abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40015289
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:33 schreef ratava het volgende:
Wat denk je zelf nu echt
Alleen voor blanken, als ik de Efteling afhuur?
Durf je het aan zonder zelf kloontjes te maken, een topic te openen dat stormfront de beekse bergen afgehuurd heeft allen voor blanken? Lijkt me een leuke test
Open dat topic eens en dan gaan we gewoon reacties kijken
doe het lekker zelf zeg ..
daarnaast vergeet je voor de zoveelste keer een ding .. niet alle moslims zijn gekleurd ..
en oh ja, iedereen is welkom zolang je je aan de wensen/regels van de gastheer houdt .. dus zo'n "whites only day" zou om te beginnen al een totaal andere insteek hebben
quote:
We zijn bezet geweest door de duitser, er is geen moeder die haar kinderen de straat opstuurt met duitsers zijn zwijnen.
Toen haalde je aan dat die arme moslims 100en jaren onderdrukt zijn.
ik zei dat dat in palestina zo'n kleine 100 jaar aan de gang is en dat die nederlandse moeder na 100 jaar duitse bezetting waarschijnlijk hetzelfde zou doen als de islamitische moeder .. maar de afkeer van de "moffen" is de daarop volgende generaties toch nog wel met de paplepel ingegoten
quote:
Zo ook de protestanten in Nederland
duh .. en hoelang is dat geleden ?
quote:
Europa heeft net zo niet langere oorlogen gehad als die kant van de wereld, en hoewel niet alles koek en ei is, die langdurige rancune is er echt af bij ons.
nederland .. yup, enigzins, al zit dat met de moffen er toch nog in ..
de rest van europa .. nope .. al die oude onderlijke geschillen liggen er nog steeds .. al wordt het idd wat minder de laatste jaren omdat het focus verschoven is naar de islam cq de moslim
pleased to meet you
pi_40017753
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:00 schreef moussie het volgende:

[..]

doe het lekker zelf zeg ..
daarnaast vergeet je voor de zoveelste keer een ding .. niet alle moslims zijn gekleurd ..
en oh ja, iedereen is welkom zolang je je aan de wensen/regels van de gastheer houdt .. dus zo'n "whites only day" zou om te beginnen al een totaal andere insteek hebben
Al geprobeerd maar Dagonet stond het niet toe Alleen Fir Blanken
Andere insteek ben ik niet met je eens, allen voor blanken, alleen voor moslims alleen voor zwarten is allemaal discriminatie toch, of ga je de definitie nog verder aanpassen?
quote:
ik zei dat dat in palestina zo'n kleine 100 jaar aan de gang is en dat die nederlandse moeder na 100 jaar duitse bezetting waarschijnlijk hetzelfde zou doen als de islamitische moeder .. maar de afkeer van de "moffen" is de daarop volgende generaties toch nog wel met de paplepel ingegoten
Niet echt Palestina is altijd al een probleemstreek van Egypte geweest, dus dat was onderling.
Het feit is dat europeanen zich schuldig "moeten" voelen over alles, kruistochten, slavenhandel, coloniaal verleden, het niet dapper genoeg verdedigen van de Joden noem maar op. En guess what we doen het nog ook.
De (veel) Moslims daarentegen lopen altijd te zeiken over het onbegrip, hoe zwaar ze het hebben etc. Het verlichte denken in de Arabische wereld is gedurende en na Mohammeds tyranie toch aardig de kop ingedrukt. Voor een "wereld" die ooit zoveel kennis te bieden had hebben ze daarna toch verdomd weinig gepresteerd.
pi_40020213
Eens kijken of ze nog steeds willen gaan:
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:59 schreef nu.nl het volgende:

Achtbaantrein breekt in tweeën

LONDEN - Door een ongeval donderdag in het Britse pretpark Alton Towers zijn bijna dertig personen gewond geraakt. Een trein van een achtbaan brak in tweeën, waarna het voorste gedeelte naar achteren rolde en tegen het achterste gedeelte botste.

Vier passagiers moesten naar een ziekenhuis. De anderen konden in het park worden behandeld voor lichtere verwondingen.

Naar de oorzaak van het incident is een onderzoek ingesteld. De attractie blijft vooralsnog dicht. De rest van het populaire park in het midden van Engeland is niet gesloten.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:37:31 #204
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40020293
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:34 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
juïst nu gaan ze helemaal
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40022097
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:03 schreef ratava het volgende:
Al geprobeerd maar Dagonet stond het niet toe Alleen Fir Blanken
Andere insteek ben ik niet met je eens, allen voor blanken, alleen voor moslims alleen voor zwarten is allemaal discriminatie toch, of ga je de definitie nog verder aanpassen?
ik hoef geen definities aanpassen, jij moet beter leren lezen .. er staat nergens dat die dag "muslim-only" is, er wordt alleen verwacht dat je de regels van de gastheer respecteerd
quote:
Niet echt Palestina is altijd al een probleemstreek van Egypte geweest, dus dat was onderling.
Het feit is dat europeanen zich schuldig "moeten" voelen over alles, kruistochten, slavenhandel, coloniaal verleden, het niet dapper genoeg verdedigen van de Joden noem maar op. En guess what we doen het nog ook.
ik zeg nergens dat je je schuldig "moet" voelen, alleen maar dat enig historisch bewustzijn ipv dit soort selectieve waarheden een pré zou zijn
quote:
De (veel) Moslims daarentegen lopen altijd te zeiken over het onbegrip, hoe zwaar ze het hebben etc. Het verlichte denken in de Arabische wereld is gedurende en na Mohammeds tyranie toch aardig de kop ingedrukt. Voor een "wereld" die ooit zoveel kennis te bieden had hebben ze daarna toch verdomd weinig gepresteerd.
jij laat net overduidelijk zien dat je maar verrekte weinig weet van de geschiedenis van die streek en toch vindt je het gek dat hun "zeiken over het onbegrip"?
en wat bedoel je met "het verlichte denken de kop ingedrukt".. dat de christenen er iedere keer maar weer binnen zijn komen vallen om hun te bekeren ?
en weinig presteerd .. is dat niet afhankelijk van de perceptie, het doel .. ?
als je je tot doel hebt gesteld om de planeet binnen 2 eeuwen te vergiftigen met je afval en je bent zo goed als geslaagd, is dat dan een prestatie te noemen ?

trouwens .. een vraag .. wie heeft eigenlijk de meeste zelfmoordaanslagen gepleegd denk je ?
moslims of een andere groep ?
pleased to meet you
pi_40022231
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:34 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
pff .. en vorig jaar ook al zo'n ding in belgië toch, of was dat het jaar ervoor ?
krijgen die dingen soms last van metaalmoeheid of is het gewoon de warmte ?
pleased to meet you
pi_40022537
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:52 schreef moussie het volgende:

[..]

pff .. en vorig jaar ook al zo'n ding in belgië toch, of was dat het jaar ervoor ?
krijgen die dingen soms last van metaalmoeheid of is het gewoon de warmte ?
Vorig jaar zelfs in NL (Toverland bij Sevenum )\
pi_40022724
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 01:35 schreef dodegod het volgende:

[..]

haha denk je nou echt dat dat wel ineens mag ? het is altijd zo dat moslims meer rechten kunnen opeisen dan wie dan ook door die politiek correcte idioten, moet je eens een all-white-day proberen, krijg je gelijk de hele wereld op je nek.
Dat is nou net iets anders ,sorry.
pi_40022737
Sorry Moussie meestal ben ik het wel voor ong 90% met je eens maar in dit geval toch weer net niet helemaal
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:48 schreef moussie het volgende:

[..]

ik hoef geen definities aanpassen, jij moet beter leren lezen .. er staat nergens dat die dag "muslim-only" is, er wordt alleen verwacht dat je de regels van de gastheer respecteerd
Dat staat idd nergens maar door de regels die ze stellen zeggen ze eigenlijk wel dat je je als een Moslim moet gedragen toch ?
En dan heb ik het niet over het rook ,hamburger eten en drink verbod
quote:
ik zeg nergens dat je je schuldig "moet" voelen, alleen maar dat enig historisch bewustzijn ipv dit soort selectieve waarheden een pré zou zijn
Klopt maar je zult moeten toegeven dat de media en bepaalde bevolkingsgroepen het ons soms wel heel moeilijk maken om objectief te blijven
[..]
quote:
jij laat net overduidelijk zien dat je maar verrekte weinig weet van de geschiedenis van die streek en toch vindt je het gek dat hun "zeiken over het onbegrip"?
Maar is dit volgens jou dan wel een reden om er over te mogen 'zeiken ' ?
Zij weten waarschijnlijk net zo weinig over de geschiedenis van deze 'streek 'toch ?
quote:
en wat bedoel je met "het verlichte denken de kop ingedrukt".. dat de christenen er iedere keer maar weer binnen zijn komen vallen om hun te bekeren ?
Klopt maar er zijn ook periodes geweest dat Moslims Europa binnevielen hoor
quote:
en weinig presteerd .. is dat niet afhankelijk van de perceptie, het doel .. ?
Wat vind JIJ dan wat het doel zou moeten zijn ?
quote:
als je je tot doel hebt gesteld om de planeet binnen 2 eeuwen te vergiftigen met je afval en je bent zo goed als geslaagd, is dat dan een prestatie te noemen ?
Nee maar we zijn desondanks goed op weg
quote:
trouwens .. een vraag .. wie heeft eigenlijk de meeste zelfmoordaanslagen gepleegd denk je ?
moslims of een andere groep ?
Vertel want ik heb geen idee
pi_40025432
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:12 schreef Limburger_noord het volgende:
Dat staat idd nergens maar door de regels die ze stellen zeggen ze eigenlijk wel dat je je als een Moslim moet gedragen toch ?
En dan heb ik het niet over het rook ,hamburger eten en drink verbod
hmz .. niet echt imo .. ik zie nergens iets staan van verplicht bidden of zo .. dus ik neem aan dat je in die tijd gewoon ergens rustig op een grasveld gaat zitten of zoiets .. gewoon 1 dag aanpassen aan hun leefregels .. lijkt me op zich trouwens best interessant
quote:
Klopt maar je zult moeten toegeven dat de media en bepaalde bevolkingsgroepen het ons soms wel heel moeilijk maken om objectief te blijven
hehe .. ze hebben er idd het een en ander bijgeleerd sinds het fiasco van de vietnamoorlog en de verslaggeving daar .. het is een perfect geoliede machine tegenwoordig ..
quote:
Maar is dit volgens jou dan wel een reden om er over te mogen 'zeiken ' ?
Zij weten waarschijnlijk net zo weinig over de geschiedenis van deze 'streek 'toch ?
euhm, niet alleen de allochtonen weten weing van de vaderlandse geschiedenis hoor ..
maar dat even terzijde, er wordt over hun een oordeel uitgesproken op basis van onvolledige gegevens .. als je dat gebeurd mag je imo best zeiken .. en als "men", of wel alle informatie voor het oprapen ligt, weigert erna te kijken en blijft volharden in de ongeïnformeerde visie .. tja, nog harder zeiken dan maar ?
en alle stromingen binnen dat geloof, alle nationaliteiten worden gewoon op een grote hoop geveegd .. moet je eens doen binnen de westerse christelijke wereld .. en dan bedoel ik alle christenen, dus ook grieks/russisch orthodox, anglicaans, jehova's, mormonen, gereformeerden etc etc .. de hele mikmak ..
quote:
Klopt maar er zijn ook periodes geweest dat Moslims Europa binnevielen hoor
yup .. behoorlijke tijd zelfs, maar het viel pas echt op toen ze in wenen aanklopten blijkbaar
quote:
Wat vind JIJ dan wat het doel zou moeten zijn ?
iets beter achter te laten/door te geven dan het was op het moment dat je het kreeg
quote:
Nee maar we zijn desondanks goed op weg
en zolang we als een stel neanderthalers elkaar de koppen blijven inmeppen, letterlijk of figuurlijk, voor het grootste en mooiste tijgervel/hol/wilma zal daar ook weinig verandering in komen vrees ik
quote:
Vertel want ik heb geen idee
de tamil tigers .. en die zijn zover ik weet grotendeels hindu's
pleased to meet you
pi_40026606
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:44 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz .. niet echt imo .. ik zie nergens iets staan van verplicht bidden of zo .. dus ik neem aan dat je in die tijd gewoon ergens rustig op een grasveld gaat zitten of zoiets .. gewoon 1 dag aanpassen aan hun leefregels .. lijkt me op zich trouwens best interessant
Voor mannen wel of de meeste vrouwen ook zo denken ?
Hier enkele regels die die dag gelden

============================================================================
quote:
Dress codeTo maintain an Islamic and family friendly environment we request all guests to dress appropriately as Muslims.
Zelf denken ze dus wel te weten hoe een Moslim zich kleedt (helaas wordt dit niet verder uitgelegt ) dus ik hoop dat alle 'moslims '' weten wat bedoeld wordt
quote:
Ride segregation
Designated adult ride areas will be rotated between men and women throughout the day.
Dus even met je man ,vriend (als je die hebt ) in de achtbaan zit er niet in
quote:
No smoking policy
A no smoking policy will apply to the event.
Geen probleem kan best een dagje zonder roken
quote:
Women travelling to the event
In keeping with Islamic regulations females of adult age must be accompanied by a male relative (Mahram) when journeying to the event.
Vrouwen zonder begeleiding komen er niet in ....

quote:
hehe .. ze hebben er idd het een en ander bijgeleerd sinds het fiasco van de vietnamoorlog en de verslaggeving daar .. het is een perfect geoliede machine tegenwoordig ..
Ik heb niet gezegt dat ze zich niet kunnen aanpassen hoor
[..]
quote:
euhm, niet alleen de allochtonen weten weing van de vaderlandse geschiedenis hoor ..
Zeg ik dat ?..beetje flauw om dit weer om te draaien had ik niet van je verwacht ...
Of moet ik nu zeggen ..niet alleen autochtonen weten weinig van 'hun eigen geschiedenis'hoor
quote:
maar dat even terzijde, er wordt over hun een oordeel uitgesproken op basis van onvolledige gegevens .. als je dat gebeurd mag je imo best zeiken .. en als "men", of wel alle informatie voor het oprapen ligt, weigert erna te kijken en blijft volharden in de ongeïnformeerde visie .. tja, nog harder zeiken dan maar ?
Klopt en is natuurlijk niet goed..maar betekend dat dat 'hun' wel mogenzeggen : 'alle nederlanders ' discrimineren 'buitenlanders ' ?
En ik kan echt niet zeggen dat een in het algemeen zo is dat 'er een oordeel wordt uitgesproken op basis van onvolledige gegevens '
Dat zijn meestal toch de extreme types en het is natuurlijk net zo goed fout om alle Nederlanders over 1 kam te scheren als andersom of niet?
quote:
en alle stromingen binnen dat geloof, alle nationaliteiten worden gewoon op een grote hoop geveegd .. moet je eens doen binnen de westerse christelijke wereld .. en dan bedoel ik alle christenen, dus ook grieks/russisch orthodox, anglicaans, jehova's, mormonen, gereformeerden etc etc .. de hele mikmak ..
Sorry maar dat gebeurt dus ook...
Heb je nooit een allochtoonse burger horen zeggen : nederlanders discrimineren ons ?
En alle door jou genoemde godsdiensten zijn vertegenwoordigd in NL
quote:
yup .. behoorlijke tijd zelfs, maar het viel pas echt op toen ze in wenen aanklopten blijkbaar
Klopt niet helemaal maar in die tijd duurde het 'iets 'langer om alle troepen te verzamelen
Ook in het licht van de onderlinge strijd
[..]
quote:
iets beter achter te laten/door te geven dan het was op het moment dat je het kreeg
Een nobel streven ...voor alle partijen
quote:
en zolang we als een stel neanderthalers elkaar de koppen blijven inmeppen, letterlijk of figuurlijk, voor het grootste en mooiste tijgervel/hol/wilma zal daar ook weinig verandering in komen vrees ik
[..]
Ook dit is (helaas) iets van alle geloven en rassen (ja ook het nederlandse 'ras'
quote:
de tamil tigers .. en die zijn zover ik weet grotendeels hindu's
Dat een ander iets meer doet maakt het voor de rest nog niet goed
pi_40030252
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:17 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Voor mannen wel of de meeste vrouwen ook zo denken ?
Hier enkele regels die die dag gelden

[..]

Zelf denken ze dus wel te weten hoe een Moslim zich kleedt (helaas wordt dit niet verder uitgelegt ) dus ik hoop dat alle 'moslims '' weten wat bedoeld wordt
ik heb dit gevonden
quote:
In one tradition, the Prophet Muhammad is quoted as saying: "...If the
woman reaches the age of puberty, no part of her body should be seen but
this --- and he pointed to his face and hands."

From these and other references, the vast majority of Muslim scholars
and jurists, past and present, have determined the minimum requirements
for Muslim women's dress: 1) Clothing must cover the entire body, with
the exception of the face and the hands. 2) The attire should not be
form fitting, sheer or so eye-catching as to attract undue attention or
reveal the shape of the body.

There are similar, yet less obvious requirements for a Muslim male's
attire. 1) A Muslim man must always be covered from the navel to the
knees. 2) A Muslim man should similarly not wear tight, sheer,
revealing, or eye-catching clothing. In addition, a Muslim man is
prohibited from wearing silk clothing (except for medical reasons) or
gold jewelry. A Muslim woman may wear silk or gold.
hoe dat zit met stromingen waarin vrouwen hun hoofd niet mogen bedekken (tunesië) .. I dunno .. maar de man moet dus iig zijn gouden rollex en zijden armani thuis laten
quote:
Dus even met je man ,vriend (als je die hebt ) in de achtbaan zit er niet in
nope .. maar ja, dat is dus normaal in hun wereld, dat wij dat niet (meer) leuk vinden is ons pakkie aan toch .. als die vrouwen dat niet meer willen pikken is dat aan hun om het te veranderen .. we kunnen helpen maar niet opleggen
quote:
Geen probleem kan best een dagje zonder roken
idd, als dat een probleem zou zijn ga je toch niet
quote:
Vrouwen zonder begeleiding komen er niet in ....
klopt .. maar nogmaals, dat ze dat zouden (moeten) willen is ons westers verwachtingspatroon .. ik snap bvb ook geen snars van SGP vrouwen of wat ik laatst zag in de docu over Opus Dei ..
of beter gezegd, ik snap het wel maar ik zou zelf niet zo willen zijn

quote:
Ik heb niet gezegt dat ze zich niet kunnen aanpassen hoor
pff .. wat mij betreft hebben ze zich een beetje te goed aangepast
quote:
Zeg ik dat ?..beetje flauw om dit weer om te draaien had ik niet van je verwacht ...
Of moet ik nu zeggen ..niet alleen autochtonen weten weinig van 'hun eigen geschiedenis'hoor
ghehe .. sorry, nuance gemist
quote:
Klopt en is natuurlijk niet goed..maar betekend dat dat 'hun' wel mogenzeggen : 'alle nederlanders ' discrimineren 'buitenlanders ' ?
"ze" ervaren het blijkbaar wel zo .. en uiteraard is dat net zo'n foute generalisatie als omgekeerd
quote:
En ik kan echt niet zeggen dat een in het algemeen zo is dat 'er een oordeel wordt uitgesproken op basis van onvolledige gegevens '
Dat zijn meestal toch de extreme types en het is natuurlijk net zo goed fout om alle Nederlanders over 1 kam te scheren als andersom of niet?
helaas is het bij beide groepen (of hoe je het wil noemen) zo dat alleen diegene worden opgemerkt die het hardst schreeuwen, de extreme types .. en als een riant gedeelte van nederland dan ook nog weg zit te lopen met fortuyn en hirsi ali wordt die indruk bevestigd ..

maar ja, over 1 kam scheren is nooit goed .. maar over 1 kam scheren en geen idee hebben waarover het eigenlijk gaat nog minder
quote:
Sorry maar dat gebeurt dus ook...
Heb je nooit een allochtoonse burger horen zeggen : nederlanders discrimineren ons ?
En alle door jou genoemde godsdiensten zijn vertegenwoordigd in NL
vaak zat .. de meesten zetten er "veel" voor ..
maar zo bedoelde ik het niet .. ik bedoelde dat je in Sri Lanka (ik zeg maar iets) als gereformeerde wordt aangeproken voor iets wat een polygame mormoon in de States heeft gedaan .. "jullie" christenen wereldwijd op een grote hoop
quote:
Klopt niet helemaal maar in die tijd duurde het 'iets 'langer om alle troepen te verzamelen
Ook in het licht van de onderlinge strijd
yup, even bakkeleien binnen de eigen godsdienst en daarna weer door met de islam
quote:
Ook dit is (helaas) iets van alle geloven en rassen (ja ook het nederlandse 'ras'
*kucht*
quote:
Dat een ander iets meer doet maakt het voor de rest nog niet goed
ik zeg toch niet dat dat het goed maakt .. ik zeg alleen maar dat "de moslim" niet de enige is .. dus het is geen eigenschap van een bepaalde groep mensen of iets dat uit de godsdienst voortkomt
pleased to meet you
pi_40038005
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:51 schreef moussie het volgende:

[..]

ik heb dit gevonden
Bedankt
Op welke stroming (misschien niet het juiste woord) van de Islam heeft dit betrekking ?
[..]
quote:
hoe dat zit met stromingen waarin vrouwen hun hoofd niet mogen bedekken (tunesië) .. I dunno .. maar de man moet dus iig zijn gouden rollex en zijden armani thuis laten
Ik neem aan dat ze hier idd flexibel in moeten zijn
Aan de andere kant hoe kunnen ze dan zien of iemand Moslim (vrouw) is en omdat haar religie het voorschrijft geen hoofddoek draagt ,of omdat ze gewoon een ' westerse ' vrouw is en daarom geen hoofddoek draagt ?
Dus ik denk dat ze wat minder op die hoofddoeken letten (mag ik iig hopen voor de vrouw uit Tunesie )
quote:
nope .. maar ja, dat is dus normaal in hun wereld, dat wij dat niet (meer) leuk vinden is ons pakkie aan toch .. als die vrouwen dat niet meer willen pikken is dat aan hun om het te veranderen .. we kunnen helpen maar niet opleggen
Klopt maar het maakt het voor vrouwen dus onmogelijk om er heen te gaan (zonder een man )
Dus dit is toch wel een regel die bepaalde mansen uitsluit (zelfs Moslims )
quote:
idd, als dat een probleem zou zijn ga je toch niet
zijn trouwens zat meer plekken waar je niet mag roken ..dit is ook echt niet een Moslim ' ding '
[..]
quote:
klopt .. maar nogmaals, dat ze dat zouden (moeten) willen is ons westers verwachtingspatroon .. ik snap bvb ook geen snars van SGP vrouwen of wat ik laatst zag in de docu over Opus Dei ..
of beter gezegd, ik snap het wel maar ik zou zelf niet zo willen zijn
Ik ook niet en ik ben niet eens een vrouw
Maar ook hier geldt als die vrouwen er geen moeite mee hebben wie zijn wij dan om ze te dwingen
Hoewel het is natuurlijk niet altijd een kwestie van 'willen ' want als je Moslim \SGP vrouw bent heb je niet altijd een keus
Denk dat als vrouwen mochten kiezen dat ze altijd (en waar ook ter wereld ) meer zeggenschap willen (en terecht )
quote:
[..]

pff .. wat mij betreft hebben ze zich een beetje te goed aangepast
[..]

ghehe .. sorry, nuance gemist
[..]

"ze" ervaren het blijkbaar wel zo .. en uiteraard is dat net zo'n foute generalisatie als omgekeerd
[..]
quote:
helaas is het bij beide groepen (of hoe je het wil noemen) zo dat alleen diegene worden opgemerkt die het hardst schreeuwen, de extreme types .. en als een riant gedeelte van nederland dan ook nog weg zit te lopen met fortuyn en hirsi ali wordt die indruk bevestigd ..
Hoop dat je je vergist over die aantallen (het zijn wel degene die het hardste schreeuwen en daarom lijkkt het vaak of we allemaal zo denken in Nederland )
quote:
maar ja, over 1 kam scheren is nooit goed .. maar over 1 kam scheren en geen idee hebben waarover het eigenlijk gaat nog minder
tja ...dat is waar....maar meestal gaan die twee hand in hand
[..]
quote:
vaak zat .. de meesten zetten er "veel" voor ..
maar zo bedoelde ik het niet .. ik bedoelde dat je in Sri Lanka (ik zeg maar iets) als gereformeerde wordt aangeproken voor iets wat een polygame mormoon in de States heeft gedaan .. "jullie" christenen wereldwijd op een grote hoop
En dan te bedenken dat (bv in NL) veel mensen niet eens aktief (of passief) een geloof hebben
quote:
yup, even bakkeleien binnen de eigen godsdienst en daarna weer door met de islam
Tja godsdienst is (en was) altijd een goed excuus voor een oorlog tegen de ' ongelovigen ' (een term die alle ' geloven ' wel eens gebruiken

[..]
quote:
*kucht*
Misschien drukte ik me verkeerd uit ?
[..]
quote:
ik zeg toch niet dat dat het goed maakt .. ik zeg alleen maar dat "de moslim" niet de enige is .. dus het is geen eigenschap van een bepaalde groep mensen of iets dat uit de godsdienst voortkomt

Heb ik ook nooit gezegt (of iig bedoeld )
pi_40038055
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:48 schreef moussie het volgende:

Oh ja!
En dat de moslims Spanje bezet hadden en vanaf daar Frankrijk binnenvielen, de Balkan binnenvielen tot zelfs Rome met de grond gelijk maakten, dat moet even vergeten vermeld te worden he?
De moslims hebben net zo vaak Europa aangevallen als andersom, alleen hebben wij op het laatst gewonnen. En dat kunnen ze niet hebben dus kom alsjeblieft niet aan met die onzin over schuldgevoelens die ik zou moeten hebben.

En wat je kruistochten betreft: http://www.answering-isla(...)slamkruistochten.htm
pi_40044183
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 07:11 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Oh ja!
En dat de moslims Spanje bezet hadden en vanaf daar Frankrijk binnenvielen, de Balkan binnenvielen tot zelfs Rome met de grond gelijk maakten, dat moet even vergeten vermeld te worden he?
nee hoor .. waar vergeet ik dat .. ik zeg zelfs dat ze behoorlijk lang in europa hebben gezeten .. alleen was dat na de hele collectie kruistochten .. de laatste kruistocht eindigde in 1272 en de eerste oversteek naar europa was in 1345
quote:
De moslims hebben net zo vaak Europa aangevallen als andersom, alleen hebben wij op het laatst gewonnen. En dat kunnen ze niet hebben dus kom alsjeblieft niet aan met die onzin over schuldgevoelens die ik zou moeten hebben
ah, hebben wij gewonnen .. je bedoelt rome is nog rooms en wenen nooit veroverd of bedoel je dat het ottomaanse rijk na zoveel eeuwen uit elkaar is gevallen en verslagen ?
mocht je het laatste bedoelen .. de arabische landen zaten anders samen met de britten tegen de ottomanen te vechten ?
daarnaast, ik zei in een van mijn vorige postings ook al dat je je niet schuldig moet voelen, alleen enig historische kennis zou wel leuk zijn
quote:
uhm .. ik lig eerlijk gezegd al in een deuk om die benaming .. islam en kruistochten ..
maar afgezien daarvan .. tja, zover ik weet werden de gebieden terug veroverd op de romeinen en wat die spaanse "kruistocht" aangaat .. ze werden gevraagd door de visigoten als een soort huurleger
pleased to meet you
pi_40046556
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:27 schreef moussie het volgende:

[..]

nee hoor .. waar vergeet ik dat .. ik zeg zelfs dat ze behoorlijk lang in europa hebben gezeten .. alleen was dat na de hele collectie kruistochten .. de laatste kruistocht eindigde in 1272 en de eerste oversteek naar europa was in 1345
Pardon?

Spanje werd in 711 al aangevallen en in 673 Constatinopel. Lang VOOR de 1e kruistocht dus (1095-1099).

673-678 De Arabieren belegeren Constantinopel, de hoofdstad van het Byzantijnse rijk.

680 De slachting van Hoessein (Mohammeds kleinzoon), zijn familie en aanhangers in Karbala, Irak

691 De Rots Koepel wordt afgemaakt in Jeruzalem, slechts zes decennia na Mohammeds dood.

705 Abd al-Malik herstelt de regering van de Omajjaden.

710-713 Moslimkruisvaarders veroveren de Lage Indus Vallei.

711-713 Moslimkruisvaarders veroveren Spanje en dwingen het koninkrijk van Andalusië af.

Buiten dat: het hele gebied wat de moslims als thuisbasis beschouwden was veroverd op Christenen!

Daarna gingen ze gezellig door Europa in: eerst Spanje en Portugal, daarna werd Frankrijk gepoogd maar daar werden ze verslagen.
quote:
ah, hebben wij gewonnen .. je bedoelt rome is nog rooms en wenen nooit veroverd of bedoel je dat het ottomaanse rijk na zoveel eeuwen uit elkaar is gevallen en verslagen ?
Na Wenen is de opmars der islamisten gestopt. Dat bedoel ik.
quote:
mocht je het laatste bedoelen .. de arabische landen zaten anders samen met de britten tegen de ottomanen te vechten ?
En ik bedoelde dus wat anders.
quote:
daarnaast, ik zei in een van mijn vorige postings ook al dat je je niet schuldig moet voelen, alleen enig historische kennis zou wel leuk zijn
Dat JIJ dat tegen MIJ kan zegt is als een Drenth die tegen een Brit zegt dat hij geen humor heeft.
quote:
uhm .. ik lig eerlijk gezegd al in een deuk om die benaming .. islam en kruistochten ..
Is dat net zo'n benaming als Zoeklicht?
quote:
maar afgezien daarvan .. tja, zover ik weet werden de gebieden terug veroverd op de romeinen en wat die spaanse "kruistocht" aangaat .. ze werden gevraagd door de visigoten als een soort huurleger
Ah.... en daarom werd Spanje eeuwen bezet en werd gepoogd door te stoten naar Frankrijk?

Wat was de reden om Wenen aan te vallen? En om Rome te plunderen?
En om Constantinopel te veroveren en te islamiseren? Om de Aya Sofiakerk om te bouwen tot Moskee?

[ Bericht 6% gewijzigd door -IksRee- op 21-07-2006 14:00:38 ]
pi_40046925
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:27 schreef moussie het volgende:

[..]

alleen enig historische kennis zou wel leuk zijn

Zou je alsjeblieft gewoon weg willen blijven als je dit van mening bent?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40047943
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:55 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Pardon?

Spanje werd in 711 al aangevallen en in 673 Constatinopel. Lang VOOR de 1e kruistocht dus (1095-1099).

673-678 De Arabieren belegeren Constantinopel, de hoofdstad van het Byzantijnse rijk.

680 De slachting van Hoessein (Mohammeds kleinzoon), zijn familie en aanhangers in Karbala, Irak

691 De Rots Koepel wordt afgemaakt in Jeruzalem, slechts zes decennia na Mohammeds dood.

705 Abd al-Malik herstelt de regering van de Omajjaden.

710-713 Moslimkruisvaarders veroveren de Lage Indus Vallei.

711-713 Moslimkruisvaarders veroveren Spanje en dwingen het koninkrijk van Andalusië af.

Buiten dat: het hele gebied wat de moslims als thuisbasis beschouwden was veroverd op Christenen!
uhm .. leg eens de kaart van het romeinse rijk ernaast .. misschien dat je iets opvalt ?
quote:
Daarna gingen ze gezellig door Europa in: eerst Spanje en Portugal, daarna werd Frankrijk gepoogd maar daar werden ze verslagen.
zoals ik al zei .. ze werden door de elite gevraagd als huurleger
quote:
Na Wenen is de opmars der islamisten gestopt. Dat bedoel ik.
tja, men was eindelijk klaar met elkaars christelijke koppen inhakken .. luther had zijn these tegen een kerkdeur gespijkerd, een riant gedeelte "dissidenten" was onderweg naar amerika dus het kon weer
quote:
En ik bedoelde dus wat anders.
hehe .. yup, dat de arabieren samen met de britten tegen de ottomanen hebben gevochten past niet in je verhaal voor de rest ?
quote:
Dat JIJ dat tegen MIJ kan zegt is als een Drenth die tegen een Brit zegt dat hij geen humor heeft.
aah, dus alle drenthen hebben geen humor en alle britten wel
quote:
Is dat net zo'n benaming als Zoeklicht?
pff .. komt die weer .. hou het nou eens bij 1 topic ..

maar vertel me dan eens wat voor relatie de islam heeft met het kruis .. het christelijke symbool ?
quote:
Ah.... en daarom werd Spanje eeuwen bezet en werd gepoogd door te stoten naar Frankrijk?

Wat was de reden om Wenen aan te vallen? En om Rome te plunderen?
En om Constantinopel te veroveren en te islamiseren? Om de Aya Sofiakerk om te bouwen tot Moskee?
euhm .. de christen, romeinen, grieken, engelsen, spanjaarden etc hebben het alleenrecht op gebiedsuitbreiding of zo .. we zijn niet ook de wereld rond geweest met legers en missionarissen, we hebben nergens het christendom met geweld opgelegt ?
pleased to meet you
pi_40048000
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:07 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zou je alsjeblieft gewoon weg willen blijven als je dit van mening bent?
ahh .. ik bespeur intolerante tendensen .. een mening die niet bevalt het zwijgen op willen leggen
pleased to meet you
pi_40048079
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:38 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. leg eens de kaart van het romeinse rijk ernaast .. misschien dat je iets opvalt ?
Dat het een groot rijk was?

[..]
quote:
zoals ik al zei .. ze werden door de elite gevraagd als huurleger
Mag ik vragen hoe je hierbij komt?

[..]
quote:
tja, men was eindelijk klaar met elkaars christelijke koppen inhakken .. luther had zijn these tegen een kerkdeur gespijkerd, een riant gedeelte "dissidenten" was onderweg naar amerika dus het kon weer
Ja. Op het moment dat de Polen optrokken naar Wenen was men eindelijk klaar ''met elkaars Christelijke koppen inhakken.'' De Palts zou opkijken van deze mededeling.
Of bedoelde je de andere Turkse nederlaag voor Wenen? Ik hoop het niet, toen was men namelijk nog maar net begonnen elkaar de koppen in te slaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Apropos op 21-07-2006 14:48:11 ]
pi_40048089
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:40 schreef moussie het volgende:

[..]

ahh .. ik bespeur intolerante tendensen .. een mening die niet bevalt het zwijgen op willen leggen
Nee, je bespeurt weerzin tegen onzin.
pi_40049271
quote:

[..]

[..]
Laten we nu eens op dit 1e punt ingaan: volgens jou vielen de Moslims Europa pas aan nadat Europa de kruistochten georganiseerd had. Nu, dat is dus totale onzin zoals ik je heb laten zien aangezien de aanvallen op oa Spanje en Byzantium al vele eeuwen voor de 1e kruistocht plaatsvonden.

Dan geef jij als antwoord op je blijkbaar enorm foute stelling: uhm .. leg eens de kaart van het romeinse rijk ernaast .. misschien dat je iets opvalt ?

Is dat moussies voor: "okay, ik had ongelijk, de islamitische veroveringstochten hadden Europa al lang bereikt voordat de kruistochten plaatsvonden"?
pi_40049327
quote:
aah, dus alle drenthen hebben geen humor en alle britten wel
Dit klopt trouwens wel .
pi_40050831
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:42 schreef Apropos het volgende:
Dat het een groot rijk was?
dat het om dezelfde gebieden gaat misschien ook .. dat het weinig te maken heeft met godsdienst maar meer met economische rijkdom, kustgebieden, handel etc ?
quote:
Mag ik vragen hoe je hierbij komt?
uit een geschiedenisboek .. dit is wat ik online kon vinden, het wordt idd over het algemeen weg gemoffeld
http://www.landenweb.net/spanje/geschiedenis/
quote:
Het Visigotische tijdperk eindigde in feite in 711 toen de Moorse militair Tarik te hulp werd geroepen bij onderlinge conflicten. Rond 720 had hij het hele schiereiland veroverd, op Asturië na. Onder de Omajjaden-dynastie, die van 756 tot 1031 duurde, ontwikkelde zich een Moors-Spaanse cultuur die op een hoog niveau stond.
De stad Córdoba was toen het centrum van deze cultuur, in een tijd die grote welvaart bracht en waarin kunsten, literatuur en wetenschappen opbloeiden. Onder de kaliefen Abd al-Hahman III en zijn zoon Hakam II (periode 912 tot 976) stond het Moorse rijk op haar hoogtepunt en had Córdoba bijvoorbeeld het ongelooflijke aantal van ca. één miljoen inwoners.
quote:
Ja. Op het moment dat de Polen optrokken naar Wenen was men eindelijk klaar ''met elkaars Christelijke koppen inhakken.'' De Palts zou opkijken van deze mededeling.
Of bedoelde je de andere Turkse nederlaag voor Wenen? Ik hoop het niet, toen was men namelijk nog maar net begonnen elkaar de koppen in te slaan.
ik had het over 1683, dus die uiteindelijke ontzetting door de polen .. yup ..
en ik snap ook wel dat het een generalisatie is, dat er nog steeds geknokt werd door groepen onderling, ik bedoel dan ook meer dat de heftigste druk van interne spanningen van de ketel was

daarnaast, wat me zo ergert aan die "moslimkruistochten" is dat er een hele hoop verschillende naties en een periode van een kleine 1000 jaar op een grote hoop geveegd worden als zijnde "islamitische kruistochten", veel daarvan was weinig meer dan gebieden terug veroveren op de romeinen .. en tja, daarnaast wat iedereen deed, meer gebied zien te veroveren .. dat deden we nu eenmaal in die tijd blijkbaar
en idd, de arabieren waren dan islamieten, maar de seltjoeken zijn geïslamiseerd tijdens hun veroveringen .. dus om dan te spreken van een "islamitische kruistocht" ..
ik bedoel maar, wij noemen onze veroveringen en kolonialisering werelwijd toch ook niet "christelijke kruistochten" .. maar we hebben daar wel het christendom gebracht en zover ik weet werd dat door sommigen van die veroveraars met geweld opgelegt
pleased to meet you
pi_40051701
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:09 schreef moussie het volgende:

[..]

dat het om dezelfde gebieden gaat misschien ook .. dat het weinig te maken heeft met godsdienst maar meer met economische rijkdom, kustgebieden, handel etc ?
Deels, ja. De eerste legers bestonden zeker niet geheel uit Moslims en na de verovering van Spanje braken er allerlei etnische conflicten uit (Berber tegen Arabier, Arabier tegen Arabier, Berber tegen Berber). Toch denk ik dat de Islam een niet te onderschatten motivatie was. Zoals ook de latere Kruistochten, waar veel grotere legers van heterogene samenstelling mee gemoeid waren, vooral dreven op geloofsijver.

[..]
quote:
uit een geschiedenisboek .. dit is wat ik online kon vinden, het wordt idd over het algemeen weg gemoffeld
http://www.landenweb.net/spanje/geschiedenis/
Het is inderdaad waar dat hij te hulp werd geroepen (door graaf Julianus tegen koning Roderik, om precies te zijn), maar het was een logische expansie van de eerdere veroveringen en de uitnodiging werd te baat genomen om heel Spanje te onderwerpen. (Zoals de Saksen in Groot-Brittanie zijn beland.)
quote:
daarnaast, wat me zo ergert aan die "moslimkruistochten" is dat er een hele hoop verschillende naties en een periode van een kleine 1000 jaar op een grote hoop geveegd worden als zijnde "islamitische kruistochten", veel daarvan was weinig meer dan gebieden terug veroveren op de romeinen
Wie veroverden er dan gebied terug op de Romeinen? De Arabieren, de Turken?
quote:
.. en tja, daarnaast wat iedereen deed, meer gebied zien te veroveren .. dat deden we nu eenmaal in die tijd blijkbaar.
Inderdaad, dat deed men destijds.
quote:
ik bedoel maar, wij noemen onze veroveringen en kolonialisering werelwijd toch ook niet "christelijke kruistochten" .. maar we hebben daar wel het christendom gebracht en zover ik weet werd dat door sommigen van die veroveraars met geweld opgelegt
Dat komt doordat ''kruistocht'' een bijzondere betekenis heeft. Maar voor het religieuze aspect van onze buiten-Europese veroveringen is voldoende aandacht, geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')