ohjaquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:41 schreef Thomzzzzz het volgende:
gebruiken om iets leuks mee te spelen, opnemen en hier posten...
in a nutshell...
Ik krijg het niet geopendquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:18 schreef DuranK het volgende:
Ik heb wat opgenomen.
http://media.putfile.com/E7---A---F-
Zitten wat slordigheden in maar het moest een beetje vlug omdat anders men ouders gek worden van men gitaar spel![]()
Het einde had ik trouwens nog niet verzonnen dus toen wist ik nix meer te spelen en speel ik ff heel rot een E7![]()
Dus ik heb gisteren mijn serienummer en de gevraagd foto's gemaild... ben benieuwd wat hier nu weer uitkomt!quote:Bedankt voor uw interesse in onze Gibson producten.
Er zijn in principe twee mogelijkheden; de gitaar is een wat oudere gitaar, of het is een recentere Custom gitaar.
Kunt u mij misschien het serienummer vertellen? Om uw gitaar beter te kunnen identificeren en te dateren, zou het ons erg helpen als u ons een paar foto’s in JPG formaat zou kunnen sturen.
In detail: een van de volledige voorkant, een van de volledige achterkant, een van de voorkant van de kop en een van de achterkant van de kop met het serienummer duidelijk zichtbaar alstublieft.
Wat een vaag verhaal! Moeten er niet gewoon twee nullen voor?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:06 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik heb geprobeerd mijn Les Paul Classic te checken op gibson.com aan de hand van het serienummer. Nu staat hier dat de 8 cijfers een code zijn blablabla... maar ik heb maar 6 cijfers! Dus ik heb op de Nederlandse site een form ingevuld over mijn gitaar en ik kreeg vrij snel het volgende antwoord van Gibson....
[..]
Dus ik heb gisteren mijn serienummer en de gevraagd foto's gemaild... ben benieuwd wat hier nu weer uitkomt!![]()
maar 't is wel vreemd dat Gibson aangeeft met 8 cijfers te werken sinds 1977 en mijne zou van 2004 zijn en heeft 6 cijfers...![]()
dat moet jij jaquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:33 schreef Jorikjet het volgende:
dus ik moet een liedje maken met de akkoorden E7- A- F?
Ik weet het niet, ik heb ze gemaild en ik neem aan dat ze met het serienummer en de foto's wel wat moet kunnen vinden... er staan in ieder geval geen nullen voor... en het begint ook al met een 0... I don't know, ik hoor 't wel, ben wel benieuwd in ieder geval!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:12 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Wat een vaag verhaal! Moeten er niet gewoon twee nullen voor?
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef Jorikjet het volgende:lach niet
http://dump.swoos.com/uploads/beroerd.mp3
Haha, leuk man!! Het zijn klote akkoorden, maar blijft geinig.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef Jorikjet het volgende:lach niet
Heb je wel eens 2 noten door een echte octaver gedaan, das ook huilen met de pet op, wat een herrie. Alhoewel als ik de octaver op mn vetta gebruik doet hij het met accoorden nog best aardig.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:07 schreef Jorikjet het volgende:
pfft die octaver van me toneport is echt waardeloos... slecht digitaal. als je 2 tonen tegelijk aanslaat en dan een beetje band gaat dat hele ding flippen... (N)
Groetjes,quote:Bedankt voor uw antwoord en de foto's.
Het serienummer correspondeert in onze database met een Les Paul Classic
in Light Burst, uit 2004.
Deze gitaar is opgeheven in 2005, zoals u kunt lezen op de volgende
webpagina:
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/Classic04.html
De serienummerconfiguratie is een uitzondering op de regel. De
serienummerconfiguratie van de Les Paul classic heeft 4, 5 of 6 cijfers.
Er moet een spatie zijn tussen het eerste en tweede cijfer bij de 4 en 5
cijferige serienummers en geen spatie bij de 6 cijferige nummers.
Het eerste cijfer correspondeert met het laatste cijfer van het jaar van
productie bij 4 en 5 cijferige serienummers, deze werden gebruikt van
1989-1999. Het eerste en tweede cijfer corresponderen met de laatste
twee cijfers van het jaar van productie bij de zes-cijferige
serienummers, die gebruikt worden sinds het jaar 2000.
Voorbeelden:
9 xxx= 1989 (4 cijferig nummer beginnend met "9" werd alleen in 1989
gebruikt) 0 xxxx=1990
9 xxxx=1999
00xxxx=2000
05xxxx=2005
Als u nog meer informatie nodig heeft, aarzelt u dan niet om opnieuw
contact met mij op te nemen. U kunt ook informatie vinden op onze
website www.gibson.com/nl
Jij hebt het over een harmonizer. Een octaver is imo gewoon een fuzzapparaatje die ook aleen een octaaf lager tonen toevoegt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:47 schreef Thomzzzzz het volgende:
Euh... een octaver is toch gewoon een machine die een hogere of lagere octaaf aan de toon toevoegd? Het idee moet zijn een vollere sound te krijgen ofzo...
Bedoel je niet een harmoniser? Of snap ik 't nu niet meer?
Ja, ik had ook eens een vraag gestuurd wat de gevolgen zouden zijn als ik een LP zou bestellen met een floyd-rose erin, en toen heb ik ook een hele geode en duidelijke mail teruggekregen dat dat toch echt heel jammer voor je sound was!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:55 schreef Jorikjet het volgende:
wel super netjes van gibson dat ze die mailtjes zo snel en duidelijk beantwoorden!
Yihaaaaaaa!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef Thomzzzzz het volgende:
Mailtje terug van Gibson... Ze komt uit Nashville, Tennessee, USA!
Inderdaad, heidense ketters zijn hetquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef Thomzzzzz het volgende:
Hahaha Floyd Rose is sowieso jammer![]()
Tremolo![]()
If it hadn't been for Cotton-Eye Joequote:
Ja: hier klikkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:04 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik krijg het niet geopend![]()
Er opent een nieuwe venster,en vervolgens staat er 'klik hier als u een activeX besturingselement op deze webpagina wilt uitvoeren'.....iemand een idee hoe dit is op te lossen?
Haha zeker wel een leuk idee. Vetter dan de mijne in ieder gevalquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef Jorikjet het volgende:lach niet
Ik heb niks tegen tremolo's, wel wat tegen kortzichtig volk dat meteen over "heiligschennis" et al. begint als het onderwerp aangekaart wordt.quote:
Het was een vraag.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen tremolo's, wel wat tegen kortzichtig volk dat meteen over "heiligschennis" et al. begint als het onderwerp aangekaart wordt.
Die is wel erg vet!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:58 schreef guitarist.nl het volgende:
[TK] Gitaar Epiphone G400 HC
Hadden jullie die al gezien ?
heeft iemand samples van deze toevallig? :quote:by Th3h4ck3r 0wnz y0ur b0x
Dat snap ik. Aangezien je "jullie" zei nam ik aan dat je het ook over mij had, terwijl mijn reactie op Thomz' post sarcastisch bedoeld was. Vandaar dat ik het even wou toelichten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:31 schreef VaderJacob het volgende:
Het was een vraag.
Aangezien het topic ook is voor mensen die nog niet zoveel afweten van gitaren hardware en dat soort dingen
nee, maar ik begin ze wel meer te waarderen! een vriend van me heeft er tweequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:46 schreef Neidropje het volgende:
aangezien de proco site is gehacked, (kijk maar op de site bij stompboxes http://www.procosound.com/ratindex.htm dan krijg je:
[..]
heeft iemand samples van deze toevallig? :
[afbeelding]
Owkee dan begrijp ik je.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat snap ik. Aangezien je "jullie" zei nam ik aan dat je het ook over mij had, terwijl mijn reactie op Thomz' post sarcastisch bedoeld was. Vandaar dat ik het even wou toelichten.
Ik ben niet kortzichtig, ik heb gewoon een tering hekel aan tremolo's, ik vind ze vervelend spelen, ze ontstemmen sneller dan mijn Tune-O-Matic brug en ik vind het geluid van een tremolo niet mooi... niks kortzichtigs aan... moet je niet gelijk boos gaan doen...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen tremolo's, wel wat tegen kortzichtig volk dat meteen over "heiligschennis" et al. begint als het onderwerp aangekaart wordt.
Voor mij was het een weloverwogen keuze, om de hierboven genoemde reden (en ik vind het lelijk, maar dat zou nog niet eens een reden zijn om het niet te kopen)...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:19 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Owkee dan begrijp ik je.![]()
Gelijk een vraag aan alle gitaristen.
Is de keuze voor een gitaar met of zonder tremolo puur een persoonlijke, of is het ook een technische keus?
Daarom voor mij dus een vaste brug, ik zou het niet gebruiken en is daarom alleen maar onnodig instabiel, zelfs als je 'm vastzet is het namelijk altijd minder stabiel dan een vaste brug...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:23 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb het tremoloblok op m'n Strat vastgezet omdat ik 'm eigenlijk toch nooit gebruik.
mmm meestal heb vdhaar wel dat soort exotische dingen of de mogelijkheid om ze te bestellen, zie ze er alleen neit tussen staan : http://www.haarguitars.nl/ maar je kan misschien even mailen. En anders uit amerika bestellen? en anders duitsland (is goed te doen hoor) : http://www.thomann.de/tho(...)c4dcece2f01d85f82e15quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:52 schreef Desensitized het volgende:
Nu we het over stompbozes hebben, weet iemand waar ik de Distortus Maximus van Krank kan krijgen? Krank heeft namelijk geen importeur in Nederland
http://krankamps.com/news/images/Krank_Review.pdf
In theorie misschien, in de praktijk heb ik zelf eigenlijk zelden last van tuningproblemen met de brug 'plat' en nieuwe grafieten zadeltjes op de brug. Alleen met dat extreem warme weer van de laatste weken was 't iets minder, maar goed.. da's dan ook wel vrij zeldzaam.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:49 schreef Thomzzzzz het volgende:
Daarom voor mij dus een vaste brug, ik zou het niet gebruiken en is daarom alleen maar onnodig instabiel, zelfs als je 'm vastzet is het namelijk altijd minder stabiel dan een vaste brug...
Ja 't kan, maar ik heb ook niet de kans dat een veer losschiet of knapt of you name it... en met dit rare weer hebben we allemaal wel last van natte handjes en valse klanken denk ikquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:19 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
In theorie misschien, in de praktijk heb ik zelf eigenlijk zelden last van tuningproblemen met de brug 'plat' en nieuwe grafieten zadeltjes op de brug. Alleen met dat extreem warme weer van de laatste weken was 't iets minder, maar goed.. da's dan ook wel vrij zeldzaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |