Sketches of Spain it isquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:02 schreef Bimmel het volgende:
Sketches from Spain of Ascenseur pour L'échafaud
Je hebt het antwoord al gehad, zag ik. Maar Androgynous is inderdaad een Replacements-cover.quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:41 schreef ranja het volgende:
[off topic]
is "Androgynous" een Replacements song?
[/off topic]
Die stata dus op haar nieuwe album "Sinner", zoals je misschien al begrepen hadquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:58 schreef schaap001 het volgende:
Ga ik ook eens beluisteren: die Joan Jett versie van Adrogynous...
Adrogynous staat op 'Let It Be' uit 1984. Treurig uitgevoerd met wat piano en zang. Hoe is die Joanquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Die stata dus op haar nieuwe album "Sinner", zoals je misschien al begrepen had
Ik heb wel 2 Replacements albums inmiddels maar daar staat dat nummer niet op.
Ik zal ook eens op zoek gaan naar het Jett/Westerberg nummer....
Een zeer recente foto: redelijk brlijant gitarist, maar de beste man loopt iets achter qua styling...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Steve Stevens
Voor haar doen vrij ingetogen, weinig bombast maar wel met gitaar, beetje folky zelfs.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:35 schreef schaap001 het volgende:
Adrogynous staat op 'Let It Be' uit 1984. Treurig uitgevoerd met wat piano en zang. Hoe is die Joan
Jett uitvoering?
Hmm. Hier zou ik graag een pvdt willen plaatsen... darn!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Kennen we deze jongens (nog) ?
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:48 schreef bartrid het volgende:
dus het is Walter Schreifels? Geen idee wat die na quicksand gedaan heeft.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:17 schreef jerver73 het volgende:
rival schools?
Die band is iig Mud my 2 centsquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
je een beetje kennende, zal Kylie de band op postzegelformaat wel gesampled hebben
Duh, ik had die 2 cents beter in m'n zak kunnen houdenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:39 schreef jerver73 het volgende:
hehehehehehehehe...... deze keer nou eens niet.....
[afbeelding]
minder op postzegelformaat misschien
Verrek ja, nu weet ik het ook weer.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:44 schreef bukgeit het volgende:
Rob Davis van Mud schreef en produceerde Can't Get You Out Of My Head .
Zullen we daar half tien van maken?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:01 schreef bukgeit het volgende:
Maak een rij artiesten (geen acts of bands, alleen personen) van wie de naam eindigt op een enkele hoofdletter, en dan van A t/m Z. Wie om half negen de meeste weet te noemen wint het punt.
Wel goed: Mel B
Niet goed: M.I.A.
Mooie lijst.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:57 schreef belsen het volgende:Fresh Tunes #1 2 Unlimited Handsome 3some Radio 4 5ive Electric 6 Zero 7 Motiv8 Warp 9 10CC Errortype 11 D12 Union 13 16 Horsepower Heaven 17 22-20's
Meer kenniknie.
quote:A1
U2
3 doors down
4 non blondes
jurassic 5
Electric 6
Zero 7
8
Stroke 9
10CC
11
D12
13 & God
14 Iced Bears
Lucky 15
16 Horsepower
East 17
18
19 Wheels
20/20
Nee, het betrefd hier iemand, die zijn muzikale sporen ruimschoots verdient heeft.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:07 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Paris Hilton?
Juist niet, hij staat er tussenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:34 schreef cafca het volgende:
Papa M vergeten, bukgeit
knap lijstje trouwens
Vast welquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:27 schreef ranja het volgende:
vast niet zoiets voor de hand liggends als gratis OV?
quote:29 juni 2006
SPECIAAL VOOR HAAGSE BEZOEKERS:
GRATIS VERVOER NAAR NORTH SEA JAZZ!
Om de overstap van het vertrouwde Nederlands Congres Centrum (NCC) naar de nieuwe festivallocatie Ahoy Rotterdam voor de trouwe festivalbezoekers uit Den Haag kleiner te
maken, worden gedurende het gehele weekend bussen ingezet om hen gratis te vervoeren
naar Rotterdam& en weer terug!
Voor veel trouwe Haagse bezoekers van het North Sea Jazz Festival was het even slikken; na dertig succesvolle edities in het NCC (tegenwoordig World Forum) in Den Haag verhuist het festival naar Ahoy Rotterdam. Om juist deze bezoeker tegemoet te komen, heeft de organisatie besloten gratis vervoer aan te bieden per luxe touringcar.
Opstapplaats is vanzelfsprekend het NCC, of desgewenst het Centraal Station, in Den Haag. De bussen zullen een half uur voor aanvang van het eerste concert arriveren in Rotterdam, en vertrekken een half uur na afloop van het laatste concert. Aanmelden (met naam, adresgegevens, telefoonnummer, festivaldag, opstapplaats en aantal personen) kan via info@northseajazz.nl o.v.v. busvervoer.
Deze actie loopt tot donderdag 6 juli 2006.
NORTH SEA JAZZ FESTIVAL
14, 15 & 16 juli
Ahoy' Rotterdam
Dat was het projectje voor in Harry Potter 4.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:20 schreef GLO het volgende:
[..]
Joh. Wat was die band met Radiohead-leden dan?
Aha. Wist ik niets van, zorgde voor grote twijfel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:33 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat was het projectje voor in Harry Potter 4.
Ik heb geen idee, dusseh...quote:
Ik ook niet meer. Black Lace floepte er zomaar uit, verder ben ik blancoquote:
En dan hebben we het over pakweg de tweede helft van de jaren 80?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:14 schreef ranja het volgende:
In nederland hebben ze 3 hits gehad, 1 nummer 1, 1 top 10 en 1 kleinere. In Engeland hebben ze 3 nummer 1's en nog een paar top 10s gehad
Niet Faithless maar Facelessquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:40 schreef bukgeit het volgende:
Zijn het dan 'gezichtsloze' artiesten?
Weet je niet dat Drafi Deutscher daarin zat?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:27 schreef GLO het volgende:
Mixed Emotions misschien?
dat denk je goedquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:46 schreef bukgeit het volgende:
Ik zit te denken aan Jive Bunny & The Mastermixers. Tijdvak en aantal hits klopt ongeveer en ook een nummer 1 hit gehad.
Neinquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Weet je niet dat Drafi Deutscher daarin zat?
In het hitdossier worden Les Hemstock en Andy Pickles genoemd.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:47 schreef ranja het volgende:
Onder welke naam scoorden John Pickles en Ian Morgan grote hits?
Joe Cocker op een forum waar automatisch gecensureerd wordtquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:44 schreef GLO het volgende:
Nee... Why do you ask?
Kijk eens aan. Toch nog netjes 8 uur geslapen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 01:14 schreef Neleos het volgende:
Keiharde tvp
Geweldig, belsen! Wat een mooie naam trouwens.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef belsen het volgende:
Even schaamteloos melden dat vandaag mijn zoon Kendahl Ro geboren is.
[afbeelding]
dat moet goed zijn...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:41 schreef jerver73 het volgende:
mogguh .....x en aa.s hmmm aa xxx van de peaches?
Van het eerste album........... Nog maar zo n vraag dan ....een titel met alleen maar y'en en n'en......quote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Belsen, gefeliciteerd!! Is het je eerste?
Welk nummer van wie?quote:I was once like you are now, and I know that it's not easy,
To be calm when you've found something going on.
But take your time, think a lot,
Why, think of everything you've got.
For you will still be here tomorrow, but your dreams may not.
Babelfish...quote:This life goes beyond there is this way little time therefore lives because you are free but it judicious make people do glad then zul you really happy to be because living is this way short many things becomes differently such as you parent becomes
TSE +1quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:34 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Father and son, van Cat Stevens
Van wie is dan dit liedje en hoe heet het?quote:Wie grijpt je handen, wie draait je rond en rond
Tot je met je hoofd boven de wolken komt ?
Je lacht, je glundert, je helt over, je valt om
Hoog tijd voor een kietelbeurt, Je bent erbij!
Is hij dan geen Superman, wie maakt je blij?
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef belsen het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Neleos +1quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:05 schreef Neleos het volgende:
Jordy
Die kerel heeft het maar zwaar. Op zijn vijftigste wordt hij nog steeds aan dat nummer herinnert, denk ik.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Neleos +1
geen jeugdfoto maar juist een van lang na z'n carriere
Lukt 't niet om een baby-vervolgvraag te stellen?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:18 schreef bartrid het volgende:
babyface?
Van harte!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef belsen het volgende:
[afbeelding]
nee, toch wel een vervolgvraag. Ze leeft trouwens niet meer.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:59 schreef GLO het volgende:
Tori Amos?
Of je leest eerst eens wat...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:59 schreef GLO het volgende:
Tori Amos?
Baby Love? (van de Rock Steady Crew)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:08 schreef bartrid het volgende:
[..]
nee, toch wel een vervolgvraag. Ze leeft trouwens niet meer.
Die heette gewoon Cass Elliott, afaikquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:14 schreef Scrutinizer het volgende:
Mama Cass?
quote:Tori Amos (born Myra Ellen Amos)
Volgens allmusic niet hoorquote:
scrutinizer +1quote:Best-known as one of the singers of the renowned '60s psychedelic pop outfit the Mamas & the Papas, Cass Elliot (or Mama Cass), was born Ellen Naomi Cohen on September 19, 1941, in Baltimore, MD, but grew up in Washington, D.C.
Nee, het is weer een thema-vraag.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:34 schreef jerver73 het volgende:
go! team?
Ow, not far enough dusquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:30 schreef bartrid het volgende:
[..]
Volgens allmusic niet hoor
[..]
scrutinizer +1
Lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Lijkt me zo'n componist in het genre Irving Berlin, Cole Porter.
[afbeelding]
Feliquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef belsen het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jawel, het drama van deze weken (Doe mij een toppertje en een breezer ananas)...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:19 schreef bartrid het volgende:
is dat die tropical danny of zo?
quote:Taking their name from an NME feature on the group Jamie Wednesday (later known as Carter the Unstoppable Sex Machine), the archetypal grebo bandformed in Stourbridge, England in 1986.
jerver73 +1quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:41 schreef jerver73 het volgende:
mogguh .....x en aa.s hmmm aa xxx van de peaches?
Gefeliciteerd Belsen..... Ik tel graag nog even door want dat zal idd wel handig zijn nu!!
Pop Will Eat Itselfquote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:30 schreef bartrid het volgende:
gelukkig nooit gehoord
wat heb ik nu opstaan?
[..]
Shit, dat ik die moet missen en nu tegen een bukgeitvraag aanloopquote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:30 schreef bartrid het volgende:
gelukkig nooit gehoord
wat heb ik nu opstaan?
[..]
Je zegt het alsof je het zeker weetquote:Op zondag 9 juli 2006 00:54 schreef ranja het volgende:
Every Other Weekend
Aha. Maar hoezo is 'every other' een variant op 'bad' danquote:Op zondag 9 juli 2006 01:14 schreef ranja het volgende:
Ik heb de single
De a-kant is echt geweldig.
"I've seen her Naked! Twice!"
The Kinks klopt.quote:Op zondag 9 juli 2006 03:57 schreef GLO het volgende:
Dan iig The Kinks, maar zijn favoriete nummer weet ik niet
Mijn favo nummer is All Day And All Of The Night, maar daarvan weet ik zeker dat-ie het niet isquote:Op zondag 9 juli 2006 04:11 schreef Neleos het volgende:
[..]
The Kinks klopt.
Maar het is niet wonder boy, nr. heeft weinig met kinderen te maken op zich, maar ik dacht dat 't 1 in zijn top 100 stond, het is trouwens ook 1 van mijn favoriete nummers.
maar denk er anders nog ff een paar nachtjes over na
Dat is 'm niet nee.quote:Op zondag 9 juli 2006 04:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Mijn favo nummer is All Day And All Of The Night, maar daarvan weet ik zeker dat-ie het niet is
Dat was een cryptische hint.quote:hoezo een paar nachtjes? ga je de tent sluiten?
Oooooowww, Days!quote:Op zondag 9 juli 2006 04:36 schreef Neleos het volgende:
[..]
Dat is 'm niet nee.
[..]
Dat was een cryptische hint.
Thank you for the![]()
Those endless, those sacred
you gave me.
Im thinking of the,
I wont forget a single, believe me.
I bless the light,
I bless the light that lights on you believe me.
And though youre gone,
Youre with me every single, believe me.
Ill remember all my life,
when you cant see wrong from right.
You took my life,
But then I knew that very soon youd leave me,
But its all right,
Now Im not frightened of this world, believe me.
I wish today could be tomorrow,
The night is dark,
It just brings sorrow anyway.
Thank you for the,
Those endless, those sacred
you gave me.
Im thinking of the,
I wont forget a single, believe me.
Of nee, dat zijn eigenlijk de refreinen. En de brug. Maar die korte tussenstukjes, die ik dan maar de coupletten zal noemen, die herken ik zelfs niet als ik ze zing...quote:Op zondag 9 juli 2006 04:40 schreef GLO het volgende:
Hahaha, ook dat nummer heb ik honderden keren gehoord, maar als ik de tekst zo bekijk herken ik ook alleen de coupletten![]()
Toch apart, met teksten heb ik nooit problemen om ze te herkennen, als ik ze ken dan he.quote:Op zondag 9 juli 2006 04:40 schreef GLO het volgende:
Hahaha, ook dat nummer heb ik honderden keren gehoord, maar als ik de tekst zo bekijk herken ik ook alleen de coupletten![]()
Days herken ik altijd. Geweldig nummer is het.quote:Op zondag 9 juli 2006 04:42 schreef GLO het volgende:
[..]
Of nee, dat zijn eigenlijk de refreinen. En de brug. Maar die korte tussenstukjes, die ik dan maar de coupletten zal noemen, die herken ik zelfs niet als ik ze zing...![]()
Tja, ik weet ook niet hoe het komt. Het is niet uit desinteresse, want ik ben juist een taalman. Ik lees veel en ik ben journalist. En ik heb jarenlang zelf teksten geschreven voor mijn eigen bandje, en die vond ik toen reuze belangrijk. Maar als ik de luisteraar ben van andermans muziek, Ik weet niet, ik denk dat ik geen antenne heb voor teksten omdat de muziek mij meer raakt. Ik kan vaak ook teksten meezingen zonder dat ik weet wát ik zing.quote:Op zondag 9 juli 2006 04:43 schreef Neleos het volgende:
[..]
Toch apart, met teksten heb ik nooit problemen om ze te herkennen, als ik ze ken dan he.
Initialen daarentegen.![]()
Zeker een geweldig nummerquote:Op zondag 9 juli 2006 04:45 schreef Neleos het volgende:
[..]
Days herken ik altijd. Geweldig nummer is het.![]()
Wat ik zeg.quote:
quote:I wanna go to the new Belsen
Ik zou 't ook niet weten, wat het precies is. Maar als ik een tekst zie van een nummer dat ik goed ken, dan hoor ik ook automatisch de muziek daarbij. Zelfs als ik eigenlijk nooit naar de tekst geluisterd heb.quote:Op zondag 9 juli 2006 04:49 schreef GLO het volgende:
[..]
Tja, ik weet ook niet hoe het komt. Het is niet uit desinteresse, want ik ben juist een taalman. Ik lees veel en ik ben journalist. En ik heb jarenlang zelf teksten geschreven voor mijn eigen bandje, en die vond ik toen reuze belangrijk. Maar als ik de luisteraar ben van andermans muziek, Ik weet niet, ik denk dat ik geen antenne heb voor teksten omdat de muziek mij meer raakt. Ik kan vaak ook teksten meezingen zonder dat ik weet wát ik zing.
Aan de andere kant zijn er toch ook heel veel nummers waarvan ik de tekst wél ken, ook al is het niet altijd helemaal. En waarom die dan wel? Search me...![]()
Over iemand die een korte relatie heeft gehad, een goede tijd heeft gehad, zo goed zelfs dat hij die vrouw zo dankbaar is dat hij daarna gelukkig kan leven met het idee dat hij een paar mooie momenten met haar heeft gehad. Of zoiets. Ray Davies beschrijft het beter, dat wel.quote:Op zondag 9 juli 2006 04:52 schreef GLO het volgende:
[..]
Zeker een geweldig nummer
Al heb ik dus nooit doorgehad waar het nu eigenlijk over ging...
quote:Op zondag 9 juli 2006 04:53 schreef GLO het volgende:
[..]
Wat ik zeg.
En hij ('t is een hij) ook. Om precies te zijn zo:
[..]
Ja, nu had ik het natuurlijk wel door.quote:Op zondag 9 juli 2006 05:01 schreef Neleos het volgende:
[..]
Over iemand die een korte relatie heeft gehad, een goede tijd heeft gehad, zo goed zelfs dat hij die vrouw zo dankbaar is dat hij daarna gelukkig kan leven met het idee dat hij een paar mooie momenten met haar heeft gehad. Of zoiets. Ray Davies beschrijft het beter, dat wel.![]()
Nee, ik heb geen cluequote:Op zondag 9 juli 2006 05:07 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, nu had ik het natuurlijk wel door.
Maar heb jij het antwoord op mijn belsen-vraag al door?
Misschien morgen iemand. Ik ga pitten. Morgen (straks) weer verder aan het werk. Voor mij voorlopig geen vakantie in de zonquote:
Er zit vast een hint in wat je daar typt.quote:Op zondag 9 juli 2006 05:21 schreef GLO het volgende:
[..]
Misschien morgen iemand. Ik ga pitten. Morgen (straks) weer verder aan het werk. Voor mij voorlopig geen vakantie in de zon![]()
quote:Op zondag 9 juli 2006 05:24 schreef Neleos het volgende:
[..]
Er zit vast een hint in wat je daar typt.
Jij ook straksquote:Maar slaap lekker![]()
![]()
't zal wel weer een middagdutje worden tijdens een spannende touretappe, zoals de laatste tijd bijne elke dag.quote:
En dat nummer van Art Brut heet Very bad weekend...quote:I don't want no holiday in the sun
I wanna go to the new Belsen
I wanne see some of history
Cause now I've got a reason and an economy
Staat op 1 als mijn favoriete nummer ooit.quote:Op zondag 9 juli 2006 04:45 schreef Neleos het volgende:
[..]
Days herken ik altijd. Geweldig nummer is het.![]()
Niet op mijn singlequote:Op zondag 9 juli 2006 08:16 schreef belsen het volgende:
En dat nummer van Art Brut heet Very bad weekend...
Op mijn CD ook niet. Maar goed, dat maakt niet uit!quote:
[afbeelding]
Ik dacht: ik vraag het als jij er zelf niet bentquote:
Kijk, dat klinkt een stuk logischer ("variant op Bad Weekend")quote:En dat nummer van Art Brut heet Very bad weekend...
Nou, er zijn van die momenten... dan kom je behang tekortquote:
Ik denk niet dat-ie mijn Kinks Top-10 aller tijden zou halen, maar je kunt een slechtere smaak hebbenquote:Op zondag 9 juli 2006 08:21 schreef belsen het volgende:
[..]
Staat op 1 als mijn favoriete nummer ooit.
Jup! Zeer fijne platen. SACK + 1quote:Op zondag 9 juli 2006 15:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hypnotize en Mesmarize van SOAD
Ik heb Hypnotize nog steeds niet gekocht/gehoordquote:
quote:Op zondag 9 juli 2006 16:00 schreef bartrid het volgende:
speak tome
breathe
on therun
time
great gig in the sky
money
us and them
any colour you like
brain damage
eclipse
quote:Open minded Metal and Alternative fans began to embrace the band - much like fellow Earache artist Godflesh, the drum machine was too much for traditional metallers to accept in the early 90's - however, the uniquely shimmering effects-laden guitars of Plotkin along with the intricately programmed beats found many admirers who were bored with the generic scene at the time, and even attracted attention from the more arty crowd including noted saxophonist and genre magpie, John Zorn. Plotkin became further immersed in studio technology and embarked on numerous collaborations of an Ambient nature, many with fellow Earache artist Mick Harris (Scorn) whom he joined on a UK touring stint as guitarist.
Ach, dat zijn toch bij uitstek de momenten waarop oordopjes of een grote hoofdtelefoon hun nut kunnen bewijzen?quote:Op zondag 9 juli 2006 13:49 schreef GLO het volgende:
[..]
Nou, er zijn van die momenten... dan kom je behang tekort
Niet als ze vervelend zijn en/of niet willen luisterenquote:Op maandag 10 juli 2006 00:26 schreef knars het volgende:
[..]
Ach, dat zijn toch bij uitstek de momenten waarop oordopjes of een grote hoofdtelefoon hun nut kunnen bewijzen?![]()
Beroepsverdwazing?quote:Op zondag 9 juli 2006 18:44 schreef bartrid het volgende:
Nou,ik zou een album als Formula toch niet echt als 80's metal willen betitelen hoor.
Walvisje +1
quote:Buongiorno Italia gli spaghetti al dente
e un partigiano come Presidente
con l'autoradio sempre nella mano destra
e un canarino sopra la finestra
Schaam schaam schaamquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef belsen het volgende:
[afbeelding]
quote:Lasciatemi cantare, con la chitarra in mano
Lasciatemi cantare una canzone piano piano
Lasciatemi cantare, perché ne sono fiero
Sono un, un
vero
Ik geef jou het punt dan maarquote:Op maandag 10 juli 2006 11:10 schreef MadMaster het volgende:
Dat is Toto Cotugno, maar het nummer zegt me de hele ochtend al helemaal niets.
beroep?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |