radio 1quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:32 schreef Woutervn het volgende:
yay, ik heb een radio op welke zender wordt het straks live uitgezonden?
Hoezo stijf? Loesewies was al weer vrolijk bezig haar eerdere woorden af te zwakken..quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze hebben eindelijk hun poot stijf gehouden, dat zal ze wel krediet opleveren.
Inderdaad, hoe erg kan je jezelf in de voet schieten. Vraag me af hoe de VVD het zal doen in de peilingen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:27 schreef Zwansen het volgende:
We hoeven niet bang te zijn dat D'66 die verkiezingen winst zal boeken.
Niet weer nachtwerk.quote:Balkenende wacht met uitleg over crisis
Uitgegeven op donderdag 29 juni 2006 om 14:57:03
(Novum) - Minister-president Jan Peter Balkenende (CDA) licht de Tweede Kamer donderdag op zijn vroegst om 16.00 uur in over de stand van zaken in het kabinet. Kamervoorzitter Frans Weisglas heeft de premier dringend verzocht om dan enige duidelijkheid te verschaffen.
Door de onverwachte crisis in het kabinet komt de reguliere planning van de Kamer donderdagmiddag in het gedrang. Op de laatste dag voor het zomerreces zouden nog verschillende moties worden ingediend, over onder meer de no claim in de zorg en de Betuweroute. Voor het indienen moeten de bewindslieden die over de kwesties gaan aanwezig zijn, maar dat is op dit moment onmogelijk. Weisglas vroeg hiervoor begrip.
De reacties van Kamerleden op de crisis in het kabinet zijn donderdagmiddag fel. Ursie Lambrechts (D66) benadrukte dat haar fractie niet het vertrouwen in het kabinet heeft laten varen, maar alleen dat in minister Verdonk. "Rita Verdonk is het probleem." De verklaring die Ayaan Hirsi Ali moest ondertekenen 'met het mes op de keel' pas niet in een rechtsstaat, aldus Lambrechts.
Ineke van Gent (GroenLinks) was kort, maar krachtig: "Ik denk dat dit het einde betekent voor het kabinet, gelukkig maar." Ook Jan de Wit (SP) was duidelijk: "Het vertrouwen van het volk in de volksvertegenwoordiging is afgelopen nacht gedaald." De Wit, die woensdagnacht het woord voerde namens de zijn fractie, zei dat het niveau van het kabinet is gezakt naar een historisch dieptepunt. "Het kabinet moet eruit, dat is het beste. Het zal wel weer nachtwerk worden."
Maar niet nodig. Balkenende II is gewoon Balkenende II, alleen hebben ze D66 gekozen voor de presentatie, de LPF steunt hen toch wel.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:44 schreef Arnem_ het volgende:
Ja, euh.....maar als D66 eruit stapt kan het kabinet hoog of laag springen maar dan hebben ze dus geen meerderheid meer in de kamer.........en das wel handig
Of een nieuwe post, minister van Waarheid.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:44 schreef Harry_Sack het volgende:
Verdonk zal wel minister van bewapening worden ofzo
Dat lijkt me een juiste analyse. Ben benieuwd wat de fractie straks beslist. En of Pechtold nog wel achter de fractie staat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:51 schreef Vhiper het volgende:
Balkie blijft zitten, het woord is aan D66, lijkt me
Eens zien of D66 ballen heeft en zich aan zijn woord houd: "Verdonk of het kabinet", Balkie heeft gekozen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:53 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat lijkt me een juiste analyse. Ben benieuwd wat de fractie straks beslist. En of Pechtold nog wel achter de fractie staat.
Zou ontwikkelingssamenwerking niet een mooie post zijn voor Verdonkquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:54 schreef the_disheaver het volgende:
Maar het is een rare stap. Maar als het door CDA en VVD goedgekeurd zou worden, en dat verdonk echt een andere post zou krijgen, dat zou toch absurd zijn?
Een minister die dan absoluut nets te doen heeft, welke post ze ook zou krijgen.
Mocht D66 dat winnen, en mocht verdonk een andere post krijgen, dan is dat veel winst.
a) ze zitten nog in het kabinet: geen gedoogsteun-kabinet van LPF.
b) nieuwe minister, veel grotere kans op het generaal pardon
c) verdonk die geen macht meer heeft
Als je daar naar kijkt, is het voor D66 alleen winst. Alleen kijkt D66 er wel naar, en de kiezer absoluut niet. Opzich niet zo erg, als het uitgelegd wordt. Alleen is dit nauwelijks uit te leggen.
Opstappen als wat? Kamerlid?quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:56 schreef remcov het volgende:
Ik denk dat Van der Laan sowiezo wel zal opstappen als dit doorgedrukt wordt. Anders maakt ze zich compleet belachelijk.
idd, volstrekt, maar dan ook volstrekt ongeloofwaardigquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:01 schreef MeneerGiraffe het volgende:
O mijn god, D66 tekent zojuist zijn doodsvonnis...
die smeerlap Pechtold heeft dus mooi z'n motie ingetrokkenquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:50 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Of een nieuwe post, minister van Waarheid.![]()
Als Pechtold een knip voor de neus waard is en geen seppuku wil plegen moet hij zijn poot stijf houden en uit het kabinet stappen. Die ouwe knar van Brinkhorst, daar hoef je geen principiële acties van te verwachten. Als de ministers van D66 blijven meedoen in dit kabinet, zal Lousewies karakter moeten tonen en opstappen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:53 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat lijkt me een juiste analyse. Ben benieuwd wat de fractie straks beslist. En of Pechtold nog wel achter de fractie staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |