er was dacht ik ook een website met daarop alle locaties van die dingen, weet alleen het adres nietquote:
anders regel je het even lekker zelfquote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:02 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Wie regelt er een leuke, kleine woning voor me in Amsterdam? :p
Ik werk er al veertig uur in de week, binnenkort ga ik er ook naar school dus ik denk niet dat in Den Haag blijven verstandig is!
. Ik zie dat het vlakbij het metrostation Heemstedestraat zit. Daar heb je veel flats staan, waar ook veel allochtonen worden. Het lijkt me persoonlijk niet zo aantrekkelijk om daar te gaan wonen.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef NY_Giant het volgende:
Kent iemand de DUWO studentenwoningen Poeldijkstraat/Voorburgstraat in Slotervaart? Hoe is die buurt? Ik hoor namelijk niet altijd goede verhalen over Slotervaart, maar als student moet je toch wat...
Als je toch een DUWO studentwoning gaat zitten, dan zijn er wel betere locaties te vinden. Sowieso liggen de Wenckebachweg (naast amstelstation), Stavangerweg (bij cs) en uilenstede (bij zuid-wtc) ongeveer een soortgelijke optie maar dan hebben die 3 die ik net noemde nog een bijkomend voordeel. De wenckebach ligt naast spaklerweg en je bent binnen 10 min in hartje centrum op fiets, met metro binnen 5 min op cs etc. De stavangerweg ligt in mooie buurt (spaarndammerbuurt) aan het ij en bij het westerpark. Uilenstede is wat goedkoper en ligt in een hele rustige (blanke ouderen-)wijk (buitenveldert) naast het amsterdamse bos. Iets verder van centrum af maar goede (nacht-)verbindingen en ideaal als je VU-student bent. Daarnaast hebben ze sinds kort dat je hier met vriendengroepen bijelkaar op een gang kan wonen als je wilt.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef NY_Giant het volgende:
Kent iemand de DUWO studentenwoningen Poeldijkstraat/Voorburgstraat in Slotervaart? Hoe is die buurt? Ik hoor namelijk niet altijd goede verhalen over Slotervaart, maar als student moet je toch wat...
Veel allochtonen in Slotervaart. Voor de rest wel okee, dus als je buitenlanders niet eng vind is het prima te doen.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef NY_Giant het volgende:
Mwoah, ik woon aan de andere kant van het spoor bij Heemstedestraat, veel allochtonen, dat wel, maar prima buurt hoor!quote:Op zondag 30 juli 2006 13:58 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
. Ik zie dat het vlakbij het metrostation Heemstedestraat zit. Daar heb je veel flats staan, waar ook veel allochtonen worden. Het lijkt me persoonlijk niet zo aantrekkelijk om daar te gaan wonen.
met 2 jaar wachttijd krijg je die zeer zeker. Sterker nog, met 2 jaar wachttijd is het ook niet zo lastig om in het centrum te komen, al zal je dan niet zelfstandige voorzieningen hebben. Maar succes, er staan mensen met minder keuzeruimte in dit topicquote:Op maandag 31 juli 2006 00:03 schreef NY_Giant het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal wel even een keer langsgaan om te kijken of ik het wat vind.
@ Grumpey: Wenckebachweg, Stavangerweg en Uilenstede zijn misschien inderdaad wel wat relaxter. En ik sta inmiddels al bijna twee jaar ingeschreven, dus dan heb ik waarschijnlijk ook wel kans om die te krijgen.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:15 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik heb wel voorrang bij het krijgen van een kamer, omdat ik een uur van Amsterdam woon. Maar ik probeer oa via contacten van mijn moeder ergens binnen te komen. We'll see.
Zo'n containerwoning lijkt me trouwens niets.![]()
Wat een instelling hebben de studentjes van tegenwoordig.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:03 schreef NY_Giant het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal wel even een keer langsgaan om te kijken of ik het wat vind.
@ Grumpey: Wenckebachweg, Stavangerweg en Uilenstede zijn misschien inderdaad wel wat relaxter. En ik sta inmiddels al bijna twee jaar ingeschreven, dus dan heb ik waarschijnlijk ook wel kans om die te krijgen.
Fuck studenten, woningnood is er voor de werkende luitjes als ikquote:Op maandag 31 juli 2006 19:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
Wat een instelling hebben de studentjes van tegenwoordig.
Volgens mij is er nergens kamernood, maar halen ze tegenwoordig gewoon overal hun neusje voor op.
Onzin, er is absoluut kamernood. Omdat ik echter al lang genoeg sta ingeschreven, kan ik keuzes maken. En als je een keuze kunt maken, kies je natuurlijk niet voor het slechtste. Nogal logisch toch?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is er nergens kamernood, maar halen ze tegenwoordig gewoon overal hun neusje voor op.
Ik zeg alleen dat ik die containerwoningen niets vind. Ondertussen ben ik me wel gek aan het zoeken naar woningen, ook als het een crappy klein kamertje in Amsterdam is. Zeg niet dat ik zo maar even mn neus voor alles opsteek, want dat doe ik niet.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
In dat geval is het al helemaal niet vreemd als je een keer een kamer afslaat.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:35 schreef Grumpey het volgende:
oh, en de kamernood is inderdaad gedaalt. 5 jaar geleden wachtte je 2 jaar op een uilenstede-kamer, tegenwoordig nog maar 2 maanden. Alleen voor de binnenstad is de wachttijd nog niet gedaalt, maar van kamernood is geen sprake meer, een kamer heb je relatief snel.
dat is ook niet erg, wat ik wel erg vind dat de eisen van sommige studenten erg te hoog liggen voor een eerste kamer. En als ze vanuit die gedachte dan lopen te roepen dat er kamernood is dan erger ik me groen en geel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:12 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
In dat geval is het al helemaal niet vreemd als je een keer een kamer afslaat.
Je hoort mij dan ook niet roepen dat er kamernood is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:17 schreef Grumpey het volgende:
[..]
dat is ook niet erg, wat ik wel erg vind dat de eisen van sommige studenten erg te hoog liggen voor een eerste kamer. En als ze vanuit die gedachte dan lopen te roepen dat er kamernood is dan erger ik me groen en geel.
Zaterdag op zondag is dat toch?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
Gaan er nog mensen morgen naar de canal pride gay parade dingus kijken?
Nee, uit principe niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
ik niet. ik moet trouwens nog met de auto het centrum in morgenmiddagquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
Misschien, als het niet regent. Vorig jaar regende het ook al! Tijd staan wachten en eigenlijk viel het een beetje tegen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
Was het nog gezellig in de stad toen ?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
Ik ontkwam er niet aan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
En vanavond weer de stad in ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:18 schreef Aventura het volgende:
Ja en gisteravond ook
Ben geheel brak.
Intertoys en Bart Smit hebben iig simpele uitvoeringenquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:16 schreef Zuen het volgende:
Ik heb ff hulp nodig!! Waar kan ik een pokerset kopen in Centrum?
Alvast bedankt
aha, dus dat was die AH bus die ik zag rijden daar!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:44 schreef Lotjeb het volgende:
Voor de mensen die voorheen boodschappen op het Bos en Lommer plein deden goed nieuws![]()
Vanaf het B & L plei gaat er nu een speciale boodschappenbus naar mijn Albert Heijn![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |