Het.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:18 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Nee het woord pull als bewijs zien dat een brandweercommendant en een eigenaar van het gebouw kozen voor een controlled demolitiion dat is pas heel erg los omgaan met het citaat!
Nee. Dat zeg ik dus niet.quote:Dan nog is het de brandweer die de uiteindelijke beslissing genomen heeft! Dan zal het volgens jou dus de eerste keer in de geschiedenis zijn dat de brandweer zelfs nog tijdens de ramp de beslissing neemt om een gebouw wat ze niet kunnen redden op te blazen en dan ook nog eens op suggestie van de eigenaar.
Het.quote:De normale keuze in zo'n situatie is dat de brandweer een gebouw opgeeft, zich terugtrekt en het laat uitbranden, hier waren ze al bang voor het instorten dus is het terugtrekken nog veel logischer. De quote van Silverstein is slechts een samenvatting van zijn gesprek met de brandweercommendant, de brandweercommendant zal waarschijnlijk in detail verteld hebben wat z'n manschappen ter plaatse zien te weten een enorm gat in het gebouw, gebouw dat langzaam naar een kant helt etc.
Er zijn drie gebouwen ingestort op behoorlijk opvallende wijze. Inderdaad is onderzoek gedaan naar WTC 7. In een normaal 'compleet en zorgvuldig' onderzoek naar de gebeurtenissen op 9/11 had men het gebouw, dat een FEMA-onderzoek waardig was, op zijn minst genoemd. Ik vind het opvallend dat het niet eens een voetnoot is in het rapport.quote:Er is ook geen onderzoek gedaan naar WTC3 waar bijna helemaal niks van over was waarom zet je daar geen vraagtekens bij? Hadden ze dan van alle gebouwen die ingestort zijn moeten verklaren waarom dat is gebeurd alleen omdat jij niet snapt waarom ze ingestort zijn? Maar er is ook uitgebreid onderzoek gedaan naar het instorten van WTC7 daar quote je later zelf ook ook maar omdat de commissie dat niet heeft gedaan is het opeens wel verdacht.
Het maakt deel uit van een patroon.quote:Zo kan je overal wel een complot in gaan zien
...en rechtstandig instortte. Right.quote:Als je gaat vergelijken moet je wel met meerdere dingen rekening houden zoals op welke tijdstippen zijn de foto's genomen? Die van WTC7 zo te zien nog voor het instorten van de Noord toren die van WTC6 er duidelijk na. En de foto van WTC7 is ook van de achterkant genomen en toch heeft de brand al deze kant bereikt, je hebt gene enkel zicht wat er aan de voorzijde gebeurd dus erg onlogische vergelijking die je maakt Je ziet niks van de schade die het gebouw heeft opgelopen aan de andere kant na het instorten van de noord toren, iets wat mensen die echt ter plekke waren wel kunnen vertellen:
WTC Building 7 appears to have suffered significant damage at some point after the WTC Towers had collapsed, according to firefighters at the scene. bFirefighter Butch Brandies tells other firefighters that nobody is to go into Building 7 because of creaking and noises coming out of there. [Firehouse Magazine, 8/02]
Battalion Chief John Norman later recalls, "At the edge of the south face you could see that it is very heavily damaged." [Firehouse Magazine, 5/02]
Heavy, thick smoke rises near 7 World Trade Center. Smoke is visible from the upper floors of the 47-story building. Firefighters using transits to determine whether there was any movement in the structure were surprised to discover that is was moving. The area was evacuated and the building collapsed later in the afternoon of Sept. 11.
Oftwel je foto vergelijking bewijst helemaal niks zeker omdat je helemaal voorbij gaat aan aan de enorme schade die WTC7 heeft opgelopen door het instorten van de noord toren. Het is een combinatie van factoren, de branden, de enorme schade door het instorten van WTC1 waardoor in het gebouw een knik zat en de structuur het begon te begeven.
Ik ben niet 'de meeste controlled demolition aanhangers'. Sterker nog, ik heb het nergens over bewijs voor cd. Ik ben alleen verre van overtuigd door de officiële lezing.quote:Meeste controlled demolition aanhangers gebruiken de 'maar WTC7 stond juist ver van de toren af' als bewijs in hun controlled demolition theorie dat wet je heel goed dat lees je hier genoeg.
Rechtstandig. Keurig recht naar beneden. Pancake.quote:Misschien is dat ook juist wel een van de redenen dat het is ingestort, puin van WTC1 heeft grote gaten geslagen aan een kant van het gebouw net al je een stuk uit een boom hakt alleen gebouwen vallen niet om als een boom die storten in![]()
Rustig, rustig. Volgens jouw theorie hadden die gebouwen toch op zijn minst rechtstandig moeten instorten. Dat gebeurt namelijk met beschadigde gebouwen in New York. En het heeft niks te maken met wat ik al of niet snap. Maar misschien snap jij dat niet.quote:Heel raar ja als een gebouw van 400 meter hoog instort dan er dan gaten in het gebouw er bijna recht onder worden geslagen, al die enorme stalen balken hadden natuurlijk op het dak moeten blijven liggen. Beetje logisch nadenken dat dat gewoon enorme prjectielen zijn geworden en dwars door die gebouwen zijn geslagen. Nog beetje verder logisch nadenken en je komt op de enorme luchtdruk verplaatsing in het gebouw tijdens het instorten waardoor de buitenste muren naar buiten worden geblazen, niks onlogisch aan. Dat jij het niet snapt betekent niet dat het onlogisch is.
Hoe is 2 anders ingestort dan 1 volgens jou? In dit opzicht, dan?quote:Zie hier het Bankers Trust gebouw want ongeveer evenver van WTC2 stond als WTC7 van WTC1.
[afbeelding] Ik zie een kruisje.[quote]
Ook een gat van tientallen verdiepingen ingeslagen, verschil met WTC7 is dat Bankers trust niet in de brand heeft gestaan en WTC2 op andere manier is ingestort dat WTC1.
V.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:30 schreef rutger05 het volgende:
Ik wil toch een keer in het topic reageren. Leuk tijdverdrijf deze complottheorie voor sommigen, maar hoever moet men wel niet heen zijn om hier daadwerkelijk in te geloven.![]()
http://www.911eyewitness.com/truth/index.php?name=News&file=article&sid=61quote:Evidence of fusion devices at the WTC:
1. pulverization of 99% of concrete into ultra fine dust as recorded by official studies. Concrete dust was created instantly throughout the towers when the fusion device million degree heat rapidly expanded water vapor in the concrete floors.
2. Superheated steels ablating (vaporizing continuously as they fall) as seen in video clips of the towers collapsing. This requires uniform temperatures roughly twice that of thermate.
3. 22 ton outer wall steel sections ejected 200 meters into the winter garden. Cutting charges cannot provide the energy required.
4. 330 ton section of outer wall columns ripping off side of tower. Cutting charges cannot provide energy required.
5. Molten ponds of steel at the bottom of elevator shafts (WTC1, WTC2, WTC7) Thermate is impractical for lower level demolition due to the thickness of the 47 steel columns.
6. The spire behavior (stands for 20-30 seconds, evaporates, goes down, steel dust remains)
7. Sharp spikes in seismograph readings (Richter 2.1 and 2.3) occurred at the beginning of collapse for both towers. Short duration and high power indicate explosive event.
8. A press weighting 50 tons disappeared from a basement floor of Twin Towers and was never recovered from debris.
9. Wide area electrical outage, repairs took over 3 months. Fusion devices cause EM pulse with Compton Effect.
10. Fires took 100 days to extinguish despite continuous spraying of water. Thermate would cool down much faster.
11. Brown shades of color in the air due nuclear radiation forming sulfuric acid. TV and documentary footage changed the color balance to blue to disguise this fact indicating complicity in the coverup.
12. Elevated Tritium values measured in the WTC area but not elsewhere in New York. Official studies stated that 8 EXIT signs from two commercial Boeing jets were responsible. This is why the "no commercial planes" line of inquiry is very important and should not be ignored or attacked. It can provide conclusive proof of fusion devices and therefore US/Israeli military involvement.
13. Pyroclastic flow observed in the concrete-based clouds. Only found with volcanic eruptions and nuclear detonations. Jim Hoffman unfortunately missed this obvious observation in his papers.
14. Huge expanding dust clouds 5 times the volume of the building indicating extreme levels of heat generated far in excess of traditional demolition explosives.
15. Rubble height was some 10% of the original instead of 33% expected in a traditional demolition. Fusion device removal of underground central steel framework allowed upper framework to fall into this empty space and reduce the rubble height.
16. No survivors found, except some firefighters in one corner pocket in the rubble who looked up to see blue sky above them instead of being crushed by collapsing debris. Upward fusion flashlight beam of destruction missed this pocket but removed debris above firemen.
17. 14 rescue dogs and some rescue workers died far too soon afterward to be attributed to asbestos or dust toxins (respiratory problems due to alpha particles created by fusion that are far more toxic)
18. Record concentrations of near-atomic size metal particles found in dust studies due to ablated steel. Only possible with fusion.
19. Decontamination procedure used at Ground Zero (hi-pressure water spraying) for all steel removed from site. Water spraying contains fusion radiactivity.
20. No bodies, furniture or computers found in the rubble, but intact sheets of paper covered the streets with fine dust. Items with significant mass absorbed fusion energy and were vaporized while paper did not. Paper and Powder theory.
21. 200 000 gallon sprinkler watertanks on the roofs of WTC1 and WTC2, but no water in the ruins. Heat of fusion devices vaporized large reservoirs of water.
22. reports of cars exploding around the WTC and many burned out wrecks could be seen that had not been hit by debris. Fusion energy blast and EM pulse caused electrical components in cars to explode and burn vehicles far from WTC site.
23. EM pulse was recorded by broadcast cameras with high quality electronic circuitry. This occurred at the same time as the seismic peaks recorded by Lamont Doherty during the beginning of the collapse. This is due to the Compton Effect and resulted in a large area power outage at the WTC.
Als er explosieven zijn gebruikt, zouden die geplaatst kunnen zijn tijdens werkzaamheden die in de weken daarvoor in de torens zouden hebben plaatsgehad. Precieze details zou ik thuis even moeten opzoeken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:57 schreef haaahaha het volgende:
Verbal, hoe zijn jouw ideeen over het plaatsen van explosieven in de wtc 1&2 torens? Wanneer en hoe zou dat volgens jou plaats hebben gevonden?
Het is niet voor iedereen een full-time job om alle posts over 911 te volgenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:26 schreef haaahaha het volgende:
Je hebt nu geen tijd om ze op te zoeken?
Het zou al een stuk schelen als het officiële rapport geloofwaardig was. Maar dat is het niet. Het officiële rapport heeft (essentiële) zaken niet onderzocht, óf weggelaten, óf selectief gebruikt, óf verdraaid. (en dat 'of, of, of' is bij verschillende aspecten van het onderzoek. Dus eigenlijk is het 'én, én, én'. Maal een heleboel).quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:04 schreef haaahaha het volgende:
Ja, maar er is een verschil tussen het invullen van een 'if' door een stuk fantasie gebaseerd op gebrek aan kennis en een if wat gebaseerd wordt op een gebeurtenis die gezien natuurkunde en wetenschap/kennis mogelijk is.
Zoals je kunt lezen: die zal ik thuis moeten opzoeken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:26 schreef haaahaha het volgende:
Je hebt nu geen tijd om ze op te zoeken?
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:35 schreef haaahaha het volgende:
lol nee, misschien niet, maar dat vind ik slap, want we voeren een discussie, en op bepaalde punten die voor mij belangrijk zijn op dat moment in de discussie is het antwoord 'eeuuhh ja heb nu geen tijd, moet ik opzoeken', vervolgens zie je ze een heel topic volposten en zie je nooit het gevraagde antwoord meer terug.
Het is in mijn ogen typisch.
Hij zei het tegen Peter Jennings op het ABC News (ik heb geen directe link):quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:20 schreef Apropos het volgende:
Verbal wrote:
En natuurlijk Giuliani die wist te vertellen dat de gebouwen omlaag zouden komen Als in: vantevoren.
Bron? Als in; bron?
''Zelfs de Telegraaf'' komt nu met een ''item''? Kijk hoe schokkend, ze hadden al eerder een ''item'' over de voortdurende mishandelingen in Irak:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:37 schreef Nyrem het volgende:
Zelfs de Telegraaf komt nu al met een item over '9-11'.
Ja, zoek het eens uit zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:40 schreef Nyrem het volgende:
Hoe zat het ook alweer met die Blackstone group (Silverstein?) en verzekeringsgeld.
Zo kan je oneindig lang bezigblijven, er is altijd wel een nieuwe theorie die onbewezen is maar blijkbaar wel geloofwaardig als er geen onderzoek naar geweest is en het dus in de doofpot zit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:25 schreef Verbal het volgende:
Je zou je kunnen afvragen waarom dit niet is onderzocht. Bijvoorbeeld.
V.
Dank voor deze nuttige bijdrage !quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:59 schreef JohnDope het volgende:
Rita Verdonk zit over al achter! Stelletje dramakoningen dat jullie zijn.
Alleen de bijbel kan jullie conspiracydenkers redden, maar daar geloven jullie nepgelovers weer net niet in![]()
Dit is geen nieuwe theorie, dit is een van de vele vage zaken rondom 9/11.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:58 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Zo kan je oneindig lang bezigblijven, er is altijd wel een nieuwe theorie die onbewezen is maar blijkbaar wel geloofwaardig als er geen onderzoek naar geweest is en het dus in de doofpot zit.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:59 schreef JohnDope het volgende:
Alleen de bijbel kan jullie conspiracydenkers redden, maar daar geloven jullie nepgelovers weer net niet in![]()
Het complot (of het nu bestaat of niet) dat is zo ongekend groot dat het niet door mensen bedacht kan zijn, de enige die er achter kan zitten is de duivel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:05 schreef Verbal het volgende:
[..]Jammer hoor. Kun je nóg dommer uit de hoek komen? (dan liever ergens anders, overigens, want ik heb in dit topic al twee keer gevraagd of het zonder dit soort randdebielengedrag zou kunnen).
V.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:12 schreef JohnDope het volgende:
bekrompen en niet openminded conspiracy denkers
Ja, en?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:08 schreef huupia34 het volgende:
volgens de nieuwste polls gelooft eenderde van de amerikanen dat de overheid betrokken is geweest bij de aanslagen. dan heb je het toch over 80 miljoen mensen.
Wat een rare opmerking.quote:er zijn zoveel punten die stinken dat het geen toevalligheden meer zijn.
Ik zal het onthouden.quote:ik vind het vreemd dat er hier nog een paar mensen rondlopen die halsstarrig vasthouden aan het officiele rapport, terwijl er steeds meer gaten in worden geschoten.
Deze opmerking is merkwaardig om twee redenen;quote:als het nou alleen maar vage conspiracy sites waren die het niet geloofden, maar er komen steeds meer mensen bij die het officiele verhaal niet meer geloven.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:12 schreef JohnDope het volgende:
Ik zelf word namelijk een beetje moe van bekrompen en niet openminded conspiracy denkers.
je weet wel dat ik gelijk hebquote:
eerst maar eens dit kleine complotje oplossen (9/11) , wat misschien weer deeluitmaakt van een groter complot over de energie toevoer/reserves op aarde, wat weer deeluitmaakt van een groter complot over de world domination, wat weer deeluitmaakt van een groter complot over de vorming van de nwo door de elite ( of illuminatie of schaduwregering of whatever)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het complot (of het nu bestaat of niet) dat is zo ongekend groot dat het niet door mensen bedacht kan zijn, de enige die er achter kan zitten is de duivel.
En we weten dat het machtigste wapen tegen de duivel de bijbel is.
Volgens mij hebben jullie je niet ver genoeg verdiept, want als dit complot bestaat waar jullie het over hebben, dan is het complot wat door de eeuwen heen is ontstaan.
Ik zelf word namelijk een beetje moe van bekrompen en niet openminded conspiracy denkers. Ze zien misschien wel een klein deel van het complot, maar het totale complot is vele malen groter dan dat zij zich ooit kunnen indenken.
Daarom een goed complot is zo groot dat het ongelooflijk is, zelfs voor de gemiddelde conspiracydenker.
Je hebt sowieso geen gelijk in je aanpak. Je scheert mensen over één kam, plakt er een ridiculiserend labeltje op, brabbelt wat over de bijbel en de duivel.quote:
Er is ongetwijfeld meer aan de hand dan alleen 9/11. Maar als je alleen al ziet hoe mensen blijven volhouden dat er mbt 9/11 amper een vuiltje aan de lucht is...quote:Als je iets doet moet je het goed doen en geen half werk, dat geldt dus ook voor conspiracies.
vrijmetselaars, illuminatie(als ze bestaan), computers is allemaal poep , de duivel is gevaarlijk de rest zijn enkel instrumenten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:20 schreef huupia34 het volgende:
[..]
eerst maar eens dit kleine complotje oplossen (9/11) , wat misschien weer deeluitmaakt van een groter complot over de energie toevoer/reserves op aarde, wat weer deeluitmaakt van een groter complot over de world domination, wat weer deeluitmaakt van een groter complot over de vorming van de nwo door de elite ( of illuminatie of schaduwregering of whatever)
denk dat 9/11 al ingewikkeld genoeg is
Hadden ze dat nou van in het begin es met het officiele rapport/onderzoek gedaan ...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:17 schreef JohnDope het volgende:
Als je iets doet moet je het goed doen en geen half werk, dat geldt dus ook voor conspiracies.
Wat moet ik mij hierbij conreet voorstellen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:21 schreef UncleScorp het volgende:
Zullen we nog een stapje verder gaan ?
[..
Evidence of fusion devices at the WTC:
..]
http://www.911eyewitness.com/truth/index.php?name=News&file=article&sid=61
raar linkje? snap niet wat die ermee te maken heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, en?
http://www.prnewswire.com/cgi-bin/micro_stories.pl?ACCT=617800&TICK=NEWS&STORY=/www/story/05-16-2004/0002175080&EDATE=May%2016,%202004
[..]
Wat een rare opmerking.
[..]
Ik zal het onthouden.
[..]
Deze opmerking is merkwaardig om twee redenen;
1) het kan jou in de regel niets schelen of het alleen ''vage conspiracy sites'' zijn die zo'n verhaal verspreiden;
2) weer die nadruk op aantallen, als betrof het argumenten.
De meerderheid der Amerikanen gelooft in iets wat in mijn ogen onzinnig is. Bij dat standpunt blijf ik, of nu 5%, 55% of 95% van de bevolking zich tot dat kamp rekent. Wat dat betreft zegt het mij bijvoorbeeld ook niets dat een hoop Amerikanen denken dat JFK door de CIA of een alliantie van CIA, mafia, FBI etc. is omgebracht. Op basis van het bewijsmateriaal concludeer ik dat Oswald het gedaan heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:28 schreef huupia34 het volgende:
[..]
raar linkje? snap niet wat die ermee te maken heeft.
Wat betreft die aanval op Irak zou je natuurlijk ook kunnen beweren dat alles erdoor in een verdacht licht komt te staan, ook als het helemaal niet nodig is. Wat dat betreft hebben de wat extremere opponenten van de regering-Bush het tij mee.quote:wat ik bedoelde te zeggen was dat in het begin na de aanslag iedereen verdooft was en bush en kornuiten op hun woord geloofden (iets wat weinig mensen nog zullen doen na die wmd's in irak)
de teller is dus aan het omslaan naar de kant van kritische mensen die onderzoek willen
En wie zijn 'men' hier ? Blijkbaar een 100% complete groep die elke andere mening dan die van 'men' uitsluit en waarbij het aantonen van het bestaan van een andere mening het rapport invalideert.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:04 schreef Verbal het volgende:
.
De burgemeester van New York weet te melden dat hem werd verteld dat het WTC zou instorten. Terwijl het officiële standpunt is dat men totaal verrast was.
Hoezo hoeft dat niet uitgezocht te worden
V.
'Men' is de mensen daar. Op dat moment. Brandweermensen die naar boven gingen in de South Tower om branden te blussen. Die die waarschuwing niet kregen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:19 schreef CeeJee het volgende:
[..]
En wie zijn 'men' hier ? Blijkbaar een 100% complete groep die elke andere mening dan die van 'men' uitsluit en waarbij het aantonen van het bestaan van een andere mening het rapport invalideert.
Heerlijk nog even zo'n na-sneer geven. Houdt de discussie fris en fruitig!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:46 schreef Verbal het volgende:
Maar je hebt gelijk. Het doet er niet toe. Zeker niet als het niet strookt met wat jij wil geloven.
V.
Ik heb het uit een boek, die als bron een ABC News-interview met Giuliani gaf.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef haaahaha het volgende:
Waar heb je dat eigenlijk vandaan, dat van die burgemeester?
Heeft hij van jou geleerdquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:50 schreef haaahaha het volgende:
Heerlijk nog even zo'n na-sneer geven. Houdt de discussie fris en fruitig!![]()
Tja lees je eens in...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:55 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja, zoek het eens uit zou ik zeggen.
Misschien kom je wat 'completer' over als je alle redenen kent waarom men denkt dat er explosieven gebruikt zijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:41 schreef Apropos het volgende:
[..]
Verder is het een beetje amateuristisch om aan ''pull it'' per se een betekenis toe te willen kennen die samenvalt met de algemeen gehanteerde grammatica. Het is nu eenmaal jargon.
Die ken ik, hoor. Evenals de redenen waarom dat wordt uitgesloten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:00 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Misschien kom je wat 'completer' over als je alle redenen kent waarom men denkt dat er explosieven gebruikt zijn.
jar·gon (het ~, ~s)quote:En je geeft overigens goed antwoord. Want je weet wat jargon betekent, toch?
Je ontkracht met je laatste zin namelijk de zin daar voorafgaand.
Uiteraard en dat is een officiële 'doctrine' van de neocons: The Project for the New American Centuryquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:21 schreef Verbal het volgende:
Er is ongetwijfeld meer aan de hand dan alleen 9/11.
Waarom wordt het uitgesloten?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:05 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die ken ik, hoor. Evenals de redenen waarom dat wordt uitgesloten.
Jargon is dus specifiek taalgebruik bij/voor een bepaalde doelgroep.quote:jar·gon (het ~, ~s)
1 taalgebruik binnen een bepaalde groep, vaak moeilijk te volgen voor een buitenstaander => argot, groepstaal, kringtaal, slang
Als ''argot'' en ''slang'' synoniemen zijn voor jargon, is het niet verbazend dat zulk taalgebruik niet aan onze verwachtingen voldoet.
Als het te omvangrijk voor je wordt, geef je het gewoon maar aan hoorquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef Apropos het volgende:
O, we dalen echt af?
Jouw vraag was toch ook een oneliner?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:56 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Tja lees je eens in...
Of beperk je het tot oneliners?
Omdat er geen seismografisch bewijs is, bijvoorbeeld.quote:
Inderdaad geen bewijs. Maar hoe onlogisch ''pull it'' als term voor terugtrekken ook mag klinken, het wordt pas echt ridicuul wanneer het beschouwd moet worden als term voor ''opblazen'' wanneer je het in verband leest met de rest van de uitspraak, over het grote verlies aan mensenlevens.quote:Jargon is dus specifiek taalgebruik bij/voor een bepaalde doelgroep.
Ik hoef niet meer uit te leggen wat 'Pull' betekent bij een bepaalde groep.
Als ik een gebouw zie instorten gebruik ik in ieder geval dat woord niet.
Het is specifiek.
Geen bewijs uiteraard.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Omdat er geen seismografisch bewijs is, bijvoorbeeld.
Dit snap ik even niet?quote:...het wordt pas echt ridicuul wanneer het beschouwd moet worden als term voor ''opblazen'' wanneer je het in verband leest met de rest van de uitspraak, over het grote verlies aan mensenlevens.
Als ik die PDF doorlees kan ik best begrijpen waarom dat gebouw rechtstandig naar beneden kwam.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef Verbal het volgende:
Wat is er precies typerend aan?
Verklaart dit jouw inziens waarom het gebouw rechtstandig naar beneden kwam?
V.
'You know, we've had such terrible loss of life, may be the smartest thing to do is, is pull it. ...''quote:
Net zo typerend is het dat de 9/11 commissie de vragen van The Family Steering Committee FSC) als leidraad voor het onderzoek zou gebruiken maar uiteindelijk maar een klein deel van de vragen beantwoord en de rest niet eens behandeld.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Als ik die PDF doorlees kan ik best begrijpen waarom dat gebouw rechtstandig naar beneden kwam.
Ik vind het typerend omdat die site het laat overkomen (zoals je kunt lezen) alsof er enkel een klein brandje in het gebouw woedde wat de sprinkler installatie met gemak kon blussen. Maar zie je andere foto's, dan zie je toch een heel ander verhaal.
Typerend vind ik daaraan dat het onvolledige informatie is wat vanalles stelt, maar er ondertussen best naast zit.
Prima. Maar wat vind je dan van het FEMA-rapport, waarin men eigenlijk zegt ook niet te weten waarom het gebouw naar beneden kwam?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Als ik die PDF doorlees kan ik best begrijpen waarom dat gebouw rechtstandig naar beneden kwam.
Ik vind het typerend omdat die site het laat overkomen (zoals je kunt lezen) alsof er enkel een klein brandje in het gebouw woedde wat de sprinkler installatie met gemak kon blussen. Maar zie je andere foto's, dan zie je toch een heel ander verhaal.
Typerend vind ik daaraan dat het onvolledige informatie is wat vanalles stelt, maar er ondertussen best naast zit.
Dus ik moet nu opeens een site wat een complottheorie aanhangt niet meer geloven bedoel je?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:25 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Net zo typerend is het dat de 9/11 commissie de vragen van The Family Steering Committee FSC) als leidraad voor het onderzoek zou gebruiken maar uiteindelijk maar een klein deel van de vragen beantwoord en de rest niet eens behandeld.
Dat de 9/11 commissie interviews houd met whistleblowers van de FBI en anders overheidsinstanties en dat hier niks over gerapporteerd wordt in het officiele rapport (afgezien van een kleine voetnoot)
Bij jouw typerende geval gaat het om een website met dubieuse artikelen en bij mijn typerende gevallen gaat het om het officiele rapport. Ik ben benieuwd wat jij opmerkelijker vindt.
Dus dan is het met explosieven naar beneden gehaalt? Die conclusie maken zij ook?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef Verbal het volgende:
Prima. Maar wat vind je dan van het FEMA-rapport, waarin men eigenlijk zegt ook niet te weten waarom het gebouw naar beneden kwam?
V.
Ik ga het weer doen... *zucht*quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
'You know, we've had such terrible loss of life, may be the smartest thing to do is, is pull it. ...''
''Gezien het grote verlies aan levens dat we nu al geleden hebben, kunnen we het gebouw maar het beste opblazen, in plaats van te proberen het te blussen.''
''Gezien het grote verlies aan levens dat we nu al geleden hebben, kunnen we het gebouw maar beter aan de vlammen overgeven, in plaats van nog te proberen het te blussen.''
Wat klinkt nu plausibeler?
je bent echt een meester in het verdraaien van woorden en verkeerd interpreteren. Oh wacht zo meesterlijk ben je niet, je doet je gewoon opzettelijk dom voor.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dus ik moet nu opeens een site wat een complottheorie aanhangt niet meer geloven bedoel je?
Waar zeg ik dat het met explosieven naar beneden IS gehaald?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dus dan is het met explosieven naar beneden gehaalt? Die conclusie maken zij ook?
Dus omdat hij niet is ondervraagt gaan we er voor het gemak maar eventjes vanuit dat hij hiermee bedoelt dat hij opdracht gaf om het gebouw op te blazen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik ga het weer doen... *zucht*
Het.
Had.
Onderzocht.
Moeten.
Worden.
Men had Silverstein moeten ondervragen.
Men had de branweerlui moeten ondervragen.
Men had Giuliani moeten ondervragen.
V.
Ooh dus je vindt het enkel raar dat wtc op die manier naar beneden komt. Thats it?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het met explosieven naar beneden IS gehaald?
Hier word ik zo moe van. Ik zeg het. Ik zeg het nog een keer, maar laten we mijn woorden NOG maar een keer verdraaien
V.
Wat begrijp je niet aan "het had onderzocht moeten worden"?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:30 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dus omdat hij niet is ondervraagt gaan we er voor het gemak maar eventjes vanuit dat hij hiermee bedoelt dat hij opdracht gaf om het gebouw op te blazen?
Het gaat er niet om wat plausibeler is. Die hele quote is niet plausibel.quote:Je ontwijkt zijn vraag: wat vind je plausibeler.
Als je het heel erg simpel wilt voorstellen, ja. De zoveelste 'toevalligheid'. Of -heden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:30 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ooh dus je vindt het enkel raar dat wtc op die manier naar beneden komt. Thats it?
Wat jij aanhangt is niet plausibel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:33 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "het had onderzocht moeten worden"?
En wat begrijp je niet aan "Ik zeg niet dat het opgeblazen is"?
[..]
Het gaat er niet om wat plausibeler is. Die hele quote is niet plausibel.
V.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:29 schreef OpenYourMind het volgende:
Oh wacht zo meesterlijk ben je niet, je doet je gewoon opzettelijk dom voor.
Wederom verdraaien. Wat hang ik precies aan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Wat jij aanhangt is niet plausibel.
Dat weet je zelf niet?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wederom verdraaien. Wat hang ik precies aan?
V.
Nou, jij schijnt het zo goed te weten, want je hebt er zelfs een waardeoordeel over. En je ontwijkt mijn vraag.quote:
Nee. JIJ hebt een waardeoordeel over wat ik 'aanhang'.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:38 schreef haaahaha het volgende:
Probeer eens in je eigen woorden uit te leggen wat je aanhangt.
Meid!quote:
Misschien.zag.men.daartoe.geen.noodzaak.quote:Het.
Had.
Onderzocht.
Moeten.
Worden.
V.
Nee. Waarom zou je WTC 7 überhaupt noemen in je rapport.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
Meid!
[..]
Misschien.zag.men.daartoe.geen.noodzaak.
Ongetwijfeld.quote:Doen alsof je tegen een debiel praat behoort zeker niet tot de categorie ad hominem?
ooohhh is dat het?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. JIJ hebt een waardeoordeel over wat ik 'aanhang'.
En jij, en diverse anderen binnen deze discussie, hebben de bijzonder hinderlijke gewoonte om mij en andere tegenhangers in deze discussie labels op te plakken, voorzien van waardeoordelen. Daarnaast verdraaien jullie woorden of halen ze uit hun verband of leggen ze mij in de mond.. En als je er niets mee kunt reageer je er gewoon niet meer op of wimpelen jullie ze zonder duidelijke opgaaf van redenen weg of stappen over op een ander deeltje van de discussie of we gaan woordspelletjes spelen.
Dodelijk vermoeiend.
Dus nogmaals: wat hang ik volgens jou aan, wat is daar niet plausibel aan en waarom niet?
V.
Ga je weer. Lekker de boel saboteren, en als het mensen lang genoeg op de zenuwen werkt roepen dat ze gefrustreerd zijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:43 schreef haaahaha het volgende:
ooohhh is dat het?
Misschien komt het omdat je zo overdreven gefrustreerd reageert in dit topic en iedereen die aangeeft achter de gewone officiele verklaring staat probeert over te halen dat het anders is?
Nee. Ik hou er mee op. Jij kunt blijkbaar zomaar wat dingen roepen en als je gevraagd wordt om boter bij de vis geef je niet thuis en ga je wedervragen stellen.quote:Dus nogmaals, probeer eens in je eigen woorden uit te leggen wat je aanhangt. Want blijkbaar weet je het zelf ook niet helemaal.
Ach man jankerd, ik heb in tientallen topics als deze 'moeite' gedaan. Wat verwacht je, dat ik over je bolletje aai en je een paar kusjes geef? Grapjas.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ga je weer. Lekker de boel saboteren, en als het mensen lang genoeg op de zenuwen werkt roepen dat ze gefrustreerd zijn.
[..]
Nee. Ik hou er mee op. Jij kunt blijkbaar zomaar wat dingen roepen en als je gevraagd wordt om boter bij de vis geef je niet thuis en ga je wedervragen stellen.
Ik heb nog moeite gedaan in de topics om dingen toe te lichten of vragen te beantwoorden. Daarmee doe je niets, je loopt alleen maar te traineren en te zuigen en je negeert waar je geen weerwoord op hebt.
Zolang JIJ mij niet hier antwoord geeft op de door mij gestelde drievoudige vraag kun je mijn rug op.
V.
En dan heb je het erover dat ik zuig?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Sjongejonge. Heb je gestudeerd op dit stupide gedrag of ben je een natuurtalent?
WELKE AANNAMES?!?!?!
Ik ben voorstander van verder onderzoek. Onderzoek. Als in: iets onderzoeken.
[..]
Je lult uit je nek, maar aan je post te zien weet je dat zelf ook. En welke discussie? Voor een discussie moet je begrijpend kunnen lezen en kunnen nadenken. Geen van beide blijkt in jouw Duplo-gereedschapskistje te zitten.
Doe je de deur dicht op weg naar buiten?
Wat een domme proleet...![]()
V.
ik begrijp zijn reactie op jouw wel . verbal wil dat een hoop punten onderzocht worden, die zijn weggelaten of verdraaid.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:54 schreef haaahaha het volgende:
Ik zit het vorige welles nietes topic een beetje door te lezen om een beeld te krijgen van wat jij aanhangt, verbal, maar ik zie je zoals hier niet echt relaxed reageren:
[..]
En dan heb je het erover dat ik zuig?
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Waarom geeft een eigenaar van een gebouw een brandweercommandant opdracht om een gebouw op te blazen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:44 schreef Apropos het volgende:
Some might argue that the demolition was in fact preplanned. But if that was the case, Silverstein’s discussion with the fire department commander would make no sense. Why would he admit to a fire department commander that explosives had previously been positioned throughout the building, and why would he be telling the fire commander to do a controlled demolition when Silverstein had already planned it?
http://conspiracytheory.t(...)12-ba96-d3ce1aeefa09
Tuurlijk is hij natte-flamoes !quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:26 schreef huupia34 het volgende:
p.s. ben jij natte-flamous, zoja dan begrijp ik zijn reactie nog beter (eigen ervaring uit andere 9/11 topics)
lol, dit vind ik nog steeds een hele sterke. Ik snap niet waarom niemand (including me) dat stuk heeft vertaald. Het klinkt totaal niet logisch ingeval men pull it als opblazen vertaald.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
'You know, we've had such terrible loss of life, may be the smartest thing to do is, is pull it. ...''
''Gezien het grote verlies aan levens dat we nu al geleden hebben, kunnen we het gebouw maar het beste opblazen, in plaats van te proberen het te blussen.''
''Gezien het grote verlies aan levens dat we nu al geleden hebben, kunnen we het gebouw maar beter aan de vlammen overgeven, in plaats van nog te proberen het te blussen.''
Gnegne kalmte? Blader het vorige topic eens door en zie hoe opgefokt en gefrustreerd verbal daar reageert.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk is hij natte-flamoes !
En diegenen die hier nog langer posten kennen hem als Redux.
Hij is gewoon de trol van alle 911-topics.
Chapeau voor Verbal![]()
Jouw kalmte benijd ik en ik hoop dat je je niet laat wegjagen![]()
Ik weet uit ervaring dat jij een meester bent om bij de mensen het bloed van onder de nagels te halen ... hem treft geen schuld.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:00 schreef haaahaha het volgende:
Gnegne kalmte? Blader het vorige topic eens door en zie hoe opgefokt en gefrustreerd verbal daar reageert.![]()
Sjonge jonge, ik moet het ontopic houden en ik heb hier 3 personen die op mijn persoon zitten te posten? En verder reageer je niet meer op mijn gelul? Nou nou he. Ik vind het prima hoor.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat jij een meester bent om bij de mensen het bloed van onder de nagels ... hem treft geen schuld.
En hou het ontopic of heb je liever dat er weer een 911-topic gesloten wordt ?
Verder reageer ik niet meer op gelul van jou.
Lol, je blijft het proberen he. Nogmaals, wat wil je nou dat ik zeg dan ?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:57 schreef haaahaha het volgende:
Verbal, hoe zijn jouw ideeen over het plaatsen van explosieven in de wtc 1&2 torens? Wanneer en hoe zou dat volgens jou plaats hebben gevonden?
Ik vraag je dat omdat ik geen duidelijk antwoord krijg van resonancer. Die geeft aan dat de torens mogelijk door explosieven neergehaald zijn, maar op vraag hoe die explosieven zijn geplaatst en wanneer krijg ik antwoord vol met fantasieen (met als 'excuus' dat dit mogelijk is in forum TRU).
Misschien dat jij er een helder idee over hebt.
Bestaat de bijbel dan niet echt? Hebben we het over de officiele versie of de complot versie?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:59 schreef JohnDope het volgende:
Vind je het gek? In de echte wereld gelooft men niet in fabeltjes.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:20 schreef Resonancer het volgende:
Scolars for Thruth , claimt dat er explosieven zijn gebruikt, sporen van explosieven zijn gevonden, dat de hitte van de jet fuel onvoldoende was om de torens in te laten storten.
Zij krijgen al geen poot aan de grond om evt stappen te ondernemen , en dan verwacht je van mij dat ik hier ff kom vertellen hoe en wanneer en welke explosieven gebruikt zijn..![]()
Ja en bij wtc7 was er zelfs geen jetfuel, wel dieseltanks maar kdenk niet dat die hetzelfde effect kunnen teweegbrengen als jetfuel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:20 schreef Resonancer het volgende:
dat de hitte van de jet fuel onvoldoende was om de torens in te laten storten.
Kijk en dat vind ik nou n hele vervelende opmerking.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:25 schreef haaahaha het volgende:
Vind je het gek? In de echte wereld gelooft men niet in fabeltjes.
Een aardige toevoeging in dit rijtje is dat de meerderheid van de amerikanen niet in de evolutietheorie gelooft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:38 schreef Apropos het volgende:
[..]
De meerderheid der Amerikanen gelooft in iets wat in mijn ogen onzinnig is. Bij dat standpunt blijf ik, of nu 5%, 55% of 95% van de bevolking zich tot dat kamp rekent. Wat dat betreft zegt het mij bijvoorbeeld ook niets dat een hoop Amerikanen denken dat JFK door de CIA of een alliantie van CIA, mafia, FBI etc. is omgebracht. Op basis van het bewijsmateriaal concludeer ik dat Oswald het gedaan heeft.
Ik geloof helemaal niet in de goedheid van overheden (in het vorige deel heb ik bijv. de steun van Israel aan Hamas en het Iran-Contra schandaal als voorbeelden gegeven van gesjoemel op hoog niveau. Zelfs de vent in mijn plaatje, Joe Valachi, is een bewijs voor het feit dat grote samenzweringen gewoonlijk aan het licht komen. Hij getuigde namelijk voor een senaatscommissie over de Mafia.), maar dat ontslaat mij niet van de plicht om kritisch na te blijven denken.
En in het verlengde hiervan, kent iemand een ander geval waarbij de brandweer besluit om het gebouw maar op te geven en dus op te blazen? Komt dat wel eens voor?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Achteraf misschien wel, maar misschien vonden ze de theorie van een controlled demolition wel in die mate onzin, dat ze zich maar op belangrijker zaken concentreerden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik ga het weer doen... *zucht*
Het.
Had.
Onderzocht.
Moeten.
Worden.
V.
Het had onderzocht moeten worden waarom een eigenaar van een gebouw in een samenvatting van een gesprek wat hij had met de commendant van de brandweer een een woord gebruikt dat standaard is in brandweerkringen.?? Tuurlijk, omdat jij pull verdacht vindt klinken had het onderzocht moeten worden. Een pentagon ooggetuige sprak over een cruise missile with wings, dat moet zeker ook onderzocht worden?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het.
Had.
Onderzocht.
Moeten.
Worden.
Meer zeg ik niet.
]quote:Nee. Dat zeg ik dus niet.
Er is onduidelijkheid over een citaat, en jij trekt daar selectief iets uit. Ik geef je het hele citaat en wijs op wat de man in kwestie zèlf zegt. Ik zeg verder niks over de 'eerste keer ooit dat' en zo.
Weet je uberhaupt wel wat het mandaat was van de 9/11 commisie? Blijkbaar niet anders had je dit niet gezegd. Het mandaat van de 9/11 commissie had niks te maken met hoe de torens en omliggende gebouwen instortte.quote:Het.
Had.
Onderzocht.
Moeten.
Worden.
Silverstein en brandweertypes hadden gewoon ondervraagd moeten worden door de commissie.
Althans, door een serieuze commissie.
Ze zijn zeker ingestort op opvallende wijze, met 2 gekaapte vliegtuigen in 400 meter hoge torens vliegen was sowie opvallende gebeurtenis en het instortten van twee 400 meter hoge torens waardoor honderen tonnen puin over een groot gebied neerviel was ook ook een niet eerder geziene gebeurtenis. Het instorten van de torens was een enorme gebeurtenis maar het was simpel gezegd niet de taak van de 9/11 commissie om dat te onderzoeken dus ook geen voetnootje in het rapport voor nodig want het was hun taak niet!quote:Er zijn drie gebouwen ingestort op behoorlijk opvallende wijze. Inderdaad is onderzoek gedaan naar WTC 7. In een normaal 'compleet en zorgvuldig' onderzoek naar de gebeurtenissen op 9/11 had men het gebouw, dat een FEMA-onderzoek waardig was, op zijn minst genoemd. Ik vind het opvallend dat het niet eens een voetnoot is in het rapport.
het is niet helemaal rechtstandig ingestort maar met een licht oosterlijke richting (richting de knik). Maar blijkbaar heb je dus niks te zeggen over het feit dat de brandweer het gebouw onveillig vond, er rare geluiden uitkwamen, zeer zwaar beschadigd was aan de zuidkant en de brandweer zelfs met meetapparatuur had gezien dat het gebouw zich naar een bepaalde kant (oost) bewoog wat een duidelijk bewijs is dat de structuur niet meer in tact was. Wat heb je daar op te zeggen? Toeval?quote:Het maakt deel uit van een patroon.
/quote]
Het niet onderzoeken van het instorten van WTC7 door een commissie die niet als taak had het onderzoeken van het instorten van WTC7 is inderdaad een heel verdacht patroon..
[quote]
...en rechtstandig instortte. Right.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik jou daar mee bedoelde, ik heb alleen gezegd dat de meeste controlled demolition aanhangers de afstand tussen WTC7 en WTC1 als een van de bewijzen zien voor controlled demolition het gebouw zou helemaal niet zwaar beschadigd zijn Jij begon met reageren op een reactie van mij op een andere user die dat ter sprake bracht. Dus waarom je je nou aangesproken voelt is mij een raadsel, je reageerde op een uitspraak van mij niet andersom.quote:Ik ben niet 'de meeste controlled demolition aanhangers'. Sterker nog, ik heb het nergens over bewijs voor cd. Ik ben alleen verre van overtuigd door de officiële lezing.
Niet keurig recht naar beneden de oostkant begeeft het als eerste, daar zat ook de enorme knik in. Hoe had het dan moeten vallen? De structuur begeeft het en stort deels in (eerste penthouse overige kollomen kunnen het gewicht niet meer aan en de zwaartekracht doet de rest. Nogmaals hoe had het dan moeten vallen of heb je daar geen mening over en is het weer een onderdeel van een patroon?quote:Rechtstandig. Keurig recht naar beneden. Pancake.
Nu verdraai je weer mijn woorden! Waarom doe je dat? Ik heb nooit gezegd dat alle beschadigde gebouwen rechtstandig moeten instorten waar heb ik dat dan gezegd? Echt heel irritant dat verdraaien en dan uiteindelijk helemaal niks te zeggen hebben om mijn verhaal. Ontwijkend gedrag, ga dan niet de discussie aan.quote:Rustig, rustig. Volgens jouw theorie hadden die gebouwen toch op zijn minst rechtstandig moeten instorten. Dat gebeurt namelijk met beschadigde gebouwen in New York. En het heeft niks te maken met wat ik al of niet snap. Maar misschien snap jij dat niet.
Je hebt de beelden gezien, op ongeveer 250 meter hoogte begeeft de oostkant van WTC2 en kantelt de top richting Church street waarna zwaartekracht het overneemt. Terwijl WTC1 het begeeft op het inslagpunt van flight 11 en de top recht naar beneden valt, vanaf dat punt wordt door de druk puin diverse kanten opgedrukt door de luchtdrukverplaatsing in tegenstelling tot de top van WTC2 (puin voornamelijk op wtc4 gevallen welke zowat compleet is weggevaagd). Toch is Bankers Trust behoorlijk beschadigd door puin wat in de zijkant is ingeslagen terwijl Bankers trust ten zuiden van WTC2 stond. WFC gebouw dat achter WTC2 stond is ook veel lichter beschadigd dan bijv de Winter Garden tegenover WTC! en de Greek Church al helemaal niet. In dit opzicht is het meeste puin van WTC2 dus dus voornamelijk oost en west waarts gevallen en toch Bankers Trust nog behoorlijk kunnen beschadigen terwijl bij WTC1 puin alle 4 de kanten op is geblazen dus ook meer brokstuken in de richting WTC7 dan naar Bankers trust door WTC2. hmm misschien niet de meest duidelijke omschrijvingquote:Hoe is 2 anders ingestort dan 1 volgens jou? In dit opzicht, dan?
Hoe kun je nu achter dat goedkope foldertje van een voorgelogen 9/11 commission staan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:43 schreef haaahaha het volgende:
[..]
ooohhh is dat het?
Misschien komt het omdat je zo overdreven gefrustreerd reageert in dit topic en iedereen die aangeeft achter de gewone officiele verklaring staat probeert over te halen dat het anders is?
Wat ik mij dan afvraag, en dat is een beetje aan iedereen hier, welke instanties zouden de onderzoeken moeten leiden? Je moet natuurlijk experts of diverse gebieden hebben maar wanneer zijn die onafhankelijk genoeg en met genoeg expertise om je neer te kunnen leggen bij de uitkomsten van dat onderzoek ook al zijn die uitkomsten misschien niet hetzelfde als de theorie(en) waarin jijzelf gelooft. Mogen er bijv. overheidsinstanties bij zitten want voor sommige is ieder artikel dat door de overheid is uitgegeven een reden om al vraagtekens te zetten bij de inhoud van dat artikel of onderzoek.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:26 schreef huupia34 het volgende:
[..]
ik begrijp zijn reactie op jouw wel . verbal wil dat een hoop punten onderzocht worden, die zijn weggelaten of verdraaid.
jij begint hem dan te labellen als conspiracy denker .
dat is wel frustrerend, daarom post ik ook niet zoveel meer in de 9/11 topics
Wat een mooie eerlijke postquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:25 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Wat ik mij dan afvraag, en dat is een beetje aan iedereen hier, welke instanties zouden de onderzoeken moeten leiden? Je moet natuurlijk experts of diverse gebieden hebben maar wanneer zijn die onafhankelijk genoeg en met genoeg expertise om je neer te kunnen leggen bij de uitkomsten van dat onderzoek ook al zijn die uitkomsten misschien niet hetzelfde als de theorie(en) waarin jijzelf gelooft. Mogen er bijv. overheidsinstanties bij zitten want voor sommige is ieder artikel dat door de overheid is uitgegeven een reden om al vraagtekens te zetten bij de inhoud van dat artikel of onderzoek.
Nu ook met het onderzoek van de TU, wordt er eens door bouwkundigen het instorten onderzocht maar gelijk wordt er alweer geroepen duurt veelste kort, te weinig middelen etc dus hebben er niks aan. Ik denk dat ze hebben toch bepaalde kennis die vele hier niet hebben dus ik ben wel benieuwd naar hun bevindingen.
Ik denk eigenlijk dat geen enkel onderzoek voldoende onafhankelijk, zorgvuldig en compleet (er zijn bepaalde dingen die nu helaas niet meer onderzocht kunnen worden) genoeg zal zijn voor mensen om te zeggen oke ik zat verkeerd (of had het juist goed) en leg me daarbij neer. Het is wel mooi dat er de laatste tijd steeds meer aandacht voor is en nieuwe onderzoeken worden aangekondigd wat er zit toch wel een luchtje aan.
Dit vind ik een tamelijk absurde opmerking. Alsof jij je altijd defitg houdt in zulke discussies.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:56 schreef UncleScorp het volgende:
Hij is gewoon de trol van alle 911-topics.
Nee hoor ... ik durf gerust in eigen boezem kijken, ik ben zelf een tamelijke heethoofd op dat vlak, maar het is ondertussen zijn 3e kloon ... en met reden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:46 schreef Apropos het volgende:
Dit vind ik een tamelijk absurde opmerking. Alsof jij je altijd defitg houdt in zulke discussies.
Rare achterdochtige opmerking. Ik heb users zat, ik kloon niet voor TRU topics, ik doe gewoon mee aan een discussie wanneer ik daar zin in heb. Niet dat een ban me niks doet, dat bedoel ik er niet mee, maar ik maak niet speciaal voor TRU topics een kloon aan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee hoor ... ik durf gerust in eigen boezem kijken, ik ben zelf een tamelijke heethoofd op dat vlak, maar het is ondertussen zijn 3e kloon ... en met reden.
En dus rept men met geen woord over: Able Danger, Boijnka. Of mis ik wat?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:01 schreef mouzzer het volgende:
In response to the requirements under law, the Commission has organized work teams to address each of the following eight topics:
Al Qaeda and the Organization of the 9-11 Attack;
Intelligence Collection, Analysis, and Management (including oversight and resource allocation);
International Counterterrorism Policy, including states that harbor or harbored terrorists, or offer or offered terrorists safe havens;
Terrorist Financing;
Border Security and Foreign Visitors;
Law Enforcement and Intelligence Collection inside the United States;
Commercial Aviation and Transportation Security, including an Investigation into the Circumstances of the Four Hijackings;
The Immediate Response to the Attacks at the National, State, and Local levels, including issues of Continuity of Government.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:00 schreef UncleScorp het volgende:
Tuurlijk tuurlijk, jij pakt topics anders aan ... ofwel irriteer je mensen zodanig dat ze uitspraken doen waarmee je dan achteraf naar feedback trekt, ofwel irriteer je andere posters zodanig dat ze alle zin tot verder posten verliezen.
![]()
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:10 schreef haaahaha het volgende:ik laat jou uitspraken doen? Heb je jezelf niet in de hand? Kom op man.
-laatste post aan jou-quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:00 schreef UncleScorp het volgende:
Tuurlijk tuurlijk, jij pakt topics anders aan ... ofwel irriteer je mensen zodanig dat ze uitspraken doen waarmee je dan achteraf naar feedback trekt, ofwel irriteer je andere posters zodanig dat ze alle zin tot verder posten verliezen.
![]()
Je kan tegenwoordig ook al voor andere mensen spreken? Knap!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
-laatste post aan jou-
Lees es man ... zeg ik ergens dat het over mij gaat![]()
Je begrijpt blijkbaar niet goed wat je ogen lezen.
Nee ik lees gewoon ... en zou het zonde vinden mocht je Verbal weggepest hebben.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:22 schreef haaahaha het volgende:
Je kan tegenwoordig ook al voor andere mensen spreken? Knap!
En hou er nu maar over op of ga naar Feedbackquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:46 schreef Verbal het volgende:
Ga je weer. Lekker de boel saboteren, en als het mensen lang genoeg op de zenuwen werkt roepen dat ze gefrustreerd zijn.
Nee. Ik hou er mee op. Jij kunt blijkbaar zomaar wat dingen roepen en als je gevraagd wordt om boter bij de vis geef je niet thuis en ga je wedervragen stellen.
Ik heb nog moeite gedaan in de topics om dingen toe te lichten of vragen te beantwoorden. Daarmee doe je niets, je loopt alleen maar te traineren en te zuigen en je negeert waar je geen weerwoord op hebt.
V.
En wat is dan precies bewijsmateriaal en voor welke soort criminele onderzoeken had dat dan gebruikt moeten worden? Alle gevonden vliegtuigonderdelen zijn verzameld op het vliegdekschip de Intrepid welke in New York ligt en wat als FBI field office is gebruikt na de aanslagen. Er liggen nu zelfs nog vliegtuigonderdelen daar (was er paar maanden geleden). Er was totaal geen noodzaak om alle stukjes vna de vliegtuigen te verzamelen om te zien waarom ze gecrashed waren dat heeft zowat iedereen live op tv gezien. Dat doen ze juist als de NTSB niet gelijk de oorzaak (in een gebouw vliegen) kan achterhalen alleen in uiterste noodzaak wordt een vliegtuig dan weer in elkaar gezet (TWA800, ja ik kijk Discoveryquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 08:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat een mooie eerlijke post
Het was alleszins een gebeurtenis die zijn weerga niet kent. Het onderzoek en verslag had ook zo moeten zijn. Het afvoeren en vernietigen/verkopen van bewijsmateriaal is onaanvaardbaar, van gecrashte vliegtuigen wordt anders elk stukje verzameld zodat ze kunnen onderzoeken wat er misgegegaan is.
Iedereen heeft op tv gezien waarom de vliegtuigen gecrashed zijn ja dus waarom daaar nog onderzoek naar doen? Je neemt nu wel een hele grote stap gelijk naar Osama en de snelheid van het onderzoek. Er zijn heel veel bewijzen over de kapers, zelfs van mensen die in de vliegtuigen zaten. Men was er inderdaad al snel achter wie de kapers waren, viel mij ook op ja maar wat bewijst dat precies? Dat men er vookennis van had, zou kunnen ja. Dat de vliegtuigen niet gekaapt zijn maar via remote control in de torens zijn gevlogen en die dan met explosieven zijn neergehaald nee dat bewijst dat totaal niet. Dus welk bewijs had je precies graag verder uitgezocht willen hebben en waarom?quote:Nu is er zoiets van " iedereen heeft op tv gezien wat er gebeurd is, dus ... " en wij zeggen dat Osama het gedaan heeft ... case closed. En het onderzoek naar de daders ging wel ontzettend snel.
Officiele rapport is zeker niet bevredigend omdat daar diverse dingen niet instaan omdat dat niet hun taak was om te onderzoeken en in de taken die ze moesten onderzoeken hebben ze ook zeker grote steken laten vallen. Ik vind dat sommige complottheorieen zich teveel op een specifiek onderwerp richten en dat compleet tot in de diepte proberen te bewijzen en dan het geheel van wat er voor/tijdens en na 9/11 is gebeurd soms behoorlijk uit het oog verliezen. Het is een klein stukje uit een hele grote gebeurtenis en dan moet je ook stil staan bij wat de gevolgen zijn van jou theorie voor het gehele verhaal, alles wat er op die dag is gebeurd vanaf het kapen van de vliegtuigen tot aan het instorten van WTC7 is met elkaar verbonden en de complot theorie moet daar dus ook inpassen. Maar welk bewijsmateriaal wil je dan precies hebben om wat te bewijzen?quote:Wie het officiele rapport leest kan daarin wel een bevredigende verklaring vinden, maar wie tussen de regels leest en het ganse concept bekijkt, voelt dat er iets wringt. En blijkbaar wringt er serieus iets, want het is een onderwerp dat actueel blijft, het wordt niet geklasseerd door de critici.
De vele wilde complottheorieen maken er op den duur een beetje een belachelijke boel van, maar dat is mss omdat er teveel luidop gespeculeerd wordt, en dat komt dan weer omdat alles zo moeilijk te bewijzen valt (oa ook weer door gebrek aan bewijsmateriaal).
Hup hup TU
Ik denk dat je vooral miste waar de discussie over ging, namelijk waarom WTC7 niet was opgenomen in het onderzoek van de 9/11 commisie. Er zijn idd dingen niet goed onderzocht door de commissie terwijl dat wel hun taak was. Je kan je bijv. eerst afvragen was het uberhaupt handel met voorkennis, het ging namelijk al tijdje slecht met United.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:01 schreef Resonancer het volgende:
[quote]
En dus rept men met geen woord over: Able Danger, Boijnka. Of mis ik wat?
De handel met voorkennis is niet gedaan door Al Quaida en hoeft dus niet verder te worden onderzocht. Of mis ik wederom wat?
En dit heeft hoe te maken met het feit dan het niet de taak van de 9/11 commissie om WTC7 te onderzoeken want daar ging mijn discussie met Verbal over.. Maar om toch even op bovenstaande te reageren, het is idd vreemd dit verhaal en het hele reageren van de regering (de vliegtuig in de toren dus attack en Bush blijft lekker zitten??). Fighters zijn idd gelaunched zonder zijn toestemming (zie de film United 93 hoe dat ging). En hoe kan Rumsfeld de vlammen van de impact van flight 77 zien terwijl z'n kantoor helemaal aan de nadere kant van het pentagon lag. Die richting die jij nu ingaat met voorkennis van de regering is voor mij ook iets wat veel beter onderzocht moet worden.quote:Hier:
What’s more, the decades-old procedure for a quick response by the nation’s air defense had been changed in June of 2001. Now, instead of NORAD’s military commanders being able to issue the command to launch fighter jets, approval had to be sought from the civilian Defense Secretary, Donald Rumsfeld. This change is extremely significant, because Mr. Rumsfeld claims to have been "out of the loop" nearly the entire morning of 9/11. He isn’t on the record as having given any orders that morning. In fact, he didn’t even go to the White House situation room; he had to walk to the window of his office in the Pentagon to see that the country’s military headquarters was in flames.
Lees ik ook nergens wat over. Waar was Rumsfeld en wat waren zijn orders?
Had het niet gemist, maar kon het niet laten er ff verder op in te gaan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:02 schreef mouzzer het volgende:
Ik denk dat je vooral miste waar de discussie over ging, namelijk waarom WTC7 niet was opgenomen in het onderzoek van de 9/11 commisie. Er zijn idd dingen niet goed onderzocht door de commissie terwijl dat wel hun taak was.
De oude:quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
What’s more, the decades-old procedure for a quick response by the nation’s air defense had been changed in June of 2001. Now, instead of NORAD’s military commanders being able to issue the command to launch fighter jets, approval had to be sought from the civilian Defense Secretary, Donald Rumsfeld. This change is extremely significant, because Mr. Rumsfeld claims to have been "out of the loop" nearly the entire morning of 9/11. He isn’t on the record as having given any orders that morning. In fact, he didn’t even go to the White House situation room; he had to walk to the window of his office in the Pentagon to see that the country’s military headquarters was in flames.
Lees ik ook nergens wat over. Waar was Rumsfeld en wat waren zijn orders?
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:55 schreef CeeJee het volgende:
[..]
De oude:
http://www.dtic.mil/doctrine/jel/cjcsd/cjcsi/3610_01.pdf
De nieuwe:
http://www.dtic.mil/doctrine/jel/cjcsd/cjcsi/3610_01a.pdf
Geef maar eens aan waar precies NORAD daarvoor wel en daarna niet mocht ingrijpen zonder toestemming van Rumsfeld.
Although the 9/11 Commission considered that the trades might be initially suspicious - they stated in their Report that there was no terrorist connection - they did not provide citations or specifics for their investigations, such as how 'each trade' could have been explained, given that the events occurred worldwide. The Commission merely states: "Some unusual trading did in fact occur, but each such trade proved to have an innocuous explanation."quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:02 schreef mouzzer het volgende:
Ik denk dat je vooral miste waar de discussie over ging, namelijk waarom WTC7 niet was opgenomen in het onderzoek van de 9/11 commisie. Er zijn idd dingen niet goed onderzocht door de commissie terwijl dat wel hun taak was. Je kan je bijv. eerst afvragen was het uberhaupt handel met voorkennis, het ging namelijk al tijdje slecht met United.
Dit gepaard met het vooruitzicht dat alle luchtvaartmaatschappijen als risico werdeng gezien in die tijd :quote:FT. WORTH, Texas (CBS.MW) -- Shares in AMR Corp. were in steep descent Friday after the parent of American Airlines warned of rapidly widening losses.
Smack in the middle of the session, the No. 1 airline operator said it now expects a third-quarter loss that's "considerably larger" than what it recorded in the second quarter and said that a "significant" loss is in the cards for the fourth quarter as well.
In a morning note to investors, Glenn Engel of Goldman Sachs predicted that the industry could post total losses of $3.4 billion this year, with seven of nine big carriers finishing 2001 in the red. [/quote]quote:CHICAGO (CBS.MW) -Airline stocks came under pressure Thursday following dramatically revised loss estimates from a top Wall Street analyst.
In a morning note to investors, Glenn Engel of Goldman Sachs predicted that the industry could post total losses of $3.4 billion this year, with seven of nine big carriers finishing 2001 in the red.
Je linkjes zijn niet lief voor de lay-out, kun je daar iets aan doen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:11 schreef Ericr het volgende:
knip
En toch verwacht ik dat de commissie de mogelijkheden wel goed had onderzocht.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:11 schreef Ericr het volgende:
Een afwijkende call/put ratio zegt verder niet veel over voorkennis, dat is dagelijkse kost op de beurs en in de meeste gevallen gebeurt er amper wat met het onderliggende aandeel. In dit geval was het echter niet meer dan logisch dan er meer puts dan calls werden uitgezet, er was weinig goed nieuw te verwachten uit die sector.
En daarom is dit zo'n echt tru item eigenlijk . Geheime Diensten..quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:53 schreef Ericr het volgende:
Want over het algemeen is het veel beweren maar zoals bij zoveel zaken die te maken hebben met geheime diensten is er weinig concrete informatie over te vinden.
ik ben me ook zeker bewust van dat undercovervolk binnen de 'kerk'. Dat verklaart ook het aantal pedofielen binnen de kerk, die geloven niet in de ware God(of doen als of).quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:25 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Bestaat de bijbel dan niet echt? Hebben we het over de officiele versie of de complot versie?
[afbeelding]
hahhaha , alex jones docu. heb ik ook gezienquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:23 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb 9/11 - Rise of the Polce State bekijken, en de VS zijn hard op weg op Ah-nold Schwarzenegger dictator van de wereld te maken!!![]()
![]()
de journalist beschuldigt iedereen op straat die hem tegenspreekt ervan voor de government te werken, "secret police here!"
hij was ook erg bang voor een zeppelin
Wat de mogelijke oorzaken zijn wordt beschreven , ook juist de onwaarschijnlijkequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:29 schreef haaahaha het volgende:
In de PDF die ik eerder gepost heb wordt uitvoerig beschreven wat de oorzaak van het instorten van wtc7 is.
http://www.nu.nl/news/794(...)over_%2711_9%27.htmlquote:[..] Zo bleek achteraf dat Norad, in tegenstelling tot wat het zelf steeds had beweerd, nooit een van de gekaapte vliegtuigen in het vizier heeft gehad. De luchtverdediging liep juist de hele ochtend van 11 september achter de feiten aan. Zo probeerde Norad vlucht 11 van American Airlines te volgen, lang nadat het toestel zich in het Wereldhandelscentrum in New York had geboord. [..]
Was niet echt serieus bedoelt, iemand schreef dat de complot denkers niet in de bijbel geloven, terwijl het om in God geloven gaat. Iets wat deze complotfreak (nog) niet doet.quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ik ben me ook zeker bewust van dat undercovervolk binnen de 'kerk'. Dat verklaart ook het aantal pedofielen binnen de kerk, die geloven niet in de ware God(of doen als of).
(ben ook benieuwd naar info van jouw kant m.b.t. dat duistere-sprookjesachtige-plaatje)
Eenzelfde redenatie kun je op heikneuter Samir A. toepassen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:23 schreef atmosphere1 het volgende:
Feit blijft dat de neoconservatieven Osama Bin Laden al op nummer 1 in de lijst meest gezochte terroristen hadden staan voor 11 september, en zelfs verwachtten dat er een aanval op eigen grondgebied zou gaan plaatsvinden. (dit schreven ze toen zelf).
Eenmaal in de regering Bush negeerd men alles omtrent een terroristische aanval , ondanks concrete waarschuwingen.
Belangrijkste is hun motief, want dat is er heel duidelijk !!!
Zij zagen Osama voor 9/11 al als volleerd terrorist !! wat zeer duidelijk in de neocons artikelen van voor 9/11 te lezen is .quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:48 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Eenzelfde redenatie kun je op heikneuter Samir A. toepassen.
Mocht hij ooit een volleerd terrorist worden kun je deze post weer gebruiken.
'diverse terroristische aanvallen voorkomen' behalve de gene die als meest bedreigend werd gezien en waar inlichtingen diensten wereldwijd voor waarschuwden . Vanuit de CIA is nadrukelijk om een arrestatie bevel gevraagt vanwege de concrete dreiging voor d ebinnenlandse veiligheid die een aantal lieden vormden . Men kreeg geen toestemming tot arrestatie over te gaan.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:58 schreef haaahaha het volgende:
Het klopt niet dat de regering bush alles omtrent een terroristische aanval heeft genegeerd. Er zijn in de periode voor 9/11 talloze personen opgepakt en daarmee mogelijk diverse terroristische aanvallen voorkomen.
Wij zien "onze" sammy nu nog als heikneuter maar de AIVD zal daar anders over denken.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:47 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Zij zagen Osama voor 9/11 al als volleerd terrorist !! wat zeer duidelijk in de neocons artikelen van voor 9/11 te lezen is .
http://www.newamericancentury.org/defense-20010730.pdf
En als belangrijkste verdachte van de aanslag op de USS COLE, zie: http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0010/15/sm.17.htmlquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:47 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Zij zagen Osama voor 9/11 al als volleerd terrorist !! wat zeer duidelijk in de neocons artikelen van voor 9/11 te lezen is .
http://www.newamericancentury.org/defense-20010730.pdf
Maar niet slim genoeg om te weten dat staal zonder te smelten al veel zwakker wordt.quote:David Gabbard, an East Carolina education professor, acknowledges this isn't his field, but says "I'm smart enough to know ... that fire from airplanes can't melt steel."
En het gesmolten staal nog weken achteraf op GroundZero dan ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef CeeJee het volgende:
Maar niet slim genoeg om te weten dat staal zonder te smelten al veel zwakker wordt.
kevin ryder van Underwriters laboratory die de certificatie van het staal voor WTC 1 en 2 hebben gedaanquote:We know that the steel components were certified to ASTM E119. The time temperature curves for this standard require the samples to be exposed to temperatures around 2000F for several hours. And as we all agree, the steel applied met those specifications. Additionally, I think we can all agree that even un-fireproofed steel will not melt until reaching red-hot temperatures of nearly 3000F (2). Why Dr. Brown would imply that 2000F would melt the high-grade steel used in those buildings makes no sense at all.
Er zijn meerdere soorten staal gebruikt in de bouw van de WTC torens.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:50 schreef merlin693 het volgende:
ASTM E199 staal
quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:06 schreef merlin693 het volgende:
ook mij lok je niet uit de tent dus stop maar met reageren op mijn posts , een reactie terug zul je niet krijgen
Wat begrijp je niet mijn beste ?quote:
Ah, lekker vaag weer. 'bij langdurige intense branden in andere gebouwen'. Welke gebouwen? Wat waren de bronnen van die branden in die andere gebouwen?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:19 schreef atmosphere1 het volgende:
Bij welke temperatuur verliest de gemiddelde staalsoort z'n sterkte , waar ligt de kritische grens ?
Ik dacht bij zo'n 600 graden voor ongelegeerd staal. De in het WTC gebruikte soorten zullen echter hittebestendiger zijn geweest ,en ten dele voorzien van een brandwerende coating .
Bij langdurige intense branden in andere gebouwen bleef het staal z'n werk wel doen .
Mooie simulatie-animatiequote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:28 schreef grr het volgende:
Was deze al langsgekomen?
Simulation of collapse
Maar zelfs al zouden de torens NIET door de vliegtuigen + brand ingestort zijn, wat is er dan met al het puin gebeurd? Het niet overeenkomen van de hoeveelheden puin met de torens bewijst wat?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mooie simulatie-animatie
Blijf me toch afvragen waarom de top van de wtc's zo ineens verpulvert, ook in deze animatie ?
Heb onlangs nog link gepost van iemand die filmde op ground zero de dag zelf nog. Al bij al maar een beperkte hoeveelheid puin als je bedenkt hoe groot die torens waren.
Al die verdiepingen die op elkaar geklapt zijn zouden toch een serieuse berg puin moeten achterlaten ?
Het beton werd verpulverd. Jaja brand doet lelijke dingenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:50 schreef haaahaha het volgende:
Maar zelfs al zouden de torens NIET door de vliegtuigen + brand ingestort zijn, wat is er dan met al het puin gebeurd? Het niet overeenkomen van de hoeveelheden puin met de torens bewijst wat?
Opletten je praat bijna mee met het verkeerde kamp.quote:Overigens, bij sloop van gebouwen zie je dat het restmateriaal altijd minder lijkt dan toen het gebouw er nog spikspan stond.
druk baasje ben je hahahaha, op al die topicsquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:57 schreef haaahaha het volgende:
knip.
nehoor, vroeg het me gewoon af.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:22 schreef haaahaha het volgende:![]()
kun je het opeens niet hebben dat ik in deze topics reageer? Staat het je opeens niet meer aan ofzo?
Bijf aub gewoon ontopic.
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:46 schreef Hallulama het volgende:
VIDEO: Alex Jones Predicts 911 (Juli 2001)
Hij heeft een heel verhaal, met diverse raakvlakken, en jij blijft steken bij 4 miljoen, sorry hoor, ik ga nu even langs mijn moeder, want ik moet erg huilen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:58 schreef haaahaha het volgende:hij heeft het over 4 miljoen mensen die zullen sterven? Ik weet niet hoor, maar wat heeft dat met 9/11 te maken?
Hij voorspelt niet 9/11 specifiek, hij geeft aan dat er aanslagen kunnen komen. En ja, dat is niks nieuws, dat was al voor dat filmpje bekend.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:01 schreef Hallulama het volgende:
Hij heeft een heel verhaal, met diverse raakvlakken, en jij blijft steken bij 4 miljoen, sorry hoor, ik ga nu even langs mijn moeder, want ik moet erg huilen.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:04 schreef haaahaha het volgende:
Hij voorspelt niet 9/11 specifiek, hij geeft aan dat er aanslagen kunnen komen. En ja, dat is niks nieuws, dat was al voor dat filmpje bekend.
Behalve bij de Bushadministration in de maanden voor 9/11 , maar dat was heel tijdelijk want in juni 2001 wisten ze er alles van .quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:04 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Hij voorspelt niet 9/11 specifiek, hij geeft aan dat er aanslagen kunnen komen. En ja, dat is niks nieuws, dat was al voor dat filmpje bekend.
Alle langdurige intense branden in wat voor gebouw met een stalen frame dan ook . Meestal interieur branden . De temperatuur die daarbij wordt behaald is sterk afhankelijk van de hoeveelheid aanwezige zuurstof ,dat geldt ook voor een kerosine brand .quote:Op donderdag 10 augustus 2006 07:51 schreef haaahaha het volgende:
Ah, lekker vaag weer. 'bij langdurige intense branden in andere gebouwen'. Welke gebouwen? Wat waren de bronnen van die branden in die andere gebouwen?
Mijn vraag ging over de temperatuurbestendigheid van staal ,en niet over mechanische belasting .quote:De gevelkolommen hebben een staalkwaliteit met een vloeispanning van 690 N/mm2 (vergelijk standaard constructiestaal 235 N/mm2).
Aan de voet van het gebouw staan de kolommen 3,06 m h.o.h. en zijn kokers
0,7 x 0,8 m met een wanddikte van 180 mm. De borstweringsbalken zijn 1,32 m hoog.
Kernkolommen
De 44 kolommen van de kernen zijn alleen ontworpen om te dragen dus niet voor de stabiliteit. De kolommen zijn kokers van
0,55 x 1,32 m met een vloeispanning van 240 N/mm2.
Een quote van mijn grote held mag dan niet ontbreken:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:07 schreef Hallulama het volgende:
That's okay, just repeat the truth over and over again, allow it so sink in
(C) George W. Bush
quote:Op maandag 7 augustus 2006 04:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou je daar vanuit gaan?
Punt 25 en zeker punt 28 is bijvoorbeeld al volstrekt onjuist:
[..]
Aangetoond is dat de isolatie rondom de stalen kernconstructie onjuist en niet afdoende is aangebracht.
[..]
Staal hoeft niet te smelten om zijn mechanische eigenschappen te verliezen. Het bereiken van de vloeitemperatuur is al voldoende, en die ligt bij de meeste staalsoorten tussen de 250 en 400 graden Celcius. De vloeitemperatuur is de temparatuur waarbij het staal zeer sterkt vervomd zonder dat dat leidt tot extra opname van krachten. Derhalve zal het metaal dus scheuren waardoor het het gebouw instort. Komt punt 25 ook weer naar boven, de slechte isolatie van de stalen draagconstructie heeft er toe bijgedragen dat de vloeitemperatuur gemakkelijk kon worden bereikt.
Het blijft typisch, ik heb bovenstaand verhaal als tientallen malen uitgelegd (ben in oktober afgestudeerd BSc Civiele Techniek) maar men blijft hardleers, het lijkt of men liever in een samenzwering gelooft dan in feiten.
Het staal was dan misschien dusdanig verhit zodat het minder sterk werd en daardoor tot de "instorting"van wtc1,2, en 7! leidde, maar er is wel degelijk gesmolten staal gevonden na de instorting. Anderen zeggen dat het daar om aluminium ging, Jones b.v. beweert echter dat de kleur aantoont dat het NIET om aluminium ging. Dus wat veroorzaakte de enorm hoge temperaturen waardoor staal vloeibaar werd?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:47 schreef Demophon het volgende:
Water?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:05 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het staal was dan misschien dusdanig verhit zodat het minder sterk werd en daardoor tot de "instorting"van wtc1,2, en 7! leidde, maar er is wel degelijk gesmolten staal gevonden na de instorting. Anderen zeggen dat het daar om aluminium ging, Jones b.v. beweert echter dat de kleur aantoont dat het NIET om aluminium ging. Dus wat veroorzaakte de enorm hoge temperaturen waardoor staal vloeibaar werd?
[afbeelding]
Dat het Parool de moeite neemt zo'n waardeloos lijstje met allang weerlegde "feiten" - ik noem het leugens - te plaatsen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:08 schreef valentijn101 het volgende:
Bron: http://www.inveztor.nl/ep(...)BUIuaQUeFVR7qE3HgZKx
Vragen over 911
Iemand stuurde Het Parool de volgende lijst met 911-vragen waar journalisten eens in moeten duiken. Inhoudelijk heb ik in deze lijst geen echte fouten kunnen ontdekken.President Bush), Dick Cheney, Paul Wolfowitz en Donald Rumsfeld.
![]()
![]()
![]()
Grappig om te lezen dat er dus het staal van de torens op verschillende plaatsen is terecht gekomen, en zelfs gebruikt is voor de bouw van een oorlogsschip.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:29 schreef Hallulama het volgende:
Twin Towers wreckage turning up all over the place
Volgens mij zijn ze lang niet allemaal weerlegd.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:35 schreef klez het volgende:
Dat het Parool de moeite neemt zo'n waardeloos lijstje met allang weerlegde "feiten" - ik noem het leugens - te plaatsen.
Niet allemaal, maar een flink deel wel, en er zitten een paar tussen die in de categorie onzin vallen. De claims bv. dat WTC niet geraakt is door brokstukken en de daarbovenstaande claim dat de torens binnen 10 seconden vielen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:36 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze lang niet allemaal weerlegd.
Het is i.d.d. 'n mogelijkheid.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:25 schreef mouzzer het volgende:
ITS CALLED A CORROSION REACTION:
METAL + WATER = METAL OXIDE + HYDROGEN
WHEN IT HAPPENED AT THREE MILE ISLAND IT CREATED A HYDROGEN BUBBLE
Ik mis BUSH in je Avatar.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:35 schreef klez het volgende:
[..]
Dat het Parool de moeite neemt zo'n waardeloos lijstje met allang weerlegde "feiten" - ik noem het leugens - te plaatsen.
De buitenkant heeft toch geen dragende functie?quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:47 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het is i.d.d. 'n mogelijkheid.
Maar men zag reeds gesmolten metaal voor de "instorting"
If aluminum (e.g., from the plane) had melted, it would melt and flow away from the heat source at its melting point of about 650 oC and thus would not reach the yellow color observed for this molten metal. Thus, molten aluminum is already ruled out with high probability.
http://www.physics.byu.edu/research/energy/htm7.html
Waarom? Met die paar 1000 doden die het gevolg zijn van Amerikaans geweld in Afghanistan en Irak onder zijn bewind haalt ie de top 20 van de afgelopen jaren niet eens...quote:
Paar duizend doden? Grappig bedoelt? Laat ik de toekomstige slachtoffers van het DU maar niet meetellen he?quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:53 schreef klez het volgende:
[..]
Waarom? Met die paar 1000 doden die het gevolg zijn van Amerikaans geweld in Afghanistan en Irak onder zijn bewind haalt ie de top 20 van de afgelopen jaren niet eens...
Dan zouden Chirac en Putin logischer zijn, om er maar een paar te noemen.![]()
Er wordt dus van te voren uitgegaan dat het Al Qaeda is? Wat is dat dan voor iets makkelijks? Moet dat gvd niet onderzocht worden dan?quote:In response to the requirements under law, the Commission has organized work teams to address each of the following eight topics:
Al Qaeda and the Organization of the 9-11 Attack;
Intelligence Collection, Analysis, and Management (including oversight and resource allocation);
International Counterterrorism Policy, including states that harbor or harbored terrorists, or offer or offered terrorists safe havens;
Terrorist Financing;
Border Security and Foreign Visitors;
Law Enforcement and Intelligence Collection inside the United States;
Commercial Aviation and Transportation Security, including an Investigation into the Circumstances of the Four Hijackings;
The Immediate Response to the Attacks at the National, State, and Local levels, including issues of Continuity of Government.
volgens de site die je net noemt zijn zo'n 10.000 Irakis gesneuveld ten gevolge van Amerikaans militair geweld. Moet dat je even tegenvallen. De rest is veroorzaakt door mannen met baarden en vrouwen met burkas.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:21 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Paar duizend doden? Grappig bedoelt? Laat ik de toekomstige slachtoffers van het DU maar niet meetellen he?
http://www.iraqbodycount.net/
Als je maatstaf het aantal doden is dan snap ik al helemaal niet wat Bin Laden in je avatar te zoeken heeft.
Bin Laden is representant van het moslimfundamentalistisch geweld. In die hoedanigheid staat hij symbool voor honderdduizenden, zoniet miljoenen doden.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:21 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Als je maatstaf het aantal doden is dan snap ik al helemaal niet wat Bin Laden in je avatar te zoeken heeft.
Kijk eens in de database van Iraqbodycount.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:21 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Paar duizend doden? Grappig bedoelt? Laat ik de toekomstige slachtoffers van het DU maar niet meetellen he?
http://www.iraqbodycount.net/
Mooie film he, Loose Change.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:20 schreef jojomen4 het volgende:
Ik heb de film "confronting de evidence" gister gezien en ik geloof ook dat de Amerikaanse regering er verantwoordelijk voor is.
Er zijn gewoon te veel feiten die van geen ene kant kloppen en te vaag zijn, net als het onderzoek naar 9/11.
Voor mij de belangrijkste feitjes waarvoor het voor mij duidelijk is.
Beginnend met het WTC:
- De flits bij de vliegtuigen voordat ze in aanraking komen met de torens.
- Het zwarte onderdeel onder de vliegtuigen die niet uitgelegd worden.
- De torens die zo geweldig mooi instorten terwijl het middenframe van de gebouwen van massief staal bestaan en die niet over de hele lengte van de torens beschadigd waren of in de fik stonden.
- De temperatuur waarbij staal verzwakt heeft vuur nooit kunnen halen want kerosine verbrand bij een veel lagere temp.
-Dagen later zijn er op infrarood beelden plekken te zien met een hogere temp dan mogelijk zou zijn bij het verbranden van kerosine.
- Bijna iedereen hoorde knallen (alsof ze uit een automatisch geweer kwamen) net voordat de torens in elkaar storten.
- Dat WTC7 gebouw dat in elkaar stort terwijl het een beetje schade heeft.
- Het gesprek tussen eigenaar en brandweer man om het gebouw maar naar beneden te halen.
Pentagon:
- Het lijkt alsof er geen beelden zijn van de 757 bij het Pentagon terwijl het het best beveiligde gebouw in de wereld is.
- Het gat is nooit van z'n leven groot genoeg om het vliegtuig naar binnen te werken.
- Er zijn veel maar dan ook veel te weinig brokstukken van het vliegtuig. De motoren, vleugels, staart, stroelen, lijken en koffers ontbreken allemaal. Waar de fck is dat heen gegaan dan?
- Op de 4/5 foto's die het pentagon vrij geeft past het vliegtuig niet achter die ene paal die je ziet. Hoe kan dat dan in godsnaam zijn? Waar komt die witte rook straal vandaan?
- Het komt wel heel toevallig uit dat er van die 6 speciale vliegtuigjes er 2 verdwenen zijn en ze er geen commentaar op willen geven waar ze verdwenen zijn.
- Het verplaatsen van de lijken van een mortuarium naar een ander, terwijl niemand lijken heeft gezien die verband zouden zijn. Maar er kunnen daarna wel vingerafdrukken genomen worden.
- Het feit dat de passagierslijst tot 2 maal toe veranderd is.
Dan heb je nog het algemene waarin die Wolfowitz in z'n plan schrijft dat de US zo'n aanval nodig heeft om al z'n plannen door het volk geaccepteerd te zien.
Man... wat heeft me deze film de ogen geopend... Hoe kan het toch in godsnaam zijn dat ze zo ontzettend weinig aandacht krijgen (deze onderzoekers) en dat niemand (de grote media) geinteresseerd is in antwoorden op alle vragen. Ik zag net een interview van Dave von Kleist met zo'n pikkie van CNN (http://www.thepowerhour.com/ ). Das toch ongelooflijk hoe die kloothommel gewoon grappen maakt die nergens op slaan en niet bereid is te luisteren en antwoord te geven op de serieuze vragen. Het is toch gewoon treurig dat mensen zo dom kunnen doen als ze geen antwoorden hebben.
Nouja.. ben blij dat ik de film heb gezien. Het is echt een groot megacomplot.. bah!![]()
Nie gezien, waar gaat die over?quote:
De meeste dingen die je in deze post noemt zijn al diverse malen langsgeweest in 9/11 topics en iha redeneert de documentaire die je gezien hebt te kort door de bocht.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:20 schreef jojomen4 het volgende:
Ik heb de film "confronting de evidence" gister gezien en ik geloof ook dat de Amerikaanse regering er verantwoordelijk voor is.
Er zijn gewoon te veel feiten die van geen ene kant kloppen en te vaag zijn, net als het onderzoek naar 9/11.
Voor mij de belangrijkste feitjes waarvoor het voor mij duidelijk is.
-knip-
Dit zijn zo ongeveer de 'feiten' van 2-3 jaar geleden. Zelfs Loose Change 2, heeft veel van deze 'feiten' al niet meer. Dat zegt alweer genoegquote:
De flits is vanuit alle camera posities te zien hoor. Laat mij een filmpje zien waarin die niet te zien is. Hier heb jij een filmpje waar het vanuit 4 verschillende posities te zien is. http://www.youtube.com/watch?v=UfLduqQ8zQMquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De meeste dingen die je in deze post noemt zijn al diverse malen langsgeweest in 9/11 topics en iha redeneert de documentaire die je gezien hebt te kort door de bocht.
Die flits is alleen bij bepaalde camerahoeken te zien bv, en is dus waarschijnlijk lichtreflectie.
De schaduw dito. Er wordt wel gesuggereerd dat er een raket is afgevuurd, maar dat ziet er toch heel anders uit.
Over instorten WTC hier meer
Dat mensen explosies horen betekent niet automatisch dat er explosieven gebruikt zijn. Ook andere dingen kunnen dergelijke geluiden veroorzaken.
WTC7 had wel degelijk flinke schade.
Dat gesprek daar verschillen de meningen nogal over. Waarom zou trouwens de brandweer een gebouw neerhalen dmv explosieven? Is dat ergens überhaupt wel eens gebeurt.
Voor Pentagon: http://home.planet.nl/%7E(...)e_dimensions_est.htm
\En dit is ook een leuke site: http://www.911myths.com/
Dat heb ik al gedaan:quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:02 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
De flits is vanuit alle camera posities te zien hoor. Laat mij een filmpje zien waarin die niet te zien is. Hier heb jij een filmpje waar het vanuit 4 verschillende posities te zien is. http://www.youtube.com/watch?v=UfLduqQ8zQM
In dit filmpje is het geluid ook goed te horen bij het instorten van de torens. Het zou misschien wel door iets anders kunnen komen maar erg waarschijnlijk is het natuurlijk niet. Helemaal niet in die exacte volgorde. Het lijkt namelijk heel veel op een gecontroleerde demolitie (of hoe je dat ook mag schrijven)
Waarschijnlijk is het niet vaak of nooit voorgekomen dat de brandweer een gebouw neerhaalt dmv explosieven. Maar dan mag jij me vertellen hoe vaak het is voorgekomen dat de brandweer in overleg met de eigenaar besluit een gebouw neer te halen, en dit kort daarna ook gebeurd op zo'n gecontroleerde manier? Of is het gebouw zelf ingestort, toevallig nadat dit besloten is?
off topic door 'n avatar.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:42 schreef Knarf het volgende:
Kijk eens in de database van Iraqbodycount.
Wie veroorzaakt nu de doden? Ik zie daar toch maar heel weinig Amerikanen tussen.
(Maar Che kan wel uit zijn avatar, dat zijn 'maar' enkele honderden doden, Fidel was beter).
Saddam? Adam en Eva? Allah? Nutteloze redenering.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:12 schreef Resonancer het volgende:
[..]
off topic door 'n avatar.
Dacht je dat ik dat niet gedaan had?
Reported civilian deaths resulting from the US-led military intervention in Iraq as of Wednesday, 9th August 2006. Tja wie veroorzaakt dan de doden?
Ik vind de argumentatie wat zwak.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan:
9/11...... de officiële versie!
Kerosine in brand haalt niet een tempratuur die hoog genoeg is om de massief metalen balken die in het frame van het WTC te laten smelten. Die temp ligt op 2500 graden fahrenheit en niet op 1500 graden zoals bij kerosine het geval is.quote:Op zondag 5 juni 2005 09:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dé oorzaak was niet het branden van kerosine, maar bij WTC1 en 2 dat er een vliegtuig naar binnen is gevlogen, gecombineerd met het branden.
Voor WTC 7 heb ik al eens linkjes naar wat documentjes gepost, waar een analyse wordt gegeven. Helaas zijn die linkjes nu dood.
Voor WTC1 en 2 even gezocht en dit gevonden:
http://irc.nrc-cnrc.gc.ca/fulltext/nrcc42466/nrcc42466.pdf
Wat quotes hieruit:
[..]
Oftewel: de kerosine zorgde voor een hogere temperatuur van het vuur en het feit dat het "fire defence mechanism" (zoals de sprinkler installatie vermoed ik), de brandwerende bekleding en de constructie beschadigd waren, droegen bij aan het instorten van de twin towers.
[..]
Het lijkt me duidelijk dat de beide torens van binnen beschadigd waren doordat de vliegtuigen erin beukte. Maar wat je bij de zuid toren goed ziet is dat op het moment van impact een gigantisch vuurbal naar buitenvliegt omdat het vliegtuig niet echt goed recht de toren invloog. Het lijkt zelfs een beetje alsof een klein wingtipje bijna naast de ramen langs vliegt. Het grootste gedeelte van de kerosine is dus waarschijnlijk in de lucht verbrand.quote:Instorten komt dus niet door de brand, maar doordat de structuur beschadigd was door het vliegtuig en verder verzwakt door de brand.
[..]
Als ze rekening hielden met een 707 had het best kunnen blijven staan omdat een groot deel van de kerosine dus buiten het gebouw verbrande.quote:Weliswaar rekening gehouden met binnenvliegende 707, maar niet met de brandstof van de 707!
[..]
De toren viel met een snelheid waarbij het geen enkele weerstand had van nota bene de basis, het metalen frame van de torens. Hoe is dit mogelijk dan? Als de top instort zou het toch op enige tegenstand moeten stuiten? Elk deel wat de top tegen kwam was al dusdanig (waarschijnlijk door explosieven) in stukken gebroken waarbij het zonder weerstand kon vallen.quote:Door het vuur wordt de beschadigde structuur verder verzwakt, wat leidt tot het instorten van de meest verzwakte verdiepingen. De schok die dit op de lagere verdiepingen teweeg brengt, leidt ertoe dat deze ook instorten, gevolgd door het volledig instorten van de torens.
[..]
Ik zie dus geen enkel filmpje waarin de lichtflitsen net voor de impact niet te zien is. Op welk filmpje is dat te zien? En heb je even naar mijn filmpje gekeken? Waar je dus van 4 verschillende hoeken de flits ziet? Vind je nu nog steeds dat het maar vanaf 1 filmpje te zien is en van de rest niet?quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan:
9/11...... de officiële versie!
Net zo nutteloos als 1 iemand symbool te maken voor het moslimfundementalisme. I.m.o. is dit symbool gecreeerd door het westen, en adam en eva natuurlijk.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:21 schreef klez het volgende:
[..]
Saddam? Adam en Eva? Allah? Nutteloze redenering.
Oef.. ik was bijna overtuigdquote:Op zondag 13 augustus 2006 15:27 schreef Wombcat het volgende:
Als je het filmpje bekijkt wat je hier vindt , dan zie je dat het vallen van de torens een seconde of 12 duurt.
Ja, alles is het schuld van het Westen. Arme Osama, arme moslimfundamentalisten...quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:32 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Net zo nutteloos als 1 iemand symbool te maken voor het moslimfundementalisme. I.m.o. is dit symbool gecreeerd door het westen, en adam en eva natuurlijk.
Dat zie ik toch anders. Op het moment dat de toren in beeld komt (op 2 seconden van het filmpje) is het instorten al begonnen. Op 12 seconden zie draait de camera (weer ) weg, en is de toren tot ongeveer 10e verdieping ingestort. Je hebt het dan over minstens 10 seconden.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:36 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Oef.. ik was bijna overtuigdMaaaaaaar.....
Ik heb even goed geprobeerd te analiseren.. en zoals iedereen weet.. is de zuidtoren op een veel lager punt geraakt dan de noord toren. We moeten er even vanuit gaan dat de toren begon te vallen/instorten op het punt waar het vliegtuig erin ging. Als je jou (goeie) filmpje goed bekijkt en op pauze zet en gaat schuiven.. kun je zien dat op het moment dat de man z'n camera op de toren heeft gericht het instorten pas begint op het punt waar de rook (en dus waarschijnlijk het vliegtuig inknalde) uit komt. Vanaf dat punt is het toch maar 9 secondes.
Was dit 1 van hen?quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:40 schreef klez het volgende:
[..]
volgens de site die je net noemt zijn zo'n 10.000 Irakis gesneuveld ten gevolge van Amerikaans militair geweld. Moet dat je even tegenvallen. De rest is veroorzaakt door mannen met baarden en vrouwen met burkas.
Ik ben het met je eens dat het geluid al begint voordat de toren in beeld is. Dus waarschijnlijk is het instorten dan al begonnen. Maar ik ga er ook eigenlijk vanuit dat het instorten begint op het deel waar het vliegtuig insloeg, het is namelijk totaal onlogisch om er vanuit te gaan dat de toren in elkaar klapt 10/20 verdiepingen boven de plaats van impact want daar is geen vuur, geen beschadiging aan het staal of wat dan ook. Maarja.. hier ben ik dus nog niet helemaal uit. Daarnaast blijven er nog 100000 vragen die onbeantwoord zijn. Ik las gister op een Amerikaans forum de uitleg van het Pentagon. Nou daar klopte (als je het verhaal van "confronting the evidence" in gedachte houd) gewoon 3x geen worst van. En dat doet het nog steeds niet. Het gaatje dat je daar zag kan nooit groot genoeg zijn geweest door de impact van een 757. Buiten ligt helemaal geen troep van het vliegtuig. Er zijn geen getuigen die het hebben gezien. Iemand hoorde een zacht vliegtuig geluid toen het over z'n auto vloog met enkele meters.. terwijl dat normaal gesproken oorverdovend moet zijn. De 5 foto's die vrijgegeven zijn laten het vliegtuig niet zien, waarom niet een foto van 1 mili seconde later waarop het wel te zien is? Het vliegtuig dat niet achter die paal past omdat het te groot is.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zie ik toch anders. Op het moment dat de toren in beeld komt (op 2 seconden van het filmpje) is het instorten al begonnen. Op 12 seconden zie draait de camera (weer ) weg, en is de toren tot ongeveer 10e verdieping ingestort. Je hebt het dan over minstens 10 seconden.
He rustig aan hè. Ik begin hier niet te zeiken over een avatar.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:54 schreef jojomen4 het volgende:
Als die 2 trollers nou ff in onzin een topic openen om hun eigen vendetta te bevechten. Wat een BS waar jullie het over hebben zeg!
Laat het dan gewoon rustenquote:Op zondag 13 augustus 2006 15:55 schreef klez het volgende:
[..]
He rustig aan hè. Ik begin hier niet te zeiken over een avatar.
Laat maar zien die foto.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:56 schreef jojomen4 het volgende:
Ik zie net ergens dat op een NASA foto van het Pentagon 4 dagen voor 9/11 een witte streep op het gras is te zien van zo'n 70/80 meter. Het is natuurlijk weer toeval.. maar het is bijna de exacte lijn die het vliegtuig nam. Wat een fcking BS allemaal zeg. Als je alle feiten op een rijtje zet moet je wel heel blind zijn om het niet te zien. En daar wil ik niemand mee beledigen ofzo...
Jij mag het Bullshit vinden dat ik 'n opm maak over 'n avatar waarin Hitler, Bin Laden samen getoond worden, maar dat je daarom mijn post die daaruit volgt over False Flag terror afdoet als BS doet mij vermoeden dat je m.b.t 9-11 nog lang niet alle mogelijkheden hebt bestudeerd, laat staan de gevolgen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:54 schreef jojomen4 het volgende:
Als die 2 trollers nou ff in onzin een topic openen om hun eigen vendetta te bevechten. Wat een BS waar jullie het over hebben zeg!
Die troep over Adam en Eva, foto's van Islamieten met baarden en vrouwen met burka's hebben geen fck te maken met de complot theorien. Je was gewoon ff afgedwaald van het onderwerp. Het is nu gelukkig afgelopen.quote:
Ben op zoek, ik heb zoveel filmpjes en foto's gezien dat ik niet weet welke site ik hem heb gezien. Maar ik post hem straks wel ff als ik hem heb gevonden.quote:
mhmm, ze hebben dan geen baarden maar foto's hebben er meer mee te maken dan je op het eerste gezicht zou denken, maar je hebt gelijk dat ik afdwaalde.quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:22 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Die troep over Adam en Eva, foto's van Islamieten met baarden en vrouwen met burka's hebben geen fck te maken met de complot theorien. Je was gewoon ff afgedwaald van het onderwerp. Het is nu gelukkig afgelopen.
Kan hem helaas niet meer vindenquote:Op zondag 13 augustus 2006 16:23 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ben op zoek, ik heb zoveel filmpjes en foto's gezien dat ik niet weet welke site ik hem heb gezien. Maar ik post hem straks wel ff als ik hem heb gevonden.
Dat was het wel, lees en huiver: http://home.planet.nl/~reijd050/JoeR/pentahole_dimensions_est.htmquote:Op zondag 13 augustus 2006 15:53 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ik las gister op een Amerikaans forum de uitleg van het Pentagon. Nou daar klopte (als je het verhaal van "confronting the evidence" in gedachte houd) gewoon 3x geen worst van. En dat doet het nog steeds niet. Het gaatje dat je daar zag kan nooit groot genoeg zijn geweest door de impact van een 757
Dat lag er wel, zijn ook diverse foto's van zie: http://www.pentagonresearch.com/debris.htmlquote:Buiten ligt helemaal geen troep van het vliegtuig.
Totale onzin wat je hier beweert: The amount of eye witnesses who specifically said they saw an American Airlines jet. In all cases there's no indication the witnesses were talking about a small jet. At least 25quote:Er zijn geen getuigen die het hebben gezien.
The amount of witnesses who reported the noise of the plane was very loud to deafening. at least 22quote:Iemand hoorde een zacht vliegtuig geluid toen het over z'n auto vloog met enkele meters.. terwijl dat normaal gesproken oorverdovend moet zijn.
Omdat het een camera was die slechts om de bepaalde tijd een foto nam, geloof 1 frame per seconde. Daarnaast kwam het vliegtuig ook in een hoek aanvliegen.quote:De 5 foto's die vrijgegeven zijn laten het vliegtuig niet zien, waarom niet een foto van 1 mili seconde later waarop het wel te zien is? Het vliegtuig dat niet achter die paal past omdat het te groot is.
De regering kan er ook achter zitten terwijl er toch een door al Quada terroristen bestuurde Boeing 757 van American Airlines in het pentagon is gevlogen? De 'they allowed it to happen' theorie. Ik ben op de plek geweest en ik begrijp nu nog beter dat niemand een missile of een global hawk of iets anders zag dan de Boeing die in het pentagon is gevlogen.quote:Ik vind het allemaal te vaag en zolang er geen echt onderzoek komt blijf ik de regering verdenken. Die zijn tot nu toe degene die er het meeste van geprofiteerd hebben en die weigeren antwoorden te geven en de zaak proberen te verdoezelen.
Hoe dat dan?quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:08 schreef mouzzer het volgende:
Ik ben op de plek geweest en ik begrijp nu nog beter dat niemand een missile of een global hawk of iets anders zag dan de Boeing die in het pentagon is gevlogen.
Onder zo'n foto staat "according to a few witnesses the plane's nose touched the ground a couple of feet before the facade". Heeft ie dan de laatste meters de neus de grond in geboord? Een hele onnatuurlijke beweging voor een vliegtuig aangezien normaal gesproken eerst het achterwerk de grond raakt en dan de voorkant. In dat geval zou er een spoor van de achterkant op het gras te zien zijn.. of het is zoals ze zeggen.. dat ie dus al een lange tijd net enkele meters boven de grond vloog en dan de laatste meter de neus ff "hop" de grond in drukt.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:08 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Dat was het wel, lees en huiver: http://home.planet.nl/~reijd050/JoeR/pentahole_dimensions_est.htm
[..]
quote:Dat lag er wel, zijn ook diverse foto's van zie: http://www.pentagonresearch.com/debris.html
[..]
Hier is ook een lijst met getuigen maar die hebben allemaal wel iets met de regering te maken. Niet erg sterk dus. De maker van jou website geeft ook aan dat het allemaal regerings functionarissen zijn.. beetje vreemd dat hij dat als betrouwbaar beschrijft ipv dat het te wantrouw opwekt.quote:Totale onzin wat je hier beweert: The amount of eye witnesses who specifically said they saw an American Airlines jet. In all cases there's no indication the witnesses were talking about a small jet. At least 25
http://home.planet.nl/~reijd050/JoeR/pentahole_dimensions_est.htm
[..]
Die website die je geeft geeft zelf aan dat het Pentagon toegeeft eerste gelogen te hebben over de beelden. Daarna maar 5 beelden te hebben vrijgegeven om het publiek tevreden te stellen. En dan komen ze met 1 of ander lulverhaal dat ze de beelden van het hotel niet vrij geven wegens security belangen. Wat kan daar in godsnaam opstaan wat nog meer gevaar kan brengen? Als je 1 foto hebt met het vliegtuig erop laat je die toch gelijk zien om van al het gelul af te komen?quote:Omdat het een camera was die slechts om de bepaalde tijd een foto nam, geloof 1 frame per seconde. Daarnaast kwam het vliegtuig ook in een hoek aanvliegen.
Meer info over mogelijke video's: http://www.pentagonresearch.com/video.html
[..]
Het is een hele open plek, geen grote en hoge gebouwen die het zicht belemmeren zeker niet in de aanvliegroute. Diverse mensen hebben het vlieguig bijna recht op hun af zien vliegen en genoeg tijd gehad om het goed te zien voor mij is het daarom duidelijk dat helemaal niemand gezegd heeft het was een missile, truck of global hawk.quote:
Ja hoor, en ook in RTL boulevard.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:39 schreef jojomen4 het volgende:
Hebben jullie dit onderwerp al een keer op Netwerk gezien ofzo? Op de nederlandse televisie?
Maar zijn die getuige verklaringen wel betrouwbaar?quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:08 schreef mouzzer het volgende:
Totale onzin wat je hier beweert:
Alle veiligheidscamera's die ik ken hangen allemaal een paar meter boven de grond en kijken omlaag. Omhoog kijken waar vliegtuigen vliegen is een versplilling van beeld.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:48 schreef jojomen4 het volgende:
En dat die camera maar 1 frame per seconde schiet komt ook goed uit. We hebben het over het best beveiligde gebouw in de wereld en daar kunnen ze niet eens normale camera's ophangen. Zakt je broek toch vanaf.
Je bedoelt dat er vlak na 9/11 gedeeltelijke lijsten zijn gepubliceerd met alleen de mensen wiens nabestaanden al waren verwittigd.quote:De regering kan der idd achter zitten met Al Qaeda terroristen.. maar dat geloof ik niet. Denk dat ze willekeurige slachtoffers hebben gezocht en die de schuld geven. Net als dat de passagierslijsten 2 keer veranderd zijn en er namen van de terroristen bijgekomen zijn enkele dagen na 9/11.
Nee, ik bedoel dat er 1 dag na de aanslagen lijsten zijn vrijgegeven met een x aantal passagiers en 4 dagen later weer lijsten zijn vrijgegeven met de x aantal passagiers plus enkele toegevoegde namen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:16 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Alle veiligheidscamera's die ik ken hangen allemaal een paar meter boven de grond en kijken omlaag. Omhoog kijken waar vliegtuigen vliegen is een versplilling van beeld.
[..]
Je bedoelt dat er vlak na 9/11 gedeeltelijke lijsten zijn gepubliceerd met alleen de mensen wiens nabestaanden al waren verwittigd.
Dat plaatje klopt niet, recent is het vluchtpad vrijgegeven:quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:59 schreef jojomen4 het volgende:
Hier een plaatje over de aanvliegroute naar het Pentagon: http://911research.wtc7.net/talks/pentagon/approach.html
En hier een leuk filmpje
http://gprime.net/flash.php/911pentagonstrikeconspiracy
Dan kan dat argument dat die hoek zo moeilijk was de kast in. Ik zat net al te kijken op google earth naar het Pentagon en ik begreep al geen fck hoe het zou kunnen dat het vliegtuig uit het noorden kwam. Omdat die dus min of meer uit het zuiden kwam en daarvoor geen bochten hoefde te maken. Al deed die maloot het toch zo zie ik op jou plaatje.. Waarom in godsnaam?quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat plaatje klopt niet, recent is het vluchtpad vrijgegeven:
http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB196/index.htm
Filmpjes zijn overtuigend bewijs dat de regering achter 9/11 zit, tot ze dat niet meer zijn. Dan is het opeens door de regering verspreid afleidingsmateriaal.quote:[b]Op zondag 13 augustus 2006 20:25
Waarom denk je dat filmpjes als Loose Change, 9/11 in Plane Sight en Painfull Deceptions zo populair zijn terwijl andere die vele malen wetenschappelijker en sterker in elkaar zitten haast onbekend zijn? Het is een afleiding van de werkelijk interessante informatie, de cover-up, de motieven en gebeurtennissen na 9/11.
Om hoogte te verliezen denk ik. Alhoewel ik het met je eens ben dat het wel een vreemde actie is. Misschien hebben ze in eerste instantie de hoogte verkeerd ingeschat en te laat de daling ingezet.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:51 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Dan kan dat argument dat die hoek zo moeilijk was de kast in. Ik zat net al te kijken op google earth naar het Pentagon en ik begreep al geen fck hoe het zou kunnen dat het vliegtuig uit het noorden kwam. Omdat die dus min of meer uit het zuiden kwam en daarvoor geen bochten hoefde te maken. Al deed die maloot het toch zo zie ik op jou plaatje.. Waarom in godsnaam?
quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:25 schreef OpenYourMind het volgende:
Hebben jullie al gemerkt dat de discussie over het vliegtuig in het Pentagon geen meter op schiet?
Nee, is van de George Washington University.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:52 schreef jojomen4 het volgende:
Al denk ik dat die site van de amerikaanse regering is.. en die vertrouw ik niet echt. Hoe zit het dan met verhalen dat het vliegtuig boven het witte huis is gevlogen? Dat ligt ten noord oosten volgens mij van het Pentagon. Das dus ook lulkoek dan?
Wombcat, ik zit nog even te kijken op die site van je. En daar staat onderin een document 2 met vluchtgegevens van flight 77.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Om hoogte te verliezen denk ik. Alhoewel ik het met je eens ben dat het wel een vreemde actie is. Misschien hebben ze in eerste instantie de hoogte verkeerd ingeschat en te laat de daling ingezet.
Of het was wel degelijk bewust, en ze hebben die lus gemaakt om hun doel goed te bepalen.
Hij knalde ook precies in het gedeelte waar hij voor de draai anders ook in gevlogen wasquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:37 schreef jojomen4 het volgende:
De aanvlieg route met een hoek van 270 graden zeker?Hou op zeg. Waarom knalt die er niet gewoon recht in van waar die vandaan komt en pakt ie meer mensen mee?
En die zitten er dus totaal naast want het vliegtuig blijkt uit een andere richting te zijn gekomenquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:59 schreef jojomen4 het volgende:
Hier een plaatje over de aanvliegroute naar het Pentagon: http://911research.wtc7.net/talks/pentagon/approach.html
En hier een leuk filmpje
http://gprime.net/flash.php/911pentagonstrikeconspiracy
Die sites zijn niet van mij hoorquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:03 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Wombcat, ik zit nog even te kijken op die site van je. En daar staat onderin een document 2 met vluchtgegevens van flight 77.
Daarin is te vinden dat het vliegtuig op automatisch piloot vloog tot 10 minuten voor de crash. Op dat moment vliegen ze op zo'n 10.000 foot hoogte. Op het moment dat die het vliegtuig overneemt moet die dat rondje vliegen waarna die na zo'n 5 minuten (dus ook 5 minuten voor de crash) nog steeds op ongeveer de zelfde hoogte vliegt. Dan heeft die zich in de laatste 5 minuten naar beneden gestort. Iets wat ook niet klopt met de ooggetuigen verklaringen omdat je op het diagram niet kunt zien dat die stijle val vervalt. Tot de 0 meter zakt die even snel.
Beetje vaag.
Ja dat is inderdaad conspirancy lulkoek. Dat verhaal komt van tv beelden van die dag waarop een Boeing 747 te zien was. Dat was dus niet flight 77 want dat was ander type boeing en op het moment dat die beelden live op tv te zien waren was flight 77 al in het pentagon gecrashed.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:52 schreef jojomen4 het volgende:
Al denk ik dat die site van de amerikaanse regering is.. en die vertrouw ik niet echt. Hoe zit het dan met verhalen dat het vliegtuig boven het witte huis is gevlogen? Dat ligt ten noord oosten volgens mij van het Pentagon. Das dus ook lulkoek dan?
Ok ok.. dat geef ik dan toe (al vind ik dat we nog moeten twijfelen want dit zijn gegeven die door de regering zijn uitgegeven en dat pas na 5 jaar, we moeten wel heel stom zijn ze blind te vertrouwen na alle verkeerde info die ze geven).quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:06 schreef mouzzer het volgende:
[..]
En die zitten er dus totaal naast want het vliegtuig blijkt uit een andere richting te zijn gekomen
http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB196/index.htm
Om het dak te raken, moet je een duikvlucht uitvoeren. Dan is het moeilijker om je doel te raken dan met een glijvlucht.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:12 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ok ok.. dat geef ik dan toe (al vind ik dat we nog moeten twijfelen want dit zijn gegeven die door de regering zijn uitgegeven en dat pas na 5 jaar, we moeten wel heel stom zijn ze blind te vertrouwen na alle verkeerde info die ze geven).
Maar ze wilden dus echt wel een beetje zoveel mogelijk mensen te doden (of als het de regering is niet). En als je het vliegtuig een beetje van boven het dak erin beukt in een gedeelte waar meer mensen zijn. Het is niet een klein gebouwtje waar we het over hebben dus om het alleen te raken moet je wel heel slecht vliegen.
Hoe wordt hier gedacht over het rapport van Wolfowitz waarin die aangeeft een nieuwe Pearl Harbor nodig te hebben om een oorlog te kunnen verkopen aan het volk? En dat er in dat rapport exact aangegeven wordt waarvoor zo'n aanslag nodig is, o.a. om controle over de olie te krijgen en het defensie budget gigantisch op te voeren... allemaal dingen die uit gekomen zijn.
Je link bedoelde ik.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die sites zijn niet van mij hoor
Die diagrammen zijn maar een grafische weergave. Daaruit kun je niet direct een steile val concluderen, dat lijkt wel zo, maar is afhankelijk van de eenheden die je erneer zet. Ik weet trouwens niet precies wat een gebruikelijk daalsnelheid is. Volgens mij vliegen lijnvliegtuigen ongeveer op 30.000 voet, en zetten ze ongeveer 25 minuten voor de landing de daling in. Dan is 5 minuten voor 10.000 voet wel wat steiler dan normaal, maar nog niet perse een steile val.
http://911research.wtc7.net/talks/noplane/reportsummary.htmlquote:Summary of Witness Accounts
89: saw an object crash into the Pentagon
45: saw a plane described as 'airliner', 'big', 'silver', 'roaring', etc.
29: saw a large American Airlines jet
17: heard deafing noise
12: heard plane increase its throttle
11: saw C-130 fly over afterward
Nou, niet echt dus. Lees dit eens: Now, it’s certainly true that Bush has continued to fund it, and with significant budget increases immediately post 9/11, but who says he wouldn’t have done so anyway? The reality is that the attacks themselves only give ammunition to hjs critics. And some of them had it immediately:quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:12 schreef jojomen4 het volgende:
.
Hoe wordt hier gedacht over het rapport van Wolfowitz waarin die aangeeft een nieuwe Pearl Harbor nodig te hebben om een oorlog te kunnen verkopen aan het volk? En dat er in dat rapport exact aangegeven wordt waarvoor zo'n aanslag nodig is, o.a. om controle over de olie te krijgen en het defensie budget gigantisch op te voeren... allemaal dingen die uit gekomen zijn.
Right...quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:53 schreef klez het volgende:
[..]
Filmpjes zijn overtuigend bewijs dat de regering achter 9/11 zit, tot ze dat niet meer zijn. Dan is het opeens door de regering verspreid afleidingsmateriaal.
Ongelofelijk...
Okee kom dan maar met een getuige die de boeing over het gebouw heeft zien vliegen met een raket erachteraan die in het pentagon vloog... doe geen moeite die zal je niet vinden, je zal zelfs niemand vinden die de boeing over het pentagon zag vliegen. Is denk ik nogal een belangrijke hint.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:03 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Maar zijn die getuige verklaringen wel betrouwbaar?
Zag men niet gewoon n boeing over het Pentagon vliegen, en de missile er achteraan?
Draadje over de getuigeverklaringen waarin ik opmerkelijke dingen lees.
http://letsroll911.org/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=14861
Heb je al eens verder gekeken op die site wat daar allemaal staat??quote:
Weet ik. Jij wil geen discussie, jij wil alleen "het woord" verspreiden.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:21 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Hoe jij het verder interpreteerd zal mij een worst zijn.
Okee dan is mijn vraag wanneer is een bron dat wel voldoende neutraal voor je om het gegeven bewijs te accepteren? Je moet ook heel stom en blind zijn om alles wat in die conspirancy filmpjes als bewijs wordt aangebracht zonder na te denken als waarheid aan te nemen (648 bewezen fouten in Loose Change!) want die maken nogsteeds veel meer een veel domme fouten dan de officiele info die vrijgekomen is.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:12 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ok ok.. dat geef ik dan toe (al vind ik dat we nog moeten twijfelen want dit zijn gegeven die door de regering zijn uitgegeven en dat pas na 5 jaar, we moeten wel heel stom zijn ze blind te vertrouwen na alle verkeerde info die ze geven).
Heb je bewijs dat ze zoveel mogelijk mensen wilden doden? Denk je dat ze misschien dan niet een makkelijker doel hadden gepakt dat het grootste kantoorgebouw ter wereld qua oppervlakte waar dus mensen niet heel dicht op elkaar zitten?quote:Maar ze wilden dus echt wel een beetje zoveel mogelijk mensen te doden (of als het de regering is niet). En als je het vliegtuig een beetje van boven het dak erin beukt in een gedeelte waar meer mensen zijn. Het is niet een klein gebouwtje waar we het over hebben dus om het alleen te raken moet je wel heel slecht vliegen.
Een ding wat niet is uitgekomen is de manier waarop de oorlog in Irak zou moeten verlopen en nogsteeds verloopt. Maar in wat voor manier wil je dit in verband brengen met het pentagon? Dat de regering zelf het pentagon heeft opgeblazen of dat ze het hebben laten gebeuren?quote:Hoe wordt hier gedacht over het rapport van Wolfowitz waarin die aangeeft een nieuwe Pearl Harbor nodig te hebben om een oorlog te kunnen verkopen aan het volk? En dat er in dat rapport exact aangegeven wordt waarvoor zo'n aanslag nodig is, o.a. om controle over de olie te krijgen en het defensie budget gigantisch op te voeren... allemaal dingen die uit gekomen zijn.
Ik heb nu n heel aantal getuigenverklaringen gelezen. Ook die van Bush's tekstschrijver die er toevallig ook bij was. Ik vind de schijnbare onjuistheden in die verklaringen opmerkelijk, ook vind ik de achtergronden van die mensen opmerkelijk.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:21 schreef mouzzer het volgende:
Valt het je op dat al die getuigen op die site (is die wel betrouwbaar als we toch alles en iedereen als onbetrouwbaar gaan bestempelen) ook een Boeing het pentagon in hebben zien vliegen?
Ik heb Loose Change vandaag voor het eerst gezien en daar berust ik mijn mening niet echt op. Dies meer opgebouwd uit wat ik in "Confronting de Evidence" heb gezien.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:39 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Okee dan is mijn vraag wanneer is een bron dat wel voldoende neutraal voor je om het gegeven bewijs te accepteren? Je moet ook heel stom en blind zijn om alles wat in die conspirancy filmpjes als bewijs wordt aangebracht zonder na te denken als waarheid aan te nemen (648 bewezen fouten in Loose Change!) want die maken nogsteeds veel meer een veel domme fouten dan de officiele info die vrijgekomen is.
[..]
Ik heb daar geen bewijs voor nee. En ze zullen het Pentagon vast gepakt hebben om angst te zaaien ipv doden te maken. Maar als ze het dan toch pakken, denk jij dan niet dat ze liever 2000 doden hadden dan 180? Het aantal doden is gedeeltelijk wat indruk maakt. Als je zonder emotie gaat kijken wat indrukwekkender is om aan te vallen kan iedereen zien dat dat het Pentagon is omdat het beter beveiligd had moeten zijn. Maar waar veel meer aan gedacht wordt en over gesproken wordt zijn de 2 torens omdat het er mooier uitzag en er 10 keer meer doden waren.quote:Heb je bewijs dat ze zoveel mogelijk mensen wilden doden? Denk je dat ze misschien dan niet een makkelijker doel hadden gepakt dat het grootste kantoorgebouw ter wereld qua oppervlakte waar dus mensen niet heel dicht op elkaar zitten?
Ik bedoelde te zeggen dat als je het Pentagon niet wilt raken je wel heel slecht moet vliegen. Het gebouw is zo groot dat elke blinde dat bijna kan raken, ook het dak (en dus had die meer mensen kunnen doden).quote:En waarom moet je slecht vliegen om het alleen te raken? Dit was geen supergoed getrainde piloot en hij had maar 1 kans dus wat zou jij doen voor zekerheid gaan en in glijvlucht richting je doel of als gek van enkele kilometers hoogte recht op het pentagon duiken met de kans om te overschieten?
Lees dit verhaal eens van een piloot die de vluchten van de kapers analyseert: http://www.911myths.com/Another_Expert.pdf
[..]
Ik wil het niet alleen in verband brengen met het Pentagon maar met heel 9/11. In het rapport staat dat Wolfowitz van mening is dat er een nieuw soort Pearl Harbor moet zijn om het volk te kunnen overtuigen van een nieuwe oorlog in Irak en uiteindelijk Iran. Om het volk de Patriot Act te laten slikken. Om het defensie budget op te schroeven naar meer dan 100 miljoen. Ik denk dat aan de hand van alles wat vaag blijft de regering het iid zelf heeft gedaan, gedeeltelijk met of zonder geslachtofferde Arabieren die nu als schuldige aangewezen kunnen worden.quote:Een ding wat niet is uitgekomen is de manier waarop de oorlog in Irak zou moeten verlopen en nogsteeds verloopt. Maar in wat voor manier wil je dit in verband brengen met het pentagon? Dat de regering zelf het pentagon heeft opgeblazen of dat ze het hebben laten gebeuren?
Dan ga je maar voor het gemak even voorbij aan die honderdduizend redenen waarom de Amerikaanse regering het niet gedaan heeft. Niet eens hoefde te doen...quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:16 schreef jojomen4 het volgende:
Ik wil het niet alleen in verband brengen met het Pentagon maar met heel 9/11. In het rapport staat dat Wolfowitz van mening is dat er een nieuw soort Pearl Harbor moet zijn om het volk te kunnen overtuigen van een nieuwe oorlog in Irak en uiteindelijk Iran. Om het volk de Patriot Act te laten slikken. Om het defensie budget op te schroeven naar meer dan 100 miljoen.
Dat staat er dus niet.quote:In het rapport staat dat Wolfowitz van mening is dat er een nieuw soort Pearl Harbor moet zijn om het volk te kunnen overtuigen
Niet eens hoefde te doen omdat het dus zoiezo zou gebeuren bedoel je? Als de US het echt niet wilde had het nooit kunnen gebeuren. Gekaapte vliegtuigen die richting steden gaan zouden gelijk de lucht uit zijn geschoten. Maar toevallig mislukte alles op die dag..quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:33 schreef klez het volgende:
[..]
Dan ga je maar voor het gemak even voorbij aan die honderdduizend redenen waarom de Amerikaanse regering het niet gedaan heeft. Niet eens hoefde te doen...
Toch een kwestie van religie/overtuiging dus.
[..]
Dat staat er dus niet.
Als je had gezegd "wat sneller te overtuigen" was het i.m.o wel aardig in de richting.quote:In het rapport staat dat Wolfowitz van mening is dat er een nieuw soort Pearl Harbor moet zijn om het volk te kunnen overtuigen
Even hypothetisch. Stel nu dat ze de vier vliegtuigen uit de lucht hadden geschoten. Zou dat niet véél meer vragen opgeleverd hebben? Ik denk het wel, want de meeste mensen konden zich vóór 9/11 niet voorstellen dat terroristen vliegtuigen op die manier als een wapen zouden gebruiken.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:39 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Niet eens hoefde te doen omdat het dus zoiezo zou gebeuren bedoel je? Als de US het echt niet wilde had het nooit kunnen gebeuren. Gekaapte vliegtuigen die richting steden gaan zouden gelijk de lucht uit zijn geschoten. Maar toevallig mislukte alles op die dag..![]()
Wat staat er dan?
Er staat als volgt:quote:
Wat er staat kan je in elk geschiedenis- en sociologie boek terug vinden. Een vernieuwing in het denken van het militair -industriele complex gaat langzaam. Of er moet iets dramatisch gebeuren.quote:Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor. Domestic politics and industrial policy will shape the pace and content of transformation as much as the
requirements of current missions.
Ik denk dat als je met de vliegtuigen mee vliegt (in F16's ofzo) tot het moment dat het gevaarlijk kan worden ivm doelen en je over de radio roept dat ze richting vliegveld moeten je makkelijk uit kan leggen waarom ze tegen de grond moesten.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Even hypothetisch. Stel nu dat ze de vier vliegtuigen uit de lucht hadden geschoten. Zou dat niet véél meer vragen opgeleverd hebben? Ik denk het wel, want de meeste mensen konden zich vóór 9/11 niet voorstellen dat terroristen vliegtuigen op die manier als een wapen zouden gebruiken.
Als je wacht totdat het echt gevaarlijk wordt, dan zitten ze al boven de stad. Niet zo'n goed idee om ze dan neer te schieten.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:55 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je met de vliegtuigen mee vliegt (in F16's ofzo) tot het moment dat het gevaarlijk kan worden ivm doelen en je over de radio roept dat ze richting vliegveld moeten je makkelijk uit kan leggen waarom ze tegen de grond moesten.
Als je duidelijk maakt dat ze richting het WTC vlogen en als je ze niet had neergeknalt er veel meer doden waren geweest dan slikken de mensen dat wel. Wat moet zo'n vliegtuig anders boven hartje Manhattan? Of wat moet zo'n vliegtuig anders op 300 meter van het Pentagon (met de richting van het Pentagon)?
Dat werkt leuk in een reageerhbuisje met staalwol ( dat een inmens groot oppervlakte heeft) maar niet met massief stalen kolommen . Water dat tegen verhit staal aankomt kookt gelijk en wordt onder druk de lucht ingeblazen .quote:ITS CALLED A CORROSION REACTION:
METAL + WATER = METAL OXIDE + HYDROGEN
Je kan ze ook in de Hudson river neerschieten. Dan zit je op zo'n 300 meter van de torens.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je wacht totdat het echt gevaarlijk wordt, dan zitten ze al boven de stad. Niet zo'n goed idee om ze dan neer te schieten.
Ik denk echt niet dat het geaccepteerd zou worden. De overheid zou dan een hele klus hebben om het aan de nabestaanden uit te leggen.
Moet je natuurlijk wel precies weten wat het target is. En als 'ie boven de Hudson vliegt, is 'ie op dat moment niet direct gevaarlijk.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:03 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Je kan ze ook in de Hudson river neerschieten. Dan zit je op zo'n 300 meter van de torens.
Pearl Harbour kwam zo bezien ook wel goed uit. Ook geensceneerd door de Amerikanen?quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:57 schreef jojomen4 het volgende:
Dat Wolfowits dat zei wist ik ook al. Maar dit komt dan allemaal wel goed uit. Waarom wil je 10/20 jaar tegenstand van het volk hebben waarbij je zelfs kans hebt op andere partijen tussentijds de macht grijpen en weer van koers veranderen? Dan lijkt dit me de beste oplossing.
quote:Conspiracy theorist say this is proof the administration needed to create a "Perl Harbor". But if they did blow up the towers, why would go through such great lengths to point to Bin Laden? Why not fix evidence to point to Saddam? Conspiracy theorist say they needed terrorism to perpetuate an endless war. To take away our freedoms to fight this war. But Bin Laden wasn't the only way to do it. "They" could have planted evidence suggesting Bin Laden was working for Saddam. Why not? Remember, if they are setting up Bin Laden then why not set up Saddam at the same time? He wasn't "A few Arab's in the desert." He had an army and millions from oil profits. Why allow people to say "Saddam wasn't the one to attack us."? There would have been far fewer players if they placed a nuclear device in the towers basement and took out lower Manhattan. The government could have blamed Saddam's fictitious WMD for the device and Bin Laden for the delivery. We would have reason to invade Iraq the next day. Conspiracy theorist would have us believe they chose a plan which involves thousands over smaller more controllable plans.
Dat is de context die jij het belangrijkste vind, die kun je ook anders interpreteren.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:52 schreef klez het volgende:
In de context overigens van dat de PNAC wil dat er geld komt voor nieuwe technologieen. Dat geld is er niet gekomen na 9/11. Integendeel.
quote:The U.S. defense budget for 2002, including a $14.5 billion supplement, came to $345.7 billion, a nearly 12 percent increase over the 2001 defense budget.
http://www.americanfreepr(...)_pearl_harbored.htmlquote:“This is a blueprint for U.S. world domination—a new world order of their making,” Tam Dalyell, British parliamentarian and critic of the war policy from the Labor Party said. “These are the thought processes of fantasist Americans who want to control the world.
“This is garbage from think-tanks stuffed with chicken-hawks,” Dalyell said, “men who have never seen the horror of war but are in love with the idea of war.
Voor wie het wil weten, het PNAC is hier n onderdeel van:quote:When Bush assumed the Presidency, the men who created and nurtured the imperial dreams of PNAC became the men who run the Pentagon, the Defense Department and the White House.
Zoveel aanslagen van Moslimfundamentalisten zijn der niet in de VS. Het WTC is '93 vind ik ook maar verdacht. In die film hebben ze een Arabier opgedoekt die z'n verhaal verteld van toendertijd. Ze hadden hem gevraagd om mee te doen voor een training waarin hij een bom moest leggen onder het WTC waarbij die ook een echte bom kreeg. Toen weigerde hij uiteraard die bom neer te leggen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:07 schreef klez het volgende:
[..]
Pearl Harbour kwam zo bezien ook wel goed uit. Ook geensceneerd door de Amerikanen?
De aanval op Polen door Hitler kwam het militair industrieel complex ook wel goed uit. Ook geensceneerd? Nog los van het feit dat dit in de open Amerikaanse samenleving volledig onmogelijk is.
Zo kan je alles wel aan elkaar gaan knopen.
De pogingen van moslimfundamentalisten om de VS te raken zijn talrijk. De uitlatingen waarin ze zichzelf motiveren en de schuld opeisen ook.
Geen twijfel over mogelijk imo.
Dan zwijg ik nog over het feit dat deze operatie, als het al een "secrets ops" zou zijn, het wel de meest stompzinnige ooit is om de vermeende doelen te bereiken.
Met vier vliegtuigen? Zoveel betrokkenen? etc. etc. etc.
Geen duidelijk bewijs naar Al-Qaida, Saddam...
[..]
En de verhoging van het defensie budget dan ?quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:52 schreef klez het volgende:
[..]
Er staat als volgt:
[..]
Wat er staat kan je in elk geschiedenis- en sociologie boek terug vinden. Een vernieuwing in het denken van het militair -industriele complex gaat langzaam. Of er moet iets dramatisch gebeuren.
Dat is heel wat anders dan dat die dramatische gebeurtenis moet plaatsvinden.Zelfs betekent het niet dat de PNAC wil dat het gebeurt. Zelfs een rechtbank in een niet-westerse staat zou dit document niet zelfs maar in overweging nemen om 9/11aan de Amerikaanse overheid toe te schrijven...
In de context overigens van dat de PNAC wil dat er geld komt voor nieuwe technologieen. Dat geld is er niet gekomen na 9/11. Integendeel.
Ach Prescot Bush heeft aardig in Hitler geinvesteerd, maar ik zal niet teveel off topic gaan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:07 schreef klez het volgende:
Pearl Harbour kwam zo bezien ook wel goed uit. Ook geensceneerd door de Amerikanen?
De aanval op Polen door Hitler kwam het militair industrieel complex ook wel goed uit. Ook geensceneerd? Nog los van het feit dat dit in de open Amerikaanse samenleving volledig onmogelijk is.
Wat zeg je nu?quote:Geen duidelijk bewijs naar Al-Qaida, Saddam...
Ik ben het wel met je eens dat het defensiebudget is verhoogd, hoewel het juist niet naar die zaken is gegaan waar het PNAC geld aan uit wilde geven.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:16 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat is de context die jij het belangrijkste vind, die kun je ook anders interpreteren.
Men wil dat er geld komt om de taak als Worldcop te kunnen uitvoeren en ja daar hoort ontwikkeling van millitaire middelen ook onder.
Hoe je het ook wend of keert, men heeft het defensiebudget verhoogd, en terecht he, met wat ze hadden was 9-11 natuurlijk niet te voorkomen..![]()
quote:PROJECT PARTICIPANTS
Roger Barnett
U.S. Naval War College
Alvin Bernstein
National Defense University
Stephen Cambone
National Defense University
Eliot Cohen
Nitze School of Advanced International
Studies, Johns Hopkins University
Devon Gaffney Cross
Donors' Forum for International Affairs
Thomas Donnelly
Project for the New American Century
David Epstein
Office of Secretary of Defense,
Net Assessment
David Fautua
Lt. Col., U.S. Army
Dan Goure
Center for Strategic and International Studies
Donald Kagan
Yale University
Fred Kagan
U. S. Military Academy at West Point
Robert Kagan
Carnegie Endowment for International Peace
Robert Killebrew
Col., USA (Ret.)
William Kristol
The Weekly Standard
Mark Lagon
Senate Foreign Relations Committee
James Lasswell
GAMA Corporation
I. Lewis Libby
Dechert Price & Rhoads
Robert Martinage
Center for Strategic and Budgetary
Assessment
Phil Meilinger
U.S. Naval War College
Mackubin Owens
U.S. Naval War College
Steve Rosen
Harvard University
Gary Schmitt
Project for the New American Century
Abram Shulsky
The RAND Corporation
Michael Vickers
Center for Strategic and Budgetary
Assessment
Barry Watts
Northrop Grumman Corporation
Paul Wolfowitz
Nitze School of Advanced International
Studies, Johns Hopkins University
Dov Zakheim
System Planning Corporation
Vertel jij me dat eens even. Ik heb afgelopen weken voordat ik "confronting de Evidence" (vanaf nu CdE) zag enkele docu's gezien en die steunen idd compleet de officiele versie van de regering. Ben benieuwd wie daar de zaak runt.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:19 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Ga bv eens na wie het bij National Geographic Channel voor het zeggen heeft . De 9/11 verhalen op deze zender steunen de officiële versie op alle punten.
Ik zeg dat als je een 9/11 orkestreert dan had je gewoon een atoombommetje in Manhattan af moeten laten gaan, met documenten elders waaruit blijkt dat Saddam, Syrie, Iran, Osama samen dit georganiseerd hebben.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:20 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ach Prescot Bush heeft aardig in Hitler geinvesteerd, maar ik zal niet teveel off topic gaan.
De open samenleving? vergeet je de Secret Service, de CIA , FBI , bedrijfsgeheimen niet?
[..]
Wat zeg je nu?
Wat niet is kan nog komen, Bush is nl. niet meer zo populair.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:25 schreef klez het volgende:
Ik zeg dat als je een 9/11 orkestreert dan had je gewoon een atoombommetje in Manhattan af moeten laten gaan, met documenten elders waaruit blijkt dat Saddam, Syrie, Iran, Osama samen dit georganiseerd hebben.
Klaar is je "project for a new century"...![]()
Dat hoeft ook niet want een Amerikaanse president heeft maar 2 termijnen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:38 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wat niet is kan nog komen, Bush is nl. niet meer zo populair.
Ik ook niet.quote:De CIA heeft al vaker gemeld dat Bin Laden nukes probeert te krijgen.
Ik moet er niet aan denken.![]()
Silverstein is een beetje dom dan, als ie wist wat er ging gebeuren:quote:Denk dat MR. Silverstein dan WEL n btje pissed zou zijn, wat moet je nou met nucleaire grond?
Geld verdienen is dan ook moeilijker, nu had men tijd om tussen de 2de crash en de "total collapse" ff tijd om in te spelen op de panikerende markt. Totdat wtc7 neerging kon men nog ff flinke transacties plegen.
quote:In its court papers, Swiss Re shows how Silverstein first tried to buy just $1.5 billion in property damage and business-interruption coverage. When his lenders objected, he discussed buying a $5 billion policy. Ultimately, he settled on the $3.5 billion figure, which was less than the likely cost of rebuilding.
http://www.forbes.com/2003/09/11/cx_da_0911silverstein.html
Jaja, Bin Laden was een slim zakenmannetje. Hij en zijn Saoudisch/Pakistaanse moslimkliek zullen er vast een flink slaatje uit hebben weten te slaan.quote:Om nog ff door te gaan op die doorzichtige democratie;
Herinner je je dit nog?
10 sept 2001:
According to some estimates we cannot track $2.3 trillion in transactions," Rumsfeld admitted.
$2.3 trillion — that's $8,000 for every man, woman and child in America
http://benfrank.net/patri(...)on_missing_trillions
Heel doorzichtig i.d.d. maar niet zoals jij het bedoelt denk ik.
Op welke punten kloppen de documentaires van NGC niet met wat er werkelijk (dus wel onderbouwen met feiten) is gebeurd? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:19 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Het officiële verhaal heeft het voordeel dat "well funded is " . Bepaald egrote tv stations zijn ook in handen gekomen van neocons. Ga bv eens na wie het bij National Geographic Channel voor het zeggen heeft . De 9/11 verhalen op deze zender steunen de officiële versie op alle punten.
Een regering die bureau's in het leven roept als "the office of strategic defense" hebben geen normen en waarden.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:33 schreef klez het volgende:
Ik wacht nu op de zoveelste nieuwe beschuldiging aan de regering van de VS. Dat is natuurlijk niet gedaan, zoiets voor de hand liggends, men heeft zoiets idioots als 9/11 bedacht om mensen zoals ik zand in het oog te strooien.
Of nee, de mensen die 9/11 bedacht hebben bezitten zo'n geweldige set normen en waarden dat men het echt niet vond kunnen om een atoombommetje te gebruiken...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |