Jah, je hebt wel gelijkquote:Op maandag 26 juni 2006 09:33 schreef Chielus het volgende:
Lachen, dit laat wel zien dat Fok! over heel Nederland vertegenwoordigd is.
Skiff 1, 2 en 3 systeem? Wat zijn de eisen voor Skiff 3 bij julie?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:27 schreef horney_dorney het volgende:
Zelf lekker aan het skiffen, aangezien ik onlangs voor de hoogste categorie heb afgeroeid, vanaf nu in piekfijne bootjes.
Na, ik ben maar een comporoeiert, niet zoveel bijzondersquote:Op zondag 16 juli 2006 15:13 schreef ocf81 het volgende:
In welke ploeg roei je?
Woehoe, 1 mannen en 1 damesboot in het 4+ veld! Orca was dus toch wel een stukje beter vertegenwoordigdquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:50 schreef Slachtkalf het volgende:
ehh ja, nou ja, inderdaad afgelopen jaar was natuurlijk C4+
Maar we hadden wel degelijk twee gladde vieren varen (dames en heren boot).
Keroppi: jij bent orca he? (ik lees dit topic wel eens mee) B4 toch? Hebben wij heel toevallig na de PEiL met elkaar gepraat, toen we moesten wachten totdat de boten uit het water konden (file, file daar)
Ow, nou ja, dan kan het al niet, want wij babbelde, meer dood dan levend overigens, even na met een orca dames B4 bootje. Zucht. Die mooie tijd van roeiwedstrijden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:56 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Woehoe, 1 mannen en 1 damesboot in het 4+ veld! Orca was dus toch wel een stukje beter vertegenwoordigd
Ik roei trouwens geen b4 maar glad, en ik kan me niet herinneren dat we met Nereus heren gekletst hebben. Maar het is natuurlijk alweer een tijdje geleden
Welk blok zijn jullie toen gestart?
Want trainen op de roeibaan waar 75 % van de belangrijkste wedstrijden van nederland worden gehouden is idd een groot nadeelquote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
volgens mij zit okeanos alleen op de bosbaan en dan is je trainingsgebied dus beperkt tot die roeibaan van ca. 2,5 km. lijkt mij best een argument om daar niet te gaan roeien, tenzij je allergisch bent voor pleziervaartboten oid.
Niet voor enkele wedstrijdroeiers, maar als comp./recreant gaat de bosbaan redelijk snel vervelen denk ik.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:29 schreef Chielus het volgende:
Want trainen op de roeibaan waar 75 % van de belangrijkste wedstrijden van nederland worden gehouden is idd een groot nadeel
Speedboten hebben allemaal een registratienummer op de zijkant staan. Klagen kan bij:quote:Op maandag 24 juli 2006 10:10 schreef horney_dorney het volgende:
mag ik alsnog zeiken over speedboten/pleziervaart
Stuurdiploma? Zit je bij een burgervereniging? Bij ons wordt je gewoon in een boot gelazerd onder het motto 'zoek het maar uit'quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:14 schreef lilalush het volgende:
Ik mag nog niet als stuurtje mee, heb mijn stuurdiploma nog niet gehaald. Wel lastig hoor, ben je altijd van anderen afhankelijk. Maar goed, ben nu bezig voor mijn stuurdiploma dus over een tijdje kan ik examen doen.
De vloot van Willem 3 is niet bepaald kinderachtig gelukkig, zeker niet als je wat beter kan skiffen. In mijn gewichtsklasse heb ik de keuze uit een Loewe, 2 Empachers (hout en plastic), wat chinees spul en 1 of 2 Fillipi's, beiden van goed kwalitieit. Keuze zat dusquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:58 schreef cryforhelp het volgende:
wat voor skiffs roeien jullie trouwens in? Bij ons is het allemaal glad materiaal, waarbij de open categorieën zijn in te delen in 'slecht' en 'matig'Maar ik weet dat er bijvoorbeeld bij Gyas ook in oefenskiffs wordt geroeid. Een soort plastic C1-en, niet om te krijgen die dingen
Brrrr, daar bij vergeleken zijn de corporale studentenverenigingen nog 'knorrig'...quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:29 schreef ocf81 het volgende:
vooralsnog alleen terug te vinden op pagina 2 van de papieren editie.
edit: toch nog even verder gezocht en teruggevonden op http://www.nrc.nl/binnenland/article412868.ece
Damn joh, hoeveel van die dingen hebben jullie uberhauptquote:Op donderdag 10 augustus 2006 17:16 schreef horney_dorney het volgende:
[..]
De vloot van Willem 3 is niet bepaald kinderachtig gelukkig, zeker niet als je wat beter kan skiffen. In mijn gewichtsklasse heb ik de keuze uit een Loewe, 2 Empachers (hout en plastic), wat chinees spul en 1 of 2 Fillipi's, beiden van goed kwalitieit. Keuze zat dus![]()
Voeg daar maar WanEnOonlie (Njord) aan toe.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:46 schreef Apoc2003 het volgende:
Dit is het enige echte roei- en ergometer topic van fok!
Deze sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden tewijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken is volgens ons een van de mooiste sporten die men op het water kan beoefenen.
Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.
[afbeelding]
Roei(st)ers op fok!:
ocf81 (euros)
Keroppi (orca)
theSummoner (skoll)
nanana (asopos de vliet)
Chielus (vidar)
nogeenmaarten
Apoc2003 (gyas)
Anonimiteit bestaat niet boudy. Dat moet jij toch ook weten?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:21 schreef cryforhelp het volgende:
Hier nog een roeier, maar vereniging voel ik me niet zo geroepen om erbij te vermelden. Dit ter behouding van de anonimiteit van mijn username.
Kan wel melden dat ik 3ejaars () ben en stuur. Ohja, en mannelijk, voor de mensen die door het woord stuur in de war raken
![]()
En ga nou niet zeggen: omdat ze niet hard genoeg roeidenquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:44 schreef theSummoner het volgende:
Grom, waarom hebben ze nou geen gooooouuuuud![]()
Echt zo jammer voor die bikkels![]()
klopt, ik denk dat we uiteindelijk rond de 130 uitkomen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:35 schreef ocf81 het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk ook potentiële aanwinsten. Weinigen worden definitief lid vor het eind van de intro.
Tegenover vorig jaar/gewoonlijk...hoeveel?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:47 schreef ocf81 het volgende:
Een van onze primaire activiteiten is in de regen gevallen, en we zitten op slechts 60 nieuwe aspirant-leden
aj das wel weinig, wij ziitten op hetzelfde als afgelopen jaar.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:47 schreef ocf81 het volgende:
Een van onze primaire activiteiten is in de regen gevallen, en we zitten op slechts 60 nieuwe aspirant-leden
zo weinig maar?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:33 schreef ocf81 het volgende:
Nomaal zijn het er zo'n 150. waarvan dan ca. 1/3 lid wordt.
Orcaquote:Op zondag 3 september 2006 22:54 schreef E-Jey het volgende:
Nadat we vorig jaar de B4 bokaal gewonnen hadden, gaan we dit jaar voor de vlietbokaal. Eens kijken of we die naar Haarlem kunnen krijgen dit jaar. Keroppi, bij welke vereniging roei je?
Plannen? Het WK halen natuurlijk. Lijkt me duidelijk.quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:17 schreef Apoc2003 het volgende:
Vanaf woensdag begint voor mij de voorbereiding op het wedstrijdroeien! Dat houd in dat er één hardlooptraining, één circuittraining en drie keer geroeid gaat worden per week, tot en met de asopos najaars, daarna begint de selectie periode! Ik kan echt niet meer wachten tot woensdag! En al helemaal niet op de selectieperiode! Heb er zin in!!![]()
Vanavond nog maar even skiffen, 2x-en of ergometeren om alvast met de conditie bezig te gaan
Wat zijn jullie plannen voor het komend jaar?
Maximale hartslag verschilt nogal. Bij een slechte conditie is ie anders dan bij goede conditie. Los daarvan is 188 (mijns inziens) wat aan de lage kant aangezien je hoge ED zone rond de 170 ligt. Desondanks hoef je je geen zorgen te maken hoor. Komt vanzelf wel goed.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:29 schreef Apoc2003 het volgende:
Verder is er elke maandag nog een hardlooptraining van 1,5 uur waarbij ook hartslag metingen worden gedaan. Deze trainingen kan ik goed volhouden. Daarnaast is er ook nog een uur circuit-training per week, wat me hard is tegengevallen (erg zwaar). Bij de circuittrainingen moesten we ook onze maximale hartslag bepalen, voor mij lag die op 188... geen flauw idee of dat normaal is of niet, misschien hier iemand die er verstand van heeft?![]()
Hmmm heb jij nog tips voor handen die aan gort liggen. Bij mij treed het echt heel snel opquote:
Je had sowieso nooit voor Asopos moeten kiezen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:47 schreef Pikhoofd het volgende:
Hier nog een roeier. Ik ben in de lente lid geworden bij Asopos de Vliet en ben nu dus eerstejaars. Ik ben er nog niet uit wat ik komend jaar ga doen, wedstrijdroeien of comporoeien. Ik heb dus al een tijdje geroeid, vind het hartstikke leuk, maar om nou 6 keer in de week te gaan trainen enzo lijkt me wel wat te veel van het goede. Afgelopen jaar trainden wij ook wel een keer of 3/4/5 in de week, maar dat was zoveel vrijblijvender en dat beviel me prima...
Niet zeiken, dat is punt 1. Als je zielig gaat lopen doen (tijdens de training), dan is het einde zoek. Je kan beter gewoon doorroeien, want elke 3 halen stoppen heeft ook geen zin. Zorg ervoor dat je het opbouwt, dat je rekening houdt met je blaren -- ga dus geen gekke dingen doen als tennissen!quote:Op woensdag 20 september 2006 14:09 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Hmmm heb jij nog tips voor handen die aan gort liggen. Bij mij treed het echt heel snel opEnige oplossing vorig jaar bleek heel veel preventief tapen
Waarom niet? Is toch een leuke vereniging?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:49 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Je had sowieso nooit voor Asopos moeten kiezen.
Ja.quote:Op woensdag 20 september 2006 18:15 schreef Pikhoofd het volgende:
[..]
Waarom niet? Is toch een leuke vereniging?
Op die foto van de WU23, zit daar nou een stuurboordroeier op slag?
Spijt me, maar ik vind dat een beetje lompe reactie. Het is misschien een kleinere vereniging, maar het gaat toch ook om het feit dat je een ergens zit waar je je op je plek voelt? Als hij nou had gezegd: mijn aspiraties zijn de Olympische spelen, okee dan moet je misschien naar een wat grotere vereniging. Maar dat maakte ik niet echt uit zijn verhaal op.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:49 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Je had sowieso nooit voor Asopos moeten kiezen.
Schattebout, dat hoort bij het spelletje. Ik heb naar mijn weten ooit wel eens laten weten dat ik bij Njord roei (ook Leiden dus), en je weet dat daar altijd over en weer modder wordt gegooid. Je zou voor de grap eens het barboek van Asopos moeten lezen, hoe men daar op Njord reageert.quote:Op donderdag 21 september 2006 08:44 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Spijt me, maar ik vind dat een beetje lompe reactie. Het is misschien een kleinere vereniging, maar het gaat toch ook om het feit dat je een ergens zit waar je je op je plek voelt? Als hij nou had gezegd: mijn aspiraties zijn de Olympische spelen, okee dan moet je misschien naar een wat grotere vereniging. Maar dat maakte ik niet echt uit zijn verhaal op.
We doen hier al vier delen niet lullig over andere verenigingen en in principe zou ik het leuk vinden als het zo blijft!
Zijn reactie maakte mij ook helemaal niets uit hoor. Ik ben wel bekend met de onderlinge rivaliteit. Ik wilde alleen wel eens horen wat voor redenen hij nou eventueel zou kunnen hebben om geen lid te worden bij Asopos en wel bij Njord, maar het blijft angstvallig stilquote:Op donderdag 21 september 2006 09:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Schattebout, dat hoort bij het spelletje. Ik heb naar mijn weten ooit wel eens laten weten dat ik bij Njord roei (ook Leiden dus), en je weet dat daar altijd over en weer modder wordt gegooid. Je zou voor de grap eens het barboek van Asopos moeten lezen, hoe men daar op Njord reageert.
(overigens is het daar nu niet helemaal representatief, want we hebben een poging gedaan om het daar een beetje over te nemen)
Los daarvan: ik probeer hier geen flamewar te ontketenen, nooit mn bedoeling geweest.![]()
Allemaal happy happy joy joy mensen hier!
Nou was ik niet op de hoogte van het feit dat je bij Njord roeide. Alhoewel ik dat natuurlijk wel heel makkelijk had kunnen herleiden. Maar goed, ik krijg soms juist het idee dat de rivaliteit tussen de roeiverenigingen binnen een stad vooral door buitenstaanders 'opgeblazen' worden. Wij delen onze kleedkamers gewoon met Triton en dat gaat prima.quote:Op donderdag 21 september 2006 09:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Schattebout, dat hoort bij het spelletje. Ik heb naar mijn weten ooit wel eens laten weten dat ik bij Njord roei (ook Leiden dus), en je weet dat daar altijd over en weer modder wordt gegooid. Je zou voor de grap eens het barboek van Asopos moeten lezen, hoe men daar op Njord reageert.
(overigens is het daar nu niet helemaal representatief, want we hebben een poging gedaan om het daar een beetje over te nemen)
Los daarvan: ik probeer hier geen flamewar te ontketenen, nooit mn bedoeling geweest.![]()
Allemaal happy happy joy joy mensen hier!
Eeeeuh, nou om maar even te vergelijken:quote:Op donderdag 21 september 2006 14:28 schreef Pikhoofd het volgende:
[..]
Zijn reactie maakte mij ook helemaal niets uit hoor. Ik ben wel bekend met de onderlinge rivaliteit. Ik wilde alleen wel eens horen wat voor redenen hij nou eventueel zou kunnen hebben om geen lid te worden bij Asopos en wel bij Njord, maar het blijft angstvallig stil
Aaaah, ben jij er ook zo een die ons barboek komt bevuilen? Ik dacht het al... Internethoolie![]()
Maar waarom zou je bij een 'kleinere' vereniging minder kans op de Olympische Spelen hebben? AV heeft nu toch ook een paar roeiers die wel tot de top van Nederland horen...
Ik ben wel eens op Triton/Orca geweest hoorquote:Op donderdag 21 september 2006 17:25 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Nou was ik niet op de hoogte van het feit dat je bij Njord roeide. Alhoewel ik dat natuurlijk wel heel makkelijk had kunnen herleiden. Maar goed, ik krijg soms juist het idee dat de rivaliteit tussen de roeiverenigingen binnen een stad vooral door buitenstaanders 'opgeblazen' worden. Wij delen onze kleedkamers gewoon met Triton en dat gaat prima.
van je schattebout (
)
Ja dat klopt (wist ik ook niet, maar goed). Roy (ik neem aan dat het hem betreft) is inderdaad niet gestopt omdat hij het niet leuk meer vond, maar omdat hij zijn A-status kwijt was, omdat hij moest werken [om geld te verdienen], en omdat hij zijn studie moest afmaken (is al vrij lang bezig). Los daarvan had hij alleen een lol-jaar kunnen hebben (niet aan de top dus), daar was hij al min of meer uitgerangeerd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:11 schreef nanana het volgende:
Ten eerste, gezellig dat er nog een AV'er is hier!!!
Ten tweede, over de actieve roeiers van Asopos die op nationaal vlak actief zijn, er kunnen ook redenen zijn dat er mensen gestopt zijn. Ik weet iig van één roeier dat dit het geval is en dat is niet zomaar een reden dat hij het niet meer leuk vond ofzo en daarom maar gestopt is.
Ten derde, gezellig dat er weer wat leven in het topic zit! Die onderlinge rivaliteit tussen Njord en Asopos, ach, het hoort er hier in Leiden kennelijk bij......maar als het puntje bij paaltje komt, dan kunnen we wel daar roeien als bij ons de steiger verplaatst wordt en kunnen zij bij ons roeien als zij hun verbouwinkjes hebben enzo (volgens mij was het o.a. de clubdames8+ afgelopen voorjaar/begin zomer?)......
Natuurlijk. Al onze blikken verbleke bij het zien van Olympisch Goud, ben ik het helemaal mee eens. Overigens hebben wij ook Olympisch eremetaal: brons voor Irene Eijs in Atlantaquote:Op vrijdag 22 september 2006 14:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
wedstrijdje verplassen!
bij de buren die leyhte roeit volgens mij ronald florijn, die met zijn olympisch goud de straat aanveegt met av's en njords uitzendingen naar wat wks en nationale kampioenschappen.
Waarom Aegir ? (puur intressequote:Op donderdag 21 september 2006 14:42 schreef Pluizel het volgende:
*roeister meldt zich*
Ik roei bij AegirBen eerstejaars, maar ik roeide hiervoor al 3,5 jaar bij Amycus
Bumping? Gaaf! Mag ik meedoenquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:50 schreef Keroppi het volgende:
Leuk!
De eerste wedstrijd waar wij waarschijnlijk aan mee gaan doen zal de Orca danwel Triton bumping zijn (ligt eraan wie er eerder is).
Waarom Aegir, nou ik ben uitgenodigd voor een jeugdroeiweekend bij aegir, en daar heb ik in februari aan meegedaan omdat ik al wist dat ik naar groningen ging, én verderging met roeien. Een paar roeivriendinnen gingen ook naar Aegir, dus nu zijn we allemaal samen bij Aegirquote:Op zondag 24 september 2006 21:57 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Waarom Aegir ? (puur intresse)
Ik kom overigens uit wierden, en woon vrij dichtbij amycus!
Overigens nooit geweten dat er een roeivereniging in wierden (of is het al almelo?) tot dat ik zelf ging roeien in groningen
Wat ga je roeien dit jaar? Van plan te gaan selecteren ?
Ben nu bezig met voorbereiden op selecties bij Gyas. Heb vorig jaar regio geroeid, was heel erg leuk, maar echt goed roeien leer je er niet van... dit jaar dus voor de eerstejaars lichte 8+quote:Op maandag 25 september 2006 15:23 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Waarom Aegir, nou ik ben uitgenodigd voor een jeugdroeiweekend bij aegir, en daar heb ik in februari aan meegedaan omdat ik al wist dat ik naar groningen ging, én verderging met roeien. Een paar roeivriendinnen gingen ook naar Aegir, dus nu zijn we allemaal samen bij Aegir
Amycus is overigens aan de wierdense kant van de wierdense brug, maar op de een of andere manier is het nog net in Almelo.
Ik ben van plan om mee te doen aan de selecties voor de eerstejaarsch dames acht, zodat ik nog een beetje in vorm blijf en niet tussen luie regioroeiers terechtkom. Ik zit bij roei om de sport, niet om de borrels.
Wat roei jij?
Testen... in septemberquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:30 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Ben nu bezig met voorbereiden op selecties bij Gyas. Heb vorig jaar regio geroeid, was heel erg leuk, maar echt goed roeien leer je er niet van... dit jaar dus voor de eerstejaars lichte 8+![]()
Waarom kom je vandaan trouwens ? Welke middelbare school enzo ?![]()
Overmorgen trouwens de eerste serieuze conditie test: een submax test, dus 2x 20 minuten op de ergometer waarbij je een bepaalde hartslag moet aanhouden... ben benieuwd hoe ik dat ga trekken!
Vast een heleboel. Anders hadden ze niet getest.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:55 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Testen... in september
Hoeveel mensen hebben jullie dan in die selectie dat er al tot tests overgegaan wordt?
Ik kom uit Vriezenveen, ging in Almelo naar het OSG Erasmus. (in tegenstelling tot zo'n beetje 95% van de rest van vriezenveen, die naar het Noordik gingen) Welke middelbare school zat jij op dan?quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:30 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Ben nu bezig met voorbereiden op selecties bij Gyas. Heb vorig jaar regio geroeid, was heel erg leuk, maar echt goed roeien leer je er niet van... dit jaar dus voor de eerstejaars lichte 8+![]()
Waarom kom je vandaan trouwens ? Welke middelbare school enzo ?![]()
Overmorgen trouwens de eerste serieuze conditie test: een submax test, dus 2x 20 minuten op de ergometer waarbij je een bepaalde hartslag moet aanhouden... ben benieuwd hoe ik dat ga trekken!
Mooiste roeiwaterquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:12 schreef Pikhoofd het volgende:
Heej wanenoonlie. Hoe vaak train jij wel niet als ik je gister al twee keer op het water zag op het mooiste roeiwater van leiden???
Het schijnt ook wel te gebeuren dat een boot door een visser 'aan de haak wordt geslagen'. Ik weet in ieder geval dat een wedstrijdacht een keer dat heeft meegemaaktquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:23 schreef horney_dorney het volgende:
Eikels heb je helaas overal.....zoals een kilometer lang irritante vissers langs de Amstel
Bijna iedereen heeft dat bij ons wel eens meegemaakt, ik ook. Haakje bleef aan m'n vin hangen geloof ik, maar er was op dat moment niks wat ik er aan kon doen. Dus dat was -1 haakje en vislijn voor die visserquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:31 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Het schijnt ook wel te gebeuren dat een boot door een visser 'aan de haak wordt geslagen'. Ik weet in ieder geval dat een wedstrijdacht een keer dat heeft meegemaakt
Minder erg dan sukkels die met hun 8 meter lange hengel langs de Bosbaan gaan zitten.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:06 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Bijna iedereen heeft dat bij ons wel eens meegemaakt, ik ook. Haakje bleef aan m'n vin hangen geloof ik, maar er was op dat moment niks wat ik er aan kon doen. Dus dat was -1 haakje en vislijn voor die visser
Sukkels die met 8 meter hengels vlak na de bocht gaan zitten![]()
Nee, ik hoefde niet. De nieuwe twee-zonder / dubbeltwee werd door Marije en Jaap voorgeroeid.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:34 schreef theSummoner het volgende:
Hoe was de gebouw-opening eigenlijk? heb je nog voor mogen roeien?![]()
Ik hoorde het net bij Studio Sport. 34 jaar.... binnen twee maanden foetsie door een agressieve vorm van kanker...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:42 schreef theSummoner het volgende:
Cheun Wei Cheung is overleden![]()
Rest in Peace beste stuur van Nederland. Sterkte aan de nabestaanden.
(http://www.nereus.nl)
Vertel mij wat. Ik ben de allereerste keer in een skiff meteen omgeslagen. Een meter of 15 van het vlot, waar toevallig 30 man stonden te kijken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:47 schreef ocf81 het volgende:
Vraag de gemiddelde roeier wat ei van een skiff vindt, en hij/zij zal je waarschijnlijk zeggen dat het wel erg onstabiel vaart de eerste keer.
Ik heb daarna ook nog wel vaker gesculld, hoor. Zelfs nog wel wedstrijden gedubbeltweed, en een keer bij een Asopos in het SRB1x veld als een-na-laatste geeindigd.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:48 schreef ocf81 het volgende:
De verwerking zit hem juist in het opnieuw aangaan van de uitdaging, mits nog mogelijk natuurlijk.
ik zet er 5 bier op dat als jij in mijn kano gaat zitten, dat je meteen omslaat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:47 schreef ocf81 het volgende:
bij het afscheid van de vorige rector van de UT werd een vier tegen een kano met 4 van de beste kano'ers en een zeilboot gezet. Kano bleef toch een einje achter de roeiboot steken. Wat voor tijd zet de gemiddelde kano neer op de 1000? Een 4- in onder de 3 minuten.
Zonder ooit in een roeiboot te hebben gezeten kan je dat onmogelijk zeggen terwijl je mij in de ogen zou kunnen kijken. Vraag de gemiddelde roeier wat ei van een skiff vindt, en hij/zij zal je waarschijnlijk zeggen dat het wel erg onstabiel vaart de eerste keer. Wanner gebruik je je benen met kano? alleen voor balans lijkt me, en dat is niet noemenswaardig i.verg.m. roeien.
Riemen. Riemen, heten die dingen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik zet er 5 bier op dat als jij in mijn kano gaat zitten, dat je meteen omslaat.
ik heb gehoord van een goede kanoer dat het voor een kanoer makkenlijker is om in een skiff te zitten, dan voor een roeier om in een K1 te gaan zitten. dit omdat kanoers hun boot met hun lichaam in balans houden. roeiers doen dit meer met de peddels heb ik gehoord.
quote:Op maandag 16 oktober 2006 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik zet er 5 bier op dat als jij in mijn kano gaat zitten, dat je meteen omslaat.
ik heb gehoord van een goede kanoer dat het voor een kanoer makkenlijker is om in een skiff te zitten, dan voor een roeier om in een K1 te gaan zitten. dit omdat kanoers hun boot met hun lichaam in balans houden. roeiers doen dit meer met de peddels heb ik gehoord.
stomme fout idd, riemen danquote:
Is het niet Merijn van Oijen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:58 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nee de stuur daar is Niels van den Bovenkamp.
Helemaal gelijk. Mijn fout.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:49 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Is het niet Merijn van Oijen?
Jep, en toen werd ie door Cheung gepasseerdquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:20 schreef WanEnOonlie het volgende:
Niels was namelijk later pas in de running, voor de Spelen van '04.
Brrrr. Het enige leuke van de hel is de warme douche achteraf.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:48 schreef ocf81 het volgende:
* ocf81 gaat welicht tocxh ooit in zijn leven de hel starten.
(en wel dit jaar, afhankelijk van de fysieke gesteldheid)
Niks van waar. De vier kilometer uitroeien is veeeel leuker.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:57 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Brrrr. Het enige leuke van de hel is de warme douche achteraf.![]()
wat een takkenafstand, dan ben je al moe tegen de tijd dat je moet startenquote:Op zondag 22 oktober 2006 13:44 schreef ocf81 het volgende:
een race aan het einde van november die bekend staat om zijn koude omstandigheden en het lange oproeitraject van ca 10 à 11 km.
http://www.helvanhetnoorden.nl/
Ik was er niet bij met de knorrestijn. Ik had 's ochtends getrained en ik had nog genoeg andere dingen te doen, dus ben maar niet gaan kijken.
Jep, snie voor kano-ersquote:Op maandag 23 oktober 2006 23:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wat een takkenafstand, dan ben je al moe tegen de tijd dat je moet starten![]()
Ja, wij gaan samen varen dit jaar.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:31 schreef nanana het volgende:
wanenoonlie, hoorde vandaag dat dion en jij niet gestart waren.....maarre, is het de planning dat jullie het een en ander samen gaan starten dit jaar?
goudse mijl was erg leuk! zelf niet zo bijzonder goed gepresteerd! 4de van de 4 in mix2 veld. Andere AV-ploeg was 2de. wel 3 blikken mee naar leiden, namelijk het dames4*+, het H8+ en D8+!!
Al met al een zeer leuk dagje en zeker een wedstrijd die ik best nog wel eens zou willen starten!
ik ben/was zowiezo van de kort afstanden, 200/500/1000. de rest voer ik wel mee, maar dan eindigde echt laag.quote:
Nog altijd De Laak prognoserace. Daar wordt de toon voor het seizoen gezet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:09 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
de belangrijkste wedstrijden van het jaar
hehequote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:08 schreef ocf81 het volgende:
niet happen dammit
Je hebt nooit eerder met ervaren roeiers geroeid, anders mag je niet in het onervaren veld starten, harryquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:24 schreef Pluizel het volgende:
I'm in voor de asopos!
ik geloof dat we in t onervaren/beginnelingen/hoe t ook maar genoemd wordt D4+ veld meedoen. Ik geloof dat t maar een paarhonderd meter is, dus dat wordt vast gewoon dom raggen en hopen dat iedereen gelijk zit... *verlangt weer naar boten met ervaren roeiers...*
ik ben een ex-jeugdroeier, dus dat kan wel...quote:Op zondag 29 oktober 2006 01:54 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Je hebt nooit eerder met ervaren roeiers geroeid, anders mag je niet in het onervaren veld starten, harry
Tenminste, je kan het nooit op een constructieve schaal gedaan hebben.
Fijn zeg, van die slimmerds die uiteindelijk minder slim zijnquote:Op zondag 29 oktober 2006 01:54 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Je hebt nooit eerder met ervaren roeiers geroeid, anders mag je niet in het onervaren veld starten, harry
Tenminste, je kan het nooit op een constructieve schaal gedaan hebben.
pff, hoe laat moet je dan wel niet vertrekken in Groningen?quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:30 schreef Apoc2003 het volgende:
Aiiii 8 uur 16 moet ik voor het eerst starten....
22:17 vrijdagavondquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:50 schreef Pikhoofd het volgende:
[..]
pff, hoe laat moet je dan wel niet vertrekken in Groningen?
viering?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:14 schreef duncannn het volgende:
amsterdamse grachtentocht was leuk![]()
en over 2 weken novemberviering![]()
quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:41 schreef ocf81 het volgende:
op zich leuk om te zien dat er zo veel roeitopic posters zo goed bezig zijn
Wanneer worden bij jullie de selecties bekend gemaakt? Bij ons pas op 15 december, wat me vrij laat lijkt als ik hier al lees dat verschillende mensen al weten of ze geselecteerd zijn of niet.....quote:Op donderdag 9 november 2006 12:31 schreef -Banaan- het volgende:
Ik ben in afgelopen lente begonnen met roeien bij PE, nu doe ik mee met de selectie voor EJL.
Voor de selectie nog meegedaan met de Asopos in het O4+ veld, was wel sterk maar we
zijn toch niet laatste geworden, vonden we best een goeie prestatie voor 4 trainingen met elkaar in een boot
en ook 4x in een gladde 4 roeien![]()
Het was eerst de bedoeling om in B8+ te starten, maar er waren niet genoeg mensen om 2 achten vol te krijgen. Dus toen zijn er 4 in een 4+ gezet, opzich wel mooie voorbereiding op de selectie, want we roeien nu ook in viertjes.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:16 schreef nanana het volgende:
Pikhoofd, gefeliciteerd! Op naar veel blik dit jaar! BTW, zit je EJL of EJZ?
Banaan, wat een aparte keuze om dan in het O4+ veld te starten. Als lentelid mag je in het C4+ veld starten.....was dat ivm jullie selectieperiode of wat?
bij ons wordt de selectie voor lichte pikken 8 dec bekend gemaakt, en de zware ballen na de NKIR volgens mijquote:Op donderdag 9 november 2006 17:06 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Wanneer worden bij jullie de selecties bekend gemaakt? Bij ons pas op 15 december, wat me vrij laat lijkt als ik hier al lees dat verschillende mensen al weten of ze geselecteerd zijn of niet.....
Jaquote:Op donderdag 9 november 2006 11:13 schreef nanana het volgende:
keroppi, heb je nog kunnen roeien deze week?
Mooi is dat he, bij ons kan dat ook, werkt echt stukken beter dan afschrijven in een boek ofzoquote:Op vrijdag 10 november 2006 17:26 schreef Keroppi het volgende:
[..]
JaGing niet bepaald geweldig, maar ach. Bij Orca kunnen we tegenwoordig digitaal boten afschrijven, zeer ideaal!
keroppi, er is altijd ruimte voor verbetering toch?????quote:Ja Ging niet bepaald geweldig, maar ach. Bij Orca kunnen we tegenwoordig digitaal boten afschrijven, zeer ideaal!
Ja, sorry ocf81....zit al sinds gister aan een stom verslag te werken en begrijpend lezen en zinnen helder formuleren is dan een beetje ver te zoeken!!!quote:dat bedoelde ik ook te zeggen met die 2e zin.
Dat zegt niks, en dan heb ik het niet eens over de vrij makkelijk te bereiken status van nieuweling. Hoeveel zijn er doorgegaan uiteindelijk? Niet veel! Bovendien - en dit heb ik een maand of wat geleden nog doorgenomen met Dion - was de hoeveelheid werkelijk beginnende roeiers (d.w.z. niet-eerstejaars, niet-comporoeier etc.) vrij laag. Dat doet uiteraard niets af aan hun prestaties, MAAR je moet dat soort dingen ook niet de hemel in prijzen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:02 schreef nanana het volgende:
Hoop het wel...trouwens, bovendien heeft onze dames12++ van vorig jaar het ook volgehouden en ze zijn alle 12 nieuweling...
op zich vind ik je tekst niet overkomen als zure ouderejaars of knorrenhater....ik vind dat je je mening goed onderbouwt en ik sta eigenlijk altijd wel open voor een (gezonde) discussie, maar zoals ik net ook al zei.....zovele kennis heb ik er nu ook weer niet van (wedstrijdroeien that is). Ben alleen blij met het feit dat zoals het er nu naar uitziet we een volle wedstrijdsectie hebben die hopelijk goed gaat presteren dit jaar.......quote:Wil niet overkomen als zure ouderejaars, of knorrenhater die Asopos de grond in boort, maar het ontbreekt verenigingen (mensen an sich?) vaak aan het benodigde relativeringsvermogen.
Die 20 is dat voor licht & zwaar bij elkaar? Bij ons zijn er voor zwaar 12 die selectie doen, en bij licht 16. Er wordt volgens mij vooral gekeken naar je coachbaarheid & motivatie, om te voorkomen dat de ploeg in t seizoen uit elkaar valt oid.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:28 schreef Pikhoofd het volgende:
Het is voor mij ook nog maar de vraag hoeveel er over blijven. Er zijn er nu ook wel een aantal bijgehaald die zeer sterk twijfelden over wel of niet wedstrijdroeien. Daarom zullen er ook wel 20 geselecteerd zijn en blijven er waarschijnlijk gewoon 2 8-en over.
(-edit- 16 dus)quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:47 schreef duncannn het volgende:
vandaag 2km test op de ergometer, duurde 7:52 minuten, is dat goed?![]()
quote:Op zondag 12 november 2006 14:30 schreef theSummoner het volgende:
Wanenoonlie, hoorde dat NSLA niet doorgaat...wrom?
Lang verhaal, ik ging er niet over, maar kon me wel vinden in de uitleg die werd gegeven. De NSLA is, zoals je neem ik aan weet, een vrij grootse gebeurtenis waar ca. 300 mensen op af komen. omdat Njord het organiseert, is Njord ook schulddragende als er iets misgaat. Enkele jaren geleden ging er bijvoorbeeld 'iets' mis: een jongen van (naar ik meen) Aegir kwam bij wat onstuimigheden verkeerd terecht en verschoof een nekwervel. Nu ging het bij hem gelukkig goed, maar je kan je voorstellen wat voor enorme kosten een verzekeringskwestie (of erger nog: een proces) met zich meebrengt. Njord heeft dus de praesides van de deelnemende verenigingen verzocht hoofdelijke verantwoordeijkheid te nemen over hun leden. Dat wilden zij niet. "Nou," zei ons bestuur toen, "dan gaat het kipzooien niet door." Toen waren wij opeens de grote boosdoeners en wilden de andere drie verenigingen niet meer komen. Roeien tegen andere verenigingen kon immers ook wel op andere gelegenheden.quote:
Zwaar? Licht?quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:58 schreef Apoc2003 het volgende:
Gisteravond 3 keer 1km gedaan (5min rust er tussen) met de richtijd die ik mee krijg voor mijn MAX-test komende maandag. Moest 'm op 1.45 houden, en dat ging prima, heb de eerste keer 1.43,5 de tweede keer 1.43,7 en de derde keer 1.43,8 getrapt. Dit bied wel perspectief voor maandag volgens mij.... ga deze eertste maxtest voor een tijd van 6.55,0!
wat zijn jullie maxtijden eigenlijk ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |