abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40866247
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat toch een rare gewoonte om Duitse citaten in het Engels op te voeren. Als het vertaald moet worden, doe het dan direct naar het Nederlands.
Dan kunnen de Engelsen niet meegenieten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:58:52 #227
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40866293
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:34 schreef Autodidact het volgende:

[..]

.

Lowlands uitverkocht
sucks to be you man

Her en der kun je nog wel een kaartje krijgen als je het echt zou willen, cinnamongirl had er pas nog een voor 90 euri.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_40866299
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:52 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat is mooi.
[..]

Je neemt twee citaten uit Mein Kampf zomaar aan. Niet doen. Straks vertel je me nog dat Hitler een visioen heeft gehad waarin hem duidelijk werd dat hij de politiek in moest gaan.
Helaas, niet zomaar. Ik denk dat je Hitlers denkbeelden en uitspraken wel degelijk serieus moet nemen, want ook buiten de propaganda en publiek vertoon haalt hij zijn geloof aan.
pi_40866353
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:58 schreef Aoristus het volgende:

[..]

sucks to be you man

Her en der kun je nog wel een kaartje krijgen als je het echt zou willen, cinnamongirl had er pas nog een voor 90 euri.
Ach, ik wil niet eens naar een sardinendoosje...misschien ga ik naar België.
pi_40866400
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat toch een rare gewoonte om Duitse citaten in het Engels op te voeren. Als het vertaald moet worden, doe het dan direct naar het Nederlands.
En al helemaal als de Nederlandse vertaling al is gepost .
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:02:55 #231
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40866440
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:00 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ach, ik wil niet eens naar een sardinendoosje...misschien ga ik naar België.
pukkelpop, het zal wel bij de leeftijd horen..

zaterdag lijkt het een keer voor de verandering niet te regenen en inmiddels heb ik begrepen dat Hans Textiel koepeltentjes verkoopt voor 10 euri. Fijn is dat, wegwerpartikelen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_40866463
Hehe, ja zag niet dat het uiteindelijk hetzelfde was
Allah Al Watan Al Malik
pi_40866496
Misschien moet je eens kennis nemen van het programma dat tijdens de oorlog door Rosenberg werd opgesteld:

5. De Nationale Kerk is vastbesloten onherroepelijk een einde te maken aan de uitheemse, buitenlandse christelijke geloven die in Duitsland zijn geimporteerd in het fatale jaar 800.
13. De Nationale Kerk eist de onmiddellijke stopzetting van de uitgave en verspreiding van de Bijbel in Duitsland.
19.Op de altaren mag niets anders aanwezig zijn dan Mein Kampf (voor het Duitse volk en dus voor God het heiligste aller boeken) en links van het altaar een zwaard.
30. Op de dag van stichting moet het Christelijk kruis verwijderd worden van alle kerken, kathedralen en kapellen...en vervangen worden door het enige onoverwinbare symbool, de swastika.

(Shirer, Opkomst en ondergang van het Derde Rijk 1, 259)

En misschien kun je dan ook verklaren waarom Kershaw het volgende schrijft:
''Terwijl de mensenlevens verslindende oorlog aan het oostfront gaande was, bereikte binnen het Rijk de strijd tegen het christendom, die in de eerste maanden van 1941 was begonne, een climax.(...)Het meest logisch lijkt dat de feitelijke partijleider (Bormann) Hitlers tirades over de verderfelijke invloed van het christendom verkeerd heeft opgevat, en ditmaal een verkeerd signaal aan de partijactivisten gaf.''

Kershaw, Hitler, deel 2, 584.

Misschien is het dan wel heel logisch dat Oostenrijkse Nazi's kerken bekladden met de kreet dat Jezus een hoerenzoon was. Misschien.
Gelukkig kunnen we de wereldgeschiedenis ontraadselen met behulp van Hitlers Engelstalige citaten.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40866539
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
Of geldt dit genuanceerde beeld van Apropos alleen voor Christenen, waar ik hem wel vaker op betrap
Ja. Vandaar dat ik er nog even de overwegend Protestantse (en altijd Christelijke) presidenten van Amerika en de katholieke kolonels en Ustache explicitet bij heb gezet.
Heb je me al aangegeven, nu je me betrapt hebt?
pi_40866548
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
De citaten die ik gaf komen gewoon uit speeches hoor. Als HItler nu nog zou leven, hadden we hem een Christen-terrorist genoemd.
[..]
Neu, ik had hem een fascist genoemd. Ik denk niet dat zijn geloof zo'n grote rol speelde bij zijn activiteiten als bij de islamisten van nu.

Hey, Jezus was een jood hè...vertel dat Mel Gibson maar.
pi_40866574
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:55 schreef Autodidact het volgende:
Laat ik even duidelijk zijn, het Christendom is niet schuldig aan fascisme, nazisme, de holocaust of wat dan ook.
Het heeft wel een faciliterende rol gespeeld op bepaalde gebieden.
pi_40866601
Je weerlegt nu eigenlijk niets. Je stelde ""Hitler was, zoals de grote moordenaars van de eeuw, afkerig van traditionele religies. Maar jij gaat ons nu vertellen hoe het echt zat."

Kennelijk was hij er dus niet afkerig van, je gaat jezelf niet voor de lol Christen noemen en citaten van de bijbel aanhalen tijdens speeches. Hij is geinspireerd door het Christendom, zijn speeches zijn doordrengt met het "Christen" zijn, met het geloven in God etcetera etcetera.

Je bent altijd zo selectief.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40866619
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

pukkelpop, het zal wel bij de leeftijd horen..
Volgens mij noemen ze de regio "De pukkel"
quote:
zaterdag lijkt het een keer voor de verandering niet te regenen en inmiddels heb ik begrepen dat Hans Textiel koepeltentjes verkoopt voor 10 euri. Fijn is dat, wegwerpartikelen
Maak er maandagochtend maar een mooi vuurtje van.
pi_40866675
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Neu, ik had hem een fascist genoemd. Ik denk niet dat zijn geloof zo'n grote rol speelde bij zijn activiteiten als bij de islamisten van nu.

Hey, Jezus was een jood hè...vertel dat Mel Gibson maar.
Jezus was een Jood ja, dat hoef je menig moslim niet te vertellen hoor. Voor de Islamisten van nu is net als Hitler toen, het geloof slechts een bijzaak om macht te winnen en invloed te krijgen. Als je werkelijk denkt dat de extremisten het nu allemaal te doen is om religie, is dat gewoon naief.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40866709
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
Je weerlegt nu eigenlijk niets. Je stelde ""Hitler was, zoals de grote moordenaars van de eeuw, afkerig van traditionele religies. Maar jij gaat ons nu vertellen hoe het echt zat."

Kennelijk was hij er dus niet afkerig van, je gaat jezelf niet voor de lol Christen noemen en citaten van de bijbel aanhalen tijdens speeches.
Niet voor de lol, nee. Bovendien was het imago van de Nazi's helemaal niet zo Christelijk, hoor. ''Doordrenkt'' is een groot woord.
quote:
Hij is geinspireerd door het Christendom, zijn speeches zijn doordrengt met het "Christen" zijn, met het geloven in God etcetera etcetera.
Precies hetzelfde als Saddam deed. Toch was dat gewoon een seculiere rotzak.
pi_40866765
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:10 schreef Apropos het volgende:
Niet voor de lol, nee. Bovendien was het imago van de Nazi's helemaal niet zo Christelijk, hoor. ''Doordrenkt'' is een groot woord.
Wellicht een groot woord, van afkeer is in ieder geval geen sprake.
quote:
Precies hetzelfde als Saddam deed. Toch was dat gewoon een seculiere rotzak.
Vraag even hoe Saddam werd neergezet door de grote media. Niet voor niets dat 90% van de mensen alhier dachten en zelfs nogsteeds denken dat hij een moslim was. Met name gezien de War on Terror en de zogenaamde banden met Bin Laden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40866767
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:06 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het heeft wel een faciliterende rol gespeeld op bepaalde gebieden.
Ja, sommige Christenen en hun instanties hebben een vinger in de pap gehad, maar dat wil nog niet zeggen dat "het Christendom" (mede)schuldig is aan die dingen. De Christenen hadden, net zoals communisten, nationalisten, existentialisten, liberalen en wie dan ook hun eigen verzetsgroepjes. Maar, Christendom en antisemitisme schijnen voor sommige mensen prima hand in hand te gaan...ik hang geen van beide aan dus het is niet aan mij daarover te oordelen.
pi_40866933
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

hmmm
Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.
pi_40866958
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hij heeft het christendom misbruikt en om de Kerken niet direct tegen zich in het harnas te jagen.
Net zoals Bin Laden de Islam misbruikt om macht uit te oefenen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_40866963
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
Je weerlegt nu eigenlijk niets.
Nee. Een lid van zijn intieme kring wil het land radicaal ontkerstenen, Bormann geeft gehoor aan zijn tirades en Adolf Wagner, Gouwleider van Munchen en Opper-beieren en een van Hitlers oudste medestanders, beveelt in april 19141 de kruizen uit klaslokalen te verwijderen. En daarom zei Hitler tegen de Gouwleiders dat de kerken geliquideerd zouden worden. (Kershaw, 608.)
Dat zegt natuurlijk veel minder dan openbaar Christenvertoon.
pi_40866988
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht een groot woord, van afkeer is in ieder geval geen sprake.
Vandaar dat 'ie het wilde elimineren.
pi_40866993
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh, als hij maar vaak genoeg "God" zei vonden de kerken het allemaal oké? Dan is het wel een erg ziekelijk geloof...
pi_40867011
Hitler was zwaar anti-christelijk. Hij gebruikte het uiteraard wel om de massa achter zich te krijgen maar hij was een Darwinist en occultist pur sang.

Deze site geeft daar flink wat inzicht in: http://www.livingstonemusic.net/hitlerandtheoccult.htm
pi_40867047
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:17 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee. Een lid van zijn intieme kring wil het land radicaal ontkerstenen, Bormann geeft gehoor aan zijn tirades en Adolf Wagner, Gouwleider van Munchen en Opper-beieren en een van Hitlers oudste medestanders, beveelt in april 19141 de kruizen uit klaslokalen te verwijderen. En daarom zei Hitler tegen de Gouwleiders dat de kerken geliquideerd zouden worden. (Kershaw, 608.)
Dat zegt natuurlijk veel minder dan openbaar Christenvertoon.
Dat zegt niets over "afkeer tegen het Christendom". Volgens hem was al zijn doen en laten in het belang van het "Christendom". Het is eigenlijk net als een soenniet die een sjietische moskee verbied vanwege een aantal politieke belangen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40867048
While abortion was illegal in pre-Hitler Germany he took it to new depths of enforcement, requiring all doctors to report to the government the circumstances of all miscarriages.

Nogal wiedes, als je een leger op wilt bouwen. Vergeet de euthanasie maar even voor het gemak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')