mischien zijn die fakequote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:10 schreef Paradigm_shift het volgende:
Gedownload, bij bearshare gevonden. Mag je hier eigenlijk wel praten over download praktijken?
Die songtitelsquote:1. VICARIOUS ATONEMENT
2. TETRAGRAMMATON
3. VERMICIDE
4. MECCAMPUTECHTURE
5. ASILOS MAGDALENA
6. VISCERA EYES
7. DAY OF THE BAPHOMETS
8. EL CIERVO VULNERADO
Ja, ik vind Frances stukken beter dan De-loused. Juist die spacy jams vind ik zo geweldig aan die plaat, als ze binnekoprt een keer in NL spelen ga ik zeker kijken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:28 schreef OMG het volgende:
Na Deloused eigenlijk de interesse in deze band verloren. Eén keer in het voorprogramma van Les Savy Fav gezien ten tijde van de Tremulant EP, maar het optreden in de Melkweg toen Deloused uit was, was echt verschrikkelijk. Nou ja, als je Frances the Mute tof vind had je dat optreden ook leuk gevonden.
Ongeveer net zoquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:30 schreef Gripper het volgende:
Ben heel benieuwd naar de nieuwe cd, en ik hoop ze eindelijk nog eens live te gaan zien. Vorig jaar ben ik speciaal voor TMV naar Rockin'park in Nijmegen gegaan, maar toen meldde de band zich helaas op het laatste moment af vanwege keelpijn bij Cedric...
Krijs dan ook niet zo stom, denk ik dan![]()
ik denk het welquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef Nepthys het volgende:
Goede bandDeloused is een van m'n favoriete albums. Frances is ook wel leuk, maar al die lange tracks achter elkaar is voor mij iets teveel van het goede.
Weet iemand trouwens of het nieuwe album ook weer een conceptalbum is?
same here. daarna dreven ze het naar mijn smaak te ver door. Deloused was goed in balans.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:28 schreef OMG het volgende:
Na Deloused eigenlijk de interesse in deze band verloren.
waar heb je die gevonden ?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:09 schreef Paradigm_shift het volgende:
Dan kun je deze wel een kans geven. Alle ambience invloeden zijn zo goed als verdwenen, geen minutenlange kikkers, windgeluiden of bellen meer. Ik heb nu het hele album geluisterd, en het is allemaal een stukje compacter en songgerichter (al is dat bij TMV natuurlijk realtief) geworden. Over het algemeen klinkt het allemaal wat funkier en jazzier, de saxofoon en klarinet hebben ook weer een prominente rol. Verder hoor ik ook wat dreamtheater achtige passages en Zappa invloeden. En ja, volgens mij is het inderdaad weer een concept album, al heb ik me niet echt op de teksten geconcentreerd, maar ik heb het idee dat het over religie/religieuze huichelarij gaat. Deze gaan we kopen!
Apart, ik vond het optreden erg tof in de Melkweg toen, maar Frances the Mute vond (en vind) ik werkelijk waar geen fuck aan.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:28 schreef OMG het volgende:
Na Deloused eigenlijk de interesse in deze band verloren. Eén keer in het voorprogramma van Les Savy Fav gezien ten tijde van de Tremulant EP, maar het optreden in de Melkweg toen Deloused uit was, was echt verschrikkelijk. Nou ja, als je Frances the Mute tof vind had je dat optreden ook leuk gevonden.
zeer goede plaatquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:48 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Apart, ik vond het optreden erg tof in de Melkweg toen, maar Frances the Mute vond (en vind) ik werkelijk waar geen fuck aan.
Maar aan de omschrijving van de nieuwe plaat te zien moet dit wel weer een beetje meer richting mijn voorkeur gaan. Ben benieuwd.
Dat klinkt veelbelovendquote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:26 schreef Rasing het volgende:
Mwoa, mwoa, het is nu wel heel erg kop- en staartloos. Frances the Mute kwam er al akelig dichtbij, nu zijn ze er toch flink overheen gegaan.
Vind je? Ik vind FTM toch een stuk meer stream of conciousness eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:26 schreef Rasing het volgende:
Mwoa, mwoa, het is nu wel heel erg kop- en staartloos. Frances the Mute kwam er al akelig dichtbij, nu zijn ze er toch flink overheen gegaan.
Nog maar een paar keer luustere.
ik vind zelf de sound effects wel tofquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:13 schreef Paradigm_shift het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind FTM toch een stuk meer stream of conciousness eigenlijk.
De bee-gee vocals op deze plaat zijn trouwens ook geweldig![]()
klinkt wel goed eik. Ik zal eens een stukje luisteren ergensquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:09 schreef Paradigm_shift het volgende:
Dan kun je deze wel een kans geven. Alle ambience invloeden zijn zo goed als verdwenen, geen minutenlange kikkers, windgeluiden of bellen meer. Ik heb nu het hele album geluisterd, en het is allemaal een stukje compacter en songgerichter (al is dat bij TMV natuurlijk realtief) geworden. Over het algemeen klinkt het allemaal wat funkier en jazzier, de saxofoon en klarinet hebben ook weer een prominente rol. Verder hoor ik ook wat dreamtheater achtige passages en Zappa invloeden. En ja, volgens mij is het inderdaad weer een concept album, al heb ik me niet echt op de teksten geconcentreerd, maar ik heb het idee dat het over religie/religieuze huichelarij gaat. Deze gaan we kopen!
hele album is al gelektquote:Op maandag 10 juli 2006 19:15 schreef Bosbeetle het volgende:
ben benieuwd na de twee gelekte tracks geluisterd te hebben was ik niet echt onder de indruk. Maar ik wacht wel tot het album uit is .. en dan koop ik de vinyl wel
Weet ik ik wacht wel ...quote:
Deloused is van TMVquote:Op maandag 10 juli 2006 20:14 schreef GeorgKacher het volgende:
Heb het nieuwe album nog niet gehoord, ben benieuwd. De eerste plaat was goed maar kon naar mijn bescheiden mening niet tippen aan At te Drive in met het meesterwerk: Deloused in the Comatorium. Sparta heb ik nooit wat gevonden.
Klopt had even de zomer in de bol. Bedoel natuurlijk Relationship of command. (deloused is ook goed maar minder)quote:
The Mars Volta en ATDI vind ik gewoonweg niet te vergelijken. Het zijn twee totaal verschillende bands!quote:Op maandag 10 juli 2006 20:23 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Klopt had even de zomer in de bol. Bedoel natuurlijk Relationship of command. (deloused is ook goed maar minder)
ATDI doet mij niksquote:Op maandag 10 juli 2006 20:26 schreef Boeman het volgende:
[..]
The Mars Volta en ATDI vind ik gewoonweg niet te vergelijken. Het zijn twee totaal verschillende bands!
Niet somber, maar iets in de zin van bedachtzaam bij mij. Maar dat is juist de kracht van muziek!!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:03 schreef theme_human het volgende:
de muziek zit erg goed in elkaar. het zou wel beter zijn als er meer nrs op the widdow leken. andere nrs zijn niet echt toegankelijk namelijk. wat ik wel heb, is dat een album als frances me somber achterlaat na het luisteren.. hebben jullie dat ook? dat is jammer![]()
De-loused en Frances zijn inderdaad niet echt vrolijk, maar daardoor juist erg indrukwekkend. Deze plaat vind ik in het algeheel een wat lichtere toon hebben (althans qua muziek), mede doordat ze voor het eerst in majeur spelen in sommige stukken. Wel mis ik de geweldige climaxen die FTM bevatte een beetje, maar al met al ben ik per luisterbeurt positiever over Amputechture.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:03 schreef theme_human het volgende:
de muziek zit erg goed in elkaar. het zou wel beter zijn als er meer nrs op the widdow leken. andere nrs zijn niet echt toegankelijk namelijk. wat ik wel heb, is dat een album als frances me somber achterlaat na het luisteren.. hebben jullie dat ook? dat is jammer![]()
Widow klinkt nog het meest naar een "echte" single... daar mag er 1 van zijn, maar niet teveelquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:03 schreef theme_human het volgende:
quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:02 schreef Zanderrr het volgende:
Ik word die zang van Cedric altijd erg snel zat, en een hele cd afluisteren is dan ook een behoorlijke opgave. Vind het wel jammer, want muzikaal zit het altijd wel degelijk in elkaar.
Ik wel, maar er zijn maar weinig bands die live goed genoeg zijn om dat op een album over te kunnen brengen. TMV vervalt in Scabdates in de klassieke fout om te snel te spelen. Dat haalt de kracht uit de nummers.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:49 schreef savecracker85 het volgende:
Alleen Scabdates vond ik niet zo indrukwekkend, maar ik ben ook geen liefhebber van live albums over het algemeen
Dan bedoel ik z'n soundtracks.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:41 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
bedoel je z'n jazz rock project of z''n soundtracks?
Dat concert was ook goed van hem afgelopen winter in Paradiso. Stond mooi vooraanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:21 schreef Paradigm_shift het volgende:
Nope, zelfs de film is er nog niet eens...
[afbeelding]
Dit ook wel een aanradertje, het eerder genoemde jazzrock project. Omar goes Bitches Brew![]()
Ik heb eigenlijk liever dat eerst die film van manual dexterity nog uitkomtquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:00 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Dan bedoel ik z'n soundtracks.
Iemand enig idee wanneer z'n 2e soundtrack uitkomt?
Eeen urine-incident? Vertel vertel?quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:53 schreef wallofdolls het volgende:
...dat urine-incident...
bronquote:The Mars Volta have delayed their new album Bedlam in Goliath until January 29th, 2008. The album was supposed to be released this year, but Mars Volta probably didn’t want to compete in the same season as Radiohead’s In Rainbows.
Same here: in het voorprogramma van de RHCP in 2003 vond ik ze vreselijk ruk.quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:31 schreef LintuxCx het volgende:De-loused
Frances the Mute
Wat een heerlijke muziek vind ik dit... En wat kon ik ze op Lowlands 2003 nog slecht volgen. Misschien zijn ze op CD gewoon echt een stuk beter dan live.
Frances the Mutequote:Op zondag 14 oktober 2007 19:52 schreef super-muffin het volgende:
Kan iemand mij nog een ander album aanraden?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:31 schreef LintuxCx het volgende:De-loused
Frances the Mute
Wat een heerlijke muziek vind ik dit... En wat kon ik ze op Lowlands 2003 nog slecht volgen. Misschien zijn ze op CD gewoon echt een stuk beter dan live.
Yeah, ik ben er bij. Zal wel weer in mijn 1tje worden aangezien over het algemeen mijn medemens hun vergelijkt met geluiden als "pling, plong, pling, miauw, miauuwwuuiwiie" (zoiets ongeveer).quote:Op woensdag 21 november 2007 14:44 schreef paella het volgende:
Ik zie op ticketmaster op 6 maart een concert in Tilburg. VVK vanaf zaterdag.
http://www.ticketmaster.nl/html/artist.htmI?l=NL&artist=THE%20MARS%20VOLTA
Beetje jammer is dat ja, maar verder wel n coole clip moet ik zeggen. Zal ook die op hun site eens luisteren dan.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:01 schreef sir_Tachyon het volgende:
Klopt en er zijn er nog 2, maar die staan ook op hun eigen site. Die Goliath-clip is wel erg zwaar irritant, aangezien ze niet op de muziek mee bewegen.
OMG!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 08:48 schreef OMG het volgende:
Ik dacht dat ik Frances the Mute slecht vond, maar dat nieuwe album slaat echt alles. Amputechture vond ik nog wel te doen, maar dat nieuwe album... niet te doen. Ik vond het bijna als een imitatie van Hella klinken, maar dan met vier keer zoveel bandleden en minder goed. The horror!
Een paar weken terug liep ik de Plato in Rotterdam binnen. Nu vind ik dat standaard al een kutzaak, maar toen schalde ook nog eens dat nieuwe album loeihard door de speakers. Ik heb net door de "Nieuw" bakken kunnen bladeren voordat ik bijna gillend naar buiten liep.
Ik ben het met je eens die nieuwe kan me eigenlijk niks boeien maar amputechture vond ik ook al niks. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe hella ook behoorlijk irritant vind trouwensquote:Op dinsdag 4 maart 2008 08:48 schreef OMG het volgende:
Ik dacht dat ik Frances the Mute slecht vond, maar dat nieuwe album slaat echt alles. Amputechture vond ik nog wel te doen, maar dat nieuwe album... niet te doen. Ik vond het bijna als een imitatie van Hella klinken, maar dan met vier keer zoveel bandleden en minder goed. The horror!
Amputechture vond ik beter in vergelijking met Frances the Mute, maar in vergelijking met De-loused... en Tremulant EP ook veel minder, maar toch wel om aan te horen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens die nieuwe kan me eigenlijk niks boeien maar amputechture vond ik ook al niks. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe hella ook behoorlijk irritant vind trouwens
exact hetzelfde vind ik verschrikkelijk op de nieuwe hella (of nieuwe ik bedoel die met de 4mans hella op ipecac "There's No 666 in Outer Space" )quote:
Mike patton & Zu in utrechtquote:
Amputechture vind ik ook niet echt super nee. Maar elke cd van ze moet je eerst een flink aantal keer luisteren voordat je t allemaal door hebt enzo. :pquote:Op donderdag 6 maart 2008 11:13 schreef Rubbish11 het volgende:
This is the haunt of roullete dares!
Amputechture blijft wel de zwaarste kost ja, maar desalniettemin geweldig
Ik heb in ieder geval 3 uur lang verbaasd staan kijken hoe ze continue zo hard tekeer konden gaan. Die drummer: de meeste drummers moeten na zo'n solo een uur op hun rug liggen om bij te komen, hij ramde er elk nummer zo'n solo uit! Nu snap ik kreet uit de albumrecensie over Thomas "holy fucking shit this guy is good" Pridgen welquote:
In de zin van: kort? Toen wij om kwart voor 8 aankwamen stond er namelijk geen rij, en we hebben 2 straten verderop op een woonerfje geparkeerd.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:22 schreef BloodyLotte het volgende:
Trouwens die rij voor 013 en de parkeergarage.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Het was erg tof! mike patton & zu. De avond begon met een onaangekondigd (tenminste ik heb het nergens gezien) voorprogramma 'Volt' dat was een erg energieke duitse band die een beetje te omschrijven is als een soort kruising tussen dillenger escape plan en dub trio met zang die nijgt naar noise/funeraldoom zang. Ik was zeker onder de indruk van deze 4 duitsers.
Mike patton en zu ging op eenzelfde voet verder maar voerde de intensiteit op, stuiterende drums, agressief snelle bas partijen overladen met bariton sax (ergens zwevend tussen zorniaans en braxtoniaans) en mike patton verzorgde de 'beats' met flarden zang piepen knorrend hijgend en manipulerend.
Al met al een super evening with .. patton & zu
Wij waren er pas om 5 over half 9 en de rij ging tot om de hoek door, bijna bij Cul de Sac. We waren dus ook te laat omdat iedereen voor parkeergarage tivoli stond.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
In de zin van: kort? Toen wij om kwart voor 8 aankwamen stond er namelijk geen rij, en we hebben 2 straten verderop op een woonerfje geparkeerd.
Idd die mensen waren echt irritant. Er stond achter mij een dronken gast te schreeuwen dat ie covers van Pennywise wou horenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:48 schreef sylvietjoo het volgende:
Idd, wat een superconcert! Die nieuwe drummer is ultiem! Jezus
Het enige wat me stoorde waren mensen die 100x een biertje moesten halen (omdat ze 't concert eigenlijk niet eens wilden zien) of te laat binnenkwamen en toen maar recht voor m'n neus gingen staan. Kun je beetje tegen 'n harige nek aan staan kijken
Ik zat lekker in de muziek, lekker te genieten en onder de indruk te zijn maar zoiets haalt je wel uit 't 'momentum'. Jammer.
Ik dacht dat die gast helemaal rechts zich, naast gitaarpartijen ook bemoeide met de geluidseffecten. Hij had volgens mij sowieso z'n eigen effecten op een tafel voor zich, maar wat hij daar exact allemaal mee deed kon ik niet zo goed zien. Sowieso hadden ook de roadies een drukke avond. Ik weet niet hoe vaak het kopje thee (?) van de zanger is vervangen, of de microfoon standaard.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:02 schreef sir_Tachyon het volgende:
Klopt maar in de 013 heb je daar het minste last van. Ik hoorde wel zo naast mij een beetje dat sommige de muziek niet echt goed kenden, dus ik benieuwd hoe die het hebben gevonden, want dan zal het wel 6 uur ipv voor hebben geleken ipv 3 uur. Maar weet iemand of die vent achter die vlag (achter de bassist) ook bij de band hoort? Doet die de geluidseffecten van de zanger, want dat doet hij niet zelf.
Dat moet sowieso een super heavy duty microfoon & kabel zijn geweest, gezien het ermee smijten slaan, en eraan trekkenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:57 schreef BloodyLotte het volgende:
En die kabel van de microfoon die elke keer half van het podium aflag, hoe vaak die niet terug is gelegd.En floep, vloog 'ie er een minuut later weer af.
Tof, dan kan ik dit keer gewoon fietsen in plaats van om 11 uur de trein terug uit Tilburg te moeten nemenquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:13 schreef emokid het volgende:
Deze eindbazen staan 8 juli in de Paradiso.![]()
![]()
![]()
![]()
Kaarten zijn 28,- excl.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:44 schreef emokid het volgende:
Wel een kutdag, ik weet niet of ik dan op vakantie ben. Ik laat zo een 4 weken vakantie schieten hiervoor, wil er ten koste van alles bij zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had ik ook, maar toen ben ik toch eens Frances The Mute goed gaan luisteren, en damn. Het was het waardquote:Op maandag 20 april 2009 14:28 schreef Nepthys het volgende:
Ik kan ze nauwelijks bijhouden qua platen. Deloused ken ik door en door, maar de rest wil steeds maar niet echt blijven hangen en voor je het weet hebben ze dan alweer twee nieuwe uit.
Eens, erg vet.quote:Op zondag 3 mei 2009 01:51 schreef Maisnon het volgende:
En ik vond de Bedlam in Goliath art echt vet
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 mei 2009 02:19 schreef emokid het volgende:
Hoe meer muziek ik hoor des te meer ik erachter kom dat The Mars Volta eigenlijk alleen maar bands nadoen. Ze hebben in ieder geval goed geluisterd naar Can kwam ik vandaag achter.
Ik ga 'm nu luisteren thanksquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:14 schreef emokid het volgende:
Octahedron is ook al gelekt! En de meningen tot zover zijn niet echt positief te noemen.
Wat een openbaringquote:Op zondag 3 mei 2009 02:19 schreef emokid het volgende:
Hoe meer muziek ik hoor des te meer ik erachter kom dat The Mars Volta eigenlijk alleen maar bands nadoen. Ze hebben in ieder geval goed geluisterd naar Can kwam ik vandaag achter.
Verkocht! PM's hebben geen zin. Niet dat ik ze kreeg.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:42 schreef emokid het volgende:
Toch besloten om op vakantie te gaan, en zal daardoor het optreden moeten missen. Het kaartje is zonder het maandelijkse lidmaatschap(3,-) omdat ik zelf een jaarlidmaatschap met mij draag. Een maandlidmaatschap is altijd bij de kassa te verkrijgen van de Paradiso, voor 3 euro.
PM maar bij interesse!
Ha-ha! Jij gaat niet naar The Mars Volta!quote:Op woensdag 10 juni 2009 01:22 schreef emokid het volgende:
[..]
Verkocht! PM's hebben geen zin. Niet dat ik ze kreeg.
Welke albums dan vooral? Ik heb er maar twee (Red en In the court) en ik zie de connectie niet echt..quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:37 schreef wallofdolls het volgende:
Amputechture is bijna niet te onderscheiden van King Crimson-albums
Die van mij ook niet echt heel erg. Heel af en toe hoor je nog vlagen van hoe ik ze graag hoor terug, maar verder. Vooral dat Cedric zich steedss meer als een echte liedjeszanger probeert te bewijzen staat me verschrikkelijk tegenquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:14 schreef emokid het volgende:
Octahedron is ook al gelekt! En de meningen tot zover zijn niet echt positief te noemen.
Heb je ook de titeltrack?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:35 schreef emokid het volgende:
Frances the Mute blijft voor mij de beste plaat. Die heeft het allemaal, van begin tot eind. Omar op zijn best, en vooral Cedric. Niet te vergeten de band, een magnum opus.
Je kan t beste de EP 'A missing chromosome' zoeken. Daar staan nog 2 of 3 onbekende nummers opquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:16 schreef Shrien het volgende:
Ik zal de titeltrack ook maar eens downen van Frances, ben benieuwd
Ik denk dat ik die heb ja, of tenminste.. er staan een hoop nummers op die ik niet ken..quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:19 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Je kan t beste de EP 'A missing chromosome' zoeken. Daar staan nog 2 of 3 onbekende nummers op
Die is echt geniaal. Zet ik altijd voor de cd zelf. Dan heb je gewoon anderhalf uur Frances The Mute.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:16 schreef Shrien het volgende:
Ik zal de titeltrack ook maar eens downen van Frances, ben benieuwd
Beetje jammer dat de eerste 4 minuten niets gebeurd..quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:01 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Die is echt geniaal. Zet ik altijd voor de cd zelf. Dan heb je gewoon anderhalf uur Frances The Mute.
Ik weet wat opbouw is, maar dit is gewoon een onsamenhangend gepingel van een bel ofzoquote:Op woensdag 10 juni 2009 19:29 schreef sir_Tachyon het volgende:
Dat heet opbouw, moet je van houden.
Jaaaaaaaaaaaquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:35 schreef Shrien het volgende:
[..]
Ik weet wat opbouw is, maar dit is gewoon een onsamenhangend gepingel van een bel ofzo
quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:38 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Die van mij ook niet echt heel erg. Heel af en toe hoor je nog vlagen van hoe ik ze graag hoor terug, maar verder. Vooral dat Cedric zich steedss meer als een echte liedjeszanger probeert te bewijzen staat me verschrikkelijk tegen
Momenteel zit er niet meer in dan een zesje als ik een beoordeling zou moeten geven
Deloused In The Comatorium ****½
Frances The Mute (incl titelsong) *****
Amputechture ***½
Scab Dates ****½
Bedlam in Goliath ****
Octahedron ***
De scherpte lijkt er wel een beetje af te gaan. Frances the Mute was echt op het scherpst van de snede gespeeld en gecomponeerd. Bedlam was misschien wel heftig maar niet echt scherp. Desondanks toch 4 sterren omdat ze toch vaak genoeg nog dat oude spel oppakten. Bij Octahedron mis ik net als bij Amputechture een beetje de noodzaak bij hun om een meesterwerk neer te zetten. Het kabbelt maar wat voort zonder dat ze je het idee geven dat ze tot op het bot geinspireerd zijn.
Houd je muilquote:Op donderdag 9 juli 2009 01:21 schreef Shrien het volgende:
Shit. Dat was vet
Beste concert dat ik in tijden bezocht heb!
Leuke nummers enzo, maar het geluid was niet echt geweldig.quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:21 schreef Shrien het volgende:
Shit. Dat was vet
Beste concert dat ik in tijden bezocht heb!
Ik vond het geluid juist super! Het was voor mijn gevoel super ingesteld, lekker hardquote:Op donderdag 9 juli 2009 08:33 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Leuke nummers enzo, maar het geluid was niet echt geweldig.
Het lijkt wel of de drums minder aanwezig klinken. Daar stoorde ik me wel aan in Tilburg. Ik vind deze drummer ook wel achteruitgang.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:45 schreef Dudette1985 het volgende:
Van gisteravond:
Goliath
Roulette Dares
Ilyena
Jammer dat het geen 3 uur duurde net zoals vorig jaar in Tilburg, maar toch nog een aardige show
Zat je waarschijnlijk boven. Die bovenstaande filmpjes hebben ook wat uitgebalanceerder geluid.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:52 schreef Shrien het volgende:
[..]
Ik vond het geluid juist super! Het was voor mijn gevoel super ingesteld, lekker hard
Ik vond de drummer juist erg strak! Je hebt het als drummer van The Mars Volta niet echt makkelijk lijkt me.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:10 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het lijkt wel of de drums minder aanwezig klinken. Daar stoorde ik me wel aan in Tilburg. Ik vind deze drummer ook wel achteruitgang.
Ik stond semi-vooraan aan de rechterkant, en het geluid was super daarquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:25 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Zat je waarschijnlijk boven. Die bovenstaande filmpjes hebben ook wat uitgebalanceerder geluid.
Drums was inderdaad niets mis mee, en die gast heeft het zeker niet makkelijk neequote:Op donderdag 9 juli 2009 13:41 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
Ik vond de drummer juist erg strak! Je hebt het als drummer van The Mars Volta niet echt makkelijk lijkt me.
Heel tof concert, als ze nog eens optreden in NL ga ik zeker weer heen!
Zat jij op het 1e balkon of het hoogste balkon. Want dan zat je of naast me, of recht onder mequote:Op donderdag 9 juli 2009 12:45 schreef Dudette1985 het volgende:
Van gisteravond:
Goliath
Roulette Dares
Ilyena
Jammer dat het geen 3 uur duurde net zoals vorig jaar in Tilburg, maar toch nog een aardige show
Ik zat denk ik zo'n beetje naast je, want zat ook op het 2de balkonquote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:06 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik ben nu pas thuis.
Was heerlijk! Heb echt genoten. Maar in 013 was het beter. But still, wat een bazen.
[..]
Zat jij op het 1e balkon of het hoogste balkon. Want dan zat je of naast me, of recht onder me
wat gezelligquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:16 schreef Dudette1985 het volgende:
[..]
Ik zat denk ik zo'n beetje naast je, want zat ook op het 2de balkon
Maandje terug, Amsterdamquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:04 schreef Duim het volgende:
Ik hoop dat ze ook nog ergens anders komen. Tilburg vind ik zo ver
Frappant, ik had net gehoord dat ze de ruzie weer bijgelegd hadden. Maargoed, het is te hopen dat hij niet zo mislukt drumt als Pridgen.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:46 schreef emokid het volgende:
Nieuwe drummer he trouwens, Thomas Pridgen is er definitief uit nu.![]()
De nieuwe drummer is een blanke gast met een baard en afro, hij heet Dave Elitch, ik ken hem niet maar hij schijnt wel goed geweest te zijn een paar dagen terug in Stockholm.
Ik kan zelf niet wachten, wordt de eerste keer, heb ze afgelopen zomer moeten missen.
Hij drumt wel goed, dat zeker wel. Hij is enkel niet bepaald dynamisch genoeg voor The Mars Volta. Als je bij een vrij zacht nummer als Since We've Been Wrong direct full-blast gaat drummen doe je iets verkeerd volgens mij. En wat dat betreft is hij voor TMV een mislukte drummer.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:57 schreef emokid het volgende:
Mislukt? Ik heb hem met Omar Rodriguez soloshow in de Melkweg dit jaar gezien en toen was die wel goed hoor. Drumt die bij The Mars Volta niet goed?
Helaas, ze begonnen met Inertiatic ESP.quote:Op maandag 7 december 2009 18:16 schreef Shrien het volgende:
Veel plezier guys![]()
Wedden dat ze openen met Goliath?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 02:00 schreef Shrien het volgende:
Nice![]()
Zat Cedric ook weer om de 5 minuten te genieten van een nieuwe kop thee?
Met Cassandra Gemini erachter aan? Dat beschouw ik altijd als een geheel. Een spektakel van 3 kwartier, geweldig.quote:
Dat is zo achterlijkquote:Op maandag 14 december 2009 00:04 schreef LintuxCx het volgende:
Het was in Dublin ook gaaf, maar idd een stuk korter dan vorig jaar (net geen twee uur).
Ik stond wel ver achteraan en kennelijk komen veel mensen hier naar concerten om met oude vrienden bij te praten ofzo want overal om me heen stonden mensen het hele concert lang met elkaar te praten zo ongeveer. Ga verdomme een pub in ofzo en laat mij van de muziek genieten!
Het was zonder Cassandra Gemini, dat zou hemels geweest zijn.quote:Op maandag 14 december 2009 12:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Met Cassandra Gemini erachter aan? Dat beschouw ik altijd als een geheel. Een spektakel van 3 kwartier, geweldig.
Ja, en dat had ik tot nu toe alleen op festivals gezien. Daar kan ik 't begrijpen, maar bij een concert waar je 40 euro voor betalen moet?quote:Op maandag 14 december 2009 13:50 schreef Duim het volgende:
Dat is zo achterlijkJe moet ook echt nergens achteraan komen te staan want het enige wat je dan hoort zijn rinkelende bierglazen en onnozele gesprekken.
volgens mij was het nieuwe album al klaar toch?quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:12 schreef emokid het volgende:
Ik zit zelf helemaal niet te wachten op een nieuw album.. het is voorlopig wel leuk geweest. Ze hoeven niet uit elkaar, maar Octahedron is een plaat waarna je vanzelfsprekend gewoon een lange pauze moet houden. Los van subjectiviteit, dus of je hem nu wél toffer vindt dan voorgaande platen, is het gewoon beter dat ze weer inspiratie opdoen een paar jaar.
Bovendien komt Omar nog steeds jaarlijks met zo'n 3 solo albums dus er valt nog wel te genieten van nieuw materiaal.
Had hem gevraagd om At The Drive-in weer nieuw leven in te blazen. Toch wel een van de beste bands van de jaren 90 en wat mij betreft heeft hij solo en met Mars Volta nooit meer dat niveau gehaald.quote:Op maandag 19 december 2011 23:09 schreef emokid het volgende:
Ik heb zojuist Omar Rodriguez ontmoet in een Maoz falafel bar in Amsterdam. Heb geen foto omdat ik niet durfdehij is gewoon op bezoek zei die, geen concerten of iets..
Kom je op tijd mee, meedoen kon tot gisteren.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:
misschien interessant voor de mensen hier : Win toegang tot het concert van Zechs Marquise in Arnhem
(het lijkt niet te passen in dit topic maar als je het antwoord op de vraag weet misschien wel)
echt waarquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:30 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Kom je op tijd mee, meedoen kon tot gisteren.
Kijk nog eensquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:30 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Kom je op tijd mee, meedoen kon tot gisteren.
Ingevuld, maar in de OP staat nog steeds 'tot 7 oktober'.quote:
komt goedquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:38 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ingevuld, maar in de OP staat nog steeds 'tot 7 oktober'.
Dit, het debut vind ik geweldig, Frances was ook tof, maar daarna boeide het mij gewoon niet meer..quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:26 schreef emokid het volgende:
Ik vind dat het wel tijd werd. Ze werden met elk album irrelevanter, en voegden vooral met Noctourniquet helemaal niets meer toe aan hun oeuvre. Het helpt ook wel dat Omar Rodriguez elk jaar zowat drie albums uitbrengt, dus het is niet dat we niets meer van ze gaan horen.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:46 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit, het debut vind ik geweldig, Frances was ook tof, maar daarna boeide het mij gewoon niet meer..
Elk album nog wel geprobeerd, maar nope(Het laatste album, vond ik trouwens wel iets leuker dan de voorgaande paar..)
En als Omar solo nu eens, ipv 5 ruk-albums per jaar, nu eens 1 goede per (pak 'm beet) 2 jaar uitbrengt. dan is dat ook eens de moeite om te volgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |