abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40648926
Er is dan wel een kijkrichting maar dat overbelichte stuk stoort. Zelfs al kijk je naar het onderwerp, dan nog heb je dat felle stuk in je ooghoek zitten.
Ik vind het eerlijk gezegd maar niks zo overbelicht.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_40649458
Ik vind het echt 3x niks . Het lijkt wel een mislukte foto ofzo .

Niet afkrakend bedoeld ofzo hoor, maar tips kan ik op iets als dit niet geven.
pi_40651426
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:57 schreef WurM het volgende:
[afbeelding]

Ik sta nog steeds open voor feedback. Heb nu gecropt, wat irritante dingetjes weggesoept, KLEIN beetje met kleuren gespeeld en geresized.
Ik ben alleen ontevreden over de scherpte Maar veel beter zal dat wel niet worden...
Kun je niet met een wat kortere sluitertijd werken? Eventueel een groter diafragma (kleiner f-getal) en een hogere iso-waarde, en dan een wat kortere sluitertijd. Wat voor camera heb je eigenlijk? En hoe dicht sta je op je onderwerp? Het kan namelijk ook zijn dat je van te dichtbij probeert scherp te stellen.
Leuk idee wel, maar ik vind de achtergrond eerlijk gezegd nog niet zo geslaagd. Kun je niet buiten wat proberen op een mooie dag bijvoorbeeld?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:11:59 #154
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_40658285
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:15 schreef Elefes het volgende:

[..]

Kun je niet met een wat kortere sluitertijd werken? Eventueel een groter diafragma (kleiner f-getal) en een hogere iso-waarde, en dan een wat kortere sluitertijd. Wat voor camera heb je eigenlijk? En hoe dicht sta je op je onderwerp? Het kan namelijk ook zijn dat je van te dichtbij probeert scherp te stellen.
Leuk idee wel, maar ik vind de achtergrond eerlijk gezegd nog niet zo geslaagd. Kun je niet buiten wat proberen op een mooie dag bijvoorbeeld?
heb een Nikon D50 met standaard 18-55 lens. Ik heb m nog helemaal niet lang en probeer een en ander. Ik vond deze t best gelukt van gister, maar vandaag viel-ie me ineens heel erg tegen

Een hogere iso-waarde wil ik voorlopig nog ff niet proberen ivm korreligheid. kleiner f-getal zal ik nog wat mee experimenteren enzo. Afstand is wel groot genoeg.

(mooie dag is nog ff afwachten... )
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_40663181
Beste luitjes,

Door de fijne toestanden van vanavond vond ik het fijner om ff met wat modjes te babbelen....fototjes uploaden komt morgen weer
pi_40663231
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:45 schreef An24 het volgende:
Beste luitjes,

Door de fijne toestanden van vanavond vond ik het fijner om ff met wat modjes te babbelen....fototjes uploaden komt morgen weer
Modjes Hadden we die dan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_40663275
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:46 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Modjes Hadden we die dan
Doe es lief
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:48:08 #158
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40663328
Maar op zich hoeft de wedstrijd toch eigenlijk geen problemen te ondervinden van deze FOK!actie/reactie/gedoe ?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_40663462
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar op zich hoeft de wedstrijd toch eigenlijk geen problemen te ondervinden van deze FOK!actie/reactie/gedoe ?
Nee, dat levert op zich geen probleem....Phoenixx is ook nog van de partij en gaat mij zoals afgesproken nog steeds vervangen tijdens mijn vakantie tot 28 augustus. Daarna kijken we wel weer verder. Tis alleen jammer dat de modjes nu de zak hebben gekregen en ik net deze taak toebedeeld heb gekregen...ze waren namelijk best nuttig voor me
pi_40663626
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:46 schreef An24 het volgende:

[..]

Doe es lief
Joh....lach eens een beetje Je weet hoe het bedoeld wordt
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:59:45 #161
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_40663872
Hopelijk ben ik optijd weer thuis voor het eind van de wedstrijd van de maand augustus
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:59:49 #162
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40663878
Ja, het is ook wel zo dat hun vertrekken eigenlijk totaal niks te maken heeft met het leiden van dit forum, wat erg goed ging, naar wat ik gezien heb.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_40675911
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:45 schreef An24 het volgende:
Beste luitjes,

Dat is staken en je weet wat voor straf daar op staat.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf donderdag 10 augustus 2006 @ 10:07:41 #164
18921 freud
Who's John Galt?
pi_40677028
Ik moet toch echt eens op gaan schieten met dit onderwerp. Heb ik podver inspiratie, ben ik de lui om ff de setup, model en dergelijke te regelen. *zucht*
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_40678415
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:08 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat is staken en je weet wat voor straf daar op staat.
Nope, dat is prioriteiten stellen en zorgdragen voor je crewleden...ik ben daar namelijk wel goed in
pi_40679495
Meer gelezen hier dan wat gepost...maar goed...
Ik heb ook maar wat ingestuurd....

Advies voor vervolg foto's??
Dit is trouwens een foto gemaakt in Copenhagen tijden mn vakantie daar. Het was een of andere oude hoge toren. Lichtinval zag er leuk uit...dus een fotootje gemaakt. Ietsie gecropt, maar voor de rest geen fotosoep handelingen. Zat nog te twijfelen of het randje licht aan de rechterkant er nu wel of niet af moest...
heb er toch voor gekozen deze erop te laten..

[ Bericht 19% gewijzigd door pureleganze op 10-08-2006 11:45:41 ]
Diligentia - Vis - Celeritas
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 augustus 2006 @ 12:02:20 #167
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40680126
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:38 schreef pureleganze het volgende:

[[url=http://img228.imageshack.us/img228/4139/copenhagentorenjuli2006ob8.th.jpg]afbeelding][/url]

Dit is trouwens een foto gemaakt in Copenhagen tijden mn vakantie daar. Het was een of andere oude hoge toren. Lichtinval zag er leuk uit...dus een fotootje gemaakt. Ietsie gecropt, maar voor de rest geen fotosoep handelingen. Zat nog te twijfelen of het randje licht aan de rechterkant er nu wel of niet af moest...
je hebt een kikker zonder schaduw ingestuurd

imageshack doet niet lief bij fok, kunt beter even hosten bij tinypi.com ofzo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_40680200
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:38 schreef pureleganze het volgende:

[[url=http://img228.imageshack.us/img228/4139/copenhagentorenjuli2006ob8.th.jpg]afbeelding][/url]

Ik zou het lichte randje rechts er wel afhalen, het trekt nu net iets teveel de aandacht. Verder een erg mooie foto !
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40681122
Is weer toeval dat de feauteau die ik heb ingestuurd zonder t witte randje is

ff de link correct met pica
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:52:44 #170
140050 ableton
stereotyped invader
pi_40681362
Ik heb mijn inzending verstuurd, wel naar phoenixx@chello.com dus hoop dat het bij jou terechtkomt an..
arthur bostrom : held voor het leven!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 augustus 2006 @ 13:07:51 #171
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40681877
ik heb een beetje moeite met het begrijpen van foto's,
oa met silouetten vs schaduw

en wie kan me de achterliggende gedachte vertellen van de ingestuurde foto van motionman0?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_40681984
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:52 schreef ableton het volgende:
Ik heb mijn inzending verstuurd, wel naar phoenixx@chello.com dus hoop dat het bij jou terechtkomt an..
Komt goed hoor ableton, meestal heb ik ze dezelfde dag nog in mijn mailbox staan. Als dat nu ook zo is, dan staat hij vanavond in het centrale topic
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:14:03 #173
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_40682072
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:52 schreef ableton het volgende:
Gelukkig heb je 'm naar chello.NL gestuurd... Hij is inderdaad bij mij terecht gekomen en een kwartiertje later plofte hij bij An in de mailbox!!
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_40682137
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:07 schreef Ynske het volgende:
ik heb een beetje moeite met het begrijpen van foto's,
oa met silouetten vs schaduw

en wie kan me de achterliggende gedachte vertellen van de ingestuurde foto van motionman0?
Een silhouet is dat je alleen de omtrek ziet van een persoon of ding.

Als je kijkt in de Van Dale:
1 nagetekend schaduwbeeld met zwart ingekleurd
2 schaduwbeeld
3 alleen zichtbare omtrek van een persoon of zaak
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 augustus 2006 @ 13:20:52 #175
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40682320
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:15 schreef pureleganze het volgende:

[..]

Een silhouet is dat je alleen de omtrek ziet van een persoon of ding.

Als je kijkt in de Van Dale:
1 nagetekend schaduwbeeld met zwart ingekleurd
2 schaduwbeeld
3 alleen zichtbare omtrek van een persoon of zaak
dat snap ik maar in mijn ogen, en dat zal dan wel verkeerd zijn, is bv de foto van re geen schaduw , ok er word licht tegen gehouden, en daar is t dus donker, maar dat is in mijn ogen geen schaduw. hetgene van de tegengehouden licht dat ergens anders weer op valt is in mijn ogen schaduw, maar goed, ik zal t wel fout hebben
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')