En de vrede is verder weg dan ooit.... Ik ben bang dat deze zaak rondom de ontvoeringen helemaal gaan escaleren tot een echte oorlog in het Midden-Oosten. Hoe groot achten jullie deze kans ?quote:Gepubliceerd op woensdag 12 juli 2006
BEIROET (ANP) - De Hezbollah-beweging in Libanon heeft woensdag twee Israëlische militairen gevangengenomen tijdens een aanval op Israëlisch grondgebied. Dat heeft de Israëlische minister van Defensie woensdagochtend bevestigd.
Hezbollah wil de twee Israëlische militairen ruilen tegen Hezbollah-gevangenen in Israël, maakte de sjiitische beweging bekend. ,,De twee gevangenen zijn verplaatst naar een veilige plaats'', aldus een woordvoerder.
De Israëlische premier Ehud Olmert waarschuwde in een reactie organisaties die proberen ,,de Israëlische vastberadenheid aan het wankelen te brengen''. Ze zullen ,,zwaar betalen'' voor hun daden, liet de premier weten.
Vergelding
Als vergelding hebben Israëlische gevechtsvliegtuigen een belangrijke brug gebombardeerd tussen de steden Tyrus en Nabatiyeh in het zuiden van Libanon. ,,Onze vliegtuigen, onze tanks en onze artillerie opereren op het grondgebied van Libanon'', zei een woordvoerster van het Israëlische leger.
Hezbollah vuurde tijdens de ontvoeringsactie vanuit Libanon tientallen raketten en granaten af op het noorden van Israël. De aanvallen hebben zeker zeven Israëlische levens geëist, meldde de Arabische nieuwszender al-Jazeera. Volgens de Israëlische hulpdienst ZAKA hebben zeker drie mensen de aanvallen niet overleefd en raakten acht anderen gewond. Onduidelijk is nog of het daarbij om militairen of burgers gaat.
Vier dorpen
Israëlische militairen beschoten zeker vier Libanese dorpen. Israëlische gevechtshelikopters vlogen boven dorpen in het zuiden van Libanon op zoek naar de twee militairen. Bewoners van de plaats Kiryat Shmona zochten de schuilkelders op. Hezbollah-leden bestookten ook een Israëlische legerpost in de Shebaa Farms.
Israël verkeerde al in verhoogde staat van paraatheid in verband met dreigende raketbeschietingen op het noorden van het land. De pro-Iraanse Hezbollah beweging beschiet geregeld het noorden van Israël.
Gijzeling Gazastrook
De actie van Hezbollah valt samen met een Israëlische operatie in de Gazastrook, waar militante Palestijnen een Israëlische korporaal gegijzeld hebben. Ze willen de militair ruilen tegen Palestijnse gevangenen.
VN
De Verenigde Naties hebben de Libanese beweging Hezbollah opgeroepen twee ontvoerde Israëlische militairen vrij te laten. De sjiitische partij ontvoerde de militairen eerder op woensdag. Het Israëlisch leger is Libanon binnengevallen op zoek naar de militairen.
De persoonlijke vertegenwoordiger van VN-topman Kofi Annan in Libanon, Gier Pedersen, veroordeelde de actie van Hezbollah en riep op verdere escalatie te voorkomen. Pedersen deed na een ontmoeting met de Libanese premier Fouad Siniora een oproep aan Hezbollah om de soldaten vrij te laten.
Ik hou niet zo van dat centrale topics gebeuren. Ik wil hier graag de meningen van de Fokkers over de vraag. Is het mogelijk dat dit escaleert tot een oorlog in het Midden Oosten ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:21 schreef Frutsel het volgende:
staat al in het palestijnse-israel topic
Een reactie op een reactie op een reactie op een reactie op een reactie op een reactie...quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:20 schreef _The_General_ het volgende:
een eventuele reactie van Israel.
Ik ook nie, maar ja...quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:22 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van dat centrale topics gebeuren. Ik wil hier graag de meningen van de Fokkers over de vraag. Is het mogelijk dat dit escaleert tot een oorlog in het Midden Oosten ?
ik denk niets... zeker niet met de amerikanen in hun rug...quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:31 schreef sp3c het volgende:
ik vind dit nog wel eene igen topic waard eigenlijk
vraag is wat Syrie eraan gaat doen
CNN.quote:Israeli troops enter Lebanon
Israel launched airstrikes and sent troops into southern Lebanon today after Hezbollah said its guerrillas had abducted two Israeli soldiers. Israeli Prime Minister Ehud Olmert described the Hezbollah attacks as an "act of war" and promised a "very painful and far-reaching" response, The Associated Press reported.
Dat wordt knokken. Bye bye zwaai zwaai vrede.quote:Israël roept reservisten op
De Israëlische regering heeft woensdag besloten reservisten op te roepen in verband met de crisis in het noorden van het land. De stap wijst erop dat het land zich voorbereid op een grootschalige militaire campagne in Libanon om twee door de sjiitische Hezbollah-beweging gevangen soldaten te bevrijden, meldde de Israëlische zender Channel 10.
Volgens het televisiestation gaat het in eerste instantie om een reserve infanteriedivisie. Militaire bronnen bevestigden woensdag dat het gaat om 6000 reservisten. De eenheid wordt vermoedelijk naar het noorden van Israël gedirigeerd. Israëlische grondtroepen zijn al op Libanees grondgebied actief om de twee ontvoerde militairen te zoeken.
Premier Ehud Olmert sprak woensdag van een "oorlogsdaad" van Libanon. Jeruzalem houdt Beiroet volledig verantwoordelijk voor de actie van Hezbollah. De groepering zou van het centrale gezag volledig de vrije hand krijgen om acties uit te voeren tegen Israël.
De Israëlische militaire reactie zal zeer pijnlijk zijn en verregaande consequenties hebben, zei Olmert. "Dit zijn moeilijke dagen voor Israël en zijn burgers. Er zijn elementen ten noorden en zuiden die onze stabiliteit bedreigen en onze vastberadenheid proberen te testen", verklaarde hij eerder op de dag al.
Bron: nieuwnieuws
De regering van Syrie is de laatste jaren ( sinds de nieuwe President ) iets gematiger aan het worden. Maar ik denk dat het Syrische volk en de geestelijke leiders op een gegeven moment om actie van Syrie gaan vragen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik denk niets... zeker niet met de amerikanen in hun rug...
Zou je die willen uitlegen svp? Ik kan je niet volgen.quote:misschien wordt het tijd om UNIFIL weer uit te breiden met gevechtstroepen en te ontplooien in Zuid Libanon als de Israeli's strax klaar zijn maar dan met een chapter 7 mandaat dit keer
de vredesmacht voor Libanon, daar is nu bijna nix meer van over dat moet uitgebreid worden met (zware) gevechtseenheden en strax als de Israeli's alles hebben stukgeschoten en weer vertrekken snel het gebied inrollen om een machtsvacuum te voorkomen, want de vorige keer dat Israel wegtrok greep Hezbollah de touwtjes in handenquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zou je die willen uitlegen svp? Ik kan je niet volgen.
quote:de vredesmacht voor Libanon, daar is nu bijna nix meer van over dat moet uitgebreid worden met (zware) gevechtseenheden en strax als de Israeli's alles hebben stukgeschoten en weer vertrekken snel het gebied inrollen om een machtsvacuum te voorkomen, want de vorige keer dat Israel wegtrok greep Hezbollah de touwtjes in handen
en met het nieuwe Chapter 7 mandaat van de VN kun je actief Hezbollah ontwapenen ook als ze daar zelf niet zo veel voor voelen, dan kun je dit soort onzin in de toekomst een beetje voorkomen
Hell yeah. Meer explosies op CNN! Wordt tijd dat ze die zandwormen aanpakken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:13 schreef Frutsel het volgende:
"If the soldiers are not returned we will turn Lebanon's clock back 20 years," Israel Defense Forces Chief of Staff Dan Halutz to Israeli Channel 10
5 doden vielen tijdens de ontvoering geloof ik.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:59 schreef sp3c het volgende:
7 Israelische doden inmiddels om 2 man terug te halen ...
Hezbollah kan zelfs bijna alles vetoen in de Lebanese overheid door paar afspraken daar.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:39 schreef Demophon het volgende:
Nou da's natuurlijk duidelijk, ook jurisch gezien: Dit is een oorlogsdaad van de staat Libanon naar Israel toe.
Als Israel en Syrië ook slaags raken denk ik dat er een heel grote kans is dat het verder escaleert tot een grote oorlog idd. Het hele MO is zo instabiel als wat. En met daarachter nog Pakistan, Afganistan, India etc. Het hele gebied tussen Turkije en China is zolangzamerhand een groot kruidvat.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:22 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van dat centrale topics gebeuren. Ik wil hier graag de meningen van de Fokkers over de vraag. Is het mogelijk dat dit escaleert tot een oorlog in het Midden Oosten ?
Ja want het zijn evildoers. They hate us for our freedoms enzo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:46 schreef Disorder het volgende:
Wat Hezbollah werkelijk wil: Zoveel mogelijk burgerslachtoffers onder de Libanese bevolking zodat men weer lekker kan rellen tegen Israël.
Waar de fuck heb jij het over?quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja want het zijn evildoers. They hate us for our freedoms enzo.
ik lees dat de hele tijd, kan iemand mij uitleggen waarom de dood van een vrouw zoveel erger is dan die van een onschuldige manquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als Israel en Syrië ook slaags raken denk ik dat er een heel grote kans is dat het verder escaleert tot een grote oorlog idd. Het hele MO is zo instabiel als wat. En met daarachter nog Pakistan, Afganistan, India etc. Het hele gebied tussen Turkije en China is zolangzamerhand een groot kruidvat.
En oorlog is het in feite al natuurlijk. Vandaag weer 14 palestijnen gedood, waaronder vrouwen en kindernen, in Gaza.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:51 schreef HenkieVdV het volgende:
Hele domme actie natuurlijk van die Hezbollah want nu heeft Israël weer reden tot vergeldingen.
\quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik lees dat de hele tijd, kan iemand mij uitleggen waarom de dood van een vrouw zoveel erger is dan die van een onschuldige man![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
\
tjah, vrouwen horen voor de kinderen te zorgen, ze zijn onmisbaar voor een gezin.
zoiets denk ik.
Iets van de oude 'code' dat je vrouwen en kinderen ontziet denk ik. En het maakt duidelijk dat het om burgers gaat.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik lees dat de hele tijd, kan iemand mij uitleggen waarom de dood van een vrouw zoveel erger is dan die van een onschuldige man![]()
Die code geldt zeker niet als het om Israelische slachtoffers gaat, want dan wordt altijd volstaan met een aantal, terwijl bij moslim slachtoffers altijd wordt toegevoegd van 'en er waren ook vrouwen en kinderen bij hoor'. Trieste manipulerende berichtgeving.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iets van de oude 'code' dat je vrouwen en kinderen ontziet denk ik. En het maakt duidelijk dat het om burgers gaat.
* kuch, waar naar toe ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Het zooitje wordt alleen maar groter, ik snap eigenlijk niet waarom de Israeliers daar zo nodig moeten blijven met zulke buren zou ik in ieder geval vertrekken heilige grond of niet
idd ik ben dan ook voor de dienstplicht voor vrouwen.quote:
dat is altijd duidelijk want als het om militairen gaat zegt men dat er gewoon bijquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iets van de oude 'code' dat je vrouwen en kinderen ontziet denk ik. En het maakt duidelijk dat het om burgers gaat.
detailquote:
Er is al zo vaak gesteggeld over slachtoffers waarbij Israel zei dat het militanten had gedood en het volgens de Palestijnen gewoon burgers waren dat ik wel kan begrijpen dat men het nu benadrukt. Overigens is het niet iets wat alleen hier gebeurd. Het is vrij algemeen dat men vrouwen en kinderen apart noemt. En dat dan weer vanwege omdat het doden van vrouwen en kinderen nog altijd enigzins 'not done' is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is altijd duidelijk want als het om militairen gaat zegt men dat er gewoon bij
en dat is dus iets wat ik niet snap zijn vrouwen meer waard dan ofzoquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Er is al zo vaak gesteggeld over slachtoffers waarbij Israel zei dat het militanten had gedood en het volgens de Palestijnen gewoon burgers waren dat ik wel kan begrijpen dat men het nu benadrukt. Overigens is het niet iets wat alleen hier gebeurd. Het is vrij algemeen dat men vrouwen en kinderen apart noemt. En dat dan weer vanwege omdat het doden van vrouwen en kinderen nog altijd enigzins 'not done' is.
Alleen de lekkersten mogen direct meequote:Op woensdag 12 juli 2006 19:34 schreef sp3c het volgende:
ja das waar als mijn schip vergaat dan kunnen de vrouwen ook gewoon in de rij staan ... emancipatie enzo
Twintig jaar geleden zat Israël net een paar jaar in Libanon, dat verscheurd werd door een burgeroorlog, werden Westerlingen ontvoerd en vielen er elke dag doden door aanslagen. Laten we die klok maar niet terugdraaien.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:13 schreef Frutsel het volgende:
Leuke uitspraak...
"If the soldiers are not returned we will turn Lebanon's clock back 20 years," Israel Defense Forces Chief of Staff Dan Halutz to Israeli Channel 10
ik denk ook niet dat ze dat bedoelenquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Twintig jaar geleden zat Israël net een paar jaar in Libanon, dat verscheurd werd door een burgeroorlog, werden Westerlingen ontvoerd en vielen er elke dag doden door aanslagen. Laten we die klok maar niet terugdraaien.
Tja, en de Palestijnse strijders gebruiken de Palestijnse bevolking vaak moedwillig als schild, hetzij met instemming (nationalistische ophitsing), maar ook vaak zonder instemming (dreiging) van de vrouwen en kinderen daar. Dit is in strijd met de internationale oorlogswetten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:31 schreef Neenetje het volgende:
Misschien omdat het vaak de mannen zijn die de wapens dragen.
En tja, het is vast een overblijfsel uit de tijd waarin vrouwen nog volgzaam voor de kinderen zorgden en zich met niets slechts inlieten. *kuch*
Heel veel, omdat Hamas deel uitmaakt van de zogenaamd democratisch gekozen regering van de Palestijnse Autoriteit. De Palestijnse Autoriteit heeft een observatiestatus bij de VN en wordt notabene gefinancieerd door de EU en Hamas door Syrië en Iran (en mogelijk door andere Islamitische staten). Hezbollah maakt deel uit van de Libanese regering, en wordt ook gefinacieerd door Syrië en Iran, enz. En ook de Libanese regering krijgt gelden van de EU. Zie je nu de perverse verbanden die er zijn??quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:00 schreef -scorpione- het volgende:
Internationale oorlogswetten?Who cares
![]()
Dit weerlegt mijn standpunt nietquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:25 schreef Demophon het volgende:
[..]
Heel veel, omdat Hamas deel uitmaakt van de zogenaamd democratisch gekozen regering van de Palestijnse Autoriteit. De Palestijnse Autoriteit heeft een observatiestatus bij de VN en wordt notabene gefinancieerd door de EU en Hamas door Syrië en Iran (en mogelijk door andere Islamitische staten). Hezbollah maakt deel uit van de Libanese regering, en wordt ook gefinacieerd door Syrië en Iran, enz. En ook de Libanese regering krijgt gelden van de EU. Zie je nu de perverse verbanden die er zijn??
Hezbollah heeft een hele geschiedenis van het gevangennemen van Israelische soldaten. En vervolgens ruilen ze die dan meestal met gevangennomen strijders van hun. Maw het is geen nieuwe tacktiek van hen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:41 schreef Monidique het volgende:
In het andere topic zei Glasnosteraar dat ze waarschijnlijk naar Gaza gekeken hebben en dachten 'dat wil ik ook'. Dat denk ik ook.
Klopt. Maar ze hebben het al een tijdje niet meer gedaan en het was dan in Libanon, niet in Israël. Een verband is niet moeilijk te leggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hezbollah heeft een hele geschiedenis van het gevangennemen van Israelische soldaten. En vervolgens ruilen ze die dan meestal met gevangennomen strijders van hun. Maw het is geen nieuwe tacktiek van hen.
Okay, je hebt gelijk.. Maar wat ik bedoel: Islamieten en nationalisten in het Midden-Oosten ook niet en veel "kameradski's" in de Europese Unie ook niet. Tenzij het hun uitkomt natuurlijk (lees: tegen Israel natuurlijk)quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:28 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dit weerlegt mijn standpunt niet![]()
Met het grote verschil dat Israel zich had teruggetrokken uit Libanon, een verdrag had gesloten met dat land en de Hezbollah deel uitmaakt van de regering. Maar idd, de Hezbollah "don't give a shit about it", alhoewel ze eerst droog beweerden van welquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hezbollah heeft een hele geschiedenis van het gevangennemen van Israelische soldaten. En vervolgens ruilen ze die dan meestal met gevangennomen strijders van hun. Maw het is geen nieuwe tacktiek van hen.
Dat is ethisch en moreel gezien misschien wenselijk, maar pragmatisch gezien een beetje naief denk ik.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:40 schreef Demophon het volgende:
[..]
Niet de vermoorde onschuld spelen ten opzichte van dat soort landen en stoppen met het financieren aan dat soort regeringen.
Het tijdstip zal ws wel verband houden met Gaza, hoewel het ook nog nooit rustig is geweest aan de grens tussen Libanon en Israel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klopt. Maar ze hebben het al een tijdje niet meer gedaan en het was dan in Libanon, niet in Israël. Een verband is niet moeilijk te leggen.
quote:
Gaza, July 11 - Beit Hanoun's veteran bridge builder shrugged off his latest misfortune: the Israelis destroyed the main span into town three years ago. The European Union rebuilt it. And overnight the Israelis destroyed it again.
reuters
Regeringen die bestaan uit terroristische en ondemocratische groeperingen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wie zijn in jouw ogen "dat soort regeringen"?
Ik zou het graag doen, echter ben ik voor veel dingen toch afhankelijk van bedrijven die zulke regeringen direct dan wel indirect steunen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:49 schreef Demophon het volgende:
[..]
Regeringen die bestaan uit terroristische en ondemocratische groeperingen.
Da's waar.. en daarmee komt gelijk de schijnheiligheid van Europa aan het lichtquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik zou het graag doen, echter ben ik voor veel dingen toch afhankelijk van bedrijven die zulke regeringen direct dan wel indirect steunen.
Moet de USA de steun aan Israel ook stoppen dan ?..quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:40 schreef Demophon het volgende:
[..]
Niet de vermoorde onschuld spelen ten opzichte van dat soort landen en stoppen met het financieren aan dat soort regeringen.
China?quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:49 schreef Demophon het volgende:
[..]
Regeringen die bestaan uit terroristische en ondemocratische groeperingen.
Nee. Israel is een vriend van ons. Hamas, Hezbollah en alle andere duidelijk islamitisch geinspireerde terroristen in het Midden-Oosten niet. Dat wil ik graag zo houden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:14 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Moet de USA de steun aan Israel ook stoppen dan ?..
M.a.w. ieder voor zich ?
![]()
Spreek voor jezelf.quote:
Dus volgens jou bestaat het hele midden oosten (buiten Israel ) alleen uit terroristen ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:17 schreef klez het volgende:
[..]
Nee. Israel is een vriend van ons. Hamas, Hezbollah en alle andere duidelijk islamitisch geinspireerde terroristen in het Midden-Oosten niet. Dat wil ik graag zo houden.
Kilgore: Blow ‘em back to the stone age son!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf.
Israel Defense Forces Chief of Staff Dan Halutz told Israeli Channel 10, "If the soldiers are not returned we will turn Lebanon's clock back 20 years."
Nee hoor. Voor onze democratisch gekozen regering. Die gelukkig geen steun meer verleend aan clubjes als Hamas.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf.
Israel Defense Forces Chief of Staff Dan Halutz told Israeli Channel 10, "If the soldiers are not returned we will turn Lebanon's clock back 20 years."
Even radicaal geruimd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:21 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Kun je die complot rommel er even uit snijden please ?
Thx, ik was net bezig en ik zag dat er iemand anders ook mee bezig was.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:28 schreef NorthernStar het volgende:
Even radicaal geruimd.
Ik zou het Midden-oosten buiten Israel niet kunnen omschrijven door over "rotte appels" te beginnen, nee. Eufemisme lijkt me dat.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus volgens jou bestaat het hele midden oosten (buiten Israel ) alleen uit terroristen ?
Dus de hele regio verdient geen steun dankzij enkele rotte appels
Maar Israel WEL ondanks enkele rotte appels?
Behalve natuurlijk... Irak.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:33 schreef klez het volgende:
Bovendien worden die landen niet lastig gevallen zolang ze zich onthouden van vijandigheden tegenover ons of Israel.
En wie bedoel je met 'ons' in dit verhaal ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:33 schreef klez het volgende:
[..]
Ik zou het Midden-oosten buiten Israel niet kunnen omschrijven door over "rotte appels" te beginnen, nee. Eufemisme lijkt me dat.
Bovendien worden die landen niet lastig gevallen zolang ze zich onthouden van vijandigheden tegenover ons of Israel.
Zeker in het geval van Syrie is dat niet onterecht, begreep ik vanmiddag op radio 1.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:04 schreef Monidique het volgende:
The White House on Wednesday (...) blamed Syria and Iran for the attacks..
Op herhaaldelijk verzoek van de Irakezen zelf, laten we dat niet vergeten.quote:
Dat geloof ik wel. De pavlov-reactie van het Witte Huis is alleen bijzonder amusant.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:36 schreef klez het volgende:
[..]
Zeker in het geval van Syrie is dat niet onterecht, begreep ik vanmiddag op radio 1.
Net als zeggen dat Isreal perfect is?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:33 schreef klez het volgende:
[..]
Ik zou het Midden-oosten buiten Israel niet kunnen omschrijven door over "rotte appels" te beginnen, nee. Eufemisme lijkt me dat.
Dat zou zeker een eufemisme zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:38 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Net als zeggen dat Isreal perfect is?![]()
Yeah, right... Hoe dan ook, kennelijk hoef je niet slechts vijandelijk tegenover ons of Israël te zijn om aangepakt te worden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:37 schreef klez het volgende:
[..]
Op herhaaldelijk verzoek van de Irakezen zelf, laten we dat niet vergeten.
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:34 schreef Demophon het volgende:
Oh, dat is tegen het zere been van NorthernStar, ondanks de vele eenzijdige quotes... Maarrr ja, NorthernStar is moderator, dus.....
I'm out deze discussie![]()
Nee je hebt gelijk. Op eigen verzoek van de bevolking vind ik wel een goede derde.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Yeah, right... Hoe dan ook, kennelijk hoef je niet slechts vijandelijk tegenover ons of Israël te zijn om aangepakt te worden.
Dacht dat we daar chemische\kernwapens zochten ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:37 schreef klez het volgende:
[..]
Op herhaaldelijk verzoek van de Irakezen zelf, laten we dat niet vergeten.
Vandaar dat je ook altijd zo duidelijk je haat voor Hamas en dat soort clubs laat blijken...quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Ik heb op verzoek van topicstarter een aantal reacties weggehaald.
En het overige is gewoon mijn mening. Iedereen die het over "de klok terugzetten" heeft, of andere soortgelijke dreigende taal kan op een kotssmiley van mij rekenen. En landen of regeringen met een dergelijke instelling reken ik zeker niet tot mijn vrienden.
Dus als Syrie of de Palestijnen vragen of we ingrijpen gaan we ook ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:40 schreef klez het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk. Op eigen verzoek van de bevolking vind ik wel een goede derde.![]()
Ach ja, praatjes voor de buhne. Dat doen ze toch overal?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:40 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dacht dat we daar chemische\kernwapens zochten ?![]()
Nou nee, dat zou een reden kunnen zijn. Voor dat er daadwerkelijk ingegrepen wordt is er over het algemeen wel sprake van een combinatie van factoren.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:41 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus als Syrie of de Palestijnen vragen of we ingrijpen gaan we ook ?
Vreemd hoor want als we in werkelijk 'op verzoek van de bevolking ' gingen kun je dat toch zeggen ?...quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:42 schreef klez het volgende:
[..]
Ach ja, praatjes voor de buhne. Dat doen ze toch overal?
Bv ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:44 schreef klez het volgende:
[..]
Nou nee, dat zou een reden kunnen zijn. Voor dat er daadwerkelijk ingegrepen wordt is er over het algemeen wel sprake van een combinatie van factoren.
Libanon heeft volgens mij geen noemenswaardig leger en in het zuiden is het sowieso alleen maar Hezbollah. Paar weken guerilla-oorlog zoals tijdens de bezetting misschien?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar goed, wat gaat er nu gebeuren.
Israel is Libanon binnen getrokken, pikt Libanon dit zomaar of gaan zij nu Israel aanvallen of "slechts" de binnengetrokken militairen verdrijven?
Hoe groot is die militaire macht van libanon?
In hoeverre kan Hezbollah steun verwacht van de regering van Libanon?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Libanon heeft volgens mij geen noemenswaardig leger en in het zuiden is het sowieso alleen maar Hezbollah. Paar weken guerilla-oorlog zoals tijdens de bezetting misschien?
Zie je mij ooit ergens geweld toejuigen? Van welke partij dan ook?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:41 schreef klez het volgende:
[..]
Vandaar dat je ook altijd zo duidelijk je haat voor Hamas en dat soort clubs laat blijken...![]()
Kennelijk zít Hezbollah met twee ministers in de Libanese regering. Maar welke steun kan de regering geven? Hezbollah maakt de dienst uit in zuidelijk Libanon, die hebben geen handvol agenten nodig die het noorden patrouilleren.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
In hoeverre kan Hezbollah steun verwacht van de regering van Libanon?
Misschien dat ze officieel Hezbollah gaan veroordelen maar als ze zelf te zwak zijn zullen ze ook niets doen om Hezbollah te verdrijvenquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
In hoeverre kan Hezbollah steun verwacht van de regering van Libanon?
dat maakt het minder dodelijk en geweldadigquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zie je mij ooit ergens geweld toejuigen? Van welke partij dan ook?
Lees de topics eens terug en zie wie dat wel en niet doen.
En dan is er ook nog zoiets als het sterkste leger van de regio hebben, het modernste wapentuig van de VS, een atoommacht zijn, versus mensen die met kalashnikovs en geïmproviseerd spul vechten.
Dat is genoeg gezegd. Het is alleen in Europa niet opgepikt. Hier begrijpen we dat soort argumenten over het algemeen alleen maar als het onszelf betreft.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:44 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Vreemd hoor want als we in werkelijk 'op verzoek van de bevolking ' gingen kun je dat toch zeggen ?...
Lijkt me vrij nobel![]()
Nou het scheelde niet veelquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
VIEL USA NEDERLAND BINNEN NA ONTVOERING NATALEE ?
Natuurlijk is het gezégd, maar er is ook gezégd dat het ging om massavernietigingswapens, om een dreiging tegenover buurlanden, om terrorisme, om al-Kaida, om 9/11 zelfs. Er is veel, heel veel gezégd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:55 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is genoeg gezegd. Het is alleen in Europa niet opgepikt. Hier begrijpen we dat soort argumenten over het algemeen alleen maar als het onszelf betreft.
Gelukkig maar. Anders zou het karwei van Adolf Hitler waarschijnlijk nu wel voltooid zijn door de hordes anti-semitische Arabieren.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
En dan is er ook nog zoiets als het sterkste leger van de regio hebben, het modernste wapentuig van de VS, een atoommacht zijn, versus mensen die met kalashnikovs en geïmproviseerd spul vechten.
Dat is correct nederlands!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
dat Israel zelf uitloktquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nou het scheelde niet veel
Maar Meki, je punt is?
NEE MAAR ZE ZORGDEN ER WEL VOOR DAT DE CAPSLOCK UIT STONDquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
Ja ,toen ze het eerste argument niet meer konden volhouden en niet eerder (ook niet buiten Europe )quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:55 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is genoeg gezegd. Het is alleen in Europa niet opgepikt. Hier begrijpen we dat soort argumenten over het algemeen alleen maar als het onszelf betreft.
Alabama legde wel sancties op!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
NEE MAAR ZE ZORGDEN ER WEL VOOR DAT DE CAPSLOCK UIT STOND
De aanvallen van Israel met hun top leger zijn nooit zielig!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:58 schreef Meki het volgende:
[..]
dat Israel zelf uitlokt
ze ontvoeren zomaar Palestijnen en als Palestijnen dat doen dan gaan ze zielig aanvallen
Wat ik zei; een combinatie van factoren. Waarvan sommigen niet aangetoond zijn (wat nog niet wil zeggen dat ze niet bestaan/bestonden).quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk is het gezégd, maar er is ook gezégd dat het ging om massavernietigingswapens, om een dreiging tegenover buurlanden, om terrorisme, om al-Kaida, om 9/11 zelfs. Er is veel, heel veel gezégd.
Ik heb wel eens een rede van Arafat gehoord en die had het altijd over Filistini.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:58 schreef Meki het volgende:
[..]
dat Israel zelf uitlokt
ze ontvoeren zomaar Palestijnen en als Palestijnen dat doen dan gaan ze zielig aanvallen
Zomaar zou ik niet zeggen, het is daar een zooitje van jewelste.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:58 schreef Meki het volgende:
[..]
dat Israel zelf uitlokt
Wat hadden ze in NL moeten doen dan ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
Ik heb gehoord dat Israeliers zionisten wilden genoemd van een rede van Sharonquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:00 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een rede van Arafat gehoord en die had het altijd over Filistini.
Zullen we de Palestijnen maar gewoon Filistijnen noemen?
Veranderd dat iets aan de situatie?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:00 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een rede van Arafat gehoord en die had het altijd over Filistini.
Zullen we de Palestijnen maar gewoon Filistijnen noemen?
Nee, behalve dat we het ook niet meer over Finnen en Japanners hebben, maar over, uhm, nou ja, hun namen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:04 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Veranderd dat iets aan de situatie?
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
jawel anders werden ze niet zo genoemdquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Je weet schijnbaar niet wat het laatste betekend,
Volgens nl.wikipedia.org:quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Je weet schijnbaar niet wat het laatste betekend,
of iedereen het daar mee eens is weet ik nietquote:Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen. De term verwijst naar de berg Zion waarmee Jeruzalem wordt aangeduid en werd voor het eerst gebruikt in 1890 door Nathan Birnbaum. De heimwee naar Zion stamt al uit de tijd van de Joodse ballingschap in Babylonië die in de Bijbel wordt beschreven.
Jongeren?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, behalve dat we het ook niet meer over Finnen en Japanners hebben, maar over, uhm, nou ja, hun namen.
Klopt, en niet iedereen in Israel is zionist. Daarnaast is het niet te vergelijken met een ras/stam naam als de philippi'squote:
Je en nee. Hamas kan als vergelding niet even de bruggen en centrales in Israel bombarderen. Of met wat apaches kopstukken van de Israelische regering elimineren.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat maakt het minder dodelijk en geweldadig![]()
oow - maar Nederland deed ook niksquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:06 schreef Demophon het volgende:
[..]
En ja hoor!! Daar hebben we Meki ook weer!
@Meki: Nee, dat deed de USA niet
Maar ik kan wel voorwaarden bedenken wanneer de USA wel Nederland zou binnenvallen:
1) Nederland graaft tunnels vanuit ons land onder de grens van de USA door (okee, is ingenieurtechnisch niet echt mogelijk, maar gaat om het vergelijk![]()
2) Nederland vuurt raketten af op doelen in de USA;
3) Nederlandse strijders (van een groepering onderdeel uitmakende van een regeringspartij) gaan (via die tunnels) Amerikaans grondgebied op en kidnappen iemand van de Amerikaanse strijdkrachten terug naar Nederlands grondgebied;
4) Nederlandse regering doet hier niks tegen.
Mja, dat zouden wel reden zijn om Nederland binnen te vallen![]()
Maar of dat dan terecht is ?...quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:06 schreef Demophon het volgende:
[..]
En ja hoor!! Daar hebben we Meki ook weer!
@Meki: Nee, dat deed de USA niet
Maar ik kan wel voorwaarden bedenken wanneer de USA wel Nederland zou binnenvallen:
1) Nederland graaft tunnels vanuit ons land onder de grens van de USA door (okee, is ingenieurtechnisch niet echt mogelijk, maar gaat om het vergelijk![]()
2) Nederland vuurt raketten af op doelen in de USA;
3) Nederlandse strijders (van een groepering onderdeel uitmakende van een regeringspartij) gaan (via die tunnels) Amerikaans grondgebied op en kidnappen iemand van de Amerikaanse strijdkrachten terug naar Nederlands grondgebied;
4) Nederlandse regering doet hier niks tegen.
Mja, dat zouden wel reden zijn om Nederland binnen te vallen![]()
Deze arrogantie vind ik persoonlijk een van de meeste storende dingen in het hele conflict,quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:09 schreef NorthernStar het volgende:
Zij kunnen zich die positie veroorloven puur op basis van militair overwicht.
Klopt maar niet ELKE Palestijn is terrorist (ook al vinden sommigen hier van wel )quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:09 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Klopt, en niet iedereen in Israel is zionist. Daarnaast is het niet te vergelijken met een ras/stam naam als de philippi's
Ik vind het meest storende dat beide partijen altijd wel weer een reden vinden om slachtoffers te maken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:11 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Deze arrogantie vind ik persoonlijk een van de meeste storende dingen in het hele conflict,
Welke arrogantie? Niet onderhandelen met iemand die weigert het standpunt dat je vernietigd moet worden te laten varen? Lijkt me niets mis mee. Zou ik ook niet doen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:11 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Deze arrogantie vind ik persoonlijk een van de meeste storende dingen in het hele conflict,
Dat gaat helaas op voor elk gewapend conflictquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik vind het meest storende dat beide partijen altijd wel weer een reden vinden om slachtoffers te maken.
Dat is wel zo maar daar moet je Israel niet voor veroordelen ..de Palestijnen doen dat net zo goedquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:13 schreef klez het volgende:
[..]
Welke arrogantie? Niet onderhandelen met iemand die weigert het standpunt dat je vernietigd moet worden te laten varen? Lijkt me niets mis mee. Zou ik ook niet doen.
Beetje moeilijk te bewijzen ookquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De arrogantie van het menen dat je een godelijk recht hebt om op een bepaalde plek te zijn.
Het staat geschreven,quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:17 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Beetje moeilijk te bewijzen ook![]()
door mensen ja,....dus ?...quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:18 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het staat geschreven,
[afbeelding]
Beide partijen hebben dat probleem voor zover ik het heb begrepen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:18 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het staat geschreven,
[afbeelding]
Ik veroordeel daar alleen diegenen voor die de vernietiging van Israel op de agenda hebben staan. Er wonen genoeg Palestijnen binnen Israel die walgen van de schertsvertoning van Hamas en Hezbollah.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:16 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar daar moet je Israel niet voor veroordelen ..de Palestijnen doen dat net zo goed
Klopt, maar wel is een feit dat bijna 85% van de Palestijnen tijdens de verkiezingen de partijen Hamas (1ste) en Fatah (2de) kozen. Allebei terroristische organisaties, of toch op z'n minst ondemocratische organisaties met fascistoide trekjes. Niet echt partijen die in een deugdelijke democratische staat juridisch bestaansrecht hebben.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:11 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Klopt maar niet ELKE Palestijn is terrorist (ook al vinden sommigen hier van wel )
Kloptquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Beide partijen hebben dat probleem voor zover ik het heb begrepen.
Ongetwijfeld ...er wonen ook Palestijnen in de Palestijnse gebieden die ervan walgenquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:23 schreef klez het volgende:
[..]
Ik veroordeel daar alleen diegenen voor die de vernietiging van Israel op de agenda hebben staan. Er wonen genoeg Palestijnen binnen Israel die walgen van de schertsvertoning van Hamas en Hezbollah.
Ja. En nu? Dat verandert niets aan de ontvoeringen vanuit Libanon op Israelisch grondgebied.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ongetwijfeld ...er wonen ook Palestijnen in de Palestijnse gebieden die ervan walgen
En er zullen ook best wel Israeliers in Israel wonen die tegen het militaire ingrijpen zijn
Steunen van zo'n partij maakt je niet automatisch terrorist maar goed...quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:23 schreef Demophon het volgende:
[..]
Klopt, maar wel is een feit dat bijna 85% van de Palestijnen tijdens de verkiezingen de partijen Hamas (1ste) en Fatah (2de) kozen. Allebei terroristische organisaties, of toch op z'n minst ondemocratische organisaties met fascistoide trekjes. Niet echt partijen die in een deugdelijke democratische staat juridisch bestaansrecht hebben.
En ook niets aan het binnenvallen van ander grondgebiedquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:27 schreef klez het volgende:
[..]
Ja. En nu? Dat verandert niets aan de ontvoeringen vanuit Libanon op Israelisch grondgebied.
Tja, dat moet je eens vragen aan de lui die dachten dat het slim was om Israelische militairen in Israel te ontvoeren.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:30 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Steunen van zo'n partij maakt je niet automatisch terrorist maar goed...
Misschien denken de Palestijnen die hebben gestemt dat dit de enige uitweg uit de ellende was ?
Niet zo slim maar wat waren de alternatieven ?
Trouwens moeten de 15-25 % van de Palestijnen die NIET op deze partijen stemden dan ook maar boeten ?
![]()
Dus al vijf of tien (iig een klein groepje ) een duitse militair zouden ontvoernen vind jij het terrecht dat Duitsland met zijn hele leger hier binnentrekt ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:32 schreef klez het volgende:
[..]
Tja, dat moet je eens vragen aan de lui die dachten dat het slim was om Israelische militairen in Israel te ontvoeren.
Hezbollah is geen klein groepje. Noch Hamas, noch het waarschijnlijk betrokken Syrië.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:34 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus al vijf of tien (iig een klein groepje ) een duitse militair zouden ontvoernen vind jij het terrecht dat Duitsland met zijn hele leger hier binnentrekt ?
En daar aan toevoegende: HAMAS EN HEZBOLLAH ZIJN LID VAN DE REGERINGEN! Ik leg het niet nog een keer uit!quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:42 schreef klez het volgende:
[..]
Hezbollah is geen klein groepje. Noch Hamas, noch het waarschijnlijk betrokken Syrië.
Ik heb het over het groepje dat die soldaat persoonlijk ontvoerden niet de veel grotere groep die erbij hoort of ga je nu roepen dat die militair door +/- 5000 man ontvoerd werd ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:42 schreef klez het volgende:
[..]
Hezbollah is geen klein groepje. Noch Hamas, noch het waarschijnlijk betrokken Syrië.
Misschien was het groepje uti mijn voorbeeld wel lid van de VVD ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:46 schreef Demophon het volgende:
[..]
En daar aan toevoegende: HAMAS EN HEZBOLLAH ZIJN LID VAN DE REGERINGEN! Ik leg het niet nog een keer uit!
Ik weet het niet zeker maar heeft Libanon ooit Israël erkend als staat?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:39 schreef Demophon het volgende:
Nou da's natuurlijk duidelijk, ook jurisch gezien: Dit is een oorlogsdaad van de staat Libanon naar Israel toe.
Het enigste voorbeeld uit de geschiedenis die ik kan bedenken waar een Europese politieke partij een gewapende leger had en het flikte onderdeel te worden van de regering was de NSDAP in Duitsland. Denk daar maar'ns over na met al je nihilistische geleuter!quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:56 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Misschien was het groepje uti mijn voorbeeld wel lid van de VVD ?
Altijd dezelfde domme opmerkingen als een voorbeeld niet in je straatje past (dit komt misschien als een verassing voor je maar een politieke partij (de regering ) heeft in europa altijd een legerquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:01 schreef Demophon het volgende:
[..]
Het enigste voorbeeld uit de geschiedenis die ik kan bedenken waar een Europese politieke partij een gewapende leger had en het flikte onderdeel te worden van de regering was de NSDAP in Duitsland. Denk daar maar'ns over na met al je nihilistische geleuter!![]()
denk je dat dat wat uitgemaakt had?quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:00 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar heeft Libanon ooit Israël erkend als staat?
Uh ja, in het geval wij het verdommen om die militair terug te geven. Andersom zou ik het ook op prijs stellen dat men moeite doet om Nederlanders uit handen van kidnappers te krijgen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:34 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus al vijf of tien (iig een klein groepje ) een duitse militair zouden ontvoernen vind jij het terrecht dat Duitsland met zijn hele leger hier binnentrekt ?
Als de NL regering (in mijn voorbeeld ) vertikte er iets aan te doen, en de groep die hem gevangen hield ook, wat kun jij dan doen ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh ja, in het geval wij het verdommen om die militair terug te geven.
En wat zou NL in zo'n geval ooit kunnen doen ? (behalvew misschien klagen ?)quote:Andersom zou ik het ook op prijs stellen dat men moeite doet om Nederlanders uit handen van kidnappers te krijgen
Dus het maakt wel degelijk uit WIE hem ontvoerd heeft ?….quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:46 schreef Demophon het volgende:
[..]
En daar aan toevoegende: HAMAS EN HEZBOLLAH ZIJN LID VAN DE REGERINGEN! Ik leg het niet nog een keer uit!
Opnieuw lijkt het belangrijk te zijn WIE het doet en dat het een grote groep isquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:42 schreef klez het volgende:
[..]
Uiteraard zit Bush achter het Midden-Oosten conflict. Dat weet immers iedereen!quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vrede wordt overgewaardeert, als er vrede is betekend dat een drastische inkomsten daling voor meneer bush, dus vrede zal er niet komen!
Nee. Het leger is in democratische landen losstaand van de partijpolitiek. Ze volgen de regerings opdrachten, niet bepaalde partijen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:11 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Altijd dezelfde domme opmerkingen als een voorbeeld niet in je straatje past (dit komt misschien als een verassing voor je maar een politieke partij (de regering ) heeft in europa altijd een leger
of denk je dat 'het volk 'bepaald waar en waneer we ergens ingrijpen ? )
En wie zitten er in de regering ?...politieke partijen tochquote:Op donderdag 13 juli 2006 07:06 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
[quote]Nee. Het leger is in democratische landen losstaand van de partijpolitiek. Ze volgen de regerings opdrachten, niet bepaalde partijen.
Het was anders meer een grote knokploeg..het Duitse leger was de enige officiele wapendrager (VOOR de nsdap aan de macht (in de regering ) kwam ) en dat leger had niets met die partij (NSDAP) te makenquote:Hij had wel degelijk gelijk toen hij zei dat de enige keer dat een politieke partij een eigen leger had en aan de macht kwam de NSDAP was.
jeetjequote:Op donderdag 13 juli 2006 06:05 schreef Finchy het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Israelische luchtmacht heeft raketten afgevuurd op Beirut International Airport.
Luchthaven is gesloten.
Israël hoeft zich niet aan VN resoluties te houden zolang de Palestijnen zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden (zelfmoordaanslagen, collectief straffen van onschuldige Israëlische burgers etc etc, zie raporten Human Right Watch en Amnesty). In de bewuste resoluties staat namelijk expliciet vermeld dat de betrokken partijen in de regio de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat dienen te respecteren.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:18 schreef Orwell het volgende:
israel is schuldig aan genocide, heeft ettelijke vn resoluties aan z'n laars gelapt,palestijnen worden dagelijks vernederd en niemand steekt een poot uit..want dan zijn we antisemiet..
Zo makkelijk is het nu ook weer niet. Politieke partijen, althans een afvaardiging daarvan, zitten in het parlement om onder andere de regering (en dat zijn ministers, staatsecretarissen en het staatshoofd) te controleren.quote:Op donderdag 13 juli 2006 07:35 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En wie zitten er in de regering ?...politieke partijen toch(hoewel dit HELEMAAL niets met mijn stelling te doen had ,tenzij je zeer sellectief leest en daar zijn bepaalde mensen hier nu eenmaal erg goed in
)
Dus zeg niet dat ze vrij zijn van partij (regerings) politiek
De gewapende tak van de NSDAP was inderdaad niet meer dan een militie en had zelfs een aparte naam. De SA, ofwel de Sturmabteilungen. Later ontstond daaruit de persoonlijke lijfwacht van Hitler de Schutzstaffel, beter bekend als de SS.quote:Het was anders meer een grote knokploeg..het Duitse leger was de enige officiele wapendrager (VOOR de nsdap aan de macht (in de regering ) kwam ) en dat leger had niets met die partij (NSDAP) te maken
Er waren in die tijd trouwens wel meer partijen met een eigen knokploeg![]()
Dat zijn ze wel. Ze zijn op geen enkele wijze verbonden aan politieke partijen maar aan NL als staat. Das een heel groot verschil.quote:Op donderdag 13 juli 2006 07:35 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En wie zitten er in de regering ?...politieke partijen toch(hoewel dit HELEMAAL niets met mijn stelling te doen had ,tenzij je zeer sellectief leest en daar zijn bepaalde mensen hier nu eenmaal erg goed in
)
Dus zeg niet dat ze vrij zijn van partij (regerings) politiek
Een grote knokploeg? De SA was op een gegeven moment talrijker als het leger (SA + 500.000 man) en de SA heeft er met zijn terreur voor gezorgd dat de NSDAP de macht kon grijpen.quote:Het was anders meer een grote knokploeg..het Duitse leger was de enige officiele wapendrager (VOOR de nsdap aan de macht (in de regering ) kwam ) en dat leger had niets met die partij (NSDAP) te maken
Er waren in die tijd trouwens wel meer partijen met een eigen knokploeg![]()
Nou, das lekker zeg...quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:05 schreef Finchy het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Israelische luchtmacht heeft raketten afgevuurd op Beirut International Airport.
Luchthaven is gesloten.
In theorie ,jaquote:Op donderdag 13 juli 2006 08:54 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel. Ze zijn op geen enkele wijze verbonden aan politieke partijen maar aan NL als staat. Das een heel groot verschil.
[..]
De grootte van de groep maakt niets uit maar het was niet het regulaire leger (dus was het officieel niet meer dan een knopkloeg of geeft aantal het ineens een officieele status ?)quote:Een grote knokploeg? De SA was op een gegeven moment talrijker als het leger (SA + 500.000 man) en de SA heeft er met zijn terreur voor gezorgd dat de NSDAP de macht kon grijpen.
Nee, dat is niet zo.quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:48 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
In theorie ,ja
In de praktijk ?..kijk naar Engeland bv in de Falkland oorlog
Wie bepaalde dat er troepen naar de Falklands werden gestuurt ?
Het volk ?
Nee de 'partij ' van Thatcher ' of is dat niet zo ?
Zonder enige twijfel, hoewel dat logistiek en militair veel grotere risico's met zich meebrengt dan een aanval op Libanon. Maar Egypte zou dit soort provocaties niet meer uithalen, die zijn dat primitivisme wel voorbij.quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Of is het zo dat ze ook Egypte zouden binnenvallen voor wat gevangen militairen (als ze de soldaten daarheen vervoerd zouden hebben ) ?![]()
Ik denk dat iedereen dat heeft.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:23 schreef Jarno het volgende:
Ben ik nou de enige die hier wel een érg slecht gevoel bij heeft?
Nee die gaven slechts toestemming en dat is wel even wat andersquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo.
Het parlement, het Britse Lagerhuis, bepaalde dat een expeditieleger naar de Falklandeilanden werd gestuurd.
Nee, dat lijkt me duidelijk, dat zou niemand toestaan of het nou Belgen of Denen zijn, maar het lont in het kruidvat daar ís al zo kort...quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:36 schreef klez het volgende:
Alleen is voor mij duidelijk dat Israel ontvoeringen op haar grondgebied van buitenaf niet kàn toestaan.
Maar het zelf natuurlijk wel magquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:36 schreef klez het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat heeft.
Alleen is voor mij duidelijk dat Israel ontvoeringen op haar grondgebied van buitenaf niet kàn toestaan.
Het doden van kinderen kan ISRAEL WEL TOESTAANquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:36 schreef klez het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat heeft.
heb je hem ook weer...quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Het doden van kinderen kan ISRAEL WEL TOESTAAN
Jij bent een mooi voorbeeld van de oorzaak van het probleem. Je lijkt meer op een fundamentalistische Jood dan je denkt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Het doden van kinderen kan ISRAEL WEL TOESTAAN
10 kinderenquote:
1.Onbetrouwbaar daar het een Libanese bron isquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:26 schreef Meki het volgende:
Terroristische Nazi-Zionisten hebben vandaag 10 KINDEREN VERMOORD
BEIROET - Het dodental als gevolg van de Israëlische aanvallen op Libanon is opgelopen tot zeker 28: 27 burgers en een militair. Onder de burgerdoden zijn tien kinderen. Dat hebben Libanese autoriteiten bevestigd
hoezo omdat ik niet kan toestaan dat Israeliers express heeft gemunt op 10 kinderenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jij bent een mooi voorbeeld van de oorzaak van het probleem. Je lijkt meer op een fundamentalistische Jood dan je denkt.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
1.Onbetrouwbaar daar het een Libanese bron is
2.Je vergeet wel even die Israelische soldaat die gisteren zijn teen stootte en erge pijn had..dus die aktie is volkomen gerechtvaardigd![]()
Tja we kunnen natuurlijk niet allemaal achter de Israeliers staan (ook al zijn vertegenwoordigen die allles wat goed is op aarde )quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Demophon het volgende:
Hezbollah = "Partij van Allah"Ahhh, lief van die partij dat ze de gedachtegoed van de Islam, namelijk "vrede" en "goedheid", zo duidelijk uitdragen. Als ik Hezbollah bezig zie begrijp ik meteen waarom de Islam de goddienst van de vrede wordt genoemd. Die puurheid en goedheid van die jongens, hartverwarmend. Ik begrijp gelijk waarom deze partij zo wordt verdedigt hier door somigen op deze forum, het zijn zuivere democraten, pur sang!
![]()
Nee, omdat je te stom bent om door te hebben dat er nooit vrede kan zijn zonder toe te geven dat er 2 partijen schuld hebben. En dat het geen speelplaats is waar je kunt roepen 'ja maar meester zij begonnen!'.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:41 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo omdat ik niet kan toestaan dat Israeliers express heeft gemunt op 10 kinderen
Bij de tweede wereldoorlog was het verschil tussen goed en kwaad ietsje makkelijker.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:42 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Heel de wereld kijkt ernaar en doet niks - zij hebben niks geleerd van de tweede wereldoorlog
Ja, het was vast een precisie aanvalquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:41 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo omdat ik niet kan toestaan dat Israeliers express heeft gemunt op 10 kinderen
tis Meki he... verwacht nou niet dat je begrip krijgt...quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Bij de tweede wereldoorlog was het verschil tussen goed en kwaad ietsje makkelijker.
Israel is hiervoor verantwoordelijkquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, omdat je te stom bent om door te hebben dat er nooit vrede kan zijn zonder toe te geven dat er 2 partijen schuld hebben. En dat het geen speelplaats is waar je kunt roepen 'ja maar meester zij begonnen!'.
Meen je dat nouquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:11 schreef Limburger_noord het volgende:
Zo van wie niet voor ons (Israel ) is is tegen ons (en zelfs dat hebben jullie van de USA geleend)
Je wordt toch moedeloos van dit soort lui. Altijd maar het geroep over 'ja maar zij!' en 'maar hullie deden dat en dat!'. Ik begin echt steeds meer te voelen voor dat hek d'r om en platgooien maar. Kunnen we niet meer moeilijk doen over die zogenaamd heilige plaatsen ook. Maak d'r maar een natuurpark van ofzo, of een Disney World.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:44 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja, het was vast een precisie aanval![]()
10 kinderen vermoord door Hezbollah, die 2 soldaten ontvoerden en daarna 3 doden bij een reddingsactie. Jij keurt het ontvoeren goed... je bent VERROT... maar ja, dat wist ik alquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel is hiervoor verantwoordelijk
het is een soldaat maar die ook oorlogsmisdaden pleegt tegenover 10 kinderen die nu dood zijn.
Ik zie Libanon geen 10 ISRAELISCHE KINDEREN zomaar doodschieten
we hebben vandaag gezien dat 10 kinderen is vermoord door ISRAEL![]()
Ik heb helemaal niks gezien.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:45 schreef Meki het volgende:
Nee, die plaatsen liever een bommetje hier en een bommetje daar om wat willekeurige bussen of cafe's op te plaatsen. Bravoquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:45 schreef Meki het volgende:
[..]
het is een soldaat maar die ook oorlogsmisdaden pleegt tegenover 10 kinderen die nu dood zijn.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Misschien met een bulldozer door het hele gebied en alle partijen de zee in duwen...quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je wordt toch moedeloos van dit soort lui. Altijd maar het geroep over 'ja maar zij!' en 'maar hullie deden dat en dat!'. Ik begin echt steeds meer te voelen voor dat hek d'r om en platgooien maar. Kunnen we niet meer moeilijk doen over die zogenaamd heilige plaatsen ook. Maak d'r maar een natuurpark van ofzo, of een Disney World.
Wanneer het regeringsbesluit was gestrand in het parlement dan waren ze niet uitgezonden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:37 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Nee die gaven slechts toestemming en dat is wel even wat anders
BTW wie vormde de meerderheid in het lagerhuis ?
nou dan kan Israel ook daarbij toegevoegd wordenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:47 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee, die plaatsen liever een bommetje hier en een bommetje daar om wat willekeurige bussen of cafe's op te plaatsen. Bravo![]()
Niet iedereen leest die ,maar we hebben het de USA wel allemaal zien verkondigen op tvquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meen je dat nouEn ik maar denken dat die uitspraak uit de bijbel komt
![]()
![]()
wordt wakker... of zout op uit NWS met je ONZIN...quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:48 schreef Meki het volgende:
[..]
nou dan kan Israel ook daarbij toegevoegd worden
want die schieten zomaar KINDEREN dood
propoganda van Israel om zijn doden goed te pratenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:47 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
bekende trucje van moslims, zet kinderen, vrouwen en burgers in het algemeen neer in de vuurlinie, gebruik ze als menselijk schild, en surprise surprise, er vallen doden. Vervolgens kunnen de moslims gaan miepen, terwijl iedereen met een beetje verstand begrijpt dat de dood van die kinderen ze in werkelijkheid geen ene flikker kan schelen, anders hadden die kinderen daar niet gestaan.
Waar wil je dat hek neerzetten ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je wordt toch moedeloos van dit soort lui. Altijd maar het geroep over 'ja maar zij!' en 'maar hullie deden dat en dat!'. Ik begin echt steeds meer te voelen voor dat hek d'r om en platgooien maar. Kunnen we niet meer moeilijk doen over die zogenaamd heilige plaatsen ook. Maak d'r maar een natuurpark van ofzo, of een Disney World.
Weetje, ik geloof niet dat er een God/Allah/Boeddha is. Maar voor mensen als jij hoop ik het wel eigenlijk. Wat zul je je dan moeten verantwoorden zeg.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:48 schreef Meki het volgende:
[..]
nou dan kan Israel ook daarbij toegevoegd worden
want die schieten zomaar KINDEREN dood
jij bent zeker blij met die dodenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wordt wakker... of zout op uit NWS met je ONZIN...
Inderdaad. Elke fatsoenlijke ouder zou hun kroost met klem bewegen op te houden met soldaatje spelen en naar school te gaan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:47 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
bekende trucje van moslims, zet kinderen, vrouwen en burgers in het algemeen neer in de vuurlinie, gebruik ze als menselijk schild, en surprise surprise, er vallen doden. Vervolgens kunnen de moslims gaan miepen, terwijl iedereen met een beetje verstand begrijpt dat de dood van die kinderen ze in werkelijkheid geen ene flikker kan schelen, anders hadden die kinderen daar niet gestaan.
Er zijn in het verleden anders scholen en ik dacht ook schoolbussen vol joodse kinderen opgeblazen hoor.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:47 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee, die plaatsen liever een bommetje hier en een bommetje daar om wat willekeurige bussen of cafe's op te plaatsen. Bravo![]()
prcs, en juist door die "jah, maar zij" mentaliteit blijft het daar een zooitje.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
+quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weetje, ik geloof niet dat er een God/Allah/Boeddha is. Maar voor mensen als jij hoop ik het wel eigenlijk. Wat zul je je dan moeten verantwoorden zeg.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk ook helemaal nergens over. Genoeg plek om te wonen in die zandbak.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:
als er ook maar 1 partij zou zeggen, "huhh, zullen we vriendjes worden" is het volgens mij vrij snel opgelost.
als je nu gewoon alles leest...dan zou je het snappen...quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:50 schreef Meki het volgende:
[..]
jij bent zeker blij met die doden
die zijn toch gerechtvaardigd
jahmaar het is heilige grond, enzo.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het natuurlijk ook helemaal nergens over. Genoeg plek om te wonen in die zandbak.
Dan duurt dat wel even want dat gaat voor wel meer mensen opquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weetje, ik geloof niet dat er een God/Allah/Boeddha is. Maar voor mensen als jij hoop ik het wel eigenlijk. Wat zul je je dan moeten verantwoorden zeg.
Daar gaat het jou helemaal niet om. Het gaat jou om de Satan Israel. Joodse kinderen interesseren je geen fuck. Geef het dan toe dat je hier voor eigen parochie zit te preken. Rat.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
+
HET GAAT mij om de kinderen en de onschuldigen
Omdat ze weten dat als ze Hezbollah haar gang laten gaan jouw Arabische moslimvrienden het karwei van A.Hitler wel even af zullen maken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:42 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Heel de wereld kijkt ernaar en doet niks - zij hebben niks geleerd van de tweede wereldoorlog
het gaat mij om onschuldigenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
als je nu gewoon alles leest...dan zou je het snappen...
maar ook dat kan ik je niet kwalijk nemen...
waar wordt jij gebrainwashed meki? welke moskee?
Moslims? Ik dacht dat het mensen warenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
+
HET GAAT mij om de kinderen en de onschuldigen
maar ja het zijn Moslims die dood gaan , geen zorgen om te maken
Ik geloof niet dat jij je moslimmedemens echt een dienst bewijst op dit forum Meki. Jij draagt echt degelijk bij aan het creeeren van desintegratie in de NL samenleving. Echt chapeau, daar neem ik mijn hoedje voor afquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:48 schreef Meki het volgende:
[..]
propoganda van Israel om zijn doden goed te praten
Zijn aanwezigheid hier heeft ook een pluspunt :quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
als je nu gewoon alles leest...dan zou je het snappen...
maar ook dat kan ik je niet kwalijk nemen...
waar wordt jij gebrainwashed meki? welke moskee?
Maar jij geeft wel wat om Palestijnse \Libanese kinderen ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daar gaat het jou helemaal niet om. Het gaat jou om de Satan Israel. Joodse kinderen interesseren je geen fuck. Geef het dan toe dat je hier voor eigen parochie zit te preken. Rat.
Onschuldigenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daar gaat het jou helemaal niet om. Het gaat jou om de Satan Israel. Joodse kinderen interesseren je geen fuck. Geef het dan toe dat je hier voor eigen parochie zit te preken. Rat.
Tuurlijk. Ik vind elke dode in een conflict als dit te waanzinnig voor woorden. Maar ik geef wel gelijk toe dat ik ondertussen op het punt ben beland dat het me eigenlijk geen flikker meer uitmaakt, of er nu een bus Joden de lucht in gaat of een partij Palestijnse kids geraakt wordt, het zal allemaal wel. Maar ik maak iig niet dat huichelachtige onderscheid dat Meki maakt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:54 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Maar jij geeft wel wat om Palestijnse \Libanese kinderen ?
daarover heb ik hem niet gehoordquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:54 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Nee, maar wel een Israelische vrouw die onschuldig op het strand lag te bakken en ook nog eens een stuk of 50 gewonden, ook kinderen. Dus wat zeg jij hier van?quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Onschuldigen
Zijn er vandaag Joodse kinderen dan vermoord ??
NEE wel 10 kinderen van Libanon![]()
Meki, niet alleen vandaag telt in deze oorlog.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Onschuldigen
Whatever Meki. Doe de baas daar boven de groeten van me als je de barmhartigheid van de dergelijke uitspraken moet uitleggen aan 'm.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:55 schreef Meki het volgende:
quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zijn aanwezigheid hier heeft ook een pluspunt :
Als hij representatief is voor zijn soort, snappen we meteen waarom er altijd en eeuwig herrie is in het midden-oosten. En waarom er niet over een oplossing voor de problemen daar gepraat kan worden.![]()
Jouw vraag impliceert wel een bevestiging van zijn opmerking.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:54 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ik heb je anders nooit gehoord toen schoolbussen met Israëlische kinderen werden opgeblazen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Onschuldigen
I know -quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Meki, niet alleen vandaag telt in deze oorlog.
Beide partijen hebben bloed aan hun handen.
Nou, ik zou het iets anders willen omschrijven. Hij zorgt ervoor dat de discussie door blijft gaan en het pleit voor hem dat hij een duidelijk standpunt in neemt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als hij representatief is voor zijn soort, snappen we meteen waarom er altijd en eeuwig herrie is in het midden-oosten. En waarom er niet over een oplossing voor de problemen daar gepraat kan worden.![]()
Als de meeste pro-Israel sprekers op FOK representatief zijn voor hun 'soort' begin ik het ook te begrijpenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
yup, en nu is het wachten op de eerste vergeldingsactie van de palestijnen waarbij tich onschuldige slachtoffers gaan vallen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:57 schreef Meki het volgende:
[..]
I know -
maar Israel die maakt steeds meer slachtoffers
50 doden binnen 1 dag
Ja, Israel is dus blijkbaar beterquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:57 schreef Meki het volgende:
[..]
I know -
maar Israel die maakt steeds meer slachtoffers
50 doden binnen 1 dag
Ik hoor de treinen richting Auschwitz alweer opstomen hoor. Hou toch op man.quote:
Nee hoor ,Jij claimt dat hij er niets om geeft dus ik vraag of jij anders bent ...quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jouw vraag impliceert wel een bevestiging van zijn opmerking.![]()
bronquote:Israël stelt zeeblokkade in bij Libanon
JERUZALEM - Een Israëlische marineschip is donderdag de territoriale wateren voor de kust van Libanon binnengevaren om een blokkade in te stellen. Dat is in militaire kringen in Jeruzalem vernomen.
Bij aanvallen op Hezbollah-doelen in het zuiden van Libanon vielen eerder in de nacht 27 burgerslachtoffers. Door beschietingen van Hezbollah op Israëlisch grondgebied kwam één vrouw om.
Blokkade
De Israëlische radio berichtte dat Israël een totale blokkade wil invoeren als reactie op de ontvoering van twee militairen door militante Libanezen.
„Israël is van plan om Libanon vanuit de zee, de lucht en vanaf land af te sluiten om de regering te dwingen haar verantwoordelijkheid te nemen over Zuid-Libanon dat nu in handen is van Hezbollah”, aldus de radio.
Als het jou echt niet meer uitmaakt waarom reageer je dan steeds ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik vind elke dode in een conflict als dit te waanzinnig voor woorden. Maar ik geef wel gelijk toe dat ik ondertussen op het punt ben beland dat het me eigenlijk geen flikker meer uitmaakt, of er nu een bus Joden de lucht in gaat of een partij Palestijnse kids geraakt wordt, het zal allemaal wel. Maar ik maak iig niet dat huichelachtige onderscheid dat Meki maakt.
Omdat ik het kut vind dat een stel van die bekrompen fanatiekelingen ons zonder blikken of blozen richting een WO3 zouden werpen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:03 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Als het jou echt niet meer uitmaakt waarom reageer je dan steeds ?
Ja hoor. Ik constateerde dat zijn opmerking, direct aan jouw gericht, niet door jou is ontkend, maar beantwoordt is met een vraag waaruit zonneklaar jouw opvatting doorsijpelt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:00 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Nee hoor ,Jij claimt dat hij er niets om geeft dus ik vraag of jij anders bent ...
Maar het feit dat je mijn vraag niet beantwoord doet me wel iets vermoeden![]()
Weer onzin Meki, en dat weet je best, Israel heeft geen keuze zolang er losers zijn die hun soldaten ontvoeren. En ja, zoals we in het vorige topic over de palestijnen eens waren, dan moet Israel af en toe hard optreden en heb je soms nevenschade, hoe vervelend dat ook is, maar je weet waardoor dat komt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat lees jij toch weer sellectiefquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik hoor de treinen richting Auschwitz alweer opstomen hoor. Hou toch op man.
Beetje hypocriet nietwaar ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat slechts een kwestie van tijd is.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:06 schreef IkWilbert het volgende:
Wat houdt een land als Libanon tegen om niet keihard terug te slaan? Waarom slaan ze niet terug?
Maar jou gebagatelliseer van het belang voor Israel om te overleven te midden van een grotendeels anti-semitisch Midden-oosten doet ook wel wat vermoeden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:00 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Nee hoor ,Jij claimt dat hij er niets om geeft dus ik vraag of jij anders bent ...
Maar het feit dat je mijn vraag niet beantwoord doet me wel iets vermoeden![]()
Whaha, jij hebt te lang met je kop in de sahara gezetenquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:18 schreef Orwell het volgende:
israel is schuldig aan genocide, heeft ettelijke vn resoluties aan z'n laars gelapt,palestijnen worden dagelijks vernederd en niemand steekt een poot uit..want dan zijn we antisemiet..zum kotzen!
iran wil ook een dikke bom, en dat mag niet...terwijl de buren 'm wel hebben
waarom vergeet iedereen dat :
DE ENIGE NATIE DIE NUKES GEDROPT HEEFT IS USA
en dat terwijl de jappen bereid waren tot vredesbesprekingen
laat je niks wijs maken
DE ECHTE BOEVEN ZITTEN IN HET WITTE HUIS
Het ontbreekt ze aan middelen om echt partij te bieden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:06 schreef IkWilbert het volgende:
Wat houdt een land als Libanon tegen om niet keihard terug te slaan? Waarom slaan ze niet terug?
Ik vind het belachelijk dat je het woord Nazi hier gebruikt, je vergeet dat je moslimvriendjes trouw onder Hitler hebben gedient, en dat de Joden vervolgt werden door de Duitsers en mensen zoals jij.....quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:26 schreef Meki het volgende:
Terroristische Nazi-Zionisten hebben vandaag 10 KINDEREN VERMOORD
BEIROET - Het dodental als gevolg van de Israëlische aanvallen op Libanon is opgelopen tot zeker 28: 27 burgers en een militair. Onder de burgerdoden zijn tien kinderen. Dat hebben Libanese autoriteiten bevestigd
Ze zouden ook gewoon kunnen bellen en zeggen, hou maar op, we zoeken zelf mee, je hoeft verder niets geks te doen. Hebben de Libanezen de ontvoering officieel al verworpen, en alle medewerking aan de terugkeer toegezegd?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het ontbreekt ze aan middelen om echt partij te bieden.
Die vraag was niet aan mij gesteld maar goed ...quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik constateerde dat zijn opmerking, direct aan jouw gericht, niet door jou is ontkend
DAT heet nu sellectief lezen of haal je twee personen doorelkaar ?quote:, maar beantwoordt is met een vraag waaruit zonneklaar jouw opvatting doorsijpelt.
Bij deze stel ik die vraag ook aan jou ..dus ?quote:En bovendien heb je geen vraag aan mij gesteld.
Daar liep dus de vorige keer ook de discussie op stop, want dat negeert hij gewoon, en gaat weer verder met de moslim propagandaquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:57 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik heb je anders nooit gehoord toen schoolbussen met Israëlische kinderen werden opgeblazen.
Uiteraard.quote:Olieprijs weer op recordhoogte
Uitgegeven: 13 juli 2006 10:46
LONDEN - De olieprijs heeft weer een record bereikt. De angst voor het escaleren van de situatie in het Midden-Oosten is de voornaamste reden voor de recordprijzen.
Op de olietermijnmarkt in Londen kwam de notering van een vat (159 liter) ruwe Amerikaanse olie op 75,89 dollar te staan. Dat is 0,19 dollar meer dan het vorige record, dat op 7 juli werd bereikt. Ook de prijs van olie uit de Noordzee noteerde donderdag een recordprijs. Een vat Brent-olie kostte 75,45 dollar. Het vorige record, van 75,03 dollar, dateerde ook van begin juli.
Er zijn spanningen rond het nucleaire programma van Iran. Ook zijn handelaren ongerust over de aanval van Israël op Libanon. Bovendien zijn er geruchten over explosies bij een belangrijke oliepijpleiding in Nigeria.
Jouw mening is me nu wel duidelijk....quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:08 schreef klez het volgende:
[..]
Maar jou gebagatelliseer van het belang voor Israel om te overleven te midden van een grotendeels anti-semitisch Midden-oosten doet ook wel wat vermoeden.
Ik denk alleen dat we er weinig mee op schieten de discussie die kant op te sturen, Limburger_noord.![]()
En waarom vallen die Palestijnen steeds aan? Omdat ze hun land misschien terug willen?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:08 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Whaha, jij hebt te lang met je kop in de sahara gezetenIsrael is vanaf de oprichting diverse keren door diverse landen aangevallen, en heeft zich alleen verdedigd. De Palestijnen doen dit zichzelf aan door steeds bomaanslagen te plegen, en op een partij te stemmen die geen vrede wil. Je kunt Israel niet met Iran vergelijken, in Iran zit een moslim-dictator op de troon, en dat zijn over het algemeen geen mensen die je zulk speelgoed moet geven
![]()
DE ECHTE BOEVEN ZITTEN IN HET MIDDEN-OOSTEN en dan niet in Israel nee![]()
Hoe onjuist ik de oprichting van Israel ook zou vinden, het is natuurlijk nooit echt hún land geweest he. Die Palestijnen waren nergens echt welkom.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:16 schreef Freak187 het volgende:
[..]
En waarom vallen die Palestijnen steeds aan? Omdat ze hun land misschien terug willen?
http://video.google.com/videoplay?docid=-3136555040481922521&q=stone+island&pl=truequote:Op donderdag 13 juli 2006 11:17 schreef Disorder het volgende:
Jarno, heb je nog een link naar dat filmpje van die Stone Island gast?
/offtopic
Er waren ook Joden die met de duitsers samenwerkte hoor (bv de Joodse raad) ook nadat het duidelijk was wat er met die mensen gebeurdenquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:12 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk dat je het woord Nazi hier gebruikt, je vergeet dat je moslimvriendjes trouw onder Hitler hebben gedient, en dat de Joden vervolgt werden door de Duitsers en mensen zoals jij.....
Ik heb het net teruggelezen en de vraag was inderdaad niet aan jou gesteld. Mijn excuses voor de ontstane verwarring.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:14 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Die vraag was niet aan mij gesteld maar goed ...
Ik haalde twee pesonen door elkaar, maar heb geen vraag aan je gesteld.quote:DAT heet nu sellectief lezen of haal je twee personen doorelkaar ?
Ik ben tegen elk onschuldig slachtoffer beantwoord dat je vraag ?
Ik ben tegen elk onschuldig slachtoffer.quote:Bij deze stel ik die vraag ook aan jou ..dus ?
Omdat er wat geesteszieke imams rondlopen die ze 70 maagden beloven hoofdzakelijk. Daarnaast heeft elke moslim een aangeleerde haat tegen Joden, zie bijvoorbeeld Meki eens, iedereen mag van hem dood, zolang het maar Israeliers zijn......quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:16 schreef Freak187 het volgende:
[..]
En waarom vallen die Palestijnen steeds aan? Omdat ze hun land misschien terug willen?
Nu ben je toch wel wat ongenuanceerd en kort door de bocht hoor.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:21 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Omdat er wat geesteszieke imams rondlopen die ze 70 maagden beloven hoofdzakelijk. Daarnaast heeft elke moslim een aangeleerde haat tegen Joden, zie bijvoorbeeld Meki eens, iedereen mag van hem dood, zolang het maar Israeliers zijn......
Als de Palestijnen zouden accepteren dat de Israeliers overal beter in zijn en gewoon hun best doen om normaal mee te doen, dus geen aanslagen plegen, zou de situatie snel verbeteren daar....
Nee, wel hebben enkele Libanese parlementariërs Hezbollahs actie scherp veroordeeld omdat die ’Libanon in een militair avontuur tegen Israël sleurt’.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:14 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ze zouden ook gewoon kunnen bellen en zeggen, hou maar op, we zoeken zelf mee, je hoeft verder niets geks te doen. Hebben de Libanezen de ontvoering officieel al verworpen, en alle medewerking aan de terugkeer toegezegd?
quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb het net teruggelezen en de vraag was inderdaad niet aan jou gesteld. Mijn excuses voor de ontstane verwarring.
[..]
Nee maar je zei wel dat mijn mening jou duidelijk was (ondanks dat ik niets gezegt had) dus die probeerde ik duidelijk te makenquote:Ik haalde twee pesonen door elkaar, maar heb geen vraag aan je gesteld.
Zijn we het op dat punt iig eensquote:Ik ben tegen elk onschuldig slachtoffer.
Zijn de Israeliers overal beter in dan? En wat dacht je van die achterlijke Joden die in de nederzettingen blijven zitten, terwijl hun eigen regering hen eruit wil hebben. Hoe bedoel je geesteziek.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:21 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Omdat er wat geesteszieke imams rondlopen die ze 70 maagden beloven hoofdzakelijk. Daarnaast heeft elke moslim een aangeleerde haat tegen Joden, zie bijvoorbeeld Meki eens, iedereen mag van hem dood, zolang het maar Israeliers zijn......
Als de Palestijnen zouden accepteren dat de Israeliers overal beter in zijn en gewoon hun best doen om normaal mee te doen, dus geen aanslagen plegen, zou de situatie snel verbeteren daar....
Dat is ook belachelijk, en komt waarschijnlijk omdat ze anders gelijk werden omgelegd, maar je zult niet ontkennen dat de moslims iets harder geholpen hebben aan het regime daar dan de Joden neem ik aan?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:18 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Er waren ook Joden die met de duitsers samenwerkte hoor (bv de Joodse raad) ook nadat het duidelijk was wat er met die mensen gebeurden
Of tellen die niet ?
In welk opzicht ?..moslims waren toch ook niet echt ' gewenst ' in Nazi Duitsland ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:27 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat is ook belachelijk, en komt waarschijnlijk omdat ze anders gelijk werden omgelegd, maar je zult niet ontkennen dat de moslims iets harder geholpen hebben aan het regime daar dan de Joden neem ik aan?
Mee eens ..maar als ze dan toch beginnenkrijgen ze natuurlijk ook reaktiesquote:Blijft staan dat het ziek is om overal WO2 bij te halen, dat deed hij in het vorige topic ook voor het vernielen van heilige plaatsen, dat deden de Nazi's ook, en overal komt hij met dat onzinnige argument, het is gewoon genant zoals hij praat![]()
Het punt is dat het steeds anderen zijn die oorlogen/problemen beginnen. De oorlogen zijn gestart door landen om Israel heen, en steeds als er een staakt het vuren is beginnen de Palestijnen opeens weer met aanslagen. De enige conclusie die ik kan trekken is dat de Palestijnen helemaal geen vrede willen, en die conclusie wordt alleen versterkt door het feit dat dat ze Hamas in hun regering kiezenquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:23 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nu ben je toch wel wat ongenuanceerd en kort door de bocht hoor.
Je zou ook kunnen stellen dat de Israeliers maar weg moeten gaan als ze altijd ruzie met de buren hebben.
Natuurlijk heb je ook uitwassen, dat heb je in Nederland ook, maar we hebben beiden een regering die er dan voor zorgt dat ze weggaanquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:25 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Zijn de Israeliers overal beter in dan? En wat dacht je van die achterlijke Joden die in de nederzettingen blijven zitten, terwijl hun eigen regering hen eruit wil hebben. Hoe bedoel je geesteziek.
Je vergeet dat de Duitsers hele troepen hadden die alleen uit moslims bestonden? De Israeliers daarentegen hebben nooit onder Duitsland gediend in die tijd.....quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:31 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
In welk opzicht ?..moslims waren toch ook niet echt ' gewenst ' in Nazi Duitsland ?
[..]
Mee eens ..maar als ze dan toch beginnenkrijgen ze natuurlijk ook reakties![]()
De Palestijnen zullen niet rusten alvorens zij weer een Palastina hebben. En geef ze eens ongelijk...quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:32 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het punt is dat het steeds anderen zijn die oorlogen/problemen beginnen. De oorlogen zijn gestart door landen om Israel heen, en steeds als er een staakt het vuren is beginnen de Palestijnen opeens weer met aanslagen. De enige conclusie die ik kan trekken is dat de Palestijnen helemaal geen vrede willen, en die conclusie wordt alleen versterkt door het feit dat dat ze Hamas in hun regering kiezen![]()
Google Earth geeft uitkomst en als we iets zuidelijker gaan zitten dan komen we uit in een plaatsje genaamd Mecca. Ik weet niet wat het is, maar dat lijkt me een uitstekende locatie. Vanuit de sateliet beelden ontwaarde mij ook iets wat best een leuke synagoge kan worden en waar ruimte is voor genoeg joden om hun gebedjes te schieten. Ik zou zeggen regel de verhuizingquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:37 schreef Freak187 het volgende:
[..]
De Palestijnen zullen niet rusten alvorens zij weer een Palastina hebben. En geef ze eens ongelijk...
De Israeliers zijn daar neergeplant en schoppen vervolgens tegen ieder heilig huisje. Zolang er Israeliers zitten, zal het conflict blijven. Daarom moeten ze gewoon een mooi stuk land in de VS krijgen, een beetje zuidelijk, zodat het net het Midden Oosten lijkt.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik hoor de treinen richting Auschwitz alweer opstomen hoor. Hou toch op man.
Ik vraag me af of de Israeliers wel perse vrede willen, ook zij doen verschrikkelijk moeilijk.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:32 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het punt is dat het steeds anderen zijn die oorlogen/problemen beginnen. De oorlogen zijn gestart door landen om Israel heen, en steeds als er een staakt het vuren is beginnen de Palestijnen opeens weer met aanslagen. De enige conclusie die ik kan trekken is dat de Palestijnen helemaal geen vrede willen, en die conclusie wordt alleen versterkt door het feit dat dat ze Hamas in hun regering kiezen![]()
Het is onzinnig om dat te zeggen, de Palestijnen hebben nooit een land gehad, en Israel was een woestijn voordat de Joden er kwamen. Dat zij nu in 30 jaar tijd er een paradijsje van hebben gemaakt zegt wel iets over de mentaliteit van deze mensen, niets dan respect. Als je dan een buurland hebt dat de nare gewoonte heeft om bussen op te blazen word je daar niet echt vrolijk van natuurlijk...quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:37 schreef Freak187 het volgende:
[..]
De Palestijnen zullen niet rusten alvorens zij weer een Palastina hebben. En geef ze eens ongelijk...
De Israeliers zijn daar neergeplant en schoppen vervolgens tegen ieder heilig huisje. Zolang er Israeliers zitten, zal het conflict blijven. Daarom moeten ze gewoon een mooi stuk land in de VS krijgen, een beetje zuidelijk, zodat het net het Midden Oosten lijkt.
Tja. Dat is een beetje het standpunt wat veel Nederlanders al snel hebben. Beetje meewerken met de duitsers, dan waait het wel over.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:23 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nu ben je toch wel wat ongenuanceerd en kort door de bocht hoor.
Je zou ook kunnen stellen dat de Israeliers maar weg moeten gaan als ze altijd ruzie met de buren hebben.
Wat een onzin. Toegeven aan het anti-semitische gehits van de Arabieren.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de Israeliers wel perse vrede willen, ook zij doen verschrikkelijk moeilijk.
Waarom moeten de Israeliers nou perse in die brandhaard gaan zitten, iedereen weet dat ze daar niet gewenst zijn.
Het was helemaal geen brandhaard, sterker nog, er leefde bijna niemand omdat het een woestijn was. Het punt is dat de moslims een ziekelijke haat hebben tegen Joden, neem bijvoorbeeld Meki en trawanten, en daarom vielen ze het land gelijk aan. De Palestijnen willen graag ook meetellen en 70 maagden, dus blazen ze zichzelf maar opquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de Israeliers wel perse vrede willen, ook zij doen verschrikkelijk moeilijk.
Waarom moeten de Israeliers nou perse in die brandhaard gaan zitten, iedereen weet dat ze daar niet gewenst zijn.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:45 schreef Demophon het volgende:
[..]
[afbeelding]
Amin Al Husseini with one of his Nazi Muslim Troops - 1943 Hanzar SS Division
[afbeelding]
Amin Al Husseini inspecting his Nazi Muslim troops- 1943
[afbeelding]
Muslim Nazi troops in traditional Muslim prayer -1943
[afbeelding]
Amin al Husseini at Arab League meeting at its creation- 1944
[afbeelding]
Yasser Arafat (far-right) at Amin Al Husseini's funeral (with Mufti of Lebanon) - 1974
[afbeelding]
Palestinian soldiers under Yasser Arafat doing Nazi salute
[afbeelding]
Mein Kampf by Adolf Hitler. Distributed by Palestinian Authority- 2003
Het is zeker kort door de bocht, en mijn beeld is niet compleet genoeg om de hele situatie te overzien.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:50 schreef klez het volgende:
[..]
Tja. Dat is een beetje het standpunt wat veel Nederlanders al snel hebben. Beetje meewerken met de duitsers, dan waait het wel over.
AHA kan maar beter vertrekken, dan krijgen we tenminste niet dat messengetrek van die arme moslims.![]()
Buiten het feit dat ik ten zeerste twijfel over jou woestijn uitspraak, zou ik willen weten als bijvoorbeeld een groep radicale mensen de Hoge Veluwe zou bezetten en zou claimen als hun land. Laten de Nederlanders dat wel allemaal begaan?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:51 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het was helemaal geen brandhaard, sterker nog, er leefde bijna niemand omdat het een woestijn was. Het punt is dat de moslims een ziekelijke haat hebben tegen Joden, neem bijvoorbeeld Meki en trawanten, en daarom vielen ze het land gelijk aan. De Palestijnen willen graag ook meetellen en 70 maagden, dus blazen ze zichzelf maar op![]()
Zoveel keus had je niet als je bezet was hoor..quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:50 schreef klez het volgende:
[..]
[quote]Tja. Dat is een beetje het standpunt wat veel Nederlanders al snel hebben. Beetje meewerken met de duitsers, dan waait het wel over.
Vertrekken ?..welnee ..gewoon de boel plat gooienquote:AHA kan maar beter vertrekken, dan krijgen we tenminste niet dat messengetrek van die arme moslims.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |