Wij beiden willen bewust geen adoptie. Dat is dus ook al zo'n keuze, die we overigens al een tijdje geleden gemaakt hebben, die lastig is. Maar goed we weten beiden wel waar we aan toe zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
Mariposa, zou adoptie een overweging zijn voor jullie?
Da's een heel verstandige keus dan! Ik vind, en vooral broepsmatig gezien eigenlijk, dat ook best een mankement aan die jongerenverzekering. Een tienerzwangerschap is vaak al heel moeilijk, en als je dan ook nog een jongerenverzekering hebt, komt er dus nog een extra probleem (kostenpost!) bij op.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 08:41 schreef teig het volgende:
Vorige week kreeg ik een aanbod van mijn verzekreing om op en jongeren verzekering over te stappen ( is tot 27 jaar, ik ben 25) maar.. daar zit gen kraamzorg in, en als je zwanger wordt dan ga je weer terug naar en ander pakket. Heb het er met mijn vriend maar eens over gehad en besloten het niet te doen. we willen toch voor mijn 27ste proberen zwanger te worden...
Het rammelen gaat dus vrolijk door, maar slik nog wel de pil..
Alleen komen kinderen niet zomaar in een pleeggezin. Dan is er toch ergens iets niet helemaal goed.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd ook nog wel een optie. Het is volgens mij ook moeilijk maar het grote verschil met adoptie is dan dat je weet dat die kinderen niet van jou zijn en dat ze familie naast het pleeggezin hebben. Je hebt dus (als het goed is) geen last van hechtingsproblematiek enzo omdat je hechting bij pleeggezien mooi meegenomen is maar niet een doel op zich. Maar goed, er is dan wel genoeg andere problematiek natuurlijk.
Ik zeg het mss een beetje krom.
Het gaat juist om het niet hechten zeg maar.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:10 schreef loezzie het volgende:
[..]
Alleen komen kinderen niet zomaar in een pleeggezin. Dan is er toch ergens iets niet helemaal goed.
Juist de hechting is een "probleem" waar veel (vaak) pleegouders tegen aan lopen. Ze hechten zich aan een kind, ook al willen ze dit niet.. Ook kinderen hechten zich aan hun pleegouders..
Dus mocht op één of andere manier het contact tussen beiden stopgezet worden, is dit vaak voor beiden lastig..
Ja, maar dat is wel iets waar je dan bewust aan begint. Niet dat je een kind adopteert en hoopt dat je uiteindelijk een gelukkig normaal functionerend gezin wordt.quote:En.. deze kinderen hebben vaak ook een berg problemen (zoals crisissituatie thuis of een stoornis zoals een hechtingsstoornis).
Daar komt bij dat niet alle biologische ouders positief staan ten iop zichte van pleegzorg .. Hier moet je als pleegouders dus wel tegen kunnen.
Och, dit topic lijkt een allegaartje te worden vanallerlei zijdelingse overwegingen mbt het krijgen van kinderen.quote:Oeiii.. dit is er erg off-topic
mocht ik dus wel overstappen, en zwanger worden ga ik per direct terug naar een "volwassenen" verzekering. Maar das dus niet het hoogste en beste pakket wat ik nu heb...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:06 schreef Lishe het volgende:
[..]
Da's een heel verstandige keus dan! Ik vind, en vooral broepsmatig gezien eigenlijk, dat ook best een mankement aan die jongerenverzekering. Een tienerzwangerschap is vaak al heel moeilijk, en als je dan ook nog een jongerenverzekering hebt, komt er dus nog een extra probleem (kostenpost!) bij op.
Maar, Teig... dan gaat het dus niet heel lang meer duren bij je, leuk!
Ik rammel al een tijd eigenlijk, maar bijj vlagen. Ben hier wel eens vaker langs geweestquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:03 schreef leonieke het volgende:
Welkom Yoni![]()
Zijn er al vooruitzichten dat je vlug uit de rammelsituatie zult zijn? Of wordt het nog een tijdje wachten?
Had zo'n opmerking van jou wel kunnen hebben hoorquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:41 schreef Brighteyes het volgende:
Yoni! Ik wilde net al iets gaan zeggen dat jij volgens mij ook best een heel leuk 'bommetje' zou zijn, maar dat vond ik eigenlijk zo onaardig, net alsof je niet een onwijs leuke vent tegen het lijf gaat lopen...
Hoewel, het is niet echt BOM dan, het is gewoon 'alleenstaande ouder' dan.
Nou ja goed, je weet waar ik vandaan komen het is mij ook gelukt, dus dat moet jou vast ook gaan lukken hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |