Dat mocht altijd al. Je mocht ook de saturatie aanpassen en levels/curves. Zelf kleine storende elementen weghalen werd niet moeilijk over gedaan.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:49 schreef SunChaser het volgende:
Ik stem iig voor, al is t alleen maar om bv een kleurenfoto ZW/W te maken.
En ook niet veranderen tijdens of met terugwerkende kracht.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:00 schreef SunChaser het volgende:
En foto's die duidelijk zijn bewerkt, de een van ze mooi, de ander niet. Dus ook daar zal niet iedereen op stemmen. Die kasteelfoto van ThemAeco vond ik bv mooi, die pelikaanfoto's kitch.
Dus misschien een keer proberen met volledige toestemming om te fotoshoppen? Maarre wel VOOR aanvang van de wedstrijd de regels vaststellen he, niet tijdens
Ja de PS discussie weerquote:
Ach je moet toch iets op zo'n regenachtige zonnige dag?quote:
Kijk en dat doen dus maar weinig mensen hequote:Op maandag 3 juli 2006 15:10 schreef pea4fun het volgende:
Komt nog bij dat als je een beetje uitlegt wat je aan de foto gedaan hebt, dat dan andere mensen er ook nog van kunnen leren
Moet jij niet gewoon foto's gaan maken danquote:Op maandag 3 juli 2006 15:13 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ach je moet toch iets op zo'n regenachtige zonnige dag?
Neuh, nu ff niet. Ik wacht even het onderwerp afquote:Op maandag 3 juli 2006 15:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moet jij niet gewoon foto's gaan maken dan![]()
ik doe ook wel eens mee aan een wedstrijd op een ander forum waar geen PS regels zijn, valt idd heel erg mee qua bewerkingen.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:10 schreef pea4fun het volgende:
Ik zie wel meer fotowedstrijden op het www en er zijn er maar weinig die photoshop verbieden. Ik vind de resultaten vaak erg mooi. Maar idd, als je een slechte foto gebruikt wordt ie niet opeens mooi. Als je het overdrijft wordt de foto er ook niet mooier op. Ik denk dat de stemming wel uitwijst of je het goed hebt gedaan.
Komt nog bij dat als je een beetje uitlegt wat je aan de foto gedaan hebt, dat dan andere mensen er ook nog van kunnen leren
Dat is niet of nauwelijks controleerbaar. Lijkt me geen zinnige regel dus.quote:Dus geen archiefwerk.
Dat roep ik al vanaf het begin , maar men is daar te gemakzuchtig in (voor?)quote:Op maandag 3 juli 2006 15:15 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik doe ook wel eens mee aan een wedstrijd op een ander forum waar geen PS regels zijn, valt idd heel erg mee qua bewerkingen.
wat een regel is waar ik wel voor zou zijn is dat je de foto speciaal voor de wedstrijd gemaakt moet hebben. Dus geen archiefwerk. Zo 'dwing' je de persoon om kritischer naar het onderwerp te kijken en er creatief mee om te gaan.
Miosschien heeft ie dat al eens egdaan en is dit eruit gekomen. Archief heb ik geen moeite mee.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:15 schreef Puckzzz het volgende:
Dus geen archiefwerk. Zo 'dwing' je de persoon om kritischer naar het onderwerp te kijken en er creatief mee om te gaan.
Je gaat in eerste instantie natuurlijk uit van de integriteit van de mensenquote:Op maandag 3 juli 2006 15:16 schreef TheMarco het volgende:
[..]
Dat is niet of nauwelijks controleerbaar. Lijkt me geen zinnige regel dus.
Ik ga met sun mee, ook geen moeite mee.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:20 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Miosschien heeft ie dat al eens egdaan en is dit eruit gekomen. Archief heb ik geen moeite mee.
Die grens legt zichzelf; als iedereen al tegen PS is, dan zullen die foto's geen of weinig punten krijgen, toch?quote:Op maandag 3 juli 2006 15:18 schreef snakelady het volgende:
Waar leg je dan de grens?
Ja ok, dat is waar.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Die grens legt zichzelf; als iedereen al tegen PS is, dan zullen die foto's geen of weinig punten krijgen, toch?
Geen grens, je ziet wel of zoiets gewaardeerd wordt in de stemming. Zo'n soort foto zou prima passen als je een thema gespleten persoonlijkheid zou hebben, maar meestal zullen de onderwerpen zich niet lenen voor zoiets....denk ik dan.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:18 schreef snakelady het volgende:
denk idd ook dat als iets overdreven bewerkt is het er niet mooier op word.
Maar ja, mag zoiet als dit van Maxcre8 dan wel of niet?
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 2
Of alleen zoals in het voorbeeld van Shark.Bait in het vorige topic, 2 foto's in een om het effect te vergroten.
Waar leg je dan de grens?
Ja leuk!quote:Op maandag 3 juli 2006 15:25 schreef Shark.Bait het volgende:
wat ik wel zou willen is dat er wat meer info bij komt voor de geinteresseerden, of dat je dat erbij mag plaatsen als je dat wilt; technische en of achtergrond info; hoe het product tot stand gekomen is. Geen must, maar een welkome aanvulling.
Ik heb nog wel een tip voor je.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:11 schreef Ymke het volgende:
Ik ga eens kijken voor wat boeken (als het minder warm is)
Ben ik het wel mee eensquote:wat een regel is waar ik wel voor zou zijn is dat je de foto speciaal voor de wedstrijd gemaakt moet hebben. Dus geen archiefwerk. Zo 'dwing' je de persoon om kritischer naar het onderwerp te kijken en er creatief mee om te gaan.
hmm maar je begrijpt wel wat ik bedoelquote:Op maandag 3 juli 2006 21:01 schreef k_man het volgende:
Niemand heeft gelijke kansen. Behalve al dan niet archiefwerk zijn er nog vele factoren die ervoor zorgen dat de een meer kans heeft dan de ander. Zie de posts van Shark over digicams van 200 euro.
So true. Maar het is wel balen dat een aantal mensen hier dus wel goed kunnen kleuren, en ook nog eens een dure kleurdoos hebben, waar nog bij komt dat ze beschikking hebben tot een goede kwaliteit papier om op te kleuren.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:11 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
hmm maar je begrijpt wel wat ik bedoel![]()
en wat betreft cams van 200euro.. om een mooie foto te maken heb je geen dure cam nodig.. kep een half jaar alleen mijn telefoon gebruikt als camera.
Ik zeg altijd maar zo.. je kunt wel zo'n dure en mooie kleurdoos hebben.. als je niet kan tekenen heb je er geen reet aan
Dank je wel , heb het opgeschreven , als het wat minder warm is ga ik de boekhandel inquote:Op maandag 3 juli 2006 17:06 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een tip voor je.
Zelf heb ik van easy computing Photoshop CS2 Fotobewerking
Waarom "balen"quote:So true. Maar het is wel balen dat een aantal mensen hier dus wel goed kunnen kleuren, en ook nog eens een dure kleurdoos hebben, waar nog bij komt dat ze beschikking hebben tot een goede kwaliteit papier om op te kleuren.
Nee, want als je al die middelen niet hebt dan sta je toch wel in 't nadeel.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:20 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
Waarom die "balen"
Dat is toch geweldig
of begrijp ik je nou verkeerd?![]()
Johquote:Op maandag 3 juli 2006 21:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, want als je al die middelen niet hebt dan sta je toch wel in 't nadeel.
Ja, maar ik wil graag de beste zijn en het beste hebbenquote:
Dit vind ik best een leuk ideequote:Op maandag 3 juli 2006 15:25 schreef Shark.Bait het volgende:
wat ik wel zou willen is dat er wat meer info bij komt voor de geinteresseerden, of dat je dat erbij mag plaatsen als je dat wilt; technische en of achtergrond info; hoe het product tot stand gekomen is. Geen must, maar een welkome aanvulling.
Ik vind van niet. Mensen moeten op de foto stemmen. Puur op het beeld. Dat moet zonder toelichting overtuigend genoeg zijn. Als je mensen een toelichting laat geven verzwak je het idee van een fotowedstrijd.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:56 schreef Offy het volgende:
Dit vind ik best een leuk ideeGeen ellenlange verhalen, maar een vast aantal regels ( 3 of 4 bijvoorbeeld) waarin je meer informatie over je foto mag geven.
Ik denk dat het of alles of niets moet zijnquote:Op maandag 3 juli 2006 21:56 schreef Offy het volgende:
Dan de kwestie HDR-foto's
Omdat HDR-foto's zowel uit meerdere als uit 1 bestand kunnen bestaan en dit vrijwel niet te controleren is heb ik besloten om alleen voor HDR-foto's toe te staan dat er meerdere 'afdrukken' in 1 foto worden gebruikt, mits er in die afdrukken alleen de belichting anders is. Hoe denken we daar over?
Ik ben bezig met het Centrale Topic, stuk ongeduldquote:
Ik kan me herinneren van niet.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:01 schreef Offy het volgende:
Als je een foto niet sterk genoeg vind zonder het verhaal kan je daar natuurlijk altijd je stemgedrag op aanpassen. Een toelichting op je foto wordt niet verplicht. Ik kan me herinneren dat dit eerder is gedaan en best positief werd ontvangen.
Ik moet zeggen dat ik vrij weinig afweet van HDR-foto's, maar ik heb me door meerdere mensen laten vertellen dat dit weldegelijk toe te passen is in een doka. Ik heb geen problemen met HDR-foto's, maar als je 2 verschillende foto's naast elkaar gaat plakken (zoals in het voorbeeld van Shark) is het een ander verhaal.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
Ik denk dat het of alles of niets moet zijnHDR is leuk, maar een techniek die volgens mij in de doka niet eens toe te passen is. Ik geef toe....PS is tegenwoordig een groot deel van het fotografisch gebeuren, maar dit vind ik te ver gaan
Eens.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk dat het of alles of niets moet zijnHDR is leuk, maar een techniek die volgens mij in de doka niet eens toe te passen is. Ik geef toe....PS is tegenwoordig een groot deel van het fotografisch gebeuren, maar dit vind ik te ver gaan
Ik vind die vergelijking met een doka sowieso vrij zwak. Hoeveel mensen hebben nou eigenlijk een volwaardige doka thuis? Op heel Fok hoogstens een enkeling. Je moet niet alles relateren aan wat mogelijkerwijs door een prof in de doka gedaan zou kunnen worden.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:04 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik vrij weinig afweet van HDR-foto's, maar ik heb me door meerdere mensen laten vertellen dat dit weldegelijk toe te passen is in een doka. Ik heb geen problemen met HDR-foto's, maar als je 2 verschillende foto's naast elkaar gaat plakken (zoals in het voorbeeld van Shark) is het een ander verhaal.
Nee, 1 inzending per persoon. Maar dit valt vrij lastig te controleren. Daarom ook de melding dat er maar 1 prijs per persoon te winnen is, als later blijkt dat iemand 2 foto's ingezonden heeft. Ook hiermee voorkom je dat niet, maar je moet ergens een grens trekken en je kan niet bij iemand in de bosjes gaan liggen om te kijken of er niet toevallig 2 prijzen aankomenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:06 schreef k_man het volgende:
Eens.
Er is heel veel niet te controleren, maar dat betekent nog niet dat je alles moet toestaan. Hopelijk zijn mensen toch nog een beetje te vertrouwen.
Overigens, Offy, meedoen met een kloon mag dus?
Meedoen met een kloon leidt dus niet tot diskwalificatie, maar hoogstens tot het ontvangen van slechts één prijs, begrijp ik.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:10 schreef Offy het volgende:
[..]
Nee, 1 inzending per persoon. Maar dit valt vrij lastig te controleren. Daarom ook de melding dat er maar 1 prijs per persoon te winnen is, als later blijkt dat iemand 2 foto's ingezonden heeft. Ook hiermee voorkom je dat niet, maar je moet ergens een grens trekken en je kan niet bij iemand in de bosjes gaan liggen om te kijken of er niet toevallig 2 prijzen aankomen
eigenlijk is het toch gewoon het onder of doorbelichten van bepaalde gedeeltes van een foto..quote:Op maandag 3 juli 2006 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld inderdaad. Het is meer alsof je wel eten wilt koken, maar geen kruiden gebruiken. Zodat je alleen de pure smaak van de ingrediënten proeft.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:24 schreef Shark.Bait het volgende:
dat is alsof je wel eten wil koken, maar het niet wil opeten (okee, slecht voorbeeld).
Mijn idee van toelichting is niet een grappig of ontroerende toelichting, meer een toelichting van hoe de foto gemaakt is. Toevalstreffer of hele set-up met lampen en achtergronden of meer van die heisa.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren van niet.
Niet stemmen omdat je een foto zonder de toelichting niet sterk genoeg vindt, vind ik echt onzin. Het gaat in een fotowedstrijd toch om de foto's? Niet of je in staat bent er een leuke, intrigerende, grappige, ontroerende toelichting bij te maken. Als je dat wilt mag je je in K&L vervoegen.
Daar kan ik me meer bij voorstellen, maar dan moet het echt een puur technisch verhaal zijn. Welk diafragma, welke film, welke belichtingstijd, zoiets. Maar dan nog zou ik het liever niet erbij hebben. Dat kan best besproken worden in de SC.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:33 schreef pea4fun het volgende:
Mijn idee van toelichting is niet een grappig of ontroerende toelichting, meer een toelichting van hoe de foto gemaakt is. Toevalstreffer of hele set-up met lampen en achtergronden of meer van die heisa.
Was dat niet de bedoeling dan?quote:Op maandag 3 juli 2006 22:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar kan ik me meer bij voorstellen, maar dan moet het echt een puur technisch verhaal zijn. Welk diafragma, welke film, welke belichtingstijd, zoiets. Maar dan nog zou ik het liever niet erbij hebben. Dat kan best besproken worden in de SC.
Het zou best eens leuk zijn om dat soort dingen in de SC te bespreken iddquote:Op maandag 3 juli 2006 22:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar kan ik me meer bij voorstellen, maar dan moet het echt een puur technisch verhaal zijn. Welk diafragma, welke film, welke belichtingstijd, zoiets. Maar dan nog zou ik het liever niet erbij hebben. Dat kan best besproken worden in de SC.
Maar als je weet met wat voor technieken iemand werkt, dan kan je dat ook toepassen bij je eigen foto's om ze beter te maken.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:48 schreef SunChaser het volgende:
Techniek boeit me echt helemaal niet, een foto vind je mooi of niet.
Ik heb niet altijd zin om een heel topic door te spitten om te kijken of de fotograaf misschien een tipje van de sluier oplicht. Vind het dan wel interessant om dat bij de foto te zien staan.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is toch niks nieuws? Volgens mij houdt niemand je tegen hoor.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het zou best eens leuk zijn om dat soort dingen in de SC te bespreken idd
Dat kloptquote:Op maandag 3 juli 2006 22:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is toch niks nieuws? Volgens mij houdt niemand je tegen hoor.
Dan weet je wat je te doen staat!quote:Op maandag 3 juli 2006 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat kloptMaar tot op heden gebeurde dat niet echt he
quote:
Plaats ze eens in de SC en kijk wat de rest ervan vindquote:Op maandag 3 juli 2006 22:56 schreef SunChaser het volgende:
Wel jammer dat je maar 1 foto mag ik heb nu al 2 uiteenlopende die ik wel geschikt vind
Met een kloon krijg je hooguit geen extra prijs...quote:Op maandag 3 juli 2006 22:56 schreef SunChaser het volgende:
Wel jammer dat je maar 1 foto mag ik heb nu al 2 uiteenlopende die ik wel geschikt vind
Ik wíst dat je dat ging zeggen.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Met een kloon krijg je hooguit geen extra prijs...![]()
iedereen kent mn klonen.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Met een kloon krijg je hooguit geen extra prijs...![]()
Ik zag Offy anders net nog posten, dus ze is niet bepaald weg.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:02 schreef snakelady het volgende:
Gaat de wedstrijd voor deze maand nu eigenlijk door nu Offy er niet meer is?
Bedoel dat ze er niet meer is om de fotowedstrijden te regelen.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik zag Offy anders net nog posten, dus ze is niet bepaald weg.
Niemand is onmisbaar op FOK! behalve Yvonne dan.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Bedoel dat ze er niet meer is om de fotowedstrijden te regelen.
Kom eens uit dit topic en kijk dan eens in de topic-index van dit subforumquote:
Yvonnequote:Op maandag 3 juli 2006 23:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Niemand is onmisbaar op FOK! behalve Yvonne dan.
Korte samenvatting:quote:Op maandag 3 juli 2006 23:09 schreef sgoldie het volgende:
waarom is ze precies weg? ik las dat andere topic wel, maar heb ik een topic gemist ergens wat de aanleiding was?
en offy krijgt de prijs van een andere winnaar.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:17 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Korte samenvatting:
Offy doet voor spek en bonen met de wedstrijd mee maar gaat in de achterkamer vragen of mods en wedstrijdleiding gewoon mee kan doen eigenlijk.
Achterkamer meldt ook mods en wedstrijdleiding kan meedoen door openheid van stemmen
Dit wordt níet gemeld aan de users
Offy wint en zegt ik heb prijs
Users zeggen...jij deed voor spek en bonen mee
Offy meldt dan pas de uitslag van de achterkamer...dus ná de wedstrijd
Users zeggen dat kan dus niet.
geharrewar
Danny zegt gaat volgende maand in
Sub zegt, we overleggen onderling
geharrewar
marjo krijgt een mailtje dat ze ook een prijs krijgt en neemt aan dat er dus 4 prijzen zijn
Weer geharrewar
offy meldt dat er maar 3 prijzen zijn
Offy wordt niet geloofd
geharrewar
Offy trekt prijzen in
Danny zegt, jij mag niet meer meedoen
Aanvulling, TheMarco staat zijn prijs af aan Offy ivm het verhuizen naar het buitenlandquote:Op maandag 3 juli 2006 23:17 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Korte samenvatting:
Offy doet voor spek en bonen met de wedstrijd mee maar gaat in de achterkamer vragen of mods en wedstrijdleiding gewoon mee kan doen eigenlijk.
Achterkamer meldt ook mods en wedstrijdleiding kan meedoen door openheid van stemmen
Dit wordt níet gemeld aan de users
Offy wint en zegt ik heb prijs
Users zeggen...jij deed voor spek en bonen mee
Offy meldt dan pas de uitslag van de achterkamer...dus ná de wedstrijd
Users zeggen dat kan dus niet.
geharrewar
Danny zegt gaat volgende maand in
Sub zegt, we overleggen onderling
geharrewar
marjo krijgt een mailtje dat ze ook een prijs krijgt en neemt aan dat er dus 4 prijzen zijn
Weer geharrewar
offy meldt dat er maar 3 prijzen zijn
Offy wordt niet geloofd
geharrewar
Offy trekt prijzen in
Danny zegt, jij mag niet meer meedoen
Waarom niet? We hebben een thema, de komende tijd kan iedereen aan de slag.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:02 schreef snakelady het volgende:
Gaat de wedstrijd voor deze maand nu eigenlijk door nu Offy er niet meer is?
Strak planquote:Op maandag 3 juli 2006 23:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom niet? We hebben een thema, de komende tijd kan iedereen aan de slag.
Al stel ik wel voor dat we de discussie over veranderen van de regels even uitstellen tot er weer bevoegd gezag is.
Lijkt me een goed idee.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Al stel ik wel voor dat we de discussie over veranderen van de regels even uitstellen tot er weer bevoegd gezag is.
Iedereen lijkt het opeens met je eensquote:Op maandag 3 juli 2006 23:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Komt vast door de schok van allesquote:Op maandag 3 juli 2006 23:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Iedereen lijkt het opeens met je eensHoe voelt dat nou?
![]()
Och, diep van binnen ben ik toch altijd al overtuigd van m'n eigen gelijk.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
![]()
Ik snap ook niet wat me overkomt.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
![]()
Maak anders zelf ff een topic aanquote:Op maandag 3 juli 2006 23:53 schreef PKfotografie het volgende:
@RonaldV
veel plezier en suc-6 met het modden van FOT tot je een nieuwe partner hebt gekregen.
ps. maak je een nieuw fotowedstrijd-topic aan?
is het toch je adoptie kindje geworden
Volgens mij is die idd offline.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik neem aan dat het ook wel gedaan is met Offy's verzamelpagina?
Dat zou ook jammer zijn, die site was zo fijn overzichtelijk.
Jaquote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
euhm, wat is nou t onderwerp geworden?
tegenstellingen?
quote:Op maandag 3 juli 2006 23:56 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn reactie op een vraag van PKF, aangezien we natuurlijk wel verder willen met de wedstrijd:
[..]
Maak anders zelf ff een topic aanDe SC is er al
Dus er moet alleen een verzameltopic komen
Als men nou gewoon daar hun inzending in plaatst en die voorlopig op hun eigen webspace neerzet kunnen we gewoon verder hobbyen
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:03 schreef RonaldV het volgende:
Ik heb even overlegd: de FOT-wedstrijd loopt voorlopig nog, onder de oude regels, het aanschuiven van crewleden aan de wedstrijd is echter wel toegestaan vanaf nu. Ik verzoek jullie wel om je foto's nog even bij je te houden, tot ik wat zaken heb ingeregeld.
Het onderwerp is Tegenstellingen (24 stemmen) geworden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
euhm, wat is nou t onderwerp geworden?
tegenstellingen?
Zijn er modjes die op de gevoelige plaat gezet willen worden?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:07 schreef Puckzzz het volgende:
tegenstellingen?
okee daar kan ik vast wel wat mee
Jammer dat dan gelijk een site wordt gekilled in plaats van even te denken aan de gebruikers die er veel aan hadden, of om in overleg iets te migreren...quote:
Nou, ik kan me best voorstellen dat ze dat doet hoorquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:19 schreef oYo het volgende:
[..]
Jammer dat dan gelijk een site wordt gekilled in plaats van even te denken aan de gebruikers die er veel aan hadden, of om in overleg iets te migreren...
5 onderwerpen? Zullen we het bij één houden, namelijk tegenstellingenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:07 schreef Lienzz het volgende:
pff wat een zeik met al die discussie... kunnen we aub ff 5 onderwerpen kiezen zodat iedereen aan de slag kan?
daar hebben we al twee dagen over gedaanquote:
Geeft niks, ik wou ook net gaan vragen of er al een onderwerp bekend was, omdat ik het niet kon vinden na 6 pagina's vol met allerlei welles-nietes posts. Tegenstellingen, dus, naar het schijnt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:24 schreef Lienzz het volgende:
het is nog vroeg... voor mij
je had ook gewoon ff in het stemtopic kunnen kijken, daar staat de uitslag altijd onderaanquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:40 schreef Ilford het volgende:
[..]
Geeft niks, ik wou ook net gaan vragen of er al een onderwerp bekend was, omdat ik het niet kon vinden na 6 pagina's vol met allerlei welles-nietes posts. Tegenstellingen, dus, naar het schijnt.
Uiteraard. Kan het stemtopic aan het begin van de maand niet sticky gemaakt worden? Het was al bijna van de FOT forum pagina afgerold.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:42 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je had ook gewoon ff in het stemtopic kunnen kijken, daar staat de uitslag altijd onderaan
Volgens mij ben je klaarquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik had een idee. Ik had verf. Ik had wit. Ik had zwart. Ik had een kwast. Ik had een camera.
[afbeelding]
Goeie!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik had een idee. Ik had verf. Ik had wit. Ik had zwart. Ik had een kwast. Ik had een camera.
[afbeelding]
Dat miste idd nogquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:42 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Goeie!![]()
Ik weet dat er hier veel mensen tegen kadertjes zijn, maar hier had ik toch een lijstje omgedaan, nu valt het witte wat weg tegen de achtergrond van het forum
quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:00 schreef Phoenixx het volgende:
Goedemorgen allemaal!!!
Zoals jullie misschien gezien hebben, is de fotowedstrijd voor de maand juli officieel van start gegaan: Fotowedstrijd Juli 2006 [Centraal Topic]
Totdat er een nieuwe FOT-fotowedstrijd leider gevonden is mogen de foto's naar mij gestuurd worden (e-mail adres in bovenstaand topic) en zal ik ze in het wedstrijd-topic plaatsen.
Let wel: dit is een tijdelijke oplossing totdat er een nieuwe wedstrijdleider is gevonden!!
Solliciteren voor de functie als FOT-fotowedstrijd leider kan dus nog steeds!!
Veel succes & foto-plezier!!
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, het kader. Ik zat er ook al over te twijfelen. Maar nu ik het erbij gedaan heb denk ik wel dat het beter is.
[afbeelding]
welke zon..?quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:51 schreef Puckzzz het volgende:
[..]![]()
mooie idee, mooie uitvoering...jij kan terug de zon in je bent klaar
Tof,quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:00 schreef Phoenixx het volgende:
Goedemorgen allemaal!!!
Zoals jullie misschien gezien hebben, is de fotowedstrijd voor de maand juli officieel van start gegaan: Fotowedstrijd Juli 2006 [Centraal Topic]
Totdat er een nieuwe FOT-fotowedstrijd leider gevonden is mogen de foto's naar mij gestuurd worden (e-mail adres in bovenstaand topic) en zal ik ze in het wedstrijd-topic plaatsen.
Let wel: dit is een tijdelijke oplossing totdat er een nieuwe wedstrijdleider is gevonden!!
Veel succes & foto-plezier!!
Dat maakt niet uit toch? Het resultaat is echt heel mooi! Nu al een kanshebber denk ik.quote:
Ik heb 'm meteen maar even geplaatstquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Tof,
En meteen maar even gebruik gemaakt van je (tijdelijke) functie.
Mijn dank is grootquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:14 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Ik heb 'm meteen maar even geplaatst
Overigens ben ik alleen maar zo snel omdat ik nog vakantie heb - morgen zit ik weer "fijn" op kantoor en zullen de foto's dus ook pas 's avonds geplaatst worden
Leuke foto, kader voegt in dit geval wat toe idd. Ms het kader links wit maken?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, het kader. Ik zat er ook al over te twijfelen. Maar nu ik het erbij gedaan heb denk ik wel dat het beter is.
[afbeelding]
Ja, ik heb dat geprobeerd, maar ik vond het niks, het werd er net te druk van, beetje een overkill. Dus ik laat het zoquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:39 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Leuke foto, kader voegt in dit geval wat toe idd. Ms het kader links wit maken?
ik heb een mailtje verstuurdquote:Op woensdag 5 juli 2006 08:00 schreef Phoenixx het volgende:
Puckzzz, onze diplomaat bij uitstek...quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb een mailtje verstuurd
we zien het wel...
Ik hoef niet diplomatiek te doen, alleen maar op tijd topics openen en sluiten, foto's in het topic plaatsen en stemmen tellen....hmmmzz ik weet niet of ik dat aankan hoorquote:
Waarom solliciteer jij dan niet. Dan "win" je ook eens een prijsquote:
als coordinator heb je niets te maken met 'vetes en groepjes'quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:22 schreef Gimmick het volgende:
Ik heb ook gesolliciteerd.Ik lees meer dan ik post, wat zowel een voordeel is als een nadeel. Nadeel is dat weinigen me kunnen, voordeel is dat ik buiten de vetes en groepjes val.
Alsof ik zelf zo diplomatiek ben...quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:51 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Waarom solliciteer jij dan niet. Dan "win" je ook eens een prijs
correct -> De coordinator is niet de mod van Fot. ( althans het kan wel) dus heb je alleen te maken met de Fot wedstrijd en verder nergens mee.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
als coordinator heb je niets te maken met 'vetes en groepjes'
het is puur en alleen topics openen en sluiten, foto's toevoegen (en beoordelen of ze binnen het thema vallen) en stemmen tellen. Dat heeft niets met groepjes te maken. dus welk voordeel zie jij erin?
Volgens mij wel tot het algemene crew-forum, maar niet tot het forum-crew-forum.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:50 schreef k_man het volgende:
Goh, interessant. Heeft de coordinator wel toegang tot de crew fora?![]()
![]()
Als dat zo is dan moet ik ook maar eens overwegen om wedstrijdleider te wordenquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:50 schreef k_man het volgende:
Goh, interessant. Heeft de coordinator wel toegang tot de crew fora?![]()
![]()
Ja, ik heb nog een idee, maar dat wordt het niet. Ik dacht aan een pan op een hoog vuur (fornuis) en daar in een ijsblokjequote:Op woensdag 5 juli 2006 12:55 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Volgens mij wel tot het algemene crew-forum, maar niet tot het forum-crew-forum.
Maar als je solliciteert omdat je zo graag "achter de schermen" wilt lezen ben ik bang dat je een kat in de zak koopt... zo boeiend is het daar nl. niet!
Maar eh... iemand nog een leuk idee om "tegenstellingen" op de gevoelige plaat / flash card vast te leggen?
quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:55 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Volgens mij wel tot het algemene crew-forum, maar niet tot het forum-crew-forum.
Maar als je solliciteert omdat je zo graag "achter de schermen" wilt lezen ben ik bang dat je een kat in de zak koopt... zo boeiend is het daar nl. niet!
Maar eh... iemand nog een leuk idee om "tegenstellingen" op de gevoelige plaat / flash card vast te leggen?
Mijn idee was bijna hetzelfde, alleen dan zonder pan.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:56 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, ik heb nog een idee, maar dat wordt het niet. Ik dacht aan een pan op een hoog vuur (fornuis) en daar in een ijsblokje. Maar ik blijf bij mijn inzending nu.
Je bent vrij om er iets moois van te maken, ik ga met mijn tweede idee niks meer doen, en het is niet zo dat ik het alleenrecht heb op het ideequote:Op woensdag 5 juli 2006 13:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn idee was bijna hetzelfde, alleen dan zonder pan.
Da's RonaldV die dat al doet (zie pea's fotoboek)quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]nou laat dan maar zitten
ik had wel een idee voor P of Pea (ik weet niet van wie de foto is) die foto van hun dat P zijn arm uitsteekt en Pea eronder staat
Owja dat was die andere langequote:Op woensdag 5 juli 2006 13:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Da's RonaldV die dat al doet (zie pea's fotoboek)
Onee, dat bedoel ik er ook niet mee hoor, maar zit nog te spelen met verschillende ideeën.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je bent vrij om er iets moois van te maken, ik ga met mijn tweede idee niks meer doen, en het is niet zo dat ik het alleenrecht heb op het idee.
Je moet een plaatje eerst uploaden op zo'n hostingsite ( http://xs.to of http://www.tinypic.com ), en dan de link die je krijgt tussen [img] en [/img] plaatsen, zonder spaties ergens tussen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:41 schreef Bubble8 het volgende:
Zoiets had ik in gedachte (alleen nog iets op de achtergrond verzinnen)
Hoe post je hier een plaatje dat niet geresized hoeft te worden, die [IMG] tags werken niet, of nou ja ik zal wel iets fout doen
.
damn girl!! mijn beeldscherm schiet uit zijn verband!quote:
Uit de FOTFAQ. Dus een gratis en voor niks resizer. Ikzelf heb 'm nog nooit gebruik, maar 't zal vast wel hadnig zijnquote:Op zaterdag 1 april 2006 20:57 schreef RonaldV het volgende:
Sinds 7 maart 2006 wordt er door de mods van FOT zwaarder gemod op te grote foto's!
Zoals je hierboven kunt lezen is de maximale grootte van foto's vastgesteld op 550 pixels breed. Tot voor kort zijn we daar op FOT vrij flexibel mee omgegaan, en hebben we alleen foto's die groter waren dan ongeveer 800 pixels omgezet naar links. Daar is nu verandering in gekomen.
Sinds dinsdag 7 maart zetten de FOT mods alle fotos die vanaf dan gepost worden en die niet voldoen aan de norm van 550 pixels om naar een linkje. Er is GEEN excuus meer.
Als je niet weet hoe je een plaatje op Fok! formaat moet aanbieden, dan kun je dat volledig geautomatiseerd laten doen door bijvoorbeeld deze (externe) image resizer
Nou... met foto's van 1344x900 pixels zou ik je vriendelijk doch dringend willen verzoeken hem wél te resizen!!quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:41 schreef Bubble8 het volgende:
Zoiets had ik in gedachte (alleen nog iets op de achtergrond verzinnen)
Hoe post je hier een plaatje dat niet geresized hoeft te worden, die [IMG] tags werken niet, of nou ja ik zal wel iets fout doen
.
die schijnt niet altijd te werken...quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Uit de FOTFAQ. Dus een gratis en voor niks resizer. Ikzelf heb 'm nog nooit gebruik, maar 't zal vast wel hadnig zijn.
oh, sterker nog, die werkt helemaal niet, daar trapte ik laatst ook in.quote:
Of vervangen door deze:quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
oh, sterker nog, die werkt helemaal niet, daar trapte ik laatst ook in.
zal even vragen of hij uit de FAQ kan
Ja maar die had ik net dus proberen te gebruiken (de 1ste keer) en toen zei dat ding dat resizen niet nodig was omdat de breedte al kleiner was dan 550 pixels. (normaal werkt dat linkje wel bij mijn foto's.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Of vervangen door deze:
http://www.i-questo.com/resizer/
Die heb ik ook nog wel eens gebruikt.
dat is degene die het niet doetquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Of vervangen door deze:
http://www.i-questo.com/resizer/
Die heb ik ook nog wel eens gebruikt.
Tis al gelukt hoor Puckzzz, gewoon mijn fotobewerkingsproggie gebruikt, daar had ik de 1ste keer niet aan gedacht. Ik gebruik normaal altijd dat linkje en het was nog niet eerder gebeurd dat ie niet werkte. Dus toen dat ding zei dat resizen niet nodig was geloofde ik dat ding, maar bleek mijn foto toch veeels te groot. Dus allemaal bedankt voor de hulp.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:08 schreef Puckzzz het volgende:
heb je niet een programmaatje om het te doen Bubble?
anders kan je altijd even irFanview downloaden. Is gratis en eenvoudig in gebruik![]()
http://www.tucows.com/preview/194967
daar kan je ook eenvoudige bewerkingen mee doen en makkelijk door je foto's bladeren.
Okeequote:Op woensdag 5 juli 2006 14:12 schreef Bubble8 het volgende:
[..]
Tis al gelukt hoor Puckzzz, gewoon mijn fotobewerkingsproggie gebruikt, daar had ik de 1ste keer niet aan gedacht. Ik gebruik normaal altijd dat linkje en het was nog niet eerder gebeurd dat ie niet werkte. Dus toen dat ding zei dat resizen niet nodig was geloofde ik dat ding, maar bleek mijn foto toch veeels te groot. Dus allemaal bedankt voor de hulp.
Jaaaaaquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:55 schreef Phoenixx het volgende:
Tnx nu heb je mij op een idee gebrengtquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Jaaaaa
Ik zie het voor me.. zo lange lummel met een piepklein canon A80je, en daarnaast een klein vrouwtje met een enorme canon DSLR
Hold that pose Leroy
Ey - er heeft toevallig wel TWEE keer iemand gevraagd of 'ie met mij op de foto mocht omdat ik ruim een kop groter was dan zij hoor!quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Jaaaaa
Ik zie het voor me.. zo lange lummel met een piepklein canon A80je, en daarnaast een klein vrouwtje met een enorme canon DSLR
Hold that pose Leroy
kleinquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:41 schreef Phoenixx het volgende:
Ey - er heeft toevallig wel TWEE keer iemand gevraagd of 'ie met mij op de foto mocht omdat ik ruim een kop groter was dan zij hoor!
Tssss - klein vrouwtje... ik ben al 170 cm groot hoor!
quote:LD was overigens vaker de klos en werd overal nagestaard.
[afbeelding]
Gewoon jammer dat ik me niet tussen die groep aziaten doorgewurmd kreeg - zonder dat afgrijselijke tegenlicht zou 'ie een stuk leuker zijn.. Dan kon je zien dat ze allemaal op het puntje van hun tenen staan![]()
Je zou eens met me mee moeten gaan naar zuid-Italië. Als ik 50 meter voor een groepje uitloop hoor ik alleen maar hard gelach: het schijnt dat hele straten zich omkeren als ik tussen de Italianen door loop.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef Puckzzz het volgende:dus mensen hadden nog nooit zo'n lange man gezien?
Ron...dan weet je waar je naartoe moet als je rustig op vakantie wil
Klopt, ik was daar al best lang... Ik ben 1 meter 57quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je zou eens met me mee moeten gaan naar zuid-Italië. Als ik 50 meter voor een groepje uitloop hoor ik alleen maar hard gelach: het schijnt dat hele straten zich omkeren als ik tussen de Italianen door loop.
ZO-Azië schijnt nog erger te zijn, meldt mijn zwager vanauit Singapore
Dan ben ik niet de enigequote:
Ook nietquote:
Dan krijgen we een topic waarin niemand meer iets te melden heeftquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:52 schreef PdeHoog het volgende:
Wie wel is misschien een betere vraagVoor we zo een heel topic hebben met mensen die melden dat ze de inzending niet snappen
Lekker rustigquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:06 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Dan krijgen we een topic waarin niemand meer iets te melden heeft![]()
Doe mij ook ff een dosis briljante ideeen toespelen danquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lekker rustigKunnen we ons volledig concentreren op de te maken foto's
Waarvoor ik zojuist met behulp van pea een briljante ingeving kreeg
You've got a point herequote:Op donderdag 6 juli 2006 23:11 schreef pea4fun het volgende:
Volgens mij kijkt bramvo door een heel modern raam naar oude gebouwen?
Mijn sprankelende aanwezigheid zaterdag gaat daar voor zorgenquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:09 schreef prupke het volgende:
[..]
Doe mij ook ff een dosis briljante ideeen toespelen dan
quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn sprankelende aanwezigheid zaterdag gaat daar voor zorgen![]()
BB kan dan de meest fantastische foto maken
Jij en ik naast elkaar
Allebei 30, maar een tegenstelling in lichaamsgewicht en bouw en zo
![]()
Tegenstelling? Hoezo? Jullie hebben toch allebei een cup-B?quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn sprankelende aanwezigheid zaterdag gaat daar voor zorgen![]()
BB kan dan de meest fantastische foto maken
Jij en ik naast elkaar
Allebei 30, maar een tegenstelling in lichaamsgewicht en bouw en zo
![]()
quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Tegenstelling? Hoezo? Jullie hebben toch allebei een cup-B?
Dus daar zat je naar te kijken de laatste keer dat ik tegen je te praten stondquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Tegenstelling? Hoezo? Jullie hebben toch allebei een cup-B?
Lieve schat: ik kijk bij alle vrouwen omlaag!quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:26 schreef prupke het volgende:
[..]
Dus daar zat je naar te kijken de laatste keer dat ik tegen je te praten stond
Ik kijk bij mannen altijd omlaag. Maar daarintegen kan ik je nog wel vertellen wat voor shirt je aan had.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Lieve schat: ik kijk bij alle vrouwen omlaag! [afbeelding] IK ben niet degene die de knoopjes van bloezen zo ver los laat, hoor!
Ik dacht idd ook aan modern en klassiek maar echt overkomen doet het niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:11 schreef pea4fun het volgende:
Volgens mij kijkt bramvo door een heel modern raam naar oude gebouwen?
Oud en nieuw, modern en klassiek, dat is wel het idee waar ik mee zit te spelen, maar hoe ik het tot uitvoer ga brengen... weet ik nog niet. Er moet wel wat mee te doen zijn, maarja, het moet ook maar net in een (1) foto te 'vangen' zijn...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik dacht idd ook aan modern en klassiek maar echt overkomen doet het niet.
Dan moet je niet hier zijn maar op een dating sitequote:
Ik wist het, was alleen maar de vraag wie het zou typen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dan moet je niet hier zijn maar op een dating site
Oh, een one-night-standquote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik wist het, was alleen maar de vraag wie het zou typen.![]()
Maar niet om te daten dus.
sttt, mijn man is een lurker!!!quote:
Hij wil toekijken?quote:
lees maar terug... je bent de eerste nietquote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik snap de foto van bramvo niet
wat is daar tegenstellerig aan
quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik snap de foto van bramvo niet
wat is daar tegenstellerig aan
quote:
quote:
quote:
hahahaquote:
hahaha, u have a dirty mind!!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hij wil toekijken?![]()
Hallo..kunnen we weer ontopic voor de wedstrijd enzo.. dit is echt KELdertjes materiaal![]()
!!
Which is a joy foreverquote:
Laat maar zienquote:
Ik ookquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:16 schreef k_man het volgende:
Ik ben nieuwsgierig hoe motionman z'n foto gemaakt heeft.
inderdaad ik vraag me af hoe hij die schaduw zo exact heeft gekregen zonder te soepen..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:16 schreef k_man het volgende:
Ik ben nieuwsgierig hoe motionman z'n foto gemaakt heeft.
Gezond ongezond!quote:
Beide kleurig, maar idd, gezond en ongezond.quote:
hmmm.. had je danniet beter vitamine C pillen kunnen nemen? Of gezonde groente?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:26 schreef pea4fun het volgende:
Beide kleurig, maar idd, gezond en ongezond.
nee, nee en neequote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:28 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
hmmm.. had je danniet beter vitamine C pillen kunnen nemen? Of gezonde groente?
Smarties zijn natuurlijk in dit geval gezonde dingen![]()
Lucht en Aarde, ofzo?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:24 schreef Schanulleke het volgende:
Snapt iemand de tegenstelling die ik hierin zie?
[afbeelding]
Het hoge en lage gras?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:24 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
het is nog niet de mooistequote:Op zondag 9 juli 2006 00:56 schreef snakelady het volgende:
ik vind van wel, ik zag meteen wat de tegenstelling was en het is een mooie foto.
Kuala Lumpur - Maleisië dus . één van de afgelopen weken daar gemaakt ( onafhankelijkheids plein)quote:
Eh, groene grond versus blauwe lucht? Asfalt versus water? (Met andere woorden: ik zie 't niet meteen, geloof ik...)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:24 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Een aanrader om naar toe te gaan, vooral voor foto's en bijvoorbeeld tegenstelligen zijn er duizendenquote:
Ik had een zelfde idee, maar ik ben er dus een paar dagen geleden wel speciaal voor op pad gegaan.quote:Op zondag 9 juli 2006 00:51 schreef Phoenixx het volgende:
Uit een zeer recentelijk archief:
[afbeelding]
Speciaal gemaakt om de tegenstelling weer te geven trouwens.
Maar: de foto is voor mij zoveel meer omdat ik weet waar de foto genomen is en a.d.h.v. deze foto zoveel meer "zie" dan wat op dit plaatje staat.
Ik heb een paar mooie ideeën voor deze wedstrijd, maar als ik die niet uitgewerkt krijg zou dit optie kunnen zijn - als jullie de tegenstelling duidelijk genoeg vinden tenminste
is dat weer zo'n kijk-mij-patsen-waar-ik-allemaal-geweest-ben post?quote:
Yup.quote:Op zondag 9 juli 2006 01:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
is dat weer zo'n kijk-mij-patsen-waar-ik-allemaal-geweest-ben post?
quote:Op zondag 9 juli 2006 01:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik had een zelfde idee, maar ik ben er dus een paar dagen geleden wel speciaal voor op pad gegaan.
Maar ik ga denk ik nog een keer proberen.
[afbeelding]
Jah, da's een duidelijke tegenstelling.quote:Op zondag 9 juli 2006 01:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik had een zelfde idee, maar ik ben er dus een paar dagen geleden wel speciaal voor op pad gegaan.
[afbeelding]
Er zijn minder gevaarlijke punten waar je die foto kan maken hoorquote:Op zondag 9 juli 2006 11:02 schreef Lord Dreamer het volgende:
De tweede foto zie ik de tegenstelling niet zo gauw. de eerste is goed gevonden leven en dood.
Sharkie -> mijn idee wat doe je . ik wil er speciaal even voor op de A4 voor stoppenweet een perfect punt om die foto te maken
En wat voor dan welquote:Op zondag 9 juli 2006 11:19 schreef SunChaser het volgende:
Die van SB en die molens is erg leuk gevonden, alleen is t nu een beetje een zoekplaattje, ik zou een andere compositie kiezen.
Maakt geen indruk op me. Wonen in het buitenland is een andere ervaring dan er 4 weken rondlopenquote:
Het was een brandnetel en speerdistel hel! the horror.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:29 schreef PdeHoog het volgende:Toch maar speciaal door het gras gedaan daar
![]()
Was het een beetje goed te doen of niet
whehehehehe-gewoon maken als de jouwe beter is stuur jij em in...daar heb ik geen probleem mee hoor. Dan zoek ik wel iets anders.... ik ben nl niet tevreden over de mijne...quote:Op zondag 9 juli 2006 11:02 schreef Lord Dreamer het volgende:
Sharkie -> mijn idee wat doe je . ik wil er speciaal even voor op de A4 voor stoppenweet een perfect punt om die foto te maken
De problemen zijn gigantisch: onstabiele grond om over te lopen, inecten, distels, bandnetels, en, minder overkomelijk: een sloot om de molens dichter naar elkaar te trekken...maar de oplossing ligt em erin om verder te lopen.... de andere kant is wellicht niet te bereiken...quote:Op zondag 9 juli 2006 11:19 schreef SunChaser het volgende:
Die van SB en die molens is erg leuk gevonden, alleen is t nu een beetje een zoekplaattje, ik zou een andere compositie kiezen.
Welnee, ik had het idee al voor dat deze wedstrijd er was, dus ik maak die foto sowieso al wel. de compositie was dat ze een beetje in één lijn staat, ouderwets en modern.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:25 schreef Shark.Bait het volgende:
whehehehehe-gewoon maken als de jouwe beter is stuur jij em in...daar heb ik geen probleem mee hoor. Dan zoek ik wel iets anders.... ik ben nl niet tevreden over de mijne...
Ja, ik ook dusquote:Op zondag 9 juli 2006 11:28 schreef Lord Dreamer het volgende:
Welnee, ik had het idee al voor dat deze wedstrijd er was, dus ik maak die foto sowieso al wel. de compositie was dat ze een beetje in één lijn staat, ouderwets en modern.
Welke weg? de A4 is lang, mijn benzine niet oneindigquote:als je de weg naast de A4 pakt dan heb je ook nog een compositie van een oude molen, de HSL dan de A4 en dan een dorpje met kerktoren er achter en dat met een weide landschap situatie.
Vanaf dit plekkie ( aangegeven met circeltje) en in de richting van de Pijlquote:Op zondag 9 juli 2006 11:30 schreef Shark.Bait het volgende:
Welke weg? de A4 is lang, mijn benzine niet oneindig
Maak een foto en post die
of je moet Nieuw Vennep bedoelen
Oh, da´s 5 min hier vandaan. Was mij iig niet opgevallen, rij er vaak langs.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:40 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Vanaf dit plekkie ( aangegeven met circeltje) en in de richting van de Pijl
[[url=http://img108.imagevenue.com/loc436/th_24195_Image4_436lo.jpg]afbeelding][/URL]
het is mijn binnendoorweg voor als ik naar huis rij, vaak stop ik even langs die weg of rij nog iets verder om. Je kan er heerlijke plaatjes op je gemak schieten. En heerlijk tot rust komen na een hectische dagquote:Op zondag 9 juli 2006 12:02 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Oh, da´s 5 min hier vandaan. Was mij iig niet opgevallen, rij er vaak langs.
Ik zie de resultaten met verhoogde interesse tegemoetquote:Op zondag 9 juli 2006 12:04 schreef Lord Dreamer het volgende:
het is mijn binnendoorweg voor als ik naar huis rij, vaak stop ik even langs die weg of rij nog iets verder om. Je kan er heerlijke plaatjes op je gemak schieten. En heerlijk tot rust komen na een hectische dag
Sorry hoor, maar dit vind ik echt heel lelijk.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
pff best moeilijk om een sterkte foto te maken op dit onderwerp
... ik was zelf hieraan aan het denken...
hard/ruw * mooi/zacht
[afbeelding]
Misschien moet je dat dan eens gewoon doen.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:26 schreef SunChaser het volgende:
Ik zou de hoofdrol geven aan de windmolens, ze laten overkomen als kollosale stalen dingen die de ouderwetse molen dreigend overbodig maken. Dus ipv de pittoreske compositie een meer industriele compositie.
Ik zou ook een foto maken voor de molen net tussen 2 wieken van de andere windmolens. IIg zou ik aan de overkant van het water gaan staan.
Maar zowel SB als LD willen al iets met dit idee, ik verzin wel iets anders of borduur voort op mn eerdere 2 thema'squote:Op zondag 9 juli 2006 12:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien moet je dat dan eens gewoon doen.
Kleine moeite als het toch naast de deur is.
Zelfs al had je het niet speciaal daarom gedaan, dan nog is het simpelweg een mooie plaatquote:Op zondag 9 juli 2006 00:51 schreef Phoenixx het volgende:
Uit een zeer recentelijk archief:
[afbeelding]
Speciaal gemaakt om de tegenstelling weer te geven trouwens.
Naast de rijksweg bij Leiden toch?quote:Op zondag 9 juli 2006 01:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:Op maandag 10 juli 2006 13:56 schreef Re het volgende:
~edit~
ahh lezen is een vak![]()
, we reden er laatst nog langs met idd de wedstrijd in het avhterhoofd
Laat me raden!quote:Op maandag 10 juli 2006 14:11 schreef pea4fun het volgende:
Ik kreeg zojuist nog een ingeving...eens kijken of ik er wat van kan maken.
Whehe...bijna...quote:Op maandag 10 juli 2006 14:19 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Laat me raden!
Je hebt een superlokatie langs de A4 gezien waar je foto's van wil maken-en je komt daarvoor helemaal uit verweggistan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |