quote:Op maandag 17 juli 2006 09:17 schreef SunChaser het volgende:
Tot wanneer loopt de wedstrijd?
Een foto met Lord Dreamer als onderwerp kan nooit winnenquote:Op zondag 16 juli 2006 21:50 schreef Phoenixx het volgende:
Ik kreeg vandaag werkelijk een gigantisch idee voor een tegenstelling...![]()
"fotograaf en onderwerp"
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
Ik zal ff Met Phoenixx mailen om vervolgens te beslissen dat het de 26e gaat wordenquote:Op maandag 17 juli 2006 09:51 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]ik wilde je wijzen op het wedstrijd topic, maar er staat niets in van een eind datum ("ongeveer rond de 26e")
Dat moet dan wel heel erg gauw bepaald worden dan!
quote:Op maandag 17 juli 2006 09:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Shark.Bait haalt z'n eigen posts weg. Althans, die post die hij na het slotje gedaan had.
ja hoor, tis alweer goedquote:Op maandag 17 juli 2006 10:13 schreef Shark.Bait het volgende:
@ Shark.Bait: Sorry dat ik je post gewist heb, maar je mag niet door een slotje posten. Zijn we nu weer vriendjes??
quote:Op maandag 17 juli 2006 09:52 schreef SunChaser het volgende:
Een foto met Lord Dreamer als onderwerp kan nooit winnen
Maar t idee is leuk, ik ben zelf ook bezig met een serie van foto's van fotograferende mensen. Misschien leuk als echt wedstrijdthema
quote:
dat lukt aardig hier bij de overburenquote:
Die prijs is tenminste niet in te pikken door de wedstrijdleidingquote:Op maandag 17 juli 2006 12:19 schreef Schanulleke het volgende:
Zoals iedere maand is de eeuwige roem te winnen. Meer is toch eigenlijk niet nodig?
juistquote:Op maandag 17 juli 2006 12:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk de tegenstelling zwart/wit.
Ben een zeur hoor (volgens mijn man ook)quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:24 schreef MotionMan0 het volgende:
nieuwe inzending is onderweg:)
toch geen HDR aangezien ik een sluitertijd van 10s heb gebruikt voor perfecte scherpte
[afbeelding]
Ga er maar van uit dat er niks te winnen valt deze keer. Dan kan het altijd nog meevallen.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:45 schreef SunChaser het volgende:
Maar wat is de prijs? Doet dat fotodoekbedrijf nog mee?
We doen gewoon allemaal voor spek en bonen meequote:Op maandag 17 juli 2006 19:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat er niks te winnen valt deze keer. Dan kan het altijd nog meevallen.
Als jij wint maak ik het voor je, compleet met bonen, spek, scrambled eggs, worstjes en de hele mikmakquote:
Ff quoten voor de zekerheid.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:11 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Als jij wint maak ik het voor je, compleet met bonen, spek, scrambled eggs, worstjes en de hele mikmak
Shit, nu moet ik k-man wel 5 punten gevenquote:Op maandag 17 juli 2006 20:11 schreef pea4fun het volgende:
Als jij wint maak ik het voor je, compleet met bonen, spek, scrambled eggs, worstjes en de hele mikmak
Ik maak er nog foto's van ook! uhm...nou ok, alleen van het eten danquote:
Hij moet dan wel een foto inleveren natuurlijkquote:Op maandag 17 juli 2006 20:12 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Shit, nu moet ik k-man wel 5 punten geven
Was mij niet geheel duidelijk eigenlijk.quote:
Geeft nietquote:Op maandag 17 juli 2006 21:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Was mij niet geheel duidelijk eigenlijk.![]()
![]()
nou, dat was wel mijn eerste gedachte eigenlijk, zou nu best 5 min ofzo in jouw foto willen staan, maar na 5 min. ben ik het ook weer zat.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:26 schreef WurM het volgende:
[..]
Geeft niet
Je zou trouwens ook de tegenstelling kunnen zien met het huidige weer en de foto, maar dat is wel weer erg ver gezocht...
Het gaat enorm richting offtopic, maar met je toestemming ben ik bereid je wens te vervullen.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
nou, dat was wel mijn eerste gedachte eigenlijk, zou nu best 5 min ofzo in jouw foto willen staan, maar na 5 min. ben ik het ook weer zat.
Ik gok op oud (molen) versus nieuw (andere gebouwen).quote:Op maandag 17 juli 2006 23:42 schreef elmarz het volgende:
@diedrick, kun je me vertellen wat de tegenstelling in je foto is??
grtz,
el Marz.
yup, molen met ophaalbrug, oude lantaarns en oude huisjes links, moderne huizen en lantaarns rechts...quote:Op maandag 17 juli 2006 23:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik gok op oud (molen) versus nieuw (andere gebouwen).
Ik dacht aan oude manier van energie vergaren (molen)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:06 schreef diedrick het volgende:
[..]
yup, molen met ophaalbrug, oude lantaarns en oude huisjes links, moderne huizen en lantaarns rechts...
Goed idee: ik ga morgen even snel naar Parijsquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:38 schreef PKfotografie het volgende:
2 vind ik een leuke foto, (altijd jammer van de mensen die er in de weg lopen)
ps. 's nacht met staiefje nog eens een foto maken (in iedergeval minder mensen die in de weg lopen (en met wat geluk een mooie sterren hemel er bij )
Ik hou het op deze denk ik.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:18 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hij moet dan wel een foto inleveren natuurlijk![]()
Maar waarom is dat jammer dan? Dat is het Louvre: druk en mensen... ik heb er iig geen probleem mee in dit geval, het laat zien hoe groot dat ding is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:38 schreef PKfotografie het volgende:
2 vind ik een leuke foto, (altijd jammer van de mensen die er in de weg lopen)
I know... Maar ik krijg em niet rechterquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:26 schreef pea4fun het volgende:
---
Esto, dat is dan bijna horizontaal en verticaal beetje scheef
Heb je photoshop? dan is het heel makkelijk. zoek de measuretool onder de eyedroppertool. Daarmee trek je een lijntje over 1 van de lijnen, horizontaal of verticaal maakt niet uit. Dan doe je rotate canvas arbitrary en komt niet aan de nummertjes. Klik op ok en voilaquote:
*onthoud*quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:54 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Heb je photoshop? dan is het heel makkelijk. zoek de measuretool onder de eyedroppertool. Daarmee trek je een lijntje over 1 van de lijnen, horizontaal of verticaal maakt niet uit. Dan doe je rotate canvas arbitrary en komt niet aan de nummertjes. Klik op ok en voila
Ik liep eerst altijd te klooien met die lijntjes en dan zelf draaien enzo...pffff...dit is veeeeeel makkelijker.quote:
Ja, ik zette dan "grid" aan, en dan handmatig draaien, maar je krijgt spontaan RSI van het krampachtig draaien en koppijn van het staren naar lijntjesquote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:09 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik liep eerst altijd te klooien met die lijntjes en dan zelf draaien enzo...pffff...dit is veeeeeel makkelijker.
Het oinderwerp is leukquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:08 schreef Ireth het volgende:
De enige foto die ik heb kunnen maken die het onderwerp "tegenstelling" wat mij betreft het meeste benaderd
[afbeelding]
Meningen??
ik vind die vingerafdrukken juist wel wat hebben, perfect schoon wordt ie namelijk toch niet aangezien er toch wel een paar krasjes op zitten (ondanks dat hij nooit zijn iPod sock verlaatquote:Op maandag 17 juli 2006 13:57 schreef G-string het volgende:
[..]
Ben een zeur hoor (volgens mijn man ook), maar ik had het mooier gevonden als je de ipod flink had gepoetst voordat je de foto nam. Nu zie je allemaal vingerafdrukken erop.
![]()
Wel een heel leuk idee!
(nu ik nog)...![]()
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:54 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Heb je photoshop? dan is het heel makkelijk. zoek de measuretool onder de eyedroppertool. Daarmee trek je een lijntje over 1 van de lijnen, horizontaal of verticaal maakt niet uit. Dan doe je rotate canvas arbitrary en komt niet aan de nummertjes. Klik op ok en voila
Vraag elmarz waar ie ze opgeduikeld heeftquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:25 schreef Puckzzz het volgende:
ik zoek nog een negerkindje en een blank kindje van een jaar of drie
GRMBL....alhoewel ik een totaal ander idee had.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Vraag elmarz waar ie ze opgeduikeld heeft
Zeg puckzzz, we moeten hier wat aan doen...eerst allebei water en vuur en nu dit weerquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
GRMBL....alhoewel ik een totaal ander idee had.
beetje vaker in het wedstrijdtopic kijken kan geen kwaad
Of onze krachten bundelen!quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:31 schreef An24 het volgende:
[..]
Zeg puckzzz, we moeten hier wat aan doen...eerst allebei water en vuur en nu dit weer![]()
![]()
Doe is kappuh jij![]()
![]()
quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Of onze krachten bundelen!
plaatsen we 'm onder Anzzz
je zelf inpakken in skikleding en dan van een zandberg afskieen in de volle zonquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:31 schreef G-string het volgende:
Nog 6 dagen en ik ben een leeg vat...![]()
Met deze warmte kan een normaal mens toch niet meer nadenken?
Iemand nog een ideetje?![]()
Zullen ze fijn vinden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik wel, wat ik ga doen is een lelijk en een lekker wijf op 1 scooter fotograferen.![]()
liegen en met stroop smerenquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:50 schreef k_man het volgende:
Zullen ze fijn vinden.
"Hé zouden jullie samen op die scooter kunnen gaan zitten, en dat ik dan een foto maak?"
"Hoezo dat dan?"
"Nou ik doe mee aan een fotowedstrijd op internet."
"En waarom moeten wij daarvoor op de foto?"
"Ehm, ik heb een lekker en een lelijk wijf nodig. Het thema is tegenstellingen."
Wie wil slachtoffer zijn? IK moet tenslotte de foto maken!quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:40 schreef prupke het volgende:
[..]
je zelf inpakken in skikleding en dan van een zandberg afskieen in de volle zon
"Goh leuk. Op welke site komt ie dan te staan?"quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:31 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
liegen en met stroop smeren
Ik moet een foto maken van twee mooie vrouwen op een mooie scooter
Dat moet je ook liegen: niks voor een wedstrijd, voor een opdracht van de kunstacademie (en dan noem je er 1tje in de buurt en waar ze fotografie hebben)quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:37 schreef k_man het volgende:
"Goh leuk. Op welke site komt ie dan te staan?"
![]()
Waar? waar?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:46 schreef k_man het volgende:
Gelukkig hebben we tegenwoordig een integere, goudeerlijke mod hier.
Misschien nog even voor de duidelijkheid zeggen dat FOK!crew mag meedoen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:27 schreef detulp050 het volgende:
Het mag een foto naar keuze zijn, mits het voldoet aan de voorwaarden van herinneringenoplinnen.nl
Klopt als een bus! Dat was ook mijn voorwaarde om crewlid te worden.....ze hadden het zonder mij moeten doen als ik niet 100% mee mocht doen met de wedstrijd!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:30 schreef detulp050 het volgende:
Ik bemoei me verder niet met de invulling van de wedstrijd, maar deelname van crew lijkt me hier duidelijk geregeld
Kijk, toch weer een dubbele ontkenning. Gelukkig maar, bij volledige duidelijkheid is er immers geen reden om te rellen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:11 schreef An24 het volgende:
[..]
Klopt als een bus! Dat was ook mijn voorwaarde om crewlid te worden.....ze hadden het zonder mij moeten doen als ik niet 100% mee mocht doen met de wedstrijd!![]()
Ff checken of ik je volg of niet....hoe bedoel je toch weer dubbele ontkening? klonk een beetje sarcastisch namelijkquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:12 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Kijk, toch weer een dubbele ontkenning. Gelukkig maar, bij volledige duidelijkheid is er immers geen reden om te rellen.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:26 schreef An24 het volgende:
[..]
Ff checken of ik je volg of niet....hoe bedoel je toch weer dubbele ontkening? klonk een beetje sarcastisch namelijk![]()
Haha okay ik snap je en je hebt gelijk. nog 1 keer dan.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:39 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
sarcastisch? [afbeelding] ik?
![]()
Naja, een beetje dan
Je probeert duidelijkheid te scheppen met je post, maar in je formulering gebruik je een dubbele ontkenning in plaats van dat je gewoon zegt wat je bedoelt.Niet iedereen snapt dubbele ontkenningen en zo blijft er toch weer een klein voedingsbodempje voor onenigheid achteraf bestaan.
Gelukkig maar, want wat zou FOT zijn zonder ons maandelijkse relletje?
Ik herstel mijzelf vrij snel jah, kloptquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:47 schreef HMaster-II het volgende:
Weer geen fatsoenlijke voedingsbodem voor de maandelijkse FOT-wedstrijd rel in dit topique![]()
trek het je niet aan HM, we trekken tegen het eind van de maand de olympische gedachte nog even uit de kast.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:47 schreef HMaster-II het volgende:
Weer geen fatsoenlijke voedingsbodem voor de maandelijkse FOT-wedstrijd rel in dit topique![]()
26 juli 23:59...Klopt!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:19 schreef snakelady het volgende:
de uiterste inleverdatum is 26 juli om 23:59 u!
Volgende maand mogen we inzenden tot en met 26 juli 22:00 ???quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:21 schreef An24 het volgende:
26 juli 23:59...Klopt!
Maar volgende maand is dat gewoon weer 22:00 uur hoor @ Phoenixx![]()
![]()
mierenneukerquote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:24 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Volgende maand mogen we inzenden tot en met 26 juli 22:00 ???
*Ook nog geen idee heeft...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
ok thanks!
ik moet nog steeds brainstormen, aargh!
WZZquote:
Ey - dit is de eerste en de laatste keer dat ik WC mag zijn - dus daar wil ik wel zo lang mogelijk van genieten!!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:21 schreef An24 het volgende:
[..]
26 juli 23:59...Klopt!
Maar volgende maand is dat gewoon weer 22:00 uur hoor @ Phoenixx![]()
![]()
Niets dat niet met een flinke scheut Glorix op te lossen is!!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:08 schreef k_man het volgende:
Als WC krijg je al het gezeik over je heen?
Volgens die dames van rtl(vul nummer in) hielp het ook om je WC vol coca cola te gietenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:11 schreef Phoenixx het volgende:
Niets dat niet met een flinke scheut Glorix op te lossen is!!
Ik was al bang dat je iets zou zeggen met "zeikwijven" erin....
ik ben wel eens integer, ik ben wel eens goudeerlijk. maar nu ff nietquote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:46 schreef k_man het volgende:
Gelukkig hebben we tegenwoordig een integere, goudeerlijke mod hier.
Heeeejquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:59 schreef Astridj0h het volgende:
JAAAA net terug van vakantie!!! en inderdaad nog niet eens nagedacht over een mogelijke inzending... tot wanneer heb ik nog? (vind er overigens wel paar heel leuke tussen zitten hoor)
ik ben totaal inspiratieloos... (komt door de hitte denk ik....)quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Volgens die dames van rtl(vul nummer in) hielp het ook om je WC vol coca cola te gieten
18 inzendingen... beetje mager... zou het door de vakantie komen? de ruzie? moet er nog gereld worden?
[..]
ik ben wel eens integer, ik ben wel eens goudeerlijk. maar nu ff niet
tikkie spammerig in die sign?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:36 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
ik ben totaal inspiratieloos... (komt door de hitte denk ik....)
De bewuste tuin komt voor de sluitingsdatum niet meer in mijn nabijheid. Zal morgen (mits ik niet bezwijk onder de hitte...) eens in mijn eigen wijkje rondneuzen in voortuintjes!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:25 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het oinderwerp is leukprobeer hem eens te nemen zodat je minder "rommel" op de foto hebt. Van de zijkant misschien zodat de verse bloem en de dode bloem in het verlengde van elkaar liggen.
Was ik ook een beetje. Ik zat te denken aan een foto van de Aalscholver die 's ochtends als ik naar mijn werk fiets regelmatig in het zonnetje uitdagend zijn vleugels droogt bovenop een "Verboden te vissen"-bord , maar op de een of andere manier voelt die aan wanneer ik langskom met mijn camera, want dan is hij er nooit.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:36 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
ik ben totaal inspiratieloos... (komt door de hitte denk ik....)
Das niet eerlijk, jij hebt net een kleintje gekregenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:19 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Was ik ook een beetje. Ik zat te denken aan een foto van de Aalscholver die 's ochtends als ik naar mijn werk fiets regelmatig in het zonnetje uitdagend zijn vleugels droogt bovenop een "Verboden te vissen"-bord , maar op de een of andere manier voelt die aan wanneer ik langskom met mijn camera, want dan is hij er nooit.
Gelukkig kwam Puckzzz met een idee, dat ik dankbaar overneem. Uit de categorie: 'Beter goed gepikt dan slecht bedacht'.
[afbeelding]
(Misschien moet je ook gewoon ff Puckzzz vragen)
Ik heb wel een leuk idee... maar de atributen niet in huis.... en ben te lam om t te halen...quote:
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:42 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
Special request van verschillende FOTters...![]()
Ik heb hem vanavond gemaakt. Vast morgen nog wel een kans met een zonnetje erbijquote:
Het lijkt mij persoonlijk leuker om dan een foto te maken waarbij het hoofdje van de baby in je hand ligtquote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:08 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb hem vanavond gemaakt. Vast morgen nog wel een kans met een zonnetje erbij
ligt ook een beetje aan t formaat handen...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:17 schreef k_man het volgende:
Dan is de tegenstelling juist minder sterk, lijkt me.
Kracht tegenover "breekbaar"quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:17 schreef k_man het volgende:
Dan is de tegenstelling juist minder sterk, lijkt me.
Dat vind jij mooier...en k-man ook.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:22 schreef SunChaser het volgende:
Ja, hand in hand is mooier. Al krijg ik er wel een sterk Anne Geddes gevoel bij persoonlijk.
Ik doel dus op de kracht van een grote sterke hand en een klein fragiel hoofdje.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:44 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie zo 1,2,3 ook de tegenstelling niet met dat hoofje, maar ik heb het model hier toch 'voor handen', dus ik zal eens wat proberen.
Deze compositie is lief. Prupke wilde de tegenstelling laten zien van fragiel hoofdje en sterke handen. Dit straalt dat niet uit. Maar vindt t best een mooie foto.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:30 schreef snakelady het volgende:
Dit is niet zo'n mooie foto maar denk dat prupke zoiets bedoeld? ( de verhoudingen hoofdje/hand)
[afbeelding]
leuke plaatquote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:10 schreef SunChaser het volgende:
Heb er eentje ingestuurd.
Thnx, heb ik gemaakt met mijn oude compact.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Deze compositie is lief. Prupke wilde de tegenstelling laten zien van fragiel hoofdje en sterke handen. Dit straalt dat niet uit. Maar vindt t best een mooie foto.
Dat hij groter is dan 550 pixelsquote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:41 schreef elmarz het volgende:
Ik heb meegedaan met deze foto:
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het een hele toffe plaatquote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:41 schreef elmarz het volgende:
Ik heb meegedaan met deze foto:
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
Grtz
el Marz.
Het is meer groot en klein.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:14 schreef kzieniks het volgende:
ik doe mee met deze foto :
[afbeelding]
jullie mening ?
Dat is toch een tegenstelling? anders kan je bij de foto van elmarz ook zeggen het zijn nog steeds 2 kinderen, bij mijn foto het zijn nog steeds 2 benen, moet ik nog ff doorgaan?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:28 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Het is meer groot en klein.
Zijn nog steeds 2 treinen.
Wel een leuke plaat
Speelgoed en Echtquote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:28 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Het is meer groot en klein.
Zijn nog steeds 2 treinen.
Wel een leuke plaat
Dan krijg je zo'n foto als van bramvo die niemand begrijptquote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:50 schreef MotionMan0 het volgende:
wel grappig dat iedereen tegenstellingen kiest die in elkaars verlengde liggen, dus niet iemand die een bank en een wortel fotografeert
hehehquote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:53 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dan krijg je zo'n foto als van bramvo die niemand begrijpt
Ik ook niet maar krijg wel de neiging om dat telnr te gaan bellenquote:Op zondag 23 juli 2006 12:35 schreef snakelady het volgende:
ik vind hem wel wat vaag, heb geen idee wat de tegenstelling is.
quote:Op zondag 23 juli 2006 12:29 schreef Gimmick het volgende:
[afbeelding]
Komt de tegenstelling zonder toelichting over of is het te vaag?
Gevangenschap-vrijheid? Nee ik zie em niet echt...en idd..ik ga maar niet bellenquote:Op zondag 23 juli 2006 12:44 schreef Gimmick het volgende:
Was ik al bang voor. 't gebouw is de bijlmerbaajes, misschien verduidelijkt dat wat.
't is misschien gelijk een tip om het nummer niet te bellen :p
Is het een lege muur en een volle spuitbus?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:15 schreef MotionMan0 het volgende:
had ik maar een katje voor op mn balkon
[afbeelding]
sorry voor de grootte maar t is slechts als voorbeeld dus te lui
Nee je hoeft niet door te gaanquote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat is toch een tegenstelling? anders kan je bij de foto van elmarz ook zeggen het zijn nog steeds 2 kinderen, bij mijn foto het zijn nog steeds 2 benen, moet ik nog ff doorgaan?
Zou prima passen, als de uitvoering niet vol met schaduwen zat die het idee een beetje vertroebelen zou ik zeggen insturen...misschien een idee om nog eens te doen?quote:Op zondag 23 juli 2006 14:39 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Nee je hoeft niet door te gaan![]()
Maar dan zit ik ff verder te denken.
Dan moet deze ook kunnen. Het is er 1 uit een oefen reeks. Het gaat meer om het idee dan om de uitvoering.
Groot versus klein.
Gekleed versus bikini.
Bang versus agressor
[afbeelding]
Same here - de tegenstelling is duidelijk zichtbaar, míts je het gebouw herkentquote:Op zondag 23 juli 2006 13:08 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zag wel de tegenstelling tussen vrijheid en gevangenschap, maar ik herken het gebouw dan ook wel (van buiten uiteraard)
Toch denk ik bij gevangenschap meer aan tralies ipv een flatgebouw hoorquote:Op zondag 23 juli 2006 15:09 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Same here - de tegenstelling is duidelijk zichtbaar, míts je het gebouw herkent
Ik vind het wel een mooie foto overigens!
Prikkeldraad is een goeie om gevangenschap aan te geven jaquote:Op zondag 23 juli 2006 15:27 schreef Gimmick het volgende:
Ik had er iets meer gebouw op moeten zetten, dan was het waarschijnlijk duidelijker. Zit nog een gracht ook tussen + hoge muur met prikkeldraad.
Ik fiets vaak langs de gevangenis en ik kom dan regelmatig mensen tegen die wanhoopig in contact proberen te komen met de gevangen. Schreeuwen, toeteren tot zingen en kaarsjes als er iemand (blijkbaar) jarig is. Daar durf ik dan net geen foto van te nemen, maar zo'n nummer is ook wel een redelijk wanhoopige manier om contact met iemand te zoeken.
Zal straks eens kijken of ik het nogmaals kan doen.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:48 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Zou prima passen, als de uitvoering niet vol met schaduwen zat die het idee een beetje vertroebelen zou ik zeggen insturen...misschien een idee om nog eens te doen?
Die vlekjes vormen een kat geloof ik.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:58 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Is het een lege muur en een volle spuitbus?
Ik snap die zwarte vlekken onderaan de muur niet.
Verrek, nu je t zegtquote:Op zondag 23 juli 2006 19:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die vlekjes vormen een kat geloof ik.
GMTAquote:Op zondag 23 juli 2006 21:50 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Verrek dat idee had ik ook
Maar dan een hard en zacht gekookt eitje...
Mijn idee. Ik ben zelf ook niet erg enthousiast. 't Wordt kiezen: dan maar niet meedoen, of toch maar met deze meedoen...quote:Op zondag 23 juli 2006 22:46 schreef prupke het volgende:
Ik zeg modern tegenover oud maar heel echt geweldig vind ik hem niet..
(het loopt voor mij net iets te vloeiend in elkaar over )
Je had ook een pasfoto van mij er in kunnen soepen.. Want ik kom regelmatig ook over als zacht eiquote:
1: wat is het eigenlijk? Zit de tegenstelling 'm in het licht versus donker?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:25 schreef Puckzzz het volgende:
Hmmm, ik heb het volgende gebakken:
Gewoon meedoen.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:49 schreef Ilford het volgende:
[..]
Mijn idee. Ik ben zelf ook niet erg enthousiast. 't Wordt kiezen: dan maar niet meedoen, of toch maar met deze meedoen...
Yupquote:Op zondag 23 juli 2006 23:12 schreef SunChaser het volgende:
Tegenstellingen lijkt toch moeilijker dan gedacht en ook breed interpreteerbaar.
het is een detailopname van de vloer die gelegd werd in onze garage die dus binnenkort mijn studio zal zijn. het is dus een stuk ruwe betonvloer versus de nieuwe vloer. bewerkt / onbewerkt als je wil...quote:Op zondag 23 juli 2006 23:10 schreef k_man het volgende:
Ik snap die eerste foto van Puckzz ook niet.
Dat is de 2 e ingestuurde foto ook ...naar mijn mening.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:22 schreef k_man het volgende:
Ah, ok.
Ik zou 'm niet insturen dus. Hij is te raadselachtig.
Racisme is gebaseerd op tegenstellingenquote:Op zondag 23 juli 2006 23:13 schreef prupke het volgende:
[..]
Yup
ik begrijp jou foto ook niet helemaal namelijk ....
Die is keiduidelijkquote:Op zondag 23 juli 2006 23:37 schreef k_man het volgende:
Die van Phoenixx snap ik trouwens ook al niet.
Ja, dat is een bouw/halogeenlamp, ik zag dat ook meteen eigenlijk.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:55 schreef k_man het volgende:
Elektrisch licht? Is dat een lamp?
Ja, dat is waar. En wie weet ga ik vandaag nog even op pad om een laatste idee uit te werken...quote:Op zondag 23 juli 2006 22:51 schreef prupke het volgende:
[..]
Gewoon meedoen.
en al is het alleen maar om te kijken hoeveel mensen er op je stemmen.
maw : jij kunt je foto niet geweldig vinden...maar anderen misschien wel... dus je kan er iets van opsteken. En al doe je dus niet mee...kom je ook niet te weten wat anderen er van vinden.
Toch?
Ja, aan die tegenstelling heb ik ook zitten denken, maar je moet het inderdaad maar net tegenkomen. Dat is je alvast gelukt, dus ik zou zeggen: insturen! De tegenstelling is duidelijk, en ik vind dit "echte leven" leuker dan alle in scene gezette tegenstellingen, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 24 juli 2006 02:29 schreef MissBliss het volgende:
Numero 2:
Arme vrouw voor luxewinkel...
Mn originele idee was dus een zwerver die tegen een muur zit, en dan een rijke toerist met veel tasjes die ervoor langs loopt.. Dat is niet gelukt dus, maar deze komt wel in de buurt op zich.
Ik zie: een stinkende zwervster voor een zepenwinkelquote:Op maandag 24 juli 2006 02:29 schreef MissBliss het volgende:
Arme vrouw voor luxewinkel
Ik zie de TT bij 4 niet. En ik vind de kleurenversie van de meiden leuker dan de zw/w.quote:Op maandag 24 juli 2006 09:22 schreef Puckzzz het volgende:
Ik twijfel nu tussen 3 en 4, nog suggesties anyone?
Ik zou voor 3 gaan. Toch een duidelijkere tegenstelling.quote:Op maandag 24 juli 2006 09:22 schreef Puckzzz het volgende:
Ik twijfel nu tussen 3 en 4, nog suggesties anyone?
Ik vind... wat is de tegenstelling? Rood voor warm en blauw voor koud, en dat allemaal in koude ijsblokjes? Of?quote:Op maandag 24 juli 2006 09:25 schreef roger_dry het volgende:
ik heb de hele maand bijna geen tijd gehad om de wedstrijd in de gaten te houden. Wel het thema in m'n hoofd laten malen. Afgelopen weekend was het pas Eureka. Mijn inzending wordt dit:
Wat vinden jullie ervan?
de ijsblokjes liggen in de vorm van een vlam (dus warm vs koud). Als je iets verder van de foto af staat is het misschien beter te zien. Een andere vorm van warm/koud is idd de kleur (blauw vs rood).quote:Op maandag 24 juli 2006 09:41 schreef Ilford het volgende:
[..]
Ik vind... wat is de tegenstelling? Rood voor warm en blauw voor koud, en dat allemaal in koude ijsblokjes? Of?
Aha, check!quote:Op maandag 24 juli 2006 09:47 schreef roger_dry het volgende:
[..]
de ijsblokjes liggen in de vorm van een vlam (dus warm vs koud). Als je iets verder van de foto af staat is het misschien beter te zien.
Ik vind het echte leven ook leuker, dit was een toevalstrefferquote:Op maandag 24 juli 2006 08:57 schreef Ilford het volgende:
[..]
Ja, aan die tegenstelling heb ik ook zitten denken, maar je moet het inderdaad maar net tegenkomen. Dat is je alvast gelukt, dus ik zou zeggen: insturen! De tegenstelling is duidelijk, en ik vind dit "echte leven" leuker dan alle in scene gezette tegenstellingen, eerlijk gezegd.
Whehe, zo kan je het ook zien jaquote:Op maandag 24 juli 2006 09:17 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik zie: een stinkende zwervster voor een zepenwinkel
Vink een leukere tegenstelling.![]()
mijn foto is relatief spontaanquote:Op maandag 24 juli 2006 14:08 schreef ableton het volgende:
Het is natuurlijk logisch, maar vind eerlijk gezegd al die inzendingen van koud/warm, oud/nieuw, groot/klein een beetje van hetzelfde.. ik houd sowieso niet zo van geposeerde/opgezette foto's, maar dat ben ik
Hoe verklaar je die blauwe plekken op dat kindje dan he? Ik durf te wedden dat je 'm minstens drie keer terug hebt geschopt!quote:Op maandag 24 juli 2006 14:37 schreef k_man het volgende:
Voor alle duidelijkheid dan maar;mijn foto was ook een spontane foto. Op het juiste moment op de jusite plaats, niet vooropgezet.
Ik heb ook gewoon in't dagelijks leven wel eens mijn handen zo geverfd en ja, daar heb ik (overigens ging mijn camera per ongeluk af) een foto van gemaakt. Geheel spontaan, en ik had maar één kans, wat het begon te regenenquote:Op maandag 24 juli 2006 14:43 schreef Vliegvrager het volgende:
hmmmja, ik ook hoor.Ik zag die twee glazen onder mn studioflitsers staan, had toevallig net mn camera op het statief ervoor staan en drukte heel spontaan af.
![]()
Ja en ik loop altijd rond met 2 verschillende outfitsquote:Op maandag 24 juli 2006 14:43 schreef Vliegvrager het volgende:
hmmmja, ik ook hoor.Ik zag die twee glazen onder mn studioflitsers staan, had toevallig net mn camera op het statief ervoor staan en drukte heel spontaan af.
![]()
Het is een tegenstelling, en het is een mooie landschapsfoto, maar ik vind er nu al zoveel oude/nieuwe gebouwen in het wedstrijdtopicquote:Op maandag 24 juli 2006 16:04 schreef sgoldie het volgende:
wat vinden jullie van deze? een inzending waard?
Ik liep gister bij Utrecht door het bos, toen ik eindelijk mijn tegenstelling zag...een oude bunker, met op de achtergrond nieuwe flats.
[afbeelding]
dat en dat er voor mijn gevoel mijn oog meer naar de lucht dan naar de rest getrokken wordquote:Op maandag 24 juli 2006 16:11 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het is een tegenstelling, en het is een mooie landschapsfoto, maar ik vind er nu al zoveel oude/nieuwe gebouwen in het wedstrijdtopic
natuurlijk mag dat!quote:Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef roger_dry het volgende:
waarom mag iets niet geënsceneerd zijn? Als fotograaf heb je een idee, dit bereid je voor, zet je neer, et cetera. De mijne zit twee dagen voorbereiding in. Het daadwerkelijke fotograferen was met 3 minuten klaar... Maar de foto is wel geworden zoals ik hem hebben wilde.
Het is gewoon een kwestie van smaak, ik vind juist meestal het geënsceneerde het mooist.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef roger_dry het volgende:
waarom mag iets niet geënsceneerd zijn? Als fotograaf heb je een idee, dit bereid je voor, zet je neer, et cetera. De mijne zit twee dagen voorbereiding in. Het daadwerkelijke fotograferen was met 3 minuten klaar... Maar de foto is wel geworden zoals ik hem hebben wilde.
ik weet niet hoe ik 2 dingen tegelijk moet quotenquote:Op maandag 24 juli 2006 16:27 schreef ableton het volgende:
dat mag wel hoor.. zie nergens staan dat het niet mag
je klikt bij het eerste bericht op 'quote' daar selecteer je alles en doet ff Ctrl C, dan klik je op 'vorige pagina' en klik je op het andere berichtje dat je wilt quoten en daar plak je die eerdere onder.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:41 schreef roger_dry het volgende:
[..]
ik weet niet hoe ik 2 dingen tegelijk moet quotenmaar je zegt eerder op deze pagina dat je niet zo van geposeerde/opgezette foto's houdt. Vandaar m'n reactie.
quote:Op maandag 24 juli 2006 14:08 schreef ableton het volgende:
Het is natuurlijk logisch, maar vind eerlijk gezegd al die inzendingen van koud/warm, oud/nieuw, groot/klein een beetje van hetzelfde.. ik houd sowieso niet zo van geposeerde/opgezette foto's, maar dat ben ik
mooie foto geworden... Vind hem ook duidelijk om de tegenstelling aan te geven...quote:Op maandag 24 juli 2006 22:37 schreef Schanulleke het volgende:
Spontaan? Nou, wij hebben hier een kind gemaakt voor de wedstrijd. Da's pas spontaan
[afbeelding]
Hij is erg mooi. Die zou mooi op canvas aan de muur staanquote:Op maandag 24 juli 2006 22:37 schreef Schanulleke het volgende:
Spontaan? Nou, wij hebben hier een kind gemaakt voor de wedstrijd. Da's pas spontaan
[afbeelding]
Kan best een stukkie van die grote hand afquote:Op maandag 24 juli 2006 23:48 schreef PKfotografie het volgende:
alleen jammer dat het geen 1-1 verhouding is.
want de canvas die ze geven is 40-40. en het is zonde om te croppen aan de foto
We moeten eerst afwachten wie er wint en die mogen dan een thema leveren:)quote:Op maandag 24 juli 2006 23:50 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind SPONTAAN wel een leuk thema voor augustus
Trouwens, het viel me op dat er deze keer niet bij staat dat het de winnende foto moet zijn die de winnaar op canvas laat zetten. (Het mag natuurlijk wel...)quote:Op maandag 24 juli 2006 23:46 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hij is erg mooi. Die zou mooi op canvas aan de muur staan
Deze nieuwe wedstrijdleiding bespreekt het even met de huidige leiding en komt er nog op terug. Hoewel ik zelf wel zou gaan voor de winnende fotoquote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:10 schreef Ilford het volgende:
[..]
Trouwens, het viel me op dat er deze keer niet bij staat dat het de winnende foto moet zijn die de winnaar op canvas laat zetten. (Het mag natuurlijk wel...)
Of is de wedstrijdleiding een zinnetje vergeten?
Is dit geoorloofd? ik vind dit spam / bedrijfspromotiequote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:23 schreef detulp050 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[url=http://.nl]www.nl[/url] is de grootste aanbieder van linnen fotoschilderijen op internet. Zij printen foto's op linnen en spannen dit vervolgens op een houten frame. Zo ontstaat er een schitterend en persoonlijk fotoschilderij. www.her.nl stelt voor de winnaar van de FOK! Foto-wedstrijd een gratis doek van 40 bij 40 cm ter beschikking!
[afbeelding]
Neem gerust een kijkje op de website [url=http://.nl].nl[/url] en wellicht kom je op nog meer leuke ideeën.
waarom mag dat nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:48 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Is dit geoorloofd? ik vind dit spam / bedrijfspromotie
als ze het zelf geplaatst zouden hebben in een speciaal daarvoor geopend topic zou het spam zijn. Nu is het een mod, die even laat weten dat er prijzen te winnen zijn voor de wedstrijd, genereus aangeboden door deze firmaquote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:48 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Is dit geoorloofd? ik vind dit spam / bedrijfspromotie
Hm als het geoorloofd is, weet ik straks ook nog wel wat.. dat schept dan mogelijkheden voor mijn bedrijf ook...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
waarom mag dat niet
ze sponseren niet voor niets
moet je contact opnemen met de PR als je een prijs wilt doneren voor de winnaars.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:48 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Hm als het geoorloofd is, weet ik straks ook nog wel wat.. dat schept dan mogelijkheden voor mijn bedrijf ook...
Top, als je er een mooi lijstje om wilt makenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:54 schreef purmernoord het volgende:
ik heb een lijstenmakerij, en we verkopen alles voor babykamers
die twee rijm ik ff niet samen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:54 schreef purmernoord het volgende:
ik heb een lijstenmakerij, en we verkopen alles voor babykamers
ja klopt, vind ik ook hoor. Die kindjes op mijn foto zijn kindjes die ik totaal niet ken, dus ik zou 'm dan maar aan 1 van die moeders geven ofzoquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:50 schreef snakelady het volgende:
Eerder in het topic las ik dat je ook een andere foto op canvas mag zetten.
Ik hoop eigenlijk van wel anders gaan mensen stemmen voor een foto die leuk op canvas staat en niet kijken welke het beste voldoet aan het thema en daarna ook nog het mooiste/leukste is.
Geloof bv niet dat Sun graag een schilderij op hangt van vreemde mensen in zijn huis.
Of SB van 2 camera's.
Sommige hebben misschien foto ingestuurd van kindjes waar ze niks mee hebben.
Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.
Dus je vind mijn fot kut?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:50 schreef snakelady het volgende:
Of SB van 2 camera's.
Nee, het is een leuke foto.quote:
Eerlijk gezegd ga ik geen foto insturen waarvan ik vind dat hij op canvas niet mooi uitvalt. Dat zou namelijk betekenen dat ik mijn eigen foto daar niet goed genoeg voor vind. Daar hou je toch rekening mee als je meedoet? Of ligt dat dan weer aan mijquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:50 schreef snakelady het volgende:
Eerder in het topic las ik dat je ook een andere foto op canvas mag zetten.
Ik hoop eigenlijk van wel anders gaan mensen stemmen voor een foto die leuk op canvas staat en niet kijken welke het beste voldoet aan het thema en daarna ook nog het mooiste/leukste is.
Geloof bv niet dat Sun graag een schilderij op hangt van vreemde mensen in zijn huis.
Of SB van 2 camera's.
Sommige hebben misschien foto ingestuurd van kindjes waar ze niks mee hebben.
Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.
Ja. Sommige foto's zijn perfect voor een contest maar om 3 bij 2 aan de muur te hangen is dan weer minder. Daarvoor kies je wellicht een ander soort thema.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ga ik geen foto insturen waarvan ik vind dat hij op canvas niet mooi uitvalt. Dat zou namelijk betekenen dat ik mijn eigen foto daar niet goed genoeg voor vind. Daar hou je toch rekening mee als je meedoet? Of ligt dat dan weer aan mij![]()
![]()
Verschil van smaak dan wellicht, wil zowiezo geen foto van een ander aan de muurquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:01 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja. Sommige foto's zijn perfect voor een contest maar om 3 bij 2 aan de muur te hangen is dan weer minder. Daarvoor kies je wellicht een ander soort thema.
Of je kiest voor andermans foto. Ik zou bv een foto van de skyline van New York op canvas willen, maar die heb ik dan zelf niet gemaakt.
Maar goed dat TripleBee niet fotografeert danquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:07 schreef An24 het volgende:
Verschil van smaak dan wellicht, wil zowiezo geen foto van een ander aan de muur![]()
snoek-mooierwonenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die twee rijm ik ff niet samen.
* Puckzzz werkt voor een bedrijf dat babykamers ontwerpt, produceert en aan babyzaken verkoopt.
Hoe heet je firma?
Haha, idd....en ik maak mooie foto's die goed genoeg zijn voor op canvas, anders stuur ik niet in....Call me a perfectistquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar goed dat TripleBee niet fotografeert dan
Ik maak foto's voor het thema, niet omdat ze op Canvas moeten. En de meese hoef ik echt niet aan mijn muur te hebben daarom-te weinig plek, en de foto's voldoen niet op een op andere manier.
Perfectionist bedoel je?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:21 schreef An24 het volgende:
Haha, idd....en ik maak mooie foto's die goed genoeg zijn voor op canvas, anders stuur ik niet in....Call me a perfectist![]()
Die firma ken ik welquote:
het hangt er vanaf. Ik wil in mijn nieuwe studio twee foto's op canvas laten drukken omdat we voornamelijk bruintinten (van vanille tot donkerbruin) en natuurlijke materialen hebben gebruikt (bamboe + riet ) vind ik een foto op canvas er gewoon mooier bij staan dan zo'n strakke glimmende plaat. Ik ga de foto's ook omzetten en een duotone of misschien een sepia.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:32 schreef An24 het volgende:
[..]
[..]
Moet maar eens meer dan vier uur slaap op een nacht gaan hebebn denk ik..
Maar ben het met je eens hoorIk vind een uitvergrootte foto van papier aan de muur ook strakker
![]()
dit kunnen we beter in de gewone SC voortzettenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:46 schreef purmernoord het volgende:
[..]
leveren jullie aan ons? snoek-babytrein? (onderdeel van..)
Een foto kan wel goed genoeg zijn voor op canvas maar als ik zou moeten kiezen voor bv mijn dochtertje op canvas of de foto die ik heb ingestuurd dan weet ik het wel.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:21 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha, idd....en ik maak mooie foto's die goed genoeg zijn voor op canvas, anders stuur ik niet in....Call me a perfectist![]()
Ik vind dat deze maand er veel vanhetzelfde tussenzit, qua idee dan. Ook dit idee en alle afgeleide ideeen is al heel vaak ingezonden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:15 schreef Emme-r-tje het volgende:
Dit is mijn last-minute idee...
[Iemand enig commentaar erop?
ja, tegenstellingen he....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:20 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik vind dat deze maand er veel vanhetzelfde tussenzit, qua idee dan. Ook dit idee en alle afgeleide ideeen is al heel vaak ingezonden.
Klopt, al is dat ook de uitdaging. Maar goed, ik heb al weinig geenceneerde stillevens. En het is nu kiezen tussen veel van hetzelfde, oude media, nieuwe media, oud licht, nieuw licht, oude architectuur, nieuwe architectuur.Wmb ligt het er allemaal te dik bovenop, naar mijn smaak danquote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:22 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
ja, tegenstellingen he....
Oud/nieuw
digitaal/analoog
koud/warm
Dat zijn toch de meest voor de hand liggende thema's....
Ja, en anders krijg je van die bramvo foto's, die niemand begrijpt...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:20 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind dat deze maand er veel vanhetzelfde tussenzit, qua idee dan. Ook dit idee en alle afgeleide ideeen is al heel vaak ingezonden.
Leuk, maar wel een klein beetje mosterd na de maaltijd met nog 1 dag te gaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:28 schreef Ynske het volgende:
Ik vond dit nogal handig om bij na te denken:
Tegenstelling (kunst)
In de beeldende kunst, en meer bepaald in de compositie, wordt gesproken van tegenstellingen. Deze term is vergelijkbaar met de muzikale term contrapunt. Tegenstellingen worden gebruikt om onze aandacht vast te houden.
Enkele belangrijke tegenstellingen in een kunstwerk zijn:
Convex-Concaaf
Wordt gebruikt in de betekenis van bol en hol, positief tegenover negatief of vorm tegenover restvorm.
Organisch-Abstract
Losse vormen worden tegenover strakke vormen geplaatst, natuurlijke vormen tegenover gestileerde.
Schilderkundig-grafisch:
In een schilderkundige omgeving wordt de nadruk gelegd op kleur, in een grafische omgeving ligt de nadruk op wit-zwart en grijs verhoudingen en lineaire aanpak.
Statisch-Dynamisch:
Hierbij worden de partijen uitgespeeld die in rust zijn tegenover de partijen die in beweging zijn.
Een tegenstelling wijst vooral op het verschillend zijn van twee elementen, maar soms bedoelt men er een onmogelijke combinatie mee: een tegenspraak.
Ik ben er ook heel erg blij mee. Bedankt voor het ideequote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
@Schanulleke ik vind het een prachtige foto die idd niet zou misstaan in het vierkant op canvas. Vierkant croppen is zeker nog wel een mogelijkheid hoor, die ruimte is er wel. Ik zou zelf alleen iets met duotoon hebben gedaan denk ik
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:50 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Leuk, maar wel een klein beetje mosterd na de maaltijd met nog 1 dag te gaan.
Die foto van die dansende/ stilstaande mensen voldoet wel mooi aan 1 van de omschrijvingenquote:
zou je deze aan de muur willen hebben hangen?, is dat de echte kleur van de koffiemolen en waarom geflitst? en wat is daadwerkelijk de tegenstelling, bonen vs gemalen koffie?... misschien een senseopad vs een koffiemolen bijv...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:25 schreef prupke het volgende:
[..]
goeie koffie is lekker
en nu commentaar op de foto![]()
ik vind hem zo véél toffer dan eeen senseopad & koffiemolen zou zijn. In dat geval zou die 100% gericht zijn op het thema en minder op nouja... mooiheid...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:28 schreef Re het volgende:
[..]
zou je deze aan de muur willen hebben hangen?, is dat de echte kleur van de koffiemolen en waarom geflitst? en wat is daadwerkelijk de tegenstelling, bonen vs gemalen koffie?... misschien een senseopad vs een koffiemolen bijv...
de foto nodigt niet echt uit
Volgens mij mag je sepia best via photoshop doen. Wat mij betreft graag zelfs, want deze sepia tonen vind ik niet mooiquote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:16 schreef Emme-r-tje het volgende:
owja, heb er geen bewerking op uitgevoerd...
Sepia instelling van de camera zelf, en natuurlijk ff resize in windows...)
Toch stuur ik hem in, al is tie niet helemaal duidelijk. Ik vind het nog steeds een erg mooie foto en heb geen tijd om het over te doenquote:Op zondag 23 juli 2006 15:49 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Prikkeldraad is een goeie om gevangenschap aan te geven jaEn omdat het voor mij de ver van mijn bedshow is, zal het voor mij waarschijnlijk niet meteen dat gevoel oproepen. Hetzelfde wanneer je een indrukwekkend uitzicht op de foto probeert te vangen, dat komt niet makkelijk zo mooi over als het voor jezelf was.
Alleen als ik win.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:10 schreef An24 het volgende:
Okay!![]()
Zoals beloofd:![]()
De winnaar van de wedstrijd krijgt een foto naar eigen keuze op linnen. Hopelijk is iedereen blij![]()
Mijn muur is nog steeds leeg sinds vorige wedstrijdquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:10 schreef An24 het volgende:
Okay!![]()
De winnaar van de wedstrijd krijgt een foto naar eigen keuze op linnen. Hopelijk is iedereen blij![]()
Wat heb je met Offy afgesproken?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:23 schreef -Marjo- het volgende:
Mijn muur is nog steeds leeg sinds vorige wedstrijd![]()
Je was me voor, nu hoef ik ook niet meer te mailenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat heb je met Offy afgesproken?
Je prijs moet je gewoon krijgen. Offy mocht het dan wel HAAR prijzen vinden, maar ik vind wel degelijk dat FOK! er verantwoordelijk voor is dus mocht Offy haar afspraak met de users niet na willen komen vanwege haar conflict met mij dan zorgt FOK! ervoor dat je alsnog je prijs krijgt.
Offy heeft mijn foto naar de sponsor gestuurd en zij zouden er voor zorgen dat ik de prijs thuis kreeg. Ik vraag me af hoe het met de andere prijswinnaars is...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat heb je met Offy afgesproken?
Je prijs moet je gewoon krijgen. Offy mocht het dan wel HAAR prijzen vinden, maar ik vind wel degelijk dat FOK! er verantwoordelijk voor is dus mocht Offy haar afspraak met de users niet na willen komen vanwege haar conflict met mij dan zorgt FOK! ervoor dat je alsnog je prijs krijgt.
Beetje laat, ik wilde bij de eerste ook iets opmerken over het flitsen. Vind deze tweede al een stuk lekkerder, iig!quote:
Heb het net nog geprobeerd met langere sluitertijd en statief maar dan krijg ik de lamp in die glazen koker dus maakt verder niets uit.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:37 schreef Ilford het volgende:
[..]
Beetje laat, ik wilde bij de eerste ook iets opmerken over het flitsen. Vind deze tweede al een stuk lekkerder, iig!
(zzz... edit) ..al is het dan nog steeds dezelfde foto. Probeer nog eens zonder (of met minder) flits, als de tijd het toelaat...
Je hebt morgen nog een dagquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:44 schreef prupke het volgende:
[..]
Heb het net nog geprobeerd met langere sluitertijd en statief maar dan krijg ik de lamp in die glazen koker dus maakt verder niets uit.
overdag heb ik geen tijd en puf
Ok, ik heb RonaldV inmiddels gevraagd even met Offy te mailen met de vraag of je de prijs nog krijgt. Geen idee hoe lang dat normaliter duurt. Zodra we wat weten hoor je 't.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:32 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Offy heeft mijn foto naar de sponsor gestuurd en zij zouden er voor zorgen dat ik de prijs thuis kreeg. Ik vraag me af hoe het met de andere prijswinnaars is...
zo is die al een stuk minder flets inderdaad, maar nog wel een beetje oranjigquote:
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:10 schreef An24 het volgende:
Okay!![]()
morgen werken van 9 tot 18 in de hitte.. en dan is het hier ook 33 graden ...ik begin nu al te zweten..quote:
Die eitjes waren ook leuk!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:47 schreef prupke het volgende:
[..]
morgen werken van 9 tot 18 in de hitte.. en dan is het hier ook 33 graden ...ik begin nu al te zweten..
Dus ik moet kiezen tussen foto 2 van de koffie of die eieren
ja hij wordt er idd wel een beetje grauwer vanquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:51 schreef prupke het volgende:
@MotionMan0 die kleur rood vind ik dan wel weer heel mooi en de bonenkleur ook maar de rest te "vies"
maar dat is mijn smaak
Gaat nog ff kloten met soepen (maar hoever mag je ook al weer soepen ?)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:54 schreef MotionMan0 het volgende:
[..]
ja hij wordt er idd wel een beetje grauwer van
met smaak valt niet te twisten blijkt maar weer![]()
maar t blijft een mooie foto![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |