abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 08:48:27 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40409396
Beaker! Wat goed! Nu idd maar hopen dat het gewoon zo netjes blijft gaan!
Nou ja eh... dat je zo snel mogelijk niet meer ongesteld wordt natuurlijk.

teig, spannend ook hoor, binnen 2 jaar dus in ieder geval!
pi_40409870
Beaker, wat goed zeg en nu maar afwachten hoe lang de cyclus gaat duren (Of gaan jullie er meteen voor?)

Lishe, wat fijn dat jullie een afspraak bij de dokter gaan maken Dan krijgt Luuke een busje erbij

Jeetje Teig, gaat ook al zo snel. Wat betreft de verzekering ik zou als je het kan betalen gewoon een normaal pakket aanhouden, zeker met je kinderwens!

Hier nog steeds geen duidelijkheid. We zweven tussen hoop en wanhoop in. De ene dag gaat beter dan andere.
Wel ben ik de laatste tijd steeds bewuster met het denken over een leven zonder kinderen, en ik kan me daar (tot nu toe) redelijk in berusten. Ook zijn we bezig met onze grenzen af te bakenen, welk risico gaan we wel of niet nemen. Maar goed zolang we nog niets weten, kan je daar niets zinnig over zeggen.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 2 augustus 2006 @ 09:24:42 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40409922
Mariposa, zou adoptie een overweging zijn voor jullie?
pi_40410329
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
Mariposa, zou adoptie een overweging zijn voor jullie?
Wij beiden willen bewust geen adoptie. Dat is dus ook al zo'n keuze, die we overigens al een tijdje geleden gemaakt hebben, die lastig is. Maar goed we weten beiden wel waar we aan toe zijn.

Deze keuze heeft te maken met een adoptie die we van dichtbij meegemaakt hebben en van een familielid die met zijn werk regelmatig problemen met adoptiegezinnen meegemaakt heeft. Ik vind het mooi dat adoptie er is, het is alleen niet voor ons.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 2 augustus 2006 @ 09:47:38 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40410386
Ah ok, dan kan ik me idd voorstellen dat de keuze die je nu moet maken mss nog wel een stapje moeilijker is omdat er voor jullie geen alternatief is zeg maar.

Ik had vroeger altijd het nobele idee om idd ook een kindje te adopteren, maar ik ben er ook niet zo heel zeker meer van. Het gaat ook vaak genoeg goed, maar het kan ook ontzettend problematisch zijn en dat is iets waar ik idd heel goed over na zou willen denken.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:06:46 #81
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40410740
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 08:41 schreef teig het volgende:
Vorige week kreeg ik een aanbod van mijn verzekreing om op en jongeren verzekering over te stappen ( is tot 27 jaar, ik ben 25) maar.. daar zit gen kraamzorg in, en als je zwanger wordt dan ga je weer terug naar en ander pakket. Heb het er met mijn vriend maar eens over gehad en besloten het niet te doen. we willen toch voor mijn 27ste proberen zwanger te worden...

Het rammelen gaat dus vrolijk door, maar slik nog wel de pil..
Da's een heel verstandige keus dan! Ik vind, en vooral broepsmatig gezien eigenlijk, dat ook best een mankement aan die jongerenverzekering. Een tienerzwangerschap is vaak al heel moeilijk, en als je dan ook nog een jongerenverzekering hebt, komt er dus nog een extra probleem (kostenpost!) bij op.
Maar, Teig... dan gaat het dus niet heel lang meer duren bij je, leuk!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:09:54 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40412334

Een vriend van mij (die 2 kinderen heeft) maakte net een een ietwat neerbuigende 'daar kom je nog wel achter als je kinderen hebt' opmerking en ik ben gelijk even helemaal los gegaan met wat venijn.
PMS sucks maar is soms ook zo lekker!
pi_40413448
Net zo moeilijk (zo niet moeilijker) als adoptie is een pleeggezin worden.. die zijn er nog te weinig dacht ik, en je kunt dan evt ook alleen in je weekends of vakanties een kind opvangen (dat zijn dan NLse kinderen, binnen Nederland is adoptie nauwelijks mogelijk, en meestal is er ook contact met de ouders dus dat moet je wel liggen). Maar misschien toch iets om te overwegen (ook voor de ouders hier), omdat het ook alleen in weekends/vakanties kan is de belasting toch kleiner denk ik.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:54:14 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40413715
Dat is idd ook nog wel een optie. Het is volgens mij ook moeilijk maar het grote verschil met adoptie is dan dat je weet dat die kinderen niet van jou zijn en dat ze familie naast het pleeggezin hebben. Je hebt dus (als het goed is) geen last van hechtingsproblematiek enzo omdat je hechting bij pleeggezien mooi meegenomen is maar niet een doel op zich. Maar goed, er is dan wel genoeg andere problematiek natuurlijk.

Ik zeg het mss een beetje krom.
pi_40414252
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd ook nog wel een optie. Het is volgens mij ook moeilijk maar het grote verschil met adoptie is dan dat je weet dat die kinderen niet van jou zijn en dat ze familie naast het pleeggezin hebben. Je hebt dus (als het goed is) geen last van hechtingsproblematiek enzo omdat je hechting bij pleeggezien mooi meegenomen is maar niet een doel op zich. Maar goed, er is dan wel genoeg andere problematiek natuurlijk.

Ik zeg het mss een beetje krom.
Alleen komen kinderen niet zomaar in een pleeggezin. Dan is er toch ergens iets niet helemaal goed.
Juist de hechting is een "probleem" waar veel (vaak) pleegouders tegen aan lopen. Ze hechten zich aan een kind, ook al willen ze dit niet.. Ook kinderen hechten zich aan hun pleegouders..
Dus mocht op één of andere manier het contact tussen beiden stopgezet worden, is dit vaak voor beiden lastig..

En.. deze kinderen hebben vaak ook een berg problemen (zoals crisissituatie thuis of een stoornis zoals een hechtingsstoornis).
Daar komt bij dat niet alle biologische ouders positief staan ten iop zichte van pleegzorg .. Hier moet je als pleegouders dus wel tegen kunnen.

Oeiii.. dit is er erg off-topic
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:17:34 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40414465
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:10 schreef loezzie het volgende:

[..]

Alleen komen kinderen niet zomaar in een pleeggezin. Dan is er toch ergens iets niet helemaal goed.
Juist de hechting is een "probleem" waar veel (vaak) pleegouders tegen aan lopen. Ze hechten zich aan een kind, ook al willen ze dit niet.. Ook kinderen hechten zich aan hun pleegouders..
Dus mocht op één of andere manier het contact tussen beiden stopgezet worden, is dit vaak voor beiden lastig..
Het gaat juist om het niet hechten zeg maar. Althans, ik weet dat dat toch een probleem kan zijn bij adoptiekindjes waardoor het vrij moelijk kan gaan.
quote:
En.. deze kinderen hebben vaak ook een berg problemen (zoals crisissituatie thuis of een stoornis zoals een hechtingsstoornis).
Daar komt bij dat niet alle biologische ouders positief staan ten iop zichte van pleegzorg .. Hier moet je als pleegouders dus wel tegen kunnen.
Ja, maar dat is wel iets waar je dan bewust aan begint. Niet dat je een kind adopteert en hoopt dat je uiteindelijk een gelukkig normaal functionerend gezin wordt.
Dat is bij pleegzorg sowieso al anders.
quote:
Oeiii.. dit is er erg off-topic
Och, dit topic lijkt een allegaartje te worden vanallerlei zijdelingse overwegingen mbt het krijgen van kinderen.
pi_40417136
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:06 schreef Lishe het volgende:

[..]

Da's een heel verstandige keus dan! Ik vind, en vooral broepsmatig gezien eigenlijk, dat ook best een mankement aan die jongerenverzekering. Een tienerzwangerschap is vaak al heel moeilijk, en als je dan ook nog een jongerenverzekering hebt, komt er dus nog een extra probleem (kostenpost!) bij op.
Maar, Teig... dan gaat het dus niet heel lang meer duren bij je, leuk!
mocht ik dus wel overstappen, en zwanger worden ga ik per direct terug naar een "volwassenen" verzekering. Maar das dus niet het hoogste en beste pakket wat ik nu heb...
pi_40418743
Ik ook Teig. En BE: Wat een plaatjes. Helemaal in een deuk gelegen!
Verder; Rammelen hier in huis gaat maar door.. en ik ben niet de enige

toitoitoi Lishe en Beaker kan gaan klussen.... *waterfly pinkt emo-traantje weg*
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 augustus 2006 @ 15:01:49 #89
95752 crew  Chell
Kluns
pi_40419763
Anderhalve maand geleden ben ik 27 geworden. En dat klinkt ineens zo 'oud'. En nu rammel ik me dus helemáááál gek! Ik krijg haast

*rammeldepammel*
pi_40419864
Welkom Yoni

Zijn er al vooruitzichten dat je vlug uit de rammelsituatie zult zijn? Of wordt het nog een tijdje wachten?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:14:36 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40420204
Yoni,
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 augustus 2006 @ 15:17:44 #92
95752 crew  Chell
Kluns
pi_40420292
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:03 schreef leonieke het volgende:
Welkom Yoni

Zijn er al vooruitzichten dat je vlug uit de rammelsituatie zult zijn? Of wordt het nog een tijdje wachten?
Ik rammel al een tijd eigenlijk, maar bijj vlagen. Ben hier wel eens vaker langs geweest Heb nu dus weer zo'n periode, dat ik ineens weer erg graag wil settelen e.d.. En ik moet nog heeeeeeeeel lang wachten vrees ik. Ik mis nog een vrij essentieel onderdeel (een man dus )
pi_40420789
Ik vraag me nu trouwens af of er hier mensen zouden zijn die het (zouden) overwegen om gebruik te maken van een spermadonor.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:35:49 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40420915
Dat zou ik wel gedaan hebben als ik mijn man niet tegen was gekomen Leonieke.
Ik had voor mezelf bedacht dat als ik rond mijn 32e nog geen man tegen was gekomen waar ik een kindje mee zou willen maken dat ik het dan zelf zou gaan doen.

Een man kan je later altijd nog vinden maar op een gegeven moment is het gewoon te laat voor een kindje. En ik weet van mezelf dat die wens zo ontzettend sterk is dat ik het gewoon echt heel graag gewild had.
pi_40422102
Heb je wel gelijk in
Ik weet alleen niet of ik het zou gedaan hebben (ivm heel de hormonensituatie bij mij).

Ik zou er alleszins heel hard over twijfelen.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 augustus 2006 @ 16:32:08 #96
95752 crew  Chell
Kluns
pi_40422809
Het is iets wat ik zeker overweeg Leonieke. Ik heb ook zoiets van als ik nou rond m'n 30e nog steeds loop te klooien met relaties, dat ik me eens ga laten informeren over wat er mogelijk is als alleenstaande. Ook voor mij geldt dat ik echt al heel lang een kindje wil. Ik was vroeger al echt zo'n poppenkind
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:41:49 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40423147
Yoni! Ik wilde net al iets gaan zeggen dat jij volgens mij ook best een heel leuk 'bommetje' zou zijn, maar dat vond ik eigenlijk zo onaardig, net alsof je niet een onwijs leuke vent tegen het lijf gaat lopen...
Hoewel, het is niet echt BOM dan, het is gewoon 'alleenstaande ouder' dan.

Nou ja goed, je weet waar ik vandaan kom en het is mij ook gelukt, dus dat moet jou vast ook gaan lukken hoor!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 augustus 2006 @ 16:53:11 #98
95752 crew  Chell
Kluns
pi_40423524
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:41 schreef Brighteyes het volgende:
Yoni! Ik wilde net al iets gaan zeggen dat jij volgens mij ook best een heel leuk 'bommetje' zou zijn, maar dat vond ik eigenlijk zo onaardig, net alsof je niet een onwijs leuke vent tegen het lijf gaat lopen...
Hoewel, het is niet echt BOM dan, het is gewoon 'alleenstaande ouder' dan.

Nou ja goed, je weet waar ik vandaan kom en het is mij ook gelukt, dus dat moet jou vast ook gaan lukken hoor!
Had zo'n opmerking van jou wel kunnen hebben hoor Ik weet toch dat wij er wel hetzelfde over denken En ik ga vast die leuke vent nog wel tegen het lijf lopen ooit, maar zo niet...dan dus bommen, bammen, whatever

Ik zou overigens nooit doen wat een kennis van mij nu is overkomen. Die kwam een meisje tegen en werd verliefd. Meisje zei niet aan de pil te zijn, omdat ze toch graag een kind wilde. Zij is dus zwanger van hem geworden na een paar maanden en heeft hem inmiddels aan de kant gezet. Hij moet nog maar afwachten of hij zijn kindje ooit gaat zien. Best dat je er voor kiest om alleen voor een kindje te gaan, maar ga dan voor een donor.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 18:13:47 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40425395
Wat erg!
Zeg dan niks. Vind ik ook niet goed, maar dit vind ik wel heel vals.
pi_40426454
Een vriendinnetje van mij is het traject ingestapt om in aanmerking te komen voor een donor. Ze wordt behoorlijk door de molen gehaald.
Op zich wel goed dat ze kijken of je geschikt bent en of het een doordachte keuze is enzo, maar het is ook wel een beetje maf als je bedenkt hoe mensen die wel een partner hebben gewoon "zomaar" een kind kunnen krijgen (ik weet dat het niet zo simpel is, maar bij wijze van spreken). Maar goed, als ze er doorheen komt is er een wachtlijst van een jaar of 2, tenzij ze zelf een donor vindt...
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')