Ik ga hier geen namen neerzetten, maar heb vaak de #sport IRC aanstaan. Als je het wil weten moet je daar eens een kijkje nemen. Als je geen IRC-client hebt (kan ik me goed voorstellen) dan kun je via www.fok.nl op het kopje chat klikken. Als naam voor het kanaal geef je dan #sport.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Zou best eens kunnen...alleen zonder naam zou ik het niet zo 1,2,3 weten.
2 mogelijkheden:quote:Op zondag 9 juli 2006 13:02 schreef XL het volgende:
Vandaag was ook wel een extra drama voor die gooi ze omhoogballen, want het gravel was lekker hard en we speelden met tretorn plus. Ik moest ze serieus boven schouderhoogte raken als ik op de baseline wilde staan. Ik ben gewoon niet goed genoeg om met positief rendement tempo te gaan maken op dat trage geneuzel. Dan ben ik vervolgens wel vastgenoeg om een voorsprong op te bouwen, maar na een uurtje lepelen vind ik het niet leuk meer en geef ik de partij weg.
Als ik wat naar achter ga en de bal laat uitzakken kan ik hem slechts terugbrengen. Geen tempo maken, dan krijg je die lepel partijen. Tegenstander lepelt met onnozel veel hoogte een bal over het net. Dan speel ik een vlotte bal naar 1 van de hoeken vanaf anderhalve meter achter de baseline. De bal gaat niet traag met wat topspin een metertje over het net, stuit ongeveer een meter tot anderhalve meter achter de servicelijn. Tegenstander kan er bij want hij heeft veel tijd, lepelt een nieuwe trage bal naar mijn kant. Voor de bal bij mij stuit staat hij weer in positie door zijn eigen trage bal en heb ik een nieuwe kans.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:57 schreef nickybol het volgende:
[..]
2 mogelijkheden:
- neem de ballen in de opstuit, dus voor je schouderhoogte
- laat ze uitzakken
Ballen op schouderhoogte nemen in de 8 is niet aan te bevelen. En waarom zou je perse altijd op de baseline willen staan? Als je iets beter wordt is dat pas een punt om aandacht aan te besteden.
Ja, bij mij soms ook wel. Dat toernooi vanaf de 23e van juli is voor mensen van 17+.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:44 schreef XL het volgende:
In de toernooien waar ik speel zit eigenlijk altijd wel een minimum leeftijd aan de categorie 6, 7 en 8.
Soms is dat 14, maar dat loopt op tot 21
Ach ja, ik denk "ik gooi het topic ff omhoog"quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Maar Komakie, ik heb verder dus nog geen resultaten... en ik ga NU weer verder met school!
een 10 heb ik nog nooit gescoordquote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:46 schreef XL het volgende:
Nou die halve finale was knap waardeloos.
Een 10 gescoord
Twee negens, waren 3 jaar geleden beide 6 maar gestopt.
Mijn maat sloeg geen deuk in een pakje boter, stond stijf van de zenuwen en hoe meer hij miste hoe erger het werd. Was wat zenuwachtig voor het publiek. 6-0, 6-1
Ik ook nog niet, gelukkig, maarja als je ziet hoeveel negens er in een acht categorie mee doen...quote:
In welke speelsterkte speelde je nu dan? En wat's jouw eigen speelsterkte?quote:Op zondag 16 juli 2006 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Het was weer zweten... verloren met 6-1 6-2 tegen iemand die al een jaar of drie tennist... verlies lijkt dikker dan het was.. vrijwel elke game ging via deuce... alleen wel balen dat ik bijna elke game aan het kortste eind trok... zwak punt blijft mijn service... haal er nog lang niet voldoende uit... weinig dubbele fouten maar ook geen winnende opslagen..
Binnenkort een toernooi in mijn eigen speelsterkte... eens kijken of ik dan mijn eerste overwinning kan boeken
Ach het is wel wat waard maar op een andere manier dan bij de volwassenen zeg maar.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:31 schreef XL het volgende:
Ik heb zojuist de eerste ronde heren dubbel 7 gewonnen. Man o man, wat een temperaturen. Het zweet stond als een snelstromende rivier op mijn rug. Mooi dri-fit shirtje aan, maar het plakte als de ziekte. Wat wel lekker was is dat je de zee kon ruiken, we zaten net achter de duinen. De tegenstanders waren 2 degelijke tennissers, een van beide had geen goede opslag. Die konden we lekker onder druk zetten. In de eerste set bezweek hij 1x onder de druk. 6-4. In de tweede set bezweek hij elke keer onder de druk, maar mijn maat ook. Nou ja, die had in ieder elke game ook zelf een gamepoint, maar benutte niets. Een keer lag dat aan mij toen ik er aan het net tussensprong, terwijl het feitelijk nergens voor nodig was. De bal zat eigenlijk net te ver en dook het net in. Gelukkig miste hij dat soort ballen keer op keer zodat ik geen boze blikken kreeg. De beslissing viel uiteindelijk in een tiebreak waarin we al snel 5-1 voorstonden. Einduitslag 6-4, 7-6
Morgen tegen de nummer 1 geplaatst. 2 veertienjarige mannetjes.
Ben benieuwd, zulke jonge tegenstanders heb ik nog nooit gehad. Vrijwel alle toernooien hebben in de 7 hier een leeftijdsgrens, alleen dit toernooi legt die grens slechts op 14 jaar. In actuele rating zijn het twee dikke zessen, maar ze spelen voor de rest alleen jeugdtoernooien. Ik weet niet wat een jeugdrating waard is ten opzichte van volwassenen.
Een van die gasten zag ik lopen. Met mijn nauwkeurige gevoel voor leeftijd schatten gaf ik hem 7 jaar. Hij komt tot mijn middel zeg maar, heeft het dan zin om hoge diepe topspinballen te gaan spelen? en krijg ik gewoon vlotte ballen aangespeeld, of zijn ze daarvoor niet sterk genoeg? Het zoeken van de opening gaat me in de dubbel altijd goed af.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach het is wel wat waard maar op een andere manier dan bij de volwassenen zeg maar.
Gewoon omdat jeugd spelers heel anders spelen dan volwassenen. Jeugdspelers moeten het vaak meer hebben van lange rally's op vastheid van achteruit, terwijl volwassenen veel sneller een opening proberen te zoeken.
Persoonlijk maakt het mij niet zo heel veel uit. Misschien dat ik toch iets meer voorstander ben van het spelen tegen volwassenen. Als die kiddo's namelijk snel zijn en je komt er niet doorheen dan ga je echt een lange middag tegemoet
7 jaar lijkt me wel erg jong tochquote:Op maandag 17 juli 2006 14:53 schreef XL het volgende:
[..]
Een van die gasten zag ik lopen. Met mijn nauwkeurige gevoel voor leeftijd schatten gaf ik hem 7 jaar. Hij komt tot mijn middel zeg maar, heeft het dan zin om hoge diepe topspinballen te gaan spelen? en krijg ik gewoon vlotte ballen aangespeeld, of zijn ze daarvoor niet sterk genoeg? Het zoeken van de opening gaat me in de dubbel altijd goed af.
ze zijn ook 14 anders mogen ze niet meedoen, maar voor mij zien ze eruit als 7.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
7 jaar lijkt me wel erg jong toch
Hoog tempo spelen is altijd goed. Zeker tegen dit soort jochies die waarschijnlijk nog een vrij lange slag hebben waarbij het moeilijk is om snel te reageren. Hoge spinballen is ook een optie.
Naar het net lokken aangezien ze waarschijnlijk nog niet zo goed volleren.
Ben een 9 en doe mee in de 8 omdat er voor 9 weinig toernooien zijn, je kunt dan mazzel hebben maar tot nu toe twee tegenstanders gehad die al jarenlang tennisten dus al veel meer ervaring hebben... gisteren was met name een goede dubbelspeler dus als die aan het net stond kwam ik er maar met moeite langs... twee keer een lob en twee passeerballen, de rest was voor hem aan het net...quote:Op maandag 17 juli 2006 13:25 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
In welke speelsterkte speelde je nu dan? En wat's jouw eigen speelsterkte?
Zijn er uberhaupt toernooien voor de 9? Hier, in Fryslan, is het gebruikelijk dat die gewoon sowieso in de 8 meespelen namelijkquote:Op maandag 17 juli 2006 17:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben een 9 en doe mee in de 8 omdat er voor 9 weinig toernooien zijn, je kunt dan mazzel hebben maar tot nu toe twee tegenstanders gehad die al jarenlang tennisten dus al veel meer ervaring hebben... gisteren was met name een goede dubbelspeler dus als die aan het net stond kwam ik er maar met moeite langs... twee keer een lob en twee passeerballen, de rest was voor hem aan het net...
Hier is ook een 9, maar dat noemen ze HE8 35+quote:Op maandag 17 juli 2006 22:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Zijn er uberhaupt toernooien voor de 9? Hier, in Fryslan, is het gebruikelijk dat die gewoon sowieso in de 8 meespelen namelijk
Hier in de omgeving van Den Bosch is er op 5 augustus dus eentje.. voor de rest is de 8 het laagste... maar het is ook wel weer een uitdaging hoor.. en je leert zo wel snelquote:Op maandag 17 juli 2006 22:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Zijn er uberhaupt toernooien voor de 9? Hier, in Fryslan, is het gebruikelijk dat die gewoon sowieso in de 8 meespelen namelijk
Daar mag ik dan niet aan mee doen met mijn 26 jaarquote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef XL het volgende:
[..]
Hier is ook een 9, maar dat noemen ze HE8 35+
Sowieso één voordeel: je hebt níéts te verliezen, qua rating!quote:Op maandag 17 juli 2006 23:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hier in de omgeving van Den Bosch is er op 5 augustus dus eentje.. voor de rest is de 8 het laagste... maar het is ook wel weer een uitdaging hoor.. en je leert zo wel snel
Bedankt voor de tips Komakie, samen met wat ik zelf in gedachte had heeft het resultaat gebracht. Klein mannetje 1 begon met serveren, de eerste twee pogingen gingen uit. 0-15. Derde poging ging ook uit, 2de service op extreem safe in mijn backhand hoek. Dat had hij tijdens het inspelen al moeten zien... stond geweldige backhands te rammen. Dus een kanonskogel diagonaal het veld uit. 0-30. Nu een voorzichtige eerste service, gelukkig heeft mijn maat de forehand. Nog een kanonskogel. 0-40. Mannetje begint te vloeken, roept iets over aangeven. Slaat een dubbele fout, racket tegen de grond. 0-1.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
7 jaar lijkt me wel erg jong toch
Hoog tempo spelen is altijd goed. Zeker tegen dit soort jochies die waarschijnlijk nog een vrij lange slag hebben waarbij het moeilijk is om snel te reageren. Hoge spinballen is ook een optie.
Naar het net lokken aangezien ze waarschijnlijk nog niet zo goed volleren.
Ze speelden tegen zichzelf, niet tegen ons. Hadden wij geen last van hoor, eerder lol om. Toen men het vanaf de kant in de gaten kreeg werd moeders ook gestuurd. Een keer probeerden ze een bal die in viel uit te geven, maar daar zaten we bovenop dus het geintje ging niet door. Al met al een leuke wedstrijd en ook na de wedstrijd hebben ze heel beleefd wat met ons gedronken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:45 schreef nickybol het volgende:
Als ze echt vervelend worden gewoon toernooileiding erbij halen. Die jochies moet je strak houden, niet teveel pikken. Kom toch zeg, zo ga je toch niet met elkaar om. Als het mijn leerlingen waren geweest dan had ik het niet gepikt.
"Hey moeders, ga jij eens ff bij die boefjes van je kijken want die lopen zich weer als vanouds te misdragen op het veld"quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:48 schreef XL het volgende:
[..]
Ze speelden tegen zichzelf, niet tegen ons. Hadden wij geen last van hoor, eerder lol om. Toen men het vanaf de kant in de gaten kreeg werd moeders ook gestuurd. Een keer probeerden ze een bal die in viel uit te geven, maar daar zaten we bovenop dus het geintje ging niet door. Al met al een leuke wedstrijd en ook na de wedstrijd hebben ze heel beleefd wat met ons gedronken.
Het is mooi dat het wel werkt. Want met moeders erbij durven ze toch niet zo hard godverdomme te roepen als een rally verloren gaat. Ik denk dat die jonge gasten ook niet zien dat ik een punt opbouw. Volgens mij interpreteren ze een lange rally waarbij zij ineens uitslaan als een fout van hun kant. Dat is het ook, maar ik ben wel al de hele rally bezig die fout te creeeren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
"Hey moeders, ga jij eens ff bij die boefjes van je kijken want die lopen zich weer als vanouds te misdragen op het veld"
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:16 schreef The_BoezelaaR het volgende:
gaan we met 30 man van onze (studenten)tennisvereniging heen,
Vliegende Hollander toernooi?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:16 schreef The_BoezelaaR het volgende:
In training sta ik alles dit jaar echt heerlijk te raken, in de competitie zijn we ongeslagen kampioen geworden (zelf alleen 1 dubbeltje verloren in 7 weken) maar in de toernooien wil het voor geen ene meter. Ik ben slechts 1 keer richting kwartfinale dubbel gegaan, en nog ergens een 2e ronde enkel.
Het is echt een drama. Nou ja ... net ingeschreven voor een toernooi in Zeeland, gaan we met 30 man van onze (studenten)tennisvereniging heen, wordt gezellig. Hopen op wat rondjes meepakken, zou wel es leuk zijn voor de verandering
Heb ik ook last van..quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:16 schreef The_BoezelaaR het volgende:
In training sta ik alles dit jaar echt heerlijk te raken, in de competitie zijn we ongeslagen kampioen geworden (zelf alleen 1 dubbeltje verloren in 7 weken) maar in de toernooien wil het voor geen ene meter. Ik ben slechts 1 keer richting kwartfinale dubbel gegaan, en nog ergens een 2e ronde enkel.
Het is echt een drama. Nou ja ... net ingeschreven voor een toernooi in Zeeland, gaan we met 30 man van onze (studenten)tennisvereniging heen, wordt gezellig. Hopen op wat rondjes meepakken, zou wel es leuk zijn voor de verandering
Studenten toernooien zijn slecht voor je prestaties. te veel drank en te weinig fit.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:16 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Je leest het verkeerd. Studententoernooien speel ik voor de fun, dat accepteer ik. Maar ook die andere toernooien wil het voor geen ene flikkerquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Studenten toernooien zijn slecht voor je prestaties. te veel drank en te weinig fit.
Ik doe er niet aan. Als ik aan een toernooi mee doe wil ik ook winnen en niet op de baan staan met de nodige spijt dat ik de vorige avond te veel gezopen heb.
Welke categorie speel je?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:10 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Studententoernooien speel ik voor de fun, dat accepteer ik. Maar ook die andere toernooien wil het voor geen ene flikkerDie ene kwartfinale was juist een toernooi waar de brakheid ten top steeg
En idd, dat toernooi in Zeeland is het Vliegende Hollander toernooi
Gelukt!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Naja.. Morgenavond eerste wedstrijd in de 8!Moet tegen iemand met een rating van 8.8 nogwat en hoop die toch eigenlijk wel te winnen,
[........]
Gewonnen!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
En dan zaterdagochtend de laatste poulewedstrijd in de 7, tegen het meisje wat nog op de basisschool zit.. Ben benieuwd.
Zal het even uitleggen dan.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:19 schreef Komakie het volgende:
goeie shit
7-6 laatste set.... close call
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Nee, dat moest alleen woensdag, toen moesten alle KNLTB-toernooien van de KNLTB een supertiebreak als derde set maar de rest van de speeldagen niet.
Klopt!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
Rare opmerking van die gasten dan.
Nouja, gewonnen is gewonnen. hoe maakt niet uit
hmmm hoor jij dan niet allang op je bedje te liggen??? (ik bedoel op het moment van jou post, niet op het moment dat ik deze post tikquote:Op zondag 23 juli 2006 00:09 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Klopt!
Vanavond de halve finale in de 8 gewonnen, best 'n makkie. 6-3, 6-1.![]()
Morgenochtend half elf finale!
Op het moment van jouw post sliep ik ook allang.quote:Op zondag 23 juli 2006 02:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm hoor jij dan niet allang op je bedje te liggen??? (ik bedoel op het moment van jou post, niet op het moment dat ik deze post tik)
anyway, suc6
Ga maar eens handjedrukken met drie spelers, je zult er best een aantal verslaan. Snelheid van de beweging verhogen en de bal korter na de stuit pakken zullen je spel al behoorlijk versnellen. Ook waar je de bal ten opzichte van je lichaam raakt is belangrijk. Met name technisch dus, als je techniek in orde is zal kracht pas echt vruchten af gaan werpen.quote:Op zondag 23 juli 2006 10:28 schreef TheVulture het volgende:
Vraagje, heeft het zin om krachttraining te doen en zo meer kracht te krijgen bij het spelen van mijn slagen, wil de ballen iets harder raken zodat ze dieper in het veld vallen of is dat puur een technisch verhaal mbt het moment waarop je de bal raakt... of heeft krachttraining wel degelijk zin?
Thanks voor de tipquote:Op zondag 23 juli 2006 10:35 schreef XL het volgende:
[..]
Ga maar eens handjedrukken met drie spelers, je zult er best een aantal verslaan. Snelheid van de beweging verhogen en de bal korter na de stuit pakken zullen je spel al behoorlijk versnellen. Ook waar je de bal ten opzichte van je lichaam raakt is belangrijk. Met name technisch dus, als je techniek in orde is zal kracht pas echt vruchten af gaan werpen.
Ik gok dat jij bij Fust zitquote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:36 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]Studententennisverenigingen zijn tof!
Bij welke zit je?
Het is gewoon een kwestie van techniek waarschijnlijk. De bal goed voor je raken en niet te dicht op je lichaam. Daarnaast goed in de bal stappen. Achteruit hangen met slaan of recht blijven staan helpt ook niet echt als je snelheid wil maken. Daarnaast is je armversnelling belangrijk. Laat anders iemand een keer naar je slag kijken (een trainer bedoel ik). Dan weet je het zeker.quote:
Hoi The Vulture,quote:Op zondag 23 juli 2006 10:28 schreef TheVulture het volgende:
Vraagje, heeft het zin om krachttraining te doen en zo meer kracht te krijgen bij het spelen van mijn slagen, wil de ballen iets harder raken zodat ze dieper in het veld vallen of is dat puur een technisch verhaal mbt het moment waarop je de bal raakt... of heeft krachttraining wel degelijk zin?
Jazeker!quote:Op zondag 23 juli 2006 14:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ik gok dat jij bij Fust zit(ken ik overigens nog wel een paar lui van)
Ik kom uit Enschede, dan is Ludica een logische keuze
Goede tip. Belangrijk om een goede ontspanning te bereiken is een goede ademhaling, uitademen vlak voor het contactpunt en door je contactpunt heen ademen.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:45 schreef tordesmonats het volgende:
[..]
Hoi The Vulture,
Je hebt al een aantal goeie tips gehad, o.a m.b.t armversnelling. Vraag is wel hoe krijg je die omhoog. Vaak maken spelers die moeite hebben te bal met enige regelmaat diep te spelen juist teveel gebruik van spierkracht, en is er te weinig ontspanning in de arm. Veel van armsnelheid haal je uit je 'zwaai', wat inhoudt dat je juist je arm laat gaan ipv de bal met veel kracht probeert te raken/duwen
Op het moment van inzet van je zwaai gebruik je zeker spierkracht (ergens moet je die snelheid genereren natuurlijk, het 'aanzwengelen' van de arm) , maar daarna gaat die aanzet over in ontspanning.. Daardoor haal je het meeste rendement uit die aanzet en versnelt de arm nog tijdens de slag (zwaai). Op het moment van raken is arm dan ontspannen. uiteindelijk krijg zo met minder inspanning veel meer resultaat.
quote:Op zondag 23 juli 2006 16:45 schreef tordesmonats het volgende:
[..]
Hoi The Vulture,
Je hebt al een aantal goeie tips gehad, o.a m.b.t armversnelling. Vraag is wel hoe krijg je die omhoog. Vaak maken spelers die moeite hebben te bal met enige regelmaat diep te spelen juist teveel gebruik van spierkracht, en is er te weinig ontspanning in de arm. Veel van armsnelheid haal je uit je 'zwaai', wat inhoudt dat je juist je arm laat gaan ipv de bal met veel kracht probeert te raken/duwen
Op het moment van inzet van je zwaai gebruik je zeker spierkracht (ergens moet je die snelheid genereren natuurlijk, het 'aanzwengelen' van de arm) , maar daarna gaat die aanzet over in ontspanning.. Daardoor haal je het meeste rendement uit die aanzet en versnelt de arm nog tijdens de slag (zwaai). Op het moment van raken is arm dan ontspannen. uiteindelijk krijg zo met minder inspanning veel meer resultaat.
Gefeliciteerd. Toernooiwinst is altijd mooi.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vandaag trouwens finale DE8 gewonnen!6-3, 6-3.
![]()
Gefeliciteerdquote:Op zondag 23 juli 2006 17:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Wel blij dat er geen derde set nog achteraan kwam, was compleet gesloopt. 7 wedstrijden in 6 dagen, en morgen begint m'n nieuwe toernooi.
![]()
gefeliciteerdquote:Op zondag 23 juli 2006 17:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Jazeker!FUST is oke oleeee oleeee!
Wie ken jij dan????
Wel blij dat er geen derde set nog achteraan kwam, was compleet gesloopt. 7 wedstrijden in 6 dagen, en morgen begint m'n nieuwe toernooi.
![]()
Ja!quote:Op zondag 23 juli 2006 19:03 schreef XL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Toernooiwinst is altijd mooi.
Gaan jullie trouwens naar de davis cup tegen Tsjechie Zonnestraaltje en Boezelaar?
hmmm ik ben helaas geen meisje... en ik zou ook gewoon moeten werken maar goed. Lijken me wel hele vette ervaringen enzoquote:Op maandag 24 juli 2006 00:09 schreef nickybol het volgende:
Trouwens nog even iets. Janice Combs, een coach uit de USA, een goede vriendin van me gaat deze zomer touren door België en Oostenrijk met een stel meiden om 10000 dollar toernooien te spelen. Nu heeft ze nog één speelster nodig om met haar mee te gaan. Het kost je geen drol, 2000 dollar met alles erop en eraan, en Janice is een zeer goede coach. Een ranking is niet nodig, de meeste kwalificaties hebben nog wel plekjes nodig. Top-100 in Nederland is meestal wel genoeg. Heb jij ambitie om professioneel te gaan en te werken? Kijk dan even op haar website: www.tennistrainer.com
Let op! De deadline van het eerste toernooi in Koksijde is maandag om 2 uur `s middags.
hmmm schattig rokje hoorquote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:
http://foto.mijnmomenten.nl/2325/13286/ma_226409.jpg
Kom maar door, hoe goed wassie, wat konnie en wat konnie vooral nietquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:26 schreef XL het volgende:
Vandaag een bye gehad, vanwege de hitte. Volgende tegenstander wilde wel, maar eigenlijk wilde ik zelf niet. Had net wat nieuws te verwerken gekregen waarvan ik zelf ook wel wist dat ik het niet los kon laten. Dat kon ik dus ook niet. Na 9 breakpoints te hebben weggewerkt kwam ik 1-0 achter. Bij 2-0 gaf ik de set op. Ik verloor de set met 6-1. Volgende set ging ik er opnieuw voor, na 5 breakpoints niet benut te hebben kwam ik 1-0 achter. De hele set heb ik weggehakt. Chagerijnig. Bij 6-0 mijn excuses aangeboden, ice-tea gedronken en uitgelegd waarom ik niet speelde. Hij accepteerde mijn excuses vond het jammer. Ik ben naar huis gegaan. Stonden ook nog eens voor de open brug, daar nog even verder geouwehoerd.
Over het toernooi in Terneuzen, hij speelt de eerste ronde tegen ene bosselaar ofzo, van Ludica ofzo. Ik denk dat ik wel weet wie dat is
Die jasjes is alleen ons bestuur. We hebben wel een toernooishirt, met opschrift: Luctor et Demergo (vrije vertaling van Ik worstel en verzuipquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:18 schreef XL het volgende:
Oh ja.... Hij gaf een bal uit die op de lijn viel, maar ik had geen zin om me druk te maken. Ik had per slot van rekening de set toen al weggegeven. Echter wel zeer opzichtig.... Je hoorde het, je zag de vreemde stuit en hij riep toch. Hij maakte zich zorgen over eerlijkheid in Terneuzen, omdat het om geld ging.
Bovendien heb ik hem bang gemaakt over Ludica, eigenlijk over tennissende studenten in het algemeen. Dat daar nooit een pijl op te trekken is. Hij dacht aan brallerig gedoe, dus ik vertelde hem over jullie mooie oranje-gele jasjes.
Het is een trage 40-er.... Die moet je ook wel kunnen hebben als het warm is hoor. Hij had jouw profiel overigens ook al op internet gecheckt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:39 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Die jasjes is alleen ons bestuur. We hebben wel een toernooishirt, met opschrift: Luctor et Demergo (vrije vertaling van Ik worstel en verzuip)
Klinkt alsof ik em moet kunnen hebben. Ik heb alleen 1 probleem. Vorige week moest ik ook ergens om 13.00 uur spelen. Je gaat kapot aan de hitte, niet normaal ......
Nee man. Dat zijn de lekkerste wedstrijdenquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:39 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Die jasjes is alleen ons bestuur. We hebben wel een toernooishirt, met opschrift: Luctor et Demergo (vrije vertaling van Ik worstel en verzuip)
Klinkt alsof ik em moet kunnen hebben. Ik heb alleen 1 probleem. Vorige week moest ik ook ergens om 13.00 uur spelen. Je gaat kapot aan de hitte, niet normaal ......
Brutaal vraagjequote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:
http://foto.mijnmomenten.nl/2325/13286/ma_226409.jpg
nee nog niet.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:31 schreef nickybol het volgende:
Draag je wel braces tijdens het tennissen?
cool!quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:06 schreef mouce het volgende:
Volgend toernooi is Utrecht hopen dat het dan wat beter gaat
Kan ik je ergens op mailen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:06 schreef mouce het volgende:
[..]
Brutaal vraagje
Maar waar is deze foto gemaakt als ik vragen mag?
-----------------------------------------------------------------------
Oohwja, het gaat allemaal wel erg moeizaam. Vorige week om zes wedstrijden gespeeld in de hitte, m'n kuiten vertonen krampverschijnselen..quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Kan ik je ergens op mailen?![]()
mail mij anders maar op supersmile1987@hotmail.com
Deze week mijn nieuwe toernooi alweer.
Maandag enkel. Mijn tegenstandster enkelde nooit, alleen dubbel, was goed te zien. Zo stond ze bijvoorbeeld helemaal verkeerd bij het serveren, dus kon ik alle ballen mooi in de andere hoek knallen!Ruim gewonnnen, 6-3 6-2.
Gister dubbel. Zitten met dubbel in een poule, vier wedstrijden te spelen. Moesten gister meteen tegen de eerst geplaatste, ging moeizaam (ik had sinds het eind van de competitie al niet meer gedubbeld) maar wel gewonnen!
6-4 3-6 6-4
... Gingen om half twaalf van de baan, compleet gesloopt..
Vanavond volgende dubbel partijEn morgen halve finale in de enkel.
mja, ik zal het eens vragen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:26 schreef nickybol het volgende:
Misschien moet je je fysiotherapeut eens naar een brace vragen, die heeft er verstand van. Ik ben maar tennistrainer.
Jo klinkt vet, heb je hem nog aangeraaktquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:53 schreef Komakie het volgende:
Btw, ben net ff (onder werktijd) naar het hoofdkantoor van Nike geweest.
De vriendin van een collega van mij werkt daar als iets van PR dame en vanmiddag was Nadal daar voor promotie enzo.
Dus er was ff een half uurtje dat er wat vragen over hem werden beantwoord (terwijl allemaal mensen erbij stonden) en hij ging ff tennissen met een paar kids en een paar volwassenen.
Helaas werd ik niet uitgekozen maar ja, had ook niet gekund met me enkel enzo denk ik.
Maar wel vet om te zien.
hehe nee.quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:30 schreef erkel het volgende:
[..]
Jo klinkt vet, heb je hem nog aangeraakt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
?
Ik heb al iets van 4x de tennisclinic van Haarhuis en Eltingh gezienquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:55 schreef mouce het volgende:
dat is best ve als je de kans krijgt om met een paar (ex) toppers mag/kunt spelen of zien spelen.
zo heb ik helf al met een paar van die ex toppers op de baan gestaan of zien spelen
waaronder:
Jan Siemering
acco Eltingh
richard krajicek
Yannick noah (zien spelen en 2 concerten van gezien een in frankrijk tijdens "Les Petits As" en in nederland)
Henri Laconte
onderanderen
Echt super om die gasten eens in het echt bezig te zien
(Nadal is vorig jaar op "Les Petits As" geweest maar die ben ik helaas mis gelopen omdat ik zelf niet was uitgezonden voor dat toernooi)
Balen.quote:Op maandag 31 juli 2006 14:03 schreef Komakie het volgende:
Fuck, van het weekend gewoon weer het volgende toernooi moeten afzeggen
Het wordt wel een beetje triest op deze manier.
Misschien dat ik volgende week dubbel kan spelen maar het is nog onzeker. Ik wil eerst sowieso een paar keer op niveau gespeeld hebben. Maar ja, dat is wel moeilijk want bijna iedereen is op vakantie...
Dat zijn de vetste potjes om te winnen (en de kutste om te verliezenquote:Op maandag 31 juli 2006 20:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Balen.![]()
Ik heb nog 'n toernooi gewonnen, in twee categoriën... DamesEnkel 8 en DamesDubbel 8.. Alles ging veels te gemakkelijkbehalve de finale in de Enkel.. Die tegenstandster was wel goed. Die wedstrijd had ik na drie uur, in drie sets, gewonnen.
Tevens laatste toernooi van dit seizoen (waarschijnlijk), barst van de spierpijn en kramp.![]()
Wat vaak het probleem is. Je slaat bij de trainingen wat harder en scherper. Mede omdat er geen spanning op zit. Vaak is het ook zo dat je bij de training voornamelijk de winners als goede ballen ziet maar niet zo op de onnodige fouten let.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:32 schreef MarkG het volgende:
Supertips kan ik waarschijnlijk ook wel gebruiken..
Welk toernooi bedoel je?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:40 schreef mouce het volgende:
Wat bij mark het geval is (denk ik)
Is dat je op de training zonder druk speelt en dus je slagen heel soepel lopen.
En op het moment dat je een wedstrijd speelt er een of ander "knopje" omgaat waar door alles net wat lastiger gaat en je dus niet ontspannen staat te spelen.
Dit is voor het grootste deel een mentale kwestie waar je alleen maar vanaf kunt komen door wedstrijden te spelen en mentaal sterker te worden.
ps als mensen zich mochten verveelen morgen begint er een toernooi in utrecht
Ok, grappigquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:10 schreef mouce het volgende:
nee, ik bedoel heel toevallig een andere namelijk het "DaimlerChrysler Open" op het At Risk TennisPark
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:09 schreef mouce het volgende:
nou ik denk niet dat je ook snel het idee gaat krijgen om aan het DaimlerChrysler Open mee te gaan doen het is namelijk een internationaal rolstoeltennis toernooi. en is dus niet weg geled voor de valide spelers
Ze doet dus meequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:30 schreef mouce het volgende:
ik kan je op dit moment alleen ertellen dat zowel:
Esther (nr 1 van NL En nr 1 van de wereld)
Robin (nr 1 van NL En nr 3 van de wereld)
zullen deelnemen aan het toernooi.
ook zullen er hoogswaarschijnlijk een aantal toppers vanuit het buitenland mee doen.
maar ik zal deze post Editen zodra ik die info he (misschien later vandaag en anders morgen)
Deze waren zeer specifiek. Boezelaar moest tegen een tegenstander van mij spelen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:32 schreef MarkG het volgende:
Supertips kan ik waarschijnlijk ook wel gebruiken..
sorry maar ik kom er pas nu achter dat je dus roelstoeltennis speeltquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:26 schreef mouce het volgende:
yaaay voor poul systeem
ik heb de pech dat ik op een "hoger" nivau speel in ik dus alleen maar afval systeemen speel zo ook weer dit weekend.
en wat bij ons het geval is (en dit is bij valide tennis niet zo geloof ik) is dat wij pas weten wie onze tegenstander is op het moment dat we bij het tennispark komen en we ons dus niet echt kunnen voor bereiden. en in een vrij korte tijd een "strijd plan" moeten bedenken :S
Tuurlijk hoort rolstoeltennis hier ook thuis. De beleving van het spelletje lijkt me exact hetzelfde en dat is toch waar het hier vooral over gaat. Bovendien vind ik het supergaaf, zo'n rolstoeller bezig zien vind ik prachtig. Hoe loopt de categorie-indeling bij rolstoeltennis en wat is je speelsterkte? Valide spelers tot welke sterkte kun je nog pakken?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:59 schreef mouce het volgende:
neem je niks kwalijkheb het namelijk ook nooit leterlijk gezegt
maar jah het is el het "Recreatief tennistopic" dus dacht dat ik dit hier ook wel neer kon zetten
dat hoop ik dus morgen ook te weten te komen.
aangezien de hoofd Cat. bij ons morgen al beginten de uitslagen op een site komen te staan.
en daar ook de lagere cat. bij komen hoop ik morgen te zien tegen wie ik vrijdag speel
Ik heb zelf al wel wat demo’s gehad op een oude school van me en al wel wat op tennis vereniging altijd wel leuk als mensen het zelf ook gaan proberenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 07:36 schreef XL het volgende:
[..]
Tuurlijk hoort rolstoeltennis hier ook thuis. De beleving van het spelletje lijkt me exact hetzelfde en dat is toch waar het hier vooral over gaat. Bovendien vind ik het supergaaf, zo'n rolstoeller bezig zien vind ik prachtig. Hoe loopt de categorie-indeling bij rolstoeltennis en wat is je speelsterkte? Valide spelers tot welke sterkte kun je nog pakken?
Wat ze daadwerkelijk aan kan weet ik natuurlijk niet, maar ze zei toen dat ze aardig kon meekomen met 5 speelsters.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:11 schreef mouce het volgende:
Om ook even aan te geven wat het kracht verschil eigenlijk is een goeie main draw speler kan het zoals jullie het zeggen een C2 speler nog vrij lastig maken. (met uitzonderling van Esthermaar die ik ook al een 4(?) jaar ongeslagen)
hmmm dan kun je dus best wel een beetje ballen?quote:Ik zelf schommel een beetje tussen de B en Second Draw (afhankelijk van het toernooi)
Ook heb ik zelf al een keer deel mogen nemen aan het wereld kampioenschap voor de jeugd in Frankrijk (kwart finale singel - Finale Dubbel)
Het is idd wel zo dat ze soms de meest rare ballen moeten slaan. Gewoon omdat je "voetenwerk" niet zo goed is. Kleine correcties maken is er toch wat minder snel bij.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:26 schreef mouce het volgende:
*post*
top! een tennisser van Ludicaquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:39 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
ik luister bijna alleen maar rock en metal (e dat als tenniser :S)quote:*post*
Het tennis-event is dus de week voorafgaand aan het rock-festival.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:24 schreef mouce het volgende:
[..]
ik luister bijna alleen maar rock en metal (e dat als tenniser :S)
maar bedankt voor de tip ik zal dit zeker in de gaten houden en misschien wel eens kijken of ik volgend jaar eens een kijkje kan nemen op het festival
Dat is toch niet zo bijzonder? Ik luister ook voornamelijk punk, metal, hard rock, etcquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:24 schreef mouce het volgende:
[..]
ik luister bijna alleen maar rock en metal (e dat als tenniser :S)
maar bedankt voor de tip ik zal dit zeker in de gaten houden en misschien wel eens kijken of ik volgend jaar eens een kijkje kan nemen op het festival
Dat is al jaren niet meer zo.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:50 schreef mouce het volgende:
he is misschien niet bijzonder dat niet.
maar misschien wel raar voor mesen van de wat oudere leeftijd omdat veel van deze mensen de tennis sport meer zien als een sport voor de "kakkerige" soort (dit het ik al vrij vaak naar mijn hoofd gehad trouwes)
maar ben het hier zeker niet mee eens
Er is niet echt een hal bij ons in de buurt. Niet op fiets afstand. Tenminste... niet met dit weerquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:02 schreef mouce het volgende:
nee dat schiet idd niet echt super op nee.
altijd balen waneer je eindelijk weer mag tennisen en het dan niet kan vanwegen het weer :S
heb je geen binnenbaan ofzo of is het echt allen maar buiten?
@ Chriz2k dit kan idd kloppen jah
Ohw zo, tja.. Ik weet niet of je ook competitie speelt? Begon bij ons ook altijd om tien uur..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:55 schreef mouce het volgende:
dat is het probleem niet
maar ik ben een nacht mens dus ik heb een hekel aan vroeg opstaan
en als ik dan zo vroeg moet spelen ben ik vaak nog niet echt goed wakker
maar ja dan nog maar even verder slapen in de auto
Ik wist niet eens dat er op zondag ook een ochtend was!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:57 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ohw zo, tja.. Ik weet niet of je ook competitie speelt? Begon bij ons ook altijd om tien uur..Soms kwart voor negen al vertrekken, en dat op zondag!
Dat valt nog meequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:57 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ohw zo, tja.. Ik weet niet of je ook competitie speelt? Begon bij ons ook altijd om tien uur..Soms kwart voor negen al vertrekken, en dat op zondag!
Zal het even checkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:17 schreef mouce het volgende:
ps Zonnestraal(tje) heb je mijn 2de mail nog ontvangen?
Geen tweede mailtje ontvangen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Zal het even checken.. Gebruik dat emailadres zeeeeeer weinig
4/4quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:58 schreef MarkG het volgende:
Hey komakie.. wat ben jij nou op je pasje?
Als je daadwerkelijk vierspeler bent, krik je volgend seizoen je vijfrating toch zo weer op naar vier? Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
4/4
Maar ik sta er niet zo goed voor op me pasje. tenminste, in de single. Daar sta ik nu 4.9. Maar voornamelijk omdat ik natuurlijk al 4 toernooien heb moeten opgeven gezien mijn blessure.
De dubbel sta ik 3,9167 dus dat ging nog wel aardig.
Maar ja, alle resultaten in de competitie gehaald en dat is nooit mijn sterkste periode.
ik ga denk ik proberen om dispensatie aan te vragen ofzo voor de single. Als ze bij de bond zien dat ik bijna alle toernooien in de single heb moeten opgeven heb ik daar nog wel redelijk kans op hoop ik.
Anyway, komende week heb ik in de single opgegeven maar ik ga wel dubbelen. Nou zag ik op de sheet dat we tegen mijn oude trainer moeten. Die moeten we echt wel winnen
Dus vanaf morgen ga ik ff trainen(met de hoop dat alles goed gaat
)
Why?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:49 schreef Chriz2k het volgende:
Ik had vandaag bij mijn kwartfinale een scheidsrechter erbij.
Omdat ik zo'n vervelend jongetje benquote:
Het lag vast aan de scheids!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:49 schreef Chriz2k het volgende:
Ik had vandaag bij mijn kwartfinale een scheidsrechter erbij.
6-0 6-2 verloren.
Geen commentaar.
Dat kan wel zijn, maar ik heb geen zin om 5 toernooien te gaan spelen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:14 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk vierspeler bent, krik je volgend seizoen je vijfrating toch zo weer op naar vier? Of zie ik dat verkeerd?
Tuurlijk wel. Alleen ben ik daar nog niet compleet genoeg voor. De tegenstander was gewoon een goede tennisser en met gas terug of minder spin stond ik direct onder druk, bij een geslaagde service had ik de hele rally het initiatief. Dat had ik nodig want hij was te slim als hij aan zet was. Hij las mijn spel goed en kon het prima ontregelen, behalve als ik tempo kon maken.quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:23 schreef nickybol het volgende:
Als je service de hele dag slecht loopt, zegt er dan niet een klein stemmetje in je dat je misschien iets anders moet doen/iets gas terug moet nemen?
Probleem is juist dat ik niet genoeg risico neem op mijn eerste serve... krijg hem 8 van de 10 keer wel in maar dan wordt ie vrij makkelijk geretourneerd... als ik naar mijn tegenstanders van vandaag kijk slaan die 2 tot 3 punten per game bij elkaar enkel door hun service... dat wil ik ook kunnen... kwestie van durven denk ik, op de een of andere manier sla ik niet helemaal goed door bij mijn serve... maar ik heb een oefening gekregen van mijn trainer om een denkbeeldig pillonnetje naast me te zetten en die te raken. maar dat is iets wat ik echt in de trainingen moet proberenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:33 schreef nickybol het volgende:
Probeer je eerste service eerst eens gewoon een behoorlijk aantal procenten in te krijgen, zonder elke keer maar weer proberen 200 km/h te serveren, zodat je niet teveel tweede services hoeft te slaan. Geef er een beetje spin aan. Probeer ritme te krijgen op je service, elke keer hetzelfde ritueel. Ga voor controle en in slaan, en als je dat begint te lukken kun je je snelheid verhogen: in wedstrijden en trainingen.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:49 schreef nickybol het volgende:
Niet alleen in trainingen met je leraar natuurlijk, maar ook zelf oefenen!
1. zorg dat je goed door je knieën gaat (dit kun je controleren: je moet in de baan terecht komen na je service)
2. zorg dat je een stabiele opgooi hebt, die altijd hetzelfde gaat
3. zorg ervoor dat je soepel slaat, niets forceren, je pols soepel door de bal laten komen
4. zorg ervoor dat je grip in ieder geval goed is: tussengreep/continental (heel belangrijk!, laat dit eventueel controleren door je trainer)
5. zorg dat je goed doorzwaait, links van je lichaam
6. met je linkerarm eerst de bal opgooien en aanwijzen, en daarna intrekken in je buik
7. zorg dat je stevig staat, hierbij zijn er vele variaties, kort gezegd heb je platform (ala sampras en federer, beide voeten uit elkaar laten staan) en pinpoint (ala krajicek, baghdatis, etc., achterste voet meeslepen en planten achter je voorste voet of zelfs ernaast zoals venus williams) Hierbij is het een kwestie van persoonlijke voorkeur, alhoewel ik je de Williams variant niet aan kan bevelen.
Tegenwoordig welquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:51 schreef nickybol het volgende:
Kun je eigenlijk wel meer dan 1 verschil tussen single en double hebben?
Ja hoor, ik ken ze wel. De dubbelspecialisten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:51 schreef nickybol het volgende:
Ik heb ze allemaal wel eens geprobeerd. Die variant van Sampras en Federer vond ik niets. Dan heb ik het idee dat ik niet hoog genoeg kan opspringen (wat ook niet echt hun sterkste punt was/is)quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:49 schreef nickybol het volgende:
7. zorg dat je stevig staat, hierbij zijn er vele variaties, kort gezegd heb je platform (ala sampras en federer, beide voeten uit elkaar laten staan) en pinpoint (ala krajicek, baghdatis, etc., achterste voet meeslepen en planten achter je voorste voet of zelfs ernaast zoals venus williams) Hierbij is het een kwestie van persoonlijke voorkeur, alhoewel ik je de Williams variant niet aan kan bevelen.
Omdat de meeste spelers bij die versie al vrij snel hun heup opendraaien, en daardoor uiteindelijk minder rotatie hebben waaruit ze hun snelheid kunnen halen. Sommige spelers kunnen hun heup toch vrij gesloten houden met deze voetenstand, maar bij de meeste is dit niet het geval.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb ze allemaal wel eens geprobeerd. Die variant van Sampras en Federer vond ik niets. Dan heb ik het idee dat ik niet hoog genoeg kan opspringen (wat ook niet echt hun sterkste punt was/is)
Ik doe die andere dus... hoewel ik me achterste voet redelijk naast me voorste voet zet uiteindelijk. Hoewel ik het lang niet zo doe als Williams. Dat ziet er spastisch uit
Waarom beveel je die versie niet aan? Ik heb op de manier waarop ik het doe voor mijn gevoel de meeste stabiliteit...
dat vind ik dus zooo moeilijk he. Gooien, dat kan ik gewoon niet. Net als 'vroeger' met softbal op school, en je ving de bal die terug moest naar de pitcher? Dus goed, de helft van de tijd gooi ik dus niet hoog genoeg, waardoor ik de bal te laag raak = in net. Of ik probeer echt hoog te gooien maar dan gaat ie helemaal uit koersquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:49 schreef nickybol het volgende:
Niet alleen in trainingen met je leraar natuurlijk, maar ook zelf oefenen!
2. zorg dat je een stabiele opgooi hebt, die altijd hetzelfde gaat
ik heb er iig geen last van dat ik me heup open draai. Volgens mij verlies je dan richting en snelheid en dat zijn 2 dingen die ik wel hebquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:56 schreef nickybol het volgende:
[..]
Omdat de meeste spelers bij die versie al vrij snel hun heup opendraaien, en daardoor uiteindelijk minder rotatie hebben waaruit ze hun snelheid kunnen halen. Sommige spelers kunnen hun heup toch vrij gesloten houden met deze voetenstand, maar bij de meeste is dit niet het geval.
Het kleine verschil tussen pinpoint en platform is inderdaad dat pinpoint iets meer opwaarts momentum geeft terwijl platform iets meer voorwaarts momentum geeft.
Er is trouwens een derde variatie die ik nog niet genoemd heb, maar waarvan ik de naam zo niet weet, ik noem het maar de Roddick variatie: voeten allebei vrij parallel aan de baseline, tenen van de rechtervoet bij de enkel van de linkervoet. Het grote voordeel van deze positie is dat je twee benen gebruikt om kracht mee te zetten, terwijl je bij pinpoint en platform voornamelijk het linkerbeen gebruikt. Uit mijn ervaring is echter wel gebleken dat veel spelers deze roddick service moeilijk te timen vinden.
Och, zelfs ik heb daar ook nog moeite mee (met mijn 17 jaar tenniservaring) en als ik lang niet geserveerd heb kan ik gewoon 3x een bal verkeerd opgooien voordat ik een keer een fatsoenlijke bal kan slaan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 02:04 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
dat vind ik dus zooo moeilijk he. Gooien, dat kan ik gewoon niet. Net als 'vroeger' met softbal op school, en je ving de bal die terug moest naar de pitcher? Dus goed, de helft van de tijd gooi ik dus niet hoog genoeg, waardoor ik de bal te laag raak = in net. Of ik probeer echt hoog te gooien maar dan gaat ie helemaal uit koersMaar ja oefening baart kunst dus nog maar eens een middagje in de tuin opgooien ofzo.
M'n huisgenote is 4 in de enkel, en 6 in de dubbel (volgend seizoen ook 5 in de dubbelquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:51 schreef nickybol het volgende:
Die zijn er ook nog idd, vaak de wat oudere mensen die zich niet meer aan het enkelspel 'wagen', maar met dubbel wel 6 of 7 zijn.. Heb wel tegen zulke mensen moeten spelen met toernooien, echt gemakkelijk om van te winnen, al is het alleen maar omdat ze gewoon niet op de goede positie staan met serveren!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:43 schreef XL het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ken ze wel. De dubbelspecialisten.
Als je je heup goed kunt houden is er geen probleem. Je kunt alle kleine techniekfoutjes wel gaan proberen te verbeteren, maar op een bepaald niveau heeft dat niet echt veel zin meer. Op de hogere niveaus moet techniek vooral in dienst staan van het tactische aspect. Op jouw niveau (4 toch?) zal het tactische aspect ook een stuk belangrijker zijn. Het gaat dan niet om de technische uitvoering van een slag maar het resultaat van een slag. Inderdaad ik ga uit van een rechtshandige.quote:Op zondag 13 augustus 2006 10:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
ik heb er iig geen last van dat ik me heup open draai. Volgens mij verlies je dan richting en snelheid en dat zijn 2 dingen die ik wel heb
Daarnaast heeft er nog nooit een trainer iets over mijn techniek gezegd (de laatste paar jaren) dus ik neem aan dat er geen grote fouten meer in zitten.
Die Roddick-service vind ik er ook maar raar uit zien. Lijkt me niet echt relaxt om op die manier te serveren. Ik neem trouwens aan dat in jouw voorbeeld de linkervoet de voorste is en de rechtervoet de achterste? Ik ben links dus btje verwarrend
Dat is inderdaad heel moeilijk. Maar kijk naar mijn tips: opgooien is liften niet gooien. De servicebeweging zelf daarentegen is wel weer zeer gelijkend aan een worp.quote:Op zondag 13 augustus 2006 02:04 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
dat vind ik dus zooo moeilijk he. Gooien, dat kan ik gewoon niet. Net als 'vroeger' met softbal op school, en je ving de bal die terug moest naar de pitcher? Dus goed, de helft van de tijd gooi ik dus niet hoog genoeg, waardoor ik de bal te laag raak = in net. Of ik probeer echt hoog te gooien maar dan gaat ie helemaal uit koersMaar ja oefening baart kunst dus nog maar eens een middagje in de tuin opgooien ofzo.
ik had 3 kunnen worden in de dubbel als ik vandaag gewonnen hadquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:44 schreef Chriz2k het volgende:
Pfff, ik word volgend jaar gewoon 3 in de dubbel.
Wel geinig natuurlijk opzich, maar of ik er nou zo blij mee moet zijn...
Oud nieuwquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:52 schreef spurs het volgende:
Na een aantal jaar gestopt te zijn met tennis ga ik volgend jaar de draad weer oppakken.
Maar hoe zit het eigenlijk met het nieuwe klasseringssysteem, hoe is dat te vergelijken met het oude systeem E, D2, D1, C2,.....etc.?
Dat is echt zo gaar he op een 2-2 stand beginnen, dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Dan is de set voorbij voordat je goed en wel ingespeeld bent. En als je de 2e set alsnog pakt, dan is 3e set meestal dan een supertiebreakquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:43 schreef Komakie het volgende:
Gisteren verloren in de eerste ronde van de single.
We moesten de hal in omdat het regende.
Hele rare wedstrijd. We moesten sowieso elke set beginnen op 2-2. Iets wat al raar is voor je gevoel natuurlijk.
Maar allebij de sets heb ik op precies dezelfde manier verloren. Iedere keer wel een paar punten winnen op de service van de tegenstander en de 2de servicegame van mezelf verliezen. De andere 2 servicegames op "love" winnen. Echt zo raar....
Maar het was natuurlijk wel ingecalculeerd. Alleen jammer want als ik helemaal fit was geweest had ik hem wel kunnen pakken. Maarja, dat is als
Gelukkig was de 3de set geen super-tie-break, maar het blijft raar ja.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:57 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat is echt zo gaar he op een 2-2 stand beginnen, dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Dan is de set voorbij voordat je goed en wel ingespeeld bent. En als je de 2e set alsnog pakt, dan is 3e set meestal dan een supertiebreakHet is bijna gewoon een loterij zo'n wedstrijd.
Zal deze week een toernooi spelen met mijn nieuwe rackets, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Inspelen doe je niet in een wedstrijd maar voor een wedstrijd. Gebruik de inspeeltijd optimaal en speel bij voorkeur eerder die dag nog een halfuurtje in.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:57 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat is echt zo gaar he op een 2-2 stand beginnen, dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Dan is de set voorbij voordat je goed en wel ingespeeld bent. En als je de 2e set alsnog pakt, dan is 3e set meestal dan een supertiebreakHet is bijna gewoon een loterij zo'n wedstrijd.
Zal deze week een toernooi spelen met mijn nieuwe rackets, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Als je meer dan drie jaar (zo uit m'n hoofd) tussendoor geen lid bent geweest van de KNLTB word je weer een 9. In mijn ogen, want als je een 5 bent en dan stopt met tennissen is er niemand die kan zeggen dat jij 10 jaar later nog steeds op het niveau van een 5 zit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:57 schreef MiLalaa het volgende:
Nou, ik was dus ook D2 (echt waar!) toen ik stopte iets van 10 jaar terug. En toen ik vorig jaar weer lid werd, was ik gewoon 9... Klopt niet echt.. foutje gemaakt misschien? Niet dat ik het erg vind, want ik doe het toch niet voor de punten.
Ohja en wij hadden vorige week met het toernooi ook vanaf 2-2 beginnen en evt 3e set meteen tie-break. Echt jammer. Zo goed waren we al niet en dan zijn je wedstrijden NOG sneller voorbij.
Bedankt voor de tip, maar ik ben geen profspeler of iets in die richting. Dat betekent dus dat ik niet 3 uur per dag op de baan sta en dat ik niet binnen 5 min mijn slagenarsenaal weer in stelling heb gebracht bij het inspelen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:15 schreef nickybol het volgende:
[..]
Inspelen doe je niet in een wedstrijd maar voor een wedstrijd. Gebruik de inspeeltijd optimaal en speel bij voorkeur eerder die dag nog een halfuurtje in.
Nee, misschien ben je dan al wel veel beterquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Als je meer dan drie jaar (zo uit m'n hoofd) tussendoor geen lid bent geweest van de KNLTB word je weer een 9. In mijn ogen, want als je een 5 bent en dan stopt met tennissen is er niemand die kan zeggen dat jij 10 jaar later nog steeds op het niveau van een 5 zit.
't Principe blijft 't zelfde, en de aantallen klopten bij mij misschien ook niet, maargoed bij de vraagstelling ging het om een pauze van tien (!) jaar, dus mijn punt was wel duidelijk.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee, misschien ben je dan al wel veel beter
Maar je behoudt 2 jaar je nummer. Als je het jaar daarna je weer opgeeft, dan krijg je een nieuw knltb nummer en dus ook de beginners-speelsterkte
weet ik, maar ik wilde je ff pestenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:38 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
't Principe blijft 't zelfde, en de aantallen klopten bij mij misschien ook niet, maargoed bij de vraagstelling ging het om een pauze van tien (!) jaar, dus mijn punt was wel duidelijk.![]()
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
weet ik, maar ik wilde je ff pesten
![]()
wat is jouw niveau?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:15 schreef nickybol het volgende:
[..]
Inspelen doe je niet in een wedstrijd maar voor een wedstrijd. Gebruik de inspeeltijd optimaal en speel bij voorkeur eerder die dag nog een halfuurtje in.
het is voor ons (in het rolstoeltenns) eigenljk een soort van een verplichting vanuit de training.quote:
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:42 schreef XL het volgende:
72 december kan ik ook niet!
+ 5 scherpheid in bezopen toestand!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:42 schreef XL het volgende:
72 december kan ik ook niet!
Wees creatief! Voorbeelden:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:19 schreef erkel het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, maar ik ben geen profspeler of iets in die richting. Dat betekent dus dat ik niet 3 uur per dag op de baan sta en dat ik niet binnen 5 min mijn slagenarsenaal weer in stelling heb gebracht bij het inspelen.
En ff een half uurtje van te voren oefenen, gaat meestal ook niet lukken. Het park waar de westrijden plaatsvinden bied daar geen ruimte voor en zie maar eens iemand te vinden die ff een half uurtje als sparringspartner wil fungeren.
Een goed voorbeeld uit het profcircuit die ook wel eens startproblemen ondervind is Nalbandian. Hij heeft in het verleden regelmatig een eerste set weg moeten geven, omdat het nog niet liep.
Mooizo, zolang er progressie inzit gaat het goedquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:41 schreef TheVulture het volgende:
Hallo, terug van de tennisbaan, wederom verloren maar nog nooit zo goed gespeeld
Dankzij de tips van de users uit het recreatieve tennistopic ging mijn service vandaag stukken beter dan ooit. Alleen jammer dat ik tegen een tennisleraar speelde die nooit enkelt, daarom 9 op zijn pasje heeft staan. Die gozer beheerste alle slagen maar was alleen mentaal niet zo sterk... kwam terug van 1-5 naar 5-5.. verloor toen wat lullig mijn service en ik kreeg vervolgens 4 aces om mijn oren... 5-7... tweede set begon ie steeds beter te draaien... heb een keer mijn service weten te houden maar hij was gewoon te goed 1-6.... Maar mijn slagen gaan beter en beter
Ik ookquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:44 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Mooizo, zolang er progressie inzit gaat het goed.
Ik heb deze week mijn laatste toernooitje van het seizoen, moet maandag aantreden voor mijn 1e partij.
Nee, teveel rukkers op gravel in de lage categorien. Kunstgrasquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:19 schreef Chriz2k het volgende:
Ik denk dat ik volgend jaar gewoon alleen maar graveltoernooien ga spelen.
En wat moeten we ons voorstellen bij 'rukkers'?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:26 schreef XL het volgende:
[..]
Nee, teveel rukkers op gravel in de lage categorien. Kunstgras
Zodra ik boven de rukkers ben uitgegroeid ga ik ook gravel only.
Ik denk verdedigende ventjes die zich gespecialiseerd hebben in hoge pisballenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
En wat moeten we ons voorstellen bij 'rukkers'?
ja... en mensen die uit de pols slaan, zodat je wanneer je zelf hard slaat het meest onmogelijke effect terug krijgt en na de wedstrijd tegenstanders die klagen over een pijnlijke pols.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:52 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik denk verdedigende ventjes die zich gespecialiseerd hebben in hoge pisballen.
Jup dat is logisch, dat kan je meeslaan met die harde ballen, terwijl als je tegen een mindere tegenstander speelt je zelf het spel moet makenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik merk wel dat ik beter speel tegen gasten met een hoger niveau... kan die potjes alleen nog niet winnen maar dat komt nog wel
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:52 schreef Chriz2k het volgende:
In de 4 niet meer, of je moet mij tegenkomen, ik wil dat ook nog wel eens doen om een hardhitter te ontregelen.
quote:
Geeft niks joh, je bent nog jong. Je weet niet beter.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:58 schreef Chriz2k het volgende:
[..].
Van die lekkere hoge topspinballen achterin het veld!
En als ik een harde bal in de hoek krijg mijn arm strekken en voluit terugslicen, heerlijk.
Hoe is die gast ooit door de toelatingstest van de opleiding gekomen met speelsterkte 9?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:41 schreef TheVulture het volgende:
Hallo, terug van de tennisbaan, wederom verloren maar nog nooit zo goed gespeeld
Dankzij de tips van de users uit het recreatieve tennistopic ging mijn service vandaag stukken beter dan ooit. Alleen jammer dat ik tegen een tennisleraar speelde die nooit enkelt, daarom 9 op zijn pasje heeft staan. Die gozer beheerste alle slagen maar was alleen mentaal niet zo sterk... kwam terug van 1-5 naar 5-5.. verloor toen wat lullig mijn service en ik kreeg vervolgens 4 aces om mijn oren... 5-7... tweede set begon ie steeds beter te draaien... heb een keer mijn service weten te houden maar hij was gewoon te goed 1-6.... Maar mijn slagen gaan beter en beter
Hij is lang geblesseerd geweest vertelde hij dus vandaar.... hij tennist ook nauwelijks nog toernooien de laatste jaren... vond het ook vaag want als ik tegen mijn eigen leraar zou spelen wordt het gewoon 6-0 6-0quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:26 schreef nickybol het volgende:
[..]
Hoe is die gast ooit door de toelatingstest van de opleiding gekomen met speelsterkte 9?
Heb even zijn gegevens van toernooi.nl / knltb.nl gepluktquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:51 schreef nickybol het volgende:
Dan nog...als je langer dan 2 jaar tennist wordt je automatisch 8. Misschien heeft hij een keer een tip gegeven aan zijn tennissende zoontje en noemt hij zichzelf tennisleraar.
Joh laat maar, ga zijn naam hier niet posten... vind ik ook wel lullig... ik maak me er ook niet druk over verder... hij was gewoon beterquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:56 schreef nickybol het volgende:
Mag ik de naam weten? Ken nogal wat tennisleraren.
Hij tennist al wel ietsjes langer dan jou geloof ikquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:02 schreef XL het volgende:
[..]
Geeft niks joh, je bent nog jong. Je weet niet beter.![]()
quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:14 schreef erkel het volgende:
[..]
Hij tennist al wel ietsjes langer dan jou geloof ik![]()
Onder anti-tennis versta ik saai tennis, zonder ideeën en creatieve invulling. Sharapova en Myskina bijvoorbeeld, dom rammen![]()
Hij heeft anders nog nooit van me gewonnen, hoorquote:Op zondag 20 augustus 2006 14:14 schreef erkel het volgende:
[..]
Ook Sharapova en Myskina zijn denkende tennisters. Alleen maar dom rammen brengt je niet tot de wereldtop. De mate van deze tennisintelligentie is een belangrijke factor in succes. Vergeet niet: tennisintelligentie is trainbaar. Tenniscreativiteit bestaat niet. Het enige wat er speelt is het oplossen van een tennisprobleem. Vergelijk het met wiskunde. Logisch voor en tegens tegen elkaar afwegen, tot het op een geven moment automatismen worden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:14 schreef erkel het volgende:
[..]
Onder anti-tennis versta ik saai tennis, zonder ideeën en creatieve invulling. Sharapova en Myskina bijvoorbeeld, dom rammen![]()
Hun tennisintelligentie reikt zover tot de bal in de hoek rammen waar de tegenstandster het verst van verwijderd is en zo hard mogelijk het liefst. Ik denk dat ze toch zover zijn gekomen door hun mentaliteit. Ze krijgen maar niet genoeg van het spelletje en willen alleen maar de tegenstandster verpulveren. Voor de mentaliteit van zulke meisjes heb ik ook zeker respect, maar voor hun manier van tennissen heb ik niet een hoge hoed van op.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:12 schreef nickybol het volgende:
[..]
Ook Sharapova en Myskina zijn denkende tennisters. Alleen maar dom rammen brengt je niet tot de wereldtop. De mate van deze tennisintelligentie is een belangrijke factor in succes. Vergeet niet: tennisintelligentie is trainbaar. Tenniscreativiteit bestaat niet. Het enige wat er speelt is het oplossen van een tennisprobleem. Vergelijk het met wiskunde. Logisch voor en tegens tegen elkaar afwegen, tot het op een geven moment automatismen worden.
Het kan best leuk zijn ja.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:52 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik denk verdedigende ventjes die zich gespecialiseerd hebben in hoge pisballen.
Maar die blijf je zelfs in de 5 nog houden.
In de 4 niet meer, of je moet mij tegenkomen, ik wil dat ook nog wel eens doen om een hardhitter te ontregelen.
Er is een paar jaar geleden een brief geweest aan leraren die geen toernooien meer speelden dat ze terug geplaatst zouden worden naar de 9 als ze niet soms een wedstrijdje zouden spelen. Waarom weet ik ook niet precies.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:51 schreef nickybol het volgende:
Dan nog...als je langer dan 2 jaar tennist wordt je automatisch 8. Misschien heeft hij een keer een tip gegeven aan zijn tennissende zoontje en noemt hij zichzelf tennisleraar.
Het was zijn eerste enkeltoernooi sinds een jaar of twee, ook gezien blessures enzo vertelde hij. Maar ik zat ermee te kijken.. maar wel weer van geleerdquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:53 schreef Komakie het volgende:
Maar dan nog vind ik het raar dat hij in zo'n lage categorie speelt. Ik neem aan dat je als leraar toch wel een wat hoger niveau aan kunt....
Dat is geen eis maar een aanbeveling.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:31 schreef nickybol het volgende:
Mijn persoonlijke mening is dat het spelniveau van een leraar niet zozeer een afspiegeling is van zijn leraarscapaciteiten, maar enig niveau van een leraar mag toch wel verwacht worden. De eis categorie 6 is niet voor niets gesteld.
http://www.knltb.nl/KNLTB/Opleidingen/cursus%20a,%20b,%20c/a.htmquote:Toelatingseisen
Tot de opleiding kunnen in principe worden toegelaten zij die:
1. in het bezit zijn van een diploma VMBO T of G niveau (MAVO 4) dan wel een daarmee gelijk te stellen ontwikkelingsniveau kunnen aantonen;
2. . in het bezit zijn van een geldig diploma Reanimatie van de Nederlandse Hartstichting (aan te tonen voor 1-1-2007);
3. in het jaar waarin de opleiding begint de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt;
4. beschikken over zowel een goede aanspeelvaardigheid als over de vaardigheid tactische situaties met de basisslagen te spelen;
5. beschikken over de vaardigheid tot het geven van technisch geschikte demonstraties van de basisslagen; (De realiteit leert ons, dat spelers met speelsterkte 7 t/m 9 zelden met goed gevolg de test afleggen. Het is echter mogelijk dat door het niet deelnemen aan competities en toernooien iemand in principe een hogere speelsterkte heeft dan op het spelerspasje staat vermeld. Op basis hiervan sluiten wij spelers met een speelsterkte van 7 t/m 9 niet uit van deelname aan de test.)
Ik heb mijn opleiding bij het CIOS genoten (A-opleiding dan, B-opleiding KNLTB). Daar was de eis categorie 6.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is geen eis maar een aanbeveling.
Zo staat het tenminste op de website van de KNLTB:
[..]
http://www.knltb.nl/KNLTB/Opleidingen/cursus%20a,%20b,%20c/a.htm
Ben je dronken ofzo?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:58 schreef mouce het volgende:
denk niet dat je, je verkeer moet voelen.
lijkt me toch een helle eer en het is ook te gelijkertijd kennis geving van de mensen die dat toernooi organiseeren over je vooruitgang.
toch?
(typo's voorbehouden)
Grapjas!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:13 schreef mouce het volgende:
nee maar had iet echt zin om na-te-denken dus vandaar dat ik het er even onder zettesorry :S
Bij dit toernooi 90 euro voor de eerste plaats in de 8 en 110 euro voor de ereste plaats in de 7... enzovoort..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:02 schreef Norrage het volgende:
Bij mij was het in de 7 categorie, volgens mij zou de winnaar iets van 500 euro winnen en bovendien een keuze voor 1000 euro uit allemaal artikelen bij een tenniswinkel
(en dat voor elke categorie...best wel veel)
Ik zou nog 'n zelfde racket nemen als je al hebt?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:32 schreef Mister_Puke het volgende:
vandaag is mijn snaar gebroken en besef ik dat het toch wel erg handig is een 2e racket te hebben. welke raden jullie aan? heb nu een wilson powerholes 85(of 95) ik tennis ongeveer 15 jaar met een pauze van 3 jaar. sla behoorlijk hard dus kracht zat. zoek vooral een racket met goede grip. ga denk van de week een zooi rackets testen (ff naar lokale tennisboer en 4 rackets mee). maar ook graag ff onafhankelijk advies. prijs maakt niet zoveel uit. roept u maar
ik heb met 3 jaar geleden niet echt heel erg verdiept in de tennisrackets dus wellicht dat er 'betere' waar ik constanter mee sla.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik zou nog 'n zelfde racket nemen als je al hebt?
Oke.. in dat geval zou ik twee dezelfde rackets kopen, als je budget dat toestaat in elk geval.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:20 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
ik heb met 3 jaar geleden niet echt heel erg verdiept in de tennisrackets dus wellicht dat er 'betere' waar ik constanter mee sla.
Bedoel je gewoon een standaard detacheringsbedrijf of is het een speciaal op tennis/sporten gebaseerd bedrijf?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:16 schreef nickybol het volgende:
Minimumuurloon was eerst 26 euro, volgens mij is het nu omhoog naar 29, ik zal het eens voor je nakijken. Als beginnende tennisleraar verdien je dit ongeveer, alhoewel er altijd clubs en tennisscholen zijn die proberen je dik onder het minimumloon te betalen. Als iets meer ervaring hebt (lees: een iets grotere bek) dan kun je iets meer verdienen. Het ligt er ook een beetje aan waar je werkt natuurlijk. Tennisschool/vereniging/tennishal/zelfstandig maakt ook weer verschil, alhoewel er nog maar weinig leraren als zelfstandige werken bij een vereniging omdat het financiële risico voor een club groot is. Veel zitten er onder de plek bij een detacheringsbedrijf (waaronder ondergetekende) die de financiële risico`s dragen en ook alle administratie enzo doen. Ik hoef bijna alleen nog maar les te geven, de rest doen zij.
Welk werk doe je nu?
Wil je full-time les gaan geven?
Welke regio?
Opleiding bij CIOS of KNLTB?
Als ik weet dat je categorie 4 bent zou ik me om het voorspelen niet druk maken.
Een op tennis gebasseerd bedrijf, meestal worden deze ook gerund door tennisleraren. Ze doen de hele administratie rompslomp, doen ook nog een beetje bijscholing, zorgen voor de financiële risico`s, etc.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bedoel je gewoon een standaard detacheringsbedrijf of is het een speciaal op tennis/sporten gebaseerd bedrijf?
Ik ben momenteel ICT'er en in de winter snowboardleraar in oostenrijk.
Hoeveel ik precies les zou willen geven weet ik nog niet. Ik weet wel via het snowboardles geven dat ik het lesgeven op zich leuk vindt. Ik zit nu de hele dag op kantoor en dat bevalt me echt slecht. hoe vaker ik les heb gegeven, hoe saaier ik het op kantoor vind worden.
ik tennis zelf in de regio Utrecht dus lijkt me het meest logisch om daar les te geven.
Ik denk dat de KNLTB het meest voor de hand ligt. Want CIOS is volgens mij niet dat je alleen de lerarenopleiding doet maar je moet dan toch meer dan 1 sport doen en dan duurt de opleiding weer een aantal jaar? (Dat is tenminste wat ik nog van het CIOS weet)
Ik vind het gewoon fijn om met sport bezig te zijn en les geven met snowboarden bevalt me steeds beter. Ik vond het aan het begin wel aardig om een lange vakantie te kunnen betalen maar na 2 seizoenen in de sneeuw ben ik het echt leuk gaan vinden.
En zoals ik al zei ben ik het werken op kantoor een beetje zat. Ik werk al vanaf me 18de full-time (ben nu 24) met de laatste 2 jaar niet het hele jaar maar alleen voorjaar, zomer, herft.
Hmm het CIOS is misschien dan ook wel aantrekkelijk. Hoewel het niveau misschien iets lager ligt, is het wel nog een mogelijkheid.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:43 schreef nickybol het volgende:
[..]
Een op tennis gebasseerd bedrijf, meestal worden deze ook gerund door tennisleraren. Ze doen de hele administratie rompslomp, doen ook nog een beetje bijscholing, zorgen voor de financiële risico`s, etc.
Een kantoorbaan zou ik ook niet aankunnen. Je kunt ook CIOS doen als externe student. Je doet dan niet de hele cios-opleiding, maar je doet alleen maar het kleinkeuzevak of grootkeuzevak met de andere studenten, 1 dag per week en 500 uur stage. Je haalt dan natuurlijk geen CIOS-diploma, maar alleen een tennisleraar diploma. Je haalt ook meteen je EHBO op het CIOS, iets waar je bij de bond zelf voor moet zorgen. De CIOS opleiding is goedkoper, alhoewel ik wel van verschillende kanten hoor dat het niveau bij de bond iets hoger is.
Die eisen kun je wel vinden op de KNLTB website. Je moet er rekening mee houden dat de b-opleiding niet elk jaar georganiseerd wordt door de knltb. De toelatingseisen zijn pas geleden door de knltb aangescherpt, en alhoewel de knltb en het cios nauw samenwerken neem ik aan dat de toelatingseisen bij het cios nog steeds een stuk lager zijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmm het CIOS is misschien dan ook wel aantrekkelijk. Hoewel het niveau misschien iets lager ligt, is het wel nog een mogelijkheid.
Probleem bij de bond is namelijk dat ze maar een aantal leerlingen per jaar aannemen (logisch) en dat je bijna altijd uitgeloot wordt de eerste keer dat je voorspeelt. Je kunt dan het jaar erna worden toegelaten zonder dat je hoeft voor te spelen. Maar stel je voor dat je niet gelijk wordt toegelaten, kun je altijd nog misschien naar het CIOS?
Btw, jij zei laatst dat je ook je B diploma hebt. (als ik het goed begrepen heb)
Wat heb je daar eigenlijk allemaal voor nodig? Want ik begreep wel van de site wat je dan allemaal mag (als je de diploma haalt) maar ik begreep niet helemaal wat je er voor nodig had
Alleen dat je Diploma A moet hebben en minimaal speelsterkte 5 (of op dat niveau moet hebben getennist ofzo...)
Kan ik me voorstellen!quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:42 schreef TheVulture het volgende:
Vandaag een gezelligheidstoernooi gehad op de club... dubbelen met verschillende partners en ik sla mezelf niet graag op de borst maar het ging echt goed... 4 potjes gespeeld... drie dik gewonnen... 9-5 10-4 en 11-3 en een keertje was het 6-6... potjes duurden drie kwartier... speelsterktes waren gelijkmatig verdeeld maar ik was op papier in elk dubbel de zwakste maar heb me prima staande gehouden... service ging goed, returns en zelfs aan het net flink wat punten gemaakt.
Ik ben blij
Als je service je sterkste punt is dan wil ik niet weten hoe de rest van je spel isquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:10 schreef Norrage het volgende:
Vandaag familietoernooitje gespeeld....Ik begon verschrikkelijk, 5 dubbele fouten per game of zo (terwijl mijn service tegenwoordig ongeveer mijn sterkste punt is), maar in de loop van de dag ging het steeds beter en kan ik nog redelijk tevreden terugkijken...Ik wijt het maar aan een volledig gebrek aan wedstrijdritme en het feit dat het allemaal toch niet zo serieus is
Normaal gesproken dus wel...had nu een beetje een off morning. In de latere wedstrijden sloeg ik ook weer de nodige acesquote:Op maandag 28 augustus 2006 10:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je service je sterkste punt is dan wil ik niet weten hoe de rest van je spel is
Haha jongen dit commentaar was absoluut niet specifiek op jouw gericht. Dat kan ook vrij moeilijk als ik je service nog nooit gezien heb.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:17 schreef Norrage het volgende:
Ik baseer het op het feit dat ik in dubbels altijd degene ben die zijn servicegames niet verliest, en dat in singles als mijn tegenstander al veel beter is dan mijzelf ik meestal juist dankzij de service nog behoorlijk kan bijblijven. Ik sla veel winnende opslagen en word niet vaak gebroken.
Mijn tweede service is daarentegen nog wel een beetje een zwak punt...Die is echt nog te afwisselend. De ene wedstrijd krijg ik de bal echt waar ik hem wil, en de andere keren krijg ik hem gewoon nooit op een backhand als ik dat wil en verlies ik toch vrij vaak het punt
maar je hebt natuurlijk gelijk...aces zegt absoluut niet alles. Ik heb al vaak, dat als mijn service niet zo goed loopt, dat ik dan gewoon zorg dat die eerste service in gaat...Ook omdat de tegenstander daar minder goed op anticipeert. Op je tweede service gaan ze vaak al in de baan staan en als ik dan alleen al mijn eerste service in krijgt (ook al is dat bijna als een tweede..) dan heb ik al een voordeel want meestal kan hij er dan niet zoveel mee als wanneer het een tweede service was geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |