abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40106064
Mascara en tattoo's hebben ze een keer bij mythbusters getest, tenminste dacht dat het mythbusters was.

En het bleek dat tattoo's en mascara, tenminste de kleuren die gebruikt zijn, waar een hoog gehalte ijzer in zat schadelijk kon zijn voor iemand die een mri zou moeten krijgen.
pi_40106328
Nja ik heb er met een tattoo ingelegen en dat ging wel goed. Het *kan* zijn dat er ijzerdeeltjes in de inkt van de tattoo/mascara zitten, maar dat hoeft niet. Maar omdat de gemiddelde jan-boeren-miep dat niet weet, wordt er verteld dat je geen mascara op mag en wordt er extra gelet op je tattoo's. "Wordt het warm, voel je iets tintelen?" etc.
pi_40107373
Hoe doen ze dat nou bij beugeldragende mensen die dringend een MRI nodig hebben?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_40107907
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:18 schreef m021 het volgende:
Hoe doen ze dat nou bij beugeldragende mensen die dringend een MRI nodig hebben?
Als je een hersenMRI nodig heb, katsen ze je in de CT denk ik?
En als je echt een MRI nodig hebt en een CT kan niet, dan maken ze maar gewoon een MRI op hoop van zegen?
pi_40113524
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:18 schreef m021 het volgende:
Naja als het echt dringend is, misschien halen ze dan gewoon de beugel eruit, beter overleven met een slecht gebit, dan dood met een beugel waar je niets meer aan hebt
  zondag 23 juli 2006 @ 21:38:20 #256
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_40113977
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:23 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Naja als het echt dringend is, misschien halen ze dan gewoon de beugel eruit, beter overleven met een slecht gebit, dan dood met een beugel waar je niets meer aan hebt
Of gewoon een MRI doen. Beter geen tanden meer dan dood
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_40115251
quote:
Op zondag 23 juli 2006 15:45 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Wat is er bij jou gescand dan
Hart en aorta tot de bifurcatie, dus hele romp. En je kon echt alles zien, ook wervels, ruggemerg, etc.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zondag 23 juli 2006 @ 22:26:38 #258
1239 Singa
Fear me!
pi_40115606
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:16 schreef Bhai het volgende:
Binnen hoeveel jaar moet je je P hebben gehaald in Rotterdam?
Binnen 2 jaar moet je je P hebben.
pi_40115707
Singa!
Hoe was je vakantie?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_40125248
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:23 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Eerst een halfuur met orthodontisch gereedschap in de mond van de patiënt zitten prutsen om de beugel eruit te krijgen lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor z'n gezondheid.
pi_40126580
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:45 schreef m021 het volgende:

[..]

Eerst een halfuur met orthodontisch gereedschap in de mond van de patiënt zitten prutsen om de beugel eruit te krijgen lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor z'n gezondheid.
Nu weet ik niet precies de werking van z'n MRI scanner, maar volgens mij gaan die magnetische golven in een cirkel om je heen, dus volgens mij als je beugel sterk genoeg wordt aangetrokken door de mri scanner, dan krijg je een soort van wasmachine effect, kan ook niet echt gezond zijn
pi_40128218
Hmja, 'wasmachine effect' is wat overdreven. Je hebt in een MRI een stilstaand, homogeen magneetveld dat bij het maken van de foto's telkens kortdurend wordt verstoord. Dat laatste geeft dan evt. elektrische stroompjes en onverwachte bewegingen van metalen objecten.

Oeh... http://www.simplyphysics.com/flying_objects/Chair_Removal.mpeg
pi_40130978
quote:
Als die stoel al zo erg wordt aangetrokken zou ik me er met een beugel niet in wagen.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:55:31 #264
1239 Singa
Fear me!
pi_40136045
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:29 schreef intoxicated het volgende:
Singa!
Hoe was je vakantie?
Heyhey, het was heet heet en nog eens heet in oesterreich und slowakije , maar wel leuk.
pi_40159757
Heb je als eerstejaars veel moeten doen voor Geneeskunde?
Van de een hoor ik dat ze dag en nacht in de boeken moesten zitten, van anderen dat ze eventjes voor de tentamens wat gingen leren en op die manier nog steeds hun P haalden..

Is Geneeskunde te zien als een studie die veel tijd vergt? Of zou je bij wijze van spreken er 5 hobbies, 2 bijbanen en het lidmaatschap van een corporale vereniging naast kunnen hebben zonder dat je studie daaronder zou lijden?
pi_40160631
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:47 schreef OldJeller het volgende:
Heb je als eerstejaars veel moeten doen voor Geneeskunde?
Van de een hoor ik dat ze dag en nacht in de boeken moesten zitten, van anderen dat ze eventjes voor de tentamens wat gingen leren en op die manier nog steeds hun P haalden..

Is Geneeskunde te zien als een studie die veel tijd vergt? Of zou je bij wijze van spreken er 5 hobbies, 2 bijbanen en het lidmaatschap van een corporale vereniging naast kunnen hebben zonder dat je studie daaronder zou lijden?
Dat hangt ervan af hoe goed je wilt presteren.
Ikzelf heb behoorlijk wat 8'en gehaald dit jaar, wat er wel voor heeft gezorgd dat ik geen tijd had voor verenigingen en zulks. Niet echt een aanrader kan ik je vertellen, ik ga volgend jaar maar wat meer vrije tijd nemen - dan maar wat lagere cijfers.

Aan het andere uiterste heb je de bierhuilie-methode (op dit forum ook bekend als de Repeat-methode ), die grofweg het volgende inhoudt:
Het hele blok besteden aan vrije tijd en bier drinken (vandaar het 'bier'), een dag van tevoren beginnen te leren, en vervolgens klagen dat het tentamen zo moeilijk was (vandaar het 'huilie').

Het hangt van nog iets anders af: inzet. Het is in principe mogelijk om alleen te leren wat ze in het tentamen gaan vragen (ikzelf ben vrij goed in inschatten wat docenten gaan vragen over bepaalde stof ), maar als je echt geïnteresseerd bent wil je van de hoed en de rand weten. Dat laatste kost uiteraard meer tijd.

Maar voor alles is een gulden middenweg: als je middelmatig geïnteresseerd bent en zorgt dat je elke week wat aan leren doet (in plaats van de laatste week beginnen) moet je er makkelijk wat hobby's / verenigingen naast kunnen hebben.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 15:59:39 #267
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_40170020
mmh na eerst uitgeloot te zijn hoorde ik dat ik nu ingeloot ben
wel in rotterdam

ik heb op ib groep ingevult dat ik wel graag naar groningen wil maar als het niet kan dat ik rotterdam wel wil doen. Ik hoop dat iemand de andere richting op wil

hoe wordt rotterdam ervaren als universiteit en hoe de geneeskundeopleiding en de stad zelf?
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:48:04 #268
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_40173217
opleiding zelf is heel erg goed dacht ik. Rotterdam is niet zo populair omdat de stad niet erg aantrekkelijk is, maar hoe de stad werkelijk is weet ik niet. Rotterdam vind ik wel echt de metropool van Nederland. (het is de modernste stad, vind ik). Volgens mij is het overal wel leuk waar je terecht komt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:54:54 #269
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_40173359
Rotterdam is wel echt ontiegelijk lelijk.
pi_40173959
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:17 schreef m021 het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af hoe goed je wilt presteren.
Ikzelf heb behoorlijk wat 8'en gehaald dit jaar, wat er wel voor heeft gezorgd dat ik geen tijd had voor verenigingen en zulks. Niet echt een aanrader kan ik je vertellen, ik ga volgend jaar maar wat meer vrije tijd nemen - dan maar wat lagere cijfers.

Aan het andere uiterste heb je de bierhuilie-methode (op dit forum ook bekend als de Repeat-methode ), die grofweg het volgende inhoudt:
Het hele blok besteden aan vrije tijd en bier drinken (vandaar het 'bier'), een dag van tevoren beginnen te leren, en vervolgens klagen dat het tentamen zo moeilijk was (vandaar het 'huilie').

Het hangt van nog iets anders af: inzet. Het is in principe mogelijk om alleen te leren wat ze in het tentamen gaan vragen (ikzelf ben vrij goed in inschatten wat docenten gaan vragen over bepaalde stof ), maar als je echt geïnteresseerd bent wil je van de hoed en de rand weten. Dat laatste kost uiteraard meer tijd.

Maar voor alles is een gulden middenweg: als je middelmatig geïnteresseerd bent en zorgt dat je elke week wat aan leren doet (in plaats van de laatste week beginnen) moet je er makkelijk wat hobby's / verenigingen naast kunnen hebben.
hmm okey. Ik zou inderdaad voor de gulden middenweg gaan!
Niet alleen het nodige net kennen, maar wel wat meer.
pi_40174445
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:54 schreef Kang-He het volgende:
Rotterdam is wel echt ontiegelijk lelijk.
Jij ook.
pi_40175243
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:32 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Jij ook.
* Spyronius pakt het popcorn uit de kast.

Let the game begin
pi_40175770
Waarom willen veel mensen trouwens naar Groningen? Omringd worden door weilanden.
Omdat het een niet al te grote stad is en er voornamelijk (1 op de 5) studenten rondlopen, wat je meer aanspreekt, dat dat degelijker, veiliger en burgelijker is i.t.t. de 'grote', 'enge' steden in de randstad waar allerlei gespuis rondloopt naast dat relatief kleine aantal studenten?
pi_40176323
Als je in het 1e jaar 3 onvoldoendes hebt mag je dan nog 2e-jaarsvakken volgen?
pi_40176877
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:37 schreef Roolio het volgende:
Als je in het 1e jaar 3 onvoldoendes hebt mag je dan nog 2e-jaarsvakken volgen?
Gast, lees je studiegids....het is afhankelijk waar je zit, regeling is per universiteit anders, en hoeveel studiepunten je hebt.
pi_40177562
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:56 schreef darkie_blue het volgende:

[..]

Gast, lees je studiegids....het is afhankelijk waar je zit, regeling is per universiteit anders, en hoeveel studiepunten je hebt.
Nijmegen!
pi_40177567
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:20 schreef OldJeller het volgende:
Waarom willen veel mensen trouwens naar Groningen? Omringd worden door weilanden.
Omdat het een niet al te grote stad is en er voornamelijk (1 op de 5) studenten rondlopen, wat je meer aanspreekt, dat dat degelijker, veiliger en burgelijker is i.t.t. de 'grote', 'enge' steden in de randstad waar allerlei gespuis rondloopt naast dat relatief kleine aantal studenten?
Iemand die zijn universiteit kiest op basis van hoe de stad is.

Je kiest je uni natuurlijk omdat het onderwijs je daar aanspreekt, niet omdat hij in een stad ligt die superleuk is. En wat is dat nou weer voor stereotiepe dat mensen die in Groningen wonen de Randstad eng vinden? Wilde je nog welkom zijn in dit topic of hoe zit dat?
pi_40177766
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:15 schreef m021 het volgende:

[..]

Iemand die zijn universiteit kiest op basis van hoe de stad is.

Je kiest je uni natuurlijk omdat het onderwijs je daar aanspreekt, niet omdat hij in een stad ligt die superleuk is. En wat is dat nou weer voor stereotiepe dat mensen die in Groningen wonen de Randstad eng vinden? Wilde je nog welkom zijn in dit topic of hoe zit dat?
Nee, ik kies niet op basis van stad, velen die ik ken die naar Grun gingen deden dat wél daarentegen!
Nee, maar als ik de mensen die hier massaal naar Groningen spreek en vraag 'waarom Groningen?' dan antwoorden veruit de meesten met een bla bla antwoord die op mijn vorige post neerkomt. Ik zeg velen van hier en die ik ken die in Groningen zitten, ik zeg niet iedereen.

Ah, don't get mad billy.
pi_40177976
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:22 schreef OldJeller het volgende:

Nee, maar als ik de mensen die hier massaal naar Groningen spreek en vraag 'waarom Groningen?' dan antwoorden veruit de meesten met een bla bla antwoord die op mijn vorige post neerkomt. Ik zeg velen van hier en die ik ken die in Groningen zitten, ik zeg niet iedereen.
Dus je wist het antwoord al? Dan hoef je het hier dus ook niet te vragen.

Aangezien je vraag niet specifiek op geneeskunde gericht was hoort hij hier trouwens niet thuis. Nieuwe policy enzo. Probeer het eens in de SES SC.
pi_40178072
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:15 schreef Roolio het volgende:

[..]

Nijmegen!
Ik weet niet hoe dat zit met het nieuwe curriculum, maar als ik me goed herinner mocht je met het oude curriculum idd 3x een 5 halen om door te gaan naar het 2e jaar. Geen 4 dus!
pi_40178080
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:30 schreef m021 het volgende:

[..]

Dus je wist het antwoord al? Dan hoef je het hier dus ook niet te vragen.

Aangezien je vraag niet specifiek op geneeskunde gericht was hoort hij hier trouwens niet thuis. Nieuwe policy enzo. Probeer het eens in de SES SC.
Nee, ik wachtte op een bevestiging.

Eh, volgens mij werd dit onderwerp een paar posts hierboven aangesneden; Geneeskunde in een bepaalde stad.
pi_40178547
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:33 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat zit met het nieuwe curriculum, maar als ik me goed herinner mocht je met het oude curriculum idd 3x een 5 halen om door te gaan naar het 2e jaar. Geen 4 dus!
Even een vraag je he, krijg je van de uni nog bericht dat je bent aangemeld? Ik ga namelijk volgend jaar ook naar Nijmegen. Ik heb nog niets gehoord namelijk. Straks is mijn aanmelding ofzo fout gegaan

Heb trouwens ook nog geen introductiefolder gekregen.
pi_40178660
'k Zou gewoon even bellen als je nog 2 weken hebt tot de uiterste deadline. Heb ik destijds ook gedaan omdat Leiden langzaaaaam was, en ze lieten me meteen weten dat het goed was gegaan allemaal
pi_40178725
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:50 schreef Nuna het volgende:

[..]

Even een vraag je he, krijg je van de uni nog bericht dat je bent aangemeld? Ik ga namelijk volgend jaar ook naar Nijmegen. Ik heb nog niets gehoord namelijk. Straks is mijn aanmelding ofzo fout gegaan

Heb trouwens ook nog geen introductiefolder gekregen.
Even bellen als je het niet vertrouwt . Maar vertrouw me, ik heb me allang aangemeld voor volgend jaar en ook nog niks gehoord .

Kben wel mn collegepas al kwijtgeraakt .
pi_40178833
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:56 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Even bellen als je het niet vertrouwt . Maar vertrouw me, ik heb me allang aangemeld voor volgend jaar en ook nog niks gehoord .

Ja, weet ook niet zo goed waar ik heen moet bellen Had hier al naartoe gebeld maar kreeg geen gehoor.

Algemene adresgegevens
Radboud Universiteit Nijmegen
Telefoon: 024-3616161
pi_40181789
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:56 schreef fee-tje het volgende:

Die van volgend jaar?
pi_40182661
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:21 schreef m021 het volgende:

[..]

Die van volgend jaar?
uhuh
pi_40183262
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:46 schreef fee-tje het volgende:

[..]

uhuh
Balen
pi_40183796
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:33 schreef fee-tje het volgende:

[..]

En als je dat niet hebt? Moet je dan alle blokkken weer opnieuw volgen of alleen degene waar je een 5 voor had? En mag je dan voor geen enkel 2e jaarsvak tentamen doen?
pi_40183901
Gewoon alleen wat je niet gehaald hebt
'tis Geen basisschool
pi_40185474
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:18 schreef intoxicated het volgende:
Gewoon alleen wat je niet gehaald hebt
'tis Geen basisschool
Dus zou je in een heel jaar alleen maar naar 3 blokken mogen komen en de rest van de tijd kan je aan je piemel trekken?
pi_40185706
Als de uni waar je gaat studeren geen bindend studieadvies heeft, zou je dat in het eerste jaar kunnen doen. En sowieso, op elke uni kan je dat in de volgende jaren doen. Al zou ik dan een andere bezigheid prefereren.
pi_40192658
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:15 schreef Roolio het volgende:

[..]

En als je dat niet hebt? Moet je dan alle blokkken weer opnieuw volgen of alleen degene waar je een 5 voor had? En mag je dan voor geen enkel 2e jaarsvak tentamen doen?
Je moet de blokken overdoen die je gezakt hebt, en je mag geen 2e jaars vakken doen. .
pi_40193491
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:09 schreef intoxicated het volgende:
Als de uni waar je gaat studeren geen bindend studieadvies heeft, zou je dat in het eerste jaar kunnen doen. En sowieso, op elke uni kan je dat in de volgende jaren doen. Al zou ik dan een andere bezigheid prefereren.
Niet-bindend studieadvies betekent dat ze je er niet uit kunnen zetten als je slechte resultaten haalt. Als je helemaal geen resultaten haalt (dwz je komt niet opdagen voor tentamens) mogen ze je er volgens mij gewoon uitzetten.
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:46:34 #295
120967 the_jasper
pi_40198590
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:20 schreef OldJeller het volgende:
Waarom willen veel mensen trouwens naar Groningen?
Daar woon ik al (naja vlak buiten)
en tis een erg leuke stad
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:02:42 #296
120967 the_jasper
pi_40199180
en hoe zit het met ruilen
welke kans heb je om van rotterdam naar groningen te ruilen?
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:09:49 #297
1239 Singa
Fear me!
pi_40199400
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:46 schreef the_jasper het volgende:

[..]

Daar woon ik al (naja vlak buiten)
en tis een erg leuke stad
Ik kom ook uit Groningen (nouja er vlak buiten in een andere provincie). Rotterdam is verder een prima stad, genoeg te doen, het enige wat mist is een oude stadskern.
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:10:16 #298
1239 Singa
Fear me!
pi_40199408
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:02 schreef the_jasper het volgende:
en hoe zit het met ruilen
welke kans heb je om van rotterdam naar groningen te ruilen?
Vrijwel kansloos.
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:12:41 #299
120967 the_jasper
pi_40199481
okai dan ga ik me maar eens voorbereiden op die eureka week
ff kijken of ik ergens in een studentenhuis kan komen

bedankt trouwens
pi_40201335
Een kamer krijgen in Rdam in de buurt van het Erasmus MC schijnt niet zo moeilijk te zijn (vergeleken met andere steden). Moet je je wel nu inschrijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')