Dat is tenminste nog een dorp. Ik zat in 't Harde, twee kazernes met een paar huisjes eromheen is geen dorpquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:50 schreef VaderJacob het volgende:
Ik zat in mijn diensttijd in ermelo, ook zo'n verschrikkelijk dorp.
Wij hadden dan nog een pizzaria en een albert heijnquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is tenminste nog een dorp. Ik zat in 't Harde, twee kazernes met een paar huisjes eromheen is geen dorp.
Huh wat?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:54 schreef VaderJacob het volgende:
Maar om ontopic te blijven.
Jaja het is vakantie enzo ik schiet weleens uit me slofquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:59 schreef BUG80 het volgende:
Zo het komt hier ineens met bakken uit de hemel zeg.
[..]
Huh wat?![]()
Ignorant peoplequote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor mensen van buiten Gelderland is dat allebei "Veluwe".
Noem 1 goede band uit de veluwequote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:08 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ignorant people... Hardewijk is ook nog wel oke toch? Niet zo'n akelig Gristelijke stad?
Apeldoorn hallo wij hebben de Apelheul, Paleis het Loo en de Koningin Julianatoren... en de Gigant...![]()
Een van de gitaristen van Ancient Rites komt uit Harderwijk?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:13 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Noem 1 goede band uit de veluwe![]()
Vladimirquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:13 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Noem 1 goede band uit de veluwe![]()
Das nog niksquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een van de gitaristen van Ancient Rites komt uit Harderwijk?.
tpv'tje?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
hoi!
wat zijn we weer lekker kliekerig!
Bitterballenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:12 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
tpv'tje?
ik hou niet van kliekjes, ik wil gewoon vers voedsel!
Zingen erbij is tofquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:30 schreef Thomzzzzz het volgende:
Oh sorry, je vroeg leuk
Hou je ook van zingen erbij of wil je alleen maar heel moeilijke stukken spelen? Want als je ook lekker wil zingen zijn de oudere liedjes van Silverchair altijd uitermate geschikt... krijg het zelf niet onder de knie, want de zang en gitaar gaan meestal niet zo lekker met elkaar mee, hij zingt er nogal tegen in... nou ben ik ook geen zanger dus ik mag dat moeilijk vinden![]()
Eens kijken of ik daar tabs van heb.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:32 schreef Thomzzzzz het volgende:
Dan is Silverchair erg leuk, of Stone Temple Pilots!!
Owkee daar hou ik me nog wel even mee bezigquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:37 schreef Thomzzzzz het volgende:
Stone Temple Pilots - PlushWAT een vette plaat is dat toch!
Silverchair - Ana's Song, Tomorrow, Shade, Suicidal Dream
Ga je die ook met ons delenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:02 schreef Cynic het volgende:
Ah, Tomorrow van Silverchair, die heb ik ooit nog eens met een band gecovered
Ik heb vast nog wel ergens een oefentape waar die op staatquote:
8 Jaar alweerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb vast nog wel ergens een oefentape waar die op staat
Maar dat zal ongeveer 8 jaar geleden zijn, die hou ik dus vooralsnog liever voor mezelf
Nouja, eigenlijk ben ik in al de tijd dat ik gitaar speel niet eens zo gek veel opgeschotenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:25 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
8 Jaar alweer![]()
Als je al zolang speelt he, heb je dan eigenlijk nog dromen ofzo? Of is het nu meer iets van, ja leuk![]()
Conclusie, Ik moet nog harder werkenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk ben ik in al de tijd dat ik gitaar speel niet eens zo gek veel opgeschoten
Je dromen gaan misschien daarom vanzelf wel over (dan kom je erachter hoe het allemaal echt werkt, haha)
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe goed jij bent. Je lijkt me wel iemand die gestructureerd kan oefenen. Ik ken bijvoorbeeld vrij weinig theorie, jij wel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:52 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk dat je je doelen ook steeds hoger stelt, ik wel in ieder geval. Toen ik begon met spelen was ik al blij als ik een nummer van de Beatles of zo kon spelen. Toen ik dat eenmaal kon wilde ik bluessolo's leren. Toen ik dat eenmaal een beetje kon wilde ik weer iets anders, en zo ben je nooit tevreden.
Het zuigt wel dat je, naarmate je ouder wordt, ook steeds minder tijd overhoudt om te oefenen en om je chops op peil te houden vanwege andere verplichtingen.
Oefenen is belangrijk. Dromen doet iedereen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:40 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Conclusie, Ik moet nog harder werken![]()
(Het is een mooie droom vandaar)
Wat je zegt is heel herkenbaar idd.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:52 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk dat je je doelen ook steeds hoger stelt, ik wel in ieder geval. Toen ik begon met spelen was ik al blij als ik een nummer van de Beatles of zo kon spelen. Toen ik dat eenmaal kon wilde ik bluessolo's leren. Toen ik dat eenmaal een beetje kon wilde ik weer iets anders, en zo ben je nooit tevreden.
Het zuigt wel dat je, naarmate je ouder wordt, ook steeds minder tijd overhoudt om te oefenen en om je chops op peil te houden vanwege andere verplichtingen.
Ik doe niks anders de laatste 6 dagen. Iedereen is op vakantie dus niks anders te doenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:03 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Oefenen is belangrijk. Dromen doet iedereen.![]()
Dag campzonerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:18 schreef Stepho het volgende:
vraagje aan de ervaren gitaristen
Ik speel bas maar ben sinds een jaartje ook lekker op de gitaar aant kloten, en wil ook wat dingetjes opnemen. Nou heb dus geen fatsoenlijke effecten voor de gitaar en was dus met een gitarist naar de feedback geweest, en daar de Boss ME-50 geprobeerd. Hij zei dat de ME-50 hem tegenviel en dat ik voor een 2e-hands GT6 moest gaan (hij heeft zelf een GT6). Nou weet ik niet op dit zon goed idee is, aangezien volgens mij de basis effecten (dist, delay, wah etc) hetzelfde zijn op die 2 pedalen, of zie ik dat verkeerd? Ik vond de ME-50 overigens wel prima, maar ik ben geen kenner.
Iemand die mij advies hierin kan geven?
Drum je eigenlijk ook nog regelmatig?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:07 schreef Operc het volgende:
ik meld me ook weer
Ik speel vooral bass, maar ook redelijk gitaar....maar echt: effecten en Ciscusquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:18 schreef Stepho het volgende:
Ik speel bas maar ben sinds een jaartje ook lekker op de gitaar aant kloten, en wil ook wat dingetjes opnemen. Nou heb dus geen fatsoenlijke effecten voor de gitaar en was dus met een gitarist naar de feedback geweest, en daar de Boss ME-50 geprobeerd. Hij zei dat de ME-50 hem tegenviel en dat ik voor een 2e-hands GT6 moest gaan (hij heeft zelf een GT6). Nou weet ik niet op dit zon goed idee is, aangezien volgens mij de basis effecten (dist, delay, wah etc) hetzelfde zijn op die 2 pedalen, of zie ik dat verkeerd? Ik vond de ME-50 overigens wel prima, maar ik ben geen kenner.
Nee nee, ik drum ook nog regelmatigquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:56 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Drum je eigenlijk ook nog regelmatig?
Of ben je nu echt met gitaren bezig?
Wil je per sé een multi-effectenbak of is het je om een aantal losse effecten te doen?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:18 schreef Stepho het volgende:
Uiteraardquote:
Okay, kom maar op met je akkoorden dan!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 09:55 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb misschien een leuk idee...
We doen een soort van contest. Eén iemand roept (bijvoorbeeld) 4 akkoorden, en van die akkoorden die die volgorde moet je dan iets leuks maken op je gitaar. Mag een riff zijn, mag een slagpartij zijn, mag een solo (?) zijn, mag een tokkel zijn. Vervolgens neem je dat op (youtube?) en plaats je dat hier. En dan gaan we die dingen elkaar een beetje leren, en kritiek geven, en applaudiseren etc etc.
Lijkt mij wel leuk en interessant...jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |