Meen je dat nou???? Ik dacht toch echt dat de blaasjes sneller zouden indrogen als je ze lekker nat liet wordenquote:Op maandag 3 juli 2006 21:51 schreef texelonia het volgende:
Misschien was de redenering bij de apotheek dat de blaasjes sneller zouden indrogen als ie niet teveel nat zou worden![]()
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:38 schreef Vicky het volgende:
ff offtopic, m@x, woon je ook in (de buurt van) Rijswijk??
gezellig, ik woon heel dicht bij Wenniequote:
Al een stuk beter. De koorts is weg en er zijn geen nieuwe blaasjes of vlekjes bijgekomen. Slapen gaat nog wel slecht met veel gehuil en onderbrekingen, maar dat zou net zo goed door de warmte kunnen komen natuurlijk.quote:Op woensdag 5 juli 2006 07:50 schreef Belana het volgende:
Hoest met Kai?
Had je dus tòch gewoon bij mij langs moeten komenquote:Op maandag 3 juli 2006 15:27 schreef m@x het volgende:
Hoe is het nu met Kyllian?
Met Kai gaat het niet zo. Hij zit nu echt van top tot teen onder de waterpokken, voelt zich beroerd en heeft sinds gisteravond koorts. Meneerm@x is net even met hem bij de apotheek langsgeweest. Het enige wat zij adviseerden was om zijn huid met gekoelde Calendulan te deppen. Mentholpoeder zou niet goed zijn omdat hij hier littekens van zou krijgen en hij mag niet in de zon (uitgerekend nu).
quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:57 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Had je dus tòch gewoon bij mij langs moeten komen![]()
Zonder het te weten heb je allebei tegelijk geprobeerdquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:19 schreef Lois het volgende:
Ik heb ook nooit zemelen geprobeerd moet ik zeggen, ik ken alleen maar de havermouttruuk
Nou daar dacht ik dus aan afgelopen week, dat ze het dan beter nu nog een keer kan krijgen dan over 2 jaar ofzo, dan zijn we er maar vanaf! Dank je wel voor de info!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:50 schreef bixister het volgende:
fuente, als ze 't niet zo heftig heeft gehad moet je er wel rekening mee houden dat ze 't nog een keer kan krijgen (en dat is dan ook beter, zodat ze er daarna écht immuun voor is en het niet tijdens een eventuele zwangerschap nog kan krijgen oid).
anna had de waterpokken ook voordat ze 1 was maar zij had ze in zo'n erge mate dat het volgens de huisarts vrijwel uitgesloten is dat ze ze ooit nog een keer kan krijgen.
quote:Besmetting
Waterpokken is zeer besmettelijk vanaf één dag voordat de blaasjes verschijnen totdat de korstjes zijn ingedroogd. Besmetting vindt plaats via druppeltjes uit de neus- en keelholte, of door vocht uit de blaasjes.
Uit de OP van het (Water)pokke(n)topic deel 1quote:Eerste verschijnselen
Waterpokken begint met verkoudheid. Vervolgens krijgt je kind koorts en rode huiduitslag.
Bij Wilyan duurde het een klein weekje. Hij is er verder helemaal niet ziek van geweest en had ook bijna geen jeuk.quote:Duur
Het kan twee weken duren voor de laatste korstjes weg zijn.
Als alle pokken zijn ingedroogd ben je niet meer besmettelijk. Maar je krijgt wel 3 a 4 dagen nieuwe...quote:Op maandag 10 december 2007 15:35 schreef Ticootje het volgende:
Hoi,
Tot wanneer zijn de waterpokken besmettelijk??
Als de korstjes zijn ingedroogd, is dan de besmettingstijd voorbij? En zo niet, kan je dan nog voorkomen dat je het krijgt?
Nou dan is het dus even afwachten...quote:Op maandag 10 december 2007 15:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als alle pokken zijn ingedroogd ben je niet meer besmettelijk. Maar je krijgt wel 3 a 4 dagen nieuwe...
Als je in contact bent geweest met iemand met waterpokken kan je het volgens mij niet meer voorkomen. Maar dat weet ik niet zeker....
Voordat je de blaasjes krijgt ben je het besmettelijkst trouwens.
hij heeft ze echt nog niet gehad?quote:Op maandag 10 december 2007 16:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou dan is het dus even afwachten...
Ik had namelijk mijn lieve, lieve man al een tijd geleden gewaarschuwd. Volwassenen die de waterpokken krijgen kunnen daar echt flink ziek van worden... Dus ik had hem gevraagd om even de huisarts op te bellen en een afspraak te maken om een enting te halen. Dus ik wilde dat graag geregeld hebben voordat de kleine er is... Maar dat heeft hij dus nog niet gedaan. Gister op visite geweest... Tja en er had een kindje waterpokken.. nu maar hopen dat ze mijn man niet heeft aangestoken... (En als ze dat wel heeft gedaan, hoeft ie in ieder geval geen enting meer te halen)
Incubatie is 2 weken.. Dus het is even afwachten.
Ja het is nu gewoon afwachten dus.quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:14 schreef bixister het volgende:
incubatietijd kan zelfs tot 3 weken oplopen. ik heb 't ook pas gekregen toen ik 23 was en ik was er behoorlijk ziek van inderdaad.
nee, die kans is klein. Als je genoeg antistoffen hebt zeker. Bij een verlaagde weerstand wel kans op gordelroos. Ook geen pretje. Maar ik meen me te herinneren dat de gyneacoloog ooit eens zei dat je in het derde trimester juist een betere weerstand hebt. (maar weet niet of ik me dat goed heug. Baby in ieder geval, die krijgt antistoffen via jou)quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja het is nu gewoon afwachten dus.
Als hij zich grieperig gaat voelen...dan is het waarschijnlijk foute boel.
Nog een dingetje... Ik heb al waterpokken gehad. Maar stel nou voor dathet nu krijgt. Dan is hij er echt flink ziek van. Is er een kans dat ik dan alsnog wordt aangestoken? (Je kan namelijk 2x waterpokken krijgen, en voor een zwangere vrouw is waterpokken echt geen feest..)
Bram is tijdens een waterpokkengolf geboren. Toen heb ik het nagevraagd. Volgens de gyn had een baby genoeg antistoffen van de moeder. Maar dat was misschien ook wel voor mensen buiten ons gezin. ff bedenken of de jongens ze toen al gehad hadden...quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:44 schreef bixister het volgende:
het kan wel riskant voor de baby zijn als je man ten tijde van de bevalling nog ziek is (in de besmettelijke fase). maar de kans dat je het zelf een tweede keer krijgt is erg klein hoor.
Niemand die dit weet?quote:Op maandag 10 december 2007 12:44 schreef Fuente het volgende:
Beterschap met de kinderen Chacama!
hier een kort vraagje. Sara kreeg vorige week voor de tweede keer waterpokken, maar het zet niet echt door, sterker nog, de meeste blaasjes verdwijnen alweer. Nu heb ik de HA even gebeld, die zei dat het kan zijn dat als het ver van de bron kwam (dus bijvoorveeld via via via via vanaf het eerste waterpokkenkindje) dat het dan een lichte uitbraak kan zijn.
Maar nu twijfel ik of het wel waterpokken geweest zijn, want slechts 2 van de vlekjes zijn blaasjes geworden (in haar nek) en de rest verdwijnt gewoon weer!?
Iemand hier ervaring mee?
Ik denk dat hij bedoelde dat, stel 1 kind krijgt de waterpokken, en steekt de ander aan, en jij krijgt het van die ander en niet van de eerste (eeh, wat warrigquote:Op dinsdag 11 december 2007 20:16 schreef E.T. het volgende:
Ik heb geen idee Fuente..
Ik vind alleen die uitspraak van je HA een beetje 'raar'.. er kan toch maar 1 bron zijn? Iedereen krijgt 't dus viaviavia.. Dan zou 't toch op een gegeven moment moeten uitsterven als ziekte?
Of maak ik nu een denkfout?
ja maar kind 1 is dan toch al 100-en jaren geleden, aangezien iedereen het van elkaar krijgt?quote:Op dinsdag 11 december 2007 20:30 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelde dat, stel 1 kind krijgt de waterpokken, en steekt de ander aan, en jij krijgt het van die ander en niet van de eerste (eeh, wat warrig) dat het dan verderop in het rijtje minder hard aankomt ofzo?
Beetje jeuk, beetje koorts/verhoging, verminderde eetlust. De standaarddingen dus.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:27 schreef Lois het volgende:
Beterschap voor Sven! Heeft hij er al last van Easy?
Dat zei ik ook na de eerste avondquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:17 schreef cattie het volgende:
Zoals het er nu uit ziet komt hij er goed mee weg.
Mijn man kon ze toen ook niet vinden, personeel is met 4 man aan het zoeken geweest voor ze het vondenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:09 schreef cattie het volgende:
maar de havermout kon mijn man niet vinden in de supermarkt,
dit lees ik op Wikipedia:quote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:51 schreef livelink het volgende:
Ze hebben het allebei al gehad, maar dat geldt toch eigenlijk wel voor de meeste kleuters, dacht ik. Klopt het nou toch dat je het vaker kunt krijgen?
Nee hoor, alleen bij familie knotsjes, Cas en René hebben ze ook 2x gehad.quote:Op zondag 24 februari 2008 18:35 schreef Lois het volgende:
Eva heeft 2 keer waterpokken gehad, iets wat godsonmogelijk is volgens de huisarts en alleen bij Eva kan voorkomen volgens ons
Het lijkt idd wel meer op een allergische reactie van iets.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:26 schreef Lois het volgende:
Agossie arm meisje. Toch ziet dit er niet als typisch waterpokken uit Sjak, vreemd.
Ah, dank je welquote:Op maandag 8 september 2008 13:36 schreef Jambo het volgende:
Senesta, bij Melvin zag ik op dinsdagavond de eerste waterpokken. Op woensdag en donderdag waren er maar een paar bijgekomen en op vrijdagochtend zat hij helemaal onder. Dat was op de 4e dag dus.
Maar daar zitten jullie nu al op. Met een beetje mazzel heeft Samara er dus maar weinig last van. Beterschap in ieder geval.
Ik heb nog steeds mijn twijfels of het wel waterpokken zijnquote:Op maandag 8 september 2008 13:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Hier zag ik de eerst op donderdag en de dinsdag en woensdag erop kwamen er nog steeds bij. Brent had er ook echt veel en het is nog lang niet weggetrokken.
Sterkte ermee Senesta!
ps. ik dacht eerst dat hij ergens door gebrand was ofzo, zo zag het er uit.
U zei?quote:Op donderdag 27 november 2008 11:23 schreef bixister het volgende:
de jeuk komt snel genoeg, don't worry.en juist als 't eigenlijk al min of meer over is zijn de helende plekjes de grootste jeukveroorzakers.
als ik tussen de pokjes door zoek zie ik een tevreden gezichtje. Wat dat betreft is het nu wel handi dat ze een behoorlijke tollerantie grens heeft qua pijn e.d.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:40 schreef PM-girl het volgende:
Hoe is het nu met Arwen?
Gelukkig heeft ze er niet al te veel last van!quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
als ik tussen de pokjes door zoek zie ik een tevreden gezichtje. Wat dat betreft is het nu wel handi dat ze een behoorlijke tollerantie grens heeft qua pijn e.d.
Zijn nu niet meer die vochtige bultjes maar rode plekjes zal dus hopenlijk weer op zijn retour gaan.
Kan nu wel zeggen dat ze een pokkenjong is
lief dat je er naar vraagt![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |