abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40506831
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:17 schreef mouce het volgende:

ps Zonnestraal(tje) heb je mijn 2de mail nog ontvangen?
Zal het even checken .. Gebruik dat emailadres zeeeeeer weinig
pi_40507096
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Zal het even checken .. Gebruik dat emailadres zeeeeeer weinig
Geen tweede mailtje ontvangen.
pi_40507265
Hey komakie.. wat ben jij nou op je pasje?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:46:18 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40508296
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:58 schreef MarkG het volgende:
Hey komakie.. wat ben jij nou op je pasje?
4/4

Maar ik sta er niet zo goed voor op me pasje. tenminste, in de single. Daar sta ik nu 4.9. Maar voornamelijk omdat ik natuurlijk al 4 toernooien heb moeten opgeven gezien mijn blessure.
De dubbel sta ik 3,9167 dus dat ging nog wel aardig.
Maar ja, alle resultaten in de competitie gehaald en dat is nooit mijn sterkste periode.

ik ga denk ik proberen om dispensatie aan te vragen ofzo voor de single. Als ze bij de bond zien dat ik bijna alle toernooien in de single heb moeten opgeven heb ik daar nog wel redelijk kans op hoop ik.

Anyway, komende week heb ik in de single opgegeven maar ik ga wel dubbelen. Nou zag ik op de sheet dat we tegen mijn oude trainer moeten. Die moeten we echt wel winnen
Dus vanaf morgen ga ik ff trainen (met de hoop dat alles goed gaat )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_40508365
Ik had vandaag bij mijn kwartfinale een scheidsrechter erbij .

6-0 6-2 verloren .

Geen commentaar .
pi_40508851
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

4/4

Maar ik sta er niet zo goed voor op me pasje. tenminste, in de single. Daar sta ik nu 4.9. Maar voornamelijk omdat ik natuurlijk al 4 toernooien heb moeten opgeven gezien mijn blessure.
De dubbel sta ik 3,9167 dus dat ging nog wel aardig.
Maar ja, alle resultaten in de competitie gehaald en dat is nooit mijn sterkste periode.

ik ga denk ik proberen om dispensatie aan te vragen ofzo voor de single. Als ze bij de bond zien dat ik bijna alle toernooien in de single heb moeten opgeven heb ik daar nog wel redelijk kans op hoop ik.

Anyway, komende week heb ik in de single opgegeven maar ik ga wel dubbelen. Nou zag ik op de sheet dat we tegen mijn oude trainer moeten. Die moeten we echt wel winnen
Dus vanaf morgen ga ik ff trainen (met de hoop dat alles goed gaat )
Als je daadwerkelijk vierspeler bent, krik je volgend seizoen je vijfrating toch zo weer op naar vier? Of zie ik dat verkeerd?
pi_40508860
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:49 schreef Chriz2k het volgende:
Why?
pi_40508882
* zonnestraaltje in de enkel 6,7 is en in de dubbel 7,0.

Eindejaars 2005 voor beiden 8,8888...
pi_40508940
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 13:14 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Why?
Omdat ik zo'n vervelend jongetje ben .

Nee, ik heb geen idee, misschien was die gast net nieuw in de business en wilde hij oefenen ofzo.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 13:18:00 #160
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40508952
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:49 schreef Chriz2k het volgende:

6-0 6-2 verloren .

Geen commentaar .
Het lag vast aan de scheids!

Vanavond mag ik dus. Zoals gezegd is het toernooi zwaar bezet, de eerste ronde kan ik verliezen zonder dat mijn rating erop achteruit gaat

In de eventuele tweede ronde speel ik tegen een knakker die drie jaar geleden gestopt is (rating 5) en per dit seizoen een nieuwe 9-rating heeft. Speelt er vervolgens allemaal 8-toernooitjes mee die hij vervolgens kan winnen
Gevolg, heeft een actuele 7zoveel-rating en kan mij opzadelen met scores waar ik last van krijg (ik zou door wisselvalligheid in de enkel 8 kunnen blijven bij slechte resultaten). Bovendien is het een onsportieve zak die niet eens wat met je drinkt na de wedstrijd. Ze zullen de wedstrijd ook nog eens plannen op een dag die mij niet uitkomt (mocht het toch zover komen). Ik heb dat niet als verhindering opgegeven omdat ik de beschikking had over een auto... die is deze week in de prak gereden. Mochten we beide de tweede ronde halen, dan laat ik me misschien van mijn slechtste kant zien en geef ik op.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_40520088
Haha die XL Zo vervelend in de lagere categorieën die spelers die onder hun niveau spelen..Komt te vaak voor (En nee, het is geen excuus )

Ik speel deze week ook nog 1 toernooitje (mijn laatste waarschijnlijk van het jaar ) in de HE6 (de HE7 was 25+ dus ik mocht daar niet meedoen...) en gezien de omstandigheden zal ik die wel verliezen. Nu 4 weken niet gespeeld wegens vakantie en moet tegen een 5.2 (Nogal hoog)

Maar in ieder geval lekker tennissen, en daar doe ik het toch ook weer voor
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_40525481
Mouceje moest ook weer aan de bakk vandaag :S
en zoals verwachtheeft Moucje zijn wedstrijdje om 11.00 verloren :S
wel lekker staan spelen maar mijn service liep dus echt ff niet uitslag 1-6/2-6

later vandaag moet ik dubbel spelen daa ging het dan wel weer een stuk beter en ook min maat was goed op dreef dus toen was Moucje weer wat vrolijker en werd het 6-2/6-2 en moet ik dus morgen middag (thank god niet weer zo vroeg) de Finale dubbel spelen

ps Zonnestraal(tje) zoveel stond er niet in die mail hoor:D
alleen maar dat ik dat al wel dacht dat die foto daar gemaakr was omdat ik er zelf ookal een paar keer geweest ben
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:44:17 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40526004
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 13:14 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk vierspeler bent, krik je volgend seizoen je vijfrating toch zo weer op naar vier? Of zie ik dat verkeerd?
Dat kan wel zijn, maar ik heb geen zin om 5 toernooien te gaan spelen.
Daarnaast wil ik volgend jaar eigenlijk naar een andere club, dus dan is het beter voor de competitie enzo om 4/4 op je pasje te hebben dan 5/4....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 6 augustus 2006 @ 11:39:13 #164
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40535866
Het is zover niet gekomen. Mijn service liep voor geen meter dus ik had moeite om mijn servicegames te houden. Bij het inspelen waren de eerste drie services niet eens in het veld... ook niet naast de tramrails, maar achter de baseline

Eerste set ging het met pijn en moeite goed, 6-4 voor hem. 1 break maar, wel veel breakkansen tegen, maar die had ik ook op zijn service. Toch liep ik door mijn slechte service achter de feiten aan. In de tweede set werd ik direct gebroken, brak ook direct terug. Vervolgens werd ik weer gebroken en daarmee knapte het. 6-1. Verloren, maar het kan geen kwaad. Tegenstander was een goede slimme tennisser en een sportieve gast. Ik heb een forse kater omdat hij daarna kantinedienst had
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:23:06 #165
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_40538583
Als je service de hele dag slecht loopt, zegt er dan niet een klein stemmetje in je dat je misschien iets anders moet doen/iets gas terug moet nemen?
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:34:41 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40538884
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:23 schreef nickybol het volgende:
Als je service de hele dag slecht loopt, zegt er dan niet een klein stemmetje in je dat je misschien iets anders moet doen/iets gas terug moet nemen?
Tuurlijk wel. Alleen ben ik daar nog niet compleet genoeg voor. De tegenstander was gewoon een goede tennisser en met gas terug of minder spin stond ik direct onder druk, bij een geslaagde service had ik de hele rally het initiatief. Dat had ik nodig want hij was te slim als hij aan zet was. Hij las mijn spel goed en kon het prima ontregelen, behalve als ik tempo kon maken.

Mijn wisselvallige service is de reden dat ik geen 6 ga worden. In mijn service kun je zien dat ik nog maar 15 maanden speel, mijn veldspel is erg sterk hoor. In het dubbelspel heb ik hem zelfs redelijk op de rails, goed naar buiten staan geeft me net dat beetje extra ruimte die ik nodig heb.
  zondag 6 augustus 2006 @ 20:47:53 #167
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_40551518
Oefening baart kunst. Versier ergens een ton ballen en oefenen maar.
pi_40553743
nou jah mouce wil bij deze dan maar even melden dat de vandaag gespeelde dubbel verloren is gegaan met 6-4/6-3 maar wel lekker en opzich ook wel goed staan spelen.
alleen de (dome)fouten werden op het verkeerde moment gemaakt maar jah...

volgende keer beter
pi_40576429
Nou zoals verwacht verloren maar het ging verrassend goed zo de eerste wedstrijd in 4 weken...Had ook echt kansen op de 3e set, maar net 6-3 6-4 verloren..(een pak kansen op 5-4 in de 2e en dan was ik er zeker van dat ik het 6-4 zou maken....)...Geen schande tegen een 5.2 die al 3 toernooien in de 6 had gewonnen deze zomer terwijl ik een negatieve winst/verlies ratio heb...
Geen goede resultaten, wel goed gespeeld deze zomer dus das mooi. Nu is het weer voorbij..Volgend jaar toch echt even 6 worden!! (Begon de zomer als 6.3 en eindig als 7.0...wel wat zuur )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:54:43 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40577257
pffff het dreigt de hele tijd, maar ondertussen blijft het wel droog.
Ohw ik hoop zo dat ik ove reen half uurtje op de baan mag staan
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:20:52 #171
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40599846
Gisteren meer dan een uur getraind voor het eerst
En het ging nog goed ook. Lichamelijk gezien.

Qua tennis is het nog alles behalve optimaal. De service is nog erg onwennig. Slagen gaan nog wel aardig en volleren is nog een beetje wisselvallig.
Misschien vanavond nog ff en daarna moet het goed zijn

of iig goed genoeg voor de dubbel morgen...
pi_40603905
meestal zo als je even niks gedaan heb gewoon ff de roest er een beetje afslaan

suc6 moregn
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:55:18 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40605820
Misschien vanavond nog ff maar dat is een beetje afhankelijk van mijn tennismaatje.
Die moet eerst nog in toernooi spelen en misschien dat we daarna nog ff een balletje gaan knallen

Het voordeel is wel dat die oude trainer van me ook al maanden niet getennist heeft. Hij zei gisteren tegen me "owh moeten we tegen jullie. hmmm dan moet ik toch maar ff een keertje tennissen van te voren"
  donderdag 10 augustus 2006 @ 09:37:23 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40676360
Gisteren gewoon gewonnen

4-6 6-1 6-4

Eerste set was nog ff warm worden. Ik sloeg maar weinig goede ballen. Me service liep in de eerste game niet en me returns waren helemaal dramatisch. Waren de hele wedstrijd trouwens niet geweldig...
2de set goed gespeeld en de 3de set tot 5-1 voor ook prima.

We hadden op 5-1 voor ons in de 3de set een matchpoint. Ik wist van te voren waar hij zou serveren dus stelde me daar op in. Hij serveert precies waar ik verwachtte. Ik sla een forehand return kneiterhard voor hem langs. Op het moment dat ik de bal raak hoor ik mijn maat "UIT!" roepen... Terwijl die bal gewoon achterkant lijn was. Dus let gespeeld
We waren daardoor zo van slag dat we 3 games op rij verloren. Gelukkig serveerde mijn maat toen de wedstrijd koeltjes uit

En ik heb de mooiste bal van de wedstrijd gemaakt.
Er was een rally en de tegenstanders stonden allebij aan het net. Dus 1 van hun volleert maar raakt hem verkeerd waardoor hij 20cm van het net stuitert, door het midden. Ik stond ook aan het net aan de linkerkant (ben links), ik ren naar de bal toe, loop om me backhand heen en plaats de bal in tegengestelde richting (voor mij dus weer naar de linkerkant) voor de netspeler langs naar buiten. Soepele polsbeweging

Mag ik ff zeggen dat ik dit wel een geniaal punt vond
(de anderen vonden het trouwens ook een prachtig punt

Anyway, dat mijn maatje 10 goeie ballen sloeg op 2 van mij vergeten we dan maar ff
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:04:00 #175
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_40676941
Ik heb gisteren meegedaan aan 1e toernooi in m'n nieuwe tenniscarriere. Mix-dubbel 6-1 6-3 verloren. Maar we hadden nog nooit samen getennisd en de tegenstander was behoorlijk goed (6 en 8) en wij 6 en 9. Maar ik vond het zelf wel goed gaan en het was gewoon een leuke match
Alleen werd er door de heren zo hard geserveerd dat ik mijn tijd aan het net meestal maar half bukkend heb doorgebracht
Vanavond weer, maar dan tegen hele fanatiekelingen
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_40744797
Een kort resumé van mijn toernooi tot nu toe.... twee wedstrijden op een dag hakt erin moet ik zeggen.

Pluspunten:

- Eerste officiele ace geslagen
- Eerste officiele set gewonnen
- slagen gingen goed, zowel forehand als backhand

minpunten:

- Er is dus geen verschil tussen een toernooi in de 9 of de 8
- Mijn service blijft te wisselvallig en daardoor zwak, in de rally's kom ik perfect mee, moet alleen veel te hard werken om mijn eigen serve binnen te halen...

Eerste potje verloren met 3-6 2-6... het was veel closer dan de stand doet vermoeden.. vrijwel alles ging over deuce... alleen op de beslissende momenten liet mijn service het dan weer afweten

Tweede pot tegen een gozertje dat nu al als het grote talent van die vereniging wordt gezien.. speelt dit weekeinde zijn eerste toernooi... heeft een service waar je akelig van wordt... en als je de bal hard sloeg kwam ie nog harder terug... stond binnen no time met 4-0 achter... pastte daarna mijn spel aan en ging wat tragere ballen spelen wat goed werkte... kwam terug tot 4-3 en breakkansen naar 4-4 toe maar kreeg toen weer een paar kanonskogels om mijn oren... uiteindelijk set verloren met 6-3... tweede set bleef ik goed bij... mijn eigen service liep ook ineens redelijk... uiteindelijk de set er via een tie-break uitgesleept... stonden toen al twee uur op de baan en toen ging het dus voor geen meter meer... benen liepen vol, arm werd zwaar... hij begon weer als een gek te serveren en die van mij liep totaal niet meer... 0-6 in de derde op mijn broek...

Alles bij elkaar merk ik dat ik wel zeker vooruit ga.... back en forehand gaan beter en beter... heb ook goede lengte in mijn slagen. Probleem is mijn eerste service die gewoon veel harder en constanter moet...

Morgenvroeg laatste potje voor plaats 3 van de 4

En dan dinsdag weer les, ga maar eens een uur lang alleen maar serveren denk ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:33:48 #177
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_40746661
Probeer je eerste service eerst eens gewoon een behoorlijk aantal procenten in te krijgen, zonder elke keer maar weer proberen 200 km/h te serveren, zodat je niet teveel tweede services hoeft te slaan. Geef er een beetje spin aan. Probeer ritme te krijgen op je service, elke keer hetzelfde ritueel. Ga voor controle en in slaan, en als je dat begint te lukken kun je je snelheid verhogen: in wedstrijden en trainingen. Ook tijdens het inspelen moet je niet meteen de eerste paar services als een volslagen idioot tegen het hek rammen maar eerst rustig proberen je ritme te vinden. En nog wat: doe een warming-up voor een wedstrijd. Dit lijkt een hele simpele tip, maar veel mensen doen het niet. Dit merk je het duidelijkste bij een service, waar je schouder echt lekker los en warm moet zijn.

Milalaa: in een dubbel moet je niet te krampachtig vasthouden aan de netpositie "omdat het zo hoort". Als je volleys niet je sterkste punt zijn, je het gevoel hebt dat je alleen maar een schietschijf. bent en eigenlijk niet veel nut hebt aan het nut, ga dan gewoon achterin staan. Op de hogere niveaus wordt een dubbel gewonnen aan het net. Op een lager niveau moet je daar niet teveel aan vasthouden. Ga er alleen staan als je ook echt wat toe te voegen hebt.
pi_40746864
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:33 schreef nickybol het volgende:
Probeer je eerste service eerst eens gewoon een behoorlijk aantal procenten in te krijgen, zonder elke keer maar weer proberen 200 km/h te serveren, zodat je niet teveel tweede services hoeft te slaan. Geef er een beetje spin aan. Probeer ritme te krijgen op je service, elke keer hetzelfde ritueel. Ga voor controle en in slaan, en als je dat begint te lukken kun je je snelheid verhogen: in wedstrijden en trainingen.
Probleem is juist dat ik niet genoeg risico neem op mijn eerste serve... krijg hem 8 van de 10 keer wel in maar dan wordt ie vrij makkelijk geretourneerd... als ik naar mijn tegenstanders van vandaag kijk slaan die 2 tot 3 punten per game bij elkaar enkel door hun service... dat wil ik ook kunnen... kwestie van durven denk ik, op de een of andere manier sla ik niet helemaal goed door bij mijn serve... maar ik heb een oefening gekregen van mijn trainer om een denkbeeldig pillonnetje naast me te zetten en die te raken. maar dat is iets wat ik echt in de trainingen moet proberen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:45:19 #179
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40747026
Ik heb vandaag ook weer gewonnen

We moesten de hal in vanwege het slechte weer. Nou is mijn service wel goed dus ik had er niet zo heel erg veel moeite mee. Hoewel ik een beetje bang was voor me enkel op de stroeve vloer. Ging trouwens prima dus geen probleem

We wonnen de eerste set met 7-6. Mijn maatje werd gebroken op 4-4. Daarna gelijk de service terug gepakt. Uiteindelijk de tie-break gewonnen.
Daarna een set zonder breaks. Weer tie-break. Nu 6-7 voor hun.
Wij wisten dat we er bij moesten zijn met ons koppie en gelijk scherp beginnen. Hielden onze service en braken 1x. 3-0 voor.
Toen de wedstrijd uitgeserveerd door iedereen. 6-3 voor ons

Dus: 7-6 6-7 6-3
Mooie uitslag vond ik zelf

Het was wel grappig want ik ben de enige die zijn service niet verloren heeft. Maar ik heb wel de meeste breakpunten tegen gehad. Zeker 3x op 0-40 gestaan en dan goed serveren en toch nog de game pakken. Zeker 10 aces geslagen. Heerlijk die snelle banen
Morgen dus de finale. Wordt lastig. Onze tegenstanders stonden op de baan naast ons en dat zag er best goed uit.

Wel ironisch trouwens. Als het zo door gaat maak ik misschien nog wel kans om 3 te worden in de dubbel, terwijl ik momenteel op dik degradatie sta bij de single
Dan moet ik natuurlijk wel al die dubbels gaan winnen, maar mochten we morgen winnen sta ik al 3.5 gemiddeld
Als we verliezen sta ik trouwens 3.8 dus zo dicht zit het bij mekaar... Dat krijg je als je geen wedstrijden speelt
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:49:57 #180
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_40747194
Niet alleen in trainingen met je leraar natuurlijk, maar ook zelf oefenen!

1. zorg dat je goed door je knieën gaat (dit kun je controleren: je moet in de baan terecht komen na je service)

2. zorg dat je een stabiele opgooi hebt, die altijd hetzelfde gaat

3. zorg ervoor dat je soepel slaat, niets forceren, je pols soepel door de bal laten komen

4. zorg ervoor dat je grip in ieder geval goed is: tussengreep/continental (heel belangrijk!, laat dit eventueel controleren door je trainer)

5. zorg dat je goed doorzwaait, links van je lichaam

6. met je linkerarm eerst de bal opgooien en aanwijzen, en daarna intrekken in je buik

7. zorg dat je stevig staat, hierbij zijn er vele variaties, kort gezegd heb je platform (ala sampras en federer, beide voeten uit elkaar laten staan) en pinpoint (ala krajicek, baghdatis, etc., achterste voet meeslepen en planten achter je voorste voet of zelfs ernaast zoals venus williams) Hierbij is het een kwestie van persoonlijke voorkeur, alhoewel ik je de Williams variant niet aan kan bevelen.
pi_40747245
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:49 schreef nickybol het volgende:

1. zorg dat je goed door je knieën gaat (dit kun je controleren: je moet in de baan terecht komen na je service)

3. zorg ervoor dat je soepel slaat, niets forceren, je pols soepel door de bal laten komen

4. zorg ervoor dat je grip in ieder geval goed is: tussengreep/continental (heel belangrijk!, laat dit eventueel controleren door je trainer)

5. zorg dat je goed doorzwaait, links van je lichaam

6. met je linkerarm eerst de bal opgooien en aanwijzen, en daarna intrekken in je buik

7. zorg dat je stevig staat, hierbij zijn er vele variaties, kort gezegd heb je platform (ala sampras en federer, beide voeten uit elkaar laten staan) en pinpoint (ala krajicek, baghdatis, etc., achterste voet meeslepen en planten achter je voorste voet of zelfs ernaast zoals venus williams) Hierbij is het een kwestie van persoonlijke voorkeur, alhoewel ik je de Williams variant niet aan kan bevelen.
Thanks...
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:51:29 #182
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_40747254
Kun je eigenlijk wel meer dan 1 verschil tussen single en double hebben?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:41:31 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40749022
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:51 schreef nickybol het volgende:
Tegenwoordig wel
Vroeger niet, maar met dat hele nieuwe ratingssysteem kan dat dus wel.
Je kunt gewoon 8 zijn in de dubbel en 3 in de single. Als je nooit een dubbel speelt.
Een beetje raar is het wel, maar blijkbaar vonden ze dat bij de KNLTB nodig.

Over dat ritme....
Je hoeft niet alleen met dezelfde snelheid enzo te serveren. Ook in je voorbereiding kun je een heleboel ritme halen.
Wat ik bijvoorbeeld doe is altijd op dezelfde plek staan met serveren, bij de eerste service 3x met de bal stuiteren en serveren. Als hij fout gaat.... Loop ik terug naar de plek waar ik altijd vandaan serveer en stuiter ik 2x. Daarna sla ik mijn 2de service.
Het is een ritueel wat er al jaaaaaren in zit bij mij en het werkt wel. Als ik dat niet doe, dan voelt het niet goed aan. Het is een gewoonte maar gewoonten zijn ook ritmes

Dat op dezelfde plek staan om te serveren hoeft trouwens niet altijd goed te zijn (hoewel ik wel meer naar buiten sta met het serveren in een dubbel....). Het ligt er maar net aan hoe bedreven je in je service bent en hoeveel je wilt afwisselen. Ik kan door mijn lengte goede hoeken maken en heb een harde service, maar sommige spelers (meestal wat kleinere) gaan ook wel eens naar buiten staan als ze gaan serveren om ver naar buiten te spelen.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:43:54 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40749089
quote:
Ja hoor, ik ken ze wel. De dubbelspecialisten.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:45:51 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40749146
quote:
Ik heb ze allemaal wel eens geprobeerd. Die variant van Sampras en Federer vond ik niets. Dan heb ik het idee dat ik niet hoog genoeg kan opspringen (wat ook niet echt hun sterkste punt was/is)

Ik doe die andere dus... hoewel ik me achterste voet redelijk naast me voorste voet zet uiteindelijk. Hoewel ik het lang niet zo doe als Williams. Dat ziet er spastisch uit
Waarom beveel je die versie niet aan? Ik heb op de manier waarop ik het doe voor mijn gevoel de meeste stabiliteit...
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:56:05 #186
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_40749427
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb ze allemaal wel eens geprobeerd. Die variant van Sampras en Federer vond ik niets. Dan heb ik het idee dat ik niet hoog genoeg kan opspringen (wat ook niet echt hun sterkste punt was/is)

Ik doe die andere dus... hoewel ik me achterste voet redelijk naast me voorste voet zet uiteindelijk. Hoewel ik het lang niet zo doe als Williams. Dat ziet er spastisch uit
Waarom beveel je die versie niet aan? Ik heb op de manier waarop ik het doe voor mijn gevoel de meeste stabiliteit...
Omdat de meeste spelers bij die versie al vrij snel hun heup opendraaien, en daardoor uiteindelijk minder rotatie hebben waaruit ze hun snelheid kunnen halen. Sommige spelers kunnen hun heup toch vrij gesloten houden met deze voetenstand, maar bij de meeste is dit niet het geval.

Het kleine verschil tussen pinpoint en platform is inderdaad dat pinpoint iets meer opwaarts momentum geeft terwijl platform iets meer voorwaarts momentum geeft.

Er is trouwens een derde variatie die ik nog niet genoemd heb, maar waarvan ik de naam zo niet weet, ik noem het maar de Roddick variatie: voeten allebei vrij parallel aan de baseline, tenen van de rechtervoet bij de enkel van de linkervoet. Het grote voordeel van deze positie is dat je twee benen gebruikt om kracht mee te zetten, terwijl je bij pinpoint en platform voornamelijk het linkerbeen gebruikt. Uit mijn ervaring is echter wel gebleken dat veel spelers deze roddick service moeilijk te timen vinden.
  zondag 13 augustus 2006 @ 02:04:31 #187
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_40755822
quote:

dat vind ik dus zooo moeilijk he. Gooien, dat kan ik gewoon niet. Net als 'vroeger' met softbal op school, en je ving de bal die terug moest naar de pitcher? Dus goed, de helft van de tijd gooi ik dus niet hoog genoeg, waardoor ik de bal te laag raak = in net. Of ik probeer echt hoog te gooien maar dan gaat ie helemaal uit koers Maar ja oefening baart kunst dus nog maar eens een middagje in de tuin opgooien ofzo.
Be sure to wear some flowers in your hair
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:19:52 #188
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40759034
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:56 schreef nickybol het volgende:

[..]

Omdat de meeste spelers bij die versie al vrij snel hun heup opendraaien, en daardoor uiteindelijk minder rotatie hebben waaruit ze hun snelheid kunnen halen. Sommige spelers kunnen hun heup toch vrij gesloten houden met deze voetenstand, maar bij de meeste is dit niet het geval.

Het kleine verschil tussen pinpoint en platform is inderdaad dat pinpoint iets meer opwaarts momentum geeft terwijl platform iets meer voorwaarts momentum geeft.

Er is trouwens een derde variatie die ik nog niet genoemd heb, maar waarvan ik de naam zo niet weet, ik noem het maar de Roddick variatie: voeten allebei vrij parallel aan de baseline, tenen van de rechtervoet bij de enkel van de linkervoet. Het grote voordeel van deze positie is dat je twee benen gebruikt om kracht mee te zetten, terwijl je bij pinpoint en platform voornamelijk het linkerbeen gebruikt. Uit mijn ervaring is echter wel gebleken dat veel spelers deze roddick service moeilijk te timen vinden.
ik heb er iig geen last van dat ik me heup open draai. Volgens mij verlies je dan richting en snelheid en dat zijn 2 dingen die ik wel heb
Daarnaast heeft er nog nooit een trainer iets over mijn techniek gezegd (de laatste paar jaren) dus ik neem aan dat er geen grote fouten meer in zitten.

Die Roddick-service vind ik er ook maar raar uit zien. Lijkt me niet echt relaxt om op die manier te serveren. Ik neem trouwens aan dat in jouw voorbeeld de linkervoet de voorste is en de rechtervoet de achterste? Ik ben links dus btje verwarrend
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:22:53 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40759069
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 02:04 schreef MiLalaa het volgende:

[..]

dat vind ik dus zooo moeilijk he. Gooien, dat kan ik gewoon niet. Net als 'vroeger' met softbal op school, en je ving de bal die terug moest naar de pitcher? Dus goed, de helft van de tijd gooi ik dus niet hoog genoeg, waardoor ik de bal te laag raak = in net. Of ik probeer echt hoog te gooien maar dan gaat ie helemaal uit koers Maar ja oefening baart kunst dus nog maar eens een middagje in de tuin opgooien ofzo.
Och, zelfs ik heb daar ook nog moeite mee (met mijn 17 jaar tenniservaring) en als ik lang niet geserveerd heb kan ik gewoon 3x een bal verkeerd opgooien voordat ik een keer een fatsoenlijke bal kan slaan.

btw, als je de bal vaak achter je op gooit dan kan het zijn dat je met je lichaam te veel naar achteren beweegd. Het is niet iets wat ik van een trainer geleerd heb, maar ik heb gemerkt dat als je je lichaam iets meer naar voren blijft houden tijdens de opgooi je dan eigenlijk de bal niet meer naar achteren gooit.
pi_40759816
quote:
M'n huisgenote is 4 in de enkel, en 6 in de dubbel (volgend seizoen ook 5 in de dubbel )

Dus ja, het kan.
pi_40759836
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:43 schreef XL het volgende:

[..]

Ja hoor, ik ken ze wel. De dubbelspecialisten.
Die zijn er ook nog idd, vaak de wat oudere mensen die zich niet meer aan het enkelspel 'wagen', maar met dubbel wel 6 of 7 zijn.. Heb wel tegen zulke mensen moeten spelen met toernooien, echt gemakkelijk om van te winnen, al is het alleen maar omdat ze gewoon niet op de goede positie staan met serveren!
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:35:37 #192
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_40759988
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

ik heb er iig geen last van dat ik me heup open draai. Volgens mij verlies je dan richting en snelheid en dat zijn 2 dingen die ik wel heb
Daarnaast heeft er nog nooit een trainer iets over mijn techniek gezegd (de laatste paar jaren) dus ik neem aan dat er geen grote fouten meer in zitten.

Die Roddick-service vind ik er ook maar raar uit zien. Lijkt me niet echt relaxt om op die manier te serveren. Ik neem trouwens aan dat in jouw voorbeeld de linkervoet de voorste is en de rechtervoet de achterste? Ik ben links dus btje verwarrend
Als je je heup goed kunt houden is er geen probleem. Je kunt alle kleine techniekfoutjes wel gaan proberen te verbeteren, maar op een bepaald niveau heeft dat niet echt veel zin meer. Op de hogere niveaus moet techniek vooral in dienst staan van het tactische aspect. Op jouw niveau (4 toch?) zal het tactische aspect ook een stuk belangrijker zijn. Het gaat dan niet om de technische uitvoering van een slag maar het resultaat van een slag. Inderdaad ik ga uit van een rechtshandige.

De opgooi is inderdaad moeilijk en een kwestie van veel oefenen. Wat wel kan helpen:
- bal opgooien met gestrekte arm
- gebruik deze arm als denkbeeldige lift
- bal loslaten op ongeveer schouderhoogte
- deze arm kan dan meteen naar boven om de bal aan te wijzen (je linkerschouder komt dan hoger dan je rechterschouder, waardoor je schouder-over-schouderrotatie krijgt)

Dit is maar een voorbeeldje van een opgooimanier. In de praktijk heb ik gemerkt dat dit een zeer simpele en effectieve manier is. Als iets niet werkt moet je teruggaan naar de simpelste basis, overbodige bewegingen maken het geheel alleen maar moeilijker. Ook bij de service-opgooi heb je natuurlijk een grote mate van persoonlijke vrijheid, eigen alles mag, als de opgooi maar op de goede plaats komt, net zoals je linkerarm en je gewicht.
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:39:03 #193
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_40760045
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 02:04 schreef MiLalaa het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel moeilijk. Maar kijk naar mijn tips: opgooien is liften niet gooien. De servicebeweging zelf daarentegen is wel weer zeer gelijkend aan een worp.

Niet te hoog gooien, want hoe hoger je opgooit hoe sneller de bal ook weer naar beneden door je raakzone valt. Idealiter zou je het hoogste punt van de bal gelijk zijn aan je ideale raakpunt, maar dit is praktisch bijna onmogelijk, dus een metertje daarboven is zeer goed.
pi_40775162
Pfff, ik word volgend jaar gewoon 3 in de dubbel .

Wel geinig natuurlijk opzich, maar of ik er nou zo blij mee moet zijn...
pi_40776062
Hallo, ben ik ook nog even vandaag...

Had vanmorgen beter in bed kunnen blijven liggen dan om te gaan tennissen... compleet geveegd 6-2 6-0. Werkelijk niets lukte.

Dinsdag maar weer even flink gaan trainen en dan zaterdag mijn laatste toernooi van het zomerseizoen
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:24:08 #196
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40776684
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:44 schreef Chriz2k het volgende:
Pfff, ik word volgend jaar gewoon 3 in de dubbel .

Wel geinig natuurlijk opzich, maar of ik er nou zo blij mee moet zijn...
ik had 3 kunnen worden in de dubbel als ik vandaag gewonnen had

Helaas de finale van de 4 verloren
Vrij close 7-5 4-6 4-6

Vervelende was wel dat we 3-0 voor stonden in de laatste set en alsnog gewoon helemaal inzakten.

Nu ga ik morgen voor het eerst proberen te singlen in het volgende toernooi.
Ik denk dat het qua enkel wel goed gaat. De rest is afwachten.

Ik voel hem trouwens best wel. Heb momenteel een beetje last van me rug en van me arm. Gewoon door het vele spelen. Morgen is het voor een gedeelte wel over en als me rug warm wordt, gaat het ook wel goed

Ik vond het echt fijn om weer op zo'n finaledag te zijn. Ondanks dat ik verloren heb. Gewoon het daar zijn was ff lekker
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:43:02 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40821890
Gisteren verloren in de eerste ronde van de single.
We moesten de hal in omdat het regende.

Hele rare wedstrijd. We moesten sowieso elke set beginnen op 2-2. Iets wat al raar is voor je gevoel natuurlijk.
Maar allebij de sets heb ik op precies dezelfde manier verloren. Iedere keer wel een paar punten winnen op de service van de tegenstander en de 2de servicegame van mezelf verliezen. De andere 2 servicegames op "love" winnen. Echt zo raar....

Maar het was natuurlijk wel ingecalculeerd. Alleen jammer want als ik helemaal fit was geweest had ik hem wel kunnen pakken. Maarja, dat is als
pi_40823240
Na een aantal jaar gestopt te zijn met tennis ga ik volgend jaar de draad weer oppakken.

Maar hoe zit het eigenlijk met het nieuwe klasseringssysteem, hoe is dat te vergelijken met het oude systeem E, D2, D1, C2,.....etc.?
volgende wedstrijden:
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:59:39 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40823406
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:52 schreef spurs het volgende:
Na een aantal jaar gestopt te zijn met tennis ga ik volgend jaar de draad weer oppakken.

Maar hoe zit het eigenlijk met het nieuwe klasseringssysteem, hoe is dat te vergelijken met het oude systeem E, D2, D1, C2,.....etc.?
Oud nieuw
A1 = 1
A2 = 2
B1 = 3
B2 = 4
C1 = 5
C2 = 6
D1 = 7
D2 = 8
E = 9
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:57:11 #200
75556 erkel
back from Dagestan
pi_40826529
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:43 schreef Komakie het volgende:
Gisteren verloren in de eerste ronde van de single.
We moesten de hal in omdat het regende.

Hele rare wedstrijd. We moesten sowieso elke set beginnen op 2-2. Iets wat al raar is voor je gevoel natuurlijk.
Maar allebij de sets heb ik op precies dezelfde manier verloren. Iedere keer wel een paar punten winnen op de service van de tegenstander en de 2de servicegame van mezelf verliezen. De andere 2 servicegames op "love" winnen. Echt zo raar....

Maar het was natuurlijk wel ingecalculeerd. Alleen jammer want als ik helemaal fit was geweest had ik hem wel kunnen pakken. Maarja, dat is als
Dat is echt zo gaar he op een 2-2 stand beginnen, dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Dan is de set voorbij voordat je goed en wel ingespeeld bent. En als je de 2e set alsnog pakt, dan is 3e set meestal dan een supertiebreak Het is bijna gewoon een loterij zo'n wedstrijd.

Zal deze week een toernooi spelen met mijn nieuwe rackets, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Weisst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')