abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40220269
Nou ja, wanprestatie denk ik. Product voldoet niet aan gestelde eisen en blabla, je kent het wel.
Het is gewoon een man die het leuk vond om een dure laptop (in plaats van treintjes) te hebben om thuis mee te spelen. Dus geen professionele gebruiker.
Maar ik twijfel een beetje omdat de ontwikkelingen in de pc-branche zo verschrikkelijk snel gaan, dat dingen ook weer snel verouderd zijn. En het is duurder om dat ding te laten maken dan om een nieuwe te kopen vandaar. Maar hij heeft er voor zijn doen al veel geld aan besteed.
En verder is het natuurlijk schandalig dat ze hem laten betalen voor ' extra' garantie, om dan later te zeggen dat het niet geldt omdat hij te laat was met bijkopen. Dus dat geld ga ik sowieso terugeisen als zijnde onverschuldigd betaald.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_40222271
Hmmm oh nee da's die ene heeeeeeeeel ingewikkelde regeling van kanalisatie...

Een beetje een laptop moet 5 jaar mee kunnen. Ik werk nog op een dell pentium 2 laptop die al zo'n 8 jaar of misschien meer oud is en hij voldoet aan mijn eisen nog steeds, al heb ik de batterij moeten vervangen.
Hij heeft alles wat je in principe nodig hebt: USB port, hardeschijf van 5 gb of zo (maar je kunt extern er meer op aansluiten aan opslag), cd- en diskettereader (geen dvd reader helaas), ingebouwde boxen, oortelefoontje/boxenaansluiting, com port, aansluiting voor webcam en microfoon. Hij boot in ongeveer een minuut met XP erop (ja, die loopt er prima op en nee helemaal niet langzaam en ja het is wel degelijk een P2), hogekwaliteitsvideos trekt hij niet maar lage kwaliteit wel. Mp3s zijn geen probleem en ook paint shop pro draait er met meerdere layers prima op.
Voor de spelletjesliefhebber: sim city 3, dungeon keeper en worms draaien er prima op, ik meen the sims 1 en unreal tournament er ook op te hebben gespeeld.

In principe, ik bedoel ik gebruik 'm voor school, maar je zou er in principe nog bijna alles mee kunnen wat tegenwoordig vereist is, tot 1,5 jaar geleden had ik thuis ook alleen een pentium 2 staan trouwens en ik heb eigenlijk alleen voor sims 2 een p4.

en mijn laptop is een keer of 20 gevallen van tafelhoogte, er zijn 2 blikjes energiedrank overheen gegaan en een emmer zeepsop, om maar van alle kruimels in m'n tas niet te spreken. Af en toe is er een probleem met opstarten, ik vermoed dat het moederbord een beetje oud begint te worden. Maar ik bedoel zo horen laptops te worden gemaakt, en niet dat de scherm na 2 jaar kapot gaat.

Ik zou dus zeggen dat de commerciele levensduur van zo'n laptop ook met gemak op 8 jaar gesteld kan worden.
pi_40222420
edit laat maar ik mail de contactpersonen van de uvt daar wel voor
pi_40223270
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:15 schreef Sessy het volgende:
Hmmm oh nee da's die ene heeeeeeeeel ingewikkelde regeling van kanalisatie...

Een beetje een laptop moet 5 jaar mee kunnen. Ik werk nog op een dell pentium 2 laptop die al zo'n 8 jaar of misschien meer oud is en hij voldoet aan mijn eisen nog steeds, al heb ik de batterij moeten vervangen.
Hij heeft alles wat je in principe nodig hebt: USB port, hardeschijf van 5 gb of zo (maar je kunt extern er meer op aansluiten aan opslag), cd- en diskettereader (geen dvd reader helaas), ingebouwde boxen, oortelefoontje/boxenaansluiting, com port, aansluiting voor webcam en microfoon. Hij boot in ongeveer een minuut met XP erop (ja, die loopt er prima op en nee helemaal niet langzaam en ja het is wel degelijk een P2), hogekwaliteitsvideos trekt hij niet maar lage kwaliteit wel. Mp3s zijn geen probleem en ook paint shop pro draait er met meerdere layers prima op.
Voor de spelletjesliefhebber: sim city 3, dungeon keeper en worms draaien er prima op, ik meen the sims 1 en unreal tournament er ook op te hebben gespeeld.

In principe, ik bedoel ik gebruik 'm voor school, maar je zou er in principe nog bijna alles mee kunnen wat tegenwoordig vereist is, tot 1,5 jaar geleden had ik thuis ook alleen een pentium 2 staan trouwens en ik heb eigenlijk alleen voor sims 2 een p4.

en mijn laptop is een keer of 20 gevallen van tafelhoogte, er zijn 2 blikjes energiedrank overheen gegaan en een emmer zeepsop, om maar van alle kruimels in m'n tas niet te spreken. Af en toe is er een probleem met opstarten, ik vermoed dat het moederbord een beetje oud begint te worden. Maar ik bedoel zo horen laptops te worden gemaakt, en niet dat de scherm na 2 jaar kapot gaat.

Ik zou dus zeggen dat de commerciele levensduur van zo'n laptop ook met gemak op 8 jaar gesteld kan worden.
Werkt SuperMario er toevallig ook op?
pi_40226296
Nee, maar tetris wel
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:57:27 #206
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40231005
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:17 schreef Thisbe het volgende:
Nou ja, wanprestatie denk ik. Product voldoet niet aan gestelde eisen en blabla, je kent het wel.
Het is gewoon een man die het leuk vond om een dure laptop (in plaats van treintjes) te hebben om thuis mee te spelen. Dus geen professionele gebruiker.
Maar ik twijfel een beetje omdat de ontwikkelingen in de pc-branche zo verschrikkelijk snel gaan, dat dingen ook weer snel verouderd zijn. En het is duurder om dat ding te laten maken dan om een nieuwe te kopen vandaar. Maar hij heeft er voor zijn doen al veel geld aan besteed.
En verder is het natuurlijk schandalig dat ze hem laten betalen voor ' extra' garantie, om dan later te zeggen dat het niet geldt omdat hij te laat was met bijkopen. Dus dat geld ga ik sowieso terugeisen als zijnde onverschuldigd betaald.
Ja ik bedoelde dus waar je je vordering op gaat baseren voor het geld van de garantie. Onverschuldigde betaling? Niet incl. dwaling -> vernietiging -> onverschuldigde betaling?

W.b. de laptop is het toch gewooon non-conformiteit/consumentenkoop?
Nulla verba sed acta
pi_40268235
Jongens ik stuur ff mijn stiefvader deze thread en geef 'm mijn account + password, ik krijg dit allemaal voor de vakantie niet voor elkaar meer vrees ik, mocht hij vragen hebben kan hij ze tenminste stellen... Ik blijf dit ook wel in de gaten houden hoor ik weet alleen niet zeker of ik daar internet heb.
pi_40322875
Eerste post in dit topic en ook weer meteen een vraag:

Welke wettenbundel is beter/fijner/mooier/zachter/liever?
Die van Sdu (wettenbundel) of die van Wolters (De Gouden Collegebundel)

Danku!
pi_40322989
Ik gebruik de Kluwer Collegebundel, ik vind die fijner werken dan de SDU, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik amper in de SDU werk...

Op de UU gebruiken ze iig de Kluwer als standaard
pi_40324614
Ok.. dankjewel
  zondag 30 juli 2006 @ 19:50:59 #211
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40330600
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:56 schreef Blackman het volgende:
Eerste post in dit topic en ook weer meteen een vraag:

Welke wettenbundel is beter/fijner/mooier/zachter/liever?
Die van Sdu (wettenbundel) of die van Wolters (De Gouden Collegebundel)

Danku!
Wel heel lief dat we deze discussie elk jaar opnieuw voeren
Uiteraard gaat elke weldenkende jurist(in spe) voor de Kluwer, en als Vermande een mooi gadget heeft, dan laat je The_Duce even langs de boekhandel gaan om er een extra te regelen, tweevliegen, eenklap!
Nulla verba sed acta
  maandag 31 juli 2006 @ 12:46:02 #212
107001 VrijeVal
Hou je vast!
pi_40349163
Vermande heeft groter trefwoordenregister + hogere kwaliteit bladpapier!
Ik gebruik al 2 jaar de Vermande!
Donner schijnt em ook te gebruiken!
Alles wat ik post is toch wel leuk
pi_40349492
Ik gebruik al 3 jaar de Vermande. Ben er aan gewend en 't werkt prima. Daarnaast heeft Vermande, zoals Leonoor al aangeeft, leuke gadgets al moet je daarvoor wel even mailen
  maandag 31 juli 2006 @ 13:22:05 #214
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40350229
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:46 schreef VrijeVal het volgende:
Vermande heeft groter trefwoordenregister + hogere kwaliteit bladpapier!
Ik gebruik al 2 jaar de Vermande!
Donner schijnt em ook te gebruiken!
Kluwer heeft echter veel meer verwijzingen naar andere artikelen. Bijzonder handig. En in Kluwer kun je beduidend makkelijker zoeken dan met die rare structuur van Vermande.

Hoe het ook zij, het maakt echt niets uit welke wetbundel je gebruikt, het staat er toch wel in, en als je fatsoenlijk studeert, weet je ook waar het te vinden.

-edit- Omdat ik de naarste niet ben, vanaf hier kun je deze discussie van vorig jaar teruglezen: [SC] WO Rechten #5

[ Bericht 12% gewijzigd door Leonoor op 31-07-2006 13:27:33 ]
Nulla verba sed acta
pi_40353282
Ik gebruik nu al twee jaar de Kluwer en ik vind hem heel erg fijn. Waarom ik die gekozen heb?

Hij was ¤0,50 goedkoper als ik hem bestelde bij de faculteitsboekenverkoop
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:34:22 #216
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_40381663
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:21 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Laat me raden, je oren?

Maar dat gesprek bij Simmons & Simmons ging helemaal nergens over, 2 mannetjes van 25, het leek wel een hospiteeravond! "Zo, wij vertellen eerst even kort wie wij zijn, en dan mag jij dat daarna ook doen" en "wat verwacht je van de masterclass" en daarna "uh, we hebben niet zoveel vragen meer, heb jij nog iets?" (Ja hoor, ik wil het gesprek wel gaande houden, we zitten hier tenslotte pas 5 minuten).

De "heb je nog iets in te brengen" vraag bleef uit (een oven en een magnetron, goede vangst toch!).
Zeker je sollicitatie voor de Topnotch? Ik ben ook op gesprek geweest maar ik moest 't voeren met de HR-manager en een advocaat-medewerker die mij 40 minuten echt van alles en nog wat vroegen. Zij vertelden mij dat ik pas eind augustus iets te horen krijg dus ff nog afwachten. Ondertussen hers maken ...
Before all else, be armed.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:13:27 #217
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40382945
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:34 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Zeker je sollicitatie voor de Topnotch? Ik ben ook op gesprek geweest maar ik moest 't voeren met de HR-manager en een advocaat-medewerker die mij 40 minuten echt van alles en nog wat vroegen. Zij vertelden mij dat ik pas eind augustus iets te horen krijg dus ff nog afwachten. Ondertussen hers maken ...
Dan had je het duidelijk beter voor elkaar dan ik. Die gasten konden er echt niks van, kan me niet voorstellen ook dat ik mag komen, maar t leek me eerlijk gezegd ook geen geweldig kantoor, zo 1e indruk daar binnen...
Nulla verba sed acta
pi_40393226
Ik gebruik de kluwer omdat er een cd bij zit (en ik altijd met een laptop ga en geen wetboek wil meeslepen), als wetboek vind ik 'm enigzins inferieur door de manier van zetten, wat er in de zijlijn staat etc.
anderzijds, de docenten hebben bijna allemaal kluwer en als ze een pagina noemen mag je 't met de vermande vaak zelf uitzoeken. leer je wel beter te zoeken trouwens en ontdek je veel meer, kost je wel meer tijd.
Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn.
pi_40428105
Quote: "Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn."

Ik koop de Kluwer
pi_40428420
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:04 schreef Blackman het volgende:
Quote: "Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn."

Ik koop de Kluwer
De eerste VU-student in deze topic.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:12:10 #221
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40432782
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:04 schreef Blackman het volgende:

Ik koop de Kluwer
Ik vind het sowieso een beetje een poep-uitspraak, maar goed, dat terzijde.

The_Duce, fietste ik gewoon net weeeer langs je huis! Is het niet geweldig?!
Nulla verba sed acta
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:14:37 #222
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_40437056
De Kluwer komt op mij over als een goedkoop telefoonboek dus ik ga altijd voor de Vermande. De laatste Vermande editie had dunner papier though dan voorafgaande jaren. Klootzakken daar.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 20:38:51 #223
122598 Vanitas
Death equals all
pi_40461392
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:09 schreef Sessy het volgende:
Ik gebruik de kluwer omdat er een cd bij zit (en ik altijd met een laptop ga en geen wetboek wil meeslepen), als wetboek vind ik 'm enigzins inferieur door de manier van zetten, wat er in de zijlijn staat etc.
anderzijds, de docenten hebben bijna allemaal kluwer en als ze een pagina noemen mag je 't met de vermande vaak zelf uitzoeken. leer je wel beter te zoeken trouwens en ontdek je veel meer, kost je wel meer tijd.
Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn.
Gelukkig hebben we de foto's nog. Met name die foto van je met je been in je nek was hilarisch
Leonoor: nu ook Henket in da house
For now we see through a glass, darkly; but then face to face:
now I know in part; but then shall I know even as also I am known.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:39:25 #224
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40464920
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:38 schreef Vanitas het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we de foto's nog. Met name die foto van je met je been in je nek was hilarisch
Oooooh integratievak-matties!
Ik ben als echte burger-in-spe aan de vroegborrel gegaan vandaag, Limoncello de bom!
Ik wens u allen een goede nacht, morgen ben ik weer van de partij op de stage!
Nulla verba sed acta
pi_40516736
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:39 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Oooooh integratievak-matties!
Ik ben als echte burger-in-spe aan de vroegborrel gegaan vandaag, Limoncello de bom!
Ik wens u allen een goede nacht, morgen ben ik weer van de partij op de stage!
Aftellen geblazen! Eindelijk vakantie
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:05:54 #226
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40517770
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:30 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Aftellen geblazen! Eindelijk vakantie
Nog 5 werkdagen, waarvan ik er als het even meezit 1 vrij neem i.v.m. terugkerende Australie-ganger . Gaan we daarna weer biertjes drinken? Dingetje is toch ook binnenkort wel weer terug?
Nulla verba sed acta
pi_40517917
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:05 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Nog 5 werkdagen, waarvan ik er als het even meezit 1 vrij neem i.v.m. terugkerende Australie-ganger . Gaan we daarna weer biertjes drinken? Dingetje is toch ook binnenkort wel weer terug?
Ik dacht dat onze maistro al terugwas maar een dezer dagen vertrekt ie toch ook weer zoals 't hoort!
Maar ik stel voor dat we weer gaan bieren aan 't eind van deze vakantie. Dat gaat 't 'm helemaal worden
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:41:23 #228
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40518661
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:11 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik dacht dat onze maistro al terugwas maar een dezer dagen vertrekt ie toch ook weer zoals 't hoort!
Maar ik stel voor dat we weer gaan bieren aan 't eind van deze vakantie. Dat gaat 't 'm helemaal worden
Dat wordt dan dus september ivm (ik krijg die nickname mn toetsenbord niet uit, sorry).

Oh en even iets on topics erbij natuurlijk: dan kunnen we tony-spot-en-foto-wedstrijden uit gaan schrijven
Nulla verba sed acta
pi_40699931
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:14 schreef Sovereign het volgende:
De Kluwer komt op mij over als een goedkoop telefoonboek dus ik ga altijd voor de Vermande. De laatste Vermande editie had dunner papier though dan voorafgaande jaren. Klootzakken daar.
wtf is er mis met Kluwer? Ik gebruik sowieso liever internet of cd-rom
pi_40702984
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 01:41 schreef Madine het volgende:

[..]

wtf is er mis met Kluwer? Ik gebruik sowieso liever internet of cd-rom
Het zoeken op internet of cd-rom gaat gelukkig zo makkelijk en snel
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:22:01 #231
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40703221
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:05 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Vooral tijdens tentamens is dat echt de beste manier! Ik bereid me dan ook voor op tentamens door mjin werkgroepen e.d. voor te bereiden via internet en cd-rom, zodat ik goed beslagen ten ijs kom op tenatmen! Jij toch ook?
Nulla verba sed acta
pi_40703418
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:22 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Vooral tijdens tentamens is dat echt de beste manier! Ik bereid me dan ook voor op tentamens door mjin werkgroepen e.d. voor te bereiden via internet en cd-rom, zodat ik goed beslagen ten ijs kom op tenatmen! Jij toch ook?
Zoals het een waar jurist betaamt!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:29:01 #233
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40704927
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:32 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Zoals het een waar jurist betaamt!
Het wordt overigens een beetje een eenzijdig topic zo. Zullen we het The_Duce en Leonoor Slowchat noemen ?

Maar vandaag de allerlaatste stagedag, dus op zeer korte termijn kunnen we eindelijk gaat fietsenspuiten (je hebt het toch nog niet zonder mij gedaan he?!?!).
Nulla verba sed acta
pi_40706640
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:29 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Het wordt overigens een beetje een eenzijdig topic zo. Zullen we het The_Duce en Leonoor Slowchat noemen ?

Maar vandaag de allerlaatste stagedag, dus op zeer korte termijn kunnen we eindelijk gaat fietsenspuiten (je hebt het toch nog niet zonder mij gedaan he?!?!).
Ik zei het gisteren nog tegen mijn huisgenoot: moet binnenkort met Leonoor mijn fiets gaan spuiten. Met wie? Ken ik die? Maar eerst een weekje ertussenuit. Misschien moet Markmanz zijn fiets ook nog laten spuiten..... een nieuwe date geboren
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:41:59 #235
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40706947
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:29 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik zei het gisteren nog tegen mijn huisgenoot: moet binnenkort met Leonoor mijn fiets gaan spuiten. Met wie? Ken ik die? Maar eerst een weekje ertussenuit. Misschien moet Markmanz zijn fiets ook nog laten spuiten..... een nieuwe date geboren
Puik plan! En ik dus steeds maar denken dat die kerel echt Mark heet he .
Maar goed, ik ga me verder verdiepen in het ontslag van bestuurders van een structuurvennootschap, ook heel interessant...!
Nulla verba sed acta
pi_40715615
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:05 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Jazeker, vooral bij het maken van 'n casus. En bij het maken van samenvatting vind ik het ook fijn. Belangrijkste artikelen knippen en recht in je samenvatting plakken. En je wettenbundels gaan niet zo snel dood
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:52:09 #237
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40725112
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:17 schreef Madine het volgende:

[..]

Jazeker, vooral bij het maken van 'n casus. En bij het maken van samenvatting vind ik het ook fijn. Belangrijkste artikelen knippen en recht in je samenvatting plakken. En je wettenbundels gaan niet zo snel dood
Wat slim! En ik maar denken dat het de bedoeling was met die casus dat je ging oefenen met het gebruik van je wetboek, zodat je op tentamen weet waar je alles kunt vinden.
Nulla verba sed acta
pi_40726038
Daar heb ik tot nu toe in ieder geval nog geen probleem mee gehad.
pi_40726086
Zo lastig is dat boek inderdaad niet, zodra je de artikelen kent zit je op 90%.
pi_40737659
Ik zit net mijn boekenlijst te bekijken en ik heb blijkbaar helemaal geen wetbundel nodig dit semester, alleen een Ondernemingsrecht-bundel voor Ondernemings- en Insolventierecht

Ik zal mijn Kluwer gaan missen
  maandag 14 augustus 2006 @ 12:40:43 #241
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_40791786
Dit topic kent niet bepaald een zomerreces zie ik. Zelf zit ik ook weer braaf achter een pc'tje op de campus.
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 11:34 schreef bladibladibla het volgende:
Ik zit net mijn boekenlijst te bekijken en ik heb blijkbaar helemaal geen wetbundel nodig dit semester, alleen een Ondernemingsrecht-bundel voor Ondernemings- en Insolventierecht

Ik zal mijn Kluwer gaan missen
Staan in die Ondernemingsrechtbundel alle wetten die je nodig hebt dan? Voor Insolventierecht lijken me de Faillissementswet, Boek 3 en Boek 6 wel handig. Verrekening, paritas creditorum & voorrang, retentie en onrechtmatige daad enzo. Staan die erin?

Ik zou sowieso altijd een wetboek nemen trouwens, maar voor Kluwer-mensen is het op zich wel begrijpelijk dat ze een jaartje overslaan.
  maandag 14 augustus 2006 @ 12:51:50 #242
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40792143
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:40 schreef Pool het volgende:
Dit topic kent niet bepaald een zomerreces zie ik. Zelf zit ik ook weer braaf achter een pc'tje op de campus.
[..]

Staan in die Ondernemingsrechtbundel alle wetten die je nodig hebt dan? Voor Insolventierecht lijken me de Faillissementswet, Boek 3 en Boek 6 wel handig. Verrekening, paritas creditorum & voorrang, retentie en onrechtmatige daad enzo. Staan die erin?

Ik zou sowieso altijd een wetboek nemen trouwens, maar voor Kluwer-mensen is het op zich wel begrijpelijk dat ze een jaartje overslaan.
Een beetje stoken tegen je Kluwer-topic-vriendjes he.. Als je maar niet denkt dat wij daar in gaa trappen, Kluwer is en blijft de bom .

Vandaag is mijn eerste echte vakantiedag, pas op 11 september gaat het weer beginnen, dus nog alle tijd!
Nulla verba sed acta
pi_40793082
Kluwer

Mijn vakantie is al vanaf 9 juni tot 11 september ..
pi_40803886
Kopen jullie alle boeken op de boekenlijst??
Ik hoor van andere studenten en scholieren(psychologie/HBO) dat ze lang niet alle boeken nodig hebben en dus niet alles kopen.

Hebben jullie dezelfde ervaring met rechten en hoe kies je of je een boek neemt ofniet??
pi_40812381
Ieder jaar nieuwe wettenbundels?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:20:39 #246
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40816193
Ja ik koop alles, en ja ik koop elk jaar nieuwe wetbundels.

En Markzzzzman, morgen gaan we echt naar de woo, maar nu was ik toch wat te gaar, sorry .
Nulla verba sed acta
pi_40821792
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:25 schreef Blackman het volgende:
Ik hoor van andere studenten en scholieren(psychologie/HBO) dat ze lang niet alle boeken nodig hebben en dus niet alles kopen.

Hebben jullie dezelfde ervaring met rechten en hoe kies je of je een boek neemt ofniet??
Als eerstejaars kun je van tevoren geen inschatting maken over de wijze waarop je gaat studeren. Het beste lijkt me dan alle boeken kopen. Ik ken derdejaars studenten die bewust geen enkel boek kopen en tentamens halen op basis van aantekeningen en samenvattingen. Maar ja, die hebben al wat basiskennis opgebouwd in de eerste twee studiejaren natuurlijk.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_40825595
Daarnaast staat het gewoon kick om al die mooie boeken in je kast te hebben
pi_40825784

Witteveen's De geordende wereld van het recht kon me echt niet boeien, maar het staat wel heel intellectueel

Ik heb trouwens een probleem: mijn boekenkast is vol. Alles staat al twee rijen dik en nou komen er weer een stuk of 6 nieuw boeken bij..
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:34:57 #250
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40833075
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:30 schreef bladibladibla het volgende:

Witteveen's De geordende wereld van het recht kon me echt niet boeien, maar het staat wel heel intellectueel

Ik heb trouwens een probleem: mijn boekenkast is vol. Alles staat al twee rijen dik en nou komen er weer een stuk of 6 nieuw boeken bij..
Tijd voor de Ikea voor een grotere boekenkast dus!
(Ik heb mijn vader laten klussen, ook heel leuk, een custommade nieuwe boekenkast)
Nulla verba sed acta
pi_40836376
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef Madine het volgende:
Ieder jaar nieuwe wettenbundels?
Dat moet je toch wel echt doen ja. Lullig als je er pas op het tentamen achterkomt dat een bepaald artikel is veranderd en je daardoor de vraag fout hebt.

En veel docenten vragen natuurlijk juist rondom gewijzigde artikelen ivm 'het dynamische recht' waar ze zo gek op zijn.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:29:32 #252
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_40836713
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:40 schreef Pool het volgende:
Zojuist de nieuwe vermande besteld.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:38:16 #253
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_40837004
Mijn Kluwer wettenbundel stamt alweer uit 2004. Dus het word helaas tijd om een nieuwe te kopen.

Ik heb morgen een inhaaltoets Vervoersrecht, maar die maak ik denk ik de volgende keer. Op dit moment heb ik de fut en de zin niet gehad me degelijk voor te bereiden. De vakantie duurt bij mij dus nog een weekje langer.

Aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_40839501
quote:

Tegen één van de muren op m'n kamer heb ik een custom made rek gebouwd, allemaal planken van zo'n 20 cm diep (meer heb je niet nodig). Staat ondertussen al helemaal vol met boeken en readers (en wat verdwaalde bierglazen), plus een ondertussen halve jaargang van het NJB en vijf jaargangen van het Nederlands Tijdschrift voor Sociaal Recht.

Het is ondertussen al zo vol dat ik m'n vinyl moet gaan stapelen omdat het niet meer in het rek past. En nu komen er dit semester weer zo'n 25 cm aan boeken en 35 cm aan readers bij, plus nog een flinke rits NJB's
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_40841585
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:34 schreef Leonoor het volgende:
Tijd voor de Ikea voor een grotere boekenkast dus!
Daar ben ik toevallig vorige week geweest, maar ik heb niks gevonden. Op het moment staat er een IKEA-badkamerkast ( ) en dat is het enige model dat op mijn kamer kan staan. Hier op zolder staat nog een Billy-boekenkast, maar om die neer te zetten moet ik eerst mijn hele kamer gaan herinrichten

Ach, ik heb net mijn kledingkast uitgemest, dus wie weet kan er daar nog wat bij
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:45:53 #256
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_40844321
Vandaag een webshop gedagvaard voor 24 euro.
pi_40844416
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:45 schreef Sovereign het volgende:
Vandaag een webshop gedagvaard voor 24 euro.
"Principiële kwestie" zeker?
Lelijke @@p!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:16:55 #258
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_40848355
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:48 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

"Principiële kwestie" zeker?
Kun je wel zeggen. Ik ben trouwens niet de eisende partij, wel natuurlijk de gemachtigde. Maar deze zaak doe ik pro deo. Even eens leuk het webshopje pesten.

Ben wel benieuwd wat de rechter ervan zegt, dit zal hij niet vaak onder zijn neus krijgen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:43:44 #259
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_40865758

[ Bericht 100% gewijzigd door joriszss op 16-08-2006 13:48:18 ]
The greatest things in life cost nothing
pi_40866178
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:43 schreef joriszss het volgende:
Hee, ik wilde je net van goede raad voorzien!
Lelijke @@p!
pi_40868706
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:43 schreef joriszss het volgende:
Je hoeft niet bang te zijn hoor, we bijten niet
  donderdag 17 augustus 2006 @ 03:49:20 #262
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_40893230
Morrigun, je moet trots op me zijn!
Ik heb de hele avond een Magister-sticker fier op mijn borstkas gedragen en hij zit er nog steeds!
pi_40894182
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 03:49 schreef Pool het volgende:
Morrigun, je moet trots op me zijn!
Ik heb de hele avond een Magister-sticker fier op mijn borstkas gedragen en hij zit er nog steeds!
Haha!

Nog veel eerstejaars lid gemaakt? Ik heb de komende week weer veel nieuwe invoeringen te vwerken. De FIK en TIK heeft ons écht veel nieuwe leden opgeleverd.
pi_40894220
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 07:57 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Haha!

Nog veel eerstejaars lid gemaakt? Ik heb de komende week weer veel nieuwe invoeringen te vwerken. De FIK en TIK heeft ons écht veel nieuwe leden opgeleverd.
Ik zag dat het inschrijfgeld voor de JBT deze maand pas van m'n rekening was gehaald. Beetje een administratieve achterstand daar ?

Verder: keep up the good work
Lelijke @@p!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:23:26 #265
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_40900492
Had een vraag over SDU en Kluwer (studeer BE dus heb er geen ervaring mee), maar mijn vraag was al beantwoord.
The greatest things in life cost nothing
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:21:28 #266
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40969117
waarom sta ik niet meer onder Universiteit Utrecht?

heb de inschrijving hier toch echt naast me liggen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_40978312
Net op NL3, Spong vraagt 400 euro per uur, aardig uurloon .
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:28:57 #268
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40979343
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:21 schreef dr.dunno het volgende:
waarom sta ik niet meer onder Universiteit Utrecht?

heb de inschrijving hier toch echt naast me liggen.
Omdat jij een stiekeme geneenskunde reller bent natuurlijk

Maar verrassend genoeg hoef ik niet naar Simmons en Simmons
Nulla verba sed acta
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:06:48 #269
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40980715
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:28 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Omdat jij een stiekeme geneenskunde reller bent natuurlijk
discriminasi!!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:17:28 #270
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40981112
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:06 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

discriminasi!!
. Sorry. Niets aan te doen.
Nulla verba sed acta
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:25:20 #271
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40981375
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:17 schreef Leonoor het volgende:

[..]

. Sorry. Niets aan te doen.
oh jawel.
pi_40992186
Zo ben weer terug uit Oekraine.

Ik mag dit semester meedoen aan het eindvak hoewel ik er 4 sp tekort voor kom. Woohoo!

Owja boeken bestellen. Ook dat weer.
pi_40992224
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:16 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Kun je wel zeggen. Ik ben trouwens niet de eisende partij, wel natuurlijk de gemachtigde. Maar deze zaak doe ik pro deo. Even eens leuk het webshopje pesten.

Ben wel benieuwd wat de rechter ervan zegt, dit zal hij niet vaak onder zijn neus krijgen.
Een niet werkende vibrator of zo?
pi_40992298

iets te lang geleden dat ik hier geweest ben. Zoveel dingen te doen gehad. Ondertussen ben ik door de selectie voor bestuurskunde en de meeste van mn rechten boeken staan ]te koop .

Het was een mooi jaar maar dat typische juridische mieren neuken is niet aan mij besteed.
pi_40992326
quote:
Ik heb m'n oude boeken op de kant gelegd, met de onderkant naar de voorkant van de boekenrek toe dus en de rugkant naar links en de voorkant naar boven. Zo heb ik ze gestapeld tot helemaal bovenaan. De diepte van de boekenkast is precies de diepte van de boeken. Om toch te weten welke boeken er in de kast liggen heb ik op de onderkant over de pagina's heen dus de namen van de boeken geschreven. Je kunt natuurlijk ook met de rugkant naar voren stapelen, maar dan benut je de ruimte niet 100% optimaal (al heb je natuurlijk nog altijd meer ruimte dan bij het op een rij zetten)
De readers worden ook gestapeld, zij het dan dat zij met de rugkant gewoon naar de voorkant van de boekenkast gaan.

Onderop gaan uiteraard de readers en boeken die je niet meer snel nodig denkt te hebben, terwijl de rode reeks uiteraard bovenop ligt. De boeken die je dagelijks gebruikt, van dit semester, zet ik gewoon ernaast op een rij, anders blijf je aan de gang.
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:31:00 #276
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_40994044
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef VoreG het volgende:
Wat een schooier.
Een partner bij kantoortjes als Allen & Overy, De Brauw of Nauta doet het daar niet voor hoor.
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:34:02 #277
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_40994147
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:19 schreef Sessy het volgende:

[..]

Een niet werkende vibrator of zo?

Zo'n zaak zou ik niet hebben aangenomen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:51:59 #278
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_40994620
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:13 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Dan had je het duidelijk beter voor elkaar dan ik. Die gasten konden er echt niks van, kan me niet voorstellen ook dat ik mag komen, maar t leek me eerlijk gezegd ook geen geweldig kantoor, zo 1e indruk daar binnen...
Ik heb donderdag te horen gekregen dat ik mag deelnemen aan hun Topnotch. Lekker 4 dagen op hun kosten beetje slap lullen en ook nog eens een dagje naar Londen ...
Before all else, be armed.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:25:38 #279
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40995780
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:34 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Zo'n zaak zou ik niet hebben aangenomen.
gevalletje 'koop op afstand' retour gestuurde vibrator dan?
pi_41042378
Morrigun, hoe is met je magisteravontuur nog afgelopen? Ik heb wel gevraagd wie nou secretaris werd maar ik wist niet meer hoe jij echt heette...
pi_41042412
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:38 schreef Vanitas het volgende:

[..]

Waar heb jij het over en wat heeft dit met de kluwer te maken.
pi_41042449
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:25 schreef Blackman het volgende:

Afwachten wat je medescholieren doen, hun boeken bekijken tijdens colleges, oudejaars studenten vragen, evt. kopieren van je medescholieren als het een dun boekje (bijv beslissingsmodel) betreft. Als eerstejaars: alles kopen, het eerste semester gaat erom dat je vooral leert lezen en formuleren en als je die boeken niet koopt... leer je 't ook niet. En die leessnelheid heb je wel nodig.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:05:39 #283
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41045634
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:20 schreef Sessy het volgende:

[..]

Waar heb jij het over en wat heeft dit met de kluwer te maken.
Alles in 1 post kan ook he?!

Maar dit heeft niets met Kluwer te maken, maar ik de liefde van Henk voor mij, omschreven in een plastische foto-sessie, gevonden op de website van een zekere andere user alhier.

Tot zover de inside info die verder niet ter zake doet!
Nulla verba sed acta
pi_41046254
hij quotte mij daarom vroeg ik me dat af maar waarschijnlijk verkeerde knopje ingeduwd dan
pi_41046492
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef VoreG het volgende:
Daar kom ik mijn bed niet eens voor uit.
pi_41047421
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:14 schreef Sovereign het volgende:
De Kluwer komt op mij over als een goedkoop telefoonboek
Dat ding ziet er inderdaad niet uit. De Vermande is veel stijlvoller, hetgeen voor mij voldoende reden was om ten faveure van dit wetboek te kiezen.
quote:
dus ik ga altijd voor de Vermande. De laatste Vermande editie had dunner papier though dan voorafgaande jaren. Klootzakken daar.
De opmaak lijkt ook wel minder te worden. Dat vind ik vervelender.
pi_41065398
Ik heb vandaag boeken staan verkopen aan eerstejaars en die kiezen allemaal voor de Kluwer ( )

Er zijn geloof ik in totaal 7 Vermande's verkocht, 170 minder dan de Kluwer.

Niet dat de eerstejaars weten waarom ze die kiezen, meestal omdat de andere het ook doen. Typisch kuddegedrag
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:32:42 #288
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41076528
gratis cdrom wil ook wel helpen ; ik heb beide gehad en ik vind de kluwer gewoon veel logischer (al ziet de vermande er wel frisser uit), bovendien hebben de docenten in utrecht vaak ook zelf de kluwers liggen, wat handiger is om sneller de pagina's te vinden die ze aanhalen (los van 't verhaal over dat je wetten moet weten te vinden enzo).
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:28:06 #289
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41078439
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:32 schreef dr.dunno het volgende:
gratis cdrom wil ook wel helpen ; ik heb beide gehad en ik vind de kluwer gewoon veel logischer (al ziet de vermande er wel frisser uit), bovendien hebben de docenten in utrecht vaak ook zelf de kluwers liggen, wat handiger is om sneller de pagina's te vinden die ze aanhalen (los van 't verhaal over dat je wetten moet weten te vinden enzo).
En de Kluwer heeft zichzelf dit jaar wederom weten te overtreffen qua kleurstelling, wie wil er nou niet gespot worden met fluoriscerend oranje?

Kluwer, nu ook glow in the dark uw beste juridische vriend!
Nulla verba sed acta
pi_41078496
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 23:28 schreef Leonoor het volgende:

[..]

En de Kluwer heeft zichzelf dit jaar wederom weten te overtreffen qua kleurstelling, wie wil er nou niet gespot worden met fluoriscerend oranje?

Kluwer, nu ook glow in the dark uw beste juridische vriend!
Ik oranje, walgelijke kleur. Ik dacht dat wij juristen smaak hadden.
pi_41080402
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik oranje, walgelijke kleur. Ik dacht dat wij juristen smaak hadden.
Ondanks haar verkeerde wetbundel keuze respect voor Leonoor he lullo!
pi_41080752
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 00:27 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ondanks haar verkeerde wetbundel keuze respect voor Leonoor he lullo!
Is ze kleurenblind? Dat zou haar kunnen disculperen.
pi_41080806
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 00:39 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Is ze kleurenblind? Dat zou haar kunnen disculperen.
Jij zou 't moeten weten..........
  woensdag 23 augustus 2006 @ 00:44:23 #294
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_41080908
Als ik al een Kluwer zou bestellen, dan wordt het deze: http://www.kluwershop.nl/details.asp?pr=11026&cl=WRemailing
pi_41081226
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 00:41 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Jij zou 't moeten weten..........
Oeps doorzien.
pi_41082539
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:41 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb vandaag boeken staan verkopen aan eerstejaars en die kiezen allemaal voor de Kluwer ( )

Er zijn geloof ik in totaal 7 Vermande's verkocht, 170 minder dan de Kluwer.

Niet dat de eerstejaars weten waarom ze die kiezen, meestal omdat de andere het ook doen. Typisch kuddegedrag
Ik had als eerstejaars een vermande gepakt...
Toch overgestapt op de kluwer vorig jaar. Vanwege de cd dus.

Ik heb nou gister m'n boeken besteld, zouden ze volgende week aan het begin van de week al binnen zijn?

De vermande was fijner opzoeken als je niet wist waar een wetsbepaling stond of erger, waar er wetsbepalingen over een bepaald onderwerp staan... Met de register van Kluwer kan ik helemaal niks aanvangen.
Daarentegen zoekt de CD van Kluwer weer wel super, je typt een woord in en het zoekt de wetsbepalingen waar het in voorkomt in een seconde tijd.

Ik ben 't dit jaar wel afgeleerd om pas de dag voor het tentamen post-its te gaan plakken in de wetbundel met de Kluwer! Nadat ik tot mijn grote paniek de ochtend van een tentamen erachter kwam dat ik geen idee had waar dat allemaal stond.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:39:39 #297
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41087195
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 00:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Oeps doorzien.
Excusez-moi?
Nulla verba sed acta
pi_41094439
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 01:55 schreef Sessy het volgende:
Ik heb nou gister m'n boeken besteld, zouden ze volgende week aan het begin van de week al binnen zijn?
Er zijn nog maar heel weinig boeken binnen, zlefs eerstejaars Bestuurkunde hebben pas 3 van de 10 boeken binnen. Kans is groot dat je boeken er volgende week wel zijn

De Vermande heeft dit jaar ook een cd-rom en een koelkastmagneet waarin je je eigen foto op het gezicht van een rechter met grijze-krullen-pruik kan plakken

De Kluwer van dit studiejaar vind ik minder lelijk dan die van vorig jaar. Ik HAAT paars.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:43:19 #299
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41094562
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:39 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Er zijn nog maar heel weinig boeken binnen, zlefs eerstejaars Bestuurkunde hebben pas 3 van de 10 boeken binnen. Kans is groot dat je boeken er volgende week wel zijn

De Vermande heeft dit jaar ook een cd-rom en een koelkastmagneet waarin je je eigen foto op het gezicht van een rechter met grijze-krullen-pruik kan plakken

De Kluwer van dit studiejaar vind ik minder lelijk dan die van vorig jaar. Ik HAAT paars.
Oooooh ik wil ook een hippe magneet, The_Duce?
Ik vind de Kluwer dit jaar afzichtelijker dan ooit, maar gelukkig gaat het om de inhoud, en die is natuulijk geweldig als altijd. De registers, de verwijzingen, nee nee, Vermande kan er niet aan tippen
Nulla verba sed acta
pi_41095065
En Vermande heeft zelfs Meneer Spong ingeschakeld!

http://www.sdu.nl/vnw/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')