abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:09:16 #91
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_40434950
iemand die een zoom 500 over wil nemen?
'k vinnet zelf een verschrikkelijk ding hij is nog wel nieuw.. (20 x binnen gebruikt zonder schoenen aan ,geen zweetvoeten)
ook een beetje tvp trouwens
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_40435192
*meldt zich ook
Brutal. Fucking. Metal.
pi_40436866
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:18 schreef Stepho het volgende:
vraagje aan de ervaren gitaristen

Ik speel bas maar ben sinds een jaartje ook lekker op de gitaar aant kloten, en wil ook wat dingetjes opnemen. Nou heb dus geen fatsoenlijke effecten voor de gitaar en was dus met een gitarist naar de feedback geweest, en daar de Boss ME-50 geprobeerd. Hij zei dat de ME-50 hem tegenviel en dat ik voor een 2e-hands GT6 moest gaan (hij heeft zelf een GT6). Nou weet ik niet op dit zon goed idee is, aangezien volgens mij de basis effecten (dist, delay, wah etc) hetzelfde zijn op die 2 pedalen, of zie ik dat verkeerd? Ik vond de ME-50 overigens wel prima, maar ik ben geen kenner.

Iemand die mij advies hierin kan geven?
Wil je per sé een multi-effectenbak of is het je om een aantal losse effecten te doen?

In het geval van het laatste zou ik als ik jou was voor losse pedalen gaan...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_40437019
Ben ik weer. Alleen heeft 1,5 week niet spelen wel zijn tol geeist. Flink inkomen weer
pi_40441978
Ik heb misschien een leuk idee...

We doen een soort van contest. Eén iemand roept (bijvoorbeeld) 4 akkoorden, en van die akkoorden die die volgorde moet je dan iets leuks maken op je gitaar. Mag een riff zijn, mag een slagpartij zijn, mag een solo (?) zijn, mag een tokkel zijn. Vervolgens neem je dat op (youtube?) en plaats je dat hier. En dan gaan we die dingen elkaar een beetje leren, en kritiek geven, en applaudiseren etc etc.

Lijkt mij wel leuk en interessant...jullie?
pi_40442002
ja leuk idee, ook interessant, de vraag is alleen of iedereen in staat is om dingen op te nemen...
pi_40442037
Dat is waar, maar met enkel een microfoontje à 10 euro kom je al een heel eind.
Of via je telefoon (of de telefoon van een vriend)
pi_40442169
Tellen bassisten ook mee?
pi_40442191
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:07 schreef Friek_ het volgende:
Tellen bassisten ook mee?
Uiteraard . Alhoewel ergens in de krochten van het muziekforum ook een specifiek bastopic bestaat.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_40442208
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:55 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb misschien een leuk idee...

We doen een soort van contest. Eén iemand roept (bijvoorbeeld) 4 akkoorden, en van die akkoorden die die volgorde moet je dan iets leuks maken op je gitaar. Mag een riff zijn, mag een slagpartij zijn, mag een solo (?) zijn, mag een tokkel zijn. Vervolgens neem je dat op (youtube?) en plaats je dat hier. En dan gaan we die dingen elkaar een beetje leren, en kritiek geven, en applaudiseren etc etc.

Lijkt mij wel leuk en interessant...jullie?
Okay, kom maar op met je akkoorden dan!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_40442331
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Uiteraard . Alhoewel ergens in de krochten van het muziekforum ook een specifiek bastopic bestaat.
Daar hoor ik ook meer bij thuis, maar het is daar zo stil.

Wie begint met wat akkoorden (en houd er rekening mee dat er een paar bij zitten die nog niet zolang spelen hè, dus misschien geen al te moeilijke akkoorden)
pi_40442411
F - A# - G# - C#

Smells Like Nirvana

Deze is dus niet serieus bedoeld, ga hier nou niet aan beginnen!!
pi_40442521
E7- A- Fm ....om mee te beginnen....echt geen idee of we hier wat mee kunnen, maar dat komt vast wel goed. Of als iemand een betere heeft: gaarne!
pi_40443653
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:21 schreef Ciscus het volgende:
E7- A- Fm ....om mee te beginnen....echt geen idee of we hier wat mee kunnen, maar dat komt vast wel goed. Of als iemand een betere heeft: gaarne!
F (ipv Fm) zou beter passen. In Fm zit een Ab en die komt zowel in de E als A schaal niet voor.
pi_40443990
F mineur is in de meest simpele vorm als barré akkoord...

F - C - F - G# - C - F#

Toch?

Het gaat dus om de G# danwel Ab?
pi_40444043
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

F (ipv Fm) zou beter passen. In Fm zit een Ab en die komt zowel in de E als A schaal niet voor.
Prima! Omdat ik dat soort akkoorden achter elkaar plak, maak ik een geheel eigen stijl aan muziek haha.

Dus E7- A- F

Ben benieuwd. Ik ga eens wat op m'n 12- string proberen, denk ik.
pi_40444197
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:16 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Prima! Omdat ik dat soort akkoorden achter elkaar plak, maak ik een geheel eigen stijl aan muziek haha.

Dus E7- A- F

Ben benieuwd. Ik ga eens wat op m'n 12- string proberen, denk ik.
Dat wil ik ook al een tijdje... wat heb je voor 12string, welk merk, type, hoe klinkt ie, waar heb je m gekocht en vooral... wat heb je er voor betaald??
pi_40444208
Ik denk dat Sally nu wel is afgehaakt, goed bezig!! hehe
pi_40444343
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:21 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Dat wil ik ook al een tijdje... wat heb je voor 12string, welk merk, type, hoe klinkt ie, waar heb je m gekocht en vooral... wat heb je er voor betaald??
Ik heb 'm een jaar of 5 geleden voor 100 gulden van iemand overgenomen via marktplaats. Doe er niet zo heel veel mee. het is een Rokkomann, gewoon een leuk hebbedingetje.

Het klinkt vreselijk vol, mooie klank. Ik zal 'm gebruiken voor deze akkoorden en dan een filmpje plaatsen.
pi_40444462
Ik ben heel benieuwd of iedereen nu niet ongeveer met getzelfde stukje aan komt...
Ik heb trouwens helemaal geen gitaar in E staan, daar moet ik dus ook een beetje creatief mee omgaan vrees ik
It has to mean something
pi_40444556
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:25 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Ik heb 'm een jaar of 5 geleden voor 100 gulden van iemand overgenomen via marktplaats. Doe er niet zo heel veel mee. het is een Rokkomann, gewoon een leuk hebbedingetje.

Het klinkt vreselijk vol, mooie klank. Ik zal 'm gebruiken voor deze akkoorden en dan een filmpje plaatsen.
Cool! Ik vind 12strings altijd gaaf, klinkt zo vol... zelfs een baggergitaar klinkt nog vol met zo'n handvol snaren volgens mij... echt super! Ik wil er ook wel een, voor (minder dan) 200 euro
pi_40444614
Wat zijn dat trouwens een godsgruwelijk vrolijke akkoorden als je ze achter elkaar speelt, daar ben ik helemaal niet aan gewend!
It has to mean something
pi_40444649
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

F (ipv Fm) zou beter passen. In Fm zit een Ab en die komt zowel in de A schaal niet voor.
Uiteraard komt de G# wel voor in de E schaal .

Ik ben er niet helemaal bij vandaag geloof ik .
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:09:08 #114
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_40445789
heus wel sexy
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_40445865
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:09 schreef Jorikjet het volgende:
heus wel sexy
http://fotoboek.fok.nl/Jorikjet

Dude...
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:14:43 #116
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_40445949
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_40445983
Wat gaan die gitaristentopics toch hard!

Goed idee om een paar akkoorden op te nemen. Zal is gaan prutsen.

En kan mijn avatar aangepast worden in de OP? De oude eruit en nieuwe erin (tjek fotoboek voor de oude).

TIA!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:16:59 #118
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40446011
Jezus dit topic loopt hard
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:47 schreef SNArky het volgende:

[..]

Dag campzoner .
Ook hallo
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:06 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Wil je per sé een multi-effectenbak of is het je om een aantal losse effecten te doen?

In het geval van het laatste zou ik als ik jou was voor losse pedalen gaan...
Ik wil perse multi effecten omdat daar dus ook een pre amp in zit, zodat ik de boel direct in me geluidskaart kan prikken.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:27:13 #119
71333 BUG80
Stop making sense
pi_40446290
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:16 schreef Stepho het volgende:
Jezus dit topic loopt hard
[..]

Ook hallo
[..]

Ik wil perse multi effecten omdat daar dus ook een pre amp in zit, zodat ik de boel direct in me geluidskaart kan prikken.
Verwacht niet teveel van de pre-amp in een gemiddeld multi-effect hoor (de meeste zijn niet uitgerust met een goede speakersimulatie). Dan kun je echt veel beter een microfoon voor je versterker hangen voor een goed geluid.

Tenzij je gaat voor een multieffect dat min of meer bedoeld is om in je PC te prikken, zoals een POD.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:46:55 #120
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_40446877
Goedemorgen gitaristen

ik kom steeds later mijn bed uit, de bitterballen eisen zijn tol.

Even ontbijten en dan de gitaar er maar weer bijpakken.
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')