Sorry ben niet zo origineelquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:26 schreef intoxicated het volgende:
Geen originele titel over rechtenstudentjes?![]()
![]()
Ik zie het jaquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:29 schreef intoxicated het volgende:
Ik heb wat dingetjes veranderd in de wiki destijds
Hoezo dan?quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:09 schreef Kang-He het volgende:
Gelukkig is hier niemand zo stom geweest om naar de VU te gaan.
Omdat je in de zomervakantie zorgstage moet lopen als je daar studeert.quote:
Hoi allemaal. Even snel voorstellen: ben zesdejaars aan de VU.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:22 schreef Kang-He het volgende:
En het nieuwe curriculum en onderwijs verrot is.
Overigens nog maar twee daagjes zakkenwassen!
Maar, gelukkig is het maar 2 weken bij ons.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:09 schreef intoxicated het volgende:
Rotterdam heeft de zorgstage toch in het 2e jaar? Dan kan ik binnenkort met gepast leedvermaak de ervaringen van een kennis van me gaan aanhoren, 'k denk dat ze het niet zo leuk gaat vinden![]()
Of ook leuk: Tromp Verpakking Partnersquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:12 schreef the_jasper het volgende:
Textured Vegetable Protein
(jaja ff googlenen op tvp)
Ohjee wat een ramp. Nu kan ik niet verder leven. Vaarwel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:34 schreef Spyronius het volgende:
Hmm de mods slapen zeker nog? Waarom zijn we nog niet centraal, tenminste onder aan de pagina hoe dat ook mag heten.
Hmm leuk je gekend te hebben, mag ik jouw plaats in de studie innemen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:36 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ohjee wat een ramp. Nu kan ik niet verder leven. Vaarwel.
Yup, wordt biomedische wetenschappen voor minimaal een jaar aan de UvA.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:50 schreef gohan16 het volgende:
heb je je nou al ingeschreven voor een studie?
Klopt, maar dan moest ik wel m'n scheikunde cijfer al hebben en aangezien ik dat cijfer pas na de 2de loting heb, kan ik daar niet aan mee doen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:00 schreef gohan16 het volgende:
Utrecht heeft toch een 2de ronde loting..
for BMW, that is
Jup, is via de ib-groep, maar dat schijnt weer zo geregeld te zijn bij de wet, omdat ik mijn defficienties voor 1 september weg kan werken, maar over de tweede loting schijnt weer niets in de wet te staan, dus daarom kan ik daar niet aan mee doen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:12 schreef gohan16 het volgende:
En je kon wel meedoen met de GNK lotingOf is die loting van de UU zelf en niet van de ib-groep
Nijmegen heeft een verpleegstage al in het eerste jaar. Is dat hetzelfde dan?quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:09 schreef intoxicated het volgende:
Rotterdam heeft de zorgstage toch in het 2e jaar? Dan kan ik binnenkort met gepast leedvermaak de ervaringen van een kennis van me gaan aanhoren, 'k denk dat ze het niet zo leuk gaat vinden![]()
Tell me about itquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:39 schreef intoxicated het volgende:
Hmz, dat is wel ruk geregeld allemaal![]()
Verpleegstage is een verouderde term voor zorgstage. De gedachte achter de nieuwe naam is dat het doel van de stage veel meer is dan verplegen alleen. Maar het zijn dus twee woorden voor hetzelfde beestje.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:07 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nijmegen heeft een verpleegstage al in het eerste jaar. Is dat hetzelfde dan?
Als het er niet staat kan het ook betekenen dat die mensen er gewoon niet zijn hoor.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:43 schreef gohan16 het volgende:
Ik zie bij de ib-groep niet diegene staan die wil ruilen van rotjeknor naar grunn.Al geruild, of nog niet door gekomen zeker..
onderaan de pagina staat wanneer hij is bijgewerktquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:27 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Als het er niet staat kan het ook betekenen dat die mensen er gewoon niet zijn hoor.
Ooh, zo. Dankjequote:Op woensdag 26 juli 2006 22:43 schreef m021 het volgende:
[..]
Verpleegstage is een verouderde term voor zorgstage. De gedachte achter de nieuwe naam is dat het doel van de stage veel meer is dan verplegen alleen. Maar het zijn dus twee woorden voor hetzelfde beestje.
Of je wordt meteen ingeloot bij de plaats van je eerste voorkeur zoals ikquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:44 schreef gohan16 het volgende:
Mooi was dat vorig jaar, ik was natuurlijk trots om in utrecht ingeloot te zijn, kon ik nog ruilen naar alle instellingenDus tip: eerste keuze utrecht sowieso, tweede keus, je echte eerste keus (zou mooi zijn 7000 aanmeldingen in utrecht, de rest niets
)
Nee, dat is waar.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:40 schreef fee-tje het volgende:
Nijmegen is niet zo heel populair afaik.
Vandaag vergeten een kaartje te kopenquote:Op zondag 30 juli 2006 21:15 schreef darkie_blue het volgende:
Ik moet morgen weer beginnen!![]()
![]()
![]()
Alleen jammer dat OV geld kost![]()
Allemaal lezen, ben je gek?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:56 schreef Nuna het volgende:
Hmm, de boeken zijn binnen! Wel veel zeg, dat ik dat allemaal moet lezen
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:12 schreef intoxicated het volgende:
Sowieso, op een paar boeken na lees je van elk boek maar 5% ofzo... Een keer moesten we zelfs een boek van 500 blz en 102 euro kopen waar we 6 blz uit moesten lezen![]()
Wacht maar tot volgend jaar.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:22 schreef Nuna het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik niet eens een boek van 102 euro
whehequote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:17 schreef m021 het volgende:
[..]
Aan het andere uiterste heb je de bierhuilie-methode (op dit forum ook bekend als de Repeat-methode), die grofweg het volgende inhoudt:
Het hele blok besteden aan vrije tijd en bier drinken (vandaar het 'bier'), een dag van tevoren beginnen te leren, en vervolgens klagen dat het tentamen zo moeilijk was (vandaar het 'huilie').
Ik heb wel gehoord dat de boeken volgend jaar iets goedkoper zijn. En alleen de eerste 2 jaar boeken kopen? Dat is nieuw voor mijquote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:25 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Wacht maar tot volgend jaar.
Owja, en als je gehoord hebt dat je alleen de eerste 2 jaar boeken nodig hebt, think again.
Het eerste jaar waren ze bij bij 900-1000, het 2e 700-800, het 3e 400 en nu hoef ik er maar 1quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:24 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ik heb wel gehoord dat de boeken volgend jaar iets goedkoper zijn. En alleen de eerste 2 jaar boeken kopen? Dat is nieuw voor mij. Ik ging er eigenlijk al vanuit dat je elk jaar nieuwe boeken moet kopen..
Oh dat valt dan nog wel mee, als je het spreid over 4 jaarquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:11 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Het eerste jaar waren ze bij bij 900-1000, het 2e 700-800, het 3e 400 en nu hoef ik er maar 1.
Ja, oke duur is het nog steeds. Ik had alleen veel meer verwachtquote:
Hmm, ja dat is mij niet verteld.quote:Maar dat zal wel aan mij liggen. Ons werd altijd verteld dat je eik alles in de eerste 2 jaar koopt, en toen ze het 3e jaar weer met een lijst van 400 euro kwamen aanzetten had ik wel ff zoiets van "nou zeg".
Hmm dat wordt dus twee gebroken benen voor de prijs van een zeker?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:02 schreef intoxicated het volgende:
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=238026
Gatverdamme, check het filmpje... Moeten we reclame voor onszelf gaan zitten maken ipv dat het volk vanzelf langskomt![]()
Woeiwoei, die chirurg in dat filmpje, Swank, heeft mij ooit nog mogen repareren \o/![]()
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:54 schreef intoxicated het volgende:
Minister Hans Hoogervorst verlaat de politiek
Doei![]()
quote:''Ik heb prachtige dingen bereikt en zit nu nog in de fase van mijn leven dat ik een andere kant op kan.''
als je hier in het geneeskunde topic post neem ik aan dat je geneeskunde doet en zul je vast in een aantal jaar zelf een rechtse rakker zijn of als sp aan de macht komt lekker naar het buitenland gaanquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:42 schreef gohan16 het volgende:
Wel erg typisch dat al die kabinetsleden weggaan. Al die rechtse rakkers verdienden te weinig waarschijnlijk..
Als ik het even kan helpen zal ik nooit rechts worden, hoewel ik gewoon van plan ben arts te worden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:11 schreef the_jasper het volgende:
[..]
als je hier in het geneeskunde topic post neem ik aan dat je geneeskunde doet en zul je vast in een aantal jaar zelf een rechtse rakker zijn of als sp aan de macht komt lekker naar het buitenland gaan![]()
Mischien dat ik later wel veel ga verdienen. Maar rechts stemmen zal ik nooitquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:11 schreef the_jasper het volgende:
[..]
als je hier in het geneeskunde topic post neem ik aan dat je geneeskunde doet en zul je vast in een aantal jaar zelf een rechtse rakker zijn of als sp aan de macht komt lekker naar het buitenland gaan![]()
infiltratiequote:Op zondag 13 augustus 2006 14:07 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Mischien dat ik later wel veel ga verdienen. Maar rechts stemmen zal ik nooit. Die partijen hebben het al verpest bij mij.
PS: Agnes Kant van de SP is ook arts. Joining them is ook een optie![]()
Nee toch, van dat mens had ik gehoopt dat ze een beroep zou doen waar niemand last van haar had.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:07 schreef gohan16 het volgende:
PS: Agnes Kant van de SP is ook arts. Joining them is ook een optie![]()
veel te dik, veel te moeilijk en veels te duurquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:26 schreef Kang-He het volgende:
Die Robbins heb ik, dat is goed boek overigens.
Dat zijn alle boeken ongeveer?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:44 schreef gohan16 het volgende:
[..]
veel te dik, veel te moeilijk en veels te duur![]()
Waar zie je die?quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:25 schreef Repeat het volgende:
zit ff mn nieuwe boekenlijst te bekijken...
ik heb 6 weken een blok general pathology en nog 3 weken pathofysiologie. Maar ik denk gewoon dat ik die hele boekenlijst haal...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:46 schreef Kang-He het volgende:
Je kan'em ook niet kopen. Ik betwijfel namelijk of je er bijster veel uit nodig hebt. Althans, krijgen jullie al veel pathologie in het tweede jaar? Anders volstaat kopietjes maken denk ik wel. Scheelt je flink wat knaken.
Niet dusquote:
Ja.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
mensen uit leiden hun inschrijfbewijs/collegekaart/weetikveel al binnen trouwens?
Ja, en denk er niet aan om die cheapo te halen, maar gewoon een Littmann.quote:en moet ik ook een stethoscoop hebben? staat namelijk ook niet op mn boekenlijst...
zullen ze mij wel weer vergeten zijnquote:
ok.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:46 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ja, en denk er niet aan om die cheapo te halen, maar gewoon een Littmann.
Pinkhof is een erg handig boek, maar bedenk je of je überhaupt een woordenboek wilt aanschaffen. Ikzelf heb er een, en ik gebruik hem hooguit 1x per maand. De termen staan ook allemaal gewoon op Internet, voor dat ene woord dat je moet opzoeken kan je dat ook wel gebruiken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:48 schreef the_jasper het volgende:
voor medisch woordeboek, wat is dan handiger:
coelho ( zakwoordenboek der geneeskunde, 27.55 euro ) of pinkhof (geneeskundig woordenboek, 93 euro) ?
het scheelt wel 70 euro
JBI heeft toch afsluitende tentamens o.a. in december? Januari zou je dan dus best kunnen halen, als je iig genoeg vrije tijd hebt om te studeren voorafquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 02:45 schreef Biometrie het volgende:
Kan dat nog voor januari denken jullie?
Heb je eerst vwo gedaan dan?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 02:45 schreef Biometrie het volgende:
Zijn er hier mensen die na het HBO GNK zijn gaan studeren?
Ik rond komend jaar mijn HBO studie Biometrie af en wil daarna GNK gaan studeren.
Ik heb twee deficienties:
scheikunde 1
wiskunde B1
Waar kan ik deze het best wegwerken? JBI? Avonschool, LOI? Kan dat nog voor januari denken jullie?
ik ken wel iemand die dat doet, wat uitgeloot voor de normale lotingquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:53 schreef eperon het volgende:
zijn er mensen die naar belgie gaan of daar al zitten?
ik had de toelating tot summa net niet gehaald, en ook uitgeloot. Aangezien ik altijd zei dat als alles mislukt, dat ik dan naar belgie zou gaan, zal ik nu wel moeten
Dat moet je me eens verder uitleggen.. Ik heb sinds kort een PDA, maar het enige 'medische' wat ik tot nu toe gratis heb gevonden is een anamnese programmaatje.. Maar dat kan ik wel uit m'n hoofd. Ik weet wel dat het diagnostisch en farmacotherapeutisch kompas ook in PDA vorm zijn, maar die zijn duur om te kopen.. Weet jij iets??quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef Fixxxer het volgende:
koop een PDA, dan heb je alles gratis
FK voor de PDA is voor studenten maar 15 euro ofzoquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:34 schreef Metal666 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het diagnostisch en farmacotherapeutisch kompas ook in PDA vorm zijn, maar die zijn duur om te kopen..
hij doelt op het downloaden van illegale softwarequote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:34 schreef Metal666 het volgende:
[..]
Dat moet je me eens verder uitleggen.. Ik heb sinds kort een PDA, maar het enige 'medische' wat ik tot nu toe gratis heb gevonden is een anamnese programmaatje.. Maar dat kan ik wel uit m'n hoofd. Ik weet wel dat het diagnostisch en farmacotherapeutisch kompas ook in PDA vorm zijn, maar die zijn duur om te kopen.. Weet jij iets??
terwijl het in boekvorm gratis is toch ?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:10 schreef intoxicated het volgende:
[..]
FK voor de PDA is voor studenten maar 15 euro ofzo![]()
Moet makkelijk lukken hoor, er is een ccvs (scheikunde) toets ergens in november en wiskunde is volgens mij ook nog voor het einde van het jaar af te sluiten. Maar als je deze studies wil gaan volgen aan het jbi, dan kunnen die 2 cursussen niet naast elkaar als je nog nooit scheikunde en/of wiskunde op vwo niveau hebt gehad. Dus dan is het alleen nog mogelijk via zelfstudie. Maar ik ben daar niet 100% zeker van. Moest alleen bio en scheikunde doen daar.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 02:45 schreef Biometrie het volgende:
Zijn er hier mensen die na het HBO GNK zijn gaan studeren?
Ik rond komend jaar mijn HBO studie Biometrie af en wil daarna GNK gaan studeren.
Ik heb twee deficienties:
scheikunde 1
wiskunde B1
Waar kan ik deze het best wegwerken? JBI? Avonschool, LOI? Kan dat nog voor januari denken jullie?
ikke.....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:14 schreef Repeat het volgende:
[..]
hij doelt op het downloaden van illegale software
nee Fixxxerquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:26 schreef Metal666 het volgende:
[..]
ikke.....? Nee het hoeft niet perse illegaal te zijn, als het 15 euro kost voor studenten heb ik wel intresse. Maar ik zag ze ook voor 50 euro / stuk, dat gaat me wel iets te ver.. Iemand een idee waar je dat kan kopen dan? Bij surfspot hebben ze het niet....
Klopt. Dan moeten ze namelijk bomen in het regenwoud omzagen, en dat is goed voor de Indonesische economiequote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:15 schreef Repeat het volgende:
[..]
terwijl het in boekvorm gratis is toch ?
http://www.bsl.nl/webwinkel/meerinfo.asp?itemcode=9031347248quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:26 schreef Metal666 het volgende:
[..]
ikke.....? Nee het hoeft niet perse illegaal te zijn, als het 15 euro kost voor studenten heb ik wel intresse. Maar ik zag ze ook voor 50 euro / stuk, dat gaat me wel iets te ver.. Iemand een idee waar je dat kan kopen dan? Bij surfspot hebben ze het niet....
Palm? Dan help ik je wel op weg...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:10 schreef mol_air het volgende:
ik heb ook een PDA, nu de software idd nog...
kijk op geneeskundestudent.nl (bv. de diagnosaurus is heeeel handig voor DD's)quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:34 schreef Metal666 het volgende:
[..]
Dat moet je me eens verder uitleggen.. Ik heb sinds kort een PDA, maar het enige 'medische' wat ik tot nu toe gratis heb gevonden is een anamnese programmaatje.. Maar dat kan ik wel uit m'n hoofd. Ik weet wel dat het diagnostisch en farmacotherapeutisch kompas ook in PDA vorm zijn, maar die zijn duur om te kopen.. Weet jij iets??
je kan toch elke 5 meter wel op internet in een ziekenhuis, kan je het daar ook wel opzoeken. En die boeken liggen ook op elke afdeling, want niemand loopt die mee te zeulen, vanzelfsprekendquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:20 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Palm? Dan help ik je wel op weg...
Bovendien k heb ook FTK voor 15,- ja.... sure das 15,- meer dan het boek maar ik zie jou het boek niet meetillen tijdens je coschapEn het is weer 35,- goedkoper dan een medicijnenzakboek!
Ik ga nu als het goed is (hangt van cijfers hertentamens af) het vierde jaar in in R'dam, dus over een jaartje co schappen.. Ik heb geen Palm maar een Pocket PC (windows mobile)...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:24 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
kijk op geneeskundestudent.nl (bv. de diagnosaurus is heeeel handig voor DD's)
K weet niet hoever je in je geneeskunde bent maar PDA's zijn vooral (alleen misschien wel) handig
tijdens je coschappen.
Verder ook voor jou: heb je een palm? dan kan k je alles geven wat er te wensen is
Kun je htm bestanden openen met je pda? Vast wel, je kunt de hele cvz site rippen en op je kaart zetten, scheelt je 15 euro. Ik weet alleen niet of de searchfunctie nog werkt. Laat me weten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:10 schreef mol_air het volgende:
ik heb ook een PDA, nu de software idd nog...
goeiequote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:39 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
Kun je htm bestanden openen met je pda? Vast wel, je kunt de hele cvz site rippen en op je kaart zetten, scheelt je 15 euro. Ik weet alleen niet of de searchfunctie nog werkt. Laat me weten.
Nee de havo, maar dat komt omdat ik o.a. aan topsport deed in die tijd.quote:
Volgens mij kun je niet meer met een HBO propedeuse GNK studeren, tenzij je alle benodigde vakken van NG op VWO niveau gehaald hebt. Met HBO-V mag je volgens mij ook geen GNK meer studeren.quote:Op zondag 20 augustus 2006 02:02 schreef Biometrie het volgende:
[..]
Nee de havo, maar dat komt omdat ik o.a. aan topsport deed in die tijd.
Door de opleiding Biometrie, waarin veel biologie en natuurkunde in het curriculum zit, heb ik vrijstelling voor deze twee vwo deelcertificaten volgens het Erasmus MC.
Ik zit nu dus nog met twee deficienties: wis- en scheikunde...Dat je scheikunde nodig hebt voor GNK dat begrijp ik, maar wiskunde...............Lijkt mij, evenals GNK studenten die ik hierover gesproken heb, overbodig.
En nog iets waar ik niet helemaal bij kan: HBO-V studenten (in bezit van het HBO-V diploma) hebben helemaal geen deficienties t.o.v. een geslaagd vwo'er (kennis van mij kon zo meeloten na haar HBO-V). Ik weet zeker dat ik op mijn opleiding (HBO Biometrie) méér wiskunde gehad heb dan zij!
Kortom, ik baal van mijn wiskunde deficientie.
Maar zijn er meerdere mensen hier op het forum die na een HBO studie verder GNK zijn gaan studeren???
Ik kan me überhaupt niets herinneren van de afgelopen 2 jaar, waarvoor je meer kennis dan VWO-2 wis/na/sk nodig zou hebben. Het summum van benodigd natuurkundig inzicht was toch wel een opgave waarbij je impliciet moest snappen dat het fenomeen 'hefboom' bestaat, en de lastigste wiskundige opgave ging over de kans dat Jantje de ziekte van Huntington van zijn opa krijgtquote:Op zondag 20 augustus 2006 02:02 schreef Biometrie het volgende:
[..]
Ik zit nu dus nog met twee deficienties: wis- en scheikunde...Dat je scheikunde nodig hebt voor GNK dat begrijp ik, maar wiskunde...............Lijkt mij, evenals GNK studenten die ik hierover gesproken heb, overbodig.
maar dan boeit het me niet omdat ik dan geen andere baan nodig heb.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:52 schreef intoxicated het volgende:
Wie wil er dan ook werken?
Besides, leer er maar mee leven, zo gaat de rest van je carrière er ook uitzien. Spreekuren die uitlopen, operaties die langer duren (als je de kogeltjes niet kan vinden), etc.
![]()
Euthanasie is dan wel niet meer strafbaar, kogeltjes zijn nog altijd wel een verboden middel om de euthanasie uit te voeren.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:52 schreef intoxicated het volgende:
Wie wil er dan ook werken?
Besides, leer er maar mee leven, zo gaat de rest van je carrière er ook uitzien. Spreekuren die uitlopen, operaties die langer duren (als je de kogeltjes niet kan vinden), etc.
![]()
Wat een humeurtje zeg, dit was ook een grapje.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:59 schreef intoxicated het volgende:
Ga terug naar je rechtentopic als je de grap niet snapt.
Oke, sorry, was niet echt aardig van me. Voelde me ff niet helemaal 100% ofzoquote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat een humeurtje zeg, dit was ook een grapje.
Die hoef je niet eens te kopen, al ben je gespecialiseerd in de orthopedie.quote:
Waarom niet? Volgens mij krijg je alleen deze cadeau:quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:56 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Die hoef je niet eens te kopen, al ben je gespecialiseerd in de orthopedie.![]()
Heb het ding serieus nooit nodig gehad het hele 2e jaar (niet gekocht ook). Besides, als er gespanked moet worden doe ik dat wel op een andere manierquote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:17 schreef Repeat het volgende:
ff serieus, moet ik echt zo'n hamer kopen?
good. knie-tje tik is toch voor kinderen, niet voor de geneeskunde waar ik me mee bezig houquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:18 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Heb het ding serieus nooit nodig gehad het hele 2e jaar (niet gekocht ook). Besides, als er gespanked moet worden doe ik dat wel op een andere manier![]()
omg echt, als ze ook maar 1 seconde denken dat ik die 100 meter tussen de ingang en de collegezaal met dat stomme ding ga lopen dan hebben ze het dus mooi verkeerd.quote:Dragen van de LUMC-identificatiebadge
De LUMC-gebouwen zijn openbaar toegankelijk. Het dragen van de identificatiebadge draagt bij aan het gevoel van veiligheid onder studenten én die van de patiënten en bezoekers. Het bevordert de sociale controle in de openbare ruimten als ook in de collegezalen, werkgroepruimten en onderzoeksruimten. Als collega-student waak je over je eigen en elkaars eigendommen. Door het dragen van de badge ben je herkenbaar voor elkaar, de LUMC-medewerkers en voor de LUMC-beveiliging.
jaloers dat jij geen badge hebt?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:03 schreef Kang-He het volgende:
Badges. Het klinkt zo scouting achtig.
Je liegtquote:
Ik heb Pinkhof als boek gekocht en heb Coelho digitaalquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:48 schreef the_jasper het volgende:
voor medisch woordeboek, wat is dan handiger:
coelho ( zakwoordenboek der geneeskunde, 27.55 euro ) of pinkhof (geneeskundig woordenboek, 93 euro) ?
het scheelt wel 70 euro
Pff, je laat het coole van dit ding helemaal niet zien: het oprolbare (uitrekbare) touwtje dat erin zit waardoor je je badge 30 cm uit van dat blauwe ding vandaan kunt halenquote:
Dat ding is een verlengkoordje dat zichzelf oprolt, hoef je 'm niet los te halen als je een deur open wil doenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:38 schreef mol_air het volgende:
waarom zit er zon gaar ding aan, dat clipje was toch best? zucht....
Ja dat is duidelijk natuurlijk, ik vrees een hersentumorquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:42 schreef Viper_74 het volgende:
Ik heb koppijn, volgens mij ben ik ziek
hoesten, opstaan en bukken geeft koppijn
Dan helpt stomen met zoutwater ook niet meerquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:01 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ja dat is duidelijk natuurlijk, ik vrees een hersentumor
Cool! Mag ik obductie op 'm doen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:01 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ja dat is duidelijk natuurlijk, ik vrees een hersentumor
Tuurlijk, alles voor de bevordering van de wetenschap hequote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Cool! Mag ik obductie op 'm doen?![]()
Ik denk eerder een totale hersendeficiëntie, gepaard gaande met weke-delenverweking.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:41 schreef Repeat het volgende:
precies, hersentumor is gezwets.
ik denk een hersenbloeding.
Je voorhoofdsholte is een bijholte snuggerequote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:11 schreef Viper_74 het volgende:
Ik denk aan een voorhoofd holte ontsteking, of bijholte
bedankt voor alle reacties
nou optiefen en sterven
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:08 schreef Singa het volgende:
Alles is al tijden bekend hier... roosters, groepen en zojuist erachter gekomen dat ik 60/60 heb gehaald. YAY
Oeh! Ik werk op gyn! Gyn is koel!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:11 schreef Nuna het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Bij mij is alles nog een beetje wazig qua roosters. Ik heb wel een rooster, maar de werkgroepen enzo zijn nog niet bekend geloof ik. En de site waar op ik dat kan vinden doet het niet nu.
Meelopen op de afdeling gynaecologie was trouwens wel erg leukHoewel ik de echt kleine baby'tjes nog niet mocht zien
1e jaars doen de 1e vgt niet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:42 schreef intoxicated het volgende:
wtf zeg, staat er een announcement van 21 juni van de DOS, dat je je voor 4 september moet hebben ingeschreven voor de eerste voortgangstoets. Hoe kan een nieuwe sjaars dat nou ooit gelezen hebben.
Is het kwaadaardig?quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:09 schreef intoxicated het volgende:
O kijk. Ik begin altijd eerst te kankeren en dan denk ik pas na![]()
Bedoel je met vgt, voortgangs toets? Die moet ik namelijk wel doen. Ik dacht dat ik daarvoor wel een voldoende moest halen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:46 schreef nlse het volgende:
[..]
Wel waar, ze doen hem echter alleen voor spek en bonen mee.
Jazekerquote:
Bij ons wordt de eerste voor de sjaarzen nog niet meegerekend in de totale slaag/zak-optelsom voor het hele jaar.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:39 schreef Nuna het volgende:
[..]
Bedoel je met vgt, voortgangs toets? Die moet ik namelijk wel doen. Ik dacht dat ik daarvoor wel een voldoende moest halen.
In Nijmegen (in het oude curriculum iig) doe je de eerste VT in sept wel, maar die telt niet mee ergens voorquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:39 schreef Nuna het volgende:
[..]
Bedoel je met vgt, voortgangs toets? Die moet ik namelijk wel doen. Ik dacht dat ik daarvoor wel een voldoende moest halen.
Ja, ik vond het ook al zo raar. Je weet nog niet zoveel na een maandje.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:04 schreef fee-tje het volgende:
[..]
In Nijmegen (in het oude curriculum iig) doe je de eerste VT in sept wel, maar die telt niet mee ergens voor. Tis zoals intox zegt, een beetje een spek-en-bonen toets om te oefenen
Komt vanzelf joh. Ga eerst maar lekker de intro afmaken en je dan drukmaken over je roosterquote:Op maandag 28 augustus 2006 09:12 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook al zo raar. Je weet nog niet zoveel na een maandje.
Ik ben trouwens ook nog niet ingedeeld voor een werkgroep. Staat nog steeds niet bij mijn webdossier.
Haha, nee dat heb ik gemerkt. Maar goed, we beginnen vandaag pas om 12 uur. Dus tijd genoeg om me af te vragen of het normaal was dat er nog niets op stond.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:38 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Komt vanzelf joh. Ga eerst maar lekker de intro afmaken en je dan drukmaken over je rooster. Ik zei toch, ze zijn niet zo snel.
jij hebt je wekker gezet?quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:16 schreef intoxicated het volgende:
Serieus, KVA werkgroepje 4 was vol binnen een minuut na opening, was net op tijd![]()
Beter dan een mentor die niet eens weet dat je bestaatquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:03 schreef Repeat het volgende:
ik vraag me af of ze er zelf ook nog in geloven, dat hele mentorgebeuren... Volgens mij hebben ze het alleen maar om bezorgde moeders gerust te stellen op de open dag, want verder hoor ik alleen maar dat niemand zin heeft in die bijeenkomstenEn dan moet je nog verplicht komen ook....
maar ik moet er wel bijzeggen dat mijn mentor een erg toffe gast was en dat ik er daarom altijd wel heen wilde
Haha, we gingen eerst mediteren in de studentenkerkquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:04 schreef fee-tje het volgende:
Intromarkt! Je moet even komen kijken bij alle kraampjes van alle commissies enzo!
* fee-tje promoot de PMD.
Welk groepje was je?quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:21 schreef Nuna het volgende:
[..]
Haha, we gingen eerst mediteren in de studentenkerk. Daarna intromarkt ja! Weer een paar gratis tasjes gescoord natuurlijk en we hebben gewonnen met het limbodansen
Team Thirteenquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:44 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Welk groepje was je?
Intromarkt is zo leuk. En je krijgt zo verschrikkelijk veel te eten.
Dat is de aard van 't beestje. Als iets verplicht is heb je er opeens een stuk minder zin in dan als het op vrijwillige basis zou zijn geweest.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:03 schreef Repeat het volgende:
verder hoor ik alleen maar dat niemand zin heeft in die bijeenkomstenEn dan moet je nog verplicht komen ook....
De intro is geweldigquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:46 schreef Nuna het volgende:
[..]
Team ThirteenDie met de blauwe polo's en witte letters op de rug. Daarna hadden we ook nog een bbq in de kantine. Serieus, ik vind dat alles voor GNK/BMW erg goed geregeld is hier in Nijmegen. Als je het dan vergelijkt met andere studies.
Huh, kan je daar al in dan?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:16 schreef mol_air het volgende:
Of alvast een rondleiding door het nieuwe gebouw!
http://www.lumc.nl/Iris/7_1/7_1_Groepen_G3_10.htmlquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:23 schreef Singa het volgende:
Hoe ziet jullie rooster er eigenlijk uit voor het komende jaar, beetje relaxed? Ik vond het vorig jaar relexter toen ik colleges had om half 11 ipv nu om half 2, is je hele dag verragd nu.
Volgens mij promoten we HePatho al genoeg met ons uur gratis bier op het IC-feest.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:16 schreef mol_air het volgende:
ik vind één gratis rondje voor alle mentorgroepen wel een goede promotie voor HePatho hoor Nlse! Misschien kunnen we anders iets regelen via Traudes ofzoDat je je mentorgroepje mee mag nemen naar HePatho en één gratis rondje mag weggeven
ik ben vóór!
Wil eigenlijk een rondleiding over de OK's, radiologie, CEH en CKCL doen ofzo. Weet alleen niet of iedereen daar zo blij mee is :p
Of alvast een rondleiding door het nieuwe gebouw!
wanneer is dat ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:27 schreef nlse het volgende:
[..]
Volgens mij promoten we HePatho al genoeg met ons uur gratis bier op het IC-feest.![]()
die deprimerende kamertjes op de begane grond daar dan, lekker is dat als je daar bijeenkomsten hebt in een kamer kleiner dan mn badkamerquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:01 schreef intoxicated het volgende:
Oh ja idd, 't onderzoeksgebouw is al wel openZijn we voor de vakantie nog in geweest met een keuzeblok
![]()
Overloperquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:02 schreef Spyronius het volgende:
Goh, de kogel is door de kerk, ik ben eindelijk ingeloot voor Biomedische Wetenschappen in Utrecht![]()
vertel!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:10 schreef intoxicated het volgende:
Zo. Ik ga binnenkort het GNK-onderwijs aan een andere faculteit eens aan een diepgaand en nauwlettend onderzoek onderwerpen![]()
ow ik dacht al je gaat ergens anders (tijdelijk) studeren ofzo, maar je gaat er gewoon es kijken?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:24 schreef intoxicated het volgende:
Gewoon's Kijken of het ergens anders geiler is dan bij ons
![]()
Heb zo'n idee dat dat echt een stormloop topic gaat wordenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:46 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Overloper![]()
Nou begin je maar je eigen BW-slowchat-topic![]()
![]()
![]()
ga je het eigenlijk volgend jaar weer bij geneeskunde proberen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:47 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Heb zo'n idee dat dat echt een stormloop topic gaat worden
Vraag me eigenlijk af of er wel BMW'ers op fok zitten, of die zitten misschien wel stiekem met dit topic mee te lezen.
Yup, maar wordt ik dan weer uitgeloot, dan maak BMW af en ga ik het met mijn laatste lotingskans bij SUMMA proberen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
ga je het eigenlijk volgend jaar weer bij geneeskunde proberen?
Tuurlijk, Nijmegen roeleert. Van wat ik heb meegekregen danquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:24 schreef intoxicated het volgende:
Gewoon's Kijken of het ergens anders geiler is dan bij ons
![]()
Nee, dat is Groningenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:21 schreef Repeat het volgende:
Het enige wat ik hierop te zeggen heb is:
Boeren.
In Nijmegen zeggen ze bij elk college over abortus enzo 'dat het ook anders kan' en evolutie is toch ook not done?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:20 schreef Nuna het volgende:
[..]
Tuurlijk, Nijmegen roeleert. Van wat ik heb meegekregen dan
Ik hoor hier niet helemaaaaal thuis, maar tjeh; Hoiquote:
Nou, offended valt meequote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:36 schreef intoxicated het volgende:
O ik moet even doorgeven dat iemand uit Groningen nu offended is![]()
Oh dan ben je hier best welkomquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik hoor hier niet helemaaaaal thuis, maar tjeh; Hoi![]()
Alhoewel, ik ken wel een cardioloog-in-spe
* fee-tje aait intox.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:31 schreef intoxicated het volgende:
[..]
In Nijmegen zeggen ze bij elk college over abortus enzo 'dat het ook anders kan' en evolutie is toch ook not done?![]()
![]()
Ja, die horrorverhalen komen bij jou vandaan hoorquote:
het spijt me echt, maar ik zou daar echt niet hoeven studeren.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:01 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Dat ze nog steeds expliciet vertellen over dat God de wereld heeft geschapen. Dat het ziekenhuis hier nog steeds tegen abortus en euthanasie is. Dat ze bijv bij IVF mensen de kans geven om minder embryo's te kweken en ze dan allemaal terug te plaatsen, zodat er geen embryo's weggegooid hoeven te worden. Dat soort dingen.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:46 schreef Singa het volgende:
[..]
Oh dan ben je hier best welkom... (Zeker als BMW-studenten hier al denken te mogen rondhangen
)
Daar wordt zeker ook verteld als iemand dood gaat, dat z'n tijd gekomen is ofzo? Dat het in het almachtige boek de wijsheid staat wanneer iemand z'n tijd gekomen is, maar ondertussen zichzelf wel volgooien met medicijnen om deze tijd zo ver mogelijk vooruit te rekken omdat god dat ook gedaan zou hebbenquote:Dat ze nog steeds expliciet vertellen over dat God de wereld heeft geschapen. Dat het ziekenhuis hier nog steeds tegen abortus en euthanasie is. Dat ze bijv bij IVF mensen de kans geven om minder embryo's te kweken en ze dan allemaal terug te plaatsen, zodat er geen embryo's weggegooid hoeven te worden. Dat soort dingen.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:55 schreef The_DopeMan het volgende:
Het wordt weer eens tijd dat ik ook iets van me laat horen om het niveau weer op waardig geneeskunde-niveau te brengen!!!
Dus bij dezen!
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:05 schreef intoxicated het volgende:
Repeat, je bent m'n favoriete allochtoon zelfs als je dat niet bent.![]()
Het is echt bij dezen hoor!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |