Bastard gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:44 schreef Bastard het volgende:
Als het kon had ik Guus zelf in huis genomen, maar ik heb al 3 katten, en een 7 mnd oude baby, tweede op komst, geen ruimte voor een jonge kat dus.![]()
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:10 schreef cattie het volgende:
Mijn man is thuisgebleven van zijn werk en heeft nesteldrang, hij is nu de hele bovenverdieping aan het schoonmaken!![]()
Sjak ik kan mij met de beste wil niet herinneren dat ik Emma nog gevoeld heb tijdens de weeën, ik zou dus zeggen van niet. Maarja geen bevalling hewtzelfde hè...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:35 schreef sjak het volgende:
Ik zit trouwens al een hele tijd weer met een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden maar hier zullen ervaringsdeskundigen vast het antwoord wel weten. Voel je je kindje nog bewegen tijdens de weeen, trappen, draaien dat soort dingen?
Er zijn twee praktijken in Gouda, die een beetje van elkaar verschillen in werkwijze. De peperstraat is de praktijk die het beste bij me past, ik ben en blijf een beetje een zweefmutsquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok, die ken ik niet.
Ik 'ken' er namelijk 1-tje, dat is de moeder van een schoolvriendinnetje van vroeger.
Ja, die andere is meer van het nuchtere werk idd. Dat zou degene zijn die ik zou kiezen, maar dat is ook mede omdat ik haar ken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:56 schreef owlet het volgende:
Er zijn twee praktijken in Gouda, die een beetje van elkaar verschillen in werkwijze. De peperstraat is de praktijk die het beste bij me past, ik ben en blijf een beetje een zweefmuts
Mibos, toevallig! Bevalthet?
Tsja, die twee weken heb ik altijd een beetje vaag gevonden: twee weken na de laatste menstruatie klinkt logisch, maar vaak tellen ze vanaf de menstruatie zelfquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:28 schreef Brighteyes het volgende:
Je krijgt gewoon die 2 weken erbij. Net als iedereen.
Bij 'normale' zwangeren gaan ze er vanuit dat de eerste dag van je laatste menstruatie ong. 2 weken voor de werkelijke conceptie was.
Niet 'vaak', altijd.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:32 schreef Liopleurodon het volgende:
[..]
Tsja, die twee weken heb ik altijd een beetje vaag gevonden: twee weken na de laatste menstruatie klinkt logisch, maar vaak tellen ze vanaf de menstruatie zelf![]()
Vorige week is bij ons bij de eerste echo vastgesteld dat het 10 dagen 'ouder' is dan we zelf dachten...
*LP is man en zal het daarom wel niet snappen![]()
Ik weet dat er een topic bestond over zulke winkels ga even proberen te zoeken voor je.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:54 schreef Mibos het volgende:
Nu ik begrijp dat ik niet de enige ben uit de regio gouda heb ik even een vraagje: voor medische indicatie beval ik in het ziekenhuis. Ik ben een astmapatiënt in ruste... De laatste maanden gaat het heel goed dus vandaar de verloskundige en niet een gyn. De bedoeling is bevallen in het Groene Hart (Jozefziekenhuis) heeft iemand daar ervaring mee? Ben daar zelf ook geboren namelijk...
Nog een klein vraagje heeft iemand ook ervaring met Babypark in Gouda? Op de een of andere manier is de kinderwagen zoek geraakt![]()
Er lopen (voor zover ik weet) 3 Goudse meiden rond. Jij, Owlet en ik dus volgens mij weinig eigen ervaring.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:54 schreef Mibos het volgende:
Nu ik begrijp dat ik niet de enige ben uit de regio gouda heb ik even een vraagje: voor medische indicatie beval ik in het ziekenhuis. Ik ben een astmapatiënt in ruste... De laatste maanden gaat het heel goed dus vandaar de verloskundige en niet een gyn. De bedoeling is bevallen in het Groene Hart (Jozefziekenhuis) heeft iemand daar ervaring mee? Ben daar zelf ook geboren namelijk...
Ah, dankje voor de uitleg en felicitatiesquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet 'vaak', altijd.![]()
Iemand heeft ooit bepaald/uitgerekend dat een zwangerschap gemiddeld 40 weken duurt vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie. Omdat dat een meetbaar gegeven is en omdat het grootste gedeelte van de vrouwen geen idee heeft wanneer die eisprong nou precies was.
Op die manier kunnen ze de moeders en babies goed in de gaten houden op het einde.
Daarom krijg je die 2 weken gratis zeg maar.
Zoiets dan, denk ik...
Btw, gefeliciteerd!Hoever zijn jullie nu? Was dit de 12 weken echo?
Gewoon zonder hulpquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:05 schreef minoes_ het volgende:
LP,zijn jullie gewoon zelf zwanger geworden,of hebben jullie ook een inseminatie gehad?
Ik heb op 13 juni de inseminatie gehad en bij mij kan het dus niet zomaar 10 dagen ouder zijn,omdat we het eigenlijk precies uit kunnen rekenen,zeg maar![]()
Maar het blijft vreemd,die 2 weken erbij,nu helemaal.
Ze rekenen vanaf de 1e dag v/d menstruatie idd,sommige vrouwen worden na 3 dagen al zwanger in deze periode en bij anderen duurt het wat langer,net wanneer de eisprong is.
Groetjes,Minoes![]()
Thanksquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:21 schreef Belana het volgende:
ja hoor vivi, maar wel op botulisme meldingen letten, nog meer als ieder ander uiteraard.
hier kun je lezen over zwemwaterkwaliteit
Ik ben 29 nu.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
nikky wat fijn dat de nekplooimeting in orde is en wat een kansberekeningWij gaan deze donderdag vor de combinatietest (nekplooi + bloed) en ik ben ook erg benieuwd. Ik ben nu 35 en jij?
Ik had mijn bloed twee weken ervoor al laten testen en die hadden zij al in het dossier staan van mequote:Op maandag 3 juli 2006 21:04 schreef PM-girl het volgende:
[..]
FIjn Nikky!
Bijzonder dat je meteen de uitslag kreeg, wij werden na een kleine week gebeld met de uitslag (omdat die niet goed was). Als die wel goed was geweest, hadden ze niet eens gebeld maar konden we het vragen bij de volgende vk controle.
Ze moeten toch de dikte van de nekplooi in een formule stoppen samen met uitslagen van je bloed dat je laat prikken? Of is mijn ziekenhuis zo traag?
Ow oke, mijn ziekenhuis nam pas bloed af na de echo. Maar de gewone echo was dan ook bij de vk.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:25 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik ben 29 nu.
[..]
Ik had mijn bloed twee weken ervoor al laten testen en die hadden zij al in het dossier staan van me.
quote:
Ik heb geen ervaring met het GHZ als bevallende vrouw, maar wel als kraamverzorgster van daar geboren babies en mijn ervaring is niet zo heel erg positief eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:54 schreef Mibos het volgende:
Nog een klein vraagje heeft iemand ook ervaring met Babypark in Gouda? Op de een of andere manier is de kinderwagen zoek geraakt![]()
dat schiet ook niet op zo, zeg..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:45 schreef cattie het volgende:
Ik ga maar eens een poging doen om wat te slapen. Morgen weer een verse dag, hopelijk met een verse baby!
Goede tip, al denk ik dat dat wel komt. De vorige keer (was 2e les, voor mij de eerste) was er dus meer tijd voor een voorstelrondje en gisteren weer omdat er nog 2 nieuwe bij waren.quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:13 schreef sjak het volgende:
Misschien even aangeven dat je meer oefeningen wilt doen, pm girl. Dat heeft bij mij bij yoga ook wat geholpen.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:13 schreef Belana het volgende:
ja, dat doe je echt vanaf 37 wekenzo van, nu MAG ik bevallen, dus laat maar komen. frustrerend dat het dan best nog lang kan duren he?
Noord Oost graag!quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:56 schreef chacama het volgende:
@ Linda ik zal even gaan blazen.....welke richting moet het op. Alleen oost of ook richting noord.
Fijn dat je baas meewerkt snoopy! Het lijkt me zo moeilijk om die stap te nemen. Iedereen roept dan altijd dat zwangerschap een gezonde ziekte is maar in de praktijk blijkt het toch vaak wel tegen te vallen. Er zijn toch een aantal klachten waar je niet gewoon overheen kunt stappen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:08 schreef snoopy het volgende:
Ik was maandag bij de VK en die vond dat ik minder moest gaan werken![]()
Ik heb veel last van handen, benen, bekken en banden helaas. Tot mijn opluchting vond mijn baas het prima om eens wat uit te proberen qua werkuren. Dus ik ga vanaf morgen een dag thuiswerken. Woensdag en vrijdag naar kantoor en donderdag thuis.
Met de baby is trouwens alles helemaal in orde gelukkig![]()
Tja 5 weken kunnen dan nog heel lang duren....quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:13 schreef Belana het volgende:
ja, dat doe je echt vanaf 37 wekenzo van, nu MAG ik bevallen, dus laat maar komen. frustrerend dat het dan best nog lang kan duren he?
quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:44 schreef chacama het volgende:
Lekker Mwana. Hoe gaat het met de buikomvang. Begint het al te tonen dat je zwanger bent. Of twijfelen de mensen nog. Hier werd me gevraagd waarom ik nu weer zo dik werd.....en bedankt....
Je leert het zelf ook beter vind ik. Ik werk nu sinds enkele weken therapeutisch (zit dus in de ziektewet).quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:41 schreef sjak het volgende:
[..]
Fijn dat je baas meewerkt snoopy! Het lijkt me zo moeilijk om die stap te nemen. Iedereen roept dan altijd dat zwangerschap een gezonde ziekte is maar in de praktijk blijkt het toch vaak wel tegen te vallen. Er zijn toch een aantal klachten waar je niet gewoon overheen kunt stappen.
Ik denk dat ik de vk zou bellen, owlet. Gewoon doen als je het niet vertrouwt he!quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:57 schreef owlet het volgende:
Hm, ik begin een beetjete twijfelen over de bewegingen van beebje vandaag.
Zo heel af en toe voel ik wel een klein duwtje, maar hetlijkt zo weinig vergeleken met de afgelopen dagen.
Aan de andere kant ben ik ontzettend druk geweest de hele dag en zo langzamerhand beginnen die bewegingen ook wel vertrouwd te voelen dus wie weet zijn ze me gewoon niet opgevallen.
Mocht ik me toch echt ongerust maken, zou het dan verstandiger zijn om de VK te bellen (maar dan dus wel op het nood (=bevallings)nummer, of zou een ritje langs de HAP beter zijn.
Wat stom dat ik zelfs dáár over twijfel nu zeg![]()
Bij ons worden de kaartjes eerder besteld, de naam en andere gegevens worden na de geboorte ingedrukt. Dus als we twee kaartjes zouden willen, bestel je tweemaal de hoeveelheid waarvan er maar 1 wordt afgerond.quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:44 schreef sjak het volgende:
PM-girl, wij hebben gekozen voor een kaartje wat zowel in een meisjes als jongensversie gedrukt kan gaan worden, ze zijn behoorlijk verschillend. |De kaartjes worden pas gedrukt als de baby er is, dus we hoeven niet twee keer de kosten te betalen. We wilden wel van allebei een proefdruk in handen hebben, dus hebben dat dan als enige wel dubbel betaald.
Goed plan! Ik heb toch geen tv, al veel te veel gelezen en mijn nagels zijn gelakt. Ik kan nu dus makkelijk "in mijn weeen duiken".quote:
quote:
Dat is dan inderdaad een heel andere situatie. Jammer eigenlijk. Of vind je dat niet?quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:03 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Bij ons worden de kaartjes eerder besteld, de naam en andere gegevens worden na de geboorte ingedrukt. Dus als we twee kaartjes zouden willen, bestel je tweemaal de hoeveelheid waarvan er maar 1 wordt afgerond.
Waarschijnlijk gaan we toch voor een unisex kaartje, dus dan maakt het niet uit.quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:05 schreef sjak het volgende:
[..]
Dat is dan inderdaad een heel andere situatie. Jammer eigenlijk. Of vind je dat niet?
Ik geniet er ook wel van hoor. Maar soms slaat de verveling toe...Ik kan gewoon niet tegen zo'n onduidelijke datum die steeds dichterbij komt maar niets zegt. En tegen weeen die er de hele tijd zijn maar niet doorzetten. En tegen warmte waarvan ze beloofd hadden dat ie weg zou zijn, maar er nog isquote:Op woensdag 5 juli 2006 21:04 schreef dutchie het volgende:
Sjak, dan schuif je toch gewoon wat spulletjes heen en weer in de babykamer? Heb je toch het gevoel dat je iets doet.
Maar als ik jou was zou ik morgen gewoon lekker een stapel bladen kopen en die heeeel langzaam gaan zitten lezen in de tuin, op de bank of in bed. Geniet er nou maar van!
(eerlijk is eerlijk, ik kon het ook niet.)
Tja, daar zat ik net over na te denken. Ik heb geen nummers van mensen hier. Belana lijkt me niet handig want die doet mee als ik aan het bevallen ben. Ik dacht eigenlijk dat Schanulleke wel kan melden als ik bevallen ben. Of is hij dan zo van de kaart dat hij zelfs Fok! niet meer zou kunnen vinden...quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:10 schreef dutchie het volgende:
Goh, mis ik ineens een paar posten over synchroon bevallen.
Toe maar hoor dames, mijn accu is opgeladen. Ik ben er klaar voor!
Sjak, je hebt neem ik aan ook een sms-brigade ingeschakeld? Kunnen het natuurlijk niet hebben dat het ineens stil valt rond jou natuurlijk.
eeks.. dit is best eng! Ik zweer dat ik die website nog nooit gezien heb, maar ons geboortekaartje, wat ik zelf ontworpen heb, lijkt superveel op die kaartjes die daar staan!!quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:11 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaan we toch voor een unisex kaartje, dus dan maakt het niet uit.
Waarschijnlijk kiezen we er een van deze leverancier (of hoe dat dan ook heet)
Hier ook maar al te bekend, helaas. Ach, het houdt het ook levendigquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:31 schreef chacama het volgende:
@ Owlet, dat herken ik maar al te goed.
Ja. mag ik meedoen, lijkt me fijn. Mijn vader denkt dat het zondag geboren gaat worden, waarom hij dat denkt, weet ie nietquote:@ Belenaen beebje komt snel.....ik duim voor je.....kom op en laat Sjak dan inderdaad maar meteen even meedoen. Moet kunnen toch?
Oh, daar heb ik helemaaaaal geen last vanquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:49 schreef Belana het volgende:
janken en krijsenen onredelijk zijn en gemeen soms
![]()
Ja. En dan 's avonds laat in een echtelijke ruzie hard huilend de trein nemen naar het huis van je ouders waar niemand is (vakantie) en daar willen gaan slapen maar dan halverwege je reis de vervolgtrein missen omdat je met hem aan het bellen bent en de ruzie nog erger maakt en dan maar besluiten dat een uur wachten tot half twaalf te gek is en dus stoptrein terug nemen en hele treinreis bellen met je zus en huilen en huilen en allemaal meewarige blikken krijgen en dan fietsen en veel te laat thuis zijn en praten en eigenlijk wel weer oké-en en dan veel te laat slapen, veel later dan goed is voor je hele zwangere gestel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:49 schreef Belana het volgende:
![]()
Die babietjes moeten toch wennen aan onze stemmen.. daar is dat toch voor?quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:49 schreef Belana het volgende:
![]()
hehe... ik had er ook last van.. gooide het gewoon op de hormonenquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:02 schreef sjak het volgende:
Oh, wat herkenbaar allemaalEn ik maar denken dat ik zo onredelijk ben de hele tijd. Dat ben ik ook...OK....maar ik kan er niets aan doen
precies!quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:02 schreef Neuk het volgende:
[..]
Die babietjes moeten toch wennen aan onze stemmen.. daar is dat toch voor?![]()
wat niet is kan nog komenquote:
hehe ik denk dat ik me ook al wel heb laten zienquote:
quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:21 schreef Belana het volgende:
ach chaca, tuurlijk kan je er op letten, maar je meissie weet wel dat je van haar houdt hoor
Ik krijg net de "blije doos" (kan nog steeds nooit wennen aan die benaming) thuis bezorgd van prenatal en wij jonge ouders en ik moet zeggen dat ie goed gevuld is
hahahahaha, ja, dat doe ikquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:24 schreef Neuk het volgende:
[..]
En dat klinkt niet raar?
Geniet er maar van, van die blije doos... zolang dat nog kan
quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:21 schreef renzell het volgende:
Sugar!Lekkere relchick!!!
![]()
Dikke, hopelijk is alles weer goed.
Euhm, sinds vrijdag niet meer echt. Mijn man doet erg zijn best.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:36 schreef Neuk het volgende:
Sugar, nog geen nieuw opstootje gehad?
Ik heb er dagelijks wel 1, zo ongeveer denk ik, schat ik zo...
Weet niet wat ze wilde doen als het hoger werd. Ze zei gewoon dat het niet hoger mocht worden. Maar lig hier al bijna de hele dag op de bank met ijsjes en waaierquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:11 schreef minoes_ het volgende:
MeNicole,rustig aan doen dan hoorAls ie hoger word,moet je dan richting zh?
Lekker op de bank gaan liggen,waaiding erover,waterijsjes bij de hand en dom liggen kijken![]()
Groetjes,Minoes![]()
13 januari 2007quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
Liopleurdon, wat was jullie uitgerekende datum ook al weer? Dan kan ik jullie ook in het lijstje zetten.
quote:
Ja zo ken ik het nu ook, als m'n vriend ff niet aardig reageerd (meestal omdat ie hoofdpijn heeft) dan breek ik al in dikke tranen uit. Zo ook als ze hond brutaal is tegen me, en b.v. hard blaft om me uit te dagenquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:18 schreef YPPY het volgende:
Wat een buien allemaal zeg, dan val ik nog mee. Ik heb m'n man nog niet uitgescholden, ik ben juist andersom. Word verdrietig, ga in m'n dagboek schrijven. Hij komt vragen wat er is en dan ga ik janken om alles.![]()
![]()
Hi slaapmeisje, 1,3mm is prima !quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
.......
Vanmiddag was de nekplooimeting van bompie. De nekplooi was 1,3 mm en dat is volgens mij niet al te alarmerend toch?
........
Psies, ik heb Etos al binnen en ga vanavond of morgen die van de Kruidvat ophalen, en had nog een soort pakket van de babydump, zaten ook goed bruikbare spullen bij.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:32 schreef chacama het volgende:
Die moet ik ook nog aanvragen. En bij de Kruidvat en bij de Etos natuurlijk ook. Alles wat gratis is daar gaan we voor....
Haha LOL, dat idee had ik ook alquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:53 schreef poemojn het volgende:
Ik denk dat ik mijn man hier vanavond maar eens laat meelezen zodat hij goed beseft dat hij niets te klagen heeft![]()
Nou, idd, belachelijk.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:38 schreef nanalune het volgende:
Sowwy , dat ik niet meer gereageert heb hier sinds de bevalling..
quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:01 schreef chacama het volgende:
Oh, en natuurlijk heb ik een man die de boodschappen doet en 9 van de 10 keer kookt....en elke ochtend en avond een lekker bakje thee verzorgd. Verder loopt ie toch inderdaad wel de benen onder zijn lijf uit als ik uitgeteld op de bank of op bed lig. En een bakje aarbeien is echt zo klaargemaakt....zegt ie....
Oh, en als ik vraag of ie wil stofzuigen dan doet ie dat ook nog....ja hij is zoooooo lief. Dus voor al die mannen die straks gaan lezen....het kan hoor. Ook jullie kunnen dit. En ja mijn man werkt gewoon 40 uur in de week en dan nog wat.....dat het je namelijk met een eigen zaak. En dan ook nog voor mij rennen....nee het is geen superman......maar wel erg lief.....zelfs als ik tegen hem uitval.
Als ik dit zo allemaal teruglees wordt het toch echt tijd dat ik heel veel liever ga zijn....maar ja hormonsters weerhouden me daar weer van....hihi
Dat is niet lief, hij zit bij je onder de plakquote:Op donderdag 6 juli 2006 17:01 schreef chacama het volgende:
ja hij is zoooooo lief.
Ooh leuk wat voor werk doe je nu?? Haha ja in vind het wel leuk om met jullie mee te lezen..quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:54 schreef pinquit het volgende:
halloik heb ook spw gedaan.
en ik las hier ook mee toen ik 17 was, kijk maar uit dat je ook geen kindje krijgt op je 21e![]()
![]()
![]()
[offtopic]quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:01 schreef pinquit het volgende:
[offtopic]
ik doe (nog) niks ik heb de opleiding een jaar geleden afgerond en gelijk daarna was ik ineens zwanger.
dus ik heb geen baan meer gezocht voor dat stukje totaan mijn verlof.
maar ik wil t liefst op een KDV of een psz als ik weer ga werken.
[/offtopic]
Dus 1 mm is het gemiddelde, ofzo? Ik moet maandag trouwens voor de nekplooi, tevens wordt dat de eerste echo. Erg spannend.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:23 schreef Inky05 het volgende:
Hi slaapmeisje, 1,3mm is prima !
Nekplooi < 3mm is binnen de marge
Samen met het bloedonderzoek komt er een percentage uit
Ik had 1 mm en een percentage kans van 1:30600 (ja 30 duizend)
En ben 32 jaar dus beter kon niet
Hopelijk kom jij ook ruim in de duizend(en)
Ik zit hier wel met een enorme harde buik jaquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
En Belana? Rommelt het al van de 'schok'.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |