Kun je niet met een wat kortere sluitertijd werken? Eventueel een groter diafragma (kleiner f-getal) en een hogere iso-waarde, en dan een wat kortere sluitertijd. Wat voor camera heb je eigenlijk? En hoe dicht sta je op je onderwerp? Het kan namelijk ook zijn dat je van te dichtbij probeert scherp te stellen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:57 schreef WurM het volgende:
[afbeelding]
Ik sta nog steeds open voor feedback. Heb nu gecropt, wat irritante dingetjes weggesoept, KLEIN beetje met kleuren gespeeld en geresized.
Ik ben alleen ontevreden over de scherpteMaar veel beter zal dat wel niet worden...
heb een Nikon D50 met standaard 18-55 lens. Ik heb m nog helemaal niet lang en probeer een en ander. Ik vond deze t best gelukt van gister, maar vandaag viel-ie me ineens heel erg tegenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:15 schreef Elefes het volgende:
[..]
Kun je niet met een wat kortere sluitertijd werken? Eventueel een groter diafragma (kleiner f-getal) en een hogere iso-waarde, en dan een wat kortere sluitertijd. Wat voor camera heb je eigenlijk? En hoe dicht sta je op je onderwerp? Het kan namelijk ook zijn dat je van te dichtbij probeert scherp te stellen.
Leuk idee wel, maar ik vind de achtergrond eerlijk gezegd nog niet zo geslaagd. Kun je niet buiten wat proberen op een mooie dag bijvoorbeeld?
Modjesquote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:45 schreef An24 het volgende:
Beste luitjes,
Door de fijne toestanden van vanavond vond ik het fijner om ff met wat modjes te babbelen....fototjes uploaden komt morgen weer![]()
Nee, dat levert op zich geen probleem....Phoenixx is ook nog van de partij en gaat mij zoals afgesproken nog steeds vervangen tijdens mijn vakantie tot 28 augustus. Daarna kijken we wel weer verder. Tis alleen jammer dat de modjes nu de zak hebben gekregen en ik net deze taak toebedeeld heb gekregen...ze waren namelijk best nuttig voor mequote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar op zich hoeft de wedstrijd toch eigenlijk geen problemen te ondervinden van deze FOK!actie/reactie/gedoe?
Joh....lach eens een beetjequote:
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:45 schreef An24 het volgende:
Beste luitjes,
Door de fijne toestanden van vanavond vond ik het fijner om ff met wat modjes te babbelen....fototjes uploaden komt morgen weer![]()
Nope, dat is prioriteiten stellen en zorgdragen voor je crewleden...ik ben daar namelijk wel goed inquote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:08 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat is staken en je weet wat voor straf daar op staat.
je hebt een kikker zonder schaduw ingestuurdquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:38 schreef pureleganze het volgende:
Meer gelezen hier dan wat gepost...maar goed...
Ik heb ook maar wat ingestuurd....
[[url=http://img228.imageshack.us/img228/4139/copenhagentorenjuli2006ob8.th.jpg]afbeelding][/url]
Advies voor vervolg foto's??
Dit is trouwens een foto gemaakt in Copenhagen tijden mn vakantie daar. Het was een of andere oude hoge toren. Lichtinval zag er leuk uit...dus een fotootje gemaakt. Ietsie gecropt, maar voor de rest geen fotosoep handelingen. Zat nog te twijfelen of het randje licht aan de rechterkant er nu wel of niet af moest...
heb er toch voor gekozen deze erop te laten..
Ik zou het lichte randje rechts er wel afhalen, het trekt nu net iets teveel de aandacht. Verder een erg mooie fotoquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:38 schreef pureleganze het volgende:
Meer gelezen hier dan wat gepost...maar goed...
Ik heb ook maar wat ingestuurd....
[[url=http://img228.imageshack.us/img228/4139/copenhagentorenjuli2006ob8.th.jpg]afbeelding][/url]
Advies voor vervolg foto's??
Dit is trouwens een foto gemaakt in Copenhagen tijden mn vakantie daar. Het was een of andere oude hoge toren. Lichtinval zag er leuk uit...dus een fotootje gemaakt. Ietsie gecropt, maar voor de rest geen fotosoep handelingen. Zat nog te twijfelen of het randje licht aan de rechterkant er nu wel of niet af moest...
heb er toch voor gekozen deze erop te laten..
Komt goed hoor ableton, meestal heb ik ze dezelfde dag nog in mijn mailbox staan. Als dat nu ook zo is, dan staat hij vanavond in het centrale topicquote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:52 schreef ableton het volgende:
Ik heb mijn inzending verstuurd, wel naar phoenixx@chello.com dus hoop dat het bij jou terechtkomt an..
Gelukkig heb je 'm naar chello.NL gestuurd... Hij is inderdaad bij mij terecht gekomen en een kwartiertje later plofte hij bij An in de mailbox!!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:52 schreef ableton het volgende:
Ik heb mijn inzending verstuurd, wel naar phoenixx@chello.com dus hoop dat het bij jou terechtkomt an..
Een silhouet is dat je alleen de omtrek ziet van een persoon of ding.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:07 schreef Ynske het volgende:
ik heb een beetje moeite met het begrijpen van foto's,
oa met silouetten vs schaduw
en wie kan me de achterliggende gedachte vertellen van de ingestuurde foto van motionman0?
dat snap ik maar in mijn ogen, en dat zal dan wel verkeerd zijn, is bv de foto van re geen schaduw , ok er word licht tegen gehouden, en daar is t dus donker, maar dat is in mijn ogen geen schaduw. hetgene van de tegengehouden licht dat ergens anders weer op valt is in mijn ogen schaduw, maar goed, ik zal t wel fout hebbenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:15 schreef pureleganze het volgende:
[..]
Een silhouet is dat je alleen de omtrek ziet van een persoon of ding.
Als je kijkt in de Van Dale:
1 nagetekend schaduwbeeld met zwart ingekleurd
2 schaduwbeeld
3 alleen zichtbare omtrek van een persoon of zaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |