Ik bedoelde dat ik het laat in de week kocht.quote:
goed dat je er weer bent, de kwaliteit was tanende de afgelopen dagen wekenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:25 schreef Autodidact het volgende:
Wat een Sidekickgrap.
quote:‘De natuur, die eeuwig is, wreekt onverbiddelijk iedere inbreuk op haar geboden. Daarom is het mijn overtuiging, dat ik werk in de geest van de almachtige Schepper: Want door mij te verweren tegen de Jood strijd ik voor het werk van de Heer.`
quote:Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die – Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid.’
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:31 schreef Aoristus het volgende:
[..]
goed dat je er weer bent, de kwaliteit was tanende de afgelopen dagen weken
Was dat die voorganger begin dit jaar / eind vorig jaar, met een relletje een paar maand geleden?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:32 schreef Autodidact het volgende:
Je hoeft niet naar de Arabieren te kijken hoor. Onze Duitse vriend:
[..]
[..]
Nee, da's Hitler.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Was dat die voorganger begin dit jaar / eind vorig jaar, met een relletje een paar maand geleden?
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Was dat die voorganger begin dit jaar / eind vorig jaar, met een relletje een paar maand geleden?
Het zal wel onverstandig zijn maar het enige wat dergelijke teksten bij mij opwekken is lachlust. Je zou zo'n gek toch een kwartje geven.
quote:To deny the influence of Christianity on Hitler and its role in World War II, means that you must ignore history and forever bar yourself from understanding the source of German anti-Semitism and how the WWII atrocities occurred.
quote:Hitler wrote: "I believe that I am acting in accordance with the will of the Almighty Creator: by defending myself against the Jew, I am fighting for the work of the Lord.." As a boy, Hitler attended to the Catholic church and experienced the anti-Semitic attitude of his culture
quote:My feelings as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded only by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who, God's truth! was greatest not as a sufferer but as a fighter. In boundless love as a Christian and as a man I read through the passage which tells us how the Lord at last rose in His might and seized the scourge to drive out of the Temple the brood of vipers and adders. How terrific was His fight for the world against the Jewish poison. To-day, after two thousand years, with deepest emotion I recognize more profoundly than ever before in the fact that it was for this that He had to shed His blood upon the Cross. As a Christian I have no duty to allow myself to be cheated, but I have the duty to be a fighter for truth and justice.... And if there is anything which could demonstrate that we are acting rightly it is the distress that daily grows. For as a Christian I have also a duty to my own people.... When I go out in the morning and see these men standing in their queues and look into their pinched faces, then I believe I would be no Christian, but a very devil if I felt no pity for them, if I did not, as did our Lord two thousand years ago, turn against those by whom to-day this poor people is plundered and exploited.
Laat ik de drie Pasja's, bepaalde Latijns-Amerikaanse regimes, enkele Amerikaanse presidenten, Japan en de Ustacha niet tekort doen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:41 schreef Apropos het volgende:
Hitler was, zoals de grote moordenaars van de eeuw, afkerig van traditionele religies.
hmmmquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
Ik wil net zeggen sinds wanneer was Hitler een voorvechter van het christendom en zelf christen.
In dat geval hoop ik dat het geld aan andere zaken goed besteed is geweest.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik het laat in de week kocht.
quote:We are a people of different faiths, but we are one. Which faith conquers the other is not the question; rather, the question is whether Christianity stands or falls.... We tolerate no one in our ranks who attacks the ideas of Christianity... in fact our movement is Christian. We are filled with a desire for Catholics and Protestants to discover one another in the deep distress of our own people.
quote:The Catholic Church considered the Jews pestilent for fifteen hundred years, put them in ghettos, etc, because it recognized the Jews for what they were".... I recognize the representatives of this race as pestilent for the state and for the church and perhaps I am thereby doing Christianity a great service by pushing them out of schools and public functions.
Dat is mooi.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:46 schreef Autodidact het volgende:
Dat klopt. Fascisme biedt eenzame, onzekere en angstige mensen een antwoord op hun problemen, zoals Luther en Calvijn dat ook prima konden (Erich Fromm - De Angst voor Vrijheid) door die mensen, die maar al te graag volgen, naar volledige onderwerping/horigheid te leiden.
Je neemt twee citaten uit Mein Kampf zomaar aan. Niet doen. Straks vertel je me nog dat Hitler een visioen heeft gehad waarin hem duidelijk werd dat hij de politiek in moest gaan.quote:Ik hoef niet te vertellen hoe het echt zat, dat heeft Hitler zelf al gedaan (zie de twee citaten van hierboven, er zijn er meer).
Ik vind toespraken van Hitler tamelijk lachwekkend.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]Dit zijn uitspraken van Hitler, en hij wekt bij mij geen lachlust op.
quote:We were convinced that the people needs and requires this faith. We have therefore undertaken the fight against the atheistic movement, and that not merely with a few theoretical declarations: we have stamped it out.
Mja, maar het klopt wel dat de beestachtige dictators eerder het psychologische gat opvullen die de traditionele religies hebben laten liggen, dan dat ze een traditionele religie probeerden te verspreiden. Laat ik even duidelijk zijn, het Christendom is niet schuldig aan fascisme, nazisme, de holocaust of wat dan ook.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:49 schreef Apropos het volgende:
[..]
Laat ik de drie Pasja's, bepaalde Latijns-Amerikaanse regimes, enkele Amerikaanse presidenten, Japan en de Ustacha niet tekort doen.
Wat toch een rare gewoonte om Duitse citaten in het Engels op te voeren. Als het vertaald moet worden, doe het dan direct naar het Nederlands.quote:
Dan kunnen de Engelsen niet meegenieten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat toch een rare gewoonte om Duitse citaten in het Engels op te voeren. Als het vertaald moet worden, doe het dan direct naar het Nederlands.
sucks to be you manquote:
Helaas, niet zomaar. Ik denk dat je Hitlers denkbeelden en uitspraken wel degelijk serieus moet nemen, want ook buiten de propaganda en publiek vertoon haalt hij zijn geloof aan.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:52 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is mooi.
[..]
Je neemt twee citaten uit Mein Kampf zomaar aan. Niet doen. Straks vertel je me nog dat Hitler een visioen heeft gehad waarin hem duidelijk werd dat hij de politiek in moest gaan.
Ach, ik wil niet eens naar een sardinendoosje...misschien ga ik naar België.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
sucks to be you man![]()
Her en der kun je nog wel een kaartje krijgen als je het echt zou willen, cinnamongirl had er pas nog een voor 90 euri.
En al helemaal als de Nederlandse vertaling al is gepostquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat toch een rare gewoonte om Duitse citaten in het Engels op te voeren. Als het vertaald moet worden, doe het dan direct naar het Nederlands.
pukkelpop, het zal wel bij de leeftijd horen..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ach, ik wil niet eens naar een sardinendoosje...misschien ga ik naar België.
Ja. Vandaar dat ik er nog even de overwegend Protestantse (en altijd Christelijke) presidenten van Amerika en de katholieke kolonels en Ustache explicitet bij heb gezet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
Of geldt dit genuanceerde beeld van Apropos alleen voor Christenen, waar ik hem wel vaker op betrap![]()
Neu, ik had hem een fascist genoemd. Ik denk niet dat zijn geloof zo'n grote rol speelde bij zijn activiteiten als bij de islamisten van nu.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
De citaten die ik gaf komen gewoon uit speeches hoor. Als HItler nu nog zou leven, hadden we hem een Christen-terrorist genoemd.
[..]
Het heeft wel een faciliterende rol gespeeld op bepaalde gebieden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:55 schreef Autodidact het volgende:
Laat ik even duidelijk zijn, het Christendom is niet schuldig aan fascisme, nazisme, de holocaust of wat dan ook.
Volgens mij noemen ze de regio "De pukkel"quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
pukkelpop, het zal wel bij de leeftijd horen..
Maak er maandagochtend maar een mooi vuurtje van.quote:zaterdag lijkt het een keer voor de verandering niet te regenen en inmiddels heb ik begrepen dat Hans Textiel koepeltentjes verkoopt voor 10 euri. Fijn is dat, wegwerpartikelen![]()
Jezus was een Jood ja, dat hoef je menig moslim niet te vertellen hoor. Voor de Islamisten van nu is net als Hitler toen, het geloof slechts een bijzaak om macht te winnen en invloed te krijgen. Als je werkelijk denkt dat de extremisten het nu allemaal te doen is om religie, is dat gewoon naief.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Neu, ik had hem een fascist genoemd. Ik denk niet dat zijn geloof zo'n grote rol speelde bij zijn activiteiten als bij de islamisten van nu.
Hey, Jezus was een jood hè...vertel dat Mel Gibson maar.
Niet voor de lol, nee. Bovendien was het imago van de Nazi's helemaal niet zo Christelijk, hoor. ''Doordrenkt'' is een groot woord.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
Je weerlegt nu eigenlijk niets. Je stelde ""Hitler was, zoals de grote moordenaars van de eeuw, afkerig van traditionele religies. Maar jij gaat ons nu vertellen hoe het echt zat."
Kennelijk was hij er dus niet afkerig van, je gaat jezelf niet voor de lol Christen noemen en citaten van de bijbel aanhalen tijdens speeches.
Precies hetzelfde als Saddam deed. Toch was dat gewoon een seculiere rotzak.quote:Hij is geinspireerd door het Christendom, zijn speeches zijn doordrengt met het "Christen" zijn, met het geloven in God etcetera etcetera.
Wellicht een groot woord, van afkeer is in ieder geval geen sprake.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:10 schreef Apropos het volgende:
Niet voor de lol, nee. Bovendien was het imago van de Nazi's helemaal niet zo Christelijk, hoor. ''Doordrenkt'' is een groot woord.
Vraag even hoe Saddam werd neergezet door de grote media. Niet voor niets dat 90% van de mensen alhier dachten en zelfs nogsteeds denken dat hij een moslim was. Met name gezien de War on Terror en de zogenaamde banden met Bin Laden.quote:Precies hetzelfde als Saddam deed. Toch was dat gewoon een seculiere rotzak.
Ja, sommige Christenen en hun instanties hebben een vinger in de pap gehad, maar dat wil nog niet zeggen dat "het Christendom" (mede)schuldig is aan die dingen. De Christenen hadden, net zoals communisten, nationalisten, existentialisten, liberalen en wie dan ook hun eigen verzetsgroepjes. Maar, Christendom en antisemitisme schijnen voor sommige mensen prima hand in hand te gaan...ik hang geen van beide aan dus het is niet aan mij daarover te oordelen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het heeft wel een faciliterende rol gespeeld op bepaalde gebieden.
Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.quote:
Net zoals Bin Laden de Islam misbruikt om macht uit te oefenen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.
Nee. Een lid van zijn intieme kring wil het land radicaal ontkerstenen, Bormann geeft gehoor aan zijn tirades en Adolf Wagner, Gouwleider van Munchen en Opper-beieren en een van Hitlers oudste medestanders, beveelt in april 19141 de kruizen uit klaslokalen te verwijderen. En daarom zei Hitler tegen de Gouwleiders dat de kerken geliquideerd zouden worden. (Kershaw, 608.)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
Je weerlegt nu eigenlijk niets.
Vandaar dat 'ie het wilde elimineren.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht een groot woord, van afkeer is in ieder geval geen sprake.
Oh, als hij maar vaak genoeg "God" zei vonden de kerken het allemaal oké? Dan is het wel een erg ziekelijk geloof...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.
Dat zegt niets over "afkeer tegen het Christendom". Volgens hem was al zijn doen en laten in het belang van het "Christendom". Het is eigenlijk net als een soenniet die een sjietische moskee verbied vanwege een aantal politieke belangen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee. Een lid van zijn intieme kring wil het land radicaal ontkerstenen, Bormann geeft gehoor aan zijn tirades en Adolf Wagner, Gouwleider van Munchen en Opper-beieren en een van Hitlers oudste medestanders, beveelt in april 19141 de kruizen uit klaslokalen te verwijderen. En daarom zei Hitler tegen de Gouwleiders dat de kerken geliquideerd zouden worden. (Kershaw, 608.)
Dat zegt natuurlijk veel minder dan openbaar Christenvertoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |