijk en vanzelfsprekend lijken maken me nu ineens een beetje banging en zo ben ik helemaal nietquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Mijn yogajuf heeft ons allen op het hart gedrukt dat dat dus he-le-maal niet per se hoeft!!! Ze zei dat ze in het zkh natuurlijk voor de voor hun gemakkelijkste optie kiezen, platliggen dus. Maar je kunt gewoon vragen om bewegingsvrijheid hoor. Of het bed in 'zitstand'. Mondig zijn, zei ze.
En trouwens, toen ik van de week aan de CTG lag, kon ik ook best rond het bed scharrelen.
Afgezien van de vergissingen idd, ik heb er van mijn collega ook zo eentje gehoord (maar ook die is van 18 jaar terug, weet niet of er nu nog zulke vergissingen plaats vinden?)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:56 schreef Suzanna het volgende:
PM-girl, ik ben het daar dus ook he-le-maal niet mee eens en vind het zelfs misdadig als ik heel eerlijk ben. Een vriendin van mij zou volgens de artsen heel zwaar gehandicapt ter wereld komen, een kasplantje zogezegd. De moeder heeft toen toch gekozen voor 'het kindje houden' en nou bleek ze dus volkomen gezond te zijn
Das toch ok PM, geen sorry zeggen hoorquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:09 schreef PM-girl het volgende:
Niet slim van mij, want er zijn idd ks die na uren van weeën komen. Sorry!
Er is wat dit getreft geen "goede" of "slechte" keuze. Aan alle mogelijkheden kunnen negatieve consequenties zitten. In dit geval waren bij jou die consequenties dus "alleen maar" die reacties op gym.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:19 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Afgezien van de vergissingen idd, ik heb er van mijn collega ook zo eentje gehoord (maar ook die is van 18 jaar terug, weet niet of er nu nog zulke vergissingen plaats vinden?)
Wat mij vooral boos maakt is dat sommige mensen dus roepen dat ze het weg laten halen, zonder ook maar een fractie van de emotie en angst mee te maken die een negatieve uitslag van onderzoek met je mee brengt. En dan toch zo stellig zijn. Dát maakt mij boos.
Ik kreeg overigens op de gym een aantal negatieve reacties (niet persoonlijk bedoeld) over de keus die wij maakten over de punctie. Niemand daar zou daar voor hebben gekozen na onze hoge kansberekening, gezien het risico ervan.
Ik stond daar van te kijken, tot nu toe heeft niemand dat zo genoemd. Ik snap het wel hoor, want er is een risico. Maar mijn idee was, wij kiezen de nt-meting om dingen uit te sluiten, dus ook de punctie. Ook om zekerheid te hebben, anders zit je nog al die maanden in spanning, of om weer 'gewoon' te kunnen genieten.
Zo is mijn broer ook geboren en we noemen dat tot op de dag van vandaag de Supermanhoudingquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:05 schreef Ke2v2in het volgende:
Hij is geboren met zijn handje naast zijn hoofdEn dat voel ik nu nog
![]()
wat grappigquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Zo is mijn broer ook geboren en we noemen dat tot op de dag van vandaag de SupermanhoudingFijn om te lezen dat Mika het zo goed doet en het is inderdaad een knap kereltje zeg
Maar je kon dus echt STAAN onder de douche? Ik stond echt te tollen op mijn benen namelijk. Nou heb ik wel twee keer wat complicaties gehad, dat maakt misschien verschil, maar ik kon dus echt geen ruk, een dag of 4.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:18 schreef Sugar het volgende:
Ik kon ook gewoon douchen een dag na de ks. En zelf voorzichtig uit bed komen enzo. En ook zelf de baby pakken, zelfs daar hoor ik andere verhalen over.![]()
Valt volgens mij weinig over te zeggen. Sommigen (waaronder ik) hebben helemaal geen lekkende borsten tijdens de zwangerschap gehad.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:18 schreef ik80 het volgende:
Vanaf wanneer krijg je trouwens last van lekkende borsten?
(NIet erg veel hoor, en alleen maar 's nachts. misschien door een bepaalde druk?)
Is ook zoquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:23 schreef Belana het volgende:
zoals iedere "normale" bevalling anders is, zal ook wel iedere KS anders zijn denk ik leah?
Same here. Daarna ben ik ook meteen even wat gaan eten. Maar verder voelde ik me super en was ik helemaal hyper.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:28 schreef pinquit het volgende:
ik stond zo'n 2 uur na de bevalling ofzo alweeer zelf te douchen.
maar ik had wel een makkelijke bevalling hoor..
was eerst wel een beetje dizzy maar dat kwam ook door mijn lage bloedsuikerspiegel
ik heb er niet heel veel bij stil gestaan. Liam heeft zich altijd makkelijk aangepast en ik verwachtte geen grote problemen. Ik was wel benieuwd hoe hij het zou vinden. vlak na de bevalling was ik voornamelijk met mezelf en Ezra bezig, dat moest even zeg maar. Maar toen Liam er was, was ik vreselijk ontroerd, mijn grote ventquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:05 schreef Luchtbel het volgende:
Ja daarom. Het lijkt me nogal wat voor zo'n kleintje ook. Dacht je daar over na vlak na de bevalling?
Oke lief. Ik vroeg me af of je na de geboorte wel dat moment samen voelt met je kindje zeg maar of dat je toch steeds aan je andere kind ook moet denken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:33 schreef Belana het volgende:
[..]
ik heb er niet heel veel bij stil gestaan. Liam heeft zich altijd makkelijk aangepast en ik verwachtte geen grote problemen. Ik was wel benieuwd hoe hij het zou vinden. vlak na de bevalling was ik voornamelijk met mezelf en Ezra bezig, dat moest even zeg maar. Maar toen Liam er was, was ik vreselijk ontroerd, mijn grote venten heb ik hem veel aandacht gegeven. Dat had hij harder nodig dan Ezra op dat moment vond ik. en hij was zo lief meteen... "heej Ezra, heej Ezra....heee-eeeejj"
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |