Welke categorie speel je?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:10 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Studententoernooien speel ik voor de fun, dat accepteer ik. Maar ook die andere toernooien wil het voor geen ene flikkerDie ene kwartfinale was juist een toernooi waar de brakheid ten top steeg
En idd, dat toernooi in Zeeland is het Vliegende Hollander toernooi
Gelukt!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Naja.. Morgenavond eerste wedstrijd in de 8!Moet tegen iemand met een rating van 8.8 nogwat en hoop die toch eigenlijk wel te winnen,
[........]
Gewonnen!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
En dan zaterdagochtend de laatste poulewedstrijd in de 7, tegen het meisje wat nog op de basisschool zit.. Ben benieuwd.
Zal het even uitleggen dan.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:19 schreef Komakie het volgende:
goeie shit
7-6 laatste set.... close call
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Nee, dat moest alleen woensdag, toen moesten alle KNLTB-toernooien van de KNLTB een supertiebreak als derde set maar de rest van de speeldagen niet.
Klopt!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
Rare opmerking van die gasten dan.
Nouja, gewonnen is gewonnen. hoe maakt niet uit
hmmm hoor jij dan niet allang op je bedje te liggen??? (ik bedoel op het moment van jou post, niet op het moment dat ik deze post tikquote:Op zondag 23 juli 2006 00:09 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Klopt!
Vanavond de halve finale in de 8 gewonnen, best 'n makkie. 6-3, 6-1.![]()
Morgenochtend half elf finale!
Op het moment van jouw post sliep ik ook allang.quote:Op zondag 23 juli 2006 02:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm hoor jij dan niet allang op je bedje te liggen??? (ik bedoel op het moment van jou post, niet op het moment dat ik deze post tik)
anyway, suc6
Ga maar eens handjedrukken met drie spelers, je zult er best een aantal verslaan. Snelheid van de beweging verhogen en de bal korter na de stuit pakken zullen je spel al behoorlijk versnellen. Ook waar je de bal ten opzichte van je lichaam raakt is belangrijk. Met name technisch dus, als je techniek in orde is zal kracht pas echt vruchten af gaan werpen.quote:Op zondag 23 juli 2006 10:28 schreef TheVulture het volgende:
Vraagje, heeft het zin om krachttraining te doen en zo meer kracht te krijgen bij het spelen van mijn slagen, wil de ballen iets harder raken zodat ze dieper in het veld vallen of is dat puur een technisch verhaal mbt het moment waarop je de bal raakt... of heeft krachttraining wel degelijk zin?
Thanks voor de tipquote:Op zondag 23 juli 2006 10:35 schreef XL het volgende:
[..]
Ga maar eens handjedrukken met drie spelers, je zult er best een aantal verslaan. Snelheid van de beweging verhogen en de bal korter na de stuit pakken zullen je spel al behoorlijk versnellen. Ook waar je de bal ten opzichte van je lichaam raakt is belangrijk. Met name technisch dus, als je techniek in orde is zal kracht pas echt vruchten af gaan werpen.
Ik gok dat jij bij Fust zitquote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:36 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]Studententennisverenigingen zijn tof!
Bij welke zit je?
Het is gewoon een kwestie van techniek waarschijnlijk. De bal goed voor je raken en niet te dicht op je lichaam. Daarnaast goed in de bal stappen. Achteruit hangen met slaan of recht blijven staan helpt ook niet echt als je snelheid wil maken. Daarnaast is je armversnelling belangrijk. Laat anders iemand een keer naar je slag kijken (een trainer bedoel ik). Dan weet je het zeker.quote:
Hoi The Vulture,quote:Op zondag 23 juli 2006 10:28 schreef TheVulture het volgende:
Vraagje, heeft het zin om krachttraining te doen en zo meer kracht te krijgen bij het spelen van mijn slagen, wil de ballen iets harder raken zodat ze dieper in het veld vallen of is dat puur een technisch verhaal mbt het moment waarop je de bal raakt... of heeft krachttraining wel degelijk zin?
Jazeker!quote:Op zondag 23 juli 2006 14:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ik gok dat jij bij Fust zit(ken ik overigens nog wel een paar lui van)
Ik kom uit Enschede, dan is Ludica een logische keuze
Goede tip. Belangrijk om een goede ontspanning te bereiken is een goede ademhaling, uitademen vlak voor het contactpunt en door je contactpunt heen ademen.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:45 schreef tordesmonats het volgende:
[..]
Hoi The Vulture,
Je hebt al een aantal goeie tips gehad, o.a m.b.t armversnelling. Vraag is wel hoe krijg je die omhoog. Vaak maken spelers die moeite hebben te bal met enige regelmaat diep te spelen juist teveel gebruik van spierkracht, en is er te weinig ontspanning in de arm. Veel van armsnelheid haal je uit je 'zwaai', wat inhoudt dat je juist je arm laat gaan ipv de bal met veel kracht probeert te raken/duwen
Op het moment van inzet van je zwaai gebruik je zeker spierkracht (ergens moet je die snelheid genereren natuurlijk, het 'aanzwengelen' van de arm) , maar daarna gaat die aanzet over in ontspanning.. Daardoor haal je het meeste rendement uit die aanzet en versnelt de arm nog tijdens de slag (zwaai). Op het moment van raken is arm dan ontspannen. uiteindelijk krijg zo met minder inspanning veel meer resultaat.
quote:Op zondag 23 juli 2006 16:45 schreef tordesmonats het volgende:
[..]
Hoi The Vulture,
Je hebt al een aantal goeie tips gehad, o.a m.b.t armversnelling. Vraag is wel hoe krijg je die omhoog. Vaak maken spelers die moeite hebben te bal met enige regelmaat diep te spelen juist teveel gebruik van spierkracht, en is er te weinig ontspanning in de arm. Veel van armsnelheid haal je uit je 'zwaai', wat inhoudt dat je juist je arm laat gaan ipv de bal met veel kracht probeert te raken/duwen
Op het moment van inzet van je zwaai gebruik je zeker spierkracht (ergens moet je die snelheid genereren natuurlijk, het 'aanzwengelen' van de arm) , maar daarna gaat die aanzet over in ontspanning.. Daardoor haal je het meeste rendement uit die aanzet en versnelt de arm nog tijdens de slag (zwaai). Op het moment van raken is arm dan ontspannen. uiteindelijk krijg zo met minder inspanning veel meer resultaat.
Gefeliciteerd. Toernooiwinst is altijd mooi.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vandaag trouwens finale DE8 gewonnen!6-3, 6-3.
![]()
Gefeliciteerdquote:Op zondag 23 juli 2006 17:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vandaag trouwens finale DE8 gewonnen!6-3, 6-3.
Wel blij dat er geen derde set nog achteraan kwam, was compleet gesloopt. 7 wedstrijden in 6 dagen, en morgen begint m'n nieuwe toernooi.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |