abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 22:46:01 #201
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40524108
Ik voelde me juist erg verdeeld, op dat moment. Freek was iets minder van mij (kwam later helemaal goed hoor!). Net alsof de twee eenheid die ik met hem had verbroken was. Kwam ie ook nog binnen in kleren die helemaal niet bij elkaar pasten, en Oma had zijn haar heel gek gekamd . Doet er allemaal niet toe, maar werkte wel extra bevreemdend, zeg maar.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 22:53:53 #202
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40524376
Ja dat dus. Gewoon alsof dat pact dat je hebt met je oudste kind, of dat ineens anders voelt en of je daar ook mee bezig bent op dat moment. ja en dat kan ik me dus helemaal voorstellen in zo'n twilight zone na de geboorte dat ineens zulke dingen een beetje raar zijn.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 22:57:25 #203
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40524503
Het was ook echt alleen maar de eerste keer hoor, daarna had ik een pact met allebei . Maar het is nog weleens bevreemdend om ze terug te krijgen met raar gekamd haar
pi_40524648
Leah, kun je Freek niet leren zelf gel in zijn haar te doen? Dan is het in elk geval een bekend vreemd kapsel.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:04:10 #205
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40524714

Ik kan het hem ongetwijfeld leren, maar ik denk niet dat het minder bevreemdend werkt .
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:04:34 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40524730
Oh ja dat bedoelde ik ook niet. Gewoon echt of je daar op dat moment ook mee bezig bent enzo. ja of als ze ineens heel groot zijn geworden soms, dat heb ik wel eens als ik Jolie bij de oppas door het raam bekijk terwijl het toch echt hetzelfde kind is als ik s morgen daar heb achtergelaten
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:07:56 #207
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40524865
Ik was er wel mee bezig, maar ook dat zal voor iedereen weer anders zijn. Ik ben ook niet bij het moment geweest dat Freek zijn brusje voor het eerst zag, die lag namelijk nog in de couveuse, en Hub heeft hem toen mee genomen. Ook zo stom dat ik daar niet bij stil gestaan heb toen, liet het allemaal maar gebeuren, terwijl ik dat achteraf zo jammer vind.... Gelukkig heb ik er wel een hele mooie foto van, Freek die met twee handjes tegen die couveuse geplakt staat
pi_40525083
Wat jammer en wat lief, Leah.. Maar waarom stom? Het was onvoorzien toch? En er is dan al zovéél om aan te denken waarschijnlijk.

Ik heb juist erg dat ik 't met z'n 4en wil doen, die kennismaking, zonder overige familie ed erbij (al zouden die evt op Myrthe passen dan). Gelukkig is mijn man 't daar wel helemaal mee eens dus dat zal wel gaan lukken. En verder de baby in 't begin zo min mogelijk aan iedereen uit handen geven enzo maar daar ging al eens een topic over.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:13:34 #209
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40525110
Ja net als dat iedere zwangerschap/bevalling/keizersnede/kraamtijd/baby anders is maar wilde gewoon even weten. Ja dat lijkt me ook wel jammer ja zoiets maar ja achteraf enzo he! En je hebt zo te horen een hele mooie foto.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:13:45 #210
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40525123
MeNicol en Kevin... van harte gefeliciteerd met jullie zoon Mikael. Hele dikke knuffel van mij

Aldus Diaan73 die nog ingelogd is onder de naam van Peaceman.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:15:41 #211
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40525185
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:12 schreef poemojn het volgende:
Wat jammer en wat lief, Leah.. Maar waarom stom? Het was onvoorzien toch? En er is dan al zovéél om aan te denken waarschijnlijk.

Ik heb juist erg dat ik 't met z'n 4en wil doen, die kennismaking, zonder overige familie ed erbij (al zouden die evt op Myrthe passen dan). Gelukkig is mijn man 't daar wel helemaal mee eens dus dat zal wel gaan lukken. En verder de baby in 't begin zo min mogelijk aan iedereen uit handen geven enzo maar daar ging al eens een topic over.
Nou, wel een beetje stom, ik wist van te voren dat het een KS zou worden, maar toen ik eenmaal te vroeg begon heb ik er ff niet meer over na gedacht dat het weer een couveuse zou worden.

Als je de kans krijgt moet je het idd lekker met zijn vieren doen. En dat uit handen geven deed ik ook zo weinig mogelijk idd.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:18:34 #212
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40525275
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:13 schreef Luchtbel het volgende:
Ja dat lijkt me ook wel jammer ja zoiets maar ja achteraf enzo he! En je hebt zo te horen een hele mooie foto.
Wat me nog het meest verbaasd is het feit dat ik normaal toch bovengemiddeld (om het maar zacht uit te drukken ) mondig ben. Maar vlak na een bevalling blijk ik dus echt niet van deze wereld te zijn
pi_40525339
En dan beweert het kraambezoek dat een baby dat toch niet merkt, als iedereen hem even vasthoudt.

Dan nog Leah, je kunt niet overal aan denken.. is meer iets voor oplettende verpleegkundigen vind ik om daar bij stil te staan en je erop te attenderen (maar ja die hebben weer te weinig tijd waarschijnlijk).
Maar zoals LB al zegt, achteraf enzo.. iedereen heeft vast wel iets dat-ie dan anders had willen doen.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:28:08 #214
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40525548
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:18 schreef Leah het volgende:

[..]

Wat me nog het meest verbaasd is het feit dat ik normaal toch bovengemiddeld (om het maar zacht uit te drukken ) mondig ben. Maar vlak na een bevalling blijk ik dus echt niet van deze wereld te zijn
Zo gaan die dingen toch? Denk ik dan, onder invloed van hormonen, pijn, opwinding, spanning, verliefdheid enzo. Kan je maken dat je overal aan denkt of juist helemaal numb.
  Jubileum moderator zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:29:50 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40525596
Ik had gelukkig een heel mondig zusje die had bedacht dat ik het wel heel erg zou vinden als iedereen Iris al gezien had terwijl ik zelf nog niet uit de narcose was. Zij heeft iedereen zo'n beetje tegengehouden zodat ik eerst zelf Iris kon vasthouden e.d. en daar ben ik nog steeds enorm blij mee.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40525774
Wat lief van haar!
Ik had idd ook verhalen gehoord over baby's die al gezien waren door de fam. voor de moeder bijgekomen was. Ivm de afstand voor ons niet erg waarschijnlijk toen maar ik heb dat wel vooraf met man/fam besproken voor het geval dat.. en die hebben netjes aangegeven dat dat idd niet leuk is voor de moeder.

Vwb kennismaken met alleen eigen gezin of meer mensen erbij: scheelt denk ik ook wel wat voor verwachtinggen die ervan hebben. Hier hoor ik vooral van mensen om me heen 'O wat zal ze dat leuk vinden, een broertje of zusje! Wat fijn voor haar!' ed (en dan bedoelen ze echt vanaf het eerste begin) terwijl ik wil dat ze kan kennismaken zonder de druk om de baby geweldig leuk te vinden.. nu vindt ze op kraambezoek baby's de ene keer heel interessant en de andere keer totaal niet, en bij een eigen broertje/zusje moet ze gewoon op haar manier kunnen reageren vind ik (vinden wij). Nu nog de praktijk afwachten.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:36:44 #217
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40525803
Mijn cesartherapeute heeft me nu al een uitbedkom verbod gegeven voor de eerste dagen kraamtijd! Maar of dat speciaal voor mij gold of voor alle kraamvrouwen weet ik eigenlijk niet. VOor het lijf vond zij het beter om minimaal 5 a 6 dagen toch echt zoveel mogelijk in bed te verblijven.

Ik80, lekkende borsten heb ik sinds 20 weken geloof ik , maar soms wat dagen minder dan weer wat meer.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40525854
Leuk bedacht, maar dan mag je wel heel veel mantelzorg hebben (gemiddeld krijg je nu 40-44 uur kraamzorg).
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:40:59 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40525922
Wat zou je dan de rest van de tijd per se moeten doen? (Bij een eerste kindje dan he?)
Zo veel mogelijk in bed lees ik als af en toe even naar beneden om een boterham te maken of naar het toilet te gaan maar verder in bed blijven. Daar heb je toch ook niet heel veel mantelzorg voor nodig?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:41:02 #220
94046 PM-girl
pi_40525924
40-44 uur over 8 dagen toch? Dus dan kom je gemiddeld op 5 uur per dag? (min bevalling, dus misschien wel minder?
*
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:41:29 #221
94046 PM-girl
pi_40525937
Vriendje is thuis dan, en ik denk ook de nodige familie die niet weg te slaan zal zijn...
*
pi_40526073
Ik had bij Myrthe 40 uur (excl bevalling) en dat was echt niet teveel. Koken, stofzuigen ed viel er niet onder, gewassen werd er nauwelijks, boodschappen halen ed kwam allemaal neer op m'n man (die wel halve dagen werkte maar zijn vrije dagen opspaarde voor als de kraamverzorgster weg was).
Je bent wel steeds bezig met voeden, verschonen, voeden, in mijn geval tussendoor steriliseren (tepelhoedjes), baby troosten bij krampjes, enz. 's Nachts slaap je niet veel (omgekeerd dag-nachtritme) en heb je een grotere kans op terugslag (aanleggen loopt moeilijker, niemand die kan helpen als de baby niet goed pakt). Dat soort dingen gewoon, kost allemaal best energie/tijd. Als de kraamverzogster om 8 uur komt is ze rond 13u weer weg en moet je toch best nog veel zelf doen.
O, en ik had vreselijk dorst bij elke voeding dus kon dan weer naar de koelkast om drinken en floradix enzo.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:48:31 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40526131
Het stofzuigen en wassen zal me echt een zorg zijn tegen die tijd hoor!
En dat de man boodschappen moet doen na zijn werk... dat doe ik nu ook na mijn werk...
pi_40526154
Nou, niet als je er midden in de nacht achter komt dat je baby een spuitluier heeft maar geen schone setjes kleding in de kast...

En die boodschappen: tuurlijk, maar dan komt er ook kraamverband bij bijv en dat moet voor zessen bij de drogist (hoeveel voorraad moet je hebben ) en je man is ook moe want slaapt ook nauwelijks 's nachts. 40 uur vind ik echt eerder minimaal (bij verder geen mantelzorg) dan comfortabel.
pi_40526158
Hier kwam de kraam tegen uurtje of half 9 9 uur en bleef tot half 5 5 uur en dat 10 dagen lang net de laatste 2 dagen ging ze wat eerder weg.

Het was dat ik mezelf enorm goed voelde en eigenlijk echt naar bed gestuurd moest worden anders ging ik gewoon door.
Maar we hadden dan ook een ontzettend lieve leuke gezellige kraam die echt heel veel gedaan heeft (net verhuist enzo)

En marco was ook 14 dagen thuis
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:50:56 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40526205
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:49 schreef poemojn het volgende:
Nou, niet als je er midden in de nacht achter komt dat je baby een spuitluier heeft maar geen schone setjes kleding in de kast...
Dan moet manlief wat harder zijn best doen. Dirigeren vanuit bed is prima te doen toch.
Ik ga er iig niet vanuit (en dat is dan zonder mensendieck of wat dan ook) dat een kraamvrouw na 2 dagen al wasjes staat te draaien...
pi_40526278
Dat was een taak van de kraamverzorgster eigenlijk, en die is toen een dag aan het wassen gegaan maar was niet zo huishoudelijk ingesteld. Maar ook voor een man is alles nieuw, en die krijgt ook een slag ervan mee hoor..
Maargoed, misschien mag jij volgende zomer (en Stinkie )
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:55:48 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40526364
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:52 schreef poemojn het volgende:
Dat was een taak van de kraamverzorgster eigenlijk, en die is toen een dag aan het wassen gegaan maar was niet zo huishoudelijk ingesteld. Maar ook voor een man is alles nieuw, en die krijgt ook een slag ervan mee hoor..
Tuurlijk, dat snap ik. En ik zeg het ook wel makkelijk en uiteraard is het voor de man ook heel heftig allemaal.
Maar dan nog. Ik hoef in die tijd geen 3-gangen maaltijd en het huis hoeft ook niet per se aan alle kanten te glimmen. Dat scheelt iig al een stuk.
quote:
Maargoed, misschien mag jij volgende zomer (en Stinkie )
En 'dan kom ik er nog wel achter'.
pi_40526401
idd

en hopelijk voor je valt het dan allemaal mee hoor.
Wat voor mij meespeelde was gewoon dat ik zo slap was. Van de bank in de woonkamer (waar ik de hele dag lag) tot de keuken/koelkast bijv was 7m lopen. Van die paar meters was ik al zo moe dat ik blij was dat onze oude bank (we hadden net een nieuwe gekocht) daar nog stond zodat ik even kon liggen. En ik mocht niet met Myrthe lopen, mocht de eerste dagen niet te lang zitten enz, dus troosten was ook moeilijker daardoor. Dat heb je normaal minder natuurlijk, alleen om dan verplicht zoveel dagen bedrust op te leggen lijkt me vrij lastig. Het kan goed zijn dat ik 't allemaal te zwart zie door mijn ervaringen toen, dat scheelt ook natuurlijk.
tot zover de roze wolk hier.

[ Bericht 46% gewijzigd door poemojn op 06-08-2006 00:10:57 ]
pi_40527360
Vluchtig bij gelezen...

Hier op maandag avond de ks en woensdag ochtend (staand) onder de douche , maar mocht niet alleen zijn en werd toen nog gewassen van onderen door de zuster. Donderdags zelf staand gedouched en alleen een klein beetje hulp bij het van onderen afdrogen.

Verder een hele leuke dag gehad en het viel me erg mee (lichamelijk) maar wel blij om nu naar mijn bedje te vertrekken en hopenlijk een nacht zonder al te veel pijn in mijn bekken.
pi_40527579
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:55 schreef Brighteyes het volgende:
het huis hoeft ook niet per se aan alle kanten te glimmen. Dat scheelt iig al een stuk.
hahaha, dat dacht ik ook in het begin van de zwangerschap.
Mijn huis is nu nog nooit zo schoon geweest en vriend heeft al de instructies om als de bevalling echt begint de zooi die er ligt op te ruimen. Ik wil een schoon huis
  zondag 6 augustus 2006 @ 07:30:25 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_40533734
De was is anders echt wel onderdeel van de kraamzorg hoor tegenwoordig officieel alleen de was van moeder en kind, maar schone setjes moeten er genoeg in de kast liggen dus
Ik heb verlengde kraamzorg gehad trouwens. Eerst de laatste 3 dagen 2,5 uur extra en toen nog een dag extra erbij, dus ik heb uiteindelijk bijna 60 uur gehad (inclusief ziekenhuis) dit vanwege bekkenproblemen en borstvoeding en kolven. (daar krijg je dan punten voor en extra uren)
Maar anyway, natuurlijk deed Nick veel, maar verder deed de kraamverzorgster zo veel dat ik echt wel in bed kon blijven
stormy waters...
sailin'
  zondag 6 augustus 2006 @ 09:35:40 #233
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40534303
Ik had 40 uur kraamzorg en vantevoren was ik er heilig van overtuigd niet zoveel nodig te hebben. Op advies van mijn moeder zijn we toch voor de 40 uur gegaan en dat was echt geen uur teveel. Ik heb nog nooit iemand zo door het huis zien wervelen. Ik kon de eerste dagen helemaal niks, wilde helemaal niks en had nergens puf voor.
Doordat ik mezelf bij het persen gigantische aambeien had bezorgd kon ik amper liggen, zitten of staan en daardoor durfde ik niet voor Kai te zorgen. Dat kwam daardoor neer op . En verder was mijn kraamverzorgster gewoon een soort van oermoeder. Ik kon mijn verhaal en mijn tranen bij haar kwijt en ze zorgde ervoor dat ik zeker genoeg werd om na een paar dagen bijvoorbeeld toch Kai in bad te doen.
Overigens deed ze volgens mij veel meer dan ze hoefde te doen. We kregen ontbijt op bed, de badkamer en de toilet werden schoongepoetst, de was werd gedaan, ze maakte fruitsalades en fruitshakes, ze zorgde soms voor het avondeten, ze haalde een stofzuiger door de tent en ze maakte heel veel tijd vrij om te kletsen. Ik heb haar, toen ze na een aantal dagen wegging, echt vreselijk gemist.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 6 augustus 2006 @ 10:40:26 #234
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40534826
Owlet? How are you?
Kozakken, you?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40535054
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:34 schreef owlet het volgende:
Ik ben trouwens voor mijn eigen gemoedsrust wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die ingeleid zijn. Ik merk dat ik daar best wel huiverig voor ben, hoewel dat helemaal niet terecht hoeft te zijn. Maar het idee om een bevalling vanaf de eerste seconde in het ziekenhuis te moeten doen schrikt me een beetje af, vooral omdat ik het plat liggen aan een ctg nu al zo vervelend vind. Laat staan als je op dat moment pijn hebt.
Ik wil voorkomen dat ik er straks een teleurgesteld gevoel aan over hou dus probeer ik er nu maar een realistisch beeld van te krijgen inplaats van een beeld wat gevormd wordt door de nare ervaring van die paar keer aan een CTG liggen.
Owlet, misschien ben je nu al aan het bevallen (hoop ik wel voor je). Maar misschien wil je mijn inleidingservaring even lezen:
Ik werd ingeleid na langdurig gebroken vliezen en 10 dagen overtijd te zijn.
Ik werd om 11 uur aan het infuus gelegd. Maar ze brachten ook draadjes in op het hoofdje van de baby en daarmee ben je niet zo mobiel vond ik. Als ik naar het toilet wilde moest ik een verpleger bellen om losgekoppeld te worden van het ctg apparaat en het infuus moest natuurlijk mee naar het toilet.
Maar ik hoefde niet perse te blijven liggen, ik kon wel naast mijn bed gaan staan. Alhoewel dat best lastig was met al die draadjes.
Om half 2 voelde ik de eerste wee(ënstorm), ik kon toen zelfs niet meer blijven liggen en stond te springen naast mijn bed. Na 10minuten toch maar weer op de bel gedrukt omdat ik het niet uithield. Om 2 uur moest ik wel gaan liggen want ze wilden kijken hoe ver de ontsluiting gevorderd was. dat vond ik idd een moeilijk moment want met die weeën die maar aanhielden wilde ik helemaal niet liggen. Maar ja, het was niet anders. En ik denk, dat al eerder is aangegeven, het soms gewoon makkelijker om je over tegeven aan dingen ipv je verzetten. Ik zat toen al op 8 cm ontsluiting en dat gaf mij wel een enorm opgelucht gevoel. Niet veel later kreeg ik persdrang en om half 3 mocht ik persen. Dat vond ik persoonlijk heel fijn want die weeënstorm was eindelijk weg en ik kreeg nu pauzes tussen de persweeën. Om 15.08 uur is Morris geboren. Precies 2 jaar geleden.

Ik denk dat ik het hier zo reëel mogelijk heb geschreven. Het is idd niet fijn om aan allerlei draden te zitten. Maar ik heb er eigenlijk toch altijd wel een goed gevoel aan de hele bevalling overgehouden. Misschien dat je bij eventuele inleiding eerst een bespreekt wat je angsten zijn en wat je wel en niet wil. Misschien hoef je helemaal niet aan het ctg. Infuus is onvermijdelijk.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 6 augustus 2006 @ 11:01:10 #236
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_40535151
Nicole en Kevin van harte gefeli met de geboorte van jullie zoon
pi_40535255
Snoopy dank je wel

[ Bericht 5% gewijzigd door owlet op 06-08-2006 11:22:21 (typo) ]
pi_40535406
Overigens, ik werd niet ingeleid maar moest wel constant aan de CTG, maar ik hoefde niet in zo'n band te liggen. Toen er wat ontsluiting was konden ze de electroden op het kopje van de baby doen via de vagina. Dat geeft veel meer bewegingsvrijheid en die draden zijn veel langer.

Er wordt aan je gedacht hoor owlet!
Variety is the spice of life
pi_40535539
Owlet ik zal ook even mijn inleidingservaring geven.

Ik had 3 cm ontsluiting toen ze de vliezen gingen breken rond een uur of 9.00, verder geen weeënactiviteit. Door het breken van de vliezen kwam er wel activiteit alleen die leidde niet tot meer ontsluiting. Om 11.00 ben ik uiteindelijk aan het infuus en de ruggeprik gehangen. Ruggeprik omdat de activiteit van de gebroken vleizen niet op te vangen was. Ik had razendsnel volledige ontsluiting en de ruggeprik ging toen pas "uit". Dat heeft erbij mij voor gezorgd dat ik moest persen zonder weeën. Nit heel fijn dus, maar op zich was dit voor mij geen nare ervaring, gelukkig. Om 13.39 is Merlijn geboren met de vacuüm, achteraf gezien had ik in plaats van plat te bevallen beter een andere houding aan kunnen nemen omdat Merlijn het bochtje niet om wilde. Maar ja, dat is voor mij voor de volgende keer.
pi_40536128
Dank je Randa!

Hier kwam ineens een paniekerig sms-je van een tante die weer had gehoord van een oma die weer had gehoord van.... etc. dat baby in een stuitligging ligt!
Hele familie in paniek
pi_40536266
haha, eigenlijk zou je ze gewoon in die waan moeten laten Owlet
Ze zijn nog zenuwachtiger dan jij lijkt wel.
pi_40536340
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:55 schreef snoopy het volgende:
haha, eigenlijk zou je ze gewoon in die waan moeten laten Owlet
Ze zijn nog zenuwachtiger dan jij lijkt wel.
Ja dat zijn ze ook wel denk ik. Het duurt eigenlijk gewoon te lang voor ze, de spanning loopt een beetje te hoog op. Ach, zolang ze dat bij zichzelf houden vind ik het best
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:25:39 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_40536938
bij mijn schoonzusje zijn vanacht de vliezen gebroken, ze zou komende dinsdag 37 weken zijn. Mijn broer wordt papa
(nou kan het ook nog een week duren.... maar toch vind ik het nu al rete spannend )
ze ligt dus wel in het ziekenhuis nu...
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 12:26:53 #244
81992 Githa
pi_40536970
Spannend Belana, ook heel gezellig zoveel kindjes zo dicht op elkaar
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:36:23 #245
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_40537204
Dames, het is de hoogste tijd! Kom, we willen wat actie in de kiet!!!
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:50:57 #246
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40537622
Owlet, je maakt het ook wel spannend hoor. Gaat het een beetje met je meis
Hier had de papa het de eerste dagen veel te druk met allerlei dingen die geregeld moesten worden (kind aangeven, kolf halen, boodschappen doen etc). De kraamzorg had al haar tijd nodig om mij te helpen en inderdaad de kleine klusjes in huis. Ik ben blij dat ze wel de was deed, had er niet aan moeten denken dat als zij weg ging er een enorme stapel zou liggen.

Ow, en er is plots een nieuwe baby! MeNicole en Kevin, van harte gefeliciteerd met jullie zonn Mika!
Lekker douchen!
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:52:58 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_40537680
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:26 schreef Githa het volgende:
Spannend Belana, ook heel gezellig zoveel kindjes zo dicht op elkaar
ja, vind ik geweldig. Ik had een hele zenuwachtige broer aan de telefoon
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 13:01:08 #248
81992 Githa
pi_40537926
De kraamzorg deed hier alles.
ze maakte de wc's en badkamer schoon, deed de was, strijken, stoffen, stofzuigen, eten maken...alles in huis zowat!
Daarnaast leerde ze ons hoe we Jordy moesten verzorgen en deed ze controles bij mij.
Echt super hoor!

Belana, is het hun eerste kindje? .... tuurlijk is dat spannend.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:45:59 #249
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40539201
poe ik lees van leah dat die Freek niet heeft gezien toen die eerste keer dreumes zag. dat heb ik ook helaas niet gezien, Romijn lag op de kinderafdeling en niet iedereen mocht er tegelijk heen, en Maxim mocht zelfs niet in de kamer komen waar Romijn lag. wel heeft toen een cliniclown Romijn gepakt en naar de deur gelopen met hem om aan Maxim te laten zien jammer genoeg geen fotoos van

lekkere late reactie van mij om erop in te springen, maar goed, ik heb het niet eerder gelezen
pi_40539435
menicole & kevin, heel hartelijk gefeliciteerd met mikael!

ik sluit me aan bij snoopy's inleidingsverhaal owlet, lijkt wel wat op mijn ervaringen met inleiden: niet ideaal dat je door al die draadjes/metertjes wat vaster ligt dan anders maar ik kijk er wel positief op terug. het fijne van dat monitoren vond ik toch wel dat ik er heel gerust op was dat m'n kind goed in de gaten gehouden werd, dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.

belana, spannend!
pi_40542396
De kraamverzorgende is niet alleen goed voor moeder en kind, maar ook voor de vader is het een verademing dat er iemand in huis is die bepaalde (huishoudelijke) taken overneemt.....

Onze kraamverzorgende is hier nog t/m vrijdag van 8 tot 13 uur. Zo'n 5 uurtjes per dag, ik vind het heerlijk dat ze er is, ze smeert zelfs mijn ontbijtje en lunch
pi_40543073
ke2v2in dan heb je geluk hoor. wees maar blij met zo een kv
geniet nu maar lekker van de kleine mika!

belana wat spannend.
mama van 3 kids!
pi_40545113
Heb foto's geplaatst in het fototopic Wil niet pronken hoor
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:29:51 #254
103793 kozakken
Living the life
pi_40546128
Niets aan de hand hier. Gewoon een dagje zonder internet en met dikke voeten
Vanmiddag lekker een heel stuk met de auto gaan toeren met op de achterbank een klein mannetje wat ons precies meldde waar alle tractors (met bijbehorende kleuren en aanhangwagens) zich bevonden
Bij ons in het dorrup is er ook een Landal Greenparks. Dus daar zijn we uiteindelijk maar voor wat drinken en de speeltuin belandt. Wel leuk om zo lekker even in vakantiesferen te komen.
Morgen 40 weken.

Gisteravond bedacht ik me trouwens dat de babybadstandaard nog op zolder stond. Kozakkenman uit zijn film weggerukt omdat dat ding perse op dat moment naar beneden moest Oh, wat was hij gelukkig met me Maar verder geen last van hormonen hoor
pi_40546751
Net op aanraden van de vlos twee keer vijf minuten gekolfd om te kijken of dit de baarmoeder wat kan prikkelen. 2x 20 cc, ik ben er gewoon een beetje trots op Maar ja, wat doe je met 40 cc afgekolfde melk die in een niet uitgekookte kolf is gegaan. Weggooien is zonde maar de katten waren er blij mee
Overigens heb ik de hele dag nu al harde buiken, maar ze zijn niet echt pijnlijk en er is geen regelmaat in te ontdekken.
pi_40548094
Arme kozakkenman Hopelijk kan hij tegen een stootje, en zo niet dan leert hij dat heel snel.

Hihi Owlet luxe voor die katten, echte verse melk
pi_40548102
owlet hoop voor je dat het gaat lukken. dat je snel de kleine hebt jeejtje met jou geduld.
mama van 3 kids!
pi_40549019
Hier hebben de katten ook wel eens verse melk gehad omdat ik Isis een flesje niet had leeg gedronken , heerlijk vonden ze dat.

Volgens mij beginnen de schoonmaak kriebels hier flink aan te wakkeren. Heerlijk wat wasjes gedraaid , de keuken flink opgeruimd en schoongemaakt en uiteindelijk een boze partner die me verplichte het schoonmaakdoekje aan de kant te leggen en even te gaan zitten. Wat uiteindelijk ook echt maar even zitten werd , want na een uurtje moest er toch wel eten klaar gemaakt gaan worden.
Verder weer wespen in huis gehad en de meneer die hier woensdag is geweest is weer langs geweest. Ze hebben gezocht maar weten niet waar ze nou langs zijn gekomen het huis is. Dat deze niet dood waren kwam omdat het jonkies zijn en degene die het dus overleefden hebben zeer waarschijnlijk de mazzel gehad de "goede" kant opgelopen te zijn en dus geen gif tegen gekomen. Als we morgen weer levende wespen aantreffen in de woonkamer komt ie weer en gaan ze onder het dak kijken. Hopenlijk is dit niet nodig.
pi_40549289
Hier heeft de hond wel es een rondspuitende spetter van melk in zijn oog gehad heeeerlijk vond hij het!

MeNicole en hubbie, van harte gefeli met Mikael!!

Owlet, willie er maar neit uit meid?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  zondag 6 augustus 2006 @ 19:43:49 #260
103793 kozakken
Living the life
pi_40549538
Oh Owlet, ik herken het allemaal zo van de vorige keer. Hoop eigenlijk dat het me bespaard blijft dit keer. Maar vannacht wordt gewoon 'onze' nacht (k wil ook gewoon, vandaar)
mantraat nog maar een keer: 'kindje kom maar. Open naarrrrr onderennnnn' hommmmmmm
pi_40549646
twee babies, ik vind best!
DANYEL EN THIJS
pi_40550139
ik heb me trouwens toch al een buik!! Met name 's avonds lijk ik wel vijf maanden zwanger, en ik heb al twee bh-maten versleten, ben dus drie maten gegroeid..... *baf! en toen was daar moeke*
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 23:23:52 #263
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40556971
Dat vraagt om een buikfoto Catootje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_40557007
Owlet die kleine van jou wilt echt niet buiten spelen he
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_40557127
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:24 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Owlet die kleine van jou wilt echt niet buiten spelen he

Elke nacht dat ik naar bed ga is weer spannend. Wordt ik midden in de nacht wakker met weeen of gewoon in de ochtend zoals elke ochtend...

kozakken, klinkt als een goed plan
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:28:50 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40557155
Owlet, ik wens je vannacht iig een 'goeie' nacht toe! In welke zin dan ook!
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:30:19 #267
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40557212
Ach Owlet wat is dat wachten rot he. Ik hoop voor je dat het nu toch echt snel zal gaan gebeuren. En dan een megasuperturbokeisimpelefloepermaaruitbevalling, goed?!
pi_40557234
Een ontzettend goede nacht vol met Weeën en dat ze door mogen gaan zetten dan maar.

voor jou en die kleine in je buik die nu echt een keertje buiten moet komen spelen
pi_40557302
Succes vannacht Owlet en Kozakken
en Sugar en andere wachtenden ook natuurlijk
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:51:06 #270
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_40557994
Owlet, wij duimen voor je!
pi_40559457
He bah Xanthe, die beestjes zijn maar niets en nog eng ook. Hoop echt dat je er morgen helemaal vanaf bent.

Go Owlet Go Owlet Go Owlet. Kan mij voorstellen dat je geduld helemaal op is nu.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:52:18 #272
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_40561245
Owlet; ik duim voor je dat het deze nacht eindelijk gaat beginnen! Succes!!!

Andere wachtenden zoals daar zijn: een Sugartje en een Kozakken: zet hem op meiden!!! Geduld! En succes! Hopelijkl laten jullie kleintjes snel iets van zich horen.
pi_40563207
Pffff.. kon even niet meer slapen door het grote wat als-gevoel
Wat als het straks zelfs na het strippen vanmiddag niet op gang komt
Wat als het uiteindelijk een keizersnede wordt
Wat als ik onder algehele narcose moet en mijn kindje pas zie nadat mijn vriend en moeder en weet ik veel wie haar al gezien hebben.
Etc. Etc.

Ik merk gewoon dat mijn vertrouwen een beetje weg is, want normaal gesproken kan ik dit soort dingen heel goed relativeren

Blègh, nou voel ik me zo'n zeikerd. Er worden zát babies nog op het laatste nippertje geboren, strippen heeft vaak wél effect, inleiden is niet zo erg en zelfs een keizersnede is niet het einde van de wereld. Het is fijn als mijn dochtertje bij de mensen is die om haar geven (vriend en mijn moeder), inplaats van alleen in een plastic kuipje.

En nu ga ik breien. Niks werkt zo rustgevend als steekjes tellen
  maandag 7 augustus 2006 @ 07:44:37 #274
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40563401
Wat als het nu gewoon wel op gang komt na het strippen en je vanavond of morgenochtend eindelijk je dochter kan vasthouden? Je bent geen zeikerd! Het wachten duurt nu gewoon erg lang. Hopelijk heeft het strippen gewoon resultaat. Alvast heel veel succes

Wat een lief jurkje. Ik moet echt leren breien.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:00:46 #275
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40563453
Owlet, heel veel succes en kracht!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_40563473
Owlet, dat wachten is echt rot hè? Ik heb echt met je te doen. Dat het strippen maar mag helpen!
pi_40563535
schattig jurkje Owlet!!

Hoop dat strippen idd gaat helpen!! Vind het wel tijd hoor voor een Owletbaby!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:21:31 #278
24188 Belana
kloon van belana
pi_40563580
Ik hoop ook dat het strippen gaat helpen owlet en je bent geen zeikerd. wachten duurt lang en is vervelend
en wat m@x zegt... wat een leuk jurkje en ik moet echt eens leren breien ik moet echt even iemand vinden die het maakt
stormy waters...
sailin'
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:29:41 #279
94046 PM-girl
pi_40563641
Sterkte Owlet, ik heb echt ontzag voor hoe geduldig je tot nu toe bent geweest!!

ben iig erg benieuwd naar onze kraamhulp, wat ze doet en hoe, zeker na al jullie verhalen!
*
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:58:47 #280
103793 kozakken
Living the life
pi_40563855
Oh Owlet ... Echt, het komt allemaal goed!
Neem nu alles maar per stap ipv met zevenmijlpassen. Eerst het strippen, dan eventueel ziekenhuis, dan eventueel inleiden en dan pas... dan pas eventueel een ks. Joh, er zitten nog zoveel stappen tussen! Plus dat je in ieder geval nu de tijd hebt op een aantal belangrijke stappen met je partner door te nemen.
Inleiden heeft misschien een verhoogde kans op een ks. Maar het is nog steeds maar een kans hoor! Het hoeft allemaal niet eens zo te lopen.

(Ik herken je gevoel trouwens wel heel goed hoor. Heb vannacht wakker gelegen van de vraag of ik de batterij van de camera wel had opgeladen, hoe zoonlief gaat reageren op de baby en of ik de bevalling eigenlijk wel aankan, dat ik op de ic belandde en of erger en ga zo maar door.... Plus het gevoel van wat-als-dan-en-wanneer-en-hoe-en-wat-en-kan-ik-wel-en-is-het-niet-zo-dat-en-ga-ik-niet.... enz. enz.. )
-Hier wat positieve energie jouw kant uitslingert-
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:03:39 #281
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40563890
Lieve Owlet, wat kan het je dan nog opeens allemaal overvallen hè?
Hier wordt echt met je meegeleefd.

Heb je al een plan klaargemaakt voor wat je wel en niet wilt tijdens en na de bevalling? Dan kun je idd voorkomen dat 'iedereen' haar al gezien heeft voordat jij de kans hebt gehad. Maak duidelijk wat je wilt en dan word je vanzelf weer wat rustiger. Het komt echt allemaal weer goed, echt waar.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:13:13 #282
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40563980
owlet, die laatste stripbeurt vandaag gaat gewoon werken hoor!
Daar zet ik m'n geld even op
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40564030
Ow-let Ow-let Ow-let!!!
Ik hoop het enorm voor je!
Leer je mij ook efkes breien ondertussen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40564098
*brei-site bookmarkt voor schoonmoeder, die nu al een vestje aan het breien is voor plurkje

Owlet, veel succes vandaag! This is the day!!!
Eva
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:36:03 #285
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40564226
* Jelief stort een emmer met laatste-extra-loodjes-doorkomenergie met geduldknuffels uit.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:41:14 #286
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40564313
Owlet ik hoop dat het wil helpen dat strippen..

Hier na 3 dagen koppijn besloten om toch maar naar de Chiropracter te gaan. Sinds vrijdag staat mijn bekken scheef....ik voelde het gewoon scheef schieten. En de hoop dat het vanzelf weer recht zou schieten is nu echt als sneeuw voor de zon vertrokken. Ik verga van de pijn in mijn rug en mijn hoofd is alleen rustig als ik lig. En datis iets dat ik de afgelopen dagen dus niet gedaan heb....Vrijdag gewerkt, zaterdag de stad in geweest om spullen voor de kinder/ en baby kamer te kopen. De H&M heeft trouwens hele leuke baby kleertjes.....En gisteren het hele huis gepoetst. Dus nu zit in dan welliswaar in een schoon huis. Maar ben ik niet te genieten en heb KOPPIJN!!

Wat is deze zwangerschap toch anders dan de vorige...
pi_40564867
ooooo, dat jurkje
* LadyS gaat schoonmoeder inschakelen

Owlet, het strippen gaat vast lukken vandaag!!!!!
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 10:19:18 #288
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40565012
Owlet heel veel succes vandaag en we gaan ervan uit dat het strippen gaat lukken hoor
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_40565531
Owlet je bent geen zeikerd hoor! Je wacht al zo lang op je kindje , het word gwoon tijd dat die kleine zich eens gaat showen!
Hopenlijk gaat het strippen werken en is dit echt het laatste loodje.

Hier een goede nachtrust gehad met weinig pijn , kon er zelfs vanmorgen niet uitkomen omdat ik nog zo lekker lag zonder pijn. Had ik even mazzel dat Isis pas om 10 uur wakker werd
Nog geen wesp gezien in huis , dus hopenlijk blijft dit zo. Straks even verder met schoonmaken in huis , als dat tenminste lukt met die kleine boef om me heen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:56:49 #290
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_40565867
Nicole en Kevin, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Mikael.

Ik ben weer tante. Mijn broertje heeft gisteren weer een dochter gekregen. Ze heet Danique en is zo mooi, lief en klein. Wat vergeet je toch snel hoe klein ze ook al weer zijn als ze net geboren zijn.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_40565932
ow Danique ... mooie naam! staat hier in de top3
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_40565938
Jambo, gefeliciteerd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:59:52 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_40565953
gefeli Jambo
stormy waters...
sailin'
pi_40567047
gefeli Jambo!! Owwwwlet, wat heb ik medelijen met je zeg! Natuurlijk komen alle kindjes er een keer uit maar mijn god, je wil er ook wel es van af he Ik duim voor je!!

Hier mijn eerste hormonale bui gehad (we gaan morgen vier dagen op vakantie en ik doe alsof we gaan verhuizen), echt ontzettende drang om alles te regelen, gewoon helemaal benauwd en zo ervan. Mijn vriend wil wel helpen, maar ja waarmee dan en ik liep maar als een kip zonder kop door huis....moet nu verplicht fokken
DANYEL EN THIJS
pi_40568246
MeNicole en man gefeliciteerd met jullie zoon!
pi_40569121
lieve woorden van iedereen (emo, niet sarcastisch)
De afspraak bij de VK is gelukkig vervroegd naar 14:15 en kan mee. Verder beduidend meer harde buiken dan voorheen, eigenlijk de hele dag door bij het minste geringste dus ik begin weer een klein beetje hoop te krijgen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:44:11 #297
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40569197
Owlet, ik hoop heel erg voor je dat je dat jurkje bij lange na niet afkrijgt nu. Hij is wel heel, heel lief ende leuk! Ik denk aan je en duim dat het doorzet.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:50:05 #298
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40569369
Owlet, voorwerk is goed.
Succes vanmiddag en ik ga voor je dat het nu wel werkt.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:51:32 #299
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40569428
Owlet, zet 'm op! En vlos ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40569458
Zettemop Owlet!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')