Het.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:18 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Nee het woord pull als bewijs zien dat een brandweercommendant en een eigenaar van het gebouw kozen voor een controlled demolitiion dat is pas heel erg los omgaan met het citaat!
Nee. Dat zeg ik dus niet.quote:Dan nog is het de brandweer die de uiteindelijke beslissing genomen heeft! Dan zal het volgens jou dus de eerste keer in de geschiedenis zijn dat de brandweer zelfs nog tijdens de ramp de beslissing neemt om een gebouw wat ze niet kunnen redden op te blazen en dan ook nog eens op suggestie van de eigenaar.
Het.quote:De normale keuze in zo'n situatie is dat de brandweer een gebouw opgeeft, zich terugtrekt en het laat uitbranden, hier waren ze al bang voor het instorten dus is het terugtrekken nog veel logischer. De quote van Silverstein is slechts een samenvatting van zijn gesprek met de brandweercommendant, de brandweercommendant zal waarschijnlijk in detail verteld hebben wat z'n manschappen ter plaatse zien te weten een enorm gat in het gebouw, gebouw dat langzaam naar een kant helt etc.
Er zijn drie gebouwen ingestort op behoorlijk opvallende wijze. Inderdaad is onderzoek gedaan naar WTC 7. In een normaal 'compleet en zorgvuldig' onderzoek naar de gebeurtenissen op 9/11 had men het gebouw, dat een FEMA-onderzoek waardig was, op zijn minst genoemd. Ik vind het opvallend dat het niet eens een voetnoot is in het rapport.quote:Er is ook geen onderzoek gedaan naar WTC3 waar bijna helemaal niks van over was waarom zet je daar geen vraagtekens bij? Hadden ze dan van alle gebouwen die ingestort zijn moeten verklaren waarom dat is gebeurd alleen omdat jij niet snapt waarom ze ingestort zijn? Maar er is ook uitgebreid onderzoek gedaan naar het instorten van WTC7 daar quote je later zelf ook ook maar omdat de commissie dat niet heeft gedaan is het opeens wel verdacht.
Het maakt deel uit van een patroon.quote:Zo kan je overal wel een complot in gaan zien
...en rechtstandig instortte. Right.quote:Als je gaat vergelijken moet je wel met meerdere dingen rekening houden zoals op welke tijdstippen zijn de foto's genomen? Die van WTC7 zo te zien nog voor het instorten van de Noord toren die van WTC6 er duidelijk na. En de foto van WTC7 is ook van de achterkant genomen en toch heeft de brand al deze kant bereikt, je hebt gene enkel zicht wat er aan de voorzijde gebeurd dus erg onlogische vergelijking die je maakt Je ziet niks van de schade die het gebouw heeft opgelopen aan de andere kant na het instorten van de noord toren, iets wat mensen die echt ter plekke waren wel kunnen vertellen:
WTC Building 7 appears to have suffered significant damage at some point after the WTC Towers had collapsed, according to firefighters at the scene. bFirefighter Butch Brandies tells other firefighters that nobody is to go into Building 7 because of creaking and noises coming out of there. [Firehouse Magazine, 8/02]
Battalion Chief John Norman later recalls, "At the edge of the south face you could see that it is very heavily damaged." [Firehouse Magazine, 5/02]
Heavy, thick smoke rises near 7 World Trade Center. Smoke is visible from the upper floors of the 47-story building. Firefighters using transits to determine whether there was any movement in the structure were surprised to discover that is was moving. The area was evacuated and the building collapsed later in the afternoon of Sept. 11.
Oftwel je foto vergelijking bewijst helemaal niks zeker omdat je helemaal voorbij gaat aan aan de enorme schade die WTC7 heeft opgelopen door het instorten van de noord toren. Het is een combinatie van factoren, de branden, de enorme schade door het instorten van WTC1 waardoor in het gebouw een knik zat en de structuur het begon te begeven.
Ik ben niet 'de meeste controlled demolition aanhangers'. Sterker nog, ik heb het nergens over bewijs voor cd. Ik ben alleen verre van overtuigd door de officiële lezing.quote:Meeste controlled demolition aanhangers gebruiken de 'maar WTC7 stond juist ver van de toren af' als bewijs in hun controlled demolition theorie dat wet je heel goed dat lees je hier genoeg.
Rechtstandig. Keurig recht naar beneden. Pancake.quote:Misschien is dat ook juist wel een van de redenen dat het is ingestort, puin van WTC1 heeft grote gaten geslagen aan een kant van het gebouw net al je een stuk uit een boom hakt alleen gebouwen vallen niet om als een boom die storten in![]()
Rustig, rustig. Volgens jouw theorie hadden die gebouwen toch op zijn minst rechtstandig moeten instorten. Dat gebeurt namelijk met beschadigde gebouwen in New York. En het heeft niks te maken met wat ik al of niet snap. Maar misschien snap jij dat niet.quote:Heel raar ja als een gebouw van 400 meter hoog instort dan er dan gaten in het gebouw er bijna recht onder worden geslagen, al die enorme stalen balken hadden natuurlijk op het dak moeten blijven liggen. Beetje logisch nadenken dat dat gewoon enorme prjectielen zijn geworden en dwars door die gebouwen zijn geslagen. Nog beetje verder logisch nadenken en je komt op de enorme luchtdruk verplaatsing in het gebouw tijdens het instorten waardoor de buitenste muren naar buiten worden geblazen, niks onlogisch aan. Dat jij het niet snapt betekent niet dat het onlogisch is.
Hoe is 2 anders ingestort dan 1 volgens jou? In dit opzicht, dan?quote:Zie hier het Bankers Trust gebouw want ongeveer evenver van WTC2 stond als WTC7 van WTC1.
[afbeelding] Ik zie een kruisje.[quote]
Ook een gat van tientallen verdiepingen ingeslagen, verschil met WTC7 is dat Bankers trust niet in de brand heeft gestaan en WTC2 op andere manier is ingestort dat WTC1.
V.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:30 schreef rutger05 het volgende:
Ik wil toch een keer in het topic reageren. Leuk tijdverdrijf deze complottheorie voor sommigen, maar hoever moet men wel niet heen zijn om hier daadwerkelijk in te geloven.![]()
http://www.911eyewitness.com/truth/index.php?name=News&file=article&sid=61quote:Evidence of fusion devices at the WTC:
1. pulverization of 99% of concrete into ultra fine dust as recorded by official studies. Concrete dust was created instantly throughout the towers when the fusion device million degree heat rapidly expanded water vapor in the concrete floors.
2. Superheated steels ablating (vaporizing continuously as they fall) as seen in video clips of the towers collapsing. This requires uniform temperatures roughly twice that of thermate.
3. 22 ton outer wall steel sections ejected 200 meters into the winter garden. Cutting charges cannot provide the energy required.
4. 330 ton section of outer wall columns ripping off side of tower. Cutting charges cannot provide energy required.
5. Molten ponds of steel at the bottom of elevator shafts (WTC1, WTC2, WTC7) Thermate is impractical for lower level demolition due to the thickness of the 47 steel columns.
6. The spire behavior (stands for 20-30 seconds, evaporates, goes down, steel dust remains)
7. Sharp spikes in seismograph readings (Richter 2.1 and 2.3) occurred at the beginning of collapse for both towers. Short duration and high power indicate explosive event.
8. A press weighting 50 tons disappeared from a basement floor of Twin Towers and was never recovered from debris.
9. Wide area electrical outage, repairs took over 3 months. Fusion devices cause EM pulse with Compton Effect.
10. Fires took 100 days to extinguish despite continuous spraying of water. Thermate would cool down much faster.
11. Brown shades of color in the air due nuclear radiation forming sulfuric acid. TV and documentary footage changed the color balance to blue to disguise this fact indicating complicity in the coverup.
12. Elevated Tritium values measured in the WTC area but not elsewhere in New York. Official studies stated that 8 EXIT signs from two commercial Boeing jets were responsible. This is why the "no commercial planes" line of inquiry is very important and should not be ignored or attacked. It can provide conclusive proof of fusion devices and therefore US/Israeli military involvement.
13. Pyroclastic flow observed in the concrete-based clouds. Only found with volcanic eruptions and nuclear detonations. Jim Hoffman unfortunately missed this obvious observation in his papers.
14. Huge expanding dust clouds 5 times the volume of the building indicating extreme levels of heat generated far in excess of traditional demolition explosives.
15. Rubble height was some 10% of the original instead of 33% expected in a traditional demolition. Fusion device removal of underground central steel framework allowed upper framework to fall into this empty space and reduce the rubble height.
16. No survivors found, except some firefighters in one corner pocket in the rubble who looked up to see blue sky above them instead of being crushed by collapsing debris. Upward fusion flashlight beam of destruction missed this pocket but removed debris above firemen.
17. 14 rescue dogs and some rescue workers died far too soon afterward to be attributed to asbestos or dust toxins (respiratory problems due to alpha particles created by fusion that are far more toxic)
18. Record concentrations of near-atomic size metal particles found in dust studies due to ablated steel. Only possible with fusion.
19. Decontamination procedure used at Ground Zero (hi-pressure water spraying) for all steel removed from site. Water spraying contains fusion radiactivity.
20. No bodies, furniture or computers found in the rubble, but intact sheets of paper covered the streets with fine dust. Items with significant mass absorbed fusion energy and were vaporized while paper did not. Paper and Powder theory.
21. 200 000 gallon sprinkler watertanks on the roofs of WTC1 and WTC2, but no water in the ruins. Heat of fusion devices vaporized large reservoirs of water.
22. reports of cars exploding around the WTC and many burned out wrecks could be seen that had not been hit by debris. Fusion energy blast and EM pulse caused electrical components in cars to explode and burn vehicles far from WTC site.
23. EM pulse was recorded by broadcast cameras with high quality electronic circuitry. This occurred at the same time as the seismic peaks recorded by Lamont Doherty during the beginning of the collapse. This is due to the Compton Effect and resulted in a large area power outage at the WTC.
Als er explosieven zijn gebruikt, zouden die geplaatst kunnen zijn tijdens werkzaamheden die in de weken daarvoor in de torens zouden hebben plaatsgehad. Precieze details zou ik thuis even moeten opzoeken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:57 schreef haaahaha het volgende:
Verbal, hoe zijn jouw ideeen over het plaatsen van explosieven in de wtc 1&2 torens? Wanneer en hoe zou dat volgens jou plaats hebben gevonden?
Het is niet voor iedereen een full-time job om alle posts over 911 te volgenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:26 schreef haaahaha het volgende:
Je hebt nu geen tijd om ze op te zoeken?
Het zou al een stuk schelen als het officiële rapport geloofwaardig was. Maar dat is het niet. Het officiële rapport heeft (essentiële) zaken niet onderzocht, óf weggelaten, óf selectief gebruikt, óf verdraaid. (en dat 'of, of, of' is bij verschillende aspecten van het onderzoek. Dus eigenlijk is het 'én, én, én'. Maal een heleboel).quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:04 schreef haaahaha het volgende:
Ja, maar er is een verschil tussen het invullen van een 'if' door een stuk fantasie gebaseerd op gebrek aan kennis en een if wat gebaseerd wordt op een gebeurtenis die gezien natuurkunde en wetenschap/kennis mogelijk is.
Zoals je kunt lezen: die zal ik thuis moeten opzoeken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:26 schreef haaahaha het volgende:
Je hebt nu geen tijd om ze op te zoeken?
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:35 schreef haaahaha het volgende:
lol nee, misschien niet, maar dat vind ik slap, want we voeren een discussie, en op bepaalde punten die voor mij belangrijk zijn op dat moment in de discussie is het antwoord 'eeuuhh ja heb nu geen tijd, moet ik opzoeken', vervolgens zie je ze een heel topic volposten en zie je nooit het gevraagde antwoord meer terug.
Het is in mijn ogen typisch.
Hij zei het tegen Peter Jennings op het ABC News (ik heb geen directe link):quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:20 schreef Apropos het volgende:
Verbal wrote:
En natuurlijk Giuliani die wist te vertellen dat de gebouwen omlaag zouden komen Als in: vantevoren.
Bron? Als in; bron?
''Zelfs de Telegraaf'' komt nu met een ''item''? Kijk hoe schokkend, ze hadden al eerder een ''item'' over de voortdurende mishandelingen in Irak:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:37 schreef Nyrem het volgende:
Zelfs de Telegraaf komt nu al met een item over '9-11'.
Ja, zoek het eens uit zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:40 schreef Nyrem het volgende:
Hoe zat het ook alweer met die Blackstone group (Silverstein?) en verzekeringsgeld.
Zo kan je oneindig lang bezigblijven, er is altijd wel een nieuwe theorie die onbewezen is maar blijkbaar wel geloofwaardig als er geen onderzoek naar geweest is en het dus in de doofpot zit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:25 schreef Verbal het volgende:
Je zou je kunnen afvragen waarom dit niet is onderzocht. Bijvoorbeeld.
V.
Dank voor deze nuttige bijdrage !quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:59 schreef JohnDope het volgende:
Rita Verdonk zit over al achter! Stelletje dramakoningen dat jullie zijn.
Alleen de bijbel kan jullie conspiracydenkers redden, maar daar geloven jullie nepgelovers weer net niet in![]()
Dit is geen nieuwe theorie, dit is een van de vele vage zaken rondom 9/11.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:58 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Zo kan je oneindig lang bezigblijven, er is altijd wel een nieuwe theorie die onbewezen is maar blijkbaar wel geloofwaardig als er geen onderzoek naar geweest is en het dus in de doofpot zit.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:59 schreef JohnDope het volgende:
Rita Verdonk zit over al achter! Stelletje dramakoningen dat jullie zijn.
Alleen de bijbel kan jullie conspiracydenkers redden, maar daar geloven jullie nepgelovers weer net niet in![]()
Het complot (of het nu bestaat of niet) dat is zo ongekend groot dat het niet door mensen bedacht kan zijn, de enige die er achter kan zitten is de duivel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:05 schreef Verbal het volgende:
[..]Jammer hoor. Kun je nóg dommer uit de hoek komen? (dan liever ergens anders, overigens, want ik heb in dit topic al twee keer gevraagd of het zonder dit soort randdebielengedrag zou kunnen).
V.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:12 schreef JohnDope het volgende:
bekrompen en niet openminded conspiracy denkers
Ja, en?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:08 schreef huupia34 het volgende:
volgens de nieuwste polls gelooft eenderde van de amerikanen dat de overheid betrokken is geweest bij de aanslagen. dan heb je het toch over 80 miljoen mensen.
Wat een rare opmerking.quote:er zijn zoveel punten die stinken dat het geen toevalligheden meer zijn.
Ik zal het onthouden.quote:ik vind het vreemd dat er hier nog een paar mensen rondlopen die halsstarrig vasthouden aan het officiele rapport, terwijl er steeds meer gaten in worden geschoten.
Deze opmerking is merkwaardig om twee redenen;quote:als het nou alleen maar vage conspiracy sites waren die het niet geloofden, maar er komen steeds meer mensen bij die het officiele verhaal niet meer geloven.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:12 schreef JohnDope het volgende:
Ik zelf word namelijk een beetje moe van bekrompen en niet openminded conspiracy denkers.
je weet wel dat ik gelijk hebquote:
eerst maar eens dit kleine complotje oplossen (9/11) , wat misschien weer deeluitmaakt van een groter complot over de energie toevoer/reserves op aarde, wat weer deeluitmaakt van een groter complot over de world domination, wat weer deeluitmaakt van een groter complot over de vorming van de nwo door de elite ( of illuminatie of schaduwregering of whatever)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het complot (of het nu bestaat of niet) dat is zo ongekend groot dat het niet door mensen bedacht kan zijn, de enige die er achter kan zitten is de duivel.
En we weten dat het machtigste wapen tegen de duivel de bijbel is.
Volgens mij hebben jullie je niet ver genoeg verdiept, want als dit complot bestaat waar jullie het over hebben, dan is het complot wat door de eeuwen heen is ontstaan.
Ik zelf word namelijk een beetje moe van bekrompen en niet openminded conspiracy denkers. Ze zien misschien wel een klein deel van het complot, maar het totale complot is vele malen groter dan dat zij zich ooit kunnen indenken.
Daarom een goed complot is zo groot dat het ongelooflijk is, zelfs voor de gemiddelde conspiracydenker.
Je hebt sowieso geen gelijk in je aanpak. Je scheert mensen over één kam, plakt er een ridiculiserend labeltje op, brabbelt wat over de bijbel en de duivel.quote:
Er is ongetwijfeld meer aan de hand dan alleen 9/11. Maar als je alleen al ziet hoe mensen blijven volhouden dat er mbt 9/11 amper een vuiltje aan de lucht is...quote:Als je iets doet moet je het goed doen en geen half werk, dat geldt dus ook voor conspiracies.
vrijmetselaars, illuminatie(als ze bestaan), computers is allemaal poep , de duivel is gevaarlijk de rest zijn enkel instrumenten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:20 schreef huupia34 het volgende:
[..]
eerst maar eens dit kleine complotje oplossen (9/11) , wat misschien weer deeluitmaakt van een groter complot over de energie toevoer/reserves op aarde, wat weer deeluitmaakt van een groter complot over de world domination, wat weer deeluitmaakt van een groter complot over de vorming van de nwo door de elite ( of illuminatie of schaduwregering of whatever)
denk dat 9/11 al ingewikkeld genoeg is
Hadden ze dat nou van in het begin es met het officiele rapport/onderzoek gedaan ...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:17 schreef JohnDope het volgende:
Als je iets doet moet je het goed doen en geen half werk, dat geldt dus ook voor conspiracies.
Wat moet ik mij hierbij conreet voorstellen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:21 schreef UncleScorp het volgende:
Zullen we nog een stapje verder gaan ?
[..
Evidence of fusion devices at the WTC:
..]
http://www.911eyewitness.com/truth/index.php?name=News&file=article&sid=61
raar linkje? snap niet wat die ermee te maken heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, en?
http://www.prnewswire.com/cgi-bin/micro_stories.pl?ACCT=617800&TICK=NEWS&STORY=/www/story/05-16-2004/0002175080&EDATE=May%2016,%202004
[..]
Wat een rare opmerking.
[..]
Ik zal het onthouden.
[..]
Deze opmerking is merkwaardig om twee redenen;
1) het kan jou in de regel niets schelen of het alleen ''vage conspiracy sites'' zijn die zo'n verhaal verspreiden;
2) weer die nadruk op aantallen, als betrof het argumenten.
De meerderheid der Amerikanen gelooft in iets wat in mijn ogen onzinnig is. Bij dat standpunt blijf ik, of nu 5%, 55% of 95% van de bevolking zich tot dat kamp rekent. Wat dat betreft zegt het mij bijvoorbeeld ook niets dat een hoop Amerikanen denken dat JFK door de CIA of een alliantie van CIA, mafia, FBI etc. is omgebracht. Op basis van het bewijsmateriaal concludeer ik dat Oswald het gedaan heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:28 schreef huupia34 het volgende:
[..]
raar linkje? snap niet wat die ermee te maken heeft.
Wat betreft die aanval op Irak zou je natuurlijk ook kunnen beweren dat alles erdoor in een verdacht licht komt te staan, ook als het helemaal niet nodig is. Wat dat betreft hebben de wat extremere opponenten van de regering-Bush het tij mee.quote:wat ik bedoelde te zeggen was dat in het begin na de aanslag iedereen verdooft was en bush en kornuiten op hun woord geloofden (iets wat weinig mensen nog zullen doen na die wmd's in irak)
de teller is dus aan het omslaan naar de kant van kritische mensen die onderzoek willen
En wie zijn 'men' hier ? Blijkbaar een 100% complete groep die elke andere mening dan die van 'men' uitsluit en waarbij het aantonen van het bestaan van een andere mening het rapport invalideert.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:04 schreef Verbal het volgende:
.
De burgemeester van New York weet te melden dat hem werd verteld dat het WTC zou instorten. Terwijl het officiële standpunt is dat men totaal verrast was.
Hoezo hoeft dat niet uitgezocht te worden
V.
'Men' is de mensen daar. Op dat moment. Brandweermensen die naar boven gingen in de South Tower om branden te blussen. Die die waarschuwing niet kregen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:19 schreef CeeJee het volgende:
[..]
En wie zijn 'men' hier ? Blijkbaar een 100% complete groep die elke andere mening dan die van 'men' uitsluit en waarbij het aantonen van het bestaan van een andere mening het rapport invalideert.
Heerlijk nog even zo'n na-sneer geven. Houdt de discussie fris en fruitig!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:46 schreef Verbal het volgende:
Maar je hebt gelijk. Het doet er niet toe. Zeker niet als het niet strookt met wat jij wil geloven.
V.
Ik heb het uit een boek, die als bron een ABC News-interview met Giuliani gaf.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef haaahaha het volgende:
Waar heb je dat eigenlijk vandaan, dat van die burgemeester?
Heeft hij van jou geleerdquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:50 schreef haaahaha het volgende:
Heerlijk nog even zo'n na-sneer geven. Houdt de discussie fris en fruitig!![]()
Tja lees je eens in...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:55 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja, zoek het eens uit zou ik zeggen.
Misschien kom je wat 'completer' over als je alle redenen kent waarom men denkt dat er explosieven gebruikt zijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:41 schreef Apropos het volgende:
[..]
Verder is het een beetje amateuristisch om aan ''pull it'' per se een betekenis toe te willen kennen die samenvalt met de algemeen gehanteerde grammatica. Het is nu eenmaal jargon.
Die ken ik, hoor. Evenals de redenen waarom dat wordt uitgesloten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:00 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Misschien kom je wat 'completer' over als je alle redenen kent waarom men denkt dat er explosieven gebruikt zijn.
jar·gon (het ~, ~s)quote:En je geeft overigens goed antwoord. Want je weet wat jargon betekent, toch?
Je ontkracht met je laatste zin namelijk de zin daar voorafgaand.
Uiteraard en dat is een officiële 'doctrine' van de neocons: The Project for the New American Centuryquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:21 schreef Verbal het volgende:
Er is ongetwijfeld meer aan de hand dan alleen 9/11.
Waarom wordt het uitgesloten?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:05 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die ken ik, hoor. Evenals de redenen waarom dat wordt uitgesloten.
Jargon is dus specifiek taalgebruik bij/voor een bepaalde doelgroep.quote:jar·gon (het ~, ~s)
1 taalgebruik binnen een bepaalde groep, vaak moeilijk te volgen voor een buitenstaander => argot, groepstaal, kringtaal, slang
Als ''argot'' en ''slang'' synoniemen zijn voor jargon, is het niet verbazend dat zulk taalgebruik niet aan onze verwachtingen voldoet.
Als het te omvangrijk voor je wordt, geef je het gewoon maar aan hoorquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef Apropos het volgende:
O, we dalen echt af?
Jouw vraag was toch ook een oneliner?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:56 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Tja lees je eens in...
Of beperk je het tot oneliners?
Omdat er geen seismografisch bewijs is, bijvoorbeeld.quote:
Inderdaad geen bewijs. Maar hoe onlogisch ''pull it'' als term voor terugtrekken ook mag klinken, het wordt pas echt ridicuul wanneer het beschouwd moet worden als term voor ''opblazen'' wanneer je het in verband leest met de rest van de uitspraak, over het grote verlies aan mensenlevens.quote:Jargon is dus specifiek taalgebruik bij/voor een bepaalde doelgroep.
Ik hoef niet meer uit te leggen wat 'Pull' betekent bij een bepaalde groep.
Als ik een gebouw zie instorten gebruik ik in ieder geval dat woord niet.
Het is specifiek.
Geen bewijs uiteraard.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Omdat er geen seismografisch bewijs is, bijvoorbeeld.
Dit snap ik even niet?quote:...het wordt pas echt ridicuul wanneer het beschouwd moet worden als term voor ''opblazen'' wanneer je het in verband leest met de rest van de uitspraak, over het grote verlies aan mensenlevens.
Als ik die PDF doorlees kan ik best begrijpen waarom dat gebouw rechtstandig naar beneden kwam.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef Verbal het volgende:
Wat is er precies typerend aan?
Verklaart dit jouw inziens waarom het gebouw rechtstandig naar beneden kwam?
V.
'You know, we've had such terrible loss of life, may be the smartest thing to do is, is pull it. ...''quote:
Net zo typerend is het dat de 9/11 commissie de vragen van The Family Steering Committee FSC) als leidraad voor het onderzoek zou gebruiken maar uiteindelijk maar een klein deel van de vragen beantwoord en de rest niet eens behandeld.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Als ik die PDF doorlees kan ik best begrijpen waarom dat gebouw rechtstandig naar beneden kwam.
Ik vind het typerend omdat die site het laat overkomen (zoals je kunt lezen) alsof er enkel een klein brandje in het gebouw woedde wat de sprinkler installatie met gemak kon blussen. Maar zie je andere foto's, dan zie je toch een heel ander verhaal.
Typerend vind ik daaraan dat het onvolledige informatie is wat vanalles stelt, maar er ondertussen best naast zit.
Prima. Maar wat vind je dan van het FEMA-rapport, waarin men eigenlijk zegt ook niet te weten waarom het gebouw naar beneden kwam?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Als ik die PDF doorlees kan ik best begrijpen waarom dat gebouw rechtstandig naar beneden kwam.
Ik vind het typerend omdat die site het laat overkomen (zoals je kunt lezen) alsof er enkel een klein brandje in het gebouw woedde wat de sprinkler installatie met gemak kon blussen. Maar zie je andere foto's, dan zie je toch een heel ander verhaal.
Typerend vind ik daaraan dat het onvolledige informatie is wat vanalles stelt, maar er ondertussen best naast zit.
Dus ik moet nu opeens een site wat een complottheorie aanhangt niet meer geloven bedoel je?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:25 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Net zo typerend is het dat de 9/11 commissie de vragen van The Family Steering Committee FSC) als leidraad voor het onderzoek zou gebruiken maar uiteindelijk maar een klein deel van de vragen beantwoord en de rest niet eens behandeld.
Dat de 9/11 commissie interviews houd met whistleblowers van de FBI en anders overheidsinstanties en dat hier niks over gerapporteerd wordt in het officiele rapport (afgezien van een kleine voetnoot)
Bij jouw typerende geval gaat het om een website met dubieuse artikelen en bij mijn typerende gevallen gaat het om het officiele rapport. Ik ben benieuwd wat jij opmerkelijker vindt.
Dus dan is het met explosieven naar beneden gehaalt? Die conclusie maken zij ook?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef Verbal het volgende:
Prima. Maar wat vind je dan van het FEMA-rapport, waarin men eigenlijk zegt ook niet te weten waarom het gebouw naar beneden kwam?
V.
Ik ga het weer doen... *zucht*quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
'You know, we've had such terrible loss of life, may be the smartest thing to do is, is pull it. ...''
''Gezien het grote verlies aan levens dat we nu al geleden hebben, kunnen we het gebouw maar het beste opblazen, in plaats van te proberen het te blussen.''
''Gezien het grote verlies aan levens dat we nu al geleden hebben, kunnen we het gebouw maar beter aan de vlammen overgeven, in plaats van nog te proberen het te blussen.''
Wat klinkt nu plausibeler?
je bent echt een meester in het verdraaien van woorden en verkeerd interpreteren. Oh wacht zo meesterlijk ben je niet, je doet je gewoon opzettelijk dom voor.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dus ik moet nu opeens een site wat een complottheorie aanhangt niet meer geloven bedoel je?
Waar zeg ik dat het met explosieven naar beneden IS gehaald?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dus dan is het met explosieven naar beneden gehaalt? Die conclusie maken zij ook?
Dus omdat hij niet is ondervraagt gaan we er voor het gemak maar eventjes vanuit dat hij hiermee bedoelt dat hij opdracht gaf om het gebouw op te blazen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik ga het weer doen... *zucht*
Het.
Had.
Onderzocht.
Moeten.
Worden.
Men had Silverstein moeten ondervragen.
Men had de branweerlui moeten ondervragen.
Men had Giuliani moeten ondervragen.
V.
Ooh dus je vindt het enkel raar dat wtc op die manier naar beneden komt. Thats it?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het met explosieven naar beneden IS gehaald?
Hier word ik zo moe van. Ik zeg het. Ik zeg het nog een keer, maar laten we mijn woorden NOG maar een keer verdraaien
V.
Wat begrijp je niet aan "het had onderzocht moeten worden"?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:30 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dus omdat hij niet is ondervraagt gaan we er voor het gemak maar eventjes vanuit dat hij hiermee bedoelt dat hij opdracht gaf om het gebouw op te blazen?
Het gaat er niet om wat plausibeler is. Die hele quote is niet plausibel.quote:Je ontwijkt zijn vraag: wat vind je plausibeler.
Als je het heel erg simpel wilt voorstellen, ja. De zoveelste 'toevalligheid'. Of -heden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:30 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ooh dus je vindt het enkel raar dat wtc op die manier naar beneden komt. Thats it?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |