abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39863975
Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom.

Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:21:47 #2
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39864024
We gaan gewoon autonoom door, alsof er geen weerstand bestaat
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:18 schreef Apropos het volgende:

[..]

En wat heeft dat met nep-aanslagen en Tsjetjenie te maken?
We hadden het over Putin toch? De relatie met Tjetjenie en de val de van de BERLIJNSE muur lijkt me makkelijk gelegd, toch? Ik wilde van jou weten wat je denkt dat Putin had kunnen en moeten doen om de burgeroorlog in Tjetjenie te voorkomen of te beheersen
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39864037
Volgens mij is niet bewezen dat Poetin die appartementen opgeblazen heeft.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:22:49 #4
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864048
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]

!!!
mmm, ik moest maar eens een boek in de prullenbak gaan gooien.
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:17 schreef Monidique het volgende:
Hij had bijvoorbeeld niet als een nazi -ja, ja!- het land kunnen binnenvallen. Vrouwen verkrachten, executies, martelingen. Niet zo slim. Poetin heeft het heel traditioneel Russisch opgelost, met middelen waar de Israëliërs niet eens aan zouden durven denken.
en vervolgens vind Poetje dat Israel veels te hard ingrijpt. Of dat nu terecht is of niet, maar Jezus, het lef moet je maar hebben om dat hardop te beweren terwijl je Poetin heet.
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_39864122
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

mmm, ik moest maar eens een boek in de prullenbak gaan gooien.
O? Mag nooit.
quote:
en vervolgens vind Poetje dat Israel veels te hard ingrijpt. Of dat nu terecht is of niet, maar Jezus, het lef moet je maar hebben om dat hardop te beweren terwijl je Poetin heet.
Het is een dictator met een glimlach.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:25:58 #6
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864142
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef Monidique het volgende:
Volgens mij is niet bewezen dat Poetin die appartementen opgeblazen heeft.
wat ik ervan herinner is dat de FSB door de Russische politie betrapt is met het vullen van een kelder van een appartementenblok met explosieven. Het was een buschauffeur die langs zijn eigen appartement reed en iemand verdacht bezig zag, en de politie belde.
Vervolgens werd het geheel in de doofpot gestopt, het zou een "oefening" zijn, en er zijn sindsdien geen aanslagen meer gepleegt op appartementen.

tenzij ik mij wat heb laten wijsmaken, maar de zaak stinkt vreselijk, mede omdat Poetin zo aan de macht is gekomen.
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
pi_39864165
O, ik weet dat het stinkt.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:27:24 #8
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_39864177
Dat Poetin überhaupt zo snel zo populair is geworden is verdacht. Eerst was hij onbekend, na zijn uitspraken over de onaangename gedachten over hoe te handelen met terroristen mocht hij het atoomkoffertje van Jeltsin dragen.

Zoiets kan natuurlijk niet op een normale manier tot stand zijn gekomen.
pi_39864195
Sowieso, een dronken president die even de macht overdraagt aan een onbekende man van de KGB die het karwei in Tsjtjenië wel even af gaat maken. Bizar.
pi_39864203
6:15 weer opstaan, !!!
pi_39864217
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:21 schreef Harry_Sack het volgende:

We gaan gewoon autonoom door, alsof er geen weerstand bestaat
[..]

We hadden het over Putin toch? De relatie met Tjetjenie en de val de van de BERLIJNSE muur lijkt me makkelijk gelegd, toch? Ik wilde van jou weten wat je denkt dat Putin had kunnen en moeten doen om de burgeroorlog in Tjetjenie te voorkomen of te beheersen
Het heeft natuurlijk niet zo zeer met de val van de Berlijnse Muur te maken, maar met het dreigend uiteenvallen van de Sovjet-Unie - wat niet bepaald hetzelfde is, vandaar mijn vraag. De burgeroorlog was inderdaad rond die tijd al in wording, daar treft Putin geen blaam.

De explosies waar M. op doelt zijn inderdaad niet met overweldigend bewijs aan Putin te wijten - ze zijn ook niet de enige uitingen van Tsjetjeens separatisme - , maar ze zijn wel verdacht.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:29:45 #12
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864243
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

O? Mag nooit.
en ik heb zelfs een tijdlang de bijbel in m'n toiletkastje gelegd, leek me een geschikte plek, mede met het oog op noodgevallen. (+/- 1400 velletjes )
Na een tijdje vond ik dat toch echter iets te veel van het goede, nu staat ie fijn tussen de Terry Pratchett boekjes.
quote:
En die glimlach wordt steeds breder
-- Bertrand Russell
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:31:03 #13
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864276
soms ben ik een beetje te fanatiek
-- Bertrand Russell
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:34:18 #14
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864370
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef Monidique het volgende:
6:15 weer opstaan, !!!
ga naar bed, en als je een kwartiertje eerder opstaat kun je fijn nog even checken hoeveel raketten er weer afgeschoten zijn deze nacht.
-- Bertrand Russell
pi_39864386
Nog even wat lezen, dan ga ik inderdaad op bed wat televisie kijken.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:35:06 #16
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39864388
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk niet zo zeer met de val van de Berlijnse Muur te maken, maar met het dreigend uiteenvallen van de Sovjet-Unie - wat niet bepaald hetzelfde is, vandaar mijn vraag. De burgeroorlog was inderdaad rond die tijd al in wording, daar treft Putin geen blaam.

De explosies waar M. op doelt zijn inderdaad niet met overweldigend bewijs aan Putin te wijten - ze zijn ook niet de enige uitingen van Tsjetjeens separatisme - , maar ze zijn wel verdacht.
Zeker weten van wel dat de val van de muur alles op z'n kop heeft gezet. Denk je dat een euro bijvoorbeeld mogelijk was als die muur nu nog overeind wat gebleven?
En hadden we dan iets dergelijks als Poolse gastarbeiders of een Tjechische huizenmarkt kunnen hebben? Had Joestjenko nu de macht kunnen opeisen en een liberaliseringsdrama met de gastoevoer kunnen krijgen? Dacht 't niet, ik denk dat bijna alles met de val van de muur te maken heeft
pi_39864471
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Zeker weten van wel dat de val van de muur alles op z'n kop heeft gezet. Denk je dat een euro bijvoorbeeld mogelijk was als die muur nu nog overeind wat gebleven?
Maar de Tsjetjeense kwestie heeft met andere dingen van doen.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:38:47 #18
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864501
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef Monidique het volgende:
Nog even wat lezen, dan ga ik inderdaad op bed wat televisie kijken.
mm, jij hebt niet veel slaap nodig? das handig!
-- Bertrand Russell
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:40:51 #19
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864561
Verdomd, dat had ik nog willen vragen. Die Donner is dat zo'n racefietser?
-- Bertrand Russell
pi_39864563
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:38 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

mm, jij hebt niet veel slaap nodig? das handig!
Ik heb het wel nodig, maar zes of vijf uur kan wel een keertje.
pi_39864674
North Korea "totally rejects" the U.N. Security Council resolution condemning its recent series of missile tests, its U.N. ambassador said on Saturday.

Man, I só totally reject your resolution, .
pi_39864699
Welterusten, .
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:46:13 #23
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864709
Goatboy is here to please you
-- Bertrand Russell
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:47:00 #24
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39864734
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:37 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar de Tsjetjeense kwestie heeft met andere dingen van doen.
Met welke dingen dan?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:47:10 #25
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39864740
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:46 schreef Glasnosteraar het volgende:
Goatboy is here to please you
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:49:37 #26
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864809
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:45 schreef Monidique het volgende:
Welterusten, .
-- Bertrand Russell
pi_39864811
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:47 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Met welke dingen dan?
De status van Tsjetjenie binnen de Sovjet-Unie en olie, onder andere.
pi_39864876
benieuwd eigenlijk hoe Rusland zich staande gaat houden mocht Poetin vroegtijdig overlijden door een aanslag ofzo, Poetin heeft Rusland aardig tot zijn Domein letterlijk gemaakt nu helaas
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:54:38 #29
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39864959
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

De status van Tsjetjenie binnen de Sovjet-Unie en olie, onder andere.
Je bedoelt die oliepijp in Afghanistan die Amerika nu opeist ofzo
pi_39865003
de kruimels van het nieuws:
quote:
'Armen-top' in Mali begonnen

In Mali is een driedaagse top begonnen om de problemen van de Sahel-landen te bespreken. Op de zogeheten armen-top in de stad Gao wordt onder meer de enorme schuldenlast van de ontwikkelingslanden, mensenrechten en eerlijke handel besproken. Ook het immigratieprobleem is een belangrijk onderwerp.
De top komt al dan niet toevallig tegelijk met de bijeenkomst van de G8 in Sint Petersburg. De Afrikaanse onderwerpen worden in Rusland niet of nauwelijks behandeld. Deelnemers in Mali vinden dat deze thema's wel allemaal besproken hadden moeten worden.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4950799
pi_39865198
ja, het anitrevolutionair uurtje is weer begonnen
quote:
Een lijn van Verlichting naar terreur

door onze redacteur Peter Bergwerff

De Britse filosoof John Gray heeft zich in dat deel van de samenleving dat op Areopagitische wijze voortdurend op zoek is naar iets nieuws, binnen korte tijd enige populariteit verworven. Dat is opvallend, want dat segment heet 'links' te zijn en Gray is in de kern van zijn denken een aartsconservatief. En dus 'rechts'. Christen is hij allerminst, maar het dogma van de erfzonde, dat kerkelijk stem geeft aan de ingeboren onvolkomenheid van de menselijke natuur, is een rode draad in zijn denken. Geen boodschap, zou men denken, om direct omarmd te worden in de redactielokalen van De Groene Amsterdammer of om mee uitgenodigd te worden voor de 'nacht van de filosofie'. Toch viel Gray beide ten deel.

Wat maakt de man nu zo aantrekkelijk voor een bepaald deel van de intelligentsia in dit land? Dat blijft gissen. Misschien is het gewoon: hij heeft iets nieuws. Een verhaal dat prettig irritant afwijkt van dat van het verlichte establishment van de Hirsi Ali's, Paul Scheffers en Paul Schnabels. Lekker tegendraads. Misschien ook gaat de liefde dieper en voelt men intuïtief aan, dat in Grays denken snaren van eeuwigheidswaarde worden betokkeld die meer overtuigen dan alle actualistisch gehijg in de naam van ons aller Verlichting.

Tegen deze achtergrond is het opmerkelijk hoezeer Gray juist bij mensen die zich thuis voelen bij het Nederlands Dagblad, herkenning zal oproepen. Regelmatig waant men zich bij lezing van zijn werken in de commentaarkolom op de voorpagina van deze krant. Althans bij de rode lijnen van waaruit daarin de actualiteit benaderd wordt.

Reden genoeg om nader kennis te maken.

Terreur
De stelling waarmee de Britse filosoof vooral de aandacht getrokken heeft, is dat er een rechtstreeks verband bestaat tussen de Verlichting en moderne terreur(bewegingen). In de twintigste eeuw zijn de ergste misdaden tegen de menselijkheid volgens Gray begaan vanuit ideologieën en door daarop gegronde regimes of bewegingen die rechtstreeks geïnspireerd zijn door de ideeën van de Verlichting. Dat gold voor marxisten en nazi's, voor Stalin, Trotski, Mao en Hitler, maar evenzeer voor het optreden van moderne liberale democratieën als de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.

De kern van dat denken is het geloof in de verlossende kracht van kennis en de vooronderstelling dat wetenschappelijke vooruitgang (die Gray niet ontkent) hand in hand gaat met vooruitgang op politiek en moreel vlak (die hij wél ontkent). Wat verkregen is, kan ook weer verloren gaan, meent hij, en gáát ook daadwerkelijk weer verloren.

In de door hem uitgesproken Thomas More Lezing 2004 (samen met commentariërende essays van Ger Groot, Machiel Karskens en Erik Borgman uitgegeven in het boekje Verlichting en terreur (Uitg. Damon/Radboud Universiteit, Budel/Nijmegen) vergeleek hij ethiek en politiek met kunst. Hetgeen in een bepaalde periode in de kunst is bereikt, kan in een volgende periode weer helemaal verloren gaan. De groei van kennis is - een mondiale catastrofe buiten beschouwing gelaten - onomkeerbaar. Ethische en politieke vooruitgang echter niet. ,,Zelfs verworvenheden die heel vast verankerd lijken - zoals het verbod op martelen - kunnen in een oogwenk weer verdwijnen. De kwaden van het menselijk leven verdwijnen niet. Ze herhalen zich eenvoudig en hun wortels liggen niet in onwetendheid. Zij liggen in de menselijke natuur zelf.''

De worteldwaling van de Verlichting is volgens Gray het geloof (geloof, want het is een irrationele vooronderstelling), dat de mensheid door het aanwenden van wetenschappelijke kennis zichzelf een nieuwe toekomst kan scheppen en zelfs zichzelf kan herscheppen tot een ethisch hoogstaander wezen. Marxisme, nazisme, maar ook liberalisme en zelfs (Amerikaans) neoconservatisme delen dit geloof in een geschiedfilosofie waarin de mensheid zich, via een strijdbare voorhoede, de weg baant naar haar aardse heil.

Zelfs al-Qaeda schaart Gray onder de aanhangers van deze geschiedenisvisie. De beweging heeft volgens hem dan ook meer te maken met bijvoorbeeld de Rote Armee Fraktion dan met herlevende Middeleeuwen. Al-Qaeda is een bij uitstek modern verschijnsel, niet alleen omdat het gebruikmaakt van geavanceerde technische middelen, maar ook qua ideologie. Het islamitische fundamentalisme koestert een idee van zuiverheid en radicaliteit - van aards 'heil' - dat zij deelt met het moderne geloof in maatschappelijke progressie en menselijke vooruitgang. Volgens Gray heeft dit geloof, namelijk dat de wereld door middel van spectaculaire gewelddaden kan worden herschapen, geen precedent in de islamitische traditie. Die stelling komt ons overigens wat al te kort door de bocht voor en is een illustratie van de neiging van de Britse filosoof alle terreur exclusief te verbinden met het Verlichtingsoptimisme.

Erfzonde
Wetenschappelijke vooruitgang en ethische ineenstorting zijn volgens Gray sinds de Verlichting hand in hand gegaan. Want kennis leidt dan weliswaar niet tot ethische vooruitgang, zij stelt de mens wel in staat om beter zijn doelen te bereiken, óók zijn kwade doelen. En vormde juist de twintigste eeuw niet een poel van gruwelijke barbaarsheid? Niet alleen door het optreden van nazi's en communisten en andere totalitaire regimes, maar zij was ook manifest in het gedrag van liberale democratieën. In het gebruik van kernwapens tegen de burgerbevolking van Hiroshima en Nagasaki, het volkomen platbombarderen van Dresden en Hamburg, de nog intensievere bombardementen en de afschuwelijke ontbladering van Vietnam, Laos en Cambodja. Aan het begin van de eenentwintigste eeuw is foltering opnieuw geïntroduceerd als integraal onderdeel van de oorlogvoering en van het gerechtelijk proces. Niet door een van de overgebleven dictaturen, maar onder auspiciën van het machtigste liberale regime ter wereld. ,,De progressie in de wetenschap is een feit, maar dat geldt evenzeer voor de regressie in ethiek en politiek'', aldus Gray. ,,Het geloof dat de accelererende vooruitgang van kennis leidt tot een betere wereld, is een mythe.''

Niet alleen christenen zullen in deze benadering het dogma van de erfzonde herkennen, ook Gray zelf doet dat. Hij spreekt over 'een wijze doctrine'. In dat opzicht voelt hij zich thuis bij de christelijke middeleeuwers: ,,Geen enkele verandering in de menselijke instituties kon een einde maken aan de inherente gebreken van de menselijke natuur.'' Dat maakte bijvoorbeeld dat Luthers spreken over de reformatie van de kerk niet meer was dan een streven naar 'verbetering', zoals hij het zelf graag uitdrukte, en gespeend was van welk utopisch aards vergezicht dan ook. Dat was er overigens wel bij bepaalde middeleeuwse doperse en andere utopische bewegingen. In zijn More Lezing noemde Gray die wel, maar slechts terloops. En ten onrechte ging hij eraan voorbij dat sommige radicale groepen wel degelijk ook geweld als een middel zagen om het door hen op te richten godsrijk naderbij te brengen. Dat relativeert opnieuw de exclusieve binding die de Britse filosoof aanbrengt tussen de Verlichting en terreur. Terreur - ook als middel om een nieuwe wereld tot stand te brengen - is in zekere zin van alle tijden. Al kreeg het door het Verlichtingsoptimisme wel een enorme impuls.

Sprekend over de erfzonde signaleert Gray overigens een verschillend religieus klimaat in Europa en de Verenigde Staten. In Europa gaat het christendom volgens hem nog steeds uit van Augustinus' nadruk op de menselijke onvolmaaktheid en kiezen Amerikaanse christenen voor het pelagiaanse model, waarbij de erfzonde ontkend wordt en het kwaad wordt gezien als een gevolg van onwetendheid en als overwinbaar. Deze benadering is echter een beetje te veel van de soort 'grote stappen, snel thuis'. Niet alleen is het christelijk heilsoptimisme dat kenmerkend is voor evangelicaal Amerika inmiddels ook stevig geworteld in Europa, maar om dat nu exclusief pelagiaans te duiden, gaat wel wat ver. Daarvoor is er onder evangelicale christenen te veel variatie om zo eenduidig te kunnen spreken. Pelagiaanse trekken zijn hier en daar echter zeker aanwezig en werken ook door in het vooruitgangsoptimisme dat meent dat (de as van) het kwaad in de wereld een gevoelige slag kan worden toegebracht, zo niet kan worden overwonnen, door de export van de Amerikaanse 'democratie'. De werkelijkheid van Irak laat zien wat voor tragische vergissing daaraan ten grondslag ligt.

Perspectief
Het is dus misère in de wereld van John Gray. Maar ziet hij ook nog enig perspectief en heeft hij nog enige hoop op verbetering? Nee, eigenlijk niet. Hij is aartspessimistisch en beschouwt de geschiedenis in politiek en ethisch opzicht als cyclisch: zij bestaat uit een reeks opeenvolgende cycli, waarin perioden van vrede, een bloeiende economie en kunsten afgewisseld worden door perioden van oorlog, intolerantie, vervolging en verval.

De wereld is een catastrofe en zij zal altijd wel een catastrofe blijven. Toch ziet hij daarin geen aanleiding zijn mond te houden, wat voor de hand ligt als alles toch uitzichtloos is. Nee, hij blijft het zinvol vinden te spreken, omdat - zoals hij na afloop van zijn Thomas More Lezing in 2004 vaststelde - ,,iets redden tenslotte nog altijd beter is dan niet alles kunnen redden en, in de ijdele poging tot dat laatste, ten slotte alles te verliezen''.

Daarbij put hij enige hoop uit en sluit hij zich aan bij de rooms-katholieke opvatting van de natuurwet, die in de mensheid een ingeschapen moreel minimum, een universele kern van menselijk fatsoen, aanwezig acht.

In reformatorische kring is dit beroep op de Lex Naturae altijd afgewezen, omdat ethische normen niet af te leiden zijn uit de natuur, maar uit de openbaring daarvan door Jezus Christus. Maar het is duidelijk dat Gray daarvan als atheïst - of agnost? - niets wil weten. Sterker nog, hij legt een rechtstreekse verbinding tussen de vermaledijde Verlichting en de christelijke heilsleer. Deze zou - in tegenstelling tot de andere wereldgodsdiensten, die verlossing zien als bevrijding uit de tijd - de aardse geschiedenis beschouwen als locatie waar de menselijke verlossing zal plaatsvinden. Van daaruit is de overstap naar wat Gray noemt 'seculiere incarnaties van het christelijke verlossingsverhaal' (marxisme, positivisme, liberalisme) snel gemaakt.

Maar het is wel een fundamentele vergissing, om niet te spreken van een cruciale fout. Want christendom (en jodendom) zien het heil niet tot stand komen door menselijk handelen (hoezeer er altijd christenen geweest zijn die in eigen of maatschappelijk leven wel geprobeerd hebben een 'heilsrijk' op te richten), maar door het ingrijpen Gods. Er komt inderdaad een nieuwe aarde, waar recht en gerechtigheid zullen wonen, maar zij is geheel en al Gods werk. En vooruitgrijpen daarop - in eigen geestelijk leven of in een of andere vorm van theocratie in het hier en nu ontaardt snel in een pervertering van de verlossing van mens en wereld door Jezus Christus. Juist daarom kunnen christenen zo diepgaand instemmen met Grays ontmaskering van de Verlichting en haar ideologische kinderen als ten dode gedoemde pogingen van zélfverlossing van de mens.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=75425
  zondag 16 juli 2006 @ 00:15:29 #32
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39865557
bla
  zondag 16 juli 2006 @ 00:16:35 #33
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_39865595
Het is mooi west. Deze jongeman gaat met zijn prinses op bed.

Tot later, jonge goden.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 16 juli 2006 @ 00:18:36 #34
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39865652
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is mooi west. Deze jongeman gaat met zijn prinses op bed.

Tot later, jonge goden.
We verwensen je alle strijdkracht toe natuurlijk
pi_39868215
quote:
155 tt-EEN 155 zo 16 jul 01:18:27

­­­­­­­­­­­­­­­­

Door de politieke windstilte zijn er
momenteel geen berichten in deze
rubriek.
Politiek

zondag 16 juli 2006 @ 10:59:23 #37
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39871097
Net een aflevering Angel zitten kijken, en die Charisma Carpenter is wel zo'n ontzettend lekker ding, en wat een ongelooflijk lekkere billen

Goatboy likes her!

enfin, tijd om van het weer te gaan genieten
-- Bertrand Russell
pi_39871634
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef Monidique het volgende:

Allemaal waar natuurlijk maar de VS had geen bezwaar tegen de toetreding van China, ook niet echt een model democratie.
  zondag 16 juli 2006 @ 11:52:05 #39
Stranger than fiction
pi_39872069
Goedemorgen
  zondag 16 juli 2006 @ 11:54:53 #40
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39872120
quote:
Lief klein konijntje

Lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus
en het vloog maar heen en weer

ooooooohhhhh lief klein konijntje
had een vliegje op zijn neus

(naar eigen keuze steeds sneller)

Bewegingen bij het liedje:
lief -> hand op hart
klein -> wijzen met vingers, vlak bij elkaar houden
konijntje -> konijnenoren boven hoofd maken met handen
vliegje -> vliegbewegingen maken
neus -> neus aanwijzen
vloog maar heen en weer -> heen en weer vliegbewegingen maken
oohh -> armen wijd en achterover leunen
Zie-zo, ik hoop dat het de hele dag blijft hangen.
pi_39872581
Oh oh oh.
  zondag 16 juli 2006 @ 12:31:18 #42
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39872992
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zie-zo, ik hoop dat het de hele dag blijft hangen.
nope, hips don't lie zit al een paar dagen in m'n kop en vooral dat treiterige deuntje
  zondag 16 juli 2006 @ 13:21:45 #43
Stranger than fiction
pi_39874188
Ik heb geen last van deuntjes in mijn kop.
  zondag 16 juli 2006 @ 13:25:35 #44
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39874264
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb geen last van deuntjes in mijn kop.
een suis telt ook
pi_39874698
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:06 schreef Apropos het volgende:
Verfrissend trouwens, dat je nooit hoort dat Indonesie het beleid van Van Daalen en Van Heutsz op grotere schaal voortzet. Een miljoen doden in een jaar, om over Indonesie's imperialisme maar te zwijgen.
Apropos... licht eens bij.. welke miljoen, welk jaar, door wie ?
pi_39874978
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Apropos... licht eens bij.. welke miljoen, welk jaar, door wie ?
30 september 1965, door Suharto. Zogenaamd allemaal staatsgevaarlijke communisten. En duizenden zijn er opgesloten en gemarteld.
pi_39875037

ben nog licht brakjes .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_39875078
Ah okeeee... maar die massaslachting was toch niet binnen 1 jaar, dacht ik?
De schattingen die ik las liggen tussen de half miljoen en 1 miljoen...
Idd.. grote schande dat die Soeharto nooit daarvoor berecht is...
pi_39875112
Met hulp van Amerika (allicht, het betrof communisten) en Groot-Brittanie trouwens;

http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,3604,530478,00.html
pi_39875285
Ik kan niet heksen en blauwverven tegelijk.

Ik ga maar verder met blauwverven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39875328
Je moet dat jaartal 1965 als beginpunt van de Soeharto-staatsgreep en zuiveringscampagne nemen, denk ik..
Soeharto was pro-westers, bondgenoot van ons en dus ' good guy' ...
Ook de westerse media hebben nooit veel aandacht gehad voor wat er toen gaande was daar, tot zover ze nog vrij konden rondlopen..
Aad van den Heuvel was een uitzondering:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aad_van_den_Heuvel
  zondag 16 juli 2006 @ 14:08:42 #52
Stranger than fiction
pi_39875432
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:02 schreef sigme het volgende:
Ik kan niet heksen en blauwverven tegelijk.

Ik ga maar verder met blauwverven.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:09:36 #53
Stranger than fiction
pi_39875458
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:53 schreef du_ke het volgende:

ben nog licht brakjes .
Gelukkig schijnt de zon
pi_39875512
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Gelukkig schijnt de zon
Zit dan ook binnen radio tour de france aan en rustig aan doen . Zal zo eens gaan ontbijten .
pi_39875602
'Holleeder wilde prins Bernhard ontvoeren'

Spectaculaire kop zonder enige details.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:16:30 #56
Stranger than fiction
pi_39875635
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:14 schreef Apropos het volgende:

De Telegraaf zeker?
  zondag 16 juli 2006 @ 14:16:49 #57
Stranger than fiction
pi_39875649
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zit dan ook binnen radio tour de france aan en rustig aan doen . Zal zo eens gaan ontbijten .
Binnen zitten is goed voor je.
pi_39875712
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

De Telegraaf zeker?
Ja. Nu kan het natuurlijk zijn dat in die verklaringen de hele zaak uit de doeken wordt gedaan, maar het bericht zelf is nogal rommelig en biedt geen nadere uitleg van het werkplan.
pi_39875715
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:14 schreef Apropos het volgende:

Wat doe jij op de stormfrontpage ?
pi_39875753
Nog wat over de misdaden in Indonesie;

http://www.namebase.org/kadane.html
pi_39875774
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat doe jij op de stormfrontpage ?
De geest waait waarheen hij maar wil.
pi_39875796
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:20 schreef Apropos het volgende:

Waarom knap ik M.'s vuile werk op?
  zondag 16 juli 2006 @ 14:24:16 #63
Stranger than fiction
pi_39875830
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:22 schreef Apropos het volgende:

[..]

Waarom knap ik M.'s vuile werk op?
M. is aan het werk.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:25:55 #64
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39875890
M is van z'n apropos
pi_39875965
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

M. is aan het werk.
Maar dat is slechts een bepaald dagdeel.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:37:09 #66
Stranger than fiction
pi_39876266
Je mist m he.
pi_39876296
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Je mist m he.
Integendeel.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:47:18 #68
Stranger than fiction
pi_39876575
Hoe staat het eigenlijk met je afstuderen? Meneer Apropos?
pi_39876699
Dat vordert.
  zondag 16 juli 2006 @ 15:04:53 #70
Stranger than fiction
pi_39877048
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:51 schreef Apropos het volgende:
Dat vordert.
Wat is het onderwerp en hoe lang denk je nog nodig te hebben?
pi_39877067
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wat is het onderwerp
Dat moet nog bepaald worden.
quote:
en hoe lang denk je nog nodig te hebben?
Uiterlijk een jaar.
pi_39877105
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wat was er onduidelijk? Het was een gezegde en een feitelijke mededeling.
En een tvp, maar daar doe ik niet aan.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 16 juli 2006 @ 15:06:58 #73
Stranger than fiction
pi_39877107
quote:
Israël heeft een compromisvoorstel gedaan waarmee een eind gemaakt zou kunnen worden aan de vijandelijkheden in Libanon. Jeruzalem is bereid zijn operaties in dat land te staken als Hezbollah de twee ontvoerde Israëlische militairen vrijlaat en zijn strijders terugtrekt ten noorden van de rivier Litani, maakte de Libanese minister van Informatie Cazi al-Aridi bekend.

Het Israëlische voorstel is via de Italiaanse premier Romano Prodi overgebracht aan de regering in Libanon. Hij deed dat in een telefoongesprek met de Libanese premier Fouad Siniora, deelde een woordvoerder van het Italiaanse kabinet mee. De voorzitter van het Libanese parlement, Nabih Berri, zei zondagmiddag dat een staakt-het-vuren "binnen 24 uur" een feit kan zijn. Komt dat er niet, dan "is het hele Midden-Oosten in gevaar", zei de pro-Syrische Berri.

Raketten van Hezbollah hebben in de Israëlische stad Haifa zondagochtend minstens negen mensen gedood. Israël voerde vannacht zware bombardementen uit op de voorsteden van Beiroet. Tweehonderd Nederlanders hebben zich gemeld voor evacuatie uit Libanon

Raketten afgevuurd door Hezbollah zijn zondag neergekomen in de derde stad van Israël, Haifa. In de havenstad waren explosies te horen. Volgens de ambulancediensten in de stad vielen er minstens negen doden. Veertien anderen zouden gewond zijn geraakt. Andere medische bronnen spraken van zeker twintig gewonden.

Ten minste vijf raketten kwamen neer in de stad waarvan een bij centraal station van Haifa, meldt persbureau AFP. Het projectiel sloeg direct in het gebouw. Het was de tweede keer in drie dagen dat het 250.000 inwoners tellende Haifa werd getroffen door Hezbollah-projectielen.

Bewoners van de stad begaven zich onmiddellijk naar schuilkelders toen de sirenes klonken. De stad telt verscheidene industriële chemiecomplexen die als ze getroffen worden een milieuramp kunnen veroorzaken. Zaterdag stuurde het Israëlische leger anti-raketsystemen naar de stad. Patriotraketten moeten projectielen van Hezbollah uit de lucht halen voordat ze gevaar op kunnen leveren.

Bombardementen

Israël heeft in de nacht van zaterdag op zondag tientallen aanvallen uitgevoerd op doelen in Libanon. Volgens een woordvoerster van het Israëlische leger waren onder meer radarinstallaties, het al-Manar televisiestation en het hoofdkwartier van Hezbollah het doel.

Libanese bronnen zeggen dat de Israeliërs intense bombardementen uitvoerden op de zuidelijke voorsteden van Beiroet.

Veiligheidsfunctionarissen telden in een uur tijd zeker 120 inslagen. Op televisie zijn dikke rookkolommen te zien die opstijgen uit de woonwijken waar Hezbollah veel van zijn kantoren heeft. Het televisiestation van de sjiitische beweging is compleet verwoest, meldden ooggetuigen.

BBC News schrijft dat minstens 17 Libanese burgers zijn omgekomen door Isarëlische beschietingen. Minister Bot van Buitenlandse Zaken heeft zijn Israëlische ambtgenoot, Tzipi Livni, gevraagd om burgers te ontzien. Daarnaast heeft Bot hulp gevraagd bij de evacuatie van Nederlandse burgers uit het oorlogsgebied, meldt NOS Teletekst. Israël heeft zondag alle burgers in Zuid-Libanon opdracht gegeven te vertrekken. De commandant van de strijdkrachten in het noorden van Israël maakte het bevel openbaar.

Evacuatie

Ruim tweehonderd Nederlanders hebben zich inmiddels aangemeld voor evacuatie uit Libanon. Dat liet een woordvoerster van het ministerie van Buitenlandse Zaken zondag weten.

Nederlandse staatsburgers krijgen de mogelijkheid om op vrijwillige basis het crisisgebied te verlaten. Het gaat in totaal om zevenhonderd personen. Hoe de operatie precies in haar werk zal gaan, is nog niet bekend.

De Zweedse autoriteiten zijn inmiddels al begonnen met de evacuatie van 4000 landgenoten uit Libanon. Volgens de Zweedse radio SR zijn zondagochtend de eerste bussen uit Beiroet vertrokken met bestemming Damascus in Syrië. Van daaruit vliegen ze naar Zweden.

De Britse regering heeft besloten twee marineschepen, waaronder een vliegdekschip, naar de wateren bij Libanon te sturen ter voorbereiding van een mogelijke evacuatie van Britse onderdanen. In Libanon vertoeven momenteel naar schatting 20.000 Britten, meldde de BBC zondag.

Minister van Defensie, Des Browne, heeft opdracht gegeven HMS Illustrious en HMS Bulwark in gereedheid te brengen voor afvaart naar het Midden-Oosten. De oorlogsbodems zullen zo snel mogelijk vertrekken, aldus de Britse omroep.
pi_39877153
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:05 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat moet nog bepaald worden.
[..]

Uiterlijk een jaar.
Haha ja op die wijze vorder ik ook wel .
pi_39877189
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha ja op die wijze vorder ik ook wel .
Leer jij nou maar eens opstaan.
pi_39877213
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:09 schreef Apropos het volgende:

[..]

Vandaag om 13.00 mooie tijd toch ?
  zondag 16 juli 2006 @ 15:18:09 #77
Stranger than fiction
pi_39877419
quote:

[..]

Volgens mij is dat vrij probleemloos gelukt.
pi_39877531
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Volgens mij is dat vrij probleemloos gelukt.
Nou ik moest wel rustig tot leven komen vandaag .
pi_39877807
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:20 schreef Apropos het volgende:

Hmm, ik kan me nog herinneren dat "Indonesië" voor mij eindexamentheorie was. Hierover zweeg het boek in alle talen .
pi_39877818
quote:

[..]

Sports? Zou jij wat kunnen doen aan je plaatje? Ik krijg telkens een inlogprompt van www.kootenbie.nl,
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39877855
Terrorist!
  zondag 16 juli 2006 @ 15:37:11 #82
Stranger than fiction
pi_39877881
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Sports? Zou jij wat kunnen doen aan je plaatje? Ik krijg telkens een inlogprompt van www.kootenbie.nl,
Ik nu ook.
pi_39877987
Dank je wel
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39878005
Niets te danken.
pi_39878016
Is het nieuwe plaatje duidelijk voor de buitenstaander?
  zondag 16 juli 2006 @ 15:47:09 #86
93744 Finder_elf_towns
pi_39878132
Goed zo.
pi_39878251
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:43 schreef Apropos het volgende:
Is het nieuwe plaatje duidelijk voor de buitenstaander?
Voor wie letterlijk buitenstaat is het zelfs niet zichtbaar. Een zwart vierkant met een vlek.

Apropos (jouw nieuwe naam bevalt me wel), inhoudelijk vind ik je onderschrift erg sterk, maar mij ontgaat de toegevoegde waarde van het Engels. Waarom is het in het Engels?

Oh, Finder, jouw plaatje wordt mij weer eens geheel niet getoond.
  zondag 16 juli 2006 @ 15:55:00 #89
Stranger than fiction
pi_39878261
Tiss Fijn.
pi_39878369
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor wie letterlijk buitenstaat is het zelfs niet zichtbaar. Een zwart vierkant met een vlek.
Dat is nu beter, naar ik meen.
quote:
Apropos (jouw nieuwe naam bevalt me wel), inhoudelijk vind ik je onderschrift erg sterk, maar mij ontgaat de toegevoegde waarde van het Engels. Waarom is het in het Engels?
Omdat het een citaat van Benjamin Disraeli is.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:07:09 #91
93744 Finder_elf_towns
pi_39878536
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, Finder, jouw plaatje wordt mij weer eens geheel niet getoond.
Helaas, helaas.
pi_39878625
Het is een stoere Teutoonse Ridder!
pi_39878811
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:59 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat is nu beter, naar ik meen.
Klopt.
quote:
[..]

Omdat het een citaat van Benjamin Disraeli is.
Dat vind ik een goede reden.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:45:48 #95
Stranger than fiction
pi_39879448
Daar gingen er twee goed hard onderuit.
pi_39879531
Wat betekent "nailing against the wall" besides neuken en iets op de muur hameren?
pi_39879643
Wereldleiders willen open energiemarkt

Right .
quote:
'Open wereldwijde energiemarkt zal ervoor zorgen dat energietoevoer gewaarborgd blijft'
Right .

Precies het tegenoverstelde is juist aan de gang.
pi_39880876
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Daar gingen er twee goed hard onderuit.
3 zelfs waarvan de spectaculairste valler gewoon door kon fietsen .
pi_39881988
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:39 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Petra Nemcova
pi_39881997
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

3 zelfs waarvan de spectaculairste valler gewoon door kon fietsen .
Du_ke !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 16 juli 2006 @ 18:47:46 #102
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39882359
Die willen we allemaal.
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:39 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Deze trouwens ook.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39883054
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:37 schreef Apropos het volgende:

[..]

Integendeel.
Hallo.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:19:11 #104
Stranger than fiction
pi_39883083
Hallo.
pi_39883150
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hallo.
Ga naar het strand, man!
pi_39883252
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:22 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ga naar het strand, man!
Misschien ben ik al op het strand! Maar ik bepaal zelf wel waarom ik wel of niet naar het strand ga en wanneer ook.
pi_39883335
Een vrouw in Heerlen ziet bij haar kliko twee vuilniszakken staan die niet van haar zijn, dus ze belt...jawel...de milieupolitie. Korps rukt uit, om voor het huis van de vrouw de zakken op te trekken en deze te inspecteren in de hoop een adres te verkrijgen. Ze vinden een papiertje en vliegen met loeiende sirenes naar het adres, om de dader op haar verantwoordelijkheid te wijzen.

Dit alles is gefilmd en je kunt het op RTL5 zien. Gaaf hè?
pi_39883375
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien ben ik al op het strand! Maar ik bepaal zelf wel waarom ik wel of niet naar het strand ga en wanneer ook.
Maar je hebt gewerkt!
pi_39883379
De verloedering bevochten.
pi_39883390
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:30 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar je hebt gewerkt!
Dat klopt. Ik heb al twee biertjes gedronken in de zon, is dat niet genoeg?
pi_39883430
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb al twee biertjes gedronken in de zon, is dat niet genoeg?
O ja, morgen mag je ledig zijn.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:34:01 #112
Stranger than fiction
pi_39883455
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef Autodidact het volgende:
Een vrouw in Heerlen ziet bij haar kliko twee vuilniszakken staan die niet van haar zijn, dus ze belt...jawel...de milieupolitie. Korps rukt uit, om voor het huis van de vrouw de zakken op te trekken en deze te inspecteren in de hoop een adres te verkrijgen. Ze vinden een papiertje en vliegen met loeiende sirenes naar het adres, om de dader op haar verantwoordelijkheid te wijzen.

Dit alles is gefilmd en je kunt het op RTL5 zien. Gaaf hè?
Vet GAAF!

Heb je een link?
pi_39883508
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:48 schreef pberends het volgende:
Wat betekent "nailing against the wall" besides neuken en iets op de muur hameren?
En relentless?
  zondag 16 juli 2006 @ 19:38:22 #114
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39883580
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:40 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Oorlog tegen het terrorisme-medal .
Hebben ze geen 'global struggle against violent extremism' medaille?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 16 juli 2006 @ 20:03:18 #115
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39884274
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:40 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Oorlog tegen het terrorisme-medal .
Deze verdient er ook 1:
quote:
Gezichtsverhullende sluier
U dient te voldoen aan de identiteitsplicht als u zich vanwege uw geloofsovertuiging kleedt in een gezichtsverhullende sluier (burka).
Weer wat geleerd.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_39884327
P. Fabergé van De Jeugd Van Tegenwoordig s erg tevreden met zijn Edison. "Deze award is wel de kroon op drie jaar ploeteren," vindt hij. "Ik denk dat wij als één van de weinige hip hop acts goed doordachte intellectuele nummers maken in de traditie van Benny Jolink en Guus Meeuwis. Oerend Hard, G-deng g-deng, Watskeburt... ik bedoel maar."
  zondag 16 juli 2006 @ 20:05:26 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39884330
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hebben ze geen 'global struggle against violent extremism' medaille?
Of een 'specialist in het opdringen van een ander geloof' medaille.
Of, een 'beste -en enige- lokale propaganda persofficier'
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_39884447
Wat zal ik blij zijn als Israel zichzelf beperkingen oplegt. Dit is verschrikkelijk.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:11:03 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39884487
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:09 schreef Apropos het volgende:
Wat zal ik blij zijn als Israel zichzelf beperkingen oplegt. Dit is verschrikkelijk.
Wat, hoe, waarom?
pi_39884490
Het probleem van meteen groots uitpakken is dat elke poging de intensiteit van de aanvallen te verlagen gezien zal worden als zwakte.
pi_39884518
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat, hoe, waarom?
Niet leuk, Jorn.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:21:54 #122
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39884777
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:12 schreef Apropos het volgende:

[..]

Niet leuk, Jorn.
De waarheid doet pijn, Adriaan.
pi_39885015
quote:
Lance Armstrong renewed his verbal attack on the French, bashing their World Cup team during an American awards show and using a derogatory word to describe the players.

"All their players (France) tested positive ... for being a** holes," the seven-time Tour de France winner Armstrong was quoted as saying in the Los Angeles Daily News on Friday.
http://news.yahoo.com/s/afp/20060715/ts_alt_afp/cyclingusafra
pi_39885541
Had het beter geweest als de Westerse geallieerden na de nederlaag van Duitsland hun militaire kracht zouden gebruiken om Russisch imperialisme in Oost-Europa tegen te gaan?
  zondag 16 juli 2006 @ 20:59:53 #125
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39885616
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:57 schreef Monidique het volgende:
Had het beter geweest als de Westerse geallieerden na de nederlaag van Duitsland hun militaire kracht zouden gebruiken om Russisch imperialisme in Oost-Europa tegen te gaan?
Beter voor wie?
pi_39885676
Niet beter voor degenen die dan zouden sterven, dat besef ik. Beter als in: zou het Oost-Europa vrij kunnen houden en zou de prijs daarvan het waard zijn. Ik weet dat het nogal hypothetisch is.
pi_39885926
Misschien was Nederland dan ook wel communistisch geweest . Wie zegt dat de Westerlingen zouden winnen?
pi_39885944
Ik weet het niet.
  zondag 16 juli 2006 @ 21:15:58 #129
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39886053
Ik denk dat het te lastig zou zijn geweest. Oost-Europa was geen West-Europa waar ze weer hun oude weg konden vervolgen. In Oost-Europa waren ze weinig anders gewend en zou veel meer moeite kosten om gelijk op een goed democratisch welvarend niveau te krijgen (beetje vergelijkbaar met Irak). Na ruim een jaar intensieve oorlogsvoering zou dergelijke inspanningen wellicht teveel hebben gevraagd. Uiteindelijk is het via een koude oorlog aardig gelukt om Oost-Europa de gelegenheid te geven zelf vorm te geven aan de verandering.
pi_39886054
quote:
Ik weet het niet.
Dat is het enige zinnige antwoord op je vraag.
  zondag 16 juli 2006 @ 21:16:43 #131
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39886076
dan had je hier misschien ook volop communistische partizanen net als in Nazi-Oost-Europa
  zondag 16 juli 2006 @ 21:21:51 #132
93744 Finder_elf_towns
pi_39886210
quote:
Zoiets is natuurlijk moeilijk te beantwoorden. Het zou wel veel rotzooi hebben gescheeld, maar ik vraag mij af of het überhaupt mogelijk zou zijn geweest. Vooral de na-oorlogse samenwerking tegen de USSR waar Duitsland en Oost-Europa samen deel van zouden zijn geweest, zou erg zijn bemoeilijkt door de wandaden van de nazi's tegen de Polen en de andere Slavische volkeren.
pi_39886541
Conclusie van de POL-SC-denktank is dat het waarschijnlijk niet slim zou zijn?
pi_39886588
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:35 schreef Monidique het volgende:
Conclusie van de POL-SC-denktank is dat het waarschijnlijk niet slim zou zijn?
Als dat de conclusie is sluit ik me erbij aan.
pi_39886680
Misschien niet onaardig om te weten;

We were aware that the Russians had taken enormous losses on the eastern front, that they really had broken the back of the German army. We would have been in for infinitely worse casualties and misery had it not been for them. We were well disposed toward them. I remember saying if we happen to link up with 'em, I wouldn't hesitate to kiss 'em.

I didn't hear any anti-Russian talk. I think we were realistic enough to know that if we were going to fight them, we would come out second best. We hadn't even heard of the atomic bomb yet. We'd just have to assume that it would be masses of armies, and their willingness to sacrifice millions of troops. We were aware that our leaders were sparing our lives. Even though somebody would have to do the dirty work in the infantry, our leaders would try to pummel the enemy with artillery and tanks and overpower them before sending the infantry in. If that was possible.

In the final campaign down through Bavaria, we were in Patton's army. Patton said we ought to keep going. To me, that was an unthinkable idea. The Russians would have slaughtered us, because of their willingness to give up so many lives. I don't think the rank of the GIs had any stomach for fighting the Russians. We were informed enough through press and newsreels to know about Stalingrad. I saw the actual evidence in those black-bordered pictures in every German household I visited. Black border, eastern front, nine out of ten.

http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/2WWpatton.htm
  zondag 16 juli 2006 @ 21:53:03 #136
Stranger than fiction
pi_39887003
Interessant.
pi_39887173
Ja, klopt. Maar ik heb alweer bier en zit weer op de vertrouwde zolderkamer in de broeiende hitte omdat ik te antisociaal -en vrij moe eerlijk gezegd- ben om bij vrienden bier te drinken en ik nog steeds HP niet gebeld heb over mijn laptop. Nostalgie.
pi_39887204
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:58 schreef Monidique het volgende:
Ja, klopt. Maar ik heb alweer bier en zit weer op de vertrouwde zolderkamer in de broeiende hitte omdat ik te antisociaal -en vrij moe eerlijk gezegd- ben om bij vrienden bier te drinken en ik nog steeds HP niet gebeld heb over mijn laptop. Nostalgie.
Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.
pi_39887227
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:05 schreef Autodidact het volgende:
P. Fabergé van De Jeugd Van Tegenwoordig s erg tevreden met zijn Edison. "Deze award is wel de kroon op drie jaar ploeteren," vindt hij. "Ik denk dat wij als één van de weinige hip hop acts goed doordachte intellectuele nummers maken in de traditie van Benny Jolink en Guus Meeuwis. Oerend Hard, G-deng g-deng, Watskeburt... ik bedoel maar."
De J van T heerst. En vooral Vieze Fur.
pi_39887232
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:59 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.
Scherp. Sigme zal er van watertanden.
pi_39887269
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik meende het waarachtig.
pi_39887295
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klopt. En herkent uiteraard de titel.
pi_39887335
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:00 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik meende het waarachtig.
Het beweer het tegendeel geenszins.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:03:42 #144
Stranger than fiction
pi_39887367
Het is te merken dat je het warm hebt.
pi_39887370
Al is het 'nostalgie is ook niet meer wat het was'.
pi_39887420
quote:
Ja, want als het aan de Yanks had gelegen waren Oost-Pruisen, Pommeren en Silezie niet van Duitsland af gehakt.

Tevens had het een hoop gedonderjaag gescheeld, voor ons dan, als ze gewonnen hadden.

Sterker nog, ik durf wel te beweren dat, indien de USSR ten val was gebracht na WOII we nu, op dit moment, geen moslimextremisme hadden.
pi_39887427
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:03 schreef sigme het volgende:
Al is het 'nostalgie is ook niet meer wat het was'.
Vroeger wist ik dat.
pi_39887564
Het in feite door de Russen afpakken van de Dutise gebieden die nu Pools zijn, is een misdaad geweest. Niet onbekend, absoluut niet, maar het is een grote fout geweest die alleen maar het Russisch imperialisme diende; de Polen waren natuurlijk net zo goed slachtoffer. Kan niet meer teruggedraaid worden.
pi_39887697
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:05 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ja, want als het aan de Yanks had gelegen waren Oost-Pruisen, Pommeren en Silezie niet van Duitsland af gehakt.

Tevens had het een hoop gedonderjaag gescheeld, voor ons dan, als ze gewonnen hadden.

Sterker nog, ik durf wel te beweren dat, indien de USSR ten val was gebracht na WOII we nu, op dit moment, geen moslimextremisme hadden.
As is verbrande turf. Als de USSR makkelijk te verslaan was geweest na WOII was de wereld anders geweest. Ervoor en erna.

Als de koude oorlog wat minder warm was gevoerd was er nu misschien inderdaad geen moslimextremisme geweest.

Maar aangezien communisme uiteindelijk vanzelf implodeert was het misschien handiger geweest Europa gewoon onder de voet van de russen te laten lopen. Geen koude oorlog, en na een jaar of 70 verkruimelt het communisme vanzelf .
  zondag 16 juli 2006 @ 22:21:18 #150
93744 Finder_elf_towns
pi_39887922
Mijn telefoon heeft de pijp aan Maarten gegeven.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:21:53 #151
Stranger than fiction
pi_39887941
Hoe oud is je telefoon geworden?
pi_39888214
Waar is Maarten eigenlijk?
pi_39888227
Studeren.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:36:00 #154
Stranger than fiction
pi_39888354
Dat lijkt me stug. Vakantie periode is nu toch wel voor iedereen aangebroken.
pi_39888394
Niet voor Maarten.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:38:39 #156
Stranger than fiction
pi_39888428
Dat blijkt.
pi_39888577
Nee, hoor, ik praat gewoon een beetje onzin.
pi_39888629
The problem with the French is...
pi_39888698
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:44 schreef Monidique het volgende:
Israel & Libanon crisis #16
Leuk detail, maar zelfs dit valt in het niet bij Meki's onbemande raket.

pi_39888734
Het is komisch, ja.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:50:46 #162
93744 Finder_elf_towns
pi_39888829
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:46 schreef Apropos het volgende:

[..]

Leuk detail, maar zelfs dit valt in het niet bij Meki's onbemande raket.

[afbeelding]
He changed it when he became a citizen. Used to be Merkwürdigeliebe.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:52:42 #163
Stranger than fiction
pi_39888900
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:44 schreef Apropos het volgende:
The problem with the French is...
Vergeet niet zijn autofetish en de diarree die hij krijgt van Groenlinks.
pi_39888916
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:44 schreef Monidique het volgende:
Israel & Libanon crisis #16
Kaalhei?

Die is lang niet langs geweest!
pi_39888955
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Vergeet niet zijn autofetish en de diarree die hij krijgt van Groenlinks.
Bush?
pi_39889047
Bush krijgt geen diarree van GroenLinks. Ben je soms vergeten dat hij bezig is het debat rondom klimaatverandering op te lossen?
pi_39889119
Ben ik nou de enige die automatisch de icoon van bijvoorbeeld zo'n Kaalhei mist, en bedenkt wat de icoon was?
pi_39889149
Die darter.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:01:40 #169
Stranger than fiction
pi_39889223
Die hele vette darter, met lang vettig haar.
pi_39889263
Met baard. Maar bedenk jij het als je zijn naam ziet of omdat ik het vraag?
pi_39889313
Je vroeg het en ik antwoordde, maar helaas wee tik zijn naam niet.
pi_39889327
  zondag 16 juli 2006 @ 23:06:12 #174
Stranger than fiction
pi_39889404
pi_39889519
Ja, ik snap dat Limburgse niet...
pi_39889556
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:03 schreef Monidique het volgende:
Je vroeg het en ik antwoordde, maar helaas wee tik zijn naam niet.
Ja maar die darter boeit me niet, ik wou weten of anderen ook de icoon missen als iemand met een vast icoon plots icoonloos opduikt. En of je dan de icoon kan bedenken.

Van HiZ mis ik ook de icoon, ik kon niet bedenken wat het ook al weer was, totdat ik 'm bij een andere user terugzag.
pi_39889595
Jawel. Ikonen blijven hangen.
pi_39889767
Vandaag dacht ik nog eens over mijn Vichy-vergelijking en helaas, ik kan daar niet zulke verontschuldigen voor aanbieden als ik deed bij mijn verwijten aan Mutant01's adres. Ik weet dat het beladen is, daarom is het ook geen goede vergelijking, denk ik nu, maar een paar principiële punten, die ik al gedeeld heb, zorgden ervoor dat ik bij Vichy uitkwam. Al het geleuter over nazi's en Hitler en de Holocaust, daar had het helemaal niets mee te maken, maar ik weet wel dat dat een beetje het probleem is met vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog, ook al hebben ze met de oorlog per se niet zoveel te maken, namelijk dat het altijd de Holocaust met zich meebrengt. De vergelijking met de verdrijving en "naturalisering" van Duiters na de oorlog is inderdaad beter, zoals ik gisteren al zei.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:17:54 #179
Stranger than fiction
pi_39889853
Zeg Sigme moet jij niet al op bed liggen??

Ik ga zo maar wel denk ik. Meer dan genoeg te doen morgen.
pi_39889879
Morgen ben ik vrij, of heb ik het, ...
pi_39889904
Canossa, twee keer per maand, is dat echt teveel gevraagd?

(Of moet het; te veel zijn?)
pi_39889980
Is het eerste een gebod waaraan je een vraag geplakt hebt?
pi_39890003
* is gezeggelijk
* gaat dus naar bed

pi_39890069
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:21 schreef Monidique het volgende:
Is het eerste een gebod waaraan je een vraag geplakt hebt?
Nee, een vraag is een vraag is een vraag.
pi_39890086
Die heb ik nooit gesnapt.
pi_39890092
Veni vidi Vichy;

Israëliërs betogen tegen oorlog
TEL AVIV - Tweeduizend Israëliërs hebben zondagavond gedemonstreerd tegen de militaire acties in Libanon, waarbij in totaal meer dan 130 mensen zijn omgekomen.

„Ja voor een gevangenenruil”, „Ja voor vrede” riepen de betogers. Ze willen dat de Israëlische regering instemt met de eis van Hamas in de Gazastrook en Hezbollah in Libanon om drie gegijzelde Israëlische militairen te ruilen voor Palestijnse gevangenen en Hezbollah-gedetineerden.

De gijzeling van twee Israëlische militairen door Hezbollah woensdag leidde tot Israëlische vergeldingsacties in Libanon.
pi_39890136
Ik vraag me af wat voor groepje dat was.
pi_39890168
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:25 schreef Monidique het volgende:
Ik vraag me af wat voor groepje dat was.
DrW. zou zeggen dat ze er uitzagen als hippies, beatniks en andere dienstweigeraars.
pi_39890278
"Beatniks" zou hij niet in de mond nemen.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:31:20 #190
93744 Finder_elf_towns
pi_39890334
Dat klopt. Beatniks is een voor mij onbekend begrip.
pi_39890393
Proto-hippies.
pi_39890811
Goed, ik had beter kunnen douchen en ergens heen kunnen gaan, want dit is ook ruk.
pi_39890876
Dank je. Ik geniet ook erg van jouw niet-plaatjesradend gezelschap.
pi_39890900
Welk plaatje had ik moeten raden?
pi_39890925
Het was een metafoor.
pi_39890931
Nee. Nee, toch niet.
pi_39890967
Je weet dat ik je geen pijn wil doen, maar "jouw niet-plaatjesradend gezelschap" vind ik eigenlijk geen eenvoudige metafoor.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:53:34 #198
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39890994
Gegroet.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39891006
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:53 schreef Pracissor het volgende:
Gegroet.
Hallo.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:54:35 #200
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891014
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:54 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hallo.
JohandeW?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_39891022
Ik heb weer wat Pools geleerd.
pi_39891059
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:54 schreef Pracissor het volgende:

[..]

JohandeW?
Zeker.
Kan het trouwens toevallig zijn dat jij wel eens in 't Keizertje komt?
  zondag 16 juli 2006 @ 23:57:27 #203
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891095
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:56 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zeker.
Kan het trouwens toevallig zijn dat jij wel eens in 't Keizertje komt?
Ja dat kan, zeer onregelmatig overigens.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:57:59 #204
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891119
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:54 schreef Monidique het volgende:
Ik heb weer wat Pools geleerd.
Wat kijk je vieze homo?
pi_39891166
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:57 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ja dat kan, zeer onregelmatig overigens.
Toen je nog een foto in je fotoboek had staan, meende ik je te herkennen, maar ik wist niet goed meer waarvan. Maar jij hebt ooit bij mij gegeten. .
pi_39891171
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:57 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wat kijk je vieze homo?
Nee, het is koud.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:01:31 #207
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891213
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:00 schreef Apropos het volgende:

[..]

Toen je nog een foto in je fotoboek had staan, meende ik je te herkennen, maar ik wist niet goed meer waarvan. Maar jij hebt ooit bij mij gegeten. .
Whaha, serieus?

Dus jij bent ook lid van het Sib? Toevallig, ben er trouwens al heel lang niet meer geweest.
pi_39891217
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, het is koud.
Hoe zit het nu met dat meisje dat je achtervolgde? (Let op de dubbelzinnigheid, vrienden!)
pi_39891234
De SIB is politiek neutraal, maar onderschrijft wel het handvest van de Verenigde Naties.
pi_39891240
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:01 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Whaha, serieus?

Dus jij bent ook lid van het Sib? Toevallig, ben er trouwens al heel lang niet meer geweest.

Bij geen enkel Sib-gebeuren overigens.
Ja. Ik kom er nog wel eens, maar meer omdat ik dan van tevoren met een paar mensen heb afgesproken. Sterker nog, alleen dan.
pi_39891252
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:01 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hoe zit het nu met dat meisje dat je achtervolgde? (Let op de dubbelzinnigheid, vrienden!)
Het is een kort verhaal, maar niet zo interessant.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:03:06 #212
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891266
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:02 schreef Monidique het volgende:
De SIB is politiek neutraal, maar onderschrijft wel het handvest van de Verenigde Naties.
Neem de SIB vooral niet te serieus.
pi_39891276
quote:
Om precies te zijn; ze mogen het logo van de VN niet meer voeren, omdat ze weigerden een resolutie tegen Israel te onderschrijven. Precies mijn soort mensen.
pi_39891283
quote:

[..]

Het is een kort verhaal, maar niet zo interessant.
Onzin.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:04:20 #215
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891313
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:02 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ja. Ik kom er nog wel eens, maar meer omdat ik dan van tevoren met een paar mensen heb afgesproken. Sterker nog, alleen dan.
Ik ga idd ook alleen wanneer ik zeker ben van de aanwezigheid van bekenden/studiegenoten, daarnaast kan je daar nog altijd poolen.
pi_39891335
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:03 schreef Apropos het volgende:

[..]

Onzin.
Een vriendin van mij stelde voor om eens een uitstapje te maken naar een Europese stad. Dat is het.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:05:04 #217
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891339
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:03 schreef Apropos het volgende:

[..]

Onzin.
Idd, vertel M. voor de rest is er niemand, wij kennen je nu al zolang, bij ons is het veilig, heus.
pi_39891366
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een vriendin van mij stelde voor om eens een uitstapje te maken naar een Europese stad. Dat is het.
Dit is te summier. Zo lees ik niets over hinderlijk volgen, en Sidekick liegt niet.
pi_39891439
Ik vind het comfortabeler om het niet over mij te hebben. Jullie weten hoe zielig ik ben. Graag zou ik mening willen geven over de nieuwe crisis in het Midden-Oosten of waarom Balkenende een slechte premier is, maar zelf ben ik niet interessant.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:09:19 #220
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891471
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:08 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het comfortabeler om het niet over mij te hebben. Jullie weten hoe zielig ik ben. Graag zou ik mening willen geven over de nieuwe crisis in het Midden-Oosten of waarom Balkenende een slechte premier is, maar zelf ben ik niet interessant.
Foto's vertellen genoeg.
pi_39891490
Ik ben een jongetje, hè, Pracissor.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:11:12 #222
93744 Finder_elf_towns
pi_39891532
Ik heb ooit eens overwogen lid te worden van de SIB, maar dat was voor mijn HBO-tijd, dus ze zouden mij zeker niet geaccepteerd hebben.
pi_39891569
Ze zijn te lief om iemand buiten te sluiten, geloof ik.
pi_39891571
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:54 schreef Pracissor het volgende:

[..]

JohandeW?
Of Sports I.
pi_39891584
DrW. wil vast niet bij een te lieve club.
pi_39891587
Het kabinet-Balkenende heeft best veel voor elkaar gekregen, maar een premier die boven de middelmaat uitsteekt is hij inderdaad niet bepaald.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:15:14 #227
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891668
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:09 schreef Monidique het volgende:
Ik ben een jongetje, hè, Pracissor.
Jaja, maar het uiterlijk achter de user zien, is voor mij ook vaak een openbaring.
pi_39891683
Ik heb weinig commentaar op het kabinet of het beleid daarvan. Verdonk en misschien Rutte kunnen kritiek krijgen, maar voor de rest heb ik te weinig kennis of kan ik geen slechte besluiten waarnemen. Maar ik bedoelde dus vooral Balkenende zelf. Hij kan, vind ik, slecht leiding geven. Nu heeft hij niet de meest gemakkelijke personen in zijn twee voorgaande kabinetten gehad, dat was toch het door hem samengesteld kabinet. Die ansichtkaart, dat gedoe met Verdonk. Nee, hij maakt absoluut geen indruk, allesbehalve zelfs.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:16:29 #229
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891695
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb ooit eens overwogen lid te worden van de SIB, maar dat was voor mijn HBO-tijd, dus ze zouden mij zeker niet geaccepteerd hebben.
Wat studeer jij op het moment dan?
pi_39891711
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:15 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Jaja, maar het uiterlijk achter de user zien, is voor mij ook vaak een openbaring.
Ik ben knap, heb haar tot bijna op mijn schouders en een betoverende glimlach-oog-combinatie.
pi_39891720
Ik herinner mij een tamelijk schokkende foto waarop M. tijdens een potje familiescrabble voorwendt schizofreen te zijn, terwijl een ouder familielid (zijn vader? niet katholiek, overigens) de ogen met de hand bedekt. Op de achtergrond Teigetje-behang.
Maar die was binnen 24 uur verdwenen.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:17:25 #232
93744 Finder_elf_towns
pi_39891729
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:16 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wat studeer jij op het moment dan?
Hogere Informatica
pi_39891747
Wat was er ook weer met de ansichtkaart?
  maandag 17 juli 2006 @ 00:18:03 #234
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891752
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:16 schreef Monidique het volgende:
Ik heb weinig commentaar op het kabinet of het beleid daarvan. Verdonk en misschien Rutte kunnen kritiek krijgen, maar voor de rest heb ik te weinig kennis of kan ik geen slechte besluiten waarnemen. Maar ik bedoelde dus vooral Balkenende zelf. Hij kan, vind ik, slecht leiding geven. Nu heeft hij niet de meest gemakkelijke personen in zijn twee voorgaande kabinetten gehad, dat was toch het door hem samengesteld kabinet. Die ansichtkaart, dat gedoe met Verdonk. Nee, hij maakt absoluut geen indruk, allesbehalve zelfs.
Indruk niet echt nee, maar aan de andere kant waardeer ik wel die degelijkheid, evenwichtigheid en vasthoudendheid die hij uitstraald.
pi_39891777
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:17 schreef Apropos het volgende:
Wat was er ook weer met de ansichtkaart?
Alles is superoké, liet hij zo de pers weten en de volgende dag viel het kabinet. Zoiets.
pi_39891791
Er is nu een documentaire over de Spaanse Burgeroorlog op Arte, waarin beelden van legerparades van de intervenierende landen. Het Rode Leger laat trots fietsers en door paarden getrokken wagens langs Stalin defileren.
pi_39891805
Mijn vader is wel katholiek, overigens. En vandaag werd mij trouwens enigzins verweten geen katholiek te zijn.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:19:38 #238
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891808
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ben knap, heb haar tot bijna op mijn schouders en een betoverende glimlach-oog-combinatie.
Als dat waar zou zijn, zou jij je niet hoeven te verlagen tot het hinderlijk volgen van een vrouwmens, niet waar?
  maandag 17 juli 2006 @ 00:20:11 #239
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891821
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:19 schreef Monidique het volgende:
Mijn vader is wel katholiek, overigens. En vandaag werd mij trouwens enigzins verweten geen katholiek te zijn.
Zet je af tegen je familie, gewoon Protestant worden.
pi_39891842
Nou, ik volg haar niet. Hoe dat de wereld in is gekomen... Maar ook, er zijn meer dingen. Persoonlijkheden enzo. Lastig.
pi_39891869
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:20 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Zet je af tegen je familie, gewoon Protestant worden.
Maar dan mag ik vast en zeker niet meer meedoen met carnaval, . Alleen mijn vader is katholiek.
pi_39891875
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:19 schreef Monidique het volgende:
Laatst ontkende je het nog. Maar goed, BaajGuardian beweerde vandaag nog jaren geleden ontmaagd te zijn, dus ik kan wel wat hebben.
pi_39891889
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:20 schreef Monidique het volgende:
Nou, ik volg haar niet. Hoe dat de wereld in is gekomen... Maar ook, er zijn meer dingen. Persoonlijkheden enzo. Lastig.
Nee, zij viel jou lastig, zei de Friese forumfucker.
pi_39891906
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:21 schreef Apropos het volgende:

[..]

Laatst ontkende je het nog. Maar goed, BaajGuardian beweerde vandaag nog jaren geleden ontmaagd te zijn, dus ik kan wel wat hebben.
Misschien zei ik dat hij geen belijdend katholiek is.
pi_39891921
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:22 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, zij viel jou lastig, zei de Friese forumfucker.
Dat is ook overdreven.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:23:46 #246
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891948
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:20 schreef Monidique het volgende:
Tsja, de ironie, zo goed thuis weten te zijn in de politiek en andere kundes, maar de liefde blijft een ongrijpbaar iets, een kunde die iedereen beheerst, maar niemand volledig.
pi_39891961
quote:
een democratisch land die onnodig deze mensen de dood injuicht
Het is dieptriest, maar ik kom haast niet meer bij van het lachen.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:25:05 #248
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39891990
Maar voordat ik jullie lastigval met meer van dit soort pseudo-watdanook praatjes, ik zoek mijn bed op, trusten!
pi_39891997
Welterusten.
pi_39892028
Morgen razieren, weil es ist sontag.
- Warum?
Es muss. Sontag gehts man nach familien und, na, wir in Polen sind katholisch (oid).
- O, mein vater is das auch.
Und du?
- Nein, ich nicht.
Dominique! Warum nicht!?
pi_39892062
Communicatie lukt, maar erg trots ben ik er niet op.
pi_39892080
Als je een Franse naam als Dominique doet volgen door ''Warum nicht?'', klinkt het dubbel bestraffend.
pi_39892098
Met wie communiceer je dan?
pi_39892142
Nu wijzen potige Russinnen Spanje op de landkaart aan, om vervolgens een kruisje te zetten op het vrijwilligersformulier.
pi_39892147
Misschien weet jij het. Clovis zou eigenlijk Clodovech heten en de trainer van Frankrijk heette Domenech. Nu is er ook Ludovech of Ludovic. Dat lijkt erg veel op Lodewijk, maar de Franse versie daarvan is Louis. Stamt de naam "Lodewijk" af van een oer-frans?
pi_39892165
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:28 schreef Apropos het volgende:
Met wie communiceer je dan?
Zoals ze allemaal heten: Anna.
pi_39892202
Ik weet het niet, en Google weet het ook niet.
pi_39892219
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zoals ze allemaal heten: Anna.
Sommigen heten Maria, Berenica of Beata.
pi_39892272
Maria en Berenica ben ik nog niet tegengekomen. Beata wel. En Jystina, Mireilla, Grazyna (oid). Ik hoorde vandaag dat de uitgang 'a' verplicht is bij vrouwen, hoewel dat tegenwoordig niet meer zo streng wordt nageleefd.
pi_39892301
Hoe ''kom je die tegen'' dan? Bruidssites aanboren?
pi_39892307
Op mijn werk.
pi_39892322
Deze snelle Google-zoektocht lijkt aan te tonen dat er inderdaad een verband is tussen Ludovic en Louis. Welke vorm dan ouder is, of waar het vandana komt, dat is nog niet duidelijk.
pi_39892346
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:35 schreef Monidique het volgende:
Op mijn werk.
Ach ja, natuurlijk.
pi_39892357
A British official told TIME that Prime Minister Tony Blair is personally pressing President George W. Bush to send Secretary of State Condoleezza Rice to the region to engage in Henry Kissinger-style shuttle diplomacy.

http://www.cnn.com/2006/W(...)rstory.tm/index.html
pi_39892509
Misschien dat ze eens een keer wat bereikt? Tough luck. Deze regering is vleugellam. Er is een oorlog gaande in Libanon, zij het vrij beperkt, en wat doet Amerika? Weinig.
pi_39892563
Dat was een vrij korte post, ugh, maar het komt er wel op neer. De regering heeft het initiatief niet meer in handen en ze moeten nu reageren op wat er in de wereld gebeurt. Dat kunnen ze niet, want ze zijn incompetent en denken alleen aan public relations en de volgende verkiezingen.
pi_39892629
Ik ga maar eens iets anders doen. Welterusten.
pi_39892646
Jij bent slim.
pi_39892999
Ik volg de slimmerik.
pi_39894967
Hardleers.
pi_39898455
Ha: dat is 1: BaajGuardian vertrekt.
pi_39899912
Drie, ik ga zo maar even fietsen, zoals Sidekick wenst.
pi_39899976
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:37 schreef Autodidact het volgende:
Twee
Oh wat zou dat mooi zijn als hij een 3e oog krijgt. Dan ga ik echt een BBQ geven
pi_39900145
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:58 schreef -IksRee- het volgende:
Ha: dat is 1: BaajGuardian vertrekt.
Die kondigt zijn vertrek gemiddeld 1 x in de maand aan, helaas blijft het daar ook altijd bij
  maandag 17 juli 2006 @ 11:08:36 #276
Stranger than fiction
pi_39900364
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:57 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Oh wat zou dat mooi zijn als hij een 3e oog krijgt. Dan ga ik echt een BBQ geven
Zoveel eer voor zo'n ventje.
pi_39900758
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Du_ke !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DoG!!!!!!!!!!!!
pi_39900906
  maandag 17 juli 2006 @ 11:50:35 #280
Stranger than fiction
pi_39901609
pi_39902077
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:35 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Je bent je eenden zat?
  maandag 17 juli 2006 @ 12:08:34 #282
Stranger than fiction
pi_39902122
Zo'n hagedis hoef je nooit te kammen.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:29:10 #283
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39902741
de sharia is in het land! toch?
quote:
17 Juli 2006 10:46
Pedofielenpartij niet verboden

De pedofielenpartij PNVD wordt niet verboden. Dat heeft de Haagse rechtbank in kort geding bepaald. De zaak was door de stichting Soelaas aangespannen, die onderzoek naar pedofilie doet. Soelaas wilde een verbod van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit.

De PNVD wil seks tussen volwassenen en kinderen boven 12 jaar legaliseren. Nu ligt die grens bij 16.Ook wil de partij dat iedereen boven de 16 in pornofilms kan meespelen, als dat vrijwillig is.

De rechter vindt dat de PNVD, net als elke politieke partij, bestaansrecht heeft. Ook heeft Soelaas geen dringend belang bij een verbod, zegt de rechter.
nos.nl
  maandag 17 juli 2006 @ 12:36:49 #284
Stranger than fiction
pi_39902995
Waar? Waar?
  maandag 17 juli 2006 @ 12:39:31 #286
Stranger than fiction
pi_39903080
Iemand doodmaken is makkelijk dan iemand overtuigen van zijn ongelijk.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:48:19 #287
Stranger than fiction
pi_39903356
Almeerse visboer leert GroenLinks een lesje

Maarten is gesignaliseerd. Onmiskenbaar.
pi_39903402
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Almeerse visboer leert GroenLinks een lesje

Maarten is gesignaliseerd. Onmiskenbaar.
Ja die jongen levert kwaliteit af .

Wat een talenten van een visboer naar een discussie over che in 4 posts .
pi_39903483
Gay Guevara...ik moest lachen.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:56:38 #291
Stranger than fiction
pi_39903622
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:51 schreef Autodidact het volgende:
Nog zo'n autist, Ann Coulter over het executeren van journalisten .
Ongelooflijk. Alleen omdat dat wijf niet heel erg lelijk is, is ze bekend geworden. Anders zou ze nu nog in haar trailerpark zitten.
pi_39903768
Jongens, ik word gek, ik ga fietsen.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:20:23 #293
Stranger than fiction
pi_39904425
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:01 schreef Monidique het volgende:
Veel plezier in die hitte.
pi_39904715
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:01 schreef Monidique het volgende:
Mad dogs, Englishmen en Monidique go out in the midday sun
  maandag 17 juli 2006 @ 13:42:05 #295
Stranger than fiction
pi_39905158
ik vanmiddag rond een uur of 4 naar het strand. Ik vind het gewoon te warm om eerder te gaan.
pi_39905337
Veel te heet.
pi_39905380
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
ik vanmiddag rond een uur of 4 naar het strand. Ik vind het gewoon te warm om eerder te gaan.
Ach, bezie het van de positieve kant, huidkanker is goed te genezen tegewoordig
  maandag 17 juli 2006 @ 13:50:01 #298
Stranger than fiction
pi_39905431
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:47 schreef Autodidact het volgende:
Veel te heet.
En jij bent een negert.