CU stemde voor de motie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
SGP en CU samen is groot genoeg.
Ik zou gewoon lekker buiten gaan zitten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:44 schreef the_disheaver het volgende:
hoe groot is de kans dat ie om 2 uur begint?
Bron: www.nos.nlquote:D66-ministers achter Van der Laan
Fractieleider Van der Laan heeft gezegd dat de twee ministers van D66 de fractie steunen in het conflict met minister Verdonk. D66 steunde vannacht in het Kamerdebat over Hirsi Ali een motie van afkeuring tegen Verdonk.
Van der Laan tekende bij het opzeggen van het vertrouwen in Verdonk aan dat D66 niet uit is op een kabinetscrisis. De motie werd met hulp van LPF en SGP verworpen, met 64 stemmen voor en 79 tegen.
Het fractielid Boris Dittrich wilde niet speculeren over wat er nu verder gaat gebeuren. De fractie wacht af waar premier Balkenende mee komt.
Ik was al blij dat ze dit live uitzonden, eindelijk iets anders dan voetbal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:49 schreef Steijn het volgende:
Wel mooi dat ze het zo in de rust van het WK plannen.![]()
Dat zou wel een hele trieste achterdeur zijn, maar ach in de huidige politiek zou het me niet eens verbazen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Rens_Wilders het volgende:
D66 stuurt aan op andere post Verdonk
DEN HAAG - De crisis in het kabinet kan mogelijk worden opgelost als minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) een andere post krijgt. Een D66-bron heeft dat donderdag laten weten. ‘We hebben gezegd dat we niet kunnen leven met deze minister op déze post’, aldus de bron, met de nadruk op het voorlaatste woord.
Ze kan wel op defensie wat mij betreft.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:56 schreef the_disheaver het volgende:
wat van post krijgt verdonk wel?
staatssecretaris onderwijs is nóg vrij.
Wegpromoveren? Prima idee, als ze maar oprotquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:58 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dat zou wel een hele trieste achterdeur zijn, maar ach in de huidige politiek zou het me niet eens verbazen.
Zo voorspelbaar als een soapquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het gedraai is dus begonnen.
Defensie is wat mij betreft samen met Buza en Binnenlandse Zaken een van de beter bezette postenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:00 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ze kan wel op defensie wat mij betreft.
En crisis zou ik ook wel een beetje dom vinden. Allemaal leuk en aardig die asielzoekers en AHA, maar dat vind ik geen crisis, met alle nadelen van dien, waard.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het gedraai is dus begonnen.
Van BuZaquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:01 schreef Senang het volgende:
Defensie is wat mij betreft samen met Buza en Binnenlandse Zaken een van de beter bezette posten
De crisis gaat meer om het bananenrepubliekgehalte van de gang van zaken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
En crisis zou ik ook wel een beetje dom vinden. Allemaal leuk en aardig die asielzoekers en AHA, maar dat vind ik geen crisis, met alle nadelen van dien, waard.
Wel altijd gekibbel tussen de marine, de landmacht en de luchtmacht.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:02 schreef the_disheaver het volgende:
Defensie is dan ook totaal geen moeilijke baan. Luize baan!
Lijkt mij eerder de SG en DG idd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef Senang het volgende:
[..]
Beweer jij nou dat jij als ambtenaar de Minister als je baas ziet?
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
Het verhaal is nu dat Verdonk wellicht gaat ruilen met een andere miniser
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
Zoals ik al zei:quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laat niemand nou nog maar de champagne koudzetten; we zitten morgen nog steeds met Balkenende II, inclusief Verdonk en D66. Ze verzinnen heus wel een uitweggetje. Het pluche zit veel te lekker, zeker als de dreiging van de oppositiebankjes zwaar boven de hoofden hangt...
Ik snap niet dat ze dit kunnen verkopen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
De vrouwen zijn lekker aan het roddelenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:04 schreef the_disheaver het volgende:
stream plenaire zaal
hij is geopend.
Lekker geloofwaardige movequote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
Het was Van As! Vd Vlies zou zoiets nooit zeggen!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Senang het volgende:
Die van der Vlies had btw ook wel politiek afgemaakt mogen worden na opmerking tijdens 1ste rede van Bos over kosten bewaking 'mevrouw met al haar egars'. Behalve 'verwerpelijk' van Bos heb ik er niets over gehoord.
Dat linkse kabinet gaat er toch wel komen..quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Alles is beter dan een links kabinet.![]()
Radio1 gaan luisterenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zijn er nog andere bronnen over de ministerpost-dans anders dan "NieuwNieuws" ?
Ja, BNR radio had het er kort over. bron zei het tegen het ANPquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Please venom, vertel me niet dat je dat wilt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat linkse kabinet gaat er toch wel komen..![]()
Ik hoorde het net letterlijk op het NOS journaal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lees jij je eigen quotes wel?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_-_Economie![]()
[..]
Wie leeft er nou in een eigen wereldje, knakker![]()
Als ik Verdonk en Balkenende was dan zou ik tegen Lousewies zeggen dat ze met haar flutpartij de pot op kan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:24 schreef Silmarwen het volgende:
Ah D66 heeft dus al weer een escape gevonden.
Ja ik ook, maar hey we zijn geen Verdonk en Balkenende.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ik Verdonk en Balkenende was dan zou ik tegen Lousewies zeggen dat ze met haar flutpartij de pot op kan.
Can you say inevitable?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Alles is beter dan een links kabinet.![]()
Sorry Micky, maar ik ben bang dat ik je teleur moet stellen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:28 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Please venom, vertel me niet dat je dat wilt.
Had Balkie maar niet in zee moeten gaan met D66.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ik Verdonk en Balkenende was dan zou ik tegen Lousewies zeggen dat ze met haar flutpartij de pot op kan.
Je verbruikt al je gezond verstand dus op aan poker, ik merk het wel weer.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:32 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Sorry Micky, maar ik ben bang dat ik je teleur moet stellen.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:33 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Je verbruikt al je gezond verstand dus op aan poker, ik merk het wel weer.![]()
Balen???quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:33 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Je verbruikt al je gezond verstand dus op aan poker, ik merk het wel weer.![]()
Ik zou echt balen als het kabinet zou vallen.
Hij had ook niet echt veel keuze, natuurlijk, het was of D'66 of de patjepeeers partij of de refo partij.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Had Balkie maar niet in zee moeten gaan met D66.
Het is z'n eigen domme schuld geweest,.
CDA-PvdA had gekund.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij had ook niet echt veel keuze, natuurlijk, het was of D'66 of de patjepeeers partij of de refo partij.
Ik snap al die kortzichtige reacties niet. Als er een links kabinet zou zijn, zou ik ook niet willen dat het kabinet zou vallen, omdat het nou eenmaal veel geld kost en politieke chaos is slecht voor het land. Vele malen slechter dan als het kabinet haar periode afmaakt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Balen???
Het zou de bittere nasmaak van het WK in één klap wegspoelen.
lijkt me niet. Dan begint ook de plenair debat. Of balkende moet zijn verklaring in de 2de kamer afleggenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:35 schreef IkWilbert het volgende:
Ik krijg zojuist te horen dat er om 16:00 uur een verklaring van Balkenende gepland staat.
Tijdens de debatten had de PvdA zich slecht gepositioneerd door in alles de tegenstelling op te zoeken van het CDA. Als de PvdA had gewonnen is het maar de vraag geweest of zij wel een coalitie waren aangegaan met het CDA.quote:
Gooi Pechtold maar uit het kabinet en laat Verdonk zijn plek innemen.quote:DEN HAAG - De crisis in het kabinet kan mogelijk worden opgelost als minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) een andere post krijgt. D66 kan niet leven met Verdonk op "déze post", zei D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan donderdag.
??quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:38 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Gooi Pechtold maar uit het kabinet en laat Verdonk zijn plek innemen.
Verdonk op Bestuurlijke Vernieuwingquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:38 schreef roelofjan het volgende:
Gooi Pechtold maar uit het kabinet en laat Verdonk zijn plek innemen.
Niet opeens hoor.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:37 schreef Scorpie het volgende:
Gheg, D66 blijkt opeens over een hele flexibele ruggegraat te beschikken zeg![]()
En nu hoor je de mensen niet roepen dat D66 een draaikontenpartij is, zoals ze dat wel zeiden bij Verdonkquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:41 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Niet opeens hoor.
D66Wat een lachertje zeg
Op naar de 0 zetels en je dan maar afvragen hoe dat komt
Ik denk niet dat Verdonk hiermee akkoord gaat, het is immers niet echt ''Recht doorzee''quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:36 schreef the_disheaver het volgende:
DEN HAAG (ANP) - De crisis in het kabinet kan mogelijk worden opgelost als minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) een andere post krijgt. D66 kan niet leven met Verdonk op ,,déze post'', zei D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan donderdag.
Ze heeft haar voorstel inmiddels besproken met Maxime Verhagen en Willibrord van Beek, fractievoorzitters van CDA en VVD.
Het zal wel een politiek spelletje zijn. Ik neem aan dat D66 ervan uitgaat dat dit voor VVd en CDA onbespreekbaar is. Het zou ook nergens over gaan. Misschien dat D66 zo de schuld af wil schuiven naar de anderen: "kijk wij zagen nog een oplossing, maar zij wilden niet".quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:36 schreef the_disheaver het volgende:
DEN HAAG (ANP) - De crisis in het kabinet kan mogelijk worden opgelost als minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) een andere post krijgt. D66 kan niet leven met Verdonk op ,,déze post'', zei D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan donderdag.
Ze heeft haar voorstel inmiddels besproken met Maxime Verhagen en Willibrord van Beek, fractievoorzitters van CDA en VVD.
D66 zegde donderdagochtend het vertrouwen in Verdonk op vanwege haar opstelling in de affaire-Hirsi Ali. De Tweede Kamerfractie van de kleinste regeringspartij steunde de motie van afkeuring die de oppositie had ingediend tegen minister Verdonk.
Aftreden
Van der Laan zei in een toelichting daarop dat Verdonk moet aftreden. ,,We wachten nu af of het kabinet kiest voor deze minister of voor het voortbestaan van het kabinet als geheel'', aldus Van der Laan.
De VVD noemde de eis van D66 dat Verdonk moet aftreden ,,volstrekt onacceptabel''. CDA zei het ,,onbestaanbaar'' te vinden.
Echt bizar dit jaquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:41 schreef UnleashMitch het volgende:
D66Wat een lachertje zeg
Op naar de 0 zetels en je dan maar afvragen hoe dat komt
Idd, heel vreemd voorstel. Ik neem het dan ook niet serieus.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:45 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Het zal wel een politiek spelletje zijn. Ik neem aan dat D66 ervan uitgaat dat dit voor VVd en CDA onbespreekbaar is. Het zou ook nergens over gaan. Misschien dat D66 zo de schuld af wil schuiven naar de anderen: "kijk wij zagen nog een oplossing, maar zij wilden niet".
Lousewies heeft nu ze geen lijsttrekker wordt niets te verliezen, is nog maar de vraag of ze terugkeert in de kamer. Bovendien is ze bevriend met Ayaan dus die probeert hier nu de dag van van der Laan van te maken na de Nacht van Wiegel en Schmeltzerquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:47 schreef the_disheaver het volgende:
Ik ben het met jullie eens: dat zou bizar zijn. Hopelijk blijft lousewies bij haar standpunt.
Ben benieuwd wie dit bericht de wereld in geschoten heeft...
Is dat niet tegen het zere been van het ego van Verdonk? Straks krijgen we nog de situatie dat verdonk er de nacht van Verdonk van wil maken ipv. van der Laan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:51 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Lousewies heeft nu ze geen lijsttrekker wordt niets te verliezen, is nog maar de vraag of ze terugkeert in de kamer. Bovendien is ze bevriend met Ayaan dus die probeert hier nu de dag van van der Laan van te maken na de Nacht van Wiegel en Schmeltzer
Dat lijkt me sterk, maar ik denk wel dat het goede move zal zijn als het doorgaat. Er zijn immers hele gekke dingen gebeurt de afgelopen jaren en dan alleen al op het post van Verdonk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:54 schreef the_disheaver het volgende:
Maar het is een rare stap. Maar als het door CDA en VVD goedgekeurd zou worden, en dat verdonk echt een andere post zou krijgen, dat zou toch absurd zijn?
Een minister die dan absoluut nets te doen heeft, welke post ze ook zou krijgen.
Mocht D66 dat winnen, en mocht verdonk een andere post krijgen, dan is dat veel winst.
a) ze zitten nog in het kabinet: geen gedoogsteun-kabinet van LPF.
b) nieuwe minister, veel grotere kans op het generaal pardon
c) verdonk die geen macht meer heeft
Als je daar naar kijkt, is het voor D66 alleen winst. Alleen kijkt D66 er wel naar, en de kiezer absoluut niet. Opzich niet zo erg, als het uitgelegd wordt. Alleen is dit nauwelijks uit te leggen.
Mij ook, maar D66 heeft meer bereikt bij kabinetcrisissenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, maar ik denk wel dat het goede move zal zijn als het doorgaat. Er zijn immers hele gekke dingen gebeurt de afgelopen jaren en dan alleen al op het post van Verdonk.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, maar ik denk wel dat het goede move zal zijn als het doorgaat. Er zijn immers hele gekke dingen gebeurt de afgelopen jaren en dan alleen al op het post van Verdonk.
Kom op, Remkes en Donner maken de ene grandioze blunder na de andere en komen er mee weg. Verdonk maakt een mistap en de halve kamer valt over haar heen. Dit is gewoon puur opportunisme van D66. "Kijk, wij zijn geen marginale partij, we hebben een mening, echt wel!"quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:58 schreef Slayage het volgende:
De vraag blijft dan in hoeverre D66 nog een kans heeft tijdens de verkiezingen. Elke kans op serieus debat van D66 kan afgedaan worden met de zin "ja dat is nu wel je standpunt maar wat als iets anders je beter uitkomt ?". Ze zouden zich compleet belachelijk en volstrekt ongeloofwaardig maken en ik mag toch hopen dat de gemiddelde kiezer dat ook doorheeft.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:58 schreef Slayage het volgende:
Dat zou een stunt zijnquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:42 schreef Blazkowich het volgende:
D'66 wat een belachelijk partijtje is het toch ook.
Maar idd Pechtold op VIN en Verdonk op bestuurlijke vernieuwing. Probleem opgelost.
Maar niet echt realistisch hé...quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:00 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat zou een stunt zijnEn D66 zou nog trots zijn op de oplossing ook
Donner en Remkes zijn wat politiek handiger in de omgang met de kamer. De crisis ligt puur aan het halsstarrige gedrag van Verdonk tijdens die nachtelijke debatten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:59 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Kom op, Remkes en Donner maken de ene grandioze blunder na de andere en komen er mee weg. Verdonk maakt een mistap en de halve kamer valt over haar heen. Dit is gewoon puur opportunisme van D66. "Kijk, wij zijn geen marginale partij, we hebben een mening, echt wel!"
Ruggegraat tonen noem ik dat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:02 schreef Woodpecker het volgende:
Donner en Remkes zijn wat politiek handiger in de omgang met de kamer. De crisis ligt puur aan het halsstarrige gedrag van Verdonk.
Overdrijven is ook een vak...quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:59 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Kom op, Remkes en Donner maken de ene grandioze blunder na de andere
Als je een ruggengraad wil tonen, ga dan maar naar een biologisch onderzoekscentrum. We zijn hier geen dictatuur....quote:
quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:04 schreef Woodpecker het volgende:
Als je een ruggengraad wil tonen, ga dan maar naar een biologisch onderzoekscentrum. We zijn hier geen dictatuur....
Nee, maar mede daarom: des te groter dat D66 er trots op zou zijnquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar niet echt realistisch hé...
quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:07 schreef the_disheaver het volgende:
oei, er staat een microfoon buiten bij de ministerraad!
..konden zie die niet binnen zetten?
Daar hebben politici in het algemeen niet echt een handje van.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:11 schreef achterhetspoor het volgende:
Neuh halsstarrig weigeren fouten toe te geven. Dat keert zich vanzelf tegen je.
Wie dat?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:58 schreef colossus01 het volgende:
Ze zijn weer druk bezig om Verdonk als minister weg te krijgen, want ja het is een beetje een vreemde eend in de bijt. Ik kots daar van, echt weer zo iets Nederlands. Ali Baba zet haar in verschrikkelijke moeilijk positie waar niemand mee om zou kunnen gaan en wie is er de klos ja de minister.
Nee, draaikonterij a la D66 is lekker bedoel jequote:Op donderdag 29 juni 2006 15:11 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Neuh halsstarrig weigeren fouten toe te geven. Dat keert zich vanzelf tegen je.
Goede move als in sneaky politiek bedrijvenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:59 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Tamelijk treurig als je het mij vraagt.
die bron die nadrukkeleijk 'deze' zei, en lousewies is volgens mij niet dezelfde persoon.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:13 schreef dolfg het volgende:
Dat verhaal van deze minister op deze post werd net zo neutraal uitgesproken als ik het nu opschrijf.
v.d. Laan heeft zeker niet met nadruk gezegd DEZE post.
Het is maar 6 keer herhaald in het NOS journaal dit uur, dus dat geheimzinnige "bron in Den Haag" van nieuwsnieuws.nl en nu.nl was ook niet nodig geweest.
Zoals ik het gehoord heb lijkt het me geen optie voor D66 om Verdonk op een andere plek te parkeren, los van het feit dat ze dat zelf nooit zou doen denk ik.
Oh nee zeker niet die hadden er al lang en breed uit moeten stappen (nooit aan moeten beginnen zelfs).quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, draaikonterij a la D66 is lekker bedoel je![]()
quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Goede move als in sneaky politiek bedrijven![]()
Jaja dat zeg ik ook. Er zijn een hele hoop shit gebeurt en alles werd met de mantel der liefde bedekt,, maar Verdonk in de afgelopen jaren vind ik persoonlijk, dat ze er met kop en schouders bovenuit steekt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:59 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Kom op, Remkes en Donner maken de ene grandioze blunder na de andere en komen er mee weg. Verdonk maakt een mistap en de halve kamer valt over haar heen.
quote:D66 stuurt aan op andere post Verdonk (3)
N i e u w bericht, meer informatie
D66 zegde donderdagochtend het vertrouwen in Verdonk op vanwege haar opstelling in de affaire-Hirsi Ali. De Tweede Kamerfractie van de kleinste regeringspartij steunde de motie van afkeuring die de oppositie had ingediend tegen minister Verdonk.
Van der Laan zei in een toelichting daarop dat Verdonk moet aftreden. ,,We wachten nu af of het kabinet kiest voor deze minister of voor het voortbestaan van het kabinet als geheel'', aldus Van der Laan.
De VVD noemde de eis van D66 dat Verdonk moet aftreden ,,volstrekt onacceptabel''. CDA zei het ,,onbestaanbaar'' te vinden.
Dat is ook triest ja. Dat praat het gedrag van Verdonk niet opeens goed. Dat AHA in de problemen kwam is haar eigen schuld. Dat het een klucht geworden is, is alleen aan Verdonk te wijten. Dat D66 even rubber is als Rubberen Rita is hun eigen schuld.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, draaikonterij a la D66 is lekker bedoel je![]()
bron: volkskrant 15.10uquote:'Balkenende stuurt aan op rompkabinet en vervroegde verkiezingen'
Van onze verslaggever Philippe Remarque
DEN HAAG - Eerst enkele maanden doorgaan met een rompkabinet van CDA en VVD, vervolgens vervroegde verkiezingen tegen het einde van het jaar. Dat is een oplossing die de bewindslieden van Balkenende-II op het moment bespreken in de Trêveszaal, zo melden bronnen in Den Haag. Om vier uur maakt premier Balkenende in de Tweede Kamer bekend wat het kabinet heeft besloten.
Doorregeren met de derde coalitiepartner D66 is onmogelijk geworden, omdat die partij sinds het debat van vannacht het vertrek eist van minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken. D66 vindt het ook goed als Verdonk een andere ministerspost krijgt, maar die variant lijkt onwaarschijnlijk. De VVD stuurt aan op een kabinet van CDA en VVD, zonder D66, aldus de bronnen.
Een rompkabinet zou geen meerderheid in de Tweede Kamer hebben, maar regeren op grond van incidentele steun van wisselende meerderheden. Balkenende en zijn collega's zouden het ongeloofwaardig vinden om dit vol te houden tot mei 2007, wanneer de reguliere Kamerverkiezingen plaatsvinden. Rompkabinetten handelen doorgaans de lopende zaken af en organiseren nieuwe verkiezingen
Je zult maar naar een rompkabinet sturen...quote:
Een rompkabinet is vaak een kabinet waar één of meerdere coalitiepartners uit het kabinet zijn gestapt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:20 schreef the_disheaver het volgende:
edit: euhhh, rompkabinet, das een echt politiek correct woord? geen typefout voor rampkabinet? uhhh, okey
Werd tijdquote:
Waarbij het ontslag nog niet aan de Koningin is aangeboden, zodat de verkiezingen nog uitgesteld (kunnen) worden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gewoon aftreden en demissionair gaan dus
je juicht al!quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
Werd tijd![]()
moet natuurlijk niet te vroeg gaan juichen
Juist nietquote:
Ze hebben eindelijk hun poot stijf gehouden, dat zal ze wel krediet opleveren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:27 schreef Zwansen het volgende:
We hoeven niet bang te zijn dat D'66 die verkiezingen winst zal boeken.
Ach, is er wel leuke programmas op tvquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:27 schreef Zwansen het volgende:
Ziggyquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:24 schreef the_disheaver het volgende:
wat een k*tprogramma op radio 1...
quote:Rutte neemt voorzittershamer VVD over
DEN HAAG (ANP) - Mark Rutte is donderdag de nieuwe fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer geworden. De oud-staatssecretaris van Onderwijs nam in een fractieoverleg onder luid applaus van collega-VVD'ers de voorzittershamer over van Willibrord van Beek.
Rutte, die deze maand de eerste lijststrekkersverkiezingen ooit binnen de VVD won van minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken), begint op een hectisch moment. Coalitiegenoot D66 heeft donderdagmorgen, na een debat dat de gehele nacht duurde, het vertrouwen in Verdonk opgezegd, waardoor het voortbestaan van het kabinet onzeker is geworden
we leven in een vrij land enzoquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:30 schreef Vhiper het volgende:
Ik hoop dat ik om 4 uur nou eindelijk die fles champagne kan opentrekken, ik begin nou wel dorst te krijgen!![]()
Door Verdonk op een andere positie wel vertrouwen te geven?quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze hebben eindelijk hun poot stijf gehouden, dat zal ze wel krediet opleveren.
radio 1quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:32 schreef Woutervn het volgende:
yay, ik heb een radio op welke zender wordt het straks live uitgezonden?
Hoezo stijf? Loesewies was al weer vrolijk bezig haar eerdere woorden af te zwakken..quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze hebben eindelijk hun poot stijf gehouden, dat zal ze wel krediet opleveren.
Inderdaad, hoe erg kan je jezelf in de voet schieten. Vraag me af hoe de VVD het zal doen in de peilingen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:27 schreef Zwansen het volgende:
Niet weer nachtwerk.quote:Balkenende wacht met uitleg over crisis
Uitgegeven op donderdag 29 juni 2006 om 14:57:03
(Novum) - Minister-president Jan Peter Balkenende (CDA) licht de Tweede Kamer donderdag op zijn vroegst om 16.00 uur in over de stand van zaken in het kabinet. Kamervoorzitter Frans Weisglas heeft de premier dringend verzocht om dan enige duidelijkheid te verschaffen.
Door de onverwachte crisis in het kabinet komt de reguliere planning van de Kamer donderdagmiddag in het gedrang. Op de laatste dag voor het zomerreces zouden nog verschillende moties worden ingediend, over onder meer de no claim in de zorg en de Betuweroute. Voor het indienen moeten de bewindslieden die over de kwesties gaan aanwezig zijn, maar dat is op dit moment onmogelijk. Weisglas vroeg hiervoor begrip.
De reacties van Kamerleden op de crisis in het kabinet zijn donderdagmiddag fel. Ursie Lambrechts (D66) benadrukte dat haar fractie niet het vertrouwen in het kabinet heeft laten varen, maar alleen dat in minister Verdonk. "Rita Verdonk is het probleem." De verklaring die Ayaan Hirsi Ali moest ondertekenen 'met het mes op de keel' pas niet in een rechtsstaat, aldus Lambrechts.
Ineke van Gent (GroenLinks) was kort, maar krachtig: "Ik denk dat dit het einde betekent voor het kabinet, gelukkig maar." Ook Jan de Wit (SP) was duidelijk: "Het vertrouwen van het volk in de volksvertegenwoordiging is afgelopen nacht gedaald." De Wit, die woensdagnacht het woord voerde namens de zijn fractie, zei dat het niveau van het kabinet is gezakt naar een historisch dieptepunt. "Het kabinet moet eruit, dat is het beste. Het zal wel weer nachtwerk worden."
Maar niet nodig. Balkenende II is gewoon Balkenende II, alleen hebben ze D66 gekozen voor de presentatie, de LPF steunt hen toch wel.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:44 schreef Arnem_ het volgende:
Ja, euh.....maar als D66 eruit stapt kan het kabinet hoog of laag springen maar dan hebben ze dus geen meerderheid meer in de kamer.........en das wel handig
Of een nieuwe post, minister van Waarheid.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:44 schreef Harry_Sack het volgende:
Verdonk zal wel minister van bewapening worden ofzo
Dat lijkt me een juiste analyse. Ben benieuwd wat de fractie straks beslist. En of Pechtold nog wel achter de fractie staat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:51 schreef Vhiper het volgende:
Balkie blijft zitten, het woord is aan D66, lijkt me
Eens zien of D66 ballen heeft en zich aan zijn woord houd: "Verdonk of het kabinet", Balkie heeft gekozen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:53 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat lijkt me een juiste analyse. Ben benieuwd wat de fractie straks beslist. En of Pechtold nog wel achter de fractie staat.
Zou ontwikkelingssamenwerking niet een mooie post zijn voor Verdonkquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:54 schreef the_disheaver het volgende:
Maar het is een rare stap. Maar als het door CDA en VVD goedgekeurd zou worden, en dat verdonk echt een andere post zou krijgen, dat zou toch absurd zijn?
Een minister die dan absoluut nets te doen heeft, welke post ze ook zou krijgen.
Mocht D66 dat winnen, en mocht verdonk een andere post krijgen, dan is dat veel winst.
a) ze zitten nog in het kabinet: geen gedoogsteun-kabinet van LPF.
b) nieuwe minister, veel grotere kans op het generaal pardon
c) verdonk die geen macht meer heeft
Als je daar naar kijkt, is het voor D66 alleen winst. Alleen kijkt D66 er wel naar, en de kiezer absoluut niet. Opzich niet zo erg, als het uitgelegd wordt. Alleen is dit nauwelijks uit te leggen.
Opstappen als wat? Kamerlid?quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:56 schreef remcov het volgende:
Ik denk dat Van der Laan sowiezo wel zal opstappen als dit doorgedrukt wordt. Anders maakt ze zich compleet belachelijk.
idd, volstrekt, maar dan ook volstrekt ongeloofwaardigquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:01 schreef MeneerGiraffe het volgende:
O mijn god, D66 tekent zojuist zijn doodsvonnis...
die smeerlap Pechtold heeft dus mooi z'n motie ingetrokkenquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:50 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Of een nieuwe post, minister van Waarheid.![]()
Als Pechtold een knip voor de neus waard is en geen seppuku wil plegen moet hij zijn poot stijf houden en uit het kabinet stappen. Die ouwe knar van Brinkhorst, daar hoef je geen principiële acties van te verwachten. Als de ministers van D66 blijven meedoen in dit kabinet, zal Lousewies karakter moeten tonen en opstappen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:53 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat lijkt me een juiste analyse. Ben benieuwd wat de fractie straks beslist. En of Pechtold nog wel achter de fractie staat.
Pics!quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:16 schreef gitaarsnaar het volgende:
Van der Laan wordt gewoon hard genaaid door haar eigen ministers![]()
Ik vond het al vreemd dat vd laan zo stellig was. Niks voor D66 blijkt maar weer.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:16 schreef Falco het volgende:
Einde D66 lijkt me dit trouwens. Hier komt de partij nooit uit, helaas.
Ik weet niet of ik dat wil zien...quote:
Bron ANPquote:Publiek Binnenhof jouwt D66-ministers uit
DEN HAAG (ANP) - Enkele tientallen mensen op het Binnenhof hebben de D66-ministers Laurens Jan Brinkhorst en Alexander Pechtold met boegeroep ontvangen toen ze uit de Trêveszaal kwamen. ,,Naar huis, naar huis, naar huis'', scandeerden sommigen. Premier Jan Peter Balkenende kreeg een applausje toen hij over het Binnenhof naar de Tweede Kamer liep, waar hij zojuist een verklaring heeft afgelegd.
http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?source=195.121.7.100&stream=TKStream3&title=Tweede%20Kamer%20der%20Staten-Generaalquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:16 schreef nixxx het volgende:
is er ergens een stream van dat debat? heb hier geen tv..
www.tweedekamer.nlquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:16 schreef nixxx het volgende:
quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:16 schreef nixxx het volgende:
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:04 schreef the_disheaver het volgende:
stream plenaire zaal
hij is geopend.
Waaibomenhout natuurlijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:16 schreef Harry_Sack het volgende:
Kom op Loesewies, laat zien uit welk hout je gesneden bent, hup!
Als dit verder geen gevolgen heeft dan hoop ik eigenlijk dat D'66 dit niet te boven komt, dan hebben ze hun bestaansrecht simpelweg verspeeld imho.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ben benieuwd of D66 dit ooit nog te boven komt...
Waren dat, heel toevallig, misschien dezelfde figuren die vandaag tegen de veteranendag protesteerden?quote:
Op z'n minst.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:18 schreef Genverbrander het volgende:
Als dit echt gebeurt verwacht ik dat de leden van D66 deze week nog de partij zullen opblazen in een partijcongres.
Presenteerden er mensen tegen de veteranendag?quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:21 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waren dat, heel toevallig, misschien dezelfde figuren die vandaag tegen de veteranendag protesteerden?
Het debat is geschorst tot 16.30. Je hebt dus nog 8 minuten geen zorgen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:21 schreef gitaarsnaar het volgende:
g*dv*rd*mme, ned 1,2 en 3 liggen er precies nu uit in den haag
Da's geen toeval!quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:21 schreef gitaarsnaar het volgende:
Ja, er presenteren mensen tegen de veteranendag.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:22 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Presenteerden er mensen tegen de veteranendag?
Hoe ver was dat linkse tuig heen?![]()
Welke anarchist heeft met de draden lopen knoeien.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:21 schreef gitaarsnaar het volgende:
Zo bedrijf je politiek idd. Puur op rancune.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:22 schreef frankium het volgende:
Heb toch al een hekel aan loeseiwes.
+ veteranendag (veel militair geschut)quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:21 schreef gitaarsnaar het volgende:
ik ga wel naar de tweede kamer toequote:
Whahahaha ik zou nu wel graag bij het spoedberaad van D66 aanwezig willen zijnquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:24 schreef Strolie75 het volgende:
Zou Loesewies nu aan het huilen zijn?
Wij hebben hier ergens haar 06-nummer. Moet ik het even voor je navragen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:24 schreef Strolie75 het volgende:
Zou Loesewies nu aan het huilen zijn?
Ik zou voorstellen om onder te duiken op een tropisch eiland en nooit meer terug te komenquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:24 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Whahahaha ik zou nu wel graag bij het spoedberaad van D66 aanwezig willen zijn![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, er presenteren mensen tegen de veteranendag.
jaquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:25 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wij hebben hier ergens haar 06-nummer. Moet ik het even voor je navragen?
V.
democratie is dan ook erg veranderlijkquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:24 schreef Genverbrander het volgende:
Het KAN gewoon niet dat de D66-ministers nu blijven zitten. Van der Laan zei eerder vandaag dat ze de steun had van haar ministers!
Die vrouwenstem is een standaard sample, die kerel zit het net in te spreken denk ik.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:25 schreef the_disheaver het volgende:
lol... De vrouwenstem zegt onzinnige dingen. Dat ie via de draadomroep te luisteren is (ja, waar denk je dat ik naar luister!)
opeens komt een mannenstem, zonder muziek op de achtergrond met tijdstip van schorsing, en de inhoud van het debat
take 3quote:
Welke toekomst? Het verschil tussen 1 of 2 zetels hooguit.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:27 schreef mcyodogg het volgende:
Van der Laan heeft de toekomst van haar partij in haar handen.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:27 schreef Scorpie het volgende:
Wel mooi dat nu van der Laan het pispaaltje is ipv VerdonkWaar zijn de Verdonk bashers nu?
![]()
SAMENVATTING:quote:
Die hebben hun ziel verkocht... de zet ligt nu bij Loesewies vd Laan, of zij nog vertrouwen heeft in haar eigen vertegenwoordigers. Dat is nu het spelquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:27 schreef roelofjan het volgende:
Ehm, het kabinet was unaniem?
En Pechtold en Brinkhorst dan?
Gaat lekker bij D66...quote:Premier Balkenende heeft verklaard dat het kabinet blijft zitten. In de Kamer zei hij dat het kabinet unaniem heeft besloten geen uitvoering te geven aan een motie die niet aanvaard is.
Hij wil jullie gewoon al dat gelul besparenquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:23 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Welke anarchist heeft met de draden lopen knoeien.
Wat is dat steeds voor onzinquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:27 schreef Scorpie het volgende:
Wel mooi dat nu van der Laan het pispaaltje is ipv VerdonkWaar zijn de Verdonk bashers nu?
![]()
Hierquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:27 schreef Scorpie het volgende:
![]()
Goed goed, in zetels zal het niet veel uitmaken, maar wel qua geloofwaardigheid van de partij. Wat misschien cruciaal is tussen een paar zetels of opdoeken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Welke toekomst? Het verschil tussen 1 of 2 zetels hooguit.
Welke partijen hebben allemaal voor/tegen de motie gestemd?quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:29 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
SAMENVATTING:
Het enige wat er tot nu toe is gebeurd is dat Balkenende heeft verklaard dat alle ministers unaniem hebben besloten gewoon door te regeren met dit kabinet.
Nu is er grote verwarring over het woord "unaniem" omdat dat betekent dat ook de D66-ministers daar bij zouden zitten. Lousewies heeft eerder verklaard dat de D66-ministers zich terugtrekken als Verdonk blijft zitten.
Niemand snapt het meer dus, inclusief D66, en nu is er dus een spoedoverleg van D66 waardoor de discussie gestaakt is.![]()
![]()
![]()
Ons volk is daar te slap voor. Om Eurosport op de kabel te houden willen ze wel voor vechten, maar politiek.....quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:28 schreef no1uknow het volgende:
Jemig zeg.
En wat komen ze er weer makkelijk vanaf.
Het volk zou eigenlijk in opstand moeten komen.
140.000 bejaarden die ons over komen nemenquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:24 schreef DJKoster het volgende:
+ veteranendag (veel militair geschut)
Het land word overgenomen door D66 mb.v. het leger![]()
Ook niet zo gek, Verdonk heeft gisteren de grootste veeg al gehad. Nu gaat het puur over de vraag wat D66 nu gaat doen en aangezien van der Laan nogal zwabbert...quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:27 schreef Scorpie het volgende:
![]()
Waar ging 't ook alweer om he...quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:27 schreef Scorpie het volgende:
![]()
haha, OMGquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:29 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
SAMENVATTING:
Het enige wat er tot nu toe is gebeurd is dat Balkenende heeft verklaard dat alle ministers unaniem hebben besloten gewoon door te regeren met dit kabinet.
Nu is er grote verwarring over het woord "unaniem" omdat dat betekent dat ook de D66-ministers daar bij zouden zitten. Lousewies heeft eerder verklaard dat de D66-ministers zich terugtrekken als Verdonk blijft zitten.
Niemand snapt het meer dus, inclusief D66, en nu is er dus een spoedoverleg van D66 waardoor de discussie gestaakt is.![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |