abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 14:03:23 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40351544
Fuck, van het weekend gewoon weer het volgende toernooi moeten afzeggen
Het wordt wel een beetje triest op deze manier.

Misschien dat ik volgende week dubbel kan spelen maar het is nog onzeker. Ik wil eerst sowieso een paar keer op niveau gespeeld hebben. Maar ja, dat is wel moeilijk want bijna iedereen is op vakantie...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_40363165
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:03 schreef Komakie het volgende:
Fuck, van het weekend gewoon weer het volgende toernooi moeten afzeggen
Het wordt wel een beetje triest op deze manier.

Misschien dat ik volgende week dubbel kan spelen maar het is nog onzeker. Ik wil eerst sowieso een paar keer op niveau gespeeld hebben. Maar ja, dat is wel moeilijk want bijna iedereen is op vakantie...
Balen.

Ik heb nog 'n toernooi gewonnen, in twee categoriën... DamesEnkel 8 en DamesDubbel 8.. Alles ging veels te gemakkelijk behalve de finale in de Enkel.. Die tegenstandster was wel goed. Die wedstrijd had ik na drie uur, in drie sets, gewonnen.

Tevens laatste toernooi van dit seizoen (waarschijnlijk), barst van de spierpijn en kramp.
  maandag 31 juli 2006 @ 21:12:52 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40364496
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Balen.

Ik heb nog 'n toernooi gewonnen, in twee categoriën... DamesEnkel 8 en DamesDubbel 8.. Alles ging veels te gemakkelijk behalve de finale in de Enkel.. Die tegenstandster was wel goed. Die wedstrijd had ik na drie uur, in drie sets, gewonnen.

Tevens laatste toernooi van dit seizoen (waarschijnlijk), barst van de spierpijn en kramp.
Dat zijn de vetste potjes om te winnen (en de kutste om te verliezen )

Als je moet knokken voor de overwinning maar je haalt het wel, dan geeft dat de meeste voldoening. Tenminste ... bij mij dan
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_40366960
Ik verlies godver alles man!

Gek word ik er van.. de slagen heb ik tijdens de wedstrijden gewoon niet die ik tijdens vrij spelen wel heb..
  maandag 31 juli 2006 @ 22:24:22 #105
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40367166
Ik The_Boezelaars allemaal supertips gegeven, geeft zijn tegenstander walk-over
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_40372298
Supertips kan ik waarschijnlijk ook wel gebruiken..
pi_40373810
Wat bij mark het geval is (denk ik)

Is dat je op de training zonder druk speelt en dus je slagen heel soepel lopen.
En op het moment dat je een wedstrijd speelt er een of ander "knopje" omgaat waar door alles net wat lastiger gaat en je dus niet ontspannen staat te spelen.
Dit is voor het grootste deel een mentale kwestie waar je alleen maar vanaf kunt komen door wedstrijden te spelen en mentaal sterker te worden.

ps als mensen zich mochten verveelen morgen begint er een toernooi in utrecht

dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:19:57 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40376888
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:32 schreef MarkG het volgende:
Wat vaak het probleem is. Je slaat bij de trainingen wat harder en scherper. Mede omdat er geen spanning op zit. Vaak is het ook zo dat je bij de training voornamelijk de winners als goede ballen ziet maar niet zo op de onnodige fouten let.

In de wedstrijd moet je gewoon een stapje terug doen. Verwacht niet dat je de ballen met dezelfde snelheid en precisie kunt slaan als bij vrij spelen.
Kortom, je moet ff terug naar de basis. Gewoon de ballen terug slaan op de backhand (vanuit gaande dat dit de zwakke slag is van ej tegenstander), minimaal 1.5m over het net. Als het ff kan met wat spin en achter de servicelijn.
dan krijg je vanzelf een kansje.
Zelfs als je die kans krijgt, hoeft het niet per se een scorende bal te zijn. Vaak wil je de bal dan zo hard mogeljik raken. Speel hem in plaats daar van goed in de hoek en loop op naar het net (als de bal goed genoeg is)
Is de bal volgens jou niet goed genoeg, blijf achterin en probeer de bal in de andere hoek te spelen.

Probeer gewoon de fout bij de tegenstander te creeren. Je hoeft niet per se zelf het punt te scoren. Je wint namelijk niet een wedstrijd op het aantal winners maar op het aantal fouten. Omdat je altijd meer fouten zult maken dan scorende punten. Tenminste, wel op dit niveau.
Blijf rustig wachten op je kans. Het heeft geen zin om te forceren.

Wat bij mij (bij de trainingen) goed werkt is bijvoorbeeld het zo te doen dat je elke bal die achter de servicelijn (aan jou kant) stuitert niet als winner te slaan. Alles wat ervoor kunt, mag je het proberen. Maar dan wel als je denkt dat het ook mogelijk is. Als het een goede strakke bal is, heeft het geen zin om daar op aan te vallen.

Blijf tegen jezelf zeggen de komende tijd dat je niet een wedstrijd wint op meer winners slaan dan de tegenstander, maar op minder fouten maken dan de tegenstander.

suc6
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:20:37 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40376904
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:40 schreef mouce het volgende:
Wat bij mark het geval is (denk ik)

Is dat je op de training zonder druk speelt en dus je slagen heel soepel lopen.
En op het moment dat je een wedstrijd speelt er een of ander "knopje" omgaat waar door alles net wat lastiger gaat en je dus niet ontspannen staat te spelen.
Dit is voor het grootste deel een mentale kwestie waar je alleen maar vanaf kunt komen door wedstrijden te spelen en mentaal sterker te worden.

ps als mensen zich mochten verveelen morgen begint er een toernooi in utrecht

Welk toernooi bedoel je?
Sphaerinda toevallig????
pi_40379312
nee, ik bedoel heel toevallig een andere namelijk het "DaimlerChrysler Open" op het At Risk TennisPark
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:54:51 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40380454
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:10 schreef mouce het volgende:
nee, ik bedoel heel toevallig een andere namelijk het "DaimlerChrysler Open" op het At Risk TennisPark
Ok, grappig Ik woon en tennis vlak bij dat park (Rijnsweerd) maar nog nooit het idee gehad om daar mee te doen. Ben sowieso niet zo van het hardcourt dus ik blijf wel op gravel tennissen. Zou deze week de Nienhof spelen, maar ja moest afzeggen ivm me enkel
pi_40380925
nou ik denk niet dat je ook snel het idee gaat krijgen om aan het DaimlerChrysler Open mee te gaan doen het is namelijk een internationaal rolstoeltennis toernooi. en is dus niet weg geled voor de valide spelers
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:39:31 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40381826
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:09 schreef mouce het volgende:
nou ik denk niet dat je ook snel het idee gaat krijgen om aan het DaimlerChrysler Open mee te gaan doen het is namelijk een internationaal rolstoeltennis toernooi. en is dus niet weg geled voor de valide spelers

foutje

Btw doet die nederlandse meid de heel goed is (Ester Vergeer geloof ik?) ook mee?
Zij was vorig jaar bij ons op de club om een demonstratie te geven. Echt zo knap wat die invalide mensen doen in een rolstoel en dan ook nog eens de bal terug slaan
pi_40385274
ik kan je op dit moment alleen ertellen dat zowel:
Esther (nr 1 van NL En nr 1 van de wereld)
Robin (nr 1 van NL En nr 3 van de wereld)

zullen deelnemen aan het toernooi.
ook zullen er hoogswaarschijnlijk een aantal toppers vanuit het buitenland mee doen.
maar ik zal deze post Editen zodra ik die info he (misschien later vandaag en anders morgen)
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:21:32 #115
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40393577
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:30 schreef mouce het volgende:
ik kan je op dit moment alleen ertellen dat zowel:
Esther (nr 1 van NL En nr 1 van de wereld)
Robin (nr 1 van NL En nr 3 van de wereld)

zullen deelnemen aan het toernooi.
ook zullen er hoogswaarschijnlijk een aantal toppers vanuit het buitenland mee doen.
maar ik zal deze post Editen zodra ik die info he (misschien later vandaag en anders morgen)
Ze doet dus mee
Wel vet. Vind het ech zo ongelovelijk knap wat die mensen kunnen. Maar ja, dat heb ik in mijn vorige post ook al gezegd

ze schijnt dus gewoon ongeveer niveau 5/6 aan te kunnen bij de dames. Dat is toch best knap
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:20:32 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40395443
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:32 schreef MarkG het volgende:
Deze waren zeer specifiek. Boezelaar moest tegen een tegenstander van mij spelen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_40396130
Zojuist de loting binnengekregen voor mijn toernooi volgende week... slechts 4 spelers in mijn klasse inclusief mezelf... speel 3 wedstrijden op 12 en 13 augustus in poule-vorm... op zich wel leuk dat ik een aantal wedstrijden in korte tijd mag ballen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_40399592
yaaay voor poul systeem
ik heb de pech dat ik op een "hoger" nivau speel in ik dus alleen maar afval systeemen speel zo ook weer dit weekend.
en wat bij ons het geval is (en dit is bij valide tennis niet zo geloof ik) is dat wij pas weten wie onze tegenstander is op het moment dat we bij het tennispark komen en we ons dus niet echt kunnen voor bereiden. en in een vrij korte tijd een "strijd plan" moeten bedenken :S
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:24:22 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40401957
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 22:26 schreef mouce het volgende:
yaaay voor poul systeem
ik heb de pech dat ik op een "hoger" nivau speel in ik dus alleen maar afval systeemen speel zo ook weer dit weekend.
en wat bij ons het geval is (en dit is bij valide tennis niet zo geloof ik) is dat wij pas weten wie onze tegenstander is op het moment dat we bij het tennispark komen en we ons dus niet echt kunnen voor bereiden. en in een vrij korte tijd een "strijd plan" moeten bedenken :S
sorry maar ik kom er pas nu achter dat je dus roelstoeltennis speelt

anyway, dat is bij ons normaal gesproken ook zo. Alleen tegenwoordig staan zo vaak de sheets op internet. Op de verenigingssite, dat je al wel een beetje te weten kunt komen tegen wie je moet en wat die persoon eerder heeft gedaan.
pi_40403001
neem je niks kwalijk heb het namelijk ook nooit leterlijk gezegt maar jah het is el het "Recreatief tennistopic" dus dacht dat ik dit hier ook wel neer kon zetten

dat hoop ik dus morgen ook te weten te komen.
aangezien de hoofd Cat. bij ons morgen al begint en de uitslagen op een site komen te staan.
en daar ook de lagere cat. bij komen hoop ik morgen te zien tegen wie ik vrijdag speel
  woensdag 2 augustus 2006 @ 07:36:47 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40408900
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:59 schreef mouce het volgende:
neem je niks kwalijk heb het namelijk ook nooit leterlijk gezegt maar jah het is el het "Recreatief tennistopic" dus dacht dat ik dit hier ook wel neer kon zetten

dat hoop ik dus morgen ook te weten te komen.
aangezien de hoofd Cat. bij ons morgen al begint en de uitslagen op een site komen te staan.
en daar ook de lagere cat. bij komen hoop ik morgen te zien tegen wie ik vrijdag speel
Tuurlijk hoort rolstoeltennis hier ook thuis. De beleving van het spelletje lijkt me exact hetzelfde en dat is toch waar het hier vooral over gaat. Bovendien vind ik het supergaaf, zo'n rolstoeller bezig zien vind ik prachtig. Hoe loopt de categorie-indeling bij rolstoeltennis en wat is je speelsterkte? Valide spelers tot welke sterkte kun je nog pakken?
pi_40412065
Ik mocht een paar jaar geleden eens een demonstratiedubbel spelen tegen rolstoelers, was heel cool om te doen .

Wel gewonnen uiteraard .
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:28:31 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40412922
hehe het was vorig jaar wel lachen toen iemand van onze vereniging moest proberen om te tennissen en een rolstoel tegelijk te besturen.

Ging helemaal de mist in
pi_40420085
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 07:36 schreef XL het volgende:

[..]

Tuurlijk hoort rolstoeltennis hier ook thuis. De beleving van het spelletje lijkt me exact hetzelfde en dat is toch waar het hier vooral over gaat. Bovendien vind ik het supergaaf, zo'n rolstoeller bezig zien vind ik prachtig. Hoe loopt de categorie-indeling bij rolstoeltennis en wat is je speelsterkte? Valide spelers tot welke sterkte kun je nog pakken?
Ik heb zelf al wel wat demo’s gehad op een oude school van me en al wel wat op tennis vereniging altijd wel leuk als mensen het zelf ook gaan proberen

Ik zal even een indeling geven van de cat. indeling zoals ie bij ons is.

Wij kennen D/C, B, Second Draw, en Main Draw

D/C: Voor de beginnende spelers
B: Deze ranking behoud je tot je op de ranglijst bij de 35ste plaats komt
SD: Deze status geld van 35 tot 20 deze ranking is ook nodig om je in teschrijven voor internationale toernooien
MD: deze ranking is dus voor mensen van 20 en verder

Om ook even aan te geven wat het kracht verschil eigenlijk is een goeie main draw speler kan het zoals jullie het zeggen een C2 speler nog vrij lastig maken. (met uitzonderling van Esther maar die ik ook al een 4(?) jaar ongeslagen)

Ik zelf schommel een beetje tussen de B en Second Draw (afhankelijk van het toernooi)
Ook heb ik zelf al een keer deel mogen nemen aan het wereld kampioenschap voor de jeugd in Frankrijk (kwart finale singel - Finale Dubbel)

De regels voor het rolstoeltennis verschillen eigenlijk niks enige verschil is dat je bij het rolstoeltennis de bal 2 keer mag laten stuiteren voor je hem moet slaan
En de 2de stuit mag ook gewoon buiten het veld zijn

Meer vragen? stel ze gerust

(de resultaten van het toernooi zijn te volgen via: http://www.tennisonwheels.nl/db2006/schema2006/index.php)
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:06:56 #125
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40423921
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:11 schreef mouce het volgende:
Om ook even aan te geven wat het kracht verschil eigenlijk is een goeie main draw speler kan het zoals jullie het zeggen een C2 speler nog vrij lastig maken. (met uitzonderling van Esther maar die ik ook al een 4(?) jaar ongeslagen)
Wat ze daadwerkelijk aan kan weet ik natuurlijk niet, maar ze zei toen dat ze aardig kon meekomen met 5 speelsters.
quote:
Ik zelf schommel een beetje tussen de B en Second Draw (afhankelijk van het toernooi)
Ook heb ik zelf al een keer deel mogen nemen aan het wereld kampioenschap voor de jeugd in Frankrijk (kwart finale singel - Finale Dubbel)
hmmm dan kun je dus best wel een beetje ballen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')