Ja het schijnt dat Mevr D66 hier redelijk van de hoed en rand weet, en die zou nog wel eens voor een verrassing kunnen zorgen. Die opmerking over een eerdere verklaring zonder die laatste schuldbelijdenis alinea van Ayaan zet een en ander toch weer in een ander lichtquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als het waar is wat jullie zeggen, dan is dat echt bizar schofterig van Verdonk zeg.
Ik merk het hij zegt steeds :quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Willibrord is nog 12 uur fractievoorzitter.
Deze man is veel te eerlijk en integer voor de politiek, hij komt er niet uit - past totaal niet bij dit soort politieke spelletjes en het gedraai van zijn partij.
De afgelopen keren waren moties van afkeuring, niet van wantrouwen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:16 schreef pberends het volgende:
Kunnen ze die moties van wantrouwen niet afschaffen, elke keer wordt die crap voor niets gebruikt.
Meestal worden het moties van afkeuring, omdat voor een motie van wantrouwen er geen kamermeerderheid te vinden isquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:16 schreef pberends het volgende:
Kunnen ze die moties van wantrouwen niet afschaffen, elke keer wordt die crap voor niets gebruikt.
Dat is denk ik ook zo. Dit is een prima vent, zeker voor een VVD-er.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik merk het hij zegt steeds :
'Dat is flauw.'
Terwijl Wouter Bos erg coulant is naar hem toe.
Alsof Bos denkt, ik moet m'n verhaal kwijt maar ik spaar deze aimabele man.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:13 schreef Bluezz het volgende:
Klitnaaierij
Maar die heeft Ajaan ook weer niet
Maar ja, veel verschil zit er niet tussen die 2. resultaat zal hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:17 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Meestal worden het moties van afkeuring, omdat voor een motie van wantrouwen er geen kamermeerderheid te vinden is
Hij is nu minderquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:17 schreef tong80 het volgende:
Nu Rouvoet heb ik de vorige keer van genoten.
Rouvoet heb ik veel sympathie voor. Kan prima speechen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:17 schreef tong80 het volgende:
Nu Rouvoet heb ik de vorige keer van genoten.
Oftewel: iedereen laat z'n tanden zien om 2 zetels in de peilingen, maar alles blijft bij het oude.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:21 schreef pberends het volgende:
Wat een oninteressant debat eigenlijk. Links gaat hakketakken op Verdonk om zo zieltjes te winnen. D66 probeert zich weer te onderscheiden van het kabinet, ook om electoraal gewin, en doet precies hetzelfde. Uiteindelijk steunt D66 Verdonk toch, na veel gezeur, en als ze dat niet doen steunt de LPF Verdonk wel weer.
Altijd hetzelfde debiele onzinnige riedeltje. En dat om 1 persoon.
een oud Haagsch spreekwoordquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Oftewel: iedereen laat z'n tanden zien om 2 zetels in de peilingen, maar alles blijft bij het oude.
Dat heb ik nou ook.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Rouvoet heb ik veel sympathie voor. Kan prima speechen.
Jammer dat hij van dat Christenclubje is.
Komt het niet bij je op dat het hier om iets heel wezenlijks gaat. En helemaal niet om electorale winst.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Oftewel: iedereen laat z'n tanden zien om 2 zetels in de peilingen, maar alles blijft bij het oude.
We zetten haar gewoon uit zeg.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:32 schreef SCH het volgende:
Toch hoop ik dat ze haar laten zitten. Anders wordt ze een martelares en heeft ze een reden de VVD de rug toe te keren en wordt ze echt gevaarlijk.
Nu bloedt ze langzaam dood als minister en zal ze burgemeester van Rotterdam worden maar daar woon ik toch niet
Ik had wel verwacht dat jij als links figuur zou willen dat rechts versplintert.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:32 schreef SCH het volgende:
Toch hoop ik dat ze haar laten zitten. Anders wordt ze een martelares en heeft ze een reden de VVD de rug toe te keren en wordt ze echt gevaarlijk.
Nu bloedt ze langzaam dood als minister en zal ze burgemeester van Rotterdam worden maar daar woon ik toch niet
He, ze gaat niet bij de VVD weg !quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:32 schreef SCH het volgende:
Links figuurquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat jij als links figuur zou willen dat rechts versplintert.
Ah, op die manier.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Links figuur![]()
Nou nee, ik heb het wel een beetje gehad met al die populistische kutpartijtjes en gun het Pastors al helemaal niet. En ik ben bang dat het allemaal nog verder van de inhoud gaat als zij zich loszingt van de VVD, het gaat al veel te veel over personen tegenwoordig.
Ja dat is toch wel het spookbeeld een nieuwe partij met pastors wilders en consorten op rechts met Sint Rita als lijsttrekker.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Links figuur![]()
Nou nee, ik heb het wel een beetje gehad met al die populistische kutpartijtjes en gun het Pastors al helemaal niet. En ik ben bang dat het allemaal nog verder van de inhoud gaat als zij zich loszingt van de VVD, het gaat al veel te veel over personen tegenwoordig.
Vermoed ik ook.quote:
dat laatste is lief!quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:44 schreef gelly het volgende:
Van Lousewies krijg ik braakneigingen trouwens. Dat toontje en die gelaatstrekken ...
quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:46 schreef Stroekie het volgende:
Zou Nawijn trouwens nu weer als een gek naar Nova onderweg zijn?
AHA verklaarde dit zelf gisteren. Volgens mij is je conclusie dus terecht. Fijjn he, dat dualisme, die frisse wind van de ramen in de achterkamertjes.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als het waar is wat jullie zeggen, dan is dat echt bizar schofterig van Verdonk zeg.
quote:Een typische Verdonk-overval
Maandagmiddag was Ayaan Hirsi Ali onderweg in Washington, DC. Ze had die dag uitgetrokken om huurflats te bekijken. Later dit jaar gaat ze verhuizen, en aangezien ze geen werk heeft, en dus geen verplichtingen, kon ze deze week naar Amerika gaan om daar haar toekomstige woonruimte te regelen.
's Middags om 14.00 uur lokale tijd bereikte haar het bericht dat Rita Verdonk prijs stelde op een verklaring. Het was 20.00 uur 's avonds in Nederland. Ambtenaren van Verdonk hadden een verklaring opgesteld, en Ayaan kreeg anderhalf uur de tijd om die te ondertekenen.
Waar kon Ayaan de fax inzien? Zij was in een grote stad onderweg en het was moeilijk om zomaar ergens een faxapparaat te vinden. Maar het lukte.
De tekst was voor Ayaan onaanvaardbaar. Verdonk wilde dat Ayaan zich volledig aan haar overgaf, zich diep in het stof boog, in ruil voor het behoud van haar paspoort.
Haast
Veel tijd was er niet. Ayaan had anderhalf uur, en er was na het vinden van het faxapparaat nog maar 1 uur ruimte voor overleg. Als Ayaan haar paspoort niet kon behouden, was het zelfs nog maar de vraag op basis van welke titel zij in Amerika verbleef: in theorie had zij dan geen pas om terug te kunnen reizen naar Nederland. Haar visum zou in gevaar komen, net als haar baan bij het American Enterprise Institute.
Waarom was er opeens zoveel haast? Verdonk zou om 21.30 uur overleg met Balkenende en Zalm hebben, en daarbij wilde zij triomfantelijk een fax kunnen tonen die aangaf dat Ayaan alle schuld op zich nam.
Het was een typische Verdonk-overval, zo vlak voor het overleg met de top van het kabinet. De verklaring had Ayaan ook vóór het weekend kunnen bereiken, maar dan had zij genoeg tijd gekregen om uitvoerig te overleggen. Zoveel ruimte mocht Ayaan niet krijgen.
Gedoe
Met haar juridische adviseurs ontstond vlak voor het verstrijken van de deadline om 15.30 uur lokale tijd een tekst die Ayaan tekende. Niet omdat zij het er volledig mee eens was maar om van het gedoe met Verdonk af te zijn.
De vraag is: wisten de premier en vice-premier dat Ayaan de verklaring onder druk had getekend? Wisten zij dat de verklaring niet uit Ayaans koker maar uit de koker van Verdonk kwam?
Ayaan was niet direct met sancties bedreigd, maar er was grote druk op haar uitgeoefend om de verklaring te tekenen. De suggestie was ontstaan dat Ayaan nog zware tijden zou moeten doorstaan om haar pas te behouden, en die suggestie was voor haar afgelopen maandag te zwaar om te weerstaan.
Papier
Wat is de waarde van een verklaring die op deze manier tot stand is gekomen? De verklaring heeft geen enkele juridische status, de verklaring heeft de waarde van het papier waarop zij gedrukt staat.
Waarom wilde Verdonk een dergelijk stuk papier? Wat heeft dat stuk papier te maken met de juridische complicaties van Ayaans naturalisatie? Het antwoord: niets.
Verdonk was op zoek naar ruggensteun wanneer zij door de Kamer zou worden ondervraagd, en zij heeft Ayaan dusdanig onder druk gezet dat de laatste ten lange leste maar getekend heeft.
Klucht
Dit is een politieke klucht en tekent de machtswellust en gebrek aan morele integriteit van deze minister, die bereid is om alles te doen dat haar positie kan versterken.
Intussen moeten we niet vergeten hoe deze klucht is ontstaan: door de VARA-journalisten van Zembla.
De website zemblabla.nl heeft een artikel (pdf) afgedrukt uit de VARA gids van december 2002. Daarin vertelt Ayaan hoe zij eigenlijk heet en dat zij toen zij naar Nederland vluchtte niet uit Somaliė maar uit Kenya kwam.
Zembla stelde dat Ayaan altijd mysterieus over haar vlucht had gedaan. Dat is pure laster, gezien de vele interviews en artikelen over haar. En nu blijkt dat de eigen VARA gids Ayaans verleden vier jaar vóór de uitzending al uit de doeken heeft gedaan.
Kees Driehuis, de eindredacteur van Zembla, is nu dus definitief de aanvoerder van een groepje lasteraars en bedriegers. Door hun leugens en bedrog heeft een prominent kamerlid haar zetel verloren en ligt een behoorlijke programmareeks voor altijd in de goot.
En Rita? Rita wilde Rutte verslaan. Een oud dossier, een overbodig en achterhaald verhaal, greep zij aan om haar gestaalde mentaliteit nog eens te demonstreren.
Gegoochel
We zitten nu met de gebakken peren. Dat gegoochel over Somalisch naamrecht is onzin, maar er was niks anders voorhanden. Alles moest gedaan worden om de schade, nationaal, internationaal, constitutioneel, te beperken, maar het is allemaal uitermate onbevredigend.
Ayaan had wel degelijk de intentie om de ambtenaren van de IND enigszins te misleiden toen zij in Nederland arriveerde. Wat mij betreft had zij gelijk. Zij was bang voor geweld van familieleden, wier eer zij beschadigd had. Nu willen de juristen dat zij naar de letter niet gelogen heeft. Wie kan de Somalische wetten en de jurisprudentie hierover controleren? Niemand.
In een behoorlijk politiek klimaat was Verdonk al lang teruggetreden. Zij heeft haar positie misbruikt om de race met Rutte te winnen. En opnieuw heeft zij nu haar positie misbruikt om Ayaan een verklaring te laten tekenen.
Zoals vaak in ons land, zijn de politieke mores het slachtoffer en kijkt de burger in verbijstering naar dit schaamteloze vertoon van politieke obsceniteit.
Wat is daar dualisme aan?quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:50 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
AHA verklaarde dit zelf gisteren. Volgens mij is je conclusie dus terecht. Fijjn he, dat dualisme, die frisse wind van de ramen in de achterkamertjes.![]()
quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:52 schreef sturky100 het volgende:
rita schrijft Ayaan:
http://www.rickvanvelthuysen.nl/fun4u/ritabrief.swf
Ali kun je net als elke andere vluchteling niks kwalijk nemen, Verdonk en de VVD partijtop des te meer. Kennelijk is openlijk liegen in de kamer en de media door politici ook al politiek correct tegenwoordig. We wilden toch een eind aan excuus- en achterkamertjespolitiek, we als in rechts en anti-paars Nederland. Maar ja, het blijft moeilijk niet hypocriet te worden als die fijne vrouw die eindelijk eens wat aan die kutbuitenlanders doet zich er ook schuldig aan maakt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Wie zijn in deze zaak de ''schuldigen'' volgens jullie?
Verdonk, duidelijk. Eerst zeggen dat na onderzoek onomstotelijk vast is komen te staan dat ze niet haar ware naam heeft opgegeven bij naturalisatie (waarna AHA hals over kop haar tweedekamer lidmaatschap opzegde) en daar nu op terugkomen "ow nee, volgens het somalisch familierecht heeft ze toch de juiste naam opgegeven"...quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Wie zijn in deze zaak de ''schuldigen'' volgens jullie?
Nee een minister die door de kamer wordt weggestemd als lijsttrekker is een aanbevelingquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:00 schreef the_disheaver het volgende:
Wat een sukkels zijn die VVD-leden toch...
Rutte als lijsttrekker kiezen...
niet, was ook een cynische opmerking.quote:
Eenschquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Verdonk, duidelijk. Eerst zeggen dat na onderzoek onomstotelijk vast is komen te staan dat ze niet haar ware naam heeft opgegeven bij naturalisatie (waarna AHA hals over kop haar tweedekamer lidmaatschap opzegde) en daar nu op terugkomen "ow nee, volgens het somalisch familierecht heeft ze toch de juiste naam opgegeven"...
Onvergevelijk, zelfs nog afgezien van die excuusbrief die van Ajaan verlangt werd.
Minister Verdonk moet aftreden, geen andere conclusie mogelijk mijns inziens.
Ja, jammer dat ze geen kandidaat die gewoon in het midden staat ofzo.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:03 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Nee een minister die door de kamer wordt weggestemd als lijsttrekker is een aanbeveling![]()
Als Verdonk vertrekt trek ik ook een fles wijn open.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hm, Halsema lijkt welhaast vrolijk.
* the_disheaver trekt fles wijn openquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:04 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ow dit wordt weer smullen, geen huiswerk vanavond.![]()
Ik blijf niet weer tot half 3 kijken om te zien dat Verdonk toch mag blijvenquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:04 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ow dit wordt weer smullen, geen huiswerk vanavond.![]()
quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Als Verdonk vertrekt trek ik ook een fles wijn open.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik blijf niet weer tot half 3 kijken om te zien dat Verdonk toch mag blijven
Mee eens. De rest van de VVD top, cda top met verhagen en balkenende en de fractie in een tikki mindere mate ook. Door Verdonk het hand boven het hoofd te houden. Door de motie die ze zelf hadden ingediend de vorige keer te verdraaien zoals het ze uitkomt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Verdonk, duidelijk. Eerst zeggen dat na onderzoek onomstotelijk vast is komen te staan dat ze niet haar ware naam heeft opgegeven bij naturalisatie (waarna AHA hals over kop haar tweedekamer lidmaatschap opzegde) en daar nu op terugkomen "ow nee, volgens het somalisch familierecht heeft ze toch de juiste naam opgegeven"...
Onvergevelijk, zelfs nog afgezien van die excuusbrief die van Ajaan verlangt werd.
Minister Verdonk moet aftreden, geen andere conclusie mogelijk mijns inziens.
Mijn grens ligt op 24:00, dan zap ik naar Noppen en Naaldhakken op RTL5 (even wat andersquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik blijf niet weer tot half 3 kijken om te zien dat Verdonk toch mag blijven
Dat is ook zoiets. Dankzij de vvd is nu overal in de wereld het beeld ontstaan dat we niet meer tolerant zijn. Waar we altijd om bekend staan. al is dat zo, dan nog gooi je je eigen glazne als land niet in. En waarvoor was het allemaal?quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:05 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Eensch
Als Verdonk niet in blinde ambinatie haar daadkracht had willen etaleren, maar de zaken iets beter had onderzocht was heel deze poppenkast niet nodig geweest en had Ayaan met opgeheven hoofd de kamer kunnen verlaten, en was het beeld van tolerant Nederland in het buitenland nu niet aan gort
En verdonk die lachtquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hm, Halsema lijkt welhaast vrolijk.
ach nog een klein debatje en dan hebben ze weer een paar maanden zomerrecesquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:11 schreef the_disheaver het volgende:
wat is er toch met iedereen?
Halsema is vrolijk, en Weisglas maakt flauwe opmerkingen.
'en dan zullen we weer zitten, ja waarom niet'....
Frans (bassie) Weisglas. Ik moet altijd grinniken bij hem. hips bassie, op naar adriaanquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:11 schreef gelly het volgende:
Volgens mij zit Weisglas ook al aan de drank.
Misschien weten ze toch dat de regeringsfracties elkaar de hand boven het hoofd houden. Beetje aceren en af en toe ontspanning tussendoor. Zodat 1 iemand verslapt verkeerde opmerking maakt en iedereen erover valtquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:11 schreef the_disheaver het volgende:
wat is er toch met iedereen?
Halsema is vrolijk, en Weisglas maakt flauwe opmerkingen.
'en dan zullen we weer zitten, ja waarom niet'....
dat is het doel..quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:19 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wat is nou het doel van dit verhaal van Balkenende? Ik val in slaap... ik wil sensatie![]()
cda, vvd: nietsquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:20 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit gaat toch helemaal nergens meer over, wat willen ze nou bereiken met dit debat?
Dan moet de LPF dat ook willen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:20 schreef the_disheaver het volgende:
Misschien is er niets voor D66, maar als D66 eruit moet stappen, dan kan het CDA en VVD gewoon door met LPF. En of je daar zoveel mee bereikt...
Kost weinig moetie om ze te laten denken dat je ze veel geeft, maar in feite weinig van de CDA/VVD standpunten veranderdquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dan moet de LPF dat ook willen.
Ik denk niet dat die fles opengetrokken moet worden.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:05 schreef gelly het volgende:
Als Verdonk vertrekt trek ik ook een fles wijn open.
Als demissionair kabinet natuurlijk. Verkiezingen zullen gewoon om 15 mei blijvenquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:23 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik denk niet dat er kans is dat ze dan door gaan met de LPF, ik meen dat de LPF in de peilingen op 1 zetel staat?
tsja, lijkt er op dat LPF ook niet voor zal stemmen. Ongeacht wat D66 doet zal het toch geen meerderheid krijgen. Dus ja, waarom zou je een kabinetscrisis uitlokken als je er totaal niets mee bereikt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die fles opengetrokken moet worden.
Kabinet (lees Balkenende) en VVD en CDA houden haar de hand boven het hoofd en D66 zal op het laatst wel weer bijtrekken.
D'66 kan natuurlijk altijd (eenzijdig) het vertrouwen in (het democratische gehalte van) deze regering opzeggen natuurlijk en uit dit kabinet stappen, op basis van de amateuristische wijze waarop deze (nieuwe?) 'wetgeving' tot stand is gekomen bijvoorbeeld -somalisch naamrecht dat teruggaat tot 1840, toen een 92 jarige man (die zich toen hij 20 was enige jaren 'Ali' noemde) een kind heeeft verwekt dat later de vader van Ayaan zou worden, en dergelijke zaken-.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
tsja, lijkt er op dat LPF ook niet voor zal stemmen. Ongeacht wat D66 doet zal het toch geen meerderheid krijgen. Dus ja, waarom zou je een kabinetscrisis uitlokken als je er totaal niets mee bereikt.
D66 heeft maar 6 zetels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |