quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:56 schreef kLowJow het volgende:
Inmiddels wel 1003 he
Waar ben je toch steeds? Heb je een echte baan gevonden ofzo?quote:
Werk, verhuisd, en nog wat van die dingetjes.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar ben je toch steeds? Heb je een echte baan gevonden ofzo?
Ah, tastbaar leven.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:17 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Werk, verhuisd, en nog wat van die dingetjes..
Je bent toch uitgehuwelijkt!quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:17 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Werk, verhuisd, en nog wat van die dingetjes..
Ja maar die gast zal wel eens in de honderd jaar posten.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:09 schreef MrX1982 het volgende:
Als je dat nou daar vraagt. De maker post zelf ook.
Lijkt fuckin' Nieuw Orleans wel!quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het gaat lekker tekeer.
[afbeelding]
Alleen de rellende negers ontbreken.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lijkt fuckin' Nieuw Orleans wel!
Mailen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
Ja maar die gast zal wel eens in de honderd jaar posten.
quote:i made it my mail is zwin_flash@hotmail.com
Wil je nog meer statistieken over hoe dom Amerikanen zijn?quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:59 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
http://www.nopers.com/vid(...)ason_bermas_on_msnbc
Loose Change on MSNBC.
Ik vraag me af wat de overige 1% vindt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:40 schreef Apropos het volgende:
52% van alle Amerikanen vindt dit een mooi relatiegeschenk;
[afbeelding]
Ik heb het gezien.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:41 schreef Godslasteraar het volgende:
bla bla
quote:Ahmadinejad heeft sinds vrijdag een eigen weblog (www.ahmadinejad.ir).
[22:01:13] <Sidekick> Zijn toestand is verslechterd van 5 maanden in coma naar 6 maanden in coma.quote:JERUZALEM - Het gaat steeds slechter met de Israëlische ex-premier Ariel Sharon. Volgens Israëlische media verslechtert de situatie van de comateuze oud-politicus alleen maar.
quote:Zakkenrollers beroven man met poep
GIESSEN - In Duitsland hebben zakkenrollers een man op een even inventieve als bizarre wijze van zijn geld beroofd. Twee vrouwen plukten zijn portefeuille uit zijn broekzak toen ze zijn kleding schoonmaakten nadat hij ongezien met poep was besmeurd. Dat meldde de politie van de plaats Giessen, waar het incident zich maandag voordeed, op haar website.
Nadat de zestigjarige man 7500 euro voor zijn vakantie had gepind kreeg hij op straat uitwerpselen in zijn nek gegooid. De twee vrouwen kwamen vervolgens op hem af en beweerden dat de poep van boven was gegooid. Ze zouden hem wel even helpen met het verwijderen van de smurrie. Opmerkelijk genoeg hadden ze rollen keukenpapier bij zich. Pas na de schoonmaakbeurt merkte de man dat zijn portefeuille was verdwenen.
En zondag... wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:37 schreef Monidique het volgende:
KLowJow, ik ben vrij tot zondag.
Monidique... Ik wil iets zeggen, maar de woorden willen niet komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:46 schreef Monidique het volgende:
Dan wordt er gewerkt.
Een steunbetuiging, diepzinnig en opbeurend... een troostend, kameraadschappelijk gebaar... gedeelde smart.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:54 schreef Monidique het volgende:
Probeer... het... !
om te zien of je een explosie of een implosie krijgt natuurlijkquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:09 schreef Monidique het volgende:
Misschien wel, misschien wel.
Je bent er voorzeker een beter mens door geworden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:00 schreef Monidique het volgende:
Wist ik bijvoorbeeld dat Bocundji Ca voetbalt bij FC Nantes Atlantique? Nee, maar nu wel.
Ik hou het bij een goedkoop soort dubbeldrank.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:18 schreef Monidique het volgende:
Maar ik moet nu dus eigenlijk wel naar bed, maar ik blijf liever bier drinken.
[ bron ]quote:"You're my brother, you're truly my brother," I said in Arabic. "Promise me you will use this gun to kill me by your own hand. I don't want that knife, I don't want the knife, use the gun."
Hoolsquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
Hmm civ.
Ik las: assesquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Assad praises "new middle east"?
Je denkt toch niet dat ik binnen een jaar een nieuwe laptop ga kopen als ik nog garantie heb? Sterker nog, ik denk eraan de garantie maar te verlengen. Dit ding kostte negenhonderd euro.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
Of koop gewoon een nieuwe.
In dat geval heb ik niets gezegd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:54 schreef Monidique het volgende:
Je denkt toch niet dat ik binnen een jaar een nieuwe laptop ga kopen als ik nog garantie heb? Sterker nog, ik denk eraan de garantie maar te verlengen. Dit ding kostte negenhonderd euro.
Dat zei MrX.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
Of koop gewoon een nieuwe.
Ventilator maakt soms veel geluid en de DVD-schrijver, uhm, doet het wel-niet-beetje-ongeveer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is er met de ventilator en de dvd schrijver dan.
Heb je wel eens andere merk DVDtjes geprobeerd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:59 schreef Monidique het volgende:
Ja, zoiets. Maar ik kan wel een beetje schrijven. Een beetje dan.
Ja, alleen wil ik wat mobiliteit hebben.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Nooit een laptop voor privé-gebruik kopen, kutdingen. Voor werk is het wat anders, dan krijg je zo'n ding en als er dan weer wat mee is geef je 'm aan de it-man, vindt ie leuk!Maar privé gewoon een pc waar je zelf voor een tientje binnen 3 minuten een ventilatortje hebt vervangen, en binnen 4 minuten voor 55 euro een nieuwe dvd-brander (en allemaal naar keuze uiteraard)
Jawel. Och, ik probeer het binnenkort nog wel even.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb je wel eens andere merk DVDtjes geprobeerd.
toch oud nieuws? Stond van het weekend al in de krant en dat de reacties wel meevielen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:04 schreef Godslasteraar het volgende:
fijne rel in Duitsland over Günter Grass!
http://www.spiegel.de/
![]()
Met Hitler-snor.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:36 schreef Mutant01 het volgende:
TIs wel een arier.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:38 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mr. World, de ultieme held die het zal opnemen tegen het fascistische regime van de Republiek. Ja, dat kan nog wel eens een succesvolle strip worden.
Zelf gemaakt?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:38 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mr. World, de ultieme held die het zal opnemen tegen het fascistische regime van de Republiek. Ja, dat kan nog wel eens een succesvolle strip worden.
En hospiteren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:20 schreef Monidique het volgende:
Deze instelling meot ik ook hebben wanneer ik Frans en gitaarspelen ga leren.
Shoahrma.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:22 schreef Mutant01 het volgende:
En hypocriet zijn.
AH?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:26 schreef Apropos het volgende:
Je hebt ook winkelwagenmuntjes met een naam erop, maar ik ben vergeten welke naam het was.
quote:KABUL, Afghanistan - A senior
NATO official likened the tactics of Taliban militants who hide among civilians to those of Hezbollah in Lebanon on Tuesday. U.S. and Afghan forces killed an al-Qaida suspect disguised as a woman during a raid.
Je kan toch wel een aap tekenen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:39 schreef Monidique het volgende:
Maar Bush kan ik niet herkenbaar tekenen, en de fascistische vijand moet toch getekend worden.
Dus dat portret van mijzelf, masturberend in een sarcofaag, kan ik ook wel op mijn buik schrijven?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:39 schreef Monidique het volgende:
Maar Bush kan ik niet herkenbaar tekenen, en de fascistische vijand moet toch getekend worden.
Desktop past niet in mijn huis. Fysiek.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Nooit een laptop voor privé-gebruik kopen, kutdingen. Voor werk is het wat anders, dan krijg je zo'n ding en als er dan weer wat mee is geef je 'm aan de it-man, vindt ie leuk!Maar privé gewoon een pc waar je zelf voor een tientje binnen 3 minuten een ventilatortje hebt vervangen, en binnen 4 minuten voor 55 euro een nieuwe dvd-brander (en allemaal naar keuze uiteraard)
Zouden ze al met de witte vlaggen wapperen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:47 schreef Godslasteraar het volgende:
beest komt nauwelijks boven de grassprieten uit, en oh oh oh, wat zijn die Noord Fransen ongerust![]()
Dat lijkt me een taak voor Wereldmeneertje.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:45 schreef Godslasteraar het volgende:
Verdomd, die "puma" die vorig jaar (?) nog over de Veluwe rondzwierf, zit nu aan de Noord Franse kust![]()
Ah ja, de laptops. De zwakke plek van laptops is vooral de koeling en de ventilatortjes, en vermoedelijk de cd/dvd spelers die erin zitten. Zeker die ventilatortjes zijn gewoon brakke goedkope rotzooi. En als zo'n ding dan versleten is is het een ellende om zoiets te moeten vervangen. Idem voor die miezerige cd/dvd spelers.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Desktop past niet in mijn huis. Fysiek.
Wel in de schuur (daar staat er dan ook een), maar daar wil ik liever buiten zitten.
Mijn tweedehands laptopje is geweldig! Het enige nadeel is dat 'ie geen batterij heeft.
Wereldmeneertje is al druk bezig het fascisme te verslaan, ik weet niet of het vangen van een poema nog wel in zijn agenda past.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat lijkt me een taak voor Wereldmeneertje.
om de een of andere reden moet ik nu aan die Bocuse denken, die topkokquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zouden ze al met de witte vlaggen wapperen.
Poema, olifant, wat is het verschil? Het zijn beide olifanten, behalve de poema.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wereldmeneertje is al druk bezig het fascisme te verslaan, ik weet niet of het vangen van een poema nog wel in zijn agenda past.
Mijn laptop heeft nog een floppy drivequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ah ja, de laptops. De zwakke plek van laptops is vooral de koeling en de ventilatortjes, en vermoedelijk de cd/dvd spelers die erin zitten. Zeker die ventilatortjes zijn gewoon brakke goedkope rotzooi. En als zo'n ding dan versleten is is het een ellende om zoiets te moeten vervangen. Idem voor die miezerige cd/dvd spelers.
Je moet in ieder geval zorgen dat je de garantie goed regelt, en accepteren dat zo'n laptop verhoudingsgewijs duurder is en minder duurzaam is dan een tower. (en voor hetzelfde geld ook nog eens een stuk langzamer) En daarvoor krijg je mobiliteit terug en wat minder stroomkosten.
En eventueel beter een externe (usb) dvd-brander aanschaffen, dat is mischien goedkoper dan de interne speler te laten vervangen.
...misschien...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:58 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik vraag me af, heeft Wereldmeneertje ook een jong ding uit de achterban?
één keer, maar door het weer van de laatste tijd is er niet veel van terecht gekomen. En het is nu midden augustusquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn laptop heeft nog een floppy drive(en geen cdrom laat staan dvd drive). Er zat nul komma nul garantie op (niet eens tot de deur), maar kostte dan ook maar ¤130,-. En hij doet het al ruim een jaar naar volle tevredenheid, behalve dat 'ie dus echt geen filmpjes kan. Dan hangt 'ie accuut.
Nog konijnen verschrikt?
Heb er nog wel eeen paar van de C1000, ruilen, kopen, hebbenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:25 schreef Apropos het volgende:
Ik zoek/ruil winkelwagenmuntjes.
Hoe heet die misdaadverslaggever ook alweer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:27 schreef -IksRee- het volgende:
[afbeelding]
Nee, hij ziet er echt niet als een Arabier uit hoor
Net zoals jij er niet als een Murk uitziet zeker
Murkje, dat JIJ het nu niet ziet wil niet zeggen dat niemand dat kan zien.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe heet die misdaadverslaggever ook alweer.
Ook een arabier zeker![]()
Fasje, dat jij denkt te weten hoe "een arabier" eruit ziet, is niets meer dan een sprookje.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:30 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Murkje, dat JIJ het nu niet ziet wil niet zeggen dat niemand dat kan zien.
Peter R. de Vries is trouwens blond, dumb ass.
Dus zoals gezegd: ga maar even niet naar de UK op vakantie![]()
Goed, we zullen eens de proef op de som nemen in de UK.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Fasje, dat jij denkt te weten hoe "een arabier" eruit ziet, is niets meer dan een sprookje.
Assad heeft geen blauwe ogen? Last van kleurenblindheid?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:33 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Die heeft notabene blauwe ogen man![]()
![]()
![]()
Zwart haar en blauwe ogen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Assad heeft geen blauwe ogen? Last van kleurenblindheid?![]()
Nee, hij heeft geen zwart haar, en ja hij heeft blauwe ogen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:37 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Zwart haar en blauwe ogen?
Contactlenzen
Gaan we die weddenschap nou nog aan of negeer je die post bewust?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, hij heeft geen zwart haar, en ja hij heeft blauwe ogen.
Hoezo wij onderling, het gaat erom dat er talloze arabieren zijn in allerlei soorten kleuren en maten. En ik zal zeker niet worden gezien als arabier nee. (Want ik ben ook geen arabier)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:38 schreef -IksRee- het volgende:
Maar zelfs als hij blauwe ogen zou hebben zie je het nog aan hem, aan dat halve kroeshaar van em.
Dus zoals gezegd Mutantje: durf je de test aan? Of ze mij of jou voor moslim aanzien? Ik durf er wel aardig wat centjes op in te zetten hoor. Jij ook?![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:41 schreef Mutant01 het volgende:
En ik zal zeker niet worden gezien als arabier nee.
Uitzonderingen zijn er altijd, dus waarom je een enkele uitzondering als argument gebruikt is mij een raadsel. Het gros kan je er uit halen. Uitzonderingen zal je natuurlijk altijd blijven houden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:43 schreef Mutant01 het volgende:
Die vrouw in mijn avatar, zou je die zien als arabische of niet![]()
EN zwart haar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:46 schreef Apropos het volgende:
Volgens TIME heeft Assad blauwe ogen.
Sorry.
Haha, jij bent de enige die als eerste zegt dat ik eruit zie als ene arabier. En dat is echt een feit. Je bent gewoon echt de eerste, en dat terwijl ik als verkoper HEEL wat mensen over de vloer heb gehad. Heel erg knap van je X-Ray. Ten eerste heb ik niet eens een getinte huid, (op de foto in mijn fotoboek, was ik bruin door de vakantiezon) ten tweede heb ik geen kroeshaar, noch krullen. Gewoon stijl haar, met geen enkel krulletje erin. Het verschil tussen een Spanjaard en een Berber is ook "zo groot"..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:45 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dream on. Soms lijkt het wel alsof je je schaamt voor je afkomst, zo vaak herhaal je dat je er niet uitziet als een Naffer.
De subtiele verschillen waar jij het over hebt tussen Arabier danwel Naffer en zelfs dat weer onderverdeeld in bv Berber zal mensen van buiten jouw groep worst zijn. Zeker voor die controles op de UK. Daarvoor zie jij er gewoon 'On-West Europees' uit en zal je zeker als Arabier/moslim ingeschaald gaan worden.
Nee, want het zijn geen uitzonderingen. Maar je zegt dus feitelijk dat je de vrouw in mijn avatar ook niet als arabische zou herkennen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:46 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd, dus waarom je een enkele uitzondering als argument gebruikt is mij een raadsel. Het gros kan je er uit halen. Uitzonderingen zal je natuurlijk altijd blijven houden.
Ik vind haar iig niet West-Europees eruit zien neequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want het zijn geen uitzonderingen. Maar je zegt dus feitelijk dat je de vrouw in mijn avatar ook niet als arabische zou herkennen?
Nee ze ziet er ontzettend arabisch uit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:51 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik vind haar iig niet West-Europees eruit zien nee
[afbeelding]
Nou sorry hoor je ziet eruit als een Marokkaan. Het spijt me dat je dat blijkbaar krampachtig wilt ontkennen maar het is toch echt zo.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha, jij bent de enige die als eerste zegt dat ik eruit zie als ene arabier. En dat is echt een feit. Je bent gewoon echt de eerste, en dat terwijl ik als verkoper HEEL wat mensen over de vloer heb gehad. Heel erg knap van je X-Ray. Ten eerste heb ik niet eens een getinte huid, (op de foto in mijn fotoboek, was ik bruin door de vakantiezon) ten tweede heb ik geen kroeshaar, noch krullen. Gewoon stijl haar, met geen enkel krulletje erin. Het verschil tussen een Spanjaard en een Berber is ook "zo groot"..![]()
Nee, ik ontken niks, ik vind het gewoon knap dat jij de eerste bent in mijn gehele leven, die op basis van mijn uiterlijke kenmerken zegt dat ik er dus ook uit zie als een Marokkaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:52 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou sorry hoor je ziet eruit als een Marokkaan. Het spijt me dat je dat blijkbaar krampachtig wilt ontkennen maar het is toch echt zo.
Over de downtime van de 12de enzo...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:26 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen!
Ligt het aan mij of is fok wat instabiel de laatste dagen?
Jamaar dat was de 12e. Is de instabiliteit daarna ook fokbreed? Ik vloog er gister tegen tienen weer af. En dat is al een paar dagen zo, traag en af en toe helemaal weg.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Over de downtime van de 12de enzo...
Als ik een langere jurk aantrek denk je vast ook dat ik Marokkaan ben.quote:
quote:
Ik klaag er niet meer over... ik accepteer mijn lot.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Jamaar dat was de 12e. Is de instabiliteit daarna ook fokbreed? Ik vloog er gister tegen tienen weer af. En dat is al een paar dagen zo, traag en af en toe helemaal weg.
quote:En de Centrale Raad voor de Joden in Duitsland vreest dat een SS-verleden geen beletsel meer is voor verkoopsuccessen.
Complete artikel volkskrant :quote:Het Huis van Karikaturen is gevestigd naast de ambassade van de Palestijnse Autoriteit. Voor de revolutie van 1979 was de Israëlische ambassade er gevestigd.
quote:Expositie Holocaust-cartoons in Iran
AMSTERDAM - In Teheran is maandag een tentoonstelling geopend van ruim tweehonderd spotprenten over de Holocaust. De expositie, het resultaat van een wedstrijd uitgeschreven door een Iraanse krant, is een reactie op twaalf cartoons over de profeet Mohammed in de Deense krant Jyllands-Posten, in september vorig jaar. Die publicatie leidde vooral in de moslimwereld tot veel protesten.
De cartoonwedstrijd is in februari uitgeschreven door de grootste krant in Iran, Hamshahri. Ruim 1100 spotprenten zijn ingezonden, daarvan zijn er nu 204 te zien in het Huis van Karikaturen in Teheran. De winnaar krijgt twaalfduizend dollar, een kleine tienduizend euro.
De cartoons zijn behalve uit Iran afkomstig uit onder meer de Verenigde Staten, Indonesië, Brazilië en Turkije. Hamshahri wil met de actie testen hoe tolerant het Westen is als de spot wordt gedreven met de joodse slachtoffers van de Holocaust.
Argument voor de Deense actie was de vrijheid van meningsuiting. Maar veel moslims vonden de tekeningen over Mohammed godslasterlijk. Het meest omstreden was die van de profeet afgebeeld met een bom in zijn tulband. Er werd een boycot afgekondigd tegen Deense (zuivel)producten. Bij demonstraties die uit de hand liepen vielen in enkele Arabische landen doden.
Een van de cartoons die nu in Teheran is te zien, is van de Indonesische tekenaar Tony Thomdean. Hij beeldt het Vrijheidsbeeld in New York af met in de linkerhand een boek over de Holocaust, terwijl de rechterarm de nazi-groet brengt.
De tekeningen worden ook via het internet verspreid. Maar de Engelstalige site van Irancartoon (www.irancartoon.com), dat zich het eerste informatiecentrum van Iraanse cartoonisten op het web noemt, was dinsdag de hele dag niet bereikbaar. Het waarschuwde wel dat de VS de site vermoedelijk snel zullen sluiten. Vanuit Israël wordt geprobeerd te voorkomen dat websites met de Holocaust-spotprenten bovenaan de resultaten op zoekmachines als Google komen.
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad baart regelmatig opzien met uitspraken over de Holocaust. Eind 2005 zei hij bijvoorbeeld in een toespraak dat een Joodse staat op Duits of Oostenrijks grondgebied zou moeten worden gesticht, omdat Europa Israël vooral zou steunen uit schuldgevoel over de Holocaust, en de Palestijnen niets met het leed van de Joden in de Tweede Wereldoorlog te maken hebben. Volgens Ahmadinejad is de Holocaust bovendien ‘een mythe’. Hij betitelt Israël als ‘een tumor’ en vindt dat het land ‘van de kaart moet worden geveegd’.
De tentoonstelling is te zien tot 13 september. Het Huis van Karikaturen is gevestigd naast de ambassade van de Palestijnse Autoriteit. Voor de revolutie van 1979 was de Israëlische ambassade er gevestigd.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:50 schreef Lucille het volgende:
Akkersloot is een maand weg. Laat blijken niet op een normale manier in discussie te kunnen gaan.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:11 schreef Reya het volgende:
Sigme![]()
Als je een politieke partij opricht ga ik er op stemmen.
quote:In 1965 had een
formateur voor het eerst met de fractieleiders overleg gevoerd over de
personen die hij een ministerspost wilde aanbieden. Daardoor werd
ongewild het speelveld voor de volgende formateur verkleind. Twee
jaar later namelijk vroeg formateur B.W. Biesheuvel de fractievoorzitters
om de vrije hand bij het aanzoeken van de kandidaat-ministers uit
hun partij. Dat hij meende dat te moeten vragen is al veelzeggend, maar
het antwoord zei nog veel meer: de fractieleiders weigerden het in ronde
bewoordingen. Daarmee kwam vast te liggen dat een kandidaatbewindsman
het fiat van zijn partijleider behoeft. Een kandidaat die niet
de steun van zijn partij heeft, kan geen kabinetspost gaan bekleden, óók
niet als de formateur hem of haar graag zou willen hebben. Toen formateur
J.A.W. Burger dat principe bij de formatie van het kabinet-Den
Uyl aan zijn laars poogde te lappen, heette dat een ‘inbraak’ en was de
verontwaardiging groot. Het eindresultaat was dat de voor het blok
gezette partijen het nieuwe kabinet slechts wilden gedogen, al kwam dat
niet alleen door de poging tot inbraak. In diezelfde formatie van 1972-
1973 kreeg Burger van KVP-fractievoorzitter F.H.J.J. Andriessen twee
lijstjes met personen waaruit hij mocht kiezen: een lijstje voor de
ministersposten, en een ander voor de staatssecretarissen. De laatste stap
in deze ontwikkeling is dat de partijleiders zelf met kandidaten komen
en dat de formateur als beoogd premier hooguit hindermacht heeft: hij
kan proberen een onwelgevallige kandidaat te weren.
Ja, sinds maandagmiddag, Sigme.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:01 schreef sigme het volgende:
Terug in de lage landen bij de zee, Apropos?
Nu, ik was daar met mijn geliefde, irenisch wezen. En ik heb een suede jasje gekocht. Kek.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:14 schreef sigme het volgende:
Vertel, Apropos, als je wil, over je wederwaardigheden in Italië.
Italië en liefde, dat gaat goed samenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nu, ik was daar met mijn geliefde, irenisch wezen. En ik heb een suede jasje gekocht. Kek.
Wat zou je specifiek willen weten?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:17 schreef sigme het volgende:
Apropos Apropos, ik zou je visie op deze vraag Werkten de Arabieren met de Nazi's samen? graag lezen.
Ik heb net even gekeken, maar het is inderdaad van Chinese makelij. Italiaans maatwerk kon ik mij niet (meer) veroorloven.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:23 schreef sigme het volgende:
Jouw jasje, ouderwetse kleermakerij? Of made in China?
Snijdt het enig hout? Is er nazisme in de Arabische beweging of is (was) het een vijanden van onze vijanden zijn onze vrienden, zolang het opportuun was?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:23 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat zou je specifiek willen weten?
Vroeger wel?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik heb net even gekeken, maar het is inderdaad van Chinese makelij. Italiaans maatwerk kon ik mij niet (meer) veroorloven.
Die Husseini is wel een spilfiguur geweest, maar ik zou niet de gehele Arabische beweging (wat is dat?) Nazistisch noemen. Behalve actief anti-semitisme hadden de Arabieren van Nazi-Duitsland als staat niet veel meer te verwachten dan van Groot-Brittanie.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Snijdt het enig hout? Is er nazisme in de Arabische beweging of is (was) het een vijanden van onze vijanden zijn onze vrienden, zolang het opportuun was?
Ik bedoelde dat ik het laat in de week kocht.quote:
goed dat je er weer bent, de kwaliteit was tanende de afgelopen dagen wekenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:25 schreef Autodidact het volgende:
Wat een Sidekickgrap.
quote:‘De natuur, die eeuwig is, wreekt onverbiddelijk iedere inbreuk op haar geboden. Daarom is het mijn overtuiging, dat ik werk in de geest van de almachtige Schepper: Want door mij te verweren tegen de Jood strijd ik voor het werk van de Heer.`
quote:Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die – Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid.’
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:31 schreef Aoristus het volgende:
[..]
goed dat je er weer bent, de kwaliteit was tanende de afgelopen dagen weken
Was dat die voorganger begin dit jaar / eind vorig jaar, met een relletje een paar maand geleden?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:32 schreef Autodidact het volgende:
Je hoeft niet naar de Arabieren te kijken hoor. Onze Duitse vriend:
[..]
[..]
Nee, da's Hitler.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Was dat die voorganger begin dit jaar / eind vorig jaar, met een relletje een paar maand geleden?
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Was dat die voorganger begin dit jaar / eind vorig jaar, met een relletje een paar maand geleden?
Het zal wel onverstandig zijn maar het enige wat dergelijke teksten bij mij opwekken is lachlust. Je zou zo'n gek toch een kwartje geven.
quote:To deny the influence of Christianity on Hitler and its role in World War II, means that you must ignore history and forever bar yourself from understanding the source of German anti-Semitism and how the WWII atrocities occurred.
quote:Hitler wrote: "I believe that I am acting in accordance with the will of the Almighty Creator: by defending myself against the Jew, I am fighting for the work of the Lord.." As a boy, Hitler attended to the Catholic church and experienced the anti-Semitic attitude of his culture
quote:My feelings as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded only by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who, God's truth! was greatest not as a sufferer but as a fighter. In boundless love as a Christian and as a man I read through the passage which tells us how the Lord at last rose in His might and seized the scourge to drive out of the Temple the brood of vipers and adders. How terrific was His fight for the world against the Jewish poison. To-day, after two thousand years, with deepest emotion I recognize more profoundly than ever before in the fact that it was for this that He had to shed His blood upon the Cross. As a Christian I have no duty to allow myself to be cheated, but I have the duty to be a fighter for truth and justice.... And if there is anything which could demonstrate that we are acting rightly it is the distress that daily grows. For as a Christian I have also a duty to my own people.... When I go out in the morning and see these men standing in their queues and look into their pinched faces, then I believe I would be no Christian, but a very devil if I felt no pity for them, if I did not, as did our Lord two thousand years ago, turn against those by whom to-day this poor people is plundered and exploited.
Laat ik de drie Pasja's, bepaalde Latijns-Amerikaanse regimes, enkele Amerikaanse presidenten, Japan en de Ustacha niet tekort doen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:41 schreef Apropos het volgende:
Hitler was, zoals de grote moordenaars van de eeuw, afkerig van traditionele religies.
hmmmquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
Ik wil net zeggen sinds wanneer was Hitler een voorvechter van het christendom en zelf christen.
In dat geval hoop ik dat het geld aan andere zaken goed besteed is geweest.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik het laat in de week kocht.
quote:We are a people of different faiths, but we are one. Which faith conquers the other is not the question; rather, the question is whether Christianity stands or falls.... We tolerate no one in our ranks who attacks the ideas of Christianity... in fact our movement is Christian. We are filled with a desire for Catholics and Protestants to discover one another in the deep distress of our own people.
quote:The Catholic Church considered the Jews pestilent for fifteen hundred years, put them in ghettos, etc, because it recognized the Jews for what they were".... I recognize the representatives of this race as pestilent for the state and for the church and perhaps I am thereby doing Christianity a great service by pushing them out of schools and public functions.
Dat is mooi.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:46 schreef Autodidact het volgende:
Dat klopt. Fascisme biedt eenzame, onzekere en angstige mensen een antwoord op hun problemen, zoals Luther en Calvijn dat ook prima konden (Erich Fromm - De Angst voor Vrijheid) door die mensen, die maar al te graag volgen, naar volledige onderwerping/horigheid te leiden.
Je neemt twee citaten uit Mein Kampf zomaar aan. Niet doen. Straks vertel je me nog dat Hitler een visioen heeft gehad waarin hem duidelijk werd dat hij de politiek in moest gaan.quote:Ik hoef niet te vertellen hoe het echt zat, dat heeft Hitler zelf al gedaan (zie de twee citaten van hierboven, er zijn er meer).
Ik vind toespraken van Hitler tamelijk lachwekkend.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]Dit zijn uitspraken van Hitler, en hij wekt bij mij geen lachlust op.
quote:We were convinced that the people needs and requires this faith. We have therefore undertaken the fight against the atheistic movement, and that not merely with a few theoretical declarations: we have stamped it out.
Mja, maar het klopt wel dat de beestachtige dictators eerder het psychologische gat opvullen die de traditionele religies hebben laten liggen, dan dat ze een traditionele religie probeerden te verspreiden. Laat ik even duidelijk zijn, het Christendom is niet schuldig aan fascisme, nazisme, de holocaust of wat dan ook.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:49 schreef Apropos het volgende:
[..]
Laat ik de drie Pasja's, bepaalde Latijns-Amerikaanse regimes, enkele Amerikaanse presidenten, Japan en de Ustacha niet tekort doen.
Wat toch een rare gewoonte om Duitse citaten in het Engels op te voeren. Als het vertaald moet worden, doe het dan direct naar het Nederlands.quote:
Dan kunnen de Engelsen niet meegenieten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat toch een rare gewoonte om Duitse citaten in het Engels op te voeren. Als het vertaald moet worden, doe het dan direct naar het Nederlands.
sucks to be you manquote:
Helaas, niet zomaar. Ik denk dat je Hitlers denkbeelden en uitspraken wel degelijk serieus moet nemen, want ook buiten de propaganda en publiek vertoon haalt hij zijn geloof aan.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:52 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is mooi.
[..]
Je neemt twee citaten uit Mein Kampf zomaar aan. Niet doen. Straks vertel je me nog dat Hitler een visioen heeft gehad waarin hem duidelijk werd dat hij de politiek in moest gaan.
Ach, ik wil niet eens naar een sardinendoosje...misschien ga ik naar België.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
sucks to be you man![]()
Her en der kun je nog wel een kaartje krijgen als je het echt zou willen, cinnamongirl had er pas nog een voor 90 euri.
En al helemaal als de Nederlandse vertaling al is gepostquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat toch een rare gewoonte om Duitse citaten in het Engels op te voeren. Als het vertaald moet worden, doe het dan direct naar het Nederlands.
pukkelpop, het zal wel bij de leeftijd horen..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ach, ik wil niet eens naar een sardinendoosje...misschien ga ik naar België.
Ja. Vandaar dat ik er nog even de overwegend Protestantse (en altijd Christelijke) presidenten van Amerika en de katholieke kolonels en Ustache explicitet bij heb gezet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
Of geldt dit genuanceerde beeld van Apropos alleen voor Christenen, waar ik hem wel vaker op betrap![]()
Neu, ik had hem een fascist genoemd. Ik denk niet dat zijn geloof zo'n grote rol speelde bij zijn activiteiten als bij de islamisten van nu.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
De citaten die ik gaf komen gewoon uit speeches hoor. Als HItler nu nog zou leven, hadden we hem een Christen-terrorist genoemd.
[..]
Het heeft wel een faciliterende rol gespeeld op bepaalde gebieden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:55 schreef Autodidact het volgende:
Laat ik even duidelijk zijn, het Christendom is niet schuldig aan fascisme, nazisme, de holocaust of wat dan ook.
Volgens mij noemen ze de regio "De pukkel"quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
pukkelpop, het zal wel bij de leeftijd horen..
Maak er maandagochtend maar een mooi vuurtje van.quote:zaterdag lijkt het een keer voor de verandering niet te regenen en inmiddels heb ik begrepen dat Hans Textiel koepeltentjes verkoopt voor 10 euri. Fijn is dat, wegwerpartikelen![]()
Jezus was een Jood ja, dat hoef je menig moslim niet te vertellen hoor. Voor de Islamisten van nu is net als Hitler toen, het geloof slechts een bijzaak om macht te winnen en invloed te krijgen. Als je werkelijk denkt dat de extremisten het nu allemaal te doen is om religie, is dat gewoon naief.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Neu, ik had hem een fascist genoemd. Ik denk niet dat zijn geloof zo'n grote rol speelde bij zijn activiteiten als bij de islamisten van nu.
Hey, Jezus was een jood hè...vertel dat Mel Gibson maar.
Niet voor de lol, nee. Bovendien was het imago van de Nazi's helemaal niet zo Christelijk, hoor. ''Doordrenkt'' is een groot woord.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
Je weerlegt nu eigenlijk niets. Je stelde ""Hitler was, zoals de grote moordenaars van de eeuw, afkerig van traditionele religies. Maar jij gaat ons nu vertellen hoe het echt zat."
Kennelijk was hij er dus niet afkerig van, je gaat jezelf niet voor de lol Christen noemen en citaten van de bijbel aanhalen tijdens speeches.
Precies hetzelfde als Saddam deed. Toch was dat gewoon een seculiere rotzak.quote:Hij is geinspireerd door het Christendom, zijn speeches zijn doordrengt met het "Christen" zijn, met het geloven in God etcetera etcetera.
Wellicht een groot woord, van afkeer is in ieder geval geen sprake.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:10 schreef Apropos het volgende:
Niet voor de lol, nee. Bovendien was het imago van de Nazi's helemaal niet zo Christelijk, hoor. ''Doordrenkt'' is een groot woord.
Vraag even hoe Saddam werd neergezet door de grote media. Niet voor niets dat 90% van de mensen alhier dachten en zelfs nogsteeds denken dat hij een moslim was. Met name gezien de War on Terror en de zogenaamde banden met Bin Laden.quote:Precies hetzelfde als Saddam deed. Toch was dat gewoon een seculiere rotzak.
Ja, sommige Christenen en hun instanties hebben een vinger in de pap gehad, maar dat wil nog niet zeggen dat "het Christendom" (mede)schuldig is aan die dingen. De Christenen hadden, net zoals communisten, nationalisten, existentialisten, liberalen en wie dan ook hun eigen verzetsgroepjes. Maar, Christendom en antisemitisme schijnen voor sommige mensen prima hand in hand te gaan...ik hang geen van beide aan dus het is niet aan mij daarover te oordelen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het heeft wel een faciliterende rol gespeeld op bepaalde gebieden.
Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.quote:
Net zoals Bin Laden de Islam misbruikt om macht uit te oefenen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.
Nee. Een lid van zijn intieme kring wil het land radicaal ontkerstenen, Bormann geeft gehoor aan zijn tirades en Adolf Wagner, Gouwleider van Munchen en Opper-beieren en een van Hitlers oudste medestanders, beveelt in april 19141 de kruizen uit klaslokalen te verwijderen. En daarom zei Hitler tegen de Gouwleiders dat de kerken geliquideerd zouden worden. (Kershaw, 608.)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
Je weerlegt nu eigenlijk niets.
Vandaar dat 'ie het wilde elimineren.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht een groot woord, van afkeer is in ieder geval geen sprake.
Oh, als hij maar vaak genoeg "God" zei vonden de kerken het allemaal oké? Dan is het wel een erg ziekelijk geloof...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.
Dat zegt niets over "afkeer tegen het Christendom". Volgens hem was al zijn doen en laten in het belang van het "Christendom". Het is eigenlijk net als een soenniet die een sjietische moskee verbied vanwege een aantal politieke belangen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee. Een lid van zijn intieme kring wil het land radicaal ontkerstenen, Bormann geeft gehoor aan zijn tirades en Adolf Wagner, Gouwleider van Munchen en Opper-beieren en een van Hitlers oudste medestanders, beveelt in april 19141 de kruizen uit klaslokalen te verwijderen. En daarom zei Hitler tegen de Gouwleiders dat de kerken geliquideerd zouden worden. (Kershaw, 608.)
Dat zegt natuurlijk veel minder dan openbaar Christenvertoon.
Vergeet niet dat Kasteel Wewelsberg het nieuwe 'vaticaan' van een occulte SS-religie moest worden. Al was dit meer Himmlers droom.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee. Een lid van zijn intieme kring wil het land radicaal ontkerstenen, Bormann geeft gehoor aan zijn tirades en Adolf Wagner, Gouwleider van Munchen en Opper-beieren en een van Hitlers oudste medestanders, beveelt in april 19141 de kruizen uit klaslokalen te verwijderen. En daarom zei Hitler tegen de Gouwleiders dat de kerken geliquideerd zouden worden. (Kershaw, 608.)
Dat zegt natuurlijk veel minder dan openbaar Christenvertoon.
Nee. Jij stemt Wilders, begrijp ik? Die stelt de Islam in een kwaad daglicht, maar dat zegt niets over zijn afkeer van de Islam.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zegt niets over "afkeer tegen het Christendom".
Wilde hij het Christendom elimineren? Vertel.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
Vandaar dat 'ie het wilde elimineren.
Misschien, maar Bin Laden is wel degelijk een zwaar gelovige die een bepaalde variant van de islam aanhangt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net zoals Bin Laden de Islam misbruikt om macht uit te oefenen?
Hitler stelde het Christendom niet in een kwaad daglicht, hij zorgde voor zijn eigen radicale stroming van het Christendom.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:22 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee. Jij stemt Wilders, begrijp ik? Die stelt de Islam in een kwaad daglicht, maar dat zegt niets over zijn afkeer van de Islam.
Deel 1003 [Huilies, Sukkels en Mutants]quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:22 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wilde hij het Christendom elimineren? Vertel.
Ja, heel goed. De Ustache, die ik al genoemd heb.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heil priesters.
Hoe weet jij dat Bin Laden zwaar gelovig is? Saddam was toch ook zo "Islamitisch" volgens het grote publiek.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:23 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Misschien, maar Bin Laden is wel degelijk een zwaar gelovige die een bepaalde variant van de islam aanhangt.
Hitler was net zo christelijk als Saddam Islamitisch is/was.
Zo elimineer je een religie niet. Stalin en Pol Pot, die elimineerden religie. Je verbiedt belijdenis, vermoordt openbaar gelovigen, maakt hun instanties kapot...dat soort dingen, die Hitler bewust niet deed.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:24 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Deel 1003 [Huilies, Sukkels en Mutants]
quote:Was Hitler a Christian? Yes and no. It depends one one's definition of "Christian." He certainly embraced Aryan mythology, but he mixed it with Christian mythology, and came up with his own brand of Christianity. If one claims that Hitler only used the words, phrases, and language of Christianity for political reasons, one is left to wonder how anyone other than a God, let alone the claimant, knows? Does Marion "Pat" Robertson also merely use Christianity as a political tool? How about Jerry Falwell? If one says "No, they are sincere," how can one then claim that Hitler was not also sincere?
One can look at what Hitler had to say on the subject, and judge for oneself. Hitler denies his use of Christianity as merely a political ploy:
"Worst of all, however, is the devastation wrought by the misuse of religious conviction for political ends. In truth, we cannot sharply enough attack those wretched crooks who would like to make religion an implement to perform political or rather business services for them. These insolent liars, it is true, proclaim their creed in a stentorian voice to the whole world for other sinners to hear; but their intention is not, if necessary, to die for it, but to live better. For a single political swindle, provided it brings in enough, they are willing to sell the heart of a whole religion; for ten parliamentary mandates they would ally themselves with the Marxistic enemies of all religions -- and for a minister's chair they would even enter into a marriage with the devil, unless the devil were deterred by a remnant of decency." -- Adolph Hitler, _Mein Kampf_, trans. Ralph Mannheim
Het was onderdeel van zijn tactiek. Hitler was dat betreft niet gek hij wist vrij goed hoe je de massa kunt bewerken en daarbij gebruikte hij het christendom, God etc.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:18 schreef Autodidact het volgende:
Oh, als hij maar vaak genoeg "God" zei vonden de kerken het allemaal oké? Dan is het wel een erg ziekelijk geloof...
ofquote:[..]Ofschoon Hitler de politieke filosofie van Schönerer juiste achtte, had deze volgens hem drie fouten gemaakt: hij had deelgenomen aan het steriele parlementarisme, hij had de katholieke Kerk tegen zich in het harnas gejaagd[..]
Kortom Hitler zag het christendom mi eerder als middel dan dat hij uit naam van het christendom zijn daden beging.quote:[..]We moeten onze neus dichtknijpen en in de Rijksdag tegen de katholieke en marxistische afgevaardigden in het geweer komen.[..]
Dit is het laatste stuk dat ik overtik;quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:22 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wilde hij het Christendom elimineren? Vertel.
De massa bereik je niet door in niet-publieke uitspraken je geloof aan te halen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het was onderdeel van zijn tactiek. Hitler was dat betreft niet gek hij wist vrij goed hoe je de massa kunt bewerken en daarbij gebruikte hij het christendom, God etc.
Hij zag Christendom en hun instanties als middel, dat denk ik ook wel...daarbij was Hitler zelf ook gelovig, al speelde het denk ik niet zo'n grote rol als bij islamisten of evangelische mafketels in de VS.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Kortom Hitler zag het christendom mi eerder als middel dan dat hij uit naam van het christendom zijn daden beging.
Hij wilde een eigen religie stichten: het Nationaal-Socialisme wat zwaar op occulte en natuurgodsdiensten dreef.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:31 schreef Mutant01 het volgende:
Nee dat klopt, dat is logisch, want hij gebruikte het Christendom (althans zijn versie ervan) in het Derde Rijk gewoon:
[..]
Hij wilde het christendom vervangen door zijn eigen leer. Het kruis moest verdwijnen, de Bijbel moest eraan geloven en ga zo maar door. Ik kan het met de beste wil ter wereld geen christen noemen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
Dus hij had geen afkeer tegen het Christendom, en hij probeerde het al helemaal niet te vernietigen, eerder naar zijn hand te zetten, net zoals ik zei, de huidige moslim-extremisten er een eigen variant op nahouden.
Als iemand zich een moslim noemt, is hij dan moslim of niet?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:34 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hij wilde een eigen religie stichten: het Nationaal-Socialisme wat zwaar op occulte en natuurgodsdiensten dreef.
Hitler was geen christen: hij was een natuuraanhanger.
Doe niet zo flauw, dit is een stuk dat ik elders heb gelezen en dit was de eerste hit die Google gaf, zodat ook jij het kan lezen. Het is niet geschreven voor of door infidels.org.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Heb je misschien betere stukken dan ''infidels.org'' ?
Nee. Als je er een boek over gelezen had, in plaats van Internet-pagina's, dan wist je dat de kruistocht tegen het ''goddeloos bolsjewisme'' hoog stond aangeschreven, zeker ook bij het Vaticaan. Toen het bevel werd gegeven de kruizen te verwijderen, werd dat door de bevolking beschouwd als ''bolsjewisme'' en ''jodendom.'' Niet echt bevorderlijk voor het moreel ten tijde van oorlog (de soldaten kregen het ook te lezen); een oorlog die toch al niet al te populair was. Dat kun je beter uitstellen tot na de zege.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zo elimineer je een religie niet. Stalin en Pol Pot, die elimineerden religie. Je verbiedt belijdenis, vermoordt openbaar gelovigen, maakt hun instanties kapot...dat soort dingen, die Hitler bewust niet deed.
Bin Laden hangt een extremistische leer aan, dat is praktisch hetzelfde als het vervangen van de Koran. Hij blaast mede-moslims evengoed op, als ze er een andere leer op nahouden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:35 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hij wilde het christendom vervangen door zijn eigen leer. Het kruis moest verdwijnen, de Bijbel moest eraan geloven en ga zo maar door. Ik kan het met de beste wil ter wereld geen christen noemen.
Als Bin Laden de koran door een ander boek wilt vervangen, noem je hem dan een moslim?
Meer volgens zichzelf toch op het laatst?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
Saddam was toch ook zo "Islamitisch" volgens het grote publiek.
Welke bronnen gebruik je daarvoor. Ik zie allerlei quotes zonder bronnen. Beetje onduidelijk allemaal.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:33 schreef Autodidact het volgende:
De massa bereik je niet door in niet-publieke uitspraken je geloof aan te halen.
Hitler was ongetwijfeld gelovig. In zijn eigen geloof van een Duizendjarig Rijk zonder joden en andere "untermenschen".quote:Hij zag Christendom en hun instanties als middel, dat denk ik ook wel...daarbij was Hitler zelf ook gelovig, al speelde het denk ik niet zo'n grote rol als bij islamisten of evangelische mafketels in de VS.
Dat geldt evenzo voor Hitler.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Meer volgens zichzelf toch op het laatst?
Dat laatste komt van Goebbels, en in de eerste uitspraak heeft Hitler het over de Kerken, niet over het Christendom. Luther probeerde de katholieke kerk te ondermijnen om theologische redenen, om met een beter (nog steeds Christelijk) alternatief te komen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dit is het laatste stuk dat ik overtik;
In deze utopie zou er geen plaats zijn voor de christelijke Kerken, zo verzekerde Hitler de aanwezigen. Na de problemen in de zomer moest hij de heethoofden in de partij een belofte doen die hen verzoende met het feit dat ze niet meteen hun zin kregen. De 'Kerkenkwestie' moest vooralsnog behoedzaam worden aangepakt. 'Maar het is duidelijk', noteerde Goebbels, zelf een van de meest radicalen op het punt van de Kerken, 'dat we na de oorlog een algemene oplossing zullen vinden...Tussen de christelijke en Duits-heroische wereldvisie bestaat namelijk een onoverbrugbare tegenstelling'.
Terug te lezen in Kershaw op pagina 608 en in het dagboek van Joseph Goebbels, 13 december 1941.
Vergeet ook niet dat Stalin juist ten tijde van de Tweede Wereldoorlog de kerken weer opende en opriep tot verdediging van het 'heilige Rusland'.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee. Als je er een boek over gelezen had, in plaats van Internet-pagina's, dan wist je dat de kruistocht tegen het ''goddeloos bolsjewisme'' hoog stond aangeschreven, zeker ook bij het Vaticaan. Toen het bevel werd gegeven de kruizen te verwijderen, werd dat door de bevolking beschouwd als ''bolsjewisme'' en ''jodendom.'' Niet echt bevorderlijk voor het moreel ten tijde van oorlog (de soldaten kregen het ook te lezen); een oorlog die toch al niet al te populair was. Dat kun je beter uitstellen tot na de zege.
Het is het verslag van Hitlers uiteenzetting.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat laatste komt van Goebbels
Het Christendom bestaat uit christelijke kerken, niet waar?quote:en in de eerste uitspraak heeft Hitler het over de Kerken, niet over het Christendom.
Ja. Hitler niet. Dit zijn woordspelletjes, meer niet.quote:Luther probeerde de katholieke kerk te ondermijnen om theologische redenen, om met een beter (nog steeds Christelijk) alternatief te komen.
Dus als een Sjiet een Soennitische moskee opblaast , issie de Islam aan het uitroeien, en heeft hij een afkeer tegen de Islam.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:40 schreef Apropos het volgende:
Het Christendom bestaat uit christelijke kerken, niet waar?
Dat heb ik gedaan. Ad homenae zonder waarheid ben ik niet van je gewend, Johan. Laag.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee. Als je er een boek over gelezen had, in plaats van Internet-pagina's
Ja, dat klopt. Maar, een plan om kruizen te verwijderen hoeft niet per se antigelovig te zijn, het kan zelfs een Christelijk-theologische basis hebben.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:36 schreef Apropos het volgende:
, dan wist je dat de kruistocht tegen het ''goddeloos bolsjewisme'' hoog stond aangeschreven, zeker ook bij het Vaticaan. Toen het bevel werd gegeven de kruizen te verwijderen, werd dat door de bevolking beschouwd als ''bolsjewisme'' en ''jodendom.'' Niet echt bevorderlijk voor het moreel ten tijde van oorlog (de soldaten kregen het ook te lezen); een oorlog die toch al niet al te populair was. Dat kun je beter uitstellen tot na de zege.
Dat kregen Wehrmacht soldaten en dat hadden ze al lang voordat Hitler aan de macht kwam.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
Het was zelfs zo dat de nazi-soldaten specialen armbandjes kregen met "God zij met ons" erop. Niet echt een teken van het uitroeien van het Christendeom.
Nee hoor, dat kregen alle soldaten, tezamen met het nazi-symbool erboven. En het is dus nooit verwijderd, en dus duidelijk een teken dat hij niet het Christendom aan het vernietigen was.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:45 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat kregen Wehrmacht soldaten en dat hadden ze al lang voordat Hitler aan de macht kwam.
Ik geloof niet dat ook maar 1 iemand die een beetje verstand had Saddam ooit een extremistische moslim heeft genoemd. Je zou hem nog eerder een communist kunnen noemen.quote:
Je neemt de notities van Goebbels (de propagandaminister) serieus, en die van Hitler niet...vreemd.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:40 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het is het verslag van Hitlers uiteenzetting.
Een kerk is slechts een facet van het Christendom, sommige mensen menen dat ze absoluut geen kerk nodig hebben om hun geloof uit te voeren. Ik ben geen Christen, dus verwacht van mij geen oordeel over hoe belangrijk een kerk moet zijn voor de belijdenis, ik weet wel dat er onder gelovigen verschillend over gedacht wordt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:40 schreef Apropos het volgende:
Het Christendom bestaat uit christelijke kerken, niet waar?
Ik denk van wel.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:40 schreef Apropos het volgende:
Ja. Hitler niet.
Christen lulquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:47 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ook maar 1 iemand die een beetje verstand had Saddam ooit een extremistische moslim heeft genoemd. Je zou hem nog eerder een communist kunnen noemen.
Nou, volgens mij niet hoor.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kregen alle soldaten, tezamen met het nazi-symbool erboven. En het is dus nooit verwijderd, en dus duidelijk een teken dat hij niet het Christendom aan het vernietigen was.
Wat is dit nu weer voor onzin? Het citaat stamt uit Goebbels' dagboek. Hitler's uitlatingen zijn afkomstig uit een autobiografisch geschrift dat hem als held voor moest stellen. Dat ''propagandaminister'' is hier ledig, want het heeft niets met de uitlating op zich te maken.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je neemt de notities van Goebbels (de propagandaminister) serieus, en die van Hitler niet...vreemd.
Dat is allemaal prachtig genuanceerd, maar het heeft niets met de Nazistische gedachtengang te maken.quote:Een kerk is slechts een facet van het Christendom, sommige mensen menen dat ze absoluut geen kerk nodig hebben om hun geloof uit te voeren. Ik ben geen Christen, dus verwacht van mij geen oordeel over hoe belangrijk een kerk moet zijn voor de belijdenis, ik weet wel dat er onder gelovigen verschillend over gedacht wordt.
En het is niet weggehaald door Hitler sterker nog, hij is er mee verder gegaan, met een nazilogo erbij.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:50 schreef Apropos het volgende:
''Gott mit uns'' was al onder de Hohenzollerns de strijdkreet:
[afbeelding]
Niet zo gek dat het gewone leger, dat niet volledig onder nazi-controle stond, die kreet voerde. De elitetroepen, de SS, kregen een door en door heidense opleiding en de raciale vereisten waren ook veel strenger. Daar zaten geen 'Mischlinge' bij.
Goebbels was meester in het verdraaien van informatie....een type als hij kan dat zelfs in zijn dagboek doen. Met welk belang hij dat zou willen doen weet ik niet, wie zegt dat Hitler er een rol in moet spelen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:53 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onzin? Het citaat stamt uit Goebbels' dagboek. Hitler's uitlatingen zijn afkomstig uit een autobiografisch geschrift dat hem als held voor moest stellen. Dat ''propagandaminister'' is hier ledig, want het heeft niets met de uitlating op zich te maken.
Daarbij; wiens propagandaminister was Goebbels ook al weer? Wie stelde er prijs op propaganda? Juist.
Áls je al aanneemt dat een aantal (belangrijke) nazi's niet deel uit maakten van de groep gelovigen die de kerk als ongeschikte instantie achtten klopt het wat je zegt. Als ze dat wel waren, en er is een reden dit aan te nemen, namelijk: Christelijke retoriek in combinatie met de invloed van de kerk afromen.quote:Dat is allemaal prachtig genuanceerd, maar het heeft niets met de Nazistische gedachtengang te maken.
Precies. Hij heeft daar geen enkel belang bij.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Goebbels was meester in het verdraaien van informatie....een type als hij kan dat zelfs in zijn dagboek doen. Met welk belang hij dat zou willen doen weet ik niet
Je zet de dingen echt naar je hand, hoor. ''Als'' met accent, alsof het vergezocht is. Maak nou eens aannemelijk dat je het bij het rechte eind hebt.quote:Áls je al aanneemt dat een aantal (belangrijke) nazi's niet deel uit maakten van de groep gelovigen die de kerk als ongeschikte instantie achtten klopt het wat je zegt. Als ze dat wel waren, en er is een reden dit aan te nemen, namelijk: Christelijke retoriek in combinatie met de invloed van de kerk afromen.
Ja, dat kan. Maar dan moet je er niet een swastika voor in de plaats zetten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:44 schreef Autodidact het volgende:
Ja, dat klopt. Maar, een plan om kruizen te verwijderen hoeft niet per se antigelovig te zijn, het kan zelfs een Christelijk-theologische basis hebben.
quote:Gott mit uns was de lijfspreuk van de Pruisische koningen. In sommige heraldische naslagwerken wordt voor de herkomst verwezen naar een passage uit het (apocriefe) bijbelboek Judit. Deze mythische joodse heldin onthoofdde op listige wijze Holofernes, opperbevelhebber van het Assyrische leger, om de door hem belegerde Noord-Israëlitische stad Betulia te ontzetten. Toen ze met het afgehouwen hoofd terug voor de poorten van haar stad stond, sprak ze de poortwachters als volgt toe: "God, onze God, is met ons; nog steeds toont Hij zijn geweldige kracht ten gunste van Israël tegen de vijand; ook vandaag heeft hij dat weer gedaan. ... Prijs God, die zijn erbarming niet aan het huis van Israël heeft onttrokken, maar in deze nacht onze vijanden door mijn hand heeft vernietigd".[78]
Gott mit uns stond tijdens de eerste wereldoorlog op de koppelriem van Duitse infanteristen, gedurende de tweede wereldbrand smukte deze leuze de riem op van soldaten van het reguliere leger, de Wehrmacht.
Dat moet ik dan even gemist hebben. Foto met peinzend kijkende Hitler zegt meer dan het elimineren van uitheemse christelijke geloven?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
Sorry Apropos, maar je stelling is al weerlegd, niet alleen met quotes, maar ook met foto's uit het verleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |