CU stemde voor de motie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
SGP en CU samen is groot genoeg.
Ik zou gewoon lekker buiten gaan zitten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:44 schreef the_disheaver het volgende:
hoe groot is de kans dat ie om 2 uur begint?
Bron: www.nos.nlquote:D66-ministers achter Van der Laan
Fractieleider Van der Laan heeft gezegd dat de twee ministers van D66 de fractie steunen in het conflict met minister Verdonk. D66 steunde vannacht in het Kamerdebat over Hirsi Ali een motie van afkeuring tegen Verdonk.
Van der Laan tekende bij het opzeggen van het vertrouwen in Verdonk aan dat D66 niet uit is op een kabinetscrisis. De motie werd met hulp van LPF en SGP verworpen, met 64 stemmen voor en 79 tegen.
Het fractielid Boris Dittrich wilde niet speculeren over wat er nu verder gaat gebeuren. De fractie wacht af waar premier Balkenende mee komt.
Ik was al blij dat ze dit live uitzonden, eindelijk iets anders dan voetbal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:49 schreef Steijn het volgende:
Wel mooi dat ze het zo in de rust van het WK plannen.![]()
Dat zou wel een hele trieste achterdeur zijn, maar ach in de huidige politiek zou het me niet eens verbazen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Rens_Wilders het volgende:
D66 stuurt aan op andere post Verdonk
DEN HAAG - De crisis in het kabinet kan mogelijk worden opgelost als minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) een andere post krijgt. Een D66-bron heeft dat donderdag laten weten. ‘We hebben gezegd dat we niet kunnen leven met deze minister op déze post’, aldus de bron, met de nadruk op het voorlaatste woord.
Ze kan wel op defensie wat mij betreft.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:56 schreef the_disheaver het volgende:
wat van post krijgt verdonk wel?
staatssecretaris onderwijs is nóg vrij.
Wegpromoveren? Prima idee, als ze maar oprotquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:58 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dat zou wel een hele trieste achterdeur zijn, maar ach in de huidige politiek zou het me niet eens verbazen.
Zo voorspelbaar als een soapquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het gedraai is dus begonnen.
Defensie is wat mij betreft samen met Buza en Binnenlandse Zaken een van de beter bezette postenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:00 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ze kan wel op defensie wat mij betreft.
En crisis zou ik ook wel een beetje dom vinden. Allemaal leuk en aardig die asielzoekers en AHA, maar dat vind ik geen crisis, met alle nadelen van dien, waard.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het gedraai is dus begonnen.
Van BuZaquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:01 schreef Senang het volgende:
Defensie is wat mij betreft samen met Buza en Binnenlandse Zaken een van de beter bezette posten
De crisis gaat meer om het bananenrepubliekgehalte van de gang van zaken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
En crisis zou ik ook wel een beetje dom vinden. Allemaal leuk en aardig die asielzoekers en AHA, maar dat vind ik geen crisis, met alle nadelen van dien, waard.
Wel altijd gekibbel tussen de marine, de landmacht en de luchtmacht.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:02 schreef the_disheaver het volgende:
Defensie is dan ook totaal geen moeilijke baan. Luize baan!
Lijkt mij eerder de SG en DG idd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef Senang het volgende:
[..]
Beweer jij nou dat jij als ambtenaar de Minister als je baas ziet?
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
Het verhaal is nu dat Verdonk wellicht gaat ruilen met een andere miniser
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
Zoals ik al zei:quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laat niemand nou nog maar de champagne koudzetten; we zitten morgen nog steeds met Balkenende II, inclusief Verdonk en D66. Ze verzinnen heus wel een uitweggetje. Het pluche zit veel te lekker, zeker als de dreiging van de oppositiebankjes zwaar boven de hoofden hangt...
Ik snap niet dat ze dit kunnen verkopen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
De vrouwen zijn lekker aan het roddelenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:04 schreef the_disheaver het volgende:
stream plenaire zaal
hij is geopend.
Lekker geloofwaardige movequote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
Het was Van As! Vd Vlies zou zoiets nooit zeggen!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Senang het volgende:
Die van der Vlies had btw ook wel politiek afgemaakt mogen worden na opmerking tijdens 1ste rede van Bos over kosten bewaking 'mevrouw met al haar egars'. Behalve 'verwerpelijk' van Bos heb ik er niets over gehoord.
Dat linkse kabinet gaat er toch wel komen..quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Alles is beter dan een links kabinet.![]()
Radio1 gaan luisterenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zijn er nog andere bronnen over de ministerpost-dans anders dan "NieuwNieuws" ?
Ja, BNR radio had het er kort over. bron zei het tegen het ANPquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Please venom, vertel me niet dat je dat wilt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat linkse kabinet gaat er toch wel komen..![]()
Ik hoorde het net letterlijk op het NOS journaal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lees jij je eigen quotes wel?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_-_Economie![]()
[..]
Wie leeft er nou in een eigen wereldje, knakker![]()
Als ik Verdonk en Balkenende was dan zou ik tegen Lousewies zeggen dat ze met haar flutpartij de pot op kan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:24 schreef Silmarwen het volgende:
Ah D66 heeft dus al weer een escape gevonden.
Ja ik ook, maar hey we zijn geen Verdonk en Balkenende.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ik Verdonk en Balkenende was dan zou ik tegen Lousewies zeggen dat ze met haar flutpartij de pot op kan.
Can you say inevitable?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Alles is beter dan een links kabinet.![]()
Sorry Micky, maar ik ben bang dat ik je teleur moet stellen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:28 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Please venom, vertel me niet dat je dat wilt.
Had Balkie maar niet in zee moeten gaan met D66.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ik Verdonk en Balkenende was dan zou ik tegen Lousewies zeggen dat ze met haar flutpartij de pot op kan.
Je verbruikt al je gezond verstand dus op aan poker, ik merk het wel weer.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:32 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Sorry Micky, maar ik ben bang dat ik je teleur moet stellen.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:33 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Je verbruikt al je gezond verstand dus op aan poker, ik merk het wel weer.![]()
Balen???quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:33 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Je verbruikt al je gezond verstand dus op aan poker, ik merk het wel weer.![]()
Ik zou echt balen als het kabinet zou vallen.
Hij had ook niet echt veel keuze, natuurlijk, het was of D'66 of de patjepeeers partij of de refo partij.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Had Balkie maar niet in zee moeten gaan met D66.
Het is z'n eigen domme schuld geweest,.
CDA-PvdA had gekund.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij had ook niet echt veel keuze, natuurlijk, het was of D'66 of de patjepeeers partij of de refo partij.
Ik snap al die kortzichtige reacties niet. Als er een links kabinet zou zijn, zou ik ook niet willen dat het kabinet zou vallen, omdat het nou eenmaal veel geld kost en politieke chaos is slecht voor het land. Vele malen slechter dan als het kabinet haar periode afmaakt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Balen???
Het zou de bittere nasmaak van het WK in één klap wegspoelen.
lijkt me niet. Dan begint ook de plenair debat. Of balkende moet zijn verklaring in de 2de kamer afleggenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:35 schreef IkWilbert het volgende:
Ik krijg zojuist te horen dat er om 16:00 uur een verklaring van Balkenende gepland staat.
Tijdens de debatten had de PvdA zich slecht gepositioneerd door in alles de tegenstelling op te zoeken van het CDA. Als de PvdA had gewonnen is het maar de vraag geweest of zij wel een coalitie waren aangegaan met het CDA.quote:
Gooi Pechtold maar uit het kabinet en laat Verdonk zijn plek innemen.quote:DEN HAAG - De crisis in het kabinet kan mogelijk worden opgelost als minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) een andere post krijgt. D66 kan niet leven met Verdonk op "déze post", zei D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan donderdag.
??quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:38 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Gooi Pechtold maar uit het kabinet en laat Verdonk zijn plek innemen.
Verdonk op Bestuurlijke Vernieuwingquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:38 schreef roelofjan het volgende:
Gooi Pechtold maar uit het kabinet en laat Verdonk zijn plek innemen.
Niet opeens hoor.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:37 schreef Scorpie het volgende:
Gheg, D66 blijkt opeens over een hele flexibele ruggegraat te beschikken zeg![]()
En nu hoor je de mensen niet roepen dat D66 een draaikontenpartij is, zoals ze dat wel zeiden bij Verdonkquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:41 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Niet opeens hoor.
D66Wat een lachertje zeg
Op naar de 0 zetels en je dan maar afvragen hoe dat komt
Ik denk niet dat Verdonk hiermee akkoord gaat, het is immers niet echt ''Recht doorzee''quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:36 schreef the_disheaver het volgende:
DEN HAAG (ANP) - De crisis in het kabinet kan mogelijk worden opgelost als minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) een andere post krijgt. D66 kan niet leven met Verdonk op ,,déze post'', zei D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan donderdag.
Ze heeft haar voorstel inmiddels besproken met Maxime Verhagen en Willibrord van Beek, fractievoorzitters van CDA en VVD.
Het zal wel een politiek spelletje zijn. Ik neem aan dat D66 ervan uitgaat dat dit voor VVd en CDA onbespreekbaar is. Het zou ook nergens over gaan. Misschien dat D66 zo de schuld af wil schuiven naar de anderen: "kijk wij zagen nog een oplossing, maar zij wilden niet".quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:36 schreef the_disheaver het volgende:
DEN HAAG (ANP) - De crisis in het kabinet kan mogelijk worden opgelost als minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) een andere post krijgt. D66 kan niet leven met Verdonk op ,,déze post'', zei D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan donderdag.
Ze heeft haar voorstel inmiddels besproken met Maxime Verhagen en Willibrord van Beek, fractievoorzitters van CDA en VVD.
D66 zegde donderdagochtend het vertrouwen in Verdonk op vanwege haar opstelling in de affaire-Hirsi Ali. De Tweede Kamerfractie van de kleinste regeringspartij steunde de motie van afkeuring die de oppositie had ingediend tegen minister Verdonk.
Aftreden
Van der Laan zei in een toelichting daarop dat Verdonk moet aftreden. ,,We wachten nu af of het kabinet kiest voor deze minister of voor het voortbestaan van het kabinet als geheel'', aldus Van der Laan.
De VVD noemde de eis van D66 dat Verdonk moet aftreden ,,volstrekt onacceptabel''. CDA zei het ,,onbestaanbaar'' te vinden.
Echt bizar dit jaquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:41 schreef UnleashMitch het volgende:
D66Wat een lachertje zeg
Op naar de 0 zetels en je dan maar afvragen hoe dat komt
Idd, heel vreemd voorstel. Ik neem het dan ook niet serieus.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:45 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Het zal wel een politiek spelletje zijn. Ik neem aan dat D66 ervan uitgaat dat dit voor VVd en CDA onbespreekbaar is. Het zou ook nergens over gaan. Misschien dat D66 zo de schuld af wil schuiven naar de anderen: "kijk wij zagen nog een oplossing, maar zij wilden niet".
Lousewies heeft nu ze geen lijsttrekker wordt niets te verliezen, is nog maar de vraag of ze terugkeert in de kamer. Bovendien is ze bevriend met Ayaan dus die probeert hier nu de dag van van der Laan van te maken na de Nacht van Wiegel en Schmeltzerquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:47 schreef the_disheaver het volgende:
Ik ben het met jullie eens: dat zou bizar zijn. Hopelijk blijft lousewies bij haar standpunt.
Ben benieuwd wie dit bericht de wereld in geschoten heeft...
Is dat niet tegen het zere been van het ego van Verdonk? Straks krijgen we nog de situatie dat verdonk er de nacht van Verdonk van wil maken ipv. van der Laan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:51 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Lousewies heeft nu ze geen lijsttrekker wordt niets te verliezen, is nog maar de vraag of ze terugkeert in de kamer. Bovendien is ze bevriend met Ayaan dus die probeert hier nu de dag van van der Laan van te maken na de Nacht van Wiegel en Schmeltzer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |