abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2006 @ 23:52:44 #1
43556 miss_dynastie
pi_40338826

Het topic voor mensen die graag een kindje willen, maar voor wie het nog niet helemaal uitkomt. Ik zeg mensen, want ik kan me voorstellen dat er ook mannen zijn bij wie er wat rammelt, al kunnen ze zelf geen kind dragen.

Voorgaande delen:
Het grote rammelaars-topic, deel 1
Het grote 'rammelaars' topic, deel 2
Het grote 'rammelaars' topic, deel 3
Het grote 'rammelaars' topic, deel 4

[ Bericht 38% gewijzigd door Sjeen op 31-07-2006 13:52:10 ]
pi_40339273
* innepin meerammelt

voor over een jaar of vijf ofzo... ik ben categorie 'hopeloos geval', denk ik..
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_40339658
ik rammel weer eens zo hard dat ik er niet van kan slapen
pi_40340535
Ik rammel ook mee. Bwèh ik vind 't niet leuk meer dat gewacht, wat moet je daar nou mee? Ik wil ook gewoon doen wat men op mijn leeftijd schijnt te doen namelijk genieten van een wild studentenleven maar het enige wat ik écht wil is een kindje. Of twee. Pfff.
pi_40343610
Nog even uit het vorige topic: Beaker wat leuk Gewoon zomaar stoppen, moet kunnen
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 09:35:52 #6
81992 Githa
pi_40344084
Beaker jaaaa, wat leuk!
Ik ben ook midden in de strip gestopt, hoppa! zo uit het raam. Ik werd vrijwel gelijk ongesteld maar had al snel mijn cyclus weer terug hoor.
  maandag 31 juli 2006 @ 09:39:06 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40344140
Beaker! Leuk!
Ik ben benieuwd!
  maandag 31 juli 2006 @ 09:41:46 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40344183
Miss_D? Zou je de rest van de OP uit het vorige topic ook hier in de OP kunnen zetten?
Het grote 'rammelaars' topic, deel 4
pi_40344242
toch nog een beetje dat mod-bloed dat door uw aderen giert he Bé
  maandag 31 juli 2006 @ 09:46:37 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40344267
Ja, ik kan het zelf niet meer, maar iig 'hoort' dat intro tekstje erbij anders weet niemand waar het topic over gaat.
  Licht Ontvlambaar maandag 31 juli 2006 @ 13:52:39 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40351182
Blauwe in de bocht
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 31 juli 2006 @ 13:58:39 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40351403
pi_40357873
Ja nou.... ik heb dus gisteren mijn pil al niet meer genomen en dus wachten we het maar af
Morgen gaan alle papieren de deur uit voor de kosten voor een gastouder gezin, dus we zijn al met de nodige voorbereidingen begonnen

Ik ben natuurlijk in principe net ongesteld geweest dus ik ben benieuwd wanneer het komt

BE ik zie het nu pas, ben je helemaal geen modje meer?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_40358105
Ik jompel toch nog maar eens hoor
Je kan gewoon naar het tweede-streepjes-topic om daar vlug door te spartelen naar Zwangerschap en Geboorte

Ik vind het trouwens al een Proficiat waard
  maandag 31 juli 2006 @ 18:29:35 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40358771
quote:
Op maandag 31 juli 2006 17:49 schreef Beaker het volgende:
Ja nou.... ik heb dus gisteren mijn pil al niet meer genomen en dus wachten we het maar af
Morgen gaan alle papieren de deur uit voor de kosten voor een gastouder gezin, dus we zijn al met de nodige voorbereidingen begonnen

Ik ben natuurlijk in principe net ongesteld geweest dus ik ben benieuwd wanneer het komt
Spannend!
En nu al dingen uitzoeken! Wat snel!
quote:
BE ik zie het nu pas, ben je helemaal geen modje meer?
Nope. Ik ben al sinds 15 juli zwart.
pi_40359503
Beak, wat leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 31 juli 2006 @ 19:15:11 #17
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40360177
Beaker wat leuk Ik ben ook direct met de pil gestopt en was een paar dagen later ongesteld, net alsof ik m'n strip gewoon had afgemaakt.

* Wennie geeft Beaker een duwtje richting het tweede streepjes topic
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_40360214
Even een TVP en hopelijk kan Beaker snel naar het volgende topic.
Back in business.
  maandag 31 juli 2006 @ 20:27:10 #19
82456 teig
oh my gow
pi_40362659
beaker, wat spannend. Hier steeds vaker met lief gespprekken over stoppen.. Maar ik wil echt nog even wachtem... werk, huis geld etc....
pi_40364356
beaker wat leuk !

enorme beslisvaardigheden daar zeg !

*marit schiet marit-man aan met verhaal over jou*
pi_40365396
Beaker, spannend!!!

Afgelopen week weer met manlief zitten praten over wel of niet. Hij wil nu nog niet, maar misschien later wel. Ik weet gewoon niet wat ik wil. Ja, ik weet het wel. Ik wil het wel, maar toch ook niet. Zoveel twijfels enzo.
Ik blijf nog lekker even in het rammelaarstopic rondhangen .
Fake it till you make it...
pi_40368190
ik rammel ook nog steeds lekker verder . heerlijk! het is niet zo van ik moet en zal nú, want dat gaat ook gewoon niet, maar lekker fantaseren over hoe het zal zijn, met vriendje erover hebben (die liep vandaag bij de bijenkorf ook alweer voor de gein naar de babykleertjes-afdeling ) en kijken naar alle schattige kindjes die ik tegenkom of hier in het fototopic zie staan (oo ik wil er ook een ).
pi_40376591
ik hang hier ook nog wel even hoor...
Niets gaat mijn laatste studiejaar in de weg staan, daarna zie ik wel weer verder
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:14:48 #24
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40376801
Spannend Beaker!

Ik rammelde toch zo? Nou, lief ook blijkbaar.... Hij vroeg me gisteren ineens of ik niet weer eens contact op zou nemen met de dokter... Ik geloof dat hij meeleest. Hij begon erover dat Luuke ook steeds ouder werd, en dat het toch nog een hele tijd duurt voor het circus voorbij is. Plus daarbij de 9 maanden 'draagtijd'. Zoals het hoort durf ik nu niet meer. Maar ik heb een datum geprikt. Dan ga ik de dokter bellen. Dusch. Nu ga ik mijn mond proberen te houden en dan hoort u nog van ons. Over een tijdje.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:19:23 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40376878
Lishe! Wat leuk!
Hoezo de dokter bellen als ik mag vragen? Of heb ik iets gemist?
pi_40376879
Lishe, wat leuk!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40377629
Lishe en mannetje wat leuk
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40377816
Leuk Lishe en mannetje natuurlijk ook
pi_40377866

[ Bericht 100% gewijzigd door Deepfreeze op 01-08-2006 10:07:39 (wrong topic) ]
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:10:35 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40377965
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
Lishe! Wat leuk!
Hoezo de dokter bellen als ik mag vragen? Of heb ik iets gemist?
lishe is volgens mij zwanger geworden met clomid, en zit dus in de MMM
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:14:03 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_40378038
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt wel!
Ik ga vanaf September al 1 dag minder werken ivm de opleiding maar dan nog, 4 dagen naar de opvang vind ik veel te veel. Ik wil zelf ook nog een beetje genieten van dat kindje dan! Ik heb er lang genoeg naar verlangd.

Vroeger zei ik altijd dat ik niet thuis zou gaan zitten, dat ik niet al die jaren voor niets had gestudeerd, maar na 9 jaar full time werken lijkt het me sowieso wel lekker om wat minder te werken. En het lijkt me gewoon heerlijk om thuis te zijn met zo'n kleintje.
Ik zou dan max iets van 3 dagen willen werken en dan het liefst nog iets van 3 x 6 uur of zo.
Maar goed, dat is dus in mijn ideale wereld. Geen idee hoe we dat zouden gaan doen enzo.
En dat vraag ik me dus wel eens af. Hoe doe je dat? Hoe bepaal je dat en hoe regel je dat enzo.
Nog even deze terughalen uit het oude topic. Als je je opleiding afgerond hebt, ga je dan direct werk zoeken in je nieuwe vak? Want geloof me, parttime begrafenisondernemer is niet zo heel erg makkelijk, mensen gaan niet dood op commando of wachten op de dag dat jij werkt. Het is gigantisch onregelmatig en ik kan me zo voorstellen dat je als klant niet tig verschillende ondernemers wilt, en dat je dus graag iemand wilt die je al de 5/6 dagen bijstaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:14:49 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_40378056
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:14 schreef Lishe het volgende:
Spannend Beaker!

Ik rammelde toch zo? Nou, lief ook blijkbaar.... Hij vroeg me gisteren ineens of ik niet weer eens contact op zou nemen met de dokter... Ik geloof dat hij meeleest. Hij begon erover dat Luuke ook steeds ouder werd, en dat het toch nog een hele tijd duurt voor het circus voorbij is. Plus daarbij de 9 maanden 'draagtijd'. Zoals het hoort durf ik nu niet meer. Maar ik heb een datum geprikt. Dan ga ik de dokter bellen. Dusch. Nu ga ik mijn mond proberen te houden en dan hoort u nog van ons. Over een tijdje.
En ik had al willen opperen om even een linkje van het topic in jullie verhuistopic te posten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:31:03 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40378456
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:14 schreef Troel het volgende:
Nog even deze terughalen uit het oude topic. Als je je opleiding afgerond hebt, ga je dan direct werk zoeken in je nieuwe vak? Want geloof me, parttime begrafenisondernemer is niet zo heel erg makkelijk, mensen gaan niet dood op commando of wachten op de dag dat jij werkt. Het is gigantisch onregelmatig en ik kan me zo voorstellen dat je als klant niet tig verschillende ondernemers wilt, en dat je dus graag iemand wilt die je al de 5/6 dagen bijstaat.
Nee echt? Gaan ze niet dood op commando? Goh...
Ik ben al sinds een paar maanden op zoek naar werk binnen dit vak en daar ga ik ook gewoon mee verder. Een van de banen waar ik op solliciteerde was voor 0,6 FTE dus blijkbaar is het toch niet zo heel gek gedacht.
Uiteraard zou het het meest ideaal zijn als degene die een uitvaart aanneemt hem ook uitvoert maar het is niet zo dat je op die 5-6 dagen je 8 uur per dag met die ene uitvaart bezig bent.
Dus mss is er dan wel iets met flexibele opvang te regelen...

Het is iig niet zo dat ik daar niet bij stil heb gestaan zeg maar. Het is alleen wel zo dat ik beide dingen op dit moment heel graag wil en ik geen idee heb welke van de 2 eerder komt maar dat ik ook geen zin heb een keuze te moeten maken. Het kan zo nog maar eens een hele tijd duren voor dat je uberhaupt zwanger raakt en dan? Al die tijd maar wachten? Hier bij die werkgever waar ik dus echt gek van word? Neuh... komt tijd komt raad. Dat vond zelfs mijn job coach. Niet gaan zitten wachten tot het 1 of het ander voorbij komt. Gewoon doen en maar zien waar het schip strand.

Ik heb geen idee hoe ik het zou gaan doen, maar ik ben ook vast niet de eerste dus er is vast wel een evt. oplossing te verzinnen. Denk ik, hoop ik...

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 01-08-2006 10:43:08 ]
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:34:13 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_40378520
BE, overal is een oplossing voor, het kind heeft straks ook nog een vader en er is voldoende flexibele opvang hoor. geen zorgen.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:55:47 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_40378959
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vond zelfs mijn job coach. Niet gaan zitten wachten tot het 1 of het ander voorbij komt. Gewoon doen en maar zien waar het schip strand.
Die hebben dan ook makkelijk praten, die hoeven jou alleen maar een goed gevoel te geven en niet straks jouw hypotheek te betalen enzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:03:57 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40379167
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:55 schreef Troel het volgende:
Die hebben dan ook makkelijk praten, die hoeven jou alleen maar een goed gevoel te geven en niet straks jouw hypotheek te betalen enzo
Eh ja... als je er zo tegenaan wil kijken...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:05:52 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_40379207
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Eh ja... als je er zo tegenaan wil kijken...
Nouja, ik weet nog dat belana toen in een kutsituatie zat, die uiteindelijk wel opgelost is, maar ik denk dat ze toch liever die hele situatie niet gehad had

Maarja, misschien ben ik wel een doemdenker.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40379291
Beaker , wat spannend zeg, nu 'mag' je eindelijk naar het Wachten op...topic. Hopelijk komen de duivels toch wel snel (en niet in je vakantie).
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:11:05 #39
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40379330
Lishe wat leuk en spannend. Goed joh
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:11:55 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40379351
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:05 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik weet nog dat belana toen in een kutsituatie zat, die uiteindelijk wel opgelost is, maar ik denk dat ze toch liever die hele situatie niet gehad had

Maarja, misschien ben ik wel een doemdenker.
Belana had toen een partner die geen werk had... Dat is niet te vergelijken.

Nu de flat vanmiddag overgedragen word hebben wij straks 700 euro in de maand gewoon over, gewoon zomaar over, dus we hebben wel nog wat ruimte hier en daar. stinkie heeft een baan en inmiddels ook een jaarcontract en verder kan je niks van te voren plannen.

Als ze me uiteindelijk zouden ontslaan als ik zwanger zou raken dan ga ik wel een krantenwijkje zoeken maar we raken dan niet gelijk aan de bedelstaf.
Verder ben ik op dit moment nog niet zwanger en ik heb ook geen idee hoe lang dat nog gaat duren dus ik ga gewoon solliciteren en ik zie wel verder.

Ik kan gewoon echt niet gaan zitten wachten en ik weiger een keuze te maken.
Ik ben arrogant genoeg om te denken dat het uiteindelijk wel goed zal komen.

En nu weer on topic.
Want rammelen doe ik nog steeds. Ik ben zelfs zo 'fout' geweest om gisteren zo'n Sakkie waar Belana de link van gaf te bestellen.
Zo heel af en toe mag ik iets heel-heel-heel leuks kopen van mezelf.
pi_40379413
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:11 schreef Brighteyes het volgende:

Nu de flat vanmiddag overgedragen word hebben wij straks 700 euro in de maand gewoon over, gewoon zomaar over, dus we hebben wel nog wat ruimte hier en daar. stinkie heeft een baan en inmiddels ook een jaarcontract en verder kan je niks van te voren plannen.
Helemaal over als in nadat alle kosten betaald zijn en het eten gekocht is?
Ja dan zou ik ook niet echt twijfelen eigenlijk en ervoor gaan
quote:
En nu weer on topic.
Want rammelen doe ik nog steeds. Ik ben zelfs zo 'fout' geweest om gisteren zo'n Sakkie waar Belana de link van gaf te bestellen.
Zo heel af en toe mag ik iets heel-heel-heel leuks kopen van mezelf.
Zo'n Sakkie? Ik denk dat ik iets gemist heb?
pi_40379418
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:34 schreef Belana het volgende:
BE, overal is een oplossing voor, het kind heeft straks ook nog een vader en er is voldoende flexibele opvang hoor. geen zorgen.
Mee eens. Toen ik bij dit bedrijf kwam werken dacht ik er niet eens aan of ik ooit kinderen zou willen. En uiteindelijk komen die dingen meestal gewoon op z'n pootjes terecht hoor.
Stel dat het, in het ergste geval, nog jaren duurt voordat er een kindje komt of zelfs helemaal nooit, dan krijg je toch altijd spijt van het feit dat je een bepaalde opleiding niet gedaan hebt? Of een leuke baan niet genomen hebt?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:17:27 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40379473
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:14 schreef leonieke het volgende:
Helemaal over als in nadat alle kosten betaald zijn en het eten gekocht is?
Ja dan zou ik ook niet echt twijfelen eigenlijk en ervoor gaan
Gewoon echt over. Dat zijn de lasten die we maandelijks aan de flat kwijt waren.
Dat wordt nu dus flnik sparen en supersnel de lening voor die studie afbetalen.
Maar goed, genoeg nu over centjes. Het was alleen even ter illustratie van de situatie.
quote:
Zo'n Sakkie? Ik denk dat ik iets gemist heb?
http://www.jutenjul.net/
Ik vond ze gewoon te leuk.
pi_40379567
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
http://www.jutenjul.net/
Ik vond ze gewoon te leuk.
Mijn fantasie slaat op hol
Maar ik ben daar zeker te oud voor?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:22:26 #45
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40379586
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:14 schreef Lishe het volgende:
Spannend Beaker!

Wow, dat was kennelijk een romantische film die jullie hebben gekeken Leuk hoor!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_40380465
Lishe wat spannend!! Leuk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:04:08 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40386300
Voor de rammelaars, stel nou dat jullie er straks voor gaan, dan moet dat zo:

Ongeveer dan.
Kwam hem in een ander topic tegen, kon het niet laten.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:09:47 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_40386452
Beaker en Lishe, wat leuk!!

BE
stormy waters...
sailin'
pi_40387060
BE
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_40387560
BE

Bedankt voor de tip, mocht het ooit nog eens zover komen weten we in elk geval hoe het moet
pi_40388780
Die moeder die lachend in de auto naar het ziekenhuis zit
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:01:45 #52
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40389926
BE
pi_40389970
Beaker en Lishe wat ontzettend spannend en leuk!! Hopelijk gaat het bij jullie allebei heel snel en hebben jullie gauw HET nieuws!
*ik ben jaloerrrrrs *

BE: Die plaatjes en inderdaad die vrouw op ieder plaatje met zon grijns...
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:13:39 #54
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40390302
goh, Be.. KPD bekeken??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:19:27 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40392034

Ik had automatisch toegang!
pi_40392353
BE

Ik hoop inderdaad dat ik gewoon redelijk snel weer ongesteld word, want als ik er weer 2 jaar op moet wachten word ik gek

Heb nu zondag mijn laatste pil op en had er 7 op uit een nieuwe strip en dus hoop en verwacht ik zeer snel ongesteld te worden
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_40394195

Aaaargh fjnfskvjkdfjkb.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:55:18 #58
3011 E.T.
pi_40394641
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:19 schreef Brighteyes het volgende:

Danny kent jou langer dan vandaag
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:29:39 #59
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40395702
Wat een lieve reacties...
Beaker, zet 'm op! Dan doen wij dat ook.
pi_40395835
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:19 schreef Brighteyes het volgende:

Ik ook
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:56:54 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40398370
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:42 schreef BloodyLotte het volgende:

Aaaargh fjnfskvjkdfjkb.
Wat herkenbaar!
  Jubileum moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:58:57 #62
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40398446
BE Geweldig!

Leuk Lishe, een broertje of zusje voor Luuke
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:20:31 #63
3142 m@x
pi_40399339
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:34 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik ook
OMG, ik ook
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:21:31 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40399385
Volgens mij heeft hij gewoon iedereen in OUD toegang gegeven
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:22:00 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40399399
Ik weet dat ik erin kom omdat ik ook keldertoegang had. Althans, dat dacht ik.

Wat hebben jullie uitgevreten?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:23:56 #66
3142 m@x
pi_40399481
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet dat ik erin kom omdat ik ook keldertoegang had. Althans, dat dacht ik.

Wat hebben jullie uitgevreten?
Dat zou je wel willen weten Dat gerammel van mij heeft niks met babietjes te maken, dat zijn de kettingen en de handboeien
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:25:02 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40399530
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:26:22 #68
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40399591
M@x

Ik ook ivm Keldertoegang en ook ivm modzijn geloof ik...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:27:44 #69
3142 m@x
pi_40399642
en (was die er ook lachend want ik ben er niet verdrietig om), ik heb niet eens toegang tot het keldertje.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:43:57 #70
3011 E.T.
pi_40400259
volgens mij hebben oldbies automatisch toegang
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:49:33 #71
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40400477
Maar wat is KPD?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40404203
sugar: pr0nforum
pi_40408842
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 22:43 schreef E.T. het volgende:
volgens mij hebben oldbies automatisch toegang
pi_40409213
Ik ben al ongesteld geworden De vorige keer duurde het nadat ik gestopt was met de pil 2 jaar, nu 3 dagen

ik ben best blij
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_40409299
Hier hebben we nog geen kindje, geen zwangerschap, maar we zijn het totaal eens over de namen... Al vind ik de meisjesnaam maaar zozo, maar hij is mooi af te korten tot een mooie roepnaam.

Vorige week kreeg ik een aanbod van mijn verzekreing om op en jongeren verzekering over te stappen ( is tot 27 jaar, ik ben 25) maar.. daar zit gen kraamzorg in, en als je zwanger wordt dan ga je weer terug naar en ander pakket. Heb het er met mijn vriend maar eens over gehad en besloten het niet te doen. we willen toch voor mijn 27ste proberen zwanger te worden...

Het rammelen gaat dus vrolijk door, maar slik nog wel de pil..
  woensdag 2 augustus 2006 @ 08:48:27 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40409396
Beaker! Wat goed! Nu idd maar hopen dat het gewoon zo netjes blijft gaan!
Nou ja eh... dat je zo snel mogelijk niet meer ongesteld wordt natuurlijk.

teig, spannend ook hoor, binnen 2 jaar dus in ieder geval!
pi_40409870
Beaker, wat goed zeg en nu maar afwachten hoe lang de cyclus gaat duren (Of gaan jullie er meteen voor?)

Lishe, wat fijn dat jullie een afspraak bij de dokter gaan maken Dan krijgt Luuke een busje erbij

Jeetje Teig, gaat ook al zo snel. Wat betreft de verzekering ik zou als je het kan betalen gewoon een normaal pakket aanhouden, zeker met je kinderwens!

Hier nog steeds geen duidelijkheid. We zweven tussen hoop en wanhoop in. De ene dag gaat beter dan andere.
Wel ben ik de laatste tijd steeds bewuster met het denken over een leven zonder kinderen, en ik kan me daar (tot nu toe) redelijk in berusten. Ook zijn we bezig met onze grenzen af te bakenen, welk risico gaan we wel of niet nemen. Maar goed zolang we nog niets weten, kan je daar niets zinnig over zeggen.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 2 augustus 2006 @ 09:24:42 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40409922
Mariposa, zou adoptie een overweging zijn voor jullie?
pi_40410329
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
Mariposa, zou adoptie een overweging zijn voor jullie?
Wij beiden willen bewust geen adoptie. Dat is dus ook al zo'n keuze, die we overigens al een tijdje geleden gemaakt hebben, die lastig is. Maar goed we weten beiden wel waar we aan toe zijn.

Deze keuze heeft te maken met een adoptie die we van dichtbij meegemaakt hebben en van een familielid die met zijn werk regelmatig problemen met adoptiegezinnen meegemaakt heeft. Ik vind het mooi dat adoptie er is, het is alleen niet voor ons.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 09:47:38 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40410386
Ah ok, dan kan ik me idd voorstellen dat de keuze die je nu moet maken mss nog wel een stapje moeilijker is omdat er voor jullie geen alternatief is zeg maar.

Ik had vroeger altijd het nobele idee om idd ook een kindje te adopteren, maar ik ben er ook niet zo heel zeker meer van. Het gaat ook vaak genoeg goed, maar het kan ook ontzettend problematisch zijn en dat is iets waar ik idd heel goed over na zou willen denken.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:06:46 #81
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40410740
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 08:41 schreef teig het volgende:
Vorige week kreeg ik een aanbod van mijn verzekreing om op en jongeren verzekering over te stappen ( is tot 27 jaar, ik ben 25) maar.. daar zit gen kraamzorg in, en als je zwanger wordt dan ga je weer terug naar en ander pakket. Heb het er met mijn vriend maar eens over gehad en besloten het niet te doen. we willen toch voor mijn 27ste proberen zwanger te worden...

Het rammelen gaat dus vrolijk door, maar slik nog wel de pil..
Da's een heel verstandige keus dan! Ik vind, en vooral broepsmatig gezien eigenlijk, dat ook best een mankement aan die jongerenverzekering. Een tienerzwangerschap is vaak al heel moeilijk, en als je dan ook nog een jongerenverzekering hebt, komt er dus nog een extra probleem (kostenpost!) bij op.
Maar, Teig... dan gaat het dus niet heel lang meer duren bij je, leuk!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:09:54 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40412334

Een vriend van mij (die 2 kinderen heeft) maakte net een een ietwat neerbuigende 'daar kom je nog wel achter als je kinderen hebt' opmerking en ik ben gelijk even helemaal los gegaan met wat venijn.
PMS sucks maar is soms ook zo lekker!
pi_40413448
Net zo moeilijk (zo niet moeilijker) als adoptie is een pleeggezin worden.. die zijn er nog te weinig dacht ik, en je kunt dan evt ook alleen in je weekends of vakanties een kind opvangen (dat zijn dan NLse kinderen, binnen Nederland is adoptie nauwelijks mogelijk, en meestal is er ook contact met de ouders dus dat moet je wel liggen). Maar misschien toch iets om te overwegen (ook voor de ouders hier), omdat het ook alleen in weekends/vakanties kan is de belasting toch kleiner denk ik.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:54:14 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40413715
Dat is idd ook nog wel een optie. Het is volgens mij ook moeilijk maar het grote verschil met adoptie is dan dat je weet dat die kinderen niet van jou zijn en dat ze familie naast het pleeggezin hebben. Je hebt dus (als het goed is) geen last van hechtingsproblematiek enzo omdat je hechting bij pleeggezien mooi meegenomen is maar niet een doel op zich. Maar goed, er is dan wel genoeg andere problematiek natuurlijk.

Ik zeg het mss een beetje krom.
pi_40414252
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd ook nog wel een optie. Het is volgens mij ook moeilijk maar het grote verschil met adoptie is dan dat je weet dat die kinderen niet van jou zijn en dat ze familie naast het pleeggezin hebben. Je hebt dus (als het goed is) geen last van hechtingsproblematiek enzo omdat je hechting bij pleeggezien mooi meegenomen is maar niet een doel op zich. Maar goed, er is dan wel genoeg andere problematiek natuurlijk.

Ik zeg het mss een beetje krom.
Alleen komen kinderen niet zomaar in een pleeggezin. Dan is er toch ergens iets niet helemaal goed.
Juist de hechting is een "probleem" waar veel (vaak) pleegouders tegen aan lopen. Ze hechten zich aan een kind, ook al willen ze dit niet.. Ook kinderen hechten zich aan hun pleegouders..
Dus mocht op één of andere manier het contact tussen beiden stopgezet worden, is dit vaak voor beiden lastig..

En.. deze kinderen hebben vaak ook een berg problemen (zoals crisissituatie thuis of een stoornis zoals een hechtingsstoornis).
Daar komt bij dat niet alle biologische ouders positief staan ten iop zichte van pleegzorg .. Hier moet je als pleegouders dus wel tegen kunnen.

Oeiii.. dit is er erg off-topic
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:17:34 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40414465
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:10 schreef loezzie het volgende:

[..]

Alleen komen kinderen niet zomaar in een pleeggezin. Dan is er toch ergens iets niet helemaal goed.
Juist de hechting is een "probleem" waar veel (vaak) pleegouders tegen aan lopen. Ze hechten zich aan een kind, ook al willen ze dit niet.. Ook kinderen hechten zich aan hun pleegouders..
Dus mocht op één of andere manier het contact tussen beiden stopgezet worden, is dit vaak voor beiden lastig..
Het gaat juist om het niet hechten zeg maar. Althans, ik weet dat dat toch een probleem kan zijn bij adoptiekindjes waardoor het vrij moelijk kan gaan.
quote:
En.. deze kinderen hebben vaak ook een berg problemen (zoals crisissituatie thuis of een stoornis zoals een hechtingsstoornis).
Daar komt bij dat niet alle biologische ouders positief staan ten iop zichte van pleegzorg .. Hier moet je als pleegouders dus wel tegen kunnen.
Ja, maar dat is wel iets waar je dan bewust aan begint. Niet dat je een kind adopteert en hoopt dat je uiteindelijk een gelukkig normaal functionerend gezin wordt.
Dat is bij pleegzorg sowieso al anders.
quote:
Oeiii.. dit is er erg off-topic
Och, dit topic lijkt een allegaartje te worden vanallerlei zijdelingse overwegingen mbt het krijgen van kinderen.
pi_40417136
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:06 schreef Lishe het volgende:

[..]

Da's een heel verstandige keus dan! Ik vind, en vooral broepsmatig gezien eigenlijk, dat ook best een mankement aan die jongerenverzekering. Een tienerzwangerschap is vaak al heel moeilijk, en als je dan ook nog een jongerenverzekering hebt, komt er dus nog een extra probleem (kostenpost!) bij op.
Maar, Teig... dan gaat het dus niet heel lang meer duren bij je, leuk!
mocht ik dus wel overstappen, en zwanger worden ga ik per direct terug naar een "volwassenen" verzekering. Maar das dus niet het hoogste en beste pakket wat ik nu heb...
pi_40418743
Ik ook Teig. En BE: Wat een plaatjes. Helemaal in een deuk gelegen!
Verder; Rammelen hier in huis gaat maar door.. en ik ben niet de enige

toitoitoi Lishe en Beaker kan gaan klussen.... *waterfly pinkt emo-traantje weg*
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 augustus 2006 @ 15:01:49 #89
95752 crew  Chell
Kluns
pi_40419763
Anderhalve maand geleden ben ik 27 geworden. En dat klinkt ineens zo 'oud'. En nu rammel ik me dus helemáááál gek! Ik krijg haast

*rammeldepammel*
pi_40419864
Welkom Yoni

Zijn er al vooruitzichten dat je vlug uit de rammelsituatie zult zijn? Of wordt het nog een tijdje wachten?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:14:36 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40420204
Yoni,
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 augustus 2006 @ 15:17:44 #92
95752 crew  Chell
Kluns
pi_40420292
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:03 schreef leonieke het volgende:
Welkom Yoni

Zijn er al vooruitzichten dat je vlug uit de rammelsituatie zult zijn? Of wordt het nog een tijdje wachten?
Ik rammel al een tijd eigenlijk, maar bijj vlagen. Ben hier wel eens vaker langs geweest Heb nu dus weer zo'n periode, dat ik ineens weer erg graag wil settelen e.d.. En ik moet nog heeeeeeeeel lang wachten vrees ik. Ik mis nog een vrij essentieel onderdeel (een man dus )
pi_40420789
Ik vraag me nu trouwens af of er hier mensen zouden zijn die het (zouden) overwegen om gebruik te maken van een spermadonor.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:35:49 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40420915
Dat zou ik wel gedaan hebben als ik mijn man niet tegen was gekomen Leonieke.
Ik had voor mezelf bedacht dat als ik rond mijn 32e nog geen man tegen was gekomen waar ik een kindje mee zou willen maken dat ik het dan zelf zou gaan doen.

Een man kan je later altijd nog vinden maar op een gegeven moment is het gewoon te laat voor een kindje. En ik weet van mezelf dat die wens zo ontzettend sterk is dat ik het gewoon echt heel graag gewild had.
pi_40422102
Heb je wel gelijk in
Ik weet alleen niet of ik het zou gedaan hebben (ivm heel de hormonensituatie bij mij).

Ik zou er alleszins heel hard over twijfelen.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 augustus 2006 @ 16:32:08 #96
95752 crew  Chell
Kluns
pi_40422809
Het is iets wat ik zeker overweeg Leonieke. Ik heb ook zoiets van als ik nou rond m'n 30e nog steeds loop te klooien met relaties, dat ik me eens ga laten informeren over wat er mogelijk is als alleenstaande. Ook voor mij geldt dat ik echt al heel lang een kindje wil. Ik was vroeger al echt zo'n poppenkind
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:41:49 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40423147
Yoni! Ik wilde net al iets gaan zeggen dat jij volgens mij ook best een heel leuk 'bommetje' zou zijn, maar dat vond ik eigenlijk zo onaardig, net alsof je niet een onwijs leuke vent tegen het lijf gaat lopen...
Hoewel, het is niet echt BOM dan, het is gewoon 'alleenstaande ouder' dan.

Nou ja goed, je weet waar ik vandaan kom en het is mij ook gelukt, dus dat moet jou vast ook gaan lukken hoor!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 augustus 2006 @ 16:53:11 #98
95752 crew  Chell
Kluns
pi_40423524
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:41 schreef Brighteyes het volgende:
Yoni! Ik wilde net al iets gaan zeggen dat jij volgens mij ook best een heel leuk 'bommetje' zou zijn, maar dat vond ik eigenlijk zo onaardig, net alsof je niet een onwijs leuke vent tegen het lijf gaat lopen...
Hoewel, het is niet echt BOM dan, het is gewoon 'alleenstaande ouder' dan.

Nou ja goed, je weet waar ik vandaan kom en het is mij ook gelukt, dus dat moet jou vast ook gaan lukken hoor!
Had zo'n opmerking van jou wel kunnen hebben hoor Ik weet toch dat wij er wel hetzelfde over denken En ik ga vast die leuke vent nog wel tegen het lijf lopen ooit, maar zo niet...dan dus bommen, bammen, whatever

Ik zou overigens nooit doen wat een kennis van mij nu is overkomen. Die kwam een meisje tegen en werd verliefd. Meisje zei niet aan de pil te zijn, omdat ze toch graag een kind wilde. Zij is dus zwanger van hem geworden na een paar maanden en heeft hem inmiddels aan de kant gezet. Hij moet nog maar afwachten of hij zijn kindje ooit gaat zien. Best dat je er voor kiest om alleen voor een kindje te gaan, maar ga dan voor een donor.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 18:13:47 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40425395
Wat erg!
Zeg dan niks. Vind ik ook niet goed, maar dit vind ik wel heel vals.
pi_40426454
Een vriendinnetje van mij is het traject ingestapt om in aanmerking te komen voor een donor. Ze wordt behoorlijk door de molen gehaald.
Op zich wel goed dat ze kijken of je geschikt bent en of het een doordachte keuze is enzo, maar het is ook wel een beetje maf als je bedenkt hoe mensen die wel een partner hebben gewoon "zomaar" een kind kunnen krijgen (ik weet dat het niet zo simpel is, maar bij wijze van spreken). Maar goed, als ze er doorheen komt is er een wachtlijst van een jaar of 2, tenzij ze zelf een donor vindt...
pi_40427681
ik kreeg van collega de opmerking
"jij kan je nog NIETS voorstellen van hoe het is om met een kind naar buiten te moeten gaan"

PARDON ?????
Lekker kort door de bocht, zeker gezien ervaring die er wèl is agv uithelpen bij vriendin.
Maar; stel je toch eens voor dat je ongewenst kinderloos bent ?
Man man, ik schoot nu al uit mijn slof (zéér veel problemen met die collega) maar zou me dan dus echt niet in kunnen houden.

Nou, één ding weet ik zeker
dit zegt ze me NOOIT weer !
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 augustus 2006 @ 20:03:19 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40428080
Is het eng dan, om met een kind naar buiten te moeten gaan Daar heb ik nog niks van gemerkt... wat kunnen mensen toch domme opmerkingen maken
pi_40428812
nou.. het ging om feit dat ik niet zou inzien hoe omslachtig het voor sommige moeder is om naar het cons.buro te gaan.
Ik ben er voor medische zaken, van de rest heb ik de ballen verstand, dat regelt zij wel.

(waar het om ging, is dat ik vond dat ze een bepaalde moeder wel héél erg tegemoet wilde komen. In mijn ogen zelfs voor karretje liet spannen)

nouja, dat is hoe ik haar woorden/aanvalt interpreteer
inmiddels 5 uur durende 'evaluatie' gehad en volgende week komt manager erbij om te praten;
pi_40429235
Nog even over het adoptie/pleegouderverhaal....

Ik weet dat daar heel veel problemen zijn en dat juist pleegkinderen nog meer problemen met zich meebrengen dan adoptiekinderen. Toch zou ik voor een (zeer) korte periode wel iets voor een pleegkind willen doen, al wil ik dan wel wat ouder zijn, meer levenswijsheid enzo, want met mijn 26 denk ik al wel wat te weten maar of een pleegkind daar nou wat aan heeft . Weet trouwens niet hoe daar overdenkt.

Wat ik wel al een hele tijd in mijn gedachten heb, dus al voor deze toestanden, is als vrijwilliger in een soort van mentortraject een kind/tiener willen bijstaan. Hier in de omgeving heb je verschillende organisaties die dat soort dingen doen. En afhankelijk van hoe het met mijn praktijkstage gaat lopen, wil ik daar volgend jaar wel concrete stappen in nemen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 augustus 2006 @ 21:24:53 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40430963
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:25 schreef marit1978 het volgende:
nou.. het ging om feit dat ik niet zou inzien hoe omslachtig het voor sommige moeder is om naar het cons.buro te gaan.
Ik ben er voor medische zaken, van de rest heb ik de ballen verstand, dat regelt zij wel.

(waar het om ging, is dat ik vond dat ze een bepaalde moeder wel héél erg tegemoet wilde komen. In mijn ogen zelfs voor karretje liet spannen)

nouja, dat is hoe ik haar woorden/aanvalt interpreteer
inmiddels 5 uur durende 'evaluatie' gehad en volgende week komt manager erbij om te praten;
Tsja, als het je te omslachtig is om te komen, dan vind je het in mijn ogen niet belangrijk genoeg. Dan kom je toch niet? Net alsof je niet meer buiten de deur komt ineens, als je een kind hebt... Onzin in mijn ogen
pi_40432502
Ja!
fijn te lezen dat mijn "zakelijke" kijk op dit soort dingen niet vreemd is

niets is verplicht, graag of niet hoor!
(dit denk ik ook vaak bij ouders die het quasi grappig hebben over het ConsternatieBuro.
wil je tips en controle van gezondheid? dan wordt je een mooie kans geboden.
Lap je alles aan je laars? Bespaar jezelf (en mij) de energie en blijf thuis )

zo

verder ben ik halverwege mijn op-een-na-laatste strip !!
kijk nu al uit naar october...
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 augustus 2006 @ 22:09:58 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40432682
Oeh, leuk hoor dat aftellen

Ik mag morgen weer langs met Isa, afspraak is onder werktijd maar mijn baas is gelukkig flexibel...
pi_40433048
We hebben het er vandaag nog eens over gehad en het zal nog lang duren. Tot 2008 ga ik normaalgezien nog mijn pil nemen en pas dan (ten vroegste, zien hoe het financieel zit en op mijn werk) naar de gynaecologe gaan om de MMM in te gaan...

Het is opeens nog lang...
pi_40433192
Dan hoop ik dat jullie de ouders goed duidelijk maken dat het vrijwillig is Marit (de meesten denken dat je verplicht bent te gaan) en dat je niet de kinderbescherming op je af krijgt als je niet komt (hier in de Flevopolder krijg je een melding bij het AMK als je een afspraak 3x niet nakomt).
  † In Memoriam † woensdag 2 augustus 2006 @ 22:23:37 #110
43556 miss_dynastie
pi_40433290
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:21 schreef poemojn het volgende:
(hier in de Flevopolder krijg je een melding bij het AMK als je een afspraak 3x niet nakomt).
Huh? Je bedoelt niet op komen dagen terwijl je zelf een afspraak hebt gemaakt? Of ook wanneer je helemaal niet wil gaan uit principe o.i.d. en dat ook duidelijk hebt gemaakt?
pi_40433374
Het eerste, ja. Bij 3x vergeten af te bellen word het AMK ingeschakeld. Is iig het protocol hier.
Verder doen ze in Groningen heeeel moeilijk als het erop lijkt dat je misschien niet naar het cb wilt gaan (of de wijkverpleegkundige thuis ontvangnen voor haar kennismakingspraatje), het is natuurlijk ook een van de weinige manieren die ze hebben om tre kunnen controleren of je je kind niet mishandelt.
  † In Memoriam † woensdag 2 augustus 2006 @ 22:26:53 #112
43556 miss_dynastie
pi_40433438
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:25 schreef poemojn het volgende:
Het eerste, ja. Bij 3x vergeten af te bellen word het AMK ingeschakeld. Is iig het protocol hier.
Aha, oké, dan zou ik me gewoon bij voorbaat afmelden. Dan maak ik zelf wel een afspraak bij de huisarts voor een controle zo nu en dan en de nodige prikken.
pi_40433940
Ja, maar dat wordt niet door de verzekering vergoed omdat het al onder de AWBZ valt. Dus dan moet je zelf de prikken betalen en de consulten bij de huisarts (die ook nog moet willen meewerken eraan). Of je moet alleen voor de inentingen gaan maar dat vinden ze ook niet leuk want dan schop je hun schema's in de war en moeten ze nadenken als je een afspraak wilt inplannen.
Ook zoiets leuks is dat ik het dossier van Myrthe eerst zelf wilde doorlezen voor ze het ivm onze verhuizing doorstuurden, dat mocht niet (heb er een paar keer over gebeld, het is nl wel je recht officieel). Vervolgens kreeg ik een oproep hier voor het cb om te komen (met 22 mnd ipv 2jr dus ik verwachtte een soort kennismakingsgesprekje) en bleek dat Groningen zonder toestemming het complete dossier doorgestuurd had. Daar was het cb hier overigens ook erg verbaasd over. (Ik heb nog overwogen een klacht in te dienen bij het CBP maar heb wel genoeg andere dingen te doen hier met verhuizing en baby op komst om daar nog energie in te willen steken, ben nu toch van ze af).

O, en nog iets over dat woordje 'consternatiebureau': een kennis van me kreeg te horen 'Mevrouw, u hebt zeker wel gezien dat er iets met de ogen van uw dochtertje is? Ze kan helemaal niets zien, maar is nog te jong voor een oogarts. Over een paar maanden kan misschien gekeken worden of er iets mee gedaan kan worden'. Moeder helemaal geschrokken, komt heel vervelend thuis. 's Middags komt de wijkverpleegkundige langs 'Ja sorry, zo erg is het echt niet hoor, de arts is gewoon niet goed in het omgaan met mensen, ik ga altijd nog even langs daarna en ik had gezien dat u erg geschrokken was na dat gesprek'. Uiteindelijk valt het waarschijnlijk idd allemaal mee, baby kijgt steeds betere beheersing van de oogspieren. Maar dat het door sommigen 'consternatiebureau' genoemd wordt kan ik me wel aardig voorstellen.

[ Bericht 7% gewijzigd door poemojn op 02-08-2006 22:50:38 ]
pi_40434020
herinnerd mij eraan dat ik volgende week ook even bij het cb binnen huppel wil graag kopiën hebben van Thijs zijn dossier gewoon om te hebben
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:49:37 #115
3142 m@x
pi_40434216
Ik geloof dat de term consternatiebureau ook een beetje te maken krijgt met de tegenstrijdige adviezen die je vaak van ze krijgt. Toen de arts daar hoorde dat Kai nog niet liep adviseerde ze me naar een fysiotherapeut te gaan. De verpleegkundige vond het nodig om paniek te zaaien en over een neuroloog te beginnen.
Tja en wat betreft het plannen van afspraken en het schikken naar wensen van de ouders.... hoe vaak hoor je niet dat iemand aangeeft het liefst op een bepaalde dag te komen omdat er dan geen vrij genomen hoeft te worden en vervolgens krijg je doodleuk een uitnodiging voor een andere dag. Mijn werkgever is best flexibel maar mijn verlofuren zijn op gegeven moment gewoon op.
pi_40434359
Die betreffende kennis kreeg idd ook nog het advies met haar 2/3 mnd oude baby naar een fysiotherapeut te gaan omdat hij zijn hoofdje niet kon optillen volgens de arts. Moeder verontwaardigd, legde kind op de buik en kind tilde het hoofd hoog op. Toen hoefde het niet meer.
Ze heeft nu overigens een andere cb-arts gevraagd waarmee het beter klikt.
  Jubileum moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 22:54:47 #117
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40434409
We gaan een klein beetje offtopic lieve mensen
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40434478
Gaat dit het rammelen dan niet tegen?
nog even en ik mag weer elke maand naar het cb
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:57:00 #119
3142 m@x
pi_40434480
Op zich heb ik verder geen problemen met het CB maar de verpleegkundige die bij ons zit is redelijk typisch. Ze weet alles beter dan de arts en luistert totaal niet naar wat de ouder te vertellen heeft. Verder vroeg ze me bij mijn laatste bezoek doodleuk: "Het is toch een meisje?" Mens bereid je een beetje voor voordat je iemand naar binnen roept en kijk even in het dossier wie je voor je neus krijgt De arts hier is heel okay. Lekker nuchter en ze staat open voor wat ik te melden heb.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:57:56 #120
3142 m@x
pi_40434520
Oeps, sorry Lois. Nou, na een hele dag binnenzitten met een stuiterend jochie ben ik in ieder geval weer even uitgerammeld
  Jubileum moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 23:02:16 #121
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40434679
Hahaha m@x
Ik juich een apart topic over het cb zeer toe hoor, het is hier alleen niet de plaats om erover te discussieren.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40434888
* Bar_en_Mar rammelde van het weekend toen ik het kindje van D_D_T in mijn armen had zo een mooi meisje zo lief zo rustig

Dan word je weer heerlijk week
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2006 @ 07:45:52 #123
43556 miss_dynastie
pi_40440736
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:41 schreef poemojn het volgende:
Of je moet alleen voor de inentingen gaan maar dat vinden ze ook niet leuk want dan schop je hun schema's in de war en moeten ze nadenken als je een afspraak wilt inplannen.
Oh, dat kan natuurlijk ook, daar komen ze wel overheen dan, zal ze misschien zelfs wel goed doen Ik heb ook begrip voor het woord 'consternatiebureau', mijn vader werd voor leugenaar en opschepper uitgemaakt en ook van wel meer mensen negatieve ervaringen gehoord

Maar goed, verder ben ik best wel uitgerammeld op dit moment, dusseh
pi_40440958
tja, niets is verplicht !

(wij zijn trouwens wèl verplicht de vaccinaties te verstrekken, mits ouder niet te veel wil afwijken van normale schema.)

Spreek evt. af; ik kom alleen voor vaccinaties.

Maarja, ik kan me helaas helemaal voorstellen dat er binnen één team erg verschillende adviezen gegeven kunnen worden! Erg kwalijk en verwarrend.
Misschien moeten die ook maar eens 5uur met elkaar gaan praten

In mijn ogen zijn al die overdreven beschuldigingen aan het adres van het CB overtrokken.
Misschien omdat ik ze zelf nooit hoor, misschiein omdat ik vind dat ouders dat dan BIJ de 'schuldige' maar eens moeten uiten.

Goed.
Rammelen.... we rammelen lekker door !
Dat evt. topic over hoe fijn het is gratis en voor niets deskundige begeleiding te krijgen zie ik misschien nog wel eens verschijnen
  donderdag 3 augustus 2006 @ 08:37:04 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40441013
Ik rammel zeker door!
En niks geen negatieve praatjes die mij daar ooit nog vanaf krijgen.
Ik vind ze zelfs eigenlijk irritant. Het komt dan over als 'ik spreek jou nog wel'...
En natuurlijk is het vast anders dan ik me nu in gedachten hou maar dat hebbben die mensen toch ook zelf uitgevonden? Dat wil ik dan graag ook.
Net als die 'weet waar je aan begint' opmerkingen. Ook zo fijn, zij hebben wel kinderen, maar ik moet er nog maar eens goed over na denken. Waarom 'mochten' zij dan wel?

Ik zit echt midden in de PMS en dan rammel ik meestal dubbelop!
pi_40441190
Hihi BE.
Van die opmerkingen inderdaad... blegh!

Ik rammel en twijfel tegelijk... Als ik babytjes of kleine kindjes zie dan smelt ik . Lijkt me zo bijzonder om zelf zo'n minimensje op de wereld te zetten.
En tegelijkertijd twijfel ik of ik het wel wil op deze wereld enz...
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:02:06 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_40441223
Nou, mijn rammelen is even gestopt. Ik bedacht me vannacht al wakkerliggende dat ik toch echt eerst die extra verdieping op mijn huis wil, omdat ik wel gewoon een leuke kinderkamer wil en ik anders alle spullen niet kwijt kan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2006 @ 09:07:00 #128
43556 miss_dynastie
pi_40441270
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind ze zelfs eigenlijk irritant. Het komt dan over als 'ik spreek jou nog wel'...
Ik vind ze allebei irritant. De 'zo leuk is het allemaal niet hoor' (die komen vaak van ouders van (peuter)pubertjes), maar ook de 'het leven is niets zonder kind, daar kom je nog wel achter'
Mijn leven is zo ook wel leuk hoor, maar fijn dat je er bezorgd om bent
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:17:21 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_40455993
ik vind dat ook hele rare opmerkingen trouwens, juist van mensen met kinderen
tuurlijk heb ik wel eens zat van geschreeuw en niet luisteren en en en... maar noooooooit heb ik genoeg van mijn mannetjes
stormy waters...
sailin'
pi_40456399
ik heb aan je gedacht vandaag, belana !
er kwam een Esra op het buro ... eerste keer dat ik die naam tegenkom (op jouw zoontje na dan)
pi_40463565
joepie joepie de joepie .. kga volgende week een weekje met rammelen euh..; kamperen op Texel.... Oefenen in een tentje... (nee nog niet klussen, rubbertjes gaan vrolijk mee naar Texel..)
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:13:29 #132
24188 Belana
kloon van belana
pi_40464154
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:31 schreef marit1978 het volgende:
ik heb aan je gedacht vandaag, belana !
er kwam een Esra op het buro ... eerste keer dat ik die naam tegenkom (op jouw zoontje na dan)
het schijnt met een S een turkse meisjesnaam te zijn
met een Z is het een hebreeuwse jongensnaam, uit het oude testament, een geschriftsgeleerde. niet dat wij joods zijn o.i.d. vond het gewoon een prachtige naam. maar dit is hier volledig off-topic bedenk ik me
stormy waters...
sailin'
pi_40471349
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:13 schreef Belana het volgende:

[..]

het schijnt met een S een turkse meisjesnaam te zijn
Inderdaad, één van mijn leerlingen heet zo
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:04:32 #134
3142 m@x
pi_40471704
Ik lurk alleen maar in het trouwtopic dus ik post het lekker hier. Leonieke, ik hoop dat jullie vandaag een hele fijne dag hebben
pi_40471808
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:04 schreef m@x het volgende:
Ik lurk alleen maar in het trouwtopic dus ik post het lekker hier. Leonieke, ik hoop dat jullie vandaag een hele fijne dag hebben
thx

We gaan er het beste van maken
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:14:33 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_40471830
Ga eens snel trouwen Leonieke!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40471850
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:14 schreef Troel het volgende:
Ga eens snel trouwen Leonieke!

Oeh, ik heb nog 7 uur.. waarom al die haast?
pi_40471876
hahaha,
dit zou ik dus NOOIT kunnen .. die ogenschijnlijke rust !

hele fijne dag vandaag !
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:19:17 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40471886
Old habits die hard... Er is toch echt een trouwtopic waar dit hoort hoor!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:21:11 #140
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40478517
Speciaal voor Leonieke; enig idee wat het betekend als het regent op je trouwdag? Dan heb je een vruchtbaar huwelijk! Waarmee we meteen weer ontopic zijn
Fijne dag vandaag! En ik hoop op wat zonneschijn tussendoor, dan heeft mijn vroegere buurjongen dat ook op zijn trouwdag!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_40547911
ooooo !!!!!

een vriendin vertelde me gisteren dat ze 8 weken zwanger is!

hihi, ik liep daardoor nog een half uur blij te zijn/glunderen

daarna; kriebel, kriebel, kriebel, kriebel ...
pi_40564833
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:17 schreef leonieke het volgende:
We hebben het er vandaag nog eens over gehad en het zal nog lang duren. Tot 2008 ga ik normaalgezien nog mijn pil nemen en pas dan (ten vroegste, zien hoe het financieel zit en op mijn werk) naar de gynaecologe gaan om de MMM in te gaan...

Het is opeens nog lang...
Dit werd gisteren gewoon nog lastiger gemaakt. Nu is mijn schoonzus ook zwanger en rammelt het hier nog harder

Maar ik heb het toch vier dagen kunnen volhouden
pi_40633394
ben je officieel rammelaar-af als je gestopt bent met de pil ?

Marit-man heeft gisteravond van mij een schaar en de huidige strip in bed gekregen en mooi doorgeknipt !
Wèg ermee !
  woensdag 9 augustus 2006 @ 08:10:14 #144
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40633462
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 08:00 schreef marit1978 het volgende:
ben je officieel rammelaar-af als je gestopt bent met de pil ?

Marit-man heeft gisteravond van mij een schaar en de huidige strip in bed gekregen en mooi doorgeknipt !
Wèg ermee !
Ligt eraan of je condooms gaat gebruiken in plaats van de pil...
Succes
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:07:51 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40634078
Eigenlijk... hoor je nu wel een beetje in het andere topic.
Maar er mag hier natuurlijk altijd gesproken worden over hoe graag je het wil etc. etc.
pi_40650310
BE ga jij je al aansluiten bij ons wellicht binnen zeer, zeer, zeer korte termijn
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:04:58 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40652958
Ik heb inmiddels zelfs een verbod van stinkie. Hij wil het niet op het forum hebben.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:38:23 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_40653956
Kloontje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:39:17 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40653979
Ja, maar dan is het lang zo leuk niet. Dan kan ik het net zo goed niet doen, toch?
pi_40654349
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb inmiddels zelfs een verbod van stinkie. Hij wil het niet op het forum hebben.
En terecht. Way to go, stinkie!

Tegen die tijd neem je maar een kloon, BE, je hebt er vast nog wel een paar op de plank liggen
Eeuwig vijfentwintig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')