Luxemburg.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:52 schreef fs180 het volgende:
hoer! bij mij is dat al 300km rijden ofzo
ben je nog langs luxenburg geweest.. goedkoop tanken
net 15km over dat circuitje gereden
Wehehe, ja, kben nu wel beurs. (quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:03 schreef Ayaxola het volgende:
Shit, 166 km achter elkaar rijden voor de lol![]()
![]()
Echt waar?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:46 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ben in Duitsland weesten toeren, kun je tenminste legaal hard rijden.![]()
Gefeliciteerdquote:
Ja ook proficiat enzo trouwens!quote:
Wat zijn daar de snelheids regeltjes ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:46 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik heb net 166 KM gemaakt. Zonder te stoppen.. Ja, voor stoplichten enzo wel dan, maar niet voor pauze's enzo.![]()
Ben in Duitsland weesten toeren, kun je tenminste legaal hard rijden.![]()
Voor zover ik het denk te weten :quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:59 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Wat zijn daar de snelheids regeltjes ?
Ben wel benieuwd![]()
maaaaar als ze je aanihouden kunnnen ze je wel een boete geven voor teveel kwquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:26 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Voor zover ik het denk te weten :
Je mag daar gewoon op 60 km wegen, 80 weet ik niet, en dan daar gewoon 60 rijden, met het overige verkeer mee, en tsja, als er staat dat je maar 40 mag ofzo dan mag je ook zo hard.. En ze zijn daar onbegrenst, dus kunnen ze zoiezo harder.![]()
Dan denk ik niet dat ze rollerbanken hebben als ze standaard onbegrenst zijn, dus zullen ze ook niet het aantal KW's kunnen meten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:08 schreef fs180 het volgende:
wettelijk gezien dus hein prakijk zal het allemaal wat anders verlopen
Jawel, maar wat zou het dan uitmaken? Ik bedoel, hoeveel KW mag je daar rijden dan officieel? En dat valt toch ook totaal niet te controleren? Een schakel heeft veel meer kw's dan een puchje, ook al rijden ze beide 80..quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:02 schreef fs180 het volgende:
en ze voeren daar niet op denk je?
Comfortabel: Scooterquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:02 schreef Ferrox het volgende:
Hey mensen,
Ik ben nieuw hier, en nog maar 15![]()
Ik heb mee gedaan aan een cursus van 3VO, theorie en praktijk voor bromfietsen. Hier bij heb ik een certificaat gekregen die ik op 1 oktober kan omwisselen voor een echt bromfiets rijbewijshttp://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=3376
De praktijk heb ik wel al gehaald, maar voor de theorie moet je 16 zijn.![]()
Dus ik moet nog heel even geduld hebben.
Maar de jacht op een brommer/scooter heb ik wel al geopend![]()
Marktplaats/speurders/plaatselijke dealers speur ik af naar een mooie 2e hands scooter/brommer.
Mn keus is gevallen op Derbi Senda of Motorhispania Furia, misschien ook nog een hele oude vespa als opknapper. Maar ik wil graag een schakelbrommer als "echt" vervoersmiddel van huis naar school, en weer ook weer terug natuurlijk![]()
Wat raden jullie ervaren brommerts aan? Een schakelbrommer of niet? Wat is comfortabeler?
En wat is het snelst uiteraard?![]()
Zorgen dat je van tevoren de schouwingspapieren erbij krijgt, of er al een kenteken opzit, dan weet je 100% zeker dat hij eerlijk is en je geen gedoe krijgt met op kenteken zetten enzo..quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:22 schreef Ferrox het volgende:
Bij mij op school heeft iedereen de standaard aerox en speedfight. Schakelbrommers zijn al wat zeldzaam, maar zo'n oldtimer is helemaal uniek![]()
Ik krijg vanwege die cursus, bij univé in het eerste jaar 5% korting en in het 2e 10%
Is Univé een beetje goedkoop?
Waar moet ik op letten wanneer ik een 2e hands brommer koop?
ik weet sowieso dat je een framenr nodig bent voor je kenteken. Maar zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
0.5quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:28 schreef Ferrox het volgende:
ok dankje wel
Dan weet ik tenminste waar ik naar moet kijken met een 2e hands brommer.
EDIT: hoeveel kW mag een bromfiets eigenlijk hebben?
Ja, ik weet niet waar je woont, maar mocht er veel politie rijden zou dat wel handig zijn ja..quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:35 schreef Ferrox het volgende:
een vriend van me haalde met zn Aprillia sr 50 2.0![]()
de agent heeft hem toen gematst zodat hij zich niet voor de rechter hoefde te verantwoorden.
Maar goed, dat wordt dus een begrenzer aanschaffen, mét afstandsbediening/knopje![]()
omgwtfbbq?!quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:42 schreef Ferrox het volgende:
In het dorp waar ik woon is nooit politie, maar in het ( grote) dorp waar ik naar school ga staan ze bijna elke ochtend scholieren te pesten....
Omdat ze gewild zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:46 schreef Ferrox het volgende:
heel flauw is dat ja, ze staan minimaal 3 doordeweekse dagen te controleren.
Maar goed, ik wil best even op de rollerbank als mn begrenzer aanstaat hoor ^^
Waarom zijn Derbi's eigenlijk duurder dan andere merken? dit valt me nogal op op marktplaats ed
dat verhaal gaan we niet nog is houden hequote:Op donderdag 20 juli 2006 00:32 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
maar daar zit je meestal met een STD schakel al overheen., dacht ik.
Kweet 't niet, heel dik de teller uit.quote:
Nee, idd, een RS125 haalt zo al de, wat zal het zijn, 140 ofzo?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:26 schreef Alvilon het volgende:
Frankrijk klinkt inderdaad relaxter!
Maar moeten daar de brommers ook begrensd worden? Aangezien 90 met een 125cctje niet indrukwekkend klinkt
Als je het een beetje goed doet (eventueel andere uitlaat enzo) moet je de 180 wel halen hoor...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:30 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Nee, idd, een RS125 haalt zo al de, wat zal het zijn, 140 ofzo?
Mijn 50cc'tje rijdt onbegrensd ook 80, en jij hebt ruim 2x zoveel cc's..
of 160cc blok eronder enzo.. maar verwacht dan wel iets meer slijtagequote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:20 schreef Halvor het volgende:
[..]
Als je het een beetje goed doet (eventueel andere uitlaat enzo) moet je de 180 wel halen hoor...
Ze worden niet begrensd maar je mag op de openbaare weg 90, en op autowegen ben je een motor rijbewijs nodig volgens mij, verder gaan de meeste 125 cc's 150 dacht ik maar dat weet ik niet zeker (ik vind 100 al genoegquote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:26 schreef Alvilon het volgende:
Frankrijk klinkt inderdaad relaxter!
Maar moeten daar de brommers ook begrensd worden? Aangezien 90 met een 125cctje niet indrukwekkend klinkt
dat zei ikquote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:51 schreef Alvilon het volgende:
160 polini cilinder dan
Maar die naaien wel eens altijd vast.
owja.. schiet is op. kunnen we rijdenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:07 schreef no1uknow het volgende:
volgende week zondag ben ik weer thuis btw, kenne we meeten
quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:50 schreef Diemietuhriej het volgende:
http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/43258025.html
Klinkt mooi opzich, alleen dat voorkapje kan écht niet!![]()
Mjah, ik rij er nu gewoon zo mee rond, mocht ik ooit politie tegen komen die mij aanhoudt dan verander ik het erna wel..quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:12 schreef fs180 het volgende:
vermoed dat je dr wel gezeik mee krijgt :x
owja.. was gister ff naar utrecht gereden, vandaag weer terug
Bestaan er mooie Honda SFX' en?quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:51 schreef amvrosios het volgende:
jeej , trots honda sfx bezitter :-) het rijd goed , en tja de mijne is volgens mij de enige die er WEL mooi uitziet :|
Als er iets mis is met je krukas zal het waarschijnlijk wel ff duren voordat ie rijdt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 02:05 schreef nogal het volgende:
Ik zie mensen praten over ff een begrenzer erop zetten.. geloof me ze komen daar echt wel achter hoorAls je namelijk een begrenzer erop zet dan ga je bij de 1e run op de rollerbank rond de 0.8 kw (voorbeeld he) daarna 0.6 en daarna 0.7. En dan gaan ze zoeken, en verder ook als ze jouw zien rijden en ze nemen je mee dan hebben ze het allang gemerkt dat je te hard gaat.
Heb zelf ook een scooter (Neo's) alleen dit ligt nu uit elkaar, is iets mis met me krukas ofzoNiet echt verstand van, moet gewoon rijden!
Wat een teringlang verhaal derbijquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:50 schreef Diemietuhriej het volgende:
http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/43258025.html
Klinkt mooi opzich, alleen dat voorkapje kan écht niet!![]()
Die gast gooit graag geld over de balkquote:Ik heb niet op de brommer bezuinigd en er zit dus geen goedkoop streetfighter koplampje op van 25,- euro. Ik heb een maand terug apart een Derbi Senda Sm Drd 2005 Limited koplamp uit Spanje laten overkomen van deze bike. Dit omdat ik dit de mooiste koplamp vind en er rijden maar 70 van deze Senda's in NL dus de koplampen zijn zeldzaam en niemand koopt ze los want er hangt een prijskaartje van 190,- aan vast (aantoonbaar met bonnetjes)
Ik ken een Bibi en die is gehandicapt.quote:
Ik ken ook een Marit die knap isquote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:21 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ik ken een Bibi en die is gehandicapt.
En ik ken ook een Marit, die is wel knap.
dichtbij zei je?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:24 schreef no1uknow het volgende:
ben weer weg.
bier zuipen.
vanavond weer even helemaal los, het wordt alleen niet zyo heel gezellig want bibi en marit zijn weg![]()
t wordt nooit zo gezellig zoals met hun![]()
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:49 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik heb nog wel geile pics voor je..
Kijk wat ik zojuist besteld heb..Nu nog even op de orderbevestiging wachten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
*fapfapfap
Jawel.quote:
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:39 schreef Geqxon het volgende:
Mijn tomos pijpjes zonder s-bocht zijn toffer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |