Zoeken.fok.nl, doe je best mien jongquote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:06 schreef dodegod het volgende:
plaats de url van het eerste topic aub, dan ga ik daar heen
Mooi toch, marktwerking in actie. Als jij morgen Alton Towers afhuurt en alleen mensen met groen haar wilt toe laten dan mag en kan dat ook. Big deal.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:16 schreef dodegod het volgende:
Als mensen de bron maar niks vinden omdat het niet ''poltiek correct'' is heb ik hier de originele bron:
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006300314,00.html
haha denk je nou echt dat dat wel ineens mag ? het is altijd zo dat moslims meer rechten kunnen opeisen dan wie dan ook door die politiek correcte idioten, moet je eens een all-white-day proberen, krijg je gelijk de hele wereld op je nek.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mooi toch, marktwerking in actie. Als jij morgen Alton Towers afhuurt en alleen mensen met groen haar wilt toe laten dan mag en kan dat ook. Big deal.
is al volquote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:04 schreef NanKing het volgende:
Jaja, je leest het goed, hier is al een topic over.
Ja, dat kan. Je kunt een pretpark huren en alleen de mensen die je wilt binnen laten. Veel grote bedrijven doen dat wel eens.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:35 schreef dodegod het volgende:
[..]
haha denk je nou echt dat dat wel ineens mag ? het is altijd zo dat moslims meer rechten kunnen opeisen dan wie dan ook door die politiek correcte idioten, moet je eens een all-white-day proberen, krijg je gelijk de hele wereld op je nek.
Maar iedereen mag nog steeds komen, kijk maar naar die christelijke dagen in die pretparken, iedereen is nog steeds welkomquote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Je kunt een pretpark huren en alleen de mensen die je wilt binnen laten. Veel grote bedrijven doen dat wel eens.
Ja, ik weet wel zeker dat als ik een amusements park afhuur ik ook mag bepalen wie er die dag binnenmag.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:35 schreef dodegod het volgende:
haha denk je nou echt dat dat wel ineens mag ? het is altijd zo dat moslims meer rechten kunnen opeisen dan wie dan ook door die politiek correcte idioten, moet je eens een all-white-day proberen, krijg je gelijk de hele wereld op je nek.
Dat is hun keuze, degene die Alton Towers heeft afgehuurd heeft voor een andere insteek gekozen. Alweer dus, big deal.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:40 schreef dodegod het volgende:
Maar iedereen mag nog steeds komen, kijk maar naar die christelijke dagen in die pretparken, iedereen is nog steeds welkom
Niet altijd. Het pretpark kan opengesteld zijn voor een speciale groep. Geloof lijkt al een raar onderscheid, maar wat dacht je van wat je internetprovider is? De nederlandse provider @home heeft eens sixflags afgehuurd en alleen opgesteld voor abonnee'squote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:40 schreef dodegod het volgende:
Maar iedereen mag nog steeds komen, kijk maar naar die christelijke dagen in die pretparken, iedereen is nog steeds welkom
Niet-moslims mogen dus wel degelijk komen echter loopt de kaartverkoop via de organisatie die het park heeft afgehuurd.quote:Abid Hussan of Islamic Leisure insisted the day was open to all faiths, although Islamic laws would apply.
He added: “There will be no smoking, no alcohol and halal food only.
“We’re trying to get Muslims to go to this day because they wouldn’t normally go somewhere like Alton Towers. We’re trying to integrate Muslims into the wider community. People can come down and see the way we live. It will be a peaceful family environment.”
Alton Towers said any organisation could hire the park for a day.
A spokeswoman said “We make no distinction regarding sexuality, religious, ethnic or lifestyle choices.”
She confirmed tickets for the day were now available only through Islamic Leisure. And Alton Towers would promote the fact that the day had been booked.
She added: “As a general rule, there will be no admission on the day to guests who have not booked through the organisation in advance.”
hmz .. ik denk dat je met eisen niet ver komt ..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:39 schreef dodegod het volgende:
Ik eis dan maar een alleen-Westers dag in pretparken in islamitische landen (als ze die daar hebben)
ohnee wacht, ik moet respect hebben voor hun landen en dus me gedragen en aanpassen, hun hoeven dat natuurlijk niet want bij hun is het maar een weg...
Ik weet zeker dat je heeeeel wat over je heen krijgt als je er een niet-moslimdag van maakt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel zeker dat als ik een amusements park afhuur ik ook mag bepalen wie er die dag binnenmag.
Blijkbaar is je engels slecht. Iedereen is welkom alleen mag er niet gerookt en gedronken worden. En broodjes donner zijn echt lekker kan ik je zeggen. Als ik een zaal afhuur of een pretpark gelden mijn wetten en regels en bepaal ik wie er wel en niet komen. Ik vindt wat ze doen een prima idee. Het geeft mensen van verschillende culturen weer een kans elkaar te onmoeten. Ik snap niet wat de TS met het topic wil bereiken. En zou het zelfs goed vinden als de moslim gemeenschap hier het zelfde deed. Maar dan ben jij met je lonsdale kleding en dergelijke te bekrompen voor om dat te snappen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:35 schreef -IksRee- het volgende:
Fantastisch he? En maar zeuren dat ze gediscrimineerd worden maar ze doen zelf keihard hun best zich te onderscheiden.
Ik vind het prachtig, hoe meer van dit soort shit gebeurt, hoe meer ze hun eigen graf graven.
Blijkbaar beter als jouw kennis ervan:quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Blijkbaar is je engels slecht. Iedereen is welkom alleen mag er niet gerookt en gedronken worden.
quote:Unlike the Muslims' Day at Six Flags, this one really is for Muslims only. "Muslim-only Alton Towers," from The Sun (which cluelessly bills this as a "race row"), with thanks to all who sent this in:
BRITAIN’S biggest fun park has sparked a race row — with a MUSLIMS-ONLY day.
Non-Muslims phoning the Staffordshire park have been refused tickets.
Aha, verschillende culturen ontmoeten elkaar als niet-moslims niet binnen mogen?quote:Als ik een zaal afhuur of een pretpark gelden mijn wetten en regels en bepaal ik wie er wel en niet komen. Ik vindt wat ze doen een prima idee. Het geeft mensen van verschillende culturen weer een kans elkaar te onmoeten. Ik snap niet wat de TS met het topic wil bereiken. En zou het zelfs goed vinden als de moslim gemeenschap hier het zelfde deed. Maar dan ben jij met je lonsdale kleding en dergelijke te bekrompen voor.
Nee maar uit je uitspraak blijkt blijkbaar dat jij dus wel wat ervaring hebt met pedofilie. Maar het is vroeg. En heb geen zin in een discussie met racisten zoals jij.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:04 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Blijkbaar beter als jouw kennis ervan:
[..]
[..]
Aha, verschillende culturen ontmoeten elkaar als niet-moslims niet binnen mogen?
WIe is er hier nu bekrompen en wie draagt er Lonsdale?
Ga jij nu maar anime en manga bekijken, laat me raden, vooral de kleine meisjes vind je lekker zeker?
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als ik een zaal afhuur of een pretpark gelden mijn wetten en regels en bepaal ik wie er wel en niet komen
.quote:. Ik vindt wat ze doen een prima idee. Het geeft mensen van verschillende culturen weer een kans elkaar te onmoeten
Dat wat iedereen wil die een topic opent ?quote:Ik snap niet wat de TS met het topic wil bereiken..
Ik ben bang dat de reakties hier hetzelfde zouden zijnquote:En zou het zelfs goed vinden als de moslim gemeenschap hier het zelfde deed. Maar dan ben jij met je lonsdale kleding en dergelijke te bekrompen voor om dat te snappen
Ik ook. Grappig is wel vaak dat de meeste mensen die dit soort kritiek hebben niet op een plek wonen zoals Amsterdam waar de problemen spelen. Ik heb eigenlijk zelf geen slechte ervaringen met moslims. Zal een voorbeeld geven de Marokaanse groenteman daar kan ik ook al is hij bezig al om zeven uur binnen lopen en een boodschap doen. Zelfde geld voor de Turkse slager. Mensen werken dus hard en doen hun best. Denk dat mensen als Verdonk en Geert Wilders dat niet kennen. Iquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:09 schreef Limburger_noord het volgende:
Ik ben bang dat de reakties hier hetzelfde zouden zijn![]()
Ja je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee maar uit je uitspraak blijkt blijkbaar dat jij dus wel wat ervaring hebt met pedofilie. Maar het is vroeg. En heb geen zin in een discussie met racisten zoals jij.
Midden in Den Haag. Lekker tussen de Murkenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ook. Grappig is wel vaak dat de meeste mensen die dit soort kritiek hebben niet op een plek wonen zoals Amsterdam waar de problemen spelen.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:57 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk.
Dat er letterijk staat dat het ALLEEN voor moslims is en niet-moslims geweigerd worden betekent natuurlijk niet dat er alleen moslims mogen komen.
Gelukkig is jouw Engels blijkbaar zo goed dat je niet opgeschreven tekst kan lezen!
Maar Den Haag is ook gewoon de kutste stad van Nederland. Waar ook de kutste mensen wonen. Wat jij maar eens weer bewijst.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:58 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Midden in Den Haag. Lekker tussen de Murken
Gelukkig ben ik bijna weg: ik laat m'n dochter niet tussen Mohammed en Rachid opgroeien.
En laat mijn afkeer van die religie nou in deze wijk (Laak) tot extreme hoogtes gegroeid zijn vanuit ervaring.
En jij noemt anderen 'bevooroordeeld 'quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar Den Haag is ook gewoon de kutste stad van Nederland. Waar ook de kutste mensen wonen. Wat jij maar eens weer bewijst.
Maar ik ben tenminste niet dik en lelijk. Dat is toch ook weer wat waard.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar Den Haag is ook gewoon de kutste stad van Nederland. Waar ook de kutste mensen wonen. Wat jij maar eens weer bewijst.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:07 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Maar ik ben tenminste niet dik en lelijk. Dat is toch ook weer wat waard.
Het zou dus de integratie bevorderen. Omdat moslims normaal niet naar zulke parken gaan ? Waarom doen ze dat niet dan ? Waarom gaan ze alleen naar dat park als er alleen moslims naar toe gaan en niet ook andere 'soorten mensen'.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:02 schreef Megumi het volgende:
“We’re trying to get Muslims to go to this day because they wouldn’t normally go somewhere like Alton Towers. We’re trying to integrate Muslims into the wider community. People can come down and see the way we live. It will be a peaceful family environment.”
Maar ze hebben een goede PR want ze kunnen altijd verwijzen naar de tekst 'ook niet Moslims zijn welkom ' hoewel je weet dat je daar in de praktijk als niet-moslim niet binnenkomtquote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:11 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Het zou dus de integratie bevorderen. Omdat moslims normaal niet naar zulke parken gaan ? Waarom doen ze dat niet dan ? Waarom gaan ze alleen naar dat park als er alleen moslims naar toe gaan en niet ook andere 'soorten mensen'.
Dat lijkt mij juist nog beter voor de integratie. Wie zegt dat zij de volgende keer wél naar het park gaan want de volgende keer lopen er ook 'onreine' mensen daar. En dat kan niet.
Hoe zie je aan de buitenkant of iemand niet-moslim is?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:24 schreef Limburger_noord het volgende:
dat je daar in de praktijk als niet-moslim niet binnenkomt
Aan de buitenkant niet (hoewel sommige kledingvoorschriften wel een hint zijnquote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:49 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Hoe zie je aan de buitenkant of iemand niet-moslim is?
Psst? Volgende keer mischien ook de rest van het artikel lezen en niet alleen het deel wat je goed uitkomt?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:04 schreef -IksRee- het volgende:
Aha, verschillende culturen ontmoeten elkaar als niet-moslims niet binnen mogen?
WIe is er hier nu bekrompen en wie draagt er Lonsdale?
Ga jij nu maar anime en manga bekijken, laat me raden, vooral de kleine meisjes vind je lekker zeker?
quote:Abid Hussan of Islamic Leisure insisted the day was open to all faiths, although Islamic laws would apply.
She confirmed tickets for the day were now available only through Islamic Leisure. And Alton Towers would promote the fact that the day had been booked.
De twee stukjes die jij vetdrukt vertellen volgens mij alleen maar dat andere bevolkingsgroepen op een andere dag ook best een keer het hele park mogen "innemen".quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:45 schreef Tijger_m het volgende:
Oh btw, volgende keer ook het ontbrekende deel posten he?
[..]
Niet-moslims mogen dus wel degelijk komen echter loopt de kaartverkoop via de organisatie die het park heeft afgehuurd.
Ze huren een park af. Wat is daar mis mee. Dit is zo een opgeblazen verhaal. Als een kerk hetzelfde zou doen en dat doen ze weet ik was er geen ophef.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:57 schreef Pracissor het volgende:
Gelukkig zien vele moslims in, dat dit niet de weg is om te bewandelen, dat figuren hier op Fok nog goed praten onder de noemer marktwerking en andere totaal irrelevante zaken, is natuurlijk lachwekkend, maar typisch Fok.
Over christenen-only day zou geen ophef zijn geweest?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ze huren een park af. Wat is daar mis mee. Dit is zo een opgeblazen verhaal. Als een kerk hetzelfde zou doen en dat doen ze weet ik was er geen ophef.
Hoe weet je dat nou?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ze huren een park af. Wat is daar mis mee. Dit is zo een opgeblazen verhaal. Als een kerk hetzelfde zou doen en dat doen ze weet ik was er geen ophef.
Ach man, lul niet, Christelijke dagen in pretparken bestaan al jaren in de VS en UK. Maar oh wee als moslims een pretpark afhuren, dan is het gehuil niet van de lucht.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:57 schreef Pracissor het volgende:
Gelukkig zien vele moslims in, dat dit niet de weg is om te bewandelen, dat figuren hier op Fok nog goed praten onder de noemer marktwerking en andere totaal irrelevante zaken, is natuurlijk lachwekkend, maar typisch Fok.
Dagen, dat de kaarten alleen in kerken worden verkocht, harde 'onchristelijke' muziek, niet welkom is, evenals als drank en andere 'onchristelijke' zaken? Bron?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach man, lul niet, Christelijke dagen in pretparken bestaan al jaren in de VS en UK. Maar oh wee als moslims een pretpark afhuren, dan is het gehuil niet van de lucht.
Hoe wil je dat controleren?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:53 schreef Limburger_noord het volgende:
Aan de buitenkant niet (hoewel sommige kledingvoorschriften wel een hint zijn) maar dat is ook niet nodig want zonder kaartje kom je er niet in
En waar koop je die kaartjes?
Via de website en daar zitten vast wel mensen die dat kunnen controlen of je Moslim bent of denk je van niet?![]()
Ik verhuis volgende maand weer terug naar Laakquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:58 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Midden in Den Haag. Lekker tussen de Murken
Gelukkig ben ik bijna weg: ik laat m'n dochter niet tussen Mohammed en Rachid opgroeien.
En laat mijn afkeer van die religie nou in deze wijk (Laak) tot extreme hoogtes gegroeid zijn vanuit ervaring.
Goh, een stel Christenen heeft laatst een stadion afgehuurd en daar een feest gehouden met de naam EO jongerendag. En groep Christenen heeft laatst een festivalterrein afgehuurd bij Biddinghuizen, en daar een feest gehouden met de naam Opwekking. Een accountantskantoor genaamd KPMG heeft ooit SixFlags afgehuurd.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:07 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Over christenen-only day zou geen ophef zijn geweest?Dan was het land te klein geweest.
duh .. lezen is echt moeilijk blijkbaar .. alle geloven zijn welkom zolang ze zich maar aan de islamietische regels houdenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:11 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Het zou dus de integratie bevorderen. Omdat moslims normaal niet naar zulke parken gaan ? Waarom doen ze dat niet dan ? Waarom gaan ze alleen naar dat park als er alleen moslims naar toe gaan en niet ook andere 'soorten mensen'.
Dat lijkt mij juist nog beter voor de integratie. Wie zegt dat zij de volgende keer wél naar het park gaan want de volgende keer lopen er ook 'onreine' mensen daar. En dat kan niet.
Sta je niet ingeschreven als Moslim dan ?quote:
het is toch ook irrelevant welk geloof je hebt, je hoeft alleen de regels die op die dag gelden te accepteren en te respecterenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:03 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Sta je niet ingeschreven als Moslim dan ?
Als katholiek sta je toch ook ingeschreven ?.
Kijk even op hun site (heb mijn vorige post even geupdate ) en ik zie daar toch duidelijk staan 'dag voor Moslims ' ? dus hoezo niet relevant ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:11 schreef moussie het volgende:
[..]
het is toch ook irrelevant welk geloof je hebt, je hoeft alleen de regels die op die dag gelden te accepteren en te respecteren
Hoop dat ze daar aan gedacht hebben ...quote:wat ik me btw wel afvraag .. hoe gaan ze om met de diverse kledingvoorschriften binnen dat geloof .. zo mag de tunesische moslima nog niet eens een hoofddoek dragen terwijl anderen bestaan op tenten met kijkgaatje
Het verschil is dat bij de christenen iedereen welkom is , en bij de moslims niet .quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:34 schreef Toeps het volgende:
[..]
Goh, een stel Christenen heeft laatst een stadion afgehuurd en daar een feest gehouden met de naam EO jongerendag. En groep Christenen heeft laatst een festivalterrein afgehuurd bij Biddinghuizen, en daar een feest gehouden met de naam Opwekking. Een accountantskantoor genaamd KPMG heeft ooit SixFlags afgehuurd.
Gut, ik heb de ophef gemist!
hallo .. iedereen is welkom .. alle geloven .. het is alleen maar een dag met streng islamitiesche leefregeles, geen drank, geen muziek, niet roken en halal voedsel .. that's all .. jij bent ook welkom zolang je die regels maar respecteerdquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:12 schreef vosss het volgende:
Ik heb alleen de OP gelezen, ronduit schandalig.......als er een dag zou zijn dat alleen NIET moslims toegang kregen dan was het weer discriminatie!
zeg aandachtshoer, op dat terrein waren wel moslims welkom die mochten komen zoals ze dat willen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:34 schreef Toeps het volgende:
[..]
Goh, een stel Christenen heeft laatst een stadion afgehuurd en daar een feest gehouden met de naam EO jongerendag. En groep Christenen heeft laatst een festivalterrein afgehuurd bij Biddinghuizen, en daar een feest gehouden met de naam Opwekking. Een accountantskantoor genaamd KPMG heeft ooit SixFlags afgehuurd.
Dat is netzo schandalig!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:16 schreef moussie het volgende:
[..]
hallo .. iedereen is welkom .. alle geloven .. het is alleen maar een dag met streng islamitiesche leefregeles, geen drank, geen muziek, niet roken en halal voedsel .. that's all .. jij bent ook welkom zolang je die regels maar respecteerd
Heb je de site van hun gelezen , daar wordt het toch wel iets anders neergezet hoor.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:16 schreef moussie het volgende:
[..]
hallo .. iedereen is welkom .. alle geloven .. het is alleen maar een dag met streng islamitiesche leefregeles, geen drank, geen muziek, niet roken en halal voedsel .. that's all .. jij bent ook welkom zolang je die regels maar respecteerd
EN je als Moslim kleedquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:16 schreef moussie het volgende:
[..]
yup .. niet duidelijk omschreven maar wel aan gedacht ..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:15 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Kijk even op hun site (heb mijn vorige post even geupdate ) en ik zie daar toch duidelijk staan 'dag voor Moslims ' ? dus hoezo niet relevant ?
Staat niets over 'als je de regels maar volgt ' en let wel dit is de site van de organisatie (dus geen partijdige website ofzo )
[..]
Hoop dat ze daar aan gedacht hebben ...
hehe .. idd, voor mij als vrouw tellen extra regels .. maar ja, als ze maar eens hun deur uitkomen en merken dat een achtbaan vetjes is neem je dat toch op de koop toe .. anything om die achterlijke status quo te doorbreken die we nu al jaren hebbenquote:
http://www.islamicleisure.co.uk/Page.aspx?Type=L&MenuId=8quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:26 schreef moussie het volgende:
[..]
yup .. niet duidelijk omschreven maar wel aan gedacht ..
http://www.islamicleisure.co.uk/Page.aspx?Type=L&MenuId=8
Hou daar rekening mee als je met je gezinnetje erheen wiltquote:Dress code
To maintain an Islamic and family friendly environment we request all guests to dress appropriately as Muslims.
Ride segregation
Designated adult ride areas will be rotated between men and women throughout the day.
Kan ik mee levenquote:No smoking policy
A no smoking policy will apply to the event.
Dus je vrouw even met de kinderen sturen gaat nietquote:Women travelling to the event
In keeping with Islamic regulations females of adult age must be accompanied by a male relative (Mahram) when journeying to the event.
Het heet niet Staffordshire Park maar Alton Towers. Het ligt in Staffordshirequote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:03 schreef dodegod het volgende:
op 17 september hebben een islamitische organisatie het grootste pretpark van Engeland genaamd het Staffordshire pretpark
ja, dit is ook info die jij kreeg op de middelbare schoolquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:36 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Het heet niet Staffordshire Park maar Alton Towers. Het ligt in Staffordshire
Ga eerst zelf maar je middelbare school afmaken
wat zal die strikte moslimman balen .. geen excuus meer om niet te hoefen gaanquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:29 schreef Limburger_noord het volgende:
Dus je vrouw even met de kinderen sturen gaat niet![]()
Klopt maar we hadden het hier over het feit dat ook 'niet Moslims welkom waren 'quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:40 schreef moussie het volgende:
[..]
wat zal die strikte moslimman balen .. geen excuus meer om niet te hoefen gaan![]()
Is die informatie, als die al bestaat, voor hun toegankelijk? In Nederland wordt de kerkelijke gezindte al jarenlang niet meer vastgelegd in het bevolkingsregister. Bovendien hebben kerken geen toegang tot het bevolkingsregister. Ik weet niet hoe dit in Engeland werkt, maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen het bevolkingsregister mag doorspitten.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:03 schreef Limburger_noord het volgende:
Sta je niet ingeschreven als Moslim dan ?
Als katholiek sta je toch ook ingeschreven ?.
Ja, maar men beperkt zich tot het stellen van een aantal regels. Of men ook daadwerkelijk moslim is valt niet te controleren. Als een niet-moslim zich kleed als moslim en zich gedraagt als moslim, dan kan ie gewoon naar binnen.quote:BTW als je even op hun website kijkt staat daar iets wat volgens mij toch zegt dat alleen Moslims welkom zijn \verwacht worden ?
http://www.islamicleisure.co.uk/
Je hoeft niet te gaan schelden hoor.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:16 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
zeg aandachtshoer, op dat terrein waren wel moslims welkom die mochten komen zoals ze dat willen.
dat is het verschil even.
daar gaat het nu niet om. het gaat er wel om dat op die christelijke festijnen moslims van harte welkom waren, op wat voor manier dan ook.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:53 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je hoeft niet te gaan schelden hoor.
Een ieder die een terrein afhuurt mag daarbij zijn eigen regels opstellen.
Nou en. Als zij dat nou willen... Als ik een zaaltje huur en ik wil graag dat iedereen daar komt een blauw ruimtepak aan heeft en de polka gaat dansen, so what?!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:00 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
daar gaat het nu niet om. het gaat er wel om dat op die christelijke festijnen moslims van harte welkom waren, op wat voor manier dan ook.
bij dit moslimfeestje zitten er allemaal regels aan verbonden waaraan je weer eens duidelijk kunt zien dat ze inderdaad nog steeds in een achterlijke cultuur leven.
meisje meisje, je kunt inderdaad maar beter niets zeggen en gewoon proberen mooi te zijn op die foto's van je.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:03 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou en. Als zij dat nou willen... Als ik een zaaltje huur en ik wil graag dat iedereen daar komt een blauw ruimtepak aan heeft en de polka gaat dansen, so what?!
Who cares? Het is hun feestje, als zij er maar plezier aan beleven. Ik begrijp werkelijk niet waar men zich druk over maakt. Stel dat er een groep naturisten het park had afgehuurd en er alleen naturisten welkom zouden zijn, zou er dan ook zoveel ophef over zijn? Nee, waarschijnlijk niet. Maar zodra er verband is met de Islam dan is het ineens wereldnieuws.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:00 schreef S1nn3rz het volgende:
bij dit moslimfeestje zitten er allemaal regels aan verbonden waaraan je weer eens duidelijk kunt zien dat ze inderdaad nog steeds in een achterlijke cultuur leven.
Jup. En elk argument wat je dan hebt, om te laten zien dat het gewoon marktwerking is, wordt weer afgedaan als een nog-argument, een dhimmi-gedrag, of wat dan ook. Men gaat er niet eens op in, want oeh! het is erg hoor. Verschrikkelijk, de dag erna wordt de sharia ingevoerd en geven we onze rechtsstaat op. Echt hoor. Verdoemenis en angst, Sodom en Gomorra.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:13 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Who cares? Het is hun feestje, als zij er maar plezier aan beleven. Ik begrijp werkelijk niet waar men zich druk over maakt. Stel dat er een groep naturisten het park had afgehuurd en er alleen naturisten welkom zouden zijn, zou er dan ook zoveel ophef over zijn? Nee, waarschijnlijk niet. Maar zodra er verband is met de Islam dan is het ineens wereldnieuws.
Ik ben het met je eens dat je aan de hoeveelheid regels wel af kunt lezen hoe achterlijk een cultuur is, en hoe slecht men elkaar vertrouwd. Alles voor het collectieve, en niets voor het individu. Maar daar gaat het nu ook niet om.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:00 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
daar gaat het nu niet om. het gaat er wel om dat op die christelijke festijnen moslims van harte welkom waren, op wat voor manier dan ook.
Goed, mijn vraag dus nogmaals: waarom zou dit goed zijn voor de integratie.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
duh .. lezen is echt moeilijk blijkbaar .. alle geloven zijn welkom zolang ze zich maar aan de islamietische regels houden
het gaat erom dat die ouderwetse moslims er nooit zullen komen door de muziek, het roken etc, dat strookt niet met hun sobere leefregels .. nu kunnen de kids hun vaders en moeders wel meeslepen, pa heeft gen excuus meer, hij moet in de achtbaan ..
en wie weet vindt die het nog leuk ook .. bereikt dat ene daggie pretpark zonder muzek en drank toch heel wat meer dan zo'n droge discussie, al was het allleen maar begrip voor zijn kids, waarom die het wel zo leuk vinden
hehe .. wat een idee .. wel heel "tochtig"quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:13 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Who cares? Het is hun feestje, als zij er maar plezier aan beleven. Ik begrijp werkelijk niet waar men zich druk over maakt. Stel dat er een groep naturisten het park had afgehuurd en er alleen naturisten welkom zouden zijn, zou er dan ook zoveel ophef over zijn? Nee, waarschijnlijk niet. Maar zodra er verband is met de Islam dan is het ineens wereldnieuws.
Maar daar mag je als niet-christen wel komen en dat is nu het grote verschilquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:34 schreef Toeps het volgende:
[..]
ten eerste, de achtergrond van moslimcommunity daar verschild van de onze, het merendeel is wat hier de antillianen/surinamers zijnquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:24 schreef Dwaashaas het volgende:
Goed, mijn vraag dus nogmaals: waarom zou dit goed zijn voor de integratie.
pff .. je mag er wel in zolang je je aan hun regels houdt .. moeilijk hé .. lezenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:47 schreef dodegod het volgende:
[..]
Maar daar mag je als niet-christen wel komen en dat is nu het grote verschil
bij die moslim dag kan jij er niet in, en daar gaat het hem er nu net juist om, dat het verboden is voor jouw en mij en iedereen
stel ik huur het park af voor alleen arische mensen, krijg je gelijk problemen met zowat iedereen, maar dit mag dan ineens wel ? lekker hypocriet weer
Non-Muslims phoning the Staffordshire park have been refused tickets.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:53 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. je mag er wel in zolang je je aan hun regels houdt .. moeilijk hé .. lezen
nog een verslaafde van het kapitalistische consumptie industriequote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:31 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik verhuis volgende maand weer terug naar Laak. Want bij die zelfde "Murken" kun je tot 's avonds laat boodschappies doen, en verkopen ze lekker brood en cake en alles.
Ja, ze moeten ook niet naar het park bellen maar naar de organisatie hè.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:09 schreef dodegod het volgende:
[..]
Non-Muslims phoning the Staffordshire park have been refused tickets.
moeilijk heh lezen
IEDEREEN die het park belt wordt geweigerd. Nogal logisch niet, je moet ze namelijk bij de organisatie kopen die het park heeft afgehuurd die dag.quote:Non-Muslims phoning the Staffordshire park have been refused tickets.
je hoeft niet te bellen hoor .. je kan gewoon online bestellen en daar wordt je ook niet gevraagd of je nou wel of niet moslim bent .. je moet je alleen aan de terms&conditions houdenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, ze moeten ook niet naar het park bellen maar naar de organisatie hè.
Ik heb nog een leuk appartement voor je te koop!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:31 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik verhuis volgende maand weer terug naar Laak. Want bij die zelfde "Murken" kun je tot 's avonds laat boodschappies doen, en verkopen ze lekker brood en cake en alles.
Oh wat leuk zeg hehe leuk zeg extra regels he hequote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:28 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. idd, voor mij als vrouw tellen extra regels ..
Wat lul je? Als je een pretpark afhuurt mag je gediscrimineerd worden?quote:En als ze zich zo af willen zonderen doen ze het maar lekker, maar dan NIET janken dat ze ook anders behandeld gaan worden.
Is het weigeren van niet-moslims opeens geen discriminatie dan?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:11 schreef soylent het volgende:
[..]
Wat lul je? Als je een pretpark afhuurt mag je gediscrimineerd worden?
Och, als het allemaal nog een jaar of 10 a 20 zo doorgaat komt dat ook wel in het recht. Goedschiks of kwaadschiks.quote:Moet je per se in de rij lopen met de modale Nederlander om het recht te hebben op gelijke behandeling? Leuke mening. Komt gelukkig niet overeen met het recht.
Tja, dat krijg je in die achterbuurt van je.quote:Overigens zie ik hier vooral kaalkopjes janken eigenlijk...
Baarden vallen niet op.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:43 schreef -IksRee- het volgende:
Tja, dat krijg je in die achterbuurt van je.
met dat in het bold ben ik het roerend eens .. al die ellende die voort is gekomen uit de abrahamistische godsdiensten .. pffquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:44 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Oh wat leuk zeg hehe leuk zeg extra regels he he
Gewoon een stel mongolen dit, klaar. En als ze zich zo af willen zonderen doen ze het maar lekker, maar dan NIET janken dat ze ook anders behandeld gaan worden.
Dat gezeik over dat spuugsprookjesboek genaamd knoran/bijbel/thora heeft al lang genoeg geduurd.
Maar goed, wel straks hypocriet gaan janken he moussie als de SGP weer eens van zich laat spreken.
Is achterhaald. Zelfs de SGP heeft dit aangepast. Kan je nagaan.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:59 schreef moussie het volgende:
en wat de SGP aangaat .. hmz .. er zijn momenten dat ik denk dat ze wel iets hebben met hun "geen vrouwen op bestuurlijke functies" ..
dat is niet verandert hoor .. ze mogen volwaardig lid worden, afgedwongen door de rechter door te dreigen met de stopzetting van de subsidie ..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:01 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Is achterhaald. Zelfs de SGP heeft dit aangepast. Kan je nagaan.
De enige oplossing. Eens kijken wat er overblijft..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:04 schreef moussie het volgende:
stopzetting van de subsidie ..
?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:09 schreef Recovering het volgende:
De enige oplossing. Eens kijken wat er overblijft..
= Stoppen met geld geven.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:14 schreef moussie het volgende:
?
maar ze blijven dus wel geld krijgen .. dat is het hem nou juist .. of te wel, er gaat geld van jou en mij naar een partij die vrouwen op godsdienstige redenen buiten bepaalde functies houdt ..quote:
wat zou ik graag een vliegje zijn op de muur in zo'n mannenruimte op die dag ..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:25 schreef Glasnosteraar het volgende:
dat zal wel een dolle boel zijn, zo'n Mohammedag.
Maar er staat niet in hun regels dat je je moet kleden als Christen neem ik aan ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:53 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. je mag er wel in zolang je je aan hun regels houdt .. moeilijk hé .. lezen
BV Dat je er als vrouw alleen niet inkomtquote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
je hoeft niet te bellen hoor .. je kan gewoon online bestellen en daar wordt je ook niet gevraagd of je nou wel of niet moslim bent .. je moet je alleen aan de terms&conditions houden
Heeeeeel lang ,hoezo ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:58 schreef Toeps het volgende:
Sjonge jonge jonge, hoe lang kun je doorzeuren over een feestje waar je tóch niet heen wilt?
en nou is het grappige, vervang moslim voor acteur, toegang nog exclusiever dan bij dit gebeuren .. die willen misschien ook eens een dag ongestoord pretparken zonder al die pottenkijkers .. wedden dat niemand dat erg vindtquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:58 schreef Toeps het volgende:
Sjonge jonge jonge, hoe lang kun je doorzeuren over een feestje waar je tóch niet heen wilt?
Daar zie ik ook het positieve wel van in...alle akteurs van de straat ..geen GTST op TVquote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:03 schreef moussie het volgende:
[..]
en nou is het grappige, vervang moslim voor acteur, toegang nog exclusiever dan bij dit gebeuren .. die willen misschien ook eens een dag ongestoord pretparken zonder al die pottenkijkers .. wedden dat niemand dat erg vindt
neuh .. die moslim wordt lastig gevallen door de muziek, de speelhallen, het zuipen etc .. de acteur door de kudde fans .. wie ben jij om te bepalen wat voor wie erger is .. ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:21 schreef Limburger_noord het volgende:
Dus zoek maar een ander voorbeeld
Ik weet wel wie jij bent dat je het verschil niet ziet maar goedquote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:35 schreef moussie het volgende:
[..]
neuh .. die moslim wordt lastig gevallen door de muziek, de speelhallen, het zuipen etc .. de acteur door de kudde fans .. wie ben jij om te bepalen wat voor wie erger is .. ?
Nee de akteurs uit het voorbeeld willen gewoon rustquote:beide groepen huren het park voor een dag om niet lastig te worden gevallen door <vul in> , situatie is precies dezelfde
Ben ik ook op tegen (helaas hoor je dat waarschijnlijk niet op TV of in de krant want de meeste kranten en TV magnaten zijn zelf ook Milionairs dus zullen hun personeel vertellen weg te blijvenquote:maar voor het geval je erop bestaat .. een dag voor millionairs only, daarvan heb je er ook een boel, de meesten zijn onbekend dus die zouden in principe ook iedere dag erna toe kunnen
jij neemt jouw visie als uitgangspunt om zijn ervaring te minimaliseren .. merk je dat ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:54 schreef Limburger_noord het volgende:
Ik weet wel wie jij bent dat je het verschil niet ziet maar goed
Een Moslim wordt niet 'lastig gevallen 'door muziek, de speelhallen, het zuipen etc ' maar hij ervaart het als storend als JIJ naast hem zou lopen zou je het waarschijnlijk niet eens niet merken maar je zou je wel storen (en de Moslim ook ) als er elke 5 minuten een Camera flitste of een idioot kwam zeuren om een handtekening
dacht dat te maken heeft met een verbod, het niet op plekken mogen komen waar alcohol geschonken wordt of gegokt .. dus negeren werkt nietquote:Geen idee in welke parken jij komt maar ik zie zelden zuipende mensen rondlopen (hooguit in de restaurants ) en die plekken kun je gemakkelijk vermijden als je wilt (zelfde geld voor de gokhallen )
de muziek niet ?quote:maar die idioten met hun cam KUN je niet ontlopen (die lopen jou nl achterna !)
hehe .. dat wil die moslim nou ook, rustquote:Nee de akteurs uit het voorbeeld willen gewoon rust
De moslims willen het park zoals het volgens hun zou moeten (vandaar dat het volgens hun regels MOET !)
En weer geen reden om zich aan te passen aan het land waar ze wonen (UK in dit geval )
bij ons wonen hoofdzakelijk marokkaanse en turkse moslims en die hebben daar geen last van, dus de kans dat zoiets hier gebeurd is minimaalquote:Aan de andere kant...waar hebben we het over ?...het is in Engeland ...als het hier gebeurt (of misschien is het al gebeurt en weten we het niet ) kijken we wel verder
tja, en dit is dan nou juist bedoelt om die religieuze sok uit zijn stoel te krijgen dus dat kan je niet stil houden .. anders krijg je weer gel*l dat je iets stiekum doet en dat is nog erger ..quote:Ben ik ook op tegen (helaas hoor je dat waarschijnlijk niet op TV of in de krant want de meeste kranten en TV magnaten zijn zelf ook Milionairs dus zullen hun personeel vertellen weg te blijvenen het stil te houden
Goed idee ,kan ik wel wat meequote:Op zondag 16 juli 2006 00:12 schreef moussie het volgende:
[..]
jij neemt jouw visie als uitgangspunt om zijn ervaring te minimaliseren .. merk je dat ?
Ja zou ik last van hebben ...quote:vraagje, als je buurman de hele dag bikkelhard muziek zou draaien waar jij een hekel aan hebt, zou jij dat als storend ervaren ?
[..]
Dat is idd een verbod...(op het GEBRUIK niet op het zien van ) maar waarom kun je het dan niet negeren?quote:dacht dat te maken heeft met een verbod, het niet op plekken mogen komen waar alcohol geschonken wordt of gegokt .. dus negeren werkt niet
Walkman of headset opzetten ?quote:de muziek niet ?
Ze negeren het het hele jaar maar waneer precies passen ze zich dan aan ?quote:hehe .. dat wil die moslim nou ook, rust![]()
maar omdat het 1 dag op hun manier gaat betekend dat meteen dat ze zich niet aanpassen ? en de rest van het jaar dan, dat ze gewoon hun werk doen etc ?
[..]quote:bij ons wonen hoofdzakelijk marokkaanse en turkse moslims en die hebben daar geen last van, dus de kans dat zoiets hier gebeurd is minimaal
Denk je ECHT dat het helpt ?quote:tja, en dit is dan nou juist bedoelt om die religieuze sok uit zijn stoel te krijgen dus dat kan je niet stil houden ..
Klopt (helaas moet ik zeggen )quote:.. anders krijg je weer gel*l dat je iets stiekum doet en dat is nog erger
Helemaal mee eensquote:maar ja, op het moment is alles wat moslims doen toch verkeerd .. als er een negatieve uitleg aan gegeven kan worden zal men zeker niet nalaten om dat te doen
Ja ...quote:maar begrijp ik het goed, dat je tegen het dagverhuur van zo'n park bent, maakt niet uit aan wie ?
er zijn wel meer mensen die dingen verdragen die zij eigenlijk liever niet zouden willen ondergaan, maar ja, er moet toch brood op de plank komen .. daarentegen, wat je in je vrije tijd doet, daar heeft niemand zich mee te bemoeien als het niet tegen de wet isquote:Op zondag 16 juli 2006 01:46 schreef Limburger_noord het volgende:
Wedervraag :hoe lossen Moslims dat op in hun dagelijks leven ?
Horen ze op hun werk ,buiten en tijdens het uitgaan (sociaal he die Moslims) geen muziek (die ze evt niet mooi vinden ) ?
Als het ze het lukt om die (vanuit hun geloof ) te negeren wat is dan het probleem tijdens 1 dag pretpark ?
tja, je hebt maar weinig van dit soort moslims in nederland, en wat er hier woont maakt eerder zelf teveel herrie dan omgekeerdquote:BTW ze kunnen in NL bv naar de Efteling gaan daar hoor je zelden 'keiharde 'muziek
dat is de moslim in het algemeen, dit is de zuidoost aziatische oude garde en die mogen dus niet in openbare gelegenheden komen waar dit soort verderfelijke vermaak wordt aangeboden .. en gewoon negeren dusquote:Dat is idd een verbod...(op het GEBRUIK niet op het zien van ) maar waarom kun je het dan niet negeren?
Als ze over straat wandelen (want dat doen ze ook ) in een gemiddelde drukke stad zien ze toch ook drinkende mensen zitten op een terras ?
Hoe lossen ze dat dan op ?
doordeweeks, op de momenten dat ze de dingen die ze eigenlijk storen negeren .. net als bvb de nudist die zich in het openbare leven netjes aanpast (maar dan wel zonder onderbroek) en in zijn vrije tijd lekker in zijn blote bast doet wat die wil doenquote:Ze negeren het het hele jaar maar waneer precies passen ze zich dan aan ?
denk dat dat nog even lang gaat duren als de volledige acceptatie van het condoom of enig andere soort geboorteregeling bij de roomse club ..quote:Ze zouden zich volgens mij pas aanpassen als ze gewoon in een pretpark gingen terwijl het gewoon open was
bij alleen blanken, als het zo geadverteerd werdt zou ik zeggen dat het absurd is, er bestaan ook blanke moslims namelijkquote:En (om maar weer eens een geeikte opmerking erbij te halen) zou je zeggen als een groep blanken (wil ze niet racistisch noemen
) een dagje 'rust willen hebben in een park waar ze niet gehinderd worden door Moslim invloeden ' ?
zoals ik al zei, het is hoofdzakelijk de oude garde die zo strikt is .. maar die mensen hebben ook hart voor hun kinderen en kleinkinderen .. ik denk dat men hoopt/ik hoop dat de glimlach van het kind of kleinkind die brug kan slaan tussen werelden die woorden van politici alleen maar kunnen afbrekenquote:Denk je ECHT dat het helpt ?
Want hij gaat MISSCHIEN naar zo'n park onder die voorwaarden maar echt niet opnieuw als er ook niet-moslims komen (m.a.w op een gewone 'open 'dag)
wat moet je dan doen, stilletjes in de hoek gaan zitten en op de volgende klap wachten of een klein wonder proberen te bewerkstelligen door die oude sok een pretpark in te sleurenquote:Maar met deze 'move' en de aandacht die het krijgt wordt het er niet beter op
Je weet eigenlijk al dat het negatief in het nieuws gaat komen
yup .. idd prachtig geregeld voor gehandicapten in de efteling, sixflags trouwens ook ..quote:Ja ...
Ik zou misschien een uitzondering willen maken voor gehandicapten
Want die kunnen ECHT niet van de meeste parklen gebruik maken (en dat is geen kwestie van niet WILLEN )
Er zijn gelukkig uitzonderingen (o.a De Efteling![]()
![]()
) dus die sluiten voor gehandicapten zou niet hoeven van mij
ghehe .. heb ik ook weleens last vanquote:Sorry dat ik wat langdradig was maar soms kan ik niet meer stoppen![]()
![]()
Die informatie bestaat niet. Iedereen kan zich moslim noemen, ongeacht woorden of daden.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:52 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Is die informatie, als die al bestaat, voor hun toegankelijk? In Nederland wordt de kerkelijke gezindte al jarenlang niet meer vastgelegd in het bevolkingsregister. Bovendien hebben kerken geen toegang tot het bevolkingsregister. Ik weet niet hoe dit in Engeland werkt, maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen het bevolkingsregister mag doorspitten.
Of je nu echt Moslim bent of doet alsof, je moet wel een kaartje hebbenquote:Op zondag 16 juli 2006 11:28 schreef zoalshetis het volgende:
gewoon keihard het pretpark inrennen met een rugzak en de woorden "allah akbar!"
Heb je eigenlijk wel gelijk in ..dus opgelostquote:Op zondag 16 juli 2006 03:25 schreef moussie het volgende:
[..]
er zijn wel meer mensen die dingen verdragen die zij eigenlijk liever niet zouden willen ondergaan, maar ja, er moet toch brood op de plank komen .. daarentegen, wat je in je vrije tijd doet, daar heeft niemand zich mee te bemoeien als het niet tegen de wet is
Dus misschien een muziekloze zondag invoeren ?quote:tja, je hebt maar weinig van dit soort moslims in nederland, en wat er hier woont maakt eerder zelf teveel herrie dan omgekeerd
Die ken ik gelukkig niet maar hoe komen die aan de informatie ?quote:dat is de moslim in het algemeen, dit is de zuidoost aziatische oude garde en die mogen dus niet in openbare gelegenheden komen waar dit soort verderfelijke vermaak wordt aangeboden .. en gewoon negeren dus
[..]quote:doordeweeks, op de momenten dat ze de dingen die ze eigenlijk storen negeren .. net als bvb de nudist die zich in het openbare leven netjes aanpast (maar dan wel zonder onderbroek) en in zijn vrije tijd lekker in zijn blote bast doet wat die wil doen
Klopt maar dat vind ik net zo erg ....stelletje roomse bejaardenquote:denk dat dat nog even lang gaat duren als de volledige acceptatie van het condoom of enig andere soort geboorteregeling bij de roomse club ..
Maar dus ook niet-blanke Moslims (wat een woord he ) ...ik maakte deze opmerking dan ook met een reden (juist omdat je niet aan de huidskleur kunt zien dat je Moslim bent (of niet-Moslim )quote:bij alleen blanken, als het zo geadverteerd werdt zou ik zeggen dat het absurd is, er bestaan ook blanke moslims namelijk
Hoop ik ook...maar heb er weing vertrouwen inquote:zoals ik al zei, het is hoofdzakelijk de oude garde die zo strikt is .. maar die mensen hebben ook hart voor hun kinderen en kleinkinderen .. ik denk dat men hoopt/ik hoop dat de glimlach van het kind of kleinkind die brug kan slaan tussen werelden die woorden van politici alleen maar kunnen afbreken
Hem het pretpark in sleuren werkt idd niet...maar ik vraag me toch af of die uberhaupt komenquote:wat moet je dan doen, stilletjes in de hoek gaan zitten en op de volgende klap wachten of een klein wonder proberen te bewerkstelligen door die oude sok een pretpark in te sleuren
Dat van Sixflags wist ik niet ...maar die bestond toen (15 jaar geleden ) nog nietquote:yup .. idd prachtig geregeld voor gehandicapten in de efteling, sixflags trouwens ook ..
Prima toch ,parken verdienen eraan en de gehandicapte medemens is ook blij (en er zijn ook gehandicapte Moslims dus twee vliegen in 1 klapquote:maar ja, het is natuurlijk wel iets wat de parken aanbieden en waarvan de klant gebruik maakt ..
en zeker voor het park is zo'n overeenkomst toch wel aantrekkelijk .. zelfs al is het prutweer, ze hebben wel inkomsten
En vele met ons maar die geven het niet allemaal toequote:ghehe .. heb ik ook weleens last van![]()
hehe, als we dat combineren met een autoloze zondag .. wat heerlijk rustig was datquote:Op zondag 16 juli 2006 17:58 schreef Limburger_noord het volgende:
Dus misschien een muziekloze zondag invoeren ?
Hebben we allemaal voordeel van (behalve misschien die 'mensen ' die het leuk vinden om keiharde muziek te draaien en geen koptelefoon kunnen betalen![]()
goeie vraag .. weet ik eigenlijk niet .. zelfde principe als bij het werken ?quote:Die ken ik gelukkig niet maar hoe komen die aan de informatie ?
Ik neem aan dat die dan ook geen PC mogen hebben ?
(Veel verderfelijker dan het Internet kun je niet tegenkomen toch ?![]()
ghehe .. wat zouden terrasjes goeie business doen ..quote:Wat mij betreft mogen de (knappe ,vrouwelijke ) nudisten best elke dag als het weer het toelaat naakt lopen he...en just in case ze weer over discriminatie beginnen ,de nadere nudisten ook (alleeen kijk ik dan niet)
![]()
hokjes denken viert hoogtijquote:Maar dus ook niet-blanke Moslims (wat een woord he ) ...ik maakte deze opmerking dan ook met een reden (juist omdat je niet aan de huidskleur kunt zien dat je Moslim bent (of niet-Moslim )
hmz .. in onze westerse cultuur neigen we er steeds meer naar om ancienniteit niet meer te waarderen .. bij hun is dat dus nog wel zo ..quote:Hoop ik ook...maar heb er weing vertrouwen in
Werk bv ook niet bij de SGP![]()
als het maar het gesprek van de dag is .. wordt die oude sok zo nieuwsgierig dat die vraagt om een herhaling ..quote:Hem het pretpark in sleuren werkt idd niet...maar ik vraag me toch af of die uberhaupt komen
Ik denk toch eerder dat er heel veel 'verlichtte Moslims ' komen die het wel 'cool' vinden
dat van mij is ook alweer een jaartje of 6 geleden, ook zo'n groepsreserving btw, zijn de kaartjes goedkoper .. maar ik neem aan dat hun policy niet verandert isquote:Dat van Sixflags wist ik niet ...maar die bestond toen (15 jaar geleden ) nog niet![]()
euhm .. ik had het eigenlijk over alle groepenquote:Prima toch ,parken verdienen eraan en de gehandicapte medemens is ook blij (en er zijn ook gehandicapte Moslims dus twee vliegen in 1 klap)
hihi ..quote:En vele met ons maar die geven het niet allemaal toe![]()
Ga ik weer![]()
Was idd heerlijkquote:Op zondag 16 juli 2006 19:42 schreef moussie het volgende:
roflol ..
[..]
hehe, als we dat combineren met een autoloze zondag .. wat heerlijk rustig was dat![]()
dan besef je eigenlijk pas hoeveel achtergrondgeluid er is
Bedoelde idd dit geval ja en opnieuw zal je wel gelijk hebben (gaat het niet altijd zo ?)quote:goeie vraag .. weet ik eigenlijk niet .. zelfde principe als bij het werken ?
of bedoel je in dit specifieke geval ?
alweer via de kids natuurlijk, die horen het op school en gaan opa gek zeuren
Ik denk dat het langer duurt voor ze dat 'normaal 'vinden dan dat ze vreemd opkijken tegen Moslims die een pretpark afhuren wat dus positief is voor die Moslims en jammer voor de Nudistenclub (en voor veel niet-Nudistenquote:ghehe .. wat zouden terrasjes goeie business doen ..
maar aan de andere kant, als iedereen er gewoon over doet is het dat ook binnen de kortste keren
Ik denk niet in hokjes hoor (hoop ik ) maar gaf slechts een voorbeeldquote:hokjes denken viert hoogtij
Dus daar heb je je wijsheid vandaan en ik maar denken dat je het van jezelf hadquote:hmz .. in onze westerse cultuur neigen we er steeds meer naar om ancienniteit niet meer te waarderen .. bij hun is dat dus nog wel zo ..
dus sleep ik er maar een stukje wijsheid van mijn moeder bij .. niet geschoten is altijd mis![]()
DAT weet ik niet maar ook hierop is je vorige stelling van toepassingquote:als het maar het gesprek van de dag is .. wordt die oude sok zo nieuwsgierig dat die vraagt om een herhaling ..
Okquote:dat van mij is ook alweer een jaartje of 6 geleden, ook zo'n groepsreserving btw, zijn de kaartjes goedkoper .. maar ik neem aan dat hun policy niet verandert is
Oeps ,ik nietquote:euhm .. ik had het eigenlijk over alle groepen
quote:hihi ..![]()
Oeps diep ....wel leuk trouwens hahahahaquote:Op zondag 16 juli 2006 22:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Fata Morgana, voelen ze zich thuis, de standaard grappen.
hehe .. ik bedoelde jou niet, meer algemeenquote:Op zondag 16 juli 2006 22:04 schreef Limburger_noord het volgende:
Ik denk niet in hokjes hoor (hoop ik ) maar gaf slechts een voorbeeld
vieze vuile racist!quote:Op zondag 16 juli 2006 22:44 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Oeps diep ....wel leuk trouwens hahahaha
Nu krijg ik vast commentaar![]()
Ik als Moslim voel me altijd thuis in het sprookjesbosquote:Op zondag 16 juli 2006 22:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je hebt gelijkquote:Op zondag 16 juli 2006 23:42 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. ik bedoelde jou niet, meer algemeen
de min of meer automatische aanname dat het bij moslims over kleurlingen gaat, of dat iemand die ecologie belangrijk vindt wel links moet zijn bvb
we zitten maar verschillen te zoeken om ons tegen de ander af te zetten ipv naar gemeenschappelijke belangen te kijken, en dat doen we door de ander in een hokje te plaatsen en van daaruit verder te redeneren
en dan vaak zonder verder te horen wat de ander nog te zeggen heeft , want "dat weten we toch wel", behalve als het in het straatje van bevestigen valt, dan is het "zie je wel"
ik denk btw dat iedereen in hokjes denkt, da's heel normaal .. je hebt gewoon een referentiekader nodig .. maar dat hoort aan veranderingen onderhevig te zijn, de eerste indruk klopt niet altijd
waar het meer om gaat is het starre, haast ziekelijke vasthouden aan het idee dat iemand in een bepaald hokje hoort .. no matter what
zoiets als een professor in een djellaba, die moet wel primitief zijn ..
Nee DAT mag niet ...maar alleen voor Katholieken , Christenen of nudistenquote:Op maandag 17 juli 2006 00:18 schreef Refragmental het volgende:
Misschien eens een keer een zwembad in Amsterdam of Rotterdam afhuren en dan moslims weigeren.
Oh wacht... volgens mij mag dat dan weer NIET!
Volgens mij mag dat best, zolang je het hebt afgehuurd. Er is ook zwemmen voor moslimvrouwen, waar dus geen mannen mogen komen, zodat de dames zonder hoofddoek kunnen.quote:Op maandag 17 juli 2006 00:18 schreef Refragmental het volgende:
Misschien eens een keer een zwembad in Amsterdam of Rotterdam afhuren en dan moslims weigeren.
Oh wacht... volgens mij mag dat dan weer NIET!
Lekker terug de middeleeuwen in. Wat een verrijkingquote:Op maandag 17 juli 2006 09:28 schreef Toeps het volgende:
Er is ook zwemmen voor moslimvrouwen, waar dus geen mannen mogen komen, zodat de dames zonder hoofddoek kunnen.
Het lijkt een klein verschil (en dat is het ook ) maar volgens mij mag je niet zeggen : verboden voor....(vrouwen ,mannen ,Christenen ,Moslims ,Neo-Nazi's ,Toepsquote:Op maandag 17 juli 2006 09:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat best, zolang je het hebt afgehuurd. Er is ook zwemmen voor moslimvrouwen, waar dus geen mannen mogen komen, zodat de dames zonder hoofddoek kunnen.
Toen zwommen er geen Moslim vrouwen in NL hoorquote:Op maandag 17 juli 2006 09:45 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Lekker terug de middeleeuwen in. Wat een verrijking
Ja maar gelukkig verdwijnt een fata morgana als je te dichtbij komt.....quote:Op zondag 16 juli 2006 22:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
verrek, dus ik ben in de middeleeuwen opgegroeid ?quote:Op maandag 17 juli 2006 09:45 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je rond de 40 wasquote:Op maandag 17 juli 2006 12:49 schreef moussie het volgende:
[..]
verrek, dus ik ben in de middeleeuwen opgegroeid ?
het was 50 jaar geleden nl nog heel normaal dat jongens en meiden gescheiden zwommen .. samen in het zwembad was een revolutie .. mogen zwemmen op zondag ook ..
hehe .. dat gebeurd me wel vaker, en niet alleen onlinequote:Op maandag 17 juli 2006 13:46 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je rond de 40 was![]()
Je maakt me nieuwsgierig ....quote:Op maandag 17 juli 2006 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. dat gebeurd me wel vaker, en niet alleen online
Nee dat gebeurt dus niet...de gemeente stelt het zwembad beschikbaar.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:51 schreef Toeps het volgende:
OF 4) Je HUURT een zwembad/pretpark.
Oh wacht, dat doen ze!
Hee Raymondquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:57 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk.
Dat er letterijk staat dat het ALLEEN voor moslims is en niet-moslims geweigerd worden betekent natuurlijk niet dat er alleen moslims mogen komen.
Gelukkig is jouw Engels blijkbaar zo goed dat je niet opgeschreven tekst kan lezen!
Ja en ook voor kinderen (schoolzwemmen voor zover het nog bestaat )quote:Op maandag 17 juli 2006 15:53 schreef ratava het volgende:
[..]
Nee dat gebeurt dus niet...de gemeente stelt het zwembad beschikbaar.
dat zullen de bejaarden je anders niet in dank afnemen hoor .. vooral die oude besjes vinden het heerlijk, een uurtje watertrappen zonder die zemelaarsquote:Op maandag 17 juli 2006 15:49 schreef ratava het volgende:
Middeleeuwen of 50 jaar terug, daar moeten we dus maar naar terug op kosten van de belastingbetaler.
Laten we wel wezen, het is de belastingbetaler die openbare zwembaden bekostigt. En daar een klein gedeelte van de belastingbetaler allochtoon is zie ik niet in waarom we dus aan dit soort grillen moeten toegen.
We willen toch dat ze integreren, wel in Nederland zijn er geen apparte zwemtijden voor mannen of vrouwen. Dus integratie bestaat uit 2 keuzes
1 Je zwemt gemeenschappelijk
2 Je zwemt niet
3] Je begint een prive niet openbaar zwembad
Dat er gedurende al die activiteiten geen onderscheid gemaakt wordt op kleur en religiequote:Op maandag 17 juli 2006 16:24 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ja en ook voor kinderen (schoolzwemmen voor zover het nog bestaat )
Voor (zwangere) vrouwen
Voor groepen (aqua joggen )
Voor gehandicapten (IIG hier in de gemeente)
Dus wat is het probleem ?
Zeg, jij had toch kleine kinderen thuis? En nu ben je opeens al 50+?quote:Op maandag 17 juli 2006 12:49 schreef moussie het volgende:
[..]
verrek, dus ik ben in de middeleeuwen opgegroeid ?
het was 50 jaar geleden nl nog heel normaal dat jongens en meiden gescheiden zwommen .. samen in het zwembad was een revolutie .. mogen zwemmen op zondag ook ..
Kwestie van vraag en aanbod. Blijkbaar is er een behoefte onder moslimvrouwen om gescheiden te zwemmen, net zoals er een behoefte bestaat bij senioren en bij gezinnen met kleine kinderen om niet tegelijkertijd met opgeschoten pubers te hoeven zwemmen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:45 schreef -IksRee- het volgende:
Aha. Maar als iemand, let's say, de behoefte heeft om niet met hoofddoeken en bebaarde jurkdragers in de supermarkt te komen, dan is het zeker heel erg he?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:23 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Kwestie van vraag en aanbod. Blijkbaar is er een behoefte onder moslimvrouwen om gescheiden te zwemmen, net zoals er een behoefte bestaat bij senioren en bij gezinnen met kleine kinderen om niet tegelijkertijd met opgeschoten pubers te hoeven zwemmen.
Kleur?..zijn alle Moslims blank (of juist zwart)?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:36 schreef ratava het volgende:
[..]
Dat er gedurende al die activiteiten geen onderscheid gemaakt wordt op kleur en religie
Alsof er geen Autochtone Moslims zijn of Autochtone Christenenquote:Het zou eens moeten gebeuren dat het alleen zwemmen voor autochtone jeugd zou zijn of autochtone gehandicapten...dan is het hek van de linkse dam.
Discriminatie mag helemaal niet ..dat het gebeurt is weer wat anders (Drugshandel gebeurt ook )quote:Discriminatie mag alleen als het gericht is tegen blanke christelijke/atheistische nederlanders (of engelsen.... Discriminatie mag tegen iedereen behalve tegen de leden van de sekte die zich islam noemt.
Nee hoor maar wel onrealistisch ..ik zou zeggen begin een supermarkt waar ze alleen 'nederlands' eten verkopen en alleen varkensvleesquote:Op maandag 17 juli 2006 19:47 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Aha. Maar als iemand, let's say, de behoefte heeft om niet met hoofddoeken en bebaarde jurkdragers in de supermarkt te komen, dan is het zeker heel erg he?
hmz .. heb ik hem klein genoemd, dacht het niet, zou niet durfen (voor het geval die meeleest) ..quote:Op maandag 17 juli 2006 19:11 schreef -IksRee- het volgende:
Zeg, jij had toch kleine kinderen thuis? En nu ben je opeens al 50+?
Het wordt wel steeds mooier he?
hehe .. halve eeuw is wel even iets anders dan de middeleeuwen .. scheelt een 0quote:Verder blij dat je toegeeft dat die sukkels ons dus een halve eeuw terug de tijd in trekken. Misschien moeten we ook wat andere dingen die we een halve eeuw geleden nog deden maar weer gaan invoeren
Je bedoelt speciale openingstijden voor bepaalde doelgroepen? Dat is niet eens zo'n slecht idee. Kunnen we meteen de bejaardenterreur uitbannen.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:47 schreef -IksRee- het volgende:
Aha. Maar als iemand, let's say, de behoefte heeft om niet met hoofddoeken en bebaarde jurkdragers in de supermarkt te komen, dan is het zeker heel erg he?
hehe idd .. al die hangbejaarden in de winkelcentra, hebben die niets beters te doen, zoals werken bvbquote:Op maandag 17 juli 2006 20:56 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je bedoelt speciale openingstijden voor bepaalde doelgroepen? Dat is niet eens zo'n slecht idee. Kunnen we meteen de bejaardenterreur uitbannen.
En de arme jeugd die zich daardoor zo onveilig voelt hequote:Op maandag 17 juli 2006 20:58 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe idd .. al die hangbejaarden in de winkelcentra, hebben die niets beters te doen, zoals werken bvb
Yeah right. In welk jaartal leef jij?quote:Op maandag 17 juli 2006 20:42 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Als je met de 'katholiek 'basis school gaat zwemmen mag je er vrij zekler van zijn dat er geen Moslims tussen zitten hoor![]()
[..]
Aan jouw opmerkingen te zien : Ongeveer 2 eeuwen na jou (het is nu 2006 ,weet je dat ook weer )quote:Op maandag 17 juli 2006 22:08 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Yeah right. In welk jaartal leef jij?
Je bedoelt die mongolenpartij met 2 zetels?quote:Op maandag 17 juli 2006 20:53 schreef moussie het volgende:
en was het niet dit jaar dat een in de tweede kamer zittende partij onder dwang vrouwen als volwaardig lid moest accepteren .. dus hoe voorlijk zijn we echt ?
Nou, ik raad je aan dan eens een katholieke school hier te bezoeken en hetgeen wat je zei nog eens te herhalen.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:11 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Aan jouw opmerkingen te zien : Ongeveer 2 eeuwen na jou (het is nu 2006 ,weet je dat ook weer )
Hebben ze geen Moslim scholen bij jou in de buurt dan ?quote:Op maandag 17 juli 2006 22:13 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou, ik raad je aan dan eens een katholieke school hier te bezoeken en hetgeen wat je zei nog eens te herhalen.
aan het gas nog wel .. zo zo ..quote:Op maandag 17 juli 2006 22:12 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Je bedoelt die mongolenpartij met 2 zetels?
Ja: die zwarte kousenkerk mag van mij ook aan het gas, dus whats your point?
uhm .. zou je even "voor lopen"voor mij willen definiëren .. en welke landen je bedoelt ..quote:Ja, wij lopen veel, heel veel voor en dat zie je iedere dag weer in die landen die zuchten onder het juk der religieuze dogma's.
hmz .. middenoosten komt meer door de puinhoop die de britten daar hebben achtergelaten na al dat israëlische terrorisme .. da's dus een ander verhaal dan arm afrika dat we eerst leeg hebben geplunderd en daarna op krediet wapens hebben verkocht zodat ze stammenoorlogen alsnog konden uitvechtenquote:En voordat je WEER met een afgezaagd riedeltje over 'kolonisatie en uitbuiting door het Westen' komt (terwijl het halve MO eeuwenlang door de Turken bezet was en slechts een kleine 20 jaar gedeeltelijk onder Brits/Frans bestuur stond): dat ligt toch echt aan het feit dat religie en dogmas boven rede zegevieren daar.
als je het nu over het middenoosten hebt ben jij diegene die debiel is door hun werelddeel nutteloos te noemenquote:En ik pas ervoor meegezogen te worden in de debieliteit van een nutteloos werelddeel dat maar niet volwassen kan worden.
In vrijheden, welvaart, gelijkheid voor man en vrouw, wetenschap.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:36 schreef moussie het volgende:
[..]
aan het gas nog wel .. zo zo ..
maar mijn point is dat er blijkbaar toch meer mensen op stemmen dan op Wilders .. het gedachtengoed leeft en tot er iemand aan de bel gaat hangen wordt dat algemeen geaccepteerd
[..]
uhm .. zou je even "voor lopen"voor mij willen definiëren .. en welke landen je bedoelt ..
Oh, het komt door de Britten dat Iran een fundistaat is? Het komt door de Britten dat Saudi-Arabie 's werelds grootste exporteur van wahabitisme met alle bijbehorende haat en geweld is? Nou, vertel me eens: wanneer waren die landen precies bezet?quote:hmz .. middenoosten komt meer door de puinhoop die de britten daar hebben achtergelaten na al dat israëlische terrorisme .. da's dus een ander verhaal dan arm afrika dat we eerst leeg hebben geplunderd en daarna op krediet wapens hebben verkocht zodat ze stammenoorlogen alsnog konden uitvechten
Wouw, wat een enorm goede redenatie en wat een fantastisch argument.quote:als je het nu over het middenoosten hebt ben jij diegene die debiel is door hun werelddeel nutteloos te noemen
dus jij wil een ander opleggen dat die moet leven volgens jouw model van vrijheid, gelijkheid, kapitalisme .. alles wat zich niet aanpast aan jouw patroon verklaar jij tot minderwaardig en daarmee is de kous af .. wel makkelijk zo, zo kan je elke discussie wel winnenquote:Op maandag 17 juli 2006 22:55 schreef -IksRee- het volgende:
In vrijheden, welvaart, gelijkheid voor man en vrouw, wetenschap.
Welke landen?
Nou, deze gele ellende
zijn ze dat niet nog steeds .. nu door Israël en Amerika .. en ja, het heeft er een aardig handje in gehad ..quote:Oh, het komt door de Britten dat Iran een fundistaat is? Het komt door de Britten dat Saudi-Arabie 's werelds grootste exporteur van wahabitisme met alle bijbehorende haat en geweld is? Nou, vertel me eens: wanneer waren die landen precies bezet?
quote:En als we het over de overige landen hebben: die zijn eeuwenland Turks bezit geweest dus je mag bij hun gaan klagen.
het hoeft voor mij niet uit de klauw te lopen .. ajb niet .. ik zit niet te wachten op een nucleaire winter en evenmin op de zoveelste kruistocht ..quote:Wouw, wat een enorm goede redenatie en wat een fantastisch argument.
Dat hele gedeelte is waardeloos, nutteloos en nog geen stuiver waard. Het enige wat nuttig is wat er vandaan komt is olie en dat kunnen ze niet eens zelf oppompen![]()
Voor de rest: waardeloze zandbak die alleen maar ellende veroorzaakt. Mag hopen dat dit flink uit de klauwen gaat lopen zodat het alternatief voor olie echt goed van de grond komt. Kunnen we een groot hek erom gooien en ze lekker elkaar af laten maken, zoals in Egypte, Irak, Iran, Jemen, Sudan etc etc etc al gebeurt.
Saoudie Arabie, maar dan omgekeerd. Lijkt me ergens een goed idee want anders wordt west europa een fazalstaat van voornoemdequote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:13 schreef moussie het volgende:
[..]
dus jij wil een ander opleggen dat die moet leven volgens jouw model van vrijheid, gelijkheid, kapitalisme .. alles wat zich niet aanpast aan jouw patroon verklaar jij tot minderwaardig en daarmee is de kous af .. wel makkelijk zo, zo kan je elke discussie wel winnen
[..]
zijn ze dat niet nog steeds .. nu door Israël en Amerika .. en ja, het heeft er een aardig handje in gehad ..
Iran, nope, dat waren de amerikanen met hun sjah herinstalleren .. ze waren bang dat Iran communistisch zou worden dus dan maar liever een tyrannieke dictator steunen
Het is namelijk altijd gezeik met die moslims, toen nu en het zal nog wel effe zo blijven ook.quote:hehe .. die hebben zich anders samen met de britten van de ottomannen bevrijdt hoor .. en vreemd genoeg concentreren de oorlogen zich toch op voormalig brits mandaatsgebied en komt daar ook het moslimterrorisme vandaan ..
behalve het conflict Iran-Amerika dan dat ook zo zijn voorgeschiedenis heeft
U zegtquote:daarnaast vind ik dat je wel behoorlijk doorschiet vanuit je waarschijnlijk beperkte belevingswereld ..
Nee maar ik heb daar een tijdje gewoond?quote:hartje Den Haag toch ? ..
quote:maar er komt wel een boel verlicht denken uit de arabische wereld,
quote:net zoals dat er (nog steeds !!) een boel bekrompen denken komt uit de westerse wereld .. je zou haast kunnen zeggen dat de abrahamistische godsdiensten zitten in de diverse bevrijdingsfase's ..
"we" hebben wat dat aangaat meer gemeen dan je zo op het eerste gezicht zou zeggen
die snap ik even nietquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:05 schreef ratava het volgende:
Saoudie Arabie, maar dan omgekeerd. Lijkt me ergens een goed idee want anders wordt west europa een fazalstaat van voornoemde
euhm .. imho is er geen enkele religie in de wereld die iets positiefs zegt of ooit heeft gezegd over een andere religie .. als dat er wel mocht zijn is het zo sporadisch dat het niet opvalt ..quote:Het is namelijk altijd gezeik met die moslims, toen nu en het zal nog wel effe zo blijven ook.
Er is namelijk geen religie terwereld (behalve de linkse kerk) die ik ooit maar iets pro mohammedaans heb horen zeggen
ik had het tegen -IksRee-quote:U zegt
[..]
Nee maar ik heb daar een tijdje gewoond?
wauw .. een paar spotprentjes .. ik word verondersteld die serieus te nemen ?quote:
Dat is duidelijk, ben alleeen niet zeker van het evenquote:
Budhisten, hindus, Joden Christenen Katholieken hebben onderling altijd wat te zeiken onderling, ok uitgezonderd de budhisten, maar vraag ze naar het meest verachtelijke en het antwoord is:quote:euhm .. imho is er geen enkele religie in de wereld die iets positiefs zegt of ooit heeft gezegd over een andere religie .. als dat er wel mocht zijn is het zo sporadisch dat het niet opvalt ..
In een quote van mijn post ???? Je snapt wel meer niet dusquote:ik had het tegen -IksRee-
Die mag je van mij net zo serieus nemen als ik jouw intelligentie doequote:wauw .. een paar spotprentjes .. ik word verondersteld die serieus te nemen ?
gut gutquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:13 schreef ratava het volgende:
Dat is duidelijk, ben alleeen niet zeker van het even
idd .. de boedhisten geven niet af .. de abrahamistische godsdiensten schuiven elkaar de zwarte piet toe en wat de hindu's aangaat .. zijn die niet verdeeld geraakt onder brits beheer na eeuwen in vrede naast elkaar te hebben geleefd .. misschien de geschiedenisboeken eens nalezen voor je iets blaatquote:Budhisten, hindus, Joden Christenen Katholieken hebben onderling altijd wat te zeiken onderling, ok uitgezonderd de budhisten, maar vraag ze naar het meest verachtelijke en het antwoord is:
hehe .. voor iemand die meent een oordeel te mogen vormen over andermans intelligentie kan je wel erg slecht lezen .. ik zat -IskRee- te quoten en niet jouquote:In een quote van mijn post ???? Je snapt wel meer niet dus
Die mag je van mij net zo serieus nemen als ik jouw intelligentie doe
Ja laten we dat vooral niet vergetenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:13 schreef moussie het volgende:
het hoeft voor mij niet uit de klauw te lopen .. ajb niet .. ik zit niet te wachten op een nucleaire winter en evenmin op de zoveelste kruistocht ..
zouden die westerse moeders dat ook hebben gezegd in de tijd dat we bezet waren door de duitsers .. of zouden ze hun kids dan andere vermaningen mee op pad hebben gegeven .. zoiets als "alle moffen zijn zwijnen" ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:33 schreef ratava het volgende:
[..]
Ja laten we dat vooral niet vergeten
[afbeelding]
pff .. flauw .. dus omdat jij ze niet kent bestaan ze niet .. die gedachtensprong had ik idd niet gemaaktquote:Op woensdag 19 juli 2006 16:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan snap je de grap niet, want de paus bestaat echt...
Ken jij gematigde moslims dan? Ik denk vaak dat ik er eentje heb leren kennen, maar al gauw laten ze zien dat hun mondje het enige is dat gematigd is, totdat er een incident is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:28 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. flauw .. dus omdat jij ze niet kent bestaan ze niet .. die gedachtensprong had ik idd niet gemaakt
yup .. die ken ik .. net als het christendom kent de islam ook stromingen namelijk ..quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ken jij gematigde moslims dan? Ik denk vaak dat ik er eentje heb leren kennen, maar al gauw laten ze zien dat hun mondje het enige is dat gematigd is, totdat er een incident is.
Ik ken ze wel maar dat is inderdaad een gevalletjequote:Op woensdag 19 juli 2006 16:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ken jij gematigde moslims dan? Ik denk vaak dat ik er eentje heb leren kennen, maar al gauw laten ze zien dat hun mondje het enige is dat gematigd is, totdat er een incident is.
Oi is Nederland een moslimland bezet door westerlingen ????quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:14 schreef moussie het volgende:
[..]
zouden die westerse moeders dat ook hebben gezegd in de tijd dat we bezet waren door de duitsers .. of zouden ze hun kids dan andere vermaningen mee op pad hebben gegeven .. zoiets als "alle moffen zijn zwijnen" ?
Waar slaat dit op ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:24 schreef ratava het volgende:
[..]
Oi is Nederland een moslimland bezet door westerlingen ????
Probeer je dat te zeggen
Is Europa een Islamitisch continent, bezet door honden?
Probeer je dat te zeggen
Of zeg je gewoon dat de Moslims in oorlog zijn met ons???
nee, nee en neequote:Op woensdag 19 juli 2006 17:24 schreef ratava het volgende:
[..]
Oi is Nederland een moslimland bezet door westerlingen ????
Probeer je dat te zeggen
Is Europa een Islamitisch continent, bezet door honden?
Probeer je dat te zeggen
Of zeg je gewoon dat de Moslims in oorlog zijn met ons???
En in Nederland worden ze ook zo de straat opgestuurd:quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:58 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, nee en nee
ik zei dat de moeders hun kinderen ten tijde van de duitse bezetting op pad stuurden met de vermaning om op te letten voor de moffen-zwijnen
en voor het geval het je niet is opgevallen .. palestina, iraq, de landen waar "moeders hun kinderen" zo "op pad sturen" als je prentje suggereerd .. die zijn bezet door amerika en israël en iran heeft een door amerika gesteunde dictatuur gekend .. dus zo gek is het niet dat ze daar vechten tegen - en een hekel hebben aan de bezetters
Wat maakt een Moslim westers?quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:21 schreef ratava het volgende:
de echt westerse Moslims herken je niet eens en schamen zich kapot voor de baarddragende hoofdoekjes en burka's, en worden door de "echte" moslims verkettert
Ze gedragen zich als NL christenenquote:
tja, fortuyn heeft er een gevecht van gemaakt en h. ali heeft het voortgezet .. en van gogh heeft ook weinig goed gedaan met zijn uitspraken (nog maar afgezien van het feit dat het de griekse zeelieden waren die dat deden maar da's een ander verhaal)quote:Op woensdag 19 juli 2006 18:06 schreef ratava het volgende:
[..]
En in Nederland worden ze ook zo de straat opgestuurd:
het gejuich van het tuig op 11 september, toen van gogh vermoord werd....
de laatste sjah die in iran zat, die van de savaq .. die zat er dankzij en met hulp van de amerikanen ..quote:Landen als Iran Syrie zijn verder niet bezet dus wat is daar de reden om je kinderen zo de straat op te sturen?
hmz .. ik heb toch het idee dat je er na een kleine 100 jaar hijgende duitsers in je nek anders over zou denkenquote:Verder is er ook verschil dat een Nederlandse moeder toch verdomt stom geweest zal zijn "moffenzwijn" aan haar kinderen te leren. de gevolgen daarvan zouden kort en bondig geweest zijn.
U hebt gezocht op stereopenisme:quote:Duidelijk verschijnsel van stereopenisme
Het is altijd de fout van een ander, arme onderdrukte allochtonen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:18 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, fortuyn heeft er een gevecht van gemaakt en h. ali heeft het voortgezet .. en van gogh heeft ook weinig goed gedaan met zijn uitspraken (nog maar afgezien van het feit dat het de griekse zeelieden waren die dat deden maar da's een ander verhaal)
en uiteraard reageert de opstandige puber die overal buitenvalt en met de nek wordt aangekeken er het heftigst op .. omgekeerd dito, waren er niet scholen in de fik gestoken bvb .. redelijk extreem voor nederlandse maatstaven imho
Laatste Sjah, dat is nogal een tijdje geleden, Maar iran nu isd iran nu en dat moet de bevolking daar zelf maar uitzoeken. Daar hoeft de US zich niet mee te bemoeien tenzij gevraagd door een meerderheid van de bevolkingquote:de laatste sjah die in iran zat, die van de savaq .. die zat er dankzij en met hulp van de amerikanen ..
en ook syrië was mandaatsgebied .. samen met een paar andere landen een van de eerste leden van de arabische liga
Niet als we over een paar honderd jaar geleden praten. De 100 jarige oorlog heeft toch ook geen effect, en je kan ook niet zeggen dat wij de spanjaarden onheus bejegenen, en die hebben nogal wat gemoord verkracht en verkettert hier?quote:hmz .. ik heb toch het idee dat je er na een kleine 100 jaar hijgende duitsers in je nek anders over zou denken
Gelul in de ruimtequote:U hebt gezocht op stereopenisme:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is.
nope, beiden zitten fout, of denk je dat dat "rechtse" gehuil dat het allemaal de schuld is van de allochtonen ook maar iets helpt om de situatie te verbeteren ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:24 schreef ratava het volgende:
Het is altijd de fout van een ander, arme onderdrukte allochtonen.
en waaruit blijkt in dit topic dat een allochtoon meer rechten heeft .. mag jij soms geen pretpark huren en de kaarten verkopen aan wie jij wil .. sterker nog, zou jij niet een stuk minder commentaar krijgen ?quote:Een topic waar dus blijkt dat allochtonen meer rechten lijken te hebben dan autochtonen is alweer veranderd in een huil huil arme mohammed verafgoder.
nee stel je voor hij hapt .. pffquote:Fortuin gaf die marokaanjes niets dan liefde, toegeven meestal rectaal, maar je moet een pijpende schandknaap ook niet in de bek kijken.
laat dat liegen nou het enige zijn wat ik haar niet verwijt .. dat vind ik nou begrijpelijk voor een vrouw in haar situatiequote:En hirsi kun je verwijten dat het een liegende asielzoekster is, maar ze heeft wel het een enn ander bijgedraggen waar het betreft rechten van de vrouw in het vrije westen
tja, zoals ik al zei, het leek erop dat Iran communistisch zou worden dus ze hebben de sjah daar terug gezet na een staatsgreep in 53, hij is blijven zitten tot 79 .. en ze willen het graag zelf uitzoeken, het is alleen dat amerika zich constant met alles bemoeit ..quote:Laatste Sjah, dat is nogal een tijdje geleden, Maar iran nu isd iran nu en dat moet de bevolking daar zelf maar uitzoeken. Daar hoeft de US zich niet mee te bemoeien tenzij gevraagd door een meerderheid van de bevolking
ja hallo zeg, da's een kleine 400 jaar geleden, spanje .. en ik meen mij toch te herinneren dat er een boel schilderijen/tekeningen bestaan die de nederlandse opstand tegen de bezetters tonen ..quote:Niet als we over een paar honderd jaar geleden praten. De 100 jarige oorlog heeft toch ook geen effect, en je kan ook niet zeggen dat wij de spanjaarden onheus bejegenen, en die hebben nogal wat gemoord verkracht en verkettert hier?
aah .. thnx .. nieuw stukkie turbotaal ?quote:Gelul in de ruimte
Aleen Fir Blanken?quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:56 schreef moussie het volgende:
en waaruit blijkt in dit topic dat een allochtoon meer rechten heeft .. mag jij soms geen pretpark huren en de kaarten verkopen aan wie jij wil .. sterker nog, zou jij niet een stuk minder commentaar krijgen ?
Lees je eigen gebrabbel even terug voordat je begint over hoe lang geleden het was:quote:ja hallo zeg, da's een kleine 400 jaar geleden, spanje .. en ik meen mij toch te herinneren dat er een boel schilderijen/tekeningen bestaan die de nederlandse opstand tegen de bezetters tonen ..
de duitsers zijn wat dat aangaat wat dichterbij (in de tijd dus) en er zijn nog steeds een boel mensen die de duitsers scheef aankijken voor wat er toen is gebeurd .. en dat na hoeveel jaar bezetting ?
dat daar in Palestina is nu al een kleine 100 jaar aan de gang en zoals je misschien hebt opgemerkt is het nog steeds gaande en wordt alleen maar erger ipv rustiger ..
zou het uberhaupt in het nieuws komen ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:32 schreef ratava het volgende:
Aleen Fir Blanken?
Nee dat gaat geen problemen geven hoor![]()
dito .. ik had het over de duitsers, jij haalt de spanjaarden erbijquote:Lees je eigen gebrabbel even terug voordat je begint over hoe lang geleden het was:
zo'n 700 jaar geleden .. maar wat heeft dat met de mandaatsgebieden van de vorige eeuw te maken .. of met de spanjaarden die jij erbij haalde ?quote:Hoelang geleden zijn de kruistochten? (De engelsen mogen geen st georges kruisjes op het werk dragen)
ik denk dat je je geschiedenis even moet bij spijkeren .. oa over de balfour verklaring en de irgunquote:Palestina is 60 jaar aan de gang, daarvoor was het onderling gezeik van egypte met een lastige provincie (Zie het als Friesland tot de macht 20)
nope, maar ze zijn wel bezet dankzij en met behulp van westerlingen .. of dacht je dat israël er ook zo voor zou staan zonder amerikaanse steun ?quote:De fout is dat Israel niet gedwongen wordt zich binnen zijn gestelde grenzen terug te trekken.
Palestina is verder niet bezet door westerlingen.
wij helpen de bezetter ergo zijn wij ook vijand .. zoiets ?quote:Van waar oh waar dus dat haatdragende en zaaiende in de moslims
Wat denk je zelf nu echtquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:00 schreef moussie het volgende:
[..]
zou het uberhaupt in het nieuws komen ?
We zijn bezet geweest door de duitser, er is geen moeder die haar kinderen de straat opstuurt met duitsers zijn zwijnen.quote:dito .. ik had het over de duitsers, jij haalt de spanjaarden erbij
doe het lekker zelf zeg ..quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:33 schreef ratava het volgende:
Wat denk je zelf nu echt
Alleen voor blanken, als ik de Efteling afhuur?
Durf je het aan zonder zelf kloontjes te maken, een topic te openen dat stormfront de beekse bergen afgehuurd heeft allen voor blanken? Lijkt me een leuke test
Open dat topic eens en dan gaan we gewoon reacties kijken
ik zei dat dat in palestina zo'n kleine 100 jaar aan de gang is en dat die nederlandse moeder na 100 jaar duitse bezetting waarschijnlijk hetzelfde zou doen als de islamitische moeder .. maar de afkeer van de "moffen" is de daarop volgende generaties toch nog wel met de paplepel ingegotenquote:We zijn bezet geweest door de duitser, er is geen moeder die haar kinderen de straat opstuurt met duitsers zijn zwijnen.
Toen haalde je aan dat die arme moslims 100en jaren onderdrukt zijn.
duh .. en hoelang is dat geleden ?quote:Zo ook de protestanten in Nederland
nederland .. yup, enigzins, al zit dat met de moffen er toch nog in ..quote:Europa heeft net zo niet langere oorlogen gehad als die kant van de wereld, en hoewel niet alles koek en ei is, die langdurige rancune is er echt af bij ons.
Al geprobeerd maar Dagonet stond het niet toequote:Op donderdag 20 juli 2006 16:00 schreef moussie het volgende:
[..]
doe het lekker zelf zeg ..
daarnaast vergeet je voor de zoveelste keer een ding .. niet alle moslims zijn gekleurd ..
en oh ja, iedereen is welkom zolang je je aan de wensen/regels van de gastheer houdt .. dus zo'n "whites only day" zou om te beginnen al een totaal andere insteek hebben
Niet echt Palestina is altijd al een probleemstreek van Egypte geweest, dus dat was onderling.quote:ik zei dat dat in palestina zo'n kleine 100 jaar aan de gang is en dat die nederlandse moeder na 100 jaar duitse bezetting waarschijnlijk hetzelfde zou doen als de islamitische moeder .. maar de afkeer van de "moffen" is de daarop volgende generaties toch nog wel met de paplepel ingegoten
quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:59 schreef nu.nl het volgende:
Achtbaantrein breekt in tweeën
LONDEN - Door een ongeval donderdag in het Britse pretpark Alton Towers zijn bijna dertig personen gewond geraakt. Een trein van een achtbaan brak in tweeën, waarna het voorste gedeelte naar achteren rolde en tegen het achterste gedeelte botste.
Vier passagiers moesten naar een ziekenhuis. De anderen konden in het park worden behandeld voor lichtere verwondingen.
Naar de oorzaak van het incident is een onderzoek ingesteld. De attractie blijft vooralsnog dicht. De rest van het populaire park in het midden van Engeland is niet gesloten.
juïst nu gaan ze helemaalquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:34 schreef Dwaashaas het volgende:
Eens kijken of ze nog steeds willen gaan:
[..]
ik hoef geen definities aanpassen, jij moet beter leren lezen .. er staat nergens dat die dag "muslim-only" is, er wordt alleen verwacht dat je de regels van de gastheer respecteerdquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:03 schreef ratava het volgende:
Al geprobeerd maar Dagonet stond het niet toeAlleen Fir Blanken
Andere insteek ben ik niet met je eens, allen voor blanken, alleen voor moslims alleen voor zwarten is allemaal discriminatie toch, of ga je de definitie nog verder aanpassen?
ik zeg nergens dat je je schuldig "moet" voelen, alleen maar dat enig historisch bewustzijn ipv dit soort selectieve waarheden een pré zou zijnquote:Niet echt Palestina is altijd al een probleemstreek van Egypte geweest, dus dat was onderling.
Het feit is dat europeanen zich schuldig "moeten" voelen over alles, kruistochten, slavenhandel, coloniaal verleden, het niet dapper genoeg verdedigen van de Joden noem maar op. En guess what we doen het nog ook.
jij laat net overduidelijk zien dat je maar verrekte weinig weet van de geschiedenis van die streek en toch vindt je het gek dat hun "zeiken over het onbegrip"?quote:De (veel) Moslims daarentegen lopen altijd te zeiken over het onbegrip, hoe zwaar ze het hebben etc. Het verlichte denken in de Arabische wereld is gedurende en na Mohammeds tyranie toch aardig de kop ingedrukt. Voor een "wereld" die ooit zoveel kennis te bieden had hebben ze daarna toch verdomd weinig gepresteerd.
pff .. en vorig jaar ook al zo'n ding in belgië toch, of was dat het jaar ervoor ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:34 schreef Dwaashaas het volgende:
Eens kijken of ze nog steeds willen gaan:
[..]
Vorig jaar zelfs in NL (Toverland bij Sevenum )\quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:52 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. en vorig jaar ook al zo'n ding in belgië toch, of was dat het jaar ervoor ?
krijgen die dingen soms last van metaalmoeheid of is het gewoon de warmte ?
Dat is nou net iets anders ,sorry.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:35 schreef dodegod het volgende:
[..]
Dat staat idd nergens maar door de regels die ze stellen zeggen ze eigenlijk wel dat je je als een Moslim moet gedragen toch ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:48 schreef moussie het volgende:
[..]
ik hoef geen definities aanpassen, jij moet beter leren lezen .. er staat nergens dat die dag "muslim-only" is, er wordt alleen verwacht dat je de regels van de gastheer respecteerd
Klopt maar je zult moeten toegeven dat de media en bepaalde bevolkingsgroepen het ons soms wel heel moeilijk maken om objectief te blijvenquote:ik zeg nergens dat je je schuldig "moet" voelen, alleen maar dat enig historisch bewustzijn ipv dit soort selectieve waarheden een pré zou zijn
Maar is dit volgens jou dan wel een reden om er over te mogen 'zeiken ' ?quote:jij laat net overduidelijk zien dat je maar verrekte weinig weet van de geschiedenis van die streek en toch vindt je het gek dat hun "zeiken over het onbegrip"?
Klopt maar er zijn ook periodes geweest dat Moslims Europa binnevielen hoorquote:en wat bedoel je met "het verlichte denken de kop ingedrukt".. dat de christenen er iedere keer maar weer binnen zijn komen vallen om hun te bekeren ?
Wat vind JIJ dan wat het doel zou moeten zijn ?quote:en weinig presteerd .. is dat niet afhankelijk van de perceptie, het doel .. ?
Nee maar we zijn desondanks goed op wegquote:als je je tot doel hebt gesteld om de planeet binnen 2 eeuwen te vergiftigen met je afval en je bent zo goed als geslaagd, is dat dan een prestatie te noemen ?
Vertel want ik heb geen ideequote:trouwens .. een vraag .. wie heeft eigenlijk de meeste zelfmoordaanslagen gepleegd denk je ?
moslims of een andere groep ?
hmz .. niet echt imo .. ik zie nergens iets staan van verplicht bidden of zo .. dus ik neem aan dat je in die tijd gewoon ergens rustig op een grasveld gaat zitten of zoiets .. gewoon 1 dag aanpassen aan hun leefregels .. lijkt me op zich trouwens best interessantquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:12 schreef Limburger_noord het volgende:
Dat staat idd nergens maar door de regels die ze stellen zeggen ze eigenlijk wel dat je je als een Moslim moet gedragen toch ?
En dan heb ik het niet over het rook ,hamburger eten en drink verbod
hehe .. ze hebben er idd het een en ander bijgeleerd sinds het fiasco van de vietnamoorlog en de verslaggeving daar .. het is een perfect geoliede machine tegenwoordig ..quote:Klopt maar je zult moeten toegeven dat de media en bepaalde bevolkingsgroepen het ons soms wel heel moeilijk maken om objectief te blijven
euhm, niet alleen de allochtonen weten weing van de vaderlandse geschiedenis hoor ..quote:Maar is dit volgens jou dan wel een reden om er over te mogen 'zeiken ' ?
Zij weten waarschijnlijk net zo weinig over de geschiedenis van deze 'streek 'toch ?
yup .. behoorlijke tijd zelfs, maar het viel pas echt op toen ze in wenen aanklopten blijkbaarquote:Klopt maar er zijn ook periodes geweest dat Moslims Europa binnevielen hoor![]()
iets beter achter te laten/door te geven dan het was op het moment dat je het kreegquote:Wat vind JIJ dan wat het doel zou moeten zijn ?
en zolang we als een stel neanderthalers elkaar de koppen blijven inmeppen, letterlijk of figuurlijk, voor het grootste en mooiste tijgervel/hol/wilma zal daar ook weinig verandering in komen vrees ikquote:Nee maar we zijn desondanks goed op weg![]()
de tamil tigers .. en die zijn zover ik weet grotendeels hindu'squote:Vertel want ik heb geen idee
Voor mannen wel of de meeste vrouwen ook zo denken ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:44 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz .. niet echt imo .. ik zie nergens iets staan van verplicht bidden of zo .. dus ik neem aan dat je in die tijd gewoon ergens rustig op een grasveld gaat zitten of zoiets .. gewoon 1 dag aanpassen aan hun leefregels .. lijkt me op zich trouwens best interessant
Zelf denken ze dus wel te weten hoe een Moslim zich kleedt (helaas wordt dit niet verder uitgelegt ) dus ik hoop dat alle 'moslims '' weten wat bedoeld wordtquote:Dress codeTo maintain an Islamic and family friendly environment we request all guests to dress appropriately as Muslims.
Dus even met je man ,vriend (als je die hebt ) in de achtbaan zit er niet inquote:Ride segregation
Designated adult ride areas will be rotated between men and women throughout the day.
Geen probleem kan best een dagje zonder rokenquote:No smoking policy
A no smoking policy will apply to the event.
Vrouwen zonder begeleiding komen er niet in ....quote:Women travelling to the event
In keeping with Islamic regulations females of adult age must be accompanied by a male relative (Mahram) when journeying to the event.
Ik heb niet gezegt dat ze zich niet kunnen aanpassen hoorquote:hehe .. ze hebben er idd het een en ander bijgeleerd sinds het fiasco van de vietnamoorlog en de verslaggeving daar .. het is een perfect geoliede machine tegenwoordig ..
Zeg ik dat ?..beetje flauw om dit weer om te draaien had ik niet van je verwacht ...quote:euhm, niet alleen de allochtonen weten weing van de vaderlandse geschiedenis hoor ..
Klopt en is natuurlijk niet goed..maar betekend dat dat 'hun' wel mogenzeggen : 'alle nederlanders ' discrimineren 'buitenlanders ' ?quote:maar dat even terzijde, er wordt over hun een oordeel uitgesproken op basis van onvolledige gegevens .. als je dat gebeurd mag je imo best zeiken .. en als "men", of wel alle informatie voor het oprapen ligt, weigert erna te kijken en blijft volharden in de ongeïnformeerde visie .. tja, nog harder zeiken dan maar ?
Sorry maar dat gebeurt dus ook...quote:en alle stromingen binnen dat geloof, alle nationaliteiten worden gewoon op een grote hoop geveegd .. moet je eens doen binnen de westerse christelijke wereld .. en dan bedoel ik alle christenen, dus ook grieks/russisch orthodox, anglicaans, jehova's, mormonen, gereformeerden etc etc .. de hele mikmak ..
Klopt niet helemaal maar in die tijd duurde het 'iets 'langer om alle troepen te verzamelenquote:yup .. behoorlijke tijd zelfs, maar het viel pas echt op toen ze in wenen aanklopten blijkbaar
Een nobel streven ...voor alle partijenquote:iets beter achter te laten/door te geven dan het was op het moment dat je het kreeg
Ook dit is (helaas) iets van alle geloven en rassen (ja ook het nederlandse 'ras'quote:en zolang we als een stel neanderthalers elkaar de koppen blijven inmeppen, letterlijk of figuurlijk, voor het grootste en mooiste tijgervel/hol/wilma zal daar ook weinig verandering in komen vrees ik
[..]
Dat een ander iets meer doet maakt het voor de rest nog niet goedquote:de tamil tigers .. en die zijn zover ik weet grotendeels hindu's
ik heb dit gevondenquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:17 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Voor mannen wel of de meeste vrouwen ook zo denken ?
Hier enkele regels die die dag gelden
============================================================================
[..]
Zelf denken ze dus wel te weten hoe een Moslim zich kleedt (helaas wordt dit niet verder uitgelegt ) dus ik hoop dat alle 'moslims '' weten wat bedoeld wordt![]()
hoe dat zit met stromingen waarin vrouwen hun hoofd niet mogen bedekken (tunesië) .. I dunno .. maar de man moet dus iig zijn gouden rollex en zijden armani thuis latenquote:In one tradition, the Prophet Muhammad is quoted as saying: "...If the
woman reaches the age of puberty, no part of her body should be seen but
this --- and he pointed to his face and hands."
From these and other references, the vast majority of Muslim scholars
and jurists, past and present, have determined the minimum requirements
for Muslim women's dress: 1) Clothing must cover the entire body, with
the exception of the face and the hands. 2) The attire should not be
form fitting, sheer or so eye-catching as to attract undue attention or
reveal the shape of the body.
There are similar, yet less obvious requirements for a Muslim male's
attire. 1) A Muslim man must always be covered from the navel to the
knees. 2) A Muslim man should similarly not wear tight, sheer,
revealing, or eye-catching clothing. In addition, a Muslim man is
prohibited from wearing silk clothing (except for medical reasons) or
gold jewelry. A Muslim woman may wear silk or gold.
nope .. maar ja, dat is dus normaal in hun wereld, dat wij dat niet (meer) leuk vinden is ons pakkie aan toch .. als die vrouwen dat niet meer willen pikken is dat aan hun om het te veranderen .. we kunnen helpen maar niet opleggenquote:Dus even met je man ,vriend (als je die hebt ) in de achtbaan zit er niet in
idd, als dat een probleem zou zijn ga je toch nietquote:Geen probleem kan best een dagje zonder roken![]()
klopt .. maar nogmaals, dat ze dat zouden (moeten) willen is ons westers verwachtingspatroon .. ik snap bvb ook geen snars van SGP vrouwen of wat ik laatst zag in de docu over Opus Dei ..quote:Vrouwen zonder begeleiding komen er niet in ....
pff .. wat mij betreft hebben ze zich een beetje te goed aangepastquote:Ik heb niet gezegt dat ze zich niet kunnen aanpassen hoor
ghehe .. sorry, nuance gemistquote:Zeg ik dat ?..beetje flauw om dit weer om te draaien had ik niet van je verwacht ...
Of moet ik nu zeggen ..niet alleen autochtonen weten weinig van 'hun eigen geschiedenis'hoor![]()
"ze" ervaren het blijkbaar wel zo .. en uiteraard is dat net zo'n foute generalisatie als omgekeerdquote:Klopt en is natuurlijk niet goed..maar betekend dat dat 'hun' wel mogenzeggen : 'alle nederlanders ' discrimineren 'buitenlanders ' ?
helaas is het bij beide groepen (of hoe je het wil noemen) zo dat alleen diegene worden opgemerkt die het hardst schreeuwen, de extreme types .. en als een riant gedeelte van nederland dan ook nog weg zit te lopen met fortuyn en hirsi ali wordt die indruk bevestigd ..quote:En ik kan echt niet zeggen dat een in het algemeen zo is dat 'er een oordeel wordt uitgesproken op basis van onvolledige gegevens '
Dat zijn meestal toch de extreme types en het is natuurlijk net zo goed fout om alle Nederlanders over 1 kam te scheren als andersom of niet?
vaak zat .. de meesten zetten er "veel" voor ..quote:Sorry maar dat gebeurt dus ook...
Heb je nooit een allochtoonse burger horen zeggen : nederlanders discrimineren ons ?
En alle door jou genoemde godsdiensten zijn vertegenwoordigd in NL
yup, even bakkeleien binnen de eigen godsdienst en daarna weer door met de islamquote:Klopt niet helemaal maar in die tijd duurde het 'iets 'langer om alle troepen te verzamelen
Ook in het licht van de onderlinge strijd![]()
*kucht*quote:Ook dit is (helaas) iets van alle geloven en rassen (ja ook het nederlandse 'ras'![]()
ik zeg toch niet dat dat het goed maakt .. ik zeg alleen maar dat "de moslim" niet de enige is .. dus het is geen eigenschap van een bepaalde groep mensen of iets dat uit de godsdienst voortkomtquote:Dat een ander iets meer doet maakt het voor de rest nog niet goed
Bedanktquote:
Ik neem aan dat ze hier idd flexibel in moeten zijnquote:hoe dat zit met stromingen waarin vrouwen hun hoofd niet mogen bedekken (tunesië) .. I dunno .. maar de man moet dus iig zijn gouden rollex en zijden armani thuis laten![]()
Klopt maar het maakt het voor vrouwen dus onmogelijk om er heen te gaan (zonder een man )quote:nope .. maar ja, dat is dus normaal in hun wereld, dat wij dat niet (meer) leuk vinden is ons pakkie aan toch .. als die vrouwen dat niet meer willen pikken is dat aan hun om het te veranderen .. we kunnen helpen maar niet opleggen
quote:idd, als dat een probleem zou zijn ga je toch niet
Ik ook niet en ik ben niet eens een vrouwquote:klopt .. maar nogmaals, dat ze dat zouden (moeten) willen is ons westers verwachtingspatroon .. ik snap bvb ook geen snars van SGP vrouwen of wat ik laatst zag in de docu over Opus Dei ..
of beter gezegd, ik snap het wel maar ik zou zelf niet zo willen zijn
quote:============================================================================
[..]
pff .. wat mij betreft hebben ze zich een beetje te goed aangepast
[..]
ghehe .. sorry, nuance gemist![]()
[..]
"ze" ervaren het blijkbaar wel zo .. en uiteraard is dat net zo'n foute generalisatie als omgekeerd
[..]
Hoop dat je je vergist over die aantallen (het zijn wel degene die het hardste schreeuwen en daarom lijkkt het vaak of we allemaal zo denken in Nederland )quote:helaas is het bij beide groepen (of hoe je het wil noemen) zo dat alleen diegene worden opgemerkt die het hardst schreeuwen, de extreme types .. en als een riant gedeelte van nederland dan ook nog weg zit te lopen met fortuyn en hirsi ali wordt die indruk bevestigd ..
tja ...dat is waar....maar meestal gaan die twee hand in handquote:maar ja, over 1 kam scheren is nooit goed .. maar over 1 kam scheren en geen idee hebben waarover het eigenlijk gaat nog minder
En dan te bedenken dat (bv in NL) veel mensen niet eens aktief (of passief) een geloof hebbenquote:vaak zat .. de meesten zetten er "veel" voor ..
maar zo bedoelde ik het niet .. ik bedoelde dat je in Sri Lanka (ik zeg maar iets) als gereformeerde wordt aangeproken voor iets wat een polygame mormoon in de States heeft gedaan .. "jullie" christenen wereldwijd op een grote hoop
Tja godsdienst is (en was) altijd een goed excuus voor een oorlog tegen de ' ongelovigen ' (een term die alle ' geloven ' wel eens gebruikenquote:yup, even bakkeleien binnen de eigen godsdienst en daarna weer door met de islam
Misschien drukte ik me verkeerd uit ?quote:*kucht*
quote:ik zeg toch niet dat dat het goed maakt .. ik zeg alleen maar dat "de moslim" niet de enige is .. dus het is geen eigenschap van een bepaalde groep mensen of iets dat uit de godsdienst voortkomt
Oh ja!quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:48 schreef moussie het volgende:
en wat bedoel je met "het verlichte denken de kop ingedrukt".. dat de christenen er iedere keer maar weer binnen zijn komen vallen om hun te bekeren ?
nee hoor .. waar vergeet ik dat .. ik zeg zelfs dat ze behoorlijk lang in europa hebben gezeten .. alleen was dat na de hele collectie kruistochten .. de laatste kruistocht eindigde in 1272 en de eerste oversteek naar europa was in 1345quote:Op vrijdag 21 juli 2006 07:11 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Oh ja!
En dat de moslims Spanje bezet hadden en vanaf daar Frankrijk binnenvielen, de Balkan binnenvielen tot zelfs Rome met de grond gelijk maakten, dat moet even vergeten vermeld te worden he?
ah, hebben wij gewonnen .. je bedoelt rome is nog rooms en wenen nooit veroverd of bedoel je dat het ottomaanse rijk na zoveel eeuwen uit elkaar is gevallen en verslagen ?quote:De moslims hebben net zo vaak Europa aangevallen als andersom, alleen hebben wij op het laatst gewonnen. En dat kunnen ze niet hebben dus kom alsjeblieft niet aan met die onzin over schuldgevoelens die ik zou moeten hebben
uhm .. ik lig eerlijk gezegd al in een deuk om die benaming .. islam en kruistochten ..quote:En wat je kruistochten betreft: http://www.answering-isla(...)slamkruistochten.htm
Pardon?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:27 schreef moussie het volgende:
[..]
nee hoor .. waar vergeet ik dat .. ik zeg zelfs dat ze behoorlijk lang in europa hebben gezeten .. alleen was dat na de hele collectie kruistochten .. de laatste kruistocht eindigde in 1272 en de eerste oversteek naar europa was in 1345
Na Wenen is de opmars der islamisten gestopt. Dat bedoel ik.quote:ah, hebben wij gewonnen .. je bedoelt rome is nog rooms en wenen nooit veroverd of bedoel je dat het ottomaanse rijk na zoveel eeuwen uit elkaar is gevallen en verslagen ?
En ik bedoelde dus wat anders.quote:mocht je het laatste bedoelen .. de arabische landen zaten anders samen met de britten tegen de ottomanen te vechten ?
Dat JIJ dat tegen MIJ kan zegt is als een Drenth die tegen een Brit zegt dat hij geen humor heeft.quote:daarnaast, ik zei in een van mijn vorige postings ook al dat je je niet schuldig moet voelen, alleen enig historische kennis zou wel leuk zijn
Is dat net zo'n benaming als Zoeklicht?quote:uhm .. ik lig eerlijk gezegd al in een deuk om die benaming .. islam en kruistochten ..
Ah.... en daarom werd Spanje eeuwen bezet en werd gepoogd door te stoten naar Frankrijk?quote:maar afgezien daarvan .. tja, zover ik weet werden de gebieden terug veroverd op de romeinen en wat die spaanse "kruistocht" aangaat .. ze werden gevraagd door de visigoten als een soort huurleger
Zou je alsjeblieft gewoon weg willen blijven als je dit van mening bent?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:27 schreef moussie het volgende:
[..]
nee hoor .. waar vergeet ik dat .. ik zeg zelfs dat ze behoorlijk lang in europa hebben gezeten .. alleen was dat na de hele collectie kruistochten .. de laatste kruistocht eindigde in 1272 en de eerste oversteek naar europa was in 1345
alleen enig historische kennis zou wel leuk zijn
maar afgezien daarvan .. tja, zover ik weet werden de gebieden terug veroverd op de romeinen en wat die spaanse "kruistocht" aangaat .. ze werden gevraagd door de visigoten als een soort huurleger
uhm .. leg eens de kaart van het romeinse rijk ernaast .. misschien dat je iets opvalt ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:55 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Pardon?
Spanje werd in 711 al aangevallen en in 673 Constatinopel. Lang VOOR de 1e kruistocht dus (1095-1099).
673-678 De Arabieren belegeren Constantinopel, de hoofdstad van het Byzantijnse rijk.
680 De slachting van Hoessein (Mohammeds kleinzoon), zijn familie en aanhangers in Karbala, Irak
691 De Rots Koepel wordt afgemaakt in Jeruzalem, slechts zes decennia na Mohammeds dood.
705 Abd al-Malik herstelt de regering van de Omajjaden.
710-713 Moslimkruisvaarders veroveren de Lage Indus Vallei.
711-713 Moslimkruisvaarders veroveren Spanje en dwingen het koninkrijk van Andalusië af.
Buiten dat: het hele gebied wat de moslims als thuisbasis beschouwden was veroverd op Christenen!![]()
zoals ik al zei .. ze werden door de elite gevraagd als huurlegerquote:Daarna gingen ze gezellig door Europa in: eerst Spanje en Portugal, daarna werd Frankrijk gepoogd maar daar werden ze verslagen.
tja, men was eindelijk klaar met elkaars christelijke koppen inhakken .. luther had zijn these tegen een kerkdeur gespijkerd, een riant gedeelte "dissidenten" was onderweg naar amerika dus het kon weerquote:Na Wenen is de opmars der islamisten gestopt. Dat bedoel ik.
hehe .. yup, dat de arabieren samen met de britten tegen de ottomanen hebben gevochten past niet in je verhaal voor de rest ?quote:En ik bedoelde dus wat anders.
aah, dus alle drenthen hebben geen humor en alle britten welquote:Dat JIJ dat tegen MIJ kan zegt is als een Drenth die tegen een Brit zegt dat hij geen humor heeft.
pff .. komt die weer .. hou het nou eens bij 1 topic ..quote:Is dat net zo'n benaming als Zoeklicht?
euhm .. de christen, romeinen, grieken, engelsen, spanjaarden etc hebben het alleenrecht op gebiedsuitbreiding of zo .. we zijn niet ook de wereld rond geweest met legers en missionarissen, we hebben nergens het christendom met geweld opgelegt ?quote:Ah.... en daarom werd Spanje eeuwen bezet en werd gepoogd door te stoten naar Frankrijk?
Wat was de reden om Wenen aan te vallen? En om Rome te plunderen?
En om Constantinopel te veroveren en te islamiseren? Om de Aya Sofiakerk om te bouwen tot Moskee?
ahh .. ik bespeur intolerante tendensen .. een mening die niet bevalt het zwijgen op willen leggenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zou je alsjeblieft gewoon weg willen blijven als je dit van mening bent?
Dat het een groot rijk was?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:38 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. leg eens de kaart van het romeinse rijk ernaast .. misschien dat je iets opvalt ?
Mag ik vragen hoe je hierbij komt?quote:zoals ik al zei .. ze werden door de elite gevraagd als huurleger
Ja. Op het moment dat de Polen optrokken naar Wenen was men eindelijk klaar ''met elkaars Christelijke koppen inhakken.'' De Palts zou opkijken van deze mededeling.quote:tja, men was eindelijk klaar met elkaars christelijke koppen inhakken .. luther had zijn these tegen een kerkdeur gespijkerd, een riant gedeelte "dissidenten" was onderweg naar amerika dus het kon weer
Nee, je bespeurt weerzin tegen onzin.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:40 schreef moussie het volgende:
[..]
ahh .. ik bespeur intolerante tendensen .. een mening die niet bevalt het zwijgen op willen leggen
Laten we nu eens op dit 1e punt ingaan: volgens jou vielen de Moslims Europa pas aan nadat Europa de kruistochten georganiseerd had. Nu, dat is dus totale onzin zoals ik je heb laten zien aangezien de aanvallen op oa Spanje en Byzantium al vele eeuwen voor de 1e kruistocht plaatsvonden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:38 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. leg eens de kaart van het romeinse rijk ernaast .. misschien dat je iets opvalt ?
[..]
Dit klopt trouwens welquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:38 schreef moussie het volgende:
aah, dus alle drenthen hebben geen humor en alle britten wel
dat het om dezelfde gebieden gaat misschien ook .. dat het weinig te maken heeft met godsdienst maar meer met economische rijkdom, kustgebieden, handel etc ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:42 schreef Apropos het volgende:
Dat het een groot rijk was?
uit een geschiedenisboek .. dit is wat ik online kon vinden, het wordt idd over het algemeen weg gemoffeldquote:Mag ik vragen hoe je hierbij komt?
quote:Het Visigotische tijdperk eindigde in feite in 711 toen de Moorse militair Tarik te hulp werd geroepen bij onderlinge conflicten. Rond 720 had hij het hele schiereiland veroverd, op Asturië na. Onder de Omajjaden-dynastie, die van 756 tot 1031 duurde, ontwikkelde zich een Moors-Spaanse cultuur die op een hoog niveau stond.
De stad Córdoba was toen het centrum van deze cultuur, in een tijd die grote welvaart bracht en waarin kunsten, literatuur en wetenschappen opbloeiden. Onder de kaliefen Abd al-Hahman III en zijn zoon Hakam II (periode 912 tot 976) stond het Moorse rijk op haar hoogtepunt en had Córdoba bijvoorbeeld het ongelooflijke aantal van ca. één miljoen inwoners.
ik had het over 1683, dus die uiteindelijke ontzetting door de polen .. yup ..quote:Ja. Op het moment dat de Polen optrokken naar Wenen was men eindelijk klaar ''met elkaars Christelijke koppen inhakken.'' De Palts zou opkijken van deze mededeling.
Of bedoelde je de andere Turkse nederlaag voor Wenen? Ik hoop het niet, toen was men namelijk nog maar net begonnen elkaar de koppen in te slaan.
Deels, ja. De eerste legers bestonden zeker niet geheel uit Moslims en na de verovering van Spanje braken er allerlei etnische conflicten uit (Berber tegen Arabier, Arabier tegen Arabier, Berber tegen Berber). Toch denk ik dat de Islam een niet te onderschatten motivatie was. Zoals ook de latere Kruistochten, waar veel grotere legers van heterogene samenstelling mee gemoeid waren, vooral dreven op geloofsijver.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:09 schreef moussie het volgende:
[..]
dat het om dezelfde gebieden gaat misschien ook .. dat het weinig te maken heeft met godsdienst maar meer met economische rijkdom, kustgebieden, handel etc ?
Het is inderdaad waar dat hij te hulp werd geroepen (door graaf Julianus tegen koning Roderik, om precies te zijn), maar het was een logische expansie van de eerdere veroveringen en de uitnodiging werd te baat genomen om heel Spanje te onderwerpen. (Zoals de Saksen in Groot-Brittanie zijn beland.)quote:uit een geschiedenisboek .. dit is wat ik online kon vinden, het wordt idd over het algemeen weg gemoffeld
http://www.landenweb.net/spanje/geschiedenis/
Wie veroverden er dan gebied terug op de Romeinen? De Arabieren, de Turken?quote:daarnaast, wat me zo ergert aan die "moslimkruistochten" is dat er een hele hoop verschillende naties en een periode van een kleine 1000 jaar op een grote hoop geveegd worden als zijnde "islamitische kruistochten", veel daarvan was weinig meer dan gebieden terug veroveren op de romeinen
Inderdaad, dat deed men destijds.quote:.. en tja, daarnaast wat iedereen deed, meer gebied zien te veroveren .. dat deden we nu eenmaal in die tijd blijkbaar.
Dat komt doordat ''kruistocht'' een bijzondere betekenis heeft. Maar voor het religieuze aspect van onze buiten-Europese veroveringen is voldoende aandacht, geloof ik.quote:ik bedoel maar, wij noemen onze veroveringen en kolonialisering werelwijd toch ook niet "christelijke kruistochten" .. maar we hebben daar wel het christendom gebracht en zover ik weet werd dat door sommigen van die veroveraars met geweld opgelegt
ze zijn in spanje uitgenodigt te komen en hebben 2 keer constantinopel belegert .. dat zijn de europeese veroveringstochten ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:21 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Laten we nu eens op dit 1e punt ingaan: volgens jou vielen de Moslims Europa pas aan nadat Europa de kruistochten georganiseerd had. Nu, dat is dus totale onzin zoals ik je heb laten zien aangezien de aanvallen op oa Spanje en Byzantium al vele eeuwen voor de 1e kruistocht plaatsvonden.
Dan geef jij als antwoord op je blijkbaar enorm foute stelling: uhm .. leg eens de kaart van het romeinse rijk ernaast .. misschien dat je iets opvalt ?
Is dat moussies voor: "okay, ik had ongelijk, de islamitische veroveringstochten hadden Europa al lang bereikt voordat de kruistochten plaatsvonden"?
Weleens van de slag bij Poitiers (Tours) gehoord? Die uitnodiging had natuurlijk niet de betekenis ''verover ons hele schiereiland maar.''quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:52 schreef moussie het volgende:
[..]
ze zijn in spanje uitgenodigt te komen en hebben 2 keer constantinopel belegert .. dat zijn de europeese veroveringstochten ?
Wat heb je het toch steeds over ''terugveroveren op de Romeinen''?quote:de rest is nl echt niets anders dan gebieden terug veroveren op de romeinen
tuurlijk .. de godsdienst als bindende factor .. werkte toen, werkt nog steeds .. maar dat is dus niet beperkt tot de islamquote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:38 schreef Apropos het volgende:
[..]
Deels, ja. De eerste legers bestonden zeker niet geheel uit Moslims en na de verovering van Spanje braken er allerlei etnische conflicten uit (Berber tegen Arabier, Arabier tegen Arabier, Berber tegen Berber). Toch denk ik dat de Islam een niet te onderschatten motivatie was. Zoals ook de latere Kruistochten, waar veel grotere legers van heterogene samenstelling mee gemoeid waren, vooral dreven op geloofsijver.
klopt, het is aan te nemen dat het hoe dan ook zou zijn gebeurd, zo ging het wat makkelijker ..quote:Het is inderdaad waar dat hij te hulp werd geroepen (door graaf Julianus tegen koning Roderik, om precies te zijn), maar het was een logische expansie van de eerdere veroveringen en de uitnodiging werd te baat genomen om heel Spanje te onderwerpen. (Zoals de Saksen in Groot-Brittanie zijn beland.)
euhm, beiden .. en dan had je ook nog de perzen ..quote:Wie veroverden er dan gebied terug op de Romeinen? De Arabieren, de Turken?
maar daarom verweer ik mij dus ook tegen lijsten als die van -IksRee- over die zogenoemde islamitische kruistochten .. zelfs onderlinge familietwisten over de macht worden opgenoemd, doodgewone gebiedsheroveringen worden als islamitische veroveringstocht neergezet .. de kleinste handeling wordt gebombaardeerd tot "kruistocht" .. absurd gewoonquote:Dat komt doordat ''kruistocht'' een bijzondere betekenis heeft. Maar voor het religieuze aspect van onze buiten-Europese veroveringen is voldoende aandacht, geloof ik.
Om gebied te heroveren, moet je het toch eerst zijn kwijtgeraakt. De VOC heroverde toch ook geen gebied op de Indonesiers?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:04 schreef moussie het volgende:
euhm, beiden .. en dan had je ook nog de perzen ..
yup .. zoals ik in de andere posting al zei .. het had evtl anyway gebeurd, de uitnodiging heeft ze op weg geholpen ..quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Weleens van de slag bij Poitiers (Tours) gehoord? Die uitnodiging had natuurlijk niet de betekenis ''verover ons hele schiereiland maar.''
Verder is Rome in 846 belegerdd, Sicilie veroverd alsmede een deel van Zuid-Italie.
dat is wat ze deden .. of zo is het iig begonnenquote:Wat heb je het toch steeds over ''terugveroveren op de Romeinen''?
Het waren niet zomaar plundertochten, maar veroveringstochten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:19 schreef moussie het volgende:
[..]
yup .. zoals ik in de andere posting al zei .. het had evtl anyway gebeurd, de uitnodiging heeft ze op weg geholpen ..
en ajb zeg .. de plundertocht van een handvol saracenen een belegering noemen of onderdeel maken van een islamitische kruistocht ..
Ik denk dat je in de war bent met andere volkeren. De herovering van Sicilie door de Normandiers was het geesteskind van de paus.quote:en sicilië en zuiditalië was zover ik weet in de 6de eeuw, dus heeft niets te maken met de islam
ze zijn anders nergens blijven hangen .. al plunderend erdoor heen getrokkenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:27 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het waren niet zomaar plundertochten, maar veroveringstochten.
euh ja, klopt .. maar ja, die doortocht naar rome kan ik nl niet echt als een bezetting zien .. het is gewon een plundertocht van mejewelste .. niet bedoeld om gebied te veroveren of mensen te bekeren maar zoveel mogelijk te graaienquote:Ik denk dat je in de war bent met andere volkeren. De herovering van Sicilie door de Normandiers was het geesteskind van de paus.
Hoe bedoel je meten met 2 maten? Ongelofelijk!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:04 schreef moussie het volgende:
[..]
doodgewone gebiedsheroveringen worden als islamitische veroveringstocht neergezet .. de kleinste handeling wordt gebombaardeerd tot "kruistocht" .. absurd gewoon
Sicilie, Spanje, Byzantium is nergens?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:47 schreef moussie het volgende:
[..]
ze zijn anders nergens blijven hangen .. al plunderend erdoor heen getrokken
[..]
pff ..quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:05 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hoe bedoel je meten met 2 maten? Ongelofelijk!![]()
jij noemt het een islamitische kruistocht, een aanval, nou dat was het dus om te beginnen niet !quote:Heel Spanje bezetten en daarna door proberen te stoten naar Frankrijk was 'op uitnodiging' en 'een kleine handeling',
rome is bezet geweest .. ?quote:Rome en Sicilie plunderen en bezetten was gewoon eigenlijk iets wat niets voorstelde
duh, dat was dus een kleine 600-1000 jaar later dan de opkomst van de islam en na al de christelijke kruistochtenquote:en het gehele Oost-Romeinse rijk veroveren en Islamiseren had niets met de islam te maken en kunnen echt niet vergeleken worden met kruistochten.
en uiteraard is iedere scheet van de moslim waar dan ook heel erg, een aanslag .. we weten immers dat de moslim een barbaar is .. in tegenstelling tot de vrome christen die nooit wat fouts doetquote:Uiteraard is iedere Europese scheet buiten het huidige continent wel heel erg, kruistochachtig en christelijk imperialistisch. Dat dan weer wel. We weten immers dat dat het verschrikkelijkste volk op aarde is, die blanke Europese man. In tegenstelling tot den vrome muzelman, die doet nooit wat fout.
Nee, de eerste kruistocht ook niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:54 schreef moussie het volgende:
[..]
pff ..
[..]
jij noemt het een islamitische kruistocht, een aanval, nou dat was het dus om te beginnen niet !
Punische oorlog? Beetje moeilijk als er geen Puniers aan te pas komen.quote:rome is bezet geweest .. ?
en sicilië, is dat nou echt een islamitische kruistocht of de zoveelste punische oorlog ?
quote:duh, dat was dus een kleine 600-1000 jaar later dan de opkomst van de islam en na al de christelijke kruistochten
Dan benijd ik je, maar ik hoop wel dat je snel opstaat.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:44 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Apropos!
Ik ben in de orkestbak gevallen.
Zeker, maar dat was de kwestie niet.quote:De Pubische oorlogen hebben ook best bij gedragen aan onze huidige beschaving
Ja maar dat is anders! Net zoals Black Power heel goed is en helemaal niet racistisch en White Power natuurlijk het allerergste van het allerergste is. Snap dat dan!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:33 schreef DrDentz het volgende:
net zoals Black Entertainment
probeer maar eens een White Entertainment op te zetten.. of White Entertainment Awards [verboden voor negers!]
Maar je krijgt wel meer resultaten in Google(nl) als je 'White 'typt (202000000) dan als je 'black 'typt (141000000) dus daarop winnen we dan weerquote:Op zaterdag 22 juli 2006 07:52 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja maar dat is anders! Net zoals Black Power heel goed is en helemaal niet racistisch en White Power natuurlijk het allerergste van het allerergste is. Snap dat dan!
Maar alle blanken zijn toch bij voorbaat racisten ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 07:52 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja maar dat is anders! Net zoals Black Power heel goed is en helemaal niet racistisch en White Power natuurlijk het allerergste van het allerergste is. Snap dat dan!
oei, da's een moeilijke .. theoretisch klopt dat .. ook bezetters die om hulp vragen aan buitenstaanders .. maar er is wel het verschil dat de visigoten hulp vroegen bij de onderlinge conflicten terwijl het in het midden-oosten ging om de oorspronkelijk bewonersquote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:03 schreef Apropos het volgende:
Nee, de eerste kruistocht ook niet.
weet je het zeker .. er wordt overal alleen vermeld dat het saracenen waren maar nergens welk volk preciesquote:Punische oorlog? Beetje moeilijk als er geen Puniers aan te pas komen.
hehe ik ken ze wel maar ik zie dat dus niet als een kruistocht .. het gaat niet om een gebiedsuitbreiding maar om heroveringen van bezet gebied die toevallig hand in hand gaan met "de nieuwe godsdienst".. de gebiedsuitbreidingen onder de seltjoeken/osmanen kwamen later pas ..quote:Nooit gehoord van de belegering van Constantinopel van 674 tot en met 686, of die van 718? (Grieks vuur!)
Ik weet niet of het Oost-Romeinse Rijk geislamiseerd zou zijn, want bekeringen werden niet met dwang bewerkstelligd. Maar het verbaast me wel dat je deze aanvallen niet kent, met name de tweede belegering is tamelijk bekend.
Pardon. Even dit controleren: je bedoelt 'net zo beschaafd als de islam'?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:39 schreef moussie het volgende:
en tja, ik vraag me wel eens af hoeveel islamieten er zouden zijn als het christendom net zo beschaafd was geweest en het geloof niet met dwang had opgelegd
Nou ja, het verschil tussen een term als ''Punische Oorlog'' en ''Wereldoorlog'' is natuurlijk dat er in het eerste geval wel Foeniciers aan te pas moeten komen, terwijl er in het geval van een wereldoorlog geen sprake hoeft te zijn van Duitsland en Rusland die elkaar naar het leven staan. Saracenen zijn nu eenmaal oosterlingen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:39 schreef moussie het volgende:
weet je het zeker .. er wordt overal alleen vermeld dat het saracenen waren maar nergens welk volk precies
als het toen ook maar een klein beetje ging zoals het nu gaat, alle moslims een pot nat .. ?
Ik begrijp nog steeds die heroveringen niet. Die oorlog werd gevoerd door mensen die die gebieden niet waren kwijtgeraakt, die hebben dat gebied net zo min heroverd als de Romeinen.quote:hehe ik ken ze wel maar ik zie dat dus niet als een kruistocht .. het gaat niet om een gebiedsuitbreiding maar om heroveringen van bezet gebied die toevallig hand in hand gaan met "de nieuwe godsdienst"..
uhm .. saracenen was anders de benaming voor alle islamitsche arabieren, niet uitgesplitst naar volk .. dus wie weet of het niet om voormalige feniciers/puniërs ging ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:46 schreef Apropos het volgende:
Nou ja, het verschil tussen een term als ''Punische Oorlog'' en ''Wereldoorlog'' is natuurlijk dat er in het eerste geval wel Foeniciers aan te pas moeten komen, terwijl er in het geval van een wereldoorlog geen sprake hoeft te zijn van Duitsland en Rusland die elkaar naar het leven staan. Saracenen zijn nu eenmaal oosterlingen.
de eerste belegeringen zijn gedaan door de arabieren .. right ? die komen dus wel uit het door het romeinse rijk bezette gebied en dat die in het kader van het zichzelf bevrijden van de romeinse/byzantynse bezetting Constantinopel belegeren kan ik niet zien als een kruistochtquote:Ik begrijp nog steeds die heroveringen niet. Die oorlog werd gevoerd door mensen die die gebieden niet waren kwijtgeraakt, die hebben dat gebied net zo min heroverd als de Romeinen.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:43 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Pardon. Even dit controleren: je bedoelt 'net zo beschaafd als de islam'?
PS. Vraag dat eens aan de Indiers, hoe beschaaft de islam zich verspreid heeft die kant op.
bronquote:The Muslims began invading the Indian subcontinent during the 1100’s; however, Islam did not become particularly dominant until the Mughal rulers arrived in the early 1500’s. During this period, many low-caste Hindus converted to Islam to escape discrimination, mainly in the Northern heartland of India. Eventually, the imposition of colonial rule in India fueled animosity and conflict between the Hindu and Muslim communities. After the decline of Mughal power, the British often utilized “divide and rule” tactics in order to maintain governance over the vast area. In essence, the Hindu-Muslim conflict has existed in earnest since this time.
Omdat niets daarop duidt. Is dat voldoende?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:08 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. saracenen was anders de benaming voor alle islamitsche arabieren, niet uitgesplitst naar volk .. dus wie weet of het niet om voormalige feniciers/puniërs ging ?
Nee, die kwamen helemaal niet uit gebied dat de Romeinen bezet hadden.quote:de eerste belegeringen zijn gedaan door de arabieren .. right ? die komen dus wel uit het door het romeinse rijk bezette gebied en dat die in het kader van het zichzelf bevrijden van de romeinse/byzantynse bezetting Constantinopel belegeren kan ik niet zien als een kruistocht
Enig idee hoe het Boeddhisme verdwenen is uit India?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:17 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
bron
of te wel, net als overal elders, weinig aan de hand, men leeft gewoon vredig naast en met elkaar .. totdat buitenlandse mogenheden zich ermee bemoeien .. divide and conquer .. over and over again
nee .. niet genoeg om zulke vergaande conclusies te trekken .. de feniciërs en de puniërs worden nl allebei gezien als (islamitische) arabieren .. tenzij je een libanees of tunesiër nu ineens niet-arabisch wil gaan noemenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:25 schreef Apropos het volgende:
Omdat niets daarop duidt. Is dat voldoende?
huh .. waar kwamen de islamitische arabieren dan wel vandaan .. of is iemand uit Damascus nu ineens geen islamitische arabier meer ?quote:Nee, die kwamen helemaal niet uit gebied dat de Romeinen bezet hadden.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:26 schreef Apropos het volgende:
[..]
Enig idee hoe het Boeddhisme verdwenen is uit India?
bronquote:Wat de geschiedenis van het boeddhisme in India zelf betreft zijn er zeer uitvoerige inlichtingen bewaard van Chinese pelgrims, die India in de loop van het eerste millennium n.C. bezochten: Fa-hien (399413), Hiuan-Tsang (Yuan-chwang. Hsuen-tsang, 629645), Yitsing (I-ching, 671690). Hieruit blijkt dat reeds in vele sectoren verval was ingetreden, dat nog toenam door een nieuwe vorm van boeddhisme, het Vajrayanaboeddhisme (het 'Diamanten voertuig') geheten, waarin de oorspronkelijke zuiverheid plaats ging maken voor praktijken die veel gelijkenis vertonen met het hindoeïstische tantrisme en ten slotte voor de leer en de praktijken van het sjaktisme (reeds in de 8ste eeuw). De kiem van al deze afwijkingen lag in het Mahayana-boeddhisme zelf, dat, ofschoon het beweert langs een soort van apostolische overlevering aan te sluiten bij de prediking van de oorspronkelijke leer van Boeddha, zeer heterogene en aan het oorspronkelijke boeddhisme vreemde elementen bevat.
Het boeddhisme, dat in zijn ideale vorm eigenlijk slechts voor een kleine elite bestemd is, is in India nooit de enige of de overheersende verlossingsleer geweest. Het streefde ook niet naar die positie en liet zijn leke-aanhangers vrij volksgeloof te huldigen en aan brahmanistisch-hindoeïstische riten deel te nemen. Wanneer vorstengunst ontbrak, bleek nog duidelijker dat het niet het gehele terrein van het leven van de leke-aanhangers bestreek. Door zijn vele scholen en grote tolerantie vormde het geen eenheid. De opname van vele hindoeïstische elementen in het Mahayana leidde tot uitholling en vervaging. Het langst hield het stand in Bihar en Bengalen, onder de boeddhistische Paladynastie. De invallen van de islamieten, die in 1193 Bihar bezetten en vele boeddhistische kloosters verwoestten, betekenden de genadeslag. In Orissa leeft het op bescheiden schaal voort. Alle Indiase boeddhisten tezamen (inclusief vanuit Sri Lanka geïmmigreerden, ook bekeerden) maken nauwelijks het half miljoen
pff .. in het india van toen waren kerk en staat niet gescheiden .. en zoals je uit dat stukkie kan ontnemen was het boedhisme niet de volksgodsdienst maar voor de elite .. of te wel, de bestuurders zijn uitgeschakeld, het ging niet om de godsdienstquote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:15 schreef Apropos het volgende:
De invallen van de islamieten, die in 1193 Bihar bezetten en vele boeddhistische kloosters verwoestten, betekenden de genadeslag.
Heel goed. Verdreven door buitenlandse machten, een kruistocht op kleine schaal.
Als je krampachtig blijft proberen de feiten in een ander daglicht te stellen (''heroveringen'', ''Punische oorlogen'') word ik de discussie een beetje beu.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:34 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. in het india van toen waren kerk en staat niet gescheiden .. en zoals je uit dat stukkie kan ontnemen was het boedhisme niet de volksgodsdienst maar voor de elite .. of te wel, de bestuurders zijn uitgeschakeld, het ging niet om de godsdienst
juist ja, ik probeer dingen in een ander daglicht te zetten, ik probeer ze in perspectief te plaatsen .. niet die eenzijdig christelijk godsdienstige geschiedenis maar hetzelfde verhaal maar dan wat breder belicht .. wie wordt er bedoelt met arabier in die tijd .. en welke van al die verschillende arabische volken stond daar voor de deuren van constantinopel .. die uit damscus of die uit medina ..quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als je krampachtig blijft proberen de feiten in een ander daglicht te stellen (''heroveringen'', ''Punische oorlogen'') word ik de discussie een beetje beu.
ik ontken de aanwezigheid toch ook niet .. ik zeg alleen maar dat het niet het primaire doel was .. anders was men wel actiever gaan "bekeren" en juist dat is nu niet gebeurdquote:Onder Mohammed Gur zijn talloze religieuze objecten en centra vernietigd omdat ze gewijd waren aan ''afgoderij.'' Het Boeddhisme werd vervolgd omdat het zending bedrijft. Religieuze motivatie was beslist niet afwezig.
uhm .. fortified .. en jij weet waarom dat was ?quote:In 1193, the Nalanda University complex was sacked by Turkish Muslim invaders under Bakhtiyar Khalji; this event is seen as a milestone in the decline of Buddhism in India. Fortified Sena monastaries along the main route of the invasion were destroyed and being off the main route both Nalanda and Bodh Gaya survived. It is said that Khalji asked if there was a copy of the Koran at Nalanda before he sacked it. When the Tibetan translator Chag Lotsawa visited them in 1235, he found them damaged and looted, but still functioning with a small number of monks. The destruction of the universities at Nalanda as well as the destruction of many temples and monasteries throughout northern India which housed centers of learning, is considered by many historians to the responsible for the sudden demise of ancient Indian scientific thought in mathematics, astronomy, alchemy, and anatomy
http://en.wikipedia.org/wiki/Nalanda
Zie ook hoofdstuk 11 van het boek A history of world societies[ van McKay, Hill, Buckler en Ebrey.
Zodra ik iets ten gunste van Cortez zeg, mag je me voor schut zetten hoor.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:04 schreef moussie het volgende:
[..]
juist ja, ik probeer dingen in een ander daglicht te zetten, ik probeer ze in perspectief te plaatsen .. niet die eenzijdig christelijk godsdienstige geschiedenis maar hetzelfde verhaal maar dan wat breder belicht .. wie wordt er bedoelt met arabier in die tijd .. en welke van al die verschillende arabische volken stond daar voor de deuren van constantinopel .. die uit damscus of die uit medina ..
in het eerste geval heb ik gelijk, in het 2de jij
en niet elke "islamitische" verovering het verspreiden van de islam als uitgangspunt had, dat was bijzaak .. net als bij de christenen ..
of hebben die soms geen tempels geplundert .. maya's anyone ?
tja, en laat ik over de koloniale gebieden maar niet beginnen .. wij waren natuurlijk altijd heel lief tegen de inboorlingen en hun priesters/religies
Dat die kloosters geschikt waren om te worden verdedigd heeft hier toch niets mee te maken?quote:uhm .. fortified .. en jij weet waarom dat was ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Decline_of_Buddhism_in_India
of te wel .. er komt zoveel meer bij kijken dan zo'n recht-toe-recht-aan verhaal .. of de christelijke getinte uitleg die aan de gebeurtenis/geschiedenis wordt gegeven
ghehe .. maar je snapt wat ik bedoel, dat de geschiedenis zoals wij die leren dat christelijke tintje heeft, het is geen onbevooroordeelde berichtgeving ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:19 schreef Apropos het volgende:
Zodra ik iets ten gunste van Cortez zeg, mag je me voor schut zetten hoor.
wat ik erover gelezen heb was dat die oude boeddhisten beste vechtersbazen waren en werden die kloosters versterkt door de sena-hindu's nadat ze de boeddhisten hadden verjaagd ..quote:Dat die kloosters geschikt waren om te worden verdedigd heeft hier toch niets mee te maken?
Apropos, het heeft geen nut. Moussie verdraait of doelbewust de feiten en verbind de meest onsamenhangende conclusies daaraan of is gewoon domweg stom.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als je krampachtig blijft proberen de feiten in een ander daglicht te stellen (''heroveringen'', ''Punische oorlogen'') word ik de discussie een beetje beu.
Bovendien kun je je afvargen wat dit nog met de Topic te maken heeft (alleen Moslim dag in Engelands grootste pretpark )quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:32 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Apropos, het heeft geen nut. Moussie verdraait of doelbewust de feiten en verbind de meest onsamenhangende conclusies daaraan of is gewoon domweg stom.
Je kan nog beter tegen een muur discussieren, die heeft meer logisch beredeneervermogen.
Neem je je vader, broer of man wel mee?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:18 schreef N.icka het volgende:
[..]
Heb je de site van hun gelezen , daar wordt het toch wel iets anders neergezet hoor.
Ik denk dat ik kaartjes ga proberen te regelen
En dat strookt niet zo lekker met deze:quote:Women travelling to the event
quote:Ride segregation
Ik had dit ook al aangehaalt en kreeg toen ook nauwelijks een reaktiequote:Op zondag 23 juli 2006 06:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Neem je je vader, broer of man wel mee?
[..]
[..]quote:En dat strookt niet zo lekker met deze:
Geloof een sexualiteit zijn eigenlijk altijd al een rare combinatie.quote:Op zondag 23 juli 2006 08:17 schreef Limburger_noord het volgende:
Offtopic: Ik heb dus ook nooit begrepen waarom mannen en vrouwen niet samen bidden ?
Omdat het zien van een vrouwen lichaam de man kan afleiden ???
Hebbben Moslim mannen dan zo weinig zelfbeheersing ?
De katholieke kerk laat anders al heel lang 'gemengde 'stellen toe hoorquote:Op zondag 23 juli 2006 09:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Geloof een sexualiteit zijn eigenlijk altijd al een rare combinatie.
Maar het idee erachter is inderdaad dat het zowel de mannen als vrouwen af zou leiden van het gebed. Of het om het lichaam gaat en om alleen de zelfbeheersing van de man weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je tijdens een serieuze gelegenheid als het bidden geen flirtende stelletje in de moskee wilt hebben.
Voedsel voor diegene die tegen de ' alleen-moslims dag in Engelands grootste pretpark ' warenquote:Op zondag 23 juli 2006 10:24 schreef HezbAllah het volgende:
* weg *
Juist door DAT soort opmerkingen ga je de mensen die tegen een 'Moslim only 'dag zijn haast begrijpenquote:Op zondag 23 juli 2006 10:43 schreef HezbAllah het volgende:
* weg *
ander geloof andere opvattingen, maar de katholieke kerk heeft ook andere regels voor mannen en vrouwen even als de protestanten of de christenen.quote:Op zondag 23 juli 2006 09:08 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
De katholieke kerk laat anders al heel lang 'gemengde 'stellen toe hoor
Waarom hebben die het probleem dan niet /?
Heb je gelijk in maar ik had het hier even over het samen biddenquote:Op zondag 23 juli 2006 10:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ander geloof andere opvattingen, maar de katholieke kerk heeft ook andere regels voor mannen en vrouwen even als de protestanten of de christenen.
Veel geloven zien sexualiteit als iets vreemds dat alleen gebruikt mag worden voor het produceren van kinderen.
Denk dat dat uitsterven eerder van toepassing is op het Christelijke geloof , als je bedenkt hoeveel echte christelijken er nog in Europa zijn vergeleken met 50 jaar geleden (in NL)quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 04:13 schreef misantropia het volgende:
* deleted *
behalve voor de gelovigenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 07:46 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Een wereld zonder religie is een paradijs op aarde.
Ja, dat zoeken ze dan op in de 'Grote Moslim-database'quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:53 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Aan de buitenkant niet (hoewel sommige kledingvoorschriften wel een hint zijn) maar dat is ook niet nodig want zonder kaartje kom je er niet in
En waar koop je die kaartjes?
Via de website en daar zitten vast wel mensen die dat kunnen controlen of je Moslim bent of denk je van niet?![]()
Ja, want dan gaan oorlogen tenminste weer over tastbare zaken! Langoor versus kortoor enzo!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 07:46 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Een wereld zonder religie is een paradijs op aarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |