is toch een verdubbeling of halvering van je aantal. Zal het cda blij mee zijn in hun gevalquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Welke toekomst? Het verschil tussen 1 of 2 zetels hooguit.
Terwijl er toch geen Rus in het veld is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:38 schreef Harry_Sack het volgende:
wat een geneuzel weer, of iemand bezwaar heeft of de top van d66 wordt uitgenodigd of niet
quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:40 schreef Bayer het volgende:
Oeh! Misschien gaat de bbq nu niet door!
Dát zal Sharon Dijksma niet leuk vinden.
Uit welk kabinet?quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:39 schreef frankium het volgende:
Maar als Loesewies nu uit het kabinet stapt.
Loesewies zit niet int kabinet, bedoel je D66 onder loesje?quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:39 schreef frankium het volgende:
nog ff mijn vraag uit het vorige topic.
Maar als Loesewies nu uit het kabinet stapt. Wordt Pechtolod lijsttrekker die dit kabinet door wil laten regeren. Dat kan dan toch niet?![]()
Een oranje kaart voor jou.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:39 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Terwijl er toch geen Rus in het veld is.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:40 schreef Bayer het volgende:
Loes zit niet in het kabinet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:39 schreef frankium het volgende:
nog ff mijn vraag uit het vorige topic.
Maar als Loesewies nu uit het kabinet stapt. Wordt Pechtolod lijsttrekker die dit kabinet door wil laten regeren. Dat kan dan toch niet?![]()
Nou eh, volgens planning nu ongeveer.quote:
daar is iequote:Op donderdag 29 juni 2006 16:42 schreef Takkesteeg het volgende:
Zet er effe een stemmig muziekje onder!![]()
haha wat valsquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:40 schreef Bayer het volgende:
Dat is geen nieuwe conclusiequote:Op donderdag 29 juni 2006 16:44 schreef Reya het volgende:
De integriteit van Rouvoet zou een voorbeeld voor velen moeten zijn![]()
quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:44 schreef Autodidact het volgende:
Gisternacht was Ali Lazrak trouwens wél aanwezig, om voor de motie te stemmen.
Kijk gewoon op Parlando, of check het stenogram van gisteravondquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:45 schreef Mtijn het volgende:
IEMAND! Vertel mij wat de rechtse oppositie gisteravond met de motie gedaan heeft?
LPF, SGP, Wilders en Nawijn hebben haar (de motie dus) niet gesteund.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:45 schreef Mtijn het volgende:
IEMAND! Vertel mij wat de rechtse oppositie gisteravond met de motie gedaan heeft?
SGP, LPF, Wilders, stemden tegenquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:45 schreef Mtijn het volgende:
Heb je gelijk in, maar dat Is ook makkelijker zonder (potentiele) regeringsverantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:44 schreef Reya het volgende:
De integriteit van Rouvoet zou een voorbeeld voor velen moeten zijn![]()
dankjewelquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:46 schreef Wup het volgende:
[..]
SGP, LPF, Wilders, stemden tegen
CU [ik weet niet of je die meerekent] stemde voor
D66quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:48 schreef Woutervn het volgende:
van d66 of alleen haar?
Alleen jammer dat ze geen rekening hadden gehouden met die mooie tennispot van nadal...quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:47 schreef slaveloos het volgende:
toch wel lekker om die voetballoze dagen door te komen hoor, maar volgende crisis als t regenachtig weer is, D66, kom op nou!
Van de d66 fractiequote:Op donderdag 29 juni 2006 16:48 schreef Woutervn het volgende:
van d66 of alleen haar?
D66 gaat nu de klappen krijgenquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:48 schreef Asskicker14 het volgende:
Oeh! Dit gaat wel weer leuk worden.
nee joh, volgens mij kan het ze echt geen reet schelen wat D66 vindt en blijven ze heus wel, desnoods als minderheidskabinet...quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:49 schreef frankium het volgende:
kabinet is gevallen, toch?
D66 in de kamer is als een voetbalteam in een wedstrijd zonder rust: Het ene moment rennen ze van links naar rechts om 10 minuten later van rechts naar links te rennenquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:48 schreef Asskicker14 het volgende:
Opstelling? Met Brinckhorst Pechtold en Van Der Laan in de aanval of verdediging?
Heeft ze zojuist gedaan!quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:48 schreef Harry_Sack het volgende:
ze zegt het vertrouwen op nav een breuk. Formeel zegt dat volgens mij niets, zo vertelde Rouvoet net.
Ze moet volgens mij het vertrouwen in haar eigen ministers opzeggen, dacht ik
quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:50 schreef cultheld het volgende:
Van der Laan wordt geslacht door Verhagen
http://www.minaz.nl/actueel/kamerstukken/index.htmlquote:Uw Kamer heeft het kabinet om een reactie verzocht op de motie van het lid Halsema c.s. die hedenochtend door uw Kamer niet is aanvaard.
Het kabinet is er van doordrongen dat de vraagstukken die aanleiding zijn geweest voor het debat in uw Kamer hedenochtend, voor alle betrokkenen ingrijpend en lastig zijn geweest. Uw Kamer heeft dat nadrukkelijk aan de orde gesteld.
Het is tegen deze achtergrond dat het kabinet de debatten in uw Kamer op 16 mei jl. en op 28 en 29 juni jl. heeft gevoerd.
De ministers zijn gezamenlijk tot het oordeel gekomen dat de hedenochtend niet aanvaarde motie geen gevolgen heeft voor het functioneren van het kabinet.
De MINISTER-PRESIDENT,
Minister van Algemene Zaken,
Mr.dr. J.P. Balkenende
Luister je wel?quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:50 schreef cultheld het volgende:
Van der Laan wordt geslacht door Verhagen
Yep. Dit betekent volgens mij nog jack shit.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:50 schreef DeeBee het volgende:
[..]
nee joh, volgens mij kan het ze echt geen reet schelen wat D66 vindt en blijven ze heus wel, desnoods als minderheidskabinet...
Inderdaadquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:51 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Pechtold en Bronkhorst nu gaan reageren.
ZIet er meer uit als verongelijkt stampvoeten.quote:
Misschien leuk voor degenen die alleen meelezen om die uitspraak er even bij te zettenquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:50 schreef Asskicker14 het volgende:
WAT EEN UITSPRAAK! WAT EEN UITSPRAAK!![]()
Lijkt Wouter Bos welquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:51 schreef Toad het volgende:
Verhagen doet een beetje huillie en wil weer met de LPF aanpappen. Puur uit op macht, die eikel...
D66 trekt haar steun in tegenover het kabinet. Balkenende moet zijn gang maken naar de Koningin.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien leuk voor degenen die alleen meelezen om die uitspraak er even bij te zetten
http://www.tweedekamer.nl/applicaties/livedebat/index.jspquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:52 schreef Maerycke het volgende:
Kan ik dit ergens op internet bekijken?Ik mis hier verdeurie van alles op m'n werk
psies, recht doorzeequote:Op donderdag 29 juni 2006 16:53 schreef Genverbrander het volgende:
Ik zou bijna Lousewies stemmen![]()
![]()
Da's nog eens heldere taal!
quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:53 schreef Mtijn het volgende:
Meester weisglas zegt dat de kamer loesje niet mag pesten![]()
![]()
Dat had ik wel begrepen, ik dacht dat je bedoelde dat iemand een mooie opmerking maaktequote:Op donderdag 29 juni 2006 16:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
D66 trekt haar steun in tegenover het kabinet. Balkenende moet zijn gang maken naar de Koningin.
Idd, die gast is sinds dit kabinet maar op een ding uit, nieuwe verkiezingen. Zelfde als die Halsema.quote:
heerlijkquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:53 schreef Asskicker14 het volgende:
De koppen van Balkenende, Pechtold en Brinckhorst staan op onweer.
Loes gaf aan dat de ministers van D66 in besloten kring billenkoek zouden krijgen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:54 schreef De_Hypotheker het volgende:
Ja wat is de reden van dat uitlachen? Kreeg ik even niet mee.
iddquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:55 schreef kollie het volgende:
die Vd Laanwat slaat die een modderfiguur.... zo slecht dat het bijna grappig is
![]()
en ik mis alles godverquote:
True, het gedoe binnen de D66 komt de VVD en de CDA erg goed uit op dit moment. D66 heeft geen idee waar ze naar toe moeten en wat ze moeten doen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:54 schreef Falco het volgende:
Goed, D66 wordt natuurlijk de grote verliezer. Als het kabinet valt, geven VVD en CDA de schuld aan het interne gekonkel van D66 en dat is nog volkomen terecht natuurlijk.
Waarop Weisglas fijn nog een duit in het zakje deed.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:55 schreef Strolie75 het volgende:
Loes gaf aan dat de ministers van D66 in besloten kring billenkoek zouden krijgen.
ik lees alleen mee, maar ik gok frans weisglasquote:
En gelijk heeft iequote:Op donderdag 29 juni 2006 16:56 schreef DeeBee het volgende:
haha, Balkenende heeft echt een hoofd van: 'hou je bek hoer, geen persoonlijke eer voor jou om zoiets knulligs' :clown:
Ja, dat gristenporum dacht dat-ie de buit al binnen had. Mooi zo. Brinkhorst is hopelijk nu ook voorgoed uitgescheten en Pechtold is gelijk kansloos.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:53 schreef Asskicker14 het volgende:
De koppen van Balkenende, Pechtold en Brinckhorst staan op onweer.
Bron: www.nos.nlquote:29 Juni 2006 16:49
D66 stapt uit kabinet-Balkenende
Fractieleider Lousewies van der Laan heeft in de Kamer meegedeeld dat D66 de steun aan het kabinet intrekt.
Typoquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:55 schreef kollie het volgende:
zo slecht dat het bijna grappig hilarisch is![]()
nawijnquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik lees alleen mee, maar ik gok frans weisglas
als een gieterquote:
Nee, D66 wil dat haar ministers uit het kabinet gaan. De ministers willen volgens mij niet. Interessante kwestie dus. D66 kan een motie van wantrouwen indienen tegen haar eigen ministers, maar het lijkt er niet op dat daar een meerderheid oor te krijgen is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:57 schreef T1andonly het volgende:
Dus bij deze valt het kabinet?
Idd, wat een hilarische sketch is dit!quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:57 schreef 18konijn het volgende:
Vd Laan zegt dat Balkenende naar de koningin moet maar waar baseert ze dat op? Staatsrechtelijk is dat onzin.
Hear hear.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:57 schreef cultheld het volgende:
Dit kabinet lacht D'66 gewoon uit hoor. Zó populair is Verdonk nou ook weer niet binnen de VVD, dus als D'66 een serieuze bedreiging voor dit kabinet zou vormen, zouden ze de motie echt wel steunen. Dit is echter niet het geval en in 2007 stem ik gewoon weer op de VVD
.
ze heeft waanbeelden,d at d66 30 zetels heeft ipv de drie die ze nu hebben in de peilingen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:57 schreef 18konijn het volgende:
Vd Laan zegt dat Balkenende naar de koningin moet maar waar baseert ze dat op? Staatsrechtelijk is dat onzin.
Je ziet in de peilingen dat de coalitiepartijen weer tegen de 75 zetels aanschuren. Alleen D66 herstelt niet, die halveert naar 3 of 2 zetelsquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:54 schreef Falco het volgende:
Goed, D66 wordt natuurlijk de grote verliezer. Als het kabinet valt, geven VVD en CDA de schuld aan het interne gekonkel van D66 en dat is nog volkomen terecht natuurlijk.
je hebt gelijk, sorry voor de typefoutquote:
quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:58 schreef dr.dunno het volgende:
toch wel opvallend hoe één hevig-menstruerende blonde griet zo'n enorm circus kan opzetten en dan ook nog eens kan eisen dat het kabinet valt, ook al wil de kamer dat óók nog niet eens
is toch wel de man samen met bosm, maar rouvoet meer die het het beste gedaan hebben gister en van wat ik nu mee krijg.quote:
is er toch ook niet?quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:58 schreef venomsnake het volgende:
balkenende zei een half uurtje geleden nog dat er GEEN SPRAKE is van een crisis.![]()
Daar zou ik niet tegen zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:59 schreef Mtijn het volgende:
rouvoet wil gewoon zelf minister worden in balkenende-III
quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:59 schreef Mtijn het volgende:
[..]
rouvoet wil gewoon zelf minister worden in balkenende-III
Ik geloof dat Lousewies meer verstand heeft van Staatsrecht dan stratenlegger Van der As.quote:Mr. L.W.S.A.L.B. van der Laan
academische studie en universiteit
- internationaal baccalaureate Armand Hammer United World College of the American West (Montezuma, New Mexico, V.S.), tot 1984
- rechten: internationaal en Europees recht Rijksuniversiteit Leiden, tot 1990
Hij's minstens één van de beste politici, maar ik wil toch geen fundamentalist in de regering.quote:
Nou dat merken wequote:Op donderdag 29 juni 2006 17:01 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ik geloof dat Lousewies meer verstand heeft van Staatsrecht dan stratenlegger Van der As.
Dat gebeurd wel vaker.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:01 schreef pberends het volgende:
Pechtold stond toch niet op de kieslijst van D66? Dat betekent dat ie uit het kabinet en de kamer moet, maar wel leider is...
Dat zegt blijkbaar dus niks, van As heeft het bij het juiste eind.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:01 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ik geloof dat Lousewies meer verstand heeft van Staatsrecht dan stratenlegger Van der As.
Nee hij was burgemeester van Wageningen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:01 schreef pberends het volgende:
Pechtold stond toch niet op de kieslijst van D66?
Ja, en daar kakt ie van.quote:Dat betekent dat ie uit het kabinet en de kamer moet, maar wel leider is...
Loesewies snapt het heel goed, ze is momenteel de belangrijkste persoon in de kamerquote:Op donderdag 29 juni 2006 17:02 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ik ben bang dat iedereen het snapt behalve lousewies.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:02 schreef WaStEd het volgende:
de stekker gaat er toch uit
Die zit al in het schavot.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:02 schreef Takkesteeg het volgende:
Waar is die Verdonk trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |