Dat brul je iedere maandquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:01 schreef Xilantof het volgende:
Er zijn wat vage ideeen in mijn hoofd, maar niets concreets. Vervelend.
Weinig inspiratie...
Dat heb je met die uitgebluste werkeloze ex-studentenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:33 schreef PdeHoog het volgende:
Dat brul je iedere maandJe moet gewoon eens lekker gaan rondkijken en zo
Komt er vanzelf wat
quote:
je moet forum nummer 10 hebben, niet nummer 71quote:
komt vanzelf wel toch.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:01 schreef Xilantof het volgende:
Er zijn wat vage ideeen in mijn hoofd, maar niets concreets. Vervelend.
Weinig inspiratie...
Pffffff, jouw avatar voldoet al aan de opdracht!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:51 schreef oYo het volgende:
Ben benieuwd wat voor ideeen de schaduwstemmers hebben...
mooie foto'squote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:06 schreef PdeHoog het volgende:
In het kader van "laten we vooral eerst eens rondkijken voor we gaan mekkeren":
http://www.apogeephoto.com/july2006/bimonthly_contest.shtml
Dat noem ik een silhout, geen schaduwquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Pffffff, jouw avatar voldoet al aan de opdracht!En die van Chanty ook.
Die eerste twee zijn heel tofquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:21 schreef Ynske het volgende:
deze zijn ook mooials idee
[afbeelding]
Nikon F-100, Nikon 70-300 mm f/4-5.6 D ED, Manfrotto statief 190 PROB, Fuji Provia 100
[afbeelding]
Soms kan fotograferen zo makkelijk zijn. Je moet net het geluk hebben, dat je oog valt op zo iets eenvoudig en tegelijkertijd zo mooi. Neem nu deze beuk. Dankzij de het late, laagvallende avondlicht worden de vormen van zijn takken en bladeren fraai geprojecteerd op de immense stam. Als fotograaf heb je hier nog weinig aan te toe te voegen. Alleen de belichting wordt wat lastig, maar daar heb je gelukkig belichtingtrapjes voor. Ik heb zowel een liggende als staande foto geselecteerd. De liggende versie vind ik persoonlijk mooier omdat hier de nadruk meer ligt op die ene schaduw en de schaduw zelf is ook veel duidelijker.
Nikon F-100, Nikon 70-300 mm f/4-5.6 D ED, Manfrotto statief 190 PROB, Fuji Provia 100
[afbeelding]
bron http://www.ronaldvanwijk.nl
Zitten genoeg leuke ideeën tussen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:21 schreef PdeHoog het volgende:
Nog een linkje:
http://www.dpchallenge.com/challenge_results.php?CHALLENGE_ID=507
http://www.dpchallenge.com/challenge_results.php?CHALLENGE_ID=445
http://www.dpchallenge.com/challenge_results.php?CHALLENGE_ID=152
http://www.dpchallenge.com/challenge_results.php?CHALLENGE_ID=20
Die eerste is tof Elefes. Je zou er wel iets meer uit kunnen halen dan dit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:33 schreef Elefes het volgende:
Ik heb een aantal foto's met "schaduw":
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
Ik probeer steeds meer op dit soort dingen te letten, op mooie lichtval etc.
Hoe bedoel je meer uit kunnen halen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die eerste is tof Elefes. Je zou er wel iets meer uit kunnen halen dan dit.
Een mooi opgedekte tafel met die schaduwen. Komt wat strakker over dan zo'n half bord zeg maar. Daarnaast zou je ook aan toning kunnen denken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:47 schreef Elefes het volgende:
[..]
Hoe bedoel je meer uit kunnen halen?
Helaas was het niet in scene gezet, maar je hebt helemaal gelijk. De achtergrond vond ik ook wat druk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een mooi opgedekte tafel met die schaduwen. Komt wat strakker over dan zo'n half bord zeg maar. Daarnaast zou je ook aan toning kunnen denken.
Dat het niet scene stond had ik al verwachtquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:55 schreef Elefes het volgende:
[..]
Helaas was het niet in scene gezet, maar je hebt helemaal gelijk. De achtergrond vond ik ook wat druk.
Je zou er eens over kunnen denken om er een duotone van te maken.quote:Wat bedoel je met toning?
zal wel, ik vind het gewoon geen leuk onderwerpquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:42 schreef prupke het volgende:
Heb een leuk idee in mijn hoofd maar moete ik morgen eerst gaan shoppen voor materiaal
Je kan zo ontzettend veel kanten op met schaduw MissyMirjam
Ik ook, ik wil de gelegenheid aangrijpen om het eea over flitsen te leren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:46 schreef pea4fun het volgende:
Ik vind het een lastig onderwerp, ik zal er eens diep over nadenkenMaar ik ben wel van plan om er iets mee te doen.
YNSKE!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:21 schreef Ynske het volgende:
deze zijn ook mooials idee
[afbeelding]
[afbeelding]
Soms kan fotograferen zo makkelijk zijn. Je moet net het geluk hebben, dat je oog valt op zo iets eenvoudig en tegelijkertijd zo mooi. Neem nu deze beuk. Dankzij de het late, laagvallende avondlicht worden de vormen van zijn takken en bladeren fraai geprojecteerd op de immense stam. Als fotograaf heb je hier nog weinig aan te toe te voegen. Alleen de belichting wordt wat lastig, maar daar heb je gelukkig belichtingtrapjes voor. Ik heb zowel een liggende als staande foto geselecteerd. De liggende versie vind ik persoonlijk mooier omdat hier de nadruk meer ligt op die ene schaduw en de schaduw zelf is ook veel duidelijker.
[afbeelding]
bron http://www.ronaldvanwijk.nl
mooie foto hoor.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
de eerste die ik zo kan opvissen:
[afbeelding]
Tis een schaduw. en hij staat in de schaduw van het beeld. en "outside the box" thinkingquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
even een vraag over de eerste inzending van Re. een silhouette mag dus ook?
Dit mag dus volgens mij gewoon.quote:Een silhouet is een schaduwbeeld, zodanig dat de persoon of het voorwerp te herkennen valt.
ook. en licht. zonder licht geen schaduwquote:
Zonder licht alleen maar schaduw...?quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ook. en licht. zonder licht geen schaduw
Ja, eigenlijk wel, maar dat noemt men over het algemeen "donker"quote:
mooiquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:06 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vond het niet zo'n super onderwerp, maar ik moet zeggen dat er hier heel erg inspirerende voorbeelden voorbij komen!
Ik zal er dan zelf ook maar een voorbeeldje aan toevoegen.
[afbeelding]
quote:
Als je moet vechten is hat natuurlijk niet half zo leukquote:Op zondag 6 augustus 2006 16:53 schreef Puckzzz het volgende:
ideetje nummer twee is ook uitgevoerd, alleen mistten mijn model een beetje vechtlust wat raar is want dat hebben ze normaal gesproken wel naar elkaar ;')
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Ik dacht even we hebben weer een relquote:Op zondag 6 augustus 2006 14:54 schreef sonofpuckzz het volgende:
ik heb dit net gebrouwen:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
volgende ideetje wordt ook nog aan gewerkt, eerst de batterij ff opladen
edit Puckzzz:
GVD SoP!! UIT-LOGGEN!!
deze post is dus van Puckzzz
Persoonlijk vind ik dit geen schaduw, maar gewoon een silhouette.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
even een vraag over de eerste inzending van Re. een silhouette mag dus ook?
Een silhouet is een schaduwbeeld, zodanig dat de persoon of het voorwerp te herkennen valt.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:43 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dit geen schaduw, maar gewoon een silhouette.
Staat de schaduw niet te laag? Hij staat waarschijnlijk in de ogen van zijn (schaduw) broer te kijken, maar doordat de schaduw laag staat lijkt die schuin achter hem te staan, in plaats van ervoor. Probeer de schaduwhanden eens erboven te krijgen? Dan klopt het plaatje beter, denk ik.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:54 schreef Puckzzz het volgende:
geen meningen over de foto's verder?
Foto 2 is veruit het mooist, maar dat heeft niets met het onderwerp te maken volgens mijquote:Op zondag 6 augustus 2006 19:06 schreef Chanty het volgende:
Nou hier twee foto's uit het archief. Ivm afstuderen en verhuizen doe ik lui ja
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De kameel valt natuurlijk het beste binnen het thema, maar aangezien silhouetten ook mogen, heb ik er nog een bijgedaan. Ik vind die zelf erg mooi vanwege de kleur en de houding van de mensen. Hij is alleen gecropt, verder niet gesoept.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
Hangt ervan af hoe hoog je de ISO zetquote:Op zondag 6 augustus 2006 20:31 schreef stil het volgende:
Vanacht even wat tijd over en mij vermaakt met een slak.
Helaas is er zoveel licht overal, dat er geen schaduw meer te zien valt, in het donker met en klein bureaulampje kreeg ik dit, Is de ruis altijd zo er bij een canon als je de iso hoger zet?
[afbeelding]
Vind ik ook.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:17 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Foto 2 is veruit het mooist, maar dat heeft niets met het onderwerp te maken volgens mij.
Bij deze stond de iso op 800:quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:37 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe hoog je de ISO zet
Ik vind het wel iets hebben eigenlijk...quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:46 schreef stil het volgende:
[..]
Bij deze stond de iso op 800:
[afbeelding]
Ik denk dat het in dit geval komt doordat de gehele omgeving redelijk wit is.quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:46 schreef stil het volgende:
[..]
Bij deze stond de iso op 800:
[afbeelding]
Vind die van je zoon goed gelukt.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:54 schreef Puckzzz het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang het duurt voordat An hem plaatst.quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:29 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik heb mijn schaduw foto voor deze maand verstuurd.
Nagekeken en ik heb hem naar het juiste mail adres gestuurd.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:38 schreef WurM het volgende:
An had vandaag sociale verplichtingen, voor zover ik heb begrepen. Voor het moment van stemmen staat-ie er vast wel bij. Check voor de zekerheid de OP van de wedstrijd nog een keer ( Fotowedstrijd Augustus 2006 [Centraal topic] ). Dan weet je zeker of je t goede e-mailadres hebt gekozen.
De eerte foto's vind ik mhwa het lijkt bij min pc dat ze wat uitgebeten zijn (foto 1 de hand en foto 2 de nek en gezicht)quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:54 schreef Puckzzz het volgende:
Hadden we ook, maar helaas achter gesloten deurenquote:Op zondag 6 augustus 2006 18:42 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ik dacht even we hebben weer een rel![]()
Geen probleem ik wacht het rustig afquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:57 schreef Phoenixx het volgende:
De mail komt allemaal bij mij terecht (omdat An24 nog geen FOK!-adres heeft) en ik stuur alles naar haar door. Het kan daardoor dus allemaal net even iets langer duren dan dat jullie gewend zijn. Excuses daarvoor!!
Wat Phoenixx zegt. Daarnaast kan ik op mijn werk niet bij mijn privemail en moet ik alles savonds uploaden.....Vanavond geef ik de ingestuurde foto's hun verdiende plekjequote:Op maandag 7 augustus 2006 12:17 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Geen probleem ik wacht het rustig af
Ik vind van allebei je ideeen de tweede het mooiste Puckzzz. De hoed vind ik erg gaafquote:Op zondag 6 augustus 2006 16:53 schreef Puckzzz het volgende:
ideetje nummer twee is ook uitgevoerd, alleen mistten mijn model een beetje vechtlust wat raar is want dat hebben ze normaal gesproken wel naar elkaar ;')
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Het is schaduw, maar eerlijk gezegd vind ik er niet veel uit spreken daarnaast. Geen vorm o.i.d. die de foto wat extra's meegeeft.quote:
Fotowedstrijd Augustus 2006 [Centraal topic]quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:49 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat Phoenixx zegt. Daarnaast kan ik op mijn werk niet bij mijn privemail en moet ik alles savonds uploaden.....Vanavond geef ik de ingestuurde foto's hun verdiende plekje![]()
Geen stress hoor An24.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:49 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat Phoenixx zegt. Daarnaast kan ik op mijn werk niet bij mijn privemail en moet ik alles savonds uploaden.....Vanavond geef ik de ingestuurde foto's hun verdiende plekje![]()
Ik wordt er een beetje duizelig van om een of andere vage reden?quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:26 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Geen stress hoor An24.
Nieuwe adressen en andere manieren van werken. Ik moet er nog ff aan wennen.
Je moet er ook maar net tijd voor hebben.
Ben eigenlijk ook wel even benieuwd naar wat reacties op mijn foto.
Zal hem hier ook even plaatsen
[afbeelding]
Tsja, ik was toch echt van plan om het woordje 'schaduw' op een totaal andere manier te gaan 'belichten' dan zoals iedereen hier doet. Excuseer de woordspelingenquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:10 schreef xxSjimmyxx het volgende:
niet echt een schaduw foto
Da's niet zo vaag. De foto is/oogt scheefquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:59 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik wordt er een beetje duizelig van om een of andere vage reden?
De foto is niet gemaakt door degene die op de foto staat, en door de dieptewerking krijg je inderdaad dat gevoel. Ik vind het een knap idee. Simpel, maar knap!quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:59 schreef Ireth het volgende:
[..]
Helaas xxSjimmyxx het zijn niet mijn schoenen :-)quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:10 schreef xxSjimmyxx het volgende:
Robbedoes ik vind je schoenen grappigen leuk dat je ze op de foto nog ziet!
Ireth, de foto met de wolken vind ik niet echt een schaduw foto maar de meningen kunnen daarover verschillen
De andere foto spreekt mij niet echt aan.;
Ireth in je eerste foto zie ik niet zo gauw de "schaduw" en bij de 2de plaat gaat het om een silloute.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:59 schreef Ireth het volgende:
[..]
Trouwens niemand met een mening over de inmiddels door mij ingestuurde foto of over de eventuele 2e optie die ik onder een kliklinkje had neergezet?
Ik denk dat jij je beter er nu al mee moet bezighouden. Straks zit je in Gambia, dan denk je ws aan hele andere dingen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:11 schreef An24 het volgende:
grrrr, ik zit maandag pas in Gambia, dus moet ik minstens zo lang wachten voor ik me met de wedstrijd bezig kan houden....mooie schaduwen van mangroves, krokodillen en palmboompjes![]()
Neequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:21 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je beter er nu al mee moet bezighouden. Straks zit je in Gambia, dan denk je ws aan hele andere dingen.
Die is wel héél tof!!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
.
Kwam ik tegen na wat google-inspiratie-opdoen.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
.
Kwam ik tegen na wat google-inspiratie-opdoen.
Dan maak je hem toch na! Beter goed gekopieert dan slecht verzonnenquote:
Ik weet echt niet waar ik nu naar kijk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:43 schreef WurM het volgende:
[afbeelding]
Mijn beste tot nu toe![]()
edit: ernstig bewerkt in PS wat de foto niet heel veel goed heeft gedaan (overbelichting). Foto is genomen in een kamer met rood/oranje gordijnen, wat grotendeels weggesoept is
Helaas geen duinen strand of andere zandvlakte in de buurt, en nog wat andere ideetjes die ik eerst wil proberenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:15 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dan maak je hem toch na! Beter goed gekopieert dan slecht verzonnen
Ook geen speeltuin met zandbak? Maar eigen ideetjes zijn er natuurlijk om om uitgeprobeerd te wordenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:47 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Helaas geen duinen strand of andere zandvlakte in de buurt, en nog wat andere ideetjes die ik eerst wil proberen.
Een schaduwquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:16 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waar ik nu naar kijk.
Wat doet al die omgeving er dan bij? kruip er dichter opquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:18 schreef WurM het volgende:
[..]
Een schaduwen een wit kiezelsteentje
Hee, dit is de beste tot nu toe hequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:23 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Wat doet al die omgeving er dan bij? kruip er dichter op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:27 schreef WurM het volgende:
[..]
Hee, dit is de beste tot nu toe he
Achtergrondtip: Pak een stuk karton wat je op een tafel schuin tegen de muur omhoog zet, zodat je geen vouw ziet en fotografeer zo dat je alleen het steentje met de schaduw zietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
k heb het eens op een andere 'locatie' geprobeerd (mbv je tipquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:33 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Achtergrondtip: Pak een stuk karton wat je op een tafel schuin tegen de muur omhoog zet, zodat je geen vouw ziet en fotografeer zo dat je alleen het steentje met de schaduw ziet
Stoepkrijt, potloden met een A4tje. Denk out of the box!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Helaas geen duinen strand of andere zandvlakte in de buurt, en nog wat andere ideetjes die ik eerst wil proberen.
Ik vind juist die fietsster veel aan de foto toevoegen! Het lijkt net of ze door het bos fietst door de schaduwen, maar aan de andere kant fietst ze langs een nieuw gebouw. Leukquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Onderweg naar de kermis, het was iets wat ik te laat doorhad, voordat ik fatsoenlijk scherp kon stellen fietste er een fietstser voorbij en begon mijn vader met wegrijden.
Maar het is wel schaduw. Overigens niet mijn inzending voor deze keer.
Dat heet Moiréquote:Op woensdag 9 augustus 2006 08:43 schreef G-string het volgende:
Het is een beetje hetzelfde als iemand op tv een fout jasje aan heeft, dan gaat het ook zo 'golven'.
Juist!! Hier hoef je niet perse een strand voor te hebben. geef er een leuke draai aan en het kan echt een hele gave foto wordenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 08:53 schreef freud het volgende:
[..]
Stoepkrijt, potloden met een A4tje. Denk out of the box!
Ik kan me wel voorstellen dat je wat ontevreden bent over de scherpte. Hoe neem je de foto? Uit de hand? Je kan de camera ook op een statief zetten, of, als dat niet voor handen is, op een tafelblad/kastje/ oid, in combinatie met de zelfontspanner. Misschien Is het een mogelijkheid om de sluitertijd wat op te schroeven? Sowieso vind ik je plaat een beetje overbelicht, dat zou daar ook tegen helpen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:57 schreef WurM het volgende:
[afbeelding]
Ik sta nog steeds open voor feedback. Heb nu gecropt, wat irritante dingetjes weggesoept, KLEIN beetje met kleuren gespeeld en geresized.
Ik ben alleen ontevreden over de scherpteMaar veel beter zal dat wel niet worden...
Het overbelichte vind ik juist wel wat hebben. Vooral omdat het lijkt of de schaduw naar de lichtbron gaat, ipv ervan af.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:18 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat je wat ontevreden bent over de scherpte. Hoe neem je de foto? Uit de hand? Je kan de camera ook op een statief zetten, of, als dat niet voor handen is, op een tafelblad/kastje/ oid, in combinatie met de zelfontspanner. Misschien Is het een mogelijkheid om de sluitertijd wat op te schroeven? Sowieso vind ik je plaat een beetje overbelicht, dat zou daar ook tegen helpen.
Kun je niet met een wat kortere sluitertijd werken? Eventueel een groter diafragma (kleiner f-getal) en een hogere iso-waarde, en dan een wat kortere sluitertijd. Wat voor camera heb je eigenlijk? En hoe dicht sta je op je onderwerp? Het kan namelijk ook zijn dat je van te dichtbij probeert scherp te stellen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:57 schreef WurM het volgende:
[afbeelding]
Ik sta nog steeds open voor feedback. Heb nu gecropt, wat irritante dingetjes weggesoept, KLEIN beetje met kleuren gespeeld en geresized.
Ik ben alleen ontevreden over de scherpteMaar veel beter zal dat wel niet worden...
heb een Nikon D50 met standaard 18-55 lens. Ik heb m nog helemaal niet lang en probeer een en ander. Ik vond deze t best gelukt van gister, maar vandaag viel-ie me ineens heel erg tegenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:15 schreef Elefes het volgende:
[..]
Kun je niet met een wat kortere sluitertijd werken? Eventueel een groter diafragma (kleiner f-getal) en een hogere iso-waarde, en dan een wat kortere sluitertijd. Wat voor camera heb je eigenlijk? En hoe dicht sta je op je onderwerp? Het kan namelijk ook zijn dat je van te dichtbij probeert scherp te stellen.
Leuk idee wel, maar ik vind de achtergrond eerlijk gezegd nog niet zo geslaagd. Kun je niet buiten wat proberen op een mooie dag bijvoorbeeld?
Modjesquote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:45 schreef An24 het volgende:
Beste luitjes,
Door de fijne toestanden van vanavond vond ik het fijner om ff met wat modjes te babbelen....fototjes uploaden komt morgen weer![]()
Nee, dat levert op zich geen probleem....Phoenixx is ook nog van de partij en gaat mij zoals afgesproken nog steeds vervangen tijdens mijn vakantie tot 28 augustus. Daarna kijken we wel weer verder. Tis alleen jammer dat de modjes nu de zak hebben gekregen en ik net deze taak toebedeeld heb gekregen...ze waren namelijk best nuttig voor mequote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar op zich hoeft de wedstrijd toch eigenlijk geen problemen te ondervinden van deze FOK!actie/reactie/gedoe?
Joh....lach eens een beetjequote:
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:45 schreef An24 het volgende:
Beste luitjes,
Door de fijne toestanden van vanavond vond ik het fijner om ff met wat modjes te babbelen....fototjes uploaden komt morgen weer![]()
Nope, dat is prioriteiten stellen en zorgdragen voor je crewleden...ik ben daar namelijk wel goed inquote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:08 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat is staken en je weet wat voor straf daar op staat.
je hebt een kikker zonder schaduw ingestuurdquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:38 schreef pureleganze het volgende:
Meer gelezen hier dan wat gepost...maar goed...
Ik heb ook maar wat ingestuurd....
[[url=http://img228.imageshack.us/img228/4139/copenhagentorenjuli2006ob8.th.jpg]afbeelding][/url]
Advies voor vervolg foto's??
Dit is trouwens een foto gemaakt in Copenhagen tijden mn vakantie daar. Het was een of andere oude hoge toren. Lichtinval zag er leuk uit...dus een fotootje gemaakt. Ietsie gecropt, maar voor de rest geen fotosoep handelingen. Zat nog te twijfelen of het randje licht aan de rechterkant er nu wel of niet af moest...
heb er toch voor gekozen deze erop te laten..
Ik zou het lichte randje rechts er wel afhalen, het trekt nu net iets teveel de aandacht. Verder een erg mooie fotoquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:38 schreef pureleganze het volgende:
Meer gelezen hier dan wat gepost...maar goed...
Ik heb ook maar wat ingestuurd....
[[url=http://img228.imageshack.us/img228/4139/copenhagentorenjuli2006ob8.th.jpg]afbeelding][/url]
Advies voor vervolg foto's??
Dit is trouwens een foto gemaakt in Copenhagen tijden mn vakantie daar. Het was een of andere oude hoge toren. Lichtinval zag er leuk uit...dus een fotootje gemaakt. Ietsie gecropt, maar voor de rest geen fotosoep handelingen. Zat nog te twijfelen of het randje licht aan de rechterkant er nu wel of niet af moest...
heb er toch voor gekozen deze erop te laten..
Komt goed hoor ableton, meestal heb ik ze dezelfde dag nog in mijn mailbox staan. Als dat nu ook zo is, dan staat hij vanavond in het centrale topicquote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:52 schreef ableton het volgende:
Ik heb mijn inzending verstuurd, wel naar phoenixx@chello.com dus hoop dat het bij jou terechtkomt an..
Gelukkig heb je 'm naar chello.NL gestuurd... Hij is inderdaad bij mij terecht gekomen en een kwartiertje later plofte hij bij An in de mailbox!!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:52 schreef ableton het volgende:
Ik heb mijn inzending verstuurd, wel naar phoenixx@chello.com dus hoop dat het bij jou terechtkomt an..
Een silhouet is dat je alleen de omtrek ziet van een persoon of ding.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:07 schreef Ynske het volgende:
ik heb een beetje moeite met het begrijpen van foto's,
oa met silouetten vs schaduw
en wie kan me de achterliggende gedachte vertellen van de ingestuurde foto van motionman0?
dat snap ik maar in mijn ogen, en dat zal dan wel verkeerd zijn, is bv de foto van re geen schaduw , ok er word licht tegen gehouden, en daar is t dus donker, maar dat is in mijn ogen geen schaduw. hetgene van de tegengehouden licht dat ergens anders weer op valt is in mijn ogen schaduw, maar goed, ik zal t wel fout hebbenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:15 schreef pureleganze het volgende:
[..]
Een silhouet is dat je alleen de omtrek ziet van een persoon of ding.
Als je kijkt in de Van Dale:
1 nagetekend schaduwbeeld met zwart ingekleurd
2 schaduwbeeld
3 alleen zichtbare omtrek van een persoon of zaak
Volgens het verklarend woordenboek wel iigquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat snap ik maar in mijn ogen, en dat zal dan wel verkeerd zijn, is bv de foto van re geen schaduw , ok er word licht tegen gehouden, en daar is t dus donker, maar dat is in mijn ogen geen schaduw. hetgene van de tegengehouden licht dat ergens anders weer op valt is in mijn ogen schaduw, maar goed, ik zal t wel fout hebben
dat kan wel wezen, maar ik snap t gewoon nietquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:23 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Volgens het verklarend woordenboek wel iig
Re had met zijn foto een andere insteek...hij noemde het namelijk "in de schaduw van justitie" (of zoiets, Sorry Re als ik het niet goed verwoordquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat snap ik maar in mijn ogen, en dat zal dan wel verkeerd zijn, is bv de foto van re geen schaduw , ok er word licht tegen gehouden, en daar is t dus donker, maar dat is in mijn ogen geen schaduw. hetgene van de tegengehouden licht dat ergens anders weer op valt is in mijn ogen schaduw, maar goed, ik zal t wel fout hebben
Dat vind ik een goed idee!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:37 schreef An24 het volgende:
Na mijn vakantie zal ik eens brainstormen hoe we dit in het centrale topic kunnen opvangen, bijvoorbeeld door elke foto een titel te geven. Maar goed, dat na mijn vakantie, tips zijn welkom.![]()
Pffieeuww....gelukkig heb ik m ook per ongeluk verzonden naar chello.nlquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:14 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Gelukkig heb je 'm naar chello.NL gestuurd... Hij is inderdaad bij mij terecht gekomen en een kwartiertje later plofte hij bij An in de mailbox!!
Ik vind het een hele mooie foto.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:45 schreef pureleganze het volgende:
Is weer toeval dat de feauteau die ik heb ingestuurd zonder t witte randje is
ff de link correct met pica
[[url=http://i1.tinypic.com/2465dfd.jpg]afbeelding][/url]
Als users hun foto een titel willen geven doen ze dat nu al wel hoor.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:37 schreef An24 het volgende:
[..]
Re had met zijn foto een andere insteek...hij noemde het namelijk "in de schaduw van justitie" (of zoiets, Sorry Re als ik het niet goed verwoord).
Waarom zou het een probleem zijn om jou interpretatie van schaduw weer te geven. Dat is juist wat creativiteit bevordert. Desnoods dumpt iedereen zijn foto eerst in het discussietopic en geeft zijn interpretatie weer.
Na mijn vakantie zal ik eens brainstormen hoe we dit in het centrale topic kunnen opvangen, bijvoorbeeld door elke foto een titel te geven. Maar goed, dat na mijn vakantie, tips zijn welkom.![]()
Zat ik me ook af te vragenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 18:23 schreef k_man het volgende:
Mogen gebande users eigenlijk wel meedoen aan wedstrijden op Fok?
Gaat mij niet om de titel op zich, maar het geeft wel duidelijkheid over de interpretatie van platen. Dat maakt discussie ook iets makkelijker.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 18:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Als users hun foto een titel willen geven doen ze dat nu al wel hoor.
Mogen gebande users eigenlijk wel meedoen aan wedstrijden op Fok?
heb je daar niet vooral jezelf mee te pakken?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:19 schreef Puckzzz het volgende:
Ik denk dat ik voorlopig niet meer meedoe met de wedstrijden.
Ik vind de actie van Danny en consorten zo verschrikkelijk laag bij de gronds dat ik hem de lol van een succesvol forum eigenlijk gewoon niet gun. ik gun hem wel een aantal andere dingen die ik maar beter niet zal noemen
alhoewel ik nog 1 ideetje heb voor een foto maar daar heb ik een grote foto van Danny voor nodig![]()
Tsja, ik zit waarschijnlijk onder een grote steen. Ik stem op een onderwerp, lees wat het wordt, ga aan de slag, en stuur later een keer iets in. Af en toe reageer ik nog op wat foto's. Wat er elders in dit forum gebeurt? Boeit me niet. Allerlei discussies die niet gaan over foto's en schaduw? Ignore. (Behalve nu dan even.)quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:19 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben het wel eens met Ynske Puckzzz. Je hebt idd alleen jezelf ermee. Maar ik kan je wel volgen hoor. Ik ben ook in een soort van tweestrijd. Ronald heeft me gevraagd de wedstrijden te doen en ook ik wil eigenlijk solidair zijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:19 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind de actie van Danny en consorten zo verschrikkelijk laag bij de gronds dat ik hem de lol van een succesvol forum eigenlijk gewoon niet gun. ik gun hem wel een aantal andere dingen die ik maar beter niet zal noemen
alhoewel ik nog 1 ideetje heb voor een foto maar daar heb ik een grote foto van Danny voor nodig![]()
Mensen laten we Danny gewoon vergeten. De man weet niet op een juiste manier te comuniseren.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je daar niet vooral jezelf mee te pakken?
Het zal Danny echt aan zijn anus oxideren of iemand meer of minder meedoet aan de FOTwedstrijd
lijkt mij dan
hahaha thnx! maar er zijn meer fora waar je mijn foto's kunt zienquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, nog een reden dat je niet moet kappen, Puckzzz, je foto's zijn altijd tof.
Ja, maar dat kost me te veel moeite, om dat allemaal op te zoekenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hahaha thnx! maar er zijn meer fora waar je mijn foto's kunt zien
Ik zou gaan voor de tweedequote:
Steek dan gewoon je energie in een forum waar heel veel leuke en gezellige mede-users rondlopen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:24 schreef Puckzzz het volgende:
... ik ben eigenlijk ook niet zo enorm geneigd meer om nog energie te steken in een forum wat geleidt wordt door *kan alle woorden even niet vinden die ik het liefst wil gebruiken* zo'n idioot als Danny
Mooi, dan gaan we weer ontopicquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:00 schreef Puckzzz het volgende:
Er valt verder ook niets meer over te zeggen.
Goed gedacht, maar lijkt me wel lastig in beeld te brengen. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:54 schreef SunChaser het volgende:
Ik zie in de inzendingen ook silhouhetten en andere dingen dan echt schaduw. Ik zelf zit te denken aan schaduw in figuurlijke zin. In de schaduw staan van iets of iemand.
Volgens mij zie ik het wel enigszins....quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:28 schreef SunChaser het volgende:
Dat de foto te groot is snap ik zelf ook welMaar dacht wel al dat ie te ingewikkeld is.
ik had hem door omdat je zei dat je naar het figuurlijke ging zoeken....quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:12 schreef SunChaser het volgende:
Ja, een schaduw van Elvis, of kan niet in de schaduw staan. Maar te ver gezocht denk ik, althans deze.
Hee, model zijn is een zwaar vak...je hebt niks te willenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik had hem door omdat je zei dat je naar het figuurlijke ging zoeken....
Ik heb vandaag contact gezocht met "mijn model". Maar dna moet ook de zon schijnen. En zij moet er zin in hebben...
Ik zal haar deze post ff sturenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hee, model zijn is een zwaar vak...je hebt niks te willen![]()
En een mooiequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:09 schreef elmarz het volgende:
aight! ik heb ook meegedaan!
niet echt een foto ván schaduw maar meer een foto mét veel schaduw
grtz,
elmarz..
Heb ik iets gemist dat het tegenwoordig 580 mag zijn in plaats van 550?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:20 schreef An24 het volgende:
@ Degro
Ook jou plaat is niet van het goede formaat (te groot) zou je nogmaals een upload willen sturen met het formaat van max 580? Thanks![]()
Ja. Het staat in het wedstrijdtopic: Fotowedstrijd Augustus 2006 [Centraal topic]quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:27 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist dat het tegenwoordig 580 mag zijn in plaats van 550??
Het is dan ook pas met ingang van deze maand...quote:
Heel moeilijk, Ik vind silhouhetten ook niet echt een schaduwfoto.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:35 schreef k_man het volgende:
Ik vind de inzendingen tot nu toe een beetje tegenvallen. Een paar obligate foto's, een paar waarvan ik me afvraag wat ze met schaduw te maken hebben. Weinig foto's waarin schaduw echt de hoofdrol speelt. Moeilijk thema dus!
eigenlijk kun je alle foto's met een schaduw partij insturen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Heel moeilijk, Ik vind silhouhetten ook niet echt een schaduwfoto.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:28 schreef SunChaser het volgende:
Schaduw en Licht was een beter item geweest denk ik.
True, maar met een thema, moet schaduw wel de dominerende factor zijn. Dat is de uitdaging voor mij, om echt iets te maken waar het draait om de schaduw. En volgens mij is dat ook gelukt. Was wel erg hilarisch, en lastiger dan ik dacht. Een foto maken van een scherpe schaduw zonder dat je onderwerp er op staat is tricky! Toch wel een beetje gelukt, met dank aan Yoni en de groentenboer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:58 schreef PKfotografie het volgende:
eigenlijk kun je alle foto's met een schaduw partij insturen.
dus zo moeilijk is het onderwerp niet.
alleen zijn de meeste niet tevreden met een normale foto en willen een foto die tot in de puntjes bij het onderwerp hoort. tja dan word het lastig.
maar moeilijk is het niet.
Mijn 'Catootje'quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:12 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik moet meteen denken aan Catootje van Jan Jans en de Kindereren.
Het dier op de foto lijkt me meer op een geitquote:Op zondag 13 augustus 2006 15:16 schreef SunChaser het volgende:
Het zou misschien leuk zijn om haar en de poes spelend in schaduw te fotograferen.
Bijna goed! Tis een bokjequote:Op zondag 13 augustus 2006 15:44 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het dier op de foto lijkt me meer op een geit
Heel tof, ik moest er echt een paar tellen over adenken (zeker omdat in de foto geen schaduw is), echt leuk.quote:
ik dacht laat ik ook is een keer out of the box doenquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Heel tof, ik moest er echt een paar tellen over adenken (zeker omdat in de foto geen schaduw is), echt leuk.
kan ik zo eens proberenquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:21 schreef Schanulleke het volgende:
Uit het doosje is het zeker! Leuk hoor
(Ik zou het denk ik mooier vinden met miner voorgrond en meer zwart vlak er achter)
Ik vond het in de vorige versie juist leuk dat beide spiegelbeelden heel scherp waren, hier is alleen t grote spiegeltje scherp...quote:
Whaha, ik wou net zeggen: dat is geen schaduw, dat is spiegelbeeldquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Heel tof, ik moest er echt een paar tellen over adenken (zeker omdat in de foto geen schaduw is), echt leuk.
Een goede vriend van me zei tegen me dat ik die foto een titel moest gevenquote:Op zondag 13 augustus 2006 22:51 schreef An24 het volgende:
Goed idee prupke, out of the box doet je goed![]()
![]()
quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:53 schreef prupke het volgende:
[..]
Een goede vriend van me zei tegen me dat ik die foto een titel moest geven
dus bij deze : A shadow out of a box
quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:58 schreef prupke het volgende:
[..]
goede vriend zegt :
An24
(groetjes shark.bait)
Damn, you fast enzoquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:05 schreef Dagonet het volgende:
Pssst, niet posten namens gebanden.
oww ... euhhh why not ?quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:05 schreef Dagonet het volgende:
Pssst, niet posten namens gebanden.
Mijn vriend (we noemen hem ff harrie ivm jeweetwel) wenst je een heel fijne vakantie toe en dat je maar veel plezier gaat beleven en veel fotos maaktquote:
Valt onder account uitlenen, ga vrolijk verder via het fotoboek of msn.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:06 schreef prupke het volgende:
[..]
oww ... euhhh why not ?
hij post toch niet?
feedback harriequote:Op zondag 13 augustus 2006 23:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Dago, hoe had je zo snel door dat er zoiets gepost werd? Talent? Radar?
An is blij met doorgeefluik maar zal nu weer (op haar eigen terrein zijnde) lief doch krachtig willen verzoeken weer ontopic te gaanquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:09 schreef prupke het volgende:
[..]
Mijn vriend (we noemen hem ff harrie ivm jeweetwel) wenst je een heel fijne vakantie toe en dat je maar veel plezier gaat beleven en veel fotos maakt
Nogmaals mijn excuusquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:20 schreef An24 het volgende:
[..]
An is blij met doorgeefluik maar zal nu weer (op haar eigen terrein zijnde) lief doch krachtig willen verzoeken weer ontopic te gaan![]()
Nou mooi zoquote:Op maandag 14 augustus 2006 00:09 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind m wel wat hebben ja.
hij is zeker mooi, weet alleen niet wat je rechts onderin de hoek hebt staan,quote:
Hetzelfde als hier:quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Dago, hoe had je zo snel door dat er zoiets gepost werd? Talent? Radar?
Ik zou hem toch nog een keertje _met_ statief doen. Sfeer etc is wel leuk, maar naar mijn smaak iets te veel bewogen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 01:20 schreef ElizabethR het volgende:
Nou mooi zo
Dan stuur ik hem gewoon in.
En dan nog één vraag:quote:Op maandag 14 augustus 2006 07:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hetzelfde als hier:
[US][SC] #396 Brokelolie, brocceli, brokeloly en Brochelli!
Gewoon met regelmaat ergens langsfietsen.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 00:52 schreef Dagonet het volgende:
Ik krijg net te horen dat ze er geen bezwaar tegen heeft, dit fantopic.
belachelijke onzin allemaalquote:In het geval van een meningsverschil o.i.d. waarin bovenstaande regels niet voorzien geldt het oordeel van de coördinator en de mods (Shark.Bait en RonaldV). Mocht je het niet eens zijn met de beslissing van een van de moderators, of vind je dat een van de foto's onterecht meedoet, laat het ons dan even weten, dan zullen we er in elk geval nog een keertje goed naar kijken.
Ik vind het watquote:Op maandag 14 augustus 2006 00:06 schreef ElizabethR het volgende:
Afijn. ik zat dus vanavond te prakizeren wat ik nou moest doen, aangezien ik wel mee wil doen. En zat een beetje voor me uit te staren, al denkende. Zat ik dus hier naar te kijken, in mijn eigen huiskamer!!!!![]()
Issut wat?
[afbeelding]
Als ik meer licht zou gebruiken dan ging alles weerkaatsen en dat word er niet mooier opquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:48 schreef Elefes het volgende:
[..]
I
Prupke: ik vind je idee heel leuk (ik moest ook even denken voor ik het door had) maar ik vind de "sfeer" op de foto niet zo lekker overkomen, het licht is imho een beetje saai.
Ik vind 'm wel leuk, ja. Maar de foto die uiteindelijk in het centraal topic terecht is gekomen ziet er niet zo goed uit als deze. Beetje spikkelig, of het nou originele ruis is of "iets" bij het resizen...?quote:Op maandag 14 augustus 2006 00:06 schreef ElizabethR het volgende:
ik zat dus vanavond te prakizeren wat ik nou moest doen, aangezien ik wel mee wil doen. En zat een beetje voor me uit te staren, al denkende. Zat ik dus hier naar te kijken, in mijn eigen huiskamer!!!!![]()
Issut wat?
[afbeelding]
Normaal zou Shark.Bait dit zeggen, maar hij zit in de ban.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Valt onder account uitlenen, ga vrolijk verder via het fotoboek of msn.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:55 schreef PKfotografie het volgende:
hmm een onderwerp verzinnen blijft makkelijker als een leuke foto
Nok nu eens, of ga in FB zeuren, mailen naar forum@fok.nl mag ook van mij, maar laat de topics eens geschoond van die verbittering. Ik kan er geen ene flikker aan doen dat ze gebanned zijn en ook de FOT-Users kunnen er geen flikker aandoen. Klaag liever bij de mensen die er wel wat aan kunnen doen. Damn klote zooi zo.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:55 schreef Puckzzz het volgende:
Och wie is er bitter? ik niet hoor, ik geef alleen maar aan dat ik het belachelijke onzin vind dat Dagonet als een commisaris Rex ineens opduikt en begint te blaffen.
Zijn zeker mooie foto's, maar ik zie het thema schaduw er niet zo in bij Ableton en Elmarz. Het zijn foto's met schaduw, maar de schaduw an sich is niet het lijdende voorwerp.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:55 schreef Puckzzz het volgende:
Och wie is er bitter? ik niet hoor, ik geef alleen maar aan dat ik het belachelijke onzin vind dat Dagonet als een commisaris Rex ineens opduikt en begint te blaffen.
Heb eigenlijk nog maar weinig voorbij zien komen wat ik echt mooi vind. Behalve de foto's van Elmarz, Flipper01 en Ableton. Die zijn heel mooi.
Denk es 'Out-of-the-Box' Freudje...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:34 schreef freud het volgende:
[..]
Zijn zeker mooie foto's, maar ik zie het thema schaduw er niet zo in bij Ableton en Elmarz. Het zijn foto's met schaduw, maar de schaduw an sich is niet het lijdende voorwerp.
Echt geen commentaar?quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:03 schreef Ilford het volgende:
Eens kijken of ik het onderwerp weer op "fotografie - schaduw" kan brengen...
Twee pogingen van mijn kant:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
(knip)
Commentaar?
1. trekt me wel, maar is heel erg donker, en onduidelijquote:
Ik vind beide foto's niet echt sterk... Foto-1 heeft een flits spot en dat stoort. Foto-2 kan ik niet echt een goede schaduw ontdekken, Wel een deel in het schuim, maar niet erg sterk.quote:
Flits? Pardon? Er is helemaal geen flits. Dit was met alleen 2 stuks straatverlichting. Het licht wat je links in beeld ziet is 1 van die straatlampen. De stipjes licht rechts zijn denk ik wat lens flare.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
1. trekt me wel, maar is heel erg donker, en onduidelijook jammer van de flits
2. is leuk idee
dan crop m eens waarbij je dat licht links wegcropt...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:15 schreef Ilford het volgende:
[..]
Flits? Pardon? Er is helemaal geen flits. Dit was met alleen 2 stuks straatverlichting. Het licht wat je links in beeld ziet is 1 van die straatlampen. De stipjes licht rechts zijn denk ik wat lens flare.
Zodat het allemaal weer valt onder "onduidelijk"![]()
Dank voor je commentaar. 1 bevat geen flits-spot, het bevat een straatlantaarn. 2 is inderdaad zoals nogal veel foto's tot nu toe niet "100% schaduw", maar meer "een foto waar toevallig ook nog een schaduw op staat".quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:11 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik vind beide foto's niet echt sterk... Foto-1 heeft een flits spot en dat stoort. Foto-2 kan ik niet echt een goede schaduw ontdekken, Wel een deel in het schuim, maar niet erg sterk.![]()
en als je dan dat stuk eraf corpt en vervolgens eens aan levels en contrast gaat spelen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:19 schreef Ilford het volgende:
[..]
Denk dat ik eerder met 1. dan met 2. mee ga doen. Misschien de straatlantaarn-die-eruit-ziet-als-een-flits-spot eraf croppen, maar dan blijft er echt niks meer over...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |