quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:20 schreef Beathoven het volgende:
Je komt altijd weer voor verassingen te staan. Had vandeweek de PC van m'n broer even onder handen genomen omdat het ding ontzettend slecht z'n werk deed. Nieuwe Windows XP installatie erop, weigerde het een aantal bestanden van CD te kopieeren dus was ik nog een stuk verder van huis. Uiteindelijk maar Windows 2000 geinstalleerd wat wel goed ging, maar met dat geklooi erbij en drivers + programma's installeren kost het toch uiteindelijk weer 2 a 3 uur.
Mac OS redt zichzelf wel bij het installeren en hoe vaak is op een Apple een herinstallatie nodig? Niet eens 1x in de 10 jaar als je het mij vraagt, ik heb hier een Mac staan waarop inmiddels al 5 jaar OS X op staat zonder 1 herinstallatie
Ik denk dat het nog steeds aan de gebruiker van de pc ligt die dat ding zo fucked up krijgt. Moet eerlijk zeggen dat er meer virussen en spywaretroep voor windows gemaakt is, waardoor de Mac-gebruiker nog steeds minder problemen heeft..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:20 schreef Beathoven het volgende:
Je komt altijd weer voor verassingen te staan. Had vandeweek de PC van m'n broer even onder handen genomen omdat het ding ontzettend slecht z'n werk deed. Nieuwe Windows XP installatie erop, weigerde het een aantal bestanden van CD te kopieeren dus was ik nog een stuk verder van huis. Uiteindelijk maar Windows 2000 geinstalleerd wat wel goed ging, maar met dat geklooi erbij en drivers + programma's installeren kost het toch uiteindelijk weer 2 a 3 uur.
Mac OS redt zichzelf wel bij het installeren en hoe vaak is op een Apple een herinstallatie nodig? Niet eens 1x in de 10 jaar als je het mij vraagt, ik heb hier een Mac staan waarop inmiddels al 5 jaar OS X op staat zonder 1 herinstallatie
niet als admin het dagelijkse werk doen op je machine hequote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:24 schreef tonks het volgende:
Ik moest OSX laatst opnieuw installeren. omdat een of ander programma de PPC architectuur had verwijderd
Waar heb je dat vandaan, en hoe ziet het eruit?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:26 schreef oor het volgende:
maar wel grappig dat dat t-shirt van apple echt het lekkerste zit. en hij nog na veel wassen er nog gewoon goed uitziet.
ik heb hem gekregen via de post. op de voorkant zie je een rondje in het midden, ziet eruit als een dashboard. met allemaal tekentjes en metertjes.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan, en hoe ziet het eruit?
Windows op Bootcamp..?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:24 schreef tonks het volgende:
Ik moest OSX laatst opnieuw installeren. omdat een of ander programma de PPC architectuur had verwijderd
Had je dat niet zelf aangevinkt per ongeluk dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:52 schreef tonks het volgende:
[..]
Nee dat programma wat alle talen enzo die je niet nodig hebt weghaald
Ik neem niet aan dat ie zomaar opeens in je brievenbus lag ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:39 schreef oor het volgende:
[..]
ik heb hem gekregen via de post. op de voorkant zie je een rondje in het midden, ziet eruit als een dashboard. met allemaal tekentjes en metertjes.
op de achterkant staat een apple logo bij de nek
daaronder staat :
Dashboard
Where There's a widget, there's a way.
Mac OS X Tiger
Die korting is once in a lifetime voor zover ik altijd begrepen heb hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:33 schreef nietzman het volgende:
Mijn 2 Tigershirts van developer.apple.com zien er ook nog perfect uit.
Maar ik moet me binnenkort maar weer eens een ADC lidmaatschapje doen. Voor korting op m'n iMac en voor nieuwe shirts.![]()
Maar zoals ik Nietz er over hoor praten heeft hij het voor de t-shirts en de korting. En dat gaat dus over het $99 Student Developer Membershipquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:54 schreef super-muffin het volgende:
Studenten korting is inderdaad wel once in a life time. Met die duurdere eens per jaar.
Je kunt gewoon opnieuw registreren.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:52 schreef Hugster het volgende:
Die korting is once in a lifetime voor zover ik altijd begrepen heb hoor.
neen niet besteld. kreeg hem van apple.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:28 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik neem niet aan dat ie zomaar opeens in je brievenbus lag ?.
Heb je 'm online besteld ofzo ?
Maar mijn naam en adres zijn nog gewoon hetzelfde, valt dit niet op bij de account verificatie als ik al mijn gegevens weer op de fax gooi richting Apple?quote:
Jij hebt een verhuizing niet voor Apple over? Nepfan.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:00 schreef Hugster het volgende:
Maar mijn naam en adres zijn nog gewoon hetzelfde, valt dit niet op bij de account verificatie als ik al mijn gegevens weer op de fax gooi richting Apple?
Photoshop werkt best nog wel redelijk onder Rosetta, maar inDesign en consorten zijn niet vooruit te branden. Gelukkig is er tot de UB gewoon Parallels.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Nou
Photoshop enzo zijn nog steeds niet UB
Uiteraard, maar of je dan weer opnieuw die korting krijgt? Lijkt me sterk eigenlijk..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:15 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Neuh, je account verloopt na een jaar. Dus na een jaar mag je je toch gewoon weer reggen?
Ook weer zo zonde als het niet lukt, want met de rest van die maandelijkse dvd's en meuk doe ik echt helemaal nietsquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:19 schreef nietzman het volgende:
[..]
Jij hebt een verhuizing niet voor Apple over? Nepfan..
Maar nee, geen idee. De vriend die het gedaan had was in die periode net wel verhuisd. Maar eigenlijk lijkt het me sterk dat ze er zo strak in zijn.
Ach, dat wordt ie in Q2 van 2007 al.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Nou
Photoshop enzo zijn nog steeds niet UB
Yup, heb 'm hier een keer of drie liggen, en Pather ook twee keer. 500$ aan software.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmmm. dus zo'n ADC account zorgt er ook voor dat ik een jaar lang gratis updates krijg? Ook Mac OS X 10.5 Leopard oid?
Oke, dan voel ik meer voor om zoiets aan te schaffen dan voor ¤129,- een losse upgrade voor een OS te kopenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
Yup, heb 'm hier een keer of drie liggen, en Pather ook twee keer. 500$ aan software..
Ja, en dan krijg je van hun nog bericht om je paspoort en een bewijs van inschrijving van je opleiding te faxen naar Apple Ierland. Dan gaan er een aantal dagen overheen en is je account geverifieerd en geactiveerd.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Oke, dan voel ik meer voor om zoiets aan te schaffen dan voor ¤129,- een losse upgrade voor een OS te kopen
Alleen Online-registratie mogelijk?
Geen punt...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:36 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ja, en dan krijg je van hun nog bericht om je paspoort en een bewijs van inschrijving van je opleiding te faxen naar Apple Ierland. Dan gaan er een aantal dagen overheen en is je account geverifieerd en geactiveerd.
Pas dan kun je een bestelling plaatsen en de korting eisen waar je recht op hebt.
Ja maar dat is ook te verwachten toch. Als je eerst, die mensen van Apple aan de lijn krijgt die je vervolgens persoonlijk instrueren om naar de dichtsbijzijnde Mac-store te lopen om je spul te ruilen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:51 schreef Tijn het volgende:
Ik kom net terug van de MacHouse, waar ze gratis en voor niets en zonder te zeiken m'n accu en m'n adapter hebben omgewisseld. Nu is alles weer in orde
Nou, ik heb wat minder positieve ervaringen met de support van Apple en MacHousequote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook te verwachten toch. Als je eerst, die mensen van Apple aan de lijn krijgt die je vervolgens persoonlijk instrueren om naar de dichtsbijzijnde Mac-store te lopen om je spul te ruilen.
Is dat zo? Toen ik van de week belde, had ik een Belg aan de lijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:17 schreef MeneerTim het volgende:
Wisten jullie dat die helpdesk lui allemaal in Ierland zitten?
Maar die zit in Ierland. Ik moest ergens op wachten toen ik ze aan de telefoon had en toen vertelde die mevrouw me dat ze in Ierland met de hele Nederlandse helpdesk op een groot scherm voetbal zouden gaan kijken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Toen ik van de week belde, had ik een Belg aan de lijn.
"Ierland, het India van West-Europa".quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:22 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Maar die zit in Ierland. Ik moest ergens op wachten toen ik ze aan de telefoon had en toen vertelde die mevrouw me dat ze in Ierland met de hele Nederlandse helpdesk op een groot scherm voetbal zouden gaan kijken.
Sterk staaltje globaliseringseffecten. In mijn boeken wordt Apple ook wel als een grote lageloonlandenuitperser genoemd.
Wist ik. Ik heb toen gebeld om m'n Macbook terug te sturen op 2e pinksterendag, en was wat verbaasd dat ik toch iemand van vleesch ende bloed aan het lijntje kreeg.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:17 schreef MeneerTim het volgende:
Wisten jullie dat die helpdesk lui allemaal in Ierland zitten?
Overigens, zijn er al 13 inch secondsleeves?
Furiousquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:17 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wie was dat ook alweer met die Powerbook met problemen ? Die toen hier helemaal woest loeiend het topic kwam binnenbrullen dat die josti's bij MacHouse zijn PB in gijzeling hadden ?
Ze zitten in Cork om precies te zijn, iig eens gelezen van een tweaker die daar stage ging lopen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:32 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
"Ierland, het India van West-Europa"..
Waar haal je die vandaan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:26 schreef oor het volgende:
maar wel grappig dat dat t-shirt van apple echt het lekkerste zit. en hij nog na veel wassen er nog gewoon goed uitziet.
"Just click the little checkbox."quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:29 schreef Tijn het volgende:
Goed nieuws voor mensen met een MacIntel die Audacity willen gebruiken: ik las net op hun forum dat iemand een werkende versie voor Intel heeft kunnen bakken
Heiden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:32 schreef tonks het volgende:
Mijn logitech mac toetsenbord en muis zijn verzonden!
* Blaxje * Foto verwacht. *quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:32 schreef tonks het volgende:
Ik vind het lelijk spulquote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:32 schreef tonks het volgende:
Link? Nu ben ik wel benieuwd hoe het eruit zietquote:
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:35 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Link? Nu ben ik wel benieuwd hoe het eruit ziet
Die nieuwe backlit tobo's van Microsoft zijn ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:36 schreef tonks het volgende:
[..]
[afbeelding]
Er zitten ook allemaal Mac knopjes op voor Safari iPhoto en iTunes!
Ah, zo'n afschuwelijk lelijke muis.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:36 schreef tonks het volgende:
[..]
[afbeelding]
Er zitten ook allemaal Mac knopjes op voor Safari iPhoto en iTunes!
Ik heb er nog geen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik probeer iedereen tegenwoordig Macbooks aan te praten. Het werkt.
Liever zo min mogelijk. Laat ze maar lekker zwoegen met hun Acer of weet ik veel wat.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het werkte bij mij.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mja, heb het niet over hardware verbeteringen, maar puur over het besturingssysteem. Net als dat je weet dat er een nieuwe Windows aankomt, wacht je hier dan misschien ook op de nieuwe MacOS.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:51 schreef Hafstrom het volgende:
Je kan oneindig blijven wachten op nieuwe ontwikkelingen van de macbook, hij wordt alleen maar beter (kinderziektes eruit, misschien stoppen ze er binnenkort een nieuwe processor in etc.).
Met de macbooks van nu is niets mis mee. Ik heb mijn macbook al een aantal weken en ben er erg tevreden mee![]()
Hitteproblemen worden sterk overdreven op internet.
Het probleem van witte macbooks die verkleuren naar bruin is al verholpen.
Nooit last van spiegelingen door het glossy scherm.
En nu ga ik naar de applestore om te kijken of ze al een mooie 13inch sleeve hebben![]()
Ik heb ook fiks getwijfeld voor ik de mijne kocht, maar toen ik m eenmaal had wou ik dat ik het veeeeel eerder had gedaan. En als Leopard eenmaal uit is, dan moet je iemand vinden die ná die update een Mac heeft gekocht en dan leen je zijn installatiecd. Zo kom ik ook aan mijn Tiger. Op mijn iBook G4 zat oorspronkelijk Panther, maar ik heb van een vriend van me Tiger gekregen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:38 schreef Roeni3 het volgende:
Point taken, goed punt. Misschien moet ik dan maar snel gaan toegeven aan mijn verlangen een Mac te kopen.
Steve Jobs als Zwarte Piet zonder roe.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:22 schreef AudreyHepburn het volgende:. Leopardroddels.
.
Het is echt een soort volwassenversie van Sinterklaas, zo'n keynote, onniedan?
En als je niet lief bent, dan moet je bij oom Bill op schoot.quote:
quote:***SPAM*** U want to work stable ? just buy licensed WINDOWS here!
in rotterdam heb je bij de koopgoot ook een heel groot reclame scherm hangen. en daar is ook vaak een foutmelding op te zien van windowsquote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:58 schreef Q. het volgende:
De informatieschermen in de trams in Amsterdam lopen op Windows. Windows 9x nog wel. Ik zag er laats nog weer een paar met een Windows-foutmelding. Best wel slecht.
De trams in Rotterdam eo lopen op windows 98, ook de nieuwe tramsquote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:58 schreef Q. het volgende:
De informatieschermen in de trams in Amsterdam lopen op Windows. Windows 9x nog wel. Ik zag er laatst nog weer een paar met een Windows-foutmelding. Best wel slecht.
Ik zit hier niet vaak in de tram, maar de keren dat ik er in zit, zie ik altijd dezelfde foutmeldingquote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:58 schreef Q. het volgende:
De informatieschermen in de trams in Amsterdam lopen op Windows. Windows 9x nog wel. Ik zag er laatst nog weer een paar met een Windows-foutmelding. Best wel slecht.
Pfoe, is mijn PowerBook nog maar zo weinig waard?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:02 schreef Dementor het volgende:
[TK]Apple Powerbook G4 12"
Even mijn topic hier neerleggen, ik heb liever dat een van jullie hem koopt
Oh er komt vast nog wel een andere Mac in mijn huis ooit maar nu moet ik even mijn prioriteiten stellen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Pfoe, is mijn PowerBook nog maar zo weinig waard?Sonde dat je hem moet verkopen, heb je nu geen Mac meer? Succes ermee iig.
safari stand doet dat.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:49 schreef Q. het volgende:
Is er een extension voor Safari waarbij je het tab-gedrag kan aanpassen? Ik vind dat ie nog te vaak nieuwe windows opent ipv tabs.
quote:Op zondag 2 juli 2006 11:47 schreef Breuls het volgende:
De kassa's in de Apple store in Rotterdam draaien op Windows.
Ja, dat viel me al op toen ik er kwam toen die zaak net open was. iMacs bij de kassa, maar wel met Virtual PC Windows draaienquote:
Yup. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen hoor. Je moet immers voor een kassa bepaalde software gebruiken, en als dat nou het beste (of: alleen) op Windows draait heb je niet echt een keuze te maken.quote:
Bij de Machouse gebruiken ze tenminst oudere iMacs en OSX.quote:Op zondag 2 juli 2006 11:47 schreef Breuls het volgende:
Machouse Rotterdam zeker?quote:Op zondag 2 juli 2006 11:47 schreef Breuls het volgende:
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:49 schreef tonks het volgende:
Als vista uit komt zitten wij al te fokken met OS 10.9 Lion
In Leopard zitten features die Microsoft in Vista geschrapt heeft.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:29 schreef Blaxje het volgende:
[..]
![]()
In Vista zitten features die ik Tiger allang zaten, ben benieuwd wat Leopard ons gaat brengen.![]()
Haha, Vista loopt als een poedeltje achter Tiger aan.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:29 schreef Blaxje het volgende:
[..]
![]()
In Vista zitten features die ik Tiger allang zaten, ben benieuwd wat Leopard ons gaat brengen.![]()
In Tiger zitten al features die in Vista geschrapt zijn.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:33 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
In Leopard zitten features die Microsoft in Vista geschrapt heeft.
Dat zal wel bij bij zeggen blijven... Apple doet echt iets fout als ze dat doen.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:02 schreef tonks het volgende:
EN! dat hij alleen voor intel is
Tiger stikt van de features die tegen de principes van Windows ingaan, zoals bruikbaarheid en eenduidigheid.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Tiger zitten al features die in Vista geschrapt zijn.
Ach ja. Microsoft, ever the follower, never the innovator.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:37 schreef darkleroy het volgende:
[..]
Haha, Vista loopt als een poedeltje achter Tiger aan.
Ik zie het als.. zo'n idee van een rage.
Als die lozers eindelijk hun doel eindelijk bereikt hebben wat ze wouden pikken dan heeft Apple alweer wat nieuws verzonnen (In dit geval weer Leopard) en moet ze weer als een stel poedels er achteraan rennen.
Zo blijft het doorgaan.
Dat lijkt me sterk. Jobs zei zelf dat de overgang naar Intel niet van de ene op de andere dag zal gaan en ze lange tijd beide architecturen zullen blijven ondersteunen.quote:
digg.comquote:Op zondag 2 juli 2006 21:06 schreef Rock-shocker het volgende:
@Tonks, waar heb je dat eigenlijk vandaan?
Een jaar of 5 a 6 als ze hun huidige tempo volhouden. Ongeveer net zo lang als er aan Vista is ontwikkeldquote:Op zondag 2 juli 2006 21:12 schreef Rock-shocker het volgende:
In theorie kan dat nog wel even duren trouwens.
11.2 Pimpelmees.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:08 schreef tonks het volgende:
Misschien gaan ze bij OS11 naar vogels. OS 11.1 Kanarie
Of insecten. Mac OS 11.2 Mosquitoquote:Op zondag 2 juli 2006 21:08 schreef tonks het volgende:
Misschien gaan ze bij OS11 naar vogels. OS 11.1 Kanarie
Nah, 11.x wordt een verzameling van gekke beesten.quote:
And the solution is..?quote:Op maandag 3 juli 2006 11:25 schreef tonks het volgende:
Dat zijn kernel panics toch
Foto's!quote:
1. Ga naar Finderquote:Op maandag 3 juli 2006 11:24 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
M'n Macbook crasht.
Ik heb .7 erop gezet en (ik denk sindsdien) krijg ik of bij het booten of binnnen 5 minuten de "Please restart your computer".
Wie helpt.
Ik had dus geheugen bijgeprikt van Mailamac. Blijkt dat die eikels me twee verschillende modules hebben opgestuurd, ondanks ik erbij heb gezet dat het voor dezelfde laptop was. Nu gooide Applecare het daarop, maar die dingen zitten er al 3 weken in zonder problemen. Misschien dat de .7 met het nieuwe geheugen problemen gaf. Maar hij werkt ook niet meer met de originele modules, dus ik weet niet wat er aan de hand is.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:24 schreef Tijn het volgende:
Niet meer aan? Dat is wel heftig. Misschien is je moederbord dood ofzo? Zou iig ook de kernel panics verklaren, dat soort fouten krijg je alleen bij hele serieuze problemen.
Creatieve tvp weer, Swetsquote:Op maandag 3 juli 2006 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Is de MacPro nu al aangekondigd?
Maar ik wil het echt wetenquote:
Augustus dus. Steve Jobs houdt dan een keynote en geloof me, die gaat niet alleen over Leopard.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:05 schreef Tijn het volgende:
Er is nog niets over bekend. De stilte rondom de Mac Pro is bijna oorverdovend.
Maar Intel is ondertussen druk bezig met het voorbereiden van launch van de Conroe (Core 2 Duo). Eind deze maand zou 'ie er moeten zijn en ik denk dat de kans groot is dat Apple deze chip wil gebruiken voor hun nieuwe "Power"Mac.
Ik denk het wel. Dat is juist de reden dat Apple voor Intel heeft gekozen. Intel heeft nota bene een aparte Apple-afdeling opgezet.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:58 schreef Dementor het volgende:
Ik denk niet dat Intel voldoende kan leveren om ook nog eens Apple te bedienen direct na de launch.
Intel heeft de core solo geleverd aan Apple toen deze al lang en breed beschikbaar was.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Dat is juist de reden dat Apple voor Intel heeft gekozen. Intel heeft nota bene een aparte Apple-afdeling opgezet.
Ik hoop dat Dell uberhaupt nog een beetje credits bij Intel heeft, nu ze ook AMD-systemen verkopen.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:55 schreef Dementor het volgende:
[..]
Intel heeft de core solo geleverd aan Apple toen deze al lang en breed beschikbaar was.
De hele x86 wereld wacht met smart op de Core 2 Duo.
Grote jongens zoals Dell staan vooraan in de rij.
Werd net gebeld.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:45 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Ik had dus geheugen bijgeprikt van Mailamac. Blijkt dat die eikels me twee verschillende modules hebben opgestuurd, ondanks ik erbij heb gezet dat het voor dezelfde laptop was. Nu gooide Applecare het daarop, maar die dingen zitten er al 3 weken in zonder problemen. Misschien dat de .7 met het nieuwe geheugen problemen gaf. Maar hij werkt ook niet meer met de originele modules, dus ik weet niet wat er aan de hand is.
Hij ligt nu iig in Malden, hoop dat ik 'm snel terug krijg.
Oh vast wel.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop dat Dell uberhaupt nog een beetje credits bij Intel heeft, nu ze ook AMD-systemen verkopen.
Of eigenlijk hoop ik dat natuurlijk helemaal niet
watbenjedan..?quote:Op maandag 3 juli 2006 17:26 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Werd net gebeld.
Wat hebben ze gedaan? RAM eruit gehaald en weer erin gezet.
Hij boot weer. Verkeerd erin gezet RAM valt niet onder garantie. Ik baal.
Ik vind het raar dat 'ie het pas begeeft na 3 weken nadat ik dat nieuwe geheugen erin heb gezet. Dat klopt toch niet?!quote:Op maandag 3 juli 2006 18:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Whoops.
Ik moet toch wel een beetje gniffelen
Mên, die dingen zijn bejaard onderhand. Die nieuwe accu gaat (althans via Apple zelf) niet meer lukken en ze hebben een maximale standaardresolutie van 800x600. OS 9 was al geen pretje onder die resolutie, maar OSX is een hel... Dus kortom, dit is puur iets voor verzamelaars en als je echt iets bruikbaars wil kopen ga dan minstens voor een Dual USB iBook G3.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:18 schreef Isegrim het volgende:
Hallo.Ik ben een Mac-fan (iMac G5) en ik heb een vraagje. Ik wil graag een tweedehands Apple laptop kopen. Ik zit nogal veel in de trein en ik wil 'm vooral gebruiken om onderweg te tekstverwerken en filmpjes te kijken om de tijd door te komen. Nou ben ik helemaal fan van de 'oesterschelpen' zoals je die hieronder ziet. Deze zijn tweedehands te krijgen voor rond de tweehonderd euro. Wat ik me afvraag, is of je voor die dingen nog gewoon een nieuwe accu kunt kopen en zo ja, wat dat kost.
klopt!quote:Op maandag 3 juli 2006 23:12 schreef oor het volgende:
zie ik dat nou goed, is het appletje op de schelp omgekeerd?
Dat zie je goed. Die appel is pas andersom gaan staan bij de Dual USB iBook, of de PowerBook Titanium.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:12 schreef oor het volgende:
zie ik dat nou goed, is het appletje op de schelp omgekeerd?
Doe je goed, van Dementor zeker.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Tijn, wat is een goede (freeware) PHP editor op OSX? Aangezien ik vanaf vanavond een powerbook heb
Ik ben NU onderweg naar huisquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:22 schreef Dementor het volgende:
Het ligt allemaal klaar netjes te wachten.
Hmkay... Maar die Clam Shells zijn zo mooi.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
Isegrim, als je een tweedehands notebook wil kopen, dan kan je net zo goed voor relatief iets meer geld een iets nieuwere kopen. Ik heb een iBook G4, maar dan niet de laatste iBook, maar het type daarvoor, uit het voorjaar van 2005. (Ben te n00b om de specs van mijn eigen iBook te weten.) Deze dingen zouden tegenwoordig tweedehands niet zo heel duur meer moeten zijn, zeker nu veel mensen die dit soort G4's een jaar of twee geleden gekocht hebben en nu zo langzamerhand eens gaan overstappen op een MacBook.
Die G4 van mij had oorspronkelijk Panther draaien, maar ik heb toen van een vriend met een nieuwere iBook een Tigercdrom gekregen, zodat ik nu ook Tiger draai. Is het voor jou ook niet een idee om iets dergelijks te doen: tweedehands G4 iBook kopen en dan zorgen dat je Tiger kan draaien. Ik denk dat je dan een stuk relaxter werkt zonder al teveel geld kwijt te zijn.
Smultron is best okay.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Tijn, wat is een goede (freeware) PHP editor op OSX? Aangezien ik vanaf vanavond een powerbook heb
Ik zal het doorgeven aan Steve.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hmkay... Maar die Clam Shells zijn zo mooi.Kunnen ze daar niet een nieuwe editie van maken dan?
Ik ga het checkenquote:
Die zocht ikquote:
Ik heb nog mijn iPod verzamelingquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:29 schreef tonks het volgende:
Ja dementor dat je ff weet dat je hier niet meer mag posten
Dat heeft wel wat ja, vooral omdat "Swetsen" Fries is voor "Liegen" danwel "Jokken."quote:
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:30 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat heeft wel wat ja, vooral omdat "Swetsen" Fries is voor "Liegen" danwel "Jokken."
briefjes van 5?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:43 schreef Dementor het volgende:
Anders maak ik wel een foto van het stapeltje geld
Heeft-ie in briefjes van 5 betaald?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:43 schreef Dementor het volgende:
Anders maak ik wel een foto van het stapeltje geld
Ik ram geregeld op Alt+Q.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:05 schreef Xilantof het volgende:
Als ik nu weer af en toe achter een windows computer zit merk ik dat ik met de muis mijn hotcorners wil opzoeken.
maar dat werkt natuurlijk niet
De eerste editor die ik ooit installeerde was Taco HTML Edit en ondanks dat 'ie niet bijzonder feature-rich is, gebruik ik 'em eigenlijk nog het meest.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Is simpeler niet de loadmodule en addmodule regels voor php te uncommenten in je httpd.conf ?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je PHP wil testen op je eigen Mac is hier een goeie installer te vinden. Simpeler kan het niet: installeer het package, zet de interne webserver aan (via System Preferences > Sharing > Personal Web Sharing), zet wat PHP-files in /Users/swetsenegger/Sites en ga met een webbrowser naar http://localhost/~swetsenegger/mijnfile.php. Voila, het werkt.
Ja, maar dan heb je PHP4quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:20 schreef ChOas het volgende:
[..]
Is simpeler niet de loadmodule en addmodule voor php te uncommenten in je httpd.conf ?
Bedanktquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
De eerste editor die ik ooit installeerde was Taco HTML Edit en ondanks dat 'ie niet bijzonder feature-rich is, gebruik ik 'em eigenlijk nog het meest.
Ik heb ook TextWrangler op m'n systeem staan, die is ook niet verkeerd.
Met Smultron is trouwens ook niets mis.
Als je PHP wil testen op je eigen Mac is hier een goeie installer te vinden. Simpeler kan het niet: installeer het package, zet de interne webserver aan (via System Preferences > Sharing > Personal Web Sharing), zet wat PHP-files in /Users/swetsenegger/Sites en ga met een webbrowser naar http://localhost/~swetsenegger/mijnfile.php. Voila, het werkt.
Mocht je liever wat meer grip op de zaak hebben, dan kun je PHP ook vrij eenvoudig zelf compilen en installeren. Maar daar moet je maar net zin in hebben.
Je kunt PHP trouwens ook leuk gebruiken voor commandline scripts. Standaard is dat al helemaal voor je geinstalleerd in OS X. Je opent gewoon een Terminal en typt "php mijnfile.php" en hij voert 'em uitOp dezelfde manier kun je ook via cron je PHP scripts op gezette tijden laten draaien.
En voor de compleetheid: MySQL voor Mac OS X vind je hier met hier wat installatie-instructies. Mocht je ook deze zelf van source willen compilen en installeren, dan kun je deze instructies volgen.
Die van dementorquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:25 schreef Tijn het volgende:
Wat heb je nu trouwens precies voor PowerBook, Swets?
Cool. Die kleine laptops zijn toch de tofste. Ik ben ook blij met m'n 15" MBP hoor, daar niet van, maar eerlijk is eerlijk: zo handig als m'n 12" iBook G4 is deze niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die van dementor
1.5Ghz g4, 1,25 GB, 12", airport extreme, bluetooth 2.0 + edr
9 Maanden oud en in perfecte staat
Ja, dat kan natuurlijk ookquote:trouwens... http://www.mamp.info/
Dat was dan ook de reden dat ik 'm toch gekocht heb.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Cool. Die kleine laptops zijn toch de tofste. Ik ben ook blij met m'n 15" MBP hoor, daar niet van, maar eerlijk is eerlijk: zo handig als m'n 12" iBook G4 is deze niet.
Nee precies. E.T.'s ibook g4 vond ik ook prima werken (1.2Ghz, 512MB). Deze kon dus alleen maar sneller zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:40 schreef Tijn het volgende:
Qua snelheid ben ik nooit ontevreden geweest over m'n iBook G4. Het is dat 'ie kapot ging, anders had ik 'em nu nog met veel plezier gebruikt.
Ik doe echt niets met de extra snelheid die een Intel CPU me biedt
ZIjn er ook van die apparaten waar je je laptop aan hangt en dat dan al die randappraten werken?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:49 schreef Tijn het volgende:
Je kunt ook gewoon een toetsenbord, muis en scherm op een bureau zetten en daar je PowerBook aan hangen als je erachter wilt zitten. Heb je helemaal geen desktopmachine nodig.
Apple zelf maakt ze niet, maar er zijn wel andere bedrijven die ze verkopen, zoals BookEndz.quote:Op woensdag 5 juli 2006 00:19 schreef skiczukie het volgende:
[..]
ZIjn er ook van die apparaten waar je je laptop aan hangt en dat dan al die randappraten werken?
* Tomasso is hem aan het downloaden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:39 schreef tonks het volgende:
Adium 1.0 beta released!
http://trac.adiumx.com/wiki/AdiumBeta
"May have an irregular crash on Mac OS X 10.3.9 in the log viewer"quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:39 schreef tonks het volgende:
Adium 1.0 beta released!
http://trac.adiumx.com/wiki/AdiumBeta
Niet goedkoop zeg.quote:Op woensdag 5 juli 2006 00:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Apple zelf maakt ze niet, maar er zijn wel andere bedrijven die ze verkopen, zoals BookEndz.
En lelijk.quote:
Nee die 5 losse kabels die er hier aan hangen zijn mooi..quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:52 schreef Furious het volgende:
[..]
En lelijk.
[afbeelding]
Dat ziet er toch niet uit?![]()
Lijkt wel of je PowerBook 1 flapoor heeft zo.
![]()
Het zijn elegent witte kabels.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:56 schreef Bigs het volgende:
[..]
Nee die 5 losse kabels die er hier aan hangen zijn mooi..
Euh.. neequote:
quote:Today, Apple introduced a new iMac that only costs $899 for educational customers. The computer features a 17 in. screen, 1.83 Ghz Core Cuo, 512 mb of RAM, 80 gig hard drive, Combo Drive, and Intel integrated graphics. Looks like an awesome deal for students around the world. More?
Hmm, dat is wel crisis ja. Maar ik zou toch liever die kabels hebben zo'n een veels te dure dock die er bovendien niet uitziet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:08 schreef Bigs het volgende:
[..]
Euh.. nee1x wit (Power). 2x zwart (VGA, audio), 1x zilverkleurig (Firewire), 1x wit met een zwarte stekker (USB keyboard).
Bij mijn Powerbook zag het er ongeveer zo uit:
[afbeelding]
Lelijk en bovendien onhandig om telkens af en aan te koppelen.
Leuke Aperture bak, alleen jammerlijk dat het geen 20" scherm optie heeft.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:09 schreef tonks het volgende:
The 17-inch 1.83 GHz iMac, for a suggested education price of US$899, includes:
? 17-inch widescreen LCD display
? 1.83 GHz Intel Core Duo processor
? 512MB of 667 MHz DDR2 SDRAM expandable to 2GB
? 24x Combo drive
? Intel GMA 950 graphics
? built-in iSight video camera
? built-in AirPort Extreme wireless networking
? 80GB Serial ATA hard drive running at 7200 rpm
? mini-DVI out (adapters for DVI, VGA and Composite/S-Video sold separately)
? built-in stereo speakers and microphone
? Mighty Mouse and Apple Keyboard
[..]
Wat is het verschil met de gewone iMac? Omdat ik eigenlijk een gewone iMac wilde halen maar deze klinkt veel interessanter (goedkoper vooral, en heeft alles wat ik nodig hebquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:09 schreef tonks het volgende:
The 17-inch 1.83 GHz iMac, for a suggested education price of US$899, includes:
? 17-inch widescreen LCD display
? 1.83 GHz Intel Core Duo processor
? 512MB of 667 MHz DDR2 SDRAM expandable to 2GB
? 24x Combo drive
? Intel GMA 950 graphics
? built-in iSight video camera
? built-in AirPort Extreme wireless networking
? 80GB Serial ATA hard drive running at 7200 rpm
? mini-DVI out (adapters for DVI, VGA and Composite/S-Video sold separately)
? built-in stereo speakers and microphone
? Mighty Mouse and Apple Keyboard
[..]
Zo op het eerste gezicht geen optie op 20", kleinere HDD (80), en shared video geheugen. En het ontbreken van de SuperDrive.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is het verschil met de gewone iMac? Omdat ik eigenlijk een gewone iMac wilde halen maar deze klinkt veel interessanter (goedkoper vooral, en heeft alles wat ik nodig heb).
Als ik snel even kijk:quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is het verschil met de gewone iMac? Omdat ik eigenlijk een gewone iMac wilde halen maar deze klinkt veel interessanter (goedkoper vooral, en heeft alles wat ik nodig heb).
WiFi gebruik ik namelijk wel heel veel. En ik vind het handig als koppeling naar mijn Airport Extreme voor wat muziekquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:56 schreef nietzman het volgende:
Mhoa, 80GB is voor mij heel erg weinig. Maar die hang ik er samen met een DVDbrander dan gewoon extern aan, pas de probleme. Bluetooth gebruik ik dagelijks voor muis en keyboard, dan zou ik zelf eerder wifi als iets overbodigs zien..
Shared video kan ik ook niet echt wakker van liggen eigenlijk, core image werk er wel gewoon op en met 3D-werk ben ik toch niet bezig. Alleen Motion schijnt er wel behoorlijk op te teren, dus daar wil ik wel wat benchmarks van zien..
Dat weet natuurlijk alleen Steve. Misschien 10.5 nog even afwachten...quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:58 schreef Anthraxx het volgende:
Dat shared video, kun je daar nog problemen met toekomstige releases mee krijgen of blijft het allemaal op dit moment qua 3d-werk hetzelfde in OSX? Wat is de verwachting daarvan?
Boem geile animatiesoftware.quote:Wat is Motion?
Wij verkopen dit soort dingen als universele laptop docking station.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:22 schreef Furious het volgende:
[..]
Hmm, dat is wel crisis ja. Maar ik zou toch liever die kabels hebben zo'n een veels te dure dock die er bovendien niet uitziet.
Even een reboot slingeren. (Als je dat nog niet had gedaan althans)quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, m'n combodrive wil mijn HP printer cd niet ejecten. In gebruik zegt ie... hetgeen gelul is.
Dat moet je maar durven, gaatjes boren in je nieuwe Mac.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:48 schreef ChOas het volgende:
http://edahc.blogspot.com/2006/06/macbook-pro-biometrics.html
Ja booten met muisknop ingedrukt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:05 schreef Furious het volgende:
[..]
Even een reboot slingeren. (Als je dat nog niet had gedaan althans)
Windows schijf: Finder->Appeltje-k-> smb://<target systeem>quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe kan ik een netwerkschijf mappen onder OSX?
Ik kan wel connecten naar een windows share. Maar ik wil gewoon een permanente snelkoppeling op het buroblad of in de dock naar die share. En dat OSX bij een boot tracht te verbinden met die share.quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:51 schreef ChOas het volgende:
[..]
Windows schijf: Finder->Appeltje-k-> smb://<target systeem>
OS X schijf: Finder->Appeltje-k-> afp://<target systeem>
Of bedoel je dat niet ?
Mounten en je share in je login items (die bij de user-accounts) toevoegen...quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik kan wel connecten naar een windows share. Maar ik wil gewoon een permanente snelkoppeling op het buroblad of in de dock naar die share. En dat OSX bij een boot tracht te verbinden met die share.
Wat doet die? Of moet ik dan gaan googlen?quote:Op donderdag 6 juli 2006 02:26 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Potverdoie was is iAlertU toch een overbodige maar zeeeeer vermakelijke gadget.
Hoe mount ik in OSX? en waar de neuk vind ik de login items?quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:01 schreef ChOas het volgende:
[..]
Mounten en je share in je login items (die bij de user-accounts) toevoegen...
Die ga ik even proberenquote:Op donderdag 6 juli 2006 09:36 schreef FLIPNEUS het volgende:
Wat je ook kunt doen Swets, is die share in je Dock zetten (gewoon sleur en pleur). Als je dan disconnect, en je klikt op die share in je Dock, verbindt Mac OS X automatisch weer.
Ah, ik bedoel dus gewoon connecten naar die sharequote:Op donderdag 6 juli 2006 08:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe mount ik in OSX? en waar de neuk vind ik de login items?
Vanavond wel weer eens prutsen
Connecten is geen probleem. Wat ik wil is autoconnecten, net zoals je in windows een netwerkschijf kan mappen zodat die altijd onder 'deze computer' beschikbaar is zeg maar.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:44 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ah, ik bedoel dus gewoon connecten naar die share
Login items vind je onder je user account in system preferences...
Daaronder gewoon '+' kiezen (is dus item toevoegen), je share selecteren en dat zou het moeten doen...
quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:19 schreef nietzman het volgende:
[afbeelding]
Als ik deze een beetje mooi in vectoren krijg laat ik 'm op een tshirt drukken.
En dan kom ik je zo in de kantine tegen?quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:19 schreef nietzman het volgende:
[afbeelding]
Als ik deze een beetje mooi in vectoren krijg laat ik 'm op een tshirt drukken.
Als je het in je dock kan zetten kan het ongetwijfeld ook bij je start-up items. Dan hoef je het niet elke keer dat je reboot (iedere 3 maanden) aan te klikken.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Connecten is geen probleem. Wat ik wil is autoconnecten, net zoals je in windows een netwerkschijf kan mappen zodat die altijd onder 'deze computer' beschikbaar is zeg maar.
Maar de oplossing van flipneus komt prima in de buurt
Ik ook 1 gaarne!quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:09 schreef nietzman het volgende:
Ik zal wel eens eventjes zien wat het kost om er een aantal van te laten drukken. Ski, jij ook eentje?.
Als je een XXXL versie kan krijgenquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:09 schreef nietzman het volgende:
Ik zal wel eens eventjes zien wat het kost om er een aantal van te laten drukken. Ski, jij ook eentje?.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:07 schreef XL het volgende:
[..]
Als je het in je dock kan zetten kan het ongetwijfeld ook bij je start-up items. Dan hoef je het niet elke keer dat je reboot (iedere 3 maanden) aan te klikken.
Ik ben ook voor de inkoopactie overigens
Wordt dit dan het enige op de shirt op zet je er nog ergens een ander Apple logo op ofzo?quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:09 schreef nietzman het volgende:
Wheheh, nee dank je.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:09 schreef nietzman het volgende:
quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:09 schreef nietzman het volgende:
Dan gebruik je toch Quark 7?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Photoshop werkt best nog wel redelijk onder Rosetta, maar inDesign en consorten zijn niet vooruit te branden. Gelukkig is er tot de UB gewoon Parallels..
Ik zie je gedragen slipjes tegemoet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:22 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat je toch ook gewoon kan doen is dat iedereen jou datgene opstuurt wat ze bedrukt willen hebben. Dan hoef jij niet stad en land af omdat persoon X zo nodig dit of dat shirt wil hebben, en persoon Y wil een babyslabbetje, en persoon Z wil een kussensloop. Kan iedereen het lekker zelf uitzoeken.
Wil je soms zeggen dat mijn kont zo groot is dat er wel een heel glas-in-lood raam op past ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik zie je gedragen slipjes tegemoet.
Ik wacht even op de foto'squote:Op donderdag 6 juli 2006 15:30 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Wil je soms zeggen dat mijn kont zo groot is dat er wel een heel glas-in-lood raam op past ?
De Bèta wel, maar die is op dit moment niet meer te downloaden bij ze geloof ik, erzijn nog wel genoeg torrents te vinden...quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:39 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Goed zo
Ik dacht trouwens dat Flp4mac universal was, maar dat is toch niet zo?
Bron: http://apple.slashdot.org/apple/06/07/06/034214.shtmlquote:"Looks like Apple is going to reveal its new cool and fast Mac OS code-named "Leopard" in the upcoming World Developer's Conference in August. Good news for Apple! And terrible news for Microsoft. If "Leopard" is really what it claims to be, i.e. fast and efficient in sharp contrast to slow and resource hungry Windows Vista, we certainly would see Apple's remarkable market share gain next year."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |