Thomzzz heeft zichzelf er ook al niet ingezet, dus je bent nog in goed gezelschapquote:
De sadistquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Thomzzz heeft zichzelf er ook al niet ingezet, dus je bent nog in goed gezelschap.
Knap, maar qua muziek is het echt niks.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:55 schreef super-muffin het volgende:
Heeft iemand deze gast al gezien
http://www.youtube.com/watch?v=AbndgwfG22k
echt kick.
OP staat op de server van Brian, dus ik kan ons er nu wel even inzettenquote:
Tofquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:58 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
OP staat op de server van Brian, dus ik kan ons er nu wel even inzettenmaar bij volgend topic zullen we weg zijn!
ik ga 't nu doen!![]()
Nee dat niet inderdaad.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:57 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Knap, maar qua muziek is het echt niks.
Ik vind dit juist erg leuk. Ik zie dit veel liever dan dat metal-solo-gepiel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:57 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Knap, maar qua muziek is het echt niks.
DONE!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:59 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Tof![]()
BRIAN
Zou je ons aub op de server ook in de OP kunnen zetten![]()
Ja, dat gaat echt een blijvertje in de layout van de OP zijnquote:
* Thomzzzzz geeft zichzelf een schouderklopje...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dat gaat echt een blijvertje in de layout van de OP zijn.
*Klap klap klap klap*quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:52 schreef Thomzzzzz het volgende:
Dames en heren, daverend applaus voor Thomzzzzz en VaderJacob!!!
Als jij ff bij de icoontjes zoekt wie er nooit meer komtquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:59 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Tof![]()
BRIAN
Zou je ons aub op de server ook in de OP kunnen zetten![]()
Mijn favoriet is Joe Jackson die vrolijk aankondigde dat, als "cover version du jour", hij een cover gaat spelen van zijn eigen Real Men zoals gecoverd door Tori Amosquote:
NEEE niet dribbelquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:11 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Als jij ff bij de icoontjes zoekt wie er nooit meer komt
Volgens mij is Dribbel_ alweer een tijdje banned, dus die kan er sowiezo uit
TopicVerneukendePost
Terugcoveren, nog nooit van gehoort eigenlijkquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mijn favoriet is Joe Jackson die vrolijk aankondigde dat, als "cover version du jour", hij een cover gaat spelen van zijn eigen Real Men zoals gecoverd door Tori Amos.
Toegegeven, met gitaar heeft dat weinig te maken, maar terugcoveren is altijd een goed idee (zie ook It's a beautiful day/Deep Purple).
Wacho-Dreamer kan er uit, post al 11 topics niet meer mee.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:14 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
NEEE niet dribbel![]()
Die is op vakantie das niet eerlijk.
Denk trouwens dat jij beter weet als ik wie er wel en niet meer in hoeven![]()
Ik zit nu op m'n werk, maar over 2 weken ga ik weer studeren, en dan ben ik supervaste klantquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:22 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wacho-Dreamer kan er uit, post al 11 topics niet meer mee.
En tja Dribbel....
11 topics in? anderhalve week of zo? Misschien is hij op vakantie.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:22 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wacho-Dreamer kan er uit, post al 11 topics niet meer mee.
Die is continu op vakantiequote:En tja Dribbel....
http://forum.fok.nl/user/history/45482quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
11 topics in? anderhalve week of zo? Misschien is hij op vakantie.
Klopt, baggeruserquote:[..]
Die is continu op vakantie.
Tip voor de volgende keer:quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:30 schreef Thomzzzzz het volgende:
ja, wat moet ik anders doen tijdens college enzo..??
Ontopic... gezocht: drummer, bassist en een fatsoenlijke zanger, die wel in zijn voor een stevig stukje rock... en dan ook nog in Apeldoorn![]()
![]()
Huh? Gospel...? Ik woon niet in Uddel, of Staphorst ofzo... het is onvoorstelbaar... 156.000 inwoners, 1 van de grotere plaatsen in Nederland en we hebben geen studie's en dus geen studenten, daardoor weinig jongeren van mijn leeftijd (22) en al helemaal niet erg veel gasten die muziek maken (die ik ken, tenminste)quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:32 schreef VaderJacob het volgende:
Apeldoorn![]()
Ga je een gospel band beginnen?
Een goede band vinden is sowieso niet makkelijk.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:33 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Huh? Gospel...? Ik woon niet in Uddel, of Staphorst ofzo... het is onvoorstelbaar... 156.000 inwoners, 1 van de grotere plaatsen in Nederland en we hebben geen studie's en dus geen studenten, daardoor weinig jongeren van mijn leeftijd (22) en al helemaal niet erg veel gasten die muziek maken (die ik ken, tenminste)
Dankjewelquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:34 schreef guitarist.nl het volgende:
Volgend deeltje staan jullie er in
Heel bijzonder, volgens mij is Apeldoorn niet zo christelijk... ik tenminste niet godverdomme duidelijk!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:36 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Een goede band vinden is sowieso niet makkelijk.
Gospel is een soort van cristelijke hardrock/metal, Apeldoorn staat hier als nogal cristelijk bekent bekend![]()
Klopt, maar het heeft de streek niet mee (en gegeven dat ik een paar honderd meter van het Dolfinarium af woon leef ik met je meequote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:39 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Heel bijzonder, volgens mij is Apeldoorn niet zo christelijk... ik tenminste niet godverdomme duidelijk!![]()
Gospel is niet alleen hardrock en metal hoor. Gewoon christelijke muziek over het algemeen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:36 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Een goede band vinden is sowieso niet makkelijk.
Gospel is een soort van cristelijke hardrock/metal, Apeldoorn staat hier als nogal cristelijk bekent![]()
Het dolfinarium Harderwijk neem ik aan? Wat heeft dat met Apeldoorn en christelijk te maken? En waarom noemen ze nieuw soort met Gospel??? Da's toch echt negerinnen harmonie zang?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Klopt, maar het heeft de streek niet mee (en gegeven dat ik een paar honderd meter van het Dolfinarium af woon leef ik met je mee).
Jij kan wel op het plekje van Jorikjetquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef Ciscus het volgende:
Omdat ik geen OP kon maken, ben ik ook niet toegevoegd in de OP.....toch een klein applausje voor VJ en Thomzzzzz. klap.klap.
Zou kunnen, Mijn ervaring komt van een jonge aan de overkant die elk jaar komt terugstuiteren van de eo jongerendag en vervolgens 4 weken lang godslovende metal opzetquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:45 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Gospel is niet alleen hardrock en metal hoor. Gewoon christelijke muziek over het algemeen.
Voor mensen van buiten Gelderland is dat allebei "Veluwe"quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:45 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Het dolfinarium Harderwijk neem ik aan? Wat heeft dat met Apeldoorn en christelijk te maken?
Ik heb geprobeerd een OP te maken, en had 'm de titel 'Het gitaristentopic nr 71: waar niemand Charles meer wil kussen' gegeven. Helaas kwam toen bij digibetisme opzetten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:46 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Jij kan wel op het plekje van Jorikjet![]()
Inderdaadquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor mensen van buiten Gelderland is dat allebei "Veluwe".
Dat is tenminste nog een dorp. Ik zat in 't Harde, twee kazernes met een paar huisjes eromheen is geen dorpquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:50 schreef VaderJacob het volgende:
Ik zat in mijn diensttijd in ermelo, ook zo'n verschrikkelijk dorp.
Wij hadden dan nog een pizzaria en een albert heijnquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is tenminste nog een dorp. Ik zat in 't Harde, twee kazernes met een paar huisjes eromheen is geen dorp.
Huh wat?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:54 schreef VaderJacob het volgende:
Maar om ontopic te blijven.
Jaja het is vakantie enzo ik schiet weleens uit me slofquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:59 schreef BUG80 het volgende:
Zo het komt hier ineens met bakken uit de hemel zeg.
[..]
Huh wat?![]()
Ignorant peoplequote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor mensen van buiten Gelderland is dat allebei "Veluwe".
Noem 1 goede band uit de veluwequote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:08 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ignorant people... Hardewijk is ook nog wel oke toch? Niet zo'n akelig Gristelijke stad?
Apeldoorn hallo wij hebben de Apelheul, Paleis het Loo en de Koningin Julianatoren... en de Gigant...![]()
Een van de gitaristen van Ancient Rites komt uit Harderwijk?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:13 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Noem 1 goede band uit de veluwe![]()
Vladimirquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:13 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Noem 1 goede band uit de veluwe![]()
Das nog niksquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een van de gitaristen van Ancient Rites komt uit Harderwijk?.
tpv'tje?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
hoi!
wat zijn we weer lekker kliekerig!
Bitterballenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:12 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
tpv'tje?
ik hou niet van kliekjes, ik wil gewoon vers voedsel!
Zingen erbij is tofquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:30 schreef Thomzzzzz het volgende:
Oh sorry, je vroeg leuk
Hou je ook van zingen erbij of wil je alleen maar heel moeilijke stukken spelen? Want als je ook lekker wil zingen zijn de oudere liedjes van Silverchair altijd uitermate geschikt... krijg het zelf niet onder de knie, want de zang en gitaar gaan meestal niet zo lekker met elkaar mee, hij zingt er nogal tegen in... nou ben ik ook geen zanger dus ik mag dat moeilijk vinden![]()
Eens kijken of ik daar tabs van heb.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:32 schreef Thomzzzzz het volgende:
Dan is Silverchair erg leuk, of Stone Temple Pilots!!
Owkee daar hou ik me nog wel even mee bezigquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:37 schreef Thomzzzzz het volgende:
Stone Temple Pilots - PlushWAT een vette plaat is dat toch!
Silverchair - Ana's Song, Tomorrow, Shade, Suicidal Dream
Ga je die ook met ons delenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:02 schreef Cynic het volgende:
Ah, Tomorrow van Silverchair, die heb ik ooit nog eens met een band gecovered
Ik heb vast nog wel ergens een oefentape waar die op staatquote:
8 Jaar alweerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb vast nog wel ergens een oefentape waar die op staat
Maar dat zal ongeveer 8 jaar geleden zijn, die hou ik dus vooralsnog liever voor mezelf
Nouja, eigenlijk ben ik in al de tijd dat ik gitaar speel niet eens zo gek veel opgeschotenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:25 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
8 Jaar alweer![]()
Als je al zolang speelt he, heb je dan eigenlijk nog dromen ofzo? Of is het nu meer iets van, ja leuk![]()
Conclusie, Ik moet nog harder werkenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk ben ik in al de tijd dat ik gitaar speel niet eens zo gek veel opgeschoten
Je dromen gaan misschien daarom vanzelf wel over (dan kom je erachter hoe het allemaal echt werkt, haha)
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe goed jij bent. Je lijkt me wel iemand die gestructureerd kan oefenen. Ik ken bijvoorbeeld vrij weinig theorie, jij wel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:52 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk dat je je doelen ook steeds hoger stelt, ik wel in ieder geval. Toen ik begon met spelen was ik al blij als ik een nummer van de Beatles of zo kon spelen. Toen ik dat eenmaal kon wilde ik bluessolo's leren. Toen ik dat eenmaal een beetje kon wilde ik weer iets anders, en zo ben je nooit tevreden.
Het zuigt wel dat je, naarmate je ouder wordt, ook steeds minder tijd overhoudt om te oefenen en om je chops op peil te houden vanwege andere verplichtingen.
Oefenen is belangrijk. Dromen doet iedereen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:40 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Conclusie, Ik moet nog harder werken![]()
(Het is een mooie droom vandaar)
Wat je zegt is heel herkenbaar idd.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:52 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk dat je je doelen ook steeds hoger stelt, ik wel in ieder geval. Toen ik begon met spelen was ik al blij als ik een nummer van de Beatles of zo kon spelen. Toen ik dat eenmaal kon wilde ik bluessolo's leren. Toen ik dat eenmaal een beetje kon wilde ik weer iets anders, en zo ben je nooit tevreden.
Het zuigt wel dat je, naarmate je ouder wordt, ook steeds minder tijd overhoudt om te oefenen en om je chops op peil te houden vanwege andere verplichtingen.
Ik doe niks anders de laatste 6 dagen. Iedereen is op vakantie dus niks anders te doenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:03 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Oefenen is belangrijk. Dromen doet iedereen.![]()
Dag campzonerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:18 schreef Stepho het volgende:
vraagje aan de ervaren gitaristen
Ik speel bas maar ben sinds een jaartje ook lekker op de gitaar aant kloten, en wil ook wat dingetjes opnemen. Nou heb dus geen fatsoenlijke effecten voor de gitaar en was dus met een gitarist naar de feedback geweest, en daar de Boss ME-50 geprobeerd. Hij zei dat de ME-50 hem tegenviel en dat ik voor een 2e-hands GT6 moest gaan (hij heeft zelf een GT6). Nou weet ik niet op dit zon goed idee is, aangezien volgens mij de basis effecten (dist, delay, wah etc) hetzelfde zijn op die 2 pedalen, of zie ik dat verkeerd? Ik vond de ME-50 overigens wel prima, maar ik ben geen kenner.
Iemand die mij advies hierin kan geven?
Drum je eigenlijk ook nog regelmatig?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:07 schreef Operc het volgende:
ik meld me ook weer
Ik speel vooral bass, maar ook redelijk gitaar....maar echt: effecten en Ciscusquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:18 schreef Stepho het volgende:
Ik speel bas maar ben sinds een jaartje ook lekker op de gitaar aant kloten, en wil ook wat dingetjes opnemen. Nou heb dus geen fatsoenlijke effecten voor de gitaar en was dus met een gitarist naar de feedback geweest, en daar de Boss ME-50 geprobeerd. Hij zei dat de ME-50 hem tegenviel en dat ik voor een 2e-hands GT6 moest gaan (hij heeft zelf een GT6). Nou weet ik niet op dit zon goed idee is, aangezien volgens mij de basis effecten (dist, delay, wah etc) hetzelfde zijn op die 2 pedalen, of zie ik dat verkeerd? Ik vond de ME-50 overigens wel prima, maar ik ben geen kenner.
Nee nee, ik drum ook nog regelmatigquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:56 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Drum je eigenlijk ook nog regelmatig?
Of ben je nu echt met gitaren bezig?
Wil je per sé een multi-effectenbak of is het je om een aantal losse effecten te doen?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:18 schreef Stepho het volgende:
Uiteraardquote:
Okay, kom maar op met je akkoorden dan!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 09:55 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb misschien een leuk idee...
We doen een soort van contest. Eén iemand roept (bijvoorbeeld) 4 akkoorden, en van die akkoorden die die volgorde moet je dan iets leuks maken op je gitaar. Mag een riff zijn, mag een slagpartij zijn, mag een solo (?) zijn, mag een tokkel zijn. Vervolgens neem je dat op (youtube?) en plaats je dat hier. En dan gaan we die dingen elkaar een beetje leren, en kritiek geven, en applaudiseren etc etc.
Lijkt mij wel leuk en interessant...jullie?
Daar hoor ik ook meer bij thuis, maar het is daar zo stil.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. Alhoewel ergens in de krochten van het muziekforum ook een specifiek bastopic bestaat.
F (ipv Fm) zou beter passen. In Fm zit een Ab en die komt zowel in de E als A schaal niet voor.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:21 schreef Ciscus het volgende:
E7- A- Fm ....om mee te beginnen....echt geen idee of we hier wat mee kunnen, maar dat komt vast wel goed. Of als iemand een betere heeft: gaarne!
Prima! Omdat ik dat soort akkoorden achter elkaar plak, maak ik een geheel eigen stijl aan muziek haha.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
F (ipv Fm) zou beter passen. In Fm zit een Ab en die komt zowel in de E als A schaal niet voor.
Dat wil ik ook al een tijdje... wat heb je voor 12string, welk merk, type, hoe klinkt ie, waar heb je m gekocht en vooral... wat heb je er voor betaald??quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:16 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Prima! Omdat ik dat soort akkoorden achter elkaar plak, maak ik een geheel eigen stijl aan muziek haha.
Dus E7- A- F
Ben benieuwd. Ik ga eens wat op m'n 12- string proberen, denk ik.
Ik heb 'm een jaar of 5 geleden voor 100 gulden van iemand overgenomen via marktplaats. Doe er niet zo heel veel mee. het is een Rokkomann, gewoon een leuk hebbedingetje.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:21 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Dat wil ik ook al een tijdje... wat heb je voor 12string, welk merk, type, hoe klinkt ie, waar heb je m gekocht en vooral... wat heb je er voor betaald??
Cool! Ik vind 12strings altijd gaaf, klinkt zo vol... zelfs een baggergitaar klinkt nog vol met zo'n handvol snaren volgens mij... echt super! Ik wil er ook wel een, voor (minder dan) 200 euroquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:25 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik heb 'm een jaar of 5 geleden voor 100 gulden van iemand overgenomen via marktplaats. Doe er niet zo heel veel mee. het is een Rokkomann, gewoon een leuk hebbedingetje.
Het klinkt vreselijk vol, mooie klank. Ik zal 'm gebruiken voor deze akkoorden en dan een filmpje plaatsen.
Uiteraard komt de G# wel voor in de E schaalquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
F (ipv Fm) zou beter passen. In Fm zit een Ab en die komt zowel in de A schaal niet voor.
http://fotoboek.fok.nl/Jorikjetquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:09 schreef Jorikjet het volgende:
heus wel sexy
Ook halloquote:
Ik wil perse multi effecten omdat daar dus ook een pre amp in zit, zodat ik de boel direct in me geluidskaart kan prikken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:06 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Wil je per sé een multi-effectenbak of is het je om een aantal losse effecten te doen?
In het geval van het laatste zou ik als ik jou was voor losse pedalen gaan...
Verwacht niet teveel van de pre-amp in een gemiddeld multi-effect hoor (de meeste zijn niet uitgerust met een goede speakersimulatie). Dan kun je echt veel beter een microfoon voor je versterker hangen voor een goed geluid.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:16 schreef Stepho het volgende:
Jezus dit topic loopt hard
[..]
Ook hallo
[..]
Ik wil perse multi effecten omdat daar dus ook een pre amp in zit, zodat ik de boel direct in me geluidskaart kan prikken.
en terecht! en mijn 12-string is zojuist een 11- string gewordenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:55 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ja, want houd er rekening mee dat als je opnames hier gepost staan en ze klinken nergens naar, dan gaan we je helemaal trashen!![]()
![]()
![]()
Fotoquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:59 schreef Ciscus het volgende:
[..]
en terecht! en mijn 12-string is zojuist een 11- string geworden
Ik exact hetzelfde, behalve dat ik ook nog mijn datakabel moet vinden....quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:55 schreef Cynic het volgende:
Whehe, goed, ik heb nu in ieder geval een manier gevonden om die akkoorden te spelen zodat ze nog ergers naar klinken
Nu alleen nog opnemen en een melodie verzinnen...
Is die speaker simulatie zo belangrijk dan?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:27 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Verwacht niet teveel van de pre-amp in een gemiddeld multi-effect hoor (de meeste zijn niet uitgerust met een goede speakersimulatie). Dan kun je echt veel beter een microfoon voor je versterker hangen voor een goed geluid.
Tenzij je gaat voor een multieffect dat min of meer bedoeld is om in je PC te prikken, zoals een POD.
Dat hoort zo in een octaverquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:07 schreef Jorikjet het volgende:
pfft die octaver van me toneport is echt waardeloos... slecht digitaal. als je 2 tonen tegelijk aanslaat en dan een beetje band gaat dat hele ding flippen... (N)
Als je dat kon ja...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:35 schreef Friek_ het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=bXImi2etl7I
Ik zit hier echt even met een open bek. Ik zou het echt op pre-cies dezelfde manier hebben gedaan.
Vraagje. Is het echt de bedoeling in die volgorde, of mag je bijvoorbeeld ook E7 - A - E7 - A - F - A - E7?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:16 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Prima! Omdat ik dat soort akkoorden achter elkaar plak, maak ik een geheel eigen stijl aan muziek haha.
Dus E7- A- F
Ben benieuwd. Ik ga eens wat op m'n 12- string proberen, denk ik.
Ook daar klinkt het extra signaal toch enigszins electronisch?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:44 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
nee, ik heb een tijdje een boss oc-2 gehad, en die deed wel normaal!
Dan vind ik ook in die volgorde....quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:49 schreef DuranK het volgende:
[..]
Vraagje. Is het echt de bedoeling in die volgorde, of mag je bijvoorbeeld ook E7 - A - E7 - A - F - A - E7?
Ja het maakt me niet zoveel uit, maar als dat vaststaat is het wat duidelijkerquote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan vind ik ook in die volgorde....
Anders had ik het ook een stuk makkelijker gevonden
Pfff, wat een loser, het is maar goed dat ie er ook nog wat bij zingt, want zulk laf basswerk heb ik in tijden niet gezien...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:35 schreef Friek_ het volgende:
Ik zit hier echt even met een open bek. Ik zou het echt op pre-cies dezelfde manier hebben gedaan.
Maakt niet uit, je bent wel een kerel, want je bent de eerste die daadwerkelijk iets heeft opgenomen en gepost, dusquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:18 schreef DuranK het volgende:
Ik heb wat opgenomen.
http://media.putfile.com/E7---A---F-
Dit is toch geen bas spelen meer! Hij had gitaar moeten kiezenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:35 schreef Friek_ het volgende:
ohjaquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:41 schreef Thomzzzzz het volgende:
gebruiken om iets leuks mee te spelen, opnemen en hier posten...
in a nutshell...
Ik krijg het niet geopendquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:18 schreef DuranK het volgende:
Ik heb wat opgenomen.
http://media.putfile.com/E7---A---F-
Zitten wat slordigheden in maar het moest een beetje vlug omdat anders men ouders gek worden van men gitaar spel![]()
Het einde had ik trouwens nog niet verzonnen dus toen wist ik nix meer te spelen en speel ik ff heel rot een E7![]()
Dus ik heb gisteren mijn serienummer en de gevraagd foto's gemaild... ben benieuwd wat hier nu weer uitkomt!quote:Bedankt voor uw interesse in onze Gibson producten.
Er zijn in principe twee mogelijkheden; de gitaar is een wat oudere gitaar, of het is een recentere Custom gitaar.
Kunt u mij misschien het serienummer vertellen? Om uw gitaar beter te kunnen identificeren en te dateren, zou het ons erg helpen als u ons een paar foto’s in JPG formaat zou kunnen sturen.
In detail: een van de volledige voorkant, een van de volledige achterkant, een van de voorkant van de kop en een van de achterkant van de kop met het serienummer duidelijk zichtbaar alstublieft.
Wat een vaag verhaal! Moeten er niet gewoon twee nullen voor?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:06 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik heb geprobeerd mijn Les Paul Classic te checken op gibson.com aan de hand van het serienummer. Nu staat hier dat de 8 cijfers een code zijn blablabla... maar ik heb maar 6 cijfers! Dus ik heb op de Nederlandse site een form ingevuld over mijn gitaar en ik kreeg vrij snel het volgende antwoord van Gibson....
[..]
Dus ik heb gisteren mijn serienummer en de gevraagd foto's gemaild... ben benieuwd wat hier nu weer uitkomt!![]()
maar 't is wel vreemd dat Gibson aangeeft met 8 cijfers te werken sinds 1977 en mijne zou van 2004 zijn en heeft 6 cijfers...![]()
dat moet jij jaquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:33 schreef Jorikjet het volgende:
dus ik moet een liedje maken met de akkoorden E7- A- F?
Ik weet het niet, ik heb ze gemaild en ik neem aan dat ze met het serienummer en de foto's wel wat moet kunnen vinden... er staan in ieder geval geen nullen voor... en het begint ook al met een 0... I don't know, ik hoor 't wel, ben wel benieuwd in ieder geval!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:12 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Wat een vaag verhaal! Moeten er niet gewoon twee nullen voor?
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef Jorikjet het volgende:lach niet
http://dump.swoos.com/uploads/beroerd.mp3
Haha, leuk man!! Het zijn klote akkoorden, maar blijft geinig.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef Jorikjet het volgende:lach niet
Heb je wel eens 2 noten door een echte octaver gedaan, das ook huilen met de pet op, wat een herrie. Alhoewel als ik de octaver op mn vetta gebruik doet hij het met accoorden nog best aardig.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:07 schreef Jorikjet het volgende:
pfft die octaver van me toneport is echt waardeloos... slecht digitaal. als je 2 tonen tegelijk aanslaat en dan een beetje band gaat dat hele ding flippen... (N)
Groetjes,quote:Bedankt voor uw antwoord en de foto's.
Het serienummer correspondeert in onze database met een Les Paul Classic
in Light Burst, uit 2004.
Deze gitaar is opgeheven in 2005, zoals u kunt lezen op de volgende
webpagina:
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/Classic04.html
De serienummerconfiguratie is een uitzondering op de regel. De
serienummerconfiguratie van de Les Paul classic heeft 4, 5 of 6 cijfers.
Er moet een spatie zijn tussen het eerste en tweede cijfer bij de 4 en 5
cijferige serienummers en geen spatie bij de 6 cijferige nummers.
Het eerste cijfer correspondeert met het laatste cijfer van het jaar van
productie bij 4 en 5 cijferige serienummers, deze werden gebruikt van
1989-1999. Het eerste en tweede cijfer corresponderen met de laatste
twee cijfers van het jaar van productie bij de zes-cijferige
serienummers, die gebruikt worden sinds het jaar 2000.
Voorbeelden:
9 xxx= 1989 (4 cijferig nummer beginnend met "9" werd alleen in 1989
gebruikt) 0 xxxx=1990
9 xxxx=1999
00xxxx=2000
05xxxx=2005
Als u nog meer informatie nodig heeft, aarzelt u dan niet om opnieuw
contact met mij op te nemen. U kunt ook informatie vinden op onze
website www.gibson.com/nl
Jij hebt het over een harmonizer. Een octaver is imo gewoon een fuzzapparaatje die ook aleen een octaaf lager tonen toevoegt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:47 schreef Thomzzzzz het volgende:
Euh... een octaver is toch gewoon een machine die een hogere of lagere octaaf aan de toon toevoegd? Het idee moet zijn een vollere sound te krijgen ofzo...
Bedoel je niet een harmoniser? Of snap ik 't nu niet meer?
Ja, ik had ook eens een vraag gestuurd wat de gevolgen zouden zijn als ik een LP zou bestellen met een floyd-rose erin, en toen heb ik ook een hele geode en duidelijke mail teruggekregen dat dat toch echt heel jammer voor je sound was!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:55 schreef Jorikjet het volgende:
wel super netjes van gibson dat ze die mailtjes zo snel en duidelijk beantwoorden!
Yihaaaaaaa!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef Thomzzzzz het volgende:
Mailtje terug van Gibson... Ze komt uit Nashville, Tennessee, USA!
Inderdaad, heidense ketters zijn hetquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef Thomzzzzz het volgende:
Hahaha Floyd Rose is sowieso jammer![]()
Tremolo![]()
If it hadn't been for Cotton-Eye Joequote:
Ja: hier klikkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:04 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik krijg het niet geopend![]()
Er opent een nieuwe venster,en vervolgens staat er 'klik hier als u een activeX besturingselement op deze webpagina wilt uitvoeren'.....iemand een idee hoe dit is op te lossen?
Haha zeker wel een leuk idee. Vetter dan de mijne in ieder gevalquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef Jorikjet het volgende:lach niet
Ik heb niks tegen tremolo's, wel wat tegen kortzichtig volk dat meteen over "heiligschennis" et al. begint als het onderwerp aangekaart wordt.quote:
Het was een vraag.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen tremolo's, wel wat tegen kortzichtig volk dat meteen over "heiligschennis" et al. begint als het onderwerp aangekaart wordt.
Die is wel erg vet!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:58 schreef guitarist.nl het volgende:
[TK] Gitaar Epiphone G400 HC
Hadden jullie die al gezien ?
heeft iemand samples van deze toevallig? :quote:by Th3h4ck3r 0wnz y0ur b0x
Dat snap ik. Aangezien je "jullie" zei nam ik aan dat je het ook over mij had, terwijl mijn reactie op Thomz' post sarcastisch bedoeld was. Vandaar dat ik het even wou toelichten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:31 schreef VaderJacob het volgende:
Het was een vraag.
Aangezien het topic ook is voor mensen die nog niet zoveel afweten van gitaren hardware en dat soort dingen
nee, maar ik begin ze wel meer te waarderen! een vriend van me heeft er tweequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:46 schreef Neidropje het volgende:
aangezien de proco site is gehacked, (kijk maar op de site bij stompboxes http://www.procosound.com/ratindex.htm dan krijg je:
[..]
heeft iemand samples van deze toevallig? :
[afbeelding]
Owkee dan begrijp ik je.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat snap ik. Aangezien je "jullie" zei nam ik aan dat je het ook over mij had, terwijl mijn reactie op Thomz' post sarcastisch bedoeld was. Vandaar dat ik het even wou toelichten.
Ik ben niet kortzichtig, ik heb gewoon een tering hekel aan tremolo's, ik vind ze vervelend spelen, ze ontstemmen sneller dan mijn Tune-O-Matic brug en ik vind het geluid van een tremolo niet mooi... niks kortzichtigs aan... moet je niet gelijk boos gaan doen...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen tremolo's, wel wat tegen kortzichtig volk dat meteen over "heiligschennis" et al. begint als het onderwerp aangekaart wordt.
Voor mij was het een weloverwogen keuze, om de hierboven genoemde reden (en ik vind het lelijk, maar dat zou nog niet eens een reden zijn om het niet te kopen)...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:19 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Owkee dan begrijp ik je.![]()
Gelijk een vraag aan alle gitaristen.
Is de keuze voor een gitaar met of zonder tremolo puur een persoonlijke, of is het ook een technische keus?
Daarom voor mij dus een vaste brug, ik zou het niet gebruiken en is daarom alleen maar onnodig instabiel, zelfs als je 'm vastzet is het namelijk altijd minder stabiel dan een vaste brug...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:23 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb het tremoloblok op m'n Strat vastgezet omdat ik 'm eigenlijk toch nooit gebruik.
mmm meestal heb vdhaar wel dat soort exotische dingen of de mogelijkheid om ze te bestellen, zie ze er alleen neit tussen staan : http://www.haarguitars.nl/ maar je kan misschien even mailen. En anders uit amerika bestellen? en anders duitsland (is goed te doen hoor) : http://www.thomann.de/tho(...)c4dcece2f01d85f82e15quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:52 schreef Desensitized het volgende:
Nu we het over stompbozes hebben, weet iemand waar ik de Distortus Maximus van Krank kan krijgen? Krank heeft namelijk geen importeur in Nederland
http://krankamps.com/news/images/Krank_Review.pdf
In theorie misschien, in de praktijk heb ik zelf eigenlijk zelden last van tuningproblemen met de brug 'plat' en nieuwe grafieten zadeltjes op de brug. Alleen met dat extreem warme weer van de laatste weken was 't iets minder, maar goed.. da's dan ook wel vrij zeldzaam.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:49 schreef Thomzzzzz het volgende:
Daarom voor mij dus een vaste brug, ik zou het niet gebruiken en is daarom alleen maar onnodig instabiel, zelfs als je 'm vastzet is het namelijk altijd minder stabiel dan een vaste brug...
Ja 't kan, maar ik heb ook niet de kans dat een veer losschiet of knapt of you name it... en met dit rare weer hebben we allemaal wel last van natte handjes en valse klanken denk ikquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:19 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
In theorie misschien, in de praktijk heb ik zelf eigenlijk zelden last van tuningproblemen met de brug 'plat' en nieuwe grafieten zadeltjes op de brug. Alleen met dat extreem warme weer van de laatste weken was 't iets minder, maar goed.. da's dan ook wel vrij zeldzaam.
Hey, dankjewel man!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:58 schreef Neidropje het volgende:
[..]
mmm meestal heb vdhaar wel dat soort exotische dingen of de mogelijkheid om ze te bestellen, zie ze er alleen neit tussen staan : http://www.haarguitars.nl/ maar je kan misschien even mailen. En anders uit amerika bestellen? en anders duitsland (is goed te doen hoor) : http://www.thomann.de/tho(...)c4dcece2f01d85f82e15
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:34 schreef Svyatagor het volgende:
Volgens mij probeert Jorikjet ons al drie topics te vertellen dat hij ontmaagd is.![]()
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:34 schreef Svyatagor het volgende:
Volgens mij probeert Jorikjet ons al drie topics te vertellen dat hij ontmaagd is.![]()
Ja sorry dat ik geen intresantere vraag kon bedenken.quote:
Gaaf! Ik ken de tele deluxe niet, maar de strat deluxe speelt als een zonnetje! (ja dat zeg ik als gibson-freak)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:32 schreef Gitarist het volgende:
'k Heb de knoop doorgehakt!
Na deze gitaar al meer dan twee jaar in het oog te hebben, heb ik hem besteld, de Fender American deluxe Telecaster!![]()
Levertijd is een week, dus ik hoop hem eind volgende week in huis te hebben!
Fender American deluxe Telecaster
Gaaf! Daar ga je geen spijt van krijgenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:32 schreef Gitarist het volgende:
'k Heb de knoop doorgehakt!
Na deze gitaar al meer dan twee jaar in het oog te hebben, heb ik hem besteld, de Fender American deluxe Telecaster!![]()
Levertijd is een week, dus ik hoop hem eind volgende week in huis te hebben!
Fender American deluxe Telecaster
Je hebt er nog wat mee gemaakt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:22 schreef Cynic het volgende:
Okay, hier is mijn poging om wat van die akkoorden te maken. Volgende keer moet iemand anders maar een voorstel doen, want dit is helemaal niks
http://onlinerock.com/musicians/cynic//stomme_akkoorden.mp3
Ondanks de kutakkoorden heb je er duidelijk het beste van gemaakt: chapeau! We kunnnen misschien beter standaardakkoorden gaan pakken inderdaad....quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:22 schreef Cynic het volgende:
Okay, hier is mijn poging om wat van die akkoorden te maken. Volgende keer moet iemand anders maar een voorstel doen, want dit is helemaal niks
http://onlinerock.com/musicians/cynic//stomme_akkoorden.mp3
De "feel" van de gitaren en het geluid is nogal verschillend met dat van een Strat.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:46 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja sorry dat ik geen intresantere vraag kon bedenken.
Maar eerlijk gezegt weet ik het verschil niet tussen een tele en een strat![]()
Behalve het uiterlijk dan.
hmmm je had mij wel heel erg nieuwsgierig gemaakt met wanneer mijn gitaar eigenlijk "geboren" is. Bij mij is die dus wel 8-cijferig.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:06 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik heb geprobeerd mijn Les Paul Classic te checken op gibson.com aan de hand van het serienummer. Nu staat hier dat de 8 cijfers een code zijn blablabla... maar ik heb maar 6 cijfers! Dus ik heb op de Nederlandse site een form ingevuld over mijn gitaar en ik kreeg vrij snel het volgende antwoord van Gibson....
[..]
Dus ik heb gisteren mijn serienummer en de gevraagd foto's gemaild... ben benieuwd wat hier nu weer uitkomt!![]()
maar 't is wel vreemd dat Gibson aangeeft met 8 cijfers te werken sinds 1977 en mijne zou van 2004 zijn en heeft 6 cijfers...![]()
Op die manier. weer wat geleertquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:53 schreef Gitarist het volgende:
[..]
De "feel" van de gitaren en het geluid is nogal verschillend met dat van een Strat.
Wat ik zeg is natuurlijk ook erg vaag, je zou het moeten voelen om het te begrijpen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:25 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Op die manier. weer wat geleert![]()
Ik fiets binnekort wel een keer naar de feedbackquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:33 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Wat ik zeg is natuurlijk ook erg vaag, je zou het moeten voelen om het te begrijpen.
In Utrecht hangt er eentjequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:34 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik fiets binnekort wel een keer naar de feedback![]()
ik woon naast rotterdamquote:
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:44 schreef Operc het volgende:
vraagje, wat is een tremolo waar jullie het over hadden? en wat doet het?
Goed!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:59 schreef StephanL het volgende:
Meld mij ook maar weer eens. Deze week zijn de gitaarlessen weer begon, speel nog net geen jaar.
speel op dit moment op een Ibanez GRG 170. Misschien over een jaartje een mooie Fender Stratocaster kopen.
Op dit moment nog niet zo veelquote:
Roep het ook al een paar jaarquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:19 schreef VaderJacob het volgende:
Ben er nog niet achter of ik het nou spontaan verzonnen heb of dat ik het ergens anders heb gehoort.
vast het laatste![]()
Jengelstengel is okequote:Op zondag 6 augustus 2006 09:29 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Roep het ook al een paar jaarJengelstengel
![]()
Rockpalace bedoel je ? Die zit in de Torenstraat 132a.quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:27 schreef VaderJacob het volgende:
Hoi![]()
Ik had begrepen dat er in Den Haag ook een muziekwinkel zat met veel keus en ruimte om je apparatuur te testen. Heeft iemand mischien het adres/website en een routebeschrijving vanaf het station![]()
Ik wou er eens een kijkje nemen.
Dankjewel, ik ga eens googelenquote:Op zondag 6 augustus 2006 18:01 schreef Sloavink het volgende:
[..]
Rockpalace bedoel je ? Die zit in de Torenstraat 132a.
Hoe doet hij het in vergelijking met feedback rotterdam?quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:07 schreef Sloavink het volgende:
Ik vind het zelf niet zo'n goede winkel, Feedback is véél beter.
Slecht.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:10 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Hoe doet hij het in vergelijking met feedback rotterdam?
Dan hou ik het maar bij feedback.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:56 schreef Sloavink het volgende:
[..]
Slecht.
Maar ze worden wel steeds beter.
Ik ook, ik gebruik 'm eigenlijk weinig, de overdrive in mn versterker is erg mooi... ik zou er eens mee moeten spelen en kijken of ik hem misschien kan gebruiken om mee te boosten ofzo...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:56 schreef mberg86 het volgende:
Wat heb je nu al dan??
Ikzelf heb een Boss DS-1 en die bevalt me heel prima..
die is uit de reeks:quote:
DIe hebben het dan weer net niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:26 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
die is uit de reeks:
jankplank (gitaar)
Schnabbelzak (gigbag)
Maar vibrator arm vind ik dan weer klinken als een puber die aan ze (Jengel)stengel loopt te trekken.quote:tre·mo·lo1 (het, de ~ (m.), ~'s)
1 [muz.] snelle herhaling van een en dezelfde toon of van twee tonen, als versiering
2 [muz.] tremulant
Floyd Rose is denk ik wel een van de bekendste merken op dit gebied en zij noemen het ook een tremolo...quote:www.floydrose.com
The Floyd Rose Tremolo System is engineered like no other Tremolo System. Its high quality steel parts are manufactured to exacting specifications. And it's available in a variety of nut sizes that will fit practically any electric guitar. The very first Floyd Rose Double Locking System can be viewed here.
Op de site wordt netjes over vibrato gesproken, maar de ondertitel in de zoekactie van Google levert toch tremolo op... zoals ik al zei, het IS een vibrato maar eigenlijk heet het gewoon tremolo, onterecht...quote:BIGSBY® GUITARS & VIBRATOS - OFFICIAL WEBSITE
World Famous Bigsby Brand Tremolos.
www.bigsbyguitars.com/
Gelukkig heb ik geld betaald voor een gitaar zonder jengelstengel... zeker geen FR... ze zien er op zich meestal wel redelijk stoer uit, nogal technisch enzo... maar ik hou er niet van...quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:54 schreef VaderJacob het volgende:
Zo'n floyd rose is ook niet goedkoop![]()
Ja, het merk bijvoorbeeldquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:00 schreef VaderJacob het volgende:
Nee ik zat er over te denken om ooit (volgend jaar ofzo) mijn gitaar te laten customizen![]()
Aangezien ik geen zin heb om een "standaart" nieuwe te gaan kopen, en ik best wel blij ben met deze gitaar. Alleen er kunnen altijd wat dingen beter natuurlijk.
Ibanez![]()
Word jij betaalt om op fok te zittenquote:
quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:30 schreef Thomzzzzz het volgende:
NOU EN IK HEB EM TOCH GEKOCHT
Goed... ontopic... ik ben niet zo'n fan van Ibanez, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit een heb gezien zonder tremolo... ik vind die prestiges wel mooi, maar ja, die Floyd Rose wil ik niet.... zijn ze er ook zonder??
AMEN!, ik vind zoals ook hier eerder werd gezegd, alleen de prestige lijn wel wat hebben van Ibanez, al heb ik ook eens een hele mooie custommade JS100 gezien van Satriani, en toch, dat zag er ook niet verkeerd uitquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:21 schreef Thomzzzzz het volgende:
Oke, wist ik niet. Ik ben net even gaan kijken op de site van ibanez, en ik vind het eigenlijk allemaal niet echt wat... nee... Als ik eerlijk ben krijg ik er niet echt een harde van...
Stratquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:44 schreef triphop_war het volgende:
ik ben trots eigenaar van een Fender Strat Richie Sambora Signature Serie, met floyd rose tremelo, humbucker op de brug en Fender Texas Special Single Coils.
En een Fender Mexican Strat met ook een humbucker op de brug, sunburst kleurtje, voor de rest niet echt speciaal
en last but not least ben ik ook eigenaar van een leuke Telecaster (van Squier, maar hij speelt wel heel relaxed)
foto's volgen snel!
Duidelijk niet hard genoeg gevallen, want het gonst nog steeds naquote:
Oh trouwens...quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:51 schreef punchdrunk het volgende:
als we het over fender hebben: dit is mijn volgende aankoop. ik kan hem alleen in nederland nergens vinden, en in keulen moeten ze hem bestellen...:
Fender TC-90 Thinline
gewoon een kwestie van goed zoeken dus?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:05 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Oh trouwens...
http://www.spanjaardmuzie(...)php?products_id=1999
http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d282.html (18e gitaar in het rijtje)
http://www.muziekwessing.nl/gitaar/egitaar.html (6e gitaar in de lijst onderaan)
Deze 3 heb ik zo al gevonden... en ik hou niet eens van Fender
Dus nergens vinden?? Misschien niet direct bij de muziekwinkel in de stad waar je woont, maar zo te zien staat ie wel te koop bij meerdere winkels in Nederland...
lijkt wel beetje op zo'n ibanez paul gilbert gitaar...quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:51 schreef punchdrunk het volgende:
als we het over fender hebben: dit is mijn volgende aankoop. ik kan hem alleen in nederland nergens vinden, en in keulen moeten ze hem bestellen...:
Fender TC-90 Thinline
Wordt er nog wel eens wat met guitargeek gedaan...? Ik zie berichten uit 2004 op hun frontpage...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:19 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
lijkt wel beetje op zo'n ibanez paul gilbert gitaar...
http://guitargeek.com/gear/img/ibanex_pg.gif
ja precies, zoeken... alleen fender TC-90 was al genoeg op google...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:16 schreef triphop_war het volgende:
[..]
gewoon een kwestie van goed zoeken dus?![]()
Laatst bij de feedback gedaan:quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:32 schreef Gitarist het volgende:
Hee cut the crap en laten we het weer gewoon over gitaren en aanverwanten hebben....
===
Zijn er hier mensen die gitaargeluid in stereo hebben (bijv. d.m.v. een delay of chorus). Ik heb wat m'n effecten betreft wel de mogelijkheid, heb alleen geen geschikte amps daarvoor.
ik speel nu een les paul en een tele, maar wil iets dat er een beetje tussenin zit. de les paul is live erg vet, soms iets TE vet. daarnaast kan het bij langere gigs wel eens zwaar zijn om 2+ uur met een les paul om je nek rond te springen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:58 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Duidelijk niet hard genoeg gevallen, want het gonst nog steeds na
Ik heb die gitaar echt nog nooit gezien, ik vind 'm niet erg mooi, maar 't is mij te "strat"-achtig... misschien klinkt ie wel fantastisch, maar dat bij een semi hollowbody fender "strat"-achtige ook nog maar afwachten...
Waarom per se die gitaar?
mja, wel eens gedaan, maar eigenlijk gepriegel in de marge. leuk voor opnamens, (maar dan kan het ook achteraf, beter nog zelfs) maar live compleet onzinnig want totaal onhoorbaar.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:32 schreef Gitarist het volgende:
Hee cut the crap en laten we het weer gewoon over gitaren en aanverwanten hebben....
===
Zijn er hier mensen die gitaargeluid in stereo hebben (bijv. d.m.v. een delay of chorus). Ik heb wat m'n effecten betreft wel de mogelijkheid, heb alleen geen geschikte amps daarvoor.
Ik ben een hoop dingen niet met je eens, maar je hebt in ieder geval wel voor jezelf goed op een rijtje staan waarom je deze gitaar wil, dat is vooral belangrijk... ik weet niet of je makkelijk vervoer hebt/kunt regelen, dan zou ik als ik jou was eens naar 's-Hertogenbosch rijden (de 3e link die ik gepost heb, is een winkel in 's-Hertogenbosch) en erop spelen en luisteren... kijken of die gitaar je überhaupt wel bevalt... een internetsite zegt natuurlijk niet zo heel veel...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:42 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ik speel nu een les paul en een tele, maar wil iets dat er een beetje tussenin zit. de les paul is live erg vet, soms iets TE vet. daarnaast kan het bij langere gigs wel eens zwaar zijn om 2+ uur met een les paul om je nek rond te springen.
de combo van een semi-hollowbody (lekker licht!), tune-o-matic (les paul) dubbele cutaway en niet te vergeten de extreem goeie P-90's van seymour duncan (vintage neck, custom bridge) maken er gewoon een hele aparte, leuke en veelzijdige gitaar van. een prijskaartje waar je de bank niet voor hoeft te overvallen (570 euro), apparte en mooie looks (blikvanger op het podium) en geen gezeik met pickup-upgrades (het beste van het beste zit er al in).
me toneport doet dat vanzelf, en klinkt wel grappig... al gebruik ik geen effecten... (op reverb na)quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:32 schreef Gitarist het volgende:
===
vervoer is geen probleem en gratis zelfs. Heerlijk, leasebakkenquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:49 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik ben een hoop dingen niet met je eens, maar je hebt in ieder geval wel voor jezelf goed op een rijtje staan waarom je deze gitaar wil, dat is vooral belangrijk... ik weet niet of je makkelijk vervoer hebt/kunt regelen, dan zou ik als ik jou was eens naar 's-Hertogenbosch rijden (de 3e link die ik gepost heb, is een winkel in 's-Hertogenbosch) en erop spelen en luisteren... kijken of die gitaar je überhaupt wel bevalt... een internetsite zegt natuurlijk niet zo heel veel...
En wat voor versterker speel je? Met wat voor effecten? (ben benieuwd naar je sound...)
Dan bel je ze toch effe? Of je gaat er eerst heen om te spelen, kijken of het echt is wat je wil, en dan kan je 'm altijd nog in het wit laten komen, toch?quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:24 schreef punchdrunk het volgende:
verder:.
ja, ik heb gezien dat zi hier ook wel op een paar plekken te koop staan, maar altijd de cherry red, en ik wil persee de witte.
maar ja, een winkelier weet: " met een witte blijf je zitte", dus die kopen ze nooit in. jammer, want de witte is echt veel mooier.
dankjewel..quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:45 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Dan bel je ze toch effe? Of je gaat er eerst heen om te spelen, kijken of het echt is wat je wil, en dan kan je 'm altijd nog in het wit laten komen, toch?
En ik zie op de site dat jullie 2 gitaristen hebben in de band, dus da's lastigmaar het geluid is wel duidelijk... clean met randje of zelfs (lichte tot halve) overdrive, behalve bij Looking for Answers... die beukt er wel behoorlijk in
en het klinkt best wel oke! Ben zelf zeker geen liefhebber van zulke stemmen, maar 't klinkt prima!
Dat is wel mooiquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:08 schreef Desensitized het volgende:
Gewoon jengelstengel![]()
En ik ga muziekaal aan de slag met een DJ![]()
Wat samples inspelen en waarschijnlijk binnenkort met hem optreden. Set openen enzo![]()
Nog niet helemaal rond en zeker, maar dikke kans van wel![]()
adobe audition is een leuk programmatjequote:Op maandag 7 augustus 2006 19:46 schreef Sloavink het volgende:
Binnekort wil ik gaan beginnen met home-recorden. Ik wil eigenlijk alleen gitaar, bass, en zang opnemen. Wat heb ik daar allemaal voor nodig en wat voor programma's? Alvast bedankt!
kleine tip: als je begint met gitaarspelen, is tool wellicht geen goeie eerste zet. leer eerst maar eens 4 kwart maten raggen....quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:35 schreef Razz_Gul het volgende:
ik heb zo'n 3jr oude stofverzamelaar Ibanez sz320 geheten, die ik na t luisteren van 10.000dys meteen ontragd en afgestoft hebt...damn wat een geil ding en nu wil ik spelen ook !! maar ik kan nietje weet hoe dat gaat, je ziet eoa pisnicht met lange manen raggen en dat wil je ook, maar als je t ijzer eenmaal hebt blijkt t scheuren toch wat lastiger dan gedacht ...
gelukkig heb ik t niet verkocht dus ben nu weer begonnen met basisakkoordjes oefenen en eelt kweken *zucht*..... maar zolang ik TooL aan mijn zijde weet moet t lukken
![]()
ps: adam jones is GEEN pisnicht ! is GOD![]()
![]()
![]()
haha, nee, zo bekend ben ik niet...quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:35 schreef NiteSpeed het volgende:
Hey punchdrunk, speel je toevallig in dEUS?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |