ABV? Algemene ? vergadering?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:18 schreef Morrigun99 het volgende:
Vandaag door de stemronde van de ABV gekomen. DB here I come.
Ik gok op Bestuurs..quote:
Tuurlijk niet. Maastricht.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:13 schreef Kindervriend het volgende:
Ik zet even een schaamteloze tvp.
European Law in Maastricht... is dat wat?
Ja, maar, ik wil vernieuwing in m'n leventje als ik eventueel zou stoppen met mijn huidige studie.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Maastricht.![]()
Internationaal & Europees recht is in Tilburg trouwens beter, dus beter blijf je hier.
Algemen Bestuursvergaderingquote:
quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:08 schreef Sessy het volgende:
ik neem aan dat als je door de algemeen bestuursvergadering stemronde komt je in feite de baan al hebt?
quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:41 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Algemen Bestuursvergadering
Vanavond met het oude en nieuwe bestuur dineren met het oude en nieuwe bestuur van de zustervereniging uit Nijmegen en daarna daar naar open juristenfeest.
Ik vermoed dat hij meer op z'n avatar lijkt dan jij. Of je moet hele lange oren hebbenquote:Op woensdag 28 juni 2006 19:22 schreef Sessy het volgende:
maar jij dacht toch dat hij op z'n avatar leek.
Helaas wijst niets op noodweer(exces)quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:50 schreef Sessy het volgende:
Denken jullie wat ik denk?
"HR Ruzie te Loon op Zand" - deel II
Jongen (16) steekt twee broers neer
Volgens mij lijk ik ook niet op mijn avatar.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:21 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij meer op z'n avatar lijkt dan jij. Of je moet hele lange oren hebben![]()
Gelieve overigens mijn avatar niet als richtpunt voor mezelf te gebruiken.![]()
Er zijn geen vrouwen die niets in je zien?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij lijk ik ook niet op mijn avatar.
Niemand weet wie jij bent, dus in zekere zin lijk je wel op je avatarquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij lijk ik ook niet op mijn avatar.
Neen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Er zijn geen vrouwen die niets in je zien?![]()
Diepzinnig. Maar iedereen weet hier van elkaar wie wie is? Volgens mij worden er nog dagelijks ontdekkingen gedaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:19 schreef VoreG het volgende:
[..]
Niemand weet wie jij bent, dus in zekere zin lijk je wel op je avatar
Een spoedcursus (aangezien 2 juli de inschrijving sluit):quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:03 schreef VoreG het volgende:
Ik lijk uiteraard op mijn avatar.
Omdat ik niet bijj de werkgroepen van Privaatrecht ben geweest heb ik niet het stencil van de UU ontvangen waarin staat hoe jeje moet aanmelden voor vakken, tentamens etc etc etc. Altijd handig..
Je hebt overigens nooit op mijn vragen omtrent jouw identiteit gereageerd, een paar topics geleden. Ik blijf er dus voorlopig maar bij dat de eerste gok van The_Duce correct was, en dat wij elkaar wel degelijk kennen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Diepzinnig. Maar iedereen weet hier van elkaar wie wie is? Volgens mij worden er nog dagelijks ontdekkingen gedaan.
2 juli?!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:31 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Een spoedcursus (aangezien 2 juli de inschrijving sluit):
Je gaat naar osirisstudent
Je klikt op inschrijven
Je schrijft je via "korte naam" in voor IER en Straf (Kernvakken)
Je bent klaar.
Voor tentamens wordt je automatisch aangemeld als je bent ingeschreven voor het vak.
Is dit niet even een superverantwoorde tvp?!
[..]
Je hebt overigens nooit op mijn vragen omtrent jouw identiteit gereageerd, een paar topics geleden. Ik blijf er dus voorlopig maar bij dat de eerste gok van The_Duce correct was, en dat wij elkaar wel degelijk kennen.
Gewoon volgen en halen. Voorkennis is niet vereist dacht ik zo.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:39 schreef VoreG het volgende:
[..]
2 juli?!
Maar ik heb 3 eerste jaars vakken niet gehaald. Hoe moet ik dit dan goed aanpakken? Wanner kan ik welk vak volgen etc etc.
Ja maar ik weet niet wat ik nu dan moet invullen? Ik heb Grondslagen van het Privaatrecht en Grondslagen van het Publiekrecht niet gehaald. (1e semester) Het 2e semester heb ik Kernvak Privaatrecht niet gehaald, maar waar moet ik mij nu voor inschrijven en hoe zit het met 2e jaarsvakken?!quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:17 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Gewoon volgen en halen. Voorkennis is niet vereist dacht ik zo.
Ja, nu je je foto hebt weggehaald in je fotoboek kan ik deze hypothese natuurlijk niet toetsen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:31 schreef Leonoor het volgende:
Je hebt overigens nooit op mijn vragen omtrent jouw identiteit gereageerd, een paar topics geleden. Ik blijf er dus voorlopig maar bij dat de eerste gok van The_Duce correct was, en dat wij elkaar wel degelijk kennen.
Help?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:24 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ja maar ik weet niet wat ik nu dan moet invullen? Ik heb Grondslagen van het Privaatrecht en Grondslagen van het Publiekrecht niet gehaald. (1e semester) Het 2e semester heb ik Kernvak Privaatrecht niet gehaald, maar waar moet ik mij nu voor inschrijven en hoe zit het met 2e jaarsvakken?!
Je schrijft je dus in semester 1 in voor je 2 grondslagenvakken en voor 1 van de 2 kernvakken, IER of strafrecht, mag je zelf kiezen! En in semester 2 voor 2 keuzevakken en voor kernvak Privaat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:24 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ja maar ik weet niet wat ik nu dan moet invullen? Ik heb Grondslagen van het Privaatrecht en Grondslagen van het Publiekrecht niet gehaald. (1e semester) Het 2e semester heb ik Kernvak Privaatrecht niet gehaald, maar waar moet ik mij nu voor inschrijven en hoe zit het met 2e jaarsvakken?!
Mja, nu praat je er om heen, maar als jij bent wie wij vermoed(d)en dat jij bent heb jij geen fotoboek nodig om te kunnen bevestigen dat je mij kent (zo... puzzelen maar!).quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja, nu je je foto hebt weggehaald in je fotoboek kan ik deze hypothese natuurlijk niet toetsen.
Ik allemaal niet snap.. Leven is engquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:52 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Je schrijft je dus in semester 1 in voor je 2 grondslagenvakken en voor 1 van de 2 kernvakken, IER of strafrecht, mag je zelf kiezen! En in semester 2 voor 2 keuzevakken en voor kernvak Privaat.
Zelfstandigheid is een groot goed he.
Ik ben trots op jequote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:44 schreef VoreG het volgende:
Ja godver wil ik mij inschrijven geeft Osiris continu foutmeldingen.
-edit-
Het is uiteindelijk gelukt. Heb mij ingeschreven voor het kernvak Strafrecht en de herhalingsvakken Grondslagen Publiekrecht en Grondslagen Privaatrecht.
Als je een echt bent, heb je 't als je startpaginaquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:35 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik ben trots op je
Wel goed studiepunt-online in de gaten houden he, dan kun je net doen of je het allemaal zelf snapt!!
Maar....maar, daar heb ik www.schoordijk.nl al voor!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:42 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Als je een echt bent, heb je 't als je startpagina![]()
Misschien wel in FireFox? Dat je automatisch 2 tabs opent? Lijkt me wel echt een mooie comboquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar....maar, daar heb ik www.schoordijk.nl al voor!
Kun je niet twee startpagina's hebben?![]()
De nieuwe IE7 biedt deze feature ook. Firefox is voor nerdsquote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:37 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Misschien wel in FireFox? Dat je automatisch 2 tabs opent? Lijkt me wel echt een mooie combo.
WTF!? Had ik dit niet gepost?!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:44 schreef Niet-Bubbel het volgende:
ik heb vrijdag tentamen als 1 van de laatsten denk ik, ik hoop dat ik dat haal ik snap nog steeds niet hoe ik vorige keer heb kunnen zakken.
't Is pure plagiaat !quote:
Jajajaja, wrijf het er maar weer in. Informatiekunde OOK de bomquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:52 schreef The_Duce het volgende:
[..]
De nieuwe IE7 biedt deze feature ook. Firefox is voor nerds![]()
Pff, hij start maar een o.d. actie als hij het er niet mee eens isquote:Op zondag 2 juli 2006 14:56 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
't Is pure plagiaat !
* _-rally-_ had afgelopen woensdag nog een tentamen, maar dat gaat waarschijnlijk eind augustus in de herkansing![]()
Is het overigens een idee op in de openingspost ook te zetten hoever mensen zijn met hun studie ? Als is 't alleen maar Ba/Ma/Afgestudeerd. Want sovereign zit nu al weer te mopperen dat de info niet meer up2date is.
Dan doe ik mee en maken we er een class action suit van...quote:Op maandag 3 juli 2006 00:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Pff, hij start maar een o.d. actie als hij het er niet mee eens is![]()
6,5 hieroquote:Op maandag 3 juli 2006 02:01 schreef Sessy het volgende:
5 voor rechtsfil... wordt dus volgend jaar opnieuw helaas. kan nou niet zeggen dat ik me uit de naad heb gewerkt voor dat vak maar ik hoop dat ze het grondig gaan veranderen want ik snapte er geen hol van dit jaar.
Tellen OU herkansingen ook ?quote:Op maandag 3 juli 2006 12:24 schreef VoreG het volgende:
Zijn er in Utrecht eigenlijk herkansingen? Want die reparatietoetsen zijn bijna niet te halen
A of B?quote:Op maandag 3 juli 2006 02:01 schreef Sessy het volgende:
5 voor rechtsfil... wordt dus volgend jaar opnieuw helaas. kan nou niet zeggen dat ik me uit de naad heb gewerkt voor dat vak maar ik hoop dat ze het grondig gaan veranderen want ik snapte er geen hol van dit jaar.
Downloaden doet u hier. Laat even weten als je 'm hebt, dan haal ik 'm weer offline. En voordat ik 't vergeet: hier vaker posten. Immers, Utrecht 0wnage!quote:Op maandag 3 juli 2006 16:25 schreef Ferryfan4ever het volgende:
Hoi!
Eerste x dat ik hier post, en gelijk al een vraag.. Heeft iemand van de Universiteit Utrecht toevallig de standaardantwoorden van het tentamen omgevingsrecht van 20 april 2006? Ik zag dat The_Duce het tentamen had gemaakt, dus hij misschien?
Bedankt voor de moeite in ieder geval!![]()
7. Gezien mijn inspanningen bijzonder goed. Het gemiddelde lag volgens mij rond de 5,5quote:Op maandag 3 juli 2006 16:57 schreef Ferryfan4ever het volgende:
Ok dank u, dank u!!Jij netjes gehaald?
Das mooi, nog gefeliciteerd dan!quote:Op maandag 3 juli 2006 17:02 schreef The_Duce het volgende:
[..]
7. Gezien mijn inspanningen bijzonder goed. Het gemiddelde lag volgens mij rond de 5,5
Ach, kan, kan. Maar als sovereign er zo'n moeite mee heeft dat hij hier nog als in het lijstje staat, en zo een studentikoos imago opbouwt terwijl hij z'n eigen adviesbureautje heeft, dan moet hij zich misschien gaan afvragen of hij uberhaupt nog wel in dit topic wil posten. Het staat tenslotte in "School en studie"...quote:Op zondag 2 juli 2006 14:56 schreef _-rally-_ het volgende:
Is het overigens een idee op in de openingspost ook te zetten hoever mensen zijn met hun studie ? Als is 't alleen maar Ba/Ma/Afgestudeerd. Want sovereign zit nu al weer te mopperen dat de info niet meer up2date is.
Adviesbureautje? Een toko/HBO-club die het werk van een advocaat probeert te doen tegen het tarief van de gemiddelde klusjesman.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:30 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ach, kan, kan. Maar als sovereign er zo'n moeite mee heeft dat hij hier nog als in het lijstje staat, en zo een studentikoos imago opbouwt terwijl hij z'n eigen adviesbureautje heeft, dan moet hij zich misschien gaan afvragen of hij uberhaupt nog wel in dit topic wil posten. Het staat tenslotte in "School en studie"...
Ach, zolang de eerste afgestudeerde HBO-rechten-mensen er nog niet zijn is het natuurlijk een gat (gaatje) in de markt. Een beetje de adviespraktijk voor de mensen die recht hebben op een toevoeging in procedures.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:33 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Adviesbureautje? Een toko/HBO-club die het werk van een advocaat probeert te doen tegen het tarief van de gemiddelde klusjesman.
Overigens, ik meen dat het verboden is om op FOK! in je signature reclame te maken.....
Ach,ondergetekende behoort ook al geruime tijd niet meer tot het studentikoze, maar dat neemt niet weg dat ik hier met plezier kom...quote:Op maandag 3 juli 2006 18:30 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ach, kan, kan. Maar als sovereign er zo'n moeite mee heeft dat hij hier nog als in het lijstje staat, en zo een studentikoos imago opbouwt terwijl hij z'n eigen adviesbureautje heeft, dan moet hij zich misschien gaan afvragen of hij uberhaupt nog wel in dit topic wil posten. Het staat tenslotte in "School en studie"...
Mwah, voor mensen die geen zin hebben in het Orde-kliekje en graag snel hun eigen baas zijn, is het wel een uitkomst. Dan kun je snel aan het werk, zonder eerst jaren vast te zitten aan een patroon en allerlei verplichtje cursussen en arrondissementsbeperkingen. Ook volop WO'ers die dat doen, waarvan Sovereign er eentje is.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:33 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Adviesbureautje? Een toko/HBO-club die het werk van een advocaat probeert te doen tegen het tarief van de gemiddelde klusjesman.
Hm, puntje.quote:Overigens, ik meen dat het verboden is om op FOK! in je signature reclame te maken.....
Jij hebt er bij mijn weten echter nooit een probleem van gemaakt dat je in de OP staat zonder de vermelding "afgestudeerd" toch? En de inbreng van de afgestudeerde medemens wordt ook zeker gewaardeerd, dat moge duidelijk zijn!quote:Op maandag 3 juli 2006 18:37 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ach,ondergetekende behoort ook al geruime tijd niet meer tot het studentikoze, maar dat neemt niet weg dat ik hier met plezier kom...
Overigens denk ik dat ook zij die het juridisch métier praktiseren zinvol bij kunnen dragen aan deze topic-reeks.
Mij lijkt ervaring opdoen onder begeleiding van een ervaren jurist (advocaat) toch wel een pre boven vers uit de college banken je eigen praktijk beginnen. Maar dat is geheel mijn mening uiteraard. Ik heb persoonlijk het idee dat je echt lang niet alles weet, dat je ervaring op moet doen, fouten moet maken, en dat je door een begeleider wordt geholpen, zodat anderen niet de dupe worden van jouw fouten/ondervarenheid.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:38 schreef Pool het volgende:
[..]
Mwah, voor mensen die geen zin hebben in het Orde-kliekje en graag snel hun eigen baas zijn, is het wel een uitkomst. Dan kun je snel aan het werk, zonder eerst jaren vast te zitten aan een patroon en allerlei verplichtje cursussen en arrondissementsbeperkingen. Ook volop WO'ers die dat doen, waarvan Sovereign er eentje is.
Mits ze baantjes en stages voor ons regelen.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:39 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En de inbreng van de afgestudeerde medemens wordt ook zeker gewaardeerd, dat moge duidelijk zijn!
Zeker! En als iedereen zijn hoorcolleges nu gewoon bezoekt, hoeft de bezoeker van dit topic ook niet te worden geconfronteerd met allerlei verzoeken het uitwisselen van hoorcollege-aantekeningen.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:37 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat ook zij die het juridisch métier praktiseren zinvol bij kunnen dragen aan deze topic-reeks.
Niet reageren als ik nog aan het editten ben om een reactie op jou erin te plakken!quote:Op maandag 3 juli 2006 18:40 schreef Pool het volgende:
[..]
Mits ze baantjes en stages voor ons regelen.
Ja, zelf zie ik het ook wel zo hoor. Maar je houdt nu eenmaal de mensen die liever niet onder een baas werken en meteen voor zichzelf willen beginnen. Zeker wanneer je pas op oudere leeftijd afstudeert en geen zin heb in het advocatenwereldje.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:39 schreef Leonoor het volgende:
Mij lijkt ervaring opdoen onder begeleiding van een ervaren jurist (advocaat) toch wel een pre boven vers uit de college banken je eigen praktijk beginnen. Maar dat is geheel mijn mening uiteraard. Ik heb persoonlijk het idee dat je echt lang niet alles weet, dat je ervaring op moet doen, fouten moet maken, en dat je door een begeleider wordt geholpen, zodat anderen niet de dupe worden van jouw fouten/ondervarenheid.
Sorry.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:42 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Niet reageren als ik nog aan het editten ben om een reactie op jou erin te plakken!![]()
Maar die stage regel je natuurlijk gewoon zelf.
Dat sowieso. Maar ik denk dat je wel voorzichtig moet zijn, je behartigt soms hele grote belangen, en in het begin is een misstapje snel gemaakt, uit onervarenheid, onwetendheid. En jouw misstapje kan voor je klant wel grote gevolgen hebben.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:48 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, zelf zie ik het ook wel zo hoor. Maar je houdt nu eenmaal de mensen die liever niet onder een baas werken en meteen voor zichzelf willen beginnen. Zeker wanneer je pas op oudere leeftijd afstudeert en geen zin heb in het advocatenwereldje.
Ik heb trouwens wel een hekel aan van die letselschadeadviesbureautjes die no cure no pay tarieven toepassen. Dat zijn gewoon oplichters.![]()
Dat soort mensen verdienen natuurlijk sowieso geen top-baan, dus die hebben dergelijke stages niet nodig. Die mogen incasso-medewerker worden bij een deurwaarder (en geloof me, daar wordt niemand vrolijk van).quote:Op maandag 3 juli 2006 18:48 schreef Pool het volgende:
[..]
Sorry.
Tuurlijk, ik heb zelf binnenkort al een kleine zomerstage. Maar het type student dat in dit topic steeds om aantekeningen vraagt in plaats van colleges te volgen, kan waarschijnlijk wel wat hulp gebruiken.![]()
Ik ben ook helemaal niet afgestudeerd.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:39 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Jij hebt er bij mijn weten echter nooit een probleem van gemaakt dat je in de OP staat zonder de vermelding "afgestudeerd" toch? En de inbreng van de afgestudeerde medemens wordt ook zeker gewaardeerd, dat moge duidelijk zijn!
Ik dacht dat één van de voordelen van een fulltime studie aan een reguliere uni was dat er ook aan je vaardigheden op het gebied van communicatie gewerkt werd, maar dit is een reguliere flame die nergens op slaat.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:33 schreef The_Duce het volgende:
Dat gevoel herken ik ook. Maar toch laat mijn werkgever - voor wie ik werk als hoofd ICT - mij tegenwoordig de juridische zaken doen, omdat de laatste keer dat een dure advocaat een ontslagzaak voor ons deed de beste man, ondanks dat 'ie aantoonbaar had gefraudeerd, met een factor 2 lachend naar huis ging.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar ik denk dat je wel voorzichtig moet zijn, je behartigt soms hele grote belangen, en in het begin is een misstapje snel gemaakt, uit onervarenheid, onwetendheid. En jouw misstapje kan voor je klant wel grote gevolgen hebben.
Het is nietsmeer dan een kritische noot bij zijn onderschrift. Van Gemert Juristen geeft blijkt van meerdere juristen terwijl ik de indruk krijg dat er slechts één jurist werkt maar dat terzijde.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:02 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat één van de voordelen van een fulltime studie aan een reguliere uni was dat er ook aan je vaardigheden op het gebied van communicatie gewerkt werd, maar dit is een reguliere flame die nergens op slaat.
En dan ga ik er nog even aan voorbij dat je het hier over iemand hebt die door veel mensen toch echt gewaardeerd wordt om zijn juridische inbreng en van wie veel fokkers weten dat 'ie toch LLM achter z'n naam heeft staan.
Persoonlijk heb ik er absoluut bewondering voor wanneer iemand de sprong in het diepe waagt om een eigen bedrijf op te zetten.
Niet meer dan een kritische noot ? Wanneer je iets roept over 'HBO' ?quote:Op maandag 3 juli 2006 20:42 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Het is nietsmeer dan een kritische noot bij zijn onderschrift. Van Gemert Juristen geeft blijkt van meerdere juristen terwijl ik de indruk krijg dat er slechts één jurist werkt maar dat terzijde.
Eh ? Volgens 80 Rv zijn er toch best wel wat mogelijkheden. En voor de rest ga ik er vanuit dat hij, zoals zovelen overigens, daar waar een procuratieplicht van toepassing is samenwerkt met een procureur. Ik ben ook geen procureur, maar als ik een civiele procedure zou willen voeren waar de procuratieplicht geldt, zijn er toch echt in mijn omgeving die zich dan procureur willen stellen.quote:De werkzaamheden die mr. Van Gemert (mogelijk Sovereign) aanbiedt, zijn die van een surrogaat-advocaat. Procesvertegenwoordiging bij de kantonrechter, etc.. Maar wat heb je verder aan een juridisch adviseur als hij de dingtalen niet spreekt? In een civiele procedure bestaat zo'n juridisch adviseur niet voor het recht!!
Wie er bij Van Gemert aanklopt kan ik niet beoordelen, maar als ik zie dat ik zelfs als niet-afgestudeerde beginnende jurist werk krijg van mensen voor wie geld echt geen probleem is, dan kan ik me goed voorstellen dat er in de markt ruimte is voor een bureau als Van Gemert. En overigens is het bellen van het juridisch loket zeker niet gratis.quote:Verder sluit ik mij graag aan bij Leonoors stuk waarin zij betoogt dat het nog maar de vraag is of cliënten zo goed af zijn met een "goedkope" juridisch adviseur. Voor juridisch advies kan je beter met het Juridisch Loket of de Rechtswinkel bellen! Dat is gratis en bij eerstgenoemde instantie kan je meteen toevoeging krijgen. De goed gefortuneerde Nederlanders zullen, vermoed ik, niet bij Van Gemert aankloppen.
Het is een maatschap, wat zegt jou dat?quote:Op maandag 3 juli 2006 20:42 schreef The_Duce het volgende:
Het is nietsmeer dan een kritische noot bij zijn onderschrift. Van Gemert Juristen geeft blijkt van meerdere juristen terwijl ik de indruk krijg dat er slechts één jurist werkt maar dat terzijde.
"In een civiele procedure bestaat zo'n juridisch adviseur niet voor het recht!!" is een stupide en overbodige opmerking, immers bestaat de "jurist" als zodanig ook niet voor het civiele procesrecht. Dat wil niet zeggen dat beiden niet kunnen procederen en zegt dat niets over hoe degelijk zij dat als gemachtigde kunnen doen.quote:De werkzaamheden die mr. Van Gemert (mogelijk Sovereign) aanbiedt, zijn die van een surrogaat-advocaat. Procesvertegenwoordiging bij de kantonrechter, etc.. Maar wat heb je verder aan een juridisch adviseur als hij de dingtalen niet spreekt? In een civiele procedure bestaat zo'n juridisch adviseur niet voor het recht!!
Wij richten ons niet op de particulier die het moet doen met een toevoeging, al sta ik wel eens consumenten bij maar die hebben dan ook meestal wat meer kruit te verschieten of ik doe een zaakje gratis tussendoor. Onze klanten komen voornamelijk uit het MKB.quote:Verder sluit ik mij graag aan bij Leonoors stuk waarin zij betoogt dat het nog maar de vraag is of cliënten zo goed af zijn met een "goedkope" juridisch adviseur. Voor juridisch advies kan je beter met het Juridisch Loket of de Rechtswinkel bellen! Dat is gratis en bij eerstgenoemde instantie kan je meteen toevoeging krijgen. De goed gefortuneerde Nederlanders zullen, vermoed ik, niet bij Van Gemert aankloppen.
Ik heb voldoende vrienden in de advocaatuur, en je wordt door je patroon echt niet bij het handje genomen of kun je zomaar voor alles wat je niet weet vragen stellen, soms zegt je patroon gewoon dat je het toch zelf maar moet proberen uit te vissen! Noch doe je alles foutloos. Een vriendin van me liet als stagiaire b.v. een beroepstermijn verlopen, dan voel je je genaaid.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:39 schreef Leonoor het volgende:
Mij lijkt ervaring opdoen onder begeleiding van een ervaren jurist (advocaat) toch wel een pre boven vers uit de college banken je eigen praktijk beginnen. Maar dat is geheel mijn mening uiteraard. Ik heb persoonlijk het idee dat je echt lang niet alles weet, dat je ervaring op moet doen, fouten moet maken, en dat je door een begeleider wordt geholpen, zodat anderen niet de dupe worden van jouw fouten/ondervarenheid.
In eerdere draadjes is al wel eens geopperd om de afgestudeerden apart te rangschikken.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:30 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Nou, maak een nieuwe OP.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:54 schreef Sovereign het volgende:
[..]
In eerdere draadjes is al wel eens geopperd om de afgestudeerden apart te rangschikken.
B natuurlijk! Voor A had ik een 8 of zo ik dacht deze zo binnen te kunnen koppen maar dat viel echt vies tegen.quote:
Praat hij nog steeds over een scalpel? Ik meen me te herinneren dat ik dat vak met de eigen aantekeningen van de beste man heb gehaald, staan die niet op blackboard?quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:03 schreef Sessy het volgende:
B natuurlijk! Voor A had ik een 8 of zo ik dacht deze zo binnen te kunnen koppen maar dat viel echt vies tegen.
A en B, maar bij A zijn de aantekeningen op blackboard uitgebreider dan bij B... Nouja het is sowieso niet het leerwerk of de gemiste colleges, mijn vriend had het wel allemaal gevolgd en mij proberen uit te leggen, maar ik snap die gedachtengang gewoon niet. Ik heb ook echt zo iets van tyf op, ik heb een schilderij voor me en geen "representatie", kan ik dat schilderij verkopen, levert dat wat op?.. Dat vak ligt me gewoon niet geloof ik, ik ben niet zo filosofisch, ik ben pragmatisch.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:05 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Praat hij nog steeds over een scalpel? Ik meen me te herinneren dat ik dat vak met de eigen aantekeningen van de beste man heb gehaald, staan die niet op blackboard?
Ik snap al waarom je het vak niet gehaald hebt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:17 schreef Sessy het volgende:
Ik heb ook echt zo iets van tyf op, ik heb een schilderij voor me en geen "representatie", kan ik dat schilderij verkopen, levert dat wat op?
(..)
en zijn propagandapleidoor dat de oplossing voor milieuproblemen in een dictatuur gelegen is.
Ik heb een 7 voor bedrijfseconomiequote:Op donderdag 6 juli 2006 19:59 schreef roze-meisje het volgende:
godverdomme, heb een 5 voor strafrecht![]()
![]()
![]()
ik voel me heel dom nu![]()
wat is het leven toch mooi![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
tssquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:13 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik heb een 7 voor bedrijfseconomie![]()
Wat is het leven toch mooi![]()
Ik ook hoor. Maar dan mag ik er nog wel van balen. Gelukkig gaat het vak volgend jaar veranderen (kost me wel een nieuwe syllabus natuurlijk maar ach)quote:Op donderdag 6 juli 2006 07:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik snap al waarom je het vak niet gehaald hebt.![]()
OMG, dat is prutsenquote:Op maandag 3 juli 2006 20:04 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dat gevoel herken ik ook. Maar toch laat mijn werkgever - voor wie ik werk als hoofd ICT - mij tegenwoordig de juridische zaken doen, omdat de laatste keer dat een dure advocaat een ontslagzaak voor ons deed de beste man, ondanks dat 'ie aantoonbaar had gefraudeerd, met een factor 2 lachend naar huis ging.
Bij de Rechtswinkel Tilburg kom je mogelijk zelfs in aanmerking voor kosteloos procederen, mits je inkomen laag is.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:42 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Verder sluit ik mij graag aan bij Leonoors stuk waarin zij betoogt dat het nog maar de vraag is of cliënten zo goed af zijn met een "goedkope" juridisch adviseur. Voor juridisch advies kan je beter met het Juridisch Loket of de Rechtswinkel bellen! Dat is gratis en bij eerstgenoemde instantie kan je meteen toevoeging krijgen. De goed gefortuneerde Nederlanders zullen, vermoed ik, niet bij Van Gemert aankloppen.
Inderdaad! Zit jij in 't bestuur van de rechtswinkel Tilburg?quote:Op zondag 9 juli 2006 18:02 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
OMG, dat is prutsen![]()
Je hoeft de JAR nog maar open te slaan voor voorbeelden waar het veel beter is gegaan![]()
[..]
Bij de Rechtswinkel Tilburg kom je mogelijk zelfs in aanmerking voor kosteloos procederen, mits je inkomen laag is.![]()
Ik zit niet in het bestuur, maar ik ben wel betrokken bij de externe communicati en verricht er naast het gewone medewerkerschap nog wat andere hand- en spandiensten. Binnenkort wordt er een heuse nationale rechtswinkeldag gehouden in Tilburg, waarbij alle soortgelijke instellingen zijn uitgenodigd om ervaringen uit te wisselen.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:07 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Inderdaad! Zit jij in 't bestuur van de rechtswinkel Tilburg?
Ik weet niet wat het is met de administratie op de UvT. Ik zit al weken te wachten op een officiele mededeling dat ik mijn bachelor heb gehaald, dat ik me in kan schrijven voor een master en een uitnodiging voor de ba-uitreiking. Het zal wel weer wachten op Godot zijn en uiteindelijk zal ik er zelf wel weer achteraan moeten. Zoals altijd.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:10 schreef Sessy het volgende:
Hmm ik heb hier de papieren voor de inschrijving voor volgend jaar liggen enneh... het nummer dat zij invullen als zijnde mijn IB groep nummer komt niet overeen met de nummer die IB op de correspondentie zet... Hoort dat? Of hebben zij een fout gemaakt? Of hebben ze zelfs vorig jaar een fout gemaakt en heb ik dat niet bemerkt?
Netjesquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:53 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
En, na VoreG, de 2de eerstejaars in dit topic die zijn positieve BSA gehaald heeft![]()
Een 6,5 voor Bestuursrecht maakt 41 ECTS, 5 meer dan nodig
Dus Tilburg is voorlopig nog niet van mij af![]()
Yup begin september weerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:27 schreef MarkzMan_X het volgende:
Iedereen vakantie hier?
Nope, bij mij loopt 't gewoon door.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:27 schreef MarkzMan_X het volgende:
Iedereen vakantie hier?
Same here.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:42 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nope, bij mij loopt 't gewoon door.
Prima gedaan.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:53 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
En, na VoreG, de 2de eerstejaars in dit topic die zijn positieve BSA gehaald heeft![]()
Een 6,5 voor Bestuursrecht maakt 41 ECTS, 5 meer dan nodig
Dus Tilburg is voorlopig nog niet van mij af![]()
Ik kan iedereen van harte aanraden om maar zo lang mogelijk door te studeren! Werken is echt zooo vermoeiend, en vooral ook: killing voor je sociale leven!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:25 schreef bladibladibla het volgende:
Hallo allemaal!
...
Vakanties maken je toch zo heerlijk creatief
Welkom terugquote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:25 schreef bladibladibla het volgende:
Ben vanavond terug gekomen van 2,5 zalige weken in Zuid-Frankrijk en ben erachter gekomen dat ik Internationalisering heb gehaald. Weer 3 studiepunten erbij
Tijdens mijn vakantie ben ik wel tot een besluit gekomen: ik wil toch het civiel effect-traject gaan volgen, omdat ik mijn mogelijkheden toch wil openhouden.
Ik moet dan de volgende vakken (totaalwaarde 45 ects) volgen:
Vier dagen gastcolleges, waarna je een Engelse paper naar aanleiding daarvan dient te schrijven.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:14 schreef bladibladibla het volgende:
Dan moet je gewoon die Internationaliseringsweek doen, al weet ik niet precies wat dat inhoudt...
COMAP was volgens mij open vanaf 7 augustus... volgens mij stond dat in de eindejaarsnieuwsbrief van de faculteit.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:29 schreef bladibladibla het volgende:
Weet iemand wanneer je je weer kan inscrhijven voor de college's? Ik weet namelijk zeker dat ik het ergens heb zien staan, maar ik kan het nergens meer terugvinden...
Ik heb hem boven liggen, zal het wel ff opzoeken...quote:Op maandag 17 juli 2006 14:43 schreef bladibladibla het volgende:
Dus toch!
Zal maar eens op zoek gaan naar die nieuwsbrief: ik weet zeker dat ik hem gehad heb, maar waar ik hem gelaten heb is weer een heel ander verhaal.
Dat verklaart ook de hoofdpijn e.d. waarschijnlijk. Ga maar eens zonder visuele hulpmiddelen een tijdje naar een scherm turen wat nét te ver staat. Kortom: bril en/of lenzen aanschaffen, in de juiste sterktequote:Op woensdag 19 juli 2006 17:45 schreef Sessy het volgende:
Shit... Volgens de opticien ben ik in een halfjaar tijd 30% van mijn zichtvermogen in de zin van hoeveel scherpte ik zie kwijtgeraakt (niet in de zin van de sterkte die ik nodig heb maar iets met lichtinval of zo)... Ik klaagde er een halfjaar geleden al over maar toen konden ze nog niks meten, nu dus wel.
Verklaart wel waarom ik het hele jaar al zo'n vreselijke moeite heb met lezen en dat zo weinig mogelijk doe en zo moe ben dat ik steeds over de boeken in slaap val als ik al ga lezen...
Ik heb al een bril en lenzen hadden we geprobeerd maar met mijn ogen is geen enkele lens een optie (ik heb een stuk of 10 verschillende soorten, hard en zacht getest), dat is al heel m'n leven al, en met een hele grote sterkte (ik ga even niet vertellen hoe groot maar laat ik zo zeggen, lenzen worden normaal in die sterkte niet eens gemaakt). Die bril is ook goed overigens volgens de meting.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat verklaart ook de hoofdpijn e.d. waarschijnlijk. Ga maar eens zonder visuele hulpmiddelen een tijdje naar een scherm turen wat nét te ver staat. Kortom: bril en/of lenzen aanschaffen, in de juiste sterkte.
Ik zou het zo maar laten. Volgens mij telt het cijfer wat in de studiegids staat, dus als ze een foute maken is dat hun eigen stomme schuld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:09 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Maar als het in de studiegids is gezet telt het toch he? Of kunnen ze dat eventueel nog veranderen?
Misschien kunnen we Rechten&Geneeskunde mergen?quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
Post hier al je kwalen in het rechtentopic.
Ik denk dat Dr. Dunno wel voorstander is!quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Misschien kunnen we Rechten&Geneeskunde mergen?
Ik heb ergens een zonverbranding, maar ik zeg niet waar, want dan kan ik mijn geheime identiteit verliezen. Ik ben overigens mijn eigen behandelaar, en dus een medicus, iig in de onderhavige casus.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik denk dat Dr. Dunno wel voorstander is!
Kwalentechnisch heb ik nu al een blaar van mn hakken, maar het is voor het goede doel, straks gesprek bij Simmons voor topnotch 2006!
Leonoor!quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik denk dat Dr. Dunno wel voorstander is!
Kwalentechnisch heb ik nu al een blaar van mn hakken, maar het is voor het goede doel, straks gesprek bij Simmons voor topnotch 2006!
Rug en shouders zeker? Man iedereen loopt met verbrande rug en schouders rond hier.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb ergens een zonverbranding, maar ik zeg niet waar, want dan kan ik mijn geheime identiteit verliezen. Ik ben overigens mijn eigen behandelaar, en dus een medicus, iig in de onderhavige casus.
Laat me raden, je oren?quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb ergens een zonverbranding, maar ik zeg niet waar, want dan kan ik mijn geheime identiteit verliezen. Ik ben overigens mijn eigen behandelaar, en dus een medicus, iig in de onderhavige casus.
Och arme, ga je dat nou in alle SC-topics plaatsen? Eerst je VMBO afmaken, en dan maar verder zien he, zie ook de tips in je enige echte eigen topicquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:52 schreef anisubs het volgende:
Ik wou dat ik dat ook kon zón opleiding. :|
Hebben paar maten van me ook gedaan! Volgens de verhalen hebben ze zich overigens voornamelijk zitten laven aan de Guinness.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:14 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben naar Dublin geweest en dat was echt aan te raden: leuk gevarieerd programma (bezoek ambassade, bezoek aan peopsjiek advocatenkantoor, bezoek aan regeringsgebouwen, Guinnes-brouwerij, Jameson-brouwerij etc.) en 's avonds veel vrije tijd om de kroegen, clubs en het bier uit te testen.
Daarna moet je er een werkstukje over schrijven en dat is heel erg goed te doen.
Ga jij nou maar naar de Universiteitquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:00 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Och arme, ga je dat nou in alle SC-topics plaatsen? Eerst je VMBO afmaken, en dan maar verder zien he, zie ook de tips in je enige echte eigen topic![]()
We dachten al dat je bij De Brauwerij zat, en daarom geen tijd meer voor ons had, maar je zat eigenlijk gewoon in de brouwerij?quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:12 schreef Thisbe het volgende:
Hallo. Ik ben er ook weer even. En nee mijn scriptie is nog niet af.![]()
Ik heb wel mijn afstuderen aangevraagd om eens een stok achter de deur te hebben. Het staat namelijk wat sneu om dan te moeten melden dat mijn scriptie niet af is.
Overigens heb ik een kleine blaar op mijn rechtervoorvoet, zo net onder mijn grote teen. Deze heb ik vanmiddag stukgelopen toen ik mijn nieuwe schoentjes met kittige hakjes aandeed. Helaas is de Vierdaagse afgeschaft, en kan ik niet met andere slachtoffers praten over hun verwondingen op de voet.
Gast, geef je weer geen antwoord, ik ga mezelf straks nog echt geloven ook, dat begrijp je.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
We dachten al dat je bij De Brauwerij zat, en daarom geen tijd meer voor ons had, maar je zat eigenlijk gewoon in de brouwerij?
Guinnes was een heel belangrijk cultureel aspect van de reis. Zelf vind ik het wel lekker, maar om daar nou pints van achterover te slaan was toch te veel van het goede.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:05 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Hebben paar maten van me ook gedaan! Volgens de verhalen hebben ze zich overigens voornamelijk zitten laven aan de Guinness.
Hihi (heel geniepig lachje). En nu ga ik even de verbrande delen weer insmeren.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:16 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Gast, geef je weer geen antwoord, ik ga mezelf straks nog echt geloven ook, dat begrijp je.
Hmmm ken je dat gevoel, dat je opeens echt iets MOET weten, zoals ik bijvoorbeeld nog immer wil weten wat jij tegen Banning hebt (en dat je dan 's nachts je bed uitspringt om het op te gaan zoeken, omdat je anders wakker gaat liggen?)quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:36 schreef Thisbe het volgende:
Ach Leonoor, wat kan het schelen wie DD is? Fok is louter vermaak, en wie weet is het wel een klein lelijk mannetje.
En dan spat het beel van mijn droomman natuurlijk uit elkaar.![]()
En in het kader van het delen van kwaaltjes:
Er zit een mooi korstje op mijn verwonding op de rechtervoorvoet, ik voorzie een progressie in het genezingsproces.
Ooooh worden we collega's?! Welke sectie wil je solliciteren?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:42 schreef Thisbe het volgende:
Nou, ik heb serieus niks tegen Banning. Ik denk er zelfs over te gaan solliciteren.
Het is alleen zo dat ze recentelijk een tweetal advocaten (waaronder iemand uit de maatschap) op niet zo'n nette manier hebben laten weggaan.
Ga je er na je stage ook werken dan? Ik ga bij meerdere kantoren solliciteren natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ooooh worden we collega's?! Welke sectie wil je solliciteren?
Mwoah, dat valt in de praktijk wel mee, hoe gebruikelijk het sectieswitchen is, tenminste, voor zover ik het van vrienden/bekenden meekrijg.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:57 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ga je er na je stage ook werken dan? Ik ga bij meerdere kantoren solliciteren natuurlijk.
Eerst wilde ik familierecht gaan doen, maar daar hoor ik steeds meer negatieve verhalen over van vrienden. Dus tja, ik weet het niet. En sowieso is het gebruikelijk dat je tijdens de opleiding werkzaam bent in drie verschillende secties
Uh nee dat is toch echt niet waar. Alleen al aan mijn ferme zinnen valt te zien dat ik de 1 meter 90 makkelijk haal.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:36 schreef Thisbe het volgende:
Ach Leonoor, wat kan het schelen wie DD is? Fok is louter vermaak, en wie weet is het wel een klein lelijk mannetje.
quote:En dan spat het beel van mijn droomman natuurlijk uit elkaar.![]()
En in het kader van het delen van kwaaltjes:
Er zit een mooi korstje op mijn verwonding op de rechtervoorvoet, ik voorzie een progressie in het genezingsproces.
Mannen met een al te soepele babbel proberen over het algemeen iets te compenseren natuurlijk. Of dat hun schoonheid is, of iets anders, is weer nader te bepalen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:04 schreef Thisbe het volgende:
Ja, dat is natuurlijk al een stuk beter, die ruime 1.90.![]()
Maar ja, dat zegt natuurlijk nog niks over eventuele schoonheid.
Da's waar. Maar aan de andere kant, intelligente en lange mensen beschikken normaal gesproken over goede genen. Mensen die over goede genen beschikken zijn objectief knapper dan mensen die geen goede genen hebben.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:04 schreef Thisbe het volgende:
Ja, dat is natuurlijk al een stuk beter, die ruime 1.90.![]()
Maar ja, dat zegt natuurlijk nog niks over eventuele schoonheid.
Was het niet de slechte broer van Dagobert? Die heb ik in mijn kinderjaren (ik klink oud en ik weet het) ook nog wel eens voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:13 schreef Thisbe het volgende:
Ja ik vrees het ook Leonoor.
Ik zet dan ook tien euro in op het feit dat DD een oudere, kalende en gesjeesde student is.
Een vingerwijzing hiervoor is zijn gebruikersnaam Diederik Duck. Dit is immers een personage dat al sinds de jaren '60 geen deel meer uitmaakt van de 'cast' in de Donald Duck.
Ik ken hem ook slechts van de ingebonden oude Donald Ducken van mijn oma![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:06 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Mannen met een al te soepele babbel proberen over het algemeen iets te compenseren natuurlijk. Of dat hun schoonheid is, of iets anders, is weer nader te bepalen.
Nee het is het idiote neefje van Donald. Zie hier. Ik weet dit overigens allemaal uit de rijke collectie Donald Duck stripjes van mijn grootouders (midden '50 eind '60 naar ik meen). Zoals bekend was de Donald Duck toen een blad voor de elite, gezien het pauperisme en analfabetisme in die jaren hoogtij vierde, waarmee tevens mijn gegoede komaf bewezen is.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:16 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Was het niet de slechte broer van Dagobert? Die heb ik in mijn kinderjaren (ik klink oud en ik weet het) ook nog wel eens voorbij zien komen.
Het genenverhaal is gebaseerd op recente kennis uit de biologie. En ja, het conserveert je relatief gezien weldegelijk tot je 70e (maar zo oud ben ik nog lang nietquote:Maar D_D, waar baseer je het genenverhaal op? En buiten dat, goede genen conserveren niemand tot zijn 70e he...
Je weet het mooi te brengen, maar het waarheidsgehalte is uiteraard twijfelachtig.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee het is het idiote neefje van Donald. Zie hier. Ik weet dit overigens allemaal uit de rijke collectie Donald Duck stripjes van mijn grootouders (midden '50 eind '60 naar ik meen). Zoals bekend was de Donald Duck toen een blad voor de elite, gezien het pauperisme en analfabetisme in die jaren hoogtij vierde, waarmee tevens mijn gegoede komaf bewezen is.
[..]
Het genenverhaal is gebaseerd op recente kennis uit de biologie. En ja, het conserveert je relatief gezien weldegelijk tot je 70e (maar zo oud ben ik nog lang niet).
Krijg ik 10 euro van je als ik het tegendeel bewijs?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:30 schreef Thisbe het volgende:
Ik laat mijn tien euro op de kalende, gesjeesde student even staan als jullie het niet erg vinden.
Alles is te koop.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef Thisbe het volgende:
Jij? Jij gaat helemaal niks bewijzen, je bent toch zo gesteld op je anonimiteit!
Voor iemand van zijn elitaire afkomst zou dit toch een fooi moeten zijn, een bedrag waar helemaal niets voor gepresteerd wordtquote:
Hmm het lijkt wel alsof we allemaal weer echt hard aan het werk zijn (en ik wil de komende uren nog niets horen over mensen op terrassen en stranden, dank u).quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:11 schreef Thisbe het volgende:
Jij zegt het Leonoor, ik denk het alleen maar.![]()
Ik had het over uren, niet over dagen! Maar als je een biertje wilt drinken, feel free to call, ik ben erbij hoorquote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:52 schreef MarkzMan_X het volgende:
Advocaten in spé mogen zelfs in het weekend niet naar het terras? Ik heb meelij!
Op mijn welverdiende vakantie kreeg ik een Donald Duck-pocket voor mijn neus met daarin Diederik Duck. Hij lijkt wel wat op jou........quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee het is het idiote neefje van Donald. Zie hier. Ik weet dit overigens allemaal uit de rijke collectie Donald Duck stripjes van mijn grootouders (midden '50 eind '60 naar ik meen). Zoals bekend was de Donald Duck toen een blad voor de elite, gezien het pauperisme en analfabetisme in die jaren hoogtij vierde, waarmee tevens mijn gegoede komaf bewezen is.
[..]
Het genenverhaal is gebaseerd op recente kennis uit de biologie. En ja, het conserveert je relatief gezien weldegelijk tot je 70e (maar zo oud ben ik nog lang niet).
Ja, ik heb er regelmatig last van van dat gevoel!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:39 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmmm ken je dat gevoel, dat je opeens echt iets MOET weten, zoals ik bijvoorbeeld nog immer wil weten wat jij tegen Banning hebt (en dat je dan 's nachts je bed uitspringt om het op te gaan zoeken, omdat je anders wakker gaat liggen?). Nou, dat dus (en buiten dat verveel ik me een beetje op m'n stage).
Ach zie het zo: gvb is altijd goed voor je netwerk, gefeliciteerd overigens!quote:Op maandag 24 juli 2006 20:47 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb vandaag mijn golfvaardigheidsbewijs gehaald.Terwijl de andere dames gaten in de grond aan het graven waren, sloeg ik mijn ballen keurig ver. Ik heb wel een verbrand hoofd, waardoor ik gedwongen ben om neutraal te kijken om rare lijnen te voorkomen.
![]()
Gefeliciteerd! Zeker Tiger Woods een beetje gechanneldquote:Op maandag 24 juli 2006 20:47 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb vandaag mijn golfvaardigheidsbewijs gehaald.![]()
Nieuwe aanwas die al vooraf enthousiast is, kijk aan kijk aanquote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:29 schreef treborsos het volgende:
Zo, september beginnen met rechten aan de EUR. Heb er zin in![]()
Gevolgd. Tja, wat je er van voor moet stellen? Het gaat vooral om het instellen van rechtsmiddelen tegen beslissingen en overige handelingen van de overheid. Een beetje een verlengstukje van POR zeg maar, maar dan qua studielast en tentamen beter te doen.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:07 schreef bladibladibla het volgende:
Heeft iemand hier het vak Rechtsbescherming tegen de overheid al gevolgd? Ik ga dat als keuzevak erbij doen, maar weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen.
Jazekerquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:11 schreef Sessy het volgende:
Is er hier iemand die goed is in publiekrecht?
1. De gemeente heeft kennelijk een besluit genomen om tot bestuursdwang over te gaan. Tegen dat besluit moet je bezwaar maken en afhankelijk van de termijn is het misschien noodzakelijk een voorlopige voorziening tot schorsing te vragen.quote:
Wanneer je kunt onderbouwen waarom handhaving niet terecht of gewoon onredelijk is, dan kun je de voorzieningenrechter vragen het besluit te schorsen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:21 schreef Sessy het volgende:
Ik zal even precies uitzoeken vanavondIk heb de documenten vluchtig ingezien, ik zal eens preciezer kijken.
(punt 1: dus bezwaar tegen dat besluit. Als zij het nou afwijzen, krijgen we dan een nieuw termijn voor de afbraak of blijft die datum staan? Want ik wil geen bulldozer in de achtertuin).
Sowieso hoofdstuk 8. In de buurt van 8:80. 8:81 en verder.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:21 schreef Sessy het volgende:
DankjeIk zal even precies uitzoeken vanavond
Ik heb de documenten vluchtig ingezien, ik zal eens preciezer kijken.
(punt 1: dus bezwaar tegen dat besluit. Als zij het nou afwijzen, krijgen we dan een nieuw termijn voor de afbraak of blijft die datum staan? Want ik wil geen bulldozer in de achtertuin).
Edit: ah voorlopige voorziening dus, dankje. (hmm je weet niet toevallig ongeveer waar dat staat in 't wetboek? welk hoofdstuk van de bestuurswet?)
Maar dit is niet onverkort van toepassing, als is het alleen maar omdat dit arrest een civielrechtelijk geding betreft en Sessy & Co een probleem hebben met het vergunningverlenende bestuursorgaan dat gebonden is aan de beginselplicht tot handhaving.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:27 schreef Leonoor het volgende:
Ongeveer het ALLEReerste arrest wat iedereen ooit krijgt tijdens de rechtenstudie: NJ 1971/89: Grensoverschrijdende garage.
Ergo: wel schadeplichtig, afbreken kan niet worden gevergd, hier even de essentie:
[Essentie] Grensoverschrijding bij bouw van een garage. Is het instellen van vordering tot amotie misbruik van recht?
Nu vaststaat dat K., de eiser tot cassatie, bij de bouw van zijn garage, de grens tussen zijn eigendom en dat van verweerster, De J., heeft overschreden, waardoor De J. van alle genot van haar eigendom voorzover dit door die garage in beslag is genomen, is verstoken, heeft De J. in beginsel recht de amotie van het op haar terrein gebouwde gedeelde van de garage te vorderen, ook al zou K. bij de grensoverschrijding te goeder trouw zijn geweest en een redelijke schadevergoeding hebben aangeboden. Dit sluit echter niet uit dat, zo K. te goeder trouw is geweest, De J., door in plaats van genoegen te nemen met een redelijke schadevergoeding een vordering tot amotie in te stellen, zich aan misbruik van recht zou hebben schuldig gemaakt, indien het nadeel dat K. door de amotie zou lijden zowel op zichzelf beschouwd als zijn verhouding tot het belang dat De J. met haar vordering nastreeft, zo groot zou zijn dat, alle verdere omstandigheden in aanmerking genomen, De J. naar redelijkheid niet tot uitoefening van haar recht amotie te vorderen had kunnen komen.
Te dien aanzien heeft K. echter niet anders gesteld dan dat de door afbraak van de garage door hem te ondervinden schade onevenredig groter is dan het voordeel dat die afbraak De J. oplevert. Uit deze stelling, die omtrent de omvang van de door als gevolg van amotie te lijden schade geen enkel gegeven bevat, volgt nog niet dat De J. zich door het instellen van de onderhavige vordering aan misbruik van recht zou hebben schuldig gemaakt.*
* Zie de noot onder het arrest (Red).
Hier dacht ik ook meteen aan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:27 schreef Leonoor het volgende:
Ongeveer het ALLEReerste arrest wat iedereen ooit krijgt tijdens de rechtenstudie: NJ 1971/89: Grensoverschrijdende garage.
Een echte dure laptop moet toch wel een aantal jaren meegaan? Misschien 5/6 ofzo? Het ligt er ook aan wat voor gebruiker je bent. Als je een state of the art gebruiker bent, dan is de levensduur van je laptop, voor jou persoonlijk, ook korter dan voor iemand die zn laptop voor de meer praktische dingen wil gebruiken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:34 schreef Thisbe het volgende:
Dan heb ik ook meteen een casus.
Net was een vriendin blijven eten, wiens vader twee jaar geleden een peperdure laptop heeft gekocht. Daarvan is het scherm nu kapot (dit komt niet door laten vallen of ander misbruik). Nu wil het geval dat de beste man er extra garantie bij heeft gekocht (). Dit moest echter volgens de voorwaarden binnen vijf dagen bijgekocht worden, hij heeft het later bijgekocht (een paar dagen later). Daar heeft hij wel voor betaald.
Nu zeggen ze bij betreffend bedrijf dat het niet binnen de garantie valt, omdat hij te laat de extra garantie bij heeft gekocht.En dat de garantietermijn dus verstreken is.
Nu wil ik het hele garantie verhaal laten voor wat het is, want dat is natuurlijk je reinste flauwekul. Want hoe lang is de economische levensduur van zo'n laptop tegenwoordig, dat is de belangrijke vraag in deze?
En natuurlijk heeft hij mijns inszien recht op de terugbetaling van die bijgekochte garantie die hij uiteindelijk niet krijgt.
Werkt SuperMario er toevallig ook op?quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:15 schreef Sessy het volgende:
Hmmm oh nee da's die ene heeeeeeeeel ingewikkelde regeling van kanalisatie...![]()
Een beetje een laptop moet 5 jaar mee kunnen. Ik werk nog op een dell pentium 2 laptop die al zo'n 8 jaar of misschien meer oud is en hij voldoet aan mijn eisen nog steeds, al heb ik de batterij moeten vervangen.
Hij heeft alles wat je in principe nodig hebt: USB port, hardeschijf van 5 gb of zo (maar je kunt extern er meer op aansluiten aan opslag), cd- en diskettereader (geen dvd reader helaas), ingebouwde boxen, oortelefoontje/boxenaansluiting, com port, aansluiting voor webcam en microfoon. Hij boot in ongeveer een minuut met XP erop (ja, die loopt er prima op en nee helemaal niet langzaam en ja het is wel degelijk een P2), hogekwaliteitsvideos trekt hij niet maar lage kwaliteit wel. Mp3s zijn geen probleem en ook paint shop pro draait er met meerdere layers prima op.
Voor de spelletjesliefhebber: sim city 3, dungeon keeper en worms draaien er prima op, ik meen the sims 1 en unreal tournament er ook op te hebben gespeeld.
In principe, ik bedoel ik gebruik 'm voor school, maar je zou er in principe nog bijna alles mee kunnen wat tegenwoordig vereist is, tot 1,5 jaar geleden had ik thuis ook alleen een pentium 2 staan trouwens en ik heb eigenlijk alleen voor sims 2 een p4.
en mijn laptop is een keer of 20 gevallen van tafelhoogte, er zijn 2 blikjes energiedrank overheen gegaan en een emmer zeepsop, om maar van alle kruimels in m'n tas niet te spreken. Af en toe is er een probleem met opstarten, ik vermoed dat het moederbord een beetje oud begint te worden. Maar ik bedoel zo horen laptops te worden gemaakt, en niet dat de scherm na 2 jaar kapot gaat.
Ik zou dus zeggen dat de commerciele levensduur van zo'n laptop ook met gemak op 8 jaar gesteld kan worden.
Ja ik bedoelde dus waar je je vordering op gaat baseren voor het geld van de garantie. Onverschuldigde betaling? Niet incl. dwaling -> vernietiging -> onverschuldigde betaling?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:17 schreef Thisbe het volgende:
Nou ja, wanprestatie denk ik. Product voldoet niet aan gestelde eisen en blabla, je kent het wel.
Het is gewoon een man die het leuk vond om een dure laptop (in plaats van treintjes) te hebben om thuis mee te spelen. Dus geen professionele gebruiker.
Maar ik twijfel een beetje omdat de ontwikkelingen in de pc-branche zo verschrikkelijk snel gaan, dat dingen ook weer snel verouderd zijn. En het is duurder om dat ding te laten maken dan om een nieuwe te kopen vandaar. Maar hij heeft er voor zijn doen al veel geld aan besteed.
En verder is het natuurlijk schandalig dat ze hem laten betalen voor ' extra' garantie, om dan later te zeggen dat het niet geldt omdat hij te laat was met bijkopen. Dus dat geld ga ik sowieso terugeisen als zijnde onverschuldigd betaald.
Wel heel lief dat we deze discussie elk jaar opnieuw voerenquote:Op zondag 30 juli 2006 14:56 schreef Blackman het volgende:
Eerste post in dit topic en ook weer meteen een vraag:
Welke wettenbundel is beter/fijner/mooier/zachter/liever?
Die van Sdu (wettenbundel) of die van Wolters (De Gouden Collegebundel)
Danku!
Kluwer heeft echter veel meer verwijzingen naar andere artikelen. Bijzonder handig. En in Kluwer kun je beduidend makkelijker zoeken dan met die rare structuur van Vermande.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:46 schreef VrijeVal het volgende:
Vermande heeft groter trefwoordenregister + hogere kwaliteit bladpapier!
Ik gebruik al 2 jaar de Vermande!
Donner schijnt em ook te gebruiken!
Zeker je sollicitatie voor de Topnotch?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:21 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Laat me raden, je oren?
Maar dat gesprek bij Simmons & Simmons ging helemaal nergens over, 2 mannetjes van 25, het leek wel een hospiteeravond! "Zo, wij vertellen eerst even kort wie wij zijn, en dan mag jij dat daarna ook doen" en "wat verwacht je van de masterclass" en daarna "uh, we hebben niet zoveel vragen meer, heb jij nog iets?" (Ja hoor, ik wil het gesprek wel gaande houden, we zitten hier tenslotte pas 5 minuten).
De "heb je nog iets in te brengen" vraag bleef uit (een oven en een magnetron, goede vangst toch!).
Dan had je het duidelijk beter voor elkaar dan ik. Die gasten konden er echt niks van, kan me niet voorstellen ook dat ik mag komen, maar t leek me eerlijk gezegd ook geen geweldig kantoor, zo 1e indruk daar binnen...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:34 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Zeker je sollicitatie voor de Topnotch?Ik ben ook op gesprek geweest maar ik moest 't voeren met de HR-manager en een advocaat-medewerker die mij 40 minuten echt van alles en nog wat vroegen. Zij vertelden mij dat ik pas eind augustus iets te horen krijg dus ff nog afwachten. Ondertussen hers maken ...
![]()
De eerste VU-student in deze topic.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:04 schreef Blackman het volgende:
Quote: "Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn."
Ik koop de Kluwer![]()
Ik vind het sowieso een beetje een poep-uitspraak, maar goed, dat terzijde.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:04 schreef Blackman het volgende:
Quote: "Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn."
Ik koop de Kluwer![]()
Gelukkig hebben we de foto's nog. Met name die foto van je met je been in je nek was hilarischquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:09 schreef Sessy het volgende:
Ik gebruik de kluwer omdat er een cd bij zit (en ik altijd met een laptop ga en geen wetboek wil meeslepen), als wetboek vind ik 'm enigzins inferieur door de manier van zetten, wat er in de zijlijn staat etc.
anderzijds, de docenten hebben bijna allemaal kluwer en als ze een pagina noemen mag je 't met de vermande vaak zelf uitzoeken. leer je wel beter te zoeken trouwens en ontdek je veel meer, kost je wel meer tijd.
Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn.
Oooooh integratievak-matties!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:38 schreef Vanitas het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de foto's nog. Met name die foto van je met je been in je nek was hilarisch
Leonoor: nu ook Henket in da house![]()
Aftellen geblazen! Eindelijk vakantiequote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:39 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Oooooh integratievak-matties!
Ik ben als echte burger-in-spe aan de vroegborrel gegaan vandaag, Limoncello de bom!
Ik wens u allen een goede nacht, morgen ben ik weer van de partij op de stage!
Nog 5 werkdagen, waarvan ik er als het even meezit 1 vrij neem i.v.m. terugkerende Australie-gangerquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:30 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Aftellen geblazen! Eindelijk vakantie![]()
Ik dacht dat onze maistro al terugwas maar een dezer dagen vertrekt ie toch ook weer zoals 't hoort!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Nog 5 werkdagen, waarvan ik er als het even meezit 1 vrij neem i.v.m. terugkerende Australie-ganger. Gaan we daarna weer biertjes drinken? Dingetje is toch ook binnenkort wel weer terug?
Dat wordt dan dus september ivm (ik krijg die nickname mn toetsenbord niet uit, sorry).quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:11 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik dacht dat onze maistro al terugwas maar een dezer dagen vertrekt ie toch ook weer zoals 't hoort!
Maar ik stel voor dat we weer gaan bieren aan 't eind van deze vakantie. Dat gaat 't 'm helemaal worden
wtf is er mis met Kluwer? Ik gebruik sowieso liever internet of cd-romquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:14 schreef Sovereign het volgende:
De Kluwer komt op mij over als een goedkoop telefoonboek dus ik ga altijd voor de Vermande. De laatste Vermande editie had dunner papier though dan voorafgaande jaren. Klootzakken daar.![]()
Het zoeken op internet of cd-rom gaat gelukkig zo makkelijk en snelquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:41 schreef Madine het volgende:
[..]
wtf is er mis met Kluwer? Ik gebruik sowieso liever internet of cd-rom![]()
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:05 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Het zoeken op internet of cd-rom gaat gelukkig zo makkelijk en snel
Zoals het een waar jurist betaamt!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:22 schreef Leonoor het volgende:
[..]Vooral tijdens tentamens is dat echt de beste manier! Ik bereid me dan ook voor op tentamens door mjin werkgroepen e.d. voor te bereiden via internet en cd-rom, zodat ik goed beslagen ten ijs kom op tenatmen! Jij toch ook?
Het wordt overigens een beetje een eenzijdig topic zo. Zullen we het The_Duce en Leonoor Slowchat noemenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:32 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Zoals het een waar jurist betaamt!
Ik zei het gisteren nog tegen mijn huisgenoot: moet binnenkort met Leonoor mijn fiets gaan spuiten. Met wie? Ken ik die?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:29 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het wordt overigens een beetje een eenzijdig topic zo. Zullen we het The_Duce en Leonoor Slowchat noemen?
Maar vandaag de allerlaatste stagedag, dus op zeer korte termijn kunnen we eindelijk gaat fietsenspuiten (je hebt het toch nog niet zonder mij gedaan he?!?!).
Puik plan! En ik dus steeds maar denken dat die kerel echt Mark heet he .quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:29 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik zei het gisteren nog tegen mijn huisgenoot: moet binnenkort met Leonoor mijn fiets gaan spuiten. Met wie? Ken ik die?Maar eerst een weekje ertussenuit. Misschien moet Markmanz zijn fiets ook nog laten spuiten..... een nieuwe date geboren
![]()
Jazeker, vooral bij het maken van 'n casus. En bij het maken van samenvatting vind ik het ook fijn. Belangrijkste artikelen knippen en recht in je samenvatting plakken. En je wettenbundels gaan niet zo snel doodquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:05 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Het zoeken op internet of cd-rom gaat gelukkig zo makkelijk en snel
Wat slim! En ik maar denken dat het de bedoeling was met die casus dat je ging oefenen met het gebruik van je wetboek, zodat je op tentamen weet waar je alles kunt vinden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:17 schreef Madine het volgende:
[..]
Jazeker, vooral bij het maken van 'n casus. En bij het maken van samenvatting vind ik het ook fijn. Belangrijkste artikelen knippen en recht in je samenvatting plakken. En je wettenbundels gaan niet zo snel dood![]()
Staan in die Ondernemingsrechtbundel alle wetten die je nodig hebt dan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:34 schreef bladibladibla het volgende:
Ik zit net mijn boekenlijst te bekijken en ik heb blijkbaar helemaal geen wetbundel nodig dit semester, alleen een Ondernemingsrecht-bundel voor Ondernemings- en Insolventierecht![]()
Ik zal mijn Kluwer gaan missen
quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:40 schreef Pool het volgende:
Dit topic kent niet bepaald een zomerreces zie ik. Zelf zit ik ook weer braaf achter een pc'tje op de campus.![]()
[..]
Staan in die Ondernemingsrechtbundel alle wetten die je nodig hebt dan?Voor Insolventierecht lijken me de Faillissementswet, Boek 3 en Boek 6 wel handig. Verrekening, paritas creditorum & voorrang, retentie en onrechtmatige daad enzo. Staan die erin?
Ik zou sowieso altijd een wetboek nemen trouwens, maar voor Kluwer-mensen is het op zich wel begrijpelijk dat ze een jaartje overslaan.![]()
Als eerstejaars kun je van tevoren geen inschatting maken over de wijze waarop je gaat studeren. Het beste lijkt me dan alle boeken kopen. Ik ken derdejaars studenten die bewust geen enkel boek kopen en tentamens halen op basis van aantekeningen en samenvattingen. Maar ja, die hebben al wat basiskennis opgebouwd in de eerste twee studiejaren natuurlijk.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:25 schreef Blackman het volgende:
Kopen jullie alle boeken op de boekenlijst??
Ik hoor van andere studenten en scholieren(psychologie/HBO) dat ze lang niet alle boeken nodig hebben en dus niet alles kopen.
Hebben jullie dezelfde ervaring met rechten en hoe kies je of je een boek neemt ofniet??
Tijd voor dequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:30 schreef bladibladibla het volgende:
Witteveen's De geordende wereld van het recht kon me echt niet boeien, maar het staat wel heel intellectueel
Ik heb trouwens een probleem: mijn boekenkast is vol. Alles staat al twee rijen dik en nou komen er weer een stuk of 6 nieuw boeken bij..
Dat moet je toch wel echt doen ja. Lullig als je er pas op het tentamen achterkomt dat een bepaald artikel is veranderd en je daardoor de vraag fout hebt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef Madine het volgende:
Ieder jaar nieuwe wettenbundels?
Zojuist de nieuwe vermande besteld.quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:40 schreef Pool het volgende:
Ik zou sowieso altijd een wetboek nemen trouwens, maar voor Kluwer-mensen is het op zich wel begrijpelijk dat ze een jaartje overslaan.![]()
Tegen één van de muren op m'n kamer heb ik een custom made rek gebouwd, allemaal planken van zo'n 20 cm diep (meer heb je niet nodig). Staat ondertussen al helemaal vol met boeken en readers (en wat verdwaalde bierglazen), plus een ondertussen halve jaargang van het NJB en vijf jaargangen van het Nederlands Tijdschrift voor Sociaal Recht.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:30 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb trouwens een probleem: mijn boekenkast is vol. Alles staat al twee rijen dik en nou komen er weer een stuk of 6 nieuw boeken bij..
Daar ben ik toevallig vorige week geweest, maar ik heb niks gevonden. Op het moment staat er een IKEA-badkamerkast (quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:34 schreef Leonoor het volgende:
Tijd voor deIkea
voor een grotere boekenkast dus!
"Principiële kwestie" zeker?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:45 schreef Sovereign het volgende:
Vandaag een webshop gedagvaard voor 24 euro.![]()
Kun je wel zeggen. Ik ben trouwens niet de eisende partij, wel natuurlijk de gemachtigde. Maar deze zaak doe ik pro deo. Even eens leuk het webshopje pesten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:48 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
"Principiële kwestie" zeker?![]()
Hee, ik wilde je net van goede raad voorzien!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:43 schreef joriszss het volgende:
Je hoeft niet bang te zijn hoor, we bijten nietquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:43 schreef joriszss het volgende:
Haha!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 03:49 schreef Pool het volgende:
Morrigun, je moet trots op me zijn!
Ik heb de hele avond een Magister-sticker fier op mijn borstkas gedragen en hij zit er nog steeds!
Ik zag dat het inschrijfgeld voor de JBT deze maand pas van m'n rekening was gehaald. Beetje een administratieve achterstand daar ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 07:57 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Haha!![]()
Nog veel eerstejaars lid gemaakt? Ik heb de komende week weer veel nieuwe invoeringen te vwerken. De FIK en TIK heeft ons écht veel nieuwe leden opgeleverd.
Omdat jij een stiekeme geneenskunde reller bent natuurlijkquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:21 schreef dr.dunno het volgende:
waarom sta ik niet meer onder Universiteit Utrecht?
heb de inschrijving hier toch echt naast me liggen.
discriminasi!!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:28 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Omdat jij een stiekeme geneenskunde reller bent natuurlijk![]()
Een niet werkende vibrator of zo?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:16 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Kun je wel zeggen. Ik ben trouwens niet de eisende partij, wel natuurlijk de gemachtigde. Maar deze zaak doe ik pro deo. Even eens leuk het webshopje pesten.
Ben wel benieuwd wat de rechter ervan zegt, dit zal hij niet vaak onder zijn neus krijgen.![]()
Ik heb m'n oude boeken op de kant gelegd, met de onderkant naar de voorkant van de boekenrek toe dus en de rugkant naar links en de voorkant naar boven. Zo heb ik ze gestapeld tot helemaal bovenaan. De diepte van de boekenkast is precies de diepte van de boeken. Om toch te weten welke boeken er in de kast liggen heb ik op de onderkant over de pagina's heen dus de namen van de boeken geschreven. Je kunt natuurlijk ook met de rugkant naar voren stapelen, maar dan benut je de ruimte niet 100% optimaal (al heb je natuurlijk nog altijd meer ruimte dan bij het op een rij zetten)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:30 schreef bladibladibla het volgende:
Wat een schooier.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef VoreG het volgende:
Net op NL3, Spong vraagt 400 euro per uur, aardig uurloon.
Ik heb donderdag te horen gekregen dat ik mag deelnemen aan hun Topnotch.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:13 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dan had je het duidelijk beter voor elkaar dan ik. Die gasten konden er echt niks van, kan me niet voorstellen ook dat ik mag komen, maar t leek me eerlijk gezegd ook geen geweldig kantoor, zo 1e indruk daar binnen...
gevalletje 'koop op afstand' retour gestuurde vibrator dan?quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:34 schreef Sovereign het volgende:
[..]
![]()
Zo'n zaak zou ik niet hebben aangenomen.![]()
Waar heb jij het over en wat heeft dit met de kluwer te maken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:38 schreef Vanitas het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de foto's nog. Met name die foto van je met je been in je nek was hilarisch
Leonoor: nu ook Henket in da house![]()
Afwachten wat je medescholieren doen, hun boeken bekijken tijdens colleges, oudejaars studenten vragen, evt. kopieren van je medescholieren als het een dun boekje (bijv beslissingsmodel) betreft. Als eerstejaars: alles kopen, het eerste semester gaat erom dat je vooral leert lezen en formuleren en als je die boeken niet koopt... leer je 't ook niet. En die leessnelheid heb je wel nodig.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:25 schreef Blackman het volgende:
Kopen jullie alle boeken op de boekenlijst??
Ik hoor van andere studenten en scholieren(psychologie/HBO) dat ze lang niet alle boeken nodig hebben en dus niet alles kopen.
Hebben jullie dezelfde ervaring met rechten en hoe kies je of je een boek neemt ofniet??
Alles in 1 post kan ook he?!quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:20 schreef Sessy het volgende:
[..]
Waar heb jij het over en wat heeft dit met de kluwer te maken.
Daar kom ik mijn bed niet eens voor uit.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef VoreG het volgende:
Net op NL3, Spong vraagt 400 euro per uur, aardig uurloon.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:14 schreef Sovereign het volgende:
De Kluwer komt op mij over als een goedkoop telefoonboek
De opmaak lijkt ook wel minder te worden. Dat vind ik vervelender.quote:dus ik ga altijd voor de Vermande. De laatste Vermande editie had dunner papier though dan voorafgaande jaren. Klootzakken daar.![]()
En de Kluwer heeft zichzelf dit jaar wederom weten te overtreffen qua kleurstelling, wie wil er nou niet gespot worden met fluoriscerend oranje?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:32 schreef dr.dunno het volgende:
gratis cdrom wil ook wel helpen ; ik heb beide gehad en ik vind de kluwer gewoon veel logischer (al ziet de vermande er wel frisser uit), bovendien hebben de docenten in utrecht vaak ook zelf de kluwers liggen, wat handiger is om sneller de pagina's te vinden die ze aanhalen (los van 't verhaal over dat je wetten moet weten te vinden enzo).
Ikquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:28 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En de Kluwer heeft zichzelf dit jaar wederom weten te overtreffen qua kleurstelling, wie wil er nou niet gespot worden met fluoriscerend oranje?
Kluwer, nu ook glow in the dark uw beste juridische vriend!
Ondanks haar verkeerde wetbundel keuze respect voor Leonoor he lullo!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ikoranje, walgelijke kleur. Ik dacht dat wij juristen smaak hadden.
Is ze kleurenblind? Dat zou haar kunnen disculperen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:27 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ondanks haar verkeerde wetbundel keuze respect voor Leonoor he lullo!
Jij zou 't moeten weten..........quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Is ze kleurenblind? Dat zou haar kunnen disculperen.
Oeps doorzien.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:41 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Jij zou 't moeten weten..........
Ik had als eerstejaars een vermande gepakt...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:41 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb vandaag boeken staan verkopen aan eerstejaars en die kiezen allemaal voor de Kluwer ()
Er zijn geloof ik in totaal 7 Vermande's verkocht, 170 minder dan de Kluwer.
Niet dat de eerstejaars weten waarom ze die kiezen, meestal omdat de andere het ook doen. Typisch kuddegedrag
Er zijn nog maar heel weinig boeken binnen, zlefs eerstejaars Bestuurkunde hebben pas 3 van de 10 boeken binnen. Kans is groot dat je boeken er volgende week wel zijnquote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:55 schreef Sessy het volgende:
Ik heb nou gister m'n boeken besteld, zouden ze volgende week aan het begin van de week al binnen zijn?
Oooooh ik wil ook een hippe magneet, The_Duce?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:39 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Er zijn nog maar heel weinig boeken binnen, zlefs eerstejaars Bestuurkunde hebben pas 3 van de 10 boeken binnen. Kans is groot dat je boeken er volgende week wel zijn
De Vermande heeft dit jaar ook een cd-rom en een koelkastmagneet waarin je je eigen foto op het gezicht van een rechter met grijze-krullen-pruik kan plakken
De Kluwer van dit studiejaar vind ik minder lelijk dan die van vorig jaar. Ik HAAT paars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |