Spannend!quote:Op maandag 31 juli 2006 17:49 schreef Beaker het volgende:
Ja nou.... ik heb dus gisteren mijn pil al niet meer genomen en dus wachten we het maar af
Morgen gaan alle papieren de deur uit voor de kosten voor een gastouder gezin, dus we zijn al met de nodige voorbereidingen begonnen![]()
Ik ben natuurlijk in principe net ongesteld geweest dus ik ben benieuwd wanneer het komt
Nope. Ik ben al sinds 15 juli zwart.quote:BEik zie het nu pas, ben je helemaal geen modje meer?
lishe is volgens mij zwanger geworden met clomid, en zit dus in de MMMquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
Lishe!Wat leuk!
Hoezo de dokter bellen als ik mag vragen? Of heb ik iets gemist?
Nog even deze terughalen uit het oude topic. Als je je opleiding afgerond hebt, ga je dan direct werk zoeken in je nieuwe vak? Want geloof me, parttime begrafenisondernemer is niet zo heel erg makkelijk, mensen gaan niet dood op commando of wachten op de dag dat jij werkt. Het is gigantisch onregelmatig en ik kan me zo voorstellen dat je als klant niet tig verschillende ondernemers wilt, en dat je dus graag iemand wilt die je al de 5/6 dagen bijstaat.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt wel!
Ik ga vanaf September al 1 dag minder werken ivm de opleiding maar dan nog, 4 dagen naar de opvang vind ik veel te veel. Ik wil zelf ook nog een beetje genieten van dat kindje dan! Ik heb er lang genoeg naar verlangd.
Vroeger zei ik altijd dat ik niet thuis zou gaan zitten, dat ik niet al die jaren voor niets had gestudeerd, maar na 9 jaar full time werken lijkt het me sowieso wel lekker om wat minder te werken. En het lijkt me gewoon heerlijk om thuis te zijn met zo'nkleintje.
Ik zou dan max iets van 3 dagen willen werken en dan het liefst nog iets van 3 x 6 uur of zo.
Maar goed, dat is dus in mijn ideale wereld.Geen idee hoe we dat zouden gaan doen enzo.
En dat vraag ik me dus wel eens af. Hoe doe je dat? Hoe bepaal je dat en hoe regel je dat enzo.
En ik had al willen opperen om even een linkje van het topic in jullie verhuistopic te postenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:14 schreef Lishe het volgende:
Spannend Beaker!
Ik rammelde toch zo?Nou, lief ook blijkbaar.... Hij vroeg me gisteren ineens of ik niet weer eens contact op zou nemen met de dokter... Ik geloof dat hij meeleest.
Hij begon erover dat Luuke ook steeds ouder werd, en dat het toch nog een hele tijd duurt voor het circus voorbij is. Plus daarbij de 9 maanden 'draagtijd'. Zoals het hoort durf ik nu niet meer.
Maar ik heb een datum geprikt. Dan ga ik de dokter bellen. Dusch. Nu ga ik mijn mond proberen te houden en dan hoort u nog van ons. Over een tijdje.
Nee echt? Gaan ze niet dood op commando? Goh...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:14 schreef Troel het volgende:
Nog even deze terughalen uit het oude topic. Als je je opleiding afgerond hebt, ga je dan direct werk zoeken in je nieuwe vak? Want geloof me, parttime begrafenisondernemer is niet zo heel erg makkelijk, mensen gaan niet dood op commando of wachten op de dag dat jij werkt. Het is gigantisch onregelmatig en ik kan me zo voorstellen dat je als klant niet tig verschillende ondernemers wilt, en dat je dus graag iemand wilt die je al de 5/6 dagen bijstaat.
Die hebben dan ook makkelijk praten, die hoeven jou alleen maar een goed gevoel te geven en niet straks jouw hypotheek te betalen enzoquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vond zelfs mijn job coach. Niet gaan zitten wachten tot het 1 of het ander voorbij komt. Gewoon doen en maar zien waar het schip strand.
Eh ja... als je er zo tegenaan wil kijken...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:55 schreef Troel het volgende:
Die hebben dan ook makkelijk praten, die hoeven jou alleen maar een goed gevoel te geven en niet straks jouw hypotheek te betalen enzo
Nouja, ik weet nog dat belana toen in een kutsituatie zat, die uiteindelijk wel opgelost is, maar ik denk dat ze toch liever die hele situatie niet gehad hadquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eh ja... als je er zo tegenaan wil kijken...
Belana had toen een partner die geen werk had... Dat is niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:05 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik weet nog dat belana toen in een kutsituatie zat, die uiteindelijk wel opgelost is, maar ik denk dat ze toch liever die hele situatie niet gehad had
Maarja, misschien ben ik wel een doemdenker.
Helemaal over als in nadat alle kosten betaald zijn en het eten gekocht is?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
Nu de flat vanmiddag overgedragen word hebben wij straks 700 euro in de maand gewoon over, gewoon zomaar over, dus we hebben wel nog wat ruimte hier en daar. stinkie heeft een baan en inmiddels ook een jaarcontract en verder kan je niks van te voren plannen.
Zo'n Sakkie? Ik denk dat ik iets gemist heb?quote:En nu weer on topic.
Want rammelen doe ik nog steeds. Ik ben zelfs zo 'fout' geweest om gisteren zo'n Sakkie waar Belana de link van gaf te bestellen.
Zo heel af en toe mag ik iets heel-heel-heel leuks kopen van mezelf.
Mee eens. Toen ik bij dit bedrijf kwam werken dacht ik er niet eens aan of ik ooit kinderen zou willen. En uiteindelijk komen die dingen meestal gewoon op z'n pootjes terecht hoor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:34 schreef Belana het volgende:
BE, overal is een oplossing voor, het kind heeft straks ook nog een vader en er is voldoende flexibele opvang hoor. geen zorgen.
Gewoon echt over.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:14 schreef leonieke het volgende:
Helemaal over als in nadat alle kosten betaald zijn en het eten gekocht is?![]()
Ja dan zou ik ook niet echt twijfelen eigenlijken ervoor gaan
![]()
http://www.jutenjul.net/quote:Zo'n Sakkie? Ik denk dat ik iets gemist heb?
Mijn fantasie slaat op holquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
http://www.jutenjul.net/
Ik vond ze gewoon te leuk.
Wow, dat was kennelijk een romantische film die jullie hebben gekekenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:14 schreef Lishe het volgende:
Spannend Beaker!
Ik rammelde toch zo?Nou, lief ook blijkbaar.... Hij vroeg me gisteren ineens of ik niet weer eens contact op zou nemen met de dokter... Ik geloof dat hij meeleest.
Hij begon erover dat Luuke ook steeds ouder werd, en dat het toch nog een hele tijd duurt voor het circus voorbij is. Plus daarbij de 9 maanden 'draagtijd'. Zoals het hoort durf ik nu niet meer.
Maar ik heb een datum geprikt. Dan ga ik de dokter bellen. Dusch. Nu ga ik mijn mond proberen te houden en dan hoort u nog van ons. Over een tijdje.
Danny kent jou langer dan vandaagquote:
OMG, ik ookquote:
Dat zou je wel willen wetenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:22 schreef Brighteyes het volgende:Ik weet dat ik erin kom omdat ik ook keldertoegang had. Althans, dat dacht ik.
Wat hebben jullie uitgevreten?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:43 schreef E.T. het volgende:
volgens mij hebben oldbies automatisch toegang![]()
Wij beiden willen bewust geen adoptie. Dat is dus ook al zo'n keuze, die we overigens al een tijdje geleden gemaakt hebben, die lastig is. Maar goed we weten beiden wel waar we aan toe zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
Mariposa, zou adoptie een overweging zijn voor jullie?
Da's een heel verstandige keus dan! Ik vind, en vooral broepsmatig gezien eigenlijk, dat ook best een mankement aan die jongerenverzekering. Een tienerzwangerschap is vaak al heel moeilijk, en als je dan ook nog een jongerenverzekering hebt, komt er dus nog een extra probleem (kostenpost!) bij op.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 08:41 schreef teig het volgende:
Vorige week kreeg ik een aanbod van mijn verzekreing om op en jongeren verzekering over te stappen ( is tot 27 jaar, ik ben 25) maar.. daar zit gen kraamzorg in, en als je zwanger wordt dan ga je weer terug naar en ander pakket. Heb het er met mijn vriend maar eens over gehad en besloten het niet te doen. we willen toch voor mijn 27ste proberen zwanger te worden...
Het rammelen gaat dus vrolijk door, maar slik nog wel de pil..
Alleen komen kinderen niet zomaar in een pleeggezin. Dan is er toch ergens iets niet helemaal goed.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd ook nog wel een optie. Het is volgens mij ook moeilijk maar het grote verschil met adoptie is dan dat je weet dat die kinderen niet van jou zijn en dat ze familie naast het pleeggezin hebben. Je hebt dus (als het goed is) geen last van hechtingsproblematiek enzo omdat je hechting bij pleeggezien mooi meegenomen is maar niet een doel op zich. Maar goed, er is dan wel genoeg andere problematiek natuurlijk.
Ik zeg het mss een beetje krom.
Het gaat juist om het niet hechten zeg maar.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:10 schreef loezzie het volgende:
[..]
Alleen komen kinderen niet zomaar in een pleeggezin. Dan is er toch ergens iets niet helemaal goed.
Juist de hechting is een "probleem" waar veel (vaak) pleegouders tegen aan lopen. Ze hechten zich aan een kind, ook al willen ze dit niet.. Ook kinderen hechten zich aan hun pleegouders..
Dus mocht op één of andere manier het contact tussen beiden stopgezet worden, is dit vaak voor beiden lastig..
Ja, maar dat is wel iets waar je dan bewust aan begint. Niet dat je een kind adopteert en hoopt dat je uiteindelijk een gelukkig normaal functionerend gezin wordt.quote:En.. deze kinderen hebben vaak ook een berg problemen (zoals crisissituatie thuis of een stoornis zoals een hechtingsstoornis).
Daar komt bij dat niet alle biologische ouders positief staan ten iop zichte van pleegzorg .. Hier moet je als pleegouders dus wel tegen kunnen.
Och, dit topic lijkt een allegaartje te worden vanallerlei zijdelingse overwegingen mbt het krijgen van kinderen.quote:Oeiii.. dit is er erg off-topic
mocht ik dus wel overstappen, en zwanger worden ga ik per direct terug naar een "volwassenen" verzekering. Maar das dus niet het hoogste en beste pakket wat ik nu heb...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:06 schreef Lishe het volgende:
[..]
Da's een heel verstandige keus dan! Ik vind, en vooral broepsmatig gezien eigenlijk, dat ook best een mankement aan die jongerenverzekering. Een tienerzwangerschap is vaak al heel moeilijk, en als je dan ook nog een jongerenverzekering hebt, komt er dus nog een extra probleem (kostenpost!) bij op.
Maar, Teig... dan gaat het dus niet heel lang meer duren bij je, leuk!
Ik rammel al een tijd eigenlijk, maar bijj vlagen. Ben hier wel eens vaker langs geweestquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:03 schreef leonieke het volgende:
Welkom Yoni![]()
Zijn er al vooruitzichten dat je vlug uit de rammelsituatie zult zijn? Of wordt het nog een tijdje wachten?
Had zo'n opmerking van jou wel kunnen hebben hoorquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:41 schreef Brighteyes het volgende:
Yoni! Ik wilde net al iets gaan zeggen dat jij volgens mij ook best een heel leuk 'bommetje' zou zijn, maar dat vond ik eigenlijk zo onaardig, net alsof je niet een onwijs leuke vent tegen het lijf gaat lopen...
Hoewel, het is niet echt BOM dan, het is gewoon 'alleenstaande ouder' dan.
Nou ja goed, je weet waar ik vandaan komen het is mij ook gelukt, dus dat moet jou vast ook gaan lukken hoor!
Tsja, als het je te omslachtig is om te komen, dan vind je het in mijn ogen niet belangrijk genoeg. Dan kom je toch niet? Net alsof je niet meer buiten de deur komt ineens, als je een kind hebt... Onzin in mijn ogenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:25 schreef marit1978 het volgende:
nou.. het ging om feit dat ik niet zou inzien hoe omslachtig het voor sommige moeder is om naar het cons.buro te gaan.
Ik ben er voor medische zaken, van de rest heb ik de ballen verstand, dat regelt zij wel.
(waar het om ging, is dat ik vond dat ze een bepaalde moeder wel héél erg tegemoet wilde komen. In mijn ogen zelfs voor karretje liet spannen)
nouja, dat is hoe ik haar woorden/aanvalt interpreteer
inmiddels 5 uur durende 'evaluatie' gehad en volgende week komt manager erbij om te praten;
Huh? Je bedoelt niet op komen dagen terwijl je zelf een afspraak hebt gemaakt? Of ook wanneer je helemaal niet wil gaan uit principe o.i.d. en dat ook duidelijk hebt gemaakt?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:21 schreef poemojn het volgende:
(hier in de Flevopolder krijg je een melding bij het AMK als je een afspraak 3x niet nakomt).
Aha, oké, dan zou ik me gewoon bij voorbaat afmelden. Dan maak ik zelf wel een afspraak bij de huisarts voor een controle zo nu en dan en de nodige prikken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:25 schreef poemojn het volgende:
Het eerste, ja. Bij 3x vergeten af te bellen word het AMK ingeschakeld. Is iig het protocol hier.
Oh, dat kan natuurlijk ook, daar komen ze wel overheen dan, zal ze misschien zelfs wel goed doenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:41 schreef poemojn het volgende:
Of je moet alleen voor de inentingen gaan maar dat vinden ze ook niet leuk want dan schop je hun schema's in de war en moeten ze nadenken als je een afspraak wilt inplannen.
Ik vind ze allebei irritant. De 'zo leuk is het allemaal niet hoor' (die komen vaak van ouders van (peuter)pubertjes), maar ook de 'het leven is niets zonder kind, daar kom je nog wel achter'quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind ze zelfs eigenlijk irritant.Het komt dan over als 'ik spreek jou nog wel'...
het schijnt met een S een turkse meisjesnaam te zijnquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:31 schreef marit1978 het volgende:
ik heb aan je gedacht vandaag, belana !
er kwam een Esra op het buro ... eerste keer dat ik die naam tegenkom (op jouw zoontje na dan)
Inderdaad, één van mijn leerlingen heet zoquote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:13 schreef Belana het volgende:
[..]
het schijnt met een S een turkse meisjesnaam te zijn
thxquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:04 schreef m@x het volgende:
Ik lurk alleen maar in het trouwtopic dus ik post het lekker hier. Leonieke, ik hoop dat jullie vandaag een hele fijne dag hebben![]()
Dit werd gisteren gewoon nog lastiger gemaakt. Nu is mijn schoonzus ook zwanger en rammelt het hier nog harderquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:17 schreef leonieke het volgende:
We hebben het er vandaag nog eens over gehad en het zal nog lang duren. Tot 2008 ga ik normaalgezien nog mijn pil nemen en pas dan (ten vroegste, zien hoe het financieel zit en op mijn werk) naar de gynaecologe gaan om de MMM in te gaan...
Het is opeens nog lang...
Ligt eraan of je condooms gaat gebruiken in plaats van de pil...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 08:00 schreef marit1978 het volgende:
ben je officieel rammelaar-af als je gestopt bent met de pil ?![]()
Marit-man heeft gisteravond van mij een schaar en de huidige strip in bed gekregen en mooi doorgeknipt !
Wèg ermee !
En terecht. Way to go, stinkie!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb inmiddels zelfs een verbod van stinkie. Hij wil het niet op het forum hebben.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |