Voorgaande topics:quote:Als al die boeren met hun dorpjes topics gaan openen dan kan deze enige échte stad natuurlijk niet ontbreken
Ergens he, heb ik wel een beetje respect voor de topicstarter.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:07 schreef Forcefuzz het volgende:dat deed ik toen ik een kleuter was al
Die is kwijt. Ga jij em zoekenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:43 schreef TimmyAsd het volgende:
Wat was er met de OP?
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:39 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[afbeelding]
Dit plaatje is veel mooier en past precies. En mag m'n usericon ook in de OP
.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:26 schreef Grumpey het volgende:
Heerlijk die regen vanmiddag, even leuk waterfietsers zien trappen voor hun leven naar de eerste de beste brug vanuit mijn raam. Uiteraard waren ze al drijfnat voordat ze er waren
Neem aan dat je de onderste foto bedoelt? Dat is het Frederiksplein, met het Paleis voor Volksvlijt.quote:
Mijn dankquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Neem aan dat je de onderste foto bedoelt? Dat is het Frederiksplein, met het Paleis voor Volksvlijt.
Ja, de Nederlandsche Bank staat er nu. Er zijn plannen geweest om dit gebouw opnieuw daar neer te zetten, maar die zijn niet gerealiseerd.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Neem aan dat je de onderste foto bedoelt? Dat is het Frederiksplein, met het Paleis voor Volksvlijt.
las het inderdaad, toen ik at5.nl op zoek ging naar een streamquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:58 schreef jimjim1983 het volgende:
er zijn problemen met een vat met een chemische substantie, maar de situatie is onder controle
aldus at5 text
ik vind dat altijd zo mooi: 'chemische substantie'.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:58 schreef jimjim1983 het volgende:
er zijn problemen met een vat met een chemische substantie, maar de situatie is onder controle
aldus at5 text
Ja. Looiersgracht.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:01 schreef WaStEd het volgende:
Hoeveel Jordanezen zitten hier eigenlijk... niet perse van geboorte ?
Einde Kinkerstraat staat er ook net niet opquote:Op woensdag 26 juli 2006 17:42 schreef Lotjeb het volgende:
Grumpey, ik woon buiten de kaart ( 2 milimeter), Amsterdam west ontbreekt gewoon![]()
West, Noord en Zoud-oost is geen Amsterdam meer. Je vergeet gewoon ff ruim 200.000 mensen op de kaartquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef Grumpey het volgende:
anders geven we onze locatie even aan op deze kaart, gewoon copy-pasten:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:40 schreef Roeni3 het volgende:
wil er dus ook op kamers gaan.
whehehehequote:Kan niet wachten.
Ik heb wel voorrang bij het krijgen van een kamer, omdat ik een uur van Amsterdam woon. Maar ik probeer oa via contacten van mijn moeder ergens binnen te komen. We'll see.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:11 schreef jimjim1983 het volgende:
misschien kan je in zo'n containerwoning wonen?
Space Invadersquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:48 schreef gr8w8 het volgende:
[afbeelding]
Waar staat dan ding eigenlijk voor? Ik zie ze op meerdere plekken, deze vlakbij Hotel Arena. Staat het ergens voor? Is het een of andere hippie actie geweest? Wat is het?
Ah, dit is ook op een brug trouwens.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:15 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Space Invaders
is van een kunstenaar, die gast heeft in verschillende steden op de wereld die dingen geplakt bij bruggen e.d.
ik vind het wel geinig![]()
er was dacht ik ook een website met daarop alle locaties van die dingen, weet alleen het adres nietquote:
anders regel je het even lekker zelfquote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:02 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Wie regelt er een leuke, kleine woning voor me in Amsterdam? :p
Ik werk er al veertig uur in de week, binnenkort ga ik er ook naar school dus ik denk niet dat in Den Haag blijven verstandig is!
. Ik zie dat het vlakbij het metrostation Heemstedestraat zit. Daar heb je veel flats staan, waar ook veel allochtonen worden. Het lijkt me persoonlijk niet zo aantrekkelijk om daar te gaan wonen.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef NY_Giant het volgende:
Kent iemand de DUWO studentenwoningen Poeldijkstraat/Voorburgstraat in Slotervaart? Hoe is die buurt? Ik hoor namelijk niet altijd goede verhalen over Slotervaart, maar als student moet je toch wat...
Als je toch een DUWO studentwoning gaat zitten, dan zijn er wel betere locaties te vinden. Sowieso liggen de Wenckebachweg (naast amstelstation), Stavangerweg (bij cs) en uilenstede (bij zuid-wtc) ongeveer een soortgelijke optie maar dan hebben die 3 die ik net noemde nog een bijkomend voordeel. De wenckebach ligt naast spaklerweg en je bent binnen 10 min in hartje centrum op fiets, met metro binnen 5 min op cs etc. De stavangerweg ligt in mooie buurt (spaarndammerbuurt) aan het ij en bij het westerpark. Uilenstede is wat goedkoper en ligt in een hele rustige (blanke ouderen-)wijk (buitenveldert) naast het amsterdamse bos. Iets verder van centrum af maar goede (nacht-)verbindingen en ideaal als je VU-student bent. Daarnaast hebben ze sinds kort dat je hier met vriendengroepen bijelkaar op een gang kan wonen als je wilt.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef NY_Giant het volgende:
Kent iemand de DUWO studentenwoningen Poeldijkstraat/Voorburgstraat in Slotervaart? Hoe is die buurt? Ik hoor namelijk niet altijd goede verhalen over Slotervaart, maar als student moet je toch wat...
Veel allochtonen in Slotervaart. Voor de rest wel okee, dus als je buitenlanders niet eng vind is het prima te doen.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef NY_Giant het volgende:
Mwoah, ik woon aan de andere kant van het spoor bij Heemstedestraat, veel allochtonen, dat wel, maar prima buurt hoor!quote:Op zondag 30 juli 2006 13:58 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
. Ik zie dat het vlakbij het metrostation Heemstedestraat zit. Daar heb je veel flats staan, waar ook veel allochtonen worden. Het lijkt me persoonlijk niet zo aantrekkelijk om daar te gaan wonen.
met 2 jaar wachttijd krijg je die zeer zeker. Sterker nog, met 2 jaar wachttijd is het ook niet zo lastig om in het centrum te komen, al zal je dan niet zelfstandige voorzieningen hebben. Maar succes, er staan mensen met minder keuzeruimte in dit topicquote:Op maandag 31 juli 2006 00:03 schreef NY_Giant het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal wel even een keer langsgaan om te kijken of ik het wat vind.
@ Grumpey: Wenckebachweg, Stavangerweg en Uilenstede zijn misschien inderdaad wel wat relaxter. En ik sta inmiddels al bijna twee jaar ingeschreven, dus dan heb ik waarschijnlijk ook wel kans om die te krijgen.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:15 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik heb wel voorrang bij het krijgen van een kamer, omdat ik een uur van Amsterdam woon. Maar ik probeer oa via contacten van mijn moeder ergens binnen te komen. We'll see.
Zo'n containerwoning lijkt me trouwens niets.![]()
Wat een instelling hebben de studentjes van tegenwoordig.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:03 schreef NY_Giant het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal wel even een keer langsgaan om te kijken of ik het wat vind.
@ Grumpey: Wenckebachweg, Stavangerweg en Uilenstede zijn misschien inderdaad wel wat relaxter. En ik sta inmiddels al bijna twee jaar ingeschreven, dus dan heb ik waarschijnlijk ook wel kans om die te krijgen.
Fuck studenten, woningnood is er voor de werkende luitjes als ikquote:Op maandag 31 juli 2006 19:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
Wat een instelling hebben de studentjes van tegenwoordig.
Volgens mij is er nergens kamernood, maar halen ze tegenwoordig gewoon overal hun neusje voor op.
Onzin, er is absoluut kamernood. Omdat ik echter al lang genoeg sta ingeschreven, kan ik keuzes maken. En als je een keuze kunt maken, kies je natuurlijk niet voor het slechtste. Nogal logisch toch?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is er nergens kamernood, maar halen ze tegenwoordig gewoon overal hun neusje voor op.
Ik zeg alleen dat ik die containerwoningen niets vind. Ondertussen ben ik me wel gek aan het zoeken naar woningen, ook als het een crappy klein kamertje in Amsterdam is. Zeg niet dat ik zo maar even mn neus voor alles opsteek, want dat doe ik niet.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
In dat geval is het al helemaal niet vreemd als je een keer een kamer afslaat.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:35 schreef Grumpey het volgende:
oh, en de kamernood is inderdaad gedaalt. 5 jaar geleden wachtte je 2 jaar op een uilenstede-kamer, tegenwoordig nog maar 2 maanden. Alleen voor de binnenstad is de wachttijd nog niet gedaalt, maar van kamernood is geen sprake meer, een kamer heb je relatief snel.
dat is ook niet erg, wat ik wel erg vind dat de eisen van sommige studenten erg te hoog liggen voor een eerste kamer. En als ze vanuit die gedachte dan lopen te roepen dat er kamernood is dan erger ik me groen en geel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:12 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
In dat geval is het al helemaal niet vreemd als je een keer een kamer afslaat.
Je hoort mij dan ook niet roepen dat er kamernood is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:17 schreef Grumpey het volgende:
[..]
dat is ook niet erg, wat ik wel erg vind dat de eisen van sommige studenten erg te hoog liggen voor een eerste kamer. En als ze vanuit die gedachte dan lopen te roepen dat er kamernood is dan erger ik me groen en geel.
Zaterdag op zondag is dat toch?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
Gaan er nog mensen morgen naar de canal pride gay parade dingus kijken?
Nee, uit principe niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
ik niet. ik moet trouwens nog met de auto het centrum in morgenmiddagquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
Misschien, als het niet regent. Vorig jaar regende het ook al! Tijd staan wachten en eigenlijk viel het een beetje tegen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
Was het nog gezellig in de stad toen ?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
Ik ontkwam er niet aan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
En vanavond weer de stad in ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:18 schreef Aventura het volgende:
Ja en gisteravond ook
Ben geheel brak.
Intertoys en Bart Smit hebben iig simpele uitvoeringenquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:16 schreef Zuen het volgende:
Ik heb ff hulp nodig!! Waar kan ik een pokerset kopen in Centrum?
Alvast bedankt
aha, dus dat was die AH bus die ik zag rijden daar!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:44 schreef Lotjeb het volgende:
Voor de mensen die voorheen boodschappen op het Bos en Lommer plein deden goed nieuws![]()
Vanaf het B & L plei gaat er nu een speciale boodschappenbus naar mijn Albert Heijn![]()
![]()
![]()
ik heb het in cafe de brug in praag gekekenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:07 schreef -Schorpioen- het volgende:
Vanavond weer in een Amsterdamse kroeg op TV een Amsterdamse voetbalclub zien spelen !!
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:44 schreef Lotjeb het volgende:
Voor de mensen die voorheen boodschappen op het Bos en Lommer plein deden goed nieuws![]()
Vanaf het B & L plei gaat er nu een speciale boodschappenbus naar mijn Albert Heijn![]()
![]()
![]()
Was wel luek zeker ?quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Schiet niet echt op de laatste tijd.
Straks naar de trots van de stad: AJAX
quote:Jodenhouttuinen in de Amsterdamse jodenbuurt (1920)
Die kunnen heel goed zingenquote:
Er zit er eentje vlak bij m'n stamkroeg, heb de TS daar even op attent gemaaktquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:31 schreef Misstique het volgende:
Hebben jullie dit topic al gezien?
Piskrullen in Amsterdam (Locaties)
Wellicht kunnen jullie de TS verder helpen in zijn zoektocht..
goed gedaanquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:22 schreef HeatWave het volgende:
GEK word ik van al die groepen studenten door de hele stad.
Tijdens Ajax wilden ze met zijn 30'en mijn stamkroeg in, wij vonden van niet.
ik heb echt aan geen enkele bevolkingsgroep een grotere hekel dan aan mensen die in hokjes denken en iedereen over 1 kam scherenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
goed gedaan
ik heb echt aan geen enkele bevolkingsgroep een grotere hekel dan aan koorballen en soortgelijke studenten
niets mis met generaliseren zolang je het maar niet toepast op een individu.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:35 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik heb echt aan geen enkele bevolkingsgroep een grotere hekel dan aan mensen die in hokjes denken en iedereen over 1 kam scheren
Deze week was het ook al bezig. Alleen dat was van de VU. Volgende week is van de UvA.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:07 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Zo daar was ik ook weer
Vanavond weer op de trein en mensen, hoed je, de introweken starten maandag weer!
AhK telt toch ook wel meequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:34 schreef Avani het volgende:
[..]
Deze week was het ook al bezig. Alleen dat was van de VU. Volgende week is van de UvA.
Oh jawel hoor, maar van de hogescholen weet ik niet wanneer ze zijn, maar volgende week dus.quote:
treed binnenkort ook (met 'solo' in het voorprogramma, neerlands trots op dat gebied) op in paradiso.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:24 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ga morgenavond om 19.30 uur naar Charlie Dee op het beursplein.
Een enorm goede singer/songwriter die popliedjes schrijft.
morgen eerste collegequote:
was ut wat?quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:40 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Vanmiddag naar een onderdeel van de Uitmarkt geweest, Geen Familie met CTR + ALT + DEL.
Ontzettend hylarische voorstelling en zeker een aanrader voor als ze in maart in het Bellevue komen.
Straks naar Charlie Dee op het beursplein! Ik heb er zin in!
nu wordt het zeker paradiso zekerquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:03 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Charlie was ziek
Helaas, helaas.
Toen ben ik naar de repetitie van Mahler geweest waarna ik naar de finale kamerconcerten ging.
Het eerste duet was prachtig. Maar de tweede was afchuwelijk met de Mandoline, ierw wat een kutinstrument.
Nu zit ik uitgeput op mijn kamertje haha.
Neequote:Op maandag 28 augustus 2006 19:51 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
nog mensen die vanavond naar lanx gaan?![]()
Wat is er bij LANX vanavond?quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:51 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
nog mensen die vanavond naar lanx gaan?![]()
Ik heb geen idee eigenlijk, waren wat mensen van de opleiding die vroegen of ik er heen ging, zal wel gewoon een standaard introductieavond zijn, met veel bierquote:
Is het ook en daar kan je nog elke avond heen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:55 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eigenlijk, waren wat mensen van de opleiding die vroegen of ik er heen ging, zal wel gewoon een standaard introductieavond zijn, met veel bier
Jarenlang waren die Ajax-steunende studenten in de Groningse binnenstad echt een doorn in mijn oog. Daarom dat ik nu maar kom terug pesten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:22 schreef HeatWave het volgende:
GEK word ik van al die groepen studenten door de hele stad.
Tijdens Ajax wilden ze met zijn 30'en mijn stamkroeg in, wij vonden van niet.
Lanx lijkt mij als reserve corps nou niet bepaald de gezelligste club. Verenigingen waar je als lid minimaal twee keer per week 'iets gezelligs' moet komen doenquote:
Ik zou er dan ook niet bij gaan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:56 schreef Cruoninga het volgende:
Lanx lijkt mij als reserve corps nou niet bepaald de gezelligste club. Verenigingen waar je als lid minimaal twee keer per week 'iets gezelligs' moet komen doen![]()
Vanavond ben ik er echtquote:
Ik vind Spaarndammerbuurt echt minder, het is zo kaal. Maarja, zal wel aan mij liggen ofzo. Ik vind het iig niet zo'n gezellige buurt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:00 schreef LuQas het volgende:
Ah, goed dat dit topic bestaat. Nog een Amsterdammer meldt zich.
Heb in Noord, de Dapperbuurt en buitenveldert gewoond. Op het moment enigszins gelukkig in de Spaarndammerbuurt maar wil langzaam aan toch ook wel graag echt het centrum in.
Er is daar wel vaker wat aan de handquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:56 schreef Aventura het volgende:
Ik fietste gisteren rond 00:45 langs het Javaplein. Het plein was gedeeltelijk afgezet met lint, er waren meerdere politieauto's en -busjes en er stonden wat mensen om wat nog het meest op een koffer leek. Ik had haast dus ik ben niet gaan kijken, iemand hier enig idee wat het geweest zou kunnen zijn?
Het is inderdaad een stuk kaler als jet het vergelijkt met de Dapperbuurt of de Pijp, maar het heeft wel een heel eigen, zelfs gezellige sfeer. Ergens lijkt het wel een klein beetje op Noord, wat je of haat, of verafschuwt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:54 schreef Zuen het volgende:
[..]
Ik vind Spaarndammerbuurt echt minder, het is zo kaal. Maarja, zal wel aan mij liggen ofzo. Ik vind het iig niet zo'n gezellige buurt.
Nee, ik reis sowieso nooit met de trein....quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:34 schreef Stansfield het volgende:
Je reist zeker niet zo vaak met de trein naar centraal. Dat is een marinabasis dat naast de nemo zit.
ik snap trouwens niet waarom die daar nog steeds zit, kan dat niet beter naar Den Helder?quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:34 schreef Stansfield het volgende:
Je reist zeker niet zo vaak met de trein naar centraal. Dat is een marinabasis dat naast de nemo zit.
Dat snap ik ook niet, echt tering dure grond daar en een projectontwikkelaar zou dat maar al te graag kopen om er een appartementencomplex op te bouwen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:24 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik snap trouwens niet waarom die daar nog steeds zit, kan dat niet beter naar Den Helder?
quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:39 schreef Grumpey het volgende:
overigens is de nederlandse bank tot op 1 na lelijkste gebouw uitgeroepen van nederland.
En terecht, wanneer zullen ze het eindelijk eens gaan slopen, deze grootste miskleun van misplaatste hoogbouw in een historische stad heeft geen recht daar te blijven staan. Tegen alle meningen in gebouwd, en nu tegen alle meningen in nog steeds niet gesloopt.
ik heb wat gemist, wat is het plan?quote:
Oud Zuid is een ruim begrip, we willen detailsquote:Op vrijdag 1 september 2006 21:37 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Sinds twee weken woon ik in Amsterdam, of nouja, ik moet alleen nog even inschrijven. Oud-Zuid, it is.
Eigenlijk is het meer Nieuw-Zuid, maar tegenwoordig staat op de bordjes weer Oud-Zuid.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
Oud Zuid is een ruim begrip, we willen details
dat doe je niet slechtquote:Op vrijdag 1 september 2006 23:03 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Eigenlijk is het meer Nieuw-Zuid, maar tegenwoordig staat op de bordjes weer Oud-Zuid.![]()
Ik woon dicht bij het Minervaplein.
Nope. Ik woon in Slotervaart dus dat zou dan knap zijnquote:Op vrijdag 1 september 2006 20:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is dat vanuit je huis genomen?
oh ok, anders zou je op bijna precies dezelfde plek wonen als een vriend van me.quote:Op zaterdag 2 september 2006 08:27 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Nope. Ik woon in Slotervaart dus dat zou dan knap zijn
Er valt niet veel te beleven inderdaad, maar het is wel fijn wonen. Rustige buurt, geen overlast. Veel yuppen, hè. Dikke wagens voor de deur.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:05 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat doe je niet slecht
buurt komt mij wel een beetje saai over altijd, maar ik fiets er altijd doorheen, dus dat is ook maar een momentopname....
student? het USC fitnes-centrum zit op het roeterseiland, 5 minuten fietsen dus naar overkant van de amstel.quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:22 schreef TimmyAsd het volgende:
Voor de Ferdinand Bolstraat en omgeving kenners: Zit daar een goede sportschool in de buurt? Ben er naar 1 op zoek namelijk
dat kan dacht ik wel maar dan betaal je wel zowat het dubbelequote:Op zaterdag 2 september 2006 20:43 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik ben geen student, maar als ik als niet-student daar kan fitnessen is het imo geen probleem
Ach, hetzelfde bedrag zal je vats en zeker ook ergens anders betalenquote:Op zondag 3 september 2006 16:41 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat kan dacht ik wel maar dan betaal je wel zowat het dubbele![]()
had ik je ook wel kunnen vertellenquote:Op zondag 3 september 2006 21:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
En gisteravond weer uitgeweest naar de Sugar Factory: Een erg fijne club met een minder opegfokte sfeer dan The Mansion!
Nee hoor, bedanktquote:Op maandag 4 september 2006 10:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
had ik je ook wel kunnen vertellen
sugarfactory ga ik bijna iedere donderdag heen.
ligt aan de dag waarop je gaatquote:Op dinsdag 5 september 2006 07:51 schreef TimmyAsd het volgende:
Sugar factory, wat voor muziek draait daar?
Ik ben een r&b en hiphop persoon. Welke dag is dan leuk?quote:Op dinsdag 5 september 2006 07:59 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ligt aan de dag waarop je gaat
er is van alles, hip hop, minimal, (nu-)jazz, zelfs pop volgens mij.
dat verschilt ook weer per weekquote:Op dinsdag 5 september 2006 08:02 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik ben een r&b en hiphop persoon. Welke dag is dan leuk?
quote:STONES THROW 10TH ANNIVERSARY
21:00 - 01:00
“CHROME CHILDREN TOUR" // Fee: 15 ¤, presale at AUB, Boudisque, Concerto, Studio Korte Leidse // MADLIB ./dj./ PEANUT BUTTER WOLF ./dj./ J ROCC ./dj , host./ PERCEE P ./mc./ + dj sessions from NICK MATTHEWS ./Best Kept Secret, London U.K./ // Stones Throw Records has risen to become one of today’s most significant and edgy labels, having redefined the nature and make-up of the independent hip hop community. From the likes of J Dilla (R.I.P), Madlib (in his many guises), Breakestra, Lootpack, MF Doom, Dudley Perkins to one of the label’s founders, Peanut Butter Wolf – Stones Throw have inspired the newest crop of urban beat junkies to dig deep into all music as a sound library to reference and pollinate. Now, having clocked up a decade of experience and an album to boot, their scope and influence is making an impression on mainstream pop and urban circles with more potency than ever.
Veeeeeel te heet alleen.. Wij hebben er nog een hoop feesten gegeven toen het nog de Amuse heette. Maar soms was het echt niet uit te houden.quote:Op maandag 4 september 2006 10:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
had ik je ook wel kunnen vertellen
sugarfactory ga ik bijna iedere donderdag heen.
Noodlanding?quote:Op dinsdag 5 september 2006 08:18 schreef Panick het volgende:
[..]
Veeeeeel te heet alleen.. Wij hebben er nog een hoop feesten gegeven toen het nog de Amuse heette. Maar soms was het echt niet uit te houden..
Nee, op donderdag zit ik liever in de Paradiso.
Ja, i know.quote:Op dinsdag 5 september 2006 08:19 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Noodlanding?
je moet eens naar Studio 80 gaan, dan vind je het gelijk niet meer zo heet in de sugarfactory
als je de zaal binnenkomt rechtsboven? heb daar nooit een deurtje gezien.quote:Op dinsdag 5 september 2006 08:33 schreef Panick het volgende:
Ja, dat balkon idd. Daar zit een ook een deur met daarachter een soort ruime huiskamer (met een onwijs laag plafond). Wij hadden vroeger de chill-out daar.
Alleen vluchtten zoveel mensen er heen dat het een soort sauna werd.
En de muziek tijdens Noodlanding varieert nogal hoor. Binnenkort is er weer een electro-avond zelfs.
En DnB beneden? Hmm, nooit opgevallen. De keren dat ik beneden heb gezeten was omdat ik te dronken was om boven relaxed te kunnen staan/zwalken.
Fijn he, uitgaan op donderdag? Zoveel leuker dan het weekend...
Wel eens in de 11 geweest btw? (vrij-zat)
Ik ben gelukkig ook niet meer zo bijzonder jong. Ik zit er ergens tussenin. In de Para ben ik meestal wel wat ouder dan de rest, in de 11 weer ietsjes jonger.quote:Op dinsdag 5 september 2006 08:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
als je de zaal binnenkomt rechtsboven? heb daar nooit een deurtje gezien.
weet niet meer zeker of er drum & bass bij noodlanding werd gedraaid, was ook niet altijd even nuchter![]()
zie dat a.s. donderdag dr.lektroluv komt, zal wel druk worden.
ben al vaak in de 11 geweest, ga altijd als er een goede dj draaitprachtig uitzicht
publiek is wel iets ouder dan bij de sugarfactory alleen.
De line-up van ADE is dit jaar echt zo vet. Vooral de technoheads komen goed aan hun trekkenquote:Op dinsdag 5 september 2006 08:45 schreef jimjim1983 het volgende:
trouwens, tijdens het Amsterdam Dance Event worden er ook feesten op de begane grond van het Post gebouw gegeven (waar de 11 zit dus), je kan dan na 1 uur gratis heen en weer tussen de feesten
zie ook deze post
Ik heb 't ook gemist... heerlijke avonden daar door gebracht vorige zomerquote:Op dinsdag 5 september 2006 08:36 schreef Panick het volgende:
Oh ja, en ik vergat nog te klagen dat het Westergasterras dicht was deze zomer..
.
Het was zoooooooooo relaxed vorige zomer.. Met al die fatboys en zulks.
Wij waren er dit jaar met de intreeweek van de UvA. Yummie, leuke locatiequote:Op dinsdag 5 september 2006 08:36 schreef Panick het volgende:
Oh ja, en ik vergat nog te klagen dat het Westergasterras dicht was deze zomer..
.
Het was zoooooooooo relaxed vorige zomer.. Met al die fatboys en zulks.
Hier ook niets. 21 hoog @ westpoort ook.quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:23 schreef Againzender het volgende:
ZIjn er hier mensen die een rare gaslucht ruiken? Ik ruik niets eerlijk gezegd (Westpoort)
Van AT5:
In de regio Hollands Midden is een calamiteitenteam geformeerd. Dat doet onderzoek naar de herkomst van een penetrante lucht, die boven onder meer Katwijk, Noordwijk, Leiden, Amsterdam en Hoofddorp hangt.
De brandweer Amsterdam heeft inmiddels tientallen meldingen binnengekregen over de stank. De gaslucht komt gezien de windrichting vermoedelijk vanaf de Noordzee. Volgens de Kustwacht kan de stank niet van een schip komen.
Volgens de politie is er geen gevaar voor de volksgezondheid. Wel wordt er geadviseerd om ramen en deuren gesloten te houden.
Als je een wolk zag hangen hadden ze denk ik ook wel de oorzaak gevondenquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:32 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Hier ook niets. 21 hoog @ westpoort ook.
Ik zie ook geen wolk hangen ofzo
Dat zegt dan genoeg over die studio. Never nooit dat ik daarheen ga, kan ik net zo goed naar en gewone sauna gaanquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
paradiso voelt net als de noordpool als je studio 80 gewend bent![]()
ik overdrijf natuurlijk lichtelijkquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat zegt dan genoeg over die studio. Never nooit dat ik daarheen ga, kan ik net zo goed naar en gewone sauna gaan
Ik zat er, indien het weer het toeliet, nagenoeg elke dag na m'n werkquote:Op dinsdag 5 september 2006 09:52 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Ik heb 't ook gemist... heerlijke avonden daar door gebracht vorige zomer![]()
Valt reuze mee hoor, ik heb soms zelfs een longsleeve aan.quote:
Owkee, laatse keer was het buiten ook best warm...quote:Op woensdag 6 september 2006 09:36 schreef Panick het volgende:
[..]
Valt reuze mee hoor, ik heb soms zelfs een longsleeve aan.
Wat wil je precies weten? Wat wil je doen? Waar wil je naartoe?quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoi. Ik studeer sinds een week en twee dagen in Amsterdam. Ik woon nogsteeds in Utrecht en ik begrijp niks van Amsterdam, dus ga ik hier meelezen. En nee, ik wil niet vervelend gaan doen over Amsterdam. Ik ben er alleen zo onbekend en vervreemd en alles.
Dusch.
Hoi.
Ik ben import vanuit Utrecht, je went binnen no-time denk ikquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoi. Ik studeer sinds een week en twee dagen in Amsterdam. Ik woon nogsteeds in Utrecht en ik begrijp niks van Amsterdam, dus ga ik hier meelezen. En nee, ik wil niet vervelend gaan doen over Amsterdam. Ik ben er alleen zo onbekend en vervreemd en alles.
Dusch.
Hoi.
Spuistraat zeg je? Cafe De Still schiet mij dan te binnen, maar dat komt dan door mijn whisky hobbyquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nou, een stamkroeg waar je voor niet al te astronomische bedragen zonder Amerikaanse toeristen een fatsoendelijke koffie kan drinken in je eentje zonder dat mensen zich tegen je aanbemoeien, maar waar je wel relaxte mensen hebt waar je eventueel een gesprek mee kan beginnen als je daar zin in hebt en niet te ver van de Spuistraat zodat ik er mijn tussenuren kan doden.
Om maar wat te noemen.
Ik zit momenteel ongewild een beetje in een "Aaaamsterdaaaam kaan de graaafkaaaanker krijgen"-fase.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik ben import vanuit Utrecht, je went binnen no-time denk ik
Ik zoek zo'n café waar een beetje verschillende mensen komen, waar je gewoon even binnen kan wandelen voor een bakkie leut, waar je kan kletsen met de jongen of het meisje achter de bar als je daar zin in hebt, maar waar je ook lekker ongestoord in een hoekje kan zitten autisten met je laptop.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
Spuistraat zeg je? Cafe De Still schiet mij dan te binnen, maar dat komt dan door mijn whisky hobby
En helaas geen dag-cafe.
In een whisky-bar kan dat meestal welquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik zoek zo'n café waar een beetje verschillende mensen komen, waar je gewoon even binnen kan wandelen voor een bakkie leut, waar je kan kletsen met de jongen of het meisje achter de bar als je daar zin in hebt, maar waar je ook lekker ongestoord in een hoekje kan zitten autisten met je laptop.
Een beetje zoals mijn aanwaaihonk in Utrecht dus..
quote:Op zaterdag 16 september 2006 21:11 schreef cyberterrorist het volgende:
Waar gratis of goedkoop parkeren in de buurt van Amsterdam Centraal
Same here.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik zoek zo'n café waar een beetje verschillende mensen komen, waar je gewoon even binnen kan wandelen voor een bakkie leut, waar je kan kletsen met de jongen of het meisje achter de bar als je daar zin in hebt, maar waar je ook lekker ongestoord in een hoekje kan zitten autisten met je laptop.
Een beetje zoals mijn aanwaaihonk in Utrecht dus..
hier wat meer info voor de volgende putsch: http://partyflock.nl/party/72817.htmlquote:Op zaterdag 16 september 2006 22:46 schreef jimjim1983 het volgende:
op de Putsch feesten @ de NDSM werf wordt vaak wel electro gedraaid.
en ook op sommige avonden in de sugarfactory en studio 80.
Dat valt me dan vies tegen van ze, die bagger kan je toch gvd overal wel horen???quote:Op maandag 18 september 2006 09:09 schreef Aventura het volgende:
In Pakhuis Wilhelmina heb je zo nu en dan ook Drum&Bass/elektro avonden.
Nee, die tyfusrockmuziek is leuk als je uitgaat.quote:
Dat is tenminste muziek ipv die zielloze bliepbliep meuk die iedereen al verouderd vindt als het uit is..quote:Op maandag 18 september 2006 09:14 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Nee, die tyfusrockmuziek is leuk als je uitgaat..
Anders laat je ff merken dat je echt 0 verstand van muziek hebtquote:Op maandag 18 september 2006 09:17 schreef HeatWave het volgende:
zielloze
Of juist heel veelquote:Op maandag 18 september 2006 09:40 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Anders laat je ff merken dat je echt 0 verstand van muziek hebt.
nee hoorquote:Op maandag 18 september 2006 09:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat valt me dan vies tegen van ze, die bagger kan je toch gvd overal wel horen???
quote:Op maandag 18 september 2006 09:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is tenminste muziek ipv die zielloze bliepbliep meuk die iedereen al verouderd vindt als het uit is..
quote:Op maandag 18 september 2006 09:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is tenminste muziek ipv die zielloze bliepbliep meuk die iedereen al verouderd vindt als het uit is..
Ach, dat zeggen ze van alle mensen met smaakquote:Op maandag 18 september 2006 13:02 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Dan was je niet zo oneindig bekrompen.
Ik ben 32, ik heb mijn best gedaan, maar elke keer als ik met mensen naar een Dance tent/gelegenheid ga verveel ik me met 15 min weer.. Heb ik al vanaf mijn 14e.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:16 schreef jimjim1983 het volgende:
serieus, sta ervoor open
ik dacht vroeger precies hetzelfde.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:21 schreef jimjim1983 het volgende:
met DJ Chuckie en Fedde le grand?nein danke
oh je bent 32, dan ben je eerder te oud denk ikquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben 32, ik heb mijn best gedaan, maar elke keer als ik met mensen naar een Dance tent/gelegenheid ga verveel ik me met 15 min weer.. Heb ik al vanaf mijn 14e.
Het doet me gewoon niets, van die "generieke" muziek waar het om de beat etc gaat. Ik wil teksten, gevoel in de muziek, instrumenten die ik herken....
Dansen is voor wijven.
en die muziek die je toen luisterde luister je nu dus niet meer?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:29 schreef HeatWave het volgende:
Dan ben ik niet te oud, dan ben ik de onzin ontgroeid. Want toen IK 16 ofzo was zeiden ze hetzelfde over mijn muziek, pokkeherrie, rammen op gitaren. Inmiddels houdt iedereen die ik nog ken uit die tijd van "echte" muziek (geen flame).
quote:Je komt er wel achter, dance heeft totaal geen eeuwigheidswaarde terwijl mensen nu nog naar Hendrix luisteren, naar minimal luister JIJ over een jaar niet eens meer...
Dat valt toch wel meequote:
Dan niet nee..quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:32 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
niet als je echt liefhebber van electronische muziek bent
Juist wel, dat geeft de eeuwigheidswaarde aanquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
en die muziek die je toen luisterde luister je nu dus niet meer?
[..]hier wil ik niet eens op in gaan. totale onzin.
Niemand, dus?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:13 schreef Roeni3 het volgende:
Zijn er eigenlijk nog een soort Noodlandings op zaterdag in Adam? Paradiso zelf heeft dan meestal speciale feesten, geloof ik, maar een 'simpel dansavondje' zoals je bij Noodlanding op donderdag hebt (incl. redelijk dezelfde muziek) weet ik niet te vinden. Iemand dus tips?
ok, al begrijp ik je punt en luister ik ook minimaal naar minimal, dit hierboven is echt belachelijk natuurlijk. Het feit dat sommige mensen geen drang naar nieuwe dingen ondervinden onderstreept nog niet de eeuwigheidswaarde van de muziek. Het 1 is niet gelijk aan het andere. Mensen zijn vanuit de basis conservatief, en alleen in de vroege volwassenheid wordt de persoon nog grondig gevormd. Waarom denk je dat de top2000 vol staat met jaren 70 muziek? omdat toen goede muziek gemaakt werd? nee, puur omdat de babyboom op dat moment tot muzieksmaak gevormd werd. Over 30 jaar is het plaatje totaal anders en is hendrix gewoon een vergeten oude lul. Ik bedoel, hoeveel mensen kennen Jackie Wilson nog? de Hendrix van de jaren 50?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:29 schreef HeatWave het volgende:
Je komt er wel achter, dance heeft totaal geen eeuwigheidswaarde terwijl mensen nu nog naar Hendrix luisteren, naar minimal luister JIJ over een jaar niet eens meer...
begin alsjeblieft niet over de naamquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Juist wel, dat geeft de eeuwigheidswaarde aan.
Spreek je snel wel weer als er iets anders hip is ipv minimal (de naam alleen al).
je zoekt dus een plek waar ze alle soorten muziek kris kras door elkaar draaien? lijkt me niet zo moeilijk te vinden toch. bolero ofzoquote:
quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:39 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je zoekt dus een plek waar ze alle soorten muziek kris kras door elkaar draaien? lijkt me niet zo moeilijk te vinden toch. bolero ofzo
Ik luister al meer dan 10 jaar Psytrance en Ambient (durf dat eens zielloos te noemenquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:29 schreef HeatWave het volgende:
Je komt er wel achter, dance heeft totaal geen eeuwigheidswaarde terwijl mensen nu nog naar Hendrix luisteren, naar minimal luister JIJ over een jaar niet eens meer...
Daarna is er wel weer een DJ die een beetje draait zoals Noodlanding (hierboven vroeg iemand dat)quote:vrijdag 22 september - LIVE
RED HOT
CHILI BASTERDS
&
FAKE NO MORE
aanvang 20.00 uur - entree ¤ 5,-
Lijkt me leuk.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:41 schreef Aventura het volgende:
Vrijdag in Wilhelmina:
[..]
Daarna is er wel weer een DJ die een beetje draait zoals Noodlanding (hierboven vroeg iemand dat)
Hebben die nog dezelfde gitarist als pakweg een jaar of 10 geleden?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:31 schreef Aventura het volgende:
Ssik is inderdaad leuk, die kwamen 'vroeger' altijd in the Cave
hele crew is zo'n beetje vervangen tegenwoordig.....quote:Op woensdag 20 september 2006 20:35 schreef Sanne het volgende:
[..]
Hebben die nog dezelfde gitarist als pakweg een jaar of 10 geleden?
Dan kom ik ook. Dat is mijn ex.![]()
quote:Op woensdag 20 september 2006 20:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
hele crew is zo'n beetje vervangen tegenwoordig.....
Hij had natuurlijk ook wel fantastische godsdienstlessen gehad op school.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:01 schreef HeatWave het volgende:
Andrew is in de Here tegenwoordig.
Hoe ironisch.
Op zich is het logischquote:Op woensdag 20 september 2006 21:01 schreef HeatWave het volgende:
Andrew is in de Here tegenwoordig.
Hoe ironisch.
ja maar... ja maar......quote:Op woensdag 20 september 2006 21:13 schreef Sanne het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk ook wel fantastische godsdienstlessen gehad op school.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |