abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:16:54 #101
105850 Fuente
mamamuts
pi_49297999
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:50 schreef bixister het volgende:
fuente, als ze 't niet zo heftig heeft gehad moet je er wel rekening mee houden dat ze 't nog een keer kan krijgen (en dat is dan ook beter, zodat ze er daarna écht immuun voor is en het niet tijdens een eventuele zwangerschap nog kan krijgen oid).

anna had de waterpokken ook voordat ze 1 was maar zij had ze in zo'n erge mate dat het volgens de huisarts vrijwel uitgesloten is dat ze ze ooit nog een keer kan krijgen.
Nou daar dacht ik dus aan afgelopen week, dat ze het dan beter nu nog een keer kan krijgen dan over 2 jaar ofzo, dan zijn we er maar vanaf! Dank je wel voor de info!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:44:09 #102
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49298605
Bij Wilyan is de boel mooi ingedroogd en de kleinste plekjes zijn al lekker aan het wegtrekken.

We twijfelden of hij donderdag alweer naar school zou of niet. Hij had iig een pokje op zijn ene pols die niet helemaal ingedroogd was dus maar beslist dat we zouden wachten tot na het weekend. Op zich denk ik wel een goede keuze. Op dit moment is alles wél goed in gedroogd en vallen van sommige plekjes de korstjes er al af dus maandag mag meneer weer naar de basisschool!

Wilyan's juf kwam donderdag ook even langs om even te kijken hoe het nu met hem ging en zijn moederdagcadeautje te brengen. Ze melde dat hij niet de enige was met de waterpokken, er waren (nog?) vier kinderen.

Maandag mag meneer dus voor het eerst hele dagen naar de basisschool..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:46:00 #103
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49298641
Ow en nog geen enkel teken van waterpokken bij Hanne.

Ze zijn zelfs twee keer samen in bad geweest.
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:10:16 #104
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49311035
Kan zo nog 2 weken duren voordat Hanne het krijgt, dat weet je wel hè?
90% kans dat ze het krijgt volgens mij.
1 down, 1 to go.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 13 mei 2007 @ 20:26:50 #105
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49341981
Whohow!
Nóg twee weken dat ze het alsnog kan krijgen!

* Noli. maar ff rustig afwacht dus *
Maxi, Midi & Mini
pi_49374071
ik heb hier een man met de volwassen waterpokken... jawel gordelroos... hij kreeg het vorige week zondag, en is dinsdag bij de huisarts geweest, en direct met de tabletten (voor een week, en nu dus bijna kuur erop zitten) begonnen... maar kreeg ook een spulletje voor de jeuk... maar goed, op je rug kun je natuurlijk niet bij... nu moest ik dat doen, (ben 25 weken zwanger). ik heb het aanstippen met een watje gedaan, en heb verder niet aan de bultjes/vochtblaasje/korstjes met mn handen gezeten, en direct handen gewassen... bestaat nu nog de kans dat ik het kan krijgen? ik heb zelf als kind waterpokken gehad, mijn man waarschijnlijk niet of heel licht, zn moeder wist het niet helemaal zeker... tja, ik vond het ook zo wat om te zeggen zoek het maar uit met je jeuk, ik wil het niet krijgen, dus ben heel voorzichtig geweest, maar toch, had ik het beter niet kunnen doen?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:07:03 #107
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49394445
Is je man (vlak, als in een ongeveer een week) vantevoren ook verkouden o.i.d. geweest?
Als ik het namelijk goed heb begrepen kunnen waterpokken ook worden over gedragen door slijm uit neus en keel.

Dan zou je namelijk ook al besmet kunnen zijn.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:09:16 #108
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49394500
quote:
Besmetting
Waterpokken is zeer besmettelijk vanaf één dag voordat de blaasjes verschijnen totdat de korstjes zijn ingedroogd. Besmetting vindt plaats via druppeltjes uit de neus- en keelholte, of door vocht uit de blaasjes.
quote:
Eerste verschijnselen
Waterpokken begint met verkoudheid. Vervolgens krijgt je kind koorts en rode huiduitslag.
Uit de OP van het (Water)pokke(n)topic deel 1

Ik weet niet of dat bij volwassenen ook zo gaat?
Maxi, Midi & Mini
pi_49397535
nee, hij is niet verkouden geweest... de enigste die snottert en er niet vanaf komt ben ik...

maar de vk zei dat ik me niet te druk moest maken, als ik de waterpokken gehad had (en die heb ik dus gehad vertelde mn moeder), dan was er niks aan de hand, en ik was voorzichtig genoeg geweest, en tja, hij heeft me ook voordat de blaasjes opkwamen kunnen besmetten..

dankjewel voor je reactie!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:19:48 #110
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49398726
Ik wist niet zeker meer hoe het zat met zwangerschap en waterpokken, maar je hebt dus iig al contact gehad met de vk.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:31:09 #111
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49399092
Pokkies-update:

Vanmorgen..
07.30 - Hanne schone luier en aan gekleed: 0
10.30 - schone luier: 1 blaasjesdingetje hoog in haar lies. *rinkelderinkel* (alarmbelletje, ff in de gaten houden dus)
Even op school navraag gedaan hoe ik dat doe met Wilyan naar school brengen als het doorzet bij Hanne. Als ik Wilyan naar school breng moet Hanne mee. Buuf gevraagd, of die kunnen inspringen, op zich wel maar buurmeisje zit ook enkele dagen bij de oppas dus werd wat moeilijk..
13.20 - Jup, nog een overduidelijk blaasje op haar schaambot.

Hanne heeft nu ook de waterpokken!

Aan de ene kant vind ik het zielig (ik hoop dat ze er net zo weinig last van krijgt als Wilyan) aan de andere kant ben ik blij dat ze het nu meteen ook heeft.
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 19 mei 2007 @ 09:04:12 #112
393 phileine
española
pi_49534397
Na vele golven overleefd te hebben, is Isa nu eindelijk ook getroffen door de waterpokken. Nu ja, het is niet zo'n slecht tijdstip ervoor want ik heb het op het moment niet zo druk, dus ik ben eigenlijk wel blij dat ze het nu krijgt. Hebben we dat -hopelijk- ook weer gehad. Ze is wat hangerig en duidelijk erg geirriteerd door de jeuk, maar (nog) niet doodziek. Hopelijk komt ze er een beetje vlotjes doorheen. Hoe lang moet ik eigenlijk rekenen voor zoiets?
mooi he, alles
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:51:00 #113
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49544042
Och arme Isa. Ik hoop dat het wat meevalt!

Het is waarschijnlijk even afwachten hoe erg ze het krijgt Philleine.
In de OP van het eerste pokkentopic staat:
quote:
Duur
Het kan twee weken duren voor de laatste korstjes weg zijn.
Bij Wilyan duurde het een klein weekje. Hij is er verder helemaal niet ziek van geweest en had ook bijna geen jeuk.

Bij Hanne duurt het nu vier dagen. Bij Wilyan begonnen de blaasjes bij vier dagen al wat in te drogen bij Hanne komen er nu af en toe nog nieuwe bij. Ze zit er dan ook helemaal onder en vergaat soms van de jeuk. De aller-allereerste waterpokjes beginnen nu alwel iets in te drogen. Ons kleine meisje is er toch wel behoorlijk ziek (koortsig) van. Ze blijft nog steeds warm en is ook erg hangerig.
Zo sneu.. Ze heeft echt heel veel plekjes en is ook zo zielig..

Gisteren:

Ondertussen is het aantal plekjes wel verdubbeld.

Ze wou eigenlijk alleen bij mamma op schoot op de foto.

Ik denk dat het bij Hanne dus iets langer gaat duren dan bij Wilyan.

Ik kreeg op mijn dertiende nog een keer de waterpokken en was toen drie weken thuis!
Maxi, Midi & Mini
pi_49545378
Dylan is ook getroffen, maar heeft er gelukkig niet veel last van qua ziekigheid De pokjes breiden wel snel uit, je ziet ze gewoon bijna opkomen, gek is dat! Het heerste hier al, dus had van tevoren gevraagd of hij gewoon naar kdv en psz kon als hij het zou krijgen. En dat is hier geen probleem, als ze zich maar gewoon goed voelen. Maar nu is het vakantie, dus naar psz gaat ie toch niet komende week. Bij Quinten nog geen sporen van waterpokken, ik hoop dat hij het ook nog niet krijgt. Grote kans dat hij het dan nog een keer door moet maken. Ik heb trouwens calendula kinder-emulsie van vsm gekocht, iemand ervaring hiermee? Ik las helaas pas over jullie lovende havermout-truuk nadat we boodschappen gedaan hadden

Hanne en Isa succes met de pokjes en beterschap
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_54289692
Lis heeft waterpokken Het heerste al op de creche maar ik dacht even dat ze de dans zou ontspringen.
Ze was al een beetje pieperig vandaag en vanavond ontdekte ik de eerste vlekjes. Ze heeft ook wat koorts en omdat ze zo zielig huilde heb ik haar maar wat paracetamol gegeven. Ze slaapt nu weer.
Zielig frummeltje...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54290225
Het heerst bij ons op het kdv ook. Hopelijk slaat het Anna over.

Beterschap voor Lis.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54295721
Dankjewel YPPY.

Nou, de waterpokken hebben zich uitgebreid vannacht. Ze zitten op haar buikje en in haar nekje.
Ook nog steeds koorts. Gelukkig heeft ze vannacht prima geslapen.
Vandaag blijven we thuis met haar, ieder een halve dag.
pi_54322645
Nog even een update. Lis is behoorlijk ziek van die rotpokken Ze heeft nu 39.5 koorts en zit flink onder de blaasjes. Ze kijkt er ook heel zielig bij en hangt het liefst tegen je aan. Ze ligt nu in bed maar kon vandaag niet slapen van de jeuk. Zielig is het.
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:19:57 #119
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54322790
Ah wat zielig!
Beterschap voor Lisje en succes voor jou
  Jubileum moderator vrijdag 2 november 2007 @ 20:11:05 #120
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54324084
Agossie arme Lis
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54325425
Arme Lis, beterschap
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_54336820
Dankjulliewel

Vannacht was een drama. Flinke koorts en ontroostbaar. Ik denk dat ze vanmorgen rond 5 uur in slaap is gevallen en ze slaapt nu nog
Ik hoop dat we het ergste nu hebben gehad. Als ze wakker wordt zal ik haar in een antijeukbadje doen en lekker insmeren met de Calendulan emulsie.
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:06:33 #123
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54337089
Aggos.. ze heeft 't wel flink te pakken hoor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:35:59 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_54337615
god arme Lis!
Ik zie daar zo tegenop, de dag dat het hier gaat toeslaan
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 november 2007 @ 08:05:27 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_54350641
ehm....

Liam heeft waterpokken

Ik ga snel even lezen wat ik kan doen. havermoutbadjes enzo. zondag natuurlijk, dus ik kan niks kopen
nou ja... we zien wel.
stormy waters...
sailin'
pi_54350675
Sterkte voor de waterpokken kindjes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54350701
Liam
Hopelijk gaat het meevallen. Hier voral paacetamol gebruikt ivm de koorts en VSM Calendulanemulsie voor kindjes. Maar dat was niet gelijk de eerste dag nodig.
Oh, en nageltjes knippen!

Met Lis gaat het inmiddels stukken beter Nu alleen nog de korstjes kwijt zien te raken.

[ Bericht 5% gewijzigd door snoopy op 04-11-2007 08:34:57 ]
  zondag 4 november 2007 @ 09:32:15 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_54350981
gelukkig dat het met Lis beter gaat! beter geslapen ook? had Morris ze al gehad eigenlijk?
Bij Ezra zien we nog niks, maar ik hoop eigenlijk dat dat dan ook maar meteen gebeurt, zijn we er meteen vanaf. met Liam gaat het vooralsnog goed.
stormy waters...
sailin'
pi_54351022
Morris heeft het ook al gehad vlak na zijn eerste verjaardag. Die was er ook goed ziek van. 40 graden koorts en heeeeeeelemaal onder de pokjes.

Mischien maar beter als ze het tegelijk krijgen Belana. Heb je dat ook maar weer gehad.
  Jubileum moderator zondag 4 november 2007 @ 19:05:12 #130
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54362249
Oi Belana Sterkte!
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 5 november 2007 @ 06:32:05 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_54372690
inmiddels is de jeuk toegeslagen, maar het valt me alles mee nog. geen hoge korrts, alleen wat verhoging.
zijn rug zit aardig onder de plekjes en rond zijn mond. nick gaat straks even calendulan emulsie halen en havermout. Hij blijft vandaag thuis.
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 december 2007 @ 12:37:33 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55166264
Fleur heeft ze... Vanochtend naast een oorontsteking dus ook waterpokken.... nu wachten tot ze bij haar verdwijnen en bij Maud verschijnen...
pi_55166396
Beterschap met de kinderen Chacama!

hier een kort vraagje. Sara kreeg vorige week voor de tweede keer waterpokken, maar het zet niet echt door, sterker nog, de meeste blaasjes verdwijnen alweer. Nu heb ik de HA even gebeld, die zei dat het kan zijn dat als het ver van de bron kwam (dus bijvoorveeld via via via via vanaf het eerste waterpokkenkindje) dat het dan een lichte uitbraak kan zijn.
Maar nu twijfel ik of het wel waterpokken geweest zijn, want slechts 2 van de vlekjes zijn blaasjes geworden (in haar nek) en de rest verdwijnt gewoon weer!?
Iemand hier ervaring mee?
Sara
Merel
Ukje
pi_55170034
Hoi,

Tot wanneer zijn de waterpokken besmettelijk??

Als de korstjes zijn ingedroogd, is dan de besmettingstijd voorbij? En zo niet, kan je dan nog voorkomen dat je het krijgt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 10 december 2007 @ 15:48:07 #135
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55170299
quote:
Op maandag 10 december 2007 15:35 schreef Ticootje het volgende:
Hoi,

Tot wanneer zijn de waterpokken besmettelijk??

Als de korstjes zijn ingedroogd, is dan de besmettingstijd voorbij? En zo niet, kan je dan nog voorkomen dat je het krijgt?
Als alle pokken zijn ingedroogd ben je niet meer besmettelijk. Maar je krijgt wel 3 a 4 dagen nieuwe...
Als je in contact bent geweest met iemand met waterpokken kan je het volgens mij niet meer voorkomen. Maar dat weet ik niet zeker....
Voordat je de blaasjes krijgt ben je het besmettelijkst trouwens.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55171363
quote:
Op maandag 10 december 2007 15:48 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Als alle pokken zijn ingedroogd ben je niet meer besmettelijk. Maar je krijgt wel 3 a 4 dagen nieuwe...
Als je in contact bent geweest met iemand met waterpokken kan je het volgens mij niet meer voorkomen. Maar dat weet ik niet zeker....
Voordat je de blaasjes krijgt ben je het besmettelijkst trouwens.
Nou dan is het dus even afwachten...

Ik had namelijk mijn lieve, lieve man al een tijd geleden gewaarschuwd. Volwassenen die de waterpokken krijgen kunnen daar echt flink ziek van worden... Dus ik had hem gevraagd om even de huisarts op te bellen en een afspraak te maken om een enting te halen. Dus ik wilde dat graag geregeld hebben voordat de kleine er is... Maar dat heeft hij dus nog niet gedaan. Gister op visite geweest... Tja en er had een kindje waterpokken.. nu maar hopen dat ze mijn man niet heeft aangestoken... (En als ze dat wel heeft gedaan, hoeft ie in ieder geval geen enting meer te halen )

Incubatie is 2 weken.. Dus het is even afwachten.
  maandag 10 december 2007 @ 16:44:06 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55171610
quote:
Op maandag 10 december 2007 16:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou dan is het dus even afwachten...

Ik had namelijk mijn lieve, lieve man al een tijd geleden gewaarschuwd. Volwassenen die de waterpokken krijgen kunnen daar echt flink ziek van worden... Dus ik had hem gevraagd om even de huisarts op te bellen en een afspraak te maken om een enting te halen. Dus ik wilde dat graag geregeld hebben voordat de kleine er is... Maar dat heeft hij dus nog niet gedaan. Gister op visite geweest... Tja en er had een kindje waterpokken.. nu maar hopen dat ze mijn man niet heeft aangestoken... (En als ze dat wel heeft gedaan, hoeft ie in ieder geval geen enting meer te halen )

Incubatie is 2 weken.. Dus het is even afwachten.
hij heeft ze echt nog niet gehad?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55184935
Nee, echt niet...
pi_55185307
incubatietijd kan zelfs tot 3 weken oplopen. ik heb 't ook pas gekregen toen ik 23 was en ik was er behoorlijk ziek van inderdaad.
pi_55185345
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:14 schreef bixister het volgende:
incubatietijd kan zelfs tot 3 weken oplopen. ik heb 't ook pas gekregen toen ik 23 was en ik was er behoorlijk ziek van inderdaad.
Ja het is nu gewoon afwachten dus.

Als hij zich grieperig gaat voelen...dan is het waarschijnlijk foute boel.

Nog een dingetje... Ik heb al waterpokken gehad. Maar stel nou voor dat het nu krijgt. Dan is hij er echt flink ziek van. Is er een kans dat ik dan alsnog wordt aangestoken? (Je kan namelijk 2x waterpokken krijgen, en voor een zwangere vrouw is waterpokken echt geen feest..)
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:36:48 #141
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55185649
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja het is nu gewoon afwachten dus.

Als hij zich grieperig gaat voelen...dan is het waarschijnlijk foute boel.

Nog een dingetje... Ik heb al waterpokken gehad. Maar stel nou voor dat het nu krijgt. Dan is hij er echt flink ziek van. Is er een kans dat ik dan alsnog wordt aangestoken? (Je kan namelijk 2x waterpokken krijgen, en voor een zwangere vrouw is waterpokken echt geen feest..)
nee, die kans is klein. Als je genoeg antistoffen hebt zeker. Bij een verlaagde weerstand wel kans op gordelroos. Ook geen pretje. Maar ik meen me te herinneren dat de gyneacoloog ooit eens zei dat je in het derde trimester juist een betere weerstand hebt. (maar weet niet of ik me dat goed heug. Baby in ieder geval, die krijgt antistoffen via jou)
pi_55185745
het kan wel riskant voor de baby zijn als je man ten tijde van de bevalling nog ziek is (in de besmettelijke fase). maar de kans dat je het zelf een tweede keer krijgt is erg klein hoor.
pi_55186170
Nou, ik hoop dan maar dat mijn weerstand voldoende is. Laat ik daar maar gewoon van uitgaan.

Wat lief betreft: Ik hoop echt dat de kleine hem niet heeft aangestoken...
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:23:27 #144
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55186384
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:44 schreef bixister het volgende:
het kan wel riskant voor de baby zijn als je man ten tijde van de bevalling nog ziek is (in de besmettelijke fase). maar de kans dat je het zelf een tweede keer krijgt is erg klein hoor.
Bram is tijdens een waterpokkengolf geboren. Toen heb ik het nagevraagd. Volgens de gyn had een baby genoeg antistoffen van de moeder. Maar dat was misschien ook wel voor mensen buiten ons gezin. ff bedenken of de jongens ze toen al gehad hadden...
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:10:30 #145
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55200174
Met Fleur gaat het inmiddels al weer beter. Ze zit wel flink onder en vooral daar 'beneden' jeukt het erg. In verhouding zitten er ook erg veel....

Morgen wil ze gewoon naar school en zo als ze zich nu voelt, zal dat ook wel goed gaan. Ze doet heel erg d'r best om niet te krabben en gaat nu elke ochtend en avond in een zemelenbad. Ze vind het erg lekker en wil er niet uitkomen, maar als het water te koud wordt, komt ze toch maar wel.

Maud gaat tot nu toe nog steeds goed, maar ja.....we wachten het wel af.
pi_55200243
quote:
Op maandag 10 december 2007 12:44 schreef Fuente het volgende:
Beterschap met de kinderen Chacama!

hier een kort vraagje. Sara kreeg vorige week voor de tweede keer waterpokken, maar het zet niet echt door, sterker nog, de meeste blaasjes verdwijnen alweer. Nu heb ik de HA even gebeld, die zei dat het kan zijn dat als het ver van de bron kwam (dus bijvoorveeld via via via via vanaf het eerste waterpokkenkindje) dat het dan een lichte uitbraak kan zijn.
Maar nu twijfel ik of het wel waterpokken geweest zijn, want slechts 2 van de vlekjes zijn blaasjes geworden (in haar nek) en de rest verdwijnt gewoon weer!?
Iemand hier ervaring mee?
Niemand die dit weet?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:16:36 #147
3011 E.T.
pi_55200360
Ik heb geen idee Fuente..

Ik vind alleen die uitspraak van je HA een beetje 'raar'.. er kan toch maar 1 bron zijn? Iedereen krijgt 't dus viaviavia.. Dan zou 't toch op een gegeven moment moeten uitsterven als ziekte?
Of maak ik nu een denkfout?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55200784
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:16 schreef E.T. het volgende:
Ik heb geen idee Fuente..

Ik vind alleen die uitspraak van je HA een beetje 'raar'.. er kan toch maar 1 bron zijn? Iedereen krijgt 't dus viaviavia.. Dan zou 't toch op een gegeven moment moeten uitsterven als ziekte?
Of maak ik nu een denkfout?
Ik denk dat hij bedoelde dat, stel 1 kind krijgt de waterpokken, en steekt de ander aan, en jij krijgt het van die ander en niet van de eerste (eeh, wat warrig ) dat het dan verderop in het rijtje minder hard aankomt ofzo?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:35:02 #149
3011 E.T.
pi_55200943
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:30 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelde dat, stel 1 kind krijgt de waterpokken, en steekt de ander aan, en jij krijgt het van die ander en niet van de eerste (eeh, wat warrig ) dat het dan verderop in het rijtje minder hard aankomt ofzo?
ja maar kind 1 is dan toch al 100-en jaren geleden, aangezien iedereen het van elkaar krijgt?

Het ontstaat niet spontaan, maar is alleen door besmetting te krijgen.
pi_55201873
ik weet nog wel dat mijn huisarts me ook iets uitlegde over het verband tussen de soort besmetting en de mate waarin je 't krijgt, en dat ik daar ook verbaasd over was. het is wel een beetje anders dan wat jij hier nu noemt fuente, maar goed. wat mijn huisarts toen zei was ongeveer het volgende: hoe meer je bent blootgesteld aan het virus, hoe heftiger je het krijgt. een tweede kind dat de waterpokken krijgt in het gezin krijgt het daardoor vaak heftiger dan degene die 't eerst besmet is, omdat het langduriger is blootgesteld aan het virus. immers: dagelijkse omgang met het besmettelijke kind, in tegenstelling tot een eenmalige blootstelling via bijv. een kindje op het kinderdagverblijf. en bij ons ging dat ook op: anna had het vele malen erger dan piet. wellicht heeft sara het dus in lichte mate omdat ze maar heel kort aan een 'besmettelijke haard' is blootgesteld?
dat heeft dan weer niks te maken met die seriële uitleg van je huisarts volgens mij. misschien toch nog eens opnieuw navragen of hij/zij daar ook een bron voor heeft? ik vind 't wel interessant. of weet onze arts-in-opleiding p_iglet hiermisschien wat van?
pi_55202081
ET, ik snap wat je bedoelt! Had het zo nog niet bekenen

Bix, misschien bedoelde de HA dat inderdaad! Nou is het zo dat Sara ze dus voor de tweede keer zou hebben, misschien dat het daarom ook minder heftig is? Ik zal het de HA nog eens vragen als ik er weer ben Ben nou zelf ook wel benieuwd!
Maar jouw uitleg klinkt eigenlijk wel heel aannemelijk!
Sara
Merel
Ukje
pi_55202205
volgens mij is het juist vaak zo dat ze het pas een tweede keer krijgen als het de eerste keer niet heftig genoeg was. en dan zou 't logischer zijn dat het de tweede keer in ergere mate optreedt, lijkt mij? maar als ik 't goed heb was het die eerste keer bij sara best heftig, dus dan gaat dat ook al niet op bij haar.
  donderdag 10 januari 2008 @ 21:16:41 #153
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55934525
ff vraagje:

Iben is sinds zondag ziek. Allez, eigenlijk is hij al sinds september aan en af ziek, maar goed.
Vandaag is hij voor het eerst weer naar het KDV geweest omdat hij geen koorts meer had. Maar nu belden ze me op de middag op dat hij terug 38, 3 graden had. Ze hadden ook een vlekje gezien op zijn onderrug en aangezien de waterpokken rondgaan zou het dat wel eens kunnen zijn.
Maar is het dan niet zo dat hij een paar uur later al meer vlekjes zou moeten hebben? Toen hij in zijn bed ging, was het nog altijd eentje.
Of kan het zijn dat hij er morgenochtend meer zal hebben?
Of kan het ook zijn dat pas binnen een paar dagen meer vlekjes tevoorschijn zullen komen?
Dit alles natuurlijk ervan uitgaande dat het wel degelijk waterpokken zijn natuurlijk.
pi_56097207
* Vicky gaat zich hier even inlezen.
Amber is ook geveld door de pokken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_56205457
Ah, hier is het waterpokkenmeldtopic!

Ze hebben Sven ook gevonden. Gisteravond de eerste pokjes, vandaag breiden ze gestaag uit. Alhoewel het nog redelijk meevalt, ze zitten vooral op zijn borst/buik.
Ik ben die meet gisteren eigenlijk een beetje vergeten, had zaterdag een hele drukke dag, achteraf maar goed ook dus
  Jubileum moderator maandag 21 januari 2008 @ 19:27:31 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56205956
Beterschap voor Sven! Heeft hij er al last van Easy?
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 21 januari 2008 @ 19:39:25 #157
203672 Miek4Josh
Ik ben iets aan het uitzoeken
pi_56206199
misschien nog een tip,er zijn mensen die het al hebben uitgeprbeerd en het werkte.
een washand vol havermout even goed laten intrekken in een badje met water en dan je kind erin, het schijnt de blaasjes snel uit te drogen
Graag wil ik uitzoeken wat mijn dochter van 16 jaar eigenlijk vergoed hoort te krijgen voor de nachten die ze oppast ,ze brengt hele nachten door en wordt niet betaald als de klein ligt te slapen,is dit goed?
pi_56208419
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:27 schreef Lois het volgende:
Beterschap voor Sven! Heeft hij er al last van Easy?
Beetje jeuk, beetje koorts/verhoging, verminderde eetlust. De standaarddingen dus.
Af en toe is hij hangerig en even later fleurt hij weer op.
Oja, en we hebben gezegd dat hij niet mag krabben, af en toe staat hij te springen van "ik hou het niet meer" maar krabben doet hij (nog) niet.
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:47:22 #159
108648 cattie
lieve moeder
pi_56867795
Ik ben bang dat Ive het te pakken heeft...

Hij heeft 1 blaasje op zijn borst, verder nog niet. Verder is hij niet ziek, al was hij vandaag en gisteren wel wat jengelig. Kunnen het dan wel de waterpokken zijn? En moeten het er morgen dan meer zijn?

Hoe besmettelijk is het nou precies? Mijn man en ik hebben het al gehad. Maar kunnen anderen het dan wel via ons krijgen? (Vrijdag hebben we een crematie waar ook een moeder van een pasgeboren baby zal zijn.)
  Jubileum moderator donderdag 21 februari 2008 @ 09:04:26 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56878087
Als Ive er vandaag meer heeft dan weet je het pas zeker Cattie.

Wat betreft de besmettelijkheid, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Als Ive niet meegaat, wat ik voor het gemak even aanneem, weet ik niet in hoe verre jullie dat nog meedragen. Wat ik altijd doe in dit soort situaties is toch even de ouders van kleine kinderen op de hoogte stellen en evt. de huisarts even bellen voor informatie.
Laatst had Iris roodvonk, en ik zou gaan theedrinken met BE. Toen heb ik even de assistente gebeld om te vragen in hoeverre dat gevaarlijk was voor Sasha en zei zijn toen dat dat allemaal erg meeviel. Daarna heb ik die informatie aan BE overlegd en ik laat dan de beslising aan haar over.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 21 februari 2008 @ 20:17:38 #161
108648 cattie
lieve moeder
pi_56891616
Het zijn nu drie pokjes en wat verdachte plekjes. Vanochtend toch even naar het kdv geweest (is maar 300 m verderop) en volgens de leidster waren het ook waterpokken. Ive is vandaag daarom thuis geweest met zijn papa. Hij is niet echt ziek verder, maar wel erg hangerig, huilerig en warm. We zullen wel zien hoe het verder gaat. Zoals het er nu uit ziet komt hij er goed mee weg.
pi_56895522
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:17 schreef cattie het volgende:
Zoals het er nu uit ziet komt hij er goed mee weg.
Dat zei ik ook na de eerste avond
Sterkte ermee de komende dagen. En heb je de volgende dingen al in huis: calendulan emulsie en havermout/zemelen.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 09:09:52 #163
108648 cattie
lieve moeder
pi_56899998
Calendulan is hier standaard wel, maar de havermout kon mijn man niet vinden in de supermarkt, dus daar ga ik nog achteraan. Score is nu 4 pokken.
pi_56900117
Hopelijk blijven het er 4 Cattie. Sterkte ermee!
pi_56930718
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 09:09 schreef cattie het volgende:
maar de havermout kon mijn man niet vinden in de supermarkt,
Mijn man kon ze toen ook niet vinden, personeel is met 4 man aan het zoeken geweest voor ze het vonden (stond bij de Zonnatura produkten)

Valt het nog steeds mee?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:16:27 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_56930838
Het zijn er ondertussen een stuk meer geworden, over de 50. Hij lijkt geen jeuk te hebben, maar is wel koortsig. Het valt dus niet meer zo mee als gehoopt, maar echt heel ziek is hij gelukkig niet.

De havermout is gevonden, Ive is zonet voor het eerst ermee in bad geweest. Hij vond het wel lekker geloof ik.

Ive heeft trouwens een nieuwe bijnaam: pokpok
pi_56932283
Beterschap voor Pokpok!

zaterdag 23 februari 2008 @ 21:51:26 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56935344
Bij Katja en Job in de klas zijn de waterpokken uitgebroken. 6 kinderen ziek en we kregen een brief thuis erover

Ze hebben het allebei al gehad, maar dat geldt toch eigenlijk wel voor de meeste kleuters, dacht ik. Klopt het nou toch dat je het vaker kunt krijgen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 21:59:33 #169
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_56935587
Volgens mij kan dat Livelink..
Ik geloof dat dat 1 van de kinderen van Lois was die dat gehad heeft..

Alle kinderen met pokkies.. beterschap!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_56938498
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:51 schreef livelink het volgende:
Ze hebben het allebei al gehad, maar dat geldt toch eigenlijk wel voor de meeste kleuters, dacht ik. Klopt het nou toch dat je het vaker kunt krijgen?
dit lees ik op Wikipedia:

De ziekte is erg besmettelijk, en de meeste mensen (meer dan 90%) lopen het dan ook al in hun kindertijd op. Hoewel iemand de ziekte maar één keer kan krijgen, komt soms een secundaire infectie voor die de naam gordelroos draagt.

Iris van Lois heeft meedere keren roodvonk gehad rijstebuiltje.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:42:04 #171
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_56948495
Bedankt voor je correctie EG..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 24 februari 2008 @ 16:34:31 #172
37150 livelink
pi_56949780
Gordelroos is ook geen pretje, mijn vader had dat regelmatig en verrekte dan van de pijn, weet ik nog.
Kennelijk zijn er dan toch nog behoorlijk wat kinderen niet voor hun schooltijd ermee in aanraking gekomen als het nu op de kleuterklassen raak is.
  Jubileum moderator zondag 24 februari 2008 @ 18:35:03 #173
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56952049
Eva heeft 2 keer waterpokken gehad, iets wat godsonmogelijk is volgens de huisarts en alleen bij Eva kan voorkomen volgens ons
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2008 @ 18:52:10 #174
7074 moussy
kuttekop
pi_56952383
quote:
Op zondag 24 februari 2008 18:35 schreef Lois het volgende:
Eva heeft 2 keer waterpokken gehad, iets wat godsonmogelijk is volgens de huisarts en alleen bij Eva kan voorkomen volgens ons
Nee hoor, alleen bij familie knotsjes, Cas en René hebben ze ook 2x gehad.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 24 februari 2008 @ 19:08:34 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_56952661
Ik vind 1x wel genoeg..
Ive zit nu helemaal onder, maar heeft geen jeuk volgens mij en was vandaag alweer wat beter gehumeurd.
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2008 @ 19:18:58 #176
7074 moussy
kuttekop
pi_56952869
Ik vond 1x ook wel genoeg hoor, de 2de x was het bij beide 10x zo erg daarom hebben ze het waarschijnlijk ook 2x gehad
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 24 februari 2008 @ 19:20:12 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_56952892
Hadden ze het de eerste keer maar heel lichtjes ofzo?
Lijkt me wel balen, denk je dat je er van af bent, krijgen ze het nog een keer.
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de pokjes weg zijn, als er geen nieuwe meer bij komen?
  maandag 25 februari 2008 @ 22:31:08 #178
37150 livelink
pi_56974716
Ik weet echt niet meer hoe lang het geduurd heeft, Cattie. Volgens mij een paar dagen. Hoe gaat het nu met Ive?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:18:31 #179
108648 cattie
lieve moeder
pi_56980349
Het gaat met Ive weer wat beter, er komen geen nieuwe pokjes meer bij. Wel is hij nog erg wisselvallig, het ene moment gaat het prima, het andere moment is hij helemaal van slag.
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:49:58 #180
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57838208
* Jelief meldt zich.
Emma heeft eindelijk waterpokken. Het heerst al een tijd op het kdv en ik zat met smart te wachten. Ze heefter nog maar een stuk of 5 en had voor het slapen wat koorts. Verder valt het nog mee.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Jubileum moderator zaterdag 5 april 2008 @ 20:28:19 #181
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57855406
Hoe is het nu met Emma Jelief?
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 5 april 2008 @ 22:43:48 #182
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57858367
Ze wordt langzaam aan een krentenbol. Het jeukt nog niet volgens haar en ze krabt ook niet
Ze heeft vanaf 5 uur bij ons in bed geslapen, wel tot 9 uur. Dat is 2 uur langer dan normaal.
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:55:11 #183
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57907157

tadaaa!
En inmiddels jeukt het, gelukkig begrijpt ze dat ze wel mag wrijven maar niet mag krabben.
  donderdag 10 april 2008 @ 06:25:05 #184
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57949687
Bahbahbah, wat een enorme tegenvaller hier. Jet lag vanaf uur of 4 te huilen vannacht. Flesje melk hielp niet en net hebben we haar er maar uit gehaald. En wat blijkt, ze zit onder de vlekjes...waterpokken als ik het zo zie. Fijn hoor als ze ze zo gehad heeft maar waarom nu???? Dinsdag word ik ingeleid en dit betekent dat ze straks niet eens bij de baby mag ben ik bang. In ieder geval mag ze niet het ziekenhuis in als ik zo wat op het net lees. Straks maar eens de huisarts bellen.
Gelukkig weet ik 100% zeker dat ik ze gehad heb.
Lekker douchen!
pi_57950514
jee sjak, wat een rotmoment inderdaad. echt balen. sterkte ermee, hopelijk is ze er in ieder geval niet al te ziek van.
  Jubileum moderator donderdag 10 april 2008 @ 09:31:32 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57950954
Sjak wat een vervelende timing! Niet alleen wil je dat Jetske gewoon in het ziekenhuis kan komen, je wilt natuurlijk ook gewoon bij je meisje zijn als ze dit heeft. Bah! Kan me goed voorstellen dat dit een enorme domper is.

Sterkte
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 10 april 2008 @ 09:36:20 #187
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57951038
Heb je het nu al uitgepluist of het nog kwaad kon in het laatste stadium van de zwangerschap? Contact met de baby is idd uit den boze als de blaasjes nog niet ingedroogd zijn, maar ik weet niet meer hoe het zat in de laatste fase van de zwangerschap.
Jeetje zeg, dit is gewoon echt vette pech.
  donderdag 10 april 2008 @ 09:50:16 #188
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57951278
He gats wat vervelend Sjak. Sterkte voor jou en Jet.

ik heb de foto's weggehaald.
  donderdag 10 april 2008 @ 09:53:59 #189
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57951344
Ik ga zo naar de huisarts, om 12.00 naar de gyn en dan gaan we een en ander wel bespreken. Ik ga me steds meer zorgen maken. Jet ziet er niet uit. We kunnen nu kiezen, waterpokken of builenpest"
Lekker douchen!
pi_57951503
he wat balen Sjak!
Wat heeft Jet een dik oog zeg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 10 april 2008 @ 10:03:27 #191
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57951515
Och kind toch.
pi_57951951
ach, arme jets, goed dat je even naar de huisarts gaat.
  Jubileum moderator donderdag 10 april 2008 @ 10:26:23 #193
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57951996
Agossie arm meisje. Toch ziet dit er niet als typisch waterpokken uit Sjak, vreemd.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 10 april 2008 @ 12:02:54 #194
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_57954201
Ach wat ziet ze eruit. Arme meid Hopelijk weet de gyn wat het risico is en wat jullie moeten doen. Veel succes straks Sjak.

Finn had ook een paar van die grote plakkaten trouwens. Vooral ook onder z'n haar. De korsten ervan zijn nu nog niet weg

Weet iemand ook wat te doen tegen de littekentjes? Finn had er dus ook een paar die ontstoken zijn geraakt midden in z'n gezicht en daar zijn dus nu kleine putjes overgebleven.
pi_57954283
Volgens mij trekken littekentje nooit meer helemaal weg. Mijn zusje heeft namelijk nog steeds plekjes in haar gezicht waar vroeger de waterpokken opengekrapt zijn geweest. Hij zal wel minder zichtbaar worden denk ik, maar helemaal weg.

Sjak en Jetske sterkte hopen dat het snel over is.
pi_57955453
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:26 schreef Lois het volgende:
Agossie arm meisje. Toch ziet dit er niet als typisch waterpokken uit Sjak, vreemd.
Het lijkt idd wel meer op een allergische reactie van iets.
  donderdag 10 april 2008 @ 15:13:35 #197
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57958390
Het zijn gelukkig geen waterpokken! Maar wat wel? Zowel de huisarts als de dermatoloog staan voor een raadsel. De dermatoloog gokte op een combinatie van insectenbeten en netelroos. Ze is superzielig. Ze heeft echt veel jeuk, dat dikke oog maar ook dikke knieen en enkels. En overal van die vlekken. Ze blijft gelukkig wel vrolijk. Ze heeft nu druppels gehad en ik heb calendulazalf voor d'r gekocht. Ik hoop dat ze er snel af is.

[ Bericht 28% gewijzigd door sjak op 10-04-2008 15:20:41 ]
Lekker douchen!
pi_57961011
Morris had laatst precies zo'n oog door de schminck die ze op de creche hadden gebruikt.
En bedoel ik niet dat ze zijn oog zo rood en dik hadden geschminked. Het zag er zo uit nadat we het er af hadden gehaald...

Hopelijk trekt het snel weg bij Jets.
pi_58000978
Ik had het er van de week met een vriendin over dat Mikael nog geen waterpokken had gehad nu is het begonnen (volgens mijn moeder waar Mikael nu is). Ik heb hier nog zemelenbadschuim staan, maar kan ik ook nog iets anders halen tegen de jeuk. Misschien is het wel niet nodig maar heb liever wat in huis voor het geval het toch wel doorbreekt.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_58016689
Een voorzichtige tvp... Nog geen pokkies hier. Maar een buurjongetje die ze wel heeft en op dezelfde groep op t KDV zit... Over een week of 2 zullen er vast meer volgen...
Al hoop ik dat mn kleine nog even over mag slaan, ze kunnen het toch beter na hun eerste jaar krijgen omdat ze het anders nog eens kunnen krijgen ofzo?
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')