1. Ga naar Finderquote:Op maandag 3 juli 2006 11:24 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
M'n Macbook crasht.
Ik heb .7 erop gezet en (ik denk sindsdien) krijg ik of bij het booten of binnnen 5 minuten de "Please restart your computer".
Wie helpt.
Ik had dus geheugen bijgeprikt van Mailamac. Blijkt dat die eikels me twee verschillende modules hebben opgestuurd, ondanks ik erbij heb gezet dat het voor dezelfde laptop was. Nu gooide Applecare het daarop, maar die dingen zitten er al 3 weken in zonder problemen. Misschien dat de .7 met het nieuwe geheugen problemen gaf. Maar hij werkt ook niet meer met de originele modules, dus ik weet niet wat er aan de hand is.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:24 schreef Tijn het volgende:
Niet meer aan? Dat is wel heftig. Misschien is je moederbord dood ofzo? Zou iig ook de kernel panics verklaren, dat soort fouten krijg je alleen bij hele serieuze problemen.
Creatieve tvp weer, Swetsquote:Op maandag 3 juli 2006 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Is de MacPro nu al aangekondigd?
Maar ik wil het echt wetenquote:
Augustus dus. Steve Jobs houdt dan een keynote en geloof me, die gaat niet alleen over Leopard.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:05 schreef Tijn het volgende:
Er is nog niets over bekend. De stilte rondom de Mac Pro is bijna oorverdovend.
Maar Intel is ondertussen druk bezig met het voorbereiden van launch van de Conroe (Core 2 Duo). Eind deze maand zou 'ie er moeten zijn en ik denk dat de kans groot is dat Apple deze chip wil gebruiken voor hun nieuwe "Power"Mac.
Ik denk het wel. Dat is juist de reden dat Apple voor Intel heeft gekozen. Intel heeft nota bene een aparte Apple-afdeling opgezet.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:58 schreef Dementor het volgende:
Ik denk niet dat Intel voldoende kan leveren om ook nog eens Apple te bedienen direct na de launch.
Intel heeft de core solo geleverd aan Apple toen deze al lang en breed beschikbaar was.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Dat is juist de reden dat Apple voor Intel heeft gekozen. Intel heeft nota bene een aparte Apple-afdeling opgezet.
Ik hoop dat Dell uberhaupt nog een beetje credits bij Intel heeft, nu ze ook AMD-systemen verkopen.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:55 schreef Dementor het volgende:
[..]
Intel heeft de core solo geleverd aan Apple toen deze al lang en breed beschikbaar was.
De hele x86 wereld wacht met smart op de Core 2 Duo.
Grote jongens zoals Dell staan vooraan in de rij.
Werd net gebeld.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:45 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Ik had dus geheugen bijgeprikt van Mailamac. Blijkt dat die eikels me twee verschillende modules hebben opgestuurd, ondanks ik erbij heb gezet dat het voor dezelfde laptop was. Nu gooide Applecare het daarop, maar die dingen zitten er al 3 weken in zonder problemen. Misschien dat de .7 met het nieuwe geheugen problemen gaf. Maar hij werkt ook niet meer met de originele modules, dus ik weet niet wat er aan de hand is.
Hij ligt nu iig in Malden, hoop dat ik 'm snel terug krijg.
Oh vast wel.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop dat Dell uberhaupt nog een beetje credits bij Intel heeft, nu ze ook AMD-systemen verkopen.
Of eigenlijk hoop ik dat natuurlijk helemaal niet
watbenjedan..?quote:Op maandag 3 juli 2006 17:26 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Werd net gebeld.
Wat hebben ze gedaan? RAM eruit gehaald en weer erin gezet.
Hij boot weer. Verkeerd erin gezet RAM valt niet onder garantie. Ik baal.
Ik vind het raar dat 'ie het pas begeeft na 3 weken nadat ik dat nieuwe geheugen erin heb gezet. Dat klopt toch niet?!quote:Op maandag 3 juli 2006 18:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Whoops.
Ik moet toch wel een beetje gniffelen
Mên, die dingen zijn bejaard onderhand. Die nieuwe accu gaat (althans via Apple zelf) niet meer lukken en ze hebben een maximale standaardresolutie van 800x600. OS 9 was al geen pretje onder die resolutie, maar OSX is een hel... Dus kortom, dit is puur iets voor verzamelaars en als je echt iets bruikbaars wil kopen ga dan minstens voor een Dual USB iBook G3.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:18 schreef Isegrim het volgende:
Hallo.Ik ben een Mac-fan (iMac G5) en ik heb een vraagje. Ik wil graag een tweedehands Apple laptop kopen. Ik zit nogal veel in de trein en ik wil 'm vooral gebruiken om onderweg te tekstverwerken en filmpjes te kijken om de tijd door te komen. Nou ben ik helemaal fan van de 'oesterschelpen' zoals je die hieronder ziet. Deze zijn tweedehands te krijgen voor rond de tweehonderd euro. Wat ik me afvraag, is of je voor die dingen nog gewoon een nieuwe accu kunt kopen en zo ja, wat dat kost.
klopt!quote:Op maandag 3 juli 2006 23:12 schreef oor het volgende:
zie ik dat nou goed, is het appletje op de schelp omgekeerd?
Dat zie je goed. Die appel is pas andersom gaan staan bij de Dual USB iBook, of de PowerBook Titanium.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:12 schreef oor het volgende:
zie ik dat nou goed, is het appletje op de schelp omgekeerd?
Doe je goed, van Dementor zeker.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Tijn, wat is een goede (freeware) PHP editor op OSX? Aangezien ik vanaf vanavond een powerbook heb
Ik ben NU onderweg naar huisquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:22 schreef Dementor het volgende:
Het ligt allemaal klaar netjes te wachten.
Hmkay... Maar die Clam Shells zijn zo mooi.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
Isegrim, als je een tweedehands notebook wil kopen, dan kan je net zo goed voor relatief iets meer geld een iets nieuwere kopen. Ik heb een iBook G4, maar dan niet de laatste iBook, maar het type daarvoor, uit het voorjaar van 2005. (Ben te n00b om de specs van mijn eigen iBook te weten.) Deze dingen zouden tegenwoordig tweedehands niet zo heel duur meer moeten zijn, zeker nu veel mensen die dit soort G4's een jaar of twee geleden gekocht hebben en nu zo langzamerhand eens gaan overstappen op een MacBook.
Die G4 van mij had oorspronkelijk Panther draaien, maar ik heb toen van een vriend met een nieuwere iBook een Tigercdrom gekregen, zodat ik nu ook Tiger draai. Is het voor jou ook niet een idee om iets dergelijks te doen: tweedehands G4 iBook kopen en dan zorgen dat je Tiger kan draaien. Ik denk dat je dan een stuk relaxter werkt zonder al teveel geld kwijt te zijn.
Smultron is best okay.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Tijn, wat is een goede (freeware) PHP editor op OSX? Aangezien ik vanaf vanavond een powerbook heb
Ik zal het doorgeven aan Steve.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hmkay... Maar die Clam Shells zijn zo mooi.Kunnen ze daar niet een nieuwe editie van maken dan?
Ik ga het checkenquote:
Die zocht ikquote:
Ik heb nog mijn iPod verzamelingquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:29 schreef tonks het volgende:
Ja dementor dat je ff weet dat je hier niet meer mag posten
Dat heeft wel wat ja, vooral omdat "Swetsen" Fries is voor "Liegen" danwel "Jokken."quote:
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:30 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat heeft wel wat ja, vooral omdat "Swetsen" Fries is voor "Liegen" danwel "Jokken."
briefjes van 5?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:43 schreef Dementor het volgende:
Anders maak ik wel een foto van het stapeltje geld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |