Dan kunnen de Engelsen niet meegenieten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat toch een rare gewoonte om Duitse citaten in het Engels op te voeren. Als het vertaald moet worden, doe het dan direct naar het Nederlands.
sucks to be you manquote:
Helaas, niet zomaar. Ik denk dat je Hitlers denkbeelden en uitspraken wel degelijk serieus moet nemen, want ook buiten de propaganda en publiek vertoon haalt hij zijn geloof aan.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:52 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is mooi.
[..]
Je neemt twee citaten uit Mein Kampf zomaar aan. Niet doen. Straks vertel je me nog dat Hitler een visioen heeft gehad waarin hem duidelijk werd dat hij de politiek in moest gaan.
Ach, ik wil niet eens naar een sardinendoosje...misschien ga ik naar België.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
sucks to be you man![]()
Her en der kun je nog wel een kaartje krijgen als je het echt zou willen, cinnamongirl had er pas nog een voor 90 euri.
En al helemaal als de Nederlandse vertaling al is gepostquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat toch een rare gewoonte om Duitse citaten in het Engels op te voeren. Als het vertaald moet worden, doe het dan direct naar het Nederlands.
pukkelpop, het zal wel bij de leeftijd horen..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ach, ik wil niet eens naar een sardinendoosje...misschien ga ik naar België.
Ja. Vandaar dat ik er nog even de overwegend Protestantse (en altijd Christelijke) presidenten van Amerika en de katholieke kolonels en Ustache explicitet bij heb gezet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
Of geldt dit genuanceerde beeld van Apropos alleen voor Christenen, waar ik hem wel vaker op betrap![]()
Neu, ik had hem een fascist genoemd. Ik denk niet dat zijn geloof zo'n grote rol speelde bij zijn activiteiten als bij de islamisten van nu.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
De citaten die ik gaf komen gewoon uit speeches hoor. Als HItler nu nog zou leven, hadden we hem een Christen-terrorist genoemd.
[..]
Het heeft wel een faciliterende rol gespeeld op bepaalde gebieden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:55 schreef Autodidact het volgende:
Laat ik even duidelijk zijn, het Christendom is niet schuldig aan fascisme, nazisme, de holocaust of wat dan ook.
Volgens mij noemen ze de regio "De pukkel"quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
pukkelpop, het zal wel bij de leeftijd horen..
Maak er maandagochtend maar een mooi vuurtje van.quote:zaterdag lijkt het een keer voor de verandering niet te regenen en inmiddels heb ik begrepen dat Hans Textiel koepeltentjes verkoopt voor 10 euri. Fijn is dat, wegwerpartikelen![]()
Jezus was een Jood ja, dat hoef je menig moslim niet te vertellen hoor. Voor de Islamisten van nu is net als Hitler toen, het geloof slechts een bijzaak om macht te winnen en invloed te krijgen. Als je werkelijk denkt dat de extremisten het nu allemaal te doen is om religie, is dat gewoon naief.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Neu, ik had hem een fascist genoemd. Ik denk niet dat zijn geloof zo'n grote rol speelde bij zijn activiteiten als bij de islamisten van nu.
Hey, Jezus was een jood hè...vertel dat Mel Gibson maar.
Niet voor de lol, nee. Bovendien was het imago van de Nazi's helemaal niet zo Christelijk, hoor. ''Doordrenkt'' is een groot woord.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
Je weerlegt nu eigenlijk niets. Je stelde ""Hitler was, zoals de grote moordenaars van de eeuw, afkerig van traditionele religies. Maar jij gaat ons nu vertellen hoe het echt zat."
Kennelijk was hij er dus niet afkerig van, je gaat jezelf niet voor de lol Christen noemen en citaten van de bijbel aanhalen tijdens speeches.
Precies hetzelfde als Saddam deed. Toch was dat gewoon een seculiere rotzak.quote:Hij is geinspireerd door het Christendom, zijn speeches zijn doordrengt met het "Christen" zijn, met het geloven in God etcetera etcetera.
Wellicht een groot woord, van afkeer is in ieder geval geen sprake.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:10 schreef Apropos het volgende:
Niet voor de lol, nee. Bovendien was het imago van de Nazi's helemaal niet zo Christelijk, hoor. ''Doordrenkt'' is een groot woord.
Vraag even hoe Saddam werd neergezet door de grote media. Niet voor niets dat 90% van de mensen alhier dachten en zelfs nogsteeds denken dat hij een moslim was. Met name gezien de War on Terror en de zogenaamde banden met Bin Laden.quote:Precies hetzelfde als Saddam deed. Toch was dat gewoon een seculiere rotzak.
Ja, sommige Christenen en hun instanties hebben een vinger in de pap gehad, maar dat wil nog niet zeggen dat "het Christendom" (mede)schuldig is aan die dingen. De Christenen hadden, net zoals communisten, nationalisten, existentialisten, liberalen en wie dan ook hun eigen verzetsgroepjes. Maar, Christendom en antisemitisme schijnen voor sommige mensen prima hand in hand te gaan...ik hang geen van beide aan dus het is niet aan mij daarover te oordelen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het heeft wel een faciliterende rol gespeeld op bepaalde gebieden.
Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.quote:
Net zoals Bin Laden de Islam misbruikt om macht uit te oefenen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.
Nee. Een lid van zijn intieme kring wil het land radicaal ontkerstenen, Bormann geeft gehoor aan zijn tirades en Adolf Wagner, Gouwleider van Munchen en Opper-beieren en een van Hitlers oudste medestanders, beveelt in april 19141 de kruizen uit klaslokalen te verwijderen. En daarom zei Hitler tegen de Gouwleiders dat de kerken geliquideerd zouden worden. (Kershaw, 608.)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
Je weerlegt nu eigenlijk niets.
Vandaar dat 'ie het wilde elimineren.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht een groot woord, van afkeer is in ieder geval geen sprake.
Oh, als hij maar vaak genoeg "God" zei vonden de kerken het allemaal oké? Dan is het wel een erg ziekelijk geloof...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.
Dat zegt niets over "afkeer tegen het Christendom". Volgens hem was al zijn doen en laten in het belang van het "Christendom". Het is eigenlijk net als een soenniet die een sjietische moskee verbied vanwege een aantal politieke belangen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee. Een lid van zijn intieme kring wil het land radicaal ontkerstenen, Bormann geeft gehoor aan zijn tirades en Adolf Wagner, Gouwleider van Munchen en Opper-beieren en een van Hitlers oudste medestanders, beveelt in april 19141 de kruizen uit klaslokalen te verwijderen. En daarom zei Hitler tegen de Gouwleiders dat de kerken geliquideerd zouden worden. (Kershaw, 608.)
Dat zegt natuurlijk veel minder dan openbaar Christenvertoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |