Wil je per sé een multi-effectenbak of is het je om een aantal losse effecten te doen?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:18 schreef Stepho het volgende:
vraagje aan de ervaren gitaristen
Ik speel bas maar ben sinds een jaartje ook lekker op de gitaar aant kloten, en wil ook wat dingetjes opnemen. Nou heb dus geen fatsoenlijke effecten voor de gitaar en was dus met een gitarist naar de feedback geweest, en daar de Boss ME-50 geprobeerd. Hij zei dat de ME-50 hem tegenviel en dat ik voor een 2e-hands GT6 moest gaan (hij heeft zelf een GT6). Nou weet ik niet op dit zon goed idee is, aangezien volgens mij de basis effecten (dist, delay, wah etc) hetzelfde zijn op die 2 pedalen, of zie ik dat verkeerd? Ik vond de ME-50 overigens wel prima, maar ik ben geen kenner.
Iemand die mij advies hierin kan geven?
Uiteraardquote:
Okay, kom maar op met je akkoorden dan!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 09:55 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb misschien een leuk idee...
We doen een soort van contest. Eén iemand roept (bijvoorbeeld) 4 akkoorden, en van die akkoorden die die volgorde moet je dan iets leuks maken op je gitaar. Mag een riff zijn, mag een slagpartij zijn, mag een solo (?) zijn, mag een tokkel zijn. Vervolgens neem je dat op (youtube?) en plaats je dat hier. En dan gaan we die dingen elkaar een beetje leren, en kritiek geven, en applaudiseren etc etc.
Lijkt mij wel leuk en interessant...jullie?
Daar hoor ik ook meer bij thuis, maar het is daar zo stil.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. Alhoewel ergens in de krochten van het muziekforum ook een specifiek bastopic bestaat.
F (ipv Fm) zou beter passen. In Fm zit een Ab en die komt zowel in de E als A schaal niet voor.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:21 schreef Ciscus het volgende:
E7- A- Fm ....om mee te beginnen....echt geen idee of we hier wat mee kunnen, maar dat komt vast wel goed. Of als iemand een betere heeft: gaarne!
Prima! Omdat ik dat soort akkoorden achter elkaar plak, maak ik een geheel eigen stijl aan muziek haha.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
F (ipv Fm) zou beter passen. In Fm zit een Ab en die komt zowel in de E als A schaal niet voor.
Dat wil ik ook al een tijdje... wat heb je voor 12string, welk merk, type, hoe klinkt ie, waar heb je m gekocht en vooral... wat heb je er voor betaald??quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:16 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Prima! Omdat ik dat soort akkoorden achter elkaar plak, maak ik een geheel eigen stijl aan muziek haha.
Dus E7- A- F
Ben benieuwd. Ik ga eens wat op m'n 12- string proberen, denk ik.
Ik heb 'm een jaar of 5 geleden voor 100 gulden van iemand overgenomen via marktplaats. Doe er niet zo heel veel mee. het is een Rokkomann, gewoon een leuk hebbedingetje.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:21 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Dat wil ik ook al een tijdje... wat heb je voor 12string, welk merk, type, hoe klinkt ie, waar heb je m gekocht en vooral... wat heb je er voor betaald??
Cool! Ik vind 12strings altijd gaaf, klinkt zo vol... zelfs een baggergitaar klinkt nog vol met zo'n handvol snaren volgens mij... echt super! Ik wil er ook wel een, voor (minder dan) 200 euroquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:25 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik heb 'm een jaar of 5 geleden voor 100 gulden van iemand overgenomen via marktplaats. Doe er niet zo heel veel mee. het is een Rokkomann, gewoon een leuk hebbedingetje.
Het klinkt vreselijk vol, mooie klank. Ik zal 'm gebruiken voor deze akkoorden en dan een filmpje plaatsen.
Uiteraard komt de G# wel voor in de E schaalquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
F (ipv Fm) zou beter passen. In Fm zit een Ab en die komt zowel in de A schaal niet voor.
http://fotoboek.fok.nl/Jorikjetquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:09 schreef Jorikjet het volgende:
heus wel sexy
Ook halloquote:
Ik wil perse multi effecten omdat daar dus ook een pre amp in zit, zodat ik de boel direct in me geluidskaart kan prikken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:06 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Wil je per sé een multi-effectenbak of is het je om een aantal losse effecten te doen?
In het geval van het laatste zou ik als ik jou was voor losse pedalen gaan...
Verwacht niet teveel van de pre-amp in een gemiddeld multi-effect hoor (de meeste zijn niet uitgerust met een goede speakersimulatie). Dan kun je echt veel beter een microfoon voor je versterker hangen voor een goed geluid.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:16 schreef Stepho het volgende:
Jezus dit topic loopt hard
[..]
Ook hallo
[..]
Ik wil perse multi effecten omdat daar dus ook een pre amp in zit, zodat ik de boel direct in me geluidskaart kan prikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |