quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:25 schreef Shark.Bait het volgende:wat ik wel zou willen is dat er wat meer info bij komt voor de geinteresseerden, of dat je dat erbij mag plaatsen als je dat wilt; technische en of achtergrond info; hoe het product tot stand gekomen is. Geen must, maar een welkome aanvulling.
Dit vind ik best een leuk idee
![]()
Geen ellenlange verhalen, maar een vast aantal regels ( 3 of 4 bijvoorbeeld) waarin je meer informatie over je foto mag geven.
Archiefwerk verbieden zie ik eigenlijk niet zitten. Ik ben het met jullie eens dat nieuwe foto's speciaal voor de wedstrijd maken natuurlijk veel leuker is en dat je er meer van leert dan wanneer je gewoon een laatje opentrekt en er een archieffoto uitrekt. Maar het is nooit te controleren en bovendien is het wel lullig als je net een week geleden een geweldige foto hebt gemaakt of een jaar geleden met een bepaald thema in je hoofd speciaal die foto hebt gemaakt en dat thema nu toevallig het onderwerp van de maand is. Ik vind het zelf ook leuker om nieuwe foto's te maken, ik heb voor de wedstrijd van juni een stuk of 7 verschillende foto's gemaakt (bootjes, roltrap, verkeer), maar uiteindelijk toch voor een archieffoto gekozen omdat ik die net iets mooier vond. Die keuze wil ik voor iedereen blijven houden, soms heb je nu eenmaal geen tijd om iets nieuws/leuks/orgineels te verzinnen.
Wat de photoshopregels betreft, ik heb vorige maand aangegeven dat ik het gebruik van filters soepeler ga beoordelen. Het verwerken van meerdere foto's in 1 inzendingen is echter nog steeds niet toegestaan. Meedoen onder een kloon valt onmogelijk te controleren, maar er is maar 1 prijs per persoon te winnen, dit zal ik ook zo in het Centrale Topic plaatsen om onduidelijkheden te voorkomen.
Dan de kwestie HDR-foto's
![]()
Omdat HDR-foto's zowel uit meerdere als uit 1 bestand kunnen bestaan en dit vrijwel niet te controleren is heb ik besloten om alleen voor HDR-foto's toe te staan dat er meerdere 'afdrukken' in 1 foto worden gebruikt, mits er in die afdrukken alleen de belichting anders is. Hoe denken we daar over?
Dit was mijn spreekbeurt, nog vragen?
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-