abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40572086
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:05 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Oh trouwens...

http://www.spanjaardmuzie(...)php?products_id=1999

http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d282.html (18e gitaar in het rijtje)

http://www.muziekwessing.nl/gitaar/egitaar.html (6e gitaar in de lijst onderaan)

Deze 3 heb ik zo al gevonden... en ik hou niet eens van Fender

Dus nergens vinden?? Misschien niet direct bij de muziekwinkel in de stad waar je woont, maar zo te zien staat ie wel te koop bij meerdere winkels in Nederland...
gewoon een kwestie van goed zoeken dus?
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:19:53 #277
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_40572178
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:51 schreef punchdrunk het volgende:
als we het over fender hebben: dit is mijn volgende aankoop. ik kan hem alleen in nederland nergens vinden, en in keulen moeten ze hem bestellen...:

Fender TC-90 Thinline
lijkt wel beetje op zo'n ibanez paul gilbert gitaar...
http://guitargeek.com/gear/img/ibanex_pg.gif
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:24:57 #278
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_40572340
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:19 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

lijkt wel beetje op zo'n ibanez paul gilbert gitaar...
http://guitargeek.com/gear/img/ibanex_pg.gif
Wordt er nog wel eens wat met guitargeek gedaan...? Ik zie berichten uit 2004 op hun frontpage...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_40572513
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:16 schreef triphop_war het volgende:

[..]

gewoon een kwestie van goed zoeken dus?
ja precies, zoeken... alleen fender TC-90 was al genoeg op google... Huilie!
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:32:51 #280
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_40572589
Hee cut the crap en laten we het weer gewoon over gitaren en aanverwanten hebben....

===

Zijn er hier mensen die gitaargeluid in stereo hebben (bijv. d.m.v. een delay of chorus). Ik heb wat m'n effecten betreft wel de mogelijkheid, heb alleen geen geschikte amps daarvoor.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_40572790
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:32 schreef Gitarist het volgende:
Hee cut the crap en laten we het weer gewoon over gitaren en aanverwanten hebben....

===

Zijn er hier mensen die gitaargeluid in stereo hebben (bijv. d.m.v. een delay of chorus). Ik heb wat m'n effecten betreft wel de mogelijkheid, heb alleen geen geschikte amps daarvoor.
Laatst bij de feedback gedaan:

Gitaar in 1 Fender Devillen, FX loop naar TC Electronic G-Force, terug naar de DeVille en naar een 2e Fender DeVille combo... erg leuk met pingpong delays en stereo reverbs... erg leuk om zo even mee te spelen, maar om het nou echt te gebruiken voor optredens of zo, lijkt me niet echt wat eerlijk gezegd... Het klinkt wel cool, maar 't is duur (2 amps) en het is omslachtig... meer mic's, meer amps, meer kabels, meer slepen, meer werk

En bij opnames heb ik liever geen effecten in het signaal... dan voeg ik liever mijn effecten later toe in ProTools...
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:42:38 #282
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_40572888
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:58 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Duidelijk niet hard genoeg gevallen, want het gonst nog steeds na

Ik heb die gitaar echt nog nooit gezien, ik vind 'm niet erg mooi, maar 't is mij te "strat"-achtig... misschien klinkt ie wel fantastisch, maar dat bij een semi hollowbody fender "strat"-achtige ook nog maar afwachten...

Waarom per se die gitaar?
ik speel nu een les paul en een tele, maar wil iets dat er een beetje tussenin zit. de les paul is live erg vet, soms iets TE vet. daarnaast kan het bij langere gigs wel eens zwaar zijn om 2+ uur met een les paul om je nek rond te springen.

de combo van een semi-hollowbody (lekker licht!), tune-o-matic (les paul ) dubbele cutaway en niet te vergeten de extreem goeie P-90's van seymour duncan (vintage neck, custom bridge) maken er gewoon een hele aparte, leuke en veelzijdige gitaar van. een prijskaartje waar je de bank niet voor hoeft te overvallen (570 euro), apparte en mooie looks (blikvanger op het podium) en geen gezeik met pickup-upgrades (het beste van het beste zit er al in).
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:44:47 #283
7091 punchdrunk
pi_40572954
quote:

===

mja, wel eens gedaan, maar eigenlijk gepriegel in de marge. leuk voor opnamens, (maar dan kan het ook achteraf, beter nog zelfs) maar live compleet onzinnig want totaal onhoorbaar.

ik zou mijn tijd en geld steken in een goed basisgeluid, ipv dergelijke franje.
pi_40573102
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:42 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

ik speel nu een les paul en een tele, maar wil iets dat er een beetje tussenin zit. de les paul is live erg vet, soms iets TE vet. daarnaast kan het bij langere gigs wel eens zwaar zijn om 2+ uur met een les paul om je nek rond te springen.

de combo van een semi-hollowbody (lekker licht!), tune-o-matic (les paul ) dubbele cutaway en niet te vergeten de extreem goeie P-90's van seymour duncan (vintage neck, custom bridge) maken er gewoon een hele aparte, leuke en veelzijdige gitaar van. een prijskaartje waar je de bank niet voor hoeft te overvallen (570 euro), apparte en mooie looks (blikvanger op het podium) en geen gezeik met pickup-upgrades (het beste van het beste zit er al in).
Ik ben een hoop dingen niet met je eens, maar je hebt in ieder geval wel voor jezelf goed op een rijtje staan waarom je deze gitaar wil, dat is vooral belangrijk... ik weet niet of je makkelijk vervoer hebt/kunt regelen, dan zou ik als ik jou was eens naar 's-Hertogenbosch rijden (de 3e link die ik gepost heb, is een winkel in 's-Hertogenbosch) en erop spelen en luisteren... kijken of die gitaar je überhaupt wel bevalt... een internetsite zegt natuurlijk niet zo heel veel...

En wat voor versterker speel je? Met wat voor effecten? (ben benieuwd naar je sound...)
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:58:45 #285
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_40573410
quote:

===

me toneport doet dat vanzelf, en klinkt wel grappig... al gebruik ik geen effecten... (op reverb na)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:21:40 #286
7091 punchdrunk
pi_40574138
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:49 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Ik ben een hoop dingen niet met je eens, maar je hebt in ieder geval wel voor jezelf goed op een rijtje staan waarom je deze gitaar wil, dat is vooral belangrijk... ik weet niet of je makkelijk vervoer hebt/kunt regelen, dan zou ik als ik jou was eens naar 's-Hertogenbosch rijden (de 3e link die ik gepost heb, is een winkel in 's-Hertogenbosch) en erop spelen en luisteren... kijken of die gitaar je überhaupt wel bevalt... een internetsite zegt natuurlijk niet zo heel veel...

En wat voor versterker speel je? Met wat voor effecten? (ben benieuwd naar je sound...)
vervoer is geen probleem en gratis zelfs. Heerlijk, leasebakken

ik speel zelf over een Crate Vintage club 2 x 12". volledig buizen, 4 x 12ax7, 4 x EL84. lijkt qua tone nogal op een Vox AC30 topboost. ik heb in de effectloop eigenlijk alleen een eq pedaaltje zitten, dat ik af en toe gebruik. verder heb ik aan effecten een CryBaby, ibanez Tubescreamer (Ts-9), Ibanez Flanger FL9, boss chorus en tremelo.

qua sound zou je kunnen luisteren naar een paar nummers van de cd:

Hoover!
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:24:45 #287
7091 punchdrunk
pi_40574224
verder:.

ja, ik heb gezien dat zi hier ook wel op een paar plekken te koop staan, maar altijd de cherry red, en ik wil persee de witte.

maar ja, een winkelier weet: " met een witte blijf je zitte", dus die kopen ze nooit in. jammer, want de witte is echt veel mooier.
pi_40574949
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:24 schreef punchdrunk het volgende:
verder:.

ja, ik heb gezien dat zi hier ook wel op een paar plekken te koop staan, maar altijd de cherry red, en ik wil persee de witte.

maar ja, een winkelier weet: " met een witte blijf je zitte", dus die kopen ze nooit in. jammer, want de witte is echt veel mooier.
Dan bel je ze toch effe? Of je gaat er eerst heen om te spelen, kijken of het echt is wat je wil, en dan kan je 'm altijd nog in het wit laten komen, toch?

En ik zie op de site dat jullie 2 gitaristen hebben in de band, dus da's lastig maar het geluid is wel duidelijk... clean met randje of zelfs (lichte tot halve) overdrive, behalve bij Looking for Answers... die beukt er wel behoorlijk in en het klinkt best wel oke! Ben zelf zeker geen liefhebber van zulke stemmen, maar 't klinkt prima!
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:57:21 #289
7091 punchdrunk
pi_40575333
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:45 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Dan bel je ze toch effe? Of je gaat er eerst heen om te spelen, kijken of het echt is wat je wil, en dan kan je 'm altijd nog in het wit laten komen, toch?

En ik zie op de site dat jullie 2 gitaristen hebben in de band, dus da's lastig maar het geluid is wel duidelijk... clean met randje of zelfs (lichte tot halve) overdrive, behalve bij Looking for Answers... die beukt er wel behoorlijk in en het klinkt best wel oke! Ben zelf zeker geen liefhebber van zulke stemmen, maar 't klinkt prima!
dankjewel..

ja, op de cd is het een mix van geluiden. les pauls, fenders, squiers, marshalls, crate, tubescreamers, tubemans, in alle mogelijke combis. de solo's zijn in ieder geval van op mijn gear. beetje belachtige, licht overstuurde toon met veel mid-hoog.

live klinkt het natuurlijk allemaal een stuk heftiger, en wat minder poppy.
pi_40576465
al met al: goede muziek hoor!
pi_40581641
Gewoon jengelstengel

En ik ga muziekaal aan de slag met een DJ
Wat samples inspelen en waarschijnlijk binnenkort met hem optreden. Set openen enzo
Nog niet helemaal rond en zeker, maar dikke kans van wel
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_40581756
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:08 schreef Desensitized het volgende:
Gewoon jengelstengel

En ik ga muziekaal aan de slag met een DJ
Wat samples inspelen en waarschijnlijk binnenkort met hem optreden. Set openen enzo
Nog niet helemaal rond en zeker, maar dikke kans van wel
Dat is wel mooi
Leuk om te zien dat gitaarmuziek en dance muziek steeds vaker samen gaan

Zelf nu even wat blues oefeningen doen
pi_40581898
Ja, maar vooral creatief met [gitaar]muziek bezig, op wat voor manier dan ook, daar doen we [ikke wel] het voor toch?
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_40582558
ik heb zo'n 3jr oude stofverzamelaar Ibanez sz320 geheten, die ik na t luisteren van 10.000dys meteen ontragd en afgestoft hebt...damn wat een geil ding en nu wil ik spelen ook !! maar ik kan niet je weet hoe dat gaat, je ziet eoa pisnicht met lange manen raggen en dat wil je ook, maar als je t ijzer eenmaal hebt blijkt t scheuren toch wat lastiger dan gedacht ... gelukkig heb ik t niet verkocht dus ben nu weer begonnen met basisakkoordjes oefenen en eelt kweken *zucht*..... maar zolang ik TooL aan mijn zijde weet moet t lukken

ps: adam jones is GEEN pisnicht ! is GOD

[ Bericht 10% gewijzigd door Razz_Gul op 07-08-2006 19:42:23 ]
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_40582943
Binnekort wil ik gaan beginnen met home-recorden. Ik wil eigenlijk alleen gitaar, bass, en zang opnemen. Wat heb ik daar allemaal voor nodig en wat voor programma's? Alvast bedankt!
pi_40584287
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:46 schreef Sloavink het volgende:
Binnekort wil ik gaan beginnen met home-recorden. Ik wil eigenlijk alleen gitaar, bass, en zang opnemen. Wat heb ik daar allemaal voor nodig en wat voor programma's? Alvast bedankt!
adobe audition is een leuk programmatje
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:28:43 #297
7091 punchdrunk
pi_40584714
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:35 schreef Razz_Gul het volgende:
ik heb zo'n 3jr oude stofverzamelaar Ibanez sz320 geheten, die ik na t luisteren van 10.000dys meteen ontragd en afgestoft hebt...damn wat een geil ding en nu wil ik spelen ook !! maar ik kan niet je weet hoe dat gaat, je ziet eoa pisnicht met lange manen raggen en dat wil je ook, maar als je t ijzer eenmaal hebt blijkt t scheuren toch wat lastiger dan gedacht ... gelukkig heb ik t niet verkocht dus ben nu weer begonnen met basisakkoordjes oefenen en eelt kweken *zucht*..... maar zolang ik TooL aan mijn zijde weet moet t lukken

ps: adam jones is GEEN pisnicht ! is GOD
kleine tip: als je begint met gitaarspelen, is tool wellicht geen goeie eerste zet. leer eerst maar eens 4 kwart maten raggen....
pi_40586554
Vooral de snelheid van basnoten en wisselingen tussen simpele powerchords is lastig, maar niet onmogelijk als je het langzaam speelt als beginner.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40587528
Hey punchdrunk, speel je toevallig in dEUS?
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 08:45:03 #300
7091 punchdrunk
pi_40599313
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:35 schreef NiteSpeed het volgende:
Hey punchdrunk, speel je toevallig in dEUS?
haha, nee, zo bekend ben ik niet...

hoe kom je daarbij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')